Főoldal Blog Oldal: 281

Brüsszeli Autószalon 2018: bemutatkoznak a megújult Ford Tourneo személyszállítók

A Ford teljesen megújította a Tourneo személyszállítók modellcsaládját, ami a Brüsszeli Autószalonon mutatkozik be először a nagyközönségnek. A három új jármű még látványosabb külső és belső stílusjegyeket, kifinomult technológiát és modern erőforrásokat kínál az európai vásárlók számára.

A kínálat csúcsát jelentő nyolc/kilencüléses Tourneo Customot új, látványos orrkialakítás jellemzi; az autó vadonatúj, prémium kivitelű kabinjában – a szegmensben egyedülálló megoldásként – a hat különálló hátsó ülés akár konferencia-elrendezésben is beállítható. A legnagyobb méretű Tourneo személyszállító már megrendelhető a márkakereskedésekben.

Az öt- és hétüléses változatokban is megvásárolható Tourneo Connectben jelenik meg először a vadonatúj, üzemanyag-takarékos 1,5 literes EcoBlue dízelmotor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó kombinációja, akárcsak az 1,0 literes EcoBoost benzinmotor hengerlekapcsolási technológiája. A manuális kapcsolású változatokba alapáron hatfokozatú sebességváltó kerül. Az autó hangulatát kívül az új, stílusos orrkialakítás, belül pedig a megújult utastéri kárpitozás teszi különlegessé.

A kompakt, ötüléses Tourneo Courier megújult motorokat, hatfokozatú manuális sebességváltót, SYNC 3 technológiát és frissebb orrkialakítást kínál. Az új Tourneo Courier és Tourneo Connect modellek 2018 közepétől lesznek kaphatók.

“A Tourneo modellek friss kínálata bebizonyítja, hogy a személyszállítók dinamikusak és stílusosak is lehetnek” – nyilatkozta Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója. „Kimagasló térkínálatukkal, rugalmasságukkal és olyan technológiáikkal, mint a SYNC 3 kapcsolódási rendszer, a három Tourneo-változat hasznos segítséget kínál vásárlóinknak, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki vállalkozásukból és aktív életstílusukból.”

Íme, az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio

A MINI egyedi stíluselemekkel és átfogó technológiai fejlesztésekkel fokozza tovább a kisautó-szegmens megalapítójának progresszív karakterét és magával ragadó varázsát.

A háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio új nemzedéke hamisítatlan dizájn-megoldásokkal, vadonatúj hajtáslánc-innovációkkal, egyedi testreszabási lehetőségekkel, a MINI Connected széleskörű szolgáltatás-palettájának részeként pedig egyre több digitális szolgáltatással érkezik meg a márkakereskedésekbe.

A kisautó-szegmens megalapítójának új modellfrissítése a MINI által kidolgozott koncepció érettségét és egyedülálló kvalitásait hangsúlyozza, amely most először három különböző, mégis egységes karosszéria-változatban kínálja fel a brit prémiumgyártó ügyfeleinek a vezetés nagyvárosokban is átélhető, abszolút élményét. Mindez elsősorban az új motor – váltó kombinációknak, a még gazdagabb alapfelszereltségnek, az újratervezett első fényszóróknak és az összetéveszthetetlenül egyedi hátsó lámpáknak, a friss színeknek, valamint a menetkomfort és az információ-szolgáltatás érdekében továbbfejlesztett, csúcstechnológiás járműkapcsolati megoldásoknak köszönhető.

Áttekintő: az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio legújabb innovációi

A távolsági fény automatikus, Mátrix fényvezérlő funkciója az adaptív LED-technológiás fényszóró esetén.

LED-technológiás hátsó lámpák most először britzászló-motívummal.

Új MINI-logó, új karosszéria-fényezési árnyalatok és Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag.

Vadonatúj könnyűfém keréktárcsa-garnitúrák.

Vadonatúj bőrkárpitok, utastéri betétek és színkompozíciók.

Névre szóló MINI modellek a MINI Yours Customised innovációcsomag tételeinek köszönhetően.

Továbbfejlesztett, minden korábbinál hatékonyabb erőforrások.

Hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó és nyolcfokozatú Steptronic automataváltó.

Multifunkciós kormánykerék, 6,5” képernyő-átmérőjű rádió, USB-aljzat és Bluetooth-kapcsolat már az alapfelszereltség részeként.

Opcionális extrafelszereltségként érintőképernyő a rádióhoz és a központi navigációs rendszerhez.

Vezeték nélküli okostelefon-töltés.

MINI alsó kivetítés a vezetőoldali külső visszapillantó-házból.

A MINI Connected és a MINI Connected XL vadonatúj funkciói.

Fényes, mégsem vakít: Mátrix funkcióval dolgozó távolsági fényszóró az adaptív LED-technológia részeként

A jellegzetes, kör alakú első fényszórók átfogó módosításai még erőteljesebb karakterré emelik az új háromajtós MINI-t (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9–6,1 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 102–139 gramm/km), az új ötajtós MINI-t (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9–6,3 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 103–143 gramm/km) és az új MINI Cabrio-t (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2–6,4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 111–146 gramm/km).

Az alapfelszereltségként kínált halogén izzók esetében a fényszórókat fekete panelek hangsúlyozzák, az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető LED-technológia esetében pedig a teljes fényszóró új felosztásban dolgozik. Utóbbi esetben a tompított fényért és a távolsági fényért is a legkorszerűbb LED-technológia felel, amely minden korábbinál nagyobb fényerőt garantál. A LED-technológiás nappali menetfények és az első irányjelzők ezúttal is teljesen körbefogják az adott oldali fényszórót.

Az ugyancsak opcionális extrafelszereltségként elérhető, adaptív LED-technológiás fényszóró mindezeken felül már az útviszonyok szerint képes állítani a megvilágítás erősségét. Városban autózva és korlátozott látási viszonyokat előidéző időjárási körülmények közepette ráadásul a technológia lehetővé teszi, hogy az első fényszórók mellett a halványabban világító kanyarfények is bekapcsoljanak, ezzel fokozva az úttest szélének hatékonyabb megvilágítását. Autóúton és autópályán eközben a minden korábbinál erősebb tompított fény gondoskodik az optimális megvilágításról.

Az adaptív LED-technológiás fényszóró leginnovatívabb újítása a távolsági fény automatikus fényvezérlő funkciója. A távolsági fény felkapcsolásával a Mátrix funkció jelentős mértékben megnövelt látótávolságot biztosít, miközben gondosan ügyel arra, hogy se a szemből érkező, se pedig az utolért autósokat ne vakítsa el. A távolsági fényszóró ennek érdekében négy, vízszintesen elrendezett egységre osztva világít, 70 km/órás sebesség fölött pedig a technológia ezeket egymástól függetlenül aktiválja vagy deaktiválja. A távolsági fény megvilágítási tartománya a többi közlekedőtől függ: amint a MINI első kamerája szemből érkező vagy hamarosan utolérhető autóst észlel, a Mátrix funkció az elvakítás elkerülése érdekében automatikusan kitakarja a távolsági fényből a többi közlekedő dinamikusan mozgó tartományát, és ide csak tompított fényt vetít. A távolsági fény kitakaratlan megvilágítási tartománya eközben továbbra is aktív.

Egyértelmű brit gyökerek: sorozatgyártásban a zászló-motívummal világító hátsó lámpák

A LED-technológiás és az adaptív LED-technológiás első fényszórók mellett a hátsó lámpák kialakítása is megváltozik: a brit gyökerekre való egyértelmű utalásként az új háromajtós MINI, az út ötajtós MINI és az új MINI Cabrio függőlegesen elrendezett hátsó lámpája mostantól a brit zászló motívumaiban világít, a tömegtermelésben kínált MINI modellek között elsőként.

A zászló-motívum a fényforrások elrendezését is átalakítja: amíg az irányjelzők vízszintesen, addig a féklámpák függőlegesen helyezkednek el, a haladás közben látható hátsó világítás pedig a brit zászló átlós motívumait veszi fel. A kiváltképp harmonikus elrendezésen túl a különböző LED-technológiás fényforrások együttesen a brit zászló főbb grafikáját rajzolják ki.

Új MINI-logó, amely csak a lényegre összpontosít

A brit prémiumgyártó márkalogója mostantól letisztult formában, a jól ismert szimbólum újragondolt, kétdimenziós értelmezésében látható a motorháztetőn, a csomagtérajtón, a kormányközépen, a központi kijelzőn és a távvezérlőn. Az új MINI-logó így hűen tükrözi a márka új arculatának legfőbb irányelvét, amely csak a lényegre, nevezetesen a vezetés élményére, az exkluzivitásra, a prémium minőségre és az érzelmi kötődésre összpontosít.

Három új karosszéria-fényezés és a Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag premierje

Az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio karosszéria-fényezési palettájára három új szín kerül fel: az Emerald Grey szürkés-smaragd metál, a Starlight Blue kékmetál és a Solaris Orange narancssárga metál árnyalat.

Sőt mi több, a karosszériára megrendelhető extrafelszereltségi opciók listája egy újabb tétellel gazdagodik: a Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag a krómozott megoldás alternatívájaként magasfényű fekete keretekbe foglalja az első fényszórókat, a hátsó lámpákat és a hűtőrácsot.

Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető könnyűfém keréktárcsák portfóliója ugyancsak tovább bővül. A kéttónusú, rulett küllő-dizájnú (Roulette Spoke) és a szintén kéttónusú, propeller küllő-dizájnú (Propeller Spoke), 17” méretű felnik az új MINI mindhárom karosszéria-változatához elérhetővé válnak. A kéttónusú, sínpár küllő-dizájnú (Rail Spoke), 17” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra ugyancsak újdonságként érkezik meg a palettára.

Vadonatúj bőrkárpitok, utastéri betétek és színkompozíciók

Az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio utasterének hamisítatlanul egyedi stílusát vadonatúj bőrkárpitok, dekorbetétek és színkompozíciók fokozzák. A Malt Brown malátabarna árnyalatú Chester bőrkárpitozás és színkompozíció ugyancsak újdonságként válik elérhetővé az új háromajtós MINI-hez és az új ötajtós MINI-hez.

Sőt mi több, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető MINI Yours Interior Style Piano Black felszereltségi csomag tételei mostantól hangulatos háttérvilágítással is elérhetők. A műszerfal jobb első ülés előtti része mellett már a középkonzol és az ajtókárpitok is világítanak. Az elemek mindegyike Piano Black magasfényű fekete fényezést visel, a műszerfal jobb első ülés előtti részén pedig egy elegáns britzászló-motívum látható. A háttérvilágítás árnyalatát a sofőr a MINI Excitement Package hangulatvilágításához hasonlóan változtathatja.

Jönnek a névre szóló MINI modellek: bemutatkozik a MINI Yours Customised

A MINI által fémjelzett exkluzivitás új szintre lép: a brit prémiumgyártó a MINI Yours Customised névre keresztelt innovációcsomag képében 2018-tól minden ügyfelének felkínálja a lehetőséget, hogy saját maga által megtervezett, egyedi stílusú, személyre szabott dizájnelemekkel varázsolja minden korábbinál exkluzívabbá négykerekű kedvencét. A MINI Yours Customised termékpaletta az oldalsó irányjelző panelektől, a jobb első ülés előtti műszerfal-betéteken és a világító küszöbtoldatokon át, egészen a LED-technológiás alsó kivetítésig terjed.

Az innovatív stíluselemek megtervezésére a MINI egy önálló online felületet hozott létre, ahol az ügyfelek kiválaszthatják, részletekbe menően személyre szabhatják és meg is rendelhetik a MINI Yours Customised termékportfólió bármelyik elemét. Az ügyfelek megannyi színárnyalat, minta, felületkezelés és stíluselem közül választhatnak, sőt mi több, egyes kiegészítőket saját feliratokkal és aláírásukkal is elláthatják. Az autó átalakításának effajta határtalan szabadsága lehetővé teszi, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei a saját ízlésüknek megfelelően, kreativitásukat kiélve, tökéletesen a saját képükre formálják négykerekű kedvencüket. A rendelés leadása után az utólagosan felszerelhető alkatrészeket innovatív gyártási technológiákkal, így többek között háromdimenziós nyomtatással és lézergravírozással készítik el.

Felfokozott vezetési élmény, kimagasló hatékonyság és alacsonyabb saját tömeg

Az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio motorházteteje alá választható erőforrások részletekbe menően korszerűsített technológiája minden korábbinál intenzívebb vezetési élményt garantál a brit prémiumgyártó ügyfeleinek. A finomhangolt motorok emellett megegyező üzemelési körülmények közepette elődeiknél mintegy 5 százalékkal kevesebb üzemanyagot égetnek el és károsanyag-kibocsátásuk is hozzávetőlegesen 5 százalékkal alacsonyabb, és mint ilyen, már a jövőbeni, egyre szigorodó emissziós szabványoknak is maradéktalanul megfelelnek. Az átfogó fejlesztések ezen felül a motorblokkra, a MINI TwinPower Turbo technológiára, a motorvezérlő elektronikára, a kenési- és levegő-ellátó rendszerre, a hűtőkörökre, illetve a kipufogórendszerre is kiterjedtek. Sőt mi több, a mérnökök az erőforrás saját tömegét is csökkentették, a BMW i modellek számára kifejlesztett szénszál-erősítésű műanyag (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic) alkalmazásával pedig még a motorburkolat is könnyebb lett elődjénél.

A benzinmotorok üzemanyag-ellátásáért felelős közvetlen befecskendező rendszer maximális nyomását 200-ról 350 barra emelték, a turbófeltöltők turbinái pedig extrém hőálló anyagból készülnek. A dízelüzemű erőforrások Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszere eközben minden korábbinál precízebb üzemanyag-ellátást garantál. A MINI Cooper D modell orrában dolgozó háromhengeres dízelmotor maximális befecskendezési nyomását ezért 2 200 barra, a MINI Cooper SD négyhengeres dízelmotorja esetében pedig 2 500 barra növelték. Az erősebb dízelmotor ráadásul mostantól kétlépcsős turbófeltöltési technológiával dolgozik.

Hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó és nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Az alapfelszereltségként kínált hatfokozatú manuális váltó alternatívájaként a MINI Cooper, a MINI Cooper S és a MINI Cooper D modellek mostantól a brit prémiumgyártó vadonatúj, hétfokozatú, duplakuplungos automataváltójával is felszerelhetők. A két tengelykapcsolóval dolgozó technológiát rendkívül gyors sebességváltás jellemzi, amely anélkül gyorsítja fel az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio egyes modellváltozatait, hogy egy pillanatra is megszakítaná az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték leadását. A brit prémiumgyártó ügyfele a duplakuplungos automataváltót egy vadonatúj fejlesztésű, elektronikus előválasztó karral vezérelheti. A MINI Cooper S modellhez a hétfokozatú Steptronic sport automataváltó is elérhető, amely kormány mögötti váltófülekkel teszi még intenzívebbé a duplakuplungos szerkezettel is kivitelezhető manuális sebességváltást.

A MINI Cooper SD modell már az alapfelszereltség részeként megkapja a brit prémiumgyártó nyolcfokozatú Steptronic automataváltóját, amely a kisautó-szegmens páratlan innovációjaként kivételes sportossággal, harmonikusan továbbítja az első tengely felé a legerősebb dízelmotor teljesítményét és forgatónyomatékát. A nyolcfokozatú Steptronic automataváltó ugyancsak az új fejlesztésű, elektronikus előválasztó karral vezérelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a modellhez a kormány mögötti váltófülek is megrendelhetők.

Az új háromajtós MINI-hez, az új ötajtós MINI-hez és az új MINI Cabrio-hoz elérhető Steptronic automataváltók a hajtáslánc MID és GREEN vezetési üzemmódokban elérhető vitorlázó funkciójával, illetve az erőforrás legkorszerűbb Start / Stop opciójával is kiválóan együttműködnek. Utóbbi összehangolt működését a központi navigációs rendszer és a MINI első kamerája is segíti: amennyiben az adott modell mindegyik felszereltségi opcióval rendelkezik, a technológia idejekorán képes észlelni azon forgalmi szituációkat, amelyekkor jobb nem lekapcsolni az erőforrást. Ilyen például a kanyarodás vagy körforgalomba hajtás előtti rövid kivárás, vagy amikor torlódáshoz érkezve a sor láthatóan néhány másodpercen belül megindul.

Az új háromajtós MINI-hez elérhető négyféle motorváltozat

Háromajtós MINI Cooper: 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 7,9 másodperc alatt (automataváltóval 7,8 másodperc alatt), végsebesség 210 km/óra, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,0–5,2 liter (automataváltóval 4,8–5,0 liter), kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 114–118 gramm (automataváltóval 109–114 gramm).

Háromajtós MINI Cooper S: 141 kW/192 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 6,8 másodperc alatt (automataváltóval 6,7 másodperc alatt), végsebesség 235 km/óra, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0–6,1 liter (automataváltóval 5,2–5,3 liter), kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 139 gramm (automataváltóval 119–120 gramm).

Háromajtós MINI Cooper D: 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 9,2 másodperc alatt (automataváltóval 9,3 másodperc alatt), végsebesség 205 km/óra (automataváltóval 204 km/óra), 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9 liter (automataváltóval 3,8 liter), kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 102–103 gramm (automataváltóval 99 – 100 gramm)*

Háromajtós MINI Cooper SD: 125 kW/170 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 7,2 másodperc alatt, végsebesség 225 km/óra, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 110–111 gramm*

Az új ötajtós MINI-hez elérhető négyféle motorváltozat

Ötajtós MINI Cooper: 100 kW/136 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 8,2 másodperc alatt (automataváltóval 8,1 másodperc alatt), végsebesség 207 km/óra, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,2 liter (automataváltóval 4,8–5,0 liter), kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 116–120 gramm (automataváltóval 110 – 115 gramm).

Ötajtós MINI Cooper S: 141 kW/192 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 6,9 másodperc alatt (automataváltóval 6,8 másodperc alatt), végsebesség 235 km/óra, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,2–6,3 liter (automataváltóval 5,4 liter), kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 141–143 gramm (automataváltóval 123-124 gramm).

Ötajtós MINI Cooper D: 85 kW/116 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 9,4 másodperc alatt (automataváltóval 9,6 másodperc alatt), végsebesség 203 km/óra (automataváltóval 202 km/óra), 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9–4,0 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 103–104 gramm.

Ötajtós MINI Cooper SD: 125 kW/170 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 7,3 másodperc alatt, végsebesség 223 km/óra, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 125 – 126 gramm.

Az új MINI Cabrio-hoz elérhető négyféle motorváltozat

MINI Cooper Cabrio: 100 kW/136 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 8,8 másodperc alatt (automataváltóval 8,7 másodperc alatt), végsebesség 208 km/óra (automataváltóval 206 km/óra), 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,2–5,4 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 119–123 gramm (automataváltóval 118–123 gramm).

MINI Cooper S Cabrio: 141 kW/192 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 7,2 másodperc alatt (automataváltóval 7,1 másodperc alatt), végsebesség 230 km/óra, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,3–6,4 liter (automataváltóval 5,5 – 5,6 liter), kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 144 – 146 gramm (automataváltóval 126–127 gramm).

MINI Cooper D Cabrio: 85 kW/116 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 9,9 másodperc alatt, végsebesség 195 km/óra, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2–4,3 liter (automataváltóval 4,1–4,3 liter), kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 111 – 112 gramm (automataváltóval 109 – 113 gramm).

MINI Cooper SD Cabrio: 125 kW/170 lóerő maximális teljesítmény, gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 7,7 másodperc alatt, végsebesség 218 km/óra, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3–4,4 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás: 114–115 gramm.

Multifunkciós kormánykerék és 6,5” képernyő-átmérőjű rádió már az alapfelszereltség részeként

Az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio vadonatúj kialakítású, háromküllős kormánya multifunkciós gombokat is kap. A bal kézre eső vezérlőpanelről a sebességtartó automatika (Speed Limit Device) felső sebességhatára aktiválható, míg jobb kézzel a fedélzeti zene- és kommunikációs eszközök vezérelhetők. Az opcionális extrafelszereltség részeként sport bőrkormány, MINI Yours sport bőrkormány és MINI John Cooper Works bőrkormány is elérhető alternatíva.

A széleskörű alapfelszereltség része a 6,5” képernyő-átmérőjű, színes központi kijelzővel dolgozó zenerendszer, valamint a Bluetooth-kapcsolat is. Az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető MINI Visual Boost rádió és a navigációs rendszer esetében a központi kijelző érintőképernyőként is működik.

Vadonatúj opciók: vezeték nélküli okostelefon-töltés és MINI logó kivetítés

Az új háromajtós MINI-hez, az út ötajtós MINI-hez és az új MINI Cabrio-hoz elérhető extrafelszereltségi paletta egyik legújabb innovációja a vezeték nélküli okostelefon-töltés, amelyet kérésre a MINI az első ülések közé integrált könyöktámasz tárolórekeszébe épít be. Az opcióval a brit prémiumgyártó ügyfelei egy második USB-aljzatot is kapnak a középkonzol első felébe.

Az ugyancsak opcionális extrafelszereltségként elérhető MINI Excitement Package mostantól a vezetőoldali logó-kivetítést is magába foglalja. A sofőrajtó kinyitásakor és zárásakor a bal oldali külső visszapillantó-ház a MINI új logóját vetíti ki az aszfaltra, a nyitástól és a zárástól számított húsz másodpercig, vagy egészen addig, amíg az ajtó nyitva áll.

MINI Connected: megannyi digitális szolgáltatás, amelyek egyedülállóak a kisautó-szegmensben

Az új MINI Connected égisze alatt a brit prémiumgyártó számos olyan intelligens, digitális szolgáltatást kínál fel ügyfeleinek, amelyek párjukat ritkítják a kisautók mezőnyében. Újdonságként érkezik meg a palettára a valós idejű forgalmi információkat kínáló funkció (RTTI – Real Time Traffic Information), a központi navigációs rendszer mobiltelefon-kapcsolaton keresztül lehívott automatikus térképfrissítése, a személyre szabott Concierge Service szolgáltatás, valamint a legfrissebb hírekkel, aktuális időjárás-előrejelzésekkel és pontos üzemanyag-árakkal szolgáló, gépkocsiba épített MINI Online internetes portál. Sőt mi több, a MINI modelljeiben is megjelenik az Apple CarPlay előkészítés.

A többi újdonságot három csomagra bontva érhetik el a brit prémiumgyártó ügyfelei. A MINI Visual Boost rádió esetében megrendelhető Connected Media csomag a MINI központi navigációs rendszerét intelligens, hálózatba kapcsolt információ-szolgáltató központtá fejleszti fel. A Connected Navigation Plus csomagot is magába foglaló opció a MINI Connected XL összes funkcióját a brit prémiumgyártó ügyfelének kezébe adja.

A személyes mobilitás digitális segédjeként is működő MINI Connected mostantól az új háromajtós MINI, az új ötajtós MINI és az új MINI Cabrio tulajdonosainak is felkínálja a lehetőséget arra, hogy négykerekű kedvencük minden okosfunkcióját a napi rutinjukhoz igazítsák. A MINI Connected okostelefon-alkalmazás eközben a felhasználó összes okoseszközét, így például az okostelefont és a táblagépet is játszi könnyedséggel csatlakoztathatja a MINI központi operációs rendszeréhez. Csatlakoztatott okoseszközökkel például a MINI Connected automatikusan átemeli a központi operációs rendszerbe a felhasználó okostelefonjában elmentett naptárbejegyzéseket és kontaktokat, majd miután magától megtervezte a legoptimálisabb napi útvonalat, a valós idejű forgalmi információk elemzése alapján minden esetben indulásra figyelmeztető jelzést küld. A Send to Car elnevezésű funkció használatával a brit prémiumgyártó ügyfelei mindezt manuálisan is megtehetik, a Remote Services szolgáltatáscsomagnak köszönhetően pedig a felhasználók mostantól nem csupán a leparkolt gépkocsi pontos helyzetét, üzemanyag-szintjét és más aktuális információját tudják lekérdezni csatlakoztatott okoseszközeiken keresztül, de a távolból bekapcsolhatják a reflektorokat, aktiválhatják a kürtöt, elindíthatják a belső levegő-keringetést és ellenőrizhetik a lezárt ajtók állapotát is.

A MINI-be integrált SIM-kártya mostantól 4G mobilkommunikációs sebességű intelligens járműkapcsolatot kínál. A SIM-kártyán keresztül a MINI TeleServices szolgáltatások és az Intelligens Segélyhívás (Intelligent Emergency Call) funkciói is elérhetők, utóbbi ráadásul baleset esetén automatikusan tárcsázza a segélyhívó központot, megadja a jármű pontos tartózkodási helyét és felbecsüli a sérülések súlyosságát.

Az új háromajtós MINI-hez, az új ötajtós MINI-hez és az új MINI Cabrio-hoz most először válik elérhetővé a MINI Find Mate funkció, amely képes a brit prémiumgyártó ügyfelének leggyakrabban használt hétköznapi tárgyait és utazási kellékeit, így például a táskákat, a pénztárcákat és a kulcscsomókat úgynevezett digitális címkékkel megjelölni, majd azokat stabil vezeték nélküli hálózat vagy Bluetooth-kapcsolat esetén folyamatosan követni. A rendszer ráadásul a rögzített tárgyak helyzetét nem csupán a MINI központi kijelzőjén, de a MINI Connected alkalmazásnak köszönhetően a felhasználó okostelefonján is képes megjeleníteni, a keresett tárgyak és kellékek megtalálását pedig külön hangjelzésekkel segíti.

Bécsi Autókiállítás 2018: a Honda újdonságai

2018. január 11-e és 14-e között kerül megrendezésre a 2018. évi Bécsi Autókiállítás, a Messecentrum területén, ahol a nagyközönség találkozhat az új Honda Jazz-zel, a Honda Civic-kel valamint az alapjaitól megújult Honda Gold Wing TOUR-ral és a Honda CB1000R+-szal.

Frissített, sportosabb formavilággal kerül kiállításra az új Honda Jazz, melynek a motorválasztéka is kibővült, így elérhető egy új, Dynamic felszereltségi szint is, azaz a Jazz – története során először – 130 LE-s (96 kW), 1,5 literes, négyhengeres, i-VTEC benzines erőforrással is rendelhető. Az autó továbbra is utánozhatatlan variálhatóságot és kategóriaelső helykínálatot nyújt, amely márciustól már elérhető a hazai márkakereskedésekben.

Nyáron kerül a forgalomba a továbbfejlesztett és dízel erőforrással bővült új Honda Civic. Az 1.6 i-DTEC teljesítménye 120 lóerő, míg legnagyobb forgatónyomatéka kereken 300 Nm. 2018 nyarától – a kétkerékhajtású autókban először alkalmazott, – kilencfokozatú, automatikus erőátvitel is választható a Honda Civic modellekhez. Az tizedik generációs Civicek négy- és ötajtós változataihoz egyaránt elérhető lesz az új erőforrás.

Bemutatásra kerül még a BBC Top Gear magazin Car of the Year nyertes, a vadonatúj és alapjaitól újratervezett Honda Civic Type R, amely a legátütőbb vezetési élményt nyújtja, mind közúton, mind a versenypályákon a hot hatch-kategóriában. A továbbfejlesztett és kifinomultabbá vált 2.0 VTEC TURBO motorja 320 LE-s csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Hihetetlen menetteljesítményeiről árulkodik, hogy minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautójának bizonyult a Nürburgring Nordschleifén – 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe.

A Honda elkötelezett az alternatív meghajtású járművek iránt, legfőbb törekvése pedig, hogy 2025-re az Európában eladott Hondák két harmada alternatív meghajtással menjen, legyen az hibrid (konnektoros vagy akkumulátoros) vagy üzemanyagcella. A programot az Electric Vision névvel látták el. A Clarity Fuel Cell a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve, 650 kilométeres hatótávolságával kategóriájának abszolút legjobbja. A modell szerves része az Európában útjára indított HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) programnak, amelynek célja, hogy megismertesse az emberekkel az üzemanyagcellás járművek előnyeit és a teljes régióban kiépüljön a hidrogénutántöltéshez szükséges infrastruktúra.

Nem csak az autó, hanem a motorok szerelmeseit is szeretettel várjuk a kiállításon, hiszen bemutatásra kerül az új Gold Wing TOUR és a CB1000R+.
A Honda Gold Wing már a 999 cm3-s ősmodell 1975-ös bemutatkozásakor ikonná vált, és azóta is a túramotorok legjobbjaként tekinthetünk rá. Több évtizedes pályafutása során mérete és összlökettérfogata is folyamatosan nőtt, egyúttal luxus, minőség és kényelem terén is évről évre egyre magasabbra tette a lécet. Tekintettel a változó felhasználói igényekre és az átalakuló motorkerékpár-piacra, a fejlesztőcsapat teljesen újragondolta a típus koncepcióját, és a 2018-as GL1800 Gold Wing személyében olyan modellt alkotott, ami hű maradt felmenői örökségéhez, de a maximális kényelem és az átütő vezetési élmény érdekében új irányt vett.

A 2018-as CB1000R elegánsan kombinálja a visszafogottságot és az extravaganciát. Kimagasló teljesítményt és szupersportos kezelhetőséget nyújt, viszont a minimalista stílus teljesen új személyiségjegyekkel ruházza fel.

Az új nemzedék fejlesztésekor a Honda mérnökei megőrizték a sport-naked-streetfighter kategóriák legjobb tulajdonságait, ugyanakkor jelentősen fokozták a csúcsteljesítményt és olyan fűszerrel tették különlegesebbé a receptet, amire senki nem számított. Ez nem más, mint a Neo Sports Café ultraminimalista, egyszersmind retró stílusa, ami a korábbi RR-t idéző vonalvezetést váltotta, és különleges textúrájú fémfelületekkel varázsolja még különlegesebbé az összhatást. Az eredmény egy olyan motorkerékpár lett, amelynek egyedülálló személyisége van, és a sportnakedek, illetve café racerek stílusjegyei egyaránt felfedezhetők rajta.

A 2018-as modellévben a CB1000R egy új, még vonzóbb változata, a CB1000R+ is megjelenik a Honda kínálatában. Ehhez egyebek mellett gyorsváltót, fűthető markolatot ad a gyártó.

Az emberi agyat a járművel összekapcsoló Nissan technológia új irányt ad a vezetés jövőjének

A Nissan egy olyan kutatást hozott nyilvánosságra, mely szerint lehetővé válhat, hogy a járművek értelmezzék a vezető agyából érkező jeleket – így átalakítva az emberek és autóik interakcióját.

Az emberi agyat a járművel összekapcsoló (Brain-to-Vehicle vagy B2V) Nissan technológia lehetővé tenné a vezetők reakcióidejének felgyorsítását, továbbá az autók képesek lennének a folyamatos alkalmazkodásra a vezetési élmény javítása érdekében.

A Nissan Las Vegasban, a 2018-as CES kiállításon mutatja be ennek az egyedülálló technológiának a képességeit. A B2V a Nissan Intelligent Mobility legújabb fejlesztése. Az Intelligent Mobility a Nissan azon jövőképe, mely összefoglalja a vállalatnak az autóhasználattal, az alkalmazott hajtásrendszerekkel, valamint az autók társadalmi integrációjával kapcsolatos fejlesztési terveit.

„A legtöbb ember egy kifejezetten személytelen jövőt társít az önvezetéshez, ahol az emberek átadják az irányítást a gépeknek. Azonban a B2V-technológia pont ellentétes ezzel – a vezető agyából érkező jelek felhasználásával még érdekesebbé és élvezetesebbé teszi a vezetést” – mondta el Daniele Schilacci, a Nissan Ügyvezető alelnöke. „A Nissan Intelligent Mobility-vel egy jobb, nagyobb önállóságot kínáló, még inkább az elektromosságra épülő és még jobban összekapcsolt világ felé törekszünk.”

A Nissan áttörése az agy jeleit dekódoló kutatásra épül, mely lehetővé teszi a vezető cselekedeteinek előrejelzését és a kellemetlenségek észlelését:

Előrejelzés: A vezetéstámogató technológiák gyorsabban avatkozhatnak be azáltal, hogy értelmezik az agy arra vonatkozó jeleit, hogy a vezető valamilyen mozdulatra készül – például a kormánykerék elfordítására vagy a gyorsítópedál lenyomására. Ez javíthatja a reakciót és hatékonyabbá teheti a vezetést.

Észlelés: Önvezető módban a vezető kellemetlen érzéseit felismerő mesterséges intelligencia képes a vezetési konfiguráció és a vezetési stílus módosítására.

„Egy másik lehetséges alkalmazási mód a jármű belső környezetének módosítása” – mondta Dr. Lucian Gheorghe, a Nissan japán kutatóközpontjának vezető innovációs kutatója, aki a B2V-kutatási programot vezeti. Például az autó a kiterjesztett valóság alkalmazásával módosíthatja mit lát a vezető, így pihentetőbb környezetet hozhat létre.

„A technológiában rejlő potenciális alkalmazási lehetőségek egyedülállóak” – mondta el Gheorghe. „Ez a kutatás a jármű belső terét érintő további fejlesztések alapjául szolgál majd a Nissan számára.”

A Nissan B2V technológiája az első ilyen jellegű rendszer a világon. A vezető egy olyan eszközt visel, mely méri az agyhullámok aktivitását, majd ezeket az információkat autonóm rendszerek elemzik. A mozgási szándék előre jelzésével a rendszerek a vezetőnél 0,2-0,5 másodperccel gyorsabban megkezdhetik a műveleteket – pl. elfordíthatják a kormánykereket vagy lelassíthatják az autót – mindezt szinte észrevétlenül.

A Nissan egy szimulátor segítségével mutatja be a technológia egyes elemeit a CES-en, ahol Gheorghe is jelen lesz, hogy válaszoljon a kérdésekre. A Nissan a Las Vegas Convention Center északi csarnokának 5431-es standján állít ki.

[TESZT] Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo Start/Stop 4×4 Innovation – minek ide OPC?

Sietve jegyezzük meg, máris az elején: OPC már nem is lesz, viszont akad majd helyette GSI. Mint ismeretes, az Opel Performance Center elnevezést felváltja a régebbi, már kultikussá lett GSI plakett, de ez még a jövő zenéje – addig is itt van nekünk a remek Opel Insignia Grand Sport csúcsmodell, a 2 literes benzinessel szerelt, 260 lovas összkerekes verzió. Teszteltük.

Első intuícióinkat még a pár hónappal ezelőtti, tavaly levezényelt menetpróbán szereztük, jól emlékszünk, hazafelé pontosan egy ilyenfelszereltségű modellel autóztunk pályán, valamint kanyargós, dimbes-dombos mellékutakon. Már akkor megállapítást nyert, hogy az Opel Insignia Grand Sport 2.0 jóval túlmutat határain, főként, hogy nem sokkal a sajtóesemény előtt még egy utolsó körre elvittük a remek OPC Insignia-t is. Óhatatlanul összehasonlítgattuk, nyilván a teljesítményt előtérbe helyezve, és még mi magunk is meglepődtünk.

Légies, könnyed az új Opel Insignia Grand Sport 2.0. Ez tény, de az adatok is alátámasztják: végre sikerült az a már régóta hiányzó súlycsökkentés, melynek révén ténylegesen érezhetők a dinamikus ismérvek. No és persze maga a karosszéria is egy remekmű, minden túlzás nélkül: az újragondolt Insignia kecses, a Grand Sport elnevezéshez hűen tényleg dinamikát sugall a megvalósítás minden téren.

Főként a szekesztőségünkhöz érkezett Opel Insignia Grand Sport 2.0 tesztautónál követett el mindent az Opel hazai képviselete, hogy a konfigurálás a maximumot hozza mind látványban, mind pedig hangulatérzetben. Eleve a piros színválasztás zseniális, a 20-as felnik még laposabbá teszik az amúgy sem túl magas, 1455 milliméteres karosszériát.

Belevaló és sportos: hű az elnevezéshez

Elölről most még morcosabb tekintettel bír így az Opel Insignia Grand Sport 2.0, az alapvető optikai kialakítások megmaradtak alaphelyzetben (elvégre ez nem hivatalos sportosra hangolt modell, ahogy feljebb írtuk, arra majd ott lesz a GSI). Ahhoz, hogy még az amúgy sem elenyésző jellegű összhatás mellé még prémiumérzet is társulhasson, több ponton találkozunk krómberakásokkal, díszcsíkokkal és egyéb csillogó részletekkel.

Egyértelmű, hogy az új Opel Insignia minden korábbi előnyét hordozza az előző modellnek. Persze nehéz így, egyetlen modellvariáció kapcsán máris verdiktet írni, de mivel még több Insignia modell várakozik arra, hogy tesztet írhassunk róla, ezért nyilván sok-sok tapasztalatot szerzünk majd az elkövetkezendő hónapok során.

Az enteriőr letisztultabb, komolyabb lett az újh Opel Insignia Grand Sport 2.0-nál. Minden átláthatóbb, ténylegesen a sofőr keze alá dolgoznak a részegységek, a műszerfal átgondoltabb, kiforrottabb lett. Sportos elemekből hiány nincs, kezdve a sportos felhangú ülésektől egészen az alsó egyenes ívű kormánykerék fogásáig.

Annak rendje s módja szerint az Opel Insignia Grand Sport 2.0 sportpedálokkal bír, ami nem meglepő, hiszen ennél a modellnél jóval visszafogottabb verzióknál is találkozhatunk ezzel a kivitellel. A 8 sebességes automataváltó karja szintén jól kézre esik, akár 2 ujjal is pöckölhetjük a sebességeket, ha épp úgy gondoljuk, manuális megoldást alkalmazunk vezetés közben.

Nagyobb a beltér, de azért kell némi kompromisszum

Fejtér tekintetében még mindig kompromisszumokat kell kötnünk, ha hátra telepedünk be utazáshoz: bár az utaskabin tágasabb és szellősebb hatást hordoz, mint a korábbiakban, mégis az átlagosnál kicsit masszívabb testalkattal bizony érezhetők a korlátok. Ugyanakkor ha hátul két tagbaszakadtabb utazó ül, relatíve kényelmesen utazhatnak akár hosszabb távolságon is, jó komfortérzettel.

Érdekes, hogy első blikkre azt mondtuk volna, hogy az új Opel Insignia Grand Sport 2.0 csomagtere öblösebb lett a korábbi verzióhoz képest. Nagyot tévedtünk, ugyanis 10 literrel kisebb kapacitással rendelkezik a rakfelület, 490 literesre csökkent a befogadóképesség. Viszont az tény, hogy a rakodóhely jelen esetben jobban kihasználható, hiszen a mélység optimálisabb lett, a hosszból lecsíptek, így nem kell tornamutatványokat végezni akkor, amikor egy hátrébb csúszott szatyrot kell kihalászni a hátsó üléstámlák tövéből.

2 liter+turbó=260 LE

260 lóerőt produkál a sornégyes turbós benzines, mindezt 5300-as percenkénti fordulatszámon adja le az aggregát. Az összlökettérfogat 1998 köbcentiméter, a sűrítési arány 9.5:1, a csúcsnyomaték pedig kereken 400 Newtonméter (2500-4000 RPM).

Fenti értékek máris éreztetik, hogy az Opel Insignia Grand Sport 2.0 ténylegesen ereje teljében van, közelít a korábbi, kifutó Insignia OPC 325 lovas teljesítményéhez – számoljuk azért hozzá, hogy ott jelentős súlytöbbletet kellett mozgatnia a hathengeresnek.

Meggyőző 0-100 km/h sprintet produkált az Opel Insignia Grand Sport 2.0 tesztautó, a gyári 7.3-as adatot megdöntöttük, 7.1 másodpercet futottunk. Ehhez nagyban hozzátett az új fejlesztésű, 8 sebességes automataváltó, amely végre ténylegesen akkor kapcsolgatja a fokozatokat, amikor érzésre szeretnénk, hogy megtörténjen. Lágy, kifinomult szerkezet ez, amely rendkívül jól érzékeli vezetési stílusunkat, felmérvén, hogy mikor ildomos a vissza- vagy épp magasabb fokozatba váltás. Ennek megfelelően nem volt semmiféle hiányérzetünk akkor sem, ha épp egy combos előzést, vagy egy intenzívebb gyorsítást szerettünk volna kivitelezni.

 

Mindig is erős volt az Opel a futóművek tálalásában, a tesztelt Opel Insignia Grand Sport 2.0 esetében sincs ez másképp: az állítható, remekül testreszabható adaptív futómű lengéscsillapítása csillagos ötös, a kanyarstabilitás szintén figyelemre méltó.

Érezhető a súlycsökkentés

Fogyasztás terén is sikerült az áttörés: az Opel Insignia Grand Sport 2.0 teljesítményéhez képest visszafogottan kortyolt a 95-ösből, ugyanis az előirányzott 11.3 literes városi fogyasztást (gyári adat) jócskán alulmúltuk, 9.3 litert kaptunk átlagra. Országúti tempónál 6.8 litert rögzítettünk 100 kilométerre – tegyük persze hozzá, hogy teljesen hétköznapi, normál vezetési stílust alkalmaztunk.

2017 Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 260 LE @ 5300 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2500-4000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4897 mm

Szélesség: 1863 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Első gumik mérete: 245/35 R20

Hátsó gumik mérete: 245/35 R20

Tömeg, üresen: 1608 kg

Megengedett össztömeg: 2295 kg

Csomagtartó mérete: 490 liter, 1450 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.3 s (gyári), 7.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.3 l/100 km

Országúti: 6.8 l/100 km

Vegyes: 7.5 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 11.2 l/100km

Országúti: 7.1 l/100km

Vegyes: 8.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 197 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A korábbi Dakar-bajnok egy Toyota Hilux fedélzetén

Nászer el-Attija szerint három a dakari igazság, és ennek megfelelően idén armadszor is a dobogó csúcsán szeretné zárni a világ legkeményebb terepraliját. Ezúttal ebben a Toyota Hilux lesz a társa.

A tevékenységeit 28 országban végző, autóit pedig 170 országban értékesítő Toyota nem csupán az autógyártás terén hisz a decentralizáció erejében. Miközben globális motorsport-tevékenységeinek központja Németországban található, WRC programját Finnországból irányítja, tereprali csapata pedig a bolygó másik féltekén, Dél-Afrikában készült fel az év legkeményebb, legnézettebb versenyére, a Dakar ralira.

A Toyota Gazoo Racing South Africa két titkos fegyvere az új fejlesztésű Hilux verseny-pickup és a katari születésű versenyző, Nászer el-Attija, aki már kétszer szakította át a Dakar képzeletbeli célszalagját. A csapat egy teljes éven át, megszakítás nélkül készült a megmérettetésre – méghozzá éles bevetéseken. Nászer és navigátora, Mathieu Baumel 2017-ben sorban harmadszor nyerte meg az FIA Cross Country Világkupát, az utóbbi két évben egy Toyota Hilux volánja mögött, így mindhárman elégedetten léphetnek tovább.

„A Toyota olyan új autót épített, amellyel rendkívül meg vagyunk elégedve. Új a futómű, és tökéletesítették a vezetői üléshelyzetet. Még csak összehasonlítani sem igazán tudnám a korábbi versenyautónkkal” – mondta a sokoldalú sportember, aki nemcsak a volán mögött ért el sikereket, hanem sportlövőként is a világ legjobbjai közé tartozik. A Dakaron eddig két arany- (2011, 2015), egy ezüst- (2010) és egy bronzérmet (2014) szerzett, a szériagyártású autók rali-világbajnokságában (PCWRC) 2006-ban koronázták világbajnokká, míg koronglövőként öt ízben képviselte hazáját olimpiai játékokon, legutóbb Londonban (2012) harmadikként zárta a vetélkedést.

Nászer el-Attija nem egyedüli Hiluxosként vág neki a perui homokdűnéknek. A Toyota Gazoo Racing színeiben további két csapat is rajthoz áll Dél-Amerikában: Giniel de Villiers (Dél-Afrika) és navigátora, Dirk von Zitzewitz (Németország) összeszokott párost alkotnak, 2009-ben együtt nyerték meg a Dakart, ahol azóta további öt dobogós helyezést – három ezüstérmet (2011, 2013 és 2015) és két bronzot (2012, 2016) – zsebelhettek be, ebből az utóbbi négyet már Toyota Hiluxszal. A holland Bernhard ten Brinke abban az évben debütált a Dakaron, amikor de Villiers átnyergelt a Toyotára, és rögtön az előkelő nyolcadik helyen végzett. Idén hatodszor vág neki a távnak, navigátora a francia Michel Perin lesz.

A Dakar-képes Toyota Hilux szinte csak strapabíró technikájában mutat hasonlóságot az utcai változattal. Az 5.0 literes, V8-as benzinmotorral szerelt versenyautó legnagyobb teljesítménye valahol 350 lóerő körül van, a maximális forgatónyomaték 560 Nm. Mindez egy Sadev gyártmányú, hatfokozatú szekvenciális versenyváltón keresztül jut el a hajtott kerekekhez, amelyeket hatdugattyús AP Racing versenyfékekkel szereltek fel.

2017-ben több, mint 6 millió Volkswagent gyártottak, új rekord született

2017 végére a Volkswagen által gyártott autók száma meghaladta a 6 milliót, és ez által új rekordot állított fel.

Az új rekordhoz a Volkswagen-csoport központi márkájának történelme során eddig legnagyobb termékoffenzívája, illetve az ügyfelek részéről az egész világon megmutatkozó növekvő kereslet vezetett. A Volkswagen Jetta, a Golf, a Santana, a Passat és a Polo vezeti a márka világméretű gyártási rangsorát.

Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának gyártásért és a logisztikáért felelős tagja egyértelmű jelet lát mindebben: „A 12 hónap alatt gyártott több mint 6 millió Volkswagen mindenek előtt azt mutatja, hogy gyáraink és alkalmazottaink folyamatosan javítják termelési képességeiket. Csúcsteljesítményű gyártási kollektíváink vannak, amelyek sikeresen meg tudnak felelni az ügyfelek növekvő kereslete által jelentett igényeknek.”

A fejlődés húzóerejét a hosszú ideje a legnagyobb számban értékesített Jetta, Golf, Santana, Passat, Polo, illetve a Tiguan iránt megmutatkozó növekvő kereslet, és a közelmúltban piacra bevezetett termékek, mint például az új Polo, az Arteon és a T-Roc jelentik. A Volkswagen márka 14 országban több mit 50 gyárban végzi a gépkocsik gyártását. Amióta a sorozatgyártás a Bogárral 72 évvel ezelőtt elkezdődött, több mint 150 millió Volkswagen gépkocsi gurult le a gyártósorokról. A márka világméretű portfoliója jelenleg több mint 60 típust foglal magában.

A jövőre vonatkozó TRANSFORM 2025+ stratégia keretében a Volkswagen márka felgyorsítja modell offenzíváját. A Volkswagen csak 2017-ben több mint 10 újdonságot mutatott be világszerte. Az elkövetkező néhány évben a teljes termék paletta megújul, és olyan kulcs szegmensekben bővül, mint a szabadidő autók (SUV) és az e-mobilitás. Ebben az első szakaszban a márka jelenléte különösen a szabadidő-autók (SUV) kategóriájában fog jelentősen megerősödni. 2020-ra a márka 19 szabadidő autó változatot mutat be világméretekben, és ebben a kategóriában összesített részesedése eléri majd a 40 %-ot. A második szakaszban, 2020 után, a márka teljesen új elektromos architektúra alapján épít fel egy teljesen új elektromos hajtású termékcsaládot, melyben az I.D. jelenti majd a Volkswagen autók jövőjét. Ez a család az I.D., az I.D. Crozz és az I.D. Buzz változatokat foglalja magában. Ezek a típusok adják majd a Volkswagen 2020-at követően rövid időközökkel, a világméretű elektromos autó offenzívája keretében bemutatandó újdonságainak fő változatait. 2025-ben várhatóan egymillió elektromos Volkswagen lesz majd az utakon.

Ford-évindító 2018: a márka nyolcadik éve piacvezető szerepet tölt be Magyarországon

A Ford 2009 óta vezeti az eladott új gépjárművek hazai összesített listáját. A személyautók és kishaszongépjárművek piacán tavaly 16 033 gépjármű forgalomba helyezésével, 11.77 százalékos piacrészesedéssel 2017-ben ismét a Ford modelljei domináltak. A kék ovál magyarországi évindító sajtóeseményén jártunk.

A tavalyi gépjárműeladások 15,5% százalékkal növekedtek a személyautó és kishaszongépjármű kategóriákban*. A kiváló iparági eredményekhez a Ford modelljei kimagasló mértékben járultak hozzá. A márka vezeti az összesített eladásokat összesen 16033 eladott személy és kishaszonjárművel, és külön a haszonjármű kategóriát 4661 eladott kishaszongépjárművel, 23.37 százalékos piacrészesedéssel, megtartva közel 10%-os előnyét a második helyezett márka előtt.

Külön említésre méltó a pick-up szegmens, amelyet egyértelműen a Ford Ranger ural közel 37%-os piaci részesedéssel, 1767 darabos értékesítéssel.

1317 darab Ford Transit és 661 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is. A sportkocsik előkelő listájának élén pedig 20,14%-os piacvezető részesedéssel a Ford Mustang áll, 10%-os előnnyel a második helyezett előtt.

Az elmúlt kilenc év alatt nyolcadik alkalommal megszerzett piacvezető pozíciója a legjobb bizonyíték arra, hogy a megszokott megbízhatóság, kiemelkedő Ford minőség és az elmúlt években nagymértékben megújult, rendkívül széles modellpaletta mellett a Ford hosszú évek óta képviselt ügyfélélmény stratégiája rendkívül eredményes, és a márka sikerrel nyeri el és tartja meg minden 8. magyar autóvásárló bizalmát. 2017 folyamán bővült az értékesítési és szervízhálózatuk is. A Kaposváron és Budapesten nyílt új Ford szalonokkal immár országszerte 35 értékesítési helyszínen és 48 szervizközpontban állnak a vásárlók rendelkezésére.

„A hazai sikereinket elsősorban annak köszönhetjük, hogy a Ford nemcsak egy szegmensben nagyon jó. A gépjármű szegmensek talán legszélesebb spektrumát fedjük le, és szinte minden kategóriában az elsők között szerepelnek modelljeink. A Ford már nemcsak a hagyományosan erős a Transit-kategóriában kimagasló, de vezetjük a pick-upok és a sportautók eladási listáját is. Sőt, a 2018-as év új bevezetéseivel további szegmensekben is az első helyet célozzuk” – fogalmazott Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója

A Ford Magyarország idei éve az új modellbevezetések éve lesz, hiszen 10 új vagy teljesen megújult modell érkezik a néhány hónapja bevezetett, kívül-belül megújult Fiesta mellé. Februárban megismerkedhetünk az Ecosport SUV teljesen megújult változatával, és modellfrissítésen esik át szinte a teljes Ford haszonjármű paletta. Megérkezik Magyarországra a megújult Transit és Tourneo Custom, illetve az új Connect és Courrier teher-, és személyszállító változata is. Az idei év tartogat meglepetéseket Fiesta fronton is, jön a várva várt Fiesta crossover Active és a csúcsmodell Fiesta ST is. 2018 a Mustang éve lesz, májusban érkezik az amerikai ikon legújabb változata.
A második félév legnagyobb sztárja a vadonatúj Focus lesz, mely szeptembertől lesz elérhető a magyar Ford márkakereskedésekben.

Sok konkurensével ellentétben a Ford a válság hatására sem adta fel pénzügyi tevékenységét, vagyis a Ford Credit továbbra is maga finanszírozza a márkakereskedő járműbeszerzéseit, emellett pedig pénzügyi szolgáltatásokat kínál a vásárlók számára, beleértve a használt gépkocsik finanszírozását és a biztosításokat is. Az idei év örvendetes növekedést eredményezett a finanszírozott autóvásárlások terén, főleg a magánvásárlóknál tapasztalható a visszatérő bizalom, ez Ford Credit esetében azt jelenti, hogy az összes újautó értékesítés közel 20 százalékánál vettek igénybe az ügyfelek Ford Credit finanszírozási konstrukciót. Ford Credit a jövő évben is fejlődést prognosztizál a tavaly bevezetett Ford Bérletnek köszönhetően.

A Ford idén újabb hosszú távú lépéseket tett a jelenlegi és jövőbeli vásárlóinak mind tökéletesebb kiszolgálása érdekében. 2017-ben elindította az országos Ford Karrierprogramot, mely az autószerelő szakma presztízsét hivatott visszaállítani, és a jól képzett, és motivált szerelő utánpótlást biztosítani az ország autószerelő szakmunkásképző intézményeivel való szoros együttműködésben. A programhoz idén 6 középiskola csatlakozott országszerte, jövőre pedig ezt a számot 10-re tervezik emelni.
Ugyancsak 2017-ben indult Magyarországon a Ford világszerte nagy sikerű, fiatalokat célzó Ford Driving Skills for Life programja, melynek keretében tavaly 572 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalt tanítottak a Ford vezetésbiztonsági szakemberei a biztonságos vezetésre, és a vezetés közben adódó vészhelyzetek elkerülésére. A program idén szintén folytatódik újabb fiatalokat tanítva a sokszor életmentő ismeretekre.

Peugeot 3008DKR Maxi: cél a győzelem a 2018-as Dakaron is

A tavalyi emlékezetes hármas győzelem után a Peugeot Total csapat a 40. Dakar-ralit is szeretné megnyerni. A 9000 km-es hosszú és kalandos utazás 2018. január 6-a és 20-a között Peruból Bolívián keresztül Argentínáig vezet.

A Peugeot Total továbbfejlesztett autóval vág neki a 2018-as Dakarnak. A továbbra is kétkerékhajtású Peugeot 3008DKR mostantól „Maxi” változatban áll rajthoz, hogy nagyobb stabilitást biztosító 2,4 m-es szélességével még jobb teljesítményre legyen képes.

A Peugeot Total „csodacsapata”, amelynek 2017-ben a 10-ből 9 szakaszgyőzelmet sikerült elérni, az alábbi, változatlan összeállításban vág neki a 2018-as küzdelemnek: Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz, Sébastien Loeb/Daniel Elena és Cyril Despres/David Castera. A négy pilóta összesen 19 (autós és motoros) Dakar-győzelemmel büszkélkedhet; a csapatversenyben eddig hét alkalommal indult (1987–1990 ; 2015–2017) PEUGEOT SPORT pedig már hatszor végzett az élen.

4 páros, 4 autó, 4 színvilág… A négy Peugeot 3008DKR Maxi mindegyike sajátos színösszeállításban veszi fel a harcot az elemekkel. A frontrész és a tető :
– Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (n°300) autóján sárga;
– Carlos Sainz/Lucas Cruz (n°303) autóján kék;
– Sébastien Loeb/Daniel Elena (n°306) autóján fehér;
– Cyril Despres/David Castera (n°308) autóján pedig piros színben pompázik.

A 2018-as műszaki előírások több olyan változtatást is szükségessé tettek, amelyek hátrányosan érintik a kétkerék-meghajtású járműveket: az összekerékhajtású autók minimális súlya akár 100 kg-mal is csökkenhet, rugóútjuk pedig 30 mm-rel nőhet, miközben a Peugeot 3008DKR Maxikat 70 kg-mal megterhelték. A Peugeot SPORT mérnökeinek nem kevés fejtörést okozott, hogy hogyan ellensúlyozzák a ritka szigorú szabályok hátrányos hatásait.

A 2018-as Dakar-rali versenyszabályzata is módosult, jócskán megnehezítve a navigációt. Mostantól tilos lesz a térképek használata az autókban, pedig az útvonal nem kevés nehézséget tartogat: nem lesz könnyű a segédpilóták dolga, de mindenkire egyforma szabályok vonatkoznak!

A 40. alkalommal megrendezésre kerülő Dakar-rali szervezői egy embert és gépet próbáló útvonalat jelöltek ki a versenyzőknek: 5 homokdűnés szakasz Peruban, 3 magaslati szakasz Bolíviában (egy 4786 m-es tetőponttal ), majd pedig a közel 1000 km-es maratoni táv, melyeket a félelmetes „Super Fiambala” követ Argentínában, amely már most izgalommal tölti el a versenyzőket. A teljes táv 8793 km lesz, amelyből 4329 km-t kell időmérés mellett megtenniük a résztvevőknek.

Az egyik Peugeot 3008DKR Maxi és a Cyril Despres / David Castera páros már kicsit korábban, december közepén Dél-Amerika felé vették az irányt, hogy részt tudjanak venni néhány magaslati teszten Chilében. A négy autó január 4-én, Limában találkozik egy utolsó shakedown erejéig, majd 5-én műszaki ellenőrzésen esik át, hogy 6-án nekivághasson a hatalmas kalandnak.

Bruno Famin, a Peugeot  SPORT igazgatója gy fogalmazott:
„Az előző két év sikerei, különösen a tavalyi hármas győzelem után aligha lehet más célunk, mint hogy a 2018-as Dakart is megnyerjük. De távolról sincs még ez a trófea a zsebünkben. A 2018-as Dakar izgalmas, de nagyon hosszú menetnek ígérkezik, amely nem lesz mentes a nehézségektől. A táv hosszabb lesz a tavalyinál és sokkal nehezebb is, már az elejétől fogva hosszú homokos szakaszokkal, ahol gyorsan jelentős különbségek alakulhatnak ki. Az 1000 km-es maratoni szakasz is keménynek ígérkezik, és bizony Argentína sem lesz sokkal könnyebb terep. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a versenytársaink jelentős fejlesztéseket hajtottak végre, nem lehet kétségünk afelől, hogy rendkívül nehéz versenynek nézünk elébe. Ilyen körülmények között győzelemre törni már önmagában is ambiciózus vállalás. Célunk elérésében a Peugeot 3008DKR Maxi kvalitásain kívül négy olyan versenyzőpárosra is támaszkodhatunk, akik elszántan fognak küzdeni egymással is a győzelemért.”

Stéphane Peterhansel (Peugeot 3008DKR Maxi n°300) szerint:
„Úgy érzem, az idei évben nehéz küzdelemre számíthatunk. Utunk a Dakar-rali afrikai gyökereihez visszanyúlva számos sivatagi részen, homokdűnén keresztül vezet majd, és bizonyára meglepetéseket is tartogat a hosszú speciális szakaszokon. Teljesen nyitott a verseny, és nem kizárt, hogy nem a leggyorsabbak fognak először célba éri. A projekt elején azt a célt tűztem magam elé, hogy hozzásegítsem a Peugeot -t visszatérése után is egy Dakar-győzelemhez. Ez megvalósult, így én most már kisebb nyomást érzek magamon, mint az előző években, de ettől függetlenül nagyon szeretném utolsó Dakar-ralinkat is megnyerni a Peugeot-val ! Az autónk idén még jobb, mint tavaly volt. Mivel szélesebb, könnyebb kormányozni a kanyarokban, így talán még jobban haladhatunk majd a dűnéken. Mindannyian elégedettek vagyunk ezzel a fejlesztéssel, amelyet már több mint 5000 km-en volt alkalmunk tesztelni – amekkora távot időmérés mellett kell megtennünk az idei versenyen.”

Carlos Sainz (Peugeot 3008DKR Maxi n°303) kifejtette:
„Jól érzem magam az idei Dakar közeledtével. A megszokott módon készültem, egyre intenzívebb fizikai terheléssel, ahogy közeledik a verseny. Ez lesz az utolsó Dakar-ralink a PEUGEOT-val és nagyon szeretném sikerrel zárni a sorozatot. A csapat rengeteg munkát fektetett az új Peugeot 3008DKR Maxi kifejlesztésébe, amely fontos előrelépést jelent. Úgy tudom, hogy az összes Dél-Amerikában rendezett Dakar-rali közül az idein kell a legtöbb kilométert homokdűnéken megtenni. Ezeken a szakaszokon nem lesz egyszerű a navigálás. De biztos izgalmas lesz egy olyan Dakar, amelyik ennyi homokkal indul. Ilyen körülmények között a Peugeot 3008DKR Maxinak elvileg segítenie kell a munkánkat. Ettől függetlenül a technikai előírások változásai nem feltétlenül kedvezőek számunkra, amivel szintén számolnunk kell.”

Sébastien Loeb (Peugeot 3008DKR Maxi n°306) hozzátette:
„Nekem egy kicsit olyan ’most vagy soha’ ez az idei Dakar-rali. Most van ugyanis utoljára alkalmam megnyerni. Tavaly kiderült, hogy megvan hozzá a képességünk. Daniel remek munkát végzett navigátorként, ami bizakodásra ad okot. Már tudjuk, hogy meg tudjuk csinálni, és tényleg győzelmi céllal megyek neki ennek a versenynek. A Dakaron azonban egy sor paraméter beleszólhat a végeredménybe… Hosszú az út, és egy apróságon elbukhat az egész, különösen most, hogy újra sok lesz a homokos szakasz. Ami persze jót tesz a ralinak, vagyis annak, amit az emberek várnak egy terepralitól. Nekem viszont homokon nincs túl sok tapasztalatom. Szóval az idei útvonal nem kifejezetten kedvez nekem. Ami az autót illeti, sokkal stabilabb lett és kellemesebb is vezetni. Minket is magabiztosabbá tesz, így talán bátrabban merünk majd támadásba lendülni.”

Majd végül Cyril Despres (Peugeot 3008DKR Maxi n°308) így zárta a gondolatsort: „Már minden erőmmel a pályára és az egyes szakaszok nehézségeire koncentrálok. Az első, perui szakaszok homokdűnéken vezetnek majd. Nem vagyunk hozzászokva, hogy ekkora távokat tegyünk meg homokon, de viszonylag nyugodt vagyok, mert az autónk mindenképpen bizakodásra ad okot. Az elején nagy lesz a hőség, azután hamarosan sokkal szűkebb, magaslati utakon fogjuk találni magunkat. Olyan speciális szakaszok is várnak ránk mint Belèn és Fiambala, amelynek mindig összeszorult gyomorral vág neki az ember. Lesz tehát magaslati terep, homok és sár, és olyan waypointok is, amelyek jócskán megnehezítik a navigátorok dolgát. Szóval ez a Dakar elég keménynek ígérkezik!”

A britek kedvelik a Toyota Proace-t, a What Van? az év haszonjárművének választotta

Az angol What Van? haszonjárműves szakfolyóirat idén is átadta az év legkiválóbb haszonjárműveinek járó díjakat. A közepes méretű áruszállítók kategóriájában a Toyota PROACE bizonyult a legjobbnak.

A What Van? internetes szaklap 2003 óta minden évben megválasztja az év legjobb kishaszonjárműveit. Hét kategóriában hirdetnek győztest, megválasztva a legkiválóbb városi, könnyű, közepes és nagy haszonjárművet, valamint a legjobb összkerékhajtású, elektromos és platós (pick-up) modellt. Nemcsak a friss típusokat veszik szemügyre, hanem a teljes piaci kínálatot, hiszen az ügyfél számára nem az újdonság, hanem a használati érték a fontos.

A piac egyik legnépesebb, legkeményebb versenyt felmutató szegmensében, a közepes méretosztályban idén a Toyota PROACE és két testvérmodellje, a Peugeot Expert és a Citroën Dispatch állhatott a dobogó csúcsára. A trió egyébként tavaly, piaci bevezetésük évében az abszolút első helyet is elnyerte, de saját szegmensükben idén sem találtak legyőzőre.

Vajon mi a titka a japán-francia együttműködésnek? Mit tudnak felmutatni az olyan kultikus versenytársak ellenében, mint a Renault Trafic, Ford Transit Custom vagy Volkswagen Transporter? Mindenekelőtt rendkívül széles modellpalettát, köztük is a piacon egyedülállónak számító kompakt karosszériaverziót. Ez mindössze 4,6 méteres hosszával nem foglal több helyet egy alsó-középkategóriás kombinál, ugyanakkor egytonnás teherbírással és 5,1 köbméteres raktérrel büszkélkedhet. A kompakt modell fordulóköre csupán 11,3 méter, több mint egy méterrel szűkebb, mint a normál tengelytávú (és kétféle karosszériahosszban választható) variánsoknak. Ezek akár 6,6 köbméternyi árut képesek elnyelni; az új generációs Toyota PROACE maximális terhelhetősége mintegy 200 kilogrammal meghaladja az elődmodellét.

A városi forgalomban nem csak a rövid tengelytávval képes maga mellé állítani a felhasználókat a Toyota PROACE: rendelhető hozzá a még személyautóknál is fényűzésszámba menő, lábfejmozgatással nyitható és zárható ajtó. Csakhogy ez esetben nem a csomagtér fedele tárul fel, hanem a motoros oldalsó tolóajtó nyílik ki, nagyban megkönnyítve a terítő, csomagszállító szolgáltatók igényeit.

Az 1.6 és 2.0 literes dízelmotorok mindegyike start-stop funkcióval csökkenti a furgon, kombi és fülkés alváz kivitelben kapható modell városi fogyasztását és károsanyag-kibocsátását: előbbi 95 és 115, utóbbi 120 lóerős kivitelben (a két erősebb motor hatfokozatú kézi váltóval) áll a felhasználók rendelkezésére.

LEGFRISSEBB

LEVC, a modern londoni taxi: ikonikus múlt, innovatív jelen

0
A londoni taxi, közismert nevén „black cab” vagy hackney carriage, a brit főváros egyik legismertebb szimbóluma. Története a 17. századig nyúlik vissza, amikor az...

TESZTJEINK