Főoldal Blog Oldal: 209

A Peugeot autonóm járművei szabad jelzést kaptak Kínában

Kínában a Peugeot elindíthatja az általa gyártott autonóm gépkocsik közúti tesztelését. Ezzel a francia márka az első nem prémium autógyártó, amely vezető nélküli járműveket foghat gyakorlati tesztekre a hatalmas ázsiai országban.

Január 30-án mérföldkőhöz érkezett a Peugeot autonóm mobilitási programja: a vállalat engedélyt kapott a kínai kormánytól, hogy egy 30 millió lakosú városban, Csungkingban megkezdje autonóm közlekedésre alkalmas prototípusainak közúti tesztjét. Ezzel a Peugeot az első francia autógyártó, illetve az első nem prémium piaci szereplő, amely Kínában közutakon, normál forgalomban vizsgálhatja az önjáró járműtechnológiák működését.

A Peugeot 2015 nyarán Franciaországban elsőként kezdhette meg autonóm mobilitású prototípusainak közúti tesztelését, majd 2017 márciusától – szintén az első autógyártóként – a hivatásos tesztpilótákat átlagos felhasználókkal válthatta fel önjáró típusainak volánjánál. Mintegy száz önkéntes nyerhetett így bepillantást a közeljövőbe.

Az itt szerzett tapasztalatokra épít a hamarosan útnak induló kínai tesztsorozat: a Peugeot-ra most nem kisebb feladat vár, mint hogy az európai jogi és műszaki környezetben kifejlesztett technológiákat a helyi piac igényeihez, illetve adottságaihoz – a törvénykezési és infrastrukturális helyzethez, a térképadatbázis minőségéhez, illetve a közlekedés egyéb szereplőinek magatartásához – igazítsa.

„Kína a legnagyobb autópiac a világon, ahol ráadásul egyre gyorsuló ütemben fejlesztenek autonóm mobilitási technológiákat. A most megszerzett engedély fontos állomás a biztonságos, könnyen kezelhető önjáró gépkocsik fejlesztését célzó AVA (autonóm mobilitás mindenkinek) programban” – kommentálta az engedély kiadását Carla Gohin, a PSA csoport innovációért felelős alelnöke.

A vállalat kísérleti járművei a mai napig több mint 125 ezer kilométert tettek meg Európa közútjain. Ezek a gépkocsik 2., 3. és 4. fokú autonóm funkciókkal rendelkeztek. Az ötfokú skálán a nulla jelenti a hagyományos, teljesen ember vezette gépkocsit, míg az 5. szinten egyáltalán nem igényel beavatkozást a technológia. A Peugeot összes új generációs sorozatgyártású járműve képes már az 1. szintű autonóm közlekedésre: ezek olyan vezetőtámogató megoldásokat kínálnak, mint a távolságtartó tempomat, a ráfutás vagy gázolás kockázatát észlelve automatikus fékezésbe kezdő rendszer, a holttér-felügyelet, a sávelhagyást megakadályozó technológia vagy a Park Assist parkolás-támogató rendszer.

A következő, kettes szinten a vezető elengedheti a kormányt, de folyamatosan felügyelnie kell a jármű viselkedését, amint az önállóan sávot vált az autópályán (amennyiben vezetője erre utasítást ad), vagy éppen a forgalmat és az út ívét követve egyenletesen halad. A harmadik szinten kis- és nagy sebességnél egyaránt önállóan halad a jármű, a vezető bármivel foglalkozhat, ám ott kell ülnie a kormánynál, hogy vészhelyzetben beavatkozzon. Az autonómia negyedik szintjén a jármű semmilyen körülmények között nem igényel felügyeletet, de utasai igény szerint átvehetik az irányítást – ez utóbbi már nem lehetséges a legmagasabb, ötödik szinten, ahol az ember kizárólag utasként szerepel a mobilitás egyenletében.

Ugyancsak friss hír, hogy a Peugeot 2020-tól megkezdi a 2. szintű autonóm mobilitási funkciók piaci bevezetését. Ezt olyan, ma már egyre szélesebb körben elterjedt megoldásokkal készít elő, mint például a fedélzeti rendszerek és a vezető közötti, minden korábbinál teljesebb körű és ösztönösebb információcserét elősegítő i-Cockpit kezelőfelület. Ugyanakkor a Peugeot Sochaux-i gyártóüzemének munkatársai hamarosan élesben élvezhetik az autonóm mobilitás előnyeit: a kényelmet, a pontosságot és mindenekelőtt a biztonságot.

A Peugeot és az EasyMile együttműködésében tavaly májusban megkezdte próbaüzemét egy teljesen önjáró vontatótraktor, amely jelenleg a beszállítói ipari park és az összeszerelő üzem közötti, három kilométeres távon ingázik, akár 25 tonnányi alkatrésszel megrakodott utánfutókat vontatva maga után. A 25 km/óra sebességre képes, de a Sochaux-i gyár területén legfeljebb 15 km/órával közlekedő TractEasy autonóm vontatójármű biztonságosan manőverezik más járművek között, és képes értelmezni környezetét, miután 2018 őszén átadták a gyár területén azt a „csatlakoztatott” útszakaszt, amely aktív párbeszédet teremt a jármű és a közlekedési jelzőlámpák, a kereszteződések és az infrastruktúra egyéb elemei között. A kísérleti fázist követően már 2019 első negyedévében két autonóm vontatójárművet állítanak forgalomba: ezek a nap 24 órájában, szünet nélkül szállítják az alkatrészeket a Peugeot 3008 összeszerelő sorára. A projekt végső célkitűzése, hogy ilyen robottraktorok szállítsák a Peugeot 308 és 3008 modellek összes alkatrészét, a lökhárítóktól kezdve a csomagtérajtókon át a műszerfalig.

[TESZT] Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG – friss, üde, színpompás

Vajon lehet-e igény egy olyan kisautó-alternatívára, amely a megszokottól elrúgaszkodva kissé formabontó módon próbál egyszerre fiatalos, trendi és ugyanakkor visszafogott maradni? Persze. Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG teszt.

Nyilván a Škoda Fabia-ról az embernek elsősorban a (nem is annyira) low budget-kategória ugrik be. Ki ne emlékezne a Favoritra, a Feliciára, majd az utóbbit leváltó Fabiára? Népautó ez, vagy inkább rétegautó, közkedvelt, nem túl drága, nem túl fancy. Mostanáig.

Ugyanis a faceliftes vonal színeiben versenyző Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG amolyan hiánypótló valaminek titulálható. Ha mondjuk unalmas a Fiat 500 (sok ilyen példa van még), konfiguráljunk egy Monte Carlo-t a Fabia irányzatból, és kész. Főként ez a piros színárnyalat az, ami megkapó, és tagadhatatlanul vonzza a tekintetet.

A Fabia-recept adott: élces, kissé maszkulin vonalak, lecsapott ívek, karakteres és egyben kifejezetten markáns arculattal rendelkezik a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG is, amely leginkább a frontrész hűtőmaszk-kialakításának köszönhető. A lamellák talán még hangsúlyosabbak az elődénél, és egyértelműen hirdetik: a Fabia is a jelenlegi stílusvonalba tartozik skodáéknál, akár lehetne eggyel nagyobb is, olyan, mint az Octavia mondjuk. Így van, ha a tükörben feltűnik a morcos arc, hihetjük azt, hogy alsóközép versenyzővel van dolgunk. Pedig egyáltalán nem, de jó a pszeudohatás.

Oldalnézetből a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG szintén hordoz rengeteg, a hagyományostól elütő stíluselemet. Rögvest a felnikkel kezdjük, itt félreismerhetetlen az a plusz, amit a külső peremek ívére húzott aprónyi díszcsík ad.

De mitől több ez a Monte Carlo?

Vagy hogy még egyértelműbb legyen, valamiféle limited editionnel van dolgunk, a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG B oszlopára biggyesztett Monte Carlo plakett máris egyértelművé teszi, hogy nem egy hétköznapi kisautóval futottunk össze az utcában.

Hátulnézetben a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG alapvetően ugyanaz, mint hagyományos társai, ebből a plánból egyáltalán nem látni, hogy egy optikailag sportosabbra húzott variációval van dolgunk.

Így hát a Fabia RS még mindig csak egy fantazmagória, egy vizionált álom marad. Ami nem is baj, ha ilyet akarunk – mármint RS-t – maradhatunk a jó öreg Octavia-nál, vagy akár Kodiaq-nál. Ugyebár azért az árazás ezekben az esetekben már vaskos, nem egy Fabia kategória, de hát a plusz lóerők, a dinamizmus, s persze az RS körítés megintcsak más kategóriát képvisel.

Tarka, tetszetős. Sportosságot ad ez a színkombináció

A Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG fő lényegisége a piros-fekete színkombinációk tekintetében teljesedik ki. Ahogyan az a kasznin, a külső részelemeken is látható, ez a két tónus dominál, s nincs ez másképp az enteriőrben sem.

Igényes anyaghasználat, ízléses összeállítások jellemzik a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG belterét, annak hangulatát. Jól látni, hogy a trend erőteljesen tendál a fentebb emlegetett RS-vonal felé kacsingatva, tehát az első ülések már kagylósabb jelleget kaptak, a kettős kárpitozás szintén sugallja az erőt, a lendületet.

Minden tekintetben remekül átlátható és a lényegre koncentrál a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG cockpitje, műszeregységei, s maga az egész kialakítás. Szeretjük azokat a koncepciókat, amelyek arra törekednek, hogy az adott autó vezethetősége szimpla, ugyanakkor mégis élvezhető legyen.

Élvezet vezetni

Nos, a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG ponotsan ilyen: beülünk, akár először, és máris a magunkénak érezzük az autó minden részletét. Még úgy is, ha kevesebb rutinunk van, vagy netán zéró összehasonlítási alapunk. A munkafelületek, kezelőszervek egytől-egyig a kezünk alá dolgoznak.

Ülések tekintetében is optimális a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG: próbál sportosra hangolt lenni/maradni, mégis jól optimalizált a hétköznapi használatra. Nem túloz, nem fog vissza; az ülőfelületek mind ülőlap, mind pedig hátlap tekintetében jól eltaláltak, a helykínálat sem aprócska. Elöl ugyan már azért jönnek a komprmisszumok, hiszen egy 150-200 kilométeres táv egyhúzamban való levezetése után már azért elgémberedetten száll ki az ember a vezetőállásból. A visszafogottabb láb- és térdtér persze orvosolható az ülések állítgatásával, de azért figyeljünk arra, hogy ne vegyünk el orbitális centimétereket a hátul helyet foglalók lábteréből.

Hátul sincsen ok a panaszra különösebbképp, de azt kalkuláljuk bele a vásárlásnál, hogy a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG nem pakolható a végletekig, és hátul is leginkább két felnőtt, átlagos testalkattal tud komfortosan utazni. Ugyanakkor ha a felállás mondjuk 2 felnőtt-2 gyerek, akkor az egyik legideálisabb családi autó is lehet a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG.

Olyan családi autó, amely ha kell, városban remekbeszabottan képes lavírozni, kisebb parkolóhelyekre beférni, relatíve jó fogyasztást produkálni. Ugyanakkor ha kell, tud mutatni sportos énjéből is, és jól kiaknázhatók a határai.

A tesztben is szereplő Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG 1 literes, 3 hengeres soros benzinmotort kapott, turbótöltve. Az egység 110 lóerőt tud mozgósítani, 5000-5500 percenkénti fordulatszámon, a társított maximum nyomaték pedig 200 Newtonméter, tág, 2000-3500 RPM tartományban. Az apró benzinmotor pörgős, agilis, a gázreakciók rendkívül közvetlenek, így a kellő sportosnak ható karakterisztika is megvan.

Nagy kedvencünk volt a hajtáslánchoz társított, 7 sebességes duplakuplungos DSG automataváltó. Ebben a kategóriában ilyen jót még nem láttunk, éreztünk: a fokozatok hibátlanul érkeztek, akár gyorsítottunk, akár visszavettük az elánt, vagy akár fix 40-50 kilométeren álltunk meg a haladás tekintetében. A fel- és visszaváltások tehát pontosak, jól eltaláltak, úgy érezzük, hogy az autó alkalmazkodik egy szempillantás alatt vezetési stílusunkhoz. Mindezt úgy, hogy az egésznek az origója egy 1 literes háromhengeres.

Fogyasztás tekintetében már nem annyira pozitívak a benyomások. Vegyes használattal (város, autópálya) 7.9 literes átlagfogyasztást produkált a Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG, míg stabil 90 kilométer/óránál tud 3.5-4.2 litert is átlagosan. Óvatos gázpedálkezeléssel az átlagot nagyjából 1 literrel lehet leszorítani a normál érték alá.

2018 Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI DSG specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 999 cm³

Maximális teljesítmény: 110 LE @ 5000-5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 200 Nm @ 2000-3500 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, hétfokozatú DSG automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3992 mm

Szélesség: 1732 mm

Magasság: 1467 mm

Tengelytáv: 2470 mm

Tömeg, üresen: 1110 kg

Megengedett össztömeg: 2640 kg

Csomagtartó mérete: 330 liter, 1150 literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 171 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.1 s (gyári), 10.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.9 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.2 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 4.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 110 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Panasonic LUMIX DC-GH5S

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCanonCamera Kft., PanasonicTelenor Magyarország

Utómunka hardver: AcerASUS

Toyota Prius hibrid, versenypályán

Csendes, takarékos és minden porcikájában előremutató: általában erről az oldaláról ismerjük a Toyota Priust. Elég azonban versenypályára vinni a felelősségteljes mobilitás mintapéldányát, és rögtön előbújik belőle – pontosabban beleköltözik – a vadállat.

Japán nem csupán őshazája, de leglelkesebb szószólója is a hibrid technológiának: a legutolsó hivatalos adatok szerint a szigetországban eladott személygépkocsik 19 százalékában (azaz csaknem minden ötödik autóban) benzin-elektromos hajtáslánc dolgozott, kímélve a környezetet és gazdája pénztárcáját. Éveken át a legnépszerűbb hibrid, sőt, a legnépszerűbb személyautó volt Japánban a Toyota Prius, amelyből tavaly 115 ezret adtak el a felkelő nap hazájában – összehasonlításként Európában 10 ezer , az Egyesült Államokban pedig 49 ezer példányban talált gazdára a márka emblematikus hibrid modellje.

Japánban tehát nem a felelős gondolkodás kiáltványa, hanem általános társadalmi jelenség, a létező legracionálisabb választás a Prius. Míg tehát az Egyesült Államokban a Camry-ből, Európában pedig a Corollából épít versenyautót a Toyota, Japán első számú motorsport-szériájában, a Super GT bajnokságban Prius alapokon nyugvó fenevadak szórakoztatják a nézőket, és öregbítik a márka hírnevét.

A motorsportban persze általában csak felszínes a hasonlóság a versenyautók és az alapjukként szolgáló személygépkocsik között, itt azonban nem erről van szó – vagy legalábbis nem teljesen. A magánversenyzőket vonzó, műszaki korlátozásokat minimálisan alkalmazó GT300 szériában induló Priusnak persze csak a B-oszloptól előre eső részei egyeznek meg az utcai verzióval, és azok sem teljes egészében, és mondani sem kell, hogy az 1.8 literes négyhengeresre épülő, 122 lóerős hibrid hajtásláncnak is búcsút intettek.
A helyére a Lexus RC F GT3 versenyautó 5.4 literes, 500 lóerős V8-as benzinmotorját építették be – csakhogy milyen üzenete volna annak, ha a Prius holmi sportsikerekért cserébe feladná a létezését meghatározó hibridségét?

Ezért a Toyota mérnökei fogták a Toyota Crown 3.5 literes hibrid hajtásláncának elektromos elemeit – ugyanez a rendszer dolgozik egyébként a Lexus LC500h és LS500h hibrid zászlóshajókban is –, és átültették a versenyautóba. Mivel a versenyszabályzat csak annyit ír elő, hogy a versenyautóknak ugyanattól a gyártótól származó erőforrásokat kell alkalmazniuk (a Lexus motorját a Toyota Racing Development /TRD/ fejlesztette és építette), ennek semmilyen elvi akadálya nem volt. A hosszú távú világbajnokságra fejlesztett TS050 LMP1-es hibrid versenyautó révén pedig a Toyota mérnökei széles körű tapasztalattal bírtak az elektromos hajtáslánc versenycélú alkalmazása terén.

Más kérdés, hogy az akkumulátoroknak már végképp nem találtak helyet az autóban, ezért azokat egy kísérleti szuperkapacitású kondenzátorral váltották ki, azt pedig az utasülés helyére építették be.
A Toyota Gazoo Racing által épített verseny-Prius annak az APR Racing csapatnak a zászlaja alatt vesz részt a Super GT bajnokságban, amely 2012 óta minden évben rajthoz állított legalább egy Priust (először egy 3.4 V8-as LMP1-es középmotorral szerelve). Az APR két veterán pilótára, Hiroaki Nagaira (51 éves) és Manabu Oridóra (51) bízta az egyik autóját, míg a másikat két ifjú tehetség, Koki Saga (35) és Yuhki Nakayama (32) vezeti. Az eredmény pedig a képeken látható őrület.

Toyota GR Sports Prius PHV

Műszaki adatok

Méretek: 4650 mm × 1950 mm × 1130 mm
Tengelytáv: 2750 mm
Menetkész tömeg: min. 1100 kg
Sebességváltó: hatfokozatú, szekvenciális (Hewland)
Tengelykapcsoló: Ogura
Felfüggesztés: elöl-hátul kettős keresztlengőkaros
Keréktárcsák: elöl 13J x 18, hátul 13J x 18 (RAYS)
Motor: Toyota V8 (TRD versenymotor)
Lökettérfogat: 5,4 liter

Több régióban is meghalatdták a piaci trendeket a BMW Group márciusi eladásai

Fennállása eddigi legeredményesebb egyhavi értékesítési mutatójával a BMW vállalatcsoport a prémium szegmens éllovasaként zárta az idei esztendő első negyedévét.

2019 márciusában a BMW Group világszerte 263 319 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely az előző esztendő harmadik havi teljesítményéhez viszonyítva 2,8 százalékos növekedést jelent és a müncheni központú vállalatcsoport fennállásának eddigi legeredményesebb egyhavi mutatója. A január és március között eltelt időszakban a BMW Group világszerte 605 333 darab új autót értékesített, amellyel stabilan tartja eladási növekedését és abszolút 0,1 százalékkal meg is haladja a tavalyi esztendő rekordot jelentő számait.

„Eladási mutatóink maradéktalanul igazolják várakozásainkat, amelyeket a BMW 3-as sorozat generációváltását és a számos piacon jelentkező gazdasági nehézségeket szem előtt tartva fogalmaztunk meg” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként 2019. április 1-jétől egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Értékesítési hálózatunk idén márciusban rekordot jelentő egyhavi mutatóval zárt. Számos kimagasló régióban, így például Kínában és az Egyesült Államokban is a piaci trendek fölött teljesítettünk. Az Egyesült Államokban a BMW a prémium szegmens legkelendőbb márkájaként zárta az idei esztendő első negyedévét. A BMW 3-as sorozat hetedik nemzedéke nagyon erős kezdéssel indította pályafutását márciusban, az értékesítési lendület pedig az elkövetkező hónapokban tovább folytatódik. És az új 3-as csupán egyike azon izgalmas innovációinknak, amelyekkel hiszem, hogy még ebben a rendkívül kiélezett, erős mezőnyben is hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedést érhetünk el” – tette hozzá Pieter Nota.

2019 harmadik hónapjában a BMW világszerte 221 631 darab új modellt értékesített, amely 3,7 százalékkal több, mint a tavaly márciusi eredmény. A bajor prémiummárka első negyedéves eladási mutatója ezzel az előző évihez képest 0,4 százalékkal magasabban, 519 307 darabon zárt. Az év harmadik hónapjában, az új BMW 3-as sorozat piaci bevezetésével párhuzamosan a márka legsikeresebb modellje 10,8 százalékkal növelte eladásait, amely világszerte szám szerint 30 204 darabon állt meg. A BMW X modellcsalád tagjai márciusban is megtalálhatók voltak a legkelendőbb négykerekűek között, a sokoldalú terepjárók iránt hónapról hónapra intenzívebb ügyfélérdeklődés mutatkozik. A legnagyobb népszerűségnek a BMW X2, a BMW X3 és a BMW X4 örvend, amelyek értékesítésében kétszámjegyű növekedést regisztrált a gyártó.

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeit eközben ugyancsak kivételes népszerűség övezi. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt iránt egyre nagyobb ügyfélkereslet mutatkozik, amely az idei év első három hónapjában eladott, 16,2 százalékos értékesítési növekedést jelentő, 9 227 darab új modellben is tetten érhető. A 2013-ban bemutatott, iránymutató elektromos autó idén ezzel messze modelltörténete eddigi legsikeresebb első negyedéves értékesítési eredményét könyvelhette el. A BMW Group plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijai iránt szintén kimagasló érdeklődés mutatkozik, amelyet mi sem igazol jobban, mint hogy a megrendelt BMW 2-es ActiveTourer modellek több mint egynegyede, az újonnan értékesített MINI Countryman modellek pedig közel egyötöde hálózatról tölthető hajtáslánccal talált gazdára. Az elektromos mobilitás egyik piacvezető országának számító Norvégiában eközben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a BMW és a MINI abszolút értékesítéseinek mintegy egyharmadát teszik ki. 2020 végéig a BMW Group tíz vadonatúj vagy frissített, hálózatról tölthető gépkocsiról rántja le a leplet, a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek összesített portfólióját pedig 2025-re minimum 25 tagúra bővíti fel. Ebből 12 zéró emisszió mentén váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.

A MINI értékesítési eredménye idén némileg elmaradt a tavaly márciusi teljesítménytől, a 41 175 darab új autó 2,3 százalékkal múlja alul a 2018 harmadik hónapjában regisztrált számot. A brit prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 84 820 darabra ugrott, amely 1,8 százalékkal marad el a tavalyi első negyedév eredményétől. Az április 18-25. között nyitva álló Sanghaji Autószalonon reflektorfénybe gurul az új MINI Clubman, az idei esztendő második felében érkező, első tisztán elektromos meghajtású MINI modell előkészületei pedig mindeközben tovább folytatódnak.

Miután 2018-ban felállította 115 éves márkatörténete eddigi legeredményesebb eladási mutatóját, a Rolls-Royce 2019 első negyedévében is folytatta értékesítési növekedését. A nagy-britanniai luxusautó-gyártó idén a január és március között eltelt időszakban világszerte 49,4 százalékkal több, összesen 1 206 darab új modellt adott el, mindegyik régióban értékesítési gyarapodást könyvelve el. A Rolls-Royce Motor Cars összes modellcsaládját fenntartható ügyfélérdeklődés övezi, a legnépszerűbb luxusautónak pedig továbbra is a Phantom számít. A kiváló terepjáró képességekkel felvértezett Cullinan iránt rendkívüli kereslet mutatkozik, amelynek következtében a kívánt modelleket már fél éves előjegyzéssel regisztrálja a gyártó.

A BMW Motorrad ugyancsak erős rajttal indította az új évet: a január és március között eltelt időszakban átadott 38 606 darab robogó és motorkerékpár 7,7 százalékkal haladja meg a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményét. Márciusban ez a mutató 18 931 darab kétkerekűn zárt, amely 9,9 százalékos fejlődésnek felel meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A számos piacon jelentkező iparági nehézségek ellenére a BMW Group mindhárom főbb értékesítési régiójában növelni tudta eladásait idén márciusban. A vállalatcsoport eladásai több régióban is meghaladták a piaci trendeket, a BMW például Kínában 13,1 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 2,9 százalékkal múlta felül tavaly márciusi értékesítési eredményét. Az Egyesült Államokban a BMW vezeti a prémium szegmens idei eladási tabelláját, a közös vállalkozásként működtetett kínai BMW Brilliance Automotive pedig kiváltképp erős első negyedéves eladási mutatóval zárt. A nemzetközi piaci körülmények és az értékesítést hátráltató tényezők ellenére a BMW Group továbbra is növekvő eladási mennyiséget és egyre sokrétűbb ügyfélérdeklődést irányoz elő az év hátralévő részére. A vállalatcsoport eközben tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.

 

2019. március

Egy évvel ezelőtthöz képest

2019. január – március

Egy évvel ezelőtthöz képest

Európa

131 657

+3,1%

270 676

  • Németország*

30 135

-4,4%

74 407

-3,5%

  • Nagy-Britannia

43 512

+0,7%

62 245

+1,7%

Ázsia

81 855

+3,7%

216 841

+2,1%

  • Kína

60 717

+12,5%

168 434

+10,1%

  • Japán

9 131

-1,6%

17 715

-2,5%

Amerikai kontinens

44 258

+1,0%

103 814

-2,1%

  • Egyesült Államok

35 997

+0,4%

82 793

-1,9%

  • Latin-Amerika

4 570

+6,1%

12 184

+1,0%

A BMW Group értékesítési eredményei 2019 első három hónapjában

 

2019. március

Egy évvel ezelőtthöz képest

2019. január – március

Egy évvel ezelőtthöz képest

BMW Group autók

263 319

+2,8%

605 333

+0,1%

BMW

221 631

+3,7%

519 307

+0,4%

MINI

41 175

-2,3%

84 820

-1,8%

Rolls-Royce

513

+53,1%

1 206

+49,4%

Hálózatról tölthető**

12 068

+2,1%

27 044

+0,7%

BMW Motorrad

18 931

+9,9%

38 606

+7,7%

*Előzetes értékek

**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió

Az új Peugeot Partner elnyerte az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat

Első ízben adták át a brit Fleet World Év Autója díjait. A Peugeot kishaszonjárműve saját méretosztályának első helyén túl az abszolút győzelmet is kiérdemelte.

A brit Fleet World magazincsalád több mint húsz éve foglalkozik a cégautó- és flottapiaccal. Idén először szervezték meg országos konferenciájukat és szakkiállításukat, és ennek keretében meghirdették az Év Flottaautója díjat, amelyet több kategóriában is átadtak. Az új generációs Peugeot Partnert nem csupán a legkiválóbb kishaszonjárműnek választották meg, hanem az év legnagyobb jelentőségű haszonjármű-újdonságának járó címet is elhozhatta.

„Ebben a méretosztályban univerzális megoldásokra van szükség, és az új Peugeot Partner minden területet lefed” – indokolta a zsűri döntését Dan Gilkes, a Van Fleet World szerkesztője. „A kétféle tengelytáv és a kétféle karosszériahossz révén a Partner minden tevékenységhez és vállalkozáshoz képes megfelelő szállítási megoldást biztosítani. Az átdolgozott háromüléses Multi-Flex fülke, a síkba dönthető utasülés és a nyitható válaszfal kiemelkedően sokoldalúvá teszi a modellt, míg a frissen bevezetett Partner Crew Van a személy- és áruszállítás felülmúlhatatlanul rugalmas módozatát kínálja.”

A Peugeot Partner nem érte be annyival, hogy saját méretosztályának élére állt. A kis, közepes és nagy dobozos haszonjárművek, pickupok, nagy teherjárművek és zöld áruszállítók szegmensének első helyezettjeivel szintén összemérték, és a hat kategória-győztes közül a legjobbnak bizonyulva bezsebelte az Év Haszonjárműve címet is.

A díj átadásakor kiemelték: „a vadonatúj Peugeot Partner hatalmas minőségi ugrás elődjéhez képest; a generációváltással járó fejlődés olyan mértékű, ami valójában egyszerűvé tette a döntést. Ha ehhez hozzávesszük a díjnyertes benzin- és dízelmotorok, a kézi és automata sebességváltók, valamint a vezetőtámogató és biztonsági rendszerek kínálatát, nem is kérdéses, hogy miért a Peugeot modellje ragadta meg leginkább a zsűri figyelmét.”

Noha a harmadik generációs Peugeot Partner alig néhány hónapja jelent meg a piacon, máris számos nemzetközi szakmai elismerést kapott. Tavaly szeptemberben, a hannoveri haszonjármű szakkiállításon is elnyerte az „Év Nemzetközi Haszonjárműve” címet. Az 1992-ben alapított díj történetének ötödik díjazott Peugeot modellje kiemelkedő zajkomfortjával, gazdag technológiai és biztonsági tartalmával, széles motorválasztékával és a sok, életet leegyszerűsítő felszerelésével győzte meg a rangos zsűrit. A zsűri külön kiemelt két innovatív szolgáltatást: a túlterhelésre figyelmeztető jelzést, valamint a holttérbe kamera segítségével bepillantást engedő körkörös hátsó nézeti funkciót. Szintén fontos újdonság a világon egyedüliként alkalmazott i-Cockpit vezetői környezet, amely eddig nem tapasztalt vezetési élményt és hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé.

A díjzuhatag tavaly decemberben folytatódott, amikor a What Car? szaklap versenyén (2019 What Car? Awards) az év legjobb könnyű haszongépjárműve és az év legjobb kishaszonjárműve díjakat kapta a modell, amely aztán idén a Company Car and Van magazin „Év kishaszonjárműve” címével indított.

A What Van? szerkesztője rámutatott, hogy a Peugeot Partner hagyományosan erős flottamodell, ám az új generáció kifinomultságával, rugózási komfortjával és minden igényt kielégítő felszereltségi szintjeivel minden eddiginél szélesebb körben teszi népszerűvé.

A Company Car and Van szerkesztője arra hívta fel a figyelmet, hogy az intelligens kialakítású Partner versenytársai többségénél takarékosabb és tisztább üzemű, ráadásul versenyképes árazású haszonjármű, amelynek technológiákban bővelkedő kabinja bőségesen kínál tárolóhelyet, míg az összeszerelés minősége még személygépkocsiknak is dicsőségére válna.

Honda Experience Casa Connessa Tortona: a kommunikáción alapuló életstílussal ismerkedhetünk

Megnyitotta kapuit a 2019-es Milanói Design Hét, így már a nagyközönség is megtekintheti a Honda különleges kiállítását.

A legendás japán márka először képviselteti magát a világ legnagyobb dizájnexpóján, de máris felhívta magára a figyelmet, ugyanis a Honda e Prototype egyenesen világpremierjéről, a 2019-es Genfi Autószalonról érkezett a „Honda experience – Casa Connessa Tortona”-ba.

Honda experience – Casa Connessa Tortona

A Honda nyújtotta egyedülálló élményt a milánói Tortona-dizájnkerületben található high-end divatházban, az „Alysi – The Garden House”-ban élhetik át a látogatók. Ide belépve átható vizuális és hangélmény köszönti őket, ami a nyüzsgő város és a nyugodt környezet közötti különbséget hivatott érzékeltetni. A bejáraton átsétálva egyből az üvegtetővel fedett központi helyiségben találják magukat, hiszen itt fogadja a látogatókat a – természetes fénnyel megvilágított – Honda e Prototype. Mellette egy természetes anyagokból összeállított építészeti jellegű fa –– szobra kapott helyet, ami nem egyebet jelképez, mint a külső környezet és a belső élet közötti egyenletes átmenetet, akárcsak az ihletet adó Honda e Prototype formanyelve.

Együttműködés a bútorzat és a fotókiállítás kapcsán

A Honda felkért egy neves, olasz fotográfusok alkotta csapatot, hogy készítsenek képeket, melyeket a Honda e Prototype formanyelve inspirál. A társaságot Sara Mautone vezette, munkáikat pedig projektorok segítségével mutatják be a nagyközönségnek.
Ezt a különleges környezetet toldották meg egy speciális diorámával, ami azt a „zökkenőmentes életstílust” hivatott a szemlélők elé tárni, amit a Honda e Prototype beltere is képvisel. Jelentős szerep hárult az olasz Danord bútortervező- és gyártó cégre is, hiszen a Francesca Gatti alapította, modenai vállalat szakemberei álmodták meg a középkori, skandináv elemeket és modern stílusjegyeket egyaránt felvonultató berendezést.

Hibridekkel már most teljesíthető a 2021-es rendkívül szigorú CO2-es norma

Két év múlva különösen szigorú emissziós határértéket vezet be az Európai Unió. A német szövetségi gépjármű-hatóság szerint a Toyota és a Lexus hibrid flottája már most könnyedén teljesíti a mások számára fejfájást okozó kibocsájtási elvárásokat.

Az Európai Unió teljes CO2-terhelésének 12%-a róható fel a személygépkocsiknak. A hatóságok ezért fokozatosan egyre szigorúbb határértékeket írnak elő az autóiparnak: 2021-re 95, 2025-re 81, 2030-ra pedig 60 g/km-ben maximálják a gyártók által eladott összes jármű átlagos CO2-kibocsátását.

Ma, két évvel a 95 grammos határérték bevezetése előtt egyetlen autógyártó: a Toyota volt képes 100 g/km alá szorítani átlagos flottaszintű CO2-emisszióját . Az EU-ban forgalmazott autómárkák átlaga ennél jóval magasabb, meghaladja a 120 g/km-t. Ahhoz, hogy ezt az értéket két éven belül a kívánt szintre csökkentsék, olyan mértékű változásra volna szükség, amelyre az autóipar 2009 és 2015 között (azaz nem kettő, hanem hat év leforgása alatt!) volt képes.
Miközben a gyártók többsége a legkülönfélébb megoldásokkal igyekszik utolérni magát, és valahogyan pótolni az egészségkárosító dízelek kegyvesztetté válása után műszaki kompetenciájukban támadt űrt, a Toyota csoport már most birtokában van annak a technológiának, amellyel nem csak hogy teljesíthető a 2021-es határérték, de annál számottevően kedvezőbb értékek is elérhetők.

A legnagyobb európai újautó-piacon, Németországban tavaly az európai átlagnál (46%) is magasabb, 54 százalékos volt a hibrid modellek részesedése a cégcsoporthoz tartozó márkák – a Toyota és a Lexus – eladásaiból. Ezeknek a hibrid járműveknek a súlyozott CO2-kibocsátási átlaga pedig mindössze 91,1 g/km volt, azaz már most közel 4 g/km-rel kedvezőbb, mint a két év múlva hatályba lépő határérték.

Az érték a német szövetségi gépjármű-hatóság (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) által közelmúltban közzétett adatok szerint 0,4 g/km-rel kedvezőbb, mint a 2017-es adat, ami a technológia egyértelmű és gyors ütemű fejlődésére utal. Az pedig, hogy a Toyota ügyfelei évről évre nagyobb arányban szavaznak bizalmat a hibrideknek – a német piacon 2016-ban 38%, 2017-ben 47% volt a technológia részesedése az összeladásokból – azt jelenti, hogy napról-napra többet adnak el az egyre takarékosabb és tisztább járművekből: magyarul folyamatosan és minden szempontból csökken a Toyota flottaszintű CO2-kibocsátása.
A kedvező CO2-kibocsátás mellett a hibridek járulékos előnye, hogy a dízelekkel ellentétben rendkívül csekély mértékű nitrogén-oxidot bocsánatanak ki.

Míg a versenytársak egy-két hibrid modellel igyekeznek környezettudatos ügyfeleik kedvében járni, a Lexus minden egyes típusa, a Toyotánál pedig nem kevesebb mint öt modellcsalád (Yaris, Corolla, Prius, C-HR és RAV4) hét karosszériaváltozatban érhető el benzin-elektromos hajtáslánccal, hamarosan pedig további két szedán (Corolla és Camry) is csatlakozik a hibrid flottához.

A Toyota hibridek egyre növekvő népszerűsége olyan fejlődés, amely az egész ökoszisztéma előnyére válik: az első generációs Prius 1997-es bevezetése óta a Toyota több mint 13 millió hibrid gépkocsit értékesített, amelyek összességében több mint 100 millió tonnával (!) csökkentették a globális autóipar CO2-kibocsátását.

Új vezető a MINI élén: Bernd Körber visszatért a legendás brit márkához

2019. április 1-étől Bernd Körber foglal helyet a MINI márkaigazgatói székében.

A negyvennégy esztendős szakember ezzel visszatért a legendás brit márkához, amelynek márkafejlesztési részlegén már a BMW Group háza táján felépített pályafutása 2003-as kezdetekor is tevékenykedett. Bernd Körber ezt követően a MINI marketingépítési és termékmenedzsmenti részlegein dolgozott, majd mielőtt 2010-ben a BMW márkához igazolt, a MINI nemzetközi márkafejlesztéséért volt felelős. A bajor prémiummárka színeiben előbb a termékportfóliót kidolgozó stratégiai csapat irányítási feladatait látta el, majd Kínába költözött, ahol a BMW üzleti fejlesztéséért volt felelős. Miután visszatért Münchenbe, Bernd Körber a bajor prémiummárka nemzetközi márkastratégiával és márkafejlesztéssel foglalkozó részlegeit irányította.

„Bernd Körber személyében egy tapasztalt és abszolút jártas vezető érkezik a MINI élére” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért, márkamarketingért és ügyfélszolgálati részlegért felelős tagja. „Várakozással tekintek a közös munka elé, amelynek gyümölcseként a MINI márkát a tisztán elektromos meghajtású, dinamikus, nagyvárosi jövő felé kormányozzuk” – tette hozzá.

2019-ben a brit prémiumgyártó a sorozatgyártásban kínált első tisztán elektromos meghajtású MINI modellel bővíti tovább hálózatról tölthető portfólióját, a MINI Cooper SE modellt pedig további hálózatról tölthető gépkocsik követik majd. 2020-ban a márka a valaha készült leggyorsabb MINI-ről, az új John Cooper Works GP modellről is lerántja a leplet.

Bernd Körber elődje, Sebastian Mackensen 2018. októberétől a BMW Group Németország értékesítési vezetőjeként dolgozik tovább.

Elektromos hajtás, adatforgalom: íme, a Ford haszongépjármű-kínálat jövője

Új elektromos hajtású modellekkel, innovatív adatforgalmi megoldásokkal, valamint stratégiai partnerkapcsolatokkal segíti a Ford az európai vásárlókat, hogy fokozzák haszongépjárműveik termelékenységét – jelentette ma be a vállalat az amszterdami Ford ‘Go Further’ rendezvényen.

Az ott bemutatott haszongépjármű-megoldások, amelyek egyes esetekben már idén is elérhetők lesznek az európai vállalkozások számára:

Várhatóan 2021-ben érkezik az új, tisztán elektromos hajtású Ford Transit áruszállító

A nyolcüléses Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállítót már az idei év végén megrendelhetik az európai vásárlók. A jövőben megjelenik egy új kezdeményezés, a Ford Telematika aminek célja, hogy egy valós idejű adatokkal dolgozó, használat-alapú karbantartási rendszer segítségével a haszongépjárművek üzemeltetői 100 százalékban kihasználhassák járműveik üzemidejét. 

A jelenleg 100 akkreditált európai partnerrel működő haszongépjármű-átépítő program, a Minősített Jármű Átalakító (QVM) hálózat 2020-ra kétszer ennyi tagot számlál majd.

“A haszongépjárművek vásárlói intelligensebb, integráltabb megoldásokra vágynak, amelyek beleillenek az információalapú üzleti környezetbe” – jelentette ki Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója. “A Ford erős és sokoldalú járműveket kínál, melléjük pedig üzemanyag-takarékos és elektromos hajtások széles kínálatát, valamint a fedélzeti modem használatára épített újszerű, intelligens megoldásokat, amelyek segítségével a vállalkozások praktikusabban működtethetik haszongépjárműveiket.”

2018-ban a Ford immár zsinórban negyedszer lett Európa első számú haszongépjármű-márkája (20 európai piacának éves értékesítési eredményei alapján), Magyarországon pedig 2010 óta őrzi piaci elsőségét a kishaszongépjármű szegmensben. A vállalat tavaly az elmúlt 25 év legjobb haszongépjármű-eladásait produkálta, 380.900 darab haszongépjárművet értékesítve 20 európai piacán, s ezzel több, mint 8 százalékkal túlszárnyalva 2017-es eredményét.

Elektromos hajtást a haszongépjárművekbe!

A Ford elektromos hajtású haszongépjárműveinek innovatív termékcsaládja a hajtási megoldások átfogó kínálatával kifejezetten a sokféle felhasználói igény kielégítésére született.

A ‘Go Further’ rendezvényen látható volt a 2021-ben gyártásba kerülő, tisztán elektromos hajtású Transit működő prototípusa, ami segít majd tisztábbá és csendesebbé varázsolni a nagyvárosokat, ugyanakkor pedig csökkenteni a haszongépjárművek üzemeltetési költségeit.

A felhasználók körében egyre nagyobb az igény egy nagyvárosi környezetben használható, praktikus, nulla emisszióval működő járműre, ezért a tisztán elektromos hajtású Transit többféle felépítményt, versenyképes hasznos teherbírást és beépített adattovábbító megoldásokat kínál majd, miközben továbbra is megőrzi a Transit közmondásos sokoldalúságát és strapabírását. Az elektromos hajtásláncot úgy tervezik meg a Ford mérnökei, hogy jól használható hatótávolságot kínáljon a nagyvárosi használat során, és hogy bármilyen időjárási viszonyok között megbízhatóan működjön.

A StreetScooter vállalattal közösen a Ford már ma is kínál ilyen jellegű megoldást a házhoz szállítást végző vállalatok számára. A Transit alapjaira épített StreetScooter WORK XL modell összeszerelését a Ford kölni üzeme végzi, és a tisztán elektromos hajtású áruszállítókat a Deutsche Post DHL használja Németországban. A WORK XL járművek – pilot-programok keretében – még idén megjelennek más vállalatok flottáiban is Németországban, Hollandiában és Belgiumban.

Sok olyan vállalkozás van, amelyeknek munkája a belvárosi csekély károsanyag-kibocsátású zónákra is kiterjed; számukra ideális megoldást jelent majd a Transit Custom Plug-In Hybrid modell. Ez az autó nulla károsanyag-kibocsátással is képes haladni, ám vezetőjének nem kell aggódnia, hogy lemerülhet az akkumulátor. A Ford az első tömeggyártó, amely plug-in technológiát kínál az egytonnás áruszállítók szegmensében, és az új modell 2019 második felétől lesz kapható.

A Transit Custom Plug-In Hybrid első kerekeit kizárólag egy elektromotor/generátor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja gondoskodik. A tervek szerint a fejlett hibrid hajtáslánccal az autó 50 km-t tud majd megtenni nulla károsanyag-kibocsátással, az 1,0 literes EcoBoost motor rásegítésével pedig 500 km lesz a hatótávolsága.

A jármű próbaüzeme jelenleg is folyik Londonban (később pedig Valenciában és Kölnben folytatódik), hogy a lehető legpontosabban kiderüljön, milyen előnyöket jelent ez a megoldás a környezet és a vásárlók számára.

A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen jelentette be, hogy a kínálatban e modell párja az új Tourneo Custom Plug-In Hybrid lesz. A nyolcüléses személyszállító praktikumát és kényelmét még magasabb szintre emeli, hogy a Tourneo Custom egyedülálló szolgáltatást kínál saját kategóriájában, hiszen két hátsó üléssora egymással szembe (“konferencia” beállítás) és a menetirány felé is fordítható – így az autó tökéletes választást jelent a felsővezetői transzfer-szolgáltatást végző vállalkozások számára.

Azok a cégek, amelyeknek autói jellemzően az araszoló nagyvárosi forgalomban vagy a kertvárosokban közlekednek, a 48 voltos mild hybrid technológia jelent praktikus megoldást. A Ford elsőként kínálja a szegmensben az EcoBlue Hybrid hajtásláncokat, amelyek 2019 közepétől már elérhetők lesznek a Transit, a Transit Custom és a Tourneo Custom modellekhez, mérsékelve e járművek üzemeltetési költségét.

Az EcoBlue Hybrid technológia mintegy 3 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik, mint a vele azonos teljesítményű 2,0 literes EcoBlue dízelmotor (WLTP-mérés alapján). Ez a különbség azonban akár 8 százalék is lehet, ha a járműveket gyakori elindulásokkal és megállásokkal – például városi környezetben végzett házhoz szállításra – használják.

“A Ford sokoldalú hajtáslánc-stratégiáját úgy alakítottuk ki, hogy a haszongépjárművek vásárlói biztosan megtalálják a megfelelő megoldást a munkájukhoz,” nyilatkozta Helmut Reder, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának termékcsalád-igazgatója.

Konnektivitás-alapú megoldások

A FordPass Connect fedélzeti modem-technológia legújabb generációs, információ-alapú szolgáltatásaira építve a Ford egy sor integrált haszongépjármű-megoldás kifejlesztésén dolgozik majd , amelyek révén a vásárlók egyszerűbben és kényelmesebben működtethetik járműveiket, optimalizálva azok termelékenységét.

A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen jelentette be, hogy fejlesztés alatt áll egy innovatív és prediktív, használat-alapú karbantartási megoldás, amelynek célja, hogy a járművek üzemidejének 100 százaléka kihasználható legyen. A szolgáltatás első fázisa 2019 végén mutatkozik majd be Nagy Britanniában.

Az új megoldás garantálja, hogy a haszongépjárművek üzemeltetői ezentúl másképp tekintenek a szervizelésre, mivel a karbantartás nem a fix szerviz-intervallum alapján, hanem kifejezetten az egyes járművekre szabva történik majd. A kulcsfontosságú rendszerekben elhelyezett szenzorok valós idejű adatokat szolgáltatnak, így a szervizelésre való figyelmeztetés kizárólag akkor jelenik meg, amikor az tényleg szükséges. Ezzel a módszerrel még azelőtt kiszűrhetők a hibák, mielőtt súlyos problémát okoznának – amivel együtt járna a jármű váratlan kiesése a munkavégzésből.

A nagyobb flottaüzemeltetők számára a jövőben bevezetendő Ford Telematika termékek kínálnak olyan adatokat, amelyek megalapozzák a napi intézkedéseket, és segítenek az üzletmenet optimális megszervezésében.

A valós idejű, gyártói szintű információk közvetlenül a flottában futó, adatforgalmi kapcsolattal rendelkező Ford járművekből érkeznek a Ford Közlekedési Mobilitási Felhőn keresztül. A Ford Telematika segítségével a menedzserek egy számítógépes alkalmazással ellenőrizhetik az egyes járművek műszaki állapotát, üzemanyag-fogyasztását, termelékenységét és biztonságát, és gyorsan reagálhatnak, ha szükségessé válik valamilyen intézkedés.

Szintén tavaly mutatkozott be először a Ford Adatszolgáltatás, ami a nagyobb flották számára kínál lehetőséget, hogy a Felhőn keresztül kifejezetten számukra összeállított adatcsomagokat kapjanak járműveikből, és hogy ezeket az adatokat saját rendszereikbe integrálhassák.

A Ford ugyanilyen komolyan kezeli a kisebb vállalkozások és magánvállalkozók igényeit is. A FordPass alkalmazás praktikus megoldásokat kínál, amelyek fokozzák a jármű kényelmét és biztonságát, és csökkentik üzemanyag-fogyasztását. E megoldások közt több, üzleti felhasználók számára kifejlesztett szolgáltatás is található, például egy parkolási alkalmazás, ami a haszongépjármű magasságát figyelembe véve csak azokat a parkolóhelyeket ajánlja fel, ahová az adott járművel be lehet állni.

Stratégiai szövetségek a jövő érdekében

A Ford vezető szerepet tölt be a haszongépjárművek piacán, és ennek fontos eleme stratégiai együttműködésekben és szövetségekben rejlő érték, ami a jármű-átépítésektől kezdve a termékfejlesztésig mindenütt érvényesül, és amelybe olyan nagyszabású projektek is beletartoznak, mint a törökországi Ford Otosan vegyesvállalat, ahol a Transit-család jelentős részét gyártják.

A Ford Minősített Jármű Átalakító (QVM) programja immár 100 QVM-minősítésű átalakító partnert számlál Európában, és a Ford azt tervezi, hogy 2020-ra a duplájára bővíti ezt a hálózatot. Minden QVM-partner hozzáférést kap a gyártói szintű információkhoz, és a Ford szorosan együttműködik velük, hogy minél rugalmasabb termékkínálatot alakíthasson ki; jó példa erre a 2018-ban bemutatott, alacsony platós Transit Skeletal változat.

A Ford folyamatosan bővíti népszerű “egylépcsős vásárlás” kezdeményezését, ami lehetővé teszi, hogy a vevők kényelmesen, a Ford márkakereskedésekben rendelhessék meg speciálisan átépített járműveiket. 2020 végére 40 különféle, QVM-partnerek által készített modellváltozat lesz elérhető közvetlenül a Transit Centrumokban, és a speciális kivitelek közt ugyanúgy szerepel majd billenőplatós teherautó, mint hűtőkocsi.

Európában jelenleg 950 Transit Centrum működik (2014-ben még csak 750 volt), Magyarországon pedig 23 Centrum áll az ügyfelek szolgálatára. A Transit Centrumok európai hálózata fontos szerepet játszik az ügyfelek kiszolgálásának minden fázisában, legyen szó akár az optimális jármű és hajtáslánc kiválasztásáról, akár az autó üzemidejének maximális kihasználásáról.

Januárban a Ford Motor Company és a Volkswagen AG bejelentették, hogy szándéknyilatkozatot írtak alá. Ennek értelmében a Ford mindkét vállalat számára tervez és gyárt majd közepes méretű pickupokat, amelyek várhatóan 2022 elején jelennek majd meg a piacon; a tervek szerint a Ford tervezi és gyártja az európai piacra szánt nagyobb méretű áruszállítókat, a Volkswagen feladata pedig a városi áruszállítók tervezése és gyártása lesz.

A Volkswagen ID.R fejlesztése folyamatos, hogy elhódítsa a Nürburgring-Nordschleife-ról a rekordot

Új kihívással néz szembe az ID.R: a nyáron egy új rekord felállítását tervezik a Nürburgring-Nordschleife-n.

A Volkswagen Motorsport csapata ezért intenzíven dolgozik a tisztán elektromos meghajtású versenyautó folyamatos fejlesztésén. A tesztelési és fejlesztési szakasz középpontjában a jármű hatékonyságának növelése áll. A két elektromos motor hajtotta, 500 kW (680 LE) rendszerteljesítményű ID.R az előfutára a Volkswagen tisztán elektromos meghajtású járművekből álló ID termékcsaládjának.

„Az elektro-mobilitás fejlesztései óriásiak, és idén ismét szeretnénk megmutatni a Volkswagen képességeit az érzelmeket ébresztő gyors elektromos autók gyártásában” – mondja Volkswagen Motorsport igazgató, Sven Smeets. „A Pikes Peak-hez hasonlóan a Nürburgring-Nordschleife is komoly kihívást jelent az autó számára. Azt szeretnénk bemutatni, hogy mennyi teljesítménypotenciál van ma az elektromos hajtású autókban. ”

„Igazi kihívás megtalálni a legjobb egyensúlyt a sebesség és a rendelkezésre álló korlátozott mennyiségű elektromos energia között. Ennek megfelelően a hajtástechnika és az akkumulátorkezelés folyamatos fejlesztésére koncentrálunk” –  magyarázza François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója.

A Volkswagen Motorsport az akkumulátort azon laboratóriumokkal fejleszti közösen, amelyek az ID termékcsalád technológiájának kutatásában szintén részt vesznek.

Az ID.R egyértelműen látható módosítása az aerodinamika lesz. „A Pikes Peak vékony levegőjében, amely 4302 méter tengerszint feletti magasságban van, az ID.R nagy hátsó szárnyat kapott, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerőt hozza létre ”- mondja Demaison. A Nordschleife-nál a Volkswagen Motorsport új aerodinamikai konfigurációt hoz létre, amely a lehető legnagyobb hatékonyságot célozza meg, nem pedig a maximális leszorítóerőt.

„Ez nem csak egy kisebb hátsó szárnyra vonatkozik, hanem a jármű elülső splitterjére és padlólemezére is” – magyarázza Demaison. Ehhez a számítógépen különféle specifikációkat szimulálunk, amelyeket április elején a tesztfutamok előtt a szélcsatornában vizsgálunk meg.
A Volkswagen Motorsport Hannoverben végzi el ezeket a szimulációkat, amelyeket az akkumulátorok kezelésének optimalizálására és a felfüggesztési komponensek adaptálására is használnak a Nordschleife nagyobb terheléseihez.

„Nagy segítséget kapunk Wolfsburg technikai fejlesztési részlegétől” – mondja Dr. Benjamin Ahrenholz, a Volkswagen Motorsport számítási / szimulációs vezetője.

Idén ismét Romain Dumas ül az ID.R pilótafülkéjében. A franciát, aki a Nordschleife szakértőjének mondható, a 24 órás versenyen elért négy győzelmével, izgatja az autó folyamatos fejlődése: „Izoláltan nézve, az egyes változások nem tűnnek annyira jelentősnek, de az ID. R egy nagyon összetett csomag. Mindez az apró részletek összegén múlik.
A Nordschleife-n a tisztán elektromos meghajtású járművek jelenlegi rekordja 6m 45,90-es – a Peter Dumbreck által a NIO EP9-es volánja mögött állított fel 2017-ben.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK