Közhely, de tány: az új Volkswagen Arteon alapvetően a Passat CC újragondolt alternatívája. Vagy ha jobban tetszik: Passat CC reloaded. Vagy inkább a letűnt Phaetonra hajaz inkább? Döntse el mindenki maga, viszont az biztos, hogy remek zászlóshajót álmodott a wolfsburgi konszern. Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line teszt.
Első blikkre mi tűnik szembe, ha körbejárjuk az autót? Nyilván lapossága, kecsessége – ez így is van rendjén, hiszen a sportos mivoplt áll első helyen az Arteon esetében. Jól érzékelhető, hogy a dizájnerek kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy az összhatás valami olyan kupés, ugyanakkor nagyautós prémumjelleget hordozzon, amely felsőbb kategóriákba sorolhatja a modellt minden gond nélkül. Úgy, hogy közben az árcédulán szereplő összeg sem szökell az egekbe, megtartva szuverenitását a szegmensben.
Tesztelt Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line modellünk orr-kialakítása máris sokat sejtet. Dinamizmus, fiatalos lendület fémjelzi az autó szellemiségét máris ezen a ponton, a hűtőmaszkra rajzolt R-Line plakett erősíti mindezt az érzetet; a lámpatestek vonalvezetése pedig egyenesen lenyűgöző. Két részre osztott egységet kapunk, melyek belesimulnak a hűtőmaszk rácsozatába, különleges egységet képezve az egész mellső felülettel.
Eltalált tálalás, körítés
Az alsó részen helyet foglaló légbeömlők is passzolnak az összképhez, itt leginkább az élces vonalak jellemzők – az egységet mindössze a magas ívet kanyarító sárvédőívek törik meg. Viszont az egész tálalás érdekes elegyét ez adja alapvetően, optimális párhuzamot vonva a kaszni teljes kialakításával.
Jellemzően oldalnézetből köszön vissza leginkább az új Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line valódi egyénisége. A tetőív csapott, B oszlop ugyan van, de az ajtók üvegfelületeinek nincs kerete, így még vonzóbbá téve az Arteon-szellemiséget.
Mivel az Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line valódi sportlimuzin, ezért a hátsó traktus is ebbe az irányba indul: klasszikus csomagtér-kialakítást kapunk, a Passat jellegzetességeivel, ugyanakkor az Arteon újragondolt gömbölydedebb formavilágával.
Jól érezhetően folytatódik az Arteon-jellegzetességeket felvonultató kör az autó faránál is, bár érzésünk szerint itt már nem volt akkora az elán tervezésnél. A koncepció itt is követi a letisztult lényegiséget, nincs semmilyen túlcicomázott részletmegoldás. A csomagtartófedél szinte észrevétlenül símul környezetébe, a hátsó lémpaburák kissé túlnyúlt komplexitást hoznak, a kocsiszekrény alsó területein jobb- és baloldali kipufogódíszek kaptak helyet. Szigorúan krómozott megközelítéssel – az ezüstös tónusok alapvetően az egész autót meghatározzák.
Belevaló választást jelenthet túrázáshoz is
Utazni jó a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line fedélzetén. Ehhez az alaphangon 563 literes csomagtartó tesz hozzá rengeteget (1557 literig bővíthető). Az R-Line adta pluszok magukárt beszélnek: sportosabbra húzott ülések és műszerfal, egyedien felcímkézett háttámlák, sportpedálok és a többi. Mindez a sportos hangulat nem von le a komfortból, mindkét üléssor messzemenően kényelmes és élhető. A vezetőállás rendkívül jól pozícionált, szinte bármely testalkatra kitűnően személyre szabható, jó a kitekintés. Az A oszlopok megfelelően vékonyak, így a teljes útkép folyamatosan belátható.
Műszeregységek tekintetében a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line -nál ismételten a letisztult, leegyszerűsített megvalósítás volt az elsődleges, az egész kialakítás vezető- és utasbarát.
Az R-Line bilétával ellátott kormánykerék markolatra tökély, az állíthatóság szintúgy; minden a sofőr keze alá dolgozik menet közben. Még akkor sem kell hosszú perceket eltölteni az autó értelmezésével, ha pár pillanattal előtte még egy merőben más karakterisztikájú kocsiban ültünk.
Említettük feljebb, hogy a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line remek utazóautó. A lábterek hatalmasak – ez nyilvánvalóan a terjedelmes tengelytávnak köszönhető elsősorban. Fejtér is van, bőven, bár hátul meg kell kötni azért a klasszikus kompromisszumokat, köszönhetően a kupés fazonnak: a C oszlopnál már jelentős lefeléívelés tapasztalható.
A legkisebb, 150 lóerős dízellel is rendben van
150 és 240 lóerős TDI, valamint 280 lóerős TSI motorokkal lehet jelenleg konfigurálni a Volkswagen Arteon-t. Tesztautónk a legkisebb, 150 lovas 2 literes gázolajost kapta, 340 Newtonméteres maximum forgatónyomatékkal megspékelve. A hajtáslánchoz egy hétfokozatú DSG duplakuplungos automataváltó társult, az erőátvitel pedig az első kerekeket hajtotta.
9.1 másodperces sprintet produkáltunk a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line-nal, ami egyrészt a 150 lovas TDI kellemes képességeit helyezte rögvest előtérbe, másrészt a DSG váltó is jól tette dolgát. REakciókésések még mindig tapasztalhatók felváltásnál, kicsit hiányzott az a finomság, amely elvárható már ebben a kategóriában.
Meglepően jó fogyasztást produkált a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line tesztautó: városi környezetben mindössze 5.7, orszáhúton 3.9 literes adatokat rögzítettünk. Utóbbi hajszálpontosan megegyezett a gyári specifikációkban szereplővel, úgyhogy elmondhatjuk: nagyautós jellege ellenére igazán pénztárcabarát tud lenni az Arteon 150 lóerős dízele, ha a fenntartási költségeket nézzük.
Nem drága
Egyéb téren is piacbarátnak definiálható a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line: így, a legdrágább felszereltséggel 13.5 millió forint környékén áll meg az árkalkulátor, visszafogottabb konfiggal, alapáron sem érjük el a 11 millió forintot.
A Ford of Europe – a Ford Motor Company 20 európai piacot összefogó szervezete közétette az első negyedévre vonatkozó értékesítési riportját, melyben bejelentette, hogy:
A Ford a második legnépszerűbb márka Európában,
A Ford SUV eladásai több mint 15 százalékkal nőttek az első negyedévben,
A Ford Mustang 2017-ben immár harmadik éve a világ legkelendőbb sportkupéja,
A Ford továbbra is Európa első számú haszongépjármű gyártója,
A prémium kivitelű változatok – pl. a Titanium, Vignale, ST-Line, St és RS modellek tették ki a személyautó eladások 73 százalékát,
Ford Transitból rekord mennyiség, 77.300 darab talált gazdára az első negyedévben,
13 fontos piacon – köztük Magyarországon is nőttek a Ford eladásai az első negyedévben.
A Ford Európa legnépszerűbb típusa a Fiesta, melyre 2017 márciusához képest 28 százalékkal több vásárlói megrendelés érkezett 2018 márciusában. Ez is mutatja, hogy a tavaly bemutatott új változat egyre sikeresebb.
Idén Európa szerte 14 százalékkal, Magyarországon 48 százalékkal növekedett a Kuga értékesítése, mely az első negyedévben 46.100 darabos rekordértéket ért el. A 2008-ban bemutatott, majd 2016 végén teljesen megújult modell idén itthon is rekord 837 darabos értékesítést tudhat magáénak.
A Ford Ranger továbbra is Európa legjobban fogyó pickupja a február végi legfrissebb adatok szerint. Az Euro20 piacokon a Ford 11.700 Rangert értékesített, ami 14 százalékos növekedést jelent, és így a Ranger történetének legjobb első negyedévét zárta. Magyarországon a Ranger egyedülálló, 34,8 százalékos részesedést tudhat magáénak.
A Transit modellből rekord mennyiség fogyott, ami 77.300 eladott autót jelent a 20 legfontosabb európai piacon az év első három hónapjában. A Transit kiemelkedően sikeres hazánkban is, 41,8 százalékos növekedéssel 407 darabbal ez volt az elmúlt 9 évben elért legjobb első negyedéves eredmény.
A norvég Fredric Aasbø szolgálati járművei soha nem voltak hétköznapi jószágok, legutóbbi Toyota modellje azonban minden eddigi őrült ötletén túltesz.
Még el sem halt a tapsvihar a Toyota Auris januári világpremierje után, amikor a kaliforniai Papadakis Racing munkatársai a legnagyobb titokban munkához láttak az autó egy speciális prototípusán. Darabjaira szedték a vadonatúj padlólemezre épülő, elődjén minden paraméterében túlteljesítő modellt, hogy aztán napjaink egyik legextrémebb motorsportjának, a drift versenyzésnek a követelményei szerint építsék azt újra.
Az utcai Auris legerősebb kivitele meglehetősen lenyűgöző szerkezet: a modell első kerekeit egy 2.0 literes szívómotorra épülő hibrid hajtáslánc hajtja, a legnagyobb rendszerteljesítmény 180 lóerő. Ehhez képest Fredric Aasbø versenyautója hátsókerékhajtást és a RAV4 észak-amerikai kivitelének módosított motorját kapta meg.
A 181 lóerős, 2,5 literes, négyhengeres blokkot 2,7 literre fúrták fel, valamint turbófeltöltést és kéjgáz-befecskendezést szereltek rá. Az így kapott atombomba egészen pontosan 1014 lóerőre képes! És hogy ez mire elég? A prototípus, amely a széria eredetű alkatrészeknek köszönhetően nemcsak az egyéni, de a konstruktőri bajnokságban is indulhat, rögtön első versenyén a dobogó csúcsán végzett.
„Győzelmünk a bizonyíték arra, mire képes a csapat – de még inkább, hogy mire képes az autó” – nyilatkozta az évadnyitó verseny után a pilóta, aki maga sem számított ilyen fényes kezdésre. „Az Auris műszakilag talán nem tűnik ideális driftautó-alapnak, de rendkívül agresszív a kiállása, futóműve ideális a feladatra, úgyhogy tökéletesen elégedett vagyok az autóválasztásunkkal.”
A Papadakis Racing Toyota Auris kiszélesített karosszériáját a Toyota Racing Development (TRD) csapata építette meg, a tömegcsökkentés érdekében szénszálas motorház- és csomagtérfedelet alkalmazva. A futómű saját fejlesztésű, állítható kanyarstabilizátorokat, valamint egyedi rugóstagokat kapott, a Motegi versenykerekeken elöl 265/35 R18, hátul 275/40 R18 drift-abroncsok várják, hogy a családi autók tisztes motorjaként világra jött, majd radikálisan átalakított 2AR-FE blokk őrületes 1150 Nm nyomatéka a négyfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, a négytárcsás tengelykapcsoló és a szénszálas kardántengely közvetítésével felkenje őket az aszfaltra.
A környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert, és a világ vezető prémium hibrid márkájaként ismert Lexus-t is jegyző Toyota két éve, a világ autóiparának egyik legrangosabb ázsiai eseményén, a Pekingi Autószalonon tett ígéretet arra, hogy 2018-ban két plug-in hibrid elektromos modellt (köztük a világ legnépszerűbb autója, a Corolla hálózatról tölthető hibrid elektromos változatát) mutat be Kínában, amelyet további akkumulátoros modellek követnek majd.
A világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója tartja is ígéretét: a közelgő 2018-as Pekingi Autószalonon már biztosan ott lesz a plug-in hibrid Corolla és és a szintén plug-in hibrid elektromos Levin.
A világ többi részén a jelenleg legélhetőbb és legpraktikusabb zöld meghajtást, az öntöltő hibrid elektromos modelleket előtérbe helyező Toyota, és prémium márkája, a Lexus 2020-as évek elején, az elektromos autók jelenlegi korlátaira választ adó szilárdtest akkumulátorok sorozatgyártásának megkezdését követően tervez bemutatni nagyobb számban plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos modelleket.
Addigra számos országban várhatóan a hálózati töltést igénylő elektromos autókat kiszolgáló infrastruktúra is fejlettebb lesz. Ezzel párhuzamosan a japán autógyártó melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók fejlesztése tekintetében is élen jár, amelyek nem igényelnek új, önálló infrastruktúrát, így a mai üzemanyag töltőállomás hálózat minimális átalakítása révén hamarabb jelenthetnek széles körben élhető alternatívát, mint az akkumulátoros elektromos autók.
Ma a személyautókban dízel hajtást már egyáltalán nem kínáló Toyota és Lexus tudhatja magánénak a piac legszélesebb, Európában 16, világszerte 35 modellből álló hibrid elektromos modellportfólióját, és miközben a Lexusnak már ma sincs olyan modellje, amely ne lenne elérhető hibrid hajtással (sőt, 97%-ban így is vásárolják azokat), a ma már 33%-ban hibrideket értékesítő Toyota 2025-re ígéri, hogy valamennyi modelljéhez elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtás (hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos).
Annak okát, hogy a hazánkban is a legnagyobb darabszámban eladott TOP5 zöld autót jegyző Toyota miért változtat Kínában a szilárd test akkumulátorok térnyeréséig az akkumulátoros elektromos és hálózatról tölthető hibrid elektromos (plug-in hibrid) autókat jórészt mellőző stratégiáján, a kínai piacon érvényben lévő kvótarendszerben kell keresnünk.
Az éppen a napokban valamelyest enyhített, az úgynevezett “új energia járművek” (New Energy Vehicle, NEV) térnyerését célzó kvótarendszer eredetileg azt irányozza elő, hogy az autógyártók kínai eladásainak 8%-át kell kitennie az elektromos autóknak 2018-ban, 10%-ot 2019-ben, és 12%-ot 2020-ban, míg 2025-re Kína legalább ötödrészre szeretné növelni a hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos járművek részarányát a járműeladásokban. A követelményrendszer emellett előnyben részesíti a Kínában gyártott akkumulátoros elektromos és hibrid elektromos autókat a 25 százalékos vámmal terhelt importált járművekkel szemben (aMcKinsey & Co. vezetési tanácsadó cég kimutatása szerint egyébként tavaly a világon gyártott elektromos autók 43 százaléka Kínában készült). A mostani enyhítés lényege abban áll, hogy 2018-ban a munkacélú autókra és az „új energia járművekre” Kína megszünteti a külföldi tulajdonrészre vonatkozó korlátozást., míg 2020-ban a haszongépjárművek területén, 2022-ben pedig a személygépkocsikra vonatkozóan is megszüntetik a külföldi tőkekorlátozást, és ettől az évtől Kína engedélyezi a küldöldi autógyártók számára kettőnél több vegyesvállalat létesítését az országban.
A Toyota, amely két éve, a 2016-os Pekingi Nemzetközi Autókiállításon jelentette be, hogy 2018-ig bevezeti Kínában két, nagy sorozatban gyártott modellje, a hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla és a Levin plug-in hibrid elektromos hajtású változatait, már 12 éve komoly az akkumulátoros elektromos és hibrid elektromos autók fejlesztését célzó kutatás-fejlesztési és gyártási tevékenységet folytat Kínában. 2005-ben a Toyota Kínát választotta ki arra, hogy – a környezetbarát járművek ottani elterjedésének ösztönzésére – az első olyan ország legyen, ahol Japánon kívül megkezdődik a márka hibrid zászlóshajója, a Prius gyártása. Később, 2010-ben megalakult a Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China) Co. Ltd. vállalat, ami a hibrid technológiák helyi kutatás-fejlesztési munkáinak központjává vált. Ezt követően a Toyota két helyi üzemet épített a hibrid hajtáslánc-komponensek gyártására: a Toyota Motor (Changshu) Auto Parts Co., Ltd. 2012-ben, a Sinogy Toyota Automotive Energy System Co., Ltd. pedig 2013-ban nyitotta meg kapuit. Ennek gyümölcse 2015-ben érett be a Corolla és a Levin hibrid elektromos változatának bevezetésével a kínai piacon: mindkét autó hibrid hajtása helyi fejlesztéssel készült el.
Annak érdekében, hogy elébe menjen az ambiciózus kínai szabályozásoknak és elektromos autó célkitűzésekbek, és még szélesebb körben meghonosítsa az alternatív energiával működő járműveit, a Toyota belekezdett e modellek plug-in hibrid elektromos hajtású változatainak fejlesztésébe is, amelyeket a közelgő 2018-as Pekingi Autószalonon leplez majd le. Európában egyelőre a piaci igényeknek megfelelve egyelőre nem várható a Corolla hálózatról tölthető hibrid elektromos hajtású változata (PHEV), ám ha testvérmodelljéből, a nemrégiben a Genfi Autószalonon leleplezett új generációs Aurisból, és a New Yorki autószalonon bemutatott új amerikai Corollából indulunk ki, borítékolható, hogy a modell új generációs európai modellje is megkapja majd a jelenleg Európában elképesztően szárnyaló népszerűségű hibrid elektromos (HEV) hajtást.
Arra is jó esély van, hogy a Toyota és a Lexus Kínában minden más piacnál hamarabb mutat majd be akkumulátoros elektromos (BEV) modelleket, ezek azonban még a jelenlegi elektromos technológiát kínálják majd, Európa pedig az ultramodern szilárdtest akkumulátorok érkezésével a világ legfejlettebb elektromos autóit kapja majd meg a 2020-as évek elején-közepén.
A Ford magyarországi képviseletétől megszokott módon változatos, élményekben gazdag menetpróbán vettünk részt. Ezúttal a Ford Transit Custom, illetve a Ford Tourneo Custom mutatkozott be szinte teljes modellportfóliójával. Természetesen a legújabb, 2018-as modellévű autókat tehettük próbára.
Rövid briefing után beirányoztuk Visegrádot. Szinte napra pontosan kettő hónappal ezelőtt, február közepén szintén hasonló útirányt mutatott az itiner, igaz, akkor a téli-nyári sportokat kedvelők élhetták ki kreativitásukat és elhívatottságukat a nyári (vagy inkább stílszerűen téli) bobozás tekintetében.
Most nyilván visszafogottabb, a Ford Transit-Tourneo pároshoz jobban passzoló körítést kaptak a meghívott szakújságírók: Visegrádon részletes prezentációt vezényeltek le, melyből a termékújdonságok részletezése mellett számtalan információt megtudhattunk a Ford magyarországi autóértékesítéséről, piaci helyzetének státuszáról.
Nincs kétség: az új Ford Transit Custom, Európa legkelendőbb 1 tonnás áruszállítója még stílusosabb és modernebb lett. Megújult, merész dizájnjával, vadonatúj utasterével a Ford Transit Custom új mércét állít az egytonnás áruszállítók szegmensében.
Az új kabin remek mobil irodaként funkcionál: kategóriaelső tárolóhelyek, magasabb szintű komfort és ergonómia, valamint egyszerű csatlakozás a SYNC 3 vagy a Device Dock opciókkal.
A fejlett technológiák közt szerepel a haszongépjárművek közt elsőként bevezetett Intelligens Sebesség Határoló amely megakadályozza a sebességkorlátozás túllépését, vagy a Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer.
2015-ben, 2016-ban és 2017-ben a Transit Custom volt az európai piac legnagyobb darabszámban értékesített 1 tonnás haszongépjárműve. Az új Transit Custom gyártása 2017 végén kezdődött, és az első autókat 2018 március végén vehették át a vásárlók; a nulla károsanyag-kibocsátással is működni képes Plug-in Hybrid (PHEV) változat 2019-ben jelenik meg.
S akkor nézzük részletesebben:
A Ford új Transit Custom egytonnás haszongépjárműve új dizájnnal, vadonatúj utastérrel és még jobb használati értékkel csábítja az európai vásárlókat.
Az új Transit Custom az európai piac legnagyobb darabszámban értékesített 1 tonnás haszongépjárműve.
2017-ben a Ford immár zsinórban a harmadik éve volt Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája
A Ford kategóriaelső haszongépjármű-kínálata 2017-ben újabb értékesítési rekordot könyvelhetett el, így a vállalat tavaly is – immár zsinórban harmadik éve – Európa első számú haszongépjármű-márkája lett.
A Ford haszongépjárművei által elért legfontosabb eredmények 2017-ben:
• A Ford összesen 352.200 haszongépjárművet értékesített, ami 7,2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és ez minden idők legjobb értékesítési eredménye
• A Ford megerősítette vezető pozícióját az európai haszongépjármű-piacon, 0,3 százalékponttal 13,5 százalékra növelve piaci részesedését
• A Ford négytagú Transit haszongépjármű-családja 287.600 darabos értékesítési rekordot ért el
• A Ford bemutatta az új Transit Custom, az új Transit Connect és az új Transit Courier modelleket – részeként annak a termékforradalomnak, amelynek jegyében a vállalat a következő 18 hónap során teljes európai haszongépjármű-kínálatát megújítja
A Ford mérnökei nagymértékben áttervezték a forradalmian új Ford EcoBlue 2,0 literes dízelmotorral hajtott Transit Custom modellt, hogy az autót olyan új, fontos tulajdonságokkal ruházhassák fel, mint az új ECOnetic áruszállító változat még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztása és 148 g/km CO₂-kibocsátása.*
A merész, új orr-résszel kialakított egytonnás áruszállító ideális mobil irodai környezetet kínál felhasználói számára, s a teljesen újratervezett kabinban kategóriaelső tárolóhelyek, magasabb szintű komfort és ergonómia várja a vezetőt, nem beszélve a SYNC 3 vagy a MyFord Dock opciók által nyújtott egyszerű és praktikus csatlakozási lehetőségekről. A fejlett technológiák hosszú sorában a haszongépjárművek közt elsőként bevezetett Intelligens Sebesség Határoló is megtalálható.
“A Transit Custom már bevezetése óta folyamatos sikertörténetnek számít, az új modellváltozat pedig még magasabbra emeli a tétet” – nyilatkozta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. “A Ford mérnökei vásárlóink visszajelzéseit és véleményét figyelembe véve még stílusosabb, még praktikusabb és még intelligensebb járművet terveztek.”
Az új generációs Ford Transit Custom lesz az alanya a Ford következő jelentős haszongépjármű-innovációjának is, hiszen a vállalat ebben a modellben vezeti be 2019-től a nulla károsanyag-kibocsátással is működni képes Plug-in Hybrid (PHEV) hajtást.
A PHEV Transit Custom fejlett hibrid rendszere 50 kilométeren át képes nulla károsanyag-kibocsátással mozgatni az autót, amelynek hosszabb hatótávolságáról a többszörösen díjnyertes 1,0 literes Ford EcoBoost benzinmotor gondoskodik. A Plug-in Hybrid változat menetpróbáit tavaly decemberben megkezdték meg Londonban a márka flottapartnerei.
A 2012 végén bemutatott Transit Custom volt a Ford megújult haszongépjármű-palettájának első képviselője (a kínálatban később a Transit Courrier, a Transit Connect és a Transit is megjelent), és kulcsszerepet játszott abban, hogy 2015-ben a Ford lett az európai haszongépjármű-piac első számú szereplője, és hogy a pozícióját azóta is sikeresen őrzi a márka.
A Ford tavaly augusztusban bejelentette, hogy növeli a Transit, a Transit Custom és a Tourneo Custom modellek gyártási kapacitását, hogy kielégíthesse a fokozott keresletet. A török Ford Otosan vegyesvállalatba történt 52 millió dolláros beruházással a Kocaeli üzem termelése évente 40 ezer darabbal, összesen évi 330 ezer darabra nőtt.
Ford EcoBlue motor és új ECOnetic változat
Az új Transit Custom modellt a legmodernebb technológiájú Ford EcoBlue dízelmotor hajtja, ami 2016-ban jelent meg a kínálatban. A 105, 130 és 170 változatban kínált új erőforrások a magasabb teljesítmény mellett is jelentős mértékben csökkentik az autók üzemeltetési költségét; üzemanyag-fogyasztásuk akár 13 százalékkal csekélyebb, és 20 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot biztosítanak az alacsony fordulatszám-tartományban.
Mivel a vásárlók különösen nagy hangsúlyt helyeznek a használati értékre és az üzemanyag-takarékosságra, a felfrissített modell egy új ECOnetic változatban is megrendelhető lesz, amelynek CO₂-kibocsátása csupán 148 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,7 l/100 km, ami 6 százalékkal alacsonyabb, mint a most kifutó modell legkedvezőbb értéke.
A 300-as sorozat rövid tengelytávolságú áruszállító kivitelében megvásárolható ECOnetic változat csekély fogyasztásáról a speciálisan kalibrált 105 lóerős motor, az Auto-Stop-Start rendszer, a kis gördülési ellenállású gumiabroncs, a Ford innovatív Gyorsulásvezérlése, valamint a 100 km/órás tartományban rögzített sebességhatároló gondoskodik majd.
Az új Transit Custom a már megszokott és jól bevált variációs lehetőségeket kínálja a haszongépjármű-üzemeltetők számára, akik kétféle tetőmagassággal és kétféle tengelytávolsággal, 2,6-tól 3,4 tonnáig terjedő össztömeggel és akár 1450 kg-os hasznos teherbírással is megrendelhetik az autót, emellett pedig dobozos, kombi és duplakabinos karosszériaváltozatok közül választhatnak.
Az új modell is méltó a Transit hírnevéhez, hiszen a kategória legjobb áruszállító képességét olyan innovatív megoldásokkal fokozza, mint a rakodó nyílás az extra hosszú tárgyak szállításához, vagy az integrált tetőcsomagtartó, ami használaton kívül behajtható a tető síkjába.
Dinamikus stílus és tökéletes mobil irodai környezetet kínáló utaskabin
Az új Transit Custom dinamikus és professzionális megjelenésű új orr-része ugyanazt a génkészletet hordozza, mint a Ford legújabb személyautói; jó példa erre a magasra húzott, trapéz alakú hűtőrács és a dinamikus vonalvezetésű, keskeny fényszóró. Az autóhoz megrendelhető a legújabb világítási technológia is, és a legmagasabb felszereltségű modelleket új, jellegzetes LED nappali menetfények és erős HID Xenon fényszórók teszik könnyen felismerhetővé.
A teljesen új tervezésű utastérben a műszerfal a Ford új belsőépítészeti filozófiáját tükrözi (ez a dizájn a vadonatúj Fiestában mutatkozott be először), amelynek attraktív, felhasználó-központú kialakítása azt is figyelembe veszi, hogy az autóvezetők és utasaik ma már gyakran használnak okoseszközöket és tableteket.
Az erőteljes vízszintes dizájn-elemek kihangsúlyozzák a kabin szélességét, s az új műszerfalat mutatós, mégis strapabíró anyagok borítják. A kabinban rengeteg praktikus megoldás található, amelyek azt szolgálják, hogy a vezető mobil irodaként használhassa járművét.
Az új belső kialakítás kategóriaelső rakodóhelyeket eredményezett; egyedül a műszerfalban 25 liternyi tároló tér található, köztük három, a műszerfal felső részén kialakított nyitott rekesz, amelyek megfelelő helyet kínálnak az írómappák vagy a mobil eszközök számára; a tágas kesztyűtartó alsó, zárható részében pedig akár függesztve is tárolhatók az A4 méretű mappák.
Szintén praktikus megoldás a váltókar alatt kihajtható pohártartó, valamint a műszerfal mindkét végén megtalálható további pohártartók és 2 literes palacktartók. A formatervezők az ajtópaneleket is újratervezték, így a dekoratív kárpittal borított elemben három nagyméretű tárolórekeszt is kialakíthattak, és az ajtóbehúzó formája is praktikusabb lett.
A vadonatúj kijelzők és kezelőszervek ergonomikusak és könnyen használhatók, a leggazdagabb felszereltségű modellváltozatokban pedig egy ‘lebegő’ kialakítású, 8 colos színes érintőképernyőn kezelhető a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszere, ami a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is vezérelhető.
A SYNC 3 rendszeren keresztül a Transit Custom vezetője egyszerűen kezelheti az audiorendszer, a navigáció és a csatlakoztatott okostelefonok funkcióit. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel.
Azokban a járművekben, amelyek felszereltségében nem szerepel a 8 vagy 4 colos kijelző, a műszerfal középső részén kialakított MyFord Dock szolgál az okostelefonok, MP3-lejátszók és műholdas navigációs eszközök tárolására, rögzítésére és töltésére. USB-port és 12 voltos csatlakozó található a vezető előtti felső tárolórekeszben, illetve a váltókar melletti részen is.
Az autóval dolgozók egész napos komfortérzetét szolgálja az új, optimális megtámasztást nyújtó ülések áttervezett párnázása és geometriája, valamint a kabin teljes kárpitozásának megújítása kiemelkedő minőségű, tartós és szép anyagokkal. Az ülések kárpitozása is új, és a szöveteket a Ford eddigi legkeményebb nyúzópróbájának vezették alá.
Fejlett technológia és vezetősegítő rendszerek
Az új Transit Custom számos modern vezetéssegítő rendszert kínál, amelyek a márka legújabb személyautóiban is megtalálhatók, és kifinomult érzékelőkkel, radarokkal és kamerákkal mérik fel az autó környezetét és a pillanatnyi forgalmi helyzetet.
Az új Transit Custom az első haszongépjármű, amelyben Intelligens Sebesség Határoló is működik, ami megakadályozza, hogy a vezető túllépje a sebességkorlátozásokat, így az autó üzemeltetőjét nem fenyegetik a gyorshajtásért kirótt bírságok.
A rendszer arra is képes, hogy a Közlekedési Tábla Felismerő rendszer segítségével azonosítsa a mindenkori sebességkorlátozásokat, és automatikusan ehhez igazítja az autó tempóját. A vezető a kormánykeréken elhelyezett kapcsolóval aktiválhatja az Intelligens Sebességhatárolót, és beállíthatja a jármű maximális sebességét. A rendszer egy, a szélvédő mögött elhelyezett kamerával figyeli az autó előtt feltűnő jelzőtáblákat, és ha az azokon jelzett sebességkorlátozás alacsonyabb, mint a Transit Custom pillanatnyi sebessége, az előírt tempóra lassítja a járművet.
Az új modell az első Ford áruszállító az európai piacon, amelynek felszereltségében megtalálható a Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető rendszerrel kiegészített Holttérfigyelő Rendszer is, ami két fontos funkciót kínál a haszongépjárművek felhasználóinak.
A Holttérfigyelő Rendszer hátrafelé tekintő radarokkal érzékeli, ha a Transit Custom holtterében egy másik jármű jelenik meg, és a megfelelő oldali külső tükörben felvillanó jelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Az új Transit Custom felszereltségében az új Változtatható Hátsó Távolságérzékelő is megtalálható, ami időben figyelmezteti a vezetőt, ha egy előzésben lévő jármű nagyobb sebességgel közelít. Az új modell legújabb generációs szenzorai nagyobb távolságot fognak át, és érzékenyebbek is, így már a motorkerékpárokat is képesek jelezni.
Az ugyanezeket az érzékelőket használó Keresztirányú Forgalomfigyelő hangjelzéssel, a műszeregységben felvillanó felirattal és a külső tükörben villogó jelzéssel figyelmeztet, ha oldalirányból egy kerékpár vagy motorkerékpár közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. A hátrameneti fokozat kapcsolásával együtt aktiválódó rendszer hasznos segítséget jelent a zárt dobozos áruszállítókban, amelyekből csak korlátozottan lehet oldalra-hátra kilátni.
Az új Transit Custom modellben megtalálható a már 2016-ban bevezetett Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer továbbfejlesztett változata is. A vadonatúj Fiesta személygépkocsiban bemutatott legújabb radar- és kameratechnológiákkal működő rendszer az éjszaka sötétjében is felfedezi a gyalogosokat, és megvilágítja őket a jármű fényszórójával.
Ezek az új rendszerek hasznosan egészítik ki a Transit Custom modell kínálatában már eddig is meglévő technológiákat, amelyek sorában a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Vezetőfigyelmeztető Rendszer, az Automatikus Távolságifény-vezérlés, a Tolatókamera, az Adaptív Sebességtartó Automatika és az Oldalszél Stabilizálás is szerepel.
Az autó legújabb specifikációja a simán és gyorsan kapcsoló, hatfokozatú SelectShift automata sebességváltót (amit a Transit Custom vásárlóinak 11 százaléka rendel meg), valamint a Kombi M1 változathoz kínált, a szegmensben egyedülálló hátsó légrugózást is tartalmazza, amely széles terhelési tartományban is azonos hasmagasságot, kényelmes gördülést és kiszámítható járműdinamikát biztosít.
A vásárlók az új Upfitter Interface Modult is megrendelhetik, aminek segítségével az utángyártott tartozékok is rácsatlakozhatnak a jármű elektromos rendszerére, így a felhasználók hatékonyabban férhetnek hozzá a valós idejű járműinformációkhoz.
Új, friss külsővel érkezik a kínálat csúcsa, a Sport változat
Az új Transit Custom modellcsalád élén a dinamikus, 170 lóerős Sport változat áll, ami Magyarországon háromféleféle felépítménnyel és számos üléskombinációval rendelhető meg (Tourneo Bus M1 kivitelben, rövid tengelytávolsággal és Transit Van kivitel rövid és hosszú tengelytávval egyaránt.
A Sport változat megkülönböztető jegye a motorháztetőn végighúzódó eltérő színű kettős sáv és az új modellhez tervezett külső karosszériaelemek. A sportos stílus a kabinban is visszaköszön, ahol új, domborszövésű textilbetétek és bőrborítású üléspárnák kombinációja alkotja a látványos Ebony kárpitozást.
Tourneo Custom – A Csapattárs
A Ford idén teljesen megújítja a Tourneo személyszállítók modellcsaládját is, mely januárban a Brüsszeli Autószalonon mutatkozott be először a nagyközönségnek.
A kínálat csúcsát jelentő nyolc/kilencüléses Tourneo Customot új, látványos orrkialakítás jellemzi; a személyszállító vadonatúj, prémium utastere akár kilenc személy számára is első osztályú utazást kínál. Az exkluzív shuttle-járatokat üzemeltető cégeket és az egyéni vásárlókat egyaránt megszólító új Tourneo Custom látványosan új orrkialakítása tágas és luxusszínvonalú kabinjában a szegmensben egyedülálló ülések várják az utasokat; a hat, különálló ülés akár ‘konferencia elrendezésben’ is beállítható, ha a második sor üléseit a menetiránynak háttal fordítják.
A legnagyobb Tourneo modellt teljes egészében áttervezték, hogy kiváló minőségű kárpitjaival, még tovább javított kényelmével és csendességével utolérhetetlen kifinomultságot kínáljon, valamint a Ford olyan új személyautó-technológiáit, mint az Intelligens Sebességhatároló vagy a SYNC 3 kapcsolódási rendszer.
Az új innovációk a Tourneo Custom 2016-os nagymérvű termékfejlesztésére épülnek; ekkor jelent meg a modell kínálatában az úttörő Ford EcoBlue 2,0 literes dízelmotor, az új hatfokozatú SelectShift automata sebességváltó és a hátsó légrugózás.
Az először 2013-ban bemutatott Tourneo Custom jogosan kapta meg a zászlóshajó szerepét a Tourneo személyszállító-flottában, amelyben az ötüléses Tourneo Courier és az öt- illetve hétüléses változatban is kapható Tourneo Connect is megtalálható.
Kifinomult dizájn – kívül-belül
Az új Tourneo Custom ugyanazzal a merész orrkialakítással készült, mint a Ford legújabb személyautói: az autó legjellemzőbb formai megoldásai a magasra húzott, trapéz alakú hűtőrács és a dinamikus, keskeny fényszórók, amelyek szinte észrevétlenül olvadnak bele a határozott övvonalba.
Az autóhoz több modern fényszóró-technológia is rendelhető; emellett minden modellváltozat jellegzetes, új LED nappali menetfényeket kap, a leggazdagabb felszereltségű modellváltozatokban pedig erős HID Xenon világítás működik.
Az új BMW M2 Competition piaci premierjével a BMW M GmbH célzott módosításokkal fokozza tovább a BMW M2 Coupé nagyteljesítményű karakterét, mialatt új etalont gurít a prémium kompakt sportautók elé.
Új erőforrás 410 lóerő maximális teljesítménnyel
Az új BMW M2 Competition műszaki középpontjában az új sorhatos benzinmotor áll, amelyet a BMW M3/M4 erőforrásának alapjaira építettek meg a mérnökök. Az M TwinPower Turbo technológiával felvértezett, duplaturbós szív maximális teljesítménye percenkénti 5 250 és 7 000 főtengely-fordulat között 410 lóerő, miközben 550 Nm csúcs forgatónyomatéka percenkénti 2 350 és 5 200 főtengely-fordulat között mindvégig a sofőr rendelkezésére áll. Az új motor a turbófeltöltésű erőforrások rendkívül széles fordulatszám-tartományával büszkélkedhet, teljesítmény-leadása pedig mindegyik sávban kivételesen egyenletes. A BMW M modellek jellegzetes orgánumáról az elektronikusan állítható szelepekkel kiegészített dupla kipufogórendszer, az erőforrás kimagasló belső hatékonyságáról pedig a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológia gondoskodik. Az Európai Unió országaiban értékesített BMW M2 Competition modelleket a bajor prémiumgyártó a károsanyag-kibocsátás módszeres csökkentése érdekében részecskeszűrővel is felszereli.
Az új BMW M2 Competition az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) 4,2 másodperc alatt, az alapfelszereltség részeként kínált hatfokozatú manuális váltóval pedig 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál szabályozza le, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag azonban ezt a határt egészen 280 km/óráig kitolja – 10 km/órával tovább, mint a BMW M2 Coupé esetében. Az újdonság fogyasztási adatai ugyancsak figyelemreméltóak: hatfokozatú manuális váltóval a modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása, illetve kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása 9,9 – 10,0 liter és 225 – 228 gramm, amely értékek az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető duplakuplungos automataváltóval (M DCT) 9,2 literre és 209 – 210 grammra csökkennek.
Az erőforrás okosan megtervezett kenési rendszere egyenesen a motorsport élvonalából érkezett, a hűtőrendszer műszaki alapját pedig a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé hűtőrendszere adta. A BMW Motorsport tervezőmérnökei évtizedek óta fejlesztik a versenyautók kenési- és hűtőrendszerét, az új BMW M2 Competition így a zárt aszfaltcsíkokon is rajtrácsra állítható. A speciális hűtőrendszerről nagyobb hűtőrács-pár és új, több levegőt gyűjtő első koptató árulkodik. A vese alakú hűtőrácsok már az alapfelszereltség részeként magasfényű fekete színben ragyognak, ahogyan az első kerékjárati ívek fölé integrált irányjelző-panelek és az elektronikusan állítható szelepekkel felszerelt kipufogórendszer dupla ikervégződése is. A modell hátulját sötét árnyalatú M Competition embléma díszíti. A vadonatúj, duplakonzolos visszapillantó-házak tovább csökkentik az új BMW M2 Competition légellenállását és a modell sportosságát hangsúlyozzák.
A minden korábbinál intenzívebb vezetési élmény érdekében a BMW M GmbH tervezőmérnökei módszeresen finomítottak a BMW M2 Coupé menettulajdonságain, miközben a motortérbe a BMW M3/M4 szénszál-erősítésű műanyagból készült toronymerevítője is beköltözött. A mindössze 1,5 kilogramm súlyú alkatrész jelentős mértékben fokozza a karosszéria merevségét, amely így még pontosabb irányíthatóságot eredményez. A tervezőmérnökök az elektromechanikus szervokormány, az aktív M differenciálmű és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) jelleggörbéjét is a megnövelt teljesítménnyel párhuzamosan hangolták át.
Üzemmódválasztók a kívánt járműkarakterisztika beállítása érdekében
A BMW M2 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amelynek középkonzolján közvetlen üzemmódválasztókat helyeztek el a tervezők. Ezen gombokkal a motor karakterisztikája, a kormánymű elektromos rásegítésének mértéke és – amennyiben a felszereltség része – az M duplakuplungos automataváltó (M DCT) Drivelogic funkciói bármelyik pillanatban személyre szabhatók. Az egyes üzemmódok szabadon kombinálhatók egymással, a kedvenc járműbeállítások pedig bármikor a kormányra helyezett M1 és M2 memóriagombokra programozhatók. Az új BMW M2 Competition széleskörű alapfelszereltségének a vörösre fényezett Start / Stop motorindító gomb, az első parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) és az adaptív LED fényszórók is részei.
Látványos új opciók
Az új BMW M2 Competition opcionális extrafelszereltségei között az M Sport kagylóülések is megtalálhatók, amelyek formájukkal és integrált fejtámláikkal a motorsport élvonalát idézik, miközben minden vezetési szituációban tökéletes tartást garantálnak. A háttámlák közepén, vállmagasságban egy-egy M2 típusjelzés világít, a fekete bőrkárpithoz pedig kék és narancssárga kontraszt-varrások választhatók. Az alapfelszereltség részét képező sportülések ugyancsak fekete bőrkárpittal érhetők el, az ülőfelületeken és a háttámlákon kék vagy narancssárga kontraszt-varrással.
A BMW M GmbH több évtizedes motorsport-tapasztalata az új BMW M2 Competition könnyűfém keréktárcsái mögé megrendelhető M Sport fékrendszerben is megmutatkozik. Az első tengely végeire 400 milliméter átmérőjű féktárcsák választhatók, amelyeket hatdugattyús féknyergek szorítanak össze, a hátsó kerekeket pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsák és négydugattyús féknyergek lassítják. A megnövelt féktárcsák és a szürkére fényezett féknyergek minden vezetési szituációban maximális fékerőt garantálnak. Az opcionális extrafelszereltségek listájára a 19” méretű, Y küllődizájnú könnyűfém keréktárcsák is felkerültek, elöl 9J x 19, hátul 10J x 19 méretben. A kerekeken elöl 245/35 ZR19, míg hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az új BMW M2 Competition két vadonatúj karosszéria-fényezési árnyalatban is elérhető lesz: a Sunset Orange metál mellett az exkluzív Hockenheim Silver szín is megrendelhető.
Négy év alatt megnyolcszorozódott a Magyarországon értékesített környezetbarát hibrid elektromos autók száma: 2014-ben még 538 darab, 2017 végére pedig már 4167 új, külső töltést nem igénylő, a városi közlekedés során akár 50-70 százalékban tisztán elektromos üzemmódban, károsanyagkibocsátás mentesen közlekedő hibrid autó talált gazdára hazánkban – áll egyebek mellett Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője által szerkesztőségünk részére eljuttatott sajtóközleményben.
Ezzel párhuzamosan a zöld autózás, mint téma, különös tekintettel a valóban praktikus és élhető hibrid elektromos autókra, amelyek esetében sem a töltési idő sem a hatótáv miatt nem kell aggódniuk a tulajdonosoknak, a közbeszédben is minden korábbinál nagyobb intenzitással jelent meg. Csupán a magyarországi hibrid eladások 65,8%-át jegyző Toyotáról 1208, a sorban következő, a hazai hibrid értékesítések 16,6%-át jegyző Lexusról pedig 825 híradás jelent meg 2017-ben a hibrid technológia kapcsán a hazai sajtóban.
Nem csoda, hogy a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyotáról, és prémium márkájáról, a Lexusról jelent meg hazánkban tavaly a legtöbb cikk a környezetbarát hibrid elektromos technológia kapcsán. Azon túl hogy a hibrid elektromos technológiát jegyző, azt két évtizeddel ezelőtt világhódító útjára indító, és fejlesztésében ma is valamennyi versenytársával szemben évtizedes előnnyel rendelkező Toyota és Lexus kínálja a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját (világszerte 35, Európában és hazánkban 16 modell), a két márka az eladások tekintetében is élen jár: a hazai hibrid eladások 82,4%-át tavaly a Toyota és a Lexus vitte el, miközben a TOP5 hazai zöld autóból mind az 5 a japán gyártó modellje. Az elsőnek a Toyota RAV4 hibrid, bizonyult 1064 darabbal ami a teljes hazai zöld autó eladás 22,5 százaléka, a második helyen a Toyota C-HR hibrid végzett 692 darabbal (14,6 százalék), amit a Toyota Auris hibrid követett 495 darabbal (10,4 százalék), míg a negyedik helyen a Toyota Yaris hibrid jött be 457 darabbal (9,6 százalék), ötödik helyen pedig a Lexus NX hibrid zárt 334 darabbal (7,1 százalék).
A Toyota és a Lexus azonban ezen felül tudatosan igyekszik minden tekintetben erősíteni is a környezettudatos mobilitással kapcsolatos párbeszédet, ezen a héten a közelgő Föld napja alkalmából éppen Európa vezető elektromos kerékpár gyártójával, az Askollal folytat közös kampányt a környezetbarát hibrid elektromos technológia mind szélesebb körű megismertetéséért.
„Miközben Magyarországon hazánkban 21 autógyártó 89 részben vagy teljesen elektromos hajtású modellje érhető el (ebből 75 darab hibrid), a környezetbarát hibrid elektromos technológiával kapcsolatos kommunikációt hatalmas túlsúllyal a Toyota és a Lexus dominálja. A tavalyi évben átlagosan 7 óránként jelent meg egy Toyota, és 10 óránként egy Lexus hibrid elektromos autókkal kapcsolatos híradás (ez alatt organikus, valódi sajtómegjelenéseket és nem fizetett megjelenéseket vagy hirdetéseket értünk). Ennek oka, hogy tudatosan, és aktívan igyekszünk felhívni a magánvásárlók és a flottaügyfelek figyelmét a környezettudatos autózás, és a hibrid elektromos technológia előnyeire, az értékesítési eredmények tükrében sikerrel” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Ez minden korábbinál jobban erősíti, és a mindennapok részévé teszi a környezettudatos, fenntartható mobilitással, a károsanyagkibocsátás és a légszennyezettség mérséklésének szükségességével kapcsolatos közbeszédet. Célunk, hogy a hazai újautó értékesítések mindössze 3,5%-át kitevő hibrid elektromos autók (amelyek a Toyota eladásaiban már ma 33%-ot, a Lexus esetében pedig 97%-ot képviselnek) minél rövidebb idő alatt minél nagyobb szerepet hasítsanak ki a hazai újautó értékesítésekből és a teljes magyarországi aktív autóparkból. Éppen ezért üdvözüljük versenytársaink növekvő számú – nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológián alapuló – hibrid modelljét, és ezirányú kommunikációjuk erősödését. Hosszú út és rengeteg munka áll még ugyanakkor előttünk, és valódi áttörést közösen érhetünk el annak révén, hogy mind a magánvásárlók, mind a hazai újautó vásárlások még ma is domináns részét képező vállalati vásárlók és döntéshozók számára folyamatosan prezentáljuk a nem csupán környezetbarát, de nem utolsó sorban mind a benzines, mind a halmozottan környezetszennyező dízel hajtásnál markánsan alacsonyabb üzemben tartási költségeket kínáló hibrid elektromos autók előnyeit” – teszi hozzá a kommunikációs vezető.
Azt, hogy a hibrid elektromos technológia iránt elsőként fogékonynak bizonyuló magánvásárlók mellett a flottavásárlókat is sikerrel szólította meg a japán autógyártó, jól mutatja, hogy a tavaly Magyarországon gazdára talált 4795, részben vagy teljesen elektromos (hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) autó 61,6 százalékát vállalati ügyfelek vásárolták, ami az összesített vállalati flottabeszerzések 3,4 százalékát tette ki.
Érdekes egyébiránt az is, hogy míg a mainstream márkák esetében a Toyota kimagasló túlsúllyal bír a hibrid elektromos technológiával kapcsolatos kommunikáció kapcsán, a prémium márkáknál e tekintetben első helyen álló Lexus mellett a többi prémium márka is igyekszik aktívan kommunikálni ebben a témában. Ebben természetesen szerepe lehet annak is, hogy a ma Magyarországon elérhető 75 hibrid autóból 48 modellt prémium márkák kínálnak.
Akárhogy is, mindenképpen üdvözlendő, hogy a környezetbarát autózás ilyen szinten beépült a közbeszédbe és a közgondolkodásba, és mind a hagyományos, mind a közösségi média felületeken egyre inkább a társadalmi párbeszéd részét képezi.
Bíztató jel az is, hogy a hibrid elektromos autókkal kapcsolatos kommunikációban élen járó Toyota és Lexus vezetik a flottaértékesítésekkel kapcsolatos kommunikációt is: tavaly 212 cikk jelent meg a Toyota és 101 híradás a Lexus kapcsán ebben a témában, amelynek révén mindkét márka vezet a saját kategóriájában. Az pedig, ha a környezetbarát hibrid elektromos hajtás terén mind az értékesítések, mind a kommunikáció terén élen járó márkák mintegy véleményvezérként vezetik a vállalati flottabeszerzésekkel kapcsolatos kommunikációt is, rendkívül kedvező hatással lehet a (nem mellesleg kedvező üzemben tartási költségekkel járó) zöld szempontok hangsúlyosabbá válására a magyarországi flottabeszerzések és közbeszerzések terén is.
5 százalékos növekedést ért el 2018 első negyedévében a járműlízinggel, flottamenedzsmenttel és mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozó Business Lease Hungary Kft. autóflottájának mérete a három hónappal ezelőtti eredményhez képest.
A vállalat továbbá egy újfajta analitikus flottavizsgálattal várja ügyfeleit Blue Fleet Audit néven, mely a flották üzemeltetési költségeit és a károsanyag-kibocsátását hivatott csökkenteni.
“Passion for mobility szlogenünk kiválóan összegzi a Business Lease ügyfélközpontú filozófiáját, és nem titok, hogy ez a kulcsa a cég folyamatos stabilitásának is, hiszen ennek a szemléletnek köszönhetően sikerült egy erős bizalmi alapokra épülő, tartós kapcsolatrendszert kialakítani ügyfeleinkkel és partnereinkkel Magyarországon is” – mondta Trybek Gábor, a Business Lease Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója. „Legyen szó személyre szabott vezetéstechnikai képzésről, egyedi logisztikai megoldásokról, vagy akár az új költségcsökkentő Blue Fleet Audit szolgáltatásunkról, minden innovációnk célja ügyfeleink további elégedettsége, és stabil működésünk biztosítása.”
Blue Fleet Audit
Az aktuális benzin-dízel trendekre is választ ad a Business Lease új analitikus flottavizsgálati módszere. A Blue Fleet Audit célja, hogy az ügyfelek egyszerre csökkenthessék flottájuk üzemeletetési összköltségét (TCO), valamint a járművek károsanyag-kibocsátását (CO2) is, a mobilitási igények figyelembe vételével. A Blue Fleet Audit során egy teljeskörű, valós adatokon alapuló adatbányászatot követően kiértékelik az eredményeket, és egy optimalizált arányt javasolnak a flotta benzin, dízel, hibrid és elektromos meghajtásának megoszlására, mellyel az ügyfelek jelentős összeget takaríthatnak meg és jobban kímélhetik környezetüket is.
„Blue Fleet Audit szolgáltatásunk leginkább a felső vezetők körében népszerű, hiszen az adatok összegzése során mindent jól átláthatóan számszerűsítünk, hogy a számukra legoptimálisabb megoldást választhassák a TCO csökkentésére és a károsanyag-kibocsátás minimalizálására. Ráadásul ezt a szolgáltatásunkat a már 10 autós flottával rendelkező cégek is igénybe vehetik” – mondta Trybek Gábor.
Stabil működés és egyedi szolgáltatások
A stabil működésnek fontos részét képezik a rendszeres új egyedi szolgáltatások, melyek jelentős szerepet játszanak az ügyfelek elégedettségében. A Blue Fleet Audit mellett ilyen például a személyre szabott vezetéstechnikai képzés, melyet a Business Lease céges sofőrök számára biztosít, egy több ezer céges autó káreseményeit rögzítő adatbázis alapján. 2017 óta szintén elérhető a vállalat “Logisztikai megoldások” szolgáltatáscsomagja, amely kifejezetten kistehergépjárműveket vagy személyszállításra alkalmas kisbuszokat (maximum 9 fő) lízingelő, vagy bérlő ügyfeleinek kínál előnyöket. A csomag kiemelt előnye a tervezhetőség, mely a fix havidíjnak köszönhetően megannyi szolgáltatást tartalmaz.
„A Business Lease Európában 26 évvel ezelőtt lépett a flottapiacra valódi alternatívaként és a korát megelőzve olyan egyéni és egyedi megoldásokat kínált mindig is, amelyek azelőtt nem voltak elérhetőek. A jól bevált, több mint negyed évszázados receptet alkalmazzuk Magyarországon is, vagyis mindig egyéni, cégreszabható innovációkkal járulunk hozzá ügyfeleink sikereihez, és ezáltal a stabilitásunk megőrzéséhez” – foglalta össze Trybek Gábor.
Március végén debütált a Lada Vesta modellcsalád két új tagja a magyar piacon, a praktikus kialakítású, családi autó, a Lada Vesta Kombi és a minden igényt kielégítő, vagány szabadidő autó, a Lada Vesta SW Cross. Az április 6-7-én tartott országos nyílt hétvége eredményei azt bizonyítják, hogy hatalmas érdeklődés övezi az új Ladákat.
A tavalyi év márciusban hatalmas várakozás előzte meg a Lada új generációs modelljének, a Lada Vestának a bevezetését a magyar piacra. Az európai igényeket is teljes mértékben kielégítő, Lada Vesta nagyon kedvező fogadtatásra talált és mára az orosz márka lekeresettebb modelljévé vált hazánkban. Népszerűsége – a márka iránti nosztalgikus érzéseken túlmutatva -, inkább racionális megfontolásokon alapul: gazdag szériafelszereltségének, tágas utasterének és kiváló ár-érték arányának köszönhető. Ezek az alaptulajdonságok a Vesta most bemutatott két új kivitelére is jellemzőek. A Lada Vesta Kombi legalább ekkora sikerre számíthat praktikus családi és cégautóként, és a minden eddiginél divatosabb külsejű szabadidő autó, a Lada Vesta SW Cross, valószínűleg még ezt is túlszárnyalja. Az emelt hasmagasságú ötajtós crossover a LADA valaha gyártott legvagányabb típusa és egyúttal a márka új zászlóshajója.
„Az országos nyílt hétvége alatt közel 400 érdeklődő kereste fel a Lada szalonokat, több mint 150 tesztvezetésen próbálták ki az új modelljeinket és 16 autót értékesítettek a kollégák. A nyílt hétvégénk sikere azt bizonyítja, hogy töretlen az érdeklődés a Lada márka iránt. Nagy öröm számunkra, hogy az ügyfelek részéről a magasabb árfekvésű, Lada Vesta SW Cross és azon belül is a gazdagabb, Lux felszereltségű modellek iránt nagyobb érdeklődés. Az első ilyen modellre még az előtt megtörtént a szerződéskötés érdi márkakereskedésünkben, hogy az autó megérkezett volna a szalonba” – nyilatkozta Pataki András, a Lada Hungary cégvezetője.
A helyszín a Portugál Rally volt, a dátum 1993, a győztes pilóta pedig a francia François Delecour, aki honfitársával, Daniel Grataloup navigátorral osztozott a dicsőségben. Az Escort ’Cossie’ abban az évben a Ford hivatalos WRC-üdvöskéjét, a Sierra ’Cossie’ versenygépet is maga mögé utasította.
A testvérénél könnyebb és fürgébb, akkor még teljesen újoncnak számító autó már a Monte Carlo Rallyn is második lett.
Az évad második futamán, Svédországban az Escort lecsúszott a dobogós helyezésről, de a szezon második murvás versenyén, a Portugál Rallyn már a start pillanatától uralta a mezőnyt. Delecour valósággal felszántotta a pályát a Boreham által felkészített Escorttal, majd csapattársa, Miki Biasion azzal tette fel a koronát a hétvégére, hogy másodikként ért célba.
Delecour abban az évben Korzikán és Katalóniában is nyert, Biasion pedig az Akropolisz Rallyn aratott győzelmet, míg Franco Cunico a Sanremo Rallyn vezette győzelemre Escortját – vagyis az új autó legelső évada igazán remekül sikerült.
Az Escort RS Cosworth és az áttervezett Escort WRC összesen tíz WRC-győzelmet zsebelt be, mielőtt 1999-ben felváltotta a versenypályákon a Focus World Rally Car.
1992 februárja és 1996 januárja között a Ford 7145 darab országúti változatot is készített az Escort RS Cosworth modellből. A WRC-versenygépekhez hasonlóan ezekben az autókban is 2,0 literes turbómotor dübörgött, ami körülbelül 230 lóerős teljesítményt produkált.
Az Escort RS Cosworth köztudottan az első olyan sorozatgyártású autó volt, amit úgy építettek, hogy állítható első és látványosan nagyméretű hátsó légterelője komoly leszorító erőt biztosítson.
Az Escort RS Cosworth manapság a gyűjtők becses kincse: tavaly egy nagyon keveset futott példány 91.000 angol fontért (32 millió forintért) kelt el egy brit árverésen.
Az online kaszinók és a használtautó vásárlások elsőre távolinak tűnhetnek egymástól, ám a háttérben számos érdekes összefüggés húzódik meg. Mindkét terület jelentős pénzmozgást generál,...