AutóAddikt Autóteszt Honda Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD Elegance – univerzális vezetési élmény,...

[TESZT] Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD Elegance – univerzális vezetési élmény, költséghatékonyan

Mára ötödik generációját tapossa a Honda CR-V, a tavalyi szériadebütálás óta több ízben vendégeskedett szerkesztőségünknél a praktikus SUV. Az eddigi alternatívák után most hibridhajtással is teszteltük az autót.

A Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD küllemét tekintve nagyjából ugyanaz a koncepció érvényesül, mint az elődmodellekén, legalábbis a hármas-négyes sorozatot véve kiindulópontnak. Természetesen a méretek növekdtek, a kocsiszekrény hossza például 4.6 méteresre hízott, ráadásként a tengelytáv is nagyobb lett, így az enteriőr tágassága és opitmalizált férőhelyei is garanciát jelentenek a kényelem maximumra húzására.

Frontrészen megmaradt a Honda jellegzetességeit felvonultató, krómkialakításba ágyazott hűtőmaszk-rész, önálló egységet alkotva egyfajta délceg, egyenletes vonulatként. Közrefogva persze a markáns, hangsúlyos Honda-emblémát, valamint a fő légbeömlő elnyújtott V-sziluettjét. Mindehhez összkép-szerűen hozzácsapódnak a sima idomok, melyek egységét némi törésvonal bontja csak meg, ízlésesen, visszafogott módon.

Nyilvánvaló, hogy a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD esetében oldalnézeti síkon látszik leginkább az eredeti jelleg, azaz a SUV-s kialakítás: magasra húzott tetőívvel, vaskos, ám mégsem zavaró A oszlopokkal, aszimmetriát hordozó C oszlop lezárásokkal; gömbölyded és egyben monujmentálisnak ható sárvédőívekkel karöltve. Feljebb már említést tettünk a növelt tengelytávról, nos, az itt kellőképp előtérbe kerül, jól láttatván a terjedelmes beltérre utaló nem is annyira apró jeleket.

Jellegzetes stíluselemek mindenhol

Talán a farrész kialakítása a leginkább egyediséghordozó az új Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD esetében. Lehet, lesz majd kevés déja vu, amikor elkezdjük vizslatni az íveket, formákat, vonalakat, de annyi baj legyen: 2019 trendje ez, ez is fog maradni az elkövetkezendő években. Legalábbis a Hondánál biztosan, főként, ha CR-V modellekről van/lesz szó.

A hátsó lámpaburák rajzolata tehát egészen egyedi, egészen a csomagtérajtó felső záróívétől indul, végig követve a C-oszlop sziluettjét, majd szépen belenyúlik az oldalvezetésbe, felvéve az ajtók felső, övvonal alatti törésívét. Végül pedig a csomagtérajtó közepe felé folytatódik az egységesség, egészen a középre helyezett logóig – mindez utóbbi természetesen krómmal futtatott díszítésekkel domborít.

Alapvetően már a múlté az a tézis, hogy a japánok puritán, minimalista beltereket álmodnak modelljeikhez. Nyilván részben van alapja ennek, a szigetországi luxus egészen más értelmezést nyer az európai, vagy akár az USA-béli megközelítésekkel szemben.

Minőségi anyaghasználat fogadja az utasokat

A Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD utastere barátságos, lényegre koncentrál. A központi LCD alapú kijelzőegység jól szem előtt van vezetés közben végig, a megfelelő kontraszt-fényerő beállításokkal nagyon erős, szembetűző napfénynél is optimális láthatóságot kapunk. A középkonzol informatív megfelelően, bár szokást azért igényel a használata, főként vezetés közben. Elsősorban azért, mert a tesztautóban (is) szereplő infotainment firmware verziója révén az eléggé illogikus, átláthatatlan OS-t tartalmazza: a menürendszer bonyolult néhol, és egyáltalán nem egyértelmű, hogy az almenük melyik főmenüből (vagy csoportból) érhetők el első “kattintásra”.

Anyaghasználat tekintetében nincs oka panaszra a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD-nek, a tesztelt modell Elegance felszerelése pedig tulajdonképp nevezhető majd’ a lehetőségek maximumának is akár. Az ülőfelületek megfelelően szélesek, a háttámlák szintúgy, minden irányba remekül tartanak, masszív utazási kényelmet garantálva az utasoknak. A hátsó rész tágas, ebből adódóan kimondottan kényelmes, hosszú láb- és vállterekkel; természetesen a fejterekre sem lehet panasz – akár három felnőtt utazó esetében sem.

Praktikum: hosszabb távolságú úticélokhoz is remek

Mivel a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD egyértelműen szabadidőautó, fontos, hogy jó pakolhatósággal rendelkezzen. Ez meg is van esetében, a csomagtér alapállásban 497 liter, ami átlagos ebben a szegmensben – viszont bővítési lehetőség is van a hátsó üléssor előrehajtogatásával. Így bőven 1 köbméter fölé mehetünk, ha netán a két személy elöl-hátul sok csomag kombót választjuk.

Az Euro6d-TEMP motorosztályba sorolt 4 hengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotor lökettérfogata 1993 köbcentiméter, és önmaga 175 Newtonméter leadására képes 4000-es percenkénti fordulatszámon, a maximális teljesítmény pedig 146 lóerő, 6200 RPM-en.

Mindehhez hibrid hajtás társul, azonban eltérő módon, mint a klasszikusnak aposztrofált Toyota által alkalmazott hajtáslánc esetében. A Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD-nél a tényleges erőátvitelt a társított 184 lóerővel felruházott elektromotor biztosítja, 315 Newtonméter forgatónyomatékkal.

A Honda CR-V Hybrid hajtásláncának lényege

Máris 3 féle hajtásprofilt képes kezelni a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD hibridje. Ez az i-MMD rendszer egyébként, csak hogy teljes legyen a kép.

  • Tisztán elektromos hajtás: ebben az esetben a villanymotor kizárólag a beépített lítium-ion akkumulátorokból nyeri a hajtáshoz szükséges energiát. Fékvisszatáplálás itt is van, ilyen esetekben az elektromotor generátorfunkciót lát el, és tölti az akkumulátort. Mindemellett az akkut képes a benzinmotor is tölteni.
  • A benzinmotor töltheti az akkumulátort, úgy, hogy az önindító-funkciót is ellátó generátort hajtja (ez utóbbi látja el töltőárammal az akkumulátort. Így soros hibrid üzemmódban futhat az autó.
  • Nagyobb teljesítményleadásnál, mint például autópályázásnál a benzinmotor egy tengelykapcsoló segítségével közvetlenül beszáll a hajtásba, így létrejön a plusz rásegítés, párhuzamos hajtással. Emellett a soros hajtásprofil is megmard, és a kettő együtt (soros-párhuzamos) remekül működik együtt.

Azzal együtt, hogy a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD hajtásrendszere bonyolultnak tűnhet, gyakorlatban egyáltalán nem az: a hajtásprofil-váltásokat egyáltalán nem érezzük menet közben, mindössze a végeredményre elegendő koncentrálnunk. S a végeredmény meggyőző menettulajdonságokat takar, valamint kimondottan költséghatékony autózást ígér. Tesztjeink során a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD átlagosan 6.5 liter üzemanyagot égetett el vegyes (városi-országúti-autópálya) ciklusban.

2019 Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD specifikációk

Motor

Motortípus: soros, 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor, hibrid hajtáslánc

Lökettérfogat: 1993 cm³

Maximális teljesítmény: 146 LE @ 6200 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 175 Nm @ 4000 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes CVT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4600 mm

Szélesség: 1855 mm

Magasság: 1679 mm

Tengelytáv: 2663 mm

Tömeg, üresen: 1614 kg

Megengedett össztömeg: 2240 kg

Csomagtartó mérete: 497 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 s (gyári), 9.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 6.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények.

Városi: 5.3 l/100km

Országúti: 5.3 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 120 g/km

Még több információ a Honda hazai képviseletének honlapján található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Együttműködő partnereink: AcerCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer