Főoldal Blog Oldal: 246

Vegyen Peugeot 205 T16-ot egy Ferrari áráért!

Egy egzotikus autókra szakosodott holland kereskedés az év legizgalmasabb vételét kínálja eladásra: egy hibátlan állapotú B-csoportos Peugeot 205 T16-ot a ralisport hőskorából.

A Peugeot történetének egyik legsikeresebb, legismertebb és legfontosabb típusa volt az 1983-ban bemutatott 205-ös. Számtalan nemzetközi szakmai és közönségdíj ismerte el forradalmian újszerű konstrukcióját és kivételes formatervét, halhatatlan legendává azonban nem ezek, még csak nem is a Pininfarina-stúdió által megálmodott kabrió modell tette, hanem egy korlátozott példányszámú és még korlátozottabb használati értékű szériája: a 205 T16.

A rali-világbajnokság legfelsőbb osztályában, a B-csoportban érdekelt Peugeot a 205 háromajtós verziójára építette fel versenyautóját, és a korabeli szabályzat megkövetelte egy legalább 200 darabos homologizációs széria legyártását. Így készült el az utcai kivitelű T16, amely megjelenésében nagy vonalakban emlékeztetett ugyan az alapmodellre, de műszakilag az égvilágon semmi köze nem volt hozzá. A homologizációs követelmények miatt összkerékhajtását és 1.8 literes turbómotorját (amelyet keresztben, a hátsó tengely elé építettek be) a versenyautótól örökölte, ám azzal ellentétben „csupán” 200 lóerőre volt képes – a versenyautó csúcsteljesítménye több mint kétszer ekkora volt, ám egy könnyű, rövid tengelytávú utcai autóban ez is életveszélyesnek bizonyult.

Szerencsére nem is juthatott hozzá bárki: korabeli árakon annyiba került, mint egy Porsche vagy Ferrari – és ritkasága okán értékét legalább olyan jól is tartja, mint azok. A holland Veni Vidi Vici által eladásra kínált autó a 123-as alvázszámú példány, amelyet 1985 nyarán adtak át eredeti tulajdonosának a németországi Kölnben. Két évvel később Svájcba került, majd 1990-ben – ekkor már féltett gyűjtői kincsként – visszautazott Németországba, ahol 26 éven át gazdagította ugyanannak a rajongónak a gyűjteményét.

2016-ban ismét gazdát cserélt, és mivel ekkor már régóta állt, új tulajdonosa teljes körűen restauráltatta – csak a felújítás költségei 15 ezer euróra rúgtak! A mindössze 11 500 kilométert futott homológ utcai versenyautó műszakilag tökéletesen üzemképes, esztétikailag pedig makulátlan állapotban várja új gazdáját; nosztalgikus és külön érdeklődésre számot tartó részlet, hogy az első (nem hajtott) kerekeken még az eredeti, gyári abroncsok találhatók.

A különleges kincs irányára az újkori költségek és a jelenlegi, gyakorlatilag nem létező kínálat fényében csaknem racionális 195 ezer euró, azaz mintegy 63 millió forint. Ennyiért persze akár egy új McLaren 570S, Porsche 911 Turbo S vagy Ferrari Portofino is a miénk lehet – de olyat bárki vehet…

Dinamikusabb megjelenéssel érkezik az új Honda CR-V

A világ legnagyobb példányszámban eladott szabadidő-autójának, a Honda CR-V-nek megérkezett vadonatúj változata. A stílusos, sportos külső megjelenés ismerős sziluettel és prémium minőségű belsőtérrel társul.

Főbb jellemzők:

• 35 mm-rel szélesebb és 15 mm-rel magasabb az elődmodellnél, ugyanakkor megjelenése dinamikusabb, hasmagassága pedig 35 mm –rel nagyobb
• A hosszabb (30 mm-rel) tengelytávból fakadóan erőteljes, atletikus kisugárzás jellemzi az új CR-V-t, nem mellesleg nagyobb lett a beltér
• Fejlett aerodinamikai kialakítás, melynek az elsőként alkalmazott Honda Aktív Hűtőrács is része, amely az aerodinamikai hatékonyság érdekében bezáródik, de amikor hűteni kell, kinyílik
• Kiváló minőségű anyagokból összeállított, prémium utastér, szélvédőre vetített adatok (head-up display) és fűtött kormány

Az erős, benzines motor a kimagasló valós használati értéket ötvözi a kellemes vezetési élménnyel

• Az 1.5 VTEC TURBO motort kategóriaelső teljesítmény és egyedülálló üzemanyag-hatékonyság jellemzi
• Hatfokozatú kézi vagy tovább fejlesztett CVT-váltóval rendelhető
• A hivatalos mérések alapján a CO2 kibocsátás csupán143 g/km, az üzemanyag-fogyasztás pedig akár 6,3 l/100 km is lehet
• A fejlett technikai megoldások révén csökkent a tömeg és a belső súrlódás, ami a teljesítmény és a hatékonyság növekedését vonta maga után

A kifinomult futóműrendszer lenyűgöző menetdinamikát és példaértékű menetkomfortot garantál

• A váz könnyebb és erősebb, mint valaha, többek között ennek tudható be a finoman hangolt menetdinamika
• A karosszériaszerkezet gyártásához ultra nagy szakítószilárdságú acélt is felhasználnak, így merevebb a konstrukció és menetbiztonság terén is jobban teljesít
• A vadonatúj futómű kivételes menetkomforttal ruházza fel a típust, és magával ragadóvá teszi a vezetési élményt
• A kategória legkifinomultabb utastere. A kényelmet egyebek mellett zajkioltó technika fokozza

A tovább fejlesztett műszaki alapok jelentősen növelik a CR-V AWD használati értékét

• A szabad hasmagasság nőtt, a tömegközéppont talajhoz viszonyított távolsága azonban nem változott
• Az összkerékhajtású kivitel 201 mm-es hasmagassága 35 mm-rel múlja felül az elődmodellét
• A Honda által kidolgozott vezérlőszoftver fokozza a terepképességeket és gyorsabb kanyarvételeket tesz lehetővé
• A összkerékhajtási rendszer automatikusan lekapcsolja a hátsó tengelyt, ha nincs szükség fokozott tapadásra

Kategóriaelső helykínálat – ez minden idők legnagyobb CR-V-utastere

• A nagyobb tengelytávnak és a szélesebb kocsitestnek hála hossznövekedés nélkül válhatott tágasabbá a belsőtér
• Több hely és tárolórekesz minden utasnak, plusz – a modell történetében először – hétszemélyes változatban is megrendelhető a CR-V (AWD)
• Kategóriaelső méretű csomagtartó, 160 mm-rel szélesebb ötödik ajtó, 250 mm-rel mélyebb poggyásztér, melynek kapacitása 561 liter
• A technikai csemegék között olyan ínyenc falatokat találunk, mint az egy mozdulattal dönthető ülések vagy a mozgásérzékelős, motoros mozgatású csomagtérajtó

 

A CR-V menetbiztonsági szempontból is az iparág legjobbja, a Honda Sensing rendszer minden modellváltozathoz alapáron jár

• Az új, speciális karosszériaszerkezet és a tovább fejlesztett menetbiztonsági kiegészítők hozadékaként még biztonságosabbá vált a CR-V
• Az ütközési energia felemésztéséről a Honda díjnyertes Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezete (Advanced Compatibility Engineering™, ACE™) gondoskodik
• Az aktív menetbiztonsági eszközöket magában foglaló Honda SENSING™ csomag minden modellváltozathoz alapáron jár
• Az új CR-V fejlesztésénél az volt a cél, hogy a legújabb, legkeményebb Euro NCAP törésteszten is ötcsillagos minősítést szerezzen

200 lóerős 1.6-os benzinessel bővül az Opel Insignia modellek motorpalettája

Az Insignia második generációjának 2017 februári rajtja óta máris több mint 155 ezer megrendelés futott be az Opel sportosan elegáns zászlóshajójára. Most pedig még vonzóbb lesz az Insignia-család: új, 147 kW/200 lóerő teljesítményű 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotor gazdagítja a hajtómű-portfóliót, hatfokozatú sebességváltóval vagy hatfokozatú automatával kiegészítve.

Az Opel Insignia Grand Sport, az Insignia Sports Tourer és az Insignia Country Tourer máris megrendelhető az 1.6 Direct Injection Turbóval. (Fogyasztás[1] Grand Sport: városban 8,4-8,0 l/100 km, országúton 5,6-5,3 l/100 km, kombináltan 6,6-6,3 l/100 km, 153-145 g/km CO2; Sports Tourer: városban 8,6-8,3 l/100 km, országúton 5,6 l/100 km, kombináltan 6,7-6,6 l/100 km, 154-151 g/km CO2; Country Tourer 1.6 közvetlen befecskendezésű benzines turbó kizárólag automatával: városban 8,6 l/100 km, országúton 5,6 l/100 km, kombináltan 6,7 l/100 km, 156 g/km CO2). Az Opel Insignia Grand Sport 1.6 Turbo induló listaára 9 360 000 forint hatfokozatú sebességváltóval, Dynamic felszereltséggel.

A négyhengeres 5500/perc fordulatszámnál adja le 147 kW/200 LE csúcsteljesítményét, a 280 newtonméteres nyomatékmaximum pedig 1650 és 4500 között áll rendelkezésre. Ez 235 km/órás sebesség elérését teszi lehetővé, a gyorsulási idő nulláról százra (változattól függően) 8,4 – 7,7 másodperc.

A teljesítménykifejtés és a hatékonyság a lehető legjobban illik a lágyan kapcsoló automatához. A vele felszerelt autók ráadásul profitálnak az alapfelszerelés részét képező mechatronikus FlexRide futóműből is, amely a másodperc töredéke alatt illeszti a csillapítást a pillanatnyi menetállapothoz, és „Sport“ vagy „Tour“ módba kapcsolható – a vezető választhatja meg a sportosság vagy a komfort mértékét.

A finompor-emisszió lehető leghatásosabb csökkentése érdekében a motorhoz közeli benzines részecskeszűrőt alkalmaztak. Ez a beépítési mód teszi lehetővé a szűrőbe jutott részecskék optimális oxidációját. Így az Insignia 1.6 Direct Injection Turbo már most teljesíti a valós közlekedés menethelyzeteit figyelembe vevő (RDE = Real Driving Emissions) jövőbeli Euro 6d-TEMP emissziós szabvány szigorú határértékeit.

Az Opel Insignia éppúgy megfelel hatékony cégautónak, mint komfortos utazó-, illetve családi járműnek. Vásárlóinak előnyére válik számos élvonalbeli megoldás, mint az adaptív sebességszabályozó, a vakításmentes IntelliLux LED® mátrixfényszóró, vagy az ergonomikus aktív ülés az „Egészséges Hát Munkacsoport” (AGR) tanusítványával. Az 1.6-os benzines turbómotorral együtt indulnak az Opel csúcsmodelljében az új generációs infotainment-rendszerek. A Multimedia Radio és a Multimedia Navi Pro nemcsak funkcionalitásában elsőrangú, hanem stílusos dizájnjával és ösztönös kezelhetőségével is. Az utasok rögtön felismerik az akár nyolccolos színes érintőképernyőről, míg a vezetőt a látóterében elhelyezett, jól áttekinthető információs kijelző tájékoztatja. A Multimedia Navi Pro vetített kijelzéssel egészíthető ki.

A BMW szerint ideális helyszín Debrecen

Debrecen infrastruktúrája, logisztikai kapcsolatai és a BMW meglévő beszállítói hálózatának elhelyezkedése miatt – ideális helyszín az autógyártó csoport gyártókapacitásának bővítésére – derült ki a cég keddi közleményéből.

A környék szakképzett munkaereje szintén jelentős előny volt a helyszín kiválasztáskor. Az ezer új gyári munkahely mellett számos új munkalehetőség lesz a beszállítóknál és egyéb szolgáltatóknál – írták.

A tájékoztatás szerint a beruházás értéke meghaladja majd az egymilliárd eurót, az új üzemben akár évi 150 ezer járműt gyárthatnak majd.
Harald Krüger, a BMW Group igazgatótanácsának elnöke kiemelte, a BMW Group új gyáregységének létrehozása segíti majd a cég globális növekedését, és erősíti pozícióját Európában, egyensúlyt teremtve így az ázsiai, amerikai és az európai kontinens gyártóbázisai között.

Európa a BMW gyártóhálózatának legnagyobb szereplője. 2018-ban több mint 1 milliárd eurós befektetéssel fejlesztik a cég németországi gyárait, hogy azokat felkészítsék az elektromos járművek gyártására – emelte ki a vállalat első embere.
Oliver Zipse, a BMW Group Igazgatótanácsának gyártásért felelős vezetője hangsúlyozta, a jövőben a BMW Group minden európai üzeme képes lesz elektromos és hagyományos meghajtású modellek előállítására.

A debreceni gyáregység képes lesz ugyanazon a soron hagyományos robbanómotorral és elektromotorral ellátott járművek előállítására – tette hozzá.
A közlemény szerint Európa a BMW Group legfontosabb piaca, ahol 2017-ben 1,1 millió autót adott el, a vállalat értékesítésének 45 százalékát.
A BMW Group 2018 június végéig a kontinens számos országában növelte eladásait, amelyek meghaladták az 560 ezer darabot, 1,2 százalékos növekedést mutatva 2017 hasonló időszakához képest.

A BMW Group 2004-óta van jelen Magyarországon saját képviseleti irodával. A vállalat évek óta kiváló kapcsolatot ápol azzal a magyar beszállítói körrel, amelytől tavaly 1,4 milliárd euró értékben szerzett be különböző alkatrészeket és rendelt szolgáltatásokat.

Forrás: MTI

Új, világméretű motoros generáció létrehozásán dolgozik a Harley-Davidson

A Harley-Davidson ismertette „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” elnevezésű, 2022-ig terjedő növekedési tervének részleteit, amellyel az a célja, hogy még többen tapasztalják meg azt az életörömöt, amelyet csak egy motor nyergében ülve érezhetnek.

Gyorsan változó világunkban és az újabb fogyasztói elvárások tekintetében ezek a felgyorsult lépések lendítik előre a Harley-Davidson 2027-es céljait: fokozott összpontosítással és stratégiai beruházással felfrissíteni az amerikai piacot a nemzetközi növekedés felgyorsításával párhuzamosan.

„A ma bejelentett merész lépéseink a Harley-Davidson óriási lehetőségeit és versenyhelyzetét, azaz kiváló termékfejlesztési és gyártási képességünket, márkánk nemzetközi vonzerejét, és természetesen nagyszerű márkakereskedői hálózatunkat igyekszik hasznosítani” – mondta Matt Levatich, a Harley-Davidson, Inc. elnök-vezérigazgatója. „Jelenlegi hűséges motorosaink mellett a két keréken guruló szabadság következő nagy forradalmát fogjuk levezényelni, hogy olyan jövőbeli motorosokat szólítsunk meg, akiket eddig még nem érintett meg a motorozás okozta adrenalin-bomba.”

Az „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” terv egy átfogó, fentről lefelé haladó, a vásárlókat központba állító felmérés eredménye, az alábbi részeket foglalja magába:

• Új termékek – a jelenlegi motorosok elkötelezettségét továbbra is fenntartani, az új motorosokat pedig inspirálni a keményvonalas vállalatirányítás kiterjesztésével, valamint új piacok és szegmensek meghódításával
• Szélesebb körű hozzáférés – a vásárlókkal számos csatornán keresztül elérhető kereskedelmi élmény segítségével ott találkozunk, ahol vannak, úgy, ahogyan ők akarnak kapcsolatba kerülni velünk
• Erősebb márkakereskedők – egy eredményességmérési rendszert hozunk létre a márkakereskedők pénzügyi erejének fejlesztésére és a Harley-Davidson vásárlói élmények tökéletesítésére

„Ettől a tervtől egy bővülő, elkötelezett, sokféle motorosból álló Harley-Davidson közösséget, piacvezető profitot és pénzáramlást várunk”, mondta Levatich.

Új termékek

A Harley-Davidson, élve a piacvezető dizájnja és erőteljes gyártási kapacitása nyújtotta előnyökkel, motorkerékpárok teljes skáláját kívánja kínálni a legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmensekben, árkategóriák egész skáláját lefedő teljes motorkerékpár-portfolióval, erőteljes motorblokkokkal, hengerűrtartalmakkal, motorozási stílusokkal és nemzetközi piacokkal. Céljaink:

• A vállalat a nehézsúlyú motorkerékpárok piacán megszerzett vezető szerepét tovább bővítjük, folyamatosan fejlesztve a legkorszerűbb, technológiailag fejlett Touring és Cruiser motorkerékpárokat, amelyek a már meglévő Harley-Davidson motorosokat arra ösztönzik, hogy még többet motorozzanak.

• Bemutatjuk az új moduláris 500–1250 köbcentis motorkerékpárok középsúlyú platformját, amely három különböző kategóriát és négyféle hengerűrtartalmat ölel át, amelynek az első modelljei az első Adventure Touring modell, a Harley-Davidson™ Pan America™ 1250, ez a 1250 cm3-es Custom modell, valamint a 975 cm3-s Streetfighter modell. Mindkettő tervezett megjelenési éve 2020. A modellskálának a kategóriák sorát színesítő új modelljeit 2022-ig várhatjuk.

• Kifejlesztünk egy még kényelmesebben kezelhető, kis hengerűrtartalmú (250–500 cm3) motorkerékpárt az ázsiai fejlődő piacok számára egy ázsiai gyártóval kötött, tervezett stratégiai szövetség keretében. Ez az új termék és a szélesebb forgalmazási kör célja, hogy a Harley-Davidson indiai vásárlói könnyebben hozzájuthassanak a modellekhez és növekedést érjünk el Indiában, amely a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban fejlődő piaca, de ugyanez igaz Ázsia más piacaira is.

• Vezető szerepet töltünk be az elektromos motorkerékpárok piacán azáltal, hogy 2019-ben forgalomba hozzuk a Harley-Davidson első elektromos motorkerékpárját, a LiveWire™-t, az elektromos kétkerekűek kuplung nélküli, „húzz egy kövéret és nyomás” széles termékportfoliójának első darabját, amely a vállalatot vezető pozícióba juttatja majd e sport felvillanyozása terén. A LiveWire-t 2022-ig további modellek követik, amelyek a portfoliót könnyebb, kisebb és még könnyebben hozzáférhető termékopciókkal egészítik ki, így kínálva fel az új motorosok számára a motorozás új módjait.

Harley-Davidson Pan America 1250

A Harley-Davidson első Adventure Touring motorkerékpárjának, a Harley-Davidson Pan America 1250-nek a tervezett megjelenési éve 2020.

(Bemutatott prototípus modell. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

Harley-Davidson LiveWire

A Harley-Davidson elektromos motorkerékpárja, a LiveWire™ – ez a modell az első az elektromos kétkerekűek kuplung nélküli, „húzz egy kövéret és nyomás” széles termékportfoliójából, amely a vállalatot vezető pozícióba juttatja majd a sport villamosítása terén. Tervezett piacra dobása 2019-ben.

(Bemutatott prototípus modell. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

A jövő Streetfighter modellje

Ez a 975 cm3-s Streetfighter modell a Harley-Davidson új moduláris 500–1250 köbcentis középsúlyú platformjának egyik modellje, tervezett piacra dobása 2020-ban.

(Bemutatott prototípus modell. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

Future Custom modell

A Harley-Davidson vadonatúj custom motorkerékpárja izmos megjelenéssel, agresszív, lecsupaszított stílussal és 1250 cm3 színtiszta erővel. Tervezett piacra dobása 2021-ben.

(Bemutatott prototípus modell. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

Future Electric Harley-Davidson modell

Elektromos modellek szélesebb skálája, amely fürge, mozgékony és örömmel birkózik meg a város útjaival. Azok számára, akik szeretnék megtapasztalni a két kerék nyújtotta izgalmat, a tervek szerint 2022-től megvásárolhatják.

(Koncepciós terv mellékelve. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

Szélesebb körű hozzáférés

A Harley-Davidson fejleszteni fogja piaci értékesítési koncepcióit, hogy a ma vásárlóihoz az alábbi módokon jusson el:

• Nagy elkötelezettségű ügyfélélmény teremtésével valamennyi kiskereskedelmi csatornán keresztül – ennek részeként, a Harley-Davidson.com látogatói élményének fokozására, fejlesztjük és kiterjesztjük a vállalat globális digitális adottságait, hogy azokat integrálni tudjuk a márkakereskedésekben tapasztalható egyre magasabb színvonalú kiskereskedelmi élménnyel mind a meglévő, mind az új vásárlók számára.

• Stratégiai szövetségeket kötünk a vezető globális e-kereskedelmi szolgáltatókkal, lehetővé téve ezáltal, hogy több millió új vásárló kerüljön kapcsolatba a Harley-Davidsonnal.

• Új kiskereskedelmi formák, például világszerte kisméretű városi kirakatok révén tesszük láthatóvá márkánkat a városi lakosság számára, így generálva további eladásokat a kibővített Harley-Davidson termékportfolió számára. Ezenkívül ruházati értékesítésünket is bővíteni kívánjuk.

Erősebb márkakereskedők

A Harley-Davidson világszínvonalú márkakereskedői hálózata döntő szerepet játszik a vállalat felgyorsított stratégiájának sikeres megvalósításában. A vállalat egy eredményességmérési rendszert hoz létre, hogy jelentős mértékben meg tudja növelni a márkakereskedői hálózat és a vásárlói élmények erejét, lehetővé téve, hogy a legjobban teljesítő és a leginkább vállalkozókedvű márkakereskedők innovációt és sikert könyvelhessenek el önmaguk és a Harley-Davidson számára egyaránt – miközben mindannyian olyan kiváló minőségű vásárlói élményt kínálnak, ami mindig is jellemezte ezt a folyamatosan egyre változatosabb termékskálával és vevőközönséggel rendelkező márkát.

„A Harley-Davidson azért számít legendás márkának, mert mindig mozgásban vagyunk” – mondja Levatich. „Ahogy haladtunk előre, folyamatosan az a szellemiség vezérelt bennünket, amely 1903-ban alapítóinkat is, valamint az összes alkalmazottunkat és márkakereskedőnket, akik kiállták az előforduló kihívásokat. Jelenlegi tervünk újraértelmezi márkánk határait – vásárlóinkkal olyan módon fogunk kapcsolatba lépni, amely megerősít mindent, amiért márkaként és vállalatként kiállunk, és már alig várjuk, hogy magasabb sebességbe válthassunk.”

Finanszírozás és pénzügyek

Új motorosok meghódításán túl a vállalat a Harley-Davidson új utakat hódít meg stratégiától több érték teremtérését, a meglévő üzletmenet stabilizálását és megerősödését, a Harley-Davidson Motor Company befektetett tőkemegtérülésének (ROIC) fejlesztését, az összbevétel és teljes nyereség növekedését várja, és azt, hogy a vállalat még többet tudjon kifizetni részvényeseinek.

Ez a felturbózott stratégia jelentős befektetést igényel a globális üzletmenet görbéjének megváltoztatásához, és a vállalat ezt széleskörű költségcsökkentéssel, a korábban betervezett beruházások és erőforrások átcsoportosításával kívánja finanszírozni, amelynek része a működési befektetés megnövelése 450-ről 550 millió dollárra, a tőkebefektetés 225-ről 275 millió dollárra történő növelése is a 2022-ig tartó időszakra vonatkozóan. Összességében a vállalat tervei szerint az „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” terv több mint 1 milliárd dollár éves többletbevételt fog eredményezni 2022-ben 2017-hez képest.

A vállalat nézete szerint felturbózott stratégiája támogatja és meg is erősíti a bevételnövekedés és a működési árrésbővülés ösztönzésére irányuló céljait. A vállalat várhatóan stratégiai lehetőségek finanszírozása mellett dönt, miközben megtartja a jelenlegi befektetési és megtérülési profilját és tőkeelosztási stratégiáját is.

A Harley-Davidson finanszírozási elvei a meglévő üzletmenet stabilizálására és megerősítésére, a kiváló minőségű márka kihangsúlyozására, valamint jövedelmező és növekedésorientált projektekbe történő beruházásokra irányulnak majd. Várakozásaink szerint ezek az alapelvek, valamint a fegyelmezett tőkeelosztás lehetővé teszi a Harley-Davidson számára, hogy optimális költségalapú versenyképességgel és általános hatékonysággal hajthassa is végre azokat.

BMW gyár, Debrecen: a beruházás átírja a város jövőjét

Az elmúlt évek gazdaságfejlesztési sikereit koronázza meg, hogy a BMW új gyárat épít Debrecenben, és a beruházás átírja a város jövőjéről alkotott elképzeléseket – mondta Debrecen polgármestere az MTI-nek azt követően, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter bejelentette az új beruházást kedden Budapesten.

Papp László (Fidesz-KDNP) hozzátette: hosszú és küzdelmes verseny alapján lett Debrecen a legjobb.

Az elmúlt évek gazdaságfejlesztési törekvései, döntései, mint a Debrecen-München közötti menetrendszerű légi járat elindítása, a repülőtér-fejlesztés, a befektetésösztönzési program elindítása, a szervezeti háttér biztosítása az EDC önkormányzati cégen keresztül, a nemzetközi iskola építésének programja mind-mind fontos elemei voltak a mai bejelentésnek – mondta.

“Meggyőződésem, hogy Debrecent teljes egészében dinamizálni fogja a BMW és a város együttműködése” – fejtette ki a polgármester, hozzáfűzve: új munkahelyek jönnek létre nemcsak az autóiparban, hanem számos más szektorban.

A beruházás a szolgáltatásoktól kezdve dinamizálni fogja az oktatást, miután a legmagasabb szintű technológia és technológiai tudás érkezik a városba – közölte a polgármester.

“Ez az a pillanat, amikor újra kell gondolnunk a Debrecen jövőjéről alkotott elképzeléseket. Büszke vagyok arra, hogy Debrecenben élhetek, egy olyan városban, amely sikeres és alkalmas, hogy olyan, a világgazdaság szempontjából is kiemelkedően nagy szereplőkkel, mint a BMW, együtt tudjon működni” – mondta Papp László.

Az MTI érdeklődésére hozzátette: a következő időszak legfontosabb tennivalója a fejlesztési terület előkészítése és az oktatásfejlesztési feladatok megoldása, de át kell gondolni a város következő éveinek fejlesztési és gazdaságfejlesztési stratégiáit is.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten jelentette be, hogy gyárat épít a BMW német autógyártó vállalat Debrecenben.

A tárcavezető elmondta: a város melletti 400 hektáros területen a legmodernebb autóipari gyártási technológiákkal, egy gyártósoron állítanak elő hagyományos és elektromos meghajtású autókat.

A gyár kapacitása évente 150 ezer autó gyártására elegendő – közölte.
Szijjártó Péter hangsúlyozta: a beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, és már az elején több mint ezer munkahely jön létre.

A tárcavezető hangsúlyozta: most egy újabb nagy sikerről számolhatnak be, hiszen amikor a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb és legmodernebb autógyártója úgy döntött, hogy Európában növeli a termelési kapacitásait, Magyarországot választotta.
A céggel 14 hónapja tárgyalnak, a BMW több európai várost is megvizsgált lehetséges helyszínként – közölte.

Forrás: MTI

Debrecenben épít gyárat a BMW

Gyárat épít a BMW német autógyártó vállalat Debrecenben – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.

A tárcavezető elmondta: a város melletti 400 hektáros területen a legmodernebb autóipari gyártási technológiákkal, egy gyártósoron állítanak elő hagyományos és elektromos meghajtású autókat.

A gyár kapacitása évente 150 ezer autó gyártására elegendő – közölte.
Szijjártó Péter hangsúlyozta: a beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, és már az elején több mint ezer munkahely jön létre.

Kifejtette: a gyár helyszínének kinézett terület a jövő év második felére kerül a BMW tulajdonába, és jövőre már megkezdik a munkaerő toborzását.

A beruházás hozzájárul Magyarország versenyképességéhez és tovább erősíti a magyar-német gazdasági kapcsolatokat – mutatott rá.

A külügyminiszter kitért rá: a világgazdaságban olyan gyors és mély változások zajlanak, hogy modern kori ipari forradalomról lehet beszélni, ahol az új technológiák folyamatosan változtatják meg a siker kritériumait. Ebben az új korszakban a vállalatok versenyben állnak az új technológiák alkalmazásáért, az országok pedig a beruházásokért – magyarázta. Hozzátette: ez az új korszak különösen nagy hatással van az olyan nyitott gazdaságú országokra, mint Magyarország.

Szijjártó Péter úgy látja, amikor Magyarország benevezett ebbe a versenybe, komoly érveket tudott felsorakoztatni az ország mellett, így az alacsony adókat, a rugalmas munkaerő-szabályozást, a duális szakképzést és a színvonalas informatikai, műszaki képzéseket.

Mint mondta, a minderre épülő gazdaságpolitika sikeresnek bizonyult, a beruházások évről évre növekednek, tavaly minden rekordot megdöntve 96 új beruházás érkezett a beruházásösztönző rendszeren keresztül.

A tárcavezető hangsúlyozta: most egy újabb nagy sikerről számolhatnak be, hiszen amikor a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb és legmodernebb autógyártója úgy döntött, hogy Európában növeli a termelési kapacitásait, Magyarországot választotta. A céggel 14 hónapja tárgyalnak, a BMW több európai várost is megvizsgált lehetséges helyszínként – közölte.

Forrás: MTI

Hatalmas Focus installáció fogadja Marbellán a nyaralóközönséget

Az új Ford Focus európai bevezető kampányának részeként a maga nemében első, és egyedülálló hatalmas Mesterséges Intelligencia installáció várja a sétálókat Marbella szívében.

A 6 méter magas, 30 méter hosszú installáció a mesterséges intellinegncia segítségével lét kapcsolatba az arra sétálókkal. A vállalkozó kedvű résztvevők mesélhetnek a mesterséges intelligenciának (AI) életük legfontosabb kedvteléseiről, a hobbijukról és tanúi lehessenek, amint mindez egy látványos videóban kel életre a FOCUS feliratot formázó betűsor 540 darab LED-kijelzőjén.

Az AI négy nyelven ért, és beszélgetés közben bármilyen hobbit felismer (legyen az a szörf vagy a bélyeggyűjtés), és több millió fotó közül válogatva biztosan megtalálja azt, ami tökéletesen illik beszélgetőpartnere szenvedélyéhez. Ha a felhasználó befejezte a beszélgetést, kissé hátrébb lépve megcsodálhatja, amint a kép felragyog a hatalmas felirat egész felületén, ezután pedig megkapja személyes élményének videováltozatát, amit máris megoszthat a közösségi oldalakon.

Körülbelül 200 órába telt megtanítani az AI-t, hogy megértse, milyen hobbyjukról beszélgetnek vele a felhasználók, és hogy reagálni tudjon minderre; emellett pedig további 6000 munkaórát vett igénybe a 20 tonnás szerkezet megépítése.

A vadonatúj Ford Focus bemutatásához kapcsolódó kampány során a hatalmas felirat a következő helyeken jelent meg:

Radio City, Milánó, Olaszország
Potters Field, London, Egyesült Királyság
Sony Centre, Berlin, Németország
Plaza Mayor, Madrid, Spanyolország

Toyota: egyre népszerűbbek a hibridek Európában

A dízel eladások mélyzuhanásával párhuzamosan sosem látott népszerűségnek örvendenek az alternatív hajtású autók Európában (májusban már 5.3 százalékos részesedést értek el szemben az egy évvel korábbi 4.2 százalékkal), de nem minden zöld hajtás ugyanolyan népszerű – áll a Toyota sajtóközleményében.

A külső töltést nem igénylő, a fékezési energiát elektromos energiává alakító, és így a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben közlekedő hibrid elektromos autók (HEV) gyakorlatilag szárnyalnak, a hálózatról tölthető avagy plug-in hibrid elektromos autók (PHEV) és az akkummulátoros elektromos autók (BEV) ugyanakkor még mindig csak szenvednek a piacon. Úgy tűnik a piac trendeket legsikeresebben a már közel 50%-ban öntöltő hibrideket értékesítő Toyota, és prémium márkája, a 95%-ban hibrideket eladó Lexus jelezte előre: a világ vezető hibrid gyártóinak számító két japán márka eladásai ugyanis minden korábbinál nagyobb sikereket könyvelhetnek el Európában is.

Miközben az európai vállalati flottafelhasználók és a magánügyfelek egyként fordulnak el a környezetszennyező, számos európai városból kitiltani vagy korlátozni tervezett (és így nehezen kalkulálható maradványértékű) dízelektől, és előtérbe kerülnek az alternatív hajtások, utóbbiak közül vannak olyanok, amelyek valódi áttörést könyvelhetnek el, és olyanok is, amelyek még mindig csak marginális értékesítéseket produkálnak.

Úgy tűnik, környezetbarát hibrid elektromos hajtást immáron két évtizede világhódító útjára indító, és azóta mintegy 12 millió hibrid autót értékesítő Toyota és Lexus minden más autógyártónál korábban ismerte fel a változó idők szelét. A Lexus már évek óta nem kínál dízel hajtást, a Toyota pedig a világ vezető autógyártói közül elsőként bejelentette, hogy a jövőben személyautói egyáltalán nem lesznek elérhetőek dízel meghajtással. Ennél azonban jóval többről van szó: a Toyota és a Lexus jó érzékkel nem szállt fel arra a ringispílre, amelyre legtöbb versenytársa igen, egymásra licitálva az újabb és újabb plug-in hibrid elektromos (amely technológiát egyébiránt szintén a Toyota jegyez) és akkumulátoros elektromos modellekkel kapcsolatos bejelentésekre. A hibrid elektromos technológia fejlesztésében versenytársaival szemben évtizedes előnnyel rendelkező, és a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia mellett az akkumulátoros elektromos autózást fél évtizeden belül forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében is élenjáró japán gyártó ugyanis elég bátor volt ahhoz, hogy kijelentse: az akkumulátoros elektromos autóknak még nem jött el az ideje.

Éppen ezért kínálatának jelentős részét öntöltő full hibridek teszik ki (a Toyota és a Lexus együtt világszerte 35, Európában 16 hibrid modellt kínál, többet, mint bármelyik versenytársuk), és jelenleg egyetlen plug-in hibrid Toyota érhető el, a Prius Plug-in Hybrid, ez azonban a világ legfejlettebbje. A kínai piaci szabályozások okán ugyan ott várhatóan további plug-in hibrid modelleket is kínál majd a gyártó, és Kínában a Toyota európai hibrid sikermodellje, a C-HR akkumulátoros elektromos hajtást is kap, a két márka plug-in és elektromos inváziója ugyanakkor még várat magára. Nem azért mert nem állna rendelkezésre a technológia: egyetlen gyártó sem rendelkezik az elektromos autók terén olyan tapasztalattal és olyan előrehaladott fejlesztésekkel, mint a Toyota és a Lexus. Egyszerűen azért, mert a japán gyártó úgy gondolja, a szilárdtest akkumulátorok érkezéséig az akkumulátoros elektromos autók korlátozott hatótávja és hosszú töltési ideje nem állja meg a piac próbáját, és a speciális igényeket támasztó, autójukat zömében csak városi közlekedésre használó ügyfeleket leszámítva nem lesznek népszerűek. A plug-in hibridek esetén ugyan nem korlátozott a hatótáv, de használatuk a felhasználási szokások megváltoztatását igényli (már ha ki akarja használni az ügyfél az addicionális tisztán elektromos hatótávot), és a hosszú töltési időért cserébe csak korlátozott plusz zöld kilométert kínálnak. Éppen ezért az ezen problémákat orvosló szilárdtest akkumulátorok érkezéséig a Toyota és a Lexus az öntöltő, ám városi forgalomban így is 50-70%-ban tisztán elektromos közlekedést lehetővé tevő full hibridek mellett tette le a voksát, miközben intenzíven dolgozik az abszolút zöld hidrogén üzemanyagcellás elektromos autókhoz szükséges infrastruktúra kialakításának támogatásán is.

A piac pedig az Európa TOP5 legnépszerűbb hibrid elektromos autójából négyet jegyző Toyotát és Lexust igazolja: az öntöltő full hibridek egyenesen tarolnak, csak májusban 35.600 darab talált gazdára belőlük Franciaországban, 34.500 Olaszországban, 33.600 az Nagy-Britanniában, 28.400 Spanyolországban, és 23.400 Németországban. Európa legnagyobb autópiacaként Németország egyébiránt különösen fontos, az ottani folyamatokat jellemzően némi eltolódással leköveti a többi európai ország piaca is. Márpedig, ahogy az a napokban több híradásban is megjelent, a német vásárlóknak ma még nem kellenek az akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid elektromos autók, a tekintélyes állami támogatás ellenére sem. Németországban ugyanis a teljesen elektromos autók megvásárlásához 4000 euró, a hálózatról tölthető hibrid elektromos autók esetében pedig 3000 euró támogatást igényelhetnek a vásárlók: a német kormány a 2016 és 2019 közötti időszakra 1,2 milliárd eurót szán erre a célra. A költségvetésben elkülönített 600 millió eurónak (a kedvezmény felét állja a költségvetés, a másik felét az autógyártók fizetik) viszont eddig csak a 13 százalékát hívták le a vásárlók, azaz 78,46 millió eurót folyósítottak eddig. A keret több mint 300 ezer autó megvételének támogatására elegendő, ám az első két évben csak 38 884 elektromos és 28 171 hibrid hajtású, hálózatról tölthető autó után igényeltek állami támogatást. Tavaly ugyan megduplázódott az igényelt támogatás mennyisége az előző évhez képest, de idén ez a trend már nem folytatódott. 2018 elején 46,5 millió autó volt forgalomban Németországban, közülük 53 861 elektromos és 44 419 hálózatról tölthető hibrid autó. Mindezek ismeretében különösen szembeötlő, hogy a németek előnyben részesítik a hagyományos, nem konnektorról tölthető, hanem az autó mozgási energiáját használó, azaz öntöltő full hibrideket, amelyekből 236 710 fut az ország útjain, annak ellenére, hogy azok megvásárlását az állam nem támogatja.

Mindez persze nem is csoda: szemben az akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid elektromos autókkal az öntöltő hibrid elektromos autók valóban praktikusan használhatóak, ráadásul ma már egészen széles kínálatból választhatnak az ügyfelek. A ma Magyarországon elérhető 89 részen vagy teljese elektromos autó közül 45 darab öntöltő full hibrid, 30 plug-in hibrid és 13 akkumulátoros elektromos. A mára az autópiac zöldülésének élharcosává váló, azt nem egyszer presztízs és vállalati imázs szempontból is rendkívül hangsúlyosnak tartó vállalati flottafelhasználók ugyanakkor különösen nagyra értékelik, ha egyazon autógyártó kínálatán belül a felhasználási igényeknek megfelelően széles környezetbarát portfólióból választhatnak. E tekintetben pedig a Toyota Yaris városi kisautótól a Lexus LC szupersportkupéig gyakorlatilag minden szegmensben full hibrideket kínáló japán gyártónak megint csak nincs ellenfele. Jelenleg tehát a valóban praktikus zöld autó választást az öntöltő full hibridek jelentik, és ha a japán gyártó versenytársai labdába akarnak rúgni, ezen a területen kell felzárkózniuk.

Ford Fiesta ST, 400 méteres mélységben

Az új Ford Fiesta ST látványos erőpróbát rendezett egy lenyűgöző helyszínen: 400 méterrel a földfelszín alatt, Európa egyik legnagyobb sóbányájában.

A filmet egy titkos helyen vették fel, és a Rally Világbajnokság pilótája, Elfyn Evans magabiztosan uralta a Fiesta ST-t, miközben az autó vadul csúszkált, farolt és ugratott a porban. A 200 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motor hangját vad dübörgéssé erősítették fel a falak, amikor a gép végigszáguldott a tárna szűk bejáratán.

“A só tulajdonképpen pont olyan, mint a finom szemcséjű murva, és elárulhatom, hogy piszokul tud csúszni, főleg az országúti gumikkal” – mesélte Evans. “Az ember azt hinné, hogy nyomasztó érzés itt autózni, pedig éppen ellenkezőleg: hihetetlen élmény volt a bányában meghajtani az új Fiesta ST-t.”

A Ford által forgatott Európa legszebb autó túra-útvonalai című sorozatban a Ford izomautói – köztük a Ford GT, a Ford Focus RS és a Ford Mustang Convertible – bejárják a kontinens legszebb tájait, a norvég sarkvidéktől kezdve a napsütötte mallorcai hegyi utakig. Ám egészen idáig minden helyszín a földfelszín fölött volt.

https://www.youtube.com/watch?v=tI6xLRwr_hA

A Ford egy új TV-reklám, az ‘Undertrack’ felvételéhez választotta ki titkos helyszínként ezt a sóbányát, ahol az autó hatalmas lendülettel száguldhat a bánya 60 kilométernyi, zegzugos folyosóin. A járatokban állandóan 16 Celsius fok a hőmérséklet, és a szigorú biztonsági előírások miatt a három napos forgatást minimális létszámú csapattal kellett végigcsinálni.

https://www.youtube.com/watch?v=6HuAHLToqvg

“A bányajáratok drámai hatása és az esély, hogy egy egészen másféle útfelületen mutathatjuk be a Fiesta ST képességeit – ezek voltak a legfőbb okai annak, hogy éppen ezt a különleges helyet választottuk” – mondta el Leo Roeks, a Ford Performance igazgatója. “Ez nem egy szokványos versenypálya, hanem olyan hely, ahol a teljesítmény minden morzsáját kicsikarhattuk ebből a remek autóból.”

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK