Főoldal Blog Oldal: 292

Autobest 2018 díjat nyert az új Citroën C3 Aircross

Az Autobest zsűrije bejelentette, hogy az új C3 Aircross kompakt SUV-nak adta a Best Buy Car of Europe díjat, így a C3 Aircross lett 2018 legjobb autóvétele.

2001 óta az Autobest minden évben díjazza a legtöbb szavazatot elnyerő autót. A szavazásban 31 európai ország 31 újságíró szakértője vesz részt. Az autók 13 kritérium alapján mérettetnek meg, amelyek között szerepel az ár-érték arány, a dizájn, a kényelem, a technológiai tartalom, de olyan tényezők is mint a szolgáltatások minősége, vagy az alkatrészellátottság az adott márka kereskedőhálózatában.

2003-ban a Citroën C3 nyerte az Autobest díját. Most a kitűnő térkihasználású, energikus és friss megjelenésű C3 Aircrossnak sikerült maga mögé utasítania vetélytársait, megszerezve az idáig 17 alkalommal kiosztott díjat.

Az új Citroën C3 Aircross kompakt SUV fontos eleme a márka megújulásának és tökéletesen illusztrálja annak nemzetközi offenzíváját. Az októberben bevezett modell már 30 000 megrendelésnél jár Európában. Az ügyfelek számára meggyőzőnek bizonyul a Citroën legjobb tudását tükröző térkihasználás, a modularitás és a fényben fürdő utastér. Karakterét a személyre szabható megjelenése tovább erősíti 90 külső színkombinációs lehetőséggel és 5 különböző belső hangulattal. A « Citroën Advanced Comfort® » program keretében kifejlesztett C3 Aircross a kategóriában szokatlan kényelmet kínál. A városban és országúton egyaránt komfortosan mozgó SUV egy kis kalandozástól sem riad vissza, köszönhetően a Hill Assist Descent funkcióval is ellátott Grip Control® rendszernek. Az Euro NCAP teszten 5 csillagot szerzett C3 Aircross kínálatában 12 modern vezetéssegítő rendszer található, közöttük a legkorszerűbb csatlakozási lehetőségekkel.

“Őszintén gratulálok Linda Jacksonnak és csapatának, hogy elnyerték az AUTOBEST 2018 díjat! A C3 Aircrosstól bajnoki teljesítmény volt ilyen erős mezőnyben nyerni. Bebizonyította a zsűritagoknak, hogy ebben az évadban ő a legjobb választás. Ismét egy SUV vihette el a díjat. Az eredmény azt bizonyítja, hogy a zsűri nem csak követi a piac fejlődését, de felismerve a tendenciákat képes iránymutatást is adni az európai vásárlók számára a jövő autóit illetően” – jelentette ki Ilia Seliktar, a zsűri elnöke.

A 2017 első félévében forgalomba helyezett 426 000 db autóval a Citroën 6 éves európai rekordját döntötte meg. Ez a teljesítmény 5,6%-os fejlődést jelent a 2016-os év azonos időszakához képest. Egy évvel az új C3, a márka bestsellere bevezetése után – amelyből idáig 230 000 db kelt el – az új Citroën C3 Aircross kompakt SUV újabb lendületet ad a márkának céljai eléréséhez.

Nissan: egyre gyakoribbak a gyenge minőségű szélvédőjavítások

Nagy a valószínűsége, hogy a nem megfelelő minőségű szélvédőjavítások jelentős emelkedését tapasztalhatjuk majd a közeljövőben, ennek oka a szélvédő mögé épített vezetéstámogató rendszerek egyre nagyobb térnyerése – áll a Nissan sajtóközleményében.

Ez a Nissan szervizszakértőinek véleménye – elmondásuk szerint, az egész iparágra vonatkozóan legalább minden ötödik szélvédőn utólagos javítást kell végezni. Ennek oka a gyenge minőségben kivitelezett javítás, illetve az üvegezett felület mögött elhelyezett biztonsági technológiák pontatlan kalibrálása. A mobil szélvédőjavítók ügyfelei gyakran találják magukat az út szélén a szélvédő javítása vagy cseréje után.

A Nissan úgy gondolja, hogy a szélvédőnél található vezetéstámogató technológiák alkalmazásával ez a szám még tovább nő majd – ezt pedig a biztosítótársaságok és az autótulajdonosok pénztárcája is megérzi majd.

A Nissan egész Európára kiterjedő hivatalos szervizhálózata gyors és költséghatékony megoldásokat kínál, így pedig az ügyfelek biztosak lehetnek abban, hogy autóikat és kishaszonjárműveiket optimális állapotban kapják vissza.

Mindemellett a Nissan könnyebben elérhetővé teszi a kimagasló minőségű javításokat és alkatrészcseréket. A szerviztelephelyek nagy része a legújabb szerszámokkal és naprakész tudással áll a Nissan ügyfeleinek szolgálatában.

A modern szélvédők egyre fontosabb szerepet töltenek be a jármű szerkezetében és biztonságában, hiszen számos intelligens vezetéstámogató rendszer kamerái és érzékelői kapnak helyet az üvegezett felületek mögött.

A Nissan járműveinél ez kiterjed a vészfékezési technológiákra, közúti jelzések felismerésére és az intelligens sebességtartó technológiákra, illetve itt kaptak helyet a hőszabályzó, akusztikai, eső- és fényérzékelő funkciók is.

A ProPILOT a Nissan legújabb vezetéstámogató technológiája, mely 2018. tavaszán jelenik majd meg a vadonatúj Nissan Leaf-ben és a piacvezető Qashqai crossoverben. A ProPILOT is majd a szélvédőnél található kamerák és érzékelők információira támaszkodik.

A szélvédőcserék több mint 40%-ánál szükség van a kamerák és érzékelők kalibrálásával kapcsolatos szaktudásra. 10-ből 9 szélvédőcsere valamilyen biztosítási szerződés keretében történik, így az ügyfelek biztonsága és a jármű hibátlan működése szempontjából is alapvető fontosságú a hibátlanul elvégzett javítás és pontos kalibrálás.

Napjainkban az autókon több üveg található, mint korábban bármikor, 2000 óta egy átlagos járművön több mint 15%-kal nőtt az üvegezett felület. Ugyanakkor más szemszögből kevesebb is az üveg, hiszen – a tömegcsökkentés és a CO2-kibocsátás visszaszorításának érdekében – bizonyos esetekben az üveg mindössze 4 mm vastag.

A szélvédő állapotának ellenőrzése gyakorlatilag minden európai piacon bekerült az éves biztonsági átvizsgálás követelményei közé. A Nissan javítóhálózatának technikusai minden szükséges tudással és megfelelő eszközökkel rendelkeznek a csere elvégzéséhez. A biztosító szempontjából is fontos a javítások minősége, következetessége és hatékonysága, hiszen ezek befolyásolják az ügyfelek elégedettségét és a szerződésekkel kapcsolatos költségeket.

Jean-Christophe Mercier, a Nissan Europe szervizszolgáltatásokért felelős alelnöke elmondta: „A mai autókban használt üvegekre nagy feladat hárul – alapvető fontosságúak az olyan járművek intelligens vezetéstámogató rendszereinek működéséhez, mint a vadonatúj Nissan LEAF és a Nissan Qashqai. De ez azt is jelenti, hogy javításuk sokkal összetettebb feladattá vált.”

Hozzátette: „Az ügyfelek és biztosítótársaságok számára fontos, hogy a kimagasló minőségű javításoknak köszönhetően megmaradjon a járművek szerkezeti integritása és biztonsági tulajdonságai. Emiatt, amennyiben az lehetséges, mindig a cserét részesítjük előnyben. A kimagasló minőségű javítások egyik legbiztosabb módja, ha azokat a Nissan szervizhálózatán belül végzik el, melynek személyzete rendelkezik azokkal az eszközökkel és képzettségekkel, melyek szükségesek a javításhoz vagy cseréhez, majd a Nissan technológiák újrakalibrálásához.”

A szélvédők szerepe egyre fontosabbá válik a modern járművek működésében és biztonságában, ezért a Nissan bővíti és elérhetőbbé teszi hivatalos hálózatát, hogy minden Nissan jelvényt viselő jármű működése kifogástalan maradhasson, azután is, hogy az elkerült első tulajdonosától.

A Nissan feltett szándéka, hogy tovább bővítse hivatalos hálózatát, hogy még inkább elérhetővé tegye a gyári javítási technológiákat az ügyfelek számára, így biztosítva az utakon közlekedő összes Nissan gépjármű biztonságosságát. Az ügyfeleknek hatékonyságot és értéket kínáló hálózat jelentősen bővült az elmúlt években.

Elköszön a BMW-től Maxime Martin

A 31 esztendős belga pilóta versenyzői karrierje 2018-tól új irányt vesz, a Spa-Francorchamps tavalyi 24 órás futamának győztese öt év után teszi le a BMW Motorsport trikolor-csíkos overállját.

2018-tól Maxime Martin már nem a BMW Motorsport színeiben gurul fel a világ versenypályáinak rajtrácsára. A 31 esztendős belga pilóta, aki 2013-ban a bajor prémiumgyártó tengerentúli privát csapatában, a BMW RLL istálló versenyautójában tűnt fel, 2014-ben gyári pilótaként már a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) versenyzett. A sorozat hatvannégy megmérettetésén Maxime Martin összesen három futamgyőzelmet és tíz dobogós helyezést zsebelt be, háromszor indult pole pozícióból, négy idényét pedig két abszolút hetedik (2014-ben és 2015-ben) és két abszolút nyolcadik helyen (2016-ban és 2017-ben) zárta.

Martin a GT versenyosztályban is sikert sikerre halmozott, eddigi versenyzői pályafutásának fénypontja minden kétséget kizáróan a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett tavalyi 24-órás futam abszolút arany trófeája, amelyet csapattársai oldalán a BMW M6 GT3 versenyautó volánjánál nyert el.

„A BMW Motorsport teljes családja nevében köszönöm Maxime Martinnak az elmúlt öt évben nyújtott alázatos munkáját, kitartását, elköteleződését és teljesítményét” – nyilatkozta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Martin megmutatta, hogy egy privát csapat versenyautójából is be lehet kerülni a gyári pilóták közé, mi pedig időről időre ámulattal figyeltük, milyen könnyedén vált a DTM és a GT technika között. A legjobbakat kívánjuk neki a jövőre nézve!” – tette hozzá.

„A BMW-nél töltött idő csodálatos hét év volt, egy valóra vált álom. Mielőtt gyári pilóta lettem, két éven át a privát Marc VDS Racing csapat pilótájaként versenyeztem, ugyancsak egy BMW volánja mögött. Hatalmas sikereket értünk el együtt: futamgyőzelmek és dobogós helyezések a DTM-ben, abszolút győzelem a Spa-Francorchamps 24-órás megmérettetésén és ezüstérem a nürburgringi 24-óráson. Óriási köszönettel tartozom Jens Marquardt-nak, Adam Bakernek és Rudi Dittrich-nek, akik hittek bennem öt évvel ezelőtt és felkínálták nekem a gyári pilóták közé vezető utat. Úgy hiszem, e lehetőség nélkül most minden más lenne. Időről időre ugyanakkor új kihívások elé kell néznünk, ezért úgy döntöttem, itt az ideje váltani. Várakozással tekintek az előttem álló időszakra, de mindig örömmel gondolok vissza a BMW-nél töltött időre. Köszönöm mindenkinek, aki a részese volt!” – mondta Maxime Martin.

Továbbra is a Toyota a világ legzöldebb autógyártója

Újabb nemzetközi elismerésben részesült a Toyota-csoport: a Newsweek hetilap éves környezetvédelmi ranglistáján megőrizte elsőségét az autógyártók körében.

A világ ötszáz legnagyobb részvénytársaságának környezetvédelmi teljesítményét elemző Newsweek Green Ranking listáján az abszolút 16., az autógyártók között pedig az első helyen végzett a Toyota Motor Corporation.

A díjat az indoklás szerint nem pusztán a hibrid és üzemanyagcellás technológiáiért, hanem környezettudatos működéséért érdemelte ki a vállalat. A felmérést végző Newsweek hetilap, valamint szakmai partnerei összesen nyolc területen mérik a vállalatok teljesítményét, így többek között megvizsgálják az energia- és vízfelhasználást, valamint a hulladék-kibocsátást is.

Az ötszáz legzöldebb cég listáján a Daimler a második leginkább környezetbarát autógyártó, a német cégcsoport az abszolút 45. helyet szerezte meg a rangsorban. A Hyundai a 68., az Audi a 74., a Ford a 79. helyen áll. A legjobb százban hat, míg az első kétszázban tíz autógyártó kapott helyet.

A világ három legnagyobb autógyártója közül a másik két dobogós márka messze lemaradt a Toyota mögött a környezetvédelmi versenyben: a Volkswagen csupán a 201., a General Motors pedig 253. a rangsorban.

Peugeot Traveller szállítja a bohócdokikat

A Magyar Bohócok a Betegekért Alapítvány bohócdoktorai december 14-én a Heim Pál Gyermekkórházban tartott vizitjük után egy Peugeot Traveller társaságában roadshowra indultak Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe, hogy felvidíthassák azokat a gyermekeket, akik az ünnepi időszakot kórházban, az otthonuktól és a szeretteiktől távol töltik.

A bohócdokik egész évben tevékenykednek, az ország számos intézetébe viszik el a jókedvet a gyermekeknek. Megalakulásuk óta körülbelül 3000 vizitet tartottak már, és közel 150 ezer beteget látogattak meg, segítettek hozzá a gyógyuláshoz. Dr. Lala vezetésével pénteken vizitet tartanak a Fehérgyarmati kórházban és a Kisvárdai Felső-Szabolcsi kórházban, valamint szombaton a Debreceni Egyetem Különleges Orvos- és Mentőcsoporttal karöltve felkeresik Kisléta, Nyírbogát és Nyírbátor gyermek- és családotthonait is, hogy boldog és örömteli pillanatokat szerezzenek a beteg gyermekeknek. A kórházi látogatásaikat és a gyermekek mosolygós, felhőtlen pillanatait a bohócdokik élő Facebook videókkal közvetítik majd, megmutatva így különleges terápiájuk varázslatát.

A vidámsággal gyógyítók a tavalyi roadshowhoz hasonlóan, idén is a Peugeot Traveller kisbusz segítségével járhatják be a vidéki körutat, amely biztosítja számukra a felhőtlen és biztonságos utazást. A kezdeményezés sikeres megvalósításához a bohócdokiknak nélkülözhetetlen a kipihentség, amihez hozzájárul a kisbusz kényelmes, tágas belső tere, 8 férőhelyével és 1500 literes csomagtartójával. A jármű csomagtartója rendkívül fontos szerepet játszik majd, hiszen az utasokon kívül a meglepetéseknek is el kell férnie, amelyekkel a gyermekeket ajándékozzák majd meg.

Több kényelmi és biztonsági felszerelést is kínál a kisbusz a bohócdoktoroknak, mint például a hangvezérléssel működtethető navigáció, amely lehetővé teszi, hogy minden helyszínre könnyedén odataláljanak, és pontosan megérkezzenek. A roadshow alatt többször előfordulhat majd, hogy a bohócdokik a járműben fogják magukra ölteni jelmezüket, amelyhez szintén tökéletes adottságokat nyújt a Peugeot Traveller Kombi rugalmas alakíthatósága, és az üléseinek csúsztathatósága is.

„Boldogok vagyunk, hogy idén ilyen sok vidéki intézmény került be a célpontjaink közé, így még több beteg gyermekhez vihetjük el a karácsonyi vidámságot, segíthetjük a gyógyulásukat a nevetés terápiájával” – mondta el az országos programsorozatról Dr. Lala.

„Nagyon örülünk, hogy a hosszútávú együttműködésünknek köszönhetően ismét részesei lehetünk ennek a fontos ünnepi kezdeményezésnek és megkönnyíthetjük a bohócdokik utazását a vidéki kórházakba. A bohócdokik egész évben rengeteg gyermek számára varázsolnak vidám, mosolygós és szeretettel teli pillanatokat, így megtisztelő, hogy közvetetten segíthetjük tevékenységüket. Reméljük, a jövőben is támogathatjuk a bohócdokik munkáját, hogy szebbé, és örömtelibbé tegyék a gyerekek karácsonyát” – mondta Bálint Zsófia, a Peugeot márkaigazgatója.

A Toyota Yaris 5 csillagos Euro NCAP minősítést szerzett

A Toyota idén megújult népszerű kisautója, a Yaris meggyőző eredménnyel vette az Euro NCAP biztonsági tesztjét.

A kiváló 5 csillagos minősítéshez hozzájárult az is, hogy a Toyota Safety Sense névre hallgató, aktív biztonsági rendszereket összefogó csomag alapfelszereltségként kerül az új Yaris modellekbe. A biztonsági csomag része az önálló vészfékezéssel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer, az automatikus távfény-vezérlés, a sávelhagyásra figyelmeztetés és az útjelzőtábla-felismerés.A hátsó biztonsági övekhez erőhatároló és előfeszítő is tartozik.

Az idén bemutatott 2017-es Toyota Yaris a legmagasabb, 5 csillagos besorolást kapta az Euro NCAP legutóbbi biztonsági tesztjén. Az eredmény hűen tükrözi, hogy a Toyota mennyire komolyan veszi autói biztonságát: a vállalat fejlett technológiái nem csupán a legnagyobb és leggazdagabban felszerelt modellekhez, hanem a termékkínálat mindegyik tagjához rendelkezésre állnak.

E szemlélet jegyében lett a Toyota Safety Sense alapfelszereltség minden 2017-es Toyota Yarisban. Ennek köszönhetően a modellcsalád összes típusváltozatában olyan technológiák működnek, amelyek segítenek az ütközések elkerülésében, vagy – ha mégis megtörténne a baj – csökkentik a baleset súlyosságát. A Yaris biztonsági csomagjában megtalálható az önálló vészfékezéssel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer, az automatikus távfény-vezérlés, a sávelhagyásra figyelmeztetés, és az Entry változatnál magasabb felszereltségi szinteken az útjelzőtábla-felismerés is. A 2017-es Toyota Yaris utasainak testi épségét emellett számos egyéb megoldás is óvja. A hátsó biztonsági övekhez erőhatároló és előfeszítő is tartozik; az áttervezett fejtámlák hatásosabb védelmet nyújtanak az ostorcsapás jellegű nyaksérülések ellen; emellett pedig a Toyota mérnökei a függönylégzsák formáját is tökéletesítették. Az Isofix bekötési rendszer új beállításaival a gyermekülések bekötése is egyszerűbbé vált.

“A Toyotánál hiszünk abban, hogy úgy járulhatunk hozzá leginkább a közlekedés biztonságához, ha alapáron adunk olyan technológiákat, amelyekkel elkerülhetők vagy mérsékelhetők a balesetek, ezért immár majdnem valamennyi európai Toyotát felszereltünk a Toyota Safety Sense rendszerrel” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője. “

Ford Driving Skills for Life: december 14-én vagyunk a legmásnaposabbak?

Jegyezzünk fel egy napot a naptárunkba, és gondoskodjunk elegendő kávéról! A Ford szakértők jóslatai szerint december 14-e olyan nap lesz, amikor rengeteg ember bánja meg, hogy előző este még legurított ‘egy utolsó italt’ – aztán pedig még egyet.

A kutatók a közösségi oldalak gondos elemzésével próbálták megállapítani, melyik az a nap, amikor a legnagyobb valószínűséggel jelenik meg a kiposztolt szövegekben a ‘másnaposság’ szó. Talán senkit nem lep meg, hogy az élen a Karácsony napja végzett, ám az ünnepet megelőző időszakban december 14. volt a legmérgezettebb nap.
A mérések szerint Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban ilyenkor kétszer annyian emlegetik a másnaposságot, mint a hónap elején, ami azt jelenti, hogy az összes beszélgetés 5 százalékát ez a téma fémjelezte.

A Ford elvégzett egy kutatást annak kiderítésére, hogy mekkora veszélyt jelent, amikor egy-egy buli másnapján az emberek autóba ülnek reggel, miközben sokuk véralkoholszintje még mindig a megengedett érték fölött van. Ez egyáltalán nem ritka jelenség, hiszen az Egyesült Királyságban őrizetbe vett ittas vezetők közül minden tizediket reggel 06:00 és 08:00 óra között állítja meg a rendőrség.* Ám másnaposan autózni még akkor is veszélyes, ha az ember véralkoholszintje nem haladja meg a határértéket, hiszen másnaposan gyakran kialvatlanok vagyunk, ami erősen befolyásolja a reakcióidőnket.

“Nincs módszer arra, hogy pontosan megállapítsuk, mennyi idő kell a teljes regenerációhoz egy átbulizott éjszaka után, de biztos, hogy több, mint ahogy azt a legtöbben hiszik” – mondta el Charli Brunning, a legismertebb brit közlekedésbiztonsági szervezet, a Brake szóvivője. “Ha valaki sokat vagy sokáig ivott, reggelre aligha józanodik ki teljesen, úgyhogy jobb, ha előre megszervezi, hogyan közlekedik majd másnap. Köztudott, hogy már egy kevés alkohol vagy drog is nagy mértékben növeli a balesetek kockázatát. És most nem csupán arról van szó, hogy elvehetik a jogosítványát – hanem arról is, hogy az illető elveheti valaki életét.”

A Ford Driving Skills for Life program többek közt erre a veszélyre is felhívja a figyelmet, ezért a tanulók a híres Meyer‑Hentschel Intézet által készített ‘Másnaposság Öltözéket’ is kipróbálják. A felszerelés egy különleges mellényből, csukló- és bokasúlyokból, valamint egy sapkából, szemüvegből és fejhallgatóból áll. Mindez együtt élethűen szimulálja a másnaposság tipikus tüneteit: a fáradtságot, a szédülést, a lüktető fejfájást és nehéz összpontosítást.

“A fiatal autósok évek óta tartó oktatásának köszönhetően az emberek ma már egyre komolyabban veszik, hogy egy buli végén nem autóznak haza ittasan. Másnap reggel viszont sokan már gond nélkül beülnek a volán mögé” – mondta el Györke Orsolya, a Ford Driving Skills for Life hazai programvezetője. “A ‘Másnaposság Öltözék’ azonban jól érzékelteti, milyen dekoncentrált lehet egy másnapos ember, és hogy milyen veszélyt jelenthet magára és a többi közlekedőre.”

Az öltözéket az elsők között próbálta ki Dr. Richard Stephens, a Keele Egyetem pszichológia tanszékének adjunktusa, akinek szakterülete az alkoholfogyasztás és a másnaposság.

“Az emberek többsége fel sem fogja, milyen erősen befolyásolják képességeinket a másnaposság hatásai” – vélekedett Stephens professzor. “A ‘Másnaposság Öltözék’ világosan rámutat erre a problémára.”

Vadonatúj üléskoncepciót mutatott be a Toyota

A Toyota csoport olyan különleges ülésprototípust fejlesztett ki, amely egy célszámítógép és szenzorok segítségével automatikusan az utas testalkatának megfelelő, optimális helyzetet vesz fel.

Minél több irányban, minél kisebb fokozatokban szabályozható egy autó ülése, annál pontosabban állíthatjuk be igényeinknek megfelelően – és annál tanácstalanabb a gyakorlatlan autós, vajon mi is a helyes üléspozíció, a végtelen lehetőségek közül hogyan találja meg azt, amelyik ergonómiai szempontból ideális, hosszú távon kényelmes, nem fárasztó, sőt, lehetőleg elősegíti a koncentrációt.

Ez a dilemma hívta életre a Toyota Boshoku automatikus ülésállító rendszerét. A cég a Toyota-csoport autóbelsők kutatásával és fejlesztésével foglalkozó tagvállalata, élén Shuhei Toyodával, az autógyárat megalapító Kiichiro Toyoda unokatestvérének fiával – ez a szoros családi kapcsolat is jelzi, milyen fontossággal bír a Boshoku tevékenysége és kompetenciája a Toyota-csoport, azon belül is a Toyota Motor Corporation működésében.
A szóban forgó ülés háttámlája 300, egymástól függetlenül mozgatható elasztomer blokkból áll össze, amelyek hajszálpontosan képesek lekövetni az utas hátának görbületét. Ezt egy optikai rendszerrel valósítják meg, amely az autóhoz közeledő utas testalkatát kamera segítségével elemzi ki, majd a beülést követően összetett nyomásérzékelők igazítják helyükre a blokkokat.

A Toyota már dolgozik azon az okostelefonos alkalmazáson is, amelynek segítségével az autó felismeri közeledő utasát, és mire az helyet foglalna, előre testre szabja az ülést, méghozzá attól függően, hogy a felhasználó vezetni fog, vagy csak utas lesz az autóban.
A rendszer egyelőre prototípus állapotban van, de a benne rejlő távlatok lenyűgözőek. Az ülés vezérlése ugyanis összekapcsolható a fedélzeti rendszerekkel, az éberség-felügyelettől kezdve a gyorsulásérzékelőkig, hogy dinamikusan változó megtámasztást alkalmazva, az utas felsőtestét megfelelő pozícióba emelve vagy süllyesztve igazodjon a pillanatnyi forgalmi vagy utazási helyzethez. A rengeteg szabadon mozgó blokk minden eddiginél finomabb és pontosabb, akár orvosi minőségű masszázsra vagy akupresszúrára is alkalmassá tehető, sőt, megfelelő programozással akár a helytelen testtartás is korrigálható vele, ami megint csak a fáradékonyság és a koncentrációvesztés ellenszere lehet.

Nem ez az első futurisztikus üléskoncepció, amit a Toyota az elmúlt években kidolgozott: emlékezzünk a 2016-os Lexus UX tanulmányautó kifeszített szíjakból álló, szellőző, adaptív ülésfelületére, vagy a 2013-as Toyota ME.WE koncepció kerti hintaágyat idéző hátsó üléspadjára, amelyet összehajtva az első ülések alá tolhattunk, vagy kiszerelve kényelmes kempingpadként hasznosíthattunk.

Új Ford EcoSport: tovább javított minőség, kényelem, fejlettebb technológia

Az új, sokoldalúbb és kifinomultabb stílusú Ford EcoSport kompakt SUV most még modernebb technológiákat kínál az európai vásárlók számára.

Az új Ford EcoSport kínálatában most szerepel első ízben a terepen és közúton egyaránt jobb tapadást kínáló Ford Intelligens Összkerékhajtás, amely az új, modern 1.5 literes EcoBlue dízelmotorral, 125 lóerős teljesítménnyel és optimális CO₂-kibocsátással* lesz elérhető.

Ugyancsak először rendelhető meg a Ford Performance autói által ihletett, sportos EcoSport ST-Line modellváltozat, és az új EcoSport vásárlói olyan vezetősegítő technológiákra számíthatnak, mint a SYNC 3 kapcsolódási rendszer, az Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika és a Tolatókamera.

A dinamikusabb, keményebb kisugárzású, mégis kifinomultabb külsővel megjelenő új modell 12 látványos fényezéssel, és minden eddiginél több, a személyre szabhatóságot biztosító opcióval rendelhető meg; ez utóbbiak közé tartozik a kontrasztos árnyalatúra festett tető, tetőoszlop, felső ajtókeret, hátsó tetőlégterelő és külső tükörburkolat. A felhasználó-központú, frissebb hatású kabin komfortját ‘lebegő hatású’ 8 colos érintőképernyő és fűthető kormánykerék fokozza, nem beszélve az intelligens tárolási megoldásokról, amelyek közt a több szinten rögzíthető csomagtérpadló is szerepel.

“A modell 2014-es bemutatása óta a Ford 166.000 darab EcoSport kompakt SUV-t értékesített Európában, és az autó eladásai tavaly 40 százalékkal nőttek” – mondta el Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Az új Ford EcoSport még karakteresebb stílust, még több kényelmet, sokoldalúságot és választási lehetőséget kínál a vásárlóknak – s mindezt egy SUV funkcionalitásával és egy városi kisautó praktikumával ötvözi.”

Az új Ford EcoSportot a romániai Krajova üzemben készül, amit 200 millió eurós befektetéssel készítettek fel a legmodernebb gyártási folyamatokra; az autó most jelenik meg az európai piacokon, kiegészítve a márka Ford Edge és a Ford Kuga modellekből álló SUV-kínálatát. Az év későbbi szakaszában várható még a SUV-hangulatú Fiesta Active crossover bemutatása is, aminek forgalmazása jövőre kezdődik Európában.

Európában az SUV-szegmens növekszik a leggyorsabban. A forgalomba helyezett SUV-k száma egyetlen év leforgása alatt 21 százalékkal nőtt. Magyarországon idén ez a szám még magasabb, 38 százalék. 2016-ban már ezek a típusok tették ki Európában a teljes személyautó-értékesítés több mint egynegyedét. Itthon tavaly az SUV szegmens piacrésze 29 százalék, míg az idén már 33 százalék az össz személyautó piacon. Tavaly a Ford több mint 30 százalékkal növelte SUV-eladásait az európai piacon.

Erős és takarékos

A 2018 közepétől megrendelhető Ford Intelligens Összkerékhajtásnak köszönhetően az új EcoSport még jobb vezetési élményt kínál. A technológiát a vadonatúj 1,5 literes Ford EcoBlue dízelmotor és egy hatfokozatú manuális sebességváltó egészíti ki; az erőforrás teljesítménye 125 lóerő, forgatónyomatéka pedig 300 Nm.

A Ford Intelligens Összkerékhajtása észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

A Ford vadonatúj 1,5 literes EcoBlue dízelmotorját arra tervezték, hogy csekélyebb CO₂-emisszió mellett is magasabb teljesítményt adjon le. A kifinomult négyhengeres blokkban innovatív technológiák működnek:

Alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetés víz-levegő töltésű hűtőrendszerrel a hatékonyabb égésért és a csekélyebb károsanyag-kibocsátásért

Integrált szívórendszer a motor optimális levegőellátásához

Magas hőmérsékleti tartományokra tervezett rakétahajtóművek anyagából készített, kis tehetetlenségű turbótöltő a gyorsabb és kontrolláltabb turbó-reakciókért

Gyorsabb, csendesebb és precízebb üzemanyag-ellátást biztosító nagy nyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer

2018 közepétől jelenik meg a modell kínálatában egy 125 lóerős 1,5 literes EcoBlue dízelből és egy vadonatúj, kis belső súrlódású, hatfokozatú manuális sebességváltóból összeállított elsőkerékhajtású hajtáslánc, ami még csekélyebb CO₂-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást biztosít. Az új EcoSport bemutatásakor ez az elsőkerékhajtású kombináció még a Ford 100 lóerős, 1,5 literes TDCi motorjával lesz megrendelhető, amelynek üzemanyag-fogyasztása 4,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 107 g/km.

Ugyancsak szerepel a kínálatban a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjának 140 és 125 lóerős változata is 5,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 119 g/km CO₂-kibocsátással. A palettán 2018 közepén jelenik meg a 100 lóerős 1,0 literes EcoBoost blokk, amihez hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik.

A 125 lóerős 1.0 EcoBoost verzióhoz egy hatfokozatú automata is választható lesz, amellyel a vezető kényelmesen, a kormányoszlopra szerelt váltófülekkel is kapcsolhatja a sebességfokozatokat. E változat üzemanyag-fogyasztása 5,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 134 g/km lesz.

Az új EcoSport rugózását és irányíthatóságát kifejezetten az európai vásárlók elvárásaihoz igazították a mérnökök, optimalizálva a rugók, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a hátsó csatolt lengőkar és az Elektronikus Stabilitásprogram beállításait és a kormányrásegítés mértékét.

Kemény, mégis kifinomult stílus

Az új Ford EcoSport külső megjelenését a merész és dinamikus SUV-stílus jellemzi, így méltó párja a közepes méretű Kugának és a nagyméretű Edge-nek.

A középen domborúra formált motorháztető letisztultabbá varázsolja az autó orr-részének összhatását; annál is inkább, mert a fűtött ablakmosó-fúvókák a gépháztető alatt rejtőznek. Az EcoSport első részét az új, nagyméretű, trapéz alakú hűtőrács és a látványosan megdöntött fényszórók uralják; ez utóbbiak gázkisüléses technológiával működnek, és a stílusos LED nappali menetfényt is magukban foglalják. A ködfényszórók döntött foglalatának formájához a hátizsákok hevedere adta az ötletet, ami szintén egyértelmű dizájn-utalás az autó kalandkedvelő hangulatára.

A formatervezők az EcoSport hátsó lökhárítóját és hátsó világítását is átalakították, hogy letisztultabb és harmonikusabb látványt teremtsenek. A vásárlók 12 mutatós fényezés közül választhatnak, köztük a Lightning Blue és Ruby Red színeket, illetve egy élénk narancssárga Tiger Eye árnyalatot; ráadásul az új, kontrasztos tetőfényezésekkel még inkább saját egyéniségükhöz alakíthatják az autó megjelenését.

Az EcoSport különleges karakterét hatásosan hangsúlyozzák ki az új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek sokféle felülettel (Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey és High Gloss Black) választhatók. Az autó képe még egyedibbé varázsolható a különleges, csomagtérajtóra szerelt pótkerék-opcióval.

Könnyebben használható kezelőszerveivel és lágy tapintású anyagaival az utastér a kifinomultság új szintjét kínálja, ráadásul az ergonomikus kialakítású középkonzolon is kevesebb gomb található. Az új tervezésű ülések mind az első, mind a hátsó sorban kényelmesebbek lettek, és az opcionális részleges bőrkárpitozás minőségibb benyomást kelt. Az állítható kabinvilágítás segítségével az utasok pillanatnyi hangulatukhoz igazíthatják az utastér fényeit; ehhez hétféle szín közül választhatnak.

Az utastér intelligens tárolási megoldásokat kínál, köztük az állítható magasságú raktérpadlót, amit magasabbra emelve növelhető a rejtett rakodórekesz mérete, lejjebb engedve pedig nagyobb – 334 literes – csomagtér alakítható ki. A különleges, acélnál is szilárdabb méhsejt-szerkezetű csomagtérpadló több mint 300 kilogrammal terhelhető. Az első ülések közti konzol tetején felnyitható és csúsztatható kartámasz található; a konzol ideális helyet kínál a tableteknek vagy a rágcsálnivalóknak, a CD-tartó pedig új helyre, a kesztyűtartó fölé került.

Az új EcoSport kínálatában először jelenik meg a sportos EcoSport ST-Line kivitel, csatlakozva az Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line és S-MAX ST-Line modellváltozatok sorához. A merész kiállású verzió sportos menetdinamikájáról erős és takarékos EcoBoost benzin- és TDCi dízelmotorok gondoskodnak.

Az EcoSport ST-Line látványos elemei a Ford Performance izomautóinak formavilágát idéző lökhárítók és oldalsó légterelő szoknyák, a feketére fényezett tetősínek és fényszórókeretek, a 17 colos Dark Tarnish könnyűfém keréktárcsák, az ST-Line emblémák, az eltérő színű tető és külső tükörházak; mindez az autó alapfelszereltségéhez tartozik. Az utastérből sem hiányozhatnak az ST-Line megoldások: a bőrborítású és alul lapított karimájú kormánykerék, a vörös ültésekkel varrott, környezetbarát reciklált poliészterből készült Miko®-Dinamica betétekkel díszített részleges bőrkárpitozás, a bőrborítású kézifékkar és váltógomb, az ST-Line emblémával díszített küszöbdíszlécek, valamint a rozsdamentes acélból készített sportpedálok.

Kifinomult vezetősegítő technológia

Az új Ford EcoSport erősségei közé tartozik a magas, SUV-stílusú üléshelyzet és az élvezetes Ford-menetdinamika, ám még ezek az előnyök is tovább fokozhatók a fejlett technológiák segítségével.

A Ford kifinomult SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel. A SYNC 3 az EcoSport ‘lebegő kialakítású’ 8 colos érintőképernyőjéről vezérelhető, amit a felhasználók a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhetnek. A SYNC 3 rendszer 6,5 colos színes érintőképernyővel is megrendelhető, és a kínálatban egy 4,2 colos színes kijelző is szerepel Bluetooth-kompatibilitással és két USB-bemenettel.

A zenehallgatás élményét egy új B&O PLAY hangrendszer emeli új szintre; a tíz hangszórót (köztük egy csomagtérben elhelyezett mélynyomót és egy műszerfalba épített középhang-sugárzót) kifejezetten az EcoSport utasteréhez kalibrálták, és a legmodernebb digitális jelerősítővel kötötték össze a precíz kiegyenlítés és hangkeverés, valamint a surround hanghatás érdekében.

Az EcoSport kínálatában most először jelenik meg a sebességkorlátozások betartását segítő Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika, valamint a magabiztos és biztonságos parkolást biztosító Tolatókamera is.

Az automatikus fényszórók és az esőérzékelő ablaktörlők sok terhet levesznek az autós válláról, aki így jobban összpontosíthat a forgalomra, miközben élvezi a fűtött kormánykerék és az Elektronikus Automatikus Hőmérsékletszabályozás kényelmét. A vezetés kényelmét olyan megoldások is növelik, mint az új, 4,2 colos digitális műszeregység, amelyen könnyen áttekinthetők a legfontosabb információk, vagy a motorosan behajtható külső visszapillantók, amelyek fűthetők is, így az autós hamarabb indulhat útnak a fagyos reggeleken.

A vezetősegítő technológiák kínálatában megtalálható még a Holttérfigyelő is, ami jelzi, ha egy autó jelenik meg a Ford holtterében, valamint az alapfelszereltséghez tartozó Borulásvédelem, ami a motor forgatónyomatékának szabályozásával segít, hogy a vezető mindig megőrizze uralmát a jármű fölött.

Az utasvédelem elemei közt fontos megemlíteni a vezető- és utasoldali első légzsákokat, a vezetőoldali térdlégzsákot, az új oldallégzsákot, ami extra védelmet biztosít a mellkasnak, és különleges tervezésével elmozdítja az utasok testét a behatástól, valamint az új függönylégzsákot, ami maximális oldalirányú védelmet biztosít. Az EcoSport védelme is minden eddiginél hatásosabb lett: az alapfelszereltségnek a riasztórendszer is része.

“Még jobb minőség, fejlettebb technológia és még sokoldalúbb szolgáltatások; az új EcoSportot minden szempontból a kompakt SUV-vásárlók legújabb elvárásaihoz formáltuk” – jelentette ki Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója, majd így folytatta: “Az autósok minden eddiginél több SUV-t vásároltak idén, és várakozásain szerint az SUV szegmens jövőre tovább növekszik. Ezért is vagyunk büszkék arra, hogy ebben a szegmensben a prémium Edge és az idén nagyon sikeresen bevezetett megújult Kuga mellé jövőre egy ízig vérig európai kompakt SUV-t vezetünk be B szegmensbe.”

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK