Főoldal Blog Oldal: 210

2020 tavaszán érkezik Magyarországra az új Ford Explorer Plug-In Hybrid, amely 40 kilométert is képes megtenni tiszta üzemben

A vadonatúj Ford Explorer SUV pár nappal ezelőtt mutatkozott be első ízben Európában a Ford Európa Go Further rendezvényén Amszterdamban.

A Ford itt bejelentette, hogy Amerika legkelendőbb SUV modelljének plug-in hibrid változata még idén rendelhető lesz Európában., és 2020 elejétől Magyarországon is.

A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű, balkormányos változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum változatban. Mindkét modellt olyan hajtáslánc mozgatja, amelyben a 3,0 literes EcoBoost benzinmotor, az elektromotor és generátor hatékony kombinációja 450 LE teljesítményt és 840 Nm forgatónyomatékot kínál – nem beszélve a tisztán elektromos hajtás lehetőségéről.

Az alapáron kínált Ford Intelligens Összkerékhajtást hét választható üzemmód egészíti ki, így a 10 fokozatú automata sebességváltóval felszerelt autó a nagyvárosi forgalomban ugyanolyan optimális teljesítményt nyújt, mint a terepen. A relaxált és magabiztos vezetési élményt még kellemesebbé varázsolják az ugyancsak alapáras vezetéssegítő technológiák, például a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.

A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő és a 12,3 colos digitális műszeregység. Az Explorer a sokgyermekes családoknak is számos kényelmes és praktikus megoldást kínál; jó példa erre, hogy a második üléssor új mozgató rendszerének köszönhetően egyetlen kézmozdulattal megkönnyíthető a ki- és beszállás a harmadik üléssorba.

“Rendkívül izgatottan várom, hogy a legendás Ford Explorer megérkezzen az európai piacra. A vadonatúj Explorer magával ragadó dizájnt és lenyűgözően műszaki jellemzőket kínál. Ez az eddigi legsokoldalúbb SUV modellünk a régióban, hiszen hét ember utazhat benne teljes kényelemben, könnyedén elvontat egy 2500 kilogrammos utánfutót, sőt a városi forgalomban 40 kilométeren át nulla károsanyag-kibocsátással közlekedhet” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Az Európában most először megjelenő technológiáink, mint a 10,1 colos érintőképernyő vagy a Tolatási Fékasszisztens hihetetlenül kellemessé és egyszerűvé teszik az Explorer Plug-in Hybrid vezetését.”

Az alapoktól újratervezett, hatodik generációs Ford Explorer az év elején mutatkozott be az amerikai piacon. Az először 1991-ben megjelenő Explorer indította be az USA-ban az SUV-szegmens gyors növekedését, ami mára világméretű trenddé fejlődött.

Nulla károsanyag-kibocsátás

A vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid számos közlekedési helyzetben egy elektromos hajtáslánc energiatakarékosságát, kifinomultságát és teljesítményét nyújtja, ugyanakkor a hagyományos belsőégésű motorok nagy hatótávolságát is biztosítja. Az autó 40 kilométeres elektromos városi hatótávja bizonyos piacokon értékes előnyökre és adókedvezményekre jogosít.

A Ford 350 lóerős, 3,0 literes EcoBoost motorját egy 100 lóerős elektromotor egészíti ki a hajtásban. A 13,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor az autó bal első sárvédőjén, az ajtó és a kerékjárat között kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

Az elektromotorral az Explorer nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, az Explorer automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését. Az Explorer Plug-In Hybrid várhatóan 78 g/km CO2-kibocsátással és 3,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztással működik majd.

Az Explorer Plug-In Hybrid párhuzamos hibrid rendszere azt is lehetővé teszi, hogy a nagyobb erőt igénylő országúti, off-road és vontatási szituációkban a benzines-elektromos hajtás teljes, együttes teljesítménye és forgatónyomatéka a vezető rendelkezésére álljon. A hajtáslánc takarékos és kifinomult működését tovább optimalizálja a Ford kifinomult 10 fokozatú automata sebességváltója.

“Az Explorer vérbeli SUV, ami ugyanúgy megfelel a családi használathoz, mint a kalandtúrákhoz, így egyértelmű volt, hogy az Explorer Plug-In Hybrid modellbe olyan hajtásláncot kell építenünk, ami a hajóktól kezdve a lószállítókig bármit képes elvontatni” – mondta Matthias Tonn, az Explorer európai programvezető mérnöke. “Ezért választottuk a párhuzamos hibrid hajtást, ami 450 lóerő teljesítményt és 840 Nm forgatónyomatékot biztosít, mindezt pedig kiegészítettük a Holttérfigyelő rendszer legfejlettebb változatával, ami egy 10 méteres vontatmányhoz is használható.”

A fejlett Intelligens Összkerékhajtás minden századmásodpercben kielemzi azokat a jeleket, amelyek a jármű sebességét, perdületét, a külső levegő hőmérsékletét, a kerekek megcsúszását vagy a vontatás állapotát figyelő, tucatnyi szenzortól érkeznek, és ennek alapján dönti el, hogy szükség van-e kiegészítő vonóerőre. Egy elektromechanikus nyomaték-tengelykapcsolóval működő osztómű egytized másodperc alatt zökkenőmentesen változtatja meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó kerekek között, így a tapadás mindig stabil marad. A 10 fokozatú automata sebességváltóhoz hasonlóan ez a rendszer is adaptív tanulási algoritmust használ, folyamatosan módosítva a jármű reakcióit a még finomabb működés érdekében.

A Terepválasztó rendszer választható üzemmódjainak (Normál, Sport, Földút, Csúszós út, Eco, Mély hó és Homok) segítségével a vezető mindig az adott út-, időjárási- és terepviszonyoknak megfelelően autózhat, miközben a 12,3 colos digitális műszeregység grafikája az éppen kiválasztott üzemmódnak megfelelően alakul át. A terepezést a Lejtmeneti Szabályozás teszi még egyszerűbbé.

Stresszmentes autózás – városban és vidéken egyaránt

Az Explorer Plug-In Hybrid egyszerű és ösztönös vezetési élményét kifinomult vezetéssegítő technológiák biztosítják, olyan megoldásokkal, amelyeket kifejezetten arra terveztek a Ford mérnökei, hogy a nagyméretű járművel a sűrű városi forgalomban is könnyű legyen közlekedni.

Az autóhoz megrendelhető Aktív Parkolóasszisztens 2.0 segítségével az Explorer egyetlen gombnyomásra beáll a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre. A berendezés azonosítja a megfelelő méretű helyeket, és a vezető a középkonzolon található gomb nyomva tartásával kontrollálhatja a jármű mozgását. Az autó önállóan kormányoz, vált sebességfokozatot, illetve kezeli a gáz- és fékpedált a parkolási manőver végrehajtásához. A technológia része a teljesen automatizált Kiállássegítő rendszer is, ami segít a párhuzamos parkolóhelyekről történő kiállásban.

A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha egy autó keresztezi az Explorer nyomvonalát, miközben kitolat egy parkolóhelyről. Ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan fékez. Emellett a Tolatási Fékasszisztens radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az Explorer útjában feltűnő akadályokat, és automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést, ha az autó kis sebességgel halad, például amikor kitolat a kocsifeljáróról. Szintén a nehezen átlátható helyzetek kezelésére szolgálnak a hátrafelé és előre tekintő, beépített lencsemosóval felszerelt kamerák, valamint a külső tükrök alá beépített kamerák, amelyek a központi kijelzőn jelenítik meg az autó környezetének 360 fokos képét.

A Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer érzékeli az úttesten vagy annak közelében felbukkanó embereket és kerékpárosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát, és ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést.

Az araszoló forgalomban, az autópályákon és a hosszú vidéki utazások során egyaránt hasznos segítséget jelent a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC). Ez a technológia biztosítja, hogy az Explorer Plug-In Hybrid kényelmes és biztonságos követési távolságot tartson, miközben mindvégig a forgalmi sáv közepén tartja az autót. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.

A Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.

A Sávközép technológia figyeli az útburkolati sávelválasztó jeleket, és finom, de határozott kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a sáv közepén tartani az autót, amikor az ACC rendszer aktív. A 200 km/órás sebességig működő technológia hang- és fényjelzést ad, ha azt érzékeli, hogy az autós nem mozdítja meg a kormánykereket.

A baleseteket megelőző vagy azok súlyosságát mérsékelő további technológiák sorában szerepel még a Sávtartó Asszisztens, illetve a Kikerülő Kormányzási Asszisztens, amely kormányzási rásegítéssel segít elkerülni az ütközést, valamint az Ütközés Utáni Fékezés, ami mérsékli az esetleges másodlagos ütközésből származó sérüléseket és károkat.

“Nem arról van szó, hogy öncélúan teletömjük az autót technológiával,” magyarázta el Torsten Wey, a Ford Európa vezetéssegítő és biztonsági technológiákért felelős igazgatója. “Sokkal inkább az élmény javítása a cél: az, hogy csökkentsük a vezetés stresszét, és segítsünk az autósoknak, hogy kellemesebben érezzék magukat a volán mögött.”

Sokoldalú és kényelmes

Több mint 5 méteres hosszával, 2 méteres szélességével, majdnem 2 méteres magasságával és három üléssorával a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid hét utas számára kínál luxusszínvonalú teret.

Az első és második üléssorban utazók több mint 1 méteres fej- és lábteret, valamit több mint 1,5 méter széles vállteret élvezhetnek. Ugyanakkor a harmadik sor utasainak sincs okuk panaszra, hiszen a 96 centiméteres fejtérnek, a több mint 1 méteres válltérnek és a 83 centiméteres lábtérnek köszönhetően hátul még a felnőttek is kényelmesen elférnek.

Az alapáron kínált, motoros mozgatású EasyFold harmadik üléssor és az EasyFold második üléssor síkba döntésével 2274 literes csomagtér alakítható ki. A kabinban összesen 123 liternyi rakodóhely áll az utasok rendelkezésére, hogy mindenki könnyen elhelyezhesse személyes holmiját – és akkor a nem kevesebb, mint 12 pohártartóról még nem is esett szó.

Az autó alapfelszereltsége kifejezetten bőséges: a vezető és utasai kényelméről olyan megoldások gondoskodnak, mint a forgókapcsolóval kezelhető 10 fokozatú automata sebességváltó, a hűthető/fűthető, 10 irányban motorosan állítható első ülések, a fűthető ülések a második sorban, a vezeték nélküli töltő a kompatibilis készülékekhez, a kihúzható napárnyékolók a második üléssorban és sötétített üvegezés a második és harmadik üléssorban. A Platinum modellváltozatokban mindezt 14 hangszórós, 1000 wattos prémium B&O hangrendszer egészíti ki, míg az ST-Line kivitelekhez 12 hangszórós, 800 wattos prémium B&O hangrendszer jár alapáron.

A FordPass Connect beépített modem segítségével az Explorer Plug-in Hybrid olyan WiFi-hotspottá válik, ami akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja és az utasok számára menet közben is elérhetővé teszi a szórakoztató tartalmakat, a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül:

Járműkereső: a tulajdonosok könnyen megtalálják autójukat a bevásárló központok zegzugos parkolóiban
Járműállapot: ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az olaj élettartama és sok más egyéb
Ajtózárás/nyitás: távirányítással is megoldható, hogy mások ki- vagy beszállhassanak
Távindítás
Az Explorer középkonzoljára egy 10,1 colos, álló helyzetben beépített érintőképernyő is rendelhető (a Platinum változatban alapáras). A könnyű áttekinthetőség kedvéért a navigációs térképek a teljes képernyőt kitöltik, de ha kell, a kijelző meg is osztható, hogy az audiorendszer adatait is megjelenítse. A kapacitív üveggel fedett képernyőt az utasok az okostelefonoknál és tableteknél már megszokott mozdulatokkal kezelhetik, így gyorsabb és praktikusabb a SYNC 3 rendszer használata.

Az érintőképernyő információi mellett ott van még az opcionális 12,3 colos digitális műszeregység is, amellyel a vezető a lehető legtöbbet hozhatja ki a plug-in hibrid hajtásláncból, mivel megjelenítheti az energiaáramlást, ellenőrizhetik a töltöttséget, és tanácsokat kaphat a még takarékosabb autózáshoz. Az ST-Line modellváltozatok alapfelszereltségében 8 colos központi érintőképernyő és 12,3 colos digitális műszeregység szerepel.

Stílusos, modern dizájn

Az elmúlt 29 év során kialakult a Explorer kiforrott dizájnja, és a formatervezők most is ügyeltek arra, hogy megőrizzék ezeket a hosszú ideje közkedvelt megoldásokat, például a fekete A- és D-oszlopokat. Ugyanakkor lejtősebbre szabták az autó tetővonalát, és rövidebbre vették az első túlnyúlást, hogy sportosabb, stílusosabb külsővel ruházzák fel az autót.

Az Explorer Plug-In Hybrid ST-Line látványos, 20 colos, fekete, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a Platinum modelleken ugyanezek a kerekek matt felületkezeléssel jelennek meg.

Az ST-Line modellek jellegzetessége a ragyogó feketére fényezett, egy darabból készült hűtőrács, valamint a magas fényű fekete tetősínek és ablakkeretek. Az üléseket, a szőnyegeket és a sportos, alul lapított karimájú kormánykereket piros öltések díszítik, a műszerfalon pedig karbonszál-hatású dekorációs elemek láthatók.

A Platinum modellváltozatok egy darabból készült hűtőrácsa selyemfényű fényezést kap, akárcsak a tetősínek és az ablakkeretek. A műszerfal dekorációs elemei valódi fából készülnek.

“És ezzel még nincs vége, hiszen a karizmatikus kisugárzás és a lenyűgöző kiállás is alapáron jár a vadonatúj Explorer Plug-In Hybridhez,” vélekedett Matthias Tonn. “A különleges ST-Line és Platinum változatok közül választva vásárlóink biztosan megtalálják majd azt az autót, amelyik a legjobban illik egyéniségükhöz.”

Az új Ford Explorer 2020 tavaszán érkezik meg Magyarországra.

Ford Tourneo Custom plug-in hybrid: egyedülálló kategóriájában

A Ford néhány nappal ezelőtt mutatta be először a világ nagyközönsége előtt a Tourneo Custom személyszállító innovatív, új plug-in hybrid változatát az Amszterdamban megrendezett Ford Go Further eseményen.

A nulla károsanyag-kibocsátású működést a hosszú hatótávolsággal kombináló, tágas, nyolcüléses Tourneo Custom Plug-In Hybrid modell 2019 végétől lesz kapható az európai piacon és Magyarországon is.

A kategóriájában egyedülállónak számító Tourneo Custom Plug-In Hybrid a Ford első olyan modelljeinek egyike, amelyek már az stratégiájának részeként készülnek. A Ford idén januárban jelentette be, hogy 2020-ra minden, Európában bemutatott modelljét felszereli valamilyen elektromos hajtáslánccal. Az otthoni elektromos hálózatról is feltölthető autó mérsékli a helyi károsanyag-kibocsátást, és a nyolc vagy akár kilenc üléses személyszállító behajthat az ultra-alacsony emissziójú járművek számára fenntartott zónákba, amelyek egyre szaporodnak az európai nagyvárosokban.

A Tourneo Custom Plug-In Hybrid első kerekeit egy elektromotor/generátor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja gondoskodik, menet közben töltve az akkumulátort, amibe emellett a fékezési energiát hasznosító regeneratív töltés is besegít. A tervek szerint a fejlett hybrid hajtáslánccal az autó 50 km-t tud majd megtenni nulla károsanyag-kibocsátással, az 1,0 literes EcoBoost motor rásegítésével pedig 500 km lesz a hatótávolsága.*

A dízelmotoros Tourneo Custom változathoz hasonlóan a Plug-In Hybrid modell is egyedülálló szolgáltatást kínál saját kategóriájában, hiszen két hátsó üléssora egymással szembe (“konferencia” beállítás) és a menetirány felé is fordítható.

“A kivételesen innovatív és rugalmas Tourneo Custom Plug-In Hybrid páratlanul sokféle felhasználási helyzethez hozzáigazítható, ráadásul tulajdonosai vagy üzemeltetői az ultra-alacsony emissziójú belvárosi zónákba is behajthatnak” – nyilatkozta Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója. “Akár exkluzív transzferekhez, akár nagy családok szállításához használják, a kifinomult Tourneo Custom Plug-In Hybrid teljes kényelmet kínál utasainak, ugyanakkor hozzájárul a forgalmas belvárosok levegőminőségének javításához.”

Az új Tourneo Custom 2018 eleji bemutatása óta (amikor az autó vadonatúj, prémium utasteret és stílusos orr-részt kapott) a Ford 17.100 darabot adott el az év során a Tourneo Custom személyszállítóból, ami 28 százalékos növekedést jelentett az előző évi értékesítéshez képest.

Magyarországon ez a modell még nagyobb sikereket könyvelhetett el, hisz 1436 darabos értékesítéssel 34,6 százalékos piacrészesedést ért el a szegmensében.

Nulla emisszió. Nulla aggodalom

Az új Tourneo Custom Plug-In Hybrid modellben soros hibrid hajtáslánc-konfiguráció működik, amelyben az első kerekeket nem belsőégésű motor, hanem elektromotor hajtja. Ez utóbbit egy kompakt méretű, folyadékhűtésű akkumulátorcsomag látja el energiával; az akkumulátor az utastér padlója alatt található, és a mérnökök úgy helyezték el, hogy megőrizzék a 2,0 literes EcoBlue-hajtású Tourneo Customban már megszokott tágas belső teret.

A vezetőnek négy választható EV üzemmód áll rendelkezésére, hogy eldönthesse, hogyan és mikor szeretné hasznosítani az akkumulátorban tárolt energiát:

EV Auto: a teljesítmény és a takarékosság optimális kombinációjára hangolt beállítás. A jármű vezérlő algoritmusa figyeli az energia szintjét és az aktuális forgalmi helyzetet (pl. hogy a jármű autópályán vagy éppen araszoló forgalomban halad), és ennek alapján dönti el, hogy aktiválja-e a hatótáv-hosszabbító benzinmotort
EV Most: az emissziómentes haladás érdekében ez a beállítás az akkumulátorban tárolt energia használatát tekinti prioritásnak, és csak akkor indítja be a hatótáv-hosszabbító benzinmotort, ha az akkumulátor töltöttségi szintje már a minimumra csökkent
EV Később: ebben a beállításban a rendszer arra törekszik, hogy megőrizze az akkumulátor töltöttségi szintjét, ezért a hatótáv-hosszabbító benzinmotor használatát és a regeneratív töltést tekinti prioritásnak, hogy az elektromos hatótávolság később teljes mértékben kihasználható maradjon
EV Töltés: ebben a beállításban a hatótáv-hosszabbító benzinmotor használata az elsődleges, hogy a rendszer teljesen feltöltse az akkumulátort egy későbbi EV Most üzemmódhoz
Az első lökhárítóba épített töltőcsatlakozó használatával a Transit Custom Plug-In Hybrid egy 240 voltos, 10 amperes háztartási elektromos hálózatról is feltölthető (a teljes töltés 5,5 órát vesz igénybe), illetve 240 voltos, 16 vagy 32 amperes ipari elektromos hálózatra is csatlakoztatható (a feltöltés ideje ilyenkor 3 óra).

A választókar Drive vagy Low fokozatba kapcsolásával a vezető kiválaszthatja a regeneratív töltőrendszer energiavisszanyerési vagy fékezési szintjét is. A Low fokozatban a gázpedál felengedésekor erőteljesebben érvényesül a lassító hatás, és a féklámpa automatikusan felvillan, figyelmeztetve a mögöttes forgalmat. Az erőteljesebb lassítással nagyobb mennyiségű mozgási energia alakul át elektromos árammá, amit az akkumulátor tárol, meghosszabbítva ezzel az elektromos hatótávolságot.

Az utastérben a hagyományos fordulatszámmérő helyén egy hajtás/töltés műszer kapott helyet, a motor hőfokmérője helyén pedig egy kisebb műszer látható, ami az akkumulátor töltöttségi állapotát mutatja. A fedélzeti számítógép funkcióit kifejezetten a hibrid hajtáslánchoz konfigurálták, így a képernyőn olyan információk is megjelennek, mint az EV üzemmód-kijelző, az esedékes karbantartás időpontja, illetve egy figyelmeztető jelzés, ha a jármű éppen csatlakoztatva van egy feltöltő ponthoz. A rendszer mind az akkumulátor kimerüléséig, mind pedig az üzemanyagtartály kiürüléséig kiszámítja és megjeleníti a még megtehető távolságot.

Luxus, kifinomultság és konnektivitás

A bőséges felszereltségű Titanium kivitelben kapható új Tourneo Custom Plug-In Hybrid a kifinomultság és kényelem legmagasabb szintjét kínálja. A gazdag alapfelszereltségben olyan tételek szerepelnek, mint a SYNC3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer, amit a vezető egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható 8 colos érintőképernyőn keresztül kezelhet, illetve a díjmentes Apple CarPlay és Android Auto™ kompatibilitás.

Az ugyancsak alapáron kínált FordPass Connect fedélzeti modem-technológia akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. A rendszer a FordPass mobil alkalmazáson keresztül számos olyan szolgáltatást is kínál, amelyek révén még könnyebben és praktikusabban használható az autó: ilyen például a Járműállapot funkció, a Járműkereső ás a távolból is vezérelhető Ajtózárás/nyitás funkció.

Az Aktív Parkolóasszisztens segítségével a vezető kormányzás nélkül, csupán a gáz- és fékpedált kezelve állhat ki-be a megfelelő méretű parkolóhelyekre – legyen szó akár párhuzamos, akár merőleges parkolásról.

A Ford tovább folytatja annak kutatását, milyen pozitív hatást gyakorolhatnak a plug-in hybrid elektromos járművek egy nagyváros levegőminőségére; a vállalat flottaüzemeltetők segítségével végez közúti próbaüzemeket Londonban, amelyek 2019 későbbi részében Kölnben és Valenciában is folytatódnak majd.

A Ford idén jelentette be, hogy a vadonatúj Focus bemutatásától kezdve minden újonnan piacra kerülő típusa elektromos hajtási opcióval is megrendelhető lesz. Ez ugyanúgy igaz a vadonatúj fejlesztésű modellekre, mint a már meglévő típusok új változataira, vagyis a Fiestától a Transitig minden autóhoz rendelkezésre áll majd valamilyen mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid vagy akkumulátoros elektromos hajtási opció.

Íme, a Ford Kuga mild hybrid, plug-in hybrid és hybrid hajtással

A Ford bemutatta a vadonatúj Kuga SUV stílusos és különleges modellválasztékát; az autó új, formás külső dizájnja, az eddiginél is tágasabb kabinja és prémium szolgáltatásai kellemes utazást ígérnek.

A kifinomult Kuga Titanium, a sportos Kuga ST‑Line és a prémium Kuga Vignale a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálják, olyan fejlett hibrid hajtásláncokkal, amelyek a Ford SUV-családban mindeddig példátlan üzemanyag-takarékosságot garantálnak.

Az átfogó kínálatban megtalálhatók a Kuga Plug-In Hybrid, a Kuga EcoBlue Hybrid (mild hybrid) és a Kuga Hybrid (full hybrid) változatok, valamint a Ford 2,0 literes EcoBlue dízele, 1,5 literes EcoBlue dízele és 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja, akárcsak az intelligens, új nyolcfokozatú automata sebességváltó.

A Kuga a Ford legkelendőbb SUV-ja Európában és – a Fiesta és a Focus után – a régió harmadik legnagyobb darabszámban eladott Ford-modellje. Európában 2018-ban összesen 153.800 darab Kuga talált gazdára, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Ford SUV-értékesítése több mint 19 százalékkal növekedett az előző évi eredményhez képest. Magyarországon tavaly 3100 új Kuga talált gazdára és 2019 első negyedévében 758 darabbal a Focus után a második legkedveltebb személyautó a Ford hazai személyautó kínálatában.

A Magyarországon 2020 tavaszán debütáló vadonatúj Kuga még több, jól használható kényelmi és vezetéssegítő megoldást kínál majd, utazás közben is folyamatos kapcsolatot kínálva a külvilággal. Az autóban olyan kifinomult technológiák fognak működni, mint a FordPass Connect beépített modem, a vezeték nélküli töltőtálca és a 8 colos érintőképernyőhöz csatlakozó SYNC3 infotainment rendszer. A prémium B&O hangrendszer minőségi audio-élményt kínál, az iparágban elsőként alkalmazott új 12,3 colos LCD műszeregység pedig nemcsak több információt közöl, hanem az adatok leolvasását is megkönnyíti.

Az új Stop & Go, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciók segítségével a vezető minden eddiginél egyszerűbben és magabiztosabban közlekedhet az araszoló forgalomban és az autópályán egyaránt, miközben a prediktív kanyarvilágítás és az útjelzés-alapú világítás megkönnyíti az éjszakai autózást. A Head-Up Display technológiának köszönhetően ritkábban kell elfordítania a tekintetét a forgalomról, az Aktív Parkolóasszisztens 2 pedig egyetlen gombnyomásra, teljesen automatikusan elvégzi a parkolási manővert.

“A vadonatúj Kuga a legjobb példa a Ford emberközpontú tervezési szemléletére: a SUV-vásárlókkal szoros együttműködésben fejlesztett autó különleges stílust, példátlan hajtáslánc-választékot, prémium szintű kényelmet és fejlett technológiákat kínál, kellemesebbé varázsolva az életet az autón belül és kívül egyaránt” – nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

A vadonatúj Kuga a Ford közepes méretű városi terepjáró modelljének harmadik generációját képviseli. 2008-as bemutatása óta a Ford több mint egymillió darabot adott el az autóból Európában.

Vásárlóinkkal közösen terveztük

A vadonatúj Kuga az első SUV, ami a Ford új, globális C2 padlólemezére épül; ez a megoldás is hozzájárult az autó jobb aerodinamikájához, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásához és ahhoz, hogy az új modell tömege 90 kg-mal alacsonyabb a most kifutó Kugáénál. Mindemellett az új építési mód jobb törésbiztonsági tulajdonságokat eredményez, és 10 százalékkal kedvezőbb torziós merevséget, ami javítja a menetdinamikát. A C2 padlólemeznek köszönhetően a Ford közepes méretű modelljeinek utastere is tágasabb lehet, a dizájnerek pedig látványosabb és dinamikus formatervet készíthetnek.

A vadonatúj Kuga különleges új külső dizájnját formásabb idomok, letisztultabb vonalak és prémium arányok jellemzik. Az áramvonalas sziluettet hosszabb tengelytáv teszi lehetővé, így az autó kényelmesebben rugózik és stabilabban fut. Hosszabb lett a motorháztető is, alacsonyabbra szabták a tetővonalat, a hátsó szélvédőt pedig jobban megdöntötték. Így született meg az a forma, ami azt sugallja, hogy a Kuga minden eddiginél energikusabb, fürgébb és sokoldalúbb.

A gondosan megtervezett választék egymástól jól megkülönböztethető modelljei a Kuga Vignale, ST-Line és Titanium variánsok, amelyeknek egyedi karaktere hűen tükrözi tulajdonosaik egyéniségét. Modern és magabiztos dizájnjával a Kuga Titanium egyértelműen jelzi az autó gazdag felszereltségét és minőségét. Az autót sportos kartervédő lemezzel és hátsó diffúzorral, a karosszéria színére fényezett külső tükörburkolatokkal, oldalvédő elemekkel és külső kilincsekkel, LED nappali menetfénnyel és alapáron 17, opcióként 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal szerelik fel.

A magasabb kategóriákat idéző Kuga Vignale exkluzív specifikációval és aprólékos, kézműves minőségű kidolgozással csábítja a vásárlókat; a különleges megoldások közt olyan tételek szerepelnek, mint a selyemfényű alumínium tetősínek, lökhárító- és küszöbbetétek, valamint az első és hátsó lökhárítók elegáns kialakítása. Az autó külső megjelenését más jellegzetes Vignale-elemek is kiegészítik, például krómozott hűtőrács és dupla kipufogóvégződés, illetve alapáron 18, opcióként pedig 19 és 20 colos könnyűfém keréktárcsák. A Windsor bőrüléseket exkluzív Vignale hatszög-varrás díszíti, a bőrborítású kormánykerék fűthető, a padlót pedig prémium minőségű velúr szőnyegek fedik.

A látványos kiállású Kuga ST-Line a Ford Performance autóit idézi a karosszéria színére fényezett lökhárítóival és oldalsó légterelő szoknyáival, valamint fekete hűtőrácsával, kartervédő lemezével, hátsó diffúzorával és tetősínjeivel. A nagyméretű hátsó légterelő, az alapáras 18 colos, illetve opciós 19 colos könnyűfém keréktárcsák és a dupla kipufogóvégek határozottan sportos jelleget kölcsönöznek az autónak. Az utastérben fekete tetőkárpit, exkluzív, vörös öltésekkel díszített ST-Line ülés-kialakítás, alumínium pedálsor, lapos alsó karimájú kormánykerék, valamint ST-Line szőnyegek és küszöbdíszlécek hangsúlyozzák ki a modell teljesítmény-központú karakterét.

“A Kuga-vásárlók elmondták, hogy erőteljesebb érzelmeket ébresztő dizájnra vágynak, ezért az új autó formái sokkal karakteresebbek lettek. Az új Kuga karcsúbb, alacsonyabb és szélesebb, így már első pillantásra is izgalmasabbnak hat” – magyarázta el Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “A belső teret úgy formáltuk meg, hogy egyszerre legyen gyönyörű és praktikus, harmonikus és levegős. A kabin hangulatát prémium anyagok, precíz, kézműves minőségű kidolgozás és a legmodernebb technológiák határozzák meg.”

A vadonatúj Kuga vásárlói 12 szín közül választhatnak, amelyek közt az új Diffused Silver és Sedona Orange metálfényezés is szerepel. A Vignale modell új exkluzív árnyalata a Blue Panther, de az autóhoz megrendelhető még a háromrétegű Lucid Red és a Star White gyöngyházfelületű fényezés is.

Példátlanul bőséges hajtáslánc-kínálat

A Ford ez év elején jelentette be, hogy a vadonatúj Focus után bemutatott összes új modelljéhez kínál majd elektromos hajtáslánc-opciót. A vadonatúj Kuga kínálatát már ennek jegyében alakította ki a vállalat, így az autóhoz egyaránt megrendelhető a plug-in hybrid, a mild hybrid és a full hybrid hajtáslánc-technológia.

Kuga Plug-In Hybrid: A vadonatúj modell bemutatásától kezdve megrendelhető Kuga Plug-In Hybrid változat egy hagyományos belsőégésű motor hatótávolságát és szabadságát ötvözi az elektromos hajtás takarékosságával és kifinomult működésével.

A 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer teljesítménye 225 LE. A Ford első európai plug-in hybrid modellje 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben, és a Kuga Plug-In Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.*

Az akkumulátor az autó első sárvédőjén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át. A teljes feltöltés egy külső 230 voltos csatlakozóról várhatóan mintegy 4 órát vesz majd igénybe.

A vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, a Kuga automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését.

Kuga EcoBlue Hybrid: A vadonatúj Kuga EcoBlue Hybrid változat még takarékosabbá teszi a Ford 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának működését. A mild hybrid technológiában a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

A 48 voltos rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhessen, így az autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 132 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km.

Kuga Hybrid: A Kuga Hybrid öntöltő, tisztán elektromos hajtást is kínáló full hybrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból, egy lítium-ion akkumulátorból és a Ford saját fejlesztésű teljesítménymegosztó automata váltóművéből áll. A Kuga Hybrid változat 2020 második felétől lesz kapható; az elsőkerékhajtással és Intelligens Összkerékhajtással egyaránt megrendelhető autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 130 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,6 l/100 km.

Mindezek mellett a vadonatúj Kuga vásárlói a Ford EcoBoost benzinmotorok és a Ford EcoBlue dízelmotorok közül is választhatnak, amelyek optimalizált teljesítményt és kifinomult működést kínálnak, és a WLTP mérési szabvány alapján megfelelnek a legújabb, szigorú Euro 6 károsanyag-kibocsátási előírásoknak. A hajtásláncokat alapáron kiegészíti az üzemanyag-költséget csökkentő Auto Start-Stop rendszer, és a motorokhoz gyorsan kapcsoló hatfokozatú sebességváltó vagy egy új nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik.

Kuga EcoBlue: A 180 lóerős, 2,0 literes EcoBlue motor várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,7 l/100 km. Az egység üzemanyag-fogyasztását a tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakításnak köszönhetően optimális légszállítást biztosító, integrált szívórendszerrel és a csekély tehetetlenségű turbófeltöltővel csökkentették a mérnökök. A nagynyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer az eddiginél közvetlenebb, csendesebb és precízebb adagolású. Az alapkiépítésben alkalmazott SCR emisszió-csökkentő rendszer hatékonyabban csökkenti NOx-kibocsátást. A 2,0 literes EcoBlue motor súrlódáscsökkentő innovációi:

10 mm-rel eltolt főtengely, aminek köszönhetően kisebb oldalirányú terhelés éri a dugattyúkat, és ezzel csökken a dugattyúk és a hengerfal közötti súrlódás

Az acél dugattyúk optimális méretűek, és felmelegedésük során kisebb mértékben tágulnak
Kisebb átmérőjű főtengelycsapágyak
A vezérműszíj és az olajszivattyú ékszíjának olajfürdős kialakítása
A Ford 1,5 literes EcoBlue motorja 120 lóerős; az erőforrás várhatóan 4,8 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztását és 127 g/km CO₂-kibocsátását innovatív technológiák biztosítják:

Alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetés víz-levegő töltésű hűtőrendszerrel a hatékonyabb égésért és a csekélyebb károsanyag-kibocsátásért
Integrált szívórendszer a motor optimális levegőellátása érdekében
Magas hőmérsékleti tartományokra tervezett rakétahajtóművek anyagából készített, csekély tehetetlenségű turbótöltő a gyorsabb és kontrolláltabb turbó-reakciókért
Gyorsabb, csendesebb és precízebb üzemanyag-ellátást biztosító nagy nyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer
Kuga EcoBoost: Az 1,5 literes EcoBoost blokk 120 és 150 lóerős változatban rendelhető majd meg; a motor várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 149 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km. Az erőforrás üzemanyag-fogyasztását a hengerlekapcsolási technológia is mérsékli, amit a Ford elsőként kínál egy háromhengeres erőforráshoz. Ez a technológia automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad. A rendszer 14 ezredmásodperc alatt, vagyis az emberi pislogásnál hússzor gyorsabban képes lekapcsolni vagy visszakapcsolni egy hengert – anélkül, hogy ez érződne a motor teljesítményében vagy kifinomult működésében.

A legfontosabb EcoBoost technológiák közt szerepel a fejlett turbótöltés, a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a kettős független változó szelepvezérlés. A koromrészecske-kibocsátást az alapáron adott részecskeszűrő technológia csökkenti. További innovációk:

A port rendszerű és közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja, amely kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett is nagyobb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat eredményez; csekély motorterhelés mellett különösen látványos a fogyasztás csökkenése
Kis belső súrlódású, háromhengeres felépítés, ami alacsony fordulatszám mellett is magas forgatónyomatékot eredményez
Az integrált kipufogóleömlő alkalmazásával a motor gyorsabban éri el az optimális üzemi hőmérsékletét, ami jótékony hatással van az üzemanyag-fogyasztásra; e megoldás azzal előnnyel is jár, hogy a kipufogógáz kisebb utat jár be a hengerek és turbótöltő között, így gyorsabban épül fel a motor forgatónyomatéka
Teljes egészében alumínium konstrukció a tömegcsökkentés érdekében

A Ford új, gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú automata sebességváltóját úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, és gyors gázreakciókat biztosítson. A 120 lóerős 1,5 literes EcoBlue és a 180 lóerős 2,0 literes EcoBlue motorokhoz megrendelhető váltómű legfontosabb jellemzői:

Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében
Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát
A mérnökök tovább finomították a Ford intelligens Összkerékhajtásával kombinált 180 lóerős 2,0 literes EcoBlue motor alacsony fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomatékát, valamint zaj- vibráció- és nyersességi jellemzőit, de az erőforrás továbbra is zökkenőmentesen és egyenletesen gyorsítja a vadonatúj Kugát.

“Ugyanaz a ruha nem lehet jó mindenkire – így mi is sokoldalú hajtáslánc-kínálatot fejlesztettünk ki a Kugához, hogy vásárlóink biztosan megtalálják az életmódjukhoz leginkább illő megoldást, és hogy a SUV-tulajdonosoknak egyszerű és kellemes átállást kínáljunk az elektromos hajtásra” – mondta Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. “A Kuga a Ford első modellje, amihez a Ford összes hibrid hajtáslánc-változata megrendelhető.”

A Kuga kínálatában először jelennek majd meg a választható üzemmódok, lehetővé téve, hogy a vezető egy pillanat alatt átállítsa a gázreakciókat, a kormányrásegítés erősségét, a kipörgésgátló karakterisztikáját és az automata sebességváltó kapcsolási ütemezését, hozzáigazítva az autó működését és teljesítményét a pillanatnyi közlekedési helyzethez.

A Normal, Sport és Eco beállítások mellett két további üzemmód is rendelkezésre áll: a Csúszós út beállítás magabiztosabb tapadást kínál a havon és a jégen, a Mély hó/Homok üzemmód pedig segít lendületben tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken.

A vadonatúj Kugával minden eddiginél egyszerűbb feladat lesz a vontatás, legyen szó akár egy kis utánfutóról vagy egy nagyméretű lakókocsiról; erről két innovatív megoldás és – a hajtáslánc-konfigurációtól függően – az akár 2.250 kilogrammos vonatási képesség gondoskodik. A csomagtérben elhelyezett gomb segítségével elektromosan ki- és behajtható a vonóhorog. A vonóhorog egy gombnyomásra előbukkan a jármű alatt kialakított rekeszből, és ha a gombot megint megnyomjuk, a szerkezet újra eltűnik. Emellett az autóhoz egy könnyen kezelhető, leszerelhető vonóhorog is rendelhető. Használaton kívül a vonóhorog a csomagtérben tárolható.

Kényelmes, tágas és sokoldalú

A Kuga által nyújtott utazási élmény alapja a kényelem, a tágas kialakítás és a rugalmas alakíthatóság. A második üléssorban a kategória legtágasabb terét kínáló vadonatúj Kuga 44 mm-rel szélesebb és 89 mm-rel hosszabb, mint a kifutó modell, tengelytávolsága pedig 20 mm-rel nőtt. Mindez 43 mm-rel nagyobb vállteret és 57 mm-rel nagyobb csípőteret jelent az első üléssorban, míg hátul 20 mm-rel nőtt a válltér és 36 mm-rel a csípőtér. És bár az autó 20 mm-rel alacsonyabb a kifutó modellnél, a vadonatúj Kuga elöl mégis 13 mm-rel, hátul pedig 35 mm-rel nagyobb fejteret kínál.

A hátsó szélső üléseken utazók most először élvezhetik az ülésfűtést, és az egész hátsó üléssor hátrébb csúsztatható (így kialakítható a kategória legnagyobb, 1035 mm-es hátsó lábtere), vagy előrébb tolható (így 67 literrel növelhető a csomagtér). Egy távkapcsoló segítségével a második üléssor egyszerűen síkba dönthető.

A csomagtérben megfordítható szőnyeg található, amelynek egyik oldala kiváló minőségű, prémium látványt és érzetet kínáló velúrból készül, a mások oldala pedig robusztus gumiból, hogy megóvja a kárpitozást a sáros sporteszközöktől.

A tágas és praktikus Kugában innovatív mérnöki ötletek és fejlett kényelmi megoldások biztosítják majd, hogy az autó tökéletesen passzoljon tulajdonosának életviteléhez.

A Magyarországon 2020 elejétől rendelhető új Kuga kínálatában megjelenő FordPass Connect beépített modem segítségével az autó olyan WiFi-hotspottá válik majd, ami akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja és az utasok számára menet közben is elérhetővé teszi a szórakoztató tartalmakat, a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül:

Járműkereső: a tulajdonosok könnyen megtalálják autójukat a bevásárló központok zegzugos parkolóiban
Járműállapot: ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az olaj élettartama és sok más egyéb
Ajtózárás/nyitás: távirányítással is megoldható, hogy mások ki- vagy beszállhassanak
Távindítás: ez a funkció a nyolcfokozatú automata sebességváltóval felszerelt változatokban áll rendelkezésre**
Az eCall funkció egy súlyos baleset után automatikusan vészhelyzeti segélyhívást indít, és lehetővé teszi, hogy az utasok a tetőkonzolon elhelyezett SOS gomb megnyomásával közvetlenül is kapcsolatot teremthessenek a vészhelyzeti szolgálatokkal
A műszerfal alatt elhelyezett vezeték nélküli töltő révén az autósok nemcsak folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal, hanem végre a középkonzolt elcsúfító vezetékeknek is búcsút inthetnek. A berendezés automatikusan felismeri a kompatibilis készülékeket, és azonnal tölteni kezdi az akkumulátorukat.

A készülékek természetesen a vezeték nélküli töltés ideje alatt is Bluetooth-kapcsolatban maradnak a SYNC3 kommunikációs és szórakoztató rendszerrel. Akétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható 8 colos központi érintőképernyőn keresztül – illetve hangutasításokkal – kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audió rendszer, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, amelyek díjmentesen állnak rendelkezésre.

Az új, 12,3 colos LCD digitális műszeregység az iparágban elsőként alkalmazott szabadformázású technológiával készül, ezért a felső élét le lehetett kerekíteni, hogy belesimuljon az utastér dizájnjába. A szabadformázású panelben az áramkörök a kijelzőbe vannak beágyazva, ami lehetővé teszi a tervezők számára, hogy a képernyőt – túllépve a hagyományos téglalap formátumon – más alakúra formálják.

A 24 bites “valós színskálájú” digitális műszeregység részletes kidolgozású, nagy felbontású képekkel és ikonokkal, nagyobb fényerővel, a teljes színspektrumot kihasználva jeleníti meg az adatokat, így a képernyő kevésbé fárasztja a szemet, és könnyebben leolvasható.

Egy új B&O PLAY hangrendszer gondoskodik arról, hogy az utasok a lehető legjobb minőségben élvezhessék a FordPass Connecten keresztül steamelt vagy okostelefonjaikról lejátszott zenéket. Az 575 wattos rendszerben 10 hangszóró található, köztük egy külső mélynyomó, míg a műszerfalba épített magashangsugárzókat úgy helyezték el, hogy azok az ülések magasságában ’terítsék’ a hangokat, és így minden utas számára kiváló zenei élményt biztosítsanak.

A Ford kézhasználat nélküli csomagtérajtó-technológiájával a csomagtér ajtaja úgy is kinyitható, hogy az ember egyszerűen meglendíti a lábát a lökhárító alatt. A mérnökök a használaton kívüli kalaptartó elhelyezésére új megoldást dolgoztak ki: ez az elem ezentúl pontosan befér az új csomagtérpadló alá, és az új, egyszerű gyorsrögzítőnek köszönhetően kiemelni is egyszerűbb a helyéről.

Még kellemesebbé varázsolja az utazást az Aktív Zajkioltás, ami a kabin stratégiai pontjain elhelyezett három mikrofonnal figyeli a motorzajt. A rendszer úgy oltja ki a nemkívánatos motor- és váltózajokat, hogy velük ellentétes hanghullámokat bocsát ki az audio rendszer hangszóróiból. A Kuga Plug-In Hybrid Vignale, a Kuga EcoBlue Hybrid és a Kuga 2.0 EcoBlue Vignale változatokhoz alapáron kínált technológia a zajtalan autózás új szintjét nyújtja.

Technológia, ami magabiztossá tesz

A vadonatúj Kuga rengeteg modern vezetéssegítő technológiát kínál, új szintre emelve az SUV-vezetési élményt, magabiztosságot kölcsönözve a vezetőnek, és segítve, hogy menet közben a lehető legjobban összpontosítson a forgalomra.

A kifinomult Ford Co-Pilot360 technológiák fokozott védelmet, könnyebb vezetést és parkolást kínálnak, miközben kényelmesebbé, biztonságosabbá és kevésbé fárasztóvá varázsolják az autózást.

A Ford által most először alkalmazott Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.

A Ford szakemberei a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, kiegészítve egy új Kereszteződés funkcióval, ami érzékeli, ha a vezető kanyarodás közben keresztezné egy szembejövő jármű nyomvonalát, ami ütközéshez vezethet. A rendszer ilyenkor automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.

A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) segítségével kényelmesebben tartható a követési távolság, és a hosszú utakon kevesebb stresszt jelent az autó sávban tartása. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.

A Sávközép technológia figyeli az útfelületre felfestett vonalakat, és finom, de érezhető kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a forgalmi sáv közepén tartani az autót, ha az ACC rendszer működik. A 200 km/órás sebességig aktív technológia fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, ha nem érzékeli, hogy a vezető ilyenkor kormánymozdulatot tesz.

A Kuga az első európai Ford SUV, amelyben megjelenik a Head-Up Display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról. Az európai piacon ez a berendezés számít az egyik legnagyobb képmezejű HUD rendszernek (6 x 2,5 fok). Ugyanakkor ez az egyik legnagyobb fényerejű rendszer is, amely 16 fokozatban állítva elérheti a négyzetméterenként 10.000 kandela fényerőt is.

A kihajtható polikarbonát lemez speciális szűrőinek köszönhetően ez a legelső ilyen jellegű rendszer, amit polarizált lencséjű szemüvegen keresztül is le lehet olvasni. A jármű felszereltségétől függően a kivetített információk különféleképpen konfigurálhatók, így a vezető az állandóan megjelenített sebességadatok mellett láthatja a Közlekedési Tábla Felismerés, az ACC, a navigáció, a Sebességfokozat Kijelzés, a fedélzeti szórakoztató rendszer adatait, illetve a figyelmeztető jelzéseket is.

A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; ha a vezető nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.

A Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót (amihez akár a teljes fékerő 50 százalékát is felhasználhatja), majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.

Az Aktív Parkolóasszisztens 2 egyetlen gombnyomásra teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást. A Ford új, nyolcfokozatú automata sebességváltója elektronikusan is vezérelhető, így miután a berendezés megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, a vezetőnek nincs más dolga, mint üres állásba tolni a váltókart, és folyamatosan nyomva tartani egy, a középkonzolon elhelyezett gombot.

A jármű ilyenkor önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti sebesség fokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 magabiztosan navigálja be a Kugát egy, a karosszériánál mindössze 92 centiméterrel hosszabb, legfeljebb 12 százalékos lejtésű parkolóhelyre, akár 4 km/órás sebességgel. A technológiának a teljesen automata Kiállássegítő rendszer is része, ami a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhely elhagyásában segít.

További technológiák, amelyek segítenek a Kuga vezetőjének, hogy elkerülje a baleseteket, és jobban összpontosíthasson a forgalomra:

Kikerülő Kormányzási Asszisztens: A városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést
Sávtartó Asszisztens: figyeli az úttestre felfestett sávelválasztó jeleket, és a kormánykerék megfelelő irányba ‘tolásával’ aktív támogatást nyújt a vezetőnek, hogy visszakormányozza autóját a forgalmi sávba
Széles látószögű első-hátsó tolatókamera:180 fokos képet mutat az autó előtti és mögötti területről, miközben a vezető kitolat vagy kihajt egy parkolóhelyről vagy egy kocsibeállóról
Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer:a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen, vagy rossz irányban fordul rá egy autópálya-felhajtóra
A prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még egy kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.

A rendszer egy előre tekintő kamera segítségével 65 méteres távolságig figyeli a felezővonalakat, így a fényszórók időben bevilágíthatják a kanyart; ez a megoldás hatékonyabban javítja a látási viszonyokat, mintha a fénycsóva csak a kormány elfordításakor állna be a megfelelő irányba. A Ford által szabadalmaztatott jelzőtábla-felismerő világítás ugyancsak a látási viszonyok javítását szolgálja, mivel egy kereszteződéshez vagy körforgalomhoz érve szélesebben teríti szét a fénypászmát, jobban megvilágítva azokat a veszélyforrásokat, amelyek nem közvetlenül az autó haladási irányába esnek.

A Vakításmentes Távfény megakadályozza a szembejövők véletlen elvakítását, miközben segít, hogy az autós minél nagyobb útszakaszt lásson át éjszaka. A fejlett fényszórókban működő rendszer innovatív vezérlése rugalmasabban és finomabban, kevésbé zavaróan szabályozza a világítást.

Ha baleset történik, az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus alkalmazásával mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.

“Nem hiszünk az önmagáért való technológiában” – tette hozzá Rowley. “Modern megoldásaink, például a FordPass Connect beépített modem vagy az új Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer – és persze új Ford Hybrid hajtásláncaink – kivétel nélkül annak figyelembe vételével készültek, ahogyan az emberek az autóikat használják. Ez a szemlélet a biztosíték arra, hogy a vadonatúj Kuga tökéletes társ lesz a mindennapokban.”

Több, mint 500 darab BMW i3 talált gazdára Magyarországon bevezetése óta

A BMW Group Magyarország a tavalyi egész éves rekorderedményei után, az idei első negyedévben is értékesítési csúcsot állított be, mind a BMW, mind a MINI, mind pedig a BMW Motorrad esetében.

A vállalat lassan két éve tartó modeloffenzívájának eredményeként, soha nem látott számú újdonság érkezett a márkakereskedésekbe, így a BMW márka megtöbbszörözve a piac és a prémium szegmens növekedési ütemét, több mint 34%-kal növelte eladásait idén a január-március időszakban. A közel 900 db-os BMW értékesítés azt jelzi, hogy soha korábban nem volt ilyen erős első negyedéve a márkának itthon.

Különösen jól szerepelt a tavaly év végén bemutatott új X5-ös, tovább erősítette pozícióját a BMW 5-ös sorozat, de nagyon szépen teljesített az X3-as, illetve a BMW X modellek általában, melyekből 376 darabot adtak át az ügyfeleknek ebben az időszakban. Kiemelkedő sikerrel folytatta pályafutását a BMW i3-as is és márciusban újabb mérföldkőhöz érkezett: immár több mint félezer ügyfél választotta a prémium elektromos modellt itthon a 2014 év végi bemutatása óta. Az idei első negyedévben 59 db BMW i3-as talált gazdára Magyarországon, mellyel a prémium elektromos autók piacán továbbra is piacvezető az innovatív koncepciójú modell.

Szintén jelentősen meghaladta az összpiac bővülését a MINI is, a tavalyi év hasonló időszakához képest 28%-kal növekedtek az eladások. Magyarországon is kiváltképp népszerű a kategória egyetlen plug-in-hibrid modellje, a Cooper S E Countryman ALL4, mely valódi előfutára az év utolsó negyedévében bemutatkozó teljesen elektromos MINI modellnek.

Mindeközben a BMW Motorrad értékesítése is erős tempót diktált, a tavalyi év ugyanezen időszakához képest 39%-kal több kétkerekű BMW-t értékesítettek, összesen 140 darabot. A növekedés a nagymotorok eladásainak töretlen emelkedése mellett a G 310 R és GS modelleknek valamint a két új robogónak, a C 400 X és GT-nek is köszönhető.

„Jelentős érdeklődés mutatkozik a BMW újdonságai iránt, az új X5-ös modell piaci sikere felülmúlta saját ambíciózus elvárásainkat is. Mindazonáltal kiválóan teljesített a jelenleg kampánymodellként is elérhető BMW 530e és a teljes 5-ös sorozat, az idei első negyedévben 185 darabot adtunk el a piacvezető prémium üzleti limuzinból. A BMW i töretlen népszerűségnek örvend itthon, a beveztés óta folyamatosan növekednek az eladások, melyet hatékonyan támogat az állami támogatás és a zöld rendszám is. Tekintettel arra, hogy a BMW másik pillére, az új 3-as is most kezdte piaci pályafutását, valamint érkezik számos további újdonság, úgymint a teljesen megújult 7-es Limousine, a 8-as Cabrio, a Z4 roadster, valamint az eddigi legnagyobb BMW, az X7-es, folyamatosan tudunk újdonságot kínálni az év további részében is” – mondta el Gombos Zoltán a BMW Group Magyarország értékesítési igazgatója.

Kimagaslóan sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon

Rendkívüli értékesítési számokat elérve, kimagaslóan sikeres március hónappal zárta az első negyedévet hazánkban a Ford: a múlt hónapban Magyarországon gazdára találó 2127 új Ford 13,6 százalékos piaci részesedést jelent a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon.

A Ford több mint hétmillió Focus-t értékesített az európai piacokon 2018-ig, világszerte pedig 16 millió darab talált gazdára azóta, hogy 1998-ban megjelent az első, forradalmian újnak számító modell generáció.

„Tavalyi hazai eladásainknak majdnem az egyharmadát tették ki a közepes méretű családi autók, ami vállalatunk és ügyfeleink számára egyaránt nagyon fontos szegmens. A Ford személyautó palettájának legnépszerűbb modellje a vadonatúj Focus” – mondta el Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezetője.

„A Focus tavaly nyári bevezetése új korszakot nyitott a Ford életében a technológia, a kényelem, a térkínálat és a vezetési élmény terén az európai középméretű autók mezőnyében. Az új Focus hat eltérő egyéniségű modellváltozattal (Trend Titanium, ST-Line, Vignale ST és Active) érkezik hazánkba, és tavaly ősszel, az 5 ajtós és 4 ajtós verzió bevezetése után a kombi változat megérkezésével vált teljessé a paletta, melyre azóta is töretlen érdeklődés mutatkozik” – avat be Nagy András a Ford kereskedelmi igazgatója.

A kishaszongépjármű piac

Idei év első három hónapjában a kishaszongépjárművek piacán összesen 6244 darab új haszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon. A haszonjármű piac össz. értékesítése 23,3 százalékos növekedést mutatott az első negyedévben, melyből a Ford közel 60 százalékkal vette ki a részét. A Ford az első negyedévben eladott 2010 darab haszongépjárművel továbbra is toronymagasan vezet a magyar piacon. A haszonjárműpiac közel felét (48,5%) adó un. kishaszonjármű szegmensben a Ford Transit és Transit Custom modellekkel összesen 902 darabbal áll az élen.

A Pick-up kategóriában, amely a haszonjármű piac negyedét adja (26,2%), és a haszonjármű piacon belüli részesedése évről évre növekszik – a Ford Ranger az egyeduralkodó, 887 darabos első negyedéves eladott darabszámával 54 százalékos részesedést tudhat magáénak.

A Volkswagen Haszonjárművek 2019-ben közel 2 milliárd eurót fektet be a márka jövőjébe

A Volkswagen Haszonjárművek a 2018-as lenyűgöző üzleti évére alapozva készíti elő a márka jövőjét.

A GRIP 2025+ stratégia ezt az átalakítást írja le: új termékekkel, üzemek átalakításával és új mobilitási szolgáltatások fejlesztésével. Thomas Sedran, a Volkswagen Haszonjárművek márka elnöke: “Az iparág csúcsán formálhatjuk az átalakulást, mert pénzügyileg erősek vagyunk, és kihasználhatjuk a csoporton belüli szinergiákat. Egy klasszikus autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá fejlődünk. Ennek érdekében több mint 1,8 milliárd eurót fektetünk be ebben az évben.

A 2018-as üzleti évben a márka történetének második legjobb üzleti eredményét érte el. A 11,9 milliárd eurós árbevétel majdnem elérte az előző évi szintet. A működési eredmény enyhén csökkent, az előző évi 853 millió euróról 780 millió euróra. A nyereséget az új termékekkel járó magasabb kiadások, a devizaárfolyam negatív hatásai és az új WLTP teszteljárások hatásai csillapították. Meghaladva az előző évi teljesítményt a márka mintegy 500 000 kiszállított járművel megerősítette vezető pozícióját a könnyű haszongépjárművek gyártói közt Európában.

Ebben az évben a márka legalább a megelőző év szintjét kívánja elérni, de egy sokkal nehezebb környezetben. Ugyanakkor 2019 lesz a Volkswagen Haszonjárművek számára az átmenet kulcsfontosságú éve. A „We transport success” mottó alatt a GRIP 2025+ stratégia választ ad az iparág legfontosabb kihívásaira: az éghajlatvédelem, a digitalizáció, az új mobilitási szolgáltatások és az autonóm vezetés. Ugyanakkor a kereskedelmi ügyfelek részére személyre szabott járművek és a családoknak és a pihenésre szánt emocionális járművek maradnak a márka legfontosabb üzleti területei. Ezeket azonban egyre inkább innovatív mobilitási és közlekedési szolgáltatások egészítik ki.
E cél elérése érdekében a csoport-szintű autonóm vezetés fejlesztését Hannoverben fogják össze. Alexander Hitzinger, a márka fejlesztésért felelős új igazgatótanácsi tagja, ezt a feladatot az egész Volkswagen-csoportnál átvette. Az új mobilitási szolgáltatások kiépítése során a Volkswagen Haszonjárművek márka is kihasználja a MOIA know-how-ját. A Hannoverben végzett sikeres tesztelés után a Volkswagen leányvállalata Hamburgban már a Crafter-en alapuló elektromos hajtású transzfer buszjáratokat indít.

Új együttműködő partnerével, a Forddal tervezett együttműködés is megerősíti a Volkswagen Haszonjárművek versenyhelyzetét. A két gyártó kiegészíti egymást a régiókban megjelenő előnyeikben és termékeikben. A kezdeti szerződéseket aláírták – beleértve az “Amarok” utódmodelljére vonatkozó “pick-up fejlesztési szerződést”. Vannak más lehetséges együttműködési területek, további járműprojektekben is, mint az autonóm vezetés vagy az elektromos mobilitási platformok közös használata.

A legjellemzőbb jele a Volkswagen Haszonjárművek elektromos korba való belépésére, hogy 2022-től kezdődően Hannoverben megkezdik az I.D. Buzz gyártását. Ez a legendás T-sorozat teljesen elektromos változata.

“Az ID. BUZZ minden bizonnyal a következő év legfontosabb terméke” – mondja Thomas Sedran. “Ugyanakkor a márka jövőjének jelképe: nulla kibocsátás, rendkívül innovatív és nagyon emocionális. A következő generációs Bulli is a fő üzemünkből származik. Love is back!”

Melyik vadonatúj Toyota Corolla hibridet érdemes választani?

A Toyota Corolla három karosszéria változatban is elérhető legújabb generációja a világ első olyan autója, amely kétféle öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal rendelhető.

Az ötajtós (Hatchback) és kombi (Touring Sports) kivitelhez ugyanis az 1,8 literes 122 lóerős, és vadonatúj 2,0 literes, 180 lóerős hibrid hajtáslánc is elérhető, jóllehet bennmaradt a kínálatban egy 1,2 literes, 116 lóerős benzines turbómotor is. A legendás szedán kivitelhez most először érhető el hibrid hajtás: a modell az 1,8 literes öntöltő hibrid változatot kapta meg, de rendelhető a továbbfejlesztett 1,6 literes, 132 lóerős benzinmotorral is. Az új, kétfajta hibrid elektromos modell révén a modell kétségkívül felkavarja majd az állóvizet a dízelektől drasztikusan elforduló európai flottapiacon, de a magánvásárlók körében is minden korábbinál népszerűbbé teheti a modellt. Kérdés azonban, melyik öntöltő hibrid elektromos hajtást érdemes választani a kettő közül.

Azzal, hogy a világ legnépszerűbb autója az, amely a világ legfejlettebb, legújabb generációs, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos közlekedést lehetővé tevő öntöltő hibrid elektromos hajtásából mindjárt két változatot kínál, óriási áttörés jöhet az európai flottapiacon és a magánvásárlók között egyaránt. Az, hogy az európai autóvásárlók (vállalati és magánügyfelek szintúgy) egyre fogékonyabbak a zöld technológiákra, és ezek közül is a valóban praktikusan, kompromisszumok nélkül használható környezetbarát hibrid elektromos hajtásra, ma már nem újdonság. A vadonatúj Toyota Corolla bemutatása azonban egészen új helyzetet, és korábban nem létező dilemmát teremt: eddig csupán az volt a kérdés, hagyományos hajtást vagy fejlett és zöld hibridet válasszunk, most azonban még akkor is felmerül egy kérdés, ha letettük a voksunkat a környezetbarát hibrid hajtás mellett, ez pedig az, hogy melyiket. Az új Toyota Corolla szedán esetében egyszerű a dolgunk, ott ugyanis csak az 1,8 literes, 122 lóerős hibridet választhatjuk, az ötajtós és kombi változatok esetében ugyanakkor bejön a képbe a 2,0 literes, 180 lóerős hibrid is. Mindkét esetben a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtásáról van szó, e tekintetben tehát nincs különbség a két hajtás között, így a döntést alapvetően vezetési stílusunk és preferenciáink alapján érdemes meghoznunk. Városi forgalomban mindkét hajtáslánc esetén akár 50-70%-os tisztán elektromos, károsanyagkibocsátás és fogyasztásmentes közlekedésre számíthatunk, a különbség inkább a városon kívül jön elő. Amennyiben amellett, hogy környezetbarát autót vezetünk, szeretjük a kifejezetten dinamikus, sportos autózást, érdemes a nagyobb teljesítményű, 2,0 literes változatot választanunk, míg ha a lehetséges minimumra szorítanánk a fogyasztást és károsanyagkibocsátást, akkor az 1,8 literes változat a mi optimális választásunk. A kérdés műszaki hátterét ugyanakkor kicsit jobban megvilágítja Hyroyuki Tsukashima, a vadonatúj Toyota Corolla hibrid szakértője.

Miben különböznek egymástól az 1,8 és 2,0 literes hibrid rendszerek? Csupán a belső égésű motor lökettérfogatáról van szó?

„Az 1,8 literes hajtásláncot elsősorban a takarékos üzemeltetést előnyben részesítő ügyfelek számára fejlesztettük ki. A 2,0 literes egység ezzel szemben nagyobb teljesítményt, dinamikusabb vezethetőséget kínál. A két hajtáslánc közötti különbség azonban túlmutat a benzinmotorok lökettérfogatán: az utóbbi egy minden részletében új öntöltő hibrid rendszer, amely rendkívül takarékos és lelkesítő vezetési élményt nyújt.”

Az 1,8 literes hibrid hajtáslánc megegyezik azzal, amivel a Prius és a C-HR fedélzetén találkozhatunk, vagy módosították a rendszert?

„Az 1,8 literes hibrid alapvetően ugyanaz, mint amit a Prius és a C-HR is használ. Ugyanakkor néhány ponton kisebb mértékben áthangoltuk a rendszert, hogy még kifinomultabb működést, még intenzívebb vezetési élményt kapjunk.”

Az új 2,0 literes hibrid rendszer fejlesztése során mi jelentette a legnagyobb kihívást?

„Az új 2,0 literes hibrid hajtáslánc nem csupán jobb gyorsulást kínál, de a gyorsulási érzetet is intenzívebbé teszi. Elinduláskor korlátoztuk a belső égésű motor fordulatszámának emelkedését, ehelyett nagyobb mértékben támaszkodunk az akkumulátorra és a villanymotorra. Így a jármű sebességének növekedése lineárisabban követi a fordulatszám emelkedését gyorsítás során.”

A fékenergia visszanyerése, az akkumulátor töltése terén mutat különbséget a két hibrid hajtáslánc?

„Mivel a 2,0 literes egység akkumulátora több cellából áll, mint az 1,8 literesé, nagyobb teljesítményre képes, és több regeneratív energiát képes tárolni.”

Miben tér el a 2,0 literes egység sebességváltója az 1,8 literesétől? Miért kapott az előbbi kormányra szerelt váltófüleket?

„Pontosítanék: a hibrid hajtásláncban nincs sebességváltó, csupán erőátviteli egység. Az 1,8-as és a 2,0-as rendszerek erőátvitelei eltérő méretű villanymotort és fogaskerekeket alkalmaznak. A 2,0 literes hibrid hajtáslánc azért kapott kormányra szerelt váltófüleket, mert így a vezető pontosabban szabályozhatja a teljesítménykifejtést, így élvezetesebb vezetési élményben részesülhet. Az 1,8 literes hajtásláncot elsősorban a takarékos üzemeltetést előnyben részesítő ügyfelek számára fejlesztettük ki. A 2,0 literes egység ezzel szemben nagyobb teljesítményt, dinamikusabb vezethetőséget kínál.”

Átszervezi dizájnrészlegeit a BMW csoport

A Rolls-Royce luxusautók formanyelvéért felelős vezetői feladatokat Jozef Kaban, a BMW márka dizájnrészlegének irányítását pedig Domagoj Dukec veszi át.

A hosszú távon fenntartható, minden eddiginél strukturáltabb, jövőbiztos vállalati felépítés érdekében a BMW Group 2019. április 1-jei hatállyal átszervezi járműkialakításra, formanyelvre és dizájnra szakosodott divízióját. Jozef Kaban, aki eddig a BMW márka formatervezési részlegét irányította, az év második negyedévétől kezdve a Rolls-Royce luxusautók kialakításáért felelős vezetői feladatokat látja el. A BMW márka dizájnrészlegének irányítását ezzel párhuzamosan Domagoj Dukec veszi át, aki a BMW i és a BMW M modellek formanyelvét megálmodó tervezőrészlegek vezetője is egyben. A lépéssel a BMW jövőbeni modelljei még inkább összehangolt dizájn mentén, mégis egyedi karakterekként láthatnak napvilágot.

„A BMW Group dizájnrészlegeinek átszervezése a jövő iránti elköteleződés színtiszta szimbóluma. Az új felállás még hatékonyabb, még gyorsabb és még agilisabb formatervezési folyamatokat garantál, miközben az új irányítási szemléletek egyértelműen meghatározzák és a jövő elvárásaihoz igazítják az egyes márkák eltérő dizájntrendjeit” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője március 29-én, pénteken Münchenben.

Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030 hivatalos autós partnere a Kia

Elindult Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030 2019-es rendezvénysorozata, amelynek a Kia gyémántfokozatú támogatója, és egyedüli autós partnereként elkötelezett a zöldülő és megújuló technológiák irányába.

A 2019. december 7-ig tartó átfogó országos szűrőprogramban a Kia standjával is találkozhatnak az érdeklődők.

A Kiát ma már a világ egyik vezető elektromos autó gyártójaként ismerik, egyre növekvő palettával a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók szegmensében is. 2018-ban minden nyolcadik Európában eladott autónk elektromos meghajtású volt, szemben a 2017-es tízből egy aránnyal.

A Kia modelljei közül az Optima plug-in hibridként is kapható, a Genfi Autószalonon bemutatott, megújult Niro hibrid és plug-in hibrid változatban is elérhető. Emellett a tisztán elektromos változata is hamarosan megérkezik, melynek 455 km-es hatótávjával már semmilyen kompromisszumot nem kell kötni. A szintén Genfben debütáló e-Soul csak tisztán elektromos hajtással és két, választható akkucsomaggal készül, és akár 452 km megtételére is alkalmas lesz.

A Kia átfogó fejlesztési programjának köszönhetően 2025-re az elektromos modellek száma 16-ra emelkedik: öt új hibrid, öt új plug-in hibrid, és öt tisztán elektromos villanyautó is érkezik, 2020 után pedig várható az első üzemanyagcellás Kia megjelenése is.

„Elkötelezettek vagyunk a zöldülő autózás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének irányába, ezért fontos volt számunkra egy olyan kezdeményezés mögé állni, amely szintén ezt a filozófiát képviseli, mi több, jóllétünket és egészségünket is védelmezi. A szűrőprogramban való részvételünkkel az a célunk, hogy minél jobban megismerjük az emberek véleményét a környezettudatos autózásról, és hogy felmérhessük, milyen lépésekkel tudjuk segíteni a zöld és környezetbarát autózás jövőjét” – mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-ben kezdte meg működését 74 szakmai szervezet összefogásával Európai Uniós irányelvek alapján. Ez a magyar társadalomért életre hívott Program fontos szerepet tölt be, és segít, hogy minél több magyar állampolgár életkortól, lakhelytől és foglalkozástól függetlenül megismerje saját egészségi állapotának alakulását és még időben felismerje a megelőzés fontosságát.

A vadonatúj Lexus UX high-tech infotainment megoldásokkal hódít

A slágergyanús vadonatúj Lexus UX crossover nem csupán egyedi formatervezési megoldásaival, különleges, egyszerre letisztult és futurisztikus formavezetésével, vagy épp a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával ragadja meg a képzeletet.

Az igazi varázslat az autóba beülve kezdődik, amikor az ember megtapasztalja az autó magával ragadó hangzását, vagy épp az intuitív vezérlés és a kristálytiszta kijelzők előnyeit.

A vadonatúj Lexus UX legújabb multimédiás és navigációs eszközöket kínálja. A 7,0 colos EMV (Electro Multi Vision) kijelző minden változatban alapfelszerelés, de elérhető nagyobb 10,3 col képátlójú is a navigációs rendszerrel. A szabványos Lexus Premium Sound System képes lejátszani a legelterjedtebb digitális audio formátumokat (WAV, FLAC, ALAC és OGG Orbis), USB csatlakozón illesztett adathordozóról, ami sokkal több zenét képes tárolni, mint korábban a CD lemez. A hátul kialakított kettős USB port lehetővé teszi az utasoknak okoskészülékeik (telefonok, tabletek) töltését.

A 6 hangszórós normál és az elérhető korszerűbb, 8 hangszórós rendszer könnyű és természetes hangzású bambusz-faszén membrános hangszórókat használ a természetes, valamint a középtartományban megszólaló hangok tisztasága érdekében. Mindkét szett életteli hangzást hoz létre a műszerfal szélén elhelyezett magas (tweeter) sugárzókkal, és a szélvédőről visszaverődő hangokkal. A komolyabb, 8 hangszórós rendszernél további hangsugárzó van a műszerfal tetején, mélysugárzó (subwoofer) a csomagtérben és nagyobb teljesítményű az erősítő is. Elérhető a Mark Levinson Premium Surround Sound System is, a szegmensben exkluzív, 13 hangszórós csomagban alacsony torzítású 668 wattos, D-osztályú, 8 csatornás erősítő, és Quantum Logic Surround Sound és ClariFi™ 2.0 technológia szolgálja a koncertélményt.

Intuitív vezérlés, kristálytiszta kijelzők

Az UX műszerpaneljének kialakítása egyesíti a Lexus sajátosságait és az intuitív megoldásokat. A 7,0 colos TFT LCD kijelzőn digitálisan jelennek meg a realisztikus, analóg műszerek, méghozzá háromdimenziós térhatással. A rendelhető head-up display hozzájárul a Lexus UX high-tech hangulatához, a vezető közvetlen látóterében megjelenítve a legfontosabb adatokat. A nagyméretű, színes kijelző olyan hatást kelt, mintha a virtuális képernyő 2,5 méterrel a vezető előtt lenne, mert így lehet a legjobban, a térben szinte a jármű előtt megjelenő információkra és az útra is egyszerre összpontosítani. A fényes, nagy kontrasztú kijelző napfényben vagy havas környezetben is tökéletesen leolvasható.

A Lexus UX-hez tervezett érintésérzékelő Remote Touch Interface (RTI) rendszert úgy alakították ki, hogy működése az okostelefonokéhoz hasonlítson. Az RTI olyan intuitív műveleteket használ, mint a kettős érintés, vagy a pöccintés, amivel az érintőképernyős telefonok is vezérelhetők. A nyomtatott latin betűk felismerésére is képes érintőpad keret nélküli kialakítása és speciális felülete könnyű kezelést biztosít, az ujjak könnyen siklanak, ugyanakkor minimális az ujjnyomok miatti kellemetlenség. Az érintőpad rezgéssel jelzi a kurzorral kapcsolatos műveleteket, megkönnyítve a különböző funkciók működtetését. Az érintőképernyő alsó részén lévő kapcsolóval olyan műveleti központ jeleníthető meg, amely lehetővé teszi például a légkondicionáló és a navigáció kezelését külön menübe lépés nélkül. Egyszerre high-tech és elegáns megoldás, hogy az érintőpad Lexus logóját háttérvilágítás emeli ki.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK