AutóAddikt Autóteszt Opel Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate OPC Line – downsizing...

[TESZT] Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate OPC Line – downsizing sportosan és takarékosan

Imdájuk a kombiformát az Autóaddikt.hu szerkesztőségében, ezért külön öröm, amikor az Insignia ilyen verziókban gurul be hozzánk. Most is így történt: Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate teszt következik.

Kezdésnek vessünk néhány pillantást előtte a remekbeszabott formavilágot képviselő Insignia kombira, azaz konkrétan az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate-re. Bár folyamatosan, vagy inkább egyre erősebben érezhető a PSA jelenléte az egész karakterisztikában és szellemiségben (inkább átszellemülésben), még mindig igazán opeles az egész feeling globálisan. Úgy, hogy azért a tervezőgárda mindent megtett annak érdekében, hogy az összetéveszthetetlen stíluselemek megmaradjanak, tökély 2018-as igényeknek megfelelő ötvözésekkel, áthallásokkal.

Tökéletesen eltalált stílus és dizájn

Tehát az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate gyönyörűre sikerült, minden túlzás nélkül. Az orr jellegzetességét a hangsúlyos, mosoly-sziluettet formáló hűtőmaszkforma adja, stílusos fényszóróburákkal, kellemes rajzolatokkal. Az egész kifejezetten sportos hatást kelt, közben jó egyensúlyban van jelen az elegancia; a tálalás máris meggyőzi a tekinteteket.

Oldalnézetből ltászik igazán az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate valódi arculata, valamint a majd’ 5 méteres hossz is. Egyértelmű, hogy a csomagtér térfogatnöveléséhez hosszirányban kellett toldani, így sikerült is elérni az 560 literes kapacitást. A rakfelület tehát inkább hosszabb, mintsem mélyebb, ami a pakolásnál okozhat némi plusz fejtörést alacsonyabb testalkattal bíró sofőrök, utasok számára – a feltérdelés sem akadály, hiszen az autó építése kimondottan alacsony, ahogyan arra már utaltunkis feljebb. Az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate magassága kereken 1.5 méter, ebből jól tükröződik a lapos, dinamikus jelleg – ez az, ami az autót kimondottan különlegessé teszi.

Kecses és sportos kombi-elemek

Nyilvánvalóan  a leginkább jellegzetes részletegyüttes azOpel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate esetében a far kiképzése: a tetőívet folytonosan követő krómcsík egészen belenyúlik a C oszlopba, és a zárófényekig tart, ezáltal kiemelve az autó 1.8 méteres szélességét, valamint sportkombi jellegét és előtérbe helyezi. A lámpatestek hasonló dizájnvilágot kaptak, mint a jelenlegi Opel portfülió többi tagja, ez nem meglepő, hiszen az egységesség a célkitűzés, mint tudjuk. A nyitott csomagtérajtóval történő parokolást segítő segédfények eltűntek két oldalról, ennek nem éreztük gyakorlati hiányát – mondjuk nem is kerültünk ilyen szituációba.

Átlátható, könnyedén megszokható belteret kapott az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate, sportos felhanggal, az Ultimate (OPC Line pluszban) felszereltségnek megfelelően prémiumjellegű kialakítással és anyaghasználattal találkoztunk. Lágy tapintású felületek, puha borítások, közepesen kemény műanyagok teszik ki az enteriőrt, mindemellett a bőrkérpit minősége és komfortérzete is remek. Még hosszú távon is, ami lényeges, hiszen az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate vérbeli utazóautó, itt ténylegesen számít minden apró nüansz.

Az persze nem kérdés, hogy öten el lehet-e férni jól az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate-ben, de ha mégis felvetődne, a válasz: igen. Nem meglepő, hiszen a 2829 milliméteres tengelytáv nem is engedhet másra következtetni, egyedül a lapos kasznikiképzés miatt lehet kompromisszumképes a fejtér nagysága.

Aranyszabály itt is, hogy 1.9 méteres testmagasság felett már előjöhetnek olyan problémák, hogy mondjuk fejünk beleér egy-egy bukkanónál a hátsó, lefelé ívelő tetőmodulba, azaz annak belső borításába.

Ilyen jellegű problémával sem találkoztunk, itt csak becsléseinkre és előzetes számításainkra tudtunk hagyatkozni.

Az 1.6-os (egész pontosan 1598 köbcenti), Euro6d-TEMP besorolású, sornégyes benzinmotor kereken 200 lóerő leadására képes 4500 RPM-en, míg a csúcsnyomaték 280 Newtonméter 1650-től, s egészen 4500-ig tart ki – méréseink is ezt támasztották alá. A hajtásláncba integrált 6 sebességes manuális váltó ideális társítás, remek menettulajdonságokkal ruházza fel az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate-et, mellé még a fogyasztásra is kitűnő hatással van. 

Nem meglepő módon a 200 lóerős teljesítmény, mellé a jól hangolt sebességváltó-fokozatok elegye meghozza a kívánt, s kicsit elvárt végeredményt: az autó kimondottan sportos menetdinamikával rendelkezik, a nulla-százas sprintet szó nélkül megfutotta 7 másodperc környékén, úgy, hogy négy fő utazott a kocsiban. 

Combos teljesítmény mellé optimális étvágy

Mindemellett az Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate egyik legkifejezőbb erénye a ténylegesen visszafogott üzemanyag-fogyasztás. Bár a gyárilag előirányzott 6.7 literes 100-as átlagot túlléptük, annyi baj legyen: városi környezetben 7.2, országúton 5.5 literes értéket rögzítettek méréseink.

2019 Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo Ultimate specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 200 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1650-4500 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4986 mm

Szélesség: 1863 mm

Magasság: 1500 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1462 kg

Megengedett össztömeg: 2130 kg

Csomagtartó mérete: 560 liter, 1665 literre bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 232 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 s (gyári), 7.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.8 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 6.9 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.3 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 6.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 151-154 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
93 %
Kialakítás
93 %
Komfort
92 %
Teljesítmény
90 %
Kezelhetőség
91 %
Anyagminőség
91 %
Biztonság
90 %
Ár-érték arány
87 %
Előző cikk1997 Mercedes-Benz W140 S420: BP4902 APS fejegység hangerőszabályzó gomb cseréje
Következő cikkTuning a javából: 400 lóerős Blue Pink Toyota Yaris