Elkészült a Toyota RAV4 gyári tuningcsomagja: az új generációs szabadidőjárművet a Toyota Racing Development vette kezelésbe, és minden korábbinál komolyabb terepjárót faragtak a kategóriateremtő modellből.
A Toyota gyári versenyistállója és tuningműhelye, a TRD (Toyota Racing Development) évek óta készít olyan offroad csomagokat a márka összkerékhajtású modelljei számára, amelyek látványukban és képességeikben is új szintre emelik az adott modelleket. Az eddigi munkák szinte kizárólag olyan, alvázas típusokat érintettek – a Tacoma és Tundra pickupokat, illetve a 4Runner és Sequoia szabadidőjárműveket –, amelyeket Európában nem, csak Észak-Amerikában forgalmaznak, most viszont fennállása óta először a műfajteremtő RAV4-est, minden önhordó karosszériás szabadidőjármű ősét is kezelésbe vették a TRD szakemberei.
A RAV4 218 milliméteres szabad hasmagasságú Adventure kiviteléből kiindulva a TRD szakértői hamisítatlan terepbajnokot faragtak a TNGA globális padlólemezen nyugvó crossoverből. Mivel minden terepjáró alapja a kiváló futómű, a mérnökök is itt kezdték a munkát, felhasználva a Ryan Millen RAV4 rali-versenyautójával szerzett tapasztalatokat. Új rugókat szereltek be – piros színükről ezek könnyen megismerhetők –, és áthangolták a lengéscsillapítókat, feszesebbé téve a kirugózást. Megnövelték a rugóutakat, ugyanakkor hatékonyan vették elejét a nagyobb bukkanókon fenyegető, szélsőséges kanyardőlésnek.
A könnyített, matt fekete TRD keréktárcsákat kifejezetten kemény igénybevételre tervezték, azokra Falken Wildpeak A/T Trail terepabroncsokat szereltek. A kifejezetten a TRD igényeinek megfelelő gumikeverékkel és mintázattal rendelkező abroncsok szögletes válla kiválóan óv a defektektől, az oldalfal peremén kialakított árkok hatékonyan kapaszkodnak meg a hóban, sárban. Így maximálisan kihasználhatók annak a Multi-Terrain Select üzemmódváltó rendszernek a képességei, amely a talajtípustól (sár, homok, szikla vagy földút) függően optimalizálva juttatja a talajra a 203 lóerős, 2.5 literes, négyhengeres motor erejét.
Alapfelszerelés nem csupán az összkerékhajtás, de a dinamikus nyomatékvektor-szabályozás is, amely hossz- és keresztirányban is hatékonyan osztja meg a nyomatékot. Mindennek köszönhetően a RAV4 TRD Off-road modell több mint 1,5 tonnát képes vontatni. A RAV4 átdolgozott kiadása nemcsak képességeiben, de megjelenésében is vérbeli terepjárót idéz. A már említett piros féknyergek színe a belső tér több részletén is visszaköszön, a tartós és kényelmes ipari hatású üléskárpit a TRD logóját viseli. A TRD négy évszakos padlószőnyegei és a csomagtértálca a legkomolyabb szennyeződéssel is megbirkózik.
Képességei alapján bátran járhat úttalan utakon, de a városi és országúti forgalomban is helyt áll a RAV4 TRD off-road modell: ütközést megelőző gyalogosfelismerő rendszer, radar alapú, adaptív tempomat, sávelhagyást megakadályozó rendszer, automata távfény, valamint sávkövető és táblafelismerő funkciók teszik messzemenőkig biztonságossá a környezetét minden irányban szemmel tartó (holttérfelügyelet, vészfék-vezérléssel kombinált hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet) járművet.
Az Audi Környezetvédelmi Alapítvány két mestermunkát értékelt a Müncheni Műszaki Egyetemen, a Fenntartható Erőforrás-gazdálkodási (SRM) díjjal. Az Audi Környezetvédelmi Alapítvány nyolcadik alkalommal értékelte ilyen módon a Fenntartható Erőforrás-menedzsment tanfolyam kiemelkedő mestermunkáit. Az idei díjat Julia Möbius és Sebastian Heinz kapta. Minden nyertes 1500 euró nyereményt kapott.
Mestermunkájában Julia Möbius elemezte, hogy a fiatalok miként értékelik és használják a berlini városi erdőt. Az eredmény: az erdőt kevesen tartották rekreációs területnek. A helyszínen 800, 14 és 25 év közötti berlini lakost kérdezett meg az erdőkkel kapcsolatos elvárásaikról és ezáltal átfogó alapot adott az erdő jövőbeli tervezési koncepcióinak kidolgozásához.
A második díjnyertes munkát Sebastian Heinz írta. Mestermunkája az éghajlatváltozás társadalmi-gazdasági következményeivel és a kapcsolódó bizonytalan környezeti feltételekkel foglalkozott. A kínai Hangzhou-i kutatások során gazdasági kísérletet folytatott a diákokkal és a gazdálkodókkal, hogy megvizsgálja, a vízgyűjtőkben élő emberek hogyan reagálnak a társadalmi dilemmákra. Sebastian Heinz munkájában megmutatta, hogy a méltányosság és a bizalom hozzájárul a vízhez való egyenlőtlen elosztás sikeres megszervezéséhez.
„2009 óta az Audi Környezetvédelmi Alapítvány támogatja a környezetvédelemmel kapcsolatos innovatív ötleteket, csakúgy mint a kutatókat és a fenntartható erőforrásokkal kapcsolatos munkájukat. Az SRM-díjjal két fiatal kutatót ismerünk el, akik elkötelezettek az erdővel és a víz erőforrásaival szemben – és ezáltal hozzájárulnak a fenntarthatóság növeléséhez” – mondja Rüdiger Recknagel, az Audi Környezetvédelmi Alapítvány vezérigazgatója.
Az izgalmasnak ígérkező versenyévadot megelőzően a pilóták a Balocco tesztpályán találkoztak az Alfa Romeo modellválasztékával: a Giulietta Veloce, a Giulia Quadrifoglio és a Stelvio Quadrifoglio csúcsváltozataival.
Az „Alfa Romeo Racing” Forma-1-es csapat versenyzői az Alfa Romeo szellemiségével ismerkedtek az FCA csoport ikonikus tesztközpontjában, a legendás Balocco tesztpályán. Ott, ahol a híres Autodelta létesítményben készültek a legelső Alfa Romeo modellek. A motorsport-legendának számító márka azóta számos nemzetközi bajnokságban, így a Forma-1-ben is győzelmek és dobogós helyezések sokaságát könyvelhette el. 1950-ben az Alfa Romeo nyerte meg a legelső Nagydíj bajnokságot, Nino Farinával egy Alfa Romeo 158 volánja mögött. A következő évben Juan Manuel Fangio ismét Forma-1-es bajnoki címet szerzett Alfa Romeo 159-esével.
Napjainkban az új „Alfa Romeo Racing” csapat tovább ápolja a dicső örökséget, melyet a 2019-es szezonban a márka olasz identitását megerősítő Antonio Giovinazzi, valamint a 2007-es világbajnok Kimi Räikkonen gondjaira bíztak. A baloccói tesztvezetés során Antonio és Kimi különleges „üdvözlő csomagban” részesültek, ahol elsőre otthon érzehették magukat. A program helyszínéül a nevezetes „Alfa Romeo versenypályát” jelölték ki: az 5,6 kilométeres körpálya kompromisszumok nélkül nyújtja a Forma-1-es pályák izgalmait, ideális környezetet biztosítva a pilótáknak az Alfa Romeo aktuális modellkínálatának és egyedüálló vezetési élményének megismerésére.
A pilóták izgalmas vezetési programon és forgatáson vettek részt az új Giulietta, a Giulia Quadrifoglio és a Stelvio Quadrifoglio modellekkel. Az Alfa Romeo által először 1923-ban bemutatott, legendás négylevelű lóhere emblémát viselő Quadrifoglio csúcsváltozatok a legkiválóbb műszaki és menetdinamikai jellemzőkkel bírnak. A Ferrari technológiai és fejlesztési szakértelmére támaszkodva megépített alumínium szerkezetű, 2,9 literes, V6-os Bi-Turbo benzinmotor legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, maximális forgatónyomatéka 600 Nm.
A márka szellemiségét meghatározó járművek mellett az Alfa Romeo új kompakt modelljét, az összetéveszthetetlen stílusú és sportos karakterű Giulietta ’Veloce’ változatát is kipróbálták a pilóták.
A „connect” töltési rendszerrel kombinálva és a megfelelő otthoni energiamenedzsment rendszerrel (HEMS) együttműködve az Audi e-tron a különböző energiadíjakat is figyelembe veszi.
Arra az időszakra időzíti a töltést, amikor a villamosenergia olcsóbb, figyelembe véve ezzel párhuzamosan a felhasználó mobilitási igényeit, mint például az indulási idő vagy a töltöttségi szint. A „connect” töltési rendszer a szükséges árinformációt vagy az otthoni energiamenedzsment rendszertől gyűjti be vagy pedig a myAudi oldalra a felhasználó által feltöltött információból tájékozódik. Amennyiben az épületet fotovoltaikus rendszerrel is felszerelték, a felhasználó tovább optimalizálhatja a töltési folyamatot. Ekkor a fotovoltaikus rendszer által termelt elektromos áramot használja elsősorban az Audi e-tron töltéséhez. Az elektromos SUV megteheti ezt egyrészről a napsütéses időszakok előrejelzése alapján, másrészt pedig a csatlakozási ponton mért aktuális energiaáramlást figyelembe véve.
Kapcsolat a villamosenergia hálózattal
Igen valószínű, hogy az EEBUS szabványt használó eszközök egyre nagyobb mértékben kapcsolódnak az elektromos hálózathoz a jövőben. Lehetséges alkalmazás lehet az otthoni energiamenedzsement rendszeren keresztül a hálózat üzemeltetőjével létrehozott kapcsolódási felület. Ez lehetővé tenné az elektromos autók számára, hogy még inkább a hálózat szűk keresztmetszetéhez igazítsák töltési menetrendjüket, ugyanakkor biztosítaná a hálózat stabilitását is olyan esetekben is például, amikor párhuzamosan történik több elektromos autó töltése ugyanazon a hálózaton. A kommunikációs szabvány részletei 2019. februárban lesznek nyilvánosak. Ezzel az EEBUS kezdeményezés jó úton halad, hogy egy Európa-szerte elfogadott szabványt hozzon létre, amely átfogó és gyártótól független módon köti össze a legfőbb otthoni energia felhasználókat.
Az új Audi Q3 már a rajtnál győztesként mutatkozik be. A német „auto motor und sport” szakmai magazin olvasói szavazásán, a „Best Cars 2019” választáson ugyanis az új modell vihette haza a „Kompakt SUV/terepjáró modellek” kategória első helyéért járó díjat.
„Igen fontos számunkra ez a díj, hiszen kitűnő visszajelzés arról, hogyan fogadták az ügyfelek az új Audi Q3 koncepióját” – nyilatkozta Jens Rückert, a modellsorozatért felelős vezető, aki a stuttgarti díjátadón vehette át az elismerést. „Kompakt SUV modellünk egyértelműen megmutatja, mit tud. Hosszabb tengelytávjának köszönhetően pontosan ott kínál több helyet, ahol a családoknak erre szükségük van. Ezen kívül még sokoldalúbbá vált. Digitális, intuitív kezelési és kijelzőkoncepciója, valamint innovatív asszisztens rendszere a magasabb kategóriák kényelmét hozzák el a kompakt szegmensbe, tökéletesen univerzális társsá téve az Audi Q3 modellt.”
Az „auto motor und sport” szakmai magazin olvasói szavazása, a „Best Cars” egyike a legfontosabb megmérettetésnek az európai autóipar számára. Az idén 43. alkalommal megrendezett választáson tizenegy kategóriában 385 modell versenyzett az olvasók szavazataiért. Minden olvasó kategóriánként két voksot adhatott le: egyik szavazatával az összes jelölt közül támogathatta kedvencét, másik szavazatát pedig a legjobb import járműre adhatta le. Az Audi Q3 a „Kompakt SUV/terepjáró modellek” kategóriában 56 másik jelölttel versenyzett és a szavazatok 14,4 százalékát megszerezve végzett az élen.
Az észak-amerikai autópiacokat elemző Vincentric kiadta éves TCO elemzését. Az üzemben tartási költségek terén a Toyota uralja a legfontosabb, a Lexus pedig a legnagyobb presztízsű piaci szegmenst.
A Vincentric 15 éve elemzi az Egyesült Államok és Kanada újautó-piacainak költségeit. Nyolc különböző tényező (értékvesztés, adók és járulékok, finanszírozás, üzemanyag-fogyasztás, biztosítás, karbantartás, javítás és alternatív költség) figyelembe vételével, statisztikai formulákon keresztül állapítja meg, mely modellek tulajdonlási költsége marad el a piaci szegmens és a vételár alapján elvárható értéktől.
Megbízhatóságuknak és kedvező üzemanyag-fogyasztásuknak köszönhetően a Toyota és a Lexus típusai hagyományosan jól szerepelnek a 2005 óta minden évben összeállított listán, bár a piac változó felosztása miatt nem lehet közvetlenül összehasonlítani az egyes éveket. Idén a Toyota hat, a Lexus három típusa bizonyult szegmense legkedvezőbb költséggel fenntartható képviselőjének: a Toyota Avalon a felső kategóriás szedánok, a Sienna a buszlimuzinok között tekinthető a legésszerűbb választásnak.
A Toyota Tacoma kompakt pickup mellett nem kevesebb mint három szabadidőjármű, a városi C-HR, a középkategóriás 4Runner és a felső kategóriás Land Cruiser nyerte meg az adott méretosztály költség-csatáját, így összesítésben a Toyota márkát választották meg a legjobb üzemben tartási költség bajnokának a szabadidőjárművek és terepjárók körében.
A Lexus három típusa, az NX kompakt prémium szabadjármű, az LC500h hibrid luxusautó, valamint a Lexus RC luxuskupé is kategóriagyőzelmet ért el. Utóbbi kettőn kívül egyetlen kupé sem tudott győzni az országos felmérésben, így aki stílusos, kétajtós sportmodellben gondolkodik, annak kétségtelenül a Lexus típusai adnak a legtöbbet a pénzéért.
A Vincentric értékelése alig néhány nap eltéréssel erősítette meg a U.S. News and World Report szerkesztőinek ár-érték arányra vonatkozó piaci elemzését. A több mint nyolc évtizedes szakmai tapasztalattal bíró szervezet szerint a Lexus és a Toyota két-két modellje (RX és ES, illetve Camry és Avalon) is minden más konkurens típusnál többet nyújt a vásárlóknak a pénzükért. Négy típusának győzelmével a Toyota-csoport ott is a felmérés élén végzett.
Március elején, a Genfi Autószalonon mutatkoznak be a Toyota városi kisautó sikermodellje, az AYGO Special Edition sorozatának legújabb tagjai, az x-style és az x-cite modellváltozatok.
Az x-style Fehér fényezését Nepálsárga motoros mozgatású vászontető és Sötét Narancssárga elemek egészítik ki. Az x-cite kéttónusú fényezést kap (Ragyogó Narancssárga karosszéria és Fekete tető), valamint Ragyogó Narancssárga első légterelő-betéteket és Fekete külső tükörburkolatokat.
A Toyota AYGO különleges kivitelű sorozatának két új tagja mutatkozik be a 2019-es Genfi Autószalonon: az x-style és az x-cite modellváltozatok. Azonnal felismerhető orrkialakításával és a személyre szabást segítő rengeteg kiegészítővel a második generációs AYGO hatásosan szólítja meg azokat a vásárlókat, akik számára igazán fontos a stílus, és akik szerint az autó kiválasztása jóval túlmutat a tisztán racionális döntéseken. A modell tavaly az európai A-szegmens legkelendőbb modelljei közé tartozott több mint 91.700 darabos értékesítéssel és a szegmensben elért 7,4 százalékos részesedéssel. A 2018-ban felfrissített autó dizájnerei és mérnökei nem csupán megerősítették a modell fiatalos és különleges jellegét, hanem a hajtásláncot is takarékosabbra csiszolták, miközben tovább javították az autó teljesítményét és irányíthatóságát, hogy az AYGO még felhőtlenebb vezetési élményt nyújtson.
Magával ragadó, figyelemfelkeltő dizájn
A tervezők megtartották az AYGO ikonikus ‘X’ orrkialakítását, de a korábbi kétdimenziós grafikát erőteljesebb, térhatású elemmé formálták. Az új, különleges dizájnt áttervezett Keen Look fényszóróegységek és integrált nappali menetfények (DRL) egészítik ki, így az AYGO már első pillantásra is vonzó látványt nyújt. Az orr-rész alsó szekciója határozott keretbe foglalja a hűtőrácsot, kihangsúlyozva az AYGO stabil kiállását és a kompakt autókra jellemző agilitást. A lámpatestek alatti díszítőelem szélesebbnek láttatja az autót. Az AYGO hátsó részén elhelyezett új LED DRL fényvezető elemei azonnal felismerhető, jellegzetes külsővel ruházzák fel az autót. Ez a megoldás azt az érzetet kelti, mintha a kompakt kabin közvetlenül a széles lökhárító alsó része fölött kezdődne, tovább hangsúlyozva a hátsó rész szélességét és az autó stabil kiállását.
A kabin hangulatát vidámmá varázsolja a modellspecifikus szín- és kárpitválaszték, és az élénk összhatást tovább fokozza, hogy az oldalsó szellőzőnyílások is színesek.
Az x-style és x-cite Special Edition változatok
Az AYGO különleges kivitelű sorozatának legújabb tagjai az x-style és az x-cite modellváltozatok. Vásárlóik a gondosan összeválogatott külső és belső kiegészítő-kombinációk révén mindig biztosak lehetnek benne, hogy autójuk látványosan kitűnik a tömegből. Az AYGO x-style Fehérre fényezett karosszériáját Nepálsárga színű, motoros mozgatású napfénytető (tágas, 785 x 730 mm-es nyílással), valamint Nepálsárga színű elemek egészítik ki; ez utóbbiak az autó orr-részén, hátulján, oldalán és külső visszapillantóin is feltűnnek. A felszereltségi listán ugyanúgy szerepel a ködfényszóró és a sötétített hátsó üvegezés, mint a Fekete árnyalatra fényezett, Nepálsárga felnigyűrűvel kiegészített, 10 küllős, 15 colos könnyűfém keréktárcsa. Az utastérben a Zongoralakk Fekete középkonzol és műszerfalbetét izgalmas kontrasztot alkot a Nepálsárga szélső szellőzőnyílásokkal és váltókar-betéttel. A padlószőnyegek szegélye is Narancssárga, az üléseket pedig részleges bőrkárpitozás borítja.
Az AYGO x-cite külső fényezése is kéttónusú: a karosszéria Narancssárga színben tündököl, a tető pedig fekete, és mindezt Narancssárga első légterelő-betét és fekete külső tükörburkolat egészíti ki. A látványt ködfényszórók, sötétített hátsó üvegezés és csillogó feketére fényezett, 10 küllős, 15 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. A középkonzol és a műszerfali dekorációs betétek fényes fekete fényezést kaptak, a váltókar-betét krómozott, az oldalsó szellőzőnyílások pedig Narancssárgák. Az x-cite padlószőnyegein Narancsságra a szegély, és az ülésekhez Manhattan szövetkárpitozás jár. Az AYGO x-style és x-cite változatok kimagasló értéket képviselnek, hiszen a gazdag alapfelszereltségnek ugyanúgy része a klímaberendezés, mint a volánon elhelyezett audio-kezelőszervek, az állítható magasságú vezetőülés, illetve a manuális sebességváltóval szerelt modellek állítható sebességhatárolója. A 7 colos Display Audio multimédia rendszer az okostelefon-integrációt Apple CarPlay és Android Auto támogatással egészíti ki, és a berendezéshez alapáron tolatókamera is társul. Az opcionális tételek közt megtalálható a DAB rádió, az intelligens ajtónyitás és motorindítás, valamint a Toyota Safety Sense is.
Toyota Safety Sense
A Toyota Safety Sense olyan aktív biztonsági megoldásokat foglal egységbe, amelyeket arra terveztek, hogy a legkülönfélébb közlekedési helyzetben megelőzzék a baleseteket, vagy mérsékeljék azok súlyosságát. Az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) körülbelül 10-80 km/órás sebességtartományban képes észlelni az autó előtt feltűnő járműveket, és csökkenteni a ráfutásos baleset veszélyét. Ha rendszer ütközésveszélyt észlel, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel együtt fel is készíti a fékrendszert, hogy extra fékerőt adjon le, amikor a vezető rálép a fékpedálra. Ha az autós lassan reagál, a rendszer automatikusan fékezni kezd, mintegy 30 km/órával csökkentve a sebességet, vagy akár teljesen állóra fékezve az autót, hogy megelőzze az ütközést, vagy csökkentse a becsapódás erejét. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) az úttestre felfestett felező- és záróvonalakat figyelve segít elkerülni a kisodródásból eredő baleseteket és frontális ütközéseket. Ha az autó az irányjelző használata nélkül kezd el kitérni a sávból, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.
Hajtáslánc
A Toyota díjnyertes 998 cm3-es, háromhengeres, 12 szelepes DOHC Dual VVT-i benzinmotorja a teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás ideális egyensúlyát nyújtja, és kis fordulaton kedvezőbb forgatónyomaték-kifejtéssel biztosít még kedvezőbb városi vezethetőséget. A motor legnagyobb teljesítménye immár 53 kW (72 LE) percenkénti 6000-es fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 93 Nm 4400/percnél. Az új AYGO 13,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb sebessége 160 km/óra. Az új AYGO Special Edition modellváltozatok alap- és Eco kivitelben egyaránt kaphatók. Utóbbi hosszabb 4. és 5. sebességfokozatot, Stop & Start rendszert, valamint feljavított aerodinamikát kapott. Az alapverzió átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 4,1 l/100 km, a CO₂-kibocsátás mindössze 93 g/km (WLTP: 112 g/km). Az Eco kivitel a szegmens legtakarékosabb képviselője: legalacsonyabb fogyasztási értéke 3,8 l/100 km, a CO₂-kibocsátása pedig csupán 86 g/km (WLTP: 110 g/km). Az x-shift automatizált manuális sebességváltóval szerelt AYGO átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása mindössze 95 g/km (WLTP: 117 g/km).
Az Opel az idén mutatja be az Opel Corsa hatodik nemzedékét. A bestseller Corsából eddig több mint 13,5 millió talált gazdára az 1982-es rajttól mostanáig.
Következő generációja az idén indul útnak, világítási forradalmat robbantva ki kategóriájában – Rüsselsheim ugyanis a B-szegmensbe is behozza a többszörösen kitüntetett IntelliLux LED® mátrixvilágítást. Ezáltal a teljesen újonnan tervezett Opel Corsa először kapja meg azt az adaptív, vakításmentes, teljesen LED-es világítást, amely az aktuális Opel Astra (Európai Év Autója 2016) bevezetése óta váltja ki a szakemberek és a vásárlók lelkesedését. Ezáltal a normál körülmények között csak drága prémiumautókhoz kapható világítástechnika a kompakt kategória után megjelenik a kisautók szegmensében is, amely Európa legnagyobbja. Így teszi mindenkinek elérhetővé a modern technikát az emberközeli német márka, az Opel!
„Idén ünnepeljük autógyártásunk, és azzal együtt mindenki javára váló újításaink 120 éves jubileumát. Azóta tesszük széles vevőkörnek elérhetővé a csúcstechnikát. Ez a mi hajtóerőnk, különösképp egy olyan modell esetében, amely annyira kedvelt, mint Opel Corsánk. Ezért látjuk el következő nemzedékét a legjobb világítástechnikával: az adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítással“ – mondta az Opel főnöke, Michael Lohscheller az új Corsa premierje kapcsán.
Az intelligens IntelliLux LED-világítástechnika már kivívta az Opel-zászlóshajó Insignia és a bestseller Astra használóinak és tesztelőinek legteljesebb elismerését. Az Astra vevőinek húsz-, illetve az Insignia vásárlóinak hatvan százaléka rendelte meg járművét ezzel az innovatív világítással. Ezáltal évente mintegy 90 ezer új Opel hagyja el LED-mátrix-technológiával a futószalagot, és teszi sötétben áttekinthetőbbé, biztonságosabbá a közlekedést. A vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás fényszórói automatikusan és folyamatosan állítják a fénykévét a mindenkori közlekedési helyzethez és környezethez, az előrébb haladó, illetve szembejövő járműveket „körülvilágítva”. Minimumra csökkentett vakítás mellett a lehető legjobb látás – és ez hamarosan ígaz lesz az Opel Corsa legújabb generációjára is.
Felvillanyozó: valódi elektromos népautó lesz az új Opel Corsa
Már 2019 első félévében megnyílik két új villanyautó megrendelésének a lehetősége: a következő Corsa-generáció teljesen elektromos hajtású akkumulátoros változatáé és az Opel Grandland X SUV konnektoros hibridjéé. „Villamosít az Opel! Ezt már 2017 novemberében bejelentettük PACE! vállalati tervünk ismertetésekor. Most pedig meg is valósítjuk“ – jelentette ki Michael Lohscheller, az Opel igazgatója.
Idén különösen a Corsa ad új lendületet az Opelnek. A bestsellerből, amelynek első nemzedéke 1982-ben debütált, először jön ki teljesen elektromos variáns. Lohscheller versenyképes árat ígér: „Az új Corsával sokaknak tesszük elérhetővé az e-mobilitást – igazi elektromos népautó lesz!“
A Mazda Motor Corporation leleplezte a 30. jubileumi MX-5 modellt Chicago-ban, Racing Orange színben.
30 év és több mint 1 millió eladott darab után a Mazda úgy érzi, ikonja nemcsak a vállalat hatáskörébe tartozik, hanem legalább annyira a rajongóké is világszerte, mint a gyáré. Ez a tömeg együttesen támogatta a 30. évfordulós modell létrejöttét. Azért, hogy a Mazda kifejezze háláját a modell és kedvelői felé, egy teljesen új színt, a Racing Orange-et kreálta a limitált széria számára, egy olyan egyedülálló színt, mely egy új, izgalmas nap hajnalát idézi.
A Racing Orange színen kívül a jubileumi modell egyedi alufelniket (Rays ZE40 RS30) kapott, melyet kizárólag az MX-5-re fejlesztetek a Rays Co. vállalattal. Az autókon kis jelvény hirdeti, hogy az adott példány hányadik darab a világszerte piacra kerülő 3000-res limitált szériából. A limitált változatok között vászontetős és RF modelleket is találunk.
Az MX-5 1989-es első bemutatása után rögtön sikeres lett. Három évtized és négy generáció óta még mindig dominálja a roadsterek piacát. Az idő múlásával mindig hű maradt eredeti elveihez; egy sokak számára megengedhető, könnyű építésű, kétüléses sportautó, melyet kiemelkedő élmény vezetni, lényege pedig a Jinba Ittai, a ló és lovas harmonikus egysége, mely a Mazda összes modelljére jellemző mostanában.
KÜLÖNLEGES FELSZERELTSÉG:
• Racing Orange karosszéria szín • Fekete Rays alumínium felnik (Rays ZE40 RS30) • sorszámozott 30. jubileumi jelvény • narancssárga Brambo-féknyergek elöl, narancssárga öltések az üléseken az ajtókárpiton és a váltógombon • Recaro ülések • Bilstein lengéscsillapítók (csak a kéziváltós modellekhez) • narancssárga Nissin féknyergek hátul • BOSE hangrendszer 9 hangszóróval • Apple Car Play és Android Auto
Az Audi A6 mindig is a letisztult elegancia védjegye volt, több rétegnek – például az üzletemberek sokaságának biztosított alternatívát megfelelő autóválasztás esetén. Vagy inkább kormányautóként volt jelen – ki ne emlékezne például a korai PRTKL rendszámú A6-osokra? Mindenesetre tart az evolúció, igen szép az átalakulás, és persze nagyon szerethető: Audi A6 50 TDI quattro teszt.
Először is: mi az az 50? Az Audi A6 szériájának új számozása, vagy inkább rangsorolása ez (van azért némi áthallás a bajor márkától párhuzamban). Ne gondoljuk korántsem, hogy az 50-es szám 5 literes motort sejtet, semmi összefüggés és párhuzam. Viszont 3 literes V6 hengerelrendezésű gázolajos dübörög az autó orrában, ami azért mindenképp tekintélyes pont az Audi A6 50 TDI quattro esetében (is). Van A6 40 TDI 201 lovassal, és van A6 45 TDI 231 lovassal. Amúgy 45-től már kötelezően quattro-ként, azaz összkerékhajtással.
Mondhatjuk, hogy az Audi A6 50 TDI quattro esetében a formaterv – bár változott, megújult – remekül követi az eddigi trendeket, az “audis” domináns jelleg megmaradt. Ez elsősorban a hűtőmaszk markáns, erőteljes rajzolatú hűtőmaszkján látszik leginkább, sok-sok krómberakással, figyelemfelkeltő és tekintetvonzó fícsörrel. A lámpatestek szintén nélkülözik a lekerekített éleket, viszont hozzá remekül passzoló LED csíkokat kapott a kialakítás; a tesztelt A6 modell tehát elöl, s hátul is LED technológiára épít.
Minden klasszikus, minden hagyományos
Egyszerűen az a legjobb az Audi A6 50 TDI quattro-ban – legalábbis, ami a formavilágot illeti – hogy nem nyúltak felesleges sallangokhoz a formatervezők és dizájnerek.
Nem volt cél, hogy a mai trendnek megfelelő, egykaptafás, 3D tervezőszoftver által randomgenerált sziluettet csapjanak össze (persze nyilván sokat nyomott ez a vonal is a latba), hanem inkább a régóta jól bevált limuzinos, business jelleget hagyták érvényesülni. És milyen jól tették! Aki 2019-ben Audi A6-ot vásárol, az némileg konzervatív. Nem divatjamúlt, vagy begyöpösödött, a kettőt nem szabad összetéveszteni.
Tehát konzervatív az Audi A6 50 TDI quattro, ez a legjobb kifejezés. Persze ezzel együtt rendkívül sportos is a megjelenés, az egész tálalás, ami oldalnézetből jön ki elsődlegesen. Laposnak ható kocsiszekrény, itt már megjelennek a kellemes, ízléses ívelések, kultúrált krómcsíkozással, berakásokkal. S a limuzin-jelleg, csomagtartósan, mindenestül jelen van. Fura elegy, de rettentően jól mutat, s alapvetően a kockaformát szerető sofőrök vagy Audi fanek egész biztos elolvadnak a látványtól.
Hátulnézetből is megvan az ingolstadti kiállás, a megszokott formák és rajzolatok visszaköszönnek. Bár a VW-konszern szereti az ékalakú, befelé csúcsosodó hátsó lámpaburákat, így tényleg nem meglepő, hogy a tesztelt Audi A6 50 TDI quattro is ilyeneket kapott; itt is LED, alsó és felső fénysorokkal.
A harmóniát egy erőteljes krómberakás töri ketté, vagy inkább egységesíti azt, hogy teljes mértékben passzoljon a dizájnhoz. Passzol is remekbeszabottan, a négykarikás logó itt ismét hangsúlyos, csakúgy, mint a dupla, lapított kipufogóvégek. Mondanunk sem kell: krómberakással.
A hightech magasiskolája
Mielőtt a beltér taglalásába belefognánk, muszáj megemlítenünk azt a temérdek külső érzékelőt, amellyel az Audi A6 50 TDI quattro-t felvértezték. A jelenlegi autógyártás szinte összes ilyen jellegű innovációját sikerült az autóba bezsúfolni, hogy a lehető legtöbbet tegye biztonság és kisegítő opció-téren. A hűtőmaszkot vizsgálva radarokkal, érzékelőszenzorokkal, s persze kamerákkal is találkozhatunk, de kétségtelenül a hab a tortán az integrált lézerszkenner.
Mindent a kényelemért: az Audi A6 beltere lényegretörő, mégis pazar
Letisztult beltér fogadja az Audi A6 50 TDI quattro-ba ülőket: a minimalista megközelítések egyáltalán nem jelentenek visszafogottságot. Az egész cockpit és információs felület egyetlen panel hatását kelti, a központi műszeregységek nemes egyszerűséggel LCD kijelzőt kaptak, amely rendkívül sokrétű és terjedelmes kiosztásokkal kápráztat. Főként az ámul-bámul, aki megszokta az analóg műszerfalakat, bár azoknak is van bőségesen profilválasztási lehetőség – nyilván rajzolt kilométerórával és fordulatszámmérővel.
Ha úgy szeretnénk, hogy a navigáció legyen hangsúlyban, akkor egyetlen gombnyomással a kormánykerékről vezérelve kivetíthetjük magunk elé a 3D térképszoftvert, s ha nem lenne ez elég, akkor a központi infotainmenten is párhuzamban nézhetjük, merrefelé is autózunk.
Mindez egyike a kismillió opciónak, amelyet a maximális kényelem elérése végett kínál az Audi A6 50 TDI quattro. A számos, jellemzően innovatív kiegészítőt most nem soroljuk fel egyenként, hiszen aki erre kíváncsi, az úgyis vizslatja majd a konfigurációs listákat, aki meg ért hozzá, annak úgysem mondanánk-írnánk újdonságot.
Sokkal fontosabb véleményünk szerint egy-egy autó gyakorlati bemutatása. Így hát az Audi A6 50 TDI quattro esetében is erre törekszünk, folytassuk is az ülésekkel. Programozható, hűthető-fűthető fotelek kaptak az első traktusban helyet, messzemenően testreszabhatóak ezek.
A comb- és deréktámasz lenyűgöző, az oldaltartás tökéletes, akár a vezetőállásnál, akár az utasoldai ülésben foglalunk helyet. Valószínűleg nincs is olyan alkatú ember, aki valamilyen módon ne találna kényelmes fogást az üléseken. Nem is meglepő, ugyanis az Audi A6 50 TDI quattro belevaló, vérbeli utazóautó, arra lett tervezve, hogy a világból is kimenjen vele az akár 5 (felnőtt) utas, maximális kényelemben.
Hátul is jó a helyzet, bár a szokásos fejtér-kompromisszum azért bólogat a háttérben. Tagbaszakadt, 200 centis utasoknak már annyira nem szerencsés hátul utazni hosszútávon, de úgy 190 centiméterig még akár jó is lehet a végeredmény. Váll- és térdterek tekintetében minden rendben, a 2912 milliméteres tengelytáv nem csal gyakorlatban sem.
Kifejezetten utazáshoz tervezve. Üzleti utak előnyben
Minőségi anyaghasználat jellemzi az Audi A6 50 TDI quattro enteriőrjét, minden bársonyos, kellemes tapintású, egyöntetűen prémiumérzetet kapunk. Akár a kormányt fogjuk, akár végigsimítjuk a középkonzolt, nem csalódunk, ls nem is keressük a kifogásokat, nem érzünk valamiféle hátulról jövő elégedetlenséget.
Hosszú távokra történő utazásnál jó szolgálatot tesz az 530 literes csomagtér. Bár nem bővíthető (maximum síléceknek kiképzett alagúttal), ténylegesen elegendő rakfelületet kapunk, jó nyílásszögekkel és alacsony peremmel a könnyed pakolhatóság jegyében.
V6, gázolaj
Feljebb már említettük, most újra megtesszük: 3 literes, 286 lóerős (3500-4000 RPM) V6 aggregát dolgozik az Audi A6 50 TDI quattro orrában, az összkerekes hajtáshoz 8 sebességes automataváltó biztosítja a megfelelő erőátvitelt. A motor karakterisztikája remek, az orgánuma szintén: igen, van V6-jelleg, viselkedésben és hangzásban is – igaz, a motor hidegen hangos, mutat némileg dízel jellegéből. Enyhe gázadásra is masszívan meglódul az egyébként 1825 kilogramm saját tömegű kaszni, s a tekintélyes, 620 Newtonméter forgatónyomaték szinte azonnal éledni kezd (2250-3000 RPM). Nem meglepő ezek után, hogy az Audi A6 50 TDI quattro 5 és fél másodperc alatt ugrik százra, a végsebesség pedig 250 kilométer/óránál zárul, a rendszer leszabályozásának köszönhetően.
Legendás menettulajdonságai vannak egy quattro-nak, nem véletlenül. AZ Audi A6 50 TDI quattro is remek kiegészítője a klasszikus-kultikus palettának, ugyanis nem volt olyan sziutáció (eső, hó, sár), amelyben ne viselkedett volna atomstabilan.
Nem lehetett kihozni a sodrából, legyen szó ténylegesen éles, kevésbé visszafogott sebességgel bevett kanyarokról, vagy épp csúszós, képlékeny talajról.
Nincs túl nagy étvágy, ami nem is baj
Bár közhely, hogy aki ilyen, közel 30 milliós autót vásárol, nem nézi nagyon az üzemanyagfogyasztást. Ha financiális okai nincsenek is, mindenképp fontos, hogy környezetvédelmi szempontokból is megfelelőek legyenek az értékek.
Az Audi A6 50 TDI quattro CO2 kibocsátása (AdBlue) maximum 150 gramm kilométerenként, amit egyébként a fogyasztás is tükröz. Városban maximum 6.5 literes, míg országúto körülmények közt 5.2 literes átlagot rögzítettünk 100 kilométerre.
2018 Audi A6 50 TDI quattro specifikációk
Motor
Motortípus: turbótöltött V6 dízelmotor
Lökettérfogat: 2967 cm³
Maximális teljesítmény: 286 LE @ 3500-4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 620 Nm @ 2250-3000 ford./perc
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...