Főoldal Blog Oldal: 281

Ford Szerviz – fix áras szolgáltatás: nincs több márkaszervizekkel szemben felállított sztereotípia

Az autó általában az emberek második legértékesebb vagyontárgya, ráadásul nem csak a megvételkor, hanem a továbbiakban is jelentős kiadásokkal jár. Aki vezet, jól tudja, hogy autójának rendszeres karbantartása kiemelten fontos a közlekedésbiztonság, illetve az üzembiztonság tekintetében. A Ford áthidaló megoldást nyújt.

Ha az ember nem tájékozódik előre, akkor akár kellemetlen meglepetések is érhetik a számla kézhezvételekor. Márpedig emberi természetünknél fogva kevés dolgot viselünk rosszabbul a bizonytalanságnál és a váratlan kiadásoknál.

Fix áras éves karbantartási csomagok

Egy autó üzemeltetése során az időszakos karbantartások díjával bizony kalkulálni kell. Minden autót időszakonként – évente, kétévente – át kell vizsgáltatni, ki kell cserélni a motorolajat, a szűrőket, hogy továbbra is biztonságban és gazdaságosan lehessen vele közlekedni. Ezek az alkalmak nem csak a kenőanyagok és szűrők cseréjét jelentik, hanem feltárhatnak olyan könnyen korrigálható problémákat, amik a későbbiek során nagyobb kiadásokkal járnának.
Meghallva a fogyasztói igényeket, a Ford 2012-ben vezette be a Fix áras karbantartási csomagjait, aminek köszönhetően a Ford tulajdonosoknak többé nem okoz fejfájást a szerviz költségek kiszámíthatatlansága, mivel a Ford márkaszervizek a gyár által előírt éves karbantartási munkálatokat a legtöbb modellen fix árakon végzik el.

A fix áras karbantartási ajánlat a kötelező éves átvizsgálás, az olaj és olajszűrő csere, légszűrő csere, pollenszűrő csere mellett egyedülálló módon egy év Ford Assistance szolgáltatást is tartalmaz. Ennek a jelentőségét akkor érzi valaki, ha menet közben válik üzemképtelenné a Fordja, bárhol Európában. Ilyenkor a Ford európai hálózata siet az ügyfél segítségére.

„Az ügyfelek bizalmának növelésében fontos szerepe van a kiemelkedő ár-érték arányú szervizszolgáltatásoknak” – mondta Knaver Ferenc, a Ford Közép- és Kelet-Európai Kft. ügyfélszolgálati igazgatója. „Az erősségeinkre szeretnénk építeni és eloszlatni ügyfeleink kétségei. A Fix ár programunknak köszönhetően ügyfeleinket nem érhetik meglepetések és átlátható, előre tervezhető, alacsony üzemeltetési költségek mellett használhatják autóikat.”

„Havonta hozzávetőlegesen 300-400 fix áras szervizcsomagot értékesítenek a Ford hálózatán belül, de ez a szám egyre csak növekszik, ami azt jelzi, hogy az ügyfelek is értékelik a kiszámíthatóságot” – tette hozzá a szakember.

Szervizcsomagok a garancián túli időszakra

A Ford nem csak az új, vagy újszerű, akár 5 éves korukig garanciával rendelkező autókra kínálja rögzített áras szolgáltatásait, hanem gondol a garanciaidőn túli, 5 évesnél idősebb Fordok tulajdonosainak igényeire is. A Ford Motorcraft 5+ Szerviz program egy átfogó megoldást kínál az idősödő autók karbantartásától az autójavításokon át, a műszaki vizsgán keresztül a gumiabroncsokig.

A garanciaidőn túli szervizprogram keretében a Ford tulajdonosok ugyanolyan átlátható és kedvező árakon juthatnak hozzá a magas színvonalú szolgáltatásokhoz és gyári minőségű alkatrészekhez, mint az újabb autók üzemeltetői.

Volvo XC40, új háromhengeres benzinmotorral

A Volvo bemutatta új, háromhengeres Drive-E hajtásláncát az új XC40 modellben, amely a vállalat első autója a kompakt szabadidőjárművek szegmensében.

Az új hajtáslánc az első háromhengeres motor a vállalat 91 éves történetében.

A vadonatúj, 1.5 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű, saját fejlesztésű benzinmotor a Volvo négyhengeres Drive-E erőforrásaihoz hasonlóan moduláris felépítésű. A háromhengeres hajtáslánchoz hatfokozatú váltó tartozik, amit egy opcionálisan rendelhető nyolcfokozatú váltó követ majd az év végétől.

Összhangban a Volvo Cars folyamatos fejlődésével a méretgazdaságosság terén, a motor ugyan azokon a gyártósorokon készül majd, mint a vállalat négyhengeres benzines, illetve dízel erőforrásai.

“Az új, háromhengeres motorunk izgalmas fejlődés mind az XC40, mind a Volvo Cars egésze számára” – mondta Alexander Petrofski, a Volvo Cars 40-es modellcsaládjáért felelős főigazgató. “A kompakt motorkialakítás lehetővé teszi, hogy egyre szélesebb motorváltozat lesz elérhető az XC40 vásárlóknak.”

Tavasztól a Volvo jelenleg más modellekben már elérhető 150 lóerős D3 dízel, illetve a 190 lóerős T4 benzinmotorjai szintén rendelhetőek lesznek az XC40 modellhez is.

Ezen felül az új háromhengeres hajtáslánc szándékosan úgy került kialakításra, hogy illeszkedjen a Plug-in Hybrid technológiával dolgozó Twin Engine modellekbe. A jövőben hibrid és tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz az XC40.

Az XC40 vásárlók mostantól több felszereltségi szint közül is válaszhatnak. A már megrendelhető Momentum és R-Design felszereltségen kívül elérhető lesz a Base alap, illetve a valódi luxust képviselő Inscription felszereltségi szint is.

A Inscription felszereltségi szint olyan külső megjelenési megoldásokat kínál, mint a 18″, 19″ és 20″ collos keréktárcsák, egyedi alvázvédő lemezek, króm oldalsó ablakkeretek és hűtőrács, valamint a modellspecifikus színválaszték. Az utastérben az Inscription felszereltségi szinthez tartozik az újonnan tervezett kristály váltókar és a Driftwood dekorbetétek, amelyek először a díjnyertes XC60 középkategóriás szabadidőautóban mutatkoztak be.

Az XC40 vásárlók számára az olyan tartozékok, mint a 21″ Black Diamond Cut könnyűfém keréktárcsák vagy a csiszolt rozsdamentes alvázvédő lemezeket és integrált kettős kipufogócsövet is tartalmazó új optikai kiegészítő csomag teremtik meg a lehetőséget a további önkifejezésre.

“Az új XC40 egy fiatalos autó, ami illik az erős egyéniségekhez” – mondta Alexander Petrofski. “Azt szeretnénk, hogy az ügyfeleink megmutathassák önmagukat – akár csak egy hajszálnyit is – ezért szeretnénk minél több választási lehetőséget biztosítani számukra mind a teljesítmény, mind az autó külső megjelenésének tekintetében.”

A Ford EcoSport óriásplakátja Guinness-világrekorder lett

A Ford immár hivatalosan Guinness-világrekordernek számít a Legnagyobb Óriásplakát kategóriában, mivel a vállalat egy 5265 négyzetméteres – azaz 20 teniszpályának megfelelő méretű – felületen reklámozza az új Ford EcoSport SUV-t a híres madridi Espana Building homlokzatán.

A 2000 kilogramm súlyú plakátot a GUINNESS WORLD RECORDS hivatalos bírája ellenőrizte, megerősítve, hogy a Ford plakátja nagyobb, mint az eddig világrekordnak számító 3,000 négyzetméteres hirdetés, ami a szaúd-arábiai Dhahranban volt látható.

“A Legnagyobb Óriásplakát kategóriában felállított Guinness-világrekordunk jól példázza a Ford kreativitását” – vélekedett Elena Burguete, a Ford Spain marketing-igazgatója. “A Ford legfőbb üzenete a ‘Go Further’, ahogy mi is előre törekszünk az új EcoSport kampányával. Így adhatjuk át leghatásosabban az Az élet odakinn vár rád. Készen állsz’ üzenetet a lehető legtöbb embernek itt, Madrid szívében.”

Az óriásplakát február végéig marad a helyén, majd pedig a fogyatékossággal élők foglalkoztatási központjaként működő Apascovi Alapítványhoz kerül adományként, ahol feldolgozzák az anyagát.

https://www.youtube.com/watch?v=_sIokcsBFAE

A városi autózásra és hosszú utazásokra egyaránt alkalmas új Ford EcoSport forgalmazása most kezdődik az európai piacokon. Az autó kínálatában először jelenik meg a Ford Performance-modellek hangulatát idéző EcoSport ST-Line változat. A vásárlók megrendelhetik a Ford Intelligens Összkerékhajtási rendszerét, valamint olyan modern vezetősegítő technológiákat is, mint a SYNC 3 csatlakozási rendszer vagy a tolatókamera.

 

88. Genfi Autószalon: a BMW újdonságai

A BMW számos új modellel és a legújabb járműtechnológiai innovációk széles tárházával érkezik meg a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonra.

A BMW standját a Strategy NUMBER ONE>NEXT vállalati stratégia alapelvei hatják majd át, amellyel a müncheni székhelyű vállalatcsoport az elektromos mobilitás, a digitalizáció és a nagymértékben automatizált járművezetés jövőjére helyezi a hangsúlyt. A BMW Genfben ezen felül a nagyközönség elé tárja átfogó modellfrissítési hulláma összes újdonságát is, így a luxuskategória legújabb egyéniségei és a BMW X modellcsalád legfiatalabb tagjai is reflektorfénybe gurulnak, kihangsúlyozva a prémium modellek jövőbe tekintő, lendületes és érzelmekben gazdag karakterét.

A 2018. március 8-18. között megrendezendő 88. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét az új BMW X4, de a limitált szériában készülő BMW M3 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 198 gramm / km), az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer modellpárosa, valamint az új BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) és az új BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km) is teljes életnagyságban megtekinthető lesz. Legújabb autóival párhuzamosan a BMW az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás területén elért legújabb innovációit is bemutatja, amelyeket a tervezőmérnökök a BMW EfficientDynamics Next égisze alatt fejlesztettek ki.

Az új BMW X4 világpremierje: bemutatkozik a prémium középkategória első, világszerte több mint 200 000 példányban elkelt Sports Activity Coupé modelljének második nemzedéke, amely még nagyobb hangsúlyt fektet a sportos menetteljesítmény és a magabiztos kisugárzás kettősére. A prémium minőségű utastér minden korábbinál sportosabb hangulatot áraszt, az utazás kényelmét és biztonságát csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerek fokozzák, a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta legkorszerűbb funkciói pedig átfogó járműkapcsolati hálózatot kínálnak. Az M Sport futómű, a változó áttételű sportkormány és az M Sport fékrendszer lélegzetelállító vezetési élményt garantál, és miközben az opcionális extrafelszereltségek listájára az M Sport differenciálmű is felkerült, a portfólió két BMW M Performance modellel gazdagodott.

Megérkezik Európába az új BMW X2: a Sports Activity Coupé szegmens kompakt méretű képviselője egyedülálló karosszériajegyekkel, sportosan elegáns megjelenéssel és határozott kisugárzással írja tovább a BMW X modellcsalád történetét. A kimagasló belső hatékonysággal bíró erőforrások teljesítményét és forgatónyomatékát a hatfokozatú manuális váltó, a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó vagy a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbíthatja a kerekek felé. A vezetés élményét sportosra hangolt futómű-beállítás fokozza, az intelligens járműkapcsolatért a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta legújabb innovációi felelnek, az opcionális extrafelszereltségek között pedig a BMW Head-Up kijelző és a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek is megtalálhatók.

Az új BMW M3 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 198 gramm / km) európai premierje: a nagyteljesítményű sportlimuzin limitált példányszámban elkészülő különkiadása megnövelt maximális teljesítménnyel, típus-specifikus futómű-hangolással és exkluzív felszereltségi opciókkal érkezik meg az utakra. A BMW M GmbH az újdonsággal a legendás BMW M3 exkluzív különkiadásainak harminc éves hagyományát ünnepli, a motorsport élvonalából érkező technológiák minden korábbinál átfogóbb alkalmazásával. A soros hathengeres, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor maximális teljesítménye 338 kW / 460 lóerő, amelyet már az alapfelszereltség részeként M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag, adaptív M futómű és versenysport-stílusú könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki.

Jön a Sports Activity Tourer szegmens részletekbe menően finomhangolt prémium kompakt modellpárosa, az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer. Az újdonságot határozottabb karosszériajegyek, továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiák, a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta széleskörű funkcióinak köszönhetően pedig innovatív járműkapcsolati hálózat jellemzi. A nagysikerű járműkoncepció a tágas helykínálat nyújtotta funkcionalitást és kényelmet a BMW modelljeire jellemző sportossággal egyesíti. A BMW 2-es Gran Tourer mindezeken felül hétüléses kivitelben, míg a BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid hajtáslánccal is megrendelhető.
Reflektorfénybe gurul az új BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) és az új BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km): a világ legnépszerűbb plug-in hibrid sportautójának modellpalettája most egy lenyitható tetejű karosszériaváltozattal bővül. A BMW i8 Roadster típus-specifikus futómű-technológiával, sirályszárnyas ajtókkal, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült szélvédőkerettel és elektronikusan működtethető tetőszerkezettel ünnepli világpremierjét. Mindkét modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztett változata dolgozik, amely még sportosabb menetdinamikával és a károsanyag-kibocsátástól mentes, zéró emissziójú vezetés minden korábbinál intenzívebb élményével kecsegtet.

A BMW i divízió évek óta töretlen sikertörténetét egy látványos értékesítési rekord igazolja: 2017-ben a BMW i3 tisztán elektromos kisautót, a BMW i8 plug-in hirbid sportautót, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt és a különböző BMW iPerformance modelleket egyesítő paletta tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijaival a müncheni székhelyű vállalatcsoport történetében először átlépte az egy esztendőn belül eladott százezres értékesítési határszámot, a BMW i almárka így az elektromos mobilitás abszolút piacvezetői között foglal helyet. Az Európában eladott hálózatról tölthető modellek 21 százaléka a BMW vagy a MINI emblémáját viseli. Globális szinten ez az arány kereken 10 százalék, amellyel a BMW Group a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében is a világ egyik vezető autógyártójának számít. A BMW i divízió ugyanakkor nem csupán népszerű termékeivel, de kivételesen sikeres mobilitási szolgáltatásaival is kimagasló pozíciót tölt be a hálózatról tölthető autók szegmensében.

88. Genfi Autószalon: Peugeot Rifter és Peugeot Rifter 4×4 Concept – teljesen új megközelítések a márkától

Az idei Genfi Autószalon alkalmával az új Peugeot Rifter egy csillaglesre invitáló új show-car ragyogó köntösét is magára ölti.

A még feltűnőbb és határozottabb stílusú Peugeot Rifter4x4 CONCEPT a végtelen távlatok meghódítására termett.

Hogy mindenféle terepen otthon érezze magát, az ifjú kalandor összkerékhajtást és speciális gumiabroncsokat kapott, illetve 80 mm-rel megemelték a hasmagasságát.

A tetejére szerelt Overland sátornak köszönhetően jóval napnyugta után sem érnek véget vele a kalandok.

És akinek még ez sem elég, egy vadonatúj elektromos rásegítésű, Peugeot eM02 FS Powertube márkájú terepkerékpárt is magával vihet, amelynek közvetlenül a vázába építették be az akkumulátorát.

A Peugeot Rifter 4×4 Concept modellel sikerült egy még sokoldalúbb és hatékonyabb gépjárművet alkotnunk, amelynek kifejezetten modern és egyedi stílusa remekül kiaknázza a színek és az anyagok kontrasztját” – nyilatkozta Keith Ryder, a Peugeot Rifter vezető designere

Egyedi stílus – egyedülálló élményekhez

A Peugeot Rifter 4×4 Concept sajátos, korábban egyetlen modellen sem alkalmazott szürke színárnyalatban jelenik meg a standon, ami tökéletesen kiemeli kalandokra éhes, robusztus jellegét.

A koncepció orr-részén a hűtőrács és a motorháztető közé helyezett mattfekete maszk nyújt hatékony védelmet a felverődések ellen. Hátulról pedig egy szintén mattfekete csomagtérajtó zárja a “védvonalat”.

A Peugeot Rifter 4×4 Concept stílusát a szériában kínált modellről átvett ONYX fekete elemek teszik egyedivé pl. a visszapillantókon, a hűtőrácson vagy éppen a tetőrudakon. A 16 colos gyémánt- és lakkfényezésű ONYX fekete keréktárcsák még tovább erősítik a modell amúgy is határozott karakterét.

A show-car megjelenését számos eloxált szaténfényű sárga grafikus elem is feldobja, melyek a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT minden oldalán feltűnnek:

– elöl a sárga jegyek egyrészt a ködfényszórók alatt a hűtőrácson helyet kapó PEUGEOT felirat hátterében, másrészt pedig a csomagtérfedél mattfekete részén jelennek meg,

– kétoldalt a tolóajtók hátsó részén lendületes, függőleges csíkokban tűnik fel a sárga szín

– valamint a büszke RIFTER felirat,

– amely a hátsó szélvédőn is végigfut, mégpedig keresztirányban.

Még lendületesebb összképet kölcsönöznek a hátsó sárvédők felett átlósan – egész a tetőig – futó füstös krómszínű matricacsíkok.
A kifejezetten erre az alkalomra újragondolt DANGEL logó továbbra is hűen tükrözi a márka szellemiségét, ám ezúttal sárga jegyek jelennek meg benne. A sárga elemektől eltekintve a továbbiakban ez az új logó jelenik meg a karosszériaspecialista összes alkotásán.

A színek és anyagok játéka a belső térben is folytatódik. A speciális kialakítású, RIFTER feliratú ülések nyomottmintás szürke textíliája fekete alcantarával kombinálódik. A huzatokat ugyanolyan élénk sárga színű díszöltések dobják fel, mint a sebességváltó szoknyáját. Az utastérben sárga színű rugalmas neoprénből készült szegélyek idézik a karosszérián megjelenő sárga “színfoltokat”.

A Peugeot i-Cockpit kormányára bőrborítás került, melyet szintén sárga díszvarrás és egy ugyanolyan színnel gravírozott Peugeot felirat ékesít. A kifejezetten letisztult műszerfal külön erre az alkalomra szaténfényű szürke díszítésekkel egészült ki, és ugyanolyan füstös króm csíkok jelennek meg rajta, mint a karosszérián.

A középkonzolt és az ajtók belső rekeszeit masszív alumíniumból készült, méretes betétek teszik stílusosabbá, a szálcsiszolt alumínium felületen pedig szépen kirajzolódik a RIFTER felirat.

Minden terepen otthon – hogy ne kelljen otthon maradnia

Az új távlatokban gondolkodó, új utakat kereső PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT jóval több mint egy egyszerű stílusgyakorlat. Egy ilyen modellnek murvás talajon, magas sárban és hóban ugyanúgy helyt kell állnia, mint az úttalan, sziklás utakon.

Ezért a márka komoly múltra visszatekintő partnere, a négykerékhajtású átalakításairól ismert DANGEL cég 4×4-es hajtásrendszere került a modellbe. A Peugeot Rifter 4×4 Concept hasmagasságát 80 mm-rel megemelték, minek köszönhetően a legtöbb akadályt gond nélkül veszi.

A 4×4 meghajtás, amelyben fontos szerepet kap a viszkokuplung, a sebességváltókartól jobbra, a vezető keze ügyében található választókarral hozható működésbe. A vezető 3-féle üzemmód közül választhat:

– 2RM mód: egyszerű, kétkerékhajtású működésmód hétköznapi használatra

– 4RM mód: a hajtáslánc a nyomatékátvitel gyengülése esetén a hátsó kerekek felé is továbbítja a hajtóerőt

– Lock mód: a hátsó híd blokkolására, hasznos extrém terepen való áthaladáskor vagy amikor az egyik kerék nem ér le a talajra

A 4 meghajtott kerék munkáját 4 darab nagy teljesítményű gumiabroncs segíti: a Peugeot Rifter 4×4 Concept-re BF Goodrich márkájú terepgumik kerültek. Ezek a kemény, ellenálló gumik megnyerő külsejük mellett kitűnően átadják a nyomatékot is.

Egy ilyen modellnek a legmeredekebb emelkedők sem jelenthetnek akadályt. 130 lóerős BlueHDi motorja és 6-fokozatú kézi sebességváltója kényelmes, 300Nm-es nyomatékot biztosít a “hegymászáshoz”.

Ez a hajtáslánc, mely a Peugeot i-Cockpit®-hez kapcsolódik, minden korábbinál precízebb kormányzást és pozitívabb vezetési élményt nyújt a RIFTER 4×4 CONCEPT volánjánál ülőknek, bármilyen terepen vezessen is az útjuk.

És hogy a kalandok ne érjenek véget…

Amikor maga mögött hagyja a város fényeit, a Peugeot Rifter 4×4 Concept bizton számíthat a szélvédő felső részén elhelyezett LED-sor segítségére. Ilyenkor egy 1,35 m széles, egyenes alapon 2 sorban elrendezve összesen 100 db LED gondoskodik az összesen 300 W erejű megvilágításról.

És mivel az igazi kalandok sokszor csak napnyugta után kezdődnek, a Peugeot Rifter 4×4 Concept tetejére egy Overland típusú sátor is került, az Autohome márkától.
A sátor nagyon könnyen felállítható: egyetlen mozdulattal kihajtható a vezető által könnyen elérhető, tetőrudakon elhelyezett tartójából. A City Crash Test szabványnak igazoltan megfelelő tetőrudak opciós felszerelésként rendelhetők és mindenféle rakomány szállítására alkalmasak. A sátorbontás végén már csak a kihúzható létrát kell a helyére illeszteni. Nem kell tehát cövekekkel bajlódni, a tetőn minden készen áll a sátrazáshoz!

A sátor vászna kifejezetten a Peugeot Rifter 4×4 Concept-hez készült. Peugeot feliratú anyag ugyanolyan mintázatú, mint maga a show-car.

A matracot ugyanolyan sárga díszöltéses szürke textilhuzat borítja, mint az üléseket. Kompakt méreténél fogva, félbehajtva kényelmesen elfér az összehajtott sátor belsejében is. A belső tér kényelméről alcantara szegéllyel és szintén sárga öltésekkel díszített párnák gondoskodnak.

A nap végeztével így a Peugeot Rifter 4×4 Concept egy barátságos, pihentető menedékhellyé alakítható.

Másnap hajnalban aztán már a Peugeot eM02 FS Powertube terepbringa nyergéből élvezhetők tovább a kalandok…

Az elektromos rásegítésű kerékpár már az oroszlános márka következő generációs e-bikejait vetíti előre. A vázba épített kompakt akkumulátornak köszönhetően kifejezetten áramvonalas és könnyed benyomást kelt.

Dupla felfüggesztése sokoldalú használatot tesz lehetővé, így ideális partnernek bizonyul az erőt próbáló hegyi utakon.

Használat után a kerékpár a szerszám nélkül leszerelhető vonóhorgon kialakított tartóelemre rögzíthető. A mattfekete csomagtérajtó előtt ha lehet, még jobban érvényesül a kerékpár – a modell több pontján is megjelenő sárga elemeket idéző – eloxált szaténfényű sárga színe.

A Peugeot Rifter 4×4 Concept segítségével mindenki megtalálja az útját, amelyen egy kicsit közelebb kerülhet a csillagokhoz…

A legmegbízhatóbb autómárka Lexus, immár hetedik éve

Sorozatban ez immár a hetedik év, amikor a világ vezető prémium hibrid gyártójaként autóinak legendás megbízhatóságáról és alacsony üzemben tartási költségeiről ismert Lexus a luxusautó-kategória éllovasaként végez a J.D. Power U.S. Jármű Megbízhatósági Felmérésén (VDS).

A J.D. Power az autók forgalomba állításától számított harmadik évben méri a tulajdonosok által jelentett meghibásodások számát. A 2018-as VDS során a 2015-ös modelleket vizsgálták. Az általános megbízhatóság szempontjából az alacsonyabb pontszám utal a jobb minőségre. A Magyarországon is évről évre értékesítési rekordokat döntő, hazánkban 97%-ban környezetbarát hibrid modelleket értékesítő Lexus összesített győzelme mellett az idei megmérettetésen négy Lexus és két Toyota modell nyert díjat a saját szegmensében, így a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert japán konszern összesen hét díjat gyűjtött be, vagyis többet, mint bármelyik más autógyár. Mindemellett öt Lexus- és Toyota-modell végzett a második vagy harmadik helyen a saját szegmensében. A Lexus márka autói közül az RX crossover immár a hetedik VDS-díját szerezte meg, a GS hat VDS-díjjal büszkélkedhet, az ES pedig immár zsinórban hetedszer nyerte el a Kompakt Prémium Autók díjat.

A hetedik éve a prémium márkák kategóriájának élén végző Lexus idei első helyezései:
– RX: közepes méretű prémium SUV
– GS: közepes méretű prémium autó
– ES: prémium kompakt autó
– CT: prémium kisautó

A Toyota márka autói közül a Prius immár a nyolcadik, a Tacoma pedig a negyedik VDS első helyezését szerezte meg:
– Prius: kompakt autó
– Tacoma: közepes méretű pickup

Bemutatkozott az új Volvo V60

A Volvo Cars a mai napon bemutatta az új V60-as, ötajtós, középkategóriás prémium kombit, ezzel tovább erősítve a svéd márka elköteleződését az olyan kombi modellek gyártása mellett, melyek egyszerre kiemelkedő formatervűek és tele vannak praktikus megoldásokkal.

Az új modellt természetes környezetében mutatták be – egy stockholmi családi ház felhajtóján – kiemelve a márka sokéves tapasztalatát a családi kombik tervezése terén és rámutatva, hogy az új V60 formaterve tökéletesen illeszkedik a modern családi élet változatos igényeihez.

Kevés autógyártó tud felérni a Volvo Cars múltjához és képzettségéhez kifinomult formatervű, praktikus és sokoldalú kombik tervezésében.

“A családi kombik tulajdonosai generációk óta fontos ügyfelei vállalatunknak” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. “Az új V60 tisztelettel adózik a tradíciók előtt, de tesz egy lépést előre.”

Az új V60-as modell ugyanúgy a Volvo Cars saját fejlesztésű méretezhető padlólemezére (SPA) épül, mint a díjnyertes új XC60, illetve a kínálat csúcsát jelentő 90-es modellcsalád három modellje, amelyek hozzásegítették a vállalatot a valaha volt legsikeresebb üzleti éveihez.

A méretezhető padlólemezen (SPA) alapuló V60 egy új szintet képvisel a középkategóriás prémium kombik szegmensében a gyönyörűen kidolgozott utasterével, tágas kialakításával, továbbfejlesztett kapcsolódási technológiákkal és a Volvo Cars legújabb vezetést támogató és biztonsági rendszereivel.

“Az új V60-as a Volvo márka középpontja” – mondta Robin Page, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke. “Finoman kialakított, gyönyörűek az arányai és a kiállása, mégis egyszerre praktikus és sokoldalú.”

Miután a Volvo Cars az iparágban elsőként jelentette be, hogy 2019-től minden újonnan bevezetett modell villanymotorral is fel lesz szerelve, az új V60 ez év őszétől két Plug-in Hybrid technológiával dolgozó hajtáslánccal lesz rendelhető: az új T6 Twin Engine AWD, illetve a T8 Twin Engine AWD változatokkal szerelt modellek 340, illetve 390 lóerős összteljesítményre képesek.

A hagyományos hajtáslánccal szerelt benzines modellekből T5, illetve T6 változat lesz elérhető, míg azok, akik a dízel változatokat helyezik előnybe, a D3 és a D4 motorok közül választhatnak.

Az új V60 megerősíti a Volvo Cars vezető iparági pozícióját a biztonság tekintetében, számos biztonsági funkció mint alapfelszereltség lesz az autóban, többek között azok a fejlett vezetéstámogató rendszerek, amelyek a 90-es modellcsaládban és az XC60-as modellben már bemutatkoztak. Ezek a rendszerek teszik az új V60-ast az egyik legbiztonságosabb autóvá az utakon.

A City Safety ütközésmegelőző rendszer, amely önálló fékezésre is képes és észleli az autó előtt lévő potenciális veszélyforrásokat, segíti a vezetőjének elkerülni az esetleges ütközéseket. Ez az egyetlen jelenleg elérhető biztonsági rendszer, amely felismeri a gyalogosokat, kerékpárosokat és a nagytestű állatokat is. A világon elsőként a City Safety rendszer már képes automatikus fékezésre, hogy enyhítse a közeledő ütközés hatását.

A Vezetési Asszisztens (Pilot Assist) technológia – amely segíti a vezetőt a kormányzásban, gyorsításban és lassításban a jól felfestett utakon 130 km/h-ig – továbbfejlesztett változata még jobban teljesít a kanyarokban. Az új V60 szintén fel van szerelve útelhagyást megakadályozó, sávban tartó és egyéb kormányzást segítő rendszerekkel. Az opcionális keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Cross Traffic Alert) automatikus fékvezérléssel még biztonságosabbá teszi mind az utasok, mind a gyalogosok mindennapjait.

A Volvo Cars Sensus infotainment rendszere teljesen Apple Carplay, Android Auto (ez utóbbi egyenlőre nem elérhető Magyarországon) és 4G kompatibilis, így a vezető folyamatosan kapcsolatban maradhat a külvilággal. A rendszer a táblagép-stílusú érintőképernyőn keresztül érhető el, ugyanúgy, mint az autó különböző beállításai, a navigáció, a kapcsolódást segítő és a szórakoztató alkalmazások.

238 lóerős EcoBlue biturbó motort kap idén ősszel a Ford Edge SUV

A Ford márciusban mutatja majd be az európai vásárlóközönség előtt a vállalat eddigi legfejlettebb technológiájú SUV-ját, az új Ford Edge modellt.

Az új Ford Edge vezetőjét olyan átfogó kamera- és szenzor-alapú technológiai rendszer segíti, amit a Ford mérnökei kifejezetten arra terveztek, hogy kellemesebbé és stresszmentesebbé tegye az utazást, valamint hogy segítsen elkerülni a baleseteket, vagy enyhítse azok súlyosságát. Ennek jegyében az autóban olyan új berendezések jelennek meg, mint az Ütközés Utáni Fékrendszer, a Kikerülő Kormányzási Asszisztens, vagy a Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.

Az új Edge modellben mutatkozik majd be az európai piacon a Ford 2,0 literes 238 lőerős EcoBlue dízelének új, erős és takarékos biturbó változata, ami egy új fejlesztésű, nyolcfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozik.

A sportos hangulatú ST-Line kivitelben megjelenő új Edge látványos orr-részt és hátsó részt, széles hűtőrácsot, a karosszéria színére fényezett külső elemeket (például oldalsó szélterelő szoknyákat) és 20 colos alumínium keréktárcsákat kapott.

“Eddigi legmodernebb vezetősegítő technológiáink segítségével az autósok immár könnyen haladhatnak a sűrű, araszoló forgalomban, a nyílt úton pedig kellemesen suhanhatnak a nyolcfokozatú automatával összekapcsolt új, takarékos és kifinomult 2,0 literes EcoBlue dízelmotorral. Az új Ford Edge a legújabb vonzó ajánlatunk az európai vásárlók számára, akik egyre nagyobb számban váltanak SUV-modellekre,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Intelligens SUV egy intelligens világban

Az új Ford Edge modellben három új Ford vezetősegítő technológia is bemutatkozik:

Ütközés Utáni Fékezés: Az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára

Kikerülő Kormányzási Asszisztens: Segít a vezetőnek a hirtelen állóra fékezett vagy lassabb járművek kikerülésében. A városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést

Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika: Kényelmes követési távolságot tart, közben pedig segít az autót a sáv közepén tartani, csökkentve ezzel a stresszt a gyérebb forgalmú utakon megtett hosszú utazások során

A vezetőre ható stresszt számos további, kamerával, radarral vagy szenzorokkal működő technológia mérsékli, például az Adaptív Fényszórórendszer, a Holttérfigyelő rendszer, a Vakításmentes Távfény, az Intelligens Sebességhatároló, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer és a Közlekedési Tábla Felismerés.

A városi közlekedést és a parkolás nagyban megkönnyítik az olyan megoldások, mint a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Ford Adaptív Kormányzás, a Merőleges Parkolás funkcióval és Oldalsó Parkolássegítő érzékelőkkel kiegészített Aktív Parkolóasszisztens, valamint a parkolóhely elhagyásában segédkező Kiállássegítő rendszer.

Lehengerlő, mégis kifinomult teljesítmény

A Ford legújabb hajtásláncai erőlködés nélkül és még csekélyebb CO₂-kibocsátással* mozgatják az új Edge modellt.

A Ford új 2,0 literes EcoBlue biturbó dízelmotorja egy nagyobb lökettérfogatú blokk teljesítményét és forgatónyomatékát kínálja egy nála kisebb motor alacsony üzemanyag-fogyasztásával és CO₂-kibocsátásával.

Az EcoBlue dízelben most jelenik meg először egy fejlett kettős turbótöltő rendszer, így az új motor-konfiguráció – az EcoBlue modern üzemanyag-befecskendezési technológiájával és csekély belső súrlódásával társulva – a szigorú Euro 6 károsanyag-kibocsátási előírásoknak is megfelel.

A Ford Intelligens Összkerékhajtással összekapcsolt 238 lóerős, 2,0 literes EcoBlue biturbó motor nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, egyenletesebben és finomabban jár, és zökkenőmentesen, egyenletesen gyorsítja az autót.

Egy kisméretű, nagy nyomású turbótöltő és nagyobb méretű, alacsony nyomású turbótöltő párosa gondoskodik arról, hogy az erőforrás kis fordulatszámon is gyorsan reagáljon a gázparancsra, és komolyabb forgatónyomatékkal lendítse meg a járművet. A magasabb fordulatszám-tartományokban már a nagyobb méretű turbó is elegendő töltőnyomást szolgáltat ahhoz, hogy a motor elérje a csúcsteljesítményét.

A kipufogócsonk körülbelül 30 százalék nikkelt tartalmaz, hogy ellenálljon a biturbó rendszer által kibocsátott 860 Celsius fokos hőmérsékletnek. A turbótöltők csapágyazását és az alacsony nyomású turbótöltő burkolatát víz hűti.

Az alapáron Auto Start-Stop rendszerrel felszerelt 2,0 literes EcoBlue motor másik változata a 190 lóerős kivitel hatfokozatú manuális sebességváltóval és Ford Intelligens Összkerékhajtással.

https://www.youtube.com/watch?v=EudrBS2nR4I

A Ford mérnökei új, nyolcfokozatú automata sebességváltót terveztek, ami tovább javítja a motor üzemanyag-fogyasztását és teljesítmény-leadását, zökkenőmentesen, gyorsan kapcsolva a fokozatokat. Az európai autózási szokásokhoz hangolt egység funkciói:

Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében
Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát.

Sportos Edge ST-Line

A Ford ST-Line modellsorozat azoknak a vásárlóknak készül, akik sportos karakterű járműre vágynak, és az erős motorok mellett a Ford Performance modellek stílusát is örömmel látják viszont autójukon.

Az új Edge ST-Line merész és dinamikus külső-belső stíluselemeket kínál majd:

Az ajtó alsó részét, a sárvédőt és a karosszéria oldalát védő elemeket a karosszéria színére fényezik, a felső hűtőrács vízszintes lécei és kerete pedig fekete
Alapáron 20 colos, opcionálisan 21 colos prémium, fényezett alumínium keréktárcsák
Krómozott, dupla kipufogóvég
Perforált Miko®-Dinamica részleges bőr üléskárpitozás és 10 irányban motorosan állítható első ülések
Perforált bőrborítású kormánykerék és sebességváltó gomb vörös öltésekkel (manuális sebességváltó)
Alumínium sportpedálok, fekete tetőkárpitozás és prémium minőségű velúr padlószőnyegek
Az új Edge ST-Line menetdinamikáját tovább javítja a sportos hangolású futómű, valamint a Ford Adaptív Kormányzás, ami a kormány áttételezését folyamatosan az autó sebességéhez igazítva optimális kormányreakciókat biztosít és megkönnyíti a manőverezést. A sportos vezetési stílust a nyolcfokozatú, gyorsan kapcsoló automata sebességváltó is támogatja, amelynek fokozatváltó kapcsolói a kormánykerék mögött kaptak helyet.

Mindig kapcsolatban, mindig kényelemben

Az új Ford Edge vásárlói vezeték nélküli töltőt is rendelhetnek kompatibilis készülékeikhez. A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer felár nélküli kompatibilitást kínál az Apple CarPlay és Android Auto™ szolgáltatásokkal; a rendszer segítségével a vezető hangutasításokkal vagy a 8 colos érintőképernyőről kezelheti a csatlakoztatott okostelefonokat, a navigációs rendszert és a klímaberendezést.

Az opciók listáján egy új, prémium B&O PLAY hangrendszer is szerepel, amit kifejezetten az Edge utasteréhez hangoltak. A rendszer egy 10 csatornás Digitális Hangprocesszorral vezérli az összes hangszórót, egyenletesen osztva el a hangot a kabinban. A surround hang opció még tökéletesebb zenei élményt kínál.

Az új Edge teljes mértékben konfigurálható 3D digitális műszeregységén az autósok saját ízlésükhöz igazíthatják a fordulatszámmérő, a sebességmérő és az információs kijelző megjelenését, sőt ezekhez az elemekhez hét szín közül is választhatnak. A kényelmet szolgáló megoldások sorában megtalálható a kabin teljes hosszában végigfutó panoráma üvegtető, a fűthető/hűthető első ülések, a fűthető hátsó ülések és a fűthető kormánykerék is.

Harmonikus kialakításával, kiváló minőségű anyagaival és modern formavilágával az új Edge utastere prémium hangulatot sugall. Az áttervezett középkonzolon egy új forgókapcsolóval kezelhető a nyolcfokozatú automata sebességváltó, s az így felszabadult helynek köszönhetően könnyebben elérhető a vezeték nélküli töltő tálcája, ugyanakkor ez a megoldás az autó modern, kifinomult stílusát is hatásosan hangsúlyozza.

A hagyományos kézifékkar helyén most az elektromos rögzítőfék kapcsolóját találjuk; ez a megoldás további helyet szabadít fel, amit a dizájnerek állítható pohártartók és egy mély tárolódoboz elhelyezésére használtak fel. A műszerfal alatt nagyméretű kesztyűtartó található, sőt a műszerfal tetején is további tárolóhelyeket alakítottak ki.

Átfogó modellkínálat

A vadonatúj Edge modellt a sportos ST-Line változat mellett luxuskivitelű Vignale, stílusos Titanium és gazdagon felszerelt Trend kivitelekben is megrendelhetik majd a májusi gyártásindulástól az európai vásárlók.

A modellsorozat vizuális változásai közt azonnal szembetűnik a szélesebb hűtőrács, ami minden modellváltozat esetében más kidolgozású; valamint a felfrissített orr-rész, ami atlétikus, modern benyomást kelt. A Ford a alapáron kínálja a LED fényszórókat és hátsó lámpatesteket, s mindez LED nappali menetfénnyel is kiegészíthető. Az áttervezett motorháztető szélesebb, stabilabb kiállással ruházza fel az autót

Értékesítési rekord

Az EcoSport, a Kuga és az Edge minden eddigit felülmúló eladásaival a Ford SUV-értékesítése 24 százalékkal nőtt 2017-ben. A vállalat 230.600 darab SUV-t értékesített a tavalyi év folyamán, ami az Európában eladott Fordok egyötödét jelenti. 2016-os bemutatása óta több mint 26.000 darab Edge kelt el az európai piacon; ebből a mennyiségből 17.000 darab 2017-ben talált gazdára.

Az új Ford Edge SUV európai előértékesítése májusban kezdődik majd, az első darabok várhatóan szeptemberben érkeznek meg a magyar márkakereskedésekbe.

A világbajnok M-Sport Ford Fiesta WRC rallyautó már a LEGO Speed Champions exkluzív kínálatában

A Ford, a LEGO Csoport és a rally-specialista M-Sport bemutatta a LEGO Speed Champions sorozat új darabját, ami Európa-szerte az otthonokba varázsolja a rallyversenyek hangulatát: a kupagyőztes M-Sport Ford Fiesta WRC rallyautót.

Az erőteljes sárvédő-szélesítésekkel és a drámai hatású első és hátsó légterelőkkel a LEGO dizájnerei sikeresen keltették életre az M-Sport Ford Fiesta WRC versenygép lenyűgöző megjelenését.

Az új készlet többféle keréktárcsát és két cserélhető tetőt (ez utóbbiak egyikét az éjszakai futamokhoz használt spotlámpák egészítik ki), autentikus versenyautó-grafikát, valamint sisakot és versenyzői kezeslábast viselő mini pilótafigurát tartalmaz. A pilótát a kivehető szélvédőn keresztül lehet beültetni az autóba.

A 203 darabból összeállítható Ford Fiesta M-Sport WRC LEGOSpeed Champions makett 6 cm magas és széles, a hosszúsága pedig 13 cm.

“Nehéz lett volna méltóbb autót elképzelni a LEGOSpeed Champions sorozat megújítására, mint a 2017-es szezonban két Rally Világbajnoki címet és öt futamgyőzelmet szerző M-Sport Ford Fiesta WRC” – nyilatkozta Mark Rushbrook, a Ford globális motorsport igazgatója. “A LEGOSpeed Champions sorozat kedves módja annak, hogy megünnepeljük a Ford motorsport-eredményeit. Reméljük, ez a kisautó izgalmas inspirációt jelent majd a jövő autódizájnerei, mérnökei és rallyversenyzői számára.”

Az M-Sport Ford Fiesta WRC versenygép tavaly mind az egyéni, mind a gyártói kupát megnyerte a FIA Rally Világbajnokságon; az autót Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia vezette, akik mellett idén a fiatal tehetség, Elfyn Evans és navigátora, Daniel Barritt is feltűnt az új M-Sport Ford World Rally Team soraiban.

Az 1,6 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott M-Sport Ford Fiesta WRC rallyautó (mármint az életnagyságú gép) az Európában tavaly év végén bemutatott vadonatúj Ford Fiesta alapjaira épül, és máris egy győzelemmel nyitott a 2018-as Rally Világbajnokságon, a múlt hónapban első helyet szerezve a Monte-Carlo Rallyn.

A Ford és a LEGO együttműködése azonban nem ér véget ezzel, hiszen a LEGO®Speed Champions sorozatban megjelent az új 1968-as Ford Mustang Fastback makett is. A 184 darabos készletből egy zöld karosszériájú, aranyszínű kerekekkel, versenymatricákkal, kivehető szélvédővel és klasszikus versenyzői öltözéket viselő pilótafigurával kiegészített Mustang építhető.

A LEGO Speed Champions kollekcióban a Le Mans 24 órás futamot 1966-ban és 2016-ban megnyerő Ford GT40 és új Ford GT versenyautók is szerepelnek.

A sorozat új tagjai, az M-Sport Ford Fiesta WRC rallyautó és az 1968-as Ford Mustang Fastback 2018. március 1-től megrendelhető a LEGO.com/shop honlapon; mindkét makett ajánlott fogyasztói ára 14,99 euro (ami hozzávetőlegesen 4700 forint).

Bemutatták az Alfa Romeo Sauber F1 C37 versenyautót

Az Alfa Romeo Sauber F1 csapat a 2018-as Forma 1-es világbajnokságra készülve lerántotta a leplet a C37-es versenyautóról.

A C37 már megjelenésében is eltér a tavalyi C36-ostól. Ez egyrészt az új műszaki szabályzatnak köszönhető, másrészt a csapat újszerű technológiai szemléletét tükrözi.

„Nagyon várom az új szezont, és hogy a pályán láthassam Marcus-t (Ericsson) és Charles-t (Leclerc). Az elmúlt hónapokban rendkívül keményen dolgoztunk azért, hogy ma itt állhasson előttünk a C37; fantasztikus érzés, hogy ma leránthatom a leplet új autónkról. Meggyőződésem, hogy Marcus és Charles tökéletes párost alkotnak; egyikük tapasztalt versenyző, a másik ígéretes újonc. Marcus immár negyedik évadát kezdi velünk. Értékes tagja a csapatnak, tapasztalata és pontos műszaki visszajelzései mindnyájunknak nagy hasznára vannak. Ami Charles-t illeti, más géposztályokban már bizonyította, hogy tehetséges pilóta, és megérdemli, hogy idén a Forma 1-ben versenyezzen” – hangsúlyozta a 2018-as évadra készülő Frédéric Vasseur csapatfőnök.

„2018-ra egyértelmű célt tűztünk ki magunk elé: utol kell érnünk a mezőnyt, és az évad során folyamatosan csiszolnunk kell teljesítményünket. Hallatlan odaadással fejlesztettük a C37-est, rengeteg energiát fektettünk a munkába. Partnereinknek és szurkolóinknak egyaránt szeretném megköszönni a folyamatos támogatást. Az Alfa Romeo Forma 1-es visszatérésével újabb fontos mérföldkőhöz érkezett el csapatunk, büszkék vagyunk arra, hogy ez a patinás múlttal rendelkező márka minket választott a visszatérésre. Alig várjuk, hogy az Alfa Romeo Sauber F1 csapatként megkezdhessük a 2018-as idényt” – tette hozzá Vasseur.

Az Alfa Romeo személyében a motorsport csúcsát jelentő Forma-1 történetének egyik legjobban csengő márkaneve tér vissza a bajnokságba, és vele együtt a legendás „Quadrifoglio” embléma, amely 1923 óta díszíti az Alfa Romeo legsportosabb modelljeit.
Az új C37 motorburkolatán elhelyezett, szerencsehozó logó izgalmas története a motorsportban gyökeredzik. Az első, Quadrifoglio emblémával díszített Alfa Romeo az RL modell volt, amely Ugo Sivoccival a volánjánál 1923-ban megnyerte a Targa Florio tizenötödik kiadását. Ugyanez a négylevelű lóhere jelent meg Brilli Peri P2- esén, amely 1925-ben monzai futamgyőzelmével megnyerte a legelső Automobil világbajnokságot. Az Alfa Romeo első bajnoki címét később további négy követte.

A Quadrifolgio ezután 1950-ben és ’51-ben is visszatért, amikor Giuseppe „Nino” Farina és Juan Manuel Fangio az Alfa Romeo 158, illetve 159 – közkeletű nevükön ‘Alfetták’ – volánja mögött megnyerték a két első Forma-1 világbajnokságot. A legendás jelkép visszatérése a motorsportok legmagasabb szintjére híven tanúskodik az Alfa Romeo filozófiájának sikeréről és egyre növekvő ütőképességéről: a motorsportok terén mutatott kiválóságot maradéktalanul ültetik át a márka sorozatgyártású modelljeibe. A legenda folytatódik.

„Nagyszerű érzés, hogy ma végre bemutathattuk a C37-est” – árulta el Jörg Zander műszaki igazgató. „A 2018-as versenyautó megvalósításához a gyár minden egyes munkatársa hozzájárult, rendkívül keményen dolgoztunk az utóbbi néhány hónapban. És ha már a C37-est említettem, az autó egészen más filozófia szerint épült, mint a C36. Számottevően megváltozott az aerodinamikai koncepció, a C37 elődjéhez képest rengeteg új részlettel gyarapodott. Bízunk benne, hogy az új koncepció több lehetőséget nyújt majd számunkra, és segítségével a szezon közben folyamatosan fejlődhetünk. A 2018-as Ferrari motor is nagyobb teljesítményt tesz lehetővé. Bízunk abban, hogy a C37 révén előrébb léphetünk, és a 2017-es évadnál versenyképesebbek lehetünk.”

A C37 hivatalos bemutatkozására az első téli tesztek során, a Barcelona közelében fekvő Circuit de Catalunya pályáján kerül sor, 2018. február 26. és március 1. között.

LEGFRISSEBB

Komoly kihívó érkezik a RAM középméretű pickupjának személyében

0
A Stellantis vezérigazgatója, Antonio Filosa egy párizsi konferencián bejelentette, hogy a RAM 2027-ben egy vadonatúj középméretű pickupot dob piacra. Ez a lépés azt jelenti,...

TESZTJEINK