Főoldal Blog Oldal: 280

88. Genfi Autószalon: bemutatkozik a Polestar

A Polestar, az új elektromos sportmárka a Genfi Autószalonon mutatkozik be a vállalat első modelljével, a Polestar 1-el, amit itt láthat először élőben a nagyközönség.

A Polestar 1-es elektromos sporthibrid GT 600 lóerős összteljesítményre és 1000Nm nyomaték leadására képes. Tisztán elektromos üzemmódban egyetlen feltöltéssel 150 km-es hatótávval rendelkezik, ami több, mint bármely más, jelenleg kapható hibrid gépkocsié. A Polestar 1-es nemzetközi bemutatója 2017 októberében volt Shanghaiban és a gyártása várhatóan 2019 közepén kezdődik.

“Nagyon várjuk, hogy kiállíthassuk a modellt a Genfi Autószalonon, halhassuk a visszajelzéseket és láthassuk a nagyközönség reakcióit az első autónkról és az új márkáról” – mondta Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója. Hozzátette:

“A genfi standunk valódi megtestesítője lesz mindannak, amit a márka képvisel: kompromisszum-mentes, tiszta és jövőbe mutató dizájn.”

A Polestar európai bemutatkozása 2018 március 6-án kedden 16:30-kor (CET) kezdődik egy média eseménnyel, a stand pedig 2018 március 8 és 18 között lesz látogatható a nagyközönség számára.

BMW i3 a Német Nagykövetség szolgálatában Budapesten

A budapesti Német Nagykövetség egy vadonatúj BMW i3-ast vásárolt, mellyel a Nagykövetség flottája egy elektromos, a hosszú távú fenntarthatóság szimbólumát is jelentő BMW modellel bővült.

Az Imperial Blue BMW i3 elektromos modell az emissziómentes közlekedés egyik kiváló képviselője és mint ilyen, ideális nagyvárosi jármű a budapesti forgalomban. Az autót a Budai Várban a Német Nagykövetségen adta át Volkmar Wenzelnek, Németország Nagykövetének Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója. Az elektromos i3-as egyfajta innovációs és jövőbe mutató autós szimbólumként csatlakozik a Nagykövetség BMW flottájához.

„A Német Nagykövetséget is elérte az elektromobilitás korszaka, nagy örömömre szolgál, hogy hamarosan elektromos autóval közlekedhetünk. Az autó csúcstechnikája rendkívül meggyőző, vezetője úgy érzi magát, hogy a jövő alakításában is részt vállal. A legmodernebb technológia használatával szeretnénk jelentősen hozzájárulni környezetünk és klímánk megóvásához. Az elektromos autók és buszok, valamint az elektromos töltőállomások számának folyamatos növekedése Budapesten, illetve közvetlen szomszédságunkban, a Budai Várnegyedben olyan előnyt jelentenek, mely a Német Nagykövetség számára is kedvező” – mondta el Volkmar Wenzel, Németország Nagykövete az ünnepélyes átadás során.

„Nagy megtiszteltetés, hogy a Nagykövetség a világ és egyben Magyarország legnépszerűbb prémium kompakt elektromos autója mellett döntött. A BMW i3 kiemelkedő dinamizmust, minőséget és intuitív kezelhetőséget garantál és egyben a BMW Group innovációs szimbóluma is, mellyel jól jelzi a vállalat elektromobilitás terén tett erőfeszítéseit. Az i3-as modell valódi mérföldkő a BMW Group stratégiájában, mely szerint a világ vezető elektromobilitási szolgáltatója szeretne lenni. A BMW i3-as modellen kívül további 8 konnektorról tölthető plug-in-hibrid BMW és MINI modellt kínálunk sikerrel, így 2017-ben több mint 100 000 db elektromos meghajtást használó autót értékesítettünk világszerte. A 2014 novemberében Magyarországon bevezetett BMW i3 igazi átütő siker a magyar piacon is, melyhez hathatósan hozzájárul a zöld rendszám, a kapcsolódó kedvezmények és főként az elektromos autók értékesítését ösztönző állami támogatás. Mindezekkel a kondíciókkal a közép- és délkelet-európai régióban kiemelkedően sikeres piacnak számítunk” – mondta el Massimiliano di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója az átadás alkalmával.

Az új BMW i3 elektromos motorja 125 kW/170 lóerő maximális teljesítményre képes, amelyet – az elektromos hajtásláncok sajátosságaként – már álló helyzetből rendelkezésre álló, 250 Nm csúcs forgatónyomaték egészít ki. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt a gázpedál érintésére egy soros hathengeres benzinmotor lendületével gyorsul, a megtorpanás-mentes, folyamatos teljesítmény-átvitelről pedig egy fokozatmentes automataváltó gondoskodik. A modell mindössze 7,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 150 km/óránál maximálja.

A padlólemezbe épített nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével a modell a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle), valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 290–300 kilométer, illetve 235-255 kilométer, hétköznapi használat során azonban minimum 200 kilométer megtételére képes. Az új BMW i3 kombinált energiafogyasztása a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 13,1–13,6 kWh 100 kilométerenként.

88. Genfi Autószalon: vadonatúj Honda CR-V

 

A 2018-as Genfi Autószalonon rántják le a leplet a vadonatúj Honda CR-V európai változatáról a Honda munkatársai.

A világ legnagyobb példányszámban eladott szabadidő-autójának* új generációja hétszemélyes kivitelben is elérhető lesz a hazai piacon is, nem mellesleg minőségét, megjelenését, belső kialakítását és kifinomultságát illetően is nagyot lépett előre a korábbi nemzedékhez viszonyítva.

Ráadásul minden eddiginél kifinomultabb felfüggesztés került az autó alá, így a vezetési élmény, a menetkomfort és a terepképességek terén is a legmagasabb színvonalat képviseli a modell.

Forradalmi külső dizájn és prémium minőségű belsőtér
A vadonatúj CR-V friss, szofisztikált megjelenéssel nyűgözi le környezetét, vonzerejét nemcsak a szélesebb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – kontúrok fokozzák, hanem a Honda új arculatához igazodó orr-rész is.

A vékonyabb A-oszlopok és a mélyen barázdált első-hátsó lökhárítók még látványosabbá teszik az összhatást, a padlólemez alsó felére rögzített borítás pedig szabályozza a levegőáramlást, egyszersmind megóvja az autót a külső behatásoktól. Szintén újdonság a Honda által fejlesztett, aktív hűtőrácsrendszer (Honda Active Shutter Grille), ami jócskán növeli az erőforrás, ezáltal a modell hatásfokát.

Az új belső dizájnt vízszintes rétegek határozzák meg, ezáltal szélesebbnek, tágasabbnak érződik a páratlan erőt sugározó modell. A műszerfalról két darab 7″-os digitális kijelző tekint vissza a vezetőre, ehhez társulnak a logikusan elrendezett kezelőszervek, közöttük a légkondicionáló leegyszerűsített kezelőpanelje, amelyet a központi érintőképernyő alatt helyzetek el a Honda mérnökei.

Kategóriaelső használati érték és új, hétüléses kivitel

A vadonatúj CR-V méretesebb, mint a kifutó generáció, és a hosszabb tengelytávnak, illetve a szélesebb kialakításnak köszönhetően nagyobb helykínálattal is kecsegtet. A kategóriaelső helykihasználásból fakadóan minden utas kényelmesebben utazhat, és a szélesebb, mélyebb csomagtartó is több poggyászt nyel el. Méretnövekedésének és új, két helyzetben rögzíthető, sík padlójának köszönhetően ezentúl még nagyobb tárgyak szállíthatók a CR-V-ben, és az ötödik ajtó nyitásával-zárásával sem kell bíbelődnie a tulajdonosnak, hiszen motoros mozgatású (Hands-Free Action Power Tailgate).

Az elmés, innovatív megoldások jelentősen megkönnyítik a CR-V mindennapos használatát. A csomagtérajtó nyitási magassága például programozható, így az alacsonyabb garázsok plafonjának sem ütközik neki, a középkonzolon kialakított tárolórekesz pedig háromféle módon is használható. További újítás, hogy a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámla egyetlen mozdulattal síkba dönthető, tehát könnyebbé vált a csomagok bepakolása.

A modell történetében először hétszemélyes utastérrel is kapható lesz a Honda CR-V. Itt szintén tetten érhető a Honda szakembereinek innovatív gondolkodása, hiszen a harmadik sor is kivételesen nagy lábtérrel és magasra helyezett ülőlapokkal kényezteti az utasokat, s mivel a háttámla akár 101 fokos szögbe is állítható, a hosszú utak is komfortosan telhetnek. A harmadik sor megközelíthetőség szempontjából is kategóriájának legjobbja, tudniillik széles nyíláson át szállhatnak be az itt utazók, és nem is kell magasra lépniük ahhoz, hogy bejussanak.

Az új motorok lenyűgöző hatékonyságot és vezetési élményt garantálnak

Az új CR-V az első európai Honda szabadidő-autó, amihez hibrid hajtásláncot kínál a márka. Ez a modellváltozat a Honda által fejlesztett Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) rendszerre épül, ami egy Atkinson-ciklusú, kétliteres, benzines erőforrást és két villanymotort foglal magában. Az i-MMD nélkülözi a hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekre, egyedülállóan kifinomult és egyenletes nyomatékleadással segítve a kényelmes, biztonságos közlekedést.

Az 1,5 literes, benzines VTEC TURBO motort elismerésre méltó csúcsteljesítmény és kategóriaelső üzemanyag-hatékonyság jellemzi, erejét hatfokozatú manuális váltó vagy extraként rendelhető, lineáris karakterisztikát biztosító CVT egység továbbíthatja a kerekekre.

A benzines és a hibrid kivitel alapváltozata egyaránt elsőkerék-hajtású, de mindkettő megrendelhető a Honda legújabb összkerekes hajtásláncával. A Real Time AWD névre keresztelt, intelligens vezérlőegységgel (Intelligent Control System™) irányított rendszer valódi, komoly terepképességekkel ruházza fel a CR-V-t, különösképpen, hogy a szabad hasmagasság 38 mm-rel megnövekedett; a benzines, összkerekes CR-V szabad hasmagassága 208 mm.

Az új Honda CR-V első, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt példányai 2018 őszén érkeznek a kereskedésekbe, míg a hibrid 2019 elejére várható.

88. Genfi Autószalon: új Lexus UX

Fellebbent a lepel a nagy várakozással övezett Lexus UX városi kompakt crossoverről: a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert japán prémium márka közzétette az első hivatalos fotót és videót az autóról, amelynek világpremierje március 6-án lesz a 2018-as Genfi Autószalonon.

A Lexus ismét felkavarta az állóvizet, amikor bejelentette, hogy a már 2016-ban, a Párizsi Autószalonon történt bemutatását követően óriási lelkesedést kiváltó UX koncepcióautóból sorozatgyártott változat készül, amelyet a jövőhéten kezdődő 2018-as Genfi Autószalonon láthat majd először élőben a nagyközönség.

Az első vizuális anyagokon jól kivehető az UX merész, SUV-stílusú dizájnja (amely szinte teljes mértékben megőrizte a tanulmányautó bátor, futurisztikus vonalvezetését) és a karosszéria erőt sugalló, ‘sűrített’ hangulata. Az autó crossoveres jellegét hatásosan hangsúlyozzák ki az erőteljes sárvédő-szélesítések és a magas övvonal, ám a lemezek alatt egy olyan új padlólemez rejtőzik, ami kivételes szerkezeti szilárdságával és alacsony tömegközéppontjával egy ferdehátú modell élvezetes vezetési élményét nyújtja.

Az utastér tágas és hívogató, a cockpit pedig megnyugtatóan öleli körül a vezetőt, aki magasan ül, és jól rálát a forgalomra. Merész dizájnjával, hibátlan kézműves kidolgozásával és képzeletgazdag technológiájával az UX kifejezetten vonzó autó, ami új szegmensbe nyit kaput a luxusmárkának.

Önvezető Porsche a Huawei okostelefon iránytással

A Huawei a világon elsőként használta fel önvezető autó irányítására az okostelefonjába épített mesterséges intelligenciát (AI).

A vállalat “RoadReader” elnevezésű projektjének keretében egy önvezető Porsche Panamerát kapcsoltak össze a Mate 10 Pro AI-chipset-ével, amelynek segítségével a jármű valós helyzetben is képes volt megérteni a környezetét, és felismerni a tárgyakat – így például elkerülni egy kutyával való ütközést. A Huawei a barcelona-i Mobile World Congress-en mutatja be mindezt a nagyközönségnek.

A jelenleg fejlesztés alatt álló önvezető autók többsége a kifejezetten erre a célra tervezett chipkészletek képességeire támaszkodik, amelyeket külön beszállítók készítenek az autógyártóknak. A Huawei most a RoadReader elnevezésű projektjének keretében azt tesztelte, hogy a cég okostelefonjaiba épített, mesterséges intelligencia által hajtott chipset-je képes lenne-e egy önvezető autót is kiszolgálni. A teszt során kiderült, hogy a Huawei által átalakított Porsche Panamera, amely a Mate 10 Proban már jelenlévő AI-képességeket használja fel, ellentétben más vezető nélküli autókkal, nem csupán észleli az akadályokat, hanem meg is érti környezetét. A jármű a telefon segítségével képes különbséget tenni több mint ezer élő és élettelen dolog – kutya, macska, labda vagy bicikli – között, és megtanulja, hogy mit kell tennie az egyes esetekben. A folyamatban a Huawei által fejlesztett alkalmazáson és az okostelefonon kívül nincs szükség más technológiára, csak az autóba épített, szenzoros automata robotrendszerre, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül a fékezést, sebességet és a kormányzást vezérli.

“Okostelefonunk kiváló teljesítményt nyújt a tárgyak felismerésének területén. Kíváncsiak voltunk, lehetséges-e, hogy rövid idő alatt felhasználjuk az AI képességeit különböző tárgyak felismerésére és elkerülésére” – mondta Andrew Garrihy, a Huawei nyugat-európai marketing vezetője (Chief Marketing Officer, Huawei Western Europe). “Ha technológiánk képes ennek elérésére mindössze öt hét alatt, akkor még mennyi minden lehetséges?” – tette fel a kérdést.

Az önvezető autók közlekedéséhez elengedhetetlen a szupergyors, késleltetés nélküli mobilhálózat (az úgynevezett 5G), a központosított, megfelelően gyors és nagyteljesítményű számítási szerverkapacitás, a kiváló, járművekbe épített érzékelőkkel ellátott fedélzeti rendszer és az ismétlődő helyzetekből tanuló mesterséges intelligencia. A Huawei évek óta több járműgyártóval áll kapcsolatban önvezető járművek fejlesztésében akár az AI-jal ellátott szerverinfrastruktúra, akár a gyors mobilhálózati technológiát illetően. A német Audival, Volkswagennel zajlanak már közös autós tesztek, az elektromos járműveket gyártó BYD-val pedig a cég idén januárban kezdte meg a mozdonyvezető nélküli vasúti próbautakat Kínában. A Barcelonában most bejelentett RoadReader önvezető autó alkalmazás pedig immár nemcsak a vállalati és üzleti, hanem a végfelhasználókat is célozza.

A Huawei RoadReader projektjét a háromnapos barcelona-i Mobile World Congress-en mutatja be a nagyközönségnek. A résztvevők kipróbálhatják az autó “vezetését” okostelefonjaikkal, megtaníthatják neki különböző tárgyak felismerését és a körülöttük való manőverezést is.

Igazi kempingbusz: íme, a Toyota Proace Lerina

A kempingbusz a sátorozás és a lakóautózás közötti, optimális átmenetet testesíti meg. A piaci kínálat viszonylag széles, ám a vevők ezidáig nem részesülhettek abban az átgondolt, megalapozott minőségben, amelyet csak egy Toyota kisbusz adhat a gazdájának. Ezt a hiányt pótolja most a Toyota Proace Lerina.

A francia Riviéra kevésbé ismert kincsei közé tartoznak a Cannes városára néző Lerins-szigetek, amelyek mindössze néhány négyzetkilométeren nyújtanak feledhetetlen élményt azoknak, akik érdeklődnek a középkori történelem, a lelki üdvösség és a Földközi-tenger háborítatlan természeti kincsei iránt.

Erről az apró, mégis nagyszerű helyről kapta a nevét a Toyota és a lakóautó-átalakításokra specializálódott brit Wellhouse Leisure műhely közös munkája, a Toyota Proace Lerina – nem véletlenül. A közepes méretű Proace modellre épülő kempingbusz vezetése és parkolása ugyanis kompakt méreteinek köszönhetően nem okoz kihívást, mégis teljes értékű megoldást kínál akár egy több hetes családi nyaralásra.

A busz alapkiépítésben kínálja a kényelmes franciaággyá átalakítható hátsó üléssort, a belmagasságot kényelmessé varázsoló, otthonos környezetet biztosító, felemelhető tetőt, a tágas ruhásszekrényt, valamint a jól felszerelt, hűtővel és tűzhellyel is rendelkező konyhát. Az első üléseket hátra forgatva, a tologatható hátsó padot előre húzva beszélgetésre, társasjátékra alkalmas, meghitt ülősarkot rendezhetünk be. Ez azonban csak a kezdet, mert a felemelhető tető alatt is kialakítható egy dupla ágy, így akár négyen is kényelmesen alhatnak a 4,95 méter hosszú Proaceben.

Az elektromos áramot a kempingekben szabványos csatlakozóról vételezhetjük, de ha erre nincs mód, 100 wattos napelem, illetve a kényelmi funkciókat kiszolgáló akkumulátor áll rendelkezésre. A beltér hőszabályozására szolgáló 2200 wattos fűtőegységgel akár főszezonon kívül is útnak indulhatunk. A tervezők ivóvíztartállyal is felszerelték a Lerinát, és bár ilyen kompakt alapterületen zuhanyzó nem fért el, a legalapvetőbb kényelmi funkcióról mégis gondoskodtak az építők: akit szólított már ki a természet a sátrából ítéletidőben, nagyra fogja értékelni a hordozható illemhelyet.

A végére hagytuk a két legfontosabb információt: egyrészt a Lerinához két extra, kiszerelhető ülés is rendelhető, amivel a nyaralás édes, de elkerülhetetlenül rövid hetei előtt és után, a hétköznapokban teljes értékű hatszemélyes autóként használható a Proace. A másik, hogy bár az átalakítást brit szakemberek végzik, balkormányos kiviteleket is vállalnak, így akár Magyarországról is megrendelhetjük tőlük ezt a pihenésre optimalizált, de a mindennapokban is tökéletesen helyt álló Toyotát, választhatóan 120 lóerős, kéziváltós, vagy 180 lóerős, automata sebességváltós kivitelben.

Kempingbusz: okos alternatíva

A sátornál jobb időjárásvédelmet és több helyet, a lakóautónál pedig kedvezőbb manőverezhetőséget, könnyebb vezethetőséget kínáló kempingbusz műfaja sokak szerint az arany középút, ha rugalmasan és költséghatékonyan szeretnénk nyaralni. Kompakt méreteinek köszönhetően akár történelmi belvárosokba is eljuthatunk vele, ellentétben a lakóautókkal, amelyeket jobb, ha leteszünk egy P+R parkolóban, és gyalog vagy tömegközlekedéssel folytatjuk utunkat, viszont napközben nem kell azért aggódnunk, hogy mi történik a sátorban hagyott értéktárgyainkkal.

Az új Ford Tourneo Connect remek alternatívát jelent az aktív életet élőknek és a vállalkozóknak

A Ford újragondolt egy kisbuszt azoknak, akik még mindig nem arról ábrándoznak, hogy csendesen üldögélnek majd egy karosszékben.

A Ford a Chicagói Autókiállításon mutatta be az áttervezett Tourneo Connect modellt. A legutóbbi Tourneo Connect hatalmas sikert aratott Amerikában, különösen a 1946-1964 között született ’baby boom’ generáció tagjai körében volt népszerű ez a modell, akik kisáruszállítók volánjai mögött nőttek fel, és akik most is egy megfizethető, jó hangulatú, könnyen kezelhető és tágas autót keresnek, amit egyaránt használhatnak személy- és áruszállításra.

A 111 milliós lélekszámú, ötven évnél idősebb korosztály rendelkezik az amerikai pénzügyi eszközök 63 százalékával, és ma is ez a generáció számít a legerősebb vásárlórétegnek az USA-ban, messze túlszárnyalva a 61 milliós X generációt és a 75 millió embert számláló Y (avagy ezredváltó) generációt. Az AARP felmérése szerint a baby boomerek egyharmada tervezi, hogy a következő három év során új autót vásárol.

A szörfös nagypapa, és az ő autója

A texasi Nassau Bay-ben élő, 63 éves Kevin Brown tipikus ’aktív boomer’, aki imádja Tourneo Connectjét. Brown úgy nőtt fel a ’70-es években, hogy mindvégig haszongépjárműveket vezetett, ma pedig kilenc unoka nagypapája, és szenvedélyes szörfös, aki magánéletéhez és üzletéhez (egyedi pólókat tervez és gyárt) egyaránt egy 2014-es Ford Tourneo Connectet használ.

„Amikor nem a családomat viszem a strandra, akkor dolgozom. Így aztán a Tourneo Connectemnek kétféle szerepben is helyt kell állnia.”

Az öt- vagy hétszemélyes, áruszállításra is könnyen átalakítható, sokoldalúan variálható és könnyen vezethető 2019-es Ford Tourneo Connect májustól rendelhető Magyarországon.

Az autó kínálatában most vadonatúj benzin- és dízelmotorok jelentek meg, nem beszélve egy sor vezetősegítő technológiáról, amelyek közt az alapáras Automatikus Vészfékezési rendszer is szerepel. Ez a funkció a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer része, ami egyedülálló ajánlatnak számít a szegmensben.

A Tourneo Connectből könnyű a ki- és beszállás, egyszerűen variálható az ülésrendszere és a raktere, vagyis kényelmes megoldásokat kínál a családi élethez, az új hobbik felfedezéséhez és az üzlethez egyaránt.

Rengeteg modern technológia

Az új Tourneo Connectben számos új vezetősegítő technológia működik, köztük az alapáron kínált Automatikus Vészfékezés. Ez a funkció a szegmensben egyedülálló ajánlatnak számító Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer része, ami segít elkerülni az ütközést más járművekkel és azokkal a gyalogosokkal, amelyek keresztezhetik az autó nyomvonalát. Opcióként Adaptív Sebességtartó Automatika is rendelhető, ami megkönnyíti az autópálya-menetet, automatikusan lelassítva az autót, ha a radar azt érzékeli, hogy a Ford előtt haladó jármű lassít. A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer radarral figyeli a környező járműveket, és jelez a vezetőnek, ha oldalról, az általa nem belátható területről egy másik jármű közelít.

A Sávtartó rendszer a kormánykerék rezgetésével jelzi, ha az autó kezd kisodródni a sávból, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít visszatérni az eredeti nyomvonalra, a forgalmi sáv közepére.

Aktív életstílushoz tervezve

A kétféle tengelytávolsággal, öt-, illetve hétüléses változatban és háromféle felszereltséggel (Trend, Limited és Sport) megrendelhető Tourneo Connect minden vásárlói igénynek megfelel. A sokoldalúan variálható kocsibelső tágas rakteret rejt. A ki- és beszállást, illetve a rakodást két oldalsó tolóajtó segíti, és a tetősínekre sokféle rögzítő rendszer szerelhető a kerékpárok, kajakok, szörfdeszkák vagy csomagok szállításához.

Az új Ford Tourneo Connect megújult műszerfala mutatós és praktikus: a vásárlók a műszeregységben elhelyezett digitális vezetőinformációs rendszer mellé egy 6,5 colos, lebegő hatású érintőképernyőt is rendelhetnek, sőt vezeték nélküli töltőt is kérhetnek mobil készülékeikhez. A hamarosan már rendelkezésre álló Waze kompatibilitás segítségével az autósok magabiztosan kerülhetik el a zűrös forgalmi helyzeteket.

Újdonságok a motorháztető alatt

Az új motorkínálat bevezetésével a vásárlók a legmodernebb erőforrások közül választhatnak. Az új, 2019-es Tourneo Connect vadonatúj, 1,5 literes EcoBlue® dízelmotorjának tervezett országúti üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100 km. A dízelmotorhoz egy vadonatúj fejlesztésű, 8 fokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

Kedvező árú és sokoldalú

A Tourneo Connect várhatóan az egyik legkedvezőbb árfekvésű hétszemélyes jármű lesz. A hosszú tengelytávolságú változat első ülései mögött egy nagyobb raktér alakítható ki, így az autóban még a túlméretes tárgyak is könnyedén elférnek, a rövid tengelytávolságú kivitel 11,67 méteres fordulóköre pedig magabiztos manőverezést biztosít a zsúfolt nagyvárosi utcákon.

Akik vontatni szeretnének, azoknak a Tourneo Connect felülmúlhatatlan, 900 kilogrammos vontatási kapacitást kínál. A 2019-es Ford Tourneo Connect várhatóan idén augusztusban jelenik meg a magyar márkakereskedésekben.

88. Genfi Autószalon: a Citroën újdonságai

A 2018-as Genfi Autószalonon a Citroën egy teljesen újragondolt standdal és 6 olyan modellel lesz jelen, amelyeket az elmúlt 2 év során mutatott be. A márkánál zajló megújulási folyamatot a kiállított, minden eddiginél koherensebb termékpaletta bizonyítja.

Citroën C3 ELLE – egy a 88. Genfi Autószalon újdonságai közül

Ezek az autók mind merész külsejűek, karakteresek és rendkívül kényelmesek, köszönhetően a márka globális kényelmi programjának (Citroën Advanced Comfort).

– Világpremierként mutatkozik be az új Berlingo, az ikonikus modell 3. generációja, amelynek egyszerű és funkcionális karakterét új, a praktikumot és a kényelmet szolgáló megoldások gazdagítják, miközben magára ölti a Citroën új stílusjegyeit.

– Nemzetközi szalonon először mutatkozik be az új C4 Cactus, a friss megjelenésű, ultrakényelmes ferdehátú amely Európába elsőként hozza el a Progresszív Hidraulikus Ütközőelemekkel™ ellátott felfüggesztést.

– A Citroën kiállítja a SpaceTourer Rip Curl Concept-et is, egy 4X4-es camping car-t, amelyet a nomád, sportos életmód szerelmeseinek igényei szerint rendezett be.

– A standon a márka SUV-offenzívájának képviselőjeként az új C3 Aircross kompakt SUV is helyet kap, amelyből már 50 000 példány talált gazdára. A márka bestsellere, a C3 a divatos ” ELLE ” limitált szériában mutatkozik be a közönségnek.

Új, 1100 négyzetméteres standján a Citroën modern és teljesen megújult kínálatot vonultat fel, amely kiválóan illusztrálja a márka termékoffenzíváját és palettájának koherenciáját. A modellek mindegyike erős karakterrel bír, modern és globális módon közelítve meg a kényelmet, a Citroën Advanced Comfort® fejlesztési program eredményeként. A felgyorsult termékfejlesztés meghozta eredményét. A márka 2017-es növekedése 7,5%-os volt (Kínát nem számítva). Európában a márka 6 éves eladási rekordját döntötte meg 786 000 eladott autóval. A további növekedés 2018-ban a következő pillérekre támaszkodik:

ÚJ BERLINGO VILÁGPREMIER: EGY IKONIKUS MODELL ÚJ KIADÁSBAN

A Citroën mint a kompakt családi szabadidő-autók kategóriájának megalkotója bemutatja az új Berlingót. 1996 óta ez már a harmadik generáció az egyszerű, funkcionális és kissé rendhagyó modell történetében, mely az idők során folyamatosan meg tudott újulni, és a családi igények ideális kiszolgálójává vált. A márka legutóbbi modelljeivel tökéletes összhangot mutató új Berlingo úgy dizájnja, mint kényelme tekintetében rengeteget fejlődött. Sziluettje megváltozott, magára öltötte a márka új stílusjegyeit, megjelenése sokkal határozottabbá vált. Praktikus és moduláris utastere egészen elképesztő méretekkel bír. Új, sokkal nagyobb kényelmet biztosító padlólemezre épül és 19 vezetéstámogató technológiával gazdagodott kínálata. Az új Berlingo 2 méretben lesz választható (M és XL) , mindkettő 5, vagy 7 személyes lehet. Az új Berlingo forgalmazása 2018 őszén indul meg.

ÚJ C4 CACTUS, AZ ULTRAKÉNYELMES FERDEHÁTÚ

A Citroën bemutatja új kompakt modelljét, a megújult C4 Cactus-t. A modell gyökeres átalakuláson ment át: az alkalmazott technológiák és a motorkínálat terén lépést tart az alsó középkategória elvárásaival, ugyanakkor egyedi karakterével és kényelmével továbbra is kitűnik társai közül. Elegánsabb formában, de megmaradt a merész, formabontó dizájn. Az autónak fedélzeti kényelem tekintetében sincs párja: az új C4 Cactusban utazva valóságos védőburokban érzi magát az ember. A Citroën Advanced Comfort® program keretében az új C4 Cactus Európában elsőként alkalmaz Progresszív Hidraulikus Ütközőelemekkel™ ellátott felfüggesztést (Progressive Hydraulic Cushions – PHC), így végre a nagyközönség is megtapasztalhatja a “repülő szőnyeg” élményt. Az Advanced Comfort ülések bevezetésével pedig egy világpremiernek is tanúi vagyunk.

KOMPLETT ÉS MODERN EGYTERŰ-KÍNÁLAT KÖZÖS NÉV ALATT

Mostantól a SpaceTourer név köti össze a márka 3 modellből álló egyterű-kínálatát. A Genfi Autószalon és a kínálatba rövidesen megérkező EAT8 automata sebességváltó érkezésének alkalmából a Citroën átkereszteli a C4 és Grand C4 Picassót, amelyeknek neve mostantól C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer. A márka azonos célközönségnek, de eltérő méretekben kínált egyterű modellei az új “családnévvel” logikusan különülnek el a paletta hagyományos és a SUV modelljeitől. Az EMP2 padlólemezre épített SpaceTourer egyterű modellcsalád 5-9 személy szállítására képes, a lehető legnagyobb kényelmet kínálva az utasoknak.
A Citroën és a Rip Curl együttműködésének újabb gyümölcse a SpaceTourer Rip Curl Concept. A SpaceTourer különleges interpretációja a szabadtéri sportok szerelmeseit célozza. Ez a modern van kiváló terepképességekkel rendelkezik az Automobiles Dangel 4×4 átalakításának köszönhetően. A Pössl cég által berendezett utastér egy minden igényt kielégítő, kompakt camping-car-t eredményezett. A karosszériaátalakítás és a 4×4 hajtás egyaránt elérhetők a SpaceTourer szériamodellhez. Ezt a koncepcióautót a már több országban elérhető C4 SpaceTourer Rip Curl speciális széria mellett állítja ki a márka.

2 BESTSELLER : A C3 ÉS AZ ÚJ C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV

Két határozott karakterű modell, amelyek praktikumukkal és magas szintű kényelmükkel hívják fel magukra a figyelmet, bizonyíva a Citroën új pozícionálásának sikerét. Az új C3 már 300 000 eladásnál jár és a szalonon a divatos ” C3 ELLE ” limitált szériával képviselteti magát. Az új C3 Aircross kompakt SUV kategóriájának legjobb térkínálatát és modularitását nyújtja. Bevezetése óta 50 000 ügyfelet sikerült meghódítania.

A márka növekedését a kereskedőhálózat megújítása is segíti. A megújult bemutatóterekkel a márka jobban alkalmazkodik az új vásárlási módokhoz és közelebb tud kerülni az ügyfelekhez, ahogy ezt az új ” Maison Citroën ” -ek is bizonyítják. A Citroën új, innovatív szolgáltatásai mint a Citroën Advisor, a Rent & Smile,vagy az Earn & Drive egyre több piacon érhetőek, megkönnyítve az autózáshoz való hozzájutást, biztosítva az átláthatóság, valamint a márka iránti bizalom növelését.

[TESZT] Honda Civic Type R – masszív adrenalinlöket

Iszonyatos stabilitás, elsöprő köridők a Nürburgringen, remek dinamika, megnyerő küllem – tudtuk, hogy az újraértelmezett Honda Civic Type R nagyon odateszi magát, ezáltal a lécet is magasabbra emeli. De vajon megfelel-e az elvárásoknak, teljesíti-e, amit ígér a körítés? Tesztünkből kiderül.

A Honda Civic, illetve maga a Honda Civic Type R rendkívüli autó, s egyben rendkívül megosztó is. Utóbbi kapcsán van, akinek bejön, van, akinek nem. Ennyire egyszerű. Az tény, hogy a formaterv néhol kicsit merészbe fordul, de végre a régi “ürhajós” stílus újfent visszaköszön – a külső és a formavilág kapcsán mindenféleképp. Persze kell is; a jelenlegi hot hatch kínálat nagy, igaz, egyenséma szerinti valamilyen szinten – pont itt lehet hiánypótló a Honda Civic Type R.

Hajszálpontosan kettő évvel ezelőtt fogtuk be tesztre az előző szériás Honda Civic Type R egy remek példányát, s már akkor is megvett minket az autó. Elsősorban azzal a nyers, letisztult és hamisítatlanul japános korítésével, amit el is várhatunk tőle. S el is kell várnunk tőle.

Tény, sok a sztereotip gondolat egy Civic kapcsán. Itt sietve jegyezzük meg, hogy ez már nem az a klasszikus, lakótelepi kifúrt kipufogós békalámpás kategória, ez már szintlépés, jócskán. Persze nyilván úgy 15 év múlva elképzelhető, hogy ez lesz a régi-új kedvenc bizonyos berkekben, majd meglátjuk. Lényeges, hogy imént leírtaktól tudjunk elvonatkoztatni.

Ötajtós hatchback kocsiszekrényt kapott az új Honda Civic Type R is, hasonlóan közvetlen elődjéhez. Ez máris fájó pont lehet sokaknak, de ha megnézzük a jelenlegi trendet, bizony ezt diktálja minden márka.

Ez nem a klasszikus Civic. Még akkor sem, ha beugrik maga a Type R, mint fogalom

Nyilván itt sokunk azt állítja, hogy a háromajtós kialakítás az igazi hangulatmegadás alapja – mindegy, szokni kell. Egyébként nem tart sokáig, úgy 3 perc, utána már el sem tudnánk másmilyen megközelítésben elképzelni a sportos szellemiséget árasztó Honda Civic Type R-t.

Szamurájkard-sziluettet kapunk az új Honda Civic Type R esetében is, ez nyilvánvalóan a hűtőmaszk formájában keresendő. Az alsó lökhárítószpojlerek hangsúlyosak, kaptak (valódi) beömlőket, a ködlámpafészkek krómcsíkokkal érkeznek, a Honda-embléma pedig szigorúan Type R-piros.

Oldalnézetből jól látszik, hogy a kaszni kapott jelentős ültetést. Ez kell is, hiszen a klasszikus kanyarstabilitásnak az alapját képezi a futómű, méghozzá nem is akármilyen tálalásban.

Mindent a szemnek, de azért a kéz is kap

Itt is láthatunk légbeömlőket, közvetlenül az első felfüggesztés sárvédőelemén – a rendszer nagyban hozzájárul a Brembo-k hűtéséhez, ami a masszív sebességtartományban autózott kanyarok esetében elengedhetetlen.

Talán a Honda Civic Type R fara a leginkább meggyőző, ugyanis a dizájnért felelős staff itt tette oda magát a leginkább: hatlmas szárny, leheletnyit kockafazonra hajazó zárófény-lámpatest vonalak, méretes beömlők, valamint középre helyezett, háromcsöves kipufogóvég-kialakítás (mindhárom csővégnek megvan a maga funkciója)b emeli új magaslatokra az igazi, az autentikus Honda Civic Type R-hangulatot.

Talán egyedül a téli gumis felninégyes piszkított valamennyit az összhatásba, de annyi baj legyen: a Honda Civic Type R elsőként rögtön átment a vizualitást feszegető tesztjeinken – ami a külalakot illeti.

Beltér tekintetében sincs sok szégyenkeznivalója az új Honda Civic Type R-nek, bár itt nem kifejezetten sok látványelemhez nyúltak vagy adtak hozzá a kialakításnál. Pont annyi, amennyi: a kormány fogása remek, az autó külső színárnyalataihoz remekül passzoló berakások, részletek köszönnek vissza az utaskabinban. A hatsebességes váltó gombja aprócska, de jól kezelhető, szinte kisujjal is lehet pöckölgetni a fokozatokat, annyira pontos és precíz. Igaz, a váltógomb kicsit csúszós, tehát nem árt markolni rendesen. Főként, ha manővereznénk mondjuk versenypályán.

Kitűnő kagylóüléseket találunk az új Honda Civic Type R-ben. Kétopicós ez, ugyanis szuperjól néz ki, de funkcionalitása is van, nem kevés. A háttámlákra nyakmagasságban felkerült a hamisítatlan Type R jelzés, a színösszeállítás remekbeszabott – természetesen az autó fényezéséhez tipikusan passzol.

Relatíve kényelmesek is a kagylók, már amennyire egy ilyen kategóriájú ülés kényelmes lehet. Az tény, hogy betonstabilan tartja a vezetőt és mellette helyet foglaló utasát kifejezetten szélsőséges kanyarokban is: körülbelül úgy vesszük 80-90 kilométer/órával az íveket, mindtha szögegyenesen haladnánk, úgy 50-nel.

Jó, jó, sportos, meg hot hatch is. De milyen utazni benne?

Hátul tulajdonképp alibiülések vannak, de ez nem jelenti azt, hogy négy fővel ne lehetne elutazgatni párszáz kilométert egyhuzamban. Nyilván hátul a gyári alaphoz hasonló ülőalkalmatosságokat kapunk: itt nem ajánlatos üldögélni olyan esetekben, ha épp sportosabb habitusunkat próbáljuk pedzegetni.

10 lóerő plusz írható a 2018-as modellévű Honda Civic Type R javára a korábbi, 2015-ös modellel szemben. Tehát jelen esetben 320 lóerőt produkál a 2 literes, sornégyes turbós benzinmotor, a maximális teljesítményleadás 6500-as percenkénti fordulatszámon érkezik. Mindehhez tekintélyes, 400 Newtonméteres forgatónyomaték is társul, s kiválóan elhagyva szinte teljesen a turbólyuk-effektust, 2000 feletti fordulaton már elő is bújik, s egészen 4500-ig kitart.

Ujjunk a Start gombon

Megfelelő bemelegítés után, induláskor feltűnik, hogy a kellően rövid fokozatok és a turbó hangolása remek párost alkot: a gázpedál lenyomása után érezhető a svung, az elán, egy pillanatra sincs visszatorpanás; a nyomatékgörbe egyenletesen építkezik. Nem árt Type R profilba kapcsolni ahhoz, hogy az autó megmutathassa valós énjét (Sport mód is van, de lényegesen visszafogottabb módon fitogtatja a hajtáslánc előnyeit).

Tökéletesen megvan tehát a háttér ahhoz, hogy a Honda Civic Type R kifejezetten villámgyors autó legyen. Bár ez önmagában nem lenne elég, és nem is éri be ennyivel: az elöl (állítható) MacPherson, hátul Multilink felfüggesztés teljes metamorfózison megy keresztül, ha sportosabbra hangolunk, és olyan kivételes útfekvést ad az autónak, ami ténylegesen nem mindennapi. Főként, hogy a Honda Civic Type R klasszikusan elsőkerekes – önzáró Sperr differenciálművel, ennek ellenére semmiféle bizonytalankodást, rángató kormánykerék-viselkedést nem tapasztaltunk. Olyan érzésünk van vezetés közben, hogy nincs olyan kanyar, amelybe a Honda Civic Type R-rel ne tudnánk beleszaladni – persze kellő óvatossággal, mert végesek az autó korlátai. Eleve a csekély súly (1380 kilogramm) visszatartó erő lehet, úgyhogy nem szeretnénk senkit arra sarkallni, hogy felelőtlenül száguldozzon, főként nem közutakon.

Ahhoz képest, hogy a 2018-as Honda Civic Type R viszonylag új koncepció, komoly presztízzsel rendelkezik.

Köztudott, hogy a Nürburgringen lezajlott tesztek során fenomenális, 7:43.8-as köridőt futott, ezáltal olyan autók felett föllényeskedett, mint a korábbi generációs Audi R8 V10, a Lamborghini Gallardo Superleggera, vagy épp a Ferrari 599 GTB. Igaz, ezek az autók régebbi eresztések, de mindegyik kategóriáját tekintve versenypályára lett tervezve, nem pedig izmosított utcai ötajtós.

Nem szállt el túlzottan a tesztelt Honda Civic Type R fogyasztása sem a használat során: városi jellegű vegyes tempónál megfutottuk a 10 litert (10.2), itt alapvetően végig sportosra hangoltan közlekedtünk – elsősorban közúti forgalom elöl elzárt területeken. Országúton a fogyasztást sikerült levinnünk egészen 5.9 liter/100 kilométeres átlagra, Comfort módban, visszafogottan kiautózva a lehetőségeket.

Minden egyben van tehát ahhoz, hogy a Honda Civic Type R remek alternatívát nyújtson a megfelelő hot hatch kiválasztásakor? Minden bizonnyal, ha olyan részleteket el tudunk felejteni, mint például a vaskos árcédula – ami ugyebár nem is annyira másodlagos egy beruházásnál. A tesztautó ára ugyanis 12 399 000 forintot kóstál(t), ami a kategóriában kicsit az átlag felett van. Viszont azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy maga a Honda Civic Type R sem átlagos, sokkal inkább egy kultikus legenda méltó újraértelmezése.

2018 Honda Civic Type R specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres közvetlen befecskendezésű benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1996 cm³

Maximális teljesítmény: 320 LE @ 6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2500-4500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4557 mm

Szélesség: 1877 mm

Magasság: 1434 mm

Tengelytáv: 2699 mm

Első gumik mérete: 235/40 R18

Hátsó gumik mérete: 235/40 R18

Tömeg, üresen: 1380 kg

Megengedett össztömeg: 1760 kg

Csomagtartó mérete: 420 liter, 786 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 46 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 272 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 5.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.2 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 7.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.8 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 7.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 176 g/km

Bővebb információ a Honda magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.Fotó: Matei Bence

Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

88. Genfi Autószalon: a Lexus újdonságai

A Lexus bejelentette, hogy az új UX crossover világpremierjét március 6-án rendezi meg a Genfi Autószalonon.

A luxusmárka ugyancsak most mutatja majd be Európában először az RX L modellt, a Lexus népszerű RX crossoverének új változatát, ami három üléssorral készül. Az új modellben akár heten is utazhatnak, és a rugalmasan átalakítható ülésrendszernek köszönhetően az autóban rengeteg csomag elfér. Az RX L utastere 110 mm-rel hosszabb, mint az RX kabinja, de az új crossover továbbra is ugyanazt a stílusos, kupés megjelenést kínálja.

Most lép először színre Európában a január elején Detroitban már bemutatott Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó is.

A Lexus genfi standjának látogatói a Special Edition RC F kupét is megcsodálhatják, amit a márka a Lexus F sorozat tizedik születésnapjának alkalmából alkotott meg.

LEGFRISSEBB

Komoly kihívó érkezik a RAM középméretű pickupjának személyében

0
A Stellantis vezérigazgatója, Antonio Filosa egy párizsi konferencián bejelentette, hogy a RAM 2027-ben egy vadonatúj középméretű pickupot dob piacra. Ez a lépés azt jelenti,...

TESZTJEINK