Főoldal Blog Oldal: 291

[TESZT] Opel Crossland X 1.2 Innovation – turbómentes apróság

Az Opel Crossland X egyike azon nóvumoknak, amelyek már az Opel-PSA egyesülés égisze alatt láttak napvilágot. Hová is pozícionálhatjuk az autót? Egyértelműen a mini SUV/crossover szegmensbe, s a parányi jelző egyáltalán nem túlzás – legalábbis a külső paramétereket tekintve. 1.2 literes szívó benzinessel teszteltük a Crossland X-et.

Pedig létezik belőle 1.2 turbó, 1.6 turbódízel is, az 1.4-es benzinesek egyelőre hiányoznak a palettáról. Annyi baj legyen, ha már downsizing, akkor kötelező a sorhármas blokk, s hogy még izgalmasabb legyen a helyzet, nem árt, ha a turbófeltöltőt elfelejtjük. Az Opel Crossland X 1.2 esetében minden egyben volt ahhoz, hogy kíváncsiságunk végig csúcsra legyen járatva.

Ugyanis az első intuíciók már a küllem vizslatásakor kezdődnek, nem is akárhogyan. Emlékeznek biztosan az Opel ADAM megjelenésére, mekkora port kavart a történet, persze szigorúan pozitív értelmezéssel. Egyedi, trendi, nem titkoltan a gyengébbik nemet célozva. Színesen, csillogón, mindenféle vizuális részletelemet bevetve. Az Opel Crossland X 1.2 ezen a vonalon halad tovább: a konfigurálásnál rengeteg ötletünk és lehetőségünk lehet arra nézve, hogy a leginkább custom jelleget kapjuk; az élénk, feltűnő színárnyalatokat jól kiegészíthetjük például teljesen más tónusú tetőidommal, és hozzá válogathatunk mindenféle krómcsíkokat, díszbetéteket, aprócska részleteket.

Jó lóra tett az Opel: még mindig virágkorukat élik a mini SUV-k

Minden megvan tehát ahhoz, hogy az Opel Crossland X 1.2 népszerű legyen. Ráadásul manapság talán a leginkább populáris szegmensek egyike, ha nem az első helyezettje a SUV, illetve crossover osztály, tehát emiatt sem hanyagolandó a projekt. Persze kell hozzá megfelelő belpiac, igény, és máris minden rendben.

Tehát a Opel Crossland X 1.2 kialakítása miniterepjárós, ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy terepjáró lenne az autó. Unalomig ismételt tézis ez, anno a Mokka és a testvérmodell Chevrolet Trax esetében hangsúlyoztuk. A hűtőmaszk rajzolata leginkább a Corsa és az Astra jellemvonásait hozza, jó átmenettel, a lámpaburák vonalai vidám, bohókás küllemet kölcsönöznek a megjelenésnek.

Oldalnézetből jól látszik a magasított kaszni, 1605 milliméter pontosan. Ez a paraméter alaphangon átlag, viszont a szegmensben minimálisan elvárt. Tulajdonképp ha a Corsa mellé állítjuk a Crossland-et, mint hasonszőrű versenyzőt, úgy jól látszik a rangsor, ami így is van rendjén. Utána jöhet máris az Astra, majd a Mokka, a Grandland X, aztán az Insignia a legtetején. Ja, az ADAM-ot most sem szabad kihagyni a Corsa alatt, meg van ugye egy Karl is, amit nálunk nem forgalmaznak jelenleg.

Valahogy így néz ki tehát az Opel Crossland X 1.2 helyfoglalása a palettán, ha nem lett volna eléggé egyértelmű. A hátsó traktus tér el talán a legjobban az eddig megszokott opeles jellegtől, hiába, itt már a franciább dizájn érvényesül, a szimplább, letisztultabb GM-maradványok legfeljebb a Mokka kései modelljein láthatók (hasonló kategóriában).

Tényleg lehet benne kényelmesen utazni

Meglepően tágasra sikeredett az Opel Crossland X 1.2 enteriőrje, ami alapvetően az első és a hátsó ülések kialakításánál a legszembeötlőbb.

A vezető- és az anyósülés jellegét tekintve közepesen kemény, a tömöttség jó, az oldaltartás szintén rendben.

Az ülőlapok kicsivel lehetnének hosszabbak, konfigurálásnál nem árt combtámaszt is igényelni a lehetőségek szerint. A hátlapok is jók, átlagos testalkattal (férfi) jól értelmezhetők, kényelmesek, és relatíve hosszabb távolságokon is helyt állnak. A lábterek elöl átlagosak, a középkonzol mindkét elöl helyet foglaló utas számára megfelelő távolságra helyezkedik el, a kezelőszervek ennek köszönhetően optimálisan elérhetők. A fejterek is jók, talán ezek a legjobbak – köszönhetően a magasított kaszninak és tetőívnek.

Hátul is kellemes a helyzet, itt két átlagos méretű felnőtt utas tud utazni párszáz kilométeren keresztül úgy, hogy még – némi túlzással – nyújtózni is tud annak rendje, s módja szerint. A lábterek tehát tágasak, ami nem is csoda, hiszen 2604 milliméternyi tengelytáv áll rendelkezésre. Az egész Opel Crossland X 1.2 4.2 méter hosszú egyébként, ami azért nem is annyira kisautós, igaz?

Túrázáshoz lett tervezve  az Opel Crossland X 1.2. Ennek megfelelően igény mutatkozik a tágas csomagtér meglétére, ami esetünkben meg is van: alapból 410 literrel, azaz majd’ fél köbméterrel gazdálkodhatunk, ha ez kevésnek bizonyulna, előrehajtott osztott hátsó üléstámlákkal elérhető a 1225 liter is.

Mire elegendő 3 henger? 81 LE? És 118 Nm?

No és mit tud nyújtani az 1.2 literes, benzines, három hengeres szívómotor? Meglepően sokat, első blikkre alig hittük el, hogy nincs turbó felcsatolva. Az egység teljesítménye 81 lóerő, ami igen rendben van ahhoz képest, hogy 3 hengernek turbó nélkül kell előállítania – mindezt 11:1 kompresszióaránnyal, 118 Newtonméteres csúcsnyomatékkal 2750 percenkénti fordulatszámon. A teljesítmény maximuma pörgős, 5750 RPM-nél áll rendelkezésre, a nyomatékcsúcs ennél jóval lejjebb érkezik. Az Opel Crossland X 1.2 motorját tehát nem is kell annyira forgatni ahhoz, hogy elkapja mondjuk a városi közlekedés ütemét, vagy masszívan kigyorsítsunk egy-egy olyan szituációban (például előzés), ahol indokolt lehet.

Tartottunk kicsit a fogyasztás alakulásától, de hamar, úgy 60 kilométer megtétele után máris eloszlottak félelmeink. Ugyanis a háromhengeres egység kifejezetten étvágytalannak bizonyult, a gyári városi 6.4 literes átlagot meg is döntöttük kemény 1 tizeddel (6.3). Országúti tempónál volt leginkább elemében a hajtáslánc, 80-90 kilométer/órás tartományban 3.9-4.2 liter közt váltakozott az átlagfogyasztás.

2017 Opel Crossland X 1.2 specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1199 cm³

Maximális teljesítmény: 81 LE @ 5750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 118 Nm @ 2750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4212 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1605 mm

Tengelytáv: 2604 mm

Első gumik mérete: 215/50 R17

Hátsó gumik mérete: 215/50 R17

Tömeg, üresen: 1163 kg

Megengedett össztömeg: 1690 kg

Csomagtartó mérete: 410 liter, 1255 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 188 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 s (gyári), 8.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 115 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Apple iPhone X
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

 

 

A Ford Jobb Világ elnevezésű projektje által javulnak a higiénés állapotok Indiában, a víz tisztább Mexikóban

A Ford Motor Company bejelentette a Bill Ford Jobb Világ Projekt (BFBWC) részeként működő, 200 ezer dolláros alap létrehozását, hogy két olyan nemzetközi projektet támogasson, amely jelentős fejlődést hoz az Indiában és Mexikóban élő emberek számára az egészség és a higiénés körülmények területén. 2015-ben, a Ford Volunteer Corps megalakulásának 10. évfordulóján kezdődött az a közösségfejlesztési kampány, melynek ez az alap is része.

A felhívás a Ford Alapítvány és Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke közös ötlete volt. A program lehetőséget biztosít az önkéntes munkavállalóinak, hogy világszerte olyan helyeken dolgozhassanak együtt a közösségi aktivistákkal, ahol a Ford üzletileg jelen van. A program arra ösztönözi a munkavállalókat és a közösségi partnereket, hogy olyan globális problémák megoldásával kapcsolatos ötleteket nyújtsanak be, mint a mobilitási kérdések, az élelmiszerhiány, a víz és a lakhatás.

„Nagyon büszke vagyok munkatársaink tevékenységére, akik azért dolgoznak, hogy a világban pozitív változások következzenek be” – fogalmazott Bill Ford. „Az alapvető szükségletekhez való hozzáférés sok közösség számára még mindig nem egyértelmű, és ennek a projektnek azonnal érzékelhető az emberek életminőségére gyakorolt pozitív hatása.“

India

Az indiai Kancheepuram Chennaion kívül eső, vidéki területein, ahol az illemhely és a saját mosdó ismeretlen fogalom, a 140 000 dolláros alap a következőket biztosítja:

100 darab, lakóhelyen kialakított SMART illemhelyet, amely 3 faluban 300 vécét jelent. A SMART illemhely belső világítással van ellátva, lehetőség van benne a kézmosásra, illetve a fenntartható használat és a karbantartás érdekében föld alatti, dupla derítős rendszerrel működik.

A helyes higiénés és egészségügyi gyakorlat elsajátítását célzó programot az ott élők számára.

„Ezekben a falvakban az emberek általában a szabad ég alatt végzik a szükségüket” – mondta el Jennifer Leonard, a Ford fékrendszer-mérnöke, aki egyben a projekt vezetője is. „Ez a gyakorlat a betegségek terjedéséhez és a gyermekhalandóság, illetve a nők elleni támadások számának növekedéséhez vezet. Ezzel a programmal az a célunk, hogy javítsunk az egészségügyi körülményeken, valamint lehetőséget nyújtsunk az embereknek arra, hogy elvonulhassanak, s ezáltal méltóságot és a biztonságot biztosítsuk számukra.”

A tervek szerint a kancheepurami építkezés januárban kezdődik, és 2018 őszén fejeződik be. Az illemhelyek üzembe helyezése a Chennai-telepi Ford önkéntesek segítségével történik. A projektet a Gramalaya nevű, SMART illemhelyek üzembe állítására szakosodott, indiai nonprofit szervezet irányítja. A 30 éves közegészségügyi tapasztalattal rendelkező Gramalaya célja, hogy segítsen megszabadulni Indiának attól a gyakorlattól, hogy lakosai szabad ég alatt végezzék a dolgukat.

Mexikó

A mexikói Hermosillo melletti Guayacanban drága kincs az ivóvíz. A 60 000 dolláros támogatási alap a következőket fedezi:

A Guayacan Közösségi Központ létrehozását, ahol a lakosok tisztított vízhez, illemhellyel felszerelt fürdőszobához és a kézmosáshoz elengedhetetlen folyóvízhez juthatnak.
Otthoni vízszűrő rendszer biztosítását 750 család számára, egyszeri, 5 dolláros díj befizetése ellenében. A Ford az Aqua Clara International nevű céggel dolgozik együtt, amely egy víztisztítókat gyártó michigani nonprofit cég.

A helyi egyházzal együttműködve, vasárnaponként ingyenes reggelit.
Olyan közösségi központ létrehozását, amely egyúttal további képzéseknek és egyéb nonprofit szolgáltatásoknak ad majd otthont.

„Mexikó északnyugati részén a vízben magas az arzén mennyisége. Ez a projekt biztosítjaaz emberek számára a biztonságos ivóvízellátást, valamint egy olyan helyszínt, ahol találkozhatnak és összegyűlhetnek” – magyarázta el Cindy Turner, a Ford mérnöke és a projekt vezetője. „A tiszta víz alapvető szükséglet, ezért bízunk abban, hogy a projekt óriási hatással lesz a közösségre.”

A szervezők most intézik az építkezés jóváhagyását, és arra számítanak, hogy az építkezés még ezen a télen elkezdődik.

A 2017-es alap harmadik támogatottjának nevét később hozzák nyilvánosságra.

Korábbi projektek

A Bill Ford Jobb világ felhívás már az elmúlt két évre visszatekintve is jelentős eredményekről számolhat be.

2016-ban a Thaiföld Tiszta Víz közösségi projekt 200 000 dollár támogatást kapott arra, hogy kilenc vidéki iskolában tisztítórendszerek, mosdókagylók és mosdók segítségével fejlessze a tiszta vízhez való hozzájutás lehetőségét. A Ford önkéntesei segítettek a lakosoknak 100 banáncserje és egyéb haszonnövények telepítésében. A termés egy részét az iskolában ebédkor osztják ki, a másik részét eladják, a bevételt pedig az iskola mezőgazdasági kezdeményezéseire fordítják.

A thai programnak végül 13 iskola és 3300 ember látta hasznát. Csaknem 200 Ford-munkatárs utazott el a Bangkoktól mintegy 210 kilométerre fekvő Chanthaburi régióba, hogy segítsen a fejlesztési munkálatokban.

A GoodTurn App projektet, amely 250 000 dollár támogatást nyert az alapból, idén nyáron vezették be az Apple Store-ban. Az alkalmazás a Ford Motor Company önkénteseit köti össze olyan nonprofit közösségekkel, amelyeknek emberek szállításával kapcsolatban kell segítséget nyújtani. Az ötlet szellemi szülőatyja Cecil Saint Pierre, a Ford korábbi konfliktusövezetekből származó ásványi anyagok elemzője, a fejlesztő pedig a detroiti Mercy Egyetem volt. A GoodTurn alkalmazást arra használják, hogy Michiganből segélyszállítmányokat juttassanak el a Harvey az Irma és a Maria hurrikán áldozataihoz.

Az alkalmazást a Ford és a Mercy Egyetem folyamatosan fejleszti, és a tervek szerint hamarosan az Android operációs rendszerű eszközökön is hozzáférhetővé válik, valamint webes felületet is kap.

Íme, az új Nissan LEAF árazása

Több, mint 300.000 eladott autó és közel 3,5 milliárd megtett kilométer. A vadonatúj Nissan LEAF új mércét állít fel az elektromos autók dinamikusan növekvő piacán.

Az ügyfelek nagyobb hatótávot, fejlett technológiákat és egy dinamikus új formatervet kapnak. Az új nagyobb 40 kWh-s, 378 km-es (NEDC) hatótávot kínáló akkumulátorral az új LEAF indulóára állami támogatással 8 490 000 Ft.

A Nissan LEAF mérnökei nem csupán saját tapasztalataikra, de a vásárlói visszajelzésekre is nagy hangsúlyt fektettek az új modell megtervezése során.

A modell új technológiáinak – ProPILOT autonóm vezetés, ProPILOT parkolás, e-Pedal –, illetve a nagyobb teljesítménynek, hatótávnak, továbbfejlesztett kifinomultságnak, komfortnak és kényelemnek köszönhetően a tulajdonosok magabiztosabb, izgalmasabb vezetési élményben részesülhetnek és még inkább kapcsolatban maradhatnak a világgal.

Emellett a vadonatúj LEAF rendelkezik a Nissan Intelligens Vezetési technológiái közül a legfontosabbakkal: ProPILOT, ProPILOT Park, e-Pedal.

Az új e-Pedal technológiával a vezetők mindössze egy pedál lenyomásának szabályzásával gyorsíthatják, lassíthatják és állíthatják meg az autót. Míg a ProPILOT vezetéstámogató rendszer szabályozza az elöl haladó jármű mögött tartott távolságot, és kormányozza is a járművet, hogy segítsen azt a sáv közepén tartani.

Egy modell – négy felszereltségi szint

Az új Nissan LEAF négy felszereltségi szinttel vásárolható meg: Visia, Acenta, N-Connect és Tekna.

A kezdő felszereltségi szint a Visia, melynek induló ára állami támogatással 8 490 000 Ft. A kezdő felszereltségi szint is olyan extrákat tartalmaz már, mint a 6 légzsák, infotainment rendszer, e-Pedál, távolsági fényszóró asszisztens, Intelligens sávelhagyás-jelzés és –megelőzés vagy az Intelligens holttér-figyelő.

Az Acenta verzió még gazdagabb felszereltséggel rendelkezik, mely 8 990 000 Ft-ról indul állami támogatással. Az Acenta felszereltségi szint olyan további extrákat tartalmaz, mint az Intelligens sebességtartó automatika, NissanConnect EV 7″-os érintőkijelzős navigációs és multimédia rendszer Apple CarPlay® és Android Auto® csatlakozással és tolatókamerával, 16″-os könnyűfém keréktárcsa illetve LED fényszórók automata beállítással és LED nappali menetfénnyel.

Az N-Connect felszereletségi szint, amely 9 490 000 Ft-tól érhető el állami támogatással, tökéletes választás azok számára, akik értékelik a kényelmet és szeretik a fejlett technológiákat. Az N-Connecta felszereltség olyan további extrákat nyújt, mint az Első és hátsó parkolássegítő érzékelők, 17″-os könnyűfém keréktárcsa vagy a Intelligens 360 fokos parkolókamera, mozgó tárgy észlelése és Intelligens éberségfigyelő rendszer.

Végül a legmagasabb a Tekna felszereltségi szint, mely amellett, hogy az összes kulcsfontosságú technológiát tartalmazza, kiegészül a ProPILOT fejlett vezetéstámogató rendszerrel is, így megtestesítve a Nissan Intelligent Mobility jövőképét. Ezen felszereltségi szintnek induló ára 9 950 000 Ft állami támogatással. Továbbá ezen felszereltségi szint része még a BOSE® hangrendszer 6 hangszóróval és mélynyomóval a tökéletes hangzás érdekében.

Az új modell felszereltségi szintjei lehetővé teszik, hogy minden ügyfél megtalálja a számára legtökéletesebb Nissan LEAF-et.

A vásárlók mindemellett most ajándékba kapnak egy Dynamic Csomagot is, melynek értéke 319 000 Ft és olyan külső illetve belső díszítőelemeket tartalmaz, mint a kék csomagtérajtó, kék tetőspoiler, kék oldalsó alsó díszléc, kék tükörborítás, kék díszléc az első lökhárítón illetve velúr szőnyegek kék varrással.

Az új Nissan LEAF 10 különböző színben rendelhető, melyek közül hat metál, egy gyöngyház, egy pedig két tónusú fényezésű.

Az új Nissan LEAF már megrendelhető a Nissan magyarországi márkakereskedéseiben.

Megkezdődött az új BMW X7 előszériás modelljeinek gyártása

A BMW Group spartanburgi gyára gőzerővel készül a vállalatcsoport eddigi legnagyobb SAV modelljének tömegtermelésére. Az első BMW X7 jövő év végén érkezik.

A BMW Group egyesült államokbeli, Spartanburgben működő gyára 2017. december 19-én megkezdte az új BMW X7 első előszériás modelljeinek legyártását, amellyel kezdetét vette a vállalatcsoport valaha készült legnagyobb SAV (Sports Activity Vehicle) modelljének 2018 végi debütálásáig hátralévő tizenkét hónap visszaszámlálása. Az újdonságra az elkövetkező egy esztendőben a legextrémebb körülmények és a legváltozatosabb tesztek várnak.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az új BMW X7 is Spartanburgben, a BMW X modellcsalád otthonában készül majd. Egy rendkívül különleges modell érkezését készítjük elő, munkatársaim pedig már nagyon várják a bajor prémiummárka eddigi legnagyobb személyautóját. A BMW X7 tömegtermelésének beindításával nem kevesebb, mint öt BMW X modell készül majd nálunk, amelyeket a világ mind a négy sarkába exportálunk” – nyilatkozta Knudt Flor, a BMW Group spartanburgi gyárának igazgatója.

Az egyedülálló kisugárzást álcázó karosszériafólia rejti

Spartanburgben az előszériás modellek legyártásával a jövőbeni sorozatgyártás idő előtti tökéletesítése és optimalizálása is megtörténik, hiszen a BMW X7 tömegtermelésben kínált példányai a BMW X5 és a BMW X6 gyártósorain látnak majd napvilágot. A sorozatgyártást előkészítő folyamatokat különlegesen képzett oktatócsapat felügyeli, miközben a szakemberek ezzel párhuzamosan az újdonságot gyártó személyzetet is felkészítik.

A Spartanburgben készülő előszériás modellek a gyártósorokról egyenesen a típust fejlesztő tervezőmérnökökhöz gurulnak, akik a homologizációs és regisztrációs folyamatok után hónapokon át tartó, átfogó tesztelésnek vetik alá a technikát. A hosszú távú nyüstölést extrém körülmények közötti teljesítménypróba követi, amelynek keretein belül a mérnökök a Death Valley Nemzeti Park sivatagi hőségében és Skandinávia hóval, illetve jéggel borított lejtőin is vallatóra fogják a modellt.

Az előszériás példányok részletes formanyelvét feltűnő mintázatú, álcázó karosszériafólia fedi el a kíváncsi szemek elől, hogy az új SAV modell egészen a jövő év végi világpremierig megőrizze egyedülálló kisugárzását.

A Spartanburgben készülő ötödik BMW X modell

A Spartanburgben készülő BMW X modelleket a vállalatcsoport nem csupán az Egyesült Államokban, de a világ minden táján értékesíti.

2016-ban a BMW Group spartanburgi gyárában rekordmennyiségű, több mint 411 000 darab gépkocsi látott napvilágot, amely az egyesült államokbeli létesítményt a vállalatcsoport abszolút legnagyobb üzemévé léptette elő. A Spartanburgben készülő modellek mintegy 70 százalékát a bajor prémiumgyártó a világ nem kevesebb, mint 140 országába exportálja. Az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma által vezetett statisztikai adatok szerint a külföldre továbbított összérték tekintetében a BMW Group az Egyesült Államok legnagyobb gépkocsi-exportáló vállalata. A spartanburgi gyár a jelenlegi kapacitás mellett éves szinten maximum 450 000 darab gépkocsi legyártására képes.

A Spartanburgben működő létesítmény több mint 9 000 embernek ad munkát, 2021-re pedig ez a szám 10 000 fölé nő. Napi szinten körülbelül 1 400 darab BMW X3, BMW X4, BMW X5 és BMW X6 modell készül itt, amelyekhez 2018 végén csatlakozik az első BMW X7 is.

Az üzem 1994. szeptember 8-án indította be a termelést, gyártósorairól az azóta eltelt huszonhárom évben hozzávetőlegesen 3,9 millió gépkocsi gurult le. A BMW Group eddig nyolcmilliárd dollárt fektetett be a spartanburgi gyár felépítésébe, működtetésébe és korszerűsítésébe.

*Tekintve, hogy a BMW X7-ből még csak az előszériás példányok készültek el, a sorozatgyártás beindítása pedig előkészületek alatt áll, a modell olyan hivatalos technikai adatait, mint például az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, a következő esztendő egy későbbi időpontjában teszi közzé a gyártó.

Snowkarma és Mental Block: karácsonyi meglepetés a Ford tálalásában

A Ford Snowkhana stábja ismét kitett magáért, ez a film már interaktív, úgyhogy Mental Blockot és Fiesta WRC versenygépét végre mi is irányíthatjuk. Éljük át a képzeletbeli világot, ahol újra meg újra eldönthetjük, hogyan alakuljon a történet – és azt is, hogy a csintalan vagy a rendes megoldást választjuk-e.

A 360 fokos animációban leégethetjük a karácsonyfát, segíthetünk kihúzni a hóból a Mikulás szánját, vagy egy konyhai versenyjelenetben kelbimbók közt szlalomozhatunk; és mindez csakis attól függ, hogy éppen milyen megoldást választasz. A film végén pedig azt is megtudhatod, milyen ajándékra számíthatsz, amikor felébredsz Karácsony reggelén.

A film több mint 25 jelente és 12 különböző beállítása egyetlen ember munkájával készült, aki majdnem 3000 képet készített. Az új epizódban rejtett jelenetek is vannak, amelyek akkor aktiválódnak, ha túl sokáig késlekedsz a döntéssel, vagy ha a csintalan megoldást választod, úgyhogy a film annyiféle megoldást tartalmaz, hogy egyszerre talán nem is tudod mindet végignézni.

Ha kíváncsi vagy rá, mit gondol rólad idén a Mikulás, akkor a lenti linken játssz egy kicsit a ‘Snowkarma: csintalan, vagy rendes?’ filmmel – de aztán ne nekünk panaszkodj, ha a Mikulástól nem azt kapod, amit kívántál!

Pár dolog, amire érdemes figyelni

Bizonyos cselekményszálakat választva előfordulhat, hogy a néző kihagyja a következő dolgok némelyikét, ezért érdemes visszalépni, és újra végignézni a filmet. (Egy tipp: aki a csintalan megoldásokat választja, többet láthat ezekből.)

· Egy először használt kétdimenziós rajz-animáció
· Egy Lego Speed Champions Ford GT drift-bemutatója
· Egy klasszikus filmjelenet néhány szokatlan karakterrel
· Speciális jelenetek, ha a néző túl sokáig bizonytalankodik a döntésével… és ha túl sokszor választja a csintalan megoldásokat

Érdekességek

· Az első film forgatásához használt Fiesta játékautót a Ford Performance egyik munkatársának kisfiától kérték kölcsön; ezt később visszaadták neki, és inkább vásároltak egy újat a forgatásokhoz
· A Snowkarma-epizód forgatásához nyolc flakon hó-sprayt, hét flakon purhabot, hat nagyméretű bútorlapot és összesen 85 darab autó- és emberfigurát használtak
· Az összesen mintegy 3000 képet egy Canon Eos 5D MkII kamera rögzítette
· A díszletek felépítéséhez, a jelenetek megtervezéséhez és a film leforgatásához egy ember 130 órányi munkája kellett. A konyhai jelenetek kivételével az egész film egy fűtetlen télikertben készült.

Az új Lexus LC F igazi Ferrari-vadász lesz

Úgy tűnik, kezdenek egybevágni a híresztelések: a Lexus LC F sokkal keményebb lesz, mint eddig hittük.

Éppen tíz évvel ezelőtt gördült utcára az első F típusjelzésű Lexus (IS F), és a márkán belüli márka az évek során hiteles vetélytársává vált a német autógyárak legsportosabb modelljeit építő, házon belüli tuningosztályoknak. Az idei jubileumot ugyan nem ünnepelte nagy csinnadrattával a Lexus F, de talán jobb is így: a soron következő újdonság ugyanis a jelek szerint minden eddiginél durvább lesz – bizonyos szempontból még az LFA szupersportkocsit is lekörözi.

Noha a gyár továbbra is féltve őrzi a motor- és menetteljesítményekre vonatkozó adatait, egy japán autós kiadvány, a Holiday Auto (az eredeti oldal japán nyelvű) kompetens belső forrásokra hivatkozva izgalmas és ígéretes információkat hozott nyilvánosságra.

Ők ugyanis úgy tudják, a lassan egy éve szabadalmaztatott LC F típusjelzés mögé egy vadonatúj 4.0 literes, V8-as erőforrást sorakoztat fel a márka, a teljesítmény pedig eléri a 612 lóerőt. Ezzel a kupé erősebb lesz, mint a Mercedes AMG GT R (585 LE), a BMW M6 (560 LE) vagy az Audi RS5 (450 LE).

Az is kiderült, hogy az LC F számottevően könnyebb lesz az alapmodellnél, a minimum hétszázalékos fogyókúra szénszálas szerkezeti elemek alkalmazásával 1,8 tonnára csökkenti a kupé tömegét. Mindehhez sportos hangolású felfüggesztést és alaposan feljavított, minden bizonnyal karbon-kerámia fékrendszert kap a modell.

Ezek a sarokszámok viszont nem is a német sportkupék osztályába, hanem egyenesen az ultranagy teljesítményű gran turismók ligájába emelik a Lexust: a Ferrari Portofinót (600 LE, 1730 kg), az Aston Martin DB11 5.2 V12-t (608 LE, 1875 kg) rendkívül közel vannak az LC F-hez. Hatalmas különbség viszont az ár: a japán szaklap szerint ugyanis nagyságrendileg 20 millió japán jen, azaz kb. 47,5 millió forint körül várható az induló ár.
Az egyetlen szépséghiba, hogy az LC F még a fejlesztés fázisában tart. A prototípusok közúti tesztjei szűk egy év múlva kezdődhetnek meg, a szériamodell érkezése pedig 2019 elejére várható. Amikor azonban eljön az ő ideje, akkor jó esélye van arra, hogy márkatársaihoz hasonlóan a Lexus LC F átrendezze az erőviszonyokat.

A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét, ígétetéhez hűen

Év elején tett ígéretéhez hűen, a BMW Group idén több mint százezer darab hálózatról tölthető gépkocsit adott át ügyfeleinek világszerte, fennállása során most először.

E teljesítmény a vállalatcsoport elektromos mobilitás terén betöltött abszolút piacvezető szerepét nyomatékosítja, a személyes mobilitás jövője felé vezető út legújabb mérföldkövének pedig az Észak-Münchenben álló „négyhengeres” toronyház varázslatos fényinstallációja állít emléket. A járműtechnológia területén megkezdett korszakváltás szimbólumaként a BMW Group székháza ma este négy akkumulátor képében tündököl.

„Tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeink idei globális értékesítési mutatója év eleji ígéretünkhöz hűen alakult” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke az idei százezredik hálózatról tölthető gépkocsi december 18-i átadásakor. „99 méter magas székházunk ünnepi megvilágítása az elektromos mobilitás korszaka felé vezető utat jelképezi. Az egy esztendőben értékesített százezer darab hálózatról tölthető modell fontos mérföldkő a számunkra, ugyanakkor ez még csak a kezdet: a forradalmi BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta világszerte kétszázezernél is több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adtunk át ügyfeleinknek, 2025-re pedig huszonöt tagúra bővítjük ezt a palettát. Sikertörténetünk hátterében az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségek idő előtti felismerése áll, és a jövőben is ezen az úton haladunk tovább” – tette hozzá.

Hálózatról tölthető hajtáslánc mindegyik modellsorozatban

A BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája alapvető kiindulópontként tekint az elektromos mobilitásra, és mint ilyen, prémium minőségű modelljei és mobilitási szolgáltatásai folyamatos bővítésével a vállalatcsoport egyre inkább megerősíti technológiai iránymutatóként betöltött piacvezető pozícióját. A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijait egyesítő paletta 2025-re huszonöt tagúra nő, a hálózatról tölthető hajtásláncok és a működésükhöz szükséges akkumulátor-technológiák 2021-ben érkező ötödik generációja pedig – a teljesítményszintek és az installálhatósági kritériumok szerint módosítható, moduláris egységeknek köszönhetően – bármelyik modellsorozat bármelyik tagjába beépíthető lesz. A 2011-ben alapított BMW i divízió égisze alatt a vállalatcsoport már most levédette a BMW i1 és a BMW i9 közötti, valamint a BMW iX1 és a BMW iX9 közötti számsorok mindegyik elemét. 2018-ban sorozatgyártásba kerül a BMW i8 Roadster, majd 2019-ben a tisztán elektromos meghajtású MINI, 2020-ban a BMW X3 hálózatról tölthető hajtáslánc-változata, 2021-ben pedig a bajor prémiumgyártó új járműtechnológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT modell ünnepli világpremierjét – a tisztán elektromos meghajtás előnyeit, a teljes mértékben automatizált járművezetés páratlan kényelmét és megannyi járműkapcsolati innovációt egyesítve, a tömegtermelésben kínált gépkocsik történetében először.

A BMW Group idejekorán felismerte az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségeket és már 2007-ben, a BMW i divízió előfutáraként útnak indította az elektromos meghajtás széleskörű kísérleteire és tesztelésére létrehozott „project i” programot. 2008-ban ezt követően a vállalatcsoport közutakra engedte a tisztán elektromos meghajtású járműtechnológia történetében összeállított eddigi legnagyobb tesztautó-flottát, majd 2013-ban kezdetét vette a világ egyik legelismertebb gépkocsi-koncepciójává magasztalt, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 sorozatgyártása. Az idő közben eltelt négy esztendőben évről évre folyamatosan emelkedett a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránt mutatkozó ügyfél-kereslet, amelyet újabbnál újabb értékesítési rekordok igazolnak.

Piacvezető iránymutató az elektromos mobilitás területén

Azáltal, hogy a BMW Group már több mint egy évtizede megkezdte a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik átfogó technológiai fejlesztését, egyszerre vált úttörővé és piacvezető gyártóvá a hálózatról tölthető modellek szegmensében. Független piackutató intézetek felmérései szerint Európában a bajor központú vállalatcsoport személyautói kimagasló etalonként állnak a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek vadonatúj forgalomba helyezési statisztikáit összesítő tabella élén, 21 százalékos abszolút piaci részesedéssel. Mindez azt jelenti, hogy a hálózatról tölthető gépkocsik között a BMW Group több mint háromszor akkora piaci részt tudhat magáénak, mint a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében. Miközben az öreg kontinensen az autógyártók teljes értékesítési mutatóiból a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek hozzávetőlegesen csupán 2 százalékot tesznek ki, addig a BMW Group esetében ez az érték már most 6 százalék. Más szóval, a bajor prémiumgyártó hálózatról tölthető modelljei aránytalanul nagy piaci részesedést élveznek Európában a versenytársakkal szemben. Globális tekintetben ez az arány még erőteljesebb, kereken 10 százalék.

A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek iránt többek között Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban mutatkozik kiváltképp magas kereslet, ahol ezen modellek a BMW teljes értékesítésének mintegy 7 százalékát teszik ki. Ráadásul Skandináviában, ahol a BMW i3 tisztán elektromos kompakt a legkeresettebb új BMW modell, a bajor prémiumgyártó minden negyedik gépkocsit hálózatról tölthető hajtáslánccal értékesít. Németországban a BMW Group ezen innovatív modelljei közül idén már a tízezredik példányt helyezik forgalomba. A hálózatról tölthető hajtásláncok eközben egyre több modellsorozatban nyerik el ügyfeleink tetszését. 2017-ben már az ikonikus BMW 3-as limuzin minden tizedik darabját plug-in hibrid hajtáslánccal rendelték meg, mialatt a BMW 2-es Active Tourer abszolút globális eladási mutatójának 13 százalékát ugyancsak a hálózatról tölthető hajtáslánc tette ki. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km) 2017 júniusi piaci bevezetése óta világszerte minden tizedik új MINI Countryman modell a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelve talál gazdára. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt, a BMW i3 globális eladásai eközben az egy évvel ezelőtti számok tükrében közel egynegyedével nőttek. Az értékeket a BMW Group 2017. november végén regisztrált eladási mutatói szerint számoltuk ki.

A kilenctagú hálózatról tölthető gépkocsi-paletta mellett a BMW Group már két keréken is valóra váltotta a nagyvárosi mobilitás tisztán elektromos meghajtású élményét: a BMW C evolution névre keresztelt robogó a legújabb akkumulátor-technológiával felvértezve nem kevesebb, mint 160 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel. A modell értékesítési mutató idén a tavalyi év első tizenegy hónapjához viszonyítva 80 százalékkal emelkedtek, az ez idő alatt világszerte eladott 1 500 példány pedig a százezer darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsin felül értendő.

Ünnepélyes autóátadás a BMW Weltben

Eme több mint százezer idei új ügyfelünk egyike ma délután egy rendkívüli meglepetésben részesült: a nyugat-németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartományban élő 80 éves BMW-tulajdonos a BMW Welt csarnokában vehette át vadonatúj, Protonic Blue karosszéria-fényezésű BMW i3 gépkocsiját, amely a vállalatcsoport idén átadott százezredik hálózatról tölthető modellje. Miután a szerencsés tulajdonost személyesen fogadta, az autó kulcsait ünnepélyesen a BMW AG igazgatótanácsának elnöke adta át. „Az elektromos mobilitás életkortól függetlenül minden ügyfelünket izgalommal tölti el. Az idei százezredik ilyen autó átadása számomra is egy rendkívül fontos, különleges pillanat” – fogalmazott Harald Krüger.

A lebilincselő teljesítmény látványos szimbóluma

A személyes mobilitás jövője felé vezető út eme legújabb mérföldkövének egy látványos fényjáték állít emléket: a BMW Group a jövőbe mutató járműtechnológiai fejlődés szimbólumaként négy darab akkumulátor képében világítja meg ma este „négyhengeres” struktúrájáról ismert müncheni székházát. A fényjáték négy órán keresztül, december 18-án este 20 óra és éjfél között látható. Az installációt a vállalatcsoport a Spielmotor Muenchen állami kulturális szervezettel karöltve hívta életre. A BMW Group Münchennel kiépített, egyedülálló kulturális partnersége immáron harmincnyolc esztendőre tekint vissza: a két fél 1979-ben azzal a céllal kötötte meg úttörő együttműködését, hogy tovább fokozzák a város kulturális sokszínűségét és növeljék München szerepét a nemzeti és nemzetközi kulturális szcénában.

Csehországban építi fel a BMW legújabb jármű- és technológiatesztelési létesítményét

A BMW vállalatcsoport több mint százmillió euró összköltségű beruházása munkalehetőségek százaival élénkíti fel Nyugat-Csehország gazdaságát a következő évtized elején.

A mintegy félezer hektárnyi területen felépülő új központban a tisztán elektromos meghajtás, az intermodális digitalizáció és az automatizált járművezetés jövőbe mutató innovációit tökéletesítik majd a mérnökök.

A BMW Group, a cseh kormány és a nyugat-csehországi Karlovy Vary tartomány képviselői 2017. december 15-én, Prágában közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a világ elsőszámú prémiumautó-gyártója a Münchentől két és fél órás autóútra található, csehországi Sokolov városában építi fel negyedik jármű- és technológiatesztelési létesítményét. A százmillió eurós nagyságrendű, több száz új munkahelyet teremtő beruházás a vállalatcsoport tervei szerint már a következő évtized elején rendszerbe áll.

„A BMW Group élen jár a járműtechnológia fejlesztésében. Innovációs iránymutatóként célunk, hogy a legjobb és a legintenzívebb vezetési élménnyel ajándékozzuk meg ügyfeleinket, illetve hogy minden korábbinál átfogóbb digitális kapcsolatot hozzunk létre az emberek, a gépek és az intelligens szolgáltatások között. A Sokolov városába tervezett létesítmény felépítésével olyan úttörő területeken tökéletesíthetjük technológiai innovációinkat, mint a tisztán elektromos meghajtás, az intermodális digitalizáció és az automatizált járművezetés – vezetést támogató rendszereink finomhangolásával így például a valaha kínált legbiztonságosabb közlekedést váltjuk valóra” – fogalmazott Dr. Herbert Grebenc, a BMW AG humán erőforrási részlegének ingatlangazdálkodásért felelős alelnöke a Prágában tartott sajtótájékoztatón.

A Münchenhez közeli Aschheim városában, a franciaországi Miramasban és a svédországi Arjeplog városban a BMW Group jelenleg összesen három jármű- és technológiatesztelési létesítményt üzemeltet, ezek azonban nem rendelkeznek elegendő kapacitással ahhoz, hogy maradéktalanul megfeleljenek a technológia fejlődésével párhuzamosan növekvő tesztelési és tökéletesítési követelményeknek. A vállalatcsoport az elmúlt időszakban ezért gőzerővel dolgozott Németországban és a környező régiókban a stratégiailag optimális helyszínek felkutatásán. „Sokolov városában találtunk rá az innovatív jármű- és technológiatesztelési folyamatainkhoz szükséges legideálisabb feltételekre. Azáltal, hogy néhány éven belül rendszerbe állítjuk átfogó teszthálózatunk első kelet-európai állomását, új lehetőségeket teremtünk és a BMW Group történetében újabb mérföldkőhöz érkezünk. A területet birtokló Sokolovská uhelná vállalattal és az összes politikai féllel kivételesen jó együttműködést építettünk ki, amely a kölcsönös bizalmon alapszik” – mondta Dr. Herbert Grebenc a csehországi helyszínválasztás körülményeiről.

„A cseh kormány és a BMW Group már megkezdte az úttörő együttműködést lefektető megállapodás részletes kidolgozását, amelynek keretein belül a Karlovy Vary tartományban felépülő jármű- és technológiatesztelési létesítmény összes speciális aspektusát figyelembe vesszük. Minisztériumunk nagy örömmel köszönti az effajta beruházásokat, amelyek kimagasló szakmai ismeretekre épülő munkahelyeket teremtenek és jelentős hozzáadott értékként segítik a cseh gazdaságot” – nyilatkozta Tomáš Hüner, a Csehországi Ipari- és Kereskedelmi Minisztérium képviselője.

Jana Vildumetzová, Karlovy Vary tartomány elnöke a sajtótájékoztatón a BMW Group új tesztlétesítményének régión belüli jelentőségét hangsúlyozta ki. „A BMW Group beruházása rendkívül fontos Karlovy Vary tartomány számára. Régiónk egyike annak a három csehországi területnek, amely a közeljövőben jelentős strukturális változások elé néz. Kevés a kutatás, a fejlesztés és az innováció, amelyek következtében munkalehetőségek hiányával küzdünk. Sokolov városában egyre inkább csökkennek a bányászatban rejlő lehetőségek, az emberek így új munkát keresnek. Azáltal, hogy a BMW Group nálunk építi fel negyedik jármű- és technológiatesztelési létesítményét, a régió fejlődésében újabb fejezet veszi kezdetét. A beruházás több száz embernek kínál majd vonzó munkalehetőséget, amely a lehető legjobb pillanatban érkezik. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy Karlovy Vary hosszú távon is a vállalatcsoport erős partnere maradjon és maximális támogatásunkról biztosítsuk a projektet.”

Karel Kučera, a CzechInvest elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón a beruházás Csehországra gyakorolt jelentőségét emelte ki. „Ma egy két és fél éve tartó, részletes tárgyalássorozat végéhez érkeztünk, a sikeres együttműködés kiépítésén több mint kétszáz szakember munkálkodott. A BMW Group jármű- és technológiatesztelési létesítménye kimagasló hozzáadott értéket képvisel a cseh gazdaságban, amelynek fejlesztése a CzechInvest egyik elsődleges célja.”

Új fejlesztőközpont Unterschleißheim városában és negyventagú tesztflotta az utakon

A BMW Group 2016 decemberében jelentette be, hogy az intelligens járműkapcsolati megoldásokon és az automatizált járművezetés innovációi dolgozó fejlesztőrészlegeit egyetlen központban összpontosítja a München melletti Unterschleißheim városában. A komplexum teljes rendszerbe állítása után több mint kétezer szoftverfejlesztő mérnök dolgozik majd egymás mellett azzal a céllal, hogy valóra váltsák és valós körülmények között teszteljék a teljes mértékben automatizált járművezetés korszakát elhozó technológiákat. A fejlesztőközpont 2017-es megnyitásával egy időben a bajor prémiumgyártó egy negyven darab 7-es BMW-ből álló tesztflottát gurított ki az utakra, amely valós körülmények között, az Intel, a Mobileye és a BMW Group úttörő együttműködésének köszönhetően az Egyesült Államok, Izrael és Németország autópályáin, valamint nagyvárosaiban dolgozik a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakát elhozó járműtechnológiák tökéletesítésén.

A BMW Group Csehországban

A BMW Group csehországi értékesítési hálózata 14 márkakereskedést ölel fel. A vállalatcsoport prágai fióktelepe 2006 júniusában kezdte meg működését. 2017 első tíz hónapjában országszerte összesen 6 985 darab vadonatúj BMW és MINI modell talált itt gazdára, amely 18 százalékkal múlja felül az egy esztendővel korábbi értéket. 2016-ban a BMW és a MINI összesített éves eladási mutatója Csehországban 7 013 darabon állt meg, amely éves viszonylatban 7,7 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg. A tavalyi év legkeresettebb modellje a BMW X5, a BMW 5-ös sorozat és a BMW X1 volt, amelyek a teljes értékesítés 14,3, 10,9 és 10,4 százalékát tették ki. A BMW Group számos kulturális eseményt támogat Csehországban, így többek között a Karlovy Vary városában megrendezett Nemzetközi Filmfesztivált és a Českẏ Krumlov-i Nemzetközi Zenei Fesztivált is.

A BMW Group jármű- és technológiatesztelési létesítményei

1971: a BMW Group megnyitja első tesztlétesítményét a Münchenhez közeli Aschheim városában,

1986: rendszerbe áll a vállalatcsoport második tesztlétesítménye a dél-franciaországi Miramasban,

2006: harmadikként csatlakozik be a hálózatba az észak-svédországi Arjeplog városban felépített tesztlétesítmény, amely az északi sarkkörtől mindössze 55 kilométerre délre található,

2015 szeptembere óta: a BMW Group ideiglenes bérleti szerződés keretében a németországi Hof-Plauen repülőtéren végzi egyes sorozatgyártás előtti jármű- és technológiatesztelési folyamatait (és többek között a vezetést támogató rendszerek átfogó tökéletesítését).

Elismerést nyert a Nissan vízgazdálkodása globális nagyvállalatok legjobbai közt

A Nissan a legjobb besorolást kapta a CDP 2017-es Global Water Report vízgazdálkodási jelentésében, és így először került be a gondos vízhasználatért díjazott nagyvállalatok „A” csoportjába.

A vállalat emellett sorozatban a negyedik alkalommal kapott „Vezető” szintű besorolást a CDP klímaváltozási jelentésében.

A korábban Carbon Disclosure Project néven ismert CDP évente rangsorolja a multinacionális vállalatokat vízhasználatuk, illetve a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló erőfeszítéseik alapján. A Nissan egyike annak a 74 vállalatnak, akik a CDP számára adatokat szolgáltató több mint 2000 vállalat közül került be az „A” csoportba.

A Nissan minden egyes gyáregységében törekszik a vízhasználat csökkentésére, illetve a megfelelő vízgazdálkodásra. A vállalat többféle technológiai megoldással, valamint – a helyi vízellátási viszonyokat is figyelembe véve – a vízhasználat csökkentésének elősegítésével és szorgalmazásával, illetve a víz ellátásilánc-menedzsmentjével dolgozik ezekért a célokért minden egyes gyáregységében.

A Nissan kitűzött célja, hogy az új járműveinek teljes életciklusára számított, az üzemanyag vagy az áram előállításával is számoló úgynevezett „well to wheel” szén-dioxid-kibocsátását 2050-re 90%-kal csökkentse a 2000-es értékekhez képest. A Nissan gyártja a világ piacvezető zéró emissziós járművét, a LEAF-et, és az egyes országok kormányaival illetve más vállalatokkal közösen dolgozik az elektromos autók töltését szolgáló infrastruktúra bővítésén.

A Nissan a jövőben is aktívan folytatja a különböző környezetvédelmi feladatok megoldására irányuló munkát, illetve a vállalati értéklánc teljes környezetterhelésének mérséklését a Nissan Green Program cselekvési tervben foglaltak alapján.

A 2000-ben alapított, mára komoly tekintéllyel bíró, brit bejegyzésű CDP nonprofit szervezet mögött összesen 100 billió dollárnyi vagyon felett rendelkező intézményi befektetők állnak. A teljes CDP jelentés (angol nyelven) a www.cdp.net weboldalról tölthető le.

[TESZT] BMW 120d xDrive – túlmutatva egy kategórián

Nem fér hozzá kétség: az 1-es szériájú BMW túlnőtte, kinőtte, átlépte kategóriáját. Még mielőtt közhelyszámba menne az állítás, sietve hozzátesszük, hogy ennek a folyamatnak azért az évek során volt előszele bőven; már 2015-ben is látszott jócskán, mire számíthatunk, mi lesz az útirány. Most a 2017-es, aktuális modell járt szerkesztőségünknél, hogy megvizsgálhassuk a részleteket. BMW 120d xDrive teszt következik.

Mi az, ami elsőként szembetűnő a BMW 120d esetében? Egyértelműen az, hogy nem kicsi, hiába lett bepozícionálva az alsó-középkategória legalsó szintjére. Mondjuk az is igaz, hogy a BMW-nél egyáltalán nem érvényesek a sztereotípiák, gondoljunk csak a 2-es sorozatra, vagy épp a 4-esre: mindegyik esetben érezhető túlmutató koncepció.

Akinek tetszik a hosszú orr, csapott fenék fazon, az imádni fogja a BMW 120d-t. Ez amolyan ötajtós hatchback karosszériaforma, de mégsem, hiszen a kompakt szegmensben nem túl általános, hogy az autó eleje ennyire hangsúlyos legyen. Ennek megfelelően, ha mögöttünk feltűnik egy BMW 120d a tükörből, igazándiból nem tudjuk eldönteni, hogy hármas, netán ötös érkezik – na jó, el lehet nyilván, ha szakavatottabb vénával bírunk a témában.

Elég az hozzá, hogy a markáns, robosztus küllemet a BMW 120d is hordozza jószerivel, a morcosra húzott duplaprojektoros lámpabura kialakítás, a 9 lamellás vesék is a helyük9n vannak. Minden adott tehát a hamisítatlan BMW-arculathoz, jelleghez, ráadásul a méretezés is a helyén van: a szélesség 1765 milliméter, ami ugyebár szintén nem kisautós jellemző.

Hatchback, kicsit újfajta köntösben

Oldalnézetből a BMW 120d a fentebb említetteknek megfelelően hosszú hatást kelt, itt 4329 milliméter a kapcsolódó paraméter. Az ívek gyönyörűen bontják ki az autó formakarakterisztikáját, kecsesen, nagyvonalúan adagolva a részleteket. Persze a kapcsolódó M Pakett is remekül feljavítja az összhatást, a 18-as felnik, valamit az ültetett egységesség mind gyönyörködtetik a szemet, nyilván az menetkomforton ront némileg – de erről majd a cikk vége felé, szokásunknak megfelelően.

Talán hátulnézetből a legegyedibb a BMW 120d, hiszen a kompakt mivolt itt ütközik ki igencsak: a termetes lámpatestek, az ötödik ajtóidom, illetve a tömzsi farkiképzés mind sokat sejtet; a 120d felirat pedig elárulja: igen, BMW, de a hatchback irányvonalból. Unalomig ismételve: kicsi, de mégsem az. És ez kifejezetten paradox.

Minden prémium. Pontosan úgy, ahogyan a “nagyoktól” megszokhattuk

Enteriőr tekintetében sincs oka panaszra a BMW 120d-nek, mivel a kialakítás, anyaghasználat, és maga az egész tálalás a nagytestvéreket idézi. Nyilván nem hatos, vagy hetes szint, de a hármas-négyes kvalitást hordozza, egyedül a férőhely minimalizált értelemszerűen. Amolyan MINI-s feeling, ha behuppanunk, inkább vállban érezzük a szűkítést és a helycsökkentést. Ehhez nagyban hozzájárulnak a sportosra csiszolt ülések, azok háttámlái, viszont a kezelőszervek a korlátozott hely végett közelebbnek tűnnek az átlagosnál.

Nyilván alkatfüggő, hogy ki hogyan éli meg mindezt, de itt viszont képbe jöhet egy kis általánosítás, miszerint a BMW 120d lehetséges, inkább a gyengébbik nem képviselőinek kedvez inkább adottságait tekintve.

 

Nem is baj ez, hiszen ezért fontos minden autógyártónál a kategóriák remek elkülönítése, s ez a BMW-nél az egyik legpozitívabb pont.

A hátsó traktus szintén kompromisszumokat követel kényelem tekintetében, bár meglepően nagynak tűnt első és második nekifutásra is láb- illetve fejtér – kategóriához mérten.

Itt két átlagos termetű felnőtt el-el utazgathat, akár közepesen hosszabb távokon is, de számoljunk azzal, hogy lesznek kitételek.

360 literes csomagteret kapunk a BMW 120d-nél, ezt a méretezést felbővíthetjük a 40:60 arányban osztott hátsó ülések előrehajtásával egészen 1.2 köbméterig. Ez nem rossz arány, ha két személlyel fuvaroznánk mondjuk egy közepes méretű, lapra szerelt IKEA-bútort, vagy bármi mást, ami relatíve nagyobb pakolóhelyet igényel.

Minek is pazarolni a szót a 20d kapcsán?

Legendás motor a 20d, már-már közhelyszámba menően írtunk rengetegszer erről. Most sem dőlt meg a tézis: a 190 lóerős, sornégyes turbódízel maximális teljesítményét kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon produkálja, míg a 400 Newtonméternyi nyomatékcsúcs 1750-nél már rendelkezésre áll.

Az xDrive összkerékhajtás megint a csúcson teljesített, bár csúszós, hókásás utak hiányában nem tudtuk feszegetni hajtáslánc korlátait.

A szokásos 8 gangos automataváltó ismételten hozta kifinomult formáját, időben történő fel- és visszaváltásokkal, észrevétlen működéssel, és nem mellesleg minimálisra húzott üzemanyagfogyasztással: a tesztelt BMW 120d városban 5.2, országúton 3.7 liter gázolajjal be is érte, ami ekkora teljesítményt produkáló aggregáttól több, mint nagyszerű végeredmény.

2017 BMW 120d xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4329 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1421 mm

Tengelytáv: 2690 mm

Első gumik mérete: 225/40 R18

Hátsó gumik mérete: 225/40 R18

Tömeg, üresen: 1430 kg

Megengedett össztömeg: 2005 kg

Csomagtartó mérete: 360 liter, 1200 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 52 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 222 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 6.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.1 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 4.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 113 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK