Főoldal Blog Oldal: 242

Az egész Ford haszonjármű-paletta felsorakozott a márka roadshowjának budapesti állomásán

A Ford országos haszonjármű roadshowja Budapesten állomásozott egy napig. Az eseményen bemutatkozott az egész paletta, alapvetően a KKV szektor, illetve flottapartnerek képviselői voltak jelen. Persze azért néhány szakújságíróval is találkoztunk.

Bár flottás és céges esemény volt elsősorban a Ford haszonjármű roadshowjának budapesti, az Aquaworld-ben megrendezett szakmai napja, újságírókat is – így minket is – invitáltak az eseményre. Bő, mindent átfogó prezentációk keretein belül lehetett megismerkedni a Ford jelenleg aktuális haszonjármű-protfóliójával, a Transit, Tourneo, valamint a Ranger modellek különböző variációval találkozhattak testközelből a meghívottak.

Az előadások során megtudtuk, hogy 2018-ban a kishaszonjárművek szegmensében 15.1 százalékos részarányt, míg a nagyhaszonjárművrl piacán (3.5 tonna felett) kerek 4 százalékos részarányt ért el a márka Magyarországon.

2018 július végéig egyértelműen a Ford vezette a haszonjárműpiacot idehazam 21.7 százalékos értékkel, maga mögé utasítva a többi konkurens márkát (Fiat 9.3, Renault 9.0, Volkswagen 6.6, Mercedes-Benz 5.6 százalék).

Újdonságként a V362 PHEV kódnevű projektet is bemutatták, amely egy haszonjármű koncepció, plug-in hybrid hibrid hajtásra építve.

A rendszer 50 kilométer tisztán elektromosan megtehető hatótávot ígér, vízhűtéses akkumulátor-rendszerrel.

A társított 1 literes EcoBoost 3 hengeres benzinessel együtt akár 500 kilométer hatótáv is elérhető lesz. Mindezt úgy, hogy a rakfelületek nem változnak (Tourneo).

Elhangzott, hogy a Ford kiemelt figyelmet fordít a dízelmotorok emissziós rendszerinek fejlesztésére. Így nem meglepő módon elsődleges helyen a DPF kerül fókuszba a fejlesztések során, redukálva a korom- illetve PM kibocsátást a modern dízelmotoroknál.

A DPF (Diesel Particulate Filter) részecskeszűrő adott szemcseméret felett szűri ki a nemkívánatos összetevőket, a koromrészecskéket átmenetileg tárolja.

Szó esett a Ford márkaszervizek kapacitásának folyamatos növeléséről. Ezt úgy oldják meg, hogy még több szerelőt vesznek fel a hálózatba, ezáltal a jövőben új szervizpontok létesülhetnek (például Ford Expressz Szerviz), de az újgenerációs munkaerőt is támogatják.

Ehhez nyújt segítséget a Ford Karrier Programja, amely elsődleges célja a szerelők megtartása, a gyakornokok képzése, valamint a műszaki- és szakközépiskolákkal való együttműködés.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A Ford által üzemeltett Chariot szolgáltatás kibővül Londonban

A Chariot, a Ford városi transzfer-szolgáltatása a héten elsőként indítja be első olyan európai útvonalait, amelyek kifejezetten a vállalatok és az egyetemi kampuszok számára kínálnak egyszerűbb, stresszmentesebb közlekedést.

A Chariot idén kezdett el működni Londonban; a cég minibuszos transzfer-szolgáltatása praktikus megoldást kínál azoknak a városlakóknak, akik olyan környékeken élnek, ahonnan nehezen jutnak el a tömegközlekedés megállóiba. A Chariot figyelme most a nagyvállalatok és a városon kívül fekvő kampuszok felé fordult, amelyek szintén körülményesen érhetők el tömegközlekedéssel. Azzal, hogy az ide bejáróknak nem kell autóba ülniük, a Chariot hatékonyan csökkenti a forgalomban résztvevő járművek számát, miközben minden érintett számára hatékony közlekedési megoldást kínál.

A rossz tömegközlekedésű munkahelyek folyamatosan szembesülnek azzal a problémával, hogy egyre nehezebben tarthatják meg értékes, tehetséges munkatársaikat, ráadásul – mindent egybevetve – 30.000 fontjukba kerül egy emiatt távozó dolgozó helyettesítése vagy pótlása.* Ám ha egy munkavállaló olyan cégnél dolgozik, amely aktívan csökkenti a munkába járás miatti stresszt, sokkal vonzóbbnak tartja a munkahelyét.

“A cégek tudják, hogy a jól szervezett munkába járás komoly változást jelenthet a dolgozók életminőségében – ezzel együtt pedig a munkájuk minőségében is” – vélekedett Nico de Luis, a Chariot nemzetközi járatszervezési igazgatója. “A Chariotnál kényelmes, modern és hatékony közlekedési szolgáltatást kínálunk, ami egyszerre jelent előnyt a dolgozók, a munkáltatók és – forgalomenyhítő hatása miatt – a város számára.”

Az első új Chariot-útvonal a Chariot és a fenntartható közlekedésre szakosodott, díjnyertes easitNETWORK csoport együttműködésével alakult ki. A szolgáltatás azok számára elérhető, akik rendszeresen ingáznak a Heathrow repülőtér közelében fekvő nyugat-londoni Stockley üzleti park és a fontos tömegközlekedési központként működő Hayes & Harlington Vasútállomás között. (A szolgáltatás jövőre az új Elizabeth Line vasútvonalra is kiterjed majd.) Európa egyik legfontosabb üzleti negyedében, a mintegy 75 hektáros területen fekvő Stockley Parkban több mint 7500 ember dolgozik olyan nagyvállalatoknál, mint az IBM, az Apple vagy a BP.

A Stockley Park úthálózata (amelynek része az M25 London körgyűrű, valamint a Heathrow repülőtérre és a fővárosba vezető M4 és M40 főutak) a csúcsidőszakban rendkívül zsúfolt, ezért az irodapark vezetése arra ösztönzi a cégeket és alkalmazottjaikat, hogy lehetőleg tömegközlekedéssel járjanak be, vagy használjanak olyan környezettudatosabb megoldásokat, mint a telekocsi.**

Az ingyenes easitSTOCKLEY PARK Shuttle Bus járatok minden hétköznap reggel és délután, vagyis a csúcsidőszakban közlekednek, közbenső megálló nélkül ingázva a Hayes & Harlington vasútállomás és a Stockley Park között. További szolgáltatás a Stockley Park és a közelben lévő Intu Uxbridge bevásárlóközpont között üzemelő Lunchtime Shopper, amely lehetőséget kínál a dolgozóknak, hogy kicsit lazítsanak, és elintézzék a teendőiket.***

A Stockley Parkban dolgozó emberek számára praktikus lehetőséget jelent a Chariot szolgáltatása, amelyben egy okostelefonos alkalmazással foglalhatnak ülést maguknak egy minibuszon, majd élőben követhetik, hogy merre jár a kiválasztott jármű. A csekély üzemanyag-fogyasztású, 14 üléses Ford Transit minibuszok tágas, légkondicionált utastérrel teszik kényelmesebbé az utazást.

“Az új easitSTOCKLEY PARK Shuttle Bus munkába állítása fantasztikus lehetőség az easitNETWORK számára, és már nagyon várjuk az együttműködést a Chariottal, hogy még kellemesebb munkába járást kínálhassunk az easitMEMBER ügyfelek számára” – mondta el Dr Mel Mehmet, az easitNETWORK alapító vezérigazgatója.

Az ezen a héten elinduló, ingyenes easit STOCKLEY PARK Shuttle Bus járatok szeptember 3-án kezdenek teljes kapacitással közlekedni. A szolgáltatás mindenki számára ingyenes lesz, akik december 1-ig feltelepítik telefonjukra a Chariot alkalmazását; ezt követően viszont már csak az easitMEMBER ügyfelek utazhatnak ingyen.

PSA Csoport: az összes modell rendelkezik WLTP-hitelesítéssel

Megtörtént az összes Peugeot, Citroën, DS, Opel és Vauxhall személygépkocsi WLTP1 szabvány szerinti típusjóváhagyása, amely reálisabb képet nyújt a gépjárművek valós üzemanyag-fogyasztásáról.

Már az új szabályozást megelőzően bevezetett sikeres műszaki megoldásoknak köszönhetően – SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszer, benzines részecskeszűrő (GPF) – a PSA a legszigorúbb szabványok alkalmazásában is élen jár.

Gilles Le Borgne, a PSA minőségbiztosítási és fejlesztési igazgatója a következőket nyilatkozta: „A káros anyagok kezelésére alkalmazott olyan műszaki megoldások révén, mint amilyen a 2013-ban az összes dízelmotorunkon bevezetett SCR, vagy mostanában a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokon alkalmazott GPF, környezetkímélő gépjárműveket tudunk kínálni ügyfeleinknek, és a károsanyag-kibocsátás leszorítása tekintetében is meg tudjuk őrizni vezető pozíciónkat.”

A WLTP szabvány egy szigorúbb és hosszabb típusjóváhagyási eljárás, mely jobban tükrözi a gépjárművek valós használati körülmények közötti fogyasztását és CO2-kibocsátását, mint a koábbi tanúsítási eljárás, a NEDC.

A következő lépést a 2019. szeptemberben életbe lépő Euro 6.d-Temp szabvány fogja jelenteni. Az új norma a valós vezetési körülmények között (RDE = Real Driving Emissions), közúton mért károsanyag-kibocsátásokat (NOx, PN) is figyelembe veszi majd.

A PSA Csoport 2015 óta nyíltan támogatja a WLTP eljárás bevezetését. Emellett a PSA az átláthatóságra való törekvés egyedülálló példáját nyújtotta azzal, hogy a Peugeot, Citroën és DS márka honlapjain több mint 1000 modell valós vezetési körülmények között mért fogyasztási, majd NOx- és részecskekibocsátási adatait is közzétette. Az ügyfelek – a korrekt tájékoztatás mellett – a gépjárműmodell és a használati paraméterek megadásával egyben saját üzenyag-fogyasztásukat is meg tudják jeleníteni. Az adatok meghatározása a T&E és FNE2 civil szervezetekkel közösen kifejlesztett és egy független harmadik fél (Bureau Veritas) által hitelesített protokoll alapján történt.

Online sorozatban tűnik fel a BMW 540i xDrive

Az Amazon Prime Video augusztus 31-én mutatja be Tom Clancy legendás karakterére írt új sorozatát, amelynek lendületes akciójeleneteiben egy BMW 540i xDrive limuzin érkezik a főszereplő, Jack Ryan segítségére.

Kétség sem férhet hozzá, hogy a BMW modelljei mindig is otthonosan mozogtak a filmvásznon, a bajor prémiumgyártó azonban most az online sorozatok világában vállalt látványos debütálással a következő fokozatba kapcsol. Az Amazon az ikonikus regényíró, Tom Clancy világhírű karakterére készítette el legújabb online sorozatát, amelynek első évada 2018. augusztus 31-től kizárólag a Prime Video tárházában válik elérhetővé. A legendás CIA-elemző és ügynök, Jack Ryan küldetését ezúttal számos BMW modell segíti.

Az elsősorban kémkedési és katonai regényeivel ismertté vált amerikai író, Tom Clancy az 1990-es években alkotta meg Jack Ryan karakterét, amelyet az Amazon új sorozatában John Krasinski (Amerikai taxi, Bőrnyakúak, Holiday) alakít.

Jack Ryan egy rendkívül tehetséges CIA-elemző, akinek különleges képessége van a kommunikációs sablonok és technikák kiszűrésére. Ezúttal azonban nem a biztonságos íróasztal mögött, hanem terepen kell helytállnia, hogy Európában és a Közel-Keleten megakadályozzon egy sor pusztító terrortámadást az Egyesült Államok és szövetségesei ellen. A sztárokban bővelkedő sorozatban Wendell Pierce (Lövöldözés Harlemben, Ray, Rossz anyák) és Abbie Cornish (Egy tökéletes nap, Csúcshatás, Három óriásplakát Ebbing határában) is szerepet kapott.

https://www.youtube.com/watch?v=yqPSRxa-zVM

Küldetéseik során Jack Ryan és CIA-s kollégái számos BMW modell kikezdhetetlen megbízhatóságára és abszolút menetteljesítményére támaszkodnak. A négykerekű főszerepben egy BMW 540i xDrive limuzin tündököl (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,7 – 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 174 – 179 gramm / km), amelyet a nagyteljesítményű, soros hathengeres benzinmotor 4,8 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, garantálva, hogy a CIA ügynökei mindig egy lépéssel ellenségeik előtt járjanak. A sokat bizonyított BMW xDrive intelligens összkerékhajtás még a legextrémebb vezetési szituációkban is optimális tapadásról biztosítja a főszereplőt, ahogyan azt a havas tájon forgatott, drámai autós üldözés is igazolja. A sorozatban a BMW X5 és a BMW X6 is feltűnik, a bajor prémiumgyártó legendás típusára, a dinamikus menetteljesítményeiről és sportos agilitásáról elhíresült BMW 2002 modellre pedig különleges szerepet osztottak az alkotók.

„Az akciókban bővelkedő jelenetekben Jack Ryan nem csupán kivételes elemző kvalitásairól, de még a legextrémebb szituációk közepette is őszinte sportosságáról és rendkívül gyors reakcióidejéről tesz tanúbizonyságot. Dinamikus menettulajdonságainak, kiváló irányíthatóságának és sokoldalú járműkapcsolati megoldásainak köszönhetően vezető alkatunk, az új BMW 5-ös limuzin tökéletes választást jelent számára” – mondta Uwe Dreher, a BMW, a BMW i és a BMW M márkák nemzetközi kommunikációs vezetője. „A BMW modelljei kiválóan beleillenek a képbe, hiszen a sorozatot a vérpezsdítő élmények, a szenvedély és az akció járja át – pont, ahogyan a BMW négykerekű hőseit” – tette hozzá.

A sorozat iránt már most kimagasló érdeklődés mutatkozik: az első évadot beharangozó előzetest, amelyet az Amazon első ízben a Super Bowl szünetében vetített le, mára már több mint 15 millióan nézték meg a YouTube-on. A BMW ráadásul nem csupán széles modellpalettával, hanem átfogó marketingfelületein is támogatásáról biztosítja a produkciót. Sőt mi több, a bajor prémiumgyártó a világ legnagyobb nemzetközi képregény-találkozóján, a San Diego-i Comic-Con színpadán is hivatalos autóipari partnerként állt Tom Clancy legendás karaktere, Jack Ryan mellé, akinek oldalán évtizedekre visszanyúló filmes karrierjét most az online sorozatok világára is kiterjeszti.

„Az autó és a főszereplő párosa bemutatja mindkét karakter egyéniségét, hogy milyen fából faragták őket, és hogy mi mindenre lehetnek képesek együtt – e tekintetben úgy éreztük, hogy Jack Ryan mellé a BMW a tökéletes választás” – fogalmazott Michael Benson, a Prime Video marketingigazgatója. „A BMW évtizedek óta mérceként kínálja fel az abszolút kiválóság nyújtotta élményt. A Prime Video stábjával mi ugyanerre törekszünk” – tette hozzá.

A film- és szórakoztatóipar iránt tanúsított széleskörű elköteleződésével a BMW Group hosszú évek óta a filmes és televíziós produkciók megbízható autóipari partnereként tevékenykedik. A müncheni vállalatcsoport négykerekű sztárjai olyan hollywoodi szuperprodukciókban tűntek már fel, mint például a Mission: Impossible vagy a Vörös veréb.

Akio Toyoda még jobbá tenné a WRC Yaris-t

A TOYOTA GAZOO Racing WRC csapata Finnország után Németországban sem elégedett meg a futamgyőzelemmel, ismét dupla dobogót szerzett, amelynek révén a gyártó reális eséllyel szállhat be a konstruktőri világbajnoki címért folytatott küzdelembe.

Míg Finnországban az Ott Tänak – Martin Järveoja kettős állt fel a dobogó legfelső fokára és a Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila páros végzett a harmadik helyen (az Esapekka Lappi – Janne Ferm duó pedig a verseny feladására kényszerült), addig Németországban amellett, hogy Ott Tänak és Martin Järveoja ismét diadalt aratott, Esapekka Lappi és Janne Ferm lett a harmadik és a Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila páros esett ki.

A maga is szenvedélyes versenypilóta hírében álló Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke, és a TOYOGA GAZOO Racing csapatának elnöke rendkívül elégedett volt az eredménnyel, mégis személyes hangú közleményt adott ki az eredménnyel kapcsolatban, amelyből, a sorok között olvasva kiderül, felelősnek érzi magát azért, hogy Latvalának fel kellett adnia a versenyt, és egyértelművé teszi, hogy nem szeretné, hogy a jövőben bármelyik Toyota pilóta azért ne tudja kihozni magából és az autójából a maximumot, mert ebben műszaki hiba hátráltatja. Toyoda kétségkívül eltökélte magát arra, hogy az utcai autókhoz hasonlóan a WRC versenygépek terén is olyan kompromisszumok nélküli megkérdőjelezhetetlen, megbízható minőséget produkáljanak, amely akár képessé teheti a csapatot a tripla pódiumra is – az autókon legalábbis biztosan nem múlik majd.

“A Finn Rallyt követően ezen a hétvégén Ott Tänak és Martin Järveoja megnyerte a Németországban megrendezett rally világbajnoki futamot. Mindemellett Esapekka Lappi és Janne Ferm – akik számára sajnos szerencsétlenül alakult a Finn Rally – felállhattak a dobogó harmadik fokára, így két egységünk is dobogósként végzett. A Yaris WRC motorját a németországi székhelyű TMG (Toyota Motorsport GmbH) fejlesztette ki. A motort kifejlesztő németországi szakemberek számára – akik végignézték a versenyt – igen megható és hatalmas öröm volt a dobogón látni pilótáinkat, ahogyan nekem is. Ezúton is szeretnék köszöntet mondani minden csapattagunknak, akik lehetővé tették ezt az izgalmas hétvégét. Emellett szeretném kifejezni hálámat az összes szurkolónak, akik a futamon a TGR-ért szorítottak” – fogalmaz Akio Toyota, a Toyota világszintű elnöke és egyben TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.

“Őszintén sajnálom Jari-Matti Latvalát és Miikka Anttilát, amiért ezen a hétvégén műszaki probléma miatt nem sikerült végigcsinálniuk a futamot. Valamelyik nap Jari-Matti azt mondta nekem: ‘A Yaris remek autó, amit könnyű vezetni.’ A rally közben azt is megemlítette, hogy tényleg szereti a Yarist vezetni, de sajnos egy műszaki hiba miatt vissza kellett lépnie a futamból. A mi felelősségünk, hogy olyan autót építsünk, amivel a pilóta teljes magabiztossággal indulhat a versenyen. Ezt egyelőre nem sikerült elérni. Erős meggyőződésem, hogy nagyobb erőfeszítéseket kell tennünk, és minden lehetőséget meg kell ragadnunk, hogy egyre jobb autókat készíthessünk. Folytatjuk a munkát azzal a töretlen céllal, hogy olyan autót alkotunk, amiben a pilóták a bajnokságok során teljes magabiztossággal élvezhetik a versenyzést. Köszönjük önöknek, hogy továbbra is nekünk szurkolnak!” – teszi hozzá Toyoda.

Ford Driving Skills for Life 2018: idén is lesz a Ford fiatalaknak szóló ingyenes vezetéstechnikai tréningje!

A Ford Alapítvány által világ 40 országában sikeresen működő Ford Driving Skills for Life elnevezésű ingyenes tréningsorozat 2017-es debütálása után idén is megérkezik Magyarországra. A társadalmi szerepvállalás program célja, hogy segítse a 18-26 év közötti friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat a vezetési gyakorlat megszerzésében, hogy elkerülhessék az autóbaleseteket.

Ebben az évben is 320 fiatalt várunk szeptember 22-én és 23-án Budapesten a Pólus Centernél. A közúti közlekedés jelenti a legnagyobb veszélyt a fiatalokra: Magyarországon évek óta ez az első számú halálozási ok, a felmérések szerint korcsoport közel 15% százaléka okozott vagy szenvedett már el autóbalesetet.

Amennyiben családotokban, ismerősi körötökben, vagy a márkakereskedésben ismertek 18-26 év közötti, jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat, akiket érdekelhet a program, továbbítsátok nekik a regisztrációs lehetőséget! Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. A szeptember 22-23-án szervezett vezetéstechnikai tréningünk már a világ minden táján bizonyított, így biztosra vesszük, hogy a fél napos képzést követően a tapasztalatlan fiatal sofőrökből is magabiztos autóvezetők válhatnak. Érdekes, kreatív és mindenekelőtt hatékony programmal várjuk a jelentkezőket.

A Ford Driving Skills for Life programot 2003-ban az USA-ban, az amerikai közlekedési hatósággal együttműködve indította el a Ford Motor Company. Mostanra pedig 41 országban tartanak sikeres tréningeket világszerte, összesen több mint 1 000 000 fiatal számára biztosítva gyakorlati képzést. Az egyenként félnapos tréningekre szeptember 22-23 kerül sor a Pólus Center parkolójában, Budapesten, melyre az érdeklődők már most is jelentkezhetnek a www.drivingskillsforlife.hu weboldalon.

A Ford DSFL-hétvégén a fiatalok olyan veszélyhelyzetek megoldását tanulják, mint az alulkormányzottság (vizes/havas úton való megcsúszás), a vészfékezés, és manőverezés illetve a zavaró tényezők, mint a vezetés közbeni mobilozás hatásai. A tréningen kreatív szemléltetőeszközök és számítógépes szimulációk és VR élmény is segítik fejlődésüket.

A Ford által fejlesztett ittas vezetést és droghasználatot sőt másnaposságot szimuláló öltözetének kipróbálása is a program része. A Ford európai kutatása szerint ugyanis a fiatalok 13% százaléka vezetett már ittasan, 8 százaléka illegális szerek hatása alatt, vagy 15 százalék pedig másnaposan.

A 2018-as Ford Driving Skils for Life program fókuszában a városi biciklistákkal közös, biztonságos közlekedés áll. Ahogy egyre többen kezdenek biciklivel közlekedni, úgy sokasodnak az európai nagyvárosokban az autósok és a kerékpárosok közti incidensek. Az eltérő tempóban közlekedő autókat és bicajokat biztonságosan elválasztó infrastruktúra fejlesztése nehezen tud lépést tartani ezzel a jelenséggel, ezért a Ford európai átfogó kampányt indít, amelynek célja, hogy segítsen biztonságosabbá, tisztábbá és kevésbé zsúfolttá tenni a városi utakat.

„Az európai fiatalok halálozási okai között az első helyen szerepel az autóbaleset, ezért kiemelten fontos, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkező, rutintalan fiatalok minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy gyakorlott autóvezetőkké váljanak. A tréning programját a nemzetközi szakértőcsapattal közösen állítottuk össze, a magyar hatóságok bevonása mellett, így ténylegesen a hazai valóságra szabtuk az elméleti, a gyakorlati, illetve a demonstrációs részeket is. A képzés során a számítógépes játékok, és a virtuális valóság is a segítségünkre lesz, valamint a drogok és az alkohol hatásait demonstráló öltözettel, illetve a megváltozott útviszonyok és extrém időjárás által okozott veszélyek szimulálásával zajlik majd az izgalmas felkészülés” – mondja Albert Péter vezetéstechnikai szakértő, a program vezető trénere.

Reméljük, hogy idén is minél többetek hozzátartozójának, ismerősének lesz alkalma részt venni a programban, hiszen a közutak biztonsága mindannyiunk érdeke és a rutin megszerzése, illetve megtartása életeket menthet. A félnapos, ingyenes programra folyamatosan, a szabad helyek függvényében lehet regisztrálni a http://www.drivingskillsforlife.hu weboldalon.

Vonzó tulajdonságokkal érkezik az új hibdirdhajtású Honda NSX

A Honda bemutatta a 2019-es NSX-et, melynek fejlesztései még élvezetessebbé teszik ennek az innovatív sportautónak a mindennapi használatát, valamint a pályákon is izgalmasabb vezetési élményt nyújt.

A fejlesztések célja nem más, mint az autó dinamikájának fokozása, úgy, hogy a megőrizzék a mindennapi használhatóságát. A Honda ezért az 2019-es NSX-et olyan első és hátsó stabilizátorrúddal szerelte föl, aminek növelte a merevségét – 26 illetve 19%-kal – valamint változtatott a hátsó kerékagyak, illetve lengőkarok perselyezésén is. Az új, merevebb alkatrészek révén a vezető még pontosabb visszajelzéseket kap az útról.

A mélyreható fejlesztésekhez persze nélkülözhetetlen volt az NSX páratlan szerkezeti merevsége, ami kiváló alapod adott a futómű és kormányzás beállításainak tökélyre csiszolásához. Emellett a mérnökök tovább tökéletesítették a Sport Hybrid SH-AWD® hajtáslánc, az elektromotoros szervokormány, valamint a menetstabilizáló (VSA – Vehicle Stability Assist) elektronikus vezérlőrendszerét, miként még kifinomultabbá váltak az autó aktív lengéscsillapítói is. Ez utóbbi fejlesztés révén az NSX egyszerre hihetetlenül kényelmes, illetve sportautóhoz méltóan stabil nagy sebességnél, versenypályán – ahogy a vezető szeretné.

Mindezt megkoronázzák az – új alkatrészekhez és vezérlőszoftverekhez tökéletesen illő – Continental SportContactTM 6 abroncsok, melyek alapáron járnak a modellhez. Összességében spontánabbá váltak a gázreakciók, illetve még pontosabb visszajelzések segítik a sofőrt gyorsítás, kanyarodás és fékezés közben, legyen szó száraz vagy nedves aszfaltról.

Még nagyobb stabilitás, élménytelibb vezetés és gázzal kontrollálható sodródás extrém helyzetekben, pályanapokon is – ezt ígéri a kívül-belül átdolgozott, új Honda NSX. Mi sem bizonyítja ékesebben a fejlesztések hasznát, mint az új modell tempója a legendás suzukai pályán, ahol két másodperccel gyorsabb volt az NSX jelenlegi változatánál.

Immáron tovább fejlesztett befecskendezők dolgoznak az autóban, kiegészítve egy új részecskeszűrővel, illetve a feltöltő hatékonyabb hőleadását biztosító megoldásokkal, ezek eredményeként az NSX továbbra is rendkívül dinamikus és teljesíti az Euro 6d-TEMP szigorú környezetvédelmi előírásait.

Már első ránézésre feltűnik, hogy a 2019-es modell áll előttünk, hiszen az átdolgozott futómű és hajtáslánc mellett az NSX külseje is megújult. Elérhetővé vált az új, gyöngyháznarancs (Thermal Orange Pearlescent) fényezés és ugyanilyen színben tündökölnek a – felárért – karbon-kerámia tárcsákhoz társított féknyergek is. Ezen túlmenően a hűtőrács krómozott kerete is a karosszéria színére fényezett, míg a lökhárítókba süllyesztett rácsok ragyogó fekete bevonatot kaptak.

Komoly változások zajlottak az utastérben is, tudniillik a vásárlók ezentúl vörös bőrkárpitozással vagy indigókék Alcantara® és bőr bevonat kombinációjával is átvehetik új Hondájukat.

A 2019-es Honda NSX értékesítése máris megkezdődött, s az első – idén augusztusban gyártott – példányok 2018 év végén megérkeznek a kijelölt márkakereskedésekbe.

6 éven keresztül 1400 mérnök dolgozott a Lexus LS-en

A Lexus semmit nem bízott a véletenre legendás zászlóshajója, a márkát megteremtő Lexus LS megalkotásakor: a mára a legendás megbízhatóság, a legmagasabb színvonalú ügyfélélmény és a zöld autózás szinonimájaként emlegetett autómárka megszületését jelentő első Lexus modell megteremtésekor 1400 mérnök hat éven át dolgozott azon, hogy létrehozzanak egy olyan limuzint, amely a világ legkiválóbb luxusautóival is felveszi a versenyt.

Ennek az „F1” néven ismert projektnek a gyümölcseként jelent meg 1989-ben az eredeti LS 400 modell, megteremtve a Lexus márkát, és átformálva a prémium autók piacát. A modell legújabb, ötödik generációja a prémium kidolgozottság sosem látott szintjével, a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtásával, a jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek páratlan tárházával, és egyszerre tiszteletet parancsoló és rabul ejtő dizájnjával méltó a nagy elődhöz, és közel három évtized után ismét újraírni látszik a prémium kategóriát.

Az első Lexus LS modell megjelenése felkészületlenül érte az egész autóipart. Az új LS programjának főmérnöke, Toshio Asahi így emlékszik vissza az autó fogadtatására: „Kimagasló menetdinamikája és semmihez sem foghatóan csendes működése volt az élő bizonyítéka annak, hogy nem ismertünk kompromisszumot.” Ez azonban csak a kezdet volt: az újonc márka az ügyfélszolgálat és ügyfélelégedettség terén is forradalmat robbantott ki: az idők folyamán a Lexus minduntalan új, egyre magasabb mércét állított a műfaj tradicionális képviselői elé, nem véletlen hogy a márka gyakorlatilag közel három évtizede minden évben elsőként végez az ügyfélelégedettséget és megbízhatóságot vizsgáló felméréseken. Mindez természetesen az értékesítési darabszámokban is visszaköszön: a modellből mindezidáig 836.130 darab talált gazdára világszerte (ebből 38.231 Európában), ami hatalmas darabszám, tekintve hogy egy legfelsőbb kategóriás luxuslimuzinról beszélünk.
Ma, csaknem harminc évvel később eljött a vadonatúj, ötödik generációs LS zászlóshajó ideje: a múlt év végén leleplezett vadonatúj modell elődjeinek legendás hagyatékából ihletet merítve sosem látott területeket térképez fel a formatervezés, a technológia és a teljesítmény terén, kiterjesztve az autóipari fényűzés ismert határait, méghozzá a jelek szerint sikerrel: idén január és július között a modellből 11.912 darab talált gazdára világszerte, ami több, mint duplája az előző generáció tavalyi egész éves értékesítésének. A modell hazánkban is elképesztően sikeres: az én első 7 hónapjában 24 darab talált belőle gazdára Magyarországon, ami több, mint 16%-os szegmensrészesedésnek felel meg.
A siker titka abban lehet, hogy a világ legzöldebb prémium gyártójaként ismert japán márka felismerte, hogy a Lexusnak immár nem elegendő a múlt vívmányait túlszárnyalni; teljes mértékben újra kell alkotnia a globális zászlóshajó fogalmát. E küldetést személyesen felügyelte Akio Toyoda, a Lexus márkát jegyző Toyota csoport világszintű elnöke, akinek feltett szándéka volt, hogy minden eddiginél több izgalommal töltse meg a Lexus márka modelljeit, és aki vezető tesztpilótaként személyesen is hozzájárult az új LS fejlesztéséhez.

„Az LS nem pusztán a Lexus márka új szimbóluma: korunk új generációs luxusautójának megtestesítője, a japán hagyományok és kultúra letéteményese.” – fogalmaz Toshio Asahi, az új generációs LS főmérnöke. „Ilyenformán márkánk új globális csúcspontjaként messze túl kell szárnyalnia mindazt, amit a világ egy luxusautótól elvár.”

A Lexus márka irányváltása
Az eredeti LS piaci megjelenésekor az ügyfelek egészen másképp képzelték el a „fényűzés” fogalmát, mint ma. Az autóipar akkortájt az objektív, mérhető jellemzőkre helyezte a hangsúlyt. Mára alaposan átalakultak a viszonyok, az új modell fejlesztése során már a minőségi, szubjektív szempontok bizonyultak meghatározónak.

„A fényűzés manapság már nem a luxustárgyak birtokolásáról, hanem élményekről szól.” – mutat rá Asahi. „Éppen ezért a Lexus immár nem luxusautó-márkaként, hanem lenyűgöző élményeket kínáló életmód-márkaként tekint magára.”

Erre a szélesebb spektrumra utal az is, ahogyan a Lexus a legkülönfélébb kreatív területeken igyekszik bátorítani és felkarolni az innovációt, a tehetséget. Az évente megrendezett Lexus Design Award például ígéretes új formatervezőket keres szerte a világon, lehetőséget biztosítva számukra, hogy ötleteiket a Milánói Dizájn Héten tárhassák a közönség elé, és munkáikat a világ vezető kreatív szakembereinek támogatásával valósítsák meg. A Lexus emellett rendszeresen dolgozik együtt a divat, a művészetek és a zenei területek legnagyobb jelentőségű innovátoraival, hogy közösen hozzanak létre a márka lényegét megragadó, lenyűgöző élményeket. A Lexus zászlóshajó limuzinjának a vadonatúj LS képében történő újjászületése tökéletesen testesíti meg a fényűzés ezen új, széles körű filozófiáját.

[TESZT] Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D – konzervatív álláspont

Valószínűleg sokan ugyanarra a modellre asszociálnak a hozzáértők, amikor a nagybetűs terepjáró fogalma kerül terítékre – konkrétan a Toyota Land Cruiser az, ami írottan-íratlanul az etalont jelenti e területen. Legalábbis olyan értelmezésben, ami a köznép számára elérhető közelségbe hozza a szegmenst. Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D teszt.

A maga szimpla bájával már az első pár méter megtétele után elvarázsol a Toyota Land Cruiser, retróguruk előnyben. Hogy miért is? Alapvetően azért, mert a japán gyártó alapkoncepciója lassan 20 éve alig változik a Land Cruiser esetében, sokkal inkább a finomhangolások, modernizálások kerülnek előtérbe – úgy, hogy a jól megszokott és egyben elvárt egységet ugyanúgy megkapja a vásárló.

Nyilvánvaló, hogy a Toyota Land Cruiser esetében a tervezőmérnökök arra törekedtek (már az első korai szériák megjelenésénél is), hogy az autó a lehető legtöbb és különbözőbb környezeti körülmény közt remekbeszabottan megállja a helyét. Ennek megfelelően az egyébként igen méretes kaszni hasmagassága és első-hátsó gázlómélység-értéke a fellegekben, a frontrész teljes kialakítása például teljesen úgy lett kialakítva, hogy a kívánalmaknak megfeleljen száz százalékban.

Az imént említett gázlómélység finomhangolása következtében az orr magasra került, a hűtőmaszk lamellázása pedig lehetővé teszi, hogy minél kevesebb vizet gyűjtsön össze a Land Cruiser, ha netán bebólint a patakba, vagy a keskenyebb folyam vízszintje alá haladás közben. Ha már ennyit emlegettük a terepszögeket, nézzük számszerűsítve: elöl 31 fok, hátul 25 fok, a hasmagasság a legalacsonyabb ponttól a talajtól számítva is mindössze 21.5 centimétert tesz ki. A rámpaszögről sem feledkezhetünk meg a teljesség kedvéért, ez az érték 22 fok.

Bárhová, de főként terepre. A Land Cruiser híresen elnyűhetetlen

Feljebb leírtakból máris látszik, hogy a Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D paraméterezése ténylegesen terepre hangolt. Hála az égnek, a Toyota nem butította vissza, vagy degradálta városi terepjárós, klasszikus értelemben vett SUV-s kategóriákba, hanem megtartotta azt a nyers, strapabíró tálalást, amely mindig is jellemezte a modellt – jelen esetben értsd a terepes képességeket ez alatt.

Kocsiszekrény.kialakítás tekintetében a Toyota Land Cruiser hagyományos módon ötvözi a terepjárós küllemet személyautós kényelemmel; utóbbi terén a prémium-luxus kategóriára hajaz – legalábbis azzal a felszereltséggel, amellyel a teszten nálunk járt modell büszkélkedhetett.

A kaszni hatalmas, 4840 milliméter hosszú, 1885 milliméter széles és 1845 milliméter magas.

A gyárilag megadott adat szerint az üres tömeg közel 2.5 tonna (2430 kilogramm), viszont az utas- és csomagtér terhelhetősége 560 kilogrammban lett meghatározva. Ez jó érték, még akkor is, ha hét felnőtt fővel számolunk az utaztatás során.

Öt üléssel a Land Cruiser csomagtere 640 literes, viszont ha kihajtogatjuk a hátsó két ülőpadot, máris 120 literre csökken a kapacitás.

Cserébe viszont már ténylegesen két teljes értékű ülést kapunk, átlagos méretű felnőttek relatíve kevés kompromisszum megkötésével ütazhatnak hosszabb távon is az autóban.

Leegyszerűsítve, de azért ügyelve a prémiumhatásra

A Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D utaskabinja a maga értelmében purtiánnak mondható, de ez nem fedi teljes mértékben a valóságot. Ugyanis a lényegretörő leegyszerűsített kezelőfelület remek dolog, talán emiatt érezhetjük, hogy nincs túlgondolva, túlbonyolítva a vezetői környezet – ez így is van rendjén, követendő példa. A luxust, kényelmet viszont egyértelműen az ülések komfortja, optimálisra hangoltsága jelenti megfelelő hosszúságú, szélességű ülő- és hátlapjaival, valamint a kiváló minőségű anyaghasználat, kellemes tapintású műanyagok és bőrfelületek teszik teljessé a képet.

Tesztjeink során egyértelműen a különböző jelleggel bíró terepfelületeket, terepviszonyokat vizsgáltuk a Toyota Land Cruiser-rel.

Szélsőségesbe hajló irányba nem mentünk el, tehát nem hajszoltuk bele az autót vízfolyásokba, és nem feszegettük a tényleges rámpa- és dőlésszögek határait.

Sokkal inkább arra voltunk kíváncsiak, hogy egy átlagos, vagy talán az átlagosnál kicsit nehezebb terepen (köves, hepehupás, saras, homokos, és a többi) hogyan boldogul hétköznapi használat során.

Ez nem vérzik el sehol

Hasmagasság tekintetében egyetlen olyan alkalom sem adódott a tesztelés alatt, amikor is a Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D zavarba jött volna, még akkor sem, amikor többszöri nekifutással folyamatosan növeltük a sebességet egy-egy göröngyösebb résznél. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul 4 lengőkaros keresztirányú rudas merev felfüggesztésekkel operáló Land Cruiser már-már zavarbaejtően hibátlanul simította a buckákat, nagyobb köveket, mélyedéseket.

Nyoma nem volt annak, hogy akár a talajjal bármilyen módon érintkezne az alváz, vagy a differenciálmű, az úttartás is ming megmarad stabilan az adott nyomvályúkon belül, azzal együtt, hogy tesztautó hagyományos értelemben vett utcai gumiabroncsokkal volt szerelve.

Ahhoz, hogy a terepes használat teljes értékű legyen, számos vezetési segéd, rendszer, elektronika, és természetesen a klasszikus értelemben vett kiegészítők (felező, kapcsolható összkerék, stb.) is rendelkezésre állnak. Mindez a cockpit részét képezi, legalábbis ami az irányítópanelek, gombok, tekerők elhelyezkedését illeti: első blikkre átláthatatlan és bonyolult is lehet akár a szakavatatlan szemek számára (bár nyilván olyan felhasználó, aki életében nem ült ilyen jellegű autóban, nem vezetett ilyet, nem érti a kategória lényegiségét – nem vásárolja meg), de rövid idő elteltével minden kézre eshet és remekül variálható az autó szinte összes kapcsolódó tulajdonsága.

Korszerűsített hajtáslánc: kapunk pluszt?

2755 köbcentiméter lökettérfogatú, soros elrendezésű 4 hengeres dízelmotort kapott az új  Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D, 177 lóerő maximális teljesítménnyel (3400-as percentkénti fordulatszámon), valamint 450 Newtonméter csúcsnyomatékkal (1600-as percenkénti fordulatszámon). A Land Cruiser tökéletes vontatásra (is), ez alapvetően az alacsony RPM-en érkező 450 Nm-es értékből azonnal kitűnik.

Jelenleg a Land Cruiser új hajtáslánca teljesítmény tekintetében visszafogottabb, mint a korábbi elődé volt, ennek megfelelően elvárható lenne az alacsonyabb fogyasztás – ha már korszerűsítés, ugyebár.

Sajnos nem tapasztaltunk jelentős, vagy inkább semmilyen fogyasztáscsökkenést az előző, hasonló motorral szerelt modelléhez képest, átlagosan 9.5-10 liter körül mozgott 100 kilométerre lebontva az érték.

Raádásul azt sem lenne szabad elfelejteni, hogy a Toyota Land Cruiser alaphangon is majd’ 2.5 tonna, de ha ténylegesen megpakoljuk mondjuk 7 emberrel, a 87 literes üzemanyagot színültig töltjük, bizony meglépjük a 3 tonnát is. Az pedig már nem lesz egyszerű feladat a hajtásnak, kiváltképp, ha még netán terepre is merészkednénk az autóval. Nincs apelláta: a 177 lóerőnyi összteljesítmény kevésnek érződik.

2018 Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D specifikációk

Motor

Motortípus: soros hengerelrendezésű 4 hengeres dízelmotor turbóval

Lökettérfogat: 2755 cm³

Maximális teljesítmény: 177 LE @ 3400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 1600 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4840 mm

Szélesség: 1885 mm

Magasság: 1845 mm

Tengelytáv: 2790 mm

Első gumik mérete: 265/55 R19

Hátsó gumik mérete: 265/55 R19

Tömeg, üresen: 2430 kg

Megengedett össztömeg: 2990 kg

Csomagtartó mérete: 640 liter (5 ülés), 120 liter (7 ülés), 1270 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 87 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 175 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.7 s (gyári), 12.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3-12.3 l/100 km

Országúti: 6.9-8.8 l/100 km

Vegyes: 9.8 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.5 l/100km

Országúti: 9.5 l/100km

Vegyes: 7.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 197 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon, Matei Bence / Camera Kft.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az Avensist váltja a 2019 tavaszán érkező hibrid Toyota Camry

Nem kell tovább várni a környezettudatos vállalati középvezetőknek és családapáknak: az iparág legfejlettebb, 2,5 literes öntöltő környezetbarát hibrid elektromos hajtásával tér vissza 14 év után Európába jövő tavasszal a világ legnépszerűbb szedánja, a felső-közép kategória királyának is tartott Toyota Camry, amely a Toyota Avensist váltja majd.

A már most hatalmas várakozások övezte modell, amely érkezésének hírére nem egy vállalati flotta elhalasztotta beszerzéseit, a Toyota New Global Architecture (TNGA/ a Toyota világszintű egységesítési programja) filozófiája alapján az új GA-K platform felhasználásával készült, ami nagyszerű menetdinamikát és hatékonyabb térkihasználást tesz lehetővé. Ez utóbbi eredménye az eleganciát dinamikával ötvöző külső, a kategóriában is kimagasló szintű kényelem és az utastér tágas kialakítása is.

A nyugati-európai piacok, így a magyarországi ügyfelek számára is Japánban gyártott vadonatúj Toyota Camry nem csupán Európa egyik kedvenc szedánjához, a Toyota Avensishez képest jelent hatalmas előrelépést, de az Egyesült Államokban hosszú évtizedek óta töretlen népszerűségnek örvendő (ritka az olyan év amikor ne a Camry lenne az USA legnépszerűbb autója) modell előző generációjához képest is. A Camrytól eddigi hét generációjából (1.generáció: 1982-1988, 2. generáció: 1988-1991, 3. generáció: 1991-1998, 4. generáció: 1991-1998, 5. generáció: 2001-2006, 6. generáció: 2006-2011, 7. generáció: 2011-2018) egyébiránt eddig 19 millió darabot értékesítettek világszerte, ebből 675.000 darabot Európában. Évi több, mint 700.000 darabos eladásával a Camry a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja.

A nyolcadik generációs Camry az új GA-K platformot használja, melynek köszönhetően az autót a formaterv, a helytakarékos felépítés és a gépészet szempontjai szerint is teljesen újragondolták. Az új autó jellemzői aerodinamikusabb karosszériaformát kapott, melynek orrkiképzésénél a ‘Catamaran Under Priority’ formanyelvet használták, de teljesen új a műszerfal és a középkonzol is, melyek kombinálják a vezetőközpontú kialakítást és a tágas, kényelmes utasteret. Az új Human Machine Interface (HMI/ember-gép kapcsolódási felület) 10 colos head-up kijelzőt, 7 colos többfunkciós kijelzőt, és 8 colos középkonzol érintőképernyőt tartalmaz, a Toyota Touch® 2 legújabb változata alapján. Az autó belterében még kellemesebb tapintásúak a felületek, amelyek az új, csúcsminőségű anyagoknak és a puha párnázásoknak köszönhetőek, miközben a jobb érzékelést fokozza az indirekt utastér-világítás is fokozza, az utasok komfortjáról pedig a vadonatúj tervezésű, a testet jobban támasztó, és kényelmesebb ülések gondoskodnak.

Az újonnan fejlesztett, 2.5 literes, 218 DIN Le/160 kW teljesítményű, környezetbarát hibrid elektromos hajtáslánc révén a modell üzemanyag-fogyasztása csak 4.3 l/100 km, a CO2 kibocsátás pedig mindössze 100 g/km*. Az alacsonyabb tömegközéppont jobb menetdinamikát tesz lehetővé, de épp úgy hozzájárul a szegmenselső biztonsághoz is, mint az új, 30%-kal növelt torziós merevségű karosszéria, amelynek szerkezete jobban védi az utasokat és a gyalogosokat egyaránt, vagy az alapfelszerelésként kínált, az iparág legfejlettebb aktív biztonsági rendszereit csokorba fogó Toyota Safety Sense rendszer. Az új első- és hátsó futóművek előnyei a jobb vezethetőségben és a prémium menetkomfortban köszönnek majd vissza.

Biztonságosabb, egészségesebb, kényelmesebb vezető üléspozíció

Az új GA-K platformnak köszönhetően a Toyota javított a Camryban a vezető üléshelyzetén is, növelve a kormányoszlop hosszanti (+60 mm) és magassági (+40 mm) állíthatóságát, 22 mm-el csökkentve az első- és hátsó csípőpont magasságát, és 49 mm-el hátrébb tolva az első- és a hátsó ülések csípőpontját.

High-tech információs egységek

A műszeregységbe épített multi-információs kijelző mutatja az üzemanyag-fogyasztást, a vezetőtámogatást és a navigációt, valamint az audio információkat és a jármű beállításait tartalmazó összes információt. A Head-up Display (HUD) kivetítője négy zónára oszlik: a központi kijelző felület az alapvető információkat (sebesség és fokozatválasztó kar állása) mutatja, a szomszédos multikijelző felületen a navigációs előrejelzések, az iránytű, valamint a sebességtartó automatika és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer állapota látható, az alsó bejövő üzenet kijelző mutatja a bejövő hívásokat, az audio rendszer információit, és a külső hőmérséklet állapotát, a felső bejövő üzenet kijelzőn pedig a Toyota Safety Sense rendszer figyelmeztető üzenetei tűnnek fel.

Nanoe technológiás klíma

A nanoe-technológiát alkalmazó háromzónás klíma abekapcsolt ventilátornál automatikusan működik, ilyenkor 5 és 20 nanométer közötti méretű nanoe-részecskéket – negatívan töltött, vízmolekulába burkolt ionokat – bocsát ki a vezetőoldali légkiömlő rácson. A nanoe nedvességtartalma ezerszerese a hagyományos ionénak, és a részecskék enyhén savas kémhatásúak. Ennek eredményeként a nanoe részecskék kissé nedvesítik a bőrt és a hajat, és friss atmoszférát teremtenek az autó utasterében.

Forradalmi környezetbarát hibrid elektromos hajtás

Az új Carmy számára a Toyota vadonatúj öntöltő hibrid elektromos hajtást fejlesztett, ami ebben a modellben mutatkozik be először: a hajtáslánc egy új 2.5 literes benzinmotor és egy elektromos motor kombinációja, amely városi használat során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentes közlekedést tesz lehetővé. A vadonatúj Camry Hybrid újrahasznosítható nikkel-metál-hidrid akkumulátorra a hátsó ülés alatt kapott helyet, így teljes értékű csomagtérrel számolhatunk. kapott helyet. Tisztán elektromos üzemben az autó akár 120 km/órás sebességre is képes, hogy milyen az út emelkedése, és mennyi töltet maradt az akkumulátorban. Az elektromos motorhoz csatlakozó 2,5 literes motor egy TNGA filozófia alapján fejlesztett sorozat tagja, amelynek célja, hogy úgy javuljon az autó menetteljesítménye, hogy közben környezetbarátabb és tisztább módon üzemel. Az innovatív Dual VVT-i (Variable Valve Timing – változó szelepvezérlés, elektromotorral működtetett intelligens rendszer) olajnyomás helyett elektromos motort használ a szelepek nyitásának és zárásának időzítésére. Ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és tisztábbá teszi a kipufogó gázokat – még alacsony hőmérsékleten, és kis fordulaton is. A D-4S közvetlen befecskendezéses, négyütemű benzinmotor “Superior” változat kombinálja a közvetlen, és a közvetett befecskendezést, így bármilyen körülmények között optimális lesz az égés.

Kiváló menetdinamika és kimagasló biztonság

Az új Camry padlólemeze a TNGA-n alapul, akárcsak a Prius és a C-HR modelleké, kivitelében azonban különbözik azoktól: utóbbiak a GA-C padlólemezre, míg a Camry a GA-K padlólemezre épül, ezt használják majd az új RAV4 esetében is. A TNGA jó vezethetőséget biztosító összetevői a megnövelt torziós merevsége, az új kettős keresztlengőkaros multi-link hátsó futómű, és a jelentősen csökkentett magasságú tömegközéppont. Utóbbinak köszönhetően sokkal kedvezőbb a vezető üléshelyzete, precízebb és érzékenyebb a vezethetősége és kisebb a karosszériadőlés.
Az új Camry futóműve is új, amit elöl MacPherson rugóstagokkal, hátul pedig kettős keresztlengőkarokkal alakítottak ki.

A TNGA-alapú felépítmény könnyű és nagy merevségű, az előző modellhez képest 30 százalékkal javított torziós merevséggel:
• a nagyobb strukturális merevség érdekében újfajta öntési technológiát alkalmaztak
• új konstrukciós technika a vékonyabb karosszériaelemek számára
• új eljárást alkalmaznak a következő karosszériaelemek biztonságos összekapcsolására: az oldaltartók megerősítése, az A-oszlop és a hossztartó, az A-oszlop és a küszöb, a B-oszlop és a hossztartó, a B-oszlop és a küszöb, a hátsó hossztartó kapcsolódási pont és a hátsó küszöbvég között. Ezzel egy körkörös vázszerkezet képződött.
• zárt keresztirányú konstrukciót hoztak létre az első futómű toronymerevítői és burkolata között
• a jármű elejében a hűtő kitámasztására V-alakú támaszt, ezen felül kitámasztó elemeket és toronymerevítőt alkalmaztak, valamint megnövelték a doblemez merevségét a torony és a felső kereszttartó környékén
• a kardánalagút magasságát növelték
• az első ülés síneit közvetlenül a karosszériához rögzítették
• az ülés kereszttartóját végig peremezték és húzott hátsó konzollal egészítették ki
• a tető és a küszöb merevségét ponthegesztéssel javították
• gyűrűs kialakítású vázszerkezet hátul
• megerősített hátsó futómű bekötési pontok, kiegészítő, padló alatti kereszttartó, és megerősített hátsó kereszttartó kapcsolódási pontok növelik a hátsó futómű oldalirányú stabilitását.

A legmagasabb szintű passzív biztonság érdekében a Camry karosszériaszerkezetét úgy alakították ki, hogy elnyelje a szemből, oldalról, és hátulról érkező ütközések erejét, szétoszlassa azok energiáját, és ezzel megvédje a nagy szilárdságú utasteret a deformálódástól. Az újonnan fejlesztett „úszó sziget” motorháztető belső szerkezete és ütközéselnyelő kialakítása első osztályú gyalogosvédelmi teljesítményt tesz lehetővé.
Az új Camryban a kamera és a milliméteres hullámhosszú radar kombinációjára alapuló, magas fokú biztonságot nyújtó aktív biztonsági rendszereket csokorba fotó Toyota Safety Sense csomag szériafelszerelésként tartalmazza a következőket:
• gyalogosérzékelővel kiegészített ütközést megelőző rendszer (PCS): 10 km/h és 180 km/h között az ütközést megelőző rendszer érzékeli az autó előtt lévő tárgyakat, így csökkenti az ütközés esélyét. Amennyiben fennáll az összeütközés veszélye, hang- és vizuális jelzéssel is riasztja a vezetőt. A PCS a fékrendszert is felkészíti, hogy extra fékerővel lassítson, amikor a vezető a fékre lép. Amennyiben a vezető nem reagál időben, a rendszer automatikusan fékez, és kb. 40 km/órával lecsökkenti a sebességet, vagy akár meg is állítja az autót. Ezzel megelőzi az ütközést, vagy csökkenti annak erejét. A rendszer a gyalogosokkal történő esetleges ütközésre is figyelmeztet, ebben az esetben az automata fék 10 és 80 km/óra közötti sebességnél aktiválódik, és kb. 30 km/órával képes csökkenteni a sebességet.
• adaptív sebességtartó automatika (ACC): Az adaptív sebességtartó automatika segít a vezetőnek az előtte haladó autóval megfelelő követési távolságot tartani. Érzékeli a közelebb kerülő járműveket, és meghatározza a sebességüket. Ezután az ACC módosítja a jármű sebességét (a beállított intervallumon belül), így biztosítja a megfelelő követési távolságot a két autó között. Az előre irányuló kamera és a milliméter hullámhosszú radar kombinált használatával az ACC érzékeli az autó előtti sávból ki- és behajtó járműveket, és finom gyorsításokkal, illetve lassításokkal segíti a vezetőt.
• sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA): A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer figyeli az útburkolati jeleket, és megakadályozza a sávelhagyásból fakadó baleseteket és a frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű az irányjelző használata nélkül kezdi elhagyni a sávot, az LDA vizuális- és hangjelzést ad, ezzel egyidejűleg pedig megnöveli a kormányerőt, segítve a vezetőt a sávban maradásban.
• automatikus távfény-vezérlés (AHB): Az automatikus távfény-vezérlés éjszaka is jó látási viszonyokat teremt. Érzékeli a szembejövő, illetve az elöl haladó autók fényeit, és automatikusan fel- és lekapcsolja az országúti fényt, így nem vakítja el a többi közlekedőt. Mivel így az országúti fény gyakrabban van használatban, könnyebb felismerni az úton haladó gyalogosokat, vagy akadályokat.
• jelzőtábla felismerés (RSA): A jelzőtábla felismerés abban segíti a vezetőt, hogy akkor is megkapja a közlekedési táblák információit, ha véletlenül nem vette észre azokat. A rendszer érzékeli a sebességkorlátozó és előzést tiltó táblákat, és kijelzi azokat a műszerfalba épített TFT kijelzőn. Ha a vezető túllépi a megengedett sebességet, a rendszer figyelmeztető lámpája világítani kezd, és zümmögő hangot ad.

Ezen felül további biztonsági rendszerként rendelhető a
• holttér-figyelő rendszer (BSM): ez egy hátrafelé néző, milliméter hullámhosszú radart használ, ami érzékeli az autó mögött álló vagy a környező sávokból, hátulról érkező járműveket. Ilyenkor a megfelelő oldali külső tükörben világítani kezd a BSM ikonja. Ha az irányjelző működik, a BSM ikon villogva figyelmeztet.
• hátsó keresztirányú forgalomfigyelés (RCTA): A hátsó keresztforgalmat jelző riasztás a BSM radarját használja, amikor a vezető kitolat egy parkolóhelyről, és a közeledő járművek sem a hátsó ablakból, sem a tükörből nem láthatók. Amikor jármű közeledik, a külső tükörben villogni kezd a BSM-ikon, és egyúttal figyelmeztető hang szólal meg a közeledő autó irányából.

Az új Carmy-t az Euro NCAP még nem tesztelte, de az Egyesült Államokban már tesztelte az NHTSA, és ott öt csillagot ért el.

Lenyűgöző aerodinamika
A Toyota mérnökei számos fontos változtatást eszközöltek a még jobb aerodinamika érdekében:
• a motorháztető, az első sárvédők és az első légterelő formáját úgy alakították ki, hogy optimalizálják a levegő áramlását a karosszéria alatt és fölött
• az utastér sziluettje optimalizálja a levegő áramlását a kocsi hátsó része felé
• továbbfejlesztették a díszlécek és az ablakok belépő élének formatervét, így a levegő akadálytalanul áramlik az A-oszlop és a tükör között
• a hátsó rész sarkait úgy alakították ki, hogy a leváló levegőáramlás ne okozzon turbulenciát a kocsi háta mögött
• a hátsó lökhárító meghosszabbítása megakadályozza az örvények kialakulását
• a jármű alján, a kerekek elé terelőlemezeket építettek, az alvázat teljes borítás fedi, melyen optimálisan elhelyezett szárnyacskák stabilizálják a légáramlást
• légáramlást stabilizáló szárnyacskák vannak az első ablak keretén és a hátsó lámpatestek oldalán is

Az új Camry hatalmas potenciált rejt a Toyota számára az európai felső-középkategóriában

A vadonatúj, TNGA alapú GA-K platformra épülő Camry révén a Toyota az iparág legfejlettebb technológiáit és környezetbarát hibrid elektromos hajtását hozza el az európai felső-középkategóriás szegmensbe, ami várhatóan a dízel meghajtástól drasztikusan elforduló és a környezetbarát szempontokat egyre hangsúlyosabban figyelembe vevő flottapiacon és magánvásárlók körében egyaránt felkavarja majd az állóvizet. A szegmens eladásainak ismeretében a Camry Hybrid számára a flottaeladás kulcsfontosságú értékesítési csatorna lesz, vásárlói között vélhetően nagy számban lesznek úgynevezett user-chooser módon kiválasztott cégautót használó vállalati középvezetők és kis- és középméretű vállalkozások vezetői egyaránt. A Camry számára ráadásul környezetszennyező dízel meghajtású versenytárs modelleket használó ügyfelek mellett kiváló célcsoportot jelentenek az Avensist használó autótulajdonosok is, akik már megismerkedtek a márkára jellemző legendás megbízhatósággal és új, nagyobb, elegánsabb, és nem utolsósorban környezetbarát hibrid elektromos Toyotára váltanának.

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK