AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt 1997 Mercedes-Benz W140 S420: BP4902 APS fejegység hangerőszabályzó gomb cseréje

1997 Mercedes-Benz W140 S420: BP4902 APS fejegység hangerőszabályzó gomb cseréje

Korábbi kapcsolódó cikkünkben negmutattuk, hogyan tettük rendbe a Blaupunkt által gyártott speciális GPS alapú Mercedes-Benz APS (Auto-Pilot System) fejegységet.

Ilyen lett – íme, a végeredmény. Az ebayben most sem csalódtunk

Most azonban elérkezettnek láttuk az időt, hogy némi esztétikai megújuláson is átessen projektautónk, a Mercedes-Benz W140 S420 fejegysége. Mivel a beltér megújulása (is) kitűzött célunk – igaz, minimális munkákat igénylő feladat lesz némi bőrfestéssel – így egyértelmű volt, hogy a BP4902 külleme is releváns számunkra.

A fejegység bal oldal „tekerőgombja” kissé zilált állapotban leledzett. Ez nyilván sokak számára elhanyagolható kérdés, mi viszont úgy gondoltuk, hogy az amúgy gyári állapotban lévő BP4902 egyedül ezzel a részegységgel áll hadilábon.

Ugyanis a hangerőszabályzó tekerője majd’ 23 évnyi használat után némileg megfáradt. Nem maga a gomb, hanem a gumi-műanyag burkolat indult mállásnak, néhol milliméteres részeken hiányzott is a felületből a kopás, amortizáció hatására.

Ilyen volt – látható a különbség

Nyilván körülbelül nagyítóval vizsgálva tűnik szembe az ilyesmi laikusok számára, de ha gyűjtői darabbá óhajtjuk tenni autónkat, bizony az ilyen részletekre is illik odafigyelni. Főként, hogy az S420 számtalan fotózáson vett, vesz részt, és az enteriőr makrós részleteinél bizony szembetűnő kitétel az is, hogy a középkonzol szép összbenyomást keltsen.

Viszont ijesztő volt belegondolni, hogy konkrétan 1 darab aprócska gombot honnan szerzünk be, relatíve rövid idő alatt. Természetesen az ebay-t választottuk (ismét), beütöttük a bp9402 keywordöt, kiegészítve a knob kifejezéssel.

Lőn csoda: dobott találatot a kereső! Hitetlenkedtünk, de valós volt – ráadásul genuine, azaz gyári eredeti alkatrészként hirdette az eladó a tekerőgombot. Nyilván elfekvő fejegységekből kioperált alkatrészek lehettek ezek, ugyanis a quantity „8 more pieces”-t, azaz még 8 darabot mutatott készleten. Ráadásul filléres tételként, pár euróért, international shippinggel, 4-10 napos szállítási határidővel. Honnan máshonnan, mint Németországból.

Azonnal le is csaptunk egyre (azóta már kiárulta a seller az összeset, úgyhogy jókor csíptük meg a portékát). Bár a küldemény keringett nagyjából 1 hetet, mivel a seller rossz címet írt a borítékra – már megérkezett az alkatrész, és azóta a helyére is került.

Kimondottan szimpla, igazi DIY feladat egy ilyen gomb cseréje: a régi, cserére váró alkatrészt egyszerűen magunk felé húzzuk, ellentártjuk a fejegységet közben, nehogy berepessze a faberakás keretét. Miután megvan, szimplán a helyére tesszük a cserealkatrészt, ütközésig tolva a csonkra.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer