Főoldal Blog Oldal: 280

Több, mint 1 millió Toyota és Lexus hibridet adtak el Európa szerte

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a Lexus tavaly összesen 1 001 700 új gépjárművet (927 060 Toyota és 74.600 Lexus) értékesített Európában, ezzel a két márka együttes piaci részesedése elérte a 4,8%-ot a kontinensen.

A piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid portfóliójának köszönhetően Toyota és Lexus értékesítések a piaci átlagot meghaladó ütemben, mintegy 8%-al bővültek, míg a két márka hibrid eladásai 38%-al, 406.000 darabra nőttek, így a vállalat európai eladásainak 41%-át tették ki a hibridek. Ezzel a Toyota és a Lexus továbbra is több környezetbarát hibrid autót értékesített, mint valamennyi versenytársuk együttvéve.

A 2017-es évben 1.001.700 darab Toyota és Lexus talált gazdára Európában, ami 8%-os növekedést jelent a 2016-os eredményekhez képest, ezzel a vállalatcsoport piaci részesedése ezzel 4,8%-ra nőtt a kontinensen. Magyarországon a két japán márka még látványosabb előremenetelt könyvelhetett el tavaly: a cégcsoport 7,6%-os piaci részesedést elérve (1,5 százalékpontos növekedés) összesen 10.340 (9.684 Toyota és 656 Lexus) új autót adott el hazánkban, ami 43,4%-os értékesítés növekedést jelent a mindössze 15%-al bővülő piacon. A környezetbarát hibrid elektromos modellek értékesítése a tavalyi évhez képest 38%-al, 406.000 darabra növekedett Európában, míg idehaza 112%-al növekedve (azaz több, mint duplájára nőve) elérte a 3.464 darabot. Ezzel Európai szinten a hibridek teszik ki a Toyota és Lexus összesített értékesítési eredményének 41%-át (Nyugat-Európában 52%), hazánkban pedig az eladások 33,5%-át. Külön a Lexus márkát vizsgálva még meggyőzőbbek az arányok: európai szinten 95%, idehaza 97% a hibridek aránya.
Az erős 2017-es Toyota-eredmények egyik éllovasa a sikeresen bevezetett kategóriateremtő C-HR volt, amelynek vásárlói 80%-ban (idehaza 59%) választottak hibrid hajtású változatot. A növekvő értékesítésekhez nagymértékben hozzájárultak a személyautók (Yaris Hybrid +18%, RAV4 Hybrid +31%), de a haszongépjárművek is komoly sikereket értek el (új generációs Hilux +10%, Proace +189%). Oroszországban a helyi gyártású Camry és RAV4 továbbra is saját szegmensük legkelendőbb modelljeinek bizonyultak, még a néha kihívásokat jelentő piaci körülmények ellenére is.

“A 2017-es esztendő nagyon jó év volt számunkra. Még a jelenlegi nehéz piaci körülmények közt is átléptük az 1 millió darabos értékesítési határt, holott ezt csak 2020-ra tűztük ki célul. Ráadásul ezt a remek teljesítményt sikerült megkoronáznunk a hibridek értékesítési rekordjával, ami jól bizonyítja, milyen bizalommal viseltetnek az európai vásárlók a Toyota és a Lexus iránt. A piaci átlagot felülmúló növekedésünk elsősorban az autóipari szektorban legnagyobbnak számító, jelenleg 16 Toyota- és Lexus-modellt számláló hibrid palettánknak köszönhető. Több mint 74.000 darabos értékesítési eredményével a Lexus jó úton halad afelé, hogy 2020-ra elérje a 100 ezres darabszámot” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója az eredmények kapcsán.
TME eredmények 2017-ben:

Toyota eredmények Európában 2017-ben:
• Legkelendőbb: Yaris-család (209,100); Auris-család (121,700); Toyota C-HR-család (120,800);
• Legnagyobb növekedés: Toyota C-HR (új); PROACE (+189%); Mirai (+118%); Hilux (+10%);
• Legkelendőbb hibridek: Toyota Yaris Hybrid (102,400); Toyota C-HR Hybrid (94,100); Auris Hybrid (82,400); RAV4 Hybrid (58,600)
• Összesített hibrid értékesítés: 360,900 (+44% a tavalyi évhez képest)
• Hybrid mix: 38.9%

Lexus eredmények Európában 2017-ben:
• Legkelendőbb: NX-család (27,800); RX-család (18,900); CT200h (8,800)
• Legnagyobb növekedés: NX-család (+6%); CT200h (+5%); RX-család (+5%)
• Legkelendőbb hibridek: NX Hybrid (19,700); CT200h (8,800); RX hybrid (7,800)
• Összesített hibrid értékesítés: 45,000
• Hybrid mix: Nyugat-Európa: 95%

A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez

Sikeres tárgyalási sorozatot követően a Honda Motor Europe is csatlakozott földrészünk egyik legnívósabb szakmai közösségéhez, az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA). Az európai személy- és tehergépjármű-, valamint buszgyártó vállalatokat tömörítő szervezet legfőbb törekvése, hogy gazdaságossá és környezetbaráttá tegye a kontinens járműiparát, egyszersmind gondoskodjon társadalmi fenntarthatóságáról.

A Honda 2018. január 1-én hivatalosan is taggá vált, így szerepet vállalhat az ACEA terveinek megvalósításában, beleértve a mobilitással és versenyképességgel kapcsolatos célkitűzések elérését is.

Katsushi Inoue, a Honda Motor Europe elnök-vezérigazgatója elmondta: „Az európai járműipar egyértelműen az élvonalba tartozik a globális fejlesztéseket illetően, az ACEA pedig rendkívül értékes munkát végez a szektorban, ezért nagyon várjuk, hogy végre mi is aktív, együttműködő, konstruktív tagjává válhassunk a szövetségnek. Cégünk nagy hangsúlyt fektet az európai piacra, az ACEA-csatlakozás pedig még inkább elmélyítheti szakmai beágyazódásunkat ebben a különleges, változó időszakban.”

A Honda Motor Europe nem kevesebb, mint 8000 embert foglalkoztat Európában, ebből négyezren az angliai gyáregységében dolgoznak, amelybe 1989 óta 2,2 milliárd fontot ruházott be a vállalat.

A Honda célja, hogy 2025-re Európában eladott járműveinek két harmada elektromos (hibrid, plug-in hibrid, EV és FCV) hajtású legyen. Ennek elérésén munkálkodik a cég Németországban és az Egyesült Királyságban működő Kutatás-Fejlesztés részlege is, különösen nagy figyelmet szentelve az autonóm járművekhez, menetbiztonsági eszközökhöz és hajtásláncokhoz fűződő fejlesztéseknek.

Emellett számos kiemelkedő jelentőségű projektben is részt vesz a társaság, ilyen például a Drive C2X névre keresztelt, járműkommunikációs hálózat létrehozása, az autonóm mobilitást szolgáló L3 Pilot rendszer kidolgozása, valamint az üzemanyagcellás közlekedési eszközök működtetéshez szüksége infrastruktúra kiépítésére irányuló HyFIVE és H2ME2 kezdeményezés.

Exkluzív márkakereskedésekben lehet majd megvásárolni a BMW M modelleket

A BMW leggyorsabb négykerekűi világszerte egyre több bemutatóteremben ejtik ámulatba a vezetés szerelmeseit.

A nagyteljesítményű gépkocsik iránt évről évre nagyobb érdeklődés mutatkozik, amellyel párhuzamosan az ügyfelek elvárásai is rendre újabb szintet lépnek. Modellpalettája folyamatos fejlesztése mellett a BMW M divízió ezért világszerte egyre több bemutatóteremmel igyekszik kielégíteni az egyre változatosabb piaci igényeket. Az elmúlt négy évben a BMW M GmbH által hitelesített márkakereskedések száma világszerte mintegy megduplázódott és ezzel több mint 850 tagúra bővült. Az első exkluzív bemutatóterem a Szingapúrban most megnyílt „Performance Munich Autos” márkakereskedés, ahol az ügyfeleket a BMW M és BMW M Performance modellek mellett egyedülálló BMW M atmoszféra fogadja.

„A BMW M GmbH fennállása 45. születésnapját ünnepli, a divízió termékeit övező népszerűség pedig töretlen. Globális értékesítéseink tekintetében a 2017-es esztendő történelmi rekorddal ért fel, hiszen egy naptári éven belül most először adtunk el nyolcvanezernél több autót. A 80 795 darab modell 19,1 százalékkal múlja felül a BMW M divízió 2016-os mutatóját, az évtized végére pedig célunk, hogy e tekintetben átlépjük a százezres értékesítési határszámot” – nyilatkozta a szingapúri bemutatóterem megnyitója kapcsán Peter Quintus, a BMW M GmbH értékesítésért és márkamarketingért felelős alelnöke.

„Az új márkakereskedés a BMW M divízió lendületes karakterét tükrözi és a legexkluzívabb ügyfél-igényeknek is maradéktalanul eleget tesz” – tette hozzá Paul de Courtois, a BMW Group ázsiai regionális központjának ügyvezető igazgatója.

A 4 500 négyzetméternyi területen elterülő „Performance Munich Autos” márkakereskedésben a BMW M2 Coupé, a BMW M3 sportlimuzin, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio, az új BMW M5 sportlimuzin, a BMW M6 Gran Coupé és a BMW M6 Cabrio, valamint a BMW X5 M és a BMW X6 M modellek mellett a széleskörű BMW M Performance paletta két tagja, nevezetesen a BMW M760Li xDrive limuzin és a BMW X6 M50d is teljes életnagyságban várja a látogatókat. Az Individual Lounge elnevezésű szobában az ügyfelek a legapróbb részletekig megtervezhetik egyedi négykerekűjüket, amelyben kézbe vehető szín- és anyagminták, külső és belső kiegészítők, valamint számos bőrkárpitozási lehetőség is a segítségükre van.

Az újautó-átvétel felejthetetlen élményéről a Delivery Suite elnevezésű, exkluzív átadószoba gondoskodik, amely a szükséges aláírások után félhomályban fogadja a bajor prémiumgyártó ügyfelét. Autó-átadás előtt a BMW M divízió egy személyre szóló videóban gratulál a vásárláshoz, amely üzenetet a vásznon a konkrét modell termékismertetője követ. A néhány perces vetítés után a szoba hangulatvilágítása fokozatosan felkapcsol, mígnem minden fénysáv a középen álló gépkocsira irányul. Az átvételt követően az ügyfél maga vezetheti ki új kedvencét az átadószobából, és így a márkakereskedésből.

A Szingapúrban megnyílt exkluzív bemutatóterem a BMW Group márkakereskedésekkel szemben támasztott jövőbeni, szigorú kritériumait és a BMW M GmbH exkluzív világának sajátosságait egyesíti. A merőben új vásárlási élményt a luxus kategóriájú bútorok és berendezések, az exkluzív kiegészítőkkel felszerelt, teljes életnagyságban megtekinthető modellpaletta, a megannyi innovatív digitális eszköz, a maximálisan felkészült személyzet és a Virtual Product Presentation (VPP) elnevezésű, tökéletesen precíz virtuális termékbemutató együttesen garantálja. A kifejezetten táblagépekre lefejlesztett BMW M Mobile Customiser App okoskészülék-alkalmazás segítségével eközben az egyedi gépkocsi összeállítása is magával ragadó élmény: a bemutatóteremben az ügyfeleknek lehetőségük van vezeték nélkül átküldeni az alkalmazás képét egy nagyfelbontású képernyőre, ahol újra és újra körbenézhetik a megálmodott modell részletpontos, valósághű mását – miközben a színeket, az anyagokat, a kiegészítőket, illetve a BMW M és BMW M Performance modellekre szabott felszereltségi opciókat bármelyik pillanatban lecserélhetik.

„A szingapúri márkakereskedés úttörő a maga nemében, amelyet hamarosan újabb hasonló bemutatótermek követnek, a BMW M GmbH által hitelesített márkakereskedések száma pedig még tovább nő” – zárta gondolatait Peter Quintus.

Jeep Cherokee, 2019-es modellév: a világ legjobb terepképességű középkategóriás szabadidőautójának evolúciója

Az új, 2019-es modellévi Jeep Cherokee, a világ legjobb terepképességű középkategóriás szabadidőjárművének aposztrofált modell a 2018-as Detroiti Autószalonon tartotta világpremierjét.

Az új, eredeti és prémium formatervet felvonultató modell további fontos újdonsága a vadonatúj, fejlett, kétliteres, közvetlen befecskendezéses soros négyhengeres erőforrás, amely az eddiginél nagyobb teljesítményt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál.

A Jeep Cherokee továbbfejlesztett kiadása még kényelmesebb és praktikusabb belső teret kínál; a mindennapi gyakorlati érték mellett kiemelkedő vezethetőség és rugózási komfort, független első és hátsó felfüggesztés, világszínvonalú torziós szilárdság, háromtagú motorkínálat, egy továbbfejlesztett, igen takarékos, kilencfokozatú automata sebességváltó, továbbá több mint nyolcvan biztonsági és vagyonvédelmi funkció jellemzi.

Az új, 2019-es modellévi Jeep Cherokee 2018 második felében érkezik meg Európába. A modell európai kivitelének műszaki adatairól a piaci bevezetést megelőzően adunk részletes tájékoztatást.

Az új, prémium dizájn hű maradt az ikonikus Jeep formanyelvhez

A 2019-es modellévi Jeep Cherokee teljes körűen megújult külső formaterve vadonatúj, friss megjelenést kölcsönöz a modellnek. Több meghatározó stíluselem teljesen átalakult, így a teljes orrkialakítás, a motorházfedél, a LED-es fényszórók, a nappali fények, valamint a ködfényszórók. Az új, 2019-es modellévi Jeep Cherokee felfrissített utasterében elegáns hatást keltenek az új, selyemfényű króm és magas fényű zongoralakk dekorrészletek, ezen túlmenően a belső környezet ugyanolyan praktikus és kényelmes, mint amilyen volt.

Fejlett technológia, negyedik generációs Uconnect rendszerek

Az új 2019-es Jeep Cherokee fedélzetén megtalálható, legújabb generációs Uconnect rendszerek olyan fejlett kommunikációs, szórakoztató és navigációs szolgáltatásokat nyújtanak, mint az Apple CarPlay és Android Auto, a választhatóan 7,0 vagy 8,4 colos képátlójú érintőképernyők az okostelefonokon megszokott többujjas parancsokkal kezelhetők.

Fejlett motorválaszték

A műszaki jellemzőit tekintve az autóipar legfejlettebb motorjai közé tartozó vadonatúj, 2,0 literes, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, soros négyhengeres, start-stop funkcióval felvértezett turbómotor sorakozik fel a Cherokee eddigi motorjai: a 3.2 V6 Pentastar és 2.4 literes, soros négyhengeres PZEV Multiair2 Tigershark blokkok mellé. Mindhárom erőforráshoz választható a kilencfokozatú automata sebességváltó.

Kategóriaelső „Jeep Trail Rated” terepképesség

A 2019-es modellévi Jeep Cherokee háromféle innovatív, továbbfejlesztett összkerékhajtási rendszerrel (Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II és Jeep Active Drive Lock) rendelhető, amelyek minden időjárási körülmények között utolérhetetlen terepképességekkel vértezik fel a modellt.
A Jeep Cherokee biztosan őrzi pozícióját, mint mértékadó középkategóriás szabadidőjármű: lekapcsolható hátsókerék meghajtásának köszönhetően, mérsékelt energiafelhasználást, ezáltal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez, amikor nincs szükség összkerékhajtásra.

A vadonatúj Ford Mustang Bullitt és a Ford Edge ST az Észak-Amerikai Autókiállításon mutatkozik be

A Ford Motor Company Detroitban, a 2018-as Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatja be a harmadik generációs, vadonatúj Mustang Bullitt modellt (Steve McQueen klasszikus mozifilmje, a Bullitt 50. évfordulója alkalmából), és a vadonatúj Ford Edge ST-t, az első SUV-t, amit a Ford Performance csapata tuningolt.

A Ford sajtótájékoztatóján továbbá bejelentette, hogy több, mint duplájára, 11 milliárd dollárra emeli az elektromos járművek fejlesztésére fordított befektetéseit. Jim Farley, a Ford globális piacokért felelős alelnöke elmondta, hogy 2022-ig 16 elektromos, és 24 plug in hybrid modell dob piacra a Ford.

Az amerikai piacon idén nyártól kapható Ford Mustang Bullitt 5.0 V8-as motorja legalább 481 lóerős lesz, forgatónyomatéka pedig 569 Nm; az áttervezett erőforrás 262 km/órás sebességig gyorsítja a Bullitt változatot.

A díjnyertes mozifilmben Steve McQueen oldalán szereplő eredeti, 1968-as Mustang GT is megjelenik a Ford standján, fellebbentve a leplet a rejtélyről, hogy hol rejtőzött 40 éven át.

A kizárólag az amerikai piacon megrendelhető Ford Edge ST kivitel az új Edge SUV első modellváltozata. Az új Ford Edge az év későbbi szakaszában jelenik meg az európai márkakereskedésekben Vignale, ST-Line, Titanium és Trend kivitelekben, erős, új dízelmotorokkal,** kifinomult vezetősegítő technológiákkal és még karakteresebb stílussal.

Az Amerikában idén nyártól megrendelhető, vadonatúj Edge ST rendkívül élvezetesen uralható; gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú sebességváltója a kategória legerősebb V6-os motorjához csatlakozik, és az autó olyan, a szegmensben először megjelenő technológiákat kínál, mint Kikerülő Kormányzási Asszisztens vagy a Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.

A vállalat ugyancsak a NAIAS-on mutatja először a vadonatúj Ford Ranger pickup kifejezetten amerikai vásárlóknak tervezett változatát, amit 2,3 literes EcoBoost benzinmotor hajt egy tízfokozatú automata sebességváltón keresztül; az autó felszereltségében a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer is megjelenik.

Különleges kiadás: Mustang Bullitt

A vadonatúj Mustang Bullitt manuális sebességváltója és fehér biliárdgolyó-váltógombja egyfajta tisztelgés az eredeti autó emléke előtt. Az alapáron kínált aktív szelepes kipufogórendszer jellegzetes, doromboló hanggal tölti meg az utasteret.

Az alapfelszereltség része még a 12 colos, digitális LCD-műszeregység is, ami minden olyan funkcióval rendelkezik, amit a még idén Európában is forgalomba kerülő vadonatúj Mustang kínál, ám ebben a változatban a gyújtás ráadása után a póni képe helyett egy különleges, az autót ábrázoló zöld Bullitt üdvözlő ikon jelenik meg a képernyőn.

“Az új Bullitt változat ugyanolyan laza, mint Steve McQueen volt annak idején” – vélekedett Darrell Behmer, a Mustang vezető formatervezője. “Dizájnerként ez a Mustang a kedvencem, pedig nincsenek rajta csíkok, légterelők vagy emblémák. Ennek az autónak semmi ilyesmire nincs szüksége – hiszen már önmagában is nagyon menő.”

A Ford mindössze kétféle fényezéssel gyártja ezt a változatot: a vásárlók a Shadow Black mellett a mozifilmből is ismert, klasszikus Dark Highland Green árnyalatot is megrendelhetik. A McQueen által vezetett autó hangulatát több más részlet is felidézi: a hűtőrács és az első oldalablakok finom krómkerete, valamint a klasszikus dizájnú 19 colos alumínium keréktárcsák. Az autó tervezői kívül-belül egyaránt visszafogottan bántak az emblémákkal; kívül például a kör alakú tanksapka Bullitt™ logója az egyetlen ilyen elem.

Az Eredeti

Az 1968. október 17-én bemutatott, és hatalmas sikert aratott “Bullitt” magyarul “San Francisco-i zsaru” című film forgatásához két darab 1968-as Mustangot használtak. A film elkészülte után a két autó más-más helyre került: a McQueen által vezetett darabot a Warner Bros. vette meg egy magánszemély számára, a másik pedig – amit a látványos üldözési jelenetekben az ugratásokhoz használtak – autóbontóba került. A bontásra szánt autó jóval később, 2017 elején újra felbukkant a kaliforniai Bajában, de a másiknak nyoma veszett. Ezidáig.

A film néhai sztárját a jelenlegi tulajdonos, Sean Kiernan édesapja, Robert vásárolta meg 1974-ben. Sean most kapcsolatba lépett a Forddal, és családja régi álmát valóra váltva az eredeti autó a vadonatúj Mustang Bullitt™ mellett jelenik meg a 2018-as Észak-Amerikai Autókiállításon.

Az első Ford Performance SUV

A vadonatúj Edge ST modellt a kategória legerősebb V6-os motorja hajtja; a speciális hangolású, ikerturbós, 2,7 literes EcoBoost motor teljesítménye 340 lóerő, forgatónyomatéka pedig 515 Nm.

Az autó menetdinamikáját a gyorsan kapcsoló, nyolcfokozatú automata sebességváltó és az ST-tuningon átesett sportfutómű javítja. Az új Sport üzemmód jóval agresszívebb gázreakciókat és váltásokat, valamint erőteljesebb motorhangot kínál.

“Az Edge ST személyében új ragadozó tűnik fel az utakon: egy nagy teljesítményű SUV” – mondta el Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési és beszerzési alelnöke. “Élvezetes teljesítményével, SUV-s kiállásával és sokoldalú használhatóságával olyan autót alkottunk az Edge rajongói számára, amit imádnak majd vezetni.”

Az Edge ST új orr-résszel és hátsó résszel készül; az optimális levegőellátásról széles, rácsozott hűtőrács gondoskodik, és az autó külső megjelenését mélyen lenyúló oldalsó légterelő szoknyák, kettős kipufogóvég és különleges formavilágú 21 colos könnyűfém keréktárcsák varázsolják egyedivé. Az utastér áttervezett középkonzolán sok hely szabadult fel a vadonatúj forgókapcsoló alkalmazásával, így nemcsak könnyebb hozzáférni a vezeték nélküli töltő tálcájához, hanem az egész középső elem modernebb és kifinomultabb hangulatú lett.

Az amerikai vásárlók számára az új Edge alapáron is több vezetősegítő technológiát kínál, mint bármelyik más közepes méretű SUV, emellett pedig az autóban több, a Fordnál és a szegmensben egyaránt először alkalmazott megoldás is megjelenik:

Ütközés Utáni Fékezés: Az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára

Kikerülő Kormányzási Asszisztens: Segít a vezetőnek a hirtelen állóra fékezett vagy lassabb járművek kikerülésében. A városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést

Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika: Kényelmes követési távolságot tart, közben pedig segít az autót a sáv közepén tartani, csökkentve ezzel a stresszt a gyérebb forgalmú utakon megtett hosszú utazások során

Az autó további rendszerei közt szerepel még a 180 fokos látószögű első és hátsó kamera, a továbbfejlesztett Aktív Parkolóasszisztens és a HARMAN által szállított 12 hangszórós B&O PLAY™ prémium audiorendszer is, amit kifejezetten az Edge utasteréhez hangoltak.

Különleges fejlesztésű Ranger

Európa legkelendőbb pickupja, a Ford Ranger immár az USA piacán is megjelenik egy különleges változatban; az amerikai kivitel LED fényszórókkal és hátsó világítással készül, és a fejlett technológiák sorában olyan tételek szerepelnek, mint az Automatikus Vészfékezés, a szegmensben különlegesnek számító, a vontatmányt is figyelembe vevő Holttérfigyelő rendszer, a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Sávtartó Asszisztens és az Adaptív Sebességtartó Automatika.

Az új berendezések terepen és országúton egyaránt egyszerűbbé és élvezetesebbé teszik az autó vezetését. A Ranger az FX4 Off-Road csomaggal is megrendelhető, ami kartervédő lemezt, különleges gumiabroncsokat és off-road hangolású futóművet tartalmaz. A Terepvezérlési rendszer és a Nyomvonalvezérlés segítségével a vezető még a keményebb terepeken is könnyen manőverezhet.

CES 2018: a Toyota újgenerációs önvezető autója

Új generációs önvezető kísérleti járművet mutatott be a Toyota a CES informatikai szakkiállításon.

A Toyota Kutatóintézet által leleplezett Platform 3.0 elnevezésű kísérleti jármű 360 fokban, 200 méteres távolságban érzékeli környezetét. A kísérleti járműveket a Toyota Prototípusfejlesztő Központja építi, míg az érzékelő komponensek kompakt kialakítása – amely kihangsúlyozza az autó karcsú formáját – a CALTY Dizájn Kutatóintézet munkája.

A Toyota Kutatóintézet (TRI) a Las Vegasban megrendezett CES Szakkiállításon mutatta be a Platform 3.0 nevű új generációs önvezető kísérleti járművet. A Lexus LS 600hL modellből kialakított új platform nemcsak fejlettebb, mint elődei, hanem külső megjelenése is harmonikusabb, mivel az önvezető technológiákat sikerült összehangolni az LS dizájnjával. Az autó a Las Vegasi Kongresszusi Központ északi csarnokában található Toyota-standon tekinthető meg élőben.

“Csapatunk ismét a várakozásokat meghaladó tempóban fejlesztette tovább önvezető kísérleti autónk képességeit” – fogalmaz nDr. Gill Pratt, a TRI vezérigazgatója. “Abban, hogy tesztplatformunkat új szintre emeljük, nagy segítségünkre volt a Toyota dizájnereinek és mérnökeinek tapasztalata, így olyan vadonatúj platformot alkothattunk, ami mind funkcióiban, mind stílusában mércét állít az önvezető technológiák kutatásában.”

A TRI három alapelvet szem előtt tartva fejlesztette ki új kísérleti járművét:
1. Az iparágban eddig példátlan szintre kell emelni az autó érzékelési képességeit
2. Az érzékelő berendezéseket úgy kell összehangolni az autó dizájnjával, hogy a jármű formás és elegáns maradjon
3. Az önvezető technológiákat úgy kell egységbe foglalni, hogy a megoldás flottaszinten is reprodukálható legyen.

Érzékelő technológia

A Platform 3.0 a TRI önvezető technológiai kutatásainak kiforrott egysége. Az intézet hosszan kísérletezett azzal, hogy olyan technológiai csomagot alkosson, amely kifinomultabb szenzor-konfigurációt és jobb teljesítményt biztosít, s aminek révén az autó jobban átlátja és megérti környezetét. A Platform 3.0 járművet bőségesen felszerelték szenzorokkal, így jelenleg ez az egyik legjobb érzékelési képességekkel bíró önvezető tesztautó. A 200 méteres hatótávolságú Luminar LIDAR rendszer a TRI előző kísérleti járművében még csak a menetirányban működött, most viszont már teljes, 360 fokos képet alkot az autó környezetéről. Mindezt négy darab nagy felbontású LIDAR szkenner-fejegységgel sikerült elérni, amelyek precízen felderítik a jármű körül feltűnő tárgyakat – még azokat a sötét színű objektumokat is, amelyek szabad szemmel nehezen észrevehetők. Az autó négy oldalán, a talajhoz közelebb négy darab rövidebb hatótávolságú LIDAR szenzor kapott helyet; kettő a jármű két első sárvédőjén, egy-egy pedig az első és a hátsó lökhárítón. Ezek érzékelik az alacsony és közeli útakadályokat, például a gyerekeket vagy az útfelületen heverő törmeléket. Az új platformot úgy alakították ki, hogy a közeljövőben megjelenő új technológiákat is képes legyen majd befogadni.

Dizájn

A TRI a michigani Ann Arborban működő CALTY Dizájn Kutatóintézet és a Toyota Motor North America kutatási-fejlesztési részlegének (TMNA R&D) szakembereit kérte fel arra, hogy kompakt kialakítású és rejtett egységekbe “csomagolják” a szenzorokat és a kamerákat. A tervezők egy új, az időjárás viszontagságainak és a hőhatásoknak ellenálló tetőelemet is készítettek, sőt az eredetileg a napfénytető számára kialakított helyet is kihasználták, hogy a jármű magassága a lehető legkevésbé változzon. Ügyes ötletekkel sikerült megoldani, hogy az utólag beépített eszközök jórészt rejtve maradjanak, így az autót többé nem csúfítják el a karosszériára felcsavarozott külső függelékek, és sikerült megszüntetni a LIDAR érzékelők “vödörszerű” kialakítását is, ami mindezidáig az önvezető kísérleti járművek meghatározó látványeleme volt. A CALTY a tetőpanel harmonikus vonalait az intelligens minimalizmus alapelve alapján tervezte meg, amihez a terepmotorosok bukósisakja adta az ötletet. A tetőelem első része határozottan technikai jellegű, majd hátrafelé haladva az egész egyre karcsúbbá és áramvonalasabbá válik, egybeolvadva az LS kontúrjával. A panelt krómozott léc díszíti.

“Az autóipari dizájnerek fontos feladata volt, hogy alaposan gondolják át, hogyan önthetjük olyan formába az önvezető technológiát, ami az autósok és utasaik számára is elfogadható és használható.” – avat be Scott Roller, a CALTY Dizájn Kutatóintézet vezető formatervezője, aki maga is dolgozott a projekten. “Nagyon izgalmas volt ezeket a komponenseket harmonikusan ötvözni az autó kiforrott dizájnjával.”

Az autó önvezető komponenseit vezérlő számítógépes rendszert – ami korábban majdnem a teljes csomagteret elfoglalta – szintén sikerült lekicsinyíteni. Az elektronikai infrastruktúra és a kábelezés immár egy kisméretű dobozban is elfér, amit LED-világítású TRI-embléma díszít.

Gyártás

A Platform 3.0 gyártása idén tavasszal kezdődik. A TMNA R&D Michiganben működő prototípusfejlesztő központja nagy tapasztalattal bír a kis szériás járművek építésében, így ők építik majd át a sorozatgyártású Lexus LS modelleket Platform 3.0 autókká. A kísérleti autókból szándékosan készítenek kevés darabot, mert a TRI gyors ütemben fejleszti az önvezető technológiát, ami miatt folyamatosan frissíteni kell a tesztautó-parkot. Az intézet kevesebb mint egy év leforgása alatt már eddig is három komoly fejlesztést hajtott végre (köztük két új generációs tesztautót is megalkotott), és a TRI arra számít, hogy a fejlődés üteme továbbra is gyors marad. Az új kísérleti autók egy részébe azt kettős kialakítású műszerfali vezérlőegységet építik be, amit a TRI tavaly nyáron mutatott be. Ez a megoldás a TRI ‘Őrangyal’ elképzelésének tesztelésére szolgál, aminek lényege, hogy a járművet az autós vezeti, akit a technológia a háttérből segít. A szimpla műszerfali vezérlőegységgel kialakított járművek – mint a CES-en kiállított autó is – a ‘Sofőr’ funkció, vagyis a teljesen automatizált vezetés tesztelésére szolgálnak.
Mind az Őrangyal, mind a Sofőr tesztautókban ugyanaz a technológiai egység (érzékelők és kamerák), valamint hasonló szoftver működik.

Alabamában létesít üzemet a Mazda és a Toyota

Kay Ivey, Alabama kormányzója, és Tommy Battle, Huntsville polgármestere csatlakozott a Mazda (MZDAF) és a Toyota (NYSE:TM) vezetőihez, hogy együtt jelentsék be, hogy a két cég által létrehozott vegyesvállalat üzemének telephelyeként Huntsville-t választották Alabamában.

Az új üzem kapacitása 300.000 db lesz évente, a gyártást egyenlően osztják meg a két vállalat két modellje között: a Mazda új, crossover modelljét fogja itt előállítani, mely később mutatkozik be az észak-amerikai piacon, a Toyota a Corollát gyártja majd itt.

A vegyesvállalat 1, 6 milliárd dolláros beruházást jelent, melyhez a Mazda és a Toyota egyenlő arányban járul hozzá. Az üzem telephelye Huntsville-ben lesz, mely 14 mérföldre fekszik a Toyota korábbi alabamai gyárától (Toyota Motor Manufacturing, Alabama, Inc.). A gyárban 4000 új munkahelyet hoznak létre, és a gyártás kezdetét 2021-re jelzik előre.

„A Mazda és a Toyota közötti partnerség bővíti az innovatív autógyártást Alabamában” – mondta Ivey kormányzó. „Az, hogy az új üzemet idehozzák Huntsville-be, állásfoglalás államunk tehetséges munkaereje mellett. Büszkék vagyunk erre az együttműködésre, amely a dinamikusan változó, globális iparágban Alabamát előtérbe helyezi.”

„Ezzel a bejelentéssel egy csapásra megváltozik az életünk” – mondta Tommy Battle, huntsville-i polgármester. „A Mazda és a Toyota, a világ két leginnovatívabb autógyártója olyan projektet indított el, amely több tíz évre munkát kínál a Huntsville-be érkezőknek. Ez Alabamát vezető ipari állammá teszi a következő generációs autók gyártásában, melyek nemzetünk sorsát irányítják.”

Masamichi Kogai, a Mazda Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, és Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke csatlakozott Ivey kormányzóhoz és Battle polgármesterhez a bejelentéskor.

A Mazda számára az üzem nyitása fontos évben történik, amely fémjelzi a vállalat második 100 évének kezdetét, illetve 50 éves történetét az USÁ-ban. Az autógyártó ezzel bizonyítja kötődését az észak-amerikai piachoz, fókuszálja figyelmét a gyártásra és a növekvő értékesítésre.

„A Mazda tiszta vízióval rendelkezik arról, hogy autóival hogyan akarja inspirálni az embereket, hogy akar hozzájárulni a társadalmi fejlődéshez és hogy kívánja megőrizni a Föld szépségét. Azzal, hogy Alabamában ilyen autókat építünk majd, reméljük, hogy különleges helyet foglalunk el a dolgozók és az itteni emberek szívében. Azzal, hogy a gyár a helyi közösségi élet része lesz, együtt dolgozunk, tanulunk, és fejlődünk együtt Alabama és Huntsville lakosaival” – mondta Kogai.

A Toyota számára ez a vegyesvállalat a 11. gyár lesz Észak-Amerikában, amely újra bizonyítja a márka kötődését, amellett, hogy 2017 januárjában már bejelentettek egy 10 milliárd dolláros befektetést, mely a következő 5 évben fog megvalósulni.

„Új beruházásunk a Mazdával karöltve arra a sikerre épül, melyet már elértünk Alabamában, ahol motorokat gyártunk az észak-amerikai piacra” – mondta Toyoda. „2021-től biztos vagyok benne, hogy az új üzem versenyképes lesz, egyesíti a Toyota és a Mazda szakértelmét az itteni kiváló munkaerővel. Határozott célunk, hogy a legjobb cég legyünk Huntsville városában és Alabama államban, a Mazda és a Toyota új otthonában.”

Alabama az ötödik legnagyobb autó és kishaszon-jármű gyártó országosan, erős autóipari jelenléttel, melybe beletartozik a huntsville-I Toyota üzem, ahol a Toyota 1400 embert foglalkoztat. Több mint 150 autóipari beszállítóval az egész államban kb. 57.000 autóipari munkahely van.

A következő hónapokban a versenyhivatali engedélyek megszerzése után az új vegyesvállalatot létrehozzák, és megkezdik az üzem létesítésének munkálatait, hogy 2021-ben elkezdődhessen a termelés.

3 literes Power Stroke dízelmotort kap a Ford F-150

A Ford új, 3 literes Power Stroke dízelmotorja – amit a Ford Európa gyárt – kategóriaelső forgatónyomatékkal, vontatási kapacitással és hasznos teherbírással ruházza fel az F-150 pickupot, amelynek dízelváltozatát már idén megrendelhetik az amerikai vásárlók.

A Ford angliai Dagenham Motorgyárában összeszerelt dízel erőforrás az értékesítési csúcsokat döntő F-150 modellben 253 lóerőt ad le, és az autó 596 Nm forgatónyomatéka már 1750 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll. Ezekkel az adatokkal az autó minden más dízelmotoros pickupot felülmúl a saját szegmensében.

Részben az alacsony fordulatszámon leadott maximális forgatónyomatéknak is köszönhető, hogy az F-150 vontatási kapacitása 5171 kg, hasznos teherbírása pedig 916 kg, miközben az autó tervezett országúti üzemanyag-fogyasztása csupán 7,8 l/100 km (az amerikai mérési módszerek szerint).

“A 3 literes Power Stroke V6-os motort jó szívvel ajánljuk minden olyan pickup-tulajdonosnak, akiknek fontos, hogy járművük vontatás közben vagy nehéz rakománnyal terhelve is keveset fogyasszon” – nyilatkozta Dave Filipe, a globális motortervezési részleg alelnöke. “Minél többet vontat vagy szállít valaki, annál jobban értékeli majd ezt az erőforrást, amikor megáll tankolni.”

A Dagenham Motorgyárban, a Ford világszinten is legnagyobbnak számító ilyen üzemében 3000 ember dolgozik, és a gyárban tavaly 800.000 erőforrás készült a brit piacra és a globális exportpiacokra.

“Egy dízelmotor vonóereje verhetetlen, így ez a blokk tökéletesen illik a legendás F-150 pickuphoz, amit az F-sorozat amerikai rajongói hamarosan személyesen is megtapasztalhatnak” – vélekedett Stephen Gill, a Ford Európa hajtáslánc-tervezési részlegének igazgatója. “A Ford Európa dízelmotoros tapasztalatai messze túlmutatnak a puszta gyártástechnológián. Az angliai Dagenham Dízelközpont egy olyan tudományos és mérnöki bázis, ahol számos kifinomult dízel erőforrást fejlesztettünk már ki, köztük a 2,0 literes Ford EcoBlue és a vadonatúj, 1,5 literes Ford EcoBlue blokkokat is.”

Az új 3 iteres Power Stroke erőforrás szilárdabb és kisebb tömegű, mint elődje volt; ezt olyan megoldásokkal sikerült elérni, mint a motorblokk kompakt grafitos vasöntési technológiája, vagy a kovácsolt acélból készült főtengely alkalmazása.

A gyorsabb gázreakciók és a kisebb turbólyuk érdekében a motort nagy hatékonyságú, változó geometriájú turbótöltővel szerelték fel. A közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezési rendszer precízen szabályozza a teljesítményt és az üzemanyag-fogyasztást, és a 29.000 psi (2000 bar) befecskendezési nyomás simább, halkabb működést és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményez.

A motor kettős üzemanyagszűrőt és alumíniumöntvény olajteknőt kapott, s az energiaveszteséget – és az ezzel járó többlet üzemanyag-fogyasztást – kétlépcsős olajpumpa mérsékli. A motor által mechanikusan meghajtott hűtőventilátor és a radiátorlezáró lamellák javítják az autó teljesítményét a magas hőmérsékleten vagy nagy tengerszint feletti magasságban végzett munka során; ez a megoldás komoly előnyt jelent a versenytársak elektromos hűtőventilátoraihoz képest.

Ha az autóval kevésbé kemény körülmények közt vontatnak vagy szállítanak, az F-150 motorvezérlő rendszere egy folyadékos tengelykapcsoló segítségével csökkenti a ventilátor terhelését, és lezárja a két hűtőrács-lamellát, javítva ezzel a jármű légellenállását, és tovább csökkentve a motor energiaveszteségét.

Az üzemanyag-fogyasztást és az emissziót jelentős mértékben csökkenti a különleges kalibrálású SelectShift® tízfokozatú automata sebességváltó és az Auto Start-Stop rendszer.

A Ford a 2017-es évben 896.764 darab F-sorozatú haszongépjárművet értékesített az USA piacán, ami 9,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és 2005 óta a legjobb értékesítési eredménynek számít. Az F-sorozat tavaly már 41. alkalommal kapta meg az Amerika Legkelendőbb Pickupja címet.

Európa vezető régiónak számít a Ford globális dízelmotor-fejlesztéseiben, hiszen a vállalat legjobb dízel-szakemberei az angliai Dagenhamban és a Dunton Műszaki Központban, a németországi Merkenich Műszaki Központban, valamint az ugyancsak németországi Ford Európai Kutatási és Innovációs Központban dolgoznak.

[TESZT] Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid – vonzó lehetőségek netovábbja

Benzinest szeretnénk, mert elment a kedvünk a dízeltől? Fontos az alacsony fogyasztási átlag? Teljes mértékben környezettudatosak vagyunk? Nem ártana egy zöld rendszám, kiaknázva a lehetőségeket? Nagy, erős, prémium áthallású családi kombira vágyunk? Nincs kétség: a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid lehet a megfelelő választás, feltéve, ha leszurkoljuk érte a meghatározott milliókat. Teszteltük.

Korábban már több ízben tesztre fogtuk a Passat verzióit, nem titkoltan a kedvencünk a 2 literes dízellel szerelt darab volt. Valamelyik VW Találkozón leplezték le az új konnektoros hibrid Passatot, és már akkor izgatottan vártuk, hogy 1 hetes tesztre foghassuk a teljes mértékben környezettudatos elképzelést.

Ahogy a bevezetőben is írtuk, a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid elsősorban olyanoknak remek választás, akik előnyben részesítik a prémiumjelleget, a nagy belső tereket, a tartósságot, értékállóságot, valamint kifejezetten környezettudatos szemlélettel bírnak. Ennek persze lehet több irányvonala is, lehet ténylegesen környezettudatosnak lenni, de lehet az előnyökből is pluszt szerezni.

Ugyanakkor előremutató alternatíva is lehet egyben egy Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid, ismerve a jelenlegi benzines-dízel párharc állását; meg amúgy is, a hibrid technológia manapság iszonyúan menő, még akkor is, ha nem figyeljük részleteiben a lényegiséget.

Teljes értékű családi variáns

A Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid mindent egyesít tehát ahhoz, hogy teljes értékű kombit használhassunk: 483 literes csomagtere valamivel ugyan elmarad a hasonszőrű (akár házon belüli) megoldásoktól, de azért nincs ok panaszra. 4767 milliméteres hossza illusztris, 2791 milliméteres tengelytávja pedig jó Passathoz méltóan jelen esetben is hatalmas belteret sejtet.

Teljes összhang a külsővel: a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid ugyanazt a letisztult, modern, lényegre törő formavilágot hordozza, mint jó ideje, vagy legalább 2015-ös debütálása óta – ez fontos is, hiszen a konszern modellportfóliójából talán pont ez az egyik domináns tényező, amely kiemeli.

Ráadásul rendkívüli sportos jelleget is kap a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid azzal, hogy a kocsiszekrény magassága csak 1477 milliméter, hiszen így ténylegesen lapos sportkombis a tálalás, amelyhez a 17 colos keréktárcsák is jócskán hozzátesznek pár lapáttal.

Ez tipikus VW

Ugyanaz a minimalista karakterisztika jellemzi a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid belterét, amely a külcsínt is alaposan meghatározza: minden lényegre törő, ennyi, pont. Nincsenek túlgondolva a kialakítás részletei, perfekt anyaghasználatot és komfortfaktort kapunk az utaskabinban.

Fejedelmi a férőhely, mind elöl, mind hátul. A hátsó traktus nyilván fontosabb tényező (elöl általában, nagy százalékban mindig úgy lesz a kialakítás véglegesítve, hogy ne legyen túl nagy kompromisszum – persze ez kategória és modellfüggő), ennek megfelelően nagy lábtér, fejtér és válltér áll rendelkezésre.

Három átlagos testalkatú felnőtt utas remekbeszabottan elfér itt, hosszabb utazáshoz is kitűnő a helykínálat. A Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid hamisítatlan utazóautó is tud lenni, ha épp azt szeretnénk tőle elvárni.

Jól eltalálták a hajtásláncot

Számtalanszor fejtegettük már a hibrid hajtás előnyeit. A plug-in-hybrid, azaz a konnektoros hibrid hajtás pedig szintén remek, ha lehet, valamivel praktikusabb is véleményünk szerint, mint a hagyományos értelemben vett verzió. A Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid egy töltéssel tisztán teljesítette tesztjeink szerint a pontosan 42 kilométert, amely főként városi környezetben ideális – így szinte emissziómentesen közlekedhetünk a belvárosi szűk utcácskákon, tereken át, és a többi.

Igaz, gyári adatok szerint 50 kilométer is kihozható a rendszerből vegyes használattal, nekünk ez nem sikerült.

Hozzá kell persze számítanunk azt is, hogy télvíz idején sokkal komplikáltabb egy elektromos, vagy egy hibrid hajtású autóval közlekednünk: a tisztán elektromos hatótáv növekedésére, vagy épp csökkenésére jelen esetben is kihatással van a klíma, vagy a fűtésrendszer használatának aránya.

1.4 literes, soros 4 hengeres benzinmotor adja a középpontját a hibrid hajtásnak, amelyet a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid-be applikáltak a gyártás során. Az autóba 9.9 kWh-s lítium-ion akkumulátort helyeztek, amely ugyanaz tulajdonképp, mint ami a Golf GTE-ben található, csak jelen esetben a teljesítmény magasabb.

Erőssége a fogyasztás? Nézzük!

Gyári adatok szerint a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid 1.6 liter benzinnel beéri 100 kilométerre. Erre sajnos rá kell cáfolnunk, nálunk az átlagfogyasztás városi-elővárosi és országút környezetekre lebontva kicsit magasabb érték született.

Összteljesítmény tekintetében 218 lóerőt kapunk (400 Newtonméter össznyomatékkal), az elektromotor szólóban 115 lóerő leadására (330 Newtonméterrel) képes. Nagyszerű opció, hogy a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid esetében folyamatosan ellenőrzésünk alatt tarthatjuk a hajtáslánc működését. Ez azt jelenti, hogy válthatunk tisztán elektromos és benzines üzemmód közt, tehát például városban teljesen kiiktathatjuk a benzinmotor jelenlétét, és kizárólag elektromos hajtással gurulhatunk. Ha annyira elszántak vagyunk, hogy például autópályázáshoz is villanyt használnánk, semmi akadálya, maximum annyi, hogy pillanatonként kereshetünk egy Type 2 kompatibilis töltőoszlopot.

2017 Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor hibrid hajtással

Lökettérfogat: 1395 cm³

Maximális teljesítmény: 218 LE (teljes rendszer), 115 LE (elektromotor)

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm (elektromotor: 330 Nm)

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4767 mm

Szélesség: 1832 mm

Magasság: 1477 mm

Tengelytáv: 2791 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1660 kg

Megengedett össztömeg: 2250 kg

Csomagtartó mérete: 483 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 225 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.6 s (gyári), 7.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 3.1 l/100 km

Országúti: 3.1 l/100 km

Vegyes: 3.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 1.6 l/100km

Országúti: 1.6 l/100km

Vegyes: 1.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 37 g/km

Bővebb információ a Volkswagen magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon, Matei Bence / Camera Kft.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Kategóriájában a legjobb Euro NCAP eredményt érte el az Opel Crossland X

Az Euro NCAP nyilvánosságra hozta, hogy melyek voltak 2017 osztályelső autói, és az Opel Crossland X egyike ezeknek.

Sikeres rajtja után, a Best in Class Car 2017 cím elnyerésével kategóriájában a biztonság királya lett a villámos márka crossovere. Az Euro NCAP tavaly novemberben közreadott legfrissebb törésteszt-eredményei alapján az adható maximális öt csillaggal ismerték el az Opel Crossland X jellemzőit: mind a négy biztonsági vizsgálaton – felnőtt, illetve gyermek utasok védelme, gyalogosvédelem és vezetőtámogató asszisztensek – jó osztályzatokat kapott. Különösen példamutató az oldalütközés-védelme: ebben mind a felnőttek, mind a gyermekek megóvásáért maximális pontszámot ért el.

Az alapfelszereléshez tartozó berendezések mellett, amilyen például a fáradságra figyelmeztető vagy a sávtartó asszisztens, további első osztályú biztonsági rendszereket is kínál az Opel Crossland X. Ilyen többek között a frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés, automatikus vészfékezéssel és gyalogos-felismeréssel, a modern, teljesen LED-es fényszóró, a 180 fokos panoráma-tolatókamera vagy a holttér-figyelmeztető.

A kívül zömök és kompakt, ám belül annál tágasabb és flexibilisebb, trendi kétszínű fényezésével és laza SUV-jellegével remekül mutató Opel Crossland X máris több mint 80 ezer európai vevőt győzött meg kvalitásairól az értékesítés tavalyi kezdete óta.

LEGFRISSEBB

Bemutatkozott a vadonatúj Mazda CX-5 Európában

0
A Mazda új mérföldkőhöz érkezett: ma hivatalosan is bemutatta a vadonatúj CX-5-öt, a márka legsikeresebb SUV-jének harmadik generációját. Az új modell vadonatúj formavilággal, fejlett...

TESZTJEINK