Főoldal Blog Oldal: 263

Drive Happy program: teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét

A Toyota új-zélandi képviselete olyan világelső újításokat vezetett be a járműértékesítésben, amelyek túlzás nélkül forradalmasíthatják az autóvásárlás gyakorlatát.

Amióta világ a világ, a kereskedelem egyik alappillére az alku intézménye. Legyen szó észak-afrikai szőnyegkereskedőről vagy európai autóértékesítőről, az eladó – de nemcsak ő, a gyártó, a forgalmazó és a nagykereskedő, egyszóval a kereskedelmi lánc minden egyes eleme – biztonsági ráhagyással alakítja ki árait. Így aztán nagylelkűen engedményt tehet a vásárlónak – ha pedig a vevő olyan szerencsétlen, hogy eszébe sem jut lejjebb küzdeni az árat, hát magára vessen.

Ezt az alapvetően értelmetlen, kényelmetlen és egyenlőtlen rendszert számolta fel a Toyota új-zélandi forgalmazója, amikor idén áprilisban bevezette a Drive Happy konstrukciót. Az irányár fogalmát eltörölték, helyébe országosan egységes, kötelező, nem alkuképes árakat állapítottak meg. Ezek modelltől függően akár 10 000 új-zélandi dollárral (körülbelül 1,8 millió forint) alacsonyabbak, mint az eddigi listaárak – még mellbevágóbb, ha azt mondjuk, akár 16 százalékkal csökkentette véglegesen, nem visszavonhatóan autói árát a Toyota.

Mindezt nem piaci nyomásra tette a japán gyártó, és nem is azért, hogy felzárkózzon vetélytársaihoz, hiszen a Toyota a szigetország első számú autómárkája az új-zélandi autóforgalmazók szövetsége a MIA* szerint is; 2017-es piaci részesedése meghaladta a 19 százalékot (20 919 darab autó, ebből 1377 hibrid, ami az országban eladott részben vagy teljesen elektromos járművek 51 százalékának felel meg) – a márka több autót értékesített, mint a második és harmadik helyezett márkák együttvéve.

Az árcsökkentés azonban csak a kezdet. A Toyota ugyanis a márkakereskedés fogalmát is a feje tetejére állította. Ahelyett, hogy a kereskedők saját készlettel rendelkeznének, központi telephelyekről hívhatják le az autókat, így egy betérő érdeklődő nem az éppen helyszínen rendelkezésre álló pár tucat, hanem több ezer lehetséges autó közül választhat azonnal. Ugyanakkor kibővítették a tesztautóparkot, és bevezették a hétnapos elállási jogot: a vásárlást követő egy hétben kérdés nélkül visszaadhatja az autót a vevő, ha bármilyen okból elégedetlen vele.

A legfontosabb változás azonban talán az értékesítőket érinti, akik mostantól nem az eladott autók után kapnak jutalékot, hanem a vevőelégedettségi felmérések eredményei alapján díjazzák őket. Mivel árengedményekkel nem nyűgözhetik le a vásárlókat, segítőkészségük, felkészültségük, udvariasságuk lesz a mérce, a végeredmény pedig az, amit a Toyota az egész program elnevezésében megfogalmazott: Drive Happy – azaz az ügyfelek leljék minél nagyobb örömüket autójukban.

A Ford Chip Ganassi Racing csapat erősebb, mint valaha

A FIA Hosszútávú Világbajnokság legelső Szuper Szezonjának nyitó futamát a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán rendezik. Az intenzív téli tesztprogramnak köszönhetően a Ford Chip Ganassi Racing csapat erősebb, mint valaha, és készen áll, hogy megvívja harcait a GTE Pro géposztályban, ahol minden eddiginél ütőképesebb mezőny alakult ki.

A Michelin új gumiabroncsot hozott ki a 2018-as évadra, így a tesztek jó része arra irányult, hogy a csapatok a lehető legtöbbet hozhassák ki az új gumikból. Spa-ban kiderül majd, ki végezte a legjobb munkát ezen a téren.

“A Szuper Szezon nagyon komoly kihívást jelent, hiszen ebben az évadban két Le Mans 24 órás futamon is helyt kell állni, és a hosszú időn át tartó szezonban mindvégig összpontosítanunk kell” – mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsport globális igazgatója. “Nagy izgalommal készülünk arra, hogy idén nyáron újra négy Ford GT versenygéppel állunk rajthoz Le Mans-ban, és mindent megteszünk majd, hogy mind a négy GT pilótája ‘ezerrel tolja neki’. A célunk, hogy győzzünk Le Mans-ban, méghozzá mindkét alkalommal, és hogy a WEC-ben és az IMSA-ban egyaránt bajnoki címet szerezzünk. Az IMSA jól indult számunkra, ahol az első helyen állunk a GTLM egyéni, csapatszintű és gyártói tabelláján. Magasra törünk!”

A Ford kemény közdelemre számít a Ferrari, a BMW, az Aston Martin és a Porsche gépei ellen a WEC Szuper Szezonban, ráadásul a Le Mans-i futamon a Corvette is rész vesz majd. Egy ilyen komoly mezőnyben igazán jól jön, hogy a csapat olyan kiváló pilótákat tudhat a soraiban, mint a német Stefan Mücke és a francia Olivier Pla a 66. rajtszámú GT volánja mögött, vagy a brit Andy Priaulx és Harry Tincknell, akik a 67. rajtszámú autót vezetik majd. Spa-ban és Le Mans-ban a 66. számú autó legénységét az amerikai Billy Johnson erősíti, a 67. rajtszámú GT pilótáihoz pedig az Indicar szupersztárja, a brazil Tony Kanaan csatlakozik.

“Nagyon várom már a futamot Spa-ban és a Szuper Szezon kezdetét” – nyilatkozta Mücke. “Mindannyiunkat izgalommal tölt el, hogy idén kétszer is Le Mans-ban versenyezhetünk, ahol nagyon erős lesz a GTE Pro mezőnye, ráadásul új versenygépek is megjelennek majd a pályán. Kemény szezonra és kemény küzdelemre számítunk – de végtére is pontosan ez az, amire vágyunk. Tudjuk, hogy a Ford GT remek autó, ami az utolsó csavarig tökéletes. Télen rengeteget dolgoztunk, különösen a gumitesztekkel, hogy az autó tényleg hibátlan legyen. Úgy érzem, erősebbek és felkészültebbek vagyunk, mint valaha, úgyhogy szerintem idén jó esélyekkel vághatunk neki a bajnokságnak.”

A Ford Chip Ganassi Racing csapat mögött munkás téli időszak áll, s a részletekbe menő, alapos tesztprogramnak köszönhetően valószínűleg minden rendben lesz majd Spa-ban. A tesztek során rengeteg pit stop helyzetet is gyakoroltak, mert az erre vonatkozó szabályok megváltoztak a 2018-ban idényben. A csapatok ezentúl gumit is cserélhetnek az autók feltankolása közben, így a kiállások gyorsabbak és izgalmasabbak lesznek.

Miután 2017-ben már karnyújtásnyira volt élete első világbajnoki címétől, Harry Tincknell most nem akarja elszalasztani a lehetőséget.

“Szerintem az idei szezon kínálja a legjobb esélyt a bajnokság megnyerésére” – vélekedett Tincknell. “Ebben az évadban olyan pályákon versenyzünk majd, amelyek jól passzolnak a Ford GT-hez, hiszen minden lassú pálya kikerült az idei versenynaptárból. Remek érzés, hogy újra Andy és a korábbi csapattagok lesznek a társaim, és azt hiszem, télen még jobban összecsiszolódtunk. Eddig négy futamot nyertünk együtt, Le Mans-ban pedig másodikok lettünk, szóval ez a felállás remekül működik, ezért jó eredményre számítok Spa-ban. Tavaly itt már a második helyért harcoltunk, amikor egy elektromos hiba miatt egy egész kört veszítettünk, de az idei tesztek remekül sikerültek, úgyhogy szerintem repülőrajttal kezdünk majd az évadnyitó futamon.”

A Spa 6 órás futam mezőnye május 5-én, szombaton 13:30 órakor rajtol el.

Integrált autóüzemeltetési platform kifejlesztésében segít a Toyota Kínában

Az új mobilitási szektor egy példa nélküli szövetség keretében egyesíti erőit az autóiparral: világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, a mesterséges intelligencia, az autonóm autózás és a robotika területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota.

A márka által is támogatott együttműködés kulcsterületei közé tartozik a járműértékesítés és lízing, a szolgáltatások, a finanszírozás, a flottaüzemeltetés és autómegosztás, illetve a járművek és iparági szabványok közös fejlesztése.

A DiDi Chuxing vállalat és 31 autóipari beszállító cég, köztük a Lexus prémium márkát is jegyző, a környezetbarát hibrid elektromos meghajtás mellett az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia fejlesztésében is élen járó Toyota bejelentette a DiDi Autóipari Szövetség (D-Alliance) létrejöttét. Ez az első alkalom, hogy az új mobilitási szektor erőforrásai és erősségei, valamint az autóipar kulcsfontosságú láncszemei ilyen formában egyesülnek, hogy közös járműüzemeltetési platformot fejlesszenek ki, amely minden szempontból alkalmazkodik a közelgő személy- és áruszállítási forradalomhoz.

A partnerek hisznek abban, hogy ez a projekt kulcsfontosságú a felhasználó- és tulajdonos-központú autós ökoszisztéma létrehozása szempontjából, amelyben dominálnak az új energiát felhasználó járművek, az intelligens vezetési technológiák és a megosztott mobilitási megoldások. Cheng Wei, a DiDi Chuxing alapítója és vezérigazgatója szerint a DiDi Autóipari Szövetség olyan integrált közlekedési szolgáltatásokat kínál majd, melyek mind a kínai, mind a külföldi piacokon ötvözik az autólízing és értékesítés, az autófinanszírozás, az autók szervizelése, a flottaüzemeltetés és az autómegosztás megoldásait.

“A közeljövőben Kína központi szerepet játszhat a több mint száz éve létező autóipari és közlekedési struktúrák átalakításában. A szövetség hasznos eszköz a kínai fuvarozási szektor számára ahhoz, hogy ne csupán a méretek, hanem az innováció tekintetében is globális vezetővé válhasson” – fogalmaz Cheng.

A 31 alapító partner révén a szövetség kiterjed az OEM-re, az alkatrészgyártásra, az EV-szolgáltatásokra és digitális térképszolgáltatásokra. A társulásban jelenleg a következő vállalatok vesznek részt a Toyota mellett: FAW, DFAC, Chang’an Automobile, BAIC, GAC, BYD, Volkswagen, Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, Chery, JAC, Geely, SAIC Motor Passenger Vehicle, Zotye, CHJ, NEVS, WM Motor, SKIO, Dongfeng Yueda Kia, Hangteng, Hawtai, Eastone, Leapmotor, Bosch, Continental Electronics, CATL, NavInfo, CUSC, Sound Group, TELD, és a Tellus Power Group.

A DiDi 2015-ben vázolta fel autóipari üzleti stratégiáját, s azóta egy olyan autós szolgáltatási platformot épít, amiben integrálja a lízinget, az értékesítést, az autófinanszírozást, az üzemanyag-feltöltési és a karbantartási szolgáltatásokat. A világ legnagyobb utastömegét és az autós szolgáltatásokat összekötő stratégiai tér ideális az üzleti hasznosításra szánt, integrált autóüzemeltetési programok kifejlesztésére. A DiDi lépése egybeesik az OEM-ek és más iparági szereplők azon törekvésével, hogy fokozottabb szerepet vállaljanak az autóüzemeltetési ágazatban. A partnerek arra törekszenek, hogy kölcsönösen előnyös módon vegyenek részt az új iparági környezet kifejlesztésében rejlő hatalmas potenciál kiaknázásában. Az Országos Statisztikai Hivataltól és az Állami Biztosításfelügyelettől, illetve ágazati elemzőktől származó adatok alapján Kínában az összes, autózáshoz kapcsolódó kiadás (nem számítva a járművek beszerzését) 2017-ben elérte a 7.000 milliárd RMB összeget. Ugyanez az összeg a becslések szerint 2022-re 11.000 milliárd RMB lesz. 2012 és 2017 között különösen a megosztott mobilitási megoldásokhoz kapcsolódó kiadások ugrottak meg: nulláról 300 milliárd jüanra. A DiDi Autóipari Szövetség 2022-re várhatóan több mind kétezer milliárd jüannal részesedik majd az összes, autózáshoz kapcsolódó kiadásból.

A szövetség alapító gyűlése alkalmával a DiDi és partnerei felvázolták az együttműködés kereteit:

• A DiDi hasznosítja kapacitásait, köztük big data adatelemzőit, tevékenységei léptékét, működési szakértelmét és hálózati erőforrásait, hogy partnereivel integrált autózási megoldásokat fejlesszen ki autólízing-, valamint autómegosztási és értékesítést követő szolgáltatási platformjainkon.
• A szövetség a DiDi járműbiztonsággal és funkcionalitással kapcsolatos szakértelmére, illetve a mobilitási felhasználásokkal kapcsolatos ismereteire támaszkodva támogatja a tervezésre, gyártásra, működésre és értékesítést követő folyamatokra kiterjedően az OEM-ek és a DiDi közötti együttműködést a megosztott mobilitási szektoroknak szánt modellek kifejlesztése érdekében.
• A szövetség az elektromos járművek töltésével foglalkozó vállalkozásokkal közösen tevékenykedik majd, elősegítve az új energiával működő járművek bevezetését a megosztott fuvarozási szegmensben. A világ legnagyobb elektromos járműflottájának üzemeltetőjeként a DiDi a becslések szerint 2020-ban egymillió elektromos járművet működtet majd e platform segítségével. A szövetség a DiDi adatfeldolgozó kapacitásainak segítségével optimalizálja a feltöltő állomások tervezését, építését és üzemeltetését, maximalizálva a töltőpontok hatékonyságát, és kielégítve a folyamatosan használt EV-k tulajdonosainak igényeit.
• A DiDi Autóipari szövetség lehetővé teszi az ágazati szövetségek és vállalkozások, illetve a szabályozási testületek (például a Nemzeti Új Energia Innovációs Központ) munkájának összehangolását az új energiával működő járművek tervezése és gyártása terén, valamint az intelligens vezetési technológiákra és a töltőállomások tervezésére érvényes egységes szabványok kidolgozása érdekében.
• A szövetség létrehozása mérföldkőnek számít az internet-alapú közlekedésszervezés és az autóipari ágazat közti együttműködés megnyitásában. A partnerek ismét megerősítették elkötelezettségüket egy olyan nyílt platform létrehozása mellett, ami hozzájárul mindkét szektor innovációs kapacitásainak javításához.

[TESZT] Ford EcoSport 1.0 GTDi Ecoboost ST Line – a nem is annyira apró szabadidőautó újradefiniálása?

Koncepcióként a Ford EcoSport egyértelműen a mini SUV szegmenst célozta. Ez nyilván meg is maradt fő irányvonalként, azonban a körítés és tálalás inkább hajaz személyautós megközelítésekre, mintsem “városi terepjárós” jellegre.

Megkapta kötelező jellegű faceliftjét a Ford EcoSport, így ténylegesen elvarrták a márkánál azokat a hiányosságokat, amelyek esetlegesen felmerültek az autónál. Bár igazándiból nem túlzottan észrevehető a váltás, mindenesetre az új, 2018-as modellévű Ford EcoSport sokkal modernebb, fiatalosabb, és ténylegesen sportosabb lett, mint az első szériás eresztés.

Ugyanis a Ford EcoSport megjelenése után rögtön belefutott abba, hogy jó, jó, EcoSport az elnevezés, ami trendi, és hangzatos is. De mitől eco, és mitől sport? A gazdaságosság mintaképét nem róla mintázták a Fordnál (főként az 1 literes motorok esetében értendő), sem pedig sportos mivoltáról volt ismert.

Lényegében újragondolták tehát a szellemiséget, és megszületett a frissített Ford EcoSport. És igen, ez a modell már ténylegesen sportos elemeket hordoz, főként, ha ST Line felszereltséggel rendeljük: hangsúlyos hűtőmaszk, olyan, amely tökéletesen beleillik a jelenlegi Ford-márkaarculat profilba.

A kettéosztott beömlők megmaradtak, de a felső maszk viszi a jelleget, a morcosra húzott lámpatest-sziluettek pedig remekbeszabottan épülnek bele környezetükbe.

Bár magas építése van a Ford EcoSport-nak, ezzel együtt korábbi dobozjellegét elhagyták a kialakításnál, s mostanra kompaktabb külső érkezik, ügyes megoldásokkal és optikai részletekkel. A tesztautó például tökéletesen volt konfigurálva (ST Line), elsősorban színválasztás és a felnik nyerték el szerkesztőségünk tetszését; de természetesen a belső kialakítás, negvalósítás is ízlésesen volt társítva.

Egyedi megoldásokban a faceliftes Ford EcoSport esetében sincs hiány

Még mindig szeretjük a Ford EcoSport csomagtérajtajának megoldását: balról jobbra nyílik, igen, amolyan vérbeli SUV jelleggel. Korábban a pótkerék is ide volt applikálva, ami egyébként szintén jópofa megoldásnak tűnt, ugyanakkor rontott a komfortfaktoron. Tény, hogy nem a legpraktikusabb a kifelé nyíló hátsó ajtó, hiszen ha mondjuk egy mélygarázsban farral állunk a falra merőlegesen, bizony nehézkesen fogunk tudni ki- és bepakolni az autóba. Áthidalalható mindez a legegyszerűbb módon: orral álljunk be.

Magasröptű és bonyolult tanácsunk után nézzük, mit tartogat a Ford EcoSport megújult enteriőrje. Egyértelmű, hogy a cockpitnél keresendők a változások, a ráncfelvarrás hozta magával a középkonzol teljes újragondolását.

A 2018-as modell megkapta a tabletes megoldást, tehát az infotainment kijelzőmodulja kitüremkedik a konzolból, egyfajta meghosszabításként van jelen esztétikai értelemben.

Jól átlátható műszeregységek közvetítik az információt utazás közben, minden értelmezhető, a vezető keze alá dolgozik. A kormánykerék fogása jó, az üléspozíciók kellően magasak, a kilátás is rendben van, annak ellenére, hogy az A oszlopokat még mindig vastagnak érezzük. Az ülések eregonómiája szintén jól eltalált, az ülő- és hátlapok megfelelő hosszal és szélességgel állnak az elöl ülők rendelkezésére.

Hátul is kellemes a férőhely, jól hangolt fej- és vállteret kapunk, a lábterek és térdterek is remekelnek. Négy személlyel kényelmes az utazás, hosszabb távon is, az elül MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés közepesen keményen simítja az úthibákat.

Nem lesz probléma akkor sem, ha földútra tévedünk

A magasabb lépítésből adódóan a Ford EcoSport nem jön zavarba, ha letereljük az aszfaltcsíkról, és beirányozunk egy könnyedebb földutat. Terepjráóképessége nincsen, hiszen nem az a kategória, de sekélyebb gázlón, patakon, murvás-kavicsos útszakaszokon hibátlanul át tudunk kelni útjaink során.

Az 1 literes, 3 hengeres EcoBoost benzines karakterisztikája nem sokban változott az elődmodelléhez képest: még mindig ugyanolyan kiváló menettuljadonságokkal rendelkezik, mint annakelőtte. A maximélis teljesítmény 125 lóerő, ehhez 6000-es percenkénti fordulatszámon kell forognia a főtengelynek. Csúcsnyomatékként 170 Newtonmétert ad meg a gyártó, ez viszont már alacsony, 1400-as RPM-en rendelkezésre áll. S valóban: a tesztelt Ford EcoSport 1 literese rendkívül alacsony fordulatszám-tartományban képes kirobbanó gyorsításokat produkálni, megtorpanás nélkül.

Persze a 3 hengeres karakterisztikából adódóan szükséges némi gázfröccs induláskor, hogy ne torkolljon lefulladásba a történet, de ha elkapjuk a megfelelő pillanatot, remek köröket futhatunk az autóval. A gyári 0-100 gyorsulási értéket nem is értjük (12.7 másodperc), mi 11 másodperc alatt, egész pontosan 10.7 másodpercet rögzítettünk.

Jobb a fogyásztás, mint korábban

Fogyasztás terén is jobban teljesített az új, 2018-as modellévű Ford EcoSport, mint elődje. Városban sikerült 6.4 literes százas átlagot produkálnunk (város, előváros, dugók), illetve országúti környezetben 4.4 liter volt a maximum, amit átlagként tapasztalatunk. Volt ennél alacsonyabb is az érték (3.9-4.2 liter).

2018 Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 999 cm³

Maximális teljesítmény: 125 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 170 Nm @ 1400 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4273 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1665 mm

Tengelytáv: 2519 mm

Első gumik mérete: 205/50 R17

Hátsó gumik mérete: 205/45 R17

Tömeg, üresen: 1250 kg

Megengedett össztömeg: 1715 kg

Csomagtartó mérete: 333 liter, 1238 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 52 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.7 s (gyári), 10.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.8 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 4.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 4.7 l/100km

Vegyes: 5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 126 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Már nincs sok hátra a BMW 8-as Coupé érkezéséig

A BMW tervezőmérnökei az idén érkező luxusautó sorozatgyártás előtti utolsó tesztjeit végzik Walesben, hogy a hajtáslánc és a futómű kiválóan összehangolt működése mellett a letaglózó gyorsulásokat és a fejedelmi kényelmű utazásokat garantáló járműbeállításokat is tökéletesre csiszolják.

A sorozatgyártást megelőző utolsó finomhangolási fázisban az új BMW 8-as Coupé rendkívül átfogó menetdinamikai sokszínűségről tesz tanúbizonyságot. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei ezekben a napokban végzik a nagy-britanniai Wales aszfaltcsíkjain a hamarosan debütáló luxusautó végső simításait, amelyek elsődleges célja a hajtáslánc és a futómű kiváló összhangjának véglegesítése. A figyelem középpontjában a BMW M850i xDrive Coupé modell áll, amely kivételesen intenzív stílusban testesíti meg a BMW új luxus sportautójának lélegzetelállító kvalitásait. A teljesen újratervezett V8-as erőforrás, a csúcstechnológiát képviselő BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, az aktív hátsó differenciálzár, valamint az aktív borulásgátló rendszerrel és aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) felszerelt BMW M Professional adaptív futómű kiváló egységet alkot, letaglózó sportossággal és fejedelmi menetkomforttal ruházva fel a BMW új luxuskupéját.

A benzinmotor és a futómű egyik legkiválóbb közös erénye a rendkívül széles tartományban állítható karakterisztika. A nyolchengeres erőforrás, amelyet a bajor prémiumgyártó első ízben a BMW M850i xDrive Coupé modell motorházteteje alá épít be, minden fordulatszám-tartományban bőséges forgatónyomatékkal és visszafogott hangzással váltja valóra a végtelen szabadság érzését kínáló, pihentető, soha véget nem érő utazásokat. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT és SPORT+ üzemmódjai ezzel szemben a lehető legvérmesebb teljesítmény-leadás és az erőteljes orgánum adrenalintól túlfűtött kettősét ébresztik fel. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók keménysége, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) engedékenysége és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás teljesítmény-elosztása eközben minden pillanatban az adott vezetési szituációhoz igazodik. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás hátsókerék-meghajtásra optimalizált hangolása a vezetés szüntelen élményét élteti, a hátsó osztóműbe épített aktív differenciálzár pedig minden kanyarban önfeledt mosolyt csal az ambiciózusabb sofőrök arcára.

„Ami az új BMW 8-as Coupé tesztvezetése közben folyamatosan lenyűgözött, az a modell hihetetlen rugalmassága” – mondta Markus Flasch, a BMW 8-as sorozat projektmenedzsere. „Amint a gázpedállal vagy egy gombnyomással a sofőr komfort üzemmódba vagy sportos vezetésre vált át, a gépkocsi azonnal alkalmazkodik hozzá” – fogalmazott.

Az új BMW 8-as Coupé rendkívül dinamikus vezethetőségének záloga az alacsony súlypont, a kimagasló karosszériamerevség és az akár versenyautósan feszes futómű-hangolás. A BMW M850i xDrive Coupé modell esetében a lélegzetelállító agilitást és a közvetlen kormányzást már az alapfelszereltség részeként aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és aktív borulásgátló rendszer segíti. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók ráadásul mindegyik vezetési szituációban maximális kerékstabilitást garantálnak, a tökéletes úttartás így intenzív kigyorsítások közben, ambiciózus kanyarvételekkor és egyenetlen útfelületeken is mindvégig garantált.

„Az új BMW 8-as Coupé kizárólag eltérő méretű gumiabroncsokkal lesz elérhető, hogy a futóművet állító rendszerek optimális hangolásával, a lehető legsportosabb vezethetőség érdekében maximálisan kihasználhassuk a szélesebb hátsó kerekekben rejlő lehetőségeket” – jelentette be Jos Van As, a BMW 8-as sorozat futómű-rendszereiért felelős tervezőrészleg vezetője. „A kerekek nagyobb dőlésszöge és a speciális elasztokinematikai hangolás ugyanakkor már a vezérlőelektronika közbeavatkozása előtt is extrém magas kanyarsebességek elérését teszi lehetővé. Mindez azt jelenti, hogy a modell aktív menetstabilizáló rendszerrel is bámulatos versenypályás eredményekre képes” – tette hozzá.

A BMW M850i xDrive Coupé modell lélegzetelállító kvalitásaihoz nagymértékben hozzájárul a letaglózóan sportos teljesítmény-leadás szimbólumaként megtervezett V8-as erőforrás. Miközben saját tömege megegyezik az elődmotor értékével, az új szív 50 kW-tal / 68 lóerővel nagyobb maximális teljesítmény és 100 Nm-rel több forgatónyomaték leadására képes. A BMW M850i xDrive Coupé modell motorházteteje alatt így 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték lakozik, utóbbi ráadásul már percenkénti 1 800 főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll. A nyolchengeres erőforrás a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó részletekbe menően továbbfejlesztett változatán keresztül adja le teljesítményét és forgatónyomatékát. A minden korábbinál korszerűbb váltót hosszabbra nyújtott fokozatok és még rövidebb váltóutak jellemzik.

„Az új V8-as motor a teljesítmény és a kiegyensúlyozottság közötti lehető legkiválóbb egyensúlyt teremti meg, amely az új BMW 8-as Coupé egyik legfőbb ismérveként is szolgál” – nyilatkozta Christian Billig, a BMW 8-as sorozat hajtáslánc-beépítéséért felelős tervezőrészleg vezetője. A nyolchengeres erőforrás még a legintenzívebb kigyorsítások közepette is tökéletes szinkronban dolgozik együtt a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó továbbfejlesztett változatával, a sport kipufogórendszer orgánuma pedig hitelesen ad hangot az új luxus sportkupé teljesítményének. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak és az aktív hátsó differenciálzárnak köszönhetően a motor ereje minden vezetési szituációban pontosan arra a tengelyre és arra a kerékre érkezik meg, ahol a megtorpanás-mentes, vérpezsdítően lendületes menetteljesítményhez szükség van rá.

A walesi tesztelés lezárásával a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei egy rendkívül átfogó, hosszan tartó, intenzív tesztidőszak végéhez érkeznek. Az új BMW 8-as Coupé prototípusait a szakemberek az elmúlt hónapokban a legkeményebb versenypályákon, lezárt útszakaszokon és több tízezer kilométernyi közúton fogták vallatóra és finomhangolták, hogy az idei év végén a lehető legtökéletesebb modellt adhassák a BMW ügyfeleinek kezébe. Az új BMW 8-as Coupé az északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő Arjeplog környékén, a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontjában és a Zöld Pokolként emlegetett Nürburgringen is megfordult.

A Münchenben székelő vállalatcsoport még idén bemutatja az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártásra kész változatát. A típusjelzésben található 8-as szám mindig is a BMW modellpalettáján betöltött kimagasló pozíciót jelentette: legyen szó akár a BMW Z8 roadsterről, akár a BMW i8 plug-in hibrid sportautóról, a 8-as szám kivétel nélkül az extrém sportossággal és a vezetés abszolút élményével forrt össze. Ily módon természetes, hogy az új BMW 8-as Coupé a bajor prémiumgyártó luxus színvonalú modelljeinek egyik meghatározó alappilléreként érkezik meg az utakra, megnyitva a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájában előirányzott modellújítási hullám legexkluzívabb fejezetét.

A Toyota feltette a kérdést: vajon gyermekeink miatt vásárolunk hibrid autót?

Az elmúlt 4 évben megnyolcszorozódott környezetbarát, a városi közlekedés során akár 50-70 stázalékban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közeledő hibrid elektromos autók magyarországi értékesítése, aminek éllovasa egyébiránt az együtt a hazai hibrid értékesítések négyötödét jegyző Toyota, és prémium márkája, a Lexus volt.

Szemben a kezdeti időszakkal, amikor az idén már két évtizedes múltra visszatekintő zöld technológia felé túlnyomórészt csupán a környezettudatos magánvásárlók nyitottak, mára a hibrid elektromos autók eladásainak közel kétharmadát Magyarországon is a vállalati flották jegyzik. Nem szabad elfelejteni ugyanakkor, hogy az utóbbi időben a juttatásként céges autót kínáló vállalatok körében egyre inkább hódít az úgynevezett ’user-chooser’ opció, amikor a munkavállaló egy meghatározott költségszinten szabadon választhat néhány márka modelljei között. Az ilyen felhasználó autóválasztási szempontból gyakorlatilag magánvásárlóként működik, hasonló motivációkkal és preferenciákkal. Az alábbiakban annak jártunk utána, hogy miért is választunk magánvásárlóként és vállalati autóként is egyre többen környezetbarát hibrideket, és mennyire befolyásolnak minket gyermekeink ebben a döntésben.

Aki ma Magyarországon környezetbarát új autó vásárlásában gondolkodik, 21 márka 89 részben vagy teljesen elektromos modelljéből válaszhat (hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos), amiből 45 db külső töltést nem igénylő full hibrid elektromos (HEV), 30 db egy addicionális, külsőleg tölthető akkumulátor révén további tisztán elektromos kilométerek megtételére alkalmas plug-in hibrid elektromos (PHEV) és 14 db limitált hatótávú akkumulátoros elektromos (EV) modell. Más kérdés, hogy az autóvásárlók a zöld autózást gyakorlatilag két márkához, a hibrid elektromos technológia élharcosaként ismert Toyotához és prémium márkájához, a Lexushoz kötik: a hazánkban eladott zöld autók négyötödét e két japán márka jegyzi, és a Magyarországon legnépszerűbb zöld autók TOP5-ös listájára sem fér fel más márka modellje. Ebben kétségkívül szerepe van persze annak is, hogy a Toyota és a Lexus közismerten évtizedes előnnyel rendelkezik a hibrid elektromos technológia fejlesztése terén, és ha ez nem volna elég, ők kínálják a piac leszélesebb, 16 modellből álló, a városi kisautó Toyota Yaristól a Lexus LC szuperspotkupéig minden szegmensre kiterjedő környezetbarát hibrid modellportfólióját.

No de miért választ ma valaki magánemberként vagy épp vállalati flottafelhasználóként tudatosan zöld autót? A vállalati felhasználókat több ok is sarkallhatja erre, a hibrid elektromos autókra jellemző alacsony üzemben tartási költségektől kezdve a jobb értéktartáson át a vállalati imázsra gyakorolt pozitív hatásig. Miközben a környezetszennyező dízelekhez hasonlóan alacsony fogyasztást várhatunk tőlük, egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van, mint egy dízelben, amelyek az utóbbi esetén borsos javítási számlákat eredményezhetnek, ráadásul a hibrid autók maradványértéke (használtautóként várható eladáskori ára) a legjobbak között van a piacon. Ha pedig a vállalati imázs és társadalmi felelősségvállalás került szóba, érdemes megemlékezni a a Klíma Csoport EV100 elnevezésű globális kezdeményezéséhről. Ennek keretében meghatározó globális vállalatok kötelezték el magukat arra, hogy 2020-ra vállalati flottáik 25%-a, 2025-re 50%-a, 2030-ra pedig 100%-a hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos (plug-in hibrid), akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművekből álljon.

No de mi hajt bennünket magánvásárlóként, vagy épp szabadon választó ’user-chooser’ flottafelhasználóként a környezetbarát hibrid autók vásárlása irányába?

Kifejezetten az autóiparnál maradva például több kutatás is rávilágít arra, hogy a gyerekek sokat foglalkoznak az autós márkákkal, figyelik a reklámokat és szüleik ilyen irányú viselkedését is, ám ha lehet, még náluk is fogékonyabbak a környezetbarát, zöld, a természetet megóvó megoldásokra. Nem meglepő (a gyerekek sok területen követik szülei attitűdjét), hogy a Michigan State University korábbi kutatása szerint a gyermekek 39 százaléka vásárol majd később egy bizonyos autómárkát, ha azt már szülei is használták. Ez a meglepően erős korreláció egyre jobban kihat az autóforgalmazók marketingstratégiájára. Sokkal izgalmasabb ugyanakkor, hogy az Adage kutatása szerint ötből három szülő bevonja a gyermekét az autóvásárlásba, pontosabban a kicsinyek szempontjait is figyelembe veszi, ha új járművet szeretne a család. Nem egy családfő számolt be például arról, hogy gyermekének jövőjére gondolva, nem ritkán a csemeték konkrét sugallatára döntött úgy, hogy környezetbarát hibrid elektromos autót vásárol.

Azokban az esetekben pedig, amikor nem konkrétan a gyermekek kérték a hibrid autók vásárlását, kvázi számon kérve a szülőket, sok esetben meghatározó szempontnak bizonyult az, hogy milyen világot szeretnénk a gyermekeinkre hagyni. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy akár magánvásárlóként, akár user-chooser vállalati autó használóként döntünk az új autó paramétereiről, gyermekeink (és a számukra általunk kívánt jövő) alapvető hatással vannak arra, hogy zöld autót választunk…még abban az esetben is, ha nem vagyunk gyakorló szülők, de közép- vagy hosszútávon családbővítést tervezünk.

Ha fontos, hogy jó legyen a kedélyállapotunk, szerezzünk be egy Ford Focus RS-t!

Az adrenalin növelő szabadidős programok közül bizonyítottan a nagy teljesítményű sportautó vezetése pörgeti fel legjobban az embereket. A Ford Focus RS pedig pontosan ilyen.

A tanulmány készítői a “pörgős pillanatokat”, vagyis a közérzetünk alakulásában fontos szerepet játszó érzelmi csúcspontokat mérték önkéntesek bevonásával, miközben azok kedvenc focicsapatuknak drukkoltak, végigizgulták a Trónok Harca legújabb epizódját, vagy szerelmükkel csókolóztak. A vizsgálatból az derült ki, hogy csupán a hullámvasutazás leghúzósabb pillanatai múlták felül azt az intenzív örömöt, amit az okoz, ha valaki nap mint nap egy sportkocsival autózik.

“Lehet, hogy egy hullámvasút magával ragadó élményeket nyújt, de aligha alkalmas rá, hogy ezzel járjunk munkába nap mint nap,” mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezetője. “A tanulmány bebizonyította, amit mi eddig is tudtunk, hogy egy izomautó mennyivel többet nyújt annál, mint hogy elvisz minket A-ból B-be. Egy nagy teljesítményű autó a közérzetünk javításában is fontos szerepet játszhat. A mostani Focus RS utolsó darabjai még a márkakereskedésekben várják leendő tulajdonosaikat, akik nap, mint nap erre az élményre vágynak” – tette hozzá Szamosi.

A Ford Focus RS modell innovatív AWD rendszere, valamint több, a vezetési élményt fokozó teljesítményjavító technológia mindig mosolyt csal a tulajdonosai arcára

A Focus RS , amely 2016-ban meg nyerte az Év Autója díjat a nagy presztízsű Nemzetközi Járműdinamikai Versenyen (VDI), intelligens Ford Performance Összkerékhajtásával kategóriaelső kanyarsebességgel, borzongató teljesítménnyel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót.

A Focus RS-ben emellett számos teljesítményfokozó technológia működik, és ez az első Ford RS modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál.

Különleges tervezésű, 350 lóerős, 2,3 literes új EcoBoost motorjával ez az autó minden idők leggyorsabb RS-modellje: 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 266 km/óra.

A Focus RS volt az első a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. Ezek közt szerepelt a Ford GT ultranagy teljesítményű szupersportkocsi is, ami 2016-ban a Le Mans-i 24 órás versenyen 50 év után ismét fényes győzelmet aratott.

A kifutó Focus alapjaira tervezett izomautó gyártása április elején ért véget, az utolsó darabok még néhány hétig elérhetőek a prémium FordStore márkakereskedésekben.

Az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás páratlan irányíthatóságot kínál

A vadonatúj Focus RS-ben Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás működik, új szintre emelve az autó irányíthatóságát és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva az új modell remek kormány- és gázreakcióit és ívmeneti tulajdonságait.

A Ford Performance AWD rendszer alapját a hátsó hajtómű (RDU) mindkét oldalán elhelyezett, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolók képezik. Ezek vezérlik az autó első/hátsó nyomatékmegosztását, valamint a hátsó tengely oldalankénti vonóerő-elosztását, ami drámai mértékben növeli az irányíthatóságot és a kanyarstabilitást.

Az RDU-ban elhelyezett vezérlőegység a pillanatnyi vezetési körülményeknek megfelelően folyamatosan változtatja az első/hátsó és az oldalankénti nyomatékelosztást; ennek meghatározásához a rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzoraiból. A rendszer a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja, s az ide jutó forgatónyomaték 100 százaléka is hajthatja az egyik kereket, emellett pedig az RDU alig 0,06 másodperc alatt képes átirányítani a vonóerőt a másik oldali kerékre.

Kanyarmenetben – a kormányzási szög, az oldalirányú gyorsulás, a perdületi ráta és a sebesség figyelembe vételével – a hátsó hajtómű megelőző jelleggel azonnal átirányítja a nyomatékot az ívkülső hátsó kerékre. E nyomatékátvitel eredményeképpen az autó a kanyar ívére “fordul”, így jelentős mértékben javul az ívmenet stabilitása, és gyakorlatilag megszűnik az alulkormányzottság.

A mérnökök úgy hangolták az AWD rendszert, hogy kiemelkedő útfogást (ahol a centrifugális erő meghaladja az 1 g értéket) és kategóriaelső kanyarsebességet érjenek el, s hogy a jármű a kanyarból kiérve erőteljesen gyorsíthasson. Semleges viselkedésével és azzal a tulajdonságával, hogy jól uralható túlkormányzottsága révén magabiztosan lehet vele driftelni a versenypályán, a Focus RS hihetetlenül élvezetes vezetési élményt kínál.

Az optimális menetdinamika érdekében a Ford Performance AWD rendszert összehangolták az autó fejlett Elektronikus Stabilitásvezérlésével, valamint a fékek működésén alapuló Nyomatékvektor Szabályozással, ami az AWD rendszer saját nyomatékvektor-szabályozásával párhuzamosan működik.

Az exkluzív futóműmegoldások közt szerepel a sportos felfüggesztés az áthangolt feszességű (elöl 33 százalékkal, hátul 38 százalékkal keményebb) rugókkal, illetve a Focus ST-ben alkalmazottnál merevebb bekötési pontokkal és stabilizátorrudakkal, valamint a kétféle beállításban használható lengéscsillapítók, amelyek Sport üzemmódban 40 százalékkal felkeményednek, így sokkal jobban megfelelnek a versenypálya-használathoz. Az első felfüggesztés merevebb csuklóinak és rövidebb lengőkarjainak köszönhetően a gondosan hangolt elektromos szervokormány közvetlenebb kapcsolatot teremt a vezető és az útfelület között, és kiváló kormányérzetet biztosít.

A Ford mérnökei együttműködtek a Michelin szakembereivel a nagy teljesítményű, 235/35 R19-es gumiabroncsok kifejlesztésében, hogy ezáltal tökéletesre csiszolják a Focus RS menetdinamikáját. Az autó külső formatervét ugyancsak a dinamikai szempontokat szem előtt tartva fejlesztették. Az első légterelő, a hátsó spoiler és a padló alatti aerodinamikai elemek kiiktatják a felfelé ható erőket, míg a formaterv egésze olyan kiegyensúlyozott aerodinamikai teljesítményt nyújt, amely mindkét tengelyen kiküszöböli a felhajtóerőt, így biztosítva az optimális nagysebességű egyenesfutást és irányíthatóságot.

0,355-ös légellenállási együtthatójával az új modell alakja 6 százalékkal áramvonalasabb az előző Focus RS karosszériájánál. A kompaktabb orr-rész 9 százalékkal csökkenti az autó légellenállását, jelentősen javítva ezzel teljesítményt nagy sebességnél, és mérsékelve az autó üzemanyag-fogyasztását.

A teljesítményt modern technológiák növelik

A vadonatúj Focus RS teljesítményét és irányíthatóságát modern technológiák fokozzák; ezek a megoldások extrém menetteljesítményeket biztosítanak, amelyeket bármilyen képzettségű vezető élvezetesen kiaknázhat.

A vezető négyféle Hajtási Üzemmód közül választhatja ki a körülményekhez képest éppen optimális beállítást: a Normal és Sport üzemmódok a közúti autózást támogatják, míg a Track és a különleges Drift Üzemmód kifejezetten versenypályára való.

Az egyes beállítások a váltókar mellett elhelyezett, jól kézre eső kapcsolóval aktiválhatók; minden üzemmód egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás (AWD), a lengéscsillapító-vezérlés és az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait, valamint a kormánymű és gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását.

Az iparágban elsőként kínált Drift Üzemmód kapcsolásával egy különleges kalibráció szerint változik meg az AWD rendszer nyomatékelosztása, hogy a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhasson.

A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgésgátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat.

A műszeregységben megjelenő Teljesítményre Hangolt Fokozatváltás Kijelzés segít a vezetőnek, hogy az autó a váltások során is tökéletesen gyorsítson: a rendszer jelzi, amikor a motor 5.900 1/perc fordulatnál elérte az optimális váltási pontot, és a fény villogni kezd, ha a fordulatszám a 6.800 1/perces felső határhoz ért.

Annak érdekében, hogy a kemény versenytempó mellett is megbízhatóan lassítson, a vadonatúj Focus RS 350 mm-es hűtött első féktárcsákat kapott (az elődmodell 336 mm-es tárcsái helyett), amit kis tömegű, alumínium Brembo négydugattyús monoblock féknyergek markolnak; a féknyergek különleges “RS kék” színben pompáznak, és opcióként Brembo-embléma is díszítheti őket. A könnyűfém féknyergek alkalmazása kerekenként 4,3 kilogrammos tömegcsökkenést eredményezett az előző Focus RS kisebb, 336 mm-es féktárcsákkal szerelt szerkezetéhez képest.

Az intenzív versenypálya-használat gyakran jár együtt a fékek fáradásával, ezért a mérnökök külön légbeömlő nyílásokat alakítottak ki az autó orr-részén a fékek hűtésére, valamint két légcsatornát a padló alatt, sőt az alsó lengőkarra is légterelő került. Az első féktárcsán ugyancsak aerodinamikai szempontok szerint kialakított terelőlapátok segítik a hűtést.

Kifejezetten az RS számára tervezett, nagy teljesítményű EcoBoost motor

A vadonatúj Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával. Az erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a Focus RS-be beépített változat teljesítménye 10 százalékkal gyarapodva 350 lóerőre nőtt.

A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, ami nagyobb mérvű légáramlást biztosít, emellett pedig jóval nagyobb méretű közteslevegő-hűtőt építettek be, maximalizálva ezzel a töltési sűrűséget. A motor levegőellátását tovább javítja az új, kisebb ellenállású szívónyílás és a nagy furatú, nagy teljesítményű kipufogórendszer, ahol a kipufogócsőben elektronikus vezérlésű szelep segít az ellennyomás és a kipufogózaj kiegyensúlyozásában.

A hengerfej olyan könnyűfém ötvözetből készül, ami ellenáll a magasabb hőmérsékletnek, a motorblokkot pedig nagy szilárdságú öntöttvas betétek erősítik.

A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a motor hűtésére, ezért tágasabb helyet hagytak az autó orr-részében a sokkal nagyobb hűtőradiátor-egységnek (ez a legnagyobb ilyen elem, amit valaha egy Focusba építettek). A hatékonyabb rendszer még a kemény versenypálya-használat során is tökéletes hűtőkapacitást biztosít.

A motor körültekintő hangolásának köszönhetően az erőforrás már alapjáratról remekül reagál a gázparancsra, közepes fordulatszám-tartományban pedig komoly vonóerőt biztosít, és könnyedén pörög fel a 6.800 1/perces maximális fordulatszámig.

Korábban korábbi hírekben olvashattuk, hogy egyes Focus RS modelleknél a hengerfejtömítés hibája miatt a hűtőfolyadék beszivároghat a motor égésterébe. A szivárgó hengerfejtömítés jelentős fehér füstöt és/vagy alacsony hűtőfolyadék szintet eredményezhet külső szivárgási jelek nélkül. A hibát a gyár mérnökei azóta kiküszöbölték, és a most elérhető modellek mindegyike tökéletes állapotban adja le a maximális teljesítményét.

A lelkesítő teljesítményhez lelkesítő hanghatás illik. A Ford Performance mérnökei az RS-hez illően sportos, mély morgással, dörrenésekkel és ropogással tarkított kipufogóhangot komponáltak, ami biztosan kedvet csinál a lendületes autózáshoz; emellett pedig kifejlesztettek egy egyedi befecskendezés-hangolást, amely Sport üzemmódban azt a jellegzetes mormogást és durranásokat produkálja, ami az RS egyik különleges ismertető jegye.

BMW újdonságok a 2018-as Kínai Autószalonon

A BMW Concept iX3 tanulmányautó és az új BMW M2 Competition világpremierje mellett az első BMW X2, az új BMW X3 és az új BMW X4, valamint a BMW Concept X7 iPerformance, a BMW Concept 8 Series és a BMW i Vision Dynamics tanulmányautók is Pekingben ünneplik ázsiai bemutatkozásukat.

A Pekingben megrendezett autószalon immáron tizenötödik felvonására a BMW széleskörű modellpalettája legújabb képviselőivel, iránymutató tanulmányautókkal és innovatív járműtechnológiai fejlesztésekkel érkezett. Az április 25. és május 4. között nyitva álló nemzetközi expón reflektorfénybe guruló újdonságok a BMW Group elektromos mobilitásra koncentráló vállalati stratégiájának következő lépését éltetik, amelyek előrevetítik a BMW luxusszegmensben várható, átfogó modellújítási hullámát, egyúttal fejet hajtanak a BMW X modellcsalád hosszú évek óta töretlen sikertörténete előtt. Az egymást követő ázsiai- és világpremierek eközben még tovább nyomatékosítják a bajor prémiumgyártó Kína iránti elköteleződését, hiszen a BMW egyre több modelljének választja gyártási helyszínéül a világ legnagyobb autóipari piacát.

A bajor prémiummárka 2018-as Kínai Autószalonon felállított színpadán a BMW Group átfogó járműtechnológiai szaktudása is középpontba kerül, amelyekkel a Münchenben székelő vállalatcsoport megerősíti iránymutatóként betöltött piacvezető szerepét a hosszú távon fenntartható, tökéletesen digitalizált személyes mobilitás jövőképének alakítása terén. Innovatív technológiai megoldásainak kifejlesztésekor a BMW Group központi vezérelvként tekint a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia égisze alatt kidolgozott jövőkép megvalósítására, amely az automatizált járművezetésre képes, teljes mértékben hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt és intelligens digitális szolgáltatásokkal támogatott személyes mobilitást hozza el a jelenbe. E téren kidolgozott úttörő fejlesztéseivel és innovatív tanulmányautóival a BMW magabiztosan szilárdítja meg vezető pozícióját a prémium minőségű gépkocsik mezőnyében, hogy a magával ragadó dizájn mögött átélhető abszolút vezetési élmény a jövőben is iránymutató technológiai arzenállal felvértezve érkezhessen meg a jelenbe, mindennemű kompromisszum nélkül.

Új korszak virrad: bemutatkozik a BMW Concept iX3 tanulmányautó

A 2018-as Kínai Autószalonra a bajor prémiumgyártó egy fantasztikus modell világpremierjével készült: a BMW Concept iX3 tanulmányautó minden tekintetet a hosszú távon fenntartható mobilitás vadonatúj, magával ragadó dimenziója felé irányít – új fejezetet nyitva a BMW Group elektromos mobilitásra koncentráló vállalati stratégiájában. A jövőbe mutató koncepciót a bajor prémiummárka tervezőmérnökei a BMW X modellcsalád egyik legnépszerűbb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének műszaki alapjaira építették fel, előrevetítve, hogy a BMW i divízió által kifejlesztett tisztán elektromos meghajtás hamarosan a BMW márka modellpalettáján is bemutatkozik.

A zéró emissziójú BMW X3 a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legfejlettebb, ötödik generációját kapja meg, a rugalmas járműstruktúra pedig lehetővé teszi, hogy a 2017 őszén harmadik nemzedékébe lépett SAV modell igény szerint belsőégésű erőforrásra épülő hajtáslánccal, plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtással is felszerelhető legyen. A BMW Group jövőbeni modelljei szinte kizárólag rugalmasan alakítható járműstruktúrára épülnek, a vállalatcsoport így bármelyik modelljét tetszés szerint választható hajtáslánc-technológiával láthatja el. A BMW Concept iX3 tanulmányautó elektromos motorja 200 kW / 270 lóerő maximális teljesítményre képes, nagyfeszültségű akkumulátora pedig a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 400 kilométer megtételét teszi lehetővé. A BMW Concept iX3 tanulmányautó sorozatgyártásban kínált változata a kínai Senjang városában, a BMW Brilliance Automotive üzemében készül majd.

Új etalon a kompakt sportautók között: az új BMW M2 Competition

Az új BMW M2 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 225 – 228 gramm / km)* a 2018-as Kínai Autószalonon ünnepli világpremierjét. A BMW M2 Coupé műszaki alapjaira épített kompakt sportautó a vezetés rendkívüli élményét váltja valóra, amelyhez a BMW M GmbH a BMW M3/M4 duplaturbós, soros hathengeres benzinmotorját vette alapul. A tervezőmérnökök az erőforrás maximális teljesítményét 302 kW-ra / 410 lóerőre emelték, az autó alá típus-specifikus futóművet terveztek, a hamisítatlan megjelenésről pedig jellegzetes karosszériajegyek gondoskodnak. Az új BMW M2 Competition a hatfokozatú manuális váltóval 4,4 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely érték a Drivelogic-kal dolgozó M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) felszerelve 4,2 másodpercre csökken.

A BMW M modellek lélegzetelállító menetdinamikáról, versenyautós agilitásról és precíz irányíthatóságról ismert vezetési élménye a kínai piacon manapság minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvend. Ezért is az új BMW M2 Competition a 2018-as Kínai Autószalon egyik legnagyobb sztárja.

Újabb SAV modell Senjangból: a Kínában gyártott, új BMW X3

A Kínában értékesített BMW modellek közül egyre több a bajor prémiumgyártó helyi üzemeiben lát napvilágot, a Münchenben székelő vállalatcsoport nemzetközi gyártási hálózatának abszolút kínai központja pedig a Senjang városában működő létesítmény. A 2018-as Kínai Autószalonon a BMW X3 harmadik modellgenerációja is reflektorfénybe gurul, amely a BMW Brilliance Automotive Senjangban működő gyárában készül – minden korábbinál sportosabb menetteljesítménnyel, prémium minőségű felszereltséggel és csúcstechnológiás technológiai innovációkkal kényeztetve a bajor prémiumgyártó ügyfeleit.

Sportos egyéniség: az új BMW X4

A BMW X4 második modellgenerációja a 2018-as Kínai Autószalonon tartja ázsiai premierjét. A Sports Actvity Coupé (SAC) szegmens éllovasa látványos karosszériajegyekkel, magabiztosan sportos kisugárzással és prémium utastéri hangulattal ejti rabul a vezetés szerelmeseit. Az utazás élményét a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek és a BMW ConnectedDrive leginnovatívabb okosfunkciói fokozzák.

Az egyediség jele: az első BMW X2

A Sports Activity Coupé (SAC) modellek hatalmas népszerűségnek örvendő járműkoncepciója a prémium kompakt szegmensbe is megérkezett: a 2018-as Kínai Autószalon az első BMW X2 ázsiai premierjének is reflektorfényt biztosít. Az újdonság a BMW X modellcsalád erőteljes kisugárzását és sokoldalúságát örökölte, amely a BMW kupé modelljeinek sportos eleganciájával egyesül, egy összetéveszthetetlenül egyedi köntösbe csomagolva. És miként az első BMW X2 megjelenése, úgy vezetési élménye is párját ritkítja szegmensében.

Lélegzetelállító megjelenés hatalmas adottságokkal: a BMW Concept X7 iPerformance tanulmányautó

A 2018-as Kínai Autószalon látogatói idő előtt nyerhetnek betekintést a rendkívül sikeres BMW X modellcsalád új zászlóshajójába, amely egy innovatív tanulmányautó képében vetíti előre a luxusszegmens új etalonjának érkezését. Az ázsiai premierjét ünneplő BMW Concept X7 iPerformance tanulmányautó az impozáns külső méretek, a lélegzetelállító megjelenés, a hatalmas utastér és a fejedelmi luxus egyedülálló egységét váltja valóra. Az egyszerre erőteljes és hatékony plug-in hibrid hajtáslánc, valamint az intelligens hálózatba kapcsolt, interaktív információ-szolgáltató rendszer a BMW Concept X7 iPerformance tanulmányautó iránymutató járműtechnológiai fejlettségét tükrözi.

A luxus sportautók csúcsa: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó

A BMW Group luxusszegmensben elfoglalt vezető pozícióját Ázsiában egy újabb magával ragadó koncepció premierje nyomatékosítja. Az új BMW 8-as sorozat előfutáraként bemutatkozó BMW Concept 8 Series tanulmányautó a kompromisszumoktól mentes menetdinamika és az abszolút luxus egységét kelti életre – egy modern BMW kupé képében. A BMW Concept 8 Series tanulmányautón új értelmezésben jelennek meg a bajor prémiumgyártó legendás stílusjegyei, amelyek a vállalat klasszikus dizájnnyelvezetének és a hamarosan érkező BMW 8-as Coupé modellnek is utat mutatnak. A világszerte várt újdonságot 2018 végén küldi sorozatgyártásba a BMW.

Új mérce az elektromos mobilitásban: a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó

A 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon leleplezett BMW i Vision Dynamics tanulmányautó Ázsiában is megnyitja az elektromos mobilitás jövője felé vezető utat. Az úttörő koncepció az elegánsan sportos BMW Gran Coupé modellek karosszériaarányait, a BMW i gépkocsik jellegzetes dizájnnyelvezetét, a bajor márka által fémjelzett prémium minőséget és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia kvalitásait egyesíti, elhozva a jelenbe a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás jövőképét – amely a BMW i4 modell képében hamarosan valósággá válik. A koncepció szigorú szabványok szerint továbbfejlesztett hajtáslánca 4,0 másodperc alatt abszolvált 0-100 km/órás sprintre, egyetlen feltöltéssel pedig mintegy 600 kilométer megtételére képes.

A sportautók új generációja: az új BMW i8 Roadster

A BMW i8 plug-in hibrid sportautó mámorító sikertörténetében a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) világpremierjével új fejezet vette kezdetét: a világ legnépszerűbb plug-in hibrid sportautójának magával ragadó menetteljesítménye és úttörő hajtáslánc-technológiája immáron nyitott tetős karosszériaváltozatban is elérhető. A károsanyag-kibocsátástól mentes, tisztán elektromos meghajtás nyitott tetővel átélt élménye a határtalan szabadság és a hosszú távon fenntartható mobilitás összehasonlíthatatlan érzésével kecsegtet. A BMW i8 Roadster világpremierjével ráadásul a BMW i8 Coupé hamisítatlan dizájnnyelvezete is újabb szintre lépett, amelynek ékei a vadonatúj fejlesztésű, keret nélküli sirályszárnyas ajtók, az első szélvédő kerete és a küszöbtoldatok, amelyek egytől egyig szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készültek. Az ultrakönnyű, csúcstechnológiás anyag rendkívüli karosszériamerevséget garantál, miközben a BMW i8 Roadster utasbiztonságát is fokozza.

A járműtöltés minden korábbinál közvetlenebbé válik: íme a BMW Wireless Charging

A BMW tervezőmérnökei gőzerővel dolgoznak az újabbnál újabb járműtechnológiai innovációkon, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei egyre egyszerűbben, egyre közvetlenebb módon tölthessék fel tisztán elektromos meghajtású vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijuk nagyfeszültségű akkumulátorát. A legkorszerűbb innováció e téren a vezeték nélküli járműtöltést kínáló BMW Wireless Charging, amely egy induktív töltőpadból (GroundPad) és egy vételi egységből (CarPad) áll. A töltőpadot egy sík területen, például a garázs padlóján kell lefektetni úgy, hogy a BMW modelljével fölé gurulva az pont az autó alvázához erősített vételi egység alatt helyezkedjen el. A technológia aktiválásakor a töltőpad és a vételi egység között vezeték nélküli elektromágneses mező jön létre, ehhez pedig nem kell mást tenni, csak a töltőpad fölé gurulni a vételi egységgel felszerelt modellel. A világon a BMW az első olyan autógyártó, amely vezeték nélküli járműtöltési megoldást kínál ügyfeleinek. A BMW Wireless Charging az opcionális extrafelszereltség részeként érhető el a BMW 530e iPerformance modellhez (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 44 – 49 gramm / km), illetve a kizárólag Kínában készülő és értékesített BMW 530Le iPerformance modellhez.

Megállíthatatlan fejlődés az automatizált járművezetés korszaka felé vezető úton

A BMW Group elkötelezett a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetésre képes technológiák kifejlesztése mellett. A vállalatcsoport e téren több évre visszatekintő szakmai tapasztalatra, a világ legjobb szakembereire és erős együttműködő partnerekre támaszkodhat. A München melletti Unterschleißheim városában nemrégiben állt rendszerbe a BMW Group automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központja, amelyben több mint 1 800 szoftverfejlesztő- és tervezőmérnök dolgozik vállvetve a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakának eljövetelén. A megannyi munkafolyamat között a mérnökök egy nyolcvan járműből álló, automatizált járművezetésre képes tesztflotta folyamatos tökéletesítését és közúti tesztelését is végzik. A BMW 7-es sorozat műszaki alapjaira épített prototípusok a BMW iNEXT modell világpremierjét segítik elő, amely 2021-ben hozza el a jelenbe a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakát.

Biztonságosabb, intelligensebb lett a megújult formavilágú Hyundai i20

A Hyundai sikerei folytatódnak a B-szegmensben a megújult i20 modellcsalád bemutatásával – áll a márka sajtóközleményében.

A vásárlók elvárásainak teljesítése érdekében az ötajtós és az Active i20 most már modernebb formavilágú, és a Hyundai SmartSense kínálta legújabb biztonsági funkciókat tartalmazza. A Hyundai teljes i20 modellcsaládjához elérhető a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó (7DCT) a vezetési kényelem optimalizálása érdekében, valamint az Start/stop (ISG) rendszer, amely csökkenti a CO2 kibocsátást. A három különféle benzines erőforrás kínálattal az új i20 kielégíti napjaink piaci igényeit.

„Az i20 a négy DNS modellünk egyike, és Európában már egy évtizede folyamatosan a legjobban fogyó gépjárműveink közé tartozik. Az i-modellcsalád márkánk sikerének erős alapja Európában” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe Marketingért és Termékekért felelős alelnöke. – „Az új i20 modell formájának, biztonságosságának, kapcsolódási lehetőségeinek és erőforrás kínálatának modernizálásával továbbra is megfelelünk vásárlóink elvárásainak, hogy biztosítsuk ennek a modellcsaládnak a további sikereit.”

Stílus: frissebb és modernebb külső megjelenés

Az i20 stílusa több módon is felfrissült. Az új i20 elegáns vonalai kihangsúlyozzák a jármű kifinomult külsejét. Az ötajtós i20 elején most már kaszkádos hűtőrács található, amely az összes Hyundai modell egyedi ismertetőjele. A modern és újszerű kinézet mellett az új i20 tágas és kényelmes belső térrel is dicsekedhet.

Külső formaterv

Annak érdekében, hogy az új i20 még tetszetősebb és karakteresebb legyen, az ötajtós modell újratervezett első lökhárítót és kaszkádos hűtőrácsot kapott. Az ötajtós és az Active i20 hátulján is újratervezett lökhárító és lámpák kaptak helyet, amelyek még dinamikusabb kinézetet kölcsönöznek a járműnek. A csomagtérajtó átalakításra került és most már magában foglalja a rendszámtáblát. Az ötajtós i20 modell merészebb kinézetét az új 15” és 16”-os könnyűfém keréktárcsák is erősítik.

Az ötajtós i20 panoráma napfénytetővel is elérhető. Mindkét változat (az ötajtós és az Active) elérhető Phantom Black kéttónusú tetővel is, így a vásárlók még kiválóbb lehetőségekhez jutnak gépjárműveik egyedivé tételéhez. Az ügyfelek tíz különböző külső szín közül választhatnak: a Tomato Red, Champion Blue és Clean Slate új szín az i20 modellcsaládnál, a korábbi Passion Red, Aqua Sparkling, Cashmere Brown, Sleek Silver, Stardust, Polar White és Phantom Black színek mellett.

Belső formaterv

A vásárlók sokféle belső szín közül is választhatnak, amelyek tovább hangsúlyozzák az új i20 fiatalos kinézetét. Az új kék belsőhöz kék színű betétek tartoznak, amelyek végigfutnak a műszerfal teljes szélességében és a belső kilincsek körül is. Az új Red Point és Blue Point belső minták piros és kék kiemeléseinek köszönhetően a vásárlók még jellegzetesebb belső kinézetet alakíthatnak ki maguknak. Alternatív megoldásként az i20 továbbra is elérhető a kifinomult Black vagy Greyish Blue színekkel.

Az új i20 vezetői szintén élvezhetik a rendkívül tágas belső tér, valamint a megalkuvások nélküli, 326 (VDA) literes csomagtér előnyeit.

Modern és kapcsolódó

A megújult Hyundai i20 modellcsalád több új és fejlett kapcsolódási lehetőséget kínál, amelyekkel könnyedén csatlakoztatható a vezető okostelefonja, ami még nagyobb kényelmet biztosít az utazás során. Az i20 modellcsalád minden tagjánál négy különböző hangrendszer közül választhatnak a vásárlók. A 3,8”-os képernyőjű hangrendszeren kívül az Hyundai mostantól egy új, 5”-os monokróm képernyőt is kínál. Az új, 7”-os audio képernyő könnyű kapcsolódási lehetőségeket biztosít: a vásárlók könnyen kivetíthetik okostelefonjaikat a kijelzőre az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazással. Ennek eredményeképpen az utasok a saját okostelefonjuk navigációs rendszerét is használhatják anélkül, hogy az autó beépített navigációjára szükség lenne. Ezen kívül az i20 egy opcionális, 7”-os infotainment rendszerrel is elérhető, amely integrálja a navigációs- média és kapcsolódási funkciókat, és amely támogatja az Apple CarPlay, Android Auto alkalmazást valamint a Live Services szolgáltatást is.

Az új i20 USB töltővel is elérhető, így az utasok mobil készülékeiket is tölthetik.

Egyszerű kezelhetőség, könnyű vezetés

Az új i20 háromféle benzines erőforrással érhető el. A Kappa 1,0 literes T-GDI motor a teljes i20 családhoz kapható, kétféle teljesítményszinttel: a 74 kW/100 LE teljesítményű erőforrás ötfokozatú kézi sebességváltóval érhető el, míg a 88 kW/120 LE erőforrás hatsebességes kézi sebességváltóval kerül forgalomba. Alternatív megoldásként a Hyundai i20 modellcsaládnál elsőként mindkét meghajtás hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval is párosítható. Az ötajtós i20-hoz és a háromajtós Coupe változathoz a Kappa 1,2 literes erőforrás kétféle teljesítményszinttel rendelhető. Mindkettő ötsebességes kézi sebességváltóval szerelt: 55 kW/75 LE vagy 62 kW/84 LE. Az i20 Active a Kappa 1,4 literes, 74 kW/100 LE-s erőforrással érhető el. A motor hatsebességes kézi sebességváltóval szerelt.

A Start/Stop rendszer (ISG) az i20 mindhárom változatánál az alapfelszereltség része, ami hozzájárul az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztáshoz, az alacsonyabb CO2 kibocsátáshoz és a nagyobb hatásfokhoz. Az ISG használatával elért üzemanyag-megtakarítás különösen szembeötlő városi forgalomban, mivel az ISG automatikusan leállítja a motort, amikor a gépkocsi megáll.

A Hyundai az i20 család hatékony benzinmotorjaira összpontosítva válaszol a piaci igényekre. Az 1.0 T-GDI már beépített pollenszűrővel készül, hogy fokozza a környezetvédelmi teljesítményt. Az i20 minden erőforrása teljes mértékben megfelel az Euro 6d temp előírásoknak.

Biztonságos és megbízható: az i20 Hyundai SmartSense rendszere

A legszigorúbb európai szabványok betartása érdekében az új i20 már a legmodernebb Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszert is magában foglalja. Ennek része a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), az aktív sávtartó asszisztens (LKA), az elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA) városban és országúton, a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW) és a távolsági fényszóró asszisztens (HBA).

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS)

Az i20 felszerelhető sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (LDWS). Az LDWS egyértelmű vizuális és akusztikus jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó kezdi elhagyni a forgalmi sávot. Ez segíthet megelőzni az esetleges ütközéseket más gépjárművekkel.

Aktív sávtartó asszisztens (LKA)

Az aktív sávtartó asszisztens (LKA) a jármű helyzetének érzékelése segítségével riasztja a vezetőt, ha 60 km/h sebesség felett nem biztonságos mozdulatokat végez. Előbb fénnyel és hanggal figyelmezteti a sofőrt, majd korrigáló kormánymozdulatot tesz, hogy a járművet visszairányítsa a biztonságos helyzetbe.
Elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA) városban és országúton

Az (FCA) elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (városi és országúti) az i20 opcionális kiegészítője. Ez egy fejlett aktív biztonsági funkció, amely figyelmezteti a vezetőt a vészhelyzetekre, és szükség esetén automatikusan fékez is. Az FCA az előre felszerelt kamerát használja és három fázisban működik. Először fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, aztán az ütközés veszélyének fokától függően vezérli a fékeket, majd a legnagyobb fékerőt fejti ki, hogy elkerülje az ütközést, illetve minél kisebb legyen a kár, ha már az ütközés elkerülhetetlen

Vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW)

Az i20 tartalmazza a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszert (DAW), egy olyan vezető-védelmi berendezést, amely figyeli a vezetési szokásokat, hogy észlelje a figyelmetlen vagy kimerült sofőrt, és ezzel megelőzzön esetleges baleseteket. A rendszer elemzi a jármű különféle adatait, mint például a kormányszög, kormányzási nyomaték, a jármű sávon belül elfoglalt helye, és a vezetési idő. Ezen kívül a vezető beállíthatja a rendszer érzékenységét. Ha a rendszer a vezető figyelmének elterelődését észleli, akkor egy hangjelzéssel hívja fel erre a figyelmet és a műszerfalon egy üzenet jelenik meg, hogy figyelmeztesse a vezetőt.

Távolsági fényszóró asszisztens (HBA)

Automatikus módra kapcsolva, a távolsági fényszóró asszisztens (HBA) érzékeli mind a szembejövő, mind pedig az ugyanabban a sávban az autó előtt haladó járműveket éjszaka, és ennek megfelelően lekapcsolja a távolsági fényszórót, ezzel csökkentve a többi vezetőt érő vakító hatást. Amikor nem érzékel más járművet a közelben, a rendszer automatikus újra aktiválja a távolsági fényszórót, ezzel maximálisra növelve a vezető látótávolságát.

Az i20 minőségének és megbízhatóságának további bizonyítéka, hogy mindhárom változat egyedülálló, 5 éves, kilóméterkorlátozás nélküli garanciával érhető el.

Ford GT90 koncepció, 1995-ből: V12, 6 liter, négy turbó, 720 lóerő

Ez a káprázatos jármű a Ford GT90 tanulmányautó. Az 1995-ös Detroiti Autószalonon bemutatott gépet egy 6 literes V12-es, négy turbótöltővel felszerelt középmotor röpítette 720 lóerővel.

Megjelenése idején a GT90 a világ legerősebb autójának számított. Álló starttal 3,1 másodperc alatt katapultált 100 km/órás sebességre, és a 160 km/órás tempó eléréséhez is elég volt neki 6,2 másodperc. Az autó elméleti végsebessége 378 km/óra volt.

Akárcsak a GT40 modell, a GT90 is héjszerkezetes karosszériával készült, amit méhsejtszerkezető alumíniummal és üvegszálakkal erősítettek meg a mérnökök. Az autó kettős keresztlengőkaros futóműve és ötfokozatú sebességváltója a Jaguar XJ220 modellből származott.

A GT90 volt az első jármű, ami a Ford „new edge” dizájn-filozófiája alapján készült; ez az a formanyelv, ami hatásosan ötvözi a nagyméretű, sík karosszériaelemeket, a határozott éleket, a látványos üvegfelületeket és a háromszög alakú formai megoldásokat. Mindemellett ebben az autóban jelent meg elsőként a Ford első, infrával működő holttérfigyelő rendszere is.

A hivatalos sajtóanyag így fogalmazott: „A Ford ugyan nem tervezi a GT90 sorozatgyártású változatának kifejlesztését, ám az autó mindenképpen praktikus célokból született, hiszen olyan technológiák, mérnöki és formatervezési koncepciók, valamint vezetőközpontú megoldások tesztelésére szolgál, amelyek idővel a Ford nagy sorozatban készített autóban is feltűnnek majd.”

LEGFRISSEBB

Az online kaszinók és a használtautó vásárlások kapcsolata

0
Az online kaszinók és a használtautó vásárlások elsőre távolinak tűnhetnek egymástól, ám a háttérben számos érdekes összefüggés húzódik meg. Mindkét terület jelentős pénzmozgást generál,...

TESZTJEINK