AutóAddikt Hírek Az Opel rüsselsheimi fejlesztőközpontja felel a PSA új négyhengeres benzinmotor-generációjáért

Az Opel rüsselsheimi fejlesztőközpontja felel a PSA új négyhengeres benzinmotor-generációjáért

Az Opel rüsselsheimi fejlesztőközpontja veszi át világviszonylatban a műszaki felelősséget a PSA csoport valamennyi márkájának (Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel és Vauxhall) következő generációs benzinmotorjaiért. A négyhengeres motorokat villanymotorokkal közös működésre optimalizálták, és hibridrendszerek hajtóművében alkalmazzák majd. A piaci bevezetés 2022-ben indul.

Az új motornemzedéket a PSA csoport mindegyik márkája alkalmazza Kínában, Európában és Észak-Amerikában, ezért megfelel az illető piacok jövőbeli kipufogógáz-szabványainak. Technikájuk abszolút modern, közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel és változó szelepvezérléssel. Hatásfokuk magas, fogyasztásuk és CO2-kibocsátásuk csekély.

„Globális motorprojektek már akkor Rüsselsheim illetékességébe tartoztak, amikor még a GM része voltunk. Az új generációs, négyhengeres benzinmotorok kifejlesztésével egyik alapvető kompetenciánkat tudjuk érvényesíteni. A takarékos, közvetlen befecskendezésű motorok hibrid-technológiával kombinálva megszilárdítják a PSA csoport eddig is erős pozícióját a CO2-emisszió leszorításában“ –  jelentette ki az Opel fejlesztési vezetője, Christian Müller.

A rüsselsheimi fejlesztőközpont több évtized alatt jelentős tapasztalatot halmozott fel benzinmotorok fejlesztésében. A mérnökök most a PSA csoport aktuális PureTech négyhengeres családjának alapján dolgozzák ki az új motorgenerációt. A teljesen alumíniumépítésű, 1,6 literes gépek hatékonysága és élénk reagálása már most is meggyőző – lehet építeni ezekre az erényekre.

A jövő négyhengeresei képezik 2022-től a PSA csoport második benzinmotor-családját. Emellett továbbra is megmaradnak az ismert, háromhengeres PureTech turbók, amelyeket épp most tüntettek ki negyedszer az „Év Motorja“ címmel. Rüsselsheimi mérnökcsoportok vezetik továbbá a teljes PSA csoport könnyű haszonjárműveinek fejlesztését – a padlóvázaktól és a moduloktól a szériagyártásig. Ezenkívül 15 globális tudásközpontot telepített a vállalat Rüsselsheimbe, a tüzelőanyagcellától az ülésekig.