Főoldal Blog Oldal: 247

[TESZT] Lexus LC 500 Luxury Special Edition – a tökéletességre való törekvés gyümölcse

Kínos a helyzet, ugyanis a Lexus LC 500 esetében vajmi kevés részletbe lehet belekötni. Legyen szó a megjelenésről, magáról a tálalásról, vagy épp a menettulajdonságokról és a teljesítményről. Ráadásul az autó hatalmas szeletet kanyarít a régmúlt korok klasszikus feelingjéből. Teszt.

A bevezetőben nagyjából össze is foglaltuk a Lexus LC 500 lényegiségét, a cikkben pedig részletezzük, mit, minek, miért. Legyen elég annyi már az elején, hogy a Lexus tervezőcsapatában szinte 100 százalékosan tisztában vannak azzal, hogy milyen igényeket támaszt a célközönség: ez az autó ugyan rétegautónak készült, de annál sokkal többet fel tud mutatni gyakorlatban.

Amolyan uniszex a megközelítés. A Lexus LC 500-t felfoghatjuk sportautóként (a küllem leginkább erre enged következtetni), de láthatunk benne túraautót (mert az is alapvetően), vagy akár értelmezhetjük luxuskupénak. Vagy mind a háromnak, lehet, akkor vagyunk-leszünk a legközelebb a valósághoz.

Amikor a jövő szele meglegyint

Korábbi, Lexus LC 500h-t bemutató autótesztünkben már vázoltuk, hogy az autó egy olyan megvalósult koncepció végeredménye, amely ténylegesen abban a formában került kereskedelmi forgalomba, ahogyan azt megálmodták a munkaasztalon. Anno a debütálás előtt, amikor még tényleg koncepcióformában leledzett az LC, 90 százalék felett egyezett minden – jó, apróbb részletek máshová, máshogy kerültek. De ismerjük el, ez tényleg ritkaságszámba megy, gondoljunk csak a megannyi futurisztikus külsővel felvértezett tanulmányra, aztán meg a végeredményre. Vannak jelentős különbségek.

Gyönyörű vonalvezetés, merészbe hajló megoldások jellemzik a Lexus LC 500-at, szigorúan követve a japán prémiummárka jelenleg meglévő összes stílusjegyét. Az autó formája tálalása egyszerre sportos és elegáns, egyszerre gömbölyded és kocka, s még sorolhatnánk.

Valahogy úgy lett a végső formaterv megálmodva, hogy az megfeleljen mindenkinek, aki elhívatott a sebesség és a sportosság iránt. Vagy azoknak is, akik egyszerűen imádják és szívják magukba a modern megközelítések apró, igényes részleteit.

Egy igazi vérbeli harcos?

Érdekes egyébként, hogy a Toyota, és vele párhuzamosan a Lexus is első helyen áll a hibridmegoldások népszerűsítése mellett, s kellőképp gyakorolja is azt. Ennek ellenére a Lexus LC 500 a maga V8-as 5 literes erőforrásával amolyan utolsó mohikán, formabontóan kelleti magát a modellpalettán, mint mondjuk a Fordnál a Mustang V8-asa. Hála az égnek, hogy van még és létezik ilyen, bízzunk benne, hogy a downsizing és az emissziócentrikusság mellett szürreális megvilágításban, de azért ott lesznek ezek a “valódi”, ízig-vérig modellek.

Tény, hogy az utca embere nem nagyon tudja hová sorolni a Lexus LC 500-at. A logóról megismerik, de azt tapasztaltuk, hogy leginkább a  luxury SUV és sedan-kategóriára asszociálnak elsősorban. Aztán jön a döbbenet: “Jé, ez tényleg egy Lexus? Ennyire sportautós?”, és még sorolhatnánk.

Nem beszélve arról, amikor az LC 500h-val köröztünk a belvárosban, meg Szentendre zegzúgos utcáin – ott még rátett egy lapáttal az, hogy a hibrid hajtáslánccal is szembesülni kellett.

Kétségtelen, hogy a jövő GT-jébe ülünk be, amikor kiválasztjuk a Lexus LC 500-at vásárlásnál.

A Lexus méltán elhíresült technológiája került az autóba, legyen szó a hibridről, vagy a “szimpla” benizinesről. Már a külső is erről árulkodik, gondoljunk csak az ajtók motoros rejtett kilincseire, vagy az opciófüggő automatikusan nyíló-záródó hátsó légterelőre.

Minden a tökéletességre hangolva

Persze nincs ez másként az enteriőrben sem, a márkától már jól ismert infotainmentet kapjuk a hozzá tartozó érintőpados vezérléssel. A kormánykerék nem kapott kiegyenesített alsó ívet, ez picit furcsa egy ilyen megközelítésű modellben, de végétére is nem nyom a latba, főként nem gyakorlatban.

Rendelkezésre álló hely tekintetében bőségesen van tér, nyilván ez az első traktusra értendő. Láb- és térdtér rendben, a fejtér kicsit korlátozott.

Hosszabb távokon is ideális kényelmet ad a Lexus LC 500, a hátsó 2 ülésre pedig maximum apróbb gyerkőcöket ültethetünk.

A Lexus LC 500 2×2 személyre lett tervezve, így ez nem jelent tényleges kompromisszumot.

V8, 5 liter, 477 lóerő

5962 köbcentis, V8-as hengerelrendezésű aggregát került a Lexus LC 500 orrába. Az 5 literes szívómotor maximális teljesítménye 477 lóerő 7100 RPM-en, ehhez 540 Newtonméteres csúcsnyomaték társul 4800-tól. Az alkalmazott szelepvezérlés-mechanizmus jelen esetben is VVT-i, akár a Toyoták, vagy a Lexusok esetében, így nem meglepő a relatíve magas fordulatszámnál jelentkező optimális teljesítményleadás.

10 sebességes DirectShift automataváltót kapott a Lexus LC 500 hajtáslánca, amely remekül lett hangolva az autó karakterisztikájához. Értelemszerűen a fokozatok rövidek, így a gyorsítások – főként a megfelelő profilba kapcsolva – remekbeszabott dinamizmus-érzetet nyújtanak.

A tízfokozatú váltó 7-estől felfelé már a mindenkori legjobb utazósebességhez lett hangolva, s így a fogyasztás sem szökik az egekbe.

Mindent összegezve

Vegyes, visszafogott, tehát teljesen hétköznapi használattal a tesztelt Lexus LC 500 városi környezetben 16.8 literes átlaggal zárt 100 kilométerre.

Országúti viszonyok közt, 90 kilométer/órás tempónál sikerült 10 liter alá szorítani a fogyasztást, nem is kevéssel: 9.2 literre jött ki az átlagérték. Autópályázásnál – szintén a tízfokozatú automatának köszönhetően – 9.6 literrel sikerült gazdálkodnunk.

A tesztben bemutatott Lexus LC 500 Luxury Special Edition jelenlegi listaára 29 950 000 forint.

Hamarosan újra tesztre fogjuk a Lexus LC 500-at, akkor majd a dinamizmusra, lendületre, pályakörülményekre koncentrálunk leginkább.

2018 Lexus LC 500 Luxury Special Edition specifikációk

Motor

Motortípus: V8 szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 4969 cm³

Maximális rendszerteljesítmény: 477 LE @ 7100 RPM

Maximális forgatónyomaték: 540 Newtonméter @ 4800 RPM

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 10 fokozatú DirectShift automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4770 mm

Szélesség: 1920 mm

Magasság: 1345 mm

Tengelytáv: 2870 mm

Első gumik mérete: 245/45 R20

Hátsó gumik mérete: 275/40 R20

Tömeg, üresen: 1960 kg

Megengedett össztömeg: 2375 kg

Csomagtartó mérete: 172 liter

Üzemanyagtartály mérete: 82 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 270 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.7 s (gyári), 4.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.8 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 17.4 l/100km

Országúti: 8.0 l/100km

Vegyes: 11.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 263 g/km

Bővebb információ a Lexus magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Neil Fiorentinos lesz a BMW Group közép- és délkelet-európai régiójának új elnöke

A Neil Fiorentinos-t váltó Christoph von Tschirschnitz a BMW müncheni vállalatcsoportján kívül folytatja pályafutását.

A BMW AG döntése alapján 2018. szeptember 1-jétől Neil Fiorentinos veszi át a BMW Group közép-és délkelet-európai régiójának irányításáért felelős elnöki feladatokat. Elődje, Christoph von Tschirschnitz a müncheni vállalatcsoporton kívül, új vezetői pozícióban folytatja karrierjét.

Christoph von Tschirschnitz 1992-ben csatlakozott a BMW Group-hoz, ahol az elmúlt huszonhat esztendőben számos vezető pozíciót betöltött. Helyet foglalt a BMW Motorrad vállalattervezésért, valamint a divízió kiskereskedelmi stratégiáinak és márkakereskedői hálózatának fejlesztéséért felelős vezetői székekben, majd a BMW ázsiai, csendes-óceáni, afrikai és kelet-európai értékesítési régióinak értékesítési- és marketingrészlegét irányította. Mielőtt a BMW Group közép- és délkelet-európai régiójának elnökévé választották, a most 53 éves szakember a BMW Németország flotta-, vállalat- és ügyfélértékesítési részlegének elnökeként dolgozott. Elnöksége alatt a Münchenben székelő vállalatcsoport közép- és délkelet-európai régiója rekordszintű eladási és nyereségességi mutatókat ért el: Christoph von Tschirschnitz négy kivételesen sikeres esztendeje alatt a BMW és a MINI márka kettőse a Salzburgból irányított tizenkét országban összesen több mint 50 százalékos üzleti növekedést könyvelhetett el. 2017-ben a BMW Group közel 80 000 darab BMW, MINI és BMW i modellt, illetve BMW Motorrad kétkerekűt értékesített a közép- és délkelet-európai régióban 180 márkakereskedésén keresztül, mindvégig átfogó szakértelméről és támogatásáról biztosítva a bajor prémiumgyártó ügyfeleit.

Neil Fiorentinos 1994-ben, Dél-Afrikában kezdte karrierjét a vállalatcsoportnál. Tizenhat esztendővel később a BMW Group Ázsia elnökének választották. Négyéves elnöki munkássága után a jelenleg 50 éves szakember Hollandiába költözött, ahol négy és fél esztendeje tölti be a BMW Group Hollandia ügyvezető igazgatói tisztségét. Három kontinens három különböző értékesítési környezetében megszerzett nemzetközi tapasztalatával Neil Fiorentinos rendkívüli márkakereskedői és beszállítói kapcsolatokkal büszkélkedhet. Munkatársai élén a dél-afrikai szakember nem csupán megőrizte Hollandiában a BMW iránymutatóként betöltött, vezető piaci pozícióját, de egymás után négy esztendőben is rekord értékesítési eredményeket ért el a BMW, a MINI és a BMW Motorrad márkákkal. Új pozíciójában Neil Fiorentinos az Ausztriát, Bulgáriát, Ciprust, Csehországot, Görögországot, Horvátországot, Lengyelországot, Magyarországot, Máltát, Romániát, Szlovákiát, illetve Szlovéniát felölelő közép- és délkelet-európai régió értékesítési- és marketingtevékenységeinek felügyeletéért lesz felelős.

Az új NissanConnect még jobb infotainment élményt nyújt a Micra tulajdonosoknak

A Nissan Micra szupermini csapotthátúhoz új, kibővített funkcionalitást kínáló NissanConnect Infotainment rendszer érhető el.

Az ügyfelek élvezhetik a zökkenőmentes és intuitív konnektivitás előnyeit. Az Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitást is kínáló NissanConnect-rendszer lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy megtervezzék útjukat, mielőtt elindulnának otthonukból vagy munkahelyükről. A kimagasló pontosságú és optimalizált útvonal megtervezéséhez a TomTom Premium navigációs rendszer valós idejű forgalmi adatait használja.

A felhasználók a TomTom utcaszintű navigációs alkalmazásából közvetlenül elküldhetik a célállomást az autónak.

A Nissan Micra új integrált érintőképernyős fejegységet kapott, illetve egy továbbfejlesztett kijelzőt a műszeregység műszerei közé, mindemellett a kormánykerék gombjai is megújultak.

Az új NissanConnect-fejegység nagyméretű, héthüvelykes érintőképernyőjének mérete ugyan nem nőtt az elődhöz képest, de kevesebb fizikai gomb található rajta és új multi-touch képességeket is kapott. A főképernyő teljesen testre szabható, így a felhasználók parancsikonokat is hozzárendelhetnek a gyakori feladatokhoz. Acenta, N-Connecta és Tekna szinteken az Android Auto és Apple CarPlay-rendszerek is az alapfelszereltség részét képezik.

A műszerfali kijelzőt is átdolgozták, így az további információkat jelenít meg telefonhívások és SMS-üzenetek fogadása során.

A Micra csúcstechnológiás hangfelismerő rendszert is kapott, a hangutasítások a kormánykerék átdolgozott gombjaival érhetők el. A hangvezérléssel immár lehetséges hívások kezdeményezése, SMS-üzenetek felolvastatása és a zenelejátszás vezérlése is.

A frissített NissanConnect-rendszerhez továbbfejlesztett navigációs rendszer is tartozik. Az új intuitívan kezelhető funkciók között megtalálható az egysoros keresés és a multi-touch, mellyel a térkép nagyítható vagy kicsinyíthető.

A felhasználók okostelefonjukról még otthon megadják az úti célt, elküldhetik azt az autónak, így amint beülnek a kormány mögé, azonnal a navigáció segítségével indulhatnak útnak. Később a Saját jármű keresése funkcióval elmenthetik az autó parkolóhelyét, amikor visszaváltanak a telefonos navigációra az út utolsó, gyalog megtett szakaszán.

Az új NissanConnect rendszer valós idejű forgalominformációkat is biztosít, és lehetőség van az útvonal újratervezésére menet közben is, hogy az utazás a lehető legrövidebb ideig tartson. Ez a szolgáltatás öt évig ingyenes és átruházható a második és harmadik tulajdonosra is.

A csomag vezeték nélküli térképfrissítéseket is tartalmaz, négy ingyenes frissítéssel, minimum három éven át. Ez a szolgáltatás is teljesen átruházható a későbbi tulajdonosra.

A TomTom navigáció N-Connecta és Tekna szinteken alapfelszereltség, Acenta szinten opcionális.

A Micra frissítése nem csak a NissanConnect infotainment rendszert érintette. A hátsó elektromos ablakemelők az alapfelszereltség részét képezik N-Connecta és Tekna szinten, míg Acenta szinten opcionálisan rendelhetők. N-Connecta és Tekna felszereltségi szinteken az automatikusan sötétedő visszapillantó tükör az alapfelszereltség része. A hátsó parkolássegítő érzékelők is megváltoztak, így azok jobban illeszkednek a hátsó lökhárítóba.

Kilencfokozatú automataváltóval is rendelhető a Honda Civic i-DTEC

Ezentúl hatékony, kilencfokozatú automatikus váltóval is megrendelhetik a Civic dízel változatát a vásárlók.

A kifinomult és takarékos modell átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 4,1 l/100 km, így minden eddiginél kedvezőbb áron autózhatnak a tulajdonosok. Az új erőátvitel négyajtós kivitelnél Comfort, Elegance, Executive, míg ötajtósnál Elegance, Executive, Executive Premium felszereltségi szintnél érhető el.

Ezzel még nagyobb vevőkör igényeit képes kiszolgálni a Honda, hiszen a Civic történetében ez az első alkalom, hogy automatikus erőátvitellel is elérhető a gázolajos variáns.

A kilenc fokozat elképesztően tág áttétel-tartománnyal segíti a közlekedést. Az első fokozat rendkívül rövid, hogy még intenzívebb legyen a gyorsulás, a kilencedik pedig hosszú, hogy alacsonyabb legyen a fogyasztás és a motorzaj nagy utazósebességnél.

Emellett vezetési élmény szempontjából is kitűnik riválisai közül az automatikus váltóval felszerelt Civic 1.6 i-DTEC, teljesítmény/üzemanyag-fogyasztás aránya ugyanis egészen kiváló.

Motorjának csúcsteljesítménye 120 LE (4000 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 300 Nm-t (2000 f./perc), és igen meggyőzőek a menetteljesítményekre vonatkozó adatok is, hiszen 11 másodperc alatt gyorsít 100 km/h-ra és 200 km/h a végsebessége.

Elismerésre méltóak az emissziós értékek is, lévén, hogy az új, automatikus váltóval kínált Civic 1.6 i-DTEC négyajtós változata 108 g/km-os -kibocsátásra lehet büszke, és az ötajtósnál is csak 109 g/km-ot mérhetünk.

A gyors, egyúttal lágy kapcsolásnak köszönhetően egyenletes teljesítményleadás, illetve gyorsulás jellemzi a modellt. Ebben az intelligens vezérlőegység is jelentős szerepet játszik, hiszen mindig az aktuális fordulatszám és gázpedálállás alapján határozza meg, hogy mely fokozatot választja, s akár több “sebességet” is képes visszaváltani egyszerre (például 9-ből 5-be vagy 7-ből 4-be).

A Honda legújabb 1.6 i-DTEC erőforrását számos modern technológiai megoldás teszi hatékonyabbá és tartósabbá. Ilyen például a kovácsolt acélból készülő, kisebb hűtési veszteséget garantáló dugattyúszett vagy az új, szuperprecíz platóhónolás, amivel még simábbá tették a hengerek felületét, egyszersmind mérsékelték a dugattyúk és a hengerfalak közötti súrlódást.

A tovább fejlesztett feltöltő nagy hatékonyságú, változó fúvókával, minimális turbólyukkal és elektronikusan, precízen szabályozott forgási sebességgel járul hozzá az optimális működéshez, egyúttal rugalmasabbá teszi a modellt a középső fordulatszám-tartományban és erősebbé a felsőben. Változott a turbófeltöltő szerkezeti felépítése is, így a korábbi i-DTEC-hez viszonyítva kisebb az energiaveszteség. A módosítások eredményeként az üzemanyag-fogyasztás jelentősen csökkent a korábbi 1.6 i-DTEC motorhoz mérten.

A Honda új 1.6 i-DTEC erőforrása az első motorok között esett át az új RDE-teszten (Real Driving Emission, magyarul valós körülmények között mért emisszió), ami a nitrogén-oxid- és a szilárdrészecske-kibocsátást vizsgálja. A gázolajos hajtómű új NOx-tároló, illetve-átalakító egységet kapott (ti. NOx Storage Converter, NSC), ami gyorsabban végzi el a katalizációs műveletet, egyszersmind még alacsonyabb szintre csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Az új, ezüstréteggel bevont részecskeszűrő hatékonyabban égeti el a szilárd anyagokat, és mivel rövidebb ideig termelődik hő, a kipufogórendszer élettartama is hosszabb.

Az ötajtós Civic a Honda swindoni gyárában készül, míg az európai vásárlóknak szánt négyajtós változatot továbbra is a Honda törökországi üzemében szerelik össze. A Civic 1.6 i-DTEC 9AT-t négy- és ötajtós változatban vehetik meg a vásárlók, a rendelések felvétele már meg is kezdődött.

10 év, 10 érdekesség a Lexus F sorozatról

Pontosan egy évtizeddel ezelőtt született meg a Lexus sportmárkája. A nagyszériás modellek nagy teljesítményű verzióit négy kerékre állító F szériának ennyi idő is elég volt ahhoz, hogy fogalommá váljon a nemzetközi porondon. Most ismerkedjünk meg a márka kulisszatitkaival.

1. Ihletet adó ötlet

Az első F modell, az IS F főmérnöke, Jagucsi Jukihiko 1977 óta dolgozik a Toyotánál. Az ikonikus Supra mind a négy generációját neki köszönhetjük, és ezekre a projektekre alapozva már jóval a tényleges fejlesztés előtt megszületett benne az F széria ötlete. A Toyota Chaser szedánba, a belpiacos kínálat fényűző, nagyteljesítményű típusába beleültette az aktuális Supra motorját, és hogy az így nyert, félelmetes sportszedán ne legyen ön- és közveszélyes, a Supra alkatrészeivel javította fel a futóművet. Mindez az ezredforduló táján történt, több mint fél évtizeddel az IS F színre lépése előtt…

2. Partizánmunka

Jagucsi Jukihiko tudta tehát, hogy működik a recept, ám hiába nevezték ki időközben a Lexus fejlesztési és terméktervezési igazgatójává, a cégvezetés hallani sem akart holmi sportos, hangos, renitens sportszedánról. Ezért Jukihiko maga köré gyűjtött egy csapat fiatal mérnököt, és elkezdtek munkaidő után dolgozni a projekten. A világ legnevesebb versenypályáin tesztelték a modell prototípusait, a Nürburgringtől Laguna Secán át a Fuji Speedwayig, és amikor elégedettek voltak az eredménnyel, bemutatták az autót a vezetőségnek.

3. Tartom a négyhatot, emelek ötre

Rendkívül fontos volt a gazdaságosság, ezért az IS F prototípusát raktáron lévő alkatrészekből állították össze; a blokk például az LS460 nyolchengeres szívómotorja volt. Amikor azonban szabad jelzést kapott a projekt, Jagucsi Jukihiko úgy döntött, nagyobb motort érdemel a modell. A löketet megnövelték, a Yamaha által kifejlesztett hengerfejet szereltek fel, új vezérműtengelyeket építettek be. Az így megszülető 4969 köbcentiméteres erőforrás a mai napig szolgálatban van; az RC F és a GS F mellett az LC 500-ba is ennek egy variánsa került.

4. Forma-1-es gének

A Yamaha hengerfejnek azért volt nagy jelentősége, mert azt ugyanazok a mérnökök tervezték, akik a márka V12-es F1-es motorját is (és akik később az LFA V10-es blokkjának fejlesztésében az elejétől a végéig közreműködtek). Az 5.0 V8 ennek megfelelően tele volt előremutató megoldásokkal: titán szívószelep, magas nikkeltartalmú acél kipufogó szelepek, tűgörgős csapágyon futó szelepemelők, kettős (közvetlen és szívótorok-) befecskendezés, valamint változó szívócső dolgozott a motorban.

5. A szupersportkocsi

A Lexus márka huszadik születésnapjára készült el a legszebb ajándék: az LFA szupersportkocsi, amelyet akkor már közel tíz éve fejlesztettek. A szénszálas karosszériát “örökéletűre” tervezték (ennek ellenére elkészültek a tervek a hulladékhasznosításra is, hiszen csak így lehet felelősségteljes egy akkor vállalat működése, mint a Toyota). Érdekesség, hogy a motor akkora volt, mint egy V8-as, de csak annyit nyomott, mint egy V6-os, viszont a teljesítményleadása olyan volt, mint egy V12-esnek. A kézzel összeszerelt autóból két év alatt mindössze ötszáz darab készült, így mára igazi gyűjtői ritkasággá vált, amelyért újkori árának 2,5-3-szorosát is elkérik.

6. A tökéletes utódlás

Az IS F egészen 2014-ig árválkodott az F-palettán, amikor is bemutatták az RC F kupét. A kétszemélyes sportmodell az IS F átdolgozott motorját kapta meg, és bár ezúttal az első perctől fogva élvezték a vezetőség támogatását, az új projekt sokkal nagyobb kihívásnak bizonyult, mint az eredeti: túlságosan magasra tették ugyanis a lécet maguk előtt, árulta el Jagucsi Jukihiko. “Sokkal, sokkal jobb autót kellett építenünk, mint először. Hatalmas volt a kihívás.”

7. Ugyanaz, jobban

Az ötliteres, nyolchengeres blokk nem változott, viszont részleteiben tovább finomították. Többek között 11,8-ról 12,3-ra emelték a sűrítési viszonyt, ezzel a teljesítmény 421-ről 473 lóerőre ugrott. A teljesítményemeléssel együtt a fordulatszám is nőtt: a motor a korábbi 6600/perc helyett 7100/percnél adta le csúcsteljesítményét. A legnagyobb forgatónyomatékhoz tartozó fordulatszám viszont alacsonyabb lett.

8. Nyomatékvektor-szabályozás

Az RC F újdonsága volt a számítógép-vezérlésű, mechanikus nyomatékvektor-szabályozási rendszer. A megoldás két elektromos vezérlésű, többtárcsás tengelykapcsoló segítségével szabályozta a hajtott kerekek közötti nyomatékmegosztás arányát. Hogy melyik oldalra mennyi nyomaték jusson, számos érzékelő adatai alapján határozta meg a vezérlés. Az eredmény tökéletesen kiküszöbölt alul- és túlkormányzottság volt, ami közúton és versenypályán egyaránt pontosabb kanyarvételi képességeket eredményezett.

9. Közútról a pályára

Jagucsi Jukihiko még ekkor sem pihent: csapatával elkészítették az RC F versenyváltozatát, a GT3-ast. A legnagyobb feladat az optimális aerodinamika meghatározása volt: a légellenállás növelése nélkül kellett javítani a leszorítóerőt, és közben gondoskodni a motor, a hűtőrendszer és a fékek megfelelő légellátásáról. Az autón előszeretettel alkalmaztak szénszálas idomokat és elemeket: a motor- és csomagtérfedél, az ajtók, a tető, az első és hátsó lökhárítók, a küszöbök és a diffúzor, de még a légszűrőház és a műszerfal is ebből készült. Az RC F GT3 a nürburgringi 24 órás futamon debütált, rögtön első versenyén kategóriagyőzelmet aratott. Jelenleg Európában és Észak-Amerikában egyaránt meghatározó szereplője a releváns bajnokságoknak.

10. Ünnepi különszám

A tízedik évforduló örömére a Lexus különkiadást épített az RC F és GS F modellekből. Ezek megkapták azt a különleges matt lakkozású szürke árnyalatot, amelyet utoljára (és először) az LFA-nál használt a gyár, és amellyel egyedi kontrasztot alkotnak a kékre festett féknyergek. A fekete keréktárcsák kovácsolt darabok, az utastérben megint csak a kék dominál, a bőrfelületektől a kormánykeréken át a biztonsági övekig. Még az öltések is kékek.

Rendhagyó jótékonysági akcióhoz nyújtott támogatást a Volvo magyarországi képviselete

A Totalcar.hu akciója azután indult, hogy kiderült, Verrasztó Gábor helytörténeti író-újságíró több mint húsz éve használt, 1974-es évjáratú Volvo 144 típusú autója mostanra rendkívül leromlott műszaki állapotba került, ezért gazdájának segítségre volt szüksége.

Mivel a klasszikus Volvo hamarosan alkalmatlanná válik a napi használatra, megfelelő autót keresett a szerkesztőség, hogy így biztosítsa a feltételeket Gábor számára, kutatómunkája folytatásához.

A Totalcar.hu úgy döntött, hogy a 144-es hosszadalmas felújítása helyett egy jó állapotú Volvo V70 modellt vásárol Gábornak, melyet alapos állapotfelmérést követően, a szükséges karbantartások és a Gábor speciális igényeit követő átalakítások után ad majd át. Mivel Gábor mozgáskorlátozott, kerekes széke szállításához kombi kivitelű modellre volt szükség, így esett a Totalcar választása a Volvo V70 első generációja.

A sorozat egyes epizódjaiból kiderül, hogyan kell követhető előéletű használt autót vásárolni és milyen teendőink vannak a vásárlás után, a használatbavétel előtt. A Gábornak szánt V70 TDI 1998-ban készült, azóta egyetlen olaszországi tulajdonos használta, aki végig hivatalos Volvo-márkaszervizben végeztette a szükséges karbantartásokat, így az autó kivételesen jó állapotban került új gazdájához.

A sorozat célja felhívni a figyelmet a segítségnyújtás fontosságára és megmutatni, hogy milyen módon tartható meg egy húszéves Volvo kiváló műszaki állapota és használati értéke.

A Totalcar Volvóból Volvóba sorozat különlegessége, hogy egyes mozzanatai közösségi támogatással valósultak meg, hiszen az autó vásárlásához, a szervizben történt munkákhoz, bizonyos alkatrészek és a típushoz köthető információk felkutatásához a Volvo Autó Hungária Kft, a Volvo Galéria Budapest és a Fan Club Hungary Facebook-csoport is aktívan hozzájárult.

A Honda Civic Type R újabb rekordot döntött

Idén negyedjére villantotta meg elképesztő tudását az új Civic Type R.

Az elsőkerék-hajtású, sorozatgyártású modell 2 perc 1,84 másodperc alatt gyűrte le a legendás estorili pályát, így a portugál rajongók is megismerhették kimagasló képességeit. A nagy teljesítményű, ferdehátú sportautót a Honda híres WTCR-pilótája, Tiago Monteiro vezette, sikerrel küzdve le a 4,2 kilométer hosszú pálya technikás szakaszait, beleértve a két hajtűkanyart és a rendkívül hosszú célegyenest is.

A kiváló eredményhez természetesen a Civic Type R kivételesen könnyű kezelhetősége és páratlanul dinamikus gyorsulása is hozzájárult – e tulajdonságok nélkül nem jött volna össze a körrekord a lassú és villámgyors szakaszokat egyaránt felvonultató aszfaltcsíkon. A hihetetlen tempót a 320 LE-s VTEC TURBO motor garantálja, míg a precíz irányíthatóságról a felfüggesztés és kormánymű gondoskodik.

A rekorddöntést követően Tiago Monteiro elmondta: „Úgy jöttünk ide, hogy megdöntjük az elődmodell által felállított körrekordot, de ez nem az a műfaj, ahol bármi is garantált lenne. Úgy értem, ez egy pályacsúcs, tehát egyáltalán nem volt könnyű dolgunk. Estoril megingathatatlan magabiztosságot követel a pilótától, és az új Type R erős, kifinomult és inspiráló – mindent megad, ami a kiváló eredményhez szükséges. Ezt bizonyítja, hogy megdöntöttük, sőt darabokra zúztuk a korábbi rekordot.”

Hozzátette továbbá: „A Type R elképesztően stabil, és fékrendszere is roppant hatékony, ezt fejeli meg a bivalyerős motor, ami valódi versenyautóvá varázsolja a modellt. Pályára hajtva el is felejti az ember, hogy közúti használatra is alkalmas, csak akkor jut újra eszébe, mikor a legnagyobb kényelemben hazahajt a száguldozást követően. Az új Civic Type R-rel hatalmas lépést tett a járműipar. Ez az autó egészen más, mint a többi: aerodinamikai teljesítménye, felfüggesztése, futómű-geometriája és erőforrása egyaránt a legmagasabb színvonalon áll.”

Az Estorilban beállított pályacsúcs a negyedik Honda-rekord az elsőkerék-hajtásúak kategóriában az idén. Az új Civic Type R már Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, a Spa-Francorchampson és Estorilban is megdöntötte az elsőkerék-hajtású kategória körrekordját. Mindezt 2018-ban, úgyhogy igen mozgalmas, sikerekkel teli félévet tudhat maga mögött a Honda.

Nem volt ez másként 2016-ban sem, tudniillik a Civic Type R előző nemzedéke szintén csúcsot futott az estorili, a silverstone-i és a Spa-Francorchamps pályán, sőt a Hungaroringen is. A Type R Challenge – 2018 korábbi állomásának a Nürburgring Nordschleife adott otthont, ahol – 7 perc 43,8 másodperces idejével – ugyancsak a leggyorsabb fronthajtású, sorozatgyártású szériaautónak bizonyult a Civic Type R.

Az új Civic Type R-t a tizedik generációs Civic fejlesztési programjának keretein belül dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektre. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a híres „piros H-val” jelölt modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.

A Hyundai több évre szóló partnerségi megállapodást kötött az AS Roma-val

A Hyundai bejelentette, hogy több évre szóló partnerségi megállapodást kötött az AS Roma-val, melynek értelmében a Hyundai lesz a klub új globális autóipari partnere.

A következő idénytől egészen 2021-ig minden hazai meccsen a Hyundai logó lesz látható a híres vörös és arany színű mez hátoldalán.

Ez az első alkalom, hogy a Hyundai ilyen jellegű partnerséget hozott létre az olasz labdarúgó piacon. Továbbá a márka szorosan együttműködik az AS Roma-val, hogy számos innovatív kezdeményezést és értékes előnyöket kínáljon a klub támogatóinak, azzal a céllal, hogy megkönnyítse a szurkolók mobilitását és ezáltal a futball még elérhetőbbé váljon számukra.

A partnerség részeként, a Hyundai szintén látható lesz a klub hazai meccsein a pálya szélén futó LED-es reklámokon, a klub edzőpályáján és más jogok mellett a különféle közösségi és digitális médiában való megjelenéseken keresztül.

Az új partnerség elindításának megünnepléseként az AS Roma elsőszámú csapatának játékosai, Edin Džeko, Javier Pastore, Bryan Cristante és Cengiz Ünder egy új videóban szerepelnek, amelyet a klub Trigoria-i edző létesítményében forgattak. A videóban egy csoport elhivatott szurkoló látható, akik meghívást kaptak egy exkluzív, színfalak mögötti túrára, ahol egy olyan különleges pillanatban volt részük, amikor a csapat játékosai váratlanul megjelentek és megajándékozták őket a szurkolók saját nevével ellátott 2018/19-es mezekkel. Nézze meg a videót a https://youtu.be/pv-4OdfJouY linken.

Ezzel a bejelentéssel a Hyundai tovább bővíti hosszú ideje fennálló jelenlétét a legmagasabb szintű labdarúgásban, miután már 20 éve vállal részt nemzeti és nemzetközi versenyekben.

Az AS Roma-val kötött partneri megállapodással a Hyundai tovább bővítette a páneurópai labdarúgó klubok iránti elkötelezettségét, miután hasonló szponzori megállapodásokat jelentett be az angol Premier League-ben szereplő Chelsea FC-vel, a spanyol La Liga-ban játszó Atlético Madrid-al, valamint a német Bundesliga-ban szereplő Hertha BSC-vel.

Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke a következőket nyilatkozta:

„Ez a partnerség egy újabb jelentős mérföldkő a Hyundai számára, amely a londoni Chelsea FC-vel, az Atlético Madrid-al és a Hertha BSC-vel kötött megállapodásokat követően tovább növeli az európai fővárosokban a hazai labdarúgás támogatását. Az AS Roma egy újabb klub, amely szenvedélyes szurkolótáborral rendelkezik, és illeszkedik azon stratégiánkhoz, amely a szurkolókat helyezi minden tevékenységünk középpontjába. Várakozással tekintünk az elkövetkező szezonokra, amelynek során igyekszünk visszaadni a rajongók számára a tőlük kapott támogatást.”

Guido Fienga, az AS Roma ügyvezető igazgatója, a következőket nyilatkozta:

„Örömmel jelentjük be az új partnerségi megállapodásunkat a világ egyik legsikeresebb autógyártójával, a Hyundai-jal. Az innováció és a kiválóság iránti közös ambícióink nagyon megkönnyítették ennek a megállapodásnak a létrejöttét. Büszkék lehetünk arra, hogy a Hyundai nevét viselhetjük mezeink hátán, és várakozással tekintünk a Hyundai-jal való szoros együttműködésre, mivel arra törekszenek, hogy szórakoztassák és összehozzák világszerte jelen lévő szurkolótáborunkat.”

A Hyundai 1999 óta a FIFA Top partnere, 2017-ig 18 éven át volt az UEFA elkötelezett támogatója és továbbra is kiemelt részt vállal a nemzeti válogatottak, valamint egyéni klubcsapatok támogatásában több országban: Franciaországban az Olympique Lyonnais, a következő szezontól az Egyesült Királyságban a Chelsea FC, Spanyolországban az Atlético de Madrid valamint Németországban a Hertha BSC támogatója lesz.

5 csillagos EURO NCAP-besorolást kapott az új Ford Focus

A vadonatúj Ford Focus maximális, 5 csillagos értékelést kapott a független törésteszt-intézet, az Euro NCAP vizsgálatán. Ez az egyik első jármű, ami az Euro NCAP, új, jóval szigorúbb tesztsorozatán ért el kiemelkedően magas pontszámot.

A Focusban kifinomult megoldások segítenek a balesetek megelőzésében, vagy súlyosságuk mérséklésében. Ezek egyike az Euro NCAP által is ajánlott Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, ami felfedezi az autó előtti útszakaszon, vagy annak közelében tartózkodó embereket, sőt azokat is, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát. A rendszer – amely automatikusan fékez, ha gázolásveszélyt észlel, és a vezető nem reagál a figyelmeztetésre – immár a kerékpárosokat is felismeri, és a fényszórók fényének segítségével éjszaka is működik.

Az Euro NCAP magas pontszámmal jutalmazta a Focusban a felnőtt utasok és a gyermekek védelmét. Ennek elérésében nagy szerepet játszik, hogy a Ford vadonatúj C2 padlólemezének alkalmazásával 40 százalékkal hatékonyabb lett az autó orr-részének energiaelnyelő képessége, valamint az, hogy a karosszériaszerkezet 33 százaléka ultranagy szilárdságú acélból és présedzésű, melegformázott bóracélból készül.

A Focus azokon a teszteken is maximális pontszámot kapott, amelyek két jármű oldalirányú ütközését szimulálják. Az európai vásárlók már hamarosan átvehetik a vadonatúj Ford Focus első példányait.

“Biztosan mindenki emlékszik még a saját vezetéstechnikai vizsgájára, amikor erősen koncentrált arra, hogy biztonságosan autózzon. A vezetés azóta sem lett egyszerűbb feladat – inkább csak hozzászoktunk a ránk nehezedő nyomáshoz. Ám az olyan technológiák, mint a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer csökkenthetik ezt a nyomást, így jobban figyelhetünk más, szintén fontos dolgokra, és magabiztosabban autózhatunk,” nyilatkozta Helmut Reder, a Ford Európa C-szegmensű globális termékcsaládjáért felelős igazgatója.

Kényelmesebb, nyugodtabb és biztonságosabb

A vezetősegítő technológiák minden eddiginél szélesebb kínálatának működését három radar, két kamera és 12 ultrahangos érzékelő segíti. A Focus legfontosabb új vezetősegítő technológiái:

Az Adaptív Sebességtartó Automatikát (ACC) ezentúl Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák egészítik ki, segítve a vezetőt az araszoló forgalomban. Az autóban az Euro NCAP által ajánlott Sávtartó Asszisztens és Intelligens sebességhatároló is működik
Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény és a Jelzőtábla-felismerő világítás már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját. A rendszer felméri az autó előtti útszakaszt, és – az iparában egyedülálló módon – a jelzőtáblák információit is felhasználja a látási viszonyok javítására.

A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a szegmensben elsőként bevezetett technológia, amely segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést az előtte hirtelen megálló vagy erősen lassító járművel.

Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer: az először a német, osztrák és svájci piacokon megjelenő rendszer a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen egy autópálya-felhajtón.

Ha mégis bekövetkezik egy baleset, az új Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus módosításával mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.

Megjelenik a Ford első Head-up display (HUD) rendszere az európai piacon, ami segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen elfordítania tekintetét az útról, aSzéles látószögű tolatókamera pedig180 fokos képet mutat az autó mögötti területről, miközben a vezető kitolat egy parkolóhelyről vagy egy kocsibeállóról.

A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; a rendszer most először kínál automatikus fékezés funkciót az ütközés elkerülésére vagy a baleset súlyosságának mérséklésére, ha a vezető nem reagál a jelzésre.

Az ötajtós ferdehátú, kombi és (bizonyos piacokon) négyajtós lépcsőshátú karosszériaváltozatban kínált Focus-család most igazán különleges egyéniségekkel gyarapodik, hiszen a stílusos Focus Trend és Titanium, a sportos Focus ST-Line és az előkelő Focus Vignale változatok mellett a vásárlók idén már a most elsőször kapható Focus Active crossovert is megrendelhetik

Tömegközlekedéssel kombinált járműmegosztó szolgáltatást fejleszt Indiában a Toyota

Egy hosszútávú együttműködés keretében indított a tömegközlekedés megreformálását célzó tesztprojekt részeként a Toyota Mobilitási Alapítvány két- és négykerekű bérelhető járművei enyhítik az utak zsúfoltságát, és egyszerűbbé teszik a metróállomások megközelítését az indiai Bengaluruban.

A Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) és a Világ Erőforrásai Intézet (WRI) az indiai Bengaluru város hat metróállomása közelében indít közös projektet két- és négykerekű járművek bérbe adására, illetve fuvarmegosztási célú felhasználására, hogy enyhítsék az utak zsúfoltságát, és hogy megkönnyítsék a metróhoz vezető út első/utolsó mérföldjének megtételét. A hat metróállomás környezetét a területhasználat és a fejlettség előre meghatározott szempontjai szerint mérik fel. A hozzáférhetővé tett termékek között lesznek kulcs nélkül használható elektromos robogók, elektromos kerékpárok, elektromos autók és mikrobuszok. Mindez azt szolgálja majd, hogy jobb képet lehessen alkotni a városi lakosság igényeiről. Az egyéves tesztidőszakot követően a TMF és a WRI a hat metróállomásnál szerzett tapasztalatokat megosztja majd a kormányzattal és más érdekeltekkel is.
Ez a projekt a TMF és WRI által 2016 decemberétől 2017 végéig működtetett Station Access and Mobility Program (STAMP) kiterjesztése, ami azt a célt szolgálja, hogy jól átgondolt megoldásokat kínáljon a tömegközlekedési csomópontok megközelítésére – méghozzá a mobilitás terén innovatív technológiákat és üzleti modelleket kijelölő platform segítségével. A TMF a WRI-vel közösen egy több indiai várost érintő, hároméves kezdeményezéssé bővítette a STAMP projektet, így Hyderabad lesz a következő város, ahol innovatív, utolsó mérföldes megközelítési megoldásokat alkalmaznak és tesztelnek majd. A szervezők arra számítanak, hogy e megoldások révén, illetve az indiai kormányzat tömegközlekedési programjaira támaszkodva, integrált és zökkenőmentes mobilitási élményt biztosíthatnak ügyfeleik számára.

A Wicked Ride által tesztelt megosztási koncepció
Kétkerekű járművek
• Bárhol letehető, a metróállomásokról elvihető robogók alkalmazása
• A robogót bármelyik ügyfél elviheti kulcs nélküli indítással
• Re-allokáció a nap végén
• Elektromos robogók rendszerbe állítása folyamatban. Elektromos kerékpárok tesztelése is folyamatban.

Elektromos autók és mikrobuszok
• Igény szerinti utasfelvétel akkumulátoros elektromos és hibrid elektromos autókba, vagy belsőégésű motorral szerelt mikrobuszokba
• Különféle üzleti modellek (köztük háztól-házig működő, vagy előfizetéses megoldások) tesztelése folyamatban

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK