Főoldal Blog Oldal: 173

2205 darabos értékesítést ért el 2019-ben a Volvo Autó Hungária

A Volvo Autó Hungária 2019-ben új értékesítési rekordot ért el: 25 éves hazai működése alatt eladási eredménye először haladta meg a kétezer darabot, és meg sem állt a 2205 értékesített autóig. Az eladások 2018-hoz képest 21 százalékkal nőttek. Az értékesítés szempontjából ez már a 6. egymást követő növekedési év. 2018-ban a vállalat 1815 autót adott el.

Az elmúlt években elért eredmények azt mutatják, hogy kiemelkedő érdeklődés van a számos nemzetközi díjat is nyert XC családra. Tavaly a teljes Volvo értékesítés 63%-a a három XC modellünk, az XC40, az XC60 és az XC90 modellünk között oszlott meg.

Hazánkban 2019-ben a legnépszerűbb Volvo modell az új XC60-as volt, amiből 580 darabot helyeztünk forgalomba, ezzel az autó a prémium D-SUV szegmens első helyén végzett.
Ezt követte az XC40-es típus 465 darab autóval, ami szintén az első helyet jelenti a premium C-SUV szegmensben! A tavaly megújult XC90 pedig a márka 3. legnépszerűbb modellje lett, a premium E-SUV szegmensben pedig a 2. helyen zárt.

Az XC modellek mellett a tavaly első teljes évében értékesített V60 típust kell kiemelnünk, amely 239 darabos eredménnyel zárta az évet, a Cross Country változatából 44 darab talált gazdára, míg a szedán testvéréből, a tavasszal bevezetett S60-ból a töredék év alatt is 115 darabot értékesítettünk.

2019-ben a plug-in hybrid változatok népszerűsége folytatódott: a teljes értékesítésben (azokban a modellekben, ahol elérhető volt ilyen motorváltozat) részarányuk elérte a 18%-ot. Kiemelendő az XC90 modellünk, ahol minden 3. eladott autó ebbe a kategóriába tartozott.

A Volvo magyarországi hálózata 13 márkakereskedésből áll. 12 kereskedés már az új modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli, a fennmaradó 1 szalon ez irányú fejlesztése pedig 2020. első felében befejeződik.

Bécsi Autókiállítás 2020: bemutatkozik a Honda e és a Civic Sport Line

2020. január 16-19 között kerül megrendezésre a 2020. évi Bécsi Autókiállítás, a Messecentrum területén, ahol a nagyközönség, többek között, találkozhat a Honda első elektromos, városi autójával a Honda e-vel valamint a vadonatúj Civic Sport Line-nal.

2017-ben jelentette be a Honda az Electric Vision névre keresztelt termékfejlesztési stratégiát, melynek része volt, hogy 2025-re minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban (is) közlekedni. A japán gyártó elkötelezettségéről tanúskodik, hogy a fenti határidőt tavaly októberben 3 évvel korábbra hozta, így a tervek szerint az álom 2022-re valósággá válik. Ennek első lépése volt 2019-ben a Honda e leleplezése, majd az új hibrid Jazz bemutatója. Az új „e: Technology” márkanév a csoport összes villamosított termékét azonos globális néven ötvözi.

A Honda városi elektromos autójának nagy teljesítményű villanymotorja 136 vagy 154 lóerőt* ad le, s forgatónyomatéka is lenyűgöző, nem kevesebb, mint 315 Nm. A 35,5 kWh-s akkumulátorcsomag a kategória egyik legkisebbje, így a mindennapos ingázásra tervezett Honda e kifejezetten kis tömeggel büszkélkedhet. A hatótávolsága elérheti a 220 km-t, ami bőven elég a hétköznapokra, és hihetetlenül rövid idő alatt menetkésszé tehető – a villámtöltővel 30 perc alatt 80%-ra tölthető az akkumulátorcsomag. A vezetési élmény közvetlen, sportos és szórakoztató, amiért a hátsó kerekeket meghajtó erős villanymotor a felelős. A menetteljesítményről sokat elárul, hogy állórajtnál sem szükségeltetik több, mint 8 másodperc a 100 km/h-s tempó eléréséhez.

Hogy az új Honda Civic Sport Line 1.0 VTEC TURBO minden szempontból elsőrangú legyen, az utasteret új, kellemesebb tapintású felületek ölelik körbe, melyek szofisztikált, prémium benyomást keltenek. Mindemellett a Civic továbbra is kategóriaelső a variálhatóságot illetően, s az ergonómiára sem lehet panasz, tudniillik a leggazdagabban felszerelt átiratot elektromosan állítható vezetőüléssel varázsolták még kényelmesebbé.

Az ösztönösen kezelhető, mobilkommunikációra is képes szórakoztatóelektronikai és információs rendszer Apple CarPlay®, valamint Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas, s feltétlenül említést érdemel, hogy – a vásárlói visszajelzésekre reagálva – hagyományos gombot kapott a hifi és a klíma, így még könnyebben kezelhető az autó menet közben.

A hatfokozatú kézi és CVT-váltóval rendelhető Civic motorjai továbbra is roppant hatékonyak és erősek. Az 1,0 literes VTEC Turbo egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz, CO2-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása mégis megdöbbentően alacsony: 107 – 110 g/km , illetve 4,7 – 4,8 l/100 km.

A motorkerékpár rajongói sem maradhatnak új, bemutatkozó modell nélkül a Honda standján, így CBR1000RR-R Fireblade először kerül kiállításra Közép-Európában. A „Versenyzésre született” mottó alatt a Honda új Fireblade fejezetet nyit, 1000 cm3-s, soros, négyhengeres erőforrása teljesen új, és számos olyan műszaki megoldást sorakoztat fel, amelyet a a HRC MotoGP-programjának keretein belül fejlesztett Csúcsteljesítménye 160 kW, azaz 217,6 LE 14 500 f./percnél, míg – 12 500 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 113 Nm.

Természetesen az új kívül-belül átalakult CRF1100L Africa Twin Adventure Sports nem hiányozhat. Elődeit messze túlszárnyalva, kényelmes, nagy hatótávú, a legváltozatosabb terepeken is helytálló kalandmotorként folytatja pályafutását, méghozzá 5 kg-mal kisebb tömeggel, és nagyobb, nyomatékosabb, erősebb, Euro 5-ös erőforrással. Olyan kifinomult vezetéssegítő rendszerek könnyítik meg az irányítását, mint a hattengelyes inerciaérzékelőhöz társított kipörgésgátló, a kanyar-ABS vagy az első és hátsó kerék elemelkedését meggátoló elektronika, nem beszélve a dőlésérzékelővel ellátott DCT erőátvitelről. Szintén fontos újítás, hogy a Showa vadonatúj EERA™ (Electronically Equipped Ride Adjustment) felfüggesztése is elérhető a típushoz, sőt impozáns felszereltségébe beletartozik az Apple CarPlay® alkalmazással és Bluetooth®-kapcsolattal megspékelt, színes, 6,5”-os, érintőképernyős műszeregység, a dupla LED-fényszóró, a nappali menetfény (DRL), a sebességrögzítő, a fűthető markolat, a 12V-os aljzat és a LED-es Kanyarvilágítás (Cornering Lights).

Új ügyvezetővel indítja 2020-at Magyarországon a Ford, a márka ismét sikeres évet könyvelhet el itthon

A 2019-es esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások 15.5 százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 184 ezres összdarabszámot.

A kiváló iparági eredményekhez a Ford személy, és kishaszonjármű modelljei kimagasló mértékben járultak hozzá. A Ford 2019-ben 18 százalékos eladásnövekedésével húzta fel a piac eredményeit. A márka a második helyen zárt az összesített eladásokat tekintve 23327 eladott személy- és haszongépjárművel. 

A személyautó szegmensben a Ford megőrizte második helyét 15728 darab regisztrált személyautóval megtartva 10 százalékos piaci részesedését a szegmensben köszönhetően annak, hogy a 2018 bevezetett 10 új vagy teljesen megújult modell mellett 2019-ben is számos új modellt mutattak be Magyarországon.

A hazai legnagyobb szegmens, a piac 37,6 százalékát kitevő SUV kategória előkelő 2. helyén a Ford áll mely szegmensben a kifutó Kuga az Ecosporttal és nagy méretű Edge modellekkel kiegészülve 5344 darabbal 9 százalékot tudhat magáénak.

Az felső-közép kategóriában versenyző Mondeo is szép sikereket könyvelhetett el tavaly, majd 13 százalékkal növelve értékesítését elsősorban a várva várt Mondeo Hybrid kombi változatának köszönhetően.

2019 tartogatott meglepetéseket a Focus modelleknél is, a népszerű modellből 2838 darab talált gazdára és megérkezett a Focus crossover Active és a csúcsmodell, a 280 lőerős Focus ST is. 

A tavalyi év második féléve érezhető fellendülést hozott az úgynevezett MPV szegmensben is, részben a Nagycsaládos 7 üléses progarmnak köszönhetően. A szegmensben az értékesítés 64 százalékkal nőtt és összesen 1425 Ford S-Max, Galaxy, Tourneo Connect és C-Max talált gazdára. 

A 7 üléses kampány legnépszerűbb modellje a Fordnál a S-Max és a Tourneo Custom kisbuszlett, az előbbi 109 százalékkal, (322 db) utóbbi 119 százalékkal 1720 darabbal szárnyalva túl a 2018-as értékesítési darabszámokat.

A Ford a kishaszonjármű szegmensben 7599 eladott kishaszongépjárművel lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 29 százalékát jelenti, tehát elmondható, hogy tavaly közel minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt. 2019-ben a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyett szerzett 2653 darabbal, közel 45 százalékos piaci részesedéssel. A szegmensben egyedülálló újdonsága a májusban bemutatott Ford Ranger Raptor Performance Pick-up, mely terepképességét ultra-erős alváz, egyedi futómű és gumiabroncs, 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú EcoBlue motor, 10 fokozatú automata sebességváltó, valamint Terepvezérlési Rendszer javítja. 2778 darab Ford Transit és 1084 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is.

A Ford a mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy 2020 januárjától új ügyvezető igazgató veszi át Ford Magyarország irányítását Szamosi Viktortól, aki az un. Ford Európai Direkt piacok (CEE Régió) operatív igazgatójaként folytatja pályáját.

Szabó Attila személyében az új ügyvezető igazgató a magyar mellett a cseh piacért is felelős regionális ügyvezető lesz. Szabó Attila korábban a Ford román leányvállalatát vezette sikeresen, ezt megelőzően a Ford szentendrei székhelyű európai árazási központjának managere volt, ahol a Szentendrén működő regionális irodában európai árszabási managerként a szervezet egyik legnagyobb létszámú, Európa összes piacát kiszolgáló árazási csapatát irányította.

“Örömmel várom ezt az új kihívást, és hogy végre ismét a magyar piacon kamatoztathassam az évek során megszerzett tapasztalataimat. Idén kihívásokkal teli év előtt állunk, december 26-án indított új kommunikációs kampányunk, a Bring On Tomorrow pedig megmutatja, mit hoz a jövő.

Ez a kampány egyértelműen jelzi, hogy milyen izgalmas időket élünk, és hogy a Ford is nagy változások előtt áll. Ezen átalakulás részeként 2020-ban egy vadonatúj termékcsaládot mutatunk be, amelyben 14elektromos technológiájú modell szerepel. Az emberek és autóik, valamint a körülöttük lévő világ összekapcsolása ennek kulcsfontosságú részét képezi” – jelentette ki Szabó Attila, a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója. 

A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy A Ford idén is folytatja hosszú távú társadalmi célú programjait a jelenlegi és jövőbeli vásárlóinak mind tökéletesebb kiszolgálása érdekében. 

2017-ben indult Magyarországon a Ford világszerte nagy sikerű, fiatalokat célzó Ford Driving Skills for Life programja, melynek keretében az első évek sikerei után újabb 540 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalt tanítottak a Ford vezetésbiztonsági szakemberei a biztonságos vezetésre, és a vezetés közben adódó vészhelyzetek elkerülésére. A Ford DSFL kurzusain az elmúlt 3 évben már több, mint 1500 fiatal vett részt. A program idén is folytatódik újabb fiatalokat tanítva a sokszor életmentő ismeretekre, és külön hagsúlyt helyezve ahibrid autózás sajátosságaira.

A szintén 2017-ben elindított országos Ford Karrierprogram keretében, – mely az autószerelő szakma presztízsét hivatott visszaállítani, és a jól képzett, és motivált szerelő utánpótlást biztosítani – a Ford országszerte 10 autószerelő szakmunkásképző intézménnyel működik együtt. A program keretében a Ford tavaly 6 középiskolának adományozott oktatási célra szánt személyautó modelleket, mellyel a Ford Karrierprogramban résztvevő szakiskolákat támogatja. Az iskoláknak átadott Fordokon gyakorolva a legmodernebb technológiák szerelését sajátíthatják el a tanulók. A modellek olyan újdonságokkal felszerelve érkeznek, mint az új automata váltó, tolatókamerák és parkolóradarok, holttérfigyelő rendszer, sávtartó automatika, táblafelismerő és navigációs rendszer vagy a start-stop rendszer. A program a jövőben a hibrid motorok karbantartásának oktatásával is kiegészül.

A Ford az modellek terén is tartogat idénre meglepetéseket. A 2020-ban bemutatkozó vadonatúj termékcsaládban 16 elektromos technológiájú modell szerepel. A személyautó piacra januárban érkezik a vadonatúj Puma, mely a Ford sportos és atlétikus, új városi terepjárója. Az autó csábító stílusa új fejezetet nyit a Ford emberközpontú formatervezési filozófiájában. A leleményes, rugalmasan alakítható hátsó tárolási megoldások a kategória legjobb, kompromisszumoktól mentes csomagtér-kapacitását ígérik; a Puma olyan innovációkat rejt, amelyek a vásárlók igényeit követik. A Ford Puma üzemanyag-takarékosságát, teljesítményét és élvezetes vezethetőségét még magasabb szintre emeli a fejlett Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos technológia.

Május körül érkezik majd a vadonatúj Kuga, mely a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja, hiszen az autó egyaránt megrendelhető mild-, plug-in- és fullhybrid hajtáslánccal. A Kuga Plug-In Hybrid több mint 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.

Az év közepétől vátható az eddig csak a tengerentúlon kapható Explorer legújabb változata is. A vadonatúj, hétüléses Ford Explorer Plug-In Hybrid SUV várhatóan júniustól lesz kapható Magyarországon. A 3,0 literes EcoBoost benzinmotort, elektromotort és akkumulátort kombináló elektromos hajtáslánc teljesítménye 450 LE, forgatónyomatéka 840 Nm, tisztán elektromos hatótávolsága pedig 40 km.

Az európai piacon vadonatújnak számító jármű rugalmasságát, sokoldalúságát és kifinomultságát még magasabb szintre emeli a 10 fokozatú automata sebességváltó, az Intelligens Összkerékhajtás és a különféle üzemmódokban használható Terepválasztó rendszer.

Idén már itthon is rendelhető lesz a tavaly év végén bemutatkozó Ford Mustang Mach-E, az a teljesen elektromos új Ford SUV is, melyhez az ihletet a legendás Mustang adta.

A haszongépjármű piacon ugyancsak izgalmas év várható a Fordnál, hisz érkezik városi áru- és személyszállításban a megújuló Tranzit modellek mellett a környezetbarát Transit Custom PHEV segít mely megkapta az Év Haszonjárműve díjat a nemzetközi IVOTY zsűritől. 

Január végén érkező, a szegmensben első ilyen modellként megjelenő Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítóaz NEDC ciklusban mérve 56 kilométernyi nulla károsanyag-kibocsátású autózást tesz lehetővé, illetve 500 kilométeres hatótávolságot kínál az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor használatával. A Transit Custom Plug-In Hybrid 1.130 kg hasznos teherbírást és 6.0 m3 rakodóteret kínál. AZ ugyancsaknemzetközi díjat, az IPUA zsűri által odaítélt Év Pick-Upja díjat bezsebelő Ford Ranger megújult 2.0 biturbo motorral szerelt változata ugyancsak januártól jelenik meg a magyar márkakereskedésekben.

Nanorészecskék, hipermodern fényezési eljárás, űrtechnológiás hőszabályozás: mostantól bárki hozzáférhet a Toyota szellemi termékeihez

A világ egyik leginnovatívabb vállalataként a Toyota különleges projektbe fogott: autóipari szabadalmait százszámra nyitja meg olyan, potenciális partnerek előtt, akikkel együttműködve szélesebb körben is kamatoztatni remélik a fejlesztésekben rejlő lehetőségeket.

Legyen szó környezetbarát bútorviaszról, víztisztító rendszerekről, hosszú élettartamú, nagyteljesítményű elektronikus berendezésekről vagy látványos divatcikkekről, a közeljövőben váratlan területeken találkozhatunk a Toyota autóipari fejlesztéseivel. Az iparágakon átívelő együttműködést az autógyártó frissen útjára indított programja teszi lehetővé, amely négy speciális szakterületen teszi elérhetővé a Toyota szellemi termékeit a hozzá hasonlóan innovatív kutatási és fejlesztési partnerek számára.

Kevés vállalat létezik a világon, amely több ipari szabadalmat jegyeztetne be a Toyotánál. A cég a 2019-es Patent 300 lista tanúsága szerint az észak-amerikai vállalatok szabadalmi rangsorában az abszolút hatodik helyen áll, az autógyártók között pedig messze az élen végzett. A vállalat globális szabadalmainak száma már az évtized elején meghaladta a negyedmilliót, a cég észak-amerikai részlegei óránként (!) több mint egymillió dollárt fordítanak kutatási és fejlesztési célra. A szabadalmak túlnyomórészt a cég autóipari tevékenységeihez kapcsolódnak, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne azokat más területeken is hasznosítani, továbbfejleszteni.

Ebből kiindulva hozta létre a vállalat a Toyota IP Solutions programot, amely a cég szellemi termékeinek licensz alapú felhasználását teszi lehetővé érdekelt partnerek számára. Első körben négy olyan témakörben várja a potenciális együttműködőket, amelyeknek az élet számos területén van létjogosultsága.

A többirányú szerkezeti színek terén végzett kutatások nyomán létrehozható anyagok különlegessége, hogy a rájuk eső fény csaknem száz százalékát visszaverik, ami különösen mély, ragyogó színeket eredményez. Az ilyen anyagokat nemcsak a karosszéria fényezésénél, hanem a divatiparban, a kiegészítők és sportfelszerelések gyártásánál, de akár a háztartási festékanyagok fejlesztésénél is felhasználhatják.

Egy másik kijelölt terület a bioaktív tisztítószereké: a vegyszerek helyett enzimekkel dolgozó anyagokat eredetileg szélvédők tisztán tartására, bogártetemek eltávolítására fejlesztették ki, de tökéletesen alkalmasak védőbevonatok képzésére is. Ennél is szélesebb felhasználási kört ígér a nanoanyag-gyártás: a Toyota által kidolgozott módszerekkel gyakorlatilag bármilyen anyagból költséghatékonyan és rugalmasan készíthetők nagy tisztaságú nanorészecskék, amelyek aztán mágnesektől kezdve orvosi műszereken át kistömegű szerkezeti anyagok fejlesztéséig felhasználhatók.

A negyedik, felszabadított szabadalmi terület az elektronikai hőszabályozás: a nagyteljesítményű elektronikus rendszerek hűtésére szolgáló megoldások nélkül elképzelhetetlen volna a fejlődés nem csupán a szórakoztató elektronika terén, de a bányászatban, az űrkutatásban és az adatgazdálkodásban is.

A Toyota IP Solutions program a jövőben folyamatosan bővíti a külső felek számára elérhető szabadalmi területek körét. A Toyota nem először osztja meg a világgal műszaki tudását: nem egészen egy éve közel 24 ezer, hibrid hajtástechnológiához kapcsolódó szabadalmi bejegyzését szabadított fel, és tette elérhetővé más autógyártók számára, hogy felgyorsítsa a mobilitás környezetvédelmi szempontból elodázhatatlan villamosítási folyamatát.

Az első elektromos Peugeot háborúban született

A Peugeot első villanyautóját nem környezetvédelmi megfontolások hívták életre, és méreteit sem megalapozott közlekedésdinamikai kutatásoknak köszönhette. A történelem viharában mégis egy igen érdekes és szerethető jármű született.

Az e-208 bemutatásakor sokszor elhangzott a sajtóban: megérkezett a Peugeot első tisztán elektromos kisautója. Ez igaz is, ha arra gondolunk, hogy az új generációs 208 helykínálatát, biztonsági és multimédiás szolgáltatásait, valamint progresszív formanyelvét emissziómentes hajtáslánccal társító, nagy szériában készülő típus teljes értékű gépkocsi, amely a legcsekélyebb kompromisszumot sem követeli használat közben, beleértve a szigorú WLTP norma szerint mérve is nagyvonalú, 340 kilométeres hatótávolságot. Ugyanakkor az is tény, hogy jóval korábban volt már villanyautója a Peugeot-nak – nem is akármilyen.

A VLV (Voiturette Légère de Ville, azaz könnyű városi gépkocsi) története csaknem 100 évvel ezelőtt, még az 1920-as években kezdődött, amikor a Peugeot mérnökei előrehaladott kísérleteket folytattak az elektromos hajtáslánc bevezetése terén. A technológia akkoriban egyáltalán nem számított forradalminak, hiszen még az évszázad elején is a villanyautók adták az automobilizmus elitjét. A belső égésű motortechnológia rohamos fejlődésével azonban a kor műszaki színvonalán nem tudtak lépést tartani. A márka első, valóban sorozatgyártású típusába, a Peugeot 201-be kísérleti jelleggel beépített villanymotor például 25 km/óra átlagsebességre volt képes felgyorsítani az 1929 és 1937 között gyártott szedánt, miközben benzinmotorral akár 80 km/órával is vígan robogott ugyanaz a könnyű négyajtós.

Ekkoriban nem igazán volt tehát légjogosultsága az elektromos hajtásnak, a negyvenes évekre azonban minden megváltozott. A világháború kitörésekor a Peugeot erősebb motorokkal szerelte fel a kor legmodernebb típusait, a 202-est és a 204-est. Egyes példányok összkerékhajtást is kaptak, a felszereltségi listán pedig megjelentek az olyan tételek, mint a légvédelmi fényszóró vagy a géppuska-állvány. Újra belendült a húszas évek végén felfüggesztett haszonjármű-gyártás, a 402 erősebb, 60 lóerős motorral szerelt alvázára épített MK5-össel egyrészt a mentőautók iránti azonnali igényt elégítették ki, másrészt már a háború utáni békeévekre készültek… 

A béke helyett azonban a német megszállás következett, az pedig a gazdaság más területei mellett az autóipart is súlyosan érintette. A háborús gépezet az üzemanyagra, az acélra és a gumira is rátette a kezét, a Peugeot-nak tehát sürgősen alternatív megoldást kellett keresnie. Automobilra szükség volt, de olyanra, amely minimális mennyiségű nyersanyagból építhető meg, és minél kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Ekkor jöttek kapóra a bő évtizeddel korábbi fejlesztések: elővették a korábbi villanymotort, és egy parányi, légiesen könnyű karosszériát fejlesztettek köré.

A vékony acéllemezből sajtolt, önhordó karosszériát mindössze két rudazat merevítette – ezt a forradalmi megoldást leginkább az tette lehetővé, hogy az egész jármű alig volt 350 kilogramm. Ennek a felét tette ki az a négy darab 12 voltos akkumulátor, amelyeket az orrban helyeztek el. A 48V-os, 82 amperórás akkucsomaggal akár 80 kilométert meg lehetett tenni egyetlen feltöltéssel; a 3,5 lóerős villanymotorral 35 km/óra sebességre gyorsíthatott a kétszemélyes apróság vezetője. Ezzel alig volt lassabb, mint a vele azonos hosszúságú (2,7 méter) és tömegű (350 kg), 1905 és 1916 között gyártott Peugeot Bébé.

A VLV szériaverziója 1941 márciusában mutatkozott be. A közönség józan lelkesedéssel fogadta a hátsókerék-hajtású járművet, amellyel „kényelmesen közlekedhetünk a városban és külvárosokban. Ebben a környezetben elegendő a sebesség: a Peugeot elektromos automobiljával olyan gyorsan haladhatunk, mint egy gyakorlott kerékpáros, ugyanakkor a legkisebb fáradsággal sem jár használata.” A folyamatos nyersanyaghiány miatt a tervezett sorozatgyártás soha nem indult be zökkenőmentesen, a kereslet azonban nagy volt a 2,67 méter hosszú, 1,21 méter széles apróság iránt. Elsősorban a francia postaszolgálat használta, de orvosok és ügyvédek is előszeretettel közlekedtek az elöl és hátul egyaránt keresztben elhelyezett laprugókon rugózó járművön – ők alighanem az olyan finomságokat is nagyra tudták értékelni, mint a hajó alakú hátsó rész vagy az elegáns vonalvezetésű vászontető. Bár első pillantásra úgy tűnhet, az autócska háromkerekű, valójában hátul is két keréken gurult; a nyomtáv azonbanmindössze 25 centiméteres volt! Az ettől kissé billegős VLV vezetése gyerekjátéknak tűnt: mivel sebességváltója nem volt (irányváltója igen), csak a gázpedált kellett nyomnia a sofőrnek – lehetőleg félig, mert a padlógázas gyorsítást csak emelkedők leküzdésére ajánlotta a gyár.

Két év alatt mindössze 377 darab készült az autóból, azután utolérte a megszállás végzete: felső utasításra leállt a gyártása. Bár technikája és konstrukciója a kényszerhelyzet ellenére modernnek számított, a kisméretű jármű a háború után már nem volt fontos, így gyártását soha nem indították újra. Akár feledésbe is merülhetett volna, ám 2009-ben a Peugeot egy fontos tanulmányautója: a BB1 felidézte szellemét. A mindössze 2,5 méter hosszú, 1,6 méter széles elektromos koncepciójármű legalább olyan bravúros konstrukció volt, mint ihletadó elődje: a parányi karosszériában négy utasnak találtak helyet a tervezők, és még így is maradt 160 liternyi hely a csomagoknak.

A BB1 két villanymotorja összesen 20 lóerőt fejtett ki, a két hátsó ülés alatt elhelyezett, modern lítium-ion akkumulátorokkal pedig akár 120 kilométert képest volt egy huzamban megtenni. Habár a csomagtér ajtajának felső széléig húzódó szélvédő radikális ötletét nem vette át a BB1-től, a most piacra lépő e-208 méltó utódja lesz elektromos előfutárainak.

Peugeot VLV műszaki adatok

Gyártó                                      S.A. des Automobiles Peugeot

Modellnév                                 VLV

Gyártás éve                                1941-42

Darabszám                                 377

Hosszúság                                 2670 mm

Szélesség                                   1210 mm

Tömeg                                      348 kg

Ülések száma                             2

Erőforrás                                   48V villanymotor 

Teljesítmény                              3,5 LE

Sebességváltó                             –

Elektromos házat                        48V

Karosszéria                                acél

Vázszerkezet                               acél

Rugózás e/h                               laprugó

Fékek                                       mechanikus, kábeles

Kerékméret                                270 x 90 

Végsebesség                               30 km/óra

2019-ben rekordeladásokat produkált a Volvo Cars

2019-ben SUV modelljeinek sikere vezette a Volvo Cars-t rekordeladásokhoz immáron a 6. egymást követő évben, és haladta meg először a 700 ezres darabszámot.

A Volvo Cars már a 6. egymást követő évben haladja meg az előző év eladásait, de 2019-ben először történt meg a vállalat 93 éves fennállása alatt, hogy az értékesítés áttörte a 700 ezres darabszámot. 2019-ben a Volvo 705 452 új Volvo modellt adott el, ez 9,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és ez a növekedés mind a 3 régióban (Amerika, Ázsia, EMEA) teljesült.

Az új értékesítési rekord mögött elsősorban a Volvo Cars számos nemzetközi díjjal jutalmazott SUV modelljei iránti erős fogyasztói kereslet áll, de az elektrifikált modellek iránt is óriási az érdeklődés, a 2019-ben eladott 45 933 plug-in hybrid modell 22,9%-kal haladta meg a 2018-as számokat, és 100%-kal a 2017-es statisztikákat.

„Nagyon büszke vagyok arra, hogy fennállásunk alatt először adtunk el 700 ezernél több autót, és emellett mind a három régiónkban erősíteni tudtuk piaci helyzetünket” nyilatkozta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Célunk, hogy 2020-ban folytassuk ezt a pozitív trendet, amiben támaszkodhatunk az idén már számos országban megjelenő teljesen elektromos modellünkre is.” 

Illusztrálandó az eladási rekord értékét, a vállalat már november végére meghaladta 2018. teljes éves eladási számait, a december pedig a vállalat eddigi legerősebb hónapja lett 74 239 értékesített autóval. 

Kína 154 961 darab új Volvót értékesített 2019-ben, ez 18,7%-os növekedést jelent, ami a piac legtöbb szereplőjéhez képest magasabb érték. Ez minden idők eddigi legjobb eredményét eredményezte Kínában, és egyben a legmagasabb számot, amit a Volvo egy országban elért eddig. 

Az Egyesült Államokban 108 234 új Volvo talált gazdára, ezzel a 100 000-es határt először haladta meg az ország 2007 óta. Ez 10,1%-kal magasabb a tavalyi eredménynél. 

Az európai régióból ki kell emelnünk Németországot, ahol különösen erős volt a növekedés, és a  vállalat történetében először érték el az 50 000-es eladást, de Nagy-Britannia is rekordeladással büszkélkedhet, amivel először haladta meg a 1990-es eredményeit.

Ha a teljes világot nézzük, számos ország dicsekedhet még rekordeladásokkal, ide tartozik Ausztria, Belgium, Brazília, Csehország, Dél-Korea, Lengyelország, Magyarország és Portugália. 

A modelleket vizsgálva a legnépszeűbb Volvo modell továbbra is az XC60, melyet az XC40 és az XC90 követ, de a 60-as és 90-es széria többi modellje is hozzájárult főleg Európa és Kína növekedéséhez.

2020-ban vezeti be a Volvo Car a Recharge családot, amely a Volvo teljesen elektrifikált és a plug-in hybrid változatait fogja össze. 

A Recharge vonal újabb lökést adhat az értékesítés növekedésének. A Volvo célja, hogy 2020-ban az eladások 20%-a már Recharge változat lesz. 

Minden modellünknek van Recharge változata, az XC40-es modelltől kezdve a 60-a szérián át az XC90 terepjáróig. Volvo Cars az egyetlen gyártó, ami minden modelljéhez ajánl plug-in hybrid változatot, és hamarosan – 2020-ban már 9 országban – megjelenik az XC40 Recharge változat, a Volvo első teljesen elektromos modellje is.

A részletes statisztika a következő:

 December  Január-December  
 20182019Változás20182019Change
Európa29 46934 22416,1%317 838340 6057,2%
Kína11 86816 90842,5%130 593154 96118,7%
Ameria8 82612 36040%98 263108 23410,1%
Egyéb9 99410 7477,5%95 559101 6526,4%
Összes60 15774 23923,4%642 253705 4529,8%

2019-ben a legkeresettebb Volvo modell, az XC60 eladása elérte a 204 965-ös számot (2018: 187 339), a másik helyre az XC40 került 139 847 darabbal (2018: 75 828), míg a harmadik legnépszerűbb modellünk az XC90 volt 100 729 darabbal (2018: 94 182).

Lexus: ikerturbós V8 versenymotort fejleszt a Gazoo Racing

A Gazoo Racing vadonatúj ikerturbós V8-as versenymotort fejleszt a Nürburgringi 24 órás futamra. Az erőforrás hamarosan egyes utcai Lexus modellekben is megjelenhet.

Már két éven belül megjelenhet a Lexus és a Toyota csúcsmodelljeiben az az új fejlesztésű ikerturbós V8-as benzinmotor, amely a gyár versenyistállója, a Gazoo Racing hivatalos bejelentése szerint már az idei Nürburgringi 24 órás futamon átesik a tűzkeresztségen.

Először 2013-ban merült fel egy turbós, nyolchengeres Lexus sportmotor gondolata – mármint a sajtóban. Akkor a Yamahával együttműködésben kifejlesztett 5.0 V8-as feltöltése látszott járható útnak, az évek során azonban új fordulatot vett a történet: egyre többen jutottak arra a következtetésre, hogy egy kisebb lökettérfogatú, de annál nagyobb teljesítményű erőforrás léphet a legendás szívómotor örökébe. Sokan azt is tudni vélik, hogy a Lexus 200t típusaiban szolgálatot teljesítő, kétliteres motor adja majd ennek az új sportmotornak az alapját: az elképzelések szerint két ilyen (jelen formájában 245 lóerős) négyhengerest 90 fokban összeillesztve alakítanák ki a fejlesztés alatt álló V8-ast. Az új erőforrás teljesítménye becslések szerint 600 lóerő körül várható.

Versenyverzióban szinte bizonyos, hogy a tartósság érdekében ennél gyengébb lesz a motor: a Nürburgringi 24 óráson induló Lexus LC versenyautó esetében a nyers teljesítmény hiányát fokozott szilárdságú, csökkentett tömegű karosszériával, továbbfejlesztett aerodinamikai elemekkel, valamint minden részletében tökéletesített futóművel (könnyebb és merevebb komponensek, csekély tehetetlenségű lengéscsillapítók, átprogramozott fékvezérlés) ellensúlyozzák. A versenyautóban egyelőre nem részletezett, fejlett vezetőtámogató rendszerek is dolgoznak majd – kérdés, hogy ezek (ahogy a mechanikus fejlesztések) is megjelennek-e azokban az utcai modellekben, amelyek a várakozások szerint megkaphatják a motort.

Eredetileg úgy sejtettük, hogy a motor a tervezett – és várhatóan két év múlva színre lépő – Lexus LC F kiváltsága lesz, a Gazoo Racing sajtóközleménye azonban több típusról beszél. Felmerülhet egy nagyteljesítményű sport-szabadidőjármű gondolata, amely akár a Lamborghini Urus-szal is felveheti a versenyt: ehhez az LF-1 Limitless tanulmány jelölhette ki az irányt. Az olasz szuper-SUV orrában ugyancsak egy 4.0 literes V8-as motor dolgozik, 650 lóerővel, ami nagyságrendileg prognosztizálja a Lexus új turbómotorjának a teljesítményét.

Van azonban egy harmadik potenciális befogadója is az erőforrásnak: a Toyota Supra. Az óév utolsó napjaiban jelent meg a világhálón egy kémvideó, amelyen a japán SuperGT bajnokságban idén induló Toyota GR Supra GT300 prototípusa látható és hallható. Míg a GT500-as versenyautóban egy kétliteres, négyhengeres turbómotor gondoskodik az előírásoknak megfelelő, 670 lóerő körüli teljesítményről, kisebb társában egyértelműen egy V8-as dübörög. Ez lehet annak az 5.4 literes motornak a módosított változata, amit az RC F GT3 versenyautó is használ.

Alapvető változások várhatók a Toyota kisautó-palettáján

Habár a második generációs Aygo még csak pályája elején jár, a Toyota máris konkrét tervekkel rendelkezik a típus jövőjére vonatkozóan. Európa egyik legnépszerűbb városi miniautója átlényegül: következő generációja (már ha a nevet megőrzi a Toyota) a C-HR-nél kisebb crossoverként lép a piacra – egyesforrások szerint tisztán elektromos hajtással.

A tavalyi év azonos időszakához képest 2019 első tíz hónapjában növelni tudta eladásait, és ezzel az eladási ranglista harmadik helyére lépett fel a Toyota Aygo, a japán márka európai kínálatának legkisebb tagja. Magyarországon még kedvezőbb a helyzet: a Datahouse tavalyi teljes éves adatai szerint az Aygo magabiztosan vezeti a szegmens hazai eladásait a magánvásárlók körében. Mindent összevetve a csehországi Kolínban készülő, 3,5 méteres családi jármű minden idők legnépszerűbb városi Toyotája az óvilágban; a típus eladásai évtizedes csúcson állnak.

Mindez nem véletlen: a rendszeresen megújuló, fiatalos formatervtől a Toyota Safety Sense biztonsági csomag ütközéselkerülést támogató szolgáltatásain át a modern kapcsolódási tartalomig sok minden szól az Aygo mellett. A holland autoweek, valamint egyes, a márkához közeli források szerint a modellnek ennek ellenére meg vannak számlálva a napjai: biztosan érkező utódja szakít a klasszikus kisautó-formátummal, és négy méter körüli crossoverként, ultra-kompakt szabadidőjárműként folytatja elődje sikertörténetét.

A váltás pontos időpontját még nem tűzte ki a Toyota. Az időzítés nyilván azon is múlik majd, hogy vadonatúj modell lép-e az Aygo helyébe, vagy egy meglévő típust adaptálnak az európai piaci igényekhez. A közelmúltban bemutatott Toyota Raize minden szempontból teljesíti az elvárásokat, az új generációs padlólemeztől kezdve a dinamikus vezethetőségre hangolt futóműig, a négy méteren belüli teljes hosszúságtól a modern vezetőtámogató technológiákig.

 Raize-ben ugyanúgy egy egyliteres benzinmotor dolgozik – igaz, turbófeltöltővel támogatva –, mint az Aygóban. Utóbbi háromhengeres erőforrása az elődjénél csendesebb és simább járású, ugyanakkor élvezetesebben vezethető és takarékosabb, 93 g/km szén-dioxid kibocsátásával pedig kulcsszerepet játszik abban, hogy a Toyota magasan vezeti az európai újautó-piac emissziós rangsorát. A városi autóknál azonban ma már nem hagyható figyelmen kívül a villamosítás iránti igény, legyen bár szó akár a Toyota bevált öntöltő hibrid hajtásláncának egy újabb változatáról, akár – ahogy a holland Autoweek szerkesztői tudni vélik – tisztán elektromos hajtásról.

Habár a Toyota hagyományosan nagy szakértője a hibrideknek, ezúttal reálisabbnak látszik egy akkumulátoros villanymotoros verzió, mint egy kismotoros hibrid. Előbbire számtalan példát hozott a márka a Tokiói Autószalonon bemutatott elektromos mobilitási tanulmányaival. Ezek egy része már 2020-ban gyártásba kerül, és bár közvetlen európai forgalmazásukra csekély az esély, technológiájukat felhasználhatja a Toyota Motor Europe is. Az elektromos hajtásláncok rugalmasan méretezhetők, ráadásul Európa egyre több városában jelent kézzel fogható előnyt egy tartós emissziómentes közlekedésre alkalmas városi jármű – idézi az Autoweek Dr. Johan van Zylt, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatóját.

Az is igaz ugyanakkor, hogy a Toyota új, kétlépcsős hibrid stratégiájában (amelyet a Corolla után immár a C-HR is alkalmaz) nagyon is helye volna nemcsak egy nagyobb, de egy kisebb teljesítményű hajtásláncnak is. A Yaris Hybrid jelenlegi, 99 lóerős erőforrása túlságosan erős a városi apróság számára, egy csökkentett teljesítményű variáns mellett ugyanakkor létjogosultságot nyerne egy valamivel erősebb hibrid hajtáslánc a Yaris palettáján. Az Autoweek szerint a Toyota még egyik opciót sem erősítette meg hivatalosan, azonban a váltást eldöntött tényként kezelik.

Ami bizonyosnak tűnik, hogy az Aygo utódmodellje nem Kolínban, hanem Valenciennes-ben készül majd, abban az üzemben, amely jelenleg a Toyota Proace-t állítja elő. A Toyota már 2018 elején bejelentette, hogy 300 millió eurós beruházással készíti fel az üzemet a TNGA padlólemezre épülő modellek gyártására; az üzem mostanra a japán autógyártó százszázalékos tulajdonába került.

Lényeges tény, hogy az új városi miniautó költözése nem okoz törést a Toyota európai tevékenységeiben, hiszen a felszabaduló kapacitást leköti a Yaris, amely az Aygo távozásával átteszi a székhelyét Kolínba. A költözés előkészületei (a gyártósorok átszerszámozása) már zajlanak, ami viszont arra enged következtetni, hogy a Toyota mégsem várja meg az Aygo modellciklusának végét, és előrehozza a típusváltást, annak minden piaci előnyével egyetemben.

Idén 6 éves a BMW i3

A károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés hosszú távon fenntartható égisze alatt született BMW i3 modell mára a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság, a nagyfeszültségű akkumulátorra vállalt gyártói garancián is messze túlmutató megbízhatóság és a költséghatékony fenntarthatóság hármas egységének négykerekű szimbólumává érett, amely világszerte eladott több mint 165 ezer példányával az iparág legnépszerűbb tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktjaként folytatja karrierjét.

A hosszú távon fenntartható személyes mobilitás iránymutató úttörője, egy legyőzhetetlen hosszútávfutó edzettségével, kitartásával és diadalmenetével: 2013-as piaci debütálása után hat esztendővel a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt továbbra is a világ elsőszámú környezetbarát kisautója, amely rendhagyó sikertörténetével az elektromos mobilitás négykerekű ikonjává emelkedett. Piaci bevezetése óta a modell a világszerte legnagyobb darabszámban értékesített tisztán elektromos meghajtású prémium kompakttá vált, amelyet a mai napig eladott több mint 165 ezer példány igazol. És hiába a kiemelkedő értékesítési teljesítmény, a BMW i3 évről évre új eladási csúcsot ér el. Az osztatlan népszerűségnek örvendő modell varázsereje a futurisztikus vezetési élménnyel megfűszerezett, kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságban és a belvárosi kerületek közötti ingázáson messze túlmutató, környezetbarát kvalitásokban rejlik. Mindezt az elektromos mobilitás azon első úttörői is alátámasztják, akik az elsők között ültek be a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktba és az elmúlt hat évben már több mint 200 ezer kilométert utaztak károsanyag-kibocsátás nélkül.

Jövőbe mutató járműtechnológiájának és töretlen értékesítési sikertörténetének köszönhetően a BMW i3 a 2013-as piaci bevezetése óta eltelt hat évben a tisztán elektromos mobilitás négykerekű szimbólumává érett. A BMW Group így az elkövetkező években még tovább fejleszti a modellt és a tervek szerint egészen 2024-ig meghosszabbítja sorozatgyártását. Az iránymutató autó első tulajdonosai egybehangzóan a modell megbízhatóságát, tartósságát és egyetlen feltöltéssel is elegendő tisztán elektromos hatótávolságát hangsúlyozzák a BMW i3 legfőbb erényeiként, legyen szó akár a dél-afrikai hőségről, akár az észak-svédországi fagyokról. A BMW Group tömegtermelésben kínált első tisztán elektromos meghajtású modellje a világ minden táján bizonyította költséghatékony működését, amelyhez kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság társul. A BMW i3 első tulajdonosai hat éve tesztelik valódi körülmények közepette az innovatív gépkocsi hajtáslánc-technológiáját és nagyfeszültségű akkumulátorát, a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés pedig esetükben sem merült ki az otthon és a munkahely közötti ingázásban, hiszen a modellt a hosszabbra nyúló hétvégi kirándulásokon és a nyaralások alkalmával is rendre vallatóra fogták.

Több mint 277 ezer kilométer az eredeti fékrendszerrel

„A BMW i3 koncepciója teljességgel egyedülálló” – meséli az észak-rajna-vesztfáliai Titz városában élő Helmut Neumann, aki 2014 óta vezeti 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 modelljét és Berlinbe, valamint az Alpokba is gond nélkül eljutott vele. „Kívülről olyan modern ruhát ölt, hogy még mindig megfordulnak utána az utcán. És ha a pazar vezetési élményt nem is nézzük, a BMW i3 akkor is egy végtelenül gazdaságos autó. És ez alatt nem csupán az energiafogyasztást értem, hanem a fenntartási költségeket is” – teszi hozzá. A BMW i3 kombinált energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve, a modell teljes életciklusát nézve átlagosan 13 kilowattóra, amely nem csupán a belsőégésű erőforrással szerelt modellekhez viszonyítva, de az elektromos autók mezőnyében is páratlan: kilowattóránként 30 euro centtel számolva Helmut Neumann BMW i3 modelljének energiafogyasztási költsége 100 kilométerenként mindössze 3,90 euróra jön ki.

A legnagyobb német autóklub (ADAC) elemzése arra is rámutat, hogy a BMW i3 nem csupán ökológiai szempontból, de gazdasági szempontból is a hosszú távon fenntartható jövőbe vezeti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az összes felmerülő költséget egybevetve a BMW i3 mintegy 20 százalékkal gazdaságosabb választás, mint a BMW bármely hasonló teljesítményű, belsőégésű erőforrással szerelt modellje. Az alacsonyabb fogyasztás és a jobb értéktartás mellett az olcsóbb fenntarthatóság is a BMW i3 oldalára billenti a mérleget, arról nem is beszélve, hogy a tisztán elektromos prémium kompakt tulajdonosai a motorolaj-cserének és a kipufogórendszer problémáinak is búcsút mondhatnak. Sőt mi több, a lassítás a BMW i3 esetében legtöbbször intenzív fékenergia-visszatáplálással párosul, amely egypedálos vezetést tesz lehetővé. Így lehetséges az, hogy Helmut Neumann BMW i3 modelljén még 277 ezer kilométer után sem kell lecserélni az eredeti féktárcsákat és fékbetéteket.

Helmut Neumann egyike a bajor prémiumgyártó azon ügyfeleinek, akik a technológia fejlődésével párhuzamosan kicseréltették a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorát, így az eredetileg 60 amperóra tárolókapacitású és 22 kilowattóra energiateljesítményű energiatároló egységet egy 94 amperóra tárolókapacitású, 33 kilowattóra energiateljesítményű egységre cserélték. Az új akkumulátor érezhetően nagyobb energiatartalékot jelent” ez pedig még kényelmesebbé teszi a hosszabbra nyúló utazásokat” – mondja Neumann.

A megbízható tisztán elektromos hatótávolság a nagyfeszültségű akkumulátor minőségét igazolja

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt első tulajdonosainak gyakorlati tapasztalatai egybehangzóan azt mutatják, hogy az iránymutató négykerekű egyetlen feltöltéssel megtehető zéró emissziójú hatótávolsága még több százezer kilométer futásteljesítmény után is csupán enyhe mértékben csökken. Ez a BMW Group által gyártott nagyfeszültségű akkumulátorok kimagasló minőségét igazolja. 2013-as piaci premierje óta a BMW i3 egyetlen példányában sem kellett akkumulátort cserélni idő előtti elhasználódás vagy jelentős mértékű öregedés miatt. Látva, hogy a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorainak teljesítménye még az eleinte megadott 100 ezer kilométer után sem csökken, a BMW Group Európában 8 évre vagy 160 ezer kilométerre növelte a tisztán elektromos prémium kompakt energiatároló egységére nyújtott gyártói garanciát.

A müncheni központú vállalatcsoport az elmúlt években az autókban elhasználódott akkumulátorok újrafelhasználási módját is kifejlesztette: az öreg energiatároló egységek fix akkumulátortelepeken kezdik meg második életüket, a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva vagy a zöld energia házon belüli legoptimálisabb felhasználását segítve. Lipcsében működő gyárának energiaellátását például szélerőművekkel biztosítja a bajor gyártó, amely a BMW i3 előszériás példányaiból kiszerelt és idő közben nagyobb teljesítményűre cserélt energiatároló egységekből álló akkumulátortelepen tárolja a zöld energiát.

A BMW i3 a gyakorlatban is garantálja a papíron megadott tisztán elektromos hatótávolságot, amelynek köszönhetően hosszú távú használhatóságot kínál ügyfeleinek. Az Ausztriában élő Gabriele Forster például már első nap felvette a közlekedés és a járműtöltés optimális ritmusát, hogy minden pillanatban hatékonyan használhassa környezetbarát gépkocsiját otthona és munkahelye között. A 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt modellt napközben a munkahelyén, éjszaka pedig otthonában csatlakoztatja a kiépített fali töltőhöz, a 200 kilométerre elegendő tisztán elektromos hatótávolság így még a váratlan kitérőkre is elegendő energiát biztosít.

Az Egyesült Államokban élő Robert Cleary napi 150 kilométert ingázik károsanyag-kibocsátás nélkül. Az elmúlt évek során egyetlen alkalommal fogyott el alóla az akkumulátorban tárolt energia – 50 méterre az otthoni gépkocsi-feljárótól, így a problémát egy hosszabbítóval megoldotta. Robert anno a BMW Active E kísérleti tesztflottájának vezető résztvevője volt, így 2014-ben egy 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 „Electronaut” verziót is kapott hétköznapi tesztelésre. Az autó számtalan beszélgetést indított el Robert munkahelyén, ahol az elektromos mobilitás egyik úttörőjeként nyilvános járműtöltő oszlop létesítését is kezdeményezte. Meggyőződéssel vallja, hogy „az elektromos mobilitás erősíti a környezettudatosságot”.

Shaun Maidment számára eleve ismeretlen a „hatótávolságtól való félelem” fogalma. „Egyszer Johannesburgból mentem Fokvárosba, ami elsőre kicsit hosszú útnak tűnt, de minden rendben volt” – meséli a dél-afrikai férfi, aki egy átlagos hétköznapon több mint 300 kilométert tesz meg úgy, hogy az ügyfeleinél töltött idő alatt autója akkumulátorát is tölti. Shaun Maidment 2014-ben egy 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral és egy kiegészítő benzinmotorral felszerelt BMW i3 Range Extender modell mellett döntött, a belsőégésű erőforrásra azonban kizárólag biztonsági tartalékként tekint. „A Range Extender csupán egy biztosíték” – mondja. Hogy még tovább népszerűsítse hazájában az elektromos mobilitást és elősegítse a hálózatról tölthető gépkocsik térnyerését, Shaun Maidment egy közösségi gyűjtést kezdeményezett, a befolyt összegekből pedig Dél-Afrika nyilvános járműtöltő állomásainak számát gyarapítja.

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz 2018 negyedik negyedévében vált elérhetővé az eddigi legkorszerűbb, 120 amperóra tárolókapacitású nagyfeszültségű akkumulátor, amely 42,2 kilowattóra energiateljesítményével a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 285 – 310 kilométer, a hétköznapi használat során pedig 260 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. Ez mintegy 50 százalékos hatótávolság-növekedést jelent a BMW i3 2013-ban debütált első példányaihoz képest.

A BMW i3 egyik legfőbb ismérve a fenntartható vezetési élmény

A BMW i3 első tulajdonosai még a tisztán elektromos prémium kompakt volánjánál töltött megannyi év után is megszállottan rajonganak a modell azonnali teljesítmény-leadásáért, az elektromos motor nyomatékáért, valamint a fékezéskor felszabaduló energiát visszatápláló, egypedálos vezethetőségért. „Sok elektromos autót teszteltem, mielőtt a BMW-re esett a választásom. Nagyobbakat és gyorsabbakat egyaránt, de egyik sem volt olyan agilis és olyan könnyedén kezelhető, mint az i3” – fogalmaz Rob van Roon, aki 2013 vége óta 276 ezer kilométert tett meg a BMW Group első tisztán elektromos meghajtású modelljével, 2019 márciusa óta pedig további 25 ezret az új, 120 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3-mal. Az új modellt naponta csupán egyszer kell feltöltenie tulajdonosának, a Hollandiában élő férfi pedig pontosan tudja, hogyan tudja ezt a leghatékonyabban kivitelezni. „A járműtöltés nem feltétlenül jelent várakozást. Ilyenkor intézem el az adminisztratív munkákat és a telefonhívásokat, hiszen ezek éppúgy teljes figyelmet igényelnek” – teszi hozzá Rob van Roon, aki a hosszabbra nyúló utazások alkalmával az Ionity gyorstöltőkből álló járműtöltési hálózatának előnyeit is felfedezte. Az Ionity mintegy 200 állomásból álló hálózatot üzemeltet az öreg kontinens legforgalmasabb közúthálózata mentén. „Ha megállok egy étkezésre, az autóm akkumulátorát is fel tudom tölteni” – így Rob van Roon, aki családját Norvégia Északi-fokához, Portugália délnyugati csücskébe és Szicíliába is elvitte már a BMW i3 modellel.

2013 októberében a svédországi Leif Carlsson is kapva kapott a BMW i3 első stockholmi tesztvezetésének alkalmán. „Már az első úton meggyőzött, hogy ez bizony az én autóm. A legszuperebb vezetési élményt adta, amit valaha átéltem” – meséli a férfi, aki az elmúlt hat évben több mint 216 ezer kilométert tett meg a 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral és kiegészítő benzinmotorral felszerelt BMW i3 Range Extender modellel. Leif Carlsson megtalálta a vezetési élmény és a fenntarthatóság közötti ideális egyensúlyt: elmondása szerint elegendő a járművet hagyományos háztartási aljzatról, otthon és a munkahelyen tölteni. Svédországban még a többszintes parkolóházakban sincs hiány konnektorból, hiszen az autókba szerelt kiegészítő fűtőberendezéseket is legtöbbször a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva működtetik a tulajdonosok. A munkahelyeken eközben egyre inkább elterjednek a gyorstöltők, a nyilvános járműtöltő állomások pedig egyre több utcasarkon megtalálhatók. Mint ilyen, Leif Carlsson ma már szinte egyáltalán nem használja BMW i3 modellje kiegészítő benzinmotorját, a beépített kiegészítő fűtőberendezést azonban kiváltképp nagyra értékeli. Utóbbi technológia időzítő funkciója még a leghidegebb téli hónapokban is kifogástalanul működik. „Amikor megérkezem az autóhoz, kellemesen meleg utastér és száraz, jégtől és hótól mentes szélvédő fogad” – mondja.

2013 telén a BMW i3 első tesztvezetése a Portugáliában élő João Gonçalves számára is elegendőnek bizonyult. „Szerelem volt első látásra – számos ökológiai és gazdasági előnnyel megfűszerezve” – meséli a portugál férfi, aki azóta munkába, kikapcsolódni és nyaralni is a BMW i3-mal jár. João Gonçalves napi 250 kilométert autózik, a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorát pedig könnyedén feltölti munkahelyén vagy ügyfeleinél. A hosszabbra nyúló utazásokat a portugál férfi rendre a fedélzeti navigációs rendszer segítségével tervezi meg. „Nem csupán az útvonalat tudom megtervezni vele, de a rendszer az útba eső gyorstöltőket is jelzi, így biztos lehetek abban, hogy problémamentesen érem el az úti célomat” – meséli.

Sorra nyerte a díjakat és a legfényesebb trófeákat a BMW 2019-ben

A nemzetközi elismerések az aktuális modellpaletta képviselőit, a lélegzetelállító formai megoldásokat és az iránymutató technológiai innovációkat illették. A bajor prémiumgyártó nem csupán a rajongók és a vezetni szerető nagyközönség, de a szakértő zsűrik szavazatait is elnyerte.

2019-ben a BMW aktuális modellpalettájának magával ragadó vonzerejét és a legkorszerűbb technológiai innovációk progresszív karakterét újfent számos elismerés, kitüntetés, díj és trófea igazolta. A bajor prémiumgyártó nemzeti és nemzetközi szinten is megszámlálhatatlan sikert aratott, legyen szó akár a rajongók kielégítéséről, a nemzetközi szakmagazinok elégedett olvasóiról, a vezetni szerető nagyközönség letaglózásáról, vagy a szakmai zsűrik megnyeréséről. Az új BMW 3-as sorozat, amely már a piaci premierjét követő első pillanatokban kitüntetések sorát hódította el, az elmúlt esztendő egyik leggyakrabban díjazott négykerekűjévé érett.

A BMW díjnyertes modelljei és technológiai innovációi között szinte mindegyik kategória képviseltette magát, hiszen a legújabb trófeák a BMW M divízió vitrinjébe éppúgy felkerültek, mint a hálózatról tölthető gépkocsikat fejlesztő mérnökök dicsőségfalára. A prémium kompaktok mezőnyét uraló BMW 1-es sorozat új generációja mellett a BMW 5-ös sorozat, a BMW X modellcsalád és a BMW 8-as sorozat luxusautói is számtalan kitüntetést hódítottak el, sőt mi több, a BMW vezetést támogató rendszerek, járművezérlő opciók és intelligens járműkapcsolati megoldások terén kifejlesztett innovációit is fényes aranyérmekkel díjazták. Az észak-amerikai J.D. Power and Associates piackutató vállalat minőségi és megbízhatósági felmérésén ráadásul a BMW 2-es sorozat és a BMW X4 is kiérdemelte a legmagasabb minőségű modellnek járó elismerést.

Díjak minden területen: a BMW modelljei belsőégésű erőforrással és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával is sikert sikerre halmoztak

A BMW M modellek hét kategóriában arattak győzelmet a „sport auto” német autós szakmagazin olvasói felmérésén. A svájci „Auto Illustrierte” magazin eközben a legjobb autógyártónak járó díjjal ismerte el a BMW M GmbH működését. Az egyesült államokbeli „Car and Driver” szakmagazin a BMW M2 Competition modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 227 gramm / km)* a 2019-es év tíz legjobb autója közé választotta be.

A BMW hálózatról tölthető modelljeinek megbízhatóságát, teljesítményét és innovációit számos kitüntetés nyomatékosítja. A BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km)* hajtáslánc-technológiája idén is elhódította az év motorjának járó nemzetközi elismerést, míg a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km)* ugyanezt a hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik mezőnyében zsebelte be. A jövőbe mutató sportautó plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája idén sorozatban ötödik alkalommal diadalmaskodott az év legjobb motorjait díjazó megmérettetésen. Az „Auto Zeitung” német autós szakmagazin hálózatról tölthető gépkocsikat díjazó szavazásán a két progresszív hibrid a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt limuzinok és sportautók mezőnyének második helyén végzett.

Nagy-Britanniában a BMW kétszer is elhódította idén a legjobb hálózatról tölthető gépkocsikat díjazó trófeát: a BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 43 gramm / km)* a közép-méretosztálybeli plug-in hibrid modellek között, míg a BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 20,3 – 23,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 47 gramm / km)*a felső-méretosztálybeli plug-in hibrid modellek mezőnyében aratott diadalt. A brit „Professional Driver Magazine” olvasói szavazásán a nagyközönség a BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatait választotta meg a 2019-es esztendő leginkább környezetbarát luxusautójának.

Díjeső már a piaci premier első pillanatától: az új BMW 3-as sorozat

Az új BMW 3-as sorozat nem csupán sikeres piaci premierjének köszönhetően, de számos nemzeti és nemzetközi megmérettetésen aratott dobogós helyezése okán is kivételes rajtot vett. Németországban az új sportlimuzin azonnal megnyerte az „Auto Zeitung” szakmagazin olvasói szavazásának közép-méretosztálybeli mezőnyét, majd a legszebb formai kialakításnak járó trófeát is elhódította. Sőt mi több, az új BMW 3-as sorozatot az „auto, motor und sport” német autós szakmagazin olvasói is díjazták, a modellt a 2019-es év legjobb dizájn-innovációjának járó elismeréssel illették.

2019-ben a hetedik nemzedékébe lépő sportlimuzin járműtechnológiai innovációi is osztatlan sikert arattak: az „auto, motor und sport” német szakmagazin járműkapcsolati díját ugyancsak a BMW 3-as sorozat nyerte el. A mértékadó újdonság menettulajdonságait a „sport auto” német autós szakmagazin olvasói szavazásán elért két kategóriagyőzelem is nyomatékosította: a BMW 330i limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 132 – 139 gramm / km)* és a BMW 330i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 146 gramm / km)* éppúgy diadalt aratott saját mezőnyében, mint a BMW M340i xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,0 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 160 – 168 gramm / km)*és a BMW M340i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2 – 7,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 163 – 172 gramm / km)*.

Nagy-Britanniában a „What Car?” és az „Auto Express” szakmagazinok egyöntetűen az új BMW 3-as sorozatot választották meg a 2019-es év legjobb prémium újdonságának és a 2019-es év közép-méretosztálybeli üzleti autójának. A „Carbuyer” magazin a modellt ugyancsak a legjobb közép-méretosztálybeli üzleti modellnek, a „Business Car” magazin pedig a legjobb prémium gépkocsinak nevezte. Az új autók összehasonlítására szakosodott „carwow” a 2019-es év legjobb autójának választotta a 3-as BMW hetedik nemzedékét, amely Ázsiában is sikert sikerre halmozott. Indiában a modellt az év prémium autójának, az autóipari szakemberek és újságírók japán konferenciáján pedig az év import modelljének választották.

Fényes trófeák a BMW 5-ös sorozatnak és kétszeres Arany Kormánykerék díj

2019-ben a BMW 5-ös sorozat még tovább gyarapította fényes trófeái sorát. A modell az „auto, motor und sport” és az „Auto Zeitung” német autós szakmagazinok olvasói szavazásán egyaránt a felső-méretosztály legjobb négykerekűjének bizonyult, az „Auto Test” szerkesztői pedig a BMW 530d limuzint (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,0 – 5,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 131 – 135 gramm / km)* az év legjobb tesztautójának választották meg. A felső-méretosztálybeli üzleti limuzinok mezőnyében a brit „Auto Express” és „Carbuyer” magazinok is az 5-ös BMW-t választották meg az év autójának, amely a legjobb luxusautónak járó kitüntetést is elnyerte. A „Professional Driver Magazine” eközben a BMW 5-ös Touring modellt a legjobb üzleti kombinak választotta meg.

A BMW 2019-ben ráadásul az Arany Kormánykerék díjat is duplán hódította el. Az „Auto Bild” és a „Bild am Sonntag” lapok által életre hívott trófeát az új BMW 1-es sorozat a legjobb kompaktként, az új BMW 8-as sorozat pedig a legszebb új autóként hódította el. A BMW 8-as Coupé, a BMW 8-as Cabrio és a BMW 8-as Gran Coupé Spanyolországban is nagy sikert aratott a luxusautók mezőnyében, amelyet a „coches.net” weboldal kétszeres kitüntetése is igazol. A BMW 8-as sorozat a 2019-es év legjobb új autójának járó díjat és a legjobb sportautónak járó kitüntetést egyaránt elnyerte.

Iránymutató úttörő a vezetést támogató rendszerek, a járművezérlő opciók és az intelligens járműkapcsolati megoldások terén

2019-ben a BMW ismét rendhagyó vezetést támogató rendszerekkel, exkluzív járművezérlő opciókkal és intelligens járműkapcsolati megoldásokkal fűszerezte meg a vezetés élményét. A bajor prémiumgyártó vezető pozícióját e téren számos díj, elismerés és trófea nyomatékosítja. A legfontosabb járműtechnológiai innováció a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója, amelynek a BMW Intelligens Személyi Asszisztens is része. A technológiát az új autók összehasonlítására szakosodott „carwow” az év legfontosabb autóipari innovációjaként díjazta.

A BMW mindemellett 2019-ben négy járműkapcsolati díjat is bezsebelt. Az „auto, motor und sport” és a „MOOVE” által életre hívott olvasói szavazáson az új BMW 3-as sorozat a hálózatba kapcsolt legjobb autó díját nyerte el, a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés pedig a navigációs rendszerek mezőnyében aratott diadalt. Az olvasók a BMW Driving Assistant Professional csomagját a legbiztonságosabb vezetést támogató rendszernek, a hangzás terén alkotott legjobb innovációnak pedig a Bowers & Wilkins Diamond Surround audiorendszert választották.

A BMW 2019-ben elnyert legjelentősebb díjainak, elismeréseinek és kitüntetéseinek listája

Az „Engine Technology International” szakmai zsűrije által:

Az év motorjának járó „International Engine of the Year” díj a BMW i8 Coupé progresszív sportautónak, a hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik mezőnyében pedig a BMW i8 Roadster modellnek

Az egyesült államokbeli J.D. Power and Associates piackutató vállalat által:

A legmagasabb minőségű modellt megillető „J.D. Power Award” díj a BMW 2-es sorozatnak a kisautók és a kompaktok mezőnyében egyaránt

Az Automotive Circle által:

A legjobb prémium modellnek járó „EuroCarBody Award” díj a BMW X7 luxusterepjárónak

Az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által:

A legjobb kompaktnak járó „The Golden Steering Wheel” díj a BMW 1-es sorozatnak

A legszebb új autónak járó „The Golden Steering Wheel” díj a BMW 8-as sorozatnak

Az Auto Bild német autós szakmagazin és a Computer Bild számítástechnikai szakmagazin által:

A felső-méretosztály legjobb járműkapcsolati innovációját díjazó „Connected Car Award” díj a BMW X5 modellnek

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin által:

A felső-méretosztály legjobb autójának járó „Best Car” díj a BMW 5-ös sorozatnak

Az év legjobb dizájn-innovációját elismerő „autonis” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin és a MOOVE szaklap által:

A hálózatba kapcsolt legjobb autót megillető „Car Connectivity Award” díj a BMW 3-as sorozatnak

A legjobb navigációs rendszernek járó „Car Connectivity Award” díj a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésért

A legbiztonságosabb vezetést támogató rendszert elismerő „Car Connectivity Award” díj a Driving Assistant Professional csomagért

A hangzás terén alkotott legjobb innovációnak járó „Car Connectivity Award” díj a Bowers & Wilkins Diamond Surround audiorendszernek

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin által:

A legjobb közép-méretosztálybeli modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

A legjobb felső-méterosztálybeli modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A 25 000 – 50 000 euró közötti legjobb SUV modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW X2 modellnek

A legjobb luxus-középméretosztálybeli SUV modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW X5 modellnek

A legjobb dizájnt elismerő „Auto Trophy” díj a BMW-nek

A limuzinok, kombik és egyterűek legjobb dizájnját elismerő „Design Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

A sport auto német autós szakmagazin által:

A 35 000 euró feletti legjobb kompaktnak járó „sport auto Award” díj a BMW M140i xDrive modellnek

Az 50 000 euró alatti legjobb limuzinnak, illetve kombinak járó „sport auto Award” díj a BMW 330i modellnek

A 100 000 euró alatti legjobb limuzinnak járó „sport auto Award” díj a BMW M340i xDrive modellnek

A 100 000 euró feletti legjobb limuzinnak járó „sport auto Award” díj a BMW M5 Competition modellnek

Az 50 000 euró alatti legjobb roadsternek, illetve kabriónak járó „sport auto Award” díj a BMW Z4 sDrive20i modellnek

A 100 000 euró feletti legjobb roadsternek, illetve kabriónak járó „sport auto Award” díj a BMW Z4 M40i modellnek

Az 50 000 euró alatti legjobb kupénak járó „sport auto Award” díj a BMW 230i Coupé modellnek

A 75 000 euró alatti legjobb kupénak járó „sport auto Award” díj a BMW M2 Competition modellnek

A 100 000 euró alatti legjobb kupénak járó „sport auto Award” díj a BMW M4 Competition modellnek

Az Auto Illustrierte svájci autós szakmagazin által:

A BMW M GmbH a legjobb nagyteljesítményű sportautó-gyártónak járó „Best of the Brands” díjat nyerte el

A nagy-britanniai What Car? autós szakmagazin által:

Az év üzleti modelljének járó „Car of the Year” kitüntetés a BMW 3-as sorozatnak

Az év luxusautójának járó „Car of the Year” kitüntetés a BMW 5-ös sorozatnak

A nagy-britanniai Auto Express magazin által:

A legjobb közép-méretosztálybeli üzleti autónak járó „New Car Award” díj a BMW 3-as sorozatnak

A legjobb felső-méretosztálybeli üzleti autónak járó „New Car Award” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A legjobb közép-méretosztálybeli SUV modellnek járó „New Car Award” díj a BMW X3 modellnek

Az új autók összehasonlítására szakosodott, nagy-britanniai „carwow” weboldal által:

Az év autójának járó „Car of the Year” trófea a BMW 3-as sorozatnak

Az év technológiai innovációjának járó „Car of the Year” trófea a BMW Intelligens Személyi Asszisztensnek

A nagy-britanniai Carbuyer magazin által:

A legkisebb luxusautót díjazó „Best Car Award” díj a BMW 1-es sorozatnak

A legjobb közép-méretosztálybeli üzleti autót díjazó „Best Car Award” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az legjobb felső-méretosztálybeli üzleti autót díjazó „Best Car Award” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A hálózatról tölthető modellekre szakosodott, nagy-britanniai DrivingElectric szakmagazin által:

A legjobb közép-méretosztálybeli, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellnek járó „DrivingElectric Award” díj a BMW 330e modellnek

A legjobb felső-méretosztálybeli, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellnek járó „DrivingElectric Award”díj a BMW X5 xDrive45e modellnek

A nagy-britanniai Professional Driver Magazine által:

A legjobb üzleti kombinak járó „Car of the Year” díj a BMW 5-ös Touring modellnek

Az év legjobb környezetbarát luxusautójának járó „Car of the Year” díj a BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak (745e / 745Le / 745Le xDrive)

A legjobb luxuskategóriájú SUV modellnek járó „Car of the Year” díj a BMW X7 modellnek

A nagy-britanniai „Business Car” magazin által:

A legjobb prémium modellnek járó „Business Car Award” díj a BMW 3-as sorozatnak

A spanyol coches.net weboldal által:

Az év legjobb autójának járó „Motor Award” díj a BMW 8-as sorozatnak

Az év legjobb sportautójának járó „Motor Award” díj a BMW 8-as sorozatnak

Az egyesült államokbeli Car and Driver magazin által:

Az év legjobb kompakt kategóriájú luxus SUV modelljének járó „Best Cars” díj a BMW X1 modellnek

Az év legjobb autójának járó „Best Cars” díj a BMW M2 Competition modellnek

Az autóipari szakemberek és újságírók japán konferenciája által:

Az év import modelljét elismerő „Car of the Year” díj a BMW 3-as sorozatnak

LEGFRISSEBB

Megtaláltuk a DeLorean-t, amely mindhárom Back to the Future részben szerepelt

0
Los Angeles-ben, a Petersen Automotive Museum-ban van kiállítva az a filmes kellék DeLorean DMC-12, amely a Vissza a jövőbe trilógia mindegyik epizódjában szerepelt. A teljes...

TESZTJEINK