Főoldal Blog Oldal: 226

[TESZT] Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo – visszanyúlni a hagyományokhoz

Itt tényleg hagyományörzésről kell számot adnunk, nem vitás. Az Opel Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo ugyanis olyan gyökerekhez tér vissza, amelyek eredete valamikor a nyolcvanas években keresendők. Teszt.

GSi, majd OPC: az Opel mindig is hangsúlyt fektetett arra, hogy a sportos vonalat előtérbe helyezze. No nem vad sportautókra kell gondolni, sokkal inkább a túraautó-vonal kell, hogy beugorjon ilyenkor. Mert anno a GSi-elán bizony komoly lóerőket mozgatott, volt Corsa is, meg Kadett is, jó konkurenciát hozva a VW GTI-nek például. Korai hot hatchek, te jó ég, mekkora feeling volt az, a maguk százegynehány (inkább száz) lóerejével…

No de vissza a jelenbe: az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo tehát próbálja méltán folytatni a hagyományokat, úgy, hogy azért az OPC-vonal által felsorakoztatott milestone-ok se merüljenek feledésbe. Mint nyilván kiderült már a fentebbi bekezdésekből, a GSi váltja az OPC-t, azaz inkább visszatérő legendaként próbál régi-újat mutatni. Úgy érezzük, sikerül is.

Ami tény: sikerült megcsinálni! Sikerült egy olyan koncepciót összehoznia az Opelnek, mely által túlzás nékül állíthatjuk, hogy megszületett minden idők legjobb, legkorrektebb és legmenőbb Opelje. Az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo ugyanis remek hagyományörző, de természetesen az újat és az innovatívat is remekbeszabottan közvetíti.

Jól eltalálták a fazont. Ez kell egy GSi-hez

Eleve a Grand Sport fazon, azaz az 5 ajtós verzió igen tetszetős formavilágot hordoz. Kupé ez inkább, hosszított vonalakkal, hátra 1-1 ajtóval és egy nagyra nyújtott, hatalmas üvegfelülettel büszkélkedő csomagtérfedéllel.

Mindehhez hozzájön a GSi-féle sportosság, az ültetett jelleg, az Insignia OPC dizájnját hordozó frontoldali légbeömlő-keretek, a hatalmas, 20 colos felnik, a dupla kipufogókialakítás-jelleg, valamint számtalan aprócska szösszenet – például a GSi-plakettek az autó oldalán. Mindenre figyeltek tehát, hogy egységes s egyben rendhagyó jelleget öltsön az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo személyében.

1445 milliméter mindössze a magsság, így a sportos mivolt máris érzékelhető. A kocsi hossza 4897 milliméter, ami a nagyautós megközelítést nem csak nyomokban tartalmazza; a 2829 milliméteres tengelytáv pedig jelen esetben is arra enged következtetni, hogy a GSi Insignia is jócskán tágas az enteriőr tekintetében.

Nem meglepő módon tényleg az. Pontosan annyira, mint egy hagyományos Insignia, annyi különbséggel, hogy az ülések kialakítása a profilnak megfelelően sportosabb, keményebb, komplexebb. Az első fotelek például Recaro-jellegűek, GSi felirattal, de azért integrálva lett a comb- deréktámasz a maximális ergonómia jegyében. 

Ha sportosság, vonatkozzon a műszeregységekre is

Az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo műszerfala jól struktúrált és átlátható, nincs felesleges sallang, minden lényegre tör. Sportosság tekintében visszafogott, sokkal inkább konzervatívabb a jelleg – vagy inkább ahigyan feljebb már írtunk róla: hasonló szinte teljesen az alap Insigniákéhoz a beltérrel egyetemben. Így ténylegesen könnyen emészthető elegyet kapunk, prémium minőségben, az anyaghasználat ugyanis az egész utaskabinra jellemzően kitűnő és minőségi.

260 lóerő: kevesebb, mint az OPC-elődnél, mégis jobb a köridő

Tesztre fogott Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbonkba egy 2 literes, egész pontosan 1998 köbcentiméter lökettérfogatú, soros elrendezésű turbótöltött benzinmotor került beépítésre, 260 lóerővel (5300 RPM). A társított forgatónyomaték kerek 400 Newtonméter, ez az érték már 2000 RPM környékén rendelkezésre áll, és kitart a 4000-es tartomány elejéig. Méréseink is ezt igazolták, úgyhogy a gyári adatok egyáltalán nem rugaszkodtak, rugaszkodnak el a valóságtól – mindehhez természetesen hozzátesz nagyban a remek hajtáslánc is.

Az állandó AWD kitűnően muzsikált, elsősorban az autó stabilitásán és viselkedésén tudtuk lemérni hatékonyságát, folyamatosan érezhető jelenlétét. A hajtáshoz társított nyolcgangos automata is kifinomult darab, végre nincsenek félreváltások, gondolkodások, elnyújtott sebességfokozatok és túlzottan kiautózható tartományok.

Ha komótosan, visszafogottan akarunk közlekedni, az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo kiváló partner ebben. Megfelelő profilban ugyanis igazi protokoll,  vagy családi autóként hasznosíthatjuk tudását, azonban ha elővesszük a GSi arculatot, az összkép átvált valami egészen vadba, nyersbe, és ámulatbaejtő, eszeveszett, ugyanakkor jól zabolázható száguldásba kezd.

Megmértük: 7 másodperc alatt sikerült katapultálnunk nulláról százra (6.8 másodperc egészen pontosan), ami a gyári 7.2-nél jóval klasszisabb eredmény. 

Ha kell, családi autó. Ha kell, protokollautó. Ha kell, vad sportautó.

Fogyasztás tekintetében sem kell szégyenkeznie az Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo-nak, ugyanis városi környezetben 10.2, országúton 90 kilométer/óra átlagnál 6.6 literes 100 kilométeres átlagot sikerült kiszorítanunk. Persze ha dinamikusabban kezeljük a gázpedált, számítsunk jó 6-7 literes többletre is.

2018 Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 260 LE @ 5300 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2500-4000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4897 mm

Szélesség: 1863 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Első gumik mérete: 245/35 R20

Hátsó gumik mérete: 245/35 R20

Tömeg, üresen: 1608 kg

Megengedett össztömeg: 2295 kg

Csomagtartó mérete: 490 liter, 1450 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.3 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.2 l/100 km

Országúti: 6.6 l/100 km

Vegyes: 7.5 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 11.2 l/100km

Országúti: 7.1 l/100km

Vegyes: 8.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 197 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCanonCamera Kft., Telenor MagyarországUtómunka hardver: AcerASUS

A BMW dízeltechnológiája rekordesélyes az ADAC szerint

Az elsőszámú német autóklub (ADAC) a valós közúti körülmények között végzett legfrissebb tesztek esszenciájaként az elérhető legkiválóbb környezetvédelmi besorolással illette a BMW dízelmotorral hajtott három modelljét: a szakemberek a BMW 520d Touring, a BMW 218d Active Tourer Steptronic és a BMW X1 sDrive18d Steptronic kimagaslóan alacsony emisszióját egytől egyig maximum ponttal jutalmazták.

A legnagyobb német autóklub (ADAC) által életre hívott EcoTest egy végtelenül összetett és kiváltképp szigorú járműtesztelési eljárás, amely részletekbe menően, valós közúti körülmények között vizsgálja meg az adott modellek üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit. A BMW dízelmotorral hajtott három modellje a napokban az elérhető legkiválóbb eredménynek számító, maximális 50 pontot érdemelte ki a szakemberektől, akik így a trió tagjait kimagasló besorolással illették. A BMW 218d Active Tourer Steptronic (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 119 gramm / km; az értékek a 2018. december 10-i mérés eredményei)* mellett a BMW 520d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 123 – 125 gramm / km; az értékek a 2018. december 6-i mérés eredményei)* is nagyszerűen szerepelt közúton: a prémium felső-középkategória legnépszerűbb üzleti modellje városban kevesebb, mint kilométerenkénti 16 milligramm, országúton és autópályán pedig kevesebb, mint kilométerenkénti 10 milligramm nitrogén-oxidot bocsát ki. A jóváhagyható határérték a kilométerenkénti 168 milligramm. Az ADAC a tesztre fogott BMW X1 sDrive18d Steptronic modellről (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 gramm / km; az értékek a 2018. december 10-i mérés eredményei)* a következőképpen nyilatkozott: „A BMW rendkívül szakszerűen és átfogóan foglalkozik az emisszió-csökkentés témakörével. Környezetszennyezés szempontjából semmiféle rendellenes értéket nem tapasztaltunk, a modell nitrogénoxid-kibocsátása pedig olyan alacsony, hogy abból akár még rekord is kerekedhet. A közúti teszteléseknél alkalmazott, érzékenyre hangolt mérési berendezésünk menet közben néha alig tudott emissziót kimutatni.”

A BMW modelljei már a múltban is szinte kiválóan teljesítettek a nitrogénoxid-kibocsátást vizsgáló közúti teszteken. Hasonló eredmény köszönt vissza az „auto, motor und sport” német autós szakmagazin 2017. március 23-án megjelent, 19. lapszámában közölt, valós közúti körülmények között végzett tesztjeiből, majd a többek között Franciaországban, Koreában és Japánban is megejtett, számos hatósági vizsgálat jelentéséből. A BMW modelljeit ezen esetekben is az elérhető legkiválóbb környezetvédelmi besorolásokkal illették.

Az ADAC valós közúti körülmények között végzett legfrissebb tesztjei újabb bizonyítékként szolgálnak arra, hogy a legkorszerűbb dízelmotorral hajtott aktuális BMW modellek csúcstechnológiai megoldásai kimagaslóan alacsony emisszióval büszkélkedhetnek. Az e tekintetben elért sikerek három fő vezérelvre vezethetők vissza:

A nitrogénoxid-kibocsátás csökkentésére használt alkatrészek és műszaki megoldások (például a kipufogógáz-visszavezetés, az aktívszén-szűrő és a Szelektív Katalitikus Redukció) folyamatos fejlesztése terén felhalmozott sokéves tapasztalatra

A legkorszerűbb kipufogógáz-utókezelő technológia alkalmazására
A legkorszerűbb kipufogógáz-utókezelő technológia sajátosságai szerint hangolt erőforrás-konfigurációra, amelyet a tervezőmérnökök már a modell- és hajtáslánc-fejlesztés kezdeti fázisaitól szem előtt tartanak
A legfrissebb ADAC EcoTest részletes eredményeiről további információkat talál a https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/default.aspx weboldalon.

*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

100 éves a Hertz Autókölcsönző, a Ford is ünnepelt

Legrégebbi, globális autókölcsönző partnere jubileuma előtt tisztelgett a Ford Magyarország a Hertz Autókölcsönző 100. születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón.

„A Hertz és Ford Motor Company története az elmúlt 100 esztendőben számos ponton kapcsolódott egymáshoz, ezért az egész évben tartó jubileumi év méltó lezárásaként most a Ford is tiszteleg nagy múltú üzleti partnere születésnapja előtt” – mondta el Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR igazgatója.

„A világ számtalan olyan újítást köszönhet közvetett módon ennek a két amerikai óriás vállalatnak, melyek meghatározóak voltak a XX. század gazdasági fellendülésében. Valójában azt is mondhatjuk, hogy a XX. században előbb vagy utóbb minden vállalkozás megállt volna, vagy létre sem jönnek, ha nem kezdődik el az autómobilok sorozatgyártása és az autókölcsönzés, bérautó szolgáltatás” – mondta el Oltyán Mihály, a Hertz Autókölcsönző cégvezetője. “Külön érdekesség, hogy mindkét vállalatban a kezdetekkor magyar származású fiatalemberek játszottak kulcsszerepet” – tette hozzá büszkén a cégvezető.

Száz éve, 1918-ban alapította meg Chicagoban a mára a világ vezető autókölcsönzőjévé vált vállalatát John D. Hertz (Herz Sándor), felvidéki magyar származású vállalkozó. A kezdetben taxi szolgáltatással foglalkozó vállalkozás, amely fő megkülönböztető jegyei, az egyenruhát viselő gépkocsivezetők, a naponta takarított és viteldíj készülékkel ellátott sárga-fekete színűre festett autók hamarosan a tisztaság, minőség és a megbízhatóság jelképévé válnak. A jól szervezett Yellow Cab, a sárga taxi pedig még ma is fogalom az Egyesült Államokban.

Egy másik híres magyar származású emigráns ebben az időben szintén a XX. század történelmének megváltoztatásán dolgozik Detroitban. 1908 októberében a Ford Motor Company szerelőcsarnokból első alkalommal kigördült Ford T-modell, a világ első népautója, melyből az 1923-ban bevezetett szalagszerű szereléssel és gyártással évtizedek alatt több mint 15 millió „Bádog Böske” készült, ahogy akkor becézték a készült gépkocsit. Az 1989-ben az Évszázad Autójának választott Ford T- Model-t a XX. század legjelentősebb technikai újításaként tartják számon, nem véletlenül.

Hertz 1923-ban társult a chicagói Rent a Ford vállalkozásba mely sofőr nélküli bérautó szolgáltatást működtetett kezdetben 12 darab Ford T-Model-lel, mely 1923-ra már 600 gépkocsit tartalmazó flottával évi egymillió dollár jövedelmet ért el. 1923-ban Chicago-ban Walter Jacobs és John D. Hertz, egyesítik taxi- és bérautó vállalkozásukat, a Hertz Autókölcsönző pedig lassan fogalommá válik, autóflottájuk pedig túlnyomó részben megbízható, strapabíró, könnyen kezelhető, és olcsó Ford T-Model-ekből állt.

Ennek a két híres magyarnak John D. Hertznek és Galamb Józsefnek a világ számtalan olyan újítást köszönhet közvetett módon, melyek meghatározóak voltak a XX. század gazdasági fellendülésében. A Fordnak köszönhetjük a könnyen kezelhető, megbízható és alacsony árú autómobilok tömeges megjelenését, Hertznek pedig többek között az autókölcsönző és taxi üzlet megalapításán kívül, a Rail&Drive, később a Fly&Drive programok bevezetését, sőt például olyan találmányokat, mint az először 1926-ban alkalmazott Hertz „National Credential Card”-ot, ami a későbbi hitelkártyák őse volt. E két amerikai óriásvállalat működése tette lehetővé a XX. század első felében a turizmus iparág kiépülését és felvirágzását

A Hertz és a Ford élete a vállalat 100 éves fennállása alatt többször is egymásba fonódott.

1925-re létrejött a keleti parttól a nyugati partig terjedő autókölcsönző hálózat, a képviseleteken bárhol le lehet adni a kibérelt gépkocsit. Megszokottá válik a Rent is Here, Leave it There. A folyamatosan fejlődő vállalkozásnak egyre több gépkocsira van szüksége. Az autópiacon nagy vásárlóként lépnek fel, komoly gyártási kapacitásokat kötnek le, igényeikkel pedig hozzájárulnak a technikai fejlődéshez. Hertz-ék találták ki az automata ablaktörlőt, a közlekedési lámpával ellátott útkereszteződéseket és a forgalombiztonsági okból fehérre festett autókerekeket is, mely igényeket a Ford Motor Company, mint egyik legfontosabb partner is igyekezett kielégíteni.

Az 1908 októberében bemutatott, és 1927-ig gyártott T-Ford modell Otto-rendszerű négyhengeres motorjának legnagyobb teljesítménye 15 kW, legnagyobb sebessége 65 km/h volt. A Galamb tervezte bolygóműrendszerű sebességváltó működtetése két lábpedállal, szalagfékekkel és több lemezes tengelykapcsolóval történt. A T-Model a 30-as évekre az USA-ban valódi népautóvá vált, összesen 15 millió db készült belőle. Fejlesztésében számos magyar mérnök vett részt, Galamb József mellett Farkas Jenő, Kaltenberger Gyula és Balogh Károly is. A Hertz flotta autóit a bérlők kényelme érdekében önindító motorral szerelték, megszűnt a „főtengely-hosszabbító” indítókar használata.

A század elején csak kiváltságosok számára elérhető, luxuscikknek számító autó a Henry Ford által feltalált sorozatgyártásnak és a bérleti lehetőségek elterjedésének – melyben úttörő szerepet töltött be a Hertz – köszönhetően közhasználatú közlekedési eszközzé vált az USA-ban.

1958-ban az Egyesült Államokban a Hertz elkölt több mint 60 millió Dollárt, és ebben az évben vásárol közel 18 ezer gépkocsit, a Ford-on kívül a Cadillac, Buick, Oldsmobile és Chevrolet márkákat szerepelteti flottájában. Öt év múlva 1963-ban bérautó kínálata 85 ezer gépkocsit számlál.

Ebben az évben a Hertz vásárol autóflottájába ezer darab nagy teljesítményű izomautót, a legendává vált Mustang Shelby GT 350-es gépkocsit. E az 1000 autó alkotta a korabeli „Adrenalin Fleet”-et (Rent-A-Racer program). A közlekedési eszközök és az automobilizmus – valamint kapcsolódó szolgáltatások, mint autókölcsönzés – rohamos fejlődése, a légiforgalom széleskörű elterjedése, a szállodaépítkezések szerte a világon jótékony hatást gyakoroltak a turizmus fejlődésére. A legnagyobb forgalomnövekedés jellemzően észak-dél irányban bonyolódott, vagyis a hűvösebb régióktól a „melegebb éghajlatra” irányult. A legnagyobb vakációs vonzerő a 3S volt (Sea, Sun, Sand, vagyis tenger, napfény, homok). Folyamatosan nőtt a szabadidős célú autóbérlés jelentősége is.

A Ford Mustang Shelby GT 350 sikerére nyomán még több Ford performance típusú special edition Hertz flotta debütált az évek során például Európában a Fiesta ST 200 lóerős változatából.

Fennállása során a Ford és a Hertz többször összekapcsolta reklámtevékenységét is. Egy 1965-ös sajtóközlemény szerint a két cég között megkötött megállapodás értelmében a Ford a termékeit, míg a Hertz a szolgáltatásait fogja ajánlani egy nagyszabású közös kampány során.

1978-ban hazatér a Hertz is, sárga-fekete matricás bérautók jelennek meg Budapest utcáin. A magyar Hertz-et jellemzően egy szocialista, állami nagyvállalat, a FŐTAXI képviseli, a kor lehetőségeinek megfelelően, hatalmas Zsiguli flottát üzemeltet. Természetesen vannak „nyugati gépkocsik” is (elsősorban Ford, Opel, Volkswagen, típusok), azokat azonban „deviza-kitermelési kötelezettség” terheli, belföldiek csak különleges esetben (pl. magánszemélynek esküvő, vállalatnak külföldi partner érkezése jelent különleges esetet) bérelhetik.

1983-ban a Hertz Európa-szerte elsőként biztosít gyerekülést az általa kölcsönzött bérautókba. Létrehozza továbbá a „Free Zone” rendszert, melynek tagjainál szabadon, minden kötöttség nélkül át lehet venni és vissza lehet adni a bérautókat. Bérgépkocsik korlátlan, szabad áramlása a tagországok között, határok és kötöttségek nélkül, „Európa egysége” a Hertznél már ekkor megvalósul. 1984-ben a Hertz az USA-ban bemutatja számítógépes útvonaltervező technológiáját. Telefonkészülékkel felszerelt bérautói már ekkor elérhetők Európa több nagyvárosában.

1987-ben New Jersey állam-beli Park Ridge-ben megnyílik a Hertz társaság új világ-központja és a Ford Motor Company is Hertz tulajdonrészt vásárol. Megalakul a Park Ridge Corporation, melynek tulajdonosai a Hertz és a Ford felsővezetésének tagjai. 1994-ben a Hertz a Ford Motor Company 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalattá válik. A Hertz ekkor a világ legnagyobb autókölcsönzője, a világ 143 országában, 6500 helyszínen működő társaság. Ezt követően a Hertz 3 éven keresztül rekord profitot realizálva őrizte meg piacvezető szerepét. 1997 óta a Ford fokozatosan értékesítette Hertz részvényeit. 2005-ben a Forda Hertz végleges eladása mellett dönt. A Hertz ebben az évben nyereséges, bár a Ford pénzügyi eredményeihez képest elenyésző profitot hoz: az első negyedév a Ford 579 millió dolláros nyereségéből 33 milliót hozott az autókölcsönző üzletág. Ugyanekkor a Hertz kb. 2,5 milliárd dollárt ért, és erre az összegre a Fordnak nagy szüksége volt.

Napjainkra elmondható, hogy a Hertz közel tízezer irodájával a világ 160 országában csaknem egymillió, a környezetet egyre kevésbé terhelő gépkocsiból álló, korszerű flottájával valóban a legnagyobb, legpatinásabb és egyben a leginnovatívabb autókölcsönző szolgáltató. A múlt század elején a magyar származású Hertz Sándor által megálmodott és létrehozott autókölcsönző szolgáltatásban a szakadatlan fejlődés, innovációk sorozata évről évre folytatódik. A 100. születésnapját idén ünneplő Hertz erősebb és fejlődőképesebb, mint valaha. A magyarországi Hertz pedig napjainkra ezres gépkocsiparkjával évente több mint 30 ezer elégedett ügyfelet szolgál ki, 2018-ban ünnepli negyvenedik születésnapját. A Hertz Magyarországon 1995óta 1348 darab Fordot vásárolt.

A Hertz történetének forrásául Kozák József: Kis Hertz-történelem című munkája, és a Ford Motor Company Archivumának anyagai szolgáltak.

Növelte eladásait novemberben a BMW Group

A müncheni központú BMW vállalatcsoport a 2018-as esztendő tizenegyedik hónapjában az eddigi legtöbb, 14 767 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adott el világszerte, amely a bajor prémiumgyártó folyamatos értékesítési fejlődéséhez is nagymértékben hozzájárult.

A BMW Group idén novemberben nem csupán tizenegyedik havi eladásait, de egész éves értékesítési mutatóját is tovább fokozta, a rendkívül változékony piaci körülmények ellenére is. 2018 novemberében a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 222 462 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 0,8 százalékkal haladja meg az előző november teljesítményét. A BMW Group egész éves értékesítési mutatója ezzel 2 258 159 darabra ugrott, amely 1,3 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő első tizenegy hónapjában produkált számot.

„Miközben az idei, rendkívül változékony esztendő a végéhez közeledik, novemberben és az év első tizenegy hónapjának viszonylatában is több gépkocsit adtunk el, mint korábban bármikor” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Változékony piacainkon elsődleges szempontként tekintünk a folyamatos nyereségesség fenntartására. Novemberben megérkeztek az utakra az új BMW X5 első példányai, amelyek már az első hetekben jelentős mértékben fokozták értékesítéseinket. Az Egyesült Államokban például több mint 5 000 darab új BMW X5 modellt adtunk át ügyfeleinknek csak az elmúlt hónapban. Az idei november ráadásul a BMW Group hálózatról tölthető autóival a vállalatcsoport fennállásának eddigi legeredményesebb tizenegyedik havi eladási mutatóival zárt, közel 15 000 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsi értékesítésével” – tette hozzá Pieter Nota.

2018 tizenegyedik hónapjában a BMW Group világszerte 14 767 darab BMW i és BMW iPerformance modellt, illetve hálózatról tölthető MINI-t adott át ügyfeleinek, amely az előző november tükrében 26,1 százalékos fejlődés. A müncheni központú vállalatcsoport ezzel az idei év januárja és novembere között eltelt tizenegy hónapban globálisan 125 365 darab hálózatról tölthető gépkocsit értékesített, amely 39,6 százalékkal múlja felül az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt még pontosan öt évvel piaci bevezetése után is képes volt tovább fokozni eladási mutatóit: az idei év tizenegyedik hónapjában az előző novemberhez képest kereken 17 százalékkal több, világszerte 3 468 új ügyfél tette le voksát az emisszió-mentes mobilitás mellett, amellyel a BMW i3 szinte megismételte idén márciusban felállított, eddigi legeredményesebb havi eladási rekordját (a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2018 márciusában világszerte 3 490 ügyfél tetszését nyerte el). A BMW Group plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei iránt továbbra is kimagasló ügyfél-érdeklődés mutatkozik, a MINI Countryman, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW X1 (kizárólag Kínában elérhető) hálózatról tölthető modellváltozatai már az egyes sorozatok abszolút értékesítési mutatóinak több mint 10 százalékát teszik ki. Novemberben eközben minden ötödik BMW 5-ös limuzint plug-in hibrid hajtáslánccal rendeltek meg a müncheni központú vállalatcsoport ügyfelei. A BMW Group kiváló úton halad azon kitűzött célja felé, hogy az idei év végére tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeivel átlépje az egy esztendőn belül értékesített 140 ezres darabszámot, 2019 végére pedig több mint félmillió darab hálózatról tölthető modellje guruljon a világ útjain.

A kulcsfontosságú országokat is érintő, rendkívül változékony piaci körülmények ellenére a BMW márka nem csupán idén novemberben, de az idei esztendő január és november között eltelt, tizenegy havi viszonylatában is tovább növelte eladásait. A bajor prémiumgyártó 2018 novemberében világszerte 189 281 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely a tavalyi november tükrében 1,6 százalékos fejlődést jelent. A márka egész éves eladási mutatója ezzel 1 926 631 darabra ugrott, amely abszolút 1,8 százalékos növekedés. A BMW X modellek évének kikiáltott 2018-as esztendő továbbra is igazolja a müncheni központú vállalatcsoport meggyőződését, hiszen a tavasszal bemutatott első BMW X2 már több mint 59 000 példányban talált gazdára, a világszerte elérhetővé vált új BMW X3 pedig idén novemberben szinte megduplázta előző novemberi értékesítési eredményét: a 22 547 darab új modell 96,9 százalékos emelkedésnek felel meg. Az Egyesült Államokban eközben az új BMW X5 már debütáló hónapjában, novemberben felgurult az új BMW X3 mellé a legsikeresebb modelleket egyesítő tabella csúcsán: a Sports Activity Vehicle (SAV) járműszegmens megalapítójának negyedik nemzedéke egy hónap alatt 5 191 példányban talált gazdára a tengerentúlon. Novemberben a bajor prémiumgyártó világszerte több mint 13 000 darab új BMW X5 modellt értékesített. Hó végén eközben az első BMW X7 óriási ügyfél-érdeklődés közepette ünnepelte meg világpremierjét a Los Angeles-i Autószalonon, a modellre érkező előrendelések pedig magasan meghaladják a márka előzetes számításait.

A MINI márka idén novemberben produkált értékesítési teljesítménye némileg elmaradt az előző esztendő mutatóitól, a 32 745 darab új autó 3,7 százalékos csökkenést jelent. A brit prémiumgyártó egész éves eladásai ezzel tizenegy hónap után 328 099 darabra nőttek, amely 1,8 százalékkal kevesebb, mint az előző esztendő hasonló időszakában regisztrált érték. A MINI Countryman mindezek ellenére 2,1 százalékkal növelte novemberi eladásait, a sokoldalú modell világszerte 9 530 ügyfél tetszését nyerte el.

A BMW Motorrad globálisan 12 336 darab robogót és motorkerékpárt értékesített idén novemberben, amely a tavalyi esztendő tizenegyedik hónapjának tükrében 2,3 százalékos fejlődést jelent. A müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziója ezzel 152 181 darabra növelte egész éves eladási mutatóját, amely 0,1 százalékkal marad el a tavalyi esztendő első tizenegy hónapjában regisztrált abszolút értéktől.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group novemberben produkált eladási fejlődéséből a vállalatcsoport mindhárom főbb értékesítési régiója kivette a részét. A legjelentősebb növekedést Ázsia könyvelhette el: a BMW Group legnagyobb önálló piacának számító Kínában a novemberben értékesített 60 990 darab új autó 10,3 százalékos fejlődést jelent. A müncheni központú vállalatcsoport otthona, Németország ugyancsak kétszámjegyű eladási növekedést produkált az év tizenegyedik hónapjában: a 29 340 darab új autó 12,6 százalékos gyarapodásnak felel meg. Fennállása során a BMW Group most először lépte át Európában az adott esztendő tizenegyedik hónapjában az egymilliós értékesítési határszámot. Az amerikai kontinens legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban a BMW márka immáron sorozatban tizenharmadik hónapja fokozza megtorpanás nélkül értékesítési eredményét, amely novemberben 28 330 darab új autóban volt tetten érhető. Ez kereken 1 százalékos eladási fejlődést jelent.

 

2018. november

Egy évvel ezelőtthöz képest

2018. január – november

Egy évvel ezelőtthöz képest

Európa

96 345

+0,1%

1 000 086

+0,2%

  • Németország*

29 340

+12,6%

289 393

+2,6%

  • Nagy-Britannia

17 805

-0,6%

216 129

-1,8%

Ázsia

80 078

+2,2%

790 112

+2,7%

  • Kína

60 990

+10,3%

577 058

+6,4%

  • Japán

7 381

+8,0%

69 337

-2,5%

Amerikai kontinens

41 022

+0,3%

411 149

+2,3%

  • Egyesült Államok

31 858

-0,7%

317 544

+1,2%

  • Latin-Amerika

4 853

+6,0%

49 751

+9,9%

A BMW Group értékesítési eredményei 2018. novemberében és az év első tizenegy hónapjában

 

2018. november

Egy évvel ezelőtthöz képest

2018. január – november

Egy évvel ezelőtthöz képest

BMW Group autók

222 462

+0,8%

2 258 159

+1,3%

BMW

189 281

+1,6%

1 926 631

+1,8%

MINI

32 745

-3,7%

328 099

-1,8%

Hálózatról tölthető**

14 767

+26,1%

125 365

+39,6%

BMW Motorrad

12 336

+2,3%

152 181

-0,1%

*Előzetes értékek

**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió

Ford: a téli vezetés nem gyerekjáték!

Hó, jég, eső, sötétség, szél és vakítóan alacsonyan járó Nap… még a legrutinosabb autósokat is próbára teszi. Nem csoda, ha a rutintalanabb fiatal sofőrök sem szeretnek télen vezetni – áll a Ford sajtóközleményében.

Nagy-Britanniában a halálos kimenetelű autópálya-balesetek fele éjszaka történik, méghozzá esőben vagy havas, jeges úton, és ugyanez a helyzet a lakott területeken is. A téli balesetek során a leggyakoribb hiba, hogy az autósok a körülményekhez képest túl gyorsan hajtanak, és ez fokozottan igaz a fiatal, tapasztalatlan autóvezetőkre.

Néhány elgondolkodtató tény ezzel kapcsolatban:

Az Európai Bizottság egyik jelentése megállapítja, hogy egy tipikus fiatal autós péntek vagy szombat este 8 és hajnali 2 óra között (vagyis a legsötétebb órákban) szenved balesetet a legnagyobb eséllyel.
Az Európai Közlekedésbiztonsági Megfigyelőközpont elemzése szerint a fiatal autósok baleseteinek leggyakoribb oka a nem megfelelő tervezés. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vezetőnek nem állnak rendelkezésére a szükséges ismeretek, illetve hogy elképzelései nem felelnek meg a valóságnak, és nincs megfelelő vezetési rutinja.
Az európai utakon történt halálos kimenetelű gyalogosgázolások legnagyobb része október és március között történik.

A Ford Driving Skills for Life programjának legújabb animációja, mely elsősorban a fiatal korosztálynak készült, bemutatja, hogy melyek a téli autózás leggyakoribb veszélyei, a lenti tippek pedig segítenek majd, hogy felkészülten vágjanak neki a téli utaknak:

Látni és látszani: tisztítsd meg az ablakfelületeket, a fényszórókat és a hátsó lámpákat, hogy jól láss és mások is jól lássanak – különösen akkor, amikor fékezel.

Lassíts: csökkentsd a sebességet, és hagyj elég helyet az autó előtt a biztonságos megálláshoz. A behavazott vagy csúszós utakon minden másodperc számít.

Ne fröcskölj: ha az út vizes, neked pedig egy nagy pocsolyán kell áthajtanod, lassíts le és kapcsolj vissza, hogy a motor magasabb fordulaton járjon.

Autózz alacsonyabb fokozatban: ha alacsonyabb sebességfokozatot választasz, azzal a havas vagy csúszós utakon javíthatja a kerekek tapadását. Ha nem tudsz elindulni a jeges úton, a magasabb sebességfokozat segíthet mozgásba hozni az autót, de utána kapcsolj vissza.

Csak visszafogottan: kezeld finomabban a gázpedált, a féket és a kormánykereket, így jobban uralod majd autódat.

Csak semmi pánik: ha az autó megcsúszik a jeges, behavazott vagy vizes úton, finoman kormányozz ellen, – a ahogy a Driving Skill for Life tréningen tanultad – vagyis ha az autó hátulja balra tör ki, kormányozz te balra, és kerüld az erős fékezést.

https://www.youtube.com/watch?v=mojJQVrslHI

A tréning online videoi, és egyéb hasznos, életmentő vezetési tippek letölthetők innen: https://www.drivingskillsforlife.hu/video-gallery/56/

Autobest 2019 díjat nyert az új Citroën Berlingo

Miután Linda Jackson, a Citroën ügyvezetője elnyerte a 2018-as év MANBEST (MANager BEST) díjat, az Autobest zsűri az új Citroën Berlingónak ítélte oda a Best Buy Car of Europe díjat, amelyet a Peugeot Rifterrel és az Opel Combo Life-fal közösen nyert el.

2001 óta az Autobest minden évben díjazza a legtöbb szavazatot elnyerő autót. A szavazásban 31 európai ország 31 újságíró szakértője vesz részt. Az autók 13 kritérium alapján mérettetnek meg, amelyek között szerepel az ár-érték arány, a dizájn, a kényelem, a technológiai tartalom, de olyan tényezők is, mint a szolgáltatások minősége, vagy az alkatrészellátottság az adott márka kereskedőhálózatában.

Az Autobest történetében ez volt az első alkalom, hogy két egymást követő évben ugyanaz a márka nyerte el a « Best Buy Car of Europe » díjat. A Citroën C3 Aircross kompakt SUV-hoz hasonlóan az új Citroën Berlingónak is sikerült kiemelkedni versenytársai közül és elnyerni az eddig18 alkalommal kiosztott díjat, köszönhetően a sokkal modernebbé vált dizájnnak, a fejlett technológiai tartalomnak, valamint a legújabb generációs motoroknak. Az ügyfelek igényei által inspirált legújabb generáció tökéletes illusztrációja az Inspired by you szlogennek. A sokoldalú Citroën Berlingo igazán okos választás a családok, vagy az idősebb vásárlók számára, akik értékelni fogják utasterét és funkcionalitását.

Az új Berlingo személyautó változatának elismerése mellett meg kell említeni, hogy a haszonjármű változat (Citroën Berlingo VAN) a szeptemberi Hannoveri Nemzetközi Autókiállításon elnyerte az « International Van Of The Year 2019 » díjat.

A Berlingo 2017-ben 17 országban volt bestseller és ma a Citroën második legnépszerűbb modellje a C3 után. 1996-os bemutatkozása óta több, mint 3,3 millió darabot gyártottak belőle. Az új Berlingo tökéletesen beleillik a márka megújulási folyamatába. 2018. szeptemberi megjelenése óta már 13 000 megrendelés érkezett rá, hozzájárulva a Citroën kereskedelmi sikereihez. Több mint 690 000 db-os európai forgalomba helyezési eredményével (az utóbbi 7 év legjobb eredménye) a Citroën 6%-os növekedést ért el Európában, ami háromszorosa a piac növekedésének.

Abu Dhabiban lehetett kipróbálni először közúton az Audi e-tron modellt

Szeptember 17-én az Audi az egész világnak bemutatta első, tisztán elektromos sorozatgyártású modelljét, az Audi e-tront. Az Egyesült Arab Emírségek fővárosában, Abu Dhabiban most az újságírók foglalták el helyüket az Audi e-tron kormánya mögött, hogy tesztvezetéseik során első kézből szerezzenek tapasztalatot a nagyméretű terepjáró képességeiről. Útjuk a világ egyik leginkább fenntartható városi környezetéből, Masdar városából indul, majd pedig az Egyesült Arab Emírségek második legmagasabb hegyét célozza meg.

Hatékonyság, teljesítmény és csendes nyugalom: az Audi e-tron egy új korszak vezetési élményét testesíti meg. Nagyszerűen egyesíti a mindennapok használhatóságát, a nagyméretű modellek kínálta kényelemmel és a zéró károsanyag-kibocsátást biztosító hajtásrendszerrel. Ezzel együtt azonban olyan innovatív megoldásokat is kínál, amelyek a négykarikás márkától elvárt prémium élményt garantálják. Az Audi e-tron a márka brüsszeli gyárában készül, amely a világ első, igazoltan szén-dioxid semleges sorozatgyártási helyszíne a prémium szegmensben. Az Audi belgiumi termelési helyszínének úttörő eredménye három tényezőnek köszönhető: a zöld energiának, az ökológiai hőellátásnak és a klímakompenzációs projekteknek.

Masdar városa, ahonnan az Audi e-tron tesztvezetése indul, ökológiai szempontból példaként szolgál a jövő városai számára. Három pillérre – a társadalmi, a gazdasági és a környezeti fenntarthatóságra – építve a város úttörő a fenntartható városfejlődés tekintetében, valós megoldásokat kínálva az energia- és a vízhatékonyság, a hulladékkezelés és a mobilitás kérdéskörében. Abu Dhabi nemzetközi reptere mellett található ez az alacsony szén-dioxid kibocsátású közösség, amely gyorsan bővülő lakónegyedeknek, tiszta technológiával foglalkozó csoportoknak, szabadkereskedelmi övezetnek ad otthont. Mindemellett Masdart választotta székhelyül 590 kis- és középvállalat, multinacionális cég, az állami szektor bérlői és többek között itt található a Nemzetközi Megújuló Energia Ügynökség (International Renewable Energy Agency – IRENA) központja is.

Yousef Baselaib, a Fenntartható Lakhatás ügyvezető igazgatója Masdarban a következőképpen nyilatkozott: „A masdari feladataink egy része azt a célt szolgálja, hogy segítsünk Abu Dhabi és az Egyesült Arab Emírségek fenntarthatósági céljainak megvalósításában és támogassuk az Egyesült Nemzetek Fenntartható Fejlődési Céljainak teljesülését. Masdar városa Abu Dhabiban kulcsfontosságú szerepet játszik ezekben a törekvésekben.”

„Több, mint egy évtizede már, hogy innovatív tiszta technológiákkal jelentkezünk. Együttműködésben a kormányzati szereplőkkel, tudományos és ipari partnerekkel pedig új ötletek megvalósításán dolgozunk. Egyértelmű a kapcsolat az Audi e-tron tesztvezetés és a mi törekvéseink között, amelyek Masdar jövőbeli mobilitását célozzák meg. Emellett Abu Dhabi – például az Abu Dhabi Fenntarthatósági Hét kezdeményezésén keresztül – globális platformot kínál a közös munka támogatására” – teszi hozzá Yousef Baselaib.

Az Audi e-tron intelligens összkoncepciójának alapja a fenntartható gyártási folyamat, az adott helyen szén-dioxid semlegességet biztosító hajtás és a megbízható töltési szolgáltatás. „Masdar városában a jövő mobilitása összefonódik a jövő városának életképeivel, a károsanyag-kibocsátástól mentes, környezettudatos és fenntartható városi élettel. Ez tökéletes kiindulópont az Audi e-tron tesztvezetéséhez.” – nyilatkozta Peter Oberndorfer, a termékkel és technológiai kérdésekkel összefüggő területek kommunikációs vezetője.

Autópályákon és szerpentineken autózva érkeznek az újságírók Jebel Hafeet, az Egyesült Arab Emírségek második legmagasabb hegyéhez. Itt az Audi e-tron megcsillogtathatja innovatív rekuperációs rendszerét. Átlagosan a lassítások több, mint 90 százalékánál az elektromos motorok generátorként működve alakítják át az SUV modell mozgási energiáját elektromos energiává. Ilyen módon a rendszer a hatótávolságnak akár a 30 százalékáról is gondoskodhat. Intelligensen együttműködik továbbá az elektrohidraulikus integrált fékszabályozás rendszerével. Az Audi az első autógyártó a világon, amely ezt a megoldást egy sorozatgyártású elektromos hajtásrendszerrel szerelt autóban alkalmazza. A pillanatnyi menethelyzettől függően a fékszabályozás rendszere dönt arról, hogy lassításhoz az autó elektromos motorját, a kerékfékeket vagy azok kombinációját használja, mégpedig külön-külön az egyes tengelyekre vonatkozóan.

A tesztút egy része kavicsos ösvényen és sivatagi homokon keresztül vezet. Ezen a laza talajon az Audi e-tron bemutathatja egyedülálló vonóerejét és dinamikáját. Ezt pedig a quattro hajtás legújabb generációja, az elektromos összkerékhajtás teszi lehetővé. Ez folyamatos és teljes mértékben változó módon szabályozza a tengelyek közötti ideális forgatónyomaték-arányt – a másodperc törtrésze alatt. Mindemellett intelligens hálózatot alkot a futómű számos rendszerével, legfőképpen a négyfokozatú – akár teljesen kikapcsolható – elektronikus menetstabilizálóval és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel. Ez az autó karakterisztikája mellett a gyári légrugózást is befolyásolja. A műutaktól távol az Audi e-tron szabad magassága gombnyomásra 50 milliméterrel megemelkedik, míg az autópályákon a karosszéria magassága akár 26 milliméterrel is lejjebb kerülhet. Ezen kívül a futómű központi vezérlőegysége milliszekundumnyi időintervallum alatt egyedileg szabályozza az egyes kerekek csillapítását, figyelembe véve az út állapotát, a vezetési stílust és az Audi drive select rendszerben kiválasztott üzemmódot. Az Audi e-tron egy igazi sokoldalú társ, legyen szó kényelmes autózgatásról, dinamikus kanyarvételről vagy a műutaktól távol eső kirándulásokról. Az e-tron által kínált módozatok köre ugyanis a könnyed és kiegyensúlyozott haladástól egészen a sportos, stabil kezelhetőségig kiemelkedően széles skálán mozog.
Az Audi e-tron modell kapcsán az érdeklődők további információkat az Audi MediaCenter oldalán, a www.e-tron.audi címen találhatnak.

Vadonatúj Toyota RAV4: teljesen új színt hoz szegmensébe

Az évek óta a világ legnépszerűbb SUV-jának, és egyben a világ harmadik legkedveltebb autójának bizonyuló Toyota RAV4 (a TOP10-ben a világ első Toyota Corolla és a kilencedik Toyota Camry is benne van) legújabb generációja épít a mintegy negyed évszázados hagyományokra, mi több, rendkívüli terepképességeivel egyenesen visszatér a gyökerekhez, mégsem hasonlít egyetlen elődjére sem, ami a radikálisan új, futurisztikus és robosztus formavilágnak köszönhető.

A világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtását is megkapó vadonatúj sikervárományos crossoverből egyszerre sugárzik a letisztult kifinomultság, miközben felidézi a Toyota ikonikus offroader terepjáróinak kiállását és kalandra csábító életérzését. Ha mindez nem volna elég, olyan merész, vagány színekben, mi több, bi-tone, azaz kétszínű kivitelben is elérhető, amire korábban nem volt példa.

A Toyota RAV4 negyed évszázaddal ezelőtt hívta életre a SUV kategóriát, helyét pedig azóta is őrzi a szegmens csúcsán. A teljesen új, ötödik generációs modell sokkal erőteljesebb SUV jellemzőkkel bír, amelyek kifejezik komolyabb képességeit és a vásárlók vágyait is. Az emberek ugyanis nem kizárólag praktikus, hanem érzelmi okokból vásárolnak autókat, köztük SUV-okat.

Amikor a RAV4-el a Toyota megteremtette a kompakt SUV-ok szegmensét, az akkor teljesen új filozófia szerint épült modell ötvözte egy SUV képességeit a személyautós úttartással, kényelemmel és gazdaságossággal. Nyerő formula volt, amely robbanásszerű piaci térnyerést vont maga után. Az elmúlt esztendőkben az autógyártók egyre több személyautós vonással ruházták fel a kategória szereplőit. A Toyota viszont, amely a RAV4-el évek óta vezeti a szegmens világszintű értékesítéseit, úgy gondolta, hogy itt az ideje újragondolnia a maga alkotta kategóriát. Ha figyelembe vesszük, hogy a RAV4 tavaly 770.296 darabbal bizonyult a világ legnépszerübb SUV-jának, és egyben a világ hatodik legnépszerűbb autójának, az idei évben pedig csak júliusig 632.353 darab talált belőle gazdára amivel a legkedveltebb SUV és a harmadik legkelendőbb autó volt a világon, és egyben a második legkedveltebb Toyota modell a Corolla után, akkor meg kell állapítanunk, hogy ez nem is volt akármilyen kihívás.

„A formatervezési folyamat legelején meghatároztuk a RAV4 különleges értékeit, illetve eldöntöttük, hogy miként lehet továbbfejleszteni annak a modellnek a koncepcióját, amelyik a városi környezethez tervezett, tetszetős és élménydús autózást garantáló terepjáró alapelve szerint készült” – meséli Yoshikazu Saeki, a RAV4 főmérnöke. „Az ötödik generáció fejlesztését végül a Kaland és kifinomultság koncepció mentén vittük véghez. A kaland szó azt sugallja, hogy a járművel bárhol autózhatunk, ahol csak kedvünk tartja, míg a kifinomultság azt a fajta formanyelvet jelenti, amely illeszkedik a városi környezethez. „Elég ránézni az új RAV4-esre, hogy be akarjunk ülni és elindulni vele valahova” – véli Saeki, aki szerint, bár a Toyota eredetileg alapvetően a fiatal pároknak, egyedülállóknak vagy fiatal családoknak szánta az új RAV4-est, valójában mindenki talál magának megfelelő RAV4-est a palettán.

Új látvány, ismerős arc

Első látásra a 2019-es Toyota RAV4 radikálisan különbözik elődjeitől, ugyanakkor a modell elölnézete meglepően ismerős képet mutat. A hűtőmaszk formája például a strapabíró Toyota terepjárók dizájnjából merített ihletet. Noha a látvány erőt és magabiztos képességeket sugall, az új RAV4 megjelenése nem pusztán egy korábbi téma adaptációja. A formatervezők teljesen új látványt hoztak létre, amelynek alapját mindannyiunk kedvenc iskolai tantárgya, a geometria adta. Az összkép pedig figyelemre méltóan kimunkált, amelyet jellemeznek a „bárhova eljuthatok” érzést sugárzó merész karosszériaformák. Az élekkel és háromdimenziós formákkal játszó karosszéria drámaian más, mint a mai SUV-k ívelt, kerekebb világa. Mindennek célja az erős érzelmi reakciók kiváltása, illetve a kalandvágy kifejezése volt. Ez a kaland persze nemcsak a hétvégi kajakozás vagy túrázás lehet, hanem egy turistakirándulás is a közeli nagyvárosba. A formaterv legalább annyira szól erről a kalandról, mint magáról az élményről. Ha jobban belegondolunk, a RAV4 dizájnja ebben a minőségében ugyanolyan hatást kelt, mint amikor az ember egy sportkocsit meglátva azonnal a volán mögé szeretne ülni és vezetni akarna.

Nyolcszögek

Akik valóban élvezték az iskolában a geometriát, biztosan értékelik majd az új Toyota RAV4 formatervének összhatását. A lényeg egyetlen szó: nyolcszögek. Két nyolcszög metszi egymást 90 fokos szögben, ezzel megteremtve a szélesebb kiállást az autó elején, illetve a nagyobb használati értéket sugallva hátul. A használati érték egyébként valóban nőtt, tehát ez nem csak illúzió. Az összes karosszériaelem kifinomult, részletekig kimunkált formája ötvözi az atletikusságot és a vonzerőt. Az első nyolcszögforma merész karaktervonalakon át jut el az ajtóktól a lökhárító sarkáiig, s ezzel teremti meg az erő és a határozottság érzetét. A kétszintes trapéz hűtőmaszk pedig az izmosabb és dinamikusabb látványhoz járul hozzá, és hangsúlyozza a RAV4 széles és stabil kiállását. A sokszögű motívummal keretezett hosszú és keskeny fényszórók szintén a szélesebb karosszériát emelik ki, míg a nappali menetfény csíkja határozottabbá teszi az orr-részt (a jármű teljes szélessége egy centiméterrel nőtt). Valamennyi benzinmotorral szerelt RAV4 modell alapáron kap Bi-LED parabola fényszórókat és ledes nappali menetfényt. A RAV4 hibridmodellekhez és az XLE felszereltségtől fölfelé alapáron jár a projektoros LED főfényszóró és a szintén LED-es nappali menetfény, amelyek a prémium tartalmat hangsúlyozzák. A hátsó rész szintén nyolcszögletű alaptémája utalás az autó elejére. A rendszámtábla környezetéből induló trapézforma vonalai áthaladnak a hátsó lámpatesteken és a lökhárítón az autó eleje felé. A nyolcszögek ikonikus motívumba rendezése olyan összképet teremt, amely izgalmas, hívogató és kiemelkedik a tömegből. Az összkép olyan formaterv, amely hangsúlyozza ugyan az SUV karaktert, ám messzire eltávolodott a korábbi SUV-k haszonjárművekre emlékeztető dobozformájától.

Emelt helyzet

Az új RAV4 dizájnjának egyik legfontosabb eleme a megemelt karosszéria látványa. Miközben a jármű teljes magassága mintegy 5 milliméterrel csökkent, a formatervezők elérték, hogy a látvány magasabb üléshelyzetet sugalljon. S ez szintén nem csak illúzió. A szabad magasság körülbelül másfél centimétert csökkent. A megemelt karosszéria képét emelik ki a karosszéria alján futó fekete elemek, amelyek körbefutnak az autó hátuljáig. Sokszögű motívumukkal a kerékjárati ívek olyan benyomást keltenek, mintha felülről ezek tartanák a kerekeket, s ezzel is hozzájárulnak az emelt karosszéria érzetéhez, illetve a jármű terepképességeinek megjelenítéséhez. Ez a dizájntéma az Adventure és a Limited felszereltségi szinteken a legszembetűnőbb: e modellek például 19 colos keréktárcsákat kapnak, míg az Adventure szinten nagy, fekete kerékjárati ívek egészítik ki a látványt. Hátul a védőborítások és a kipufogó elhelyezése segít megteremteni a letisztult formák és a stabilitás összképét. Összhangban a külső „nyolcszögek átfedésben” témájával, az utastérben is sok helyen láthatók a sokszöget formázó elemek és díszítések.

Aerodinamika: forma és funkció

A RAV4 formai megoldásai távolról sem öncélúak, aerodinamikai szempontból számos funkcióval bírnak. Ilyen például a valamivel alacsonyabb karosszéria. A hátsó lámpatestek oldalai például olyan terelőélekben végződnek, amelyek nagy sebességnél stabilizálják az autó futását. Az új külső kilincsek formája ugyanilyen célt szolgál. A tető hátsó részén a légterelő és az oldalsó terelőlapok járulnak hozzá a kedvezőbb aerodinamikai teljesítményhez. Ám a légellenállást a nem vagy a nehezen látható helyeken is optimalizáltuk: a RAV4 teljes alsó borítása javítja az autó aerodinamikai teljesítményét.

A kaland színei

A 2019-es RAV4 formatervének erejét a modellhez kínált színpaletta bontja ki teljesen. Az egyes modellváltozatok strapabíró és kemény személyiségét az egyedi színű tető emeli ki, amely több külső fényezéssel is kombiálható. Van olyan fényezés amely kifejezetten kifinomultságot és erőt sugároz, terepviszonyokra utal, míg a kéttónusú fényezés olyan ikonikus Toyota terepjáróktól meríti az inspirációt, mint a FJ-40 Land Cruiser vagy a frissebb FJ Cruiser. A vadonatúj RAV4 öntöltő hibrid elektromos változatának megjelenése is különleges; az autó elején, a tükörházakon, a kerékjárati íveken és a küszöbtoldatokon lévő fekete zongoralakk betétek emelik ki a kifinomultabb városi megjelenést. Van persze olyan felszereltség is, amely a sportos eleganciát tükrözi, a megfelelő fényezéssel és keréktárcsákkal kiegészítve.

Tokói Autószalon 2019: a Toyota GR Supra Super GT bemutatkozik

A Toyota ez évben gyakorlatilag mindent vivő, a Rally Világbajnokságot és a Le Mans-i 24 órás versenyt is megnyerő versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing is megjelenik kiállítóként a 2019-es Tokiói Autószalonon.

Ennek apropója, hogy a 2019. január 11-13. között megrendezett eseményen lesz először látható a Toyota GR Supra Super GT tanulmányautó.

A TOYOTA GAZOO Racing küldetése, hogy a Toyota a motorsportban való részvétele révén tökéletesítse autóit és munkatársai tudását. A vállalat filozófiája szerint ugyanis a motorsport ideális lehetőséget biztosít a folyamatos fejlődésre és a legújabb technológiák legkeményebb körülmények közötti próbára tétele számára. A TGR a legmagasabb színvonalú versenysorozatokban áll rajthoz, többek közt a FIA Rally Világbajnokságon (amelyet idén meg is nyert), a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (ahol az idény közepén toronymagasan vezet), valamint számos nemzeti rallyn és autóveresenyen. Ahhoz, hogy a motorsportban eredményesen szerepeljen, csúcstechnológiára és magas szintű ismeretekre van szükség, amelyek idővel az új sorozatgyártású modellekben is megjelennek.

A TOYOTA GAZOO Racing a 2019-es Tokiói Autószalonra a következő témát választotta: „A múltból a jövőbe”. A rendezvényen a versenyistálló standján kiállított járművek között minden olyan gép szerepel majd, amelyek indulnak a jövő évi nagy futamsorozatokon: a Yaris WRC, a TS050 Hybrid, valamint a 2019-es Lexus LC Nürburgring-specifikációjú változata – sőt a látogatók most a GR Supra Super GT tanulmányautót is megcsodálhatják. Ez már csak azért is izgalmas lehetőség, mert jóllehet egy pályaváltozatot már az idei Genfi Autószalonon is láthatott a nagyközönség, az utcai változat csak röviddel a tokói esemény után, a január 14-17. között Detroitban megrendezett Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalon (NAIAS) tartja majd premierjét.

BMW Group: újabb környezetvédelmi milestone

A müncheni központú BMW Group az ENSZ december 3-14. között megrendezett lengyelországi klímakonferenciáján jelentette be, hogy már az Európában felhasznált villamosenergia-mennyiség 100 százalékát megújuló erőforrásokból nyeri ki.

Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) 2018. december 3-14. között, a lengyelországi Katowice városában rendezi meg soron következő klímakonferenciáját (UN Climate Change Conference), amelynek apropóján a BMW Group bejelentette, hogy immár az öreg kontinensen működtetett létesítményeiben felhasznált villamosenergia-mennyiség 100 százalékát megújuló erőforrásokból nyeri ki. A müncheni központú vállalatcsoport továbbá kihangsúlyozta, hogy ez irányú fejlesztéseit 2020-ra világméretűre bővíti fel.

A BMW Group elkötelezett a személyes mobilitásra és az áruszállításra épülő iparágak átfogó széndioxid-mentesítése mellett. A vállalatcsoport holisztikus szemlélete a tömegtermelésben felhasznált energiamennyiség környezetbarát előállítására éppúgy központi tényezőként tekint, mint az alá tartozó márkák modellsorozataiba integrált egyre több, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt jármű kifejlesztését célzó stratégiára, amelyek a hosszú távon fenntartható jövőbe vezető úton egyformán fontosak.

A BMW Group 1992 óta ápol hosszú távú partnerséget az ENSZ klímakonferenciájával, amelynek keretein belül 2008 óta a szakmai kongresszus (COP – Conference of the Parties) aktív résztvevőjeként is tevékenykedik. Mint ilyen, a müncheni központú vállalatcsoport az idén 24. alkalommal megrendezett kongresszuson is meghatározó szereplőként van jelen. Tekintve, hogy a 2018. december 3-14. között megrendezett klímakonferenciának a lengyelországi Katowice városa ad otthont, az eseményt Lengyelország kormányának elnökletével vezényelik le.

A Hosszú távon fenntartható innováció fóruma

A 24. szakmai kongresszuson (COP24) a BMW Group számos alkalommal és formában járult hozzá a hosszú távon fenntartható fejlődés innovációit és gyakorlati tapasztalatait kiértékelő megbeszélésekhez és prezentációkhoz, sőt mi több, a Hosszú távon fenntartható innováció 2018. december 9-10. között megrendezett fórumán (SIF – Sustainable Innovation Forum) ismét főszponzorként vállalt szerepet. A szervezők a kétnapos eseményt immáron kilencedik alkalommal, az ENSZ klímakonferenciáján megrendezett szakmai kongresszus elsőszámú fenntarthatósági egyeztetéseként hívták életre, hogy a politikai szektor, az üzleti élet, a társadalmi szervezetek és az iparági szereplők vezető érdekeltjei között folytatott, a fenntartható fejlődés kihívásait napirendre tűző szakmai megbeszéléseknek nyílt színteret biztosítson.

Innovációs nyitónap négy kulcsfontosságú területtel

A Hosszú távon fenntartható innováció fórumát egy innovációs nap nyitotta meg, amely négy kulcsfontosságú területre; a gazdaság körforgására, a fenntartható mobilitásra, az energiaátvezetésre és a klímafinanszírozásra koncentrált.

A törvényhozókkal, üzleti vezetőkkel és civil szervezetekkel folytatott szakmai megbeszéléseken a BMW Group képviselői a fenntartható fejlődés célkitűzéseinek megvalósítását és azok fontosságát nyomatékosították, egyúttal bemutatták, hogy az olyan nagyvállalatok, mint a BMW Group, milyen megoldásokkal járulhatnak hozzá a személyes mobilitásra és az áruszállításra épülő iparágak széndioxid-mentesítéséhez.

A Hosszú távon fenntartható innováció fórumának kiállítóterén a BMW Group a „Cities in Progress” névre keresztelt párbeszédsorozat 2018-as esszenciáit is bemutatta. A Los Angelesbe, Melbourne-be, Sencsenbe, Rotterdamba és Berlinbe ellátogató, októberben zárult eseménysorozat a legkülönfélébb érdekeltek bevonásával és számos kezdeti együttműködés útnak indításával helyezte a hangsúlyt a jövő nagyvárosainak mobilitási fejlődésére és az alternatív mobilitási koncepciók feltárására koncentráló eszmecserékre. A résztvevők a párbeszédsorozat öt nagyvárosának forgalmi torlódásait, légszennyezettségét és parkolóhely-hiányait elemezték ki, majd egybehangzóan osztották azon várakozásukat, amely szerint aktuális modell- és szolgáltatáspalettája mellett a BMW Group ismét kézzelfogható válasszal szolgál majd a jövő mobilitási kérdéseire, termékportfólióját pedig egyre inkább károsanyag-kibocsátástól mentes járművekkel tölti fel.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK