Főoldal Blog Oldal: 293

Autonóm vezetési rendszerekhez fejleszt mesterséges intelligenciát a Honda és a SenseTime

Az autonóm vezetési rendszerek közelebb vihetnek a balesetmentes közlekedéshez, ezért a Honda kutatási és fejlesztési részlegeként működő Honda R&D Co., Ltd. ötéves időtartamra szóló együttműködési szerződést írt alá a kínai székhelyű, mesterséges intelligenciára specializálódott SenseTime Group Limiteddel.

A SenseTime képfelismerő, illetve mozgó tárgyakat azonosítani képes rendszerei a cég ún. mélytanulási technológiáján alapszanak, melyet a világ egyik legfejlettebb mesterséges intelligenciájaként tart számon a szakma.

A közös munka során a SenseTime mozgótárgy-azonosító rendszerét ötvözik majd a Honda saját fejlesztésű – mesterséges intelligenciához kapcsolódó – algoritmusaival, hogy a jövő járművei minél pontosabban meg tudják ítélni a különféle közlekedési helyzeteket, egyszersmind kockázatelemzésre és „cselekvési terv” készítésére is alkalmasak legyenek. Ha minden az elképzelések szerint halad, a két vállalat kimagaslóan precíz autonóm vezetési rendszerrel rukkolhat elő, amely a városok összetett forgalmi szituációban is képes eligazodni.

Mindemellett a robotika területén is egyesítheti erőit a két szervezet, így minden szempontból ígéretesnek tűnik a jövő.

A Honda és a SenseTime K+F-együttműködésének területei

Mesterséges intelligenciához kapcsolódó algoritmusok autonóm vezetési rendszerekhez

Helyzetelemzés: Forgalmi környezet elemzése, valamint a többi közlekedő, illetve gyalogos aktuális és várható cselekedeteinek felmérése

Kockázatjóslás: Gyalogosok és járművek jövőbeni pozíciójának megjóslása aktuális cselekedeteik, illetve a környezet alapján

Cselekvési terv kidolgozása: A rendszer minden eshetőséget figyelembe vesz, és mindig úgy irányítja (pl. megállás, elindulás, elkerülés) a járművet, hogy a lehető legkevésbé balesetveszélyes helyzetbe kerüljön

A mesterséges intelligenciához kapcsolódó algoritmusok futtatásához kimagaslóan fejlett számítógépek szükségesek

Mesterséges intelligencia társítása a fedélzeti kezelőszervekkel

Merre tartanak a fogyasztók? A Ford 2018-as trendfigyelő tanulmánya megmondja

Az emberek világszerte azt érzik, hogy egyre inkább polarizálják őket a kulturális és a társadalmi változások. A megkérdezett felnőttek 60 százaléka állítja azt, hogy nyomasztja a világban tapasztalható nyugtalanság – áll a Ford legfrissebb trendfigyelő tanulmányában.

Hogy közelebb kerülhessen a fogyasztók által leírt valósághoz, a Looking Further with Ford 2018 (Tekintsünk előre a Forddal 2018)a Ford trendfigyelő tanulmánya nem csupán a világot kettéválasztó problémákat vizsgálja, hanem az olyan, ezekből eredő megoldási mechanizmusokat is, mint az együttérzés, a bűntudat vagy a fokozott aktivista tevékenység. A hatodik éves jelentés szerint globálisan a felnőttek 76 százaléka állítja azt, hogy a tetteik pozitív irányba befolyásolhatják a változásokat.

„Semmi kétség, izgalmas időket élünk” – nyilatkozta Sheryl Connelly, a Ford globális fogyasztói trendekkel és jövőkutatással foglalkozó munkatársa. „A világszintű prioritások átrendeződése, a féktelen politikai felfordulás és a társadalmi egyenlőtlenségek előtérbe kerülése sok, biztosnak hitt pontot érvénytelenné tett, és sokakat teljesen összezavart. Ám a zűrzavarból és az ellentmondásokból olyan újfajta energia és kreativitás látszik kinőni, amely nagyon lelkesítően hat az emberekre.”

A Ford minden évben alaposan megvizsgálja a világot befolyásoló tendenciákat. Autógyártó és mobilitási vállalatként a Ford továbbra is elkötelezetten dolgozik a világ megváltoztatásán – mint ahogyan már száz éve.

A 2018-as trendfigyelő tanulmány legfontosabb megállapításai:
A felnőttek 68 százalékát rendkívüli módon nyomasztja a világban tapasztalható szenvedés, és 51 százalék bűntudatot érez amiatt, hogy nem tesz semmit azért, hogy javítson a világon.

A felnőttek 81 százaléka azt állítja, hogy aggódik a szegények és gazdagok közötti szakadék növekedése miatt.

A 18-29 év közötti felnőttek 52 százaléka vár a márkáktól politikai állásfoglalást.
A felnőttek 73 százaléka gondolja úgy, hogy jobban oda kellene figyelnie az érzelmi szükségleteire, és 57 százalékuk állítja, hogy kevesebbet alszik éjszakánként, mint amennyire szüksége lenne.

A felnőttek 39 százaléka azt mondja, nincsenek fenntartásai azzal kapcsolatban, hogy személyes adatokat osszon meg a cégekkel, de 60 százalékuk tart attól, hogy személyes adataik nyilvánosan hozzáférhetővé válnak.

A felnőttek 52 százaléka úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia többet árt majd, mint használ, ám 61 százalékuk hisz az önvezető járművek jövőjében.

A jelen benyomásai alakítják a jövőtA Ford éves jelentése azért készült, hogy megérthessük, miként befolyásolják bizonyos trendek a fogyasztókat és a márkákat 2018-ban és azután. A 10 meghatározó, 2018-as trend a következő:

Ahol véget ér a józan ész: A politikától a popkultúráig globálisan jól látható, hogy a dolgok a fejük tetejére álltak. Ezekre a változásokra az emberek szélsőségesen eltérő módon reagálnak. Ahogy fokozódik a megosztottság, úgy szűkül a nyílt párbeszédek tere, és fokozódik a túlterheltség érzése. A fogyasztók szomjaznak valami újra, ami segít alkalmazkodni és megbirkózni ezzel az állapottal.

Az aktivisták ébredése: A megosztottság kirángatja a fogyasztókat a megelégedettségből. Mivel az emberek most a szükséges változásokról vitatkoznak, a sablonos bölcsességek és megszokott elvárások felett eljárt az idő.

Előtérben a különbségek: Az egyenlőtlenségek világszerte szembeszökőek. Aktivisták és vállalkozások kísérleteznek azzal, miként lehetne mindenki számára elérhetővé tenni a minőségi oktatást, növelni a hatékony foglalkoztatást, kiegyenlíteni a bérek közötti szakadékokat, és mindenki számára biztosítani az alapvető, megfelelő életszínvonalat és infrastruktúrát.

Együttérző lelkiismeret: A hírek mindenhová elérnek, így teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, milyen kihívásokkal szembesülnek világszerte a fogyasztók. Az emberek egyre inkább átgondolják társadalmi szerepeiket, és egyre jobban odafigyelnek elköteleződéseikre.

A tudat javítása: A fogyasztók és az állami intézmények egyaránt felismerték, hogy addig nem lehet egészséges a test, amíg a tudat nem egészséges. Ezért a szellemi jóllét olyan elsődleges témává vált, ami elől sem az egyén, sem a kormányok, sem a vállalatok nem térhetnek ki.

Kereskedelmi terápia: A legtöbb fogyasztó végtelenül vadássza az újat és a mást, olyan anyagi javakat és élményeket keresve, amelyek elhozzák számára a boldogságot. Az időmegtakarítást segítő szolgáltatások elterjedésével a fogyasztók végre megvásárolhatják azt is, amit eddig még soha: az időt.

Tehetetlen kiszolgáltatottság: Azt állítják, hogy aBig Data képes interpretálni a viselkedésünket, és ez elvileg a fogyasztók javát szolgálja. Ám a Big Data magában rejti a torzulás lehetőségét is. És amikor a személyes információt útjára bocsátjuk, a fogyasztó csupán reménykedhet, hogy a vállalatok felelősségteljesen használják azt.

Technológiai fordulópont: A virtuális valóság, a mesterséges intelligencia, az önvezető technológia már itt vannak, és napjaink részévé váltak. Az emberek világszerte azon tűnődnek, hogy az intelligens technológia ilyen mértékű rohama milyen hatással lesz a társadalomra, és vajon nem lehetséges-e, hogy a hatás sokkal pozitívabb lesz, mint ahogyan azt sok előrejelzés állítja?

Választás: Vajon még mindig a házasság és a szülővé válás jelenti a boldog élet zálogát? A párok manapság nagyon is másként gondolkodnak az elköteleződésről és a beteljesedésről; több a választási lehetőségük, és az előttük álló élet is hosszabb.

Nagy városok, nagy tervek: 2050-re várhatóan a világ lakosságának csaknem 75 százaléka városban lakik majd. Ahhoz, hogy a városokban rejlő lehető legtöbb lehetőséget kiaknázzuk, azaz hogy azokat olyan boldog és egészséges helyekként tartsuk fent, ahol szeretünk lakni, okosan kell megtervezni a közlekedést, a foglalkoztatást, a lakhatást, a kellemes környezetet, és azt az infrastruktúrát, amely megfelelően alkalmazkodik a robbanásszerűen növekvő népességhez.

A jövő hulláma

A Fordot már több mint 100 éve vezeti az a meggyőződés, hogy az emberi fejlődés lelke a mozgás szabadsága. Ma is ez táplálja azt a szándékot, hogy a Ford a világ legmegbízhatóbb mobilitási cégévé váljon.

Ahhoz, hogy az egyre növekvő városok fenntarthatók legyenek, a társadalomnak foglalkoznia kell az olyan változókkal is, mint a közlekedés szükségessége, és meg kell értenie, hogyan alkalmazkodjon az ehhez hasonló szükségletekhez. Az éves trendfigyelő tanulmány az által segít előre jelezni, illetve irányítani ezeket a témákat, hogy biztosítja a fogyasztók aggályainak, félelmeinek, reményeinek, ambícióinak, valamint megoldási mechanizmusainak mélyebb megértését.

A bizonytalanság és a türelmetlenség korában a Ford továbbra is olyan mobilitási megoldások létrehozására összpontosít, amelyeknek a változó időkben is van értelmük. A fogyasztók elvárásai folyamatosan változnak, így a Ford olyan okos járművek tervezésén és fejlesztésén dolgozik, amelyek megállják a helyüket az új terepen.

„Mai, felgyorsult világunkban nincs időnk a könnyelmű, felszínes dolgokra, ezért a tartalmas, nagy hatású dolgokra összpontosítunk” – tette hozzá Connelly. „A Fordnál pontosan ezt a hangulatot tükrözi a munkánk, hiszen megállás nélkül azon dolgozunk, arra koncentrálunk, hogy olyan megbízható, mobilitást segítő megoldásokat állítsunk elő, amelyek jobbá teszik a fogyasztók életét.”

“Amaroknyi” ajándékot szállított a Das WeltAuto Mikulása a Madarász utcai kórházba

Gyerekek arcára mosolyt csalni mindig örömteli feladat, éppen ezért szervez már több éve Mikulás alkalmából ajándékgyűjtést a Das WeltAuto a Heim Pál Gyermekkórház Madarász utcai telephelyének beteg gyermekei számára. December 6-án egy “amaroknyi” ajándékot vitt a télapó az intézménybe.

Rengetek játékot pakoltak a Porsche Hungaria és a márkakereskedői hálózat munkatársai ezúttal is a Fáy utcai székházban elhelyezett Mikulás puttonyba, a Das WeltAuto a korábbi hagyományokhoz hűen idén is ajándékgyűjtést szervezett a Heim Pál Gyermekkórház Madarász utcai telephelyének betegei számára. Egy hétig gyűltek a játékok, ruhák, édességek a Porsche Hungaria székházában, amit december 6-án egy Volkswagen Amarokkal szállított át a Mikulás a XIII. kerületi intézménybe, ahol a gyerekek nagy örömmel fogadták a sok-sok felajánlást, s betegségüket elfelejtve boldogan vették birtokba a játékokat.

„Ezzel a kezdeményezéssel egy picit szeretnénk kibillenteni a gyerekeket a kórházi légkörből, s még ha meggyógyítani nem is tudjuk a beteg gyerkőcöket, legalább egy pár vidám pillanatot csempészünk az életükbe. Éppen ezért szervezünk évről évre gyűjtést a számukra, hiszen egy mosoly minden gyógyszernél többet ér” – mondta el Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

A Toyota szervezeti működése még hatékonyabb lesz

A világ leghatékonyabbnak tartott, egyben legnagyobb és legnyereségesebb autógyártója, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota a jövő kihívásaira felkészülve szervezeti működésének átalakítására készül – áll a cég sajtóközleményében.

Az átalakítás célja a Toyota Csoport vállalatai kapacitásának koncentrálása, illetve a Toyotán belüli és azon kívüli magas szakértelmű, diverzifikált munkaerőállományból a megfelelő emberek megfelelő pozícióba helyezése. A vállalat célul tűzte ki emellett az ügyvezető alelnökök feladatainak megújítását, új, „társ” pozíciók felállítását, valamint a vezetői változások időzítésének előmozdítását a vezetők szerepének és ismereteinek átalakítása, illetve a felsővezetési felügyelet felgyorsítása érdekében. Mindettől a Toyota azt várja, hogy sikerül a vállalati szerkezetet olyan módon átalakítania, amely lehetővé teszi a vásárlókhoz és a megvalósításhoz még közelebbi döntéshozást.

2018 januárjában a többek között a Lexus prémium márkát, a Daihatsu budget márkát és a Hino haszongépjármű márkát is jegyző Toyota a vezetői szervezet megváltoztatását és a szervezeti struktúra felülvizsgálatát tervezi a Toyota Csoport cégei együttműködésének erősítése, valamint az üzleti innováció előmozdítása érdekében. A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota, amely mindig szem előtt tartotta a hatékonyabb megoldások elvét, mindenen átívelő céljának tartja a lehető legkiválóbb autók létrehozását, illetve a diverzifikált, tehetséges munkaerő kinevelését, éppen ezért szakadatlanul dolgozik végrehajtói és vállalati felépítésének fejlesztésén. Miután 2011-ben megismerhettük regionális alapú rendszerét, majd 2013-ban üzleti egység rendszerét, 2016 áprilisában a Toyota alapvető, strukturális változásokat vezetett be, hogy olyan vállalatot hozzon létre, amelyet a szerepkör-alapú szerveződésnél sokkal inkább a termékalapú szerveződés határoz meg. Az üzleti innovációt aktívan előmozdító egyik intézkedések sorában 2017-ben létrehozta az EV C.A. Spiritet. Ez a vállalat az alapvető, strukturális technológiák fejlesztését segíti elő elektromos autók létrehozásához egy olyan üzleti konstrukcióban, amely más cégek számára is részvételi lehetőséget biztosít. Vezetői szervezetének tekintetében a Toyota mindig is nagy hangsúlyt helyezett arra, hogy a megfelelő pozíciót a megfelelő ember töltse be. A kort meghaladó gyakorlat részeként, 2015-ben kinevezték az első nem japán ügyvezető elnökhelyettest, valamint 2017-ben az első, technikai háttérrel rendelkező elnökhelyettest.

A Toyota hisz abban, hogy az elektrifikáció, az automatizáció, az összekapcsolhatóság és az egyéb technológiák fejlődése az autógyártásban elérte a „verseny és koordináció” azon szintjét, amely már más iparágak szereplőinek bevonását is érinti. A Toyota Csoport cégei együttműködésének további erősítése, valamint az üzleti innováció előmozdítása érdekében a Toyota elhatározta, hogy 2018 januárjában átalakítja a vezetői szervezetet, illetve felülvizsgálja szervezeti felépítését. A Toyota soha nem tapasztalt sebességű és fokú változások közepette végzi tevékenységét, és tudatában van annak, hogy eljött a pillanat, amikor a „most vagy soha” elvét alkalmazva, lépni kell. A Toyota tehát ez év áprilisában átalakította a vezetői szervezetet, majd júniusban, augusztusban és novemberben újabb szükséges változásokat eszközölt, és úgy döntött, hogy a hagyományosan áprilisban zajló, további vezetői változások terminusát előre hozza januárra.

„Az autógyártás mélyreható átalakulás korszakához érkezett, ilyen százévente csak egyszer van” – magyarázza Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke. „Semmiféle garancia nincs arra, hogy a következő száz évben az autógyártók továbbra is vezető szerepet töltenek be a mobilitás terén. Döntő ütközethez érkeztünk, amely nem arról szól, hogy ki nyer és ki veszít, hanem arról, hogy ki marad életben és ki pusztul el. Mi erősen szorgalmazzuk a szövetséget más vállalatokkal és ágazatokkal. Ám mielőtt ebbe belekezdünk, nagyon fontos, hogy a Toyota Csoporton belül koncentráljuk a kapacitásunkat. Szerkezeti átalakulásunkban az a cél vezérel minket, hogy hatékonyan birkózhassunk meg a mélyreható változásokkal. A változás a nagy szakértelemmel rendelkező munkatársak esetében a „megfelelő embert a megfelelő helyre” elvet tartja szem előtt, függetlenül attól, hogy mennyi időt töltött a vállalatnál vagy milyen korú az illető. Olyan korban élünk, amikor nem ismerjük a helyes válaszokat. Nálunk mindig az ügyfél az első. Ezt szem előtt tartva olyan emberekre van szükségünk, akik kellően átlátják a munkahelyüket ahhoz, hogy képesek legyenek gyorsan véleményt mondani, dönteni, a genchi genbutsu (helyszínen történő tapasztalatszerzés, problémamegoldás) által gyorsan cselekedni és mindenfajta szituációban megfelelő választ találni. Ahhoz, hogy a mobilitásnak olyan formáit teremthessük meg, amelyekhez az emberek szorosan kötődnek, és hogy képesek legyünk minden ember számára biztosítani a mobilitás szabadságát és örömét, itt a Toyotánál közös szellemiségnek kell létrejönnie, és folyamatosan új kihívásokat kell vállalni” – teszi hozzá az elnök.

A vezetői szervezet és a szervezeti felépítés felülvizsgálatában tervezett főbb változások

1. Vezetői szervezet
• A vezetői szintet nagy szakértelmű szakemberekből kell felállítani, akiket a vállalaton belülről, illetve kívülről kell kiválasztani. Mindezt a „megfelelő embert a megfelelő pozícióba” előremutató gyakorlatát szem előtt tartva történik.
A vezetői szint a Toyota Csoporton belüli és kívüli emberekből kell, hogy felálljon, és női vezetők, nem japán vezetők, technikai hátterű vezetők bevonása által összetettebbnek kell lennie.
2. A vezetők pozícionálása
• Az elnök és az ügyvezető elnökhelyettes támogatása mellett vezető munkatársként, a TMC házon belüli vállalatainál elnöki, szervezeti csoportvezetői pozíciójukban közvetlen rálátásuk nyílik a felelősségi körökre, így közelebb kerülnek a TMC vásárlóihoz, valamint a TMC emberi erőforrásának új generációját nevelik ki.
Ez azt a célt szolgálja, hogy a vezetők aktívabb szerepet töltsenek be.
• A „társ” pozíciót a nagy szakértelmű vezetők számára hozták létre.
Ez a vezetők fejlődésének kiterjesztését célozza.
• A vezetői szervezet átalakítása április helyett januárban következik be (annak érdekében, hogy egybeessen a szervezeti átalakítások idejével).
Mindez a felsővezetés munkahely mellé rendelt felügyeletének felgyorsítását célozza.
3. A szervezeti felépítés változásai
• A vállalati felsővezetéshez kötődő részlegeket, és az üzleti tervező és üzemeltetői üzleti egységet újra kell strukturálni.
A vállalati stratégia szerepét csökkenteni kell. (A vállalati stratégiai részleget, valamint a stratégiai felsővezetői tárgyalóirodát át kell strukturálni.)
Ez a regionális sajátosságokban gyökerező működést szolgálja. (A TMC tengerentúli, regionális központokért felelős szervezeti egységeit át kell alakítani.)
• A japán értékesítési üzleti csoportot az értékesítési csatornák alapjáról regionális alapokra kell helyezni.
Ez lehetővé teszi, hogy a tevékenységek az adott régió igényeinek figyelembe vételével történjenek.
• Létrehozzák a TPS csoportot.
Ez egyesíti a Toyota erősségeit azzal a céllal, hogy a Toyota Production System népszerűsítése által azokon a területeken is növelje a produktivitást, ahol nem folyik gyártás.

A világ első elektromos ride sharing-járművével a MOIA bemutatja ride-pooling koncepcióját

A MOIA a Volkswagen-csoport fiatal mobilitási cégeként mindössze egy évvel alapítását követően máris átfogó ride-pooling-koncepciót mutat be, amely már a jövő évtől alternatív mobilitási lehetőséget kínálva mérsékelheti jól érzékelhetően a nagyvárosok forgalmának terhelését.

A vállalat az „Egymillióval kevesebb autó az utakon” („One Million Cars off the Road”) küldetése jegyében a berlini TechCrunch alkalmával mutatja be elsőként a ride-pooling számára kialakított, jövőbeni ökoszisztémáját. Ugyancsak világpremierjét tartja a MOIA saját fejlesztésű járműve is, amely tisztán elektromos hajtású és kifejezetten a pooling-szolgáltatások jegyében született.

Egymillió autóval könnyítené a MOIA a nagyvárosok terhelését

„Egy esztendővel ezelőtt azon vízió jegyében indultunk a londoni TechCrunch alkalmával, hogy a nagyvárosok partnereként növeljük a közúti közlekedés hatékonyságát. Olyan közlekedési problémákra szeretnénk megoldást kínálni, mint a torlódások, a légszennyezés, a zaj és a zsúfoltság, hatékonyan segítve a városokat hosszú távú fenntarthatósági célkitűzéseik megvalósításában. A legrövidebb idő alatt sikerült minden fontos alapfeltételt megteremtenünk ahhoz, hogy új mobilitási komponenssel egészíthessük ki a nagyvárosok közlekedését. Ride-pooling koncepciónk már 2018-tól készen áll a nemzetközi bevezetésre, illetve azon célunk megvalósítására, hogy 2025-ig egymillió autóval tehermentesítsük Európa és az Amerikai Egyesült Államok nagyvárosait” – hangsúlyozta Ole Harms, a MOIA vezérigazgatója.

Egyik első projektünk keretében 2018 végén, Hamburgban áll üzembe a járműveket is magába foglaló, teljes ökoszisztéma. „Immár a teljes értékteremtési láncolatot kínáljuk a ride-pooling területén, vagy igény szerint annak egyes elemeit” – tette hozzá Ole Harms. Mint elhangzott, különböző üzemeltetői modellekre is lehetőség nyílik, amelyek a városokkal és más partnerekkel közösen alakíthatók ki.

A nyilvánosság előtt első ízben a TechCrunch alkalmával bemutatkozó MOIA-jármű alapvető fontosságú, eddig még hiányzó elemként teszi immár teljessé a pooling rendszerét. Utóbbi az ügyfelek számára készült mobiltelefonos alkalmazást is tartalmaz, amellyel kényelmesen rendelhetnek járművet, illetve fizethetik ki utazásukat. Az alkalmazás már a megrendelést megelőzően tájékoztat, mikor állhat rendelkezésre jármű és mennyibe kerül majd az út. Különleges pooling-algoritmus gyűjti össze a hasonló úticélú ügyfeleket, illetve gondoskodik a járművek magas kihasználtságáról és a felesleges kerülőutak megelőzéséről. A teljes rendszer része továbbá egy járművezetői alkalmazás és az átfogó flottamenedzsment is.

Világszerte egyedülálló elektromos ride-pooling-jármű, hat üléssel

A MOIA-jármű tisztán elektromos hajtású gépkocsi, amely akár hat utas számára is kényelmes helyet kínál. Utastere kellemes és tágas környezettel szolgál, önálló ülésekkel, bőséges lábtérrel, valamint ahhoz is kellő hellyel, hogy minden ülés kényelmesen elérhető legyen. A járművet kifejezetten a ride-pooling szolgáltatások jegyében tervezték és alakították ki, így minden út kényelmes és kellemes élmény. Azon utasok is jól érezhetik magukat fedélzetén, akik nem kívánnak kommunikálni a többiekkel. Mindennek szellemében az ülések olyan különböző kényelmi funkciókat is kínálnak, mint például a tompítható olvasólámpa és az okostelefonok töltésére szolgáló USB-csatlakozó. Minden autó gyors WLAN-kapcsolatot is biztosít. A be- és a kiszállást kifejezetten e célra kialakított, automatizált ajtó és kapaszkodó könnyíti. A csomagok a vezető melletti tágas és jól belátható tartóban kaptak helyet.

„Az abszolút kényelem jegyében született jármű a konzisztens szolgáltatási élmény meghatározó eleme. Ennek megfelelően a MOIA Co-Creation folyamat keretében több lépésben potenciális felhasználók minden korosztályra kiterjedő csoportjait is bevontuk a fejlesztésbe. Számos ötletük már e modellben is megjelent, de ezzel párhuzamosan további jövőbeni változatokon is dolgozunk” – fejtette ki Robert Henrich, a MOIA ügyvezetője.

Fejlesztés rekordidő alatt az agilis munkaszervezésnek köszönhetően

A MOIA-jármű tervezése, fejlesztése és legyártása a Volkswagen Haszonjárművek és a Volkswagen Osnabrück szakembereivel közösen rekord ideig, mindössze tíz hónapig tartott. Hatótávja a WLTP-szabvány szerint 300 kilométer felett alakul, akkumulátora pedig mintegy 30 perc alatt tölthető fel kapacitása 80 százalékáig. „A MOIA és a VW Osnabrück csapatával közösen valósággal újraértelmeztük az autógyártást” – véli Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek elnöke. „Büszkeséggel tölt el minket, hogy mindössze tíz hónap alatt új, s következetesen a ride-pooling céljaira kifejlesztett járművet alkothattunk.” Mint elhangzott, mindezt az osnabrücki gyár agilis munkaszervezése tette lehetővé. A jármű közúti premierjére a jövő év során Hamburgban kerül sor.

A MOIA már 2017 októbere óta teszteli a szolgáltatást Hannoverben, valós üzemi körülmények között fejlesztve tovább az egyes komponenseket, amelynek szintén meghatározó részét képezi a MOIA Co-Creation. A tesztüzem jelenleg húsz Volkswagen T6 Multivan gépkocsival zajlik.

A Lexus LS egy igazi kézzel hajtogatott mestermű

A Lexus új zászlóshajója, a vadonatúj LS nem csupán a prémium kidolgozás és a luxus eddig nem ismert szintjével, vagy épp a forradalmi, világelső aktív biztonsági rendszerek egész sorával igyekszik meghódítani a prémium szegmens csúcskategóriáját.

A modell számos rangos nemzetközi díjjal elismert külső és belső formavilága legalább ennyire markáns szerepet tölt be a már most értékesítési rekordokat döntő modell látványos sikerében. A vadonatúj Lexus LS ajtóborítása bizonyos modellváltozatokban a japán origami-művészet legszebb hagyományait idézi. Ezek a szövetpanelek Kiotó nagy múltú városának egyik apró kézműves manufaktúrájában készülnek, ahol egy különleges tudású takumi mester irányítja a munkát.

A kézi redőzés az ősi japán papírhajtogatás, az origami textilipari megfelelője, amikor egy sima szövetből olyan felületet hajtogatnak, amelynek mintázatát a fények és az árnyékok játéka adja ki. Yuko Shimizu textilművész stúdiójában, a Sankyo cégnél finom anyagokból terveznek és formálnak különleges függönyöket, alkalmi ruhákat és menyasszonyi ruhákat, ez utóbbi egyébként a cég specialitása. Shimizu asszony nap mint nap az őt körülvevő természetből merít ihletet.

„Fölöttünk feszül az égbolt, kavarognak a felhők, folynak a vizek, és ez épp elég” – mondja erről. „Itt van például a mellettünk csordogáló folyó, aminek vize úgy bukik át a kavicsokon, hogy közben izgalmas mintákat formáz. Csak ránézek, és máris támad egy új ötletem.”

A Sankyo cég eredetileg hajtogatógépek gyártásával foglalkozott, ám az évtizedek során Shimizu rengeteg kézműves mesterrel találkozott a szakmában, és lassan megtanulta tőlük a kézi redőzés művészetét. Mindig is arra törekedett, hogy sok különböző forrásból meríthesse tudását, és éppen ez az átlagostól eltérő szemlélet segítette hozzá ahhoz a szakértelemhez, amivel a legmeglepőbb feladatokra is képes megoldást találni – például arra a kihívásra, amellyel a Lexus kapcsán szembesült. Shimizu művészete ugyanis felkeltette a Seiren textilüzem figyelmét, akiknek szöveteiből gyönyörű esküvői ruhákat hajtogatott. A Lexus is használja ezeket a textileket, és amikor az autógyár úgy döntött, hogy az LS modellt a régi japán kézművesség remekeivel díszíti, egyértelmű volt, hogy a textilművész hölgyet kérik fel a hajtogatott ajtóborítás kidolgozására.

A Serien üzem leszállította a hajtogatott panelekhez szükséges szövetet, ami kétségtelenül luxusszínvonalú és tartós anyag volt, csakhogy sokkal vastagabb és sűrűbb szövésű annál, amivel Shimizu általában dolgozni szokott. Éppen ezért komoly kihívást jelentett, hogy olyan ajtópanelt alkosson belőle, ami hűen tükrözi az LS eleganciáját és kézműves kidolgozását, miközben ellenáll minden igénybevételnek, ami egy autóban mindennaposnak számít: a hőmérséklet ingadozásának, a pornak, a dörzsölésnek és még sok egyébnek. Shimizu rugalmas szemlélete szerencsére itt is segítséget jelentett.

„A feladat megoldásához egészen újfajta elképzelésre és a munkamódszerek teljes átalakítására volt szükség” – meséli a művész, aki a korábbi három helyett hat kiválóan képzett munkatárs között osztotta meg az összesen húsz munkafázist.

Így alakult ki az a munkamenet, aminek eredményeképpen három nap alatt elkészül egy ajtópanel. A Sankyo stúdióban általában egyetlen Takumi dolgozik, ám ahhoz, hogy ebből a vastagabb és tartósabb anyagból készíthessék el a paneleket, még egy Takumi segítsége kellett, hogy a két mester együttes munkával, teljes összhangban redőzze a textilt. Ezt az innovációt újabb követte, amikor Shimizu új technikákat alkalmazott, hogy a felületeken szebben érvényesüljön a fény és az árnyék játéka – ehhez pedig az kellett, hogy a hajtások szélessége folyamatosan változzon. Amikor a Nap vagy a kabinvilágítás fénye rávetül a felületre, a fények és az árnyékok térbeli mintákat rajzolnak ki az ajtópanelen, és minden egyes hajtás a Lexus „L” motívumát kelti életre.

Bár Shimizu munkatársai egytől egyig alkalmazottak, mégis úgy tűnik, mintha családtagok lennének. Családtagok, akik energiájuk, törekvésük és tudásuk természetes összhangjával alkotják meg kézzel hajtogatott szövet-költeményeiket. Itt nem egyszerűen termékek készülnek, hanem olyasmi, ami több ennél, és a művésznő azt reméli, hogy mindezt az LS utasai is átérzik majd.

„Rengeteg energiát fektettünk egy igazán gyönyörű dolog elkészítésébe, ami melegséget áraszt magából, hogy az autóban ülők kényelmesen és tökéletes nyugalomban utazhassanak” – fogalmaz Shimizu.

Megkezdték az új BMW M5 gyártását

A BMW M GmbH nagyteljesítményű sportlimuzinjának hatodik modellgenerációja a bajor prémiumgyártó dingolfingi üzemében lát napvilágot, hogy a forradalmian innovatív M xDrive intelligens összkerékhajtással felszerelve a letaglózó menetdinamika és a precíz irányíthatóság vadonatúj dimenzióját tárja fel ügyfeleink előtt.

A BMW M5 visszatért: a bajor prémiumgyártó dingolfingi létesítményében néhány nappal ezelőtt megkezdődött az abszolút sportlimuzin hatodik modellgenerációjának sorozatgyártása. Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm/km) mind a dinamikus menetteljesítmény, mind pedig a precíz irányíthatóság tekintetében új mércét állít fel kategóriájában, mialatt a vadonatúj fejlesztésű és első ízben alkalmazott M xDrive intelligens összkerékhajtás a vezetés legintenzívebb élményével kecsegtet.

„A BMW M5 hatodik generációja az egyik legerősebb modell a Dingolfingban készülő gépkocsik közül. A típus immáron több mint harminc esztendeje a nagyteljesítményű sportlimuzinok abszolút szimbóluma, amely a világ minden táján osztatlan népszerűségnek örvend. Büszkék vagyunk arra, hogy a legendás ikon újabb nemzedékének minden tagja a mi üzemünkben készül” – mondta Dr. Andreas Wendt, a dingolfingi gyár igazgatója az új BMW M5 tömegtermelésének beindítása kapcsán.
2011 és 2016 között a BMW M5 ötödik modellgenerációjából mintegy húszezer darab látott napvilágot Dingolfingban. A modellt az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Németországban övezte a legnagyobb népszerűség. Az új BMW M5 első példányait 2018 márciusának végén adja át ügyfeleinek a bajor gyártó.

Az új BMW M5 műszaki innovációi

A BMW M5 hatodik modellgenerációjának meghajtásáról a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú, duplaturbós V8-as benzinmotor gondoskodik, amelynek maximális teljesítménye 441 kW / 600 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 Nm. Az ötszemélyes élsportoló gyorsulási adatai önmagukért beszélnek: az új BMW M5 álló helyzetből 3,4 másodperc alatt sprintel fel 100 km/órás sebességre, de a 200 km/órához is csupán 11,1 másodpercre van szüksége. A motor erejét a Drivelogic-kal dolgozó, speciálisan az új BMW M5 teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja az M xDrive intelligens összkerékhajtás felé.

A BMW M GmbH kézjegyét viselő M xDrive intelligens összkerékhajtás az új BMW M5 sportlimuzinban ünnepli világpremierjét. Az innovatív rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között. Az új BMW M5 minden vezetési- és időjárási szituációban kimagasló útfekvését emellett a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak köszönhetően a motorból érkező erőt igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani a két hátsó kerék között. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) együttműködése öt különböző hajtáslánc-kombinációt kínál, az állandó összkerékhajtástól egészen a tisztán hátsókerék-meghajtásig.

A szuper-sportautók menetdinamikáját ígérő teljesítmény üzembiztos működése és az optimális hűtőlevegő-ellátás érdekében a tervezőmérnökök jelentősen kiszélesítették az új BMW 5-ös sorozat első kerékjárati íveit és az első lökhárítót nagyméretű légbeömlőkkel látták el. Az új BMW M5 alá típus-specifikus hátsó diffúzort építettek be, a motorháztetőt pedig alumíniumból, míg a tetőt szénszál-erősítésű műanyagból készítették el – ez utóbbit a BMW Group Landshutban működő alkatrészgyárának közreműködésével.

Toyota Gazoo Racing: Alonso is tesztelt

A Toyota Gazoo Racing a kilenc versenyből álló 2017-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) utolsó versenyén ötödször is győzni tudott a Bahreini Bapco 6 órás futamon bemutatott lenyűgöző teljesítményével.

A 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenygép (Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima) több mint egy körös előnnyel nyerte meg a futamot, amelyen a Porsche utoljára vett részt az LMP1-es géposztályban, ezzel 1990 óta először fordult elő, hogy egy legénység öt versenyen is győzni tudjon a WEC (vagy annak elődje, a World Sportscar Championship) egyazon évadában. Legalább ilyen izgalmat keltett ugyanakkor a hír, hogy a versenyt követő teszten Fernado Alonso kétszeres F1 világbajnok pilóta is részt vett.

A TOYOTA GAZOO Racing nem csupán megnyerte az évad utolsó futamát, de eseménydús, izgalmas tesztprogramot is zárt a Bahrain International Circuit versenypályán, az FIA hosszú távú világbajnokság (WEC) 2017-es évadának hivatalos zárónapján.

A legendás motorsport hagyományokkal rendelkező, és a bajnokságból jövőre kiszálló Porschét vereséggel búcsúztató Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda a következőképp fogalmazott a márka sikere kapcsán: „Szeretnék szívből gratulálni mindazoknak, akik támogatták a TOYOTA GAZOO Racinget az idei WEC évadban. Idén júniusban elkísértem a csapatot Le Mans-ba, hogy személyesen támogassam erőfeszítéseiket; a végeredmény személy szerint számomra is rendkívül frusztráló volt. Tisztában vagyok azzal, hogy az ottani teljesítményünk a rajongók számára is csalódást okozott. Le Mans után további kemény versenyek következtek, majd mindezek közepette kiderült, hogy a Porsche kivonulni készül a WEC-ből. A tavalyi Le Mans-i verseny után a Porsche immár riválisaként tekintett ránk. Hiszem, hogy a hozzájuk hasonló vetélytársakkal vívott küzdelmeink során egyre magasabb szintre emelkedett műszaki felkészültségünk, gyorsabbá és erősebbé váltunk. A Porschéval szembeszállva a csapat tagjait – beleértve engem is – egy gondolat foglalkoztatott: Nagyon nem szeretnénk veszíteni! Mindennek hátterében természetesen tiszteletet és hálát éreztünk vetélytársunk iránt. A Porschéval vívott három utolsó küzdelmünk után ismét úgy éreztem, hogy szeretnék részt venni azon a futamon, ahol a Porsche minden erejével felveszi majd a versenyt a Toyota versenyautóival. Ennek volt köszönhető, hogy úgy álltunk rajthoz Fujiban, Sanghajban, majd Bahreinben is, hogy győzni akarunk, és ezt most sikerült is valóra váltanunk. Az már az előző versenyen, Sanghajban eldőlt, hogy a Porsche lesz az idei év bajnoka. Ezúton szeretnék ismét gratulálni a Porschénak. Habár idén kijutott nekünk a bánatból, az utolsó futam után a Porsche érezheti úgy, hogy vissza kellene vágnia, csapatunk pedig végső soron büszkén búcsúzhatott a szezontól. A Porsche csapat tagjait arra kérem, hogy egyszer, valahol hadd mérhessük újra össze az erőnket, hiszen mindkettőnket ez tesz képessé arra, hogy mind jobb autókat gyártsunk. Arra a napra készülve a TOYOTA GAZOO Racing folytatja a mind jobb versenyautók gyártását. A TOYOTA GAZOO Racing pilótáinak, mérnökeinek, szerelőinek, partnereinek és a WEC munkatársainak pedig azt üzenem: a jövőben is dolgozzunk együtt, hogy a lehető legjobbak lehessünk. Végezetül szeretném ismét kifejezni legmélyebb hálámat mindazoknak, akik szurkolóként támogatták a TOYOTA GAZOO Racing csapatát ebben az évadban. A tőletek kapott, hatalmas erő nélkül képtelenek volnánk előre haladni. Az automobil jövője és ügyfeleink mosolya kedvéért vágunk bele újabb és újabb kihívásokba, és teszünk meg minden tőlünk telhetőt. A továbbiakban is számítunk szívből jövő támogatásotokra.”

Miután a csapat idei ötödik győzelmét aratva szombaton megnyerte Bahreini Bapco 6 órás versenyt, visszatértek a Bahrain International Circuit versenypályára, ahol részt vettek a WEC rendes éves kezdő pilótáknak tartott tesztjén. Mike Conway és Sébastien Buemi, a TS050 HYBRID állandó pilótái mellett ezúttal a kétszeres F1 világbajnok Fernando Alonso, valamint a feltörekvő ígéret, Thomas Laurent is részt vett a teszten. A kezdőteszt tökéletes alkalom volt a Le Mans és általában a hosszú távú autóversenyés iránt érdeklődést mutató Fernando számára, hogy vezesse az ultramodern LMP1 hibrid versenyautót. Összesen 113 kört, 611 kilométert tett meg a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenyautóval. A 19 éves Thomas Laurent az idei LMP2 mezőnyben nyújtott, lenyűgöző teljesítményének (többek között a Le Mans-i 24 órás versenyen elért második helyezésének) jutalmaként nyert lehetőséget a tesztre. A reggeli etapban 31 kört tett meg a 7-es rajtszámú TS050 HYBRID-del.

A 36 éves Alonso rendkívüli érdeklődést mutat Le Mans és általában a hosszú távú autóversenyzés iránt, és alig várta, hogy vezethesse a WEC csúcskategóriájára kifejlesztett, ultramodern LMP1 hibrid versenyautót. A bahreini kezdőteszt tökéletes alkalmat kínált erre, miközben a TOYOTA GAZOO Racing csapata megtiszteltetésnek tekintette, hogy ezer lóerős TS050 HYBRID versenyautóját Fernando vezette az eseményen, amely feltétlenül javítja a hosszú távú autóversenyzés ismertségét és népszerűségét. A tesztre való felkészülés részeként Fernando november hetedikén a németországi Kölnben felkereste a TOYOTA GAZOO Racing központját, ahol méretet vettek róla az üléshez, valamint részt vett egy szimulátoros programon.
Egy másik TS050 HYBRID volánja mögött az ígéretes francia újonc: a 19 éves Thomas Laurent is részt vesz a teszten. Thomas idén először versenyzett a WEC LMP2 géposztályában; a bahreini tesztlehetőséget az itt mutatott, elismerésre méltó teljesítményével érdemelte ki.

„Csodálatos nap volt. Egy LMP1 versenyautó tesztelése minden autóversenyző számára különleges élmény, hiszen fantasztikusan vezethető autókról van szó. Végig kiszámíthatóan viselkednek, ami nagy előny. Már régóta szeretnék kipróbálni egy ilyen autót. Ma végre beteljesült az álom, nagyon boldog vagyok” – fogalmazott lelkesen a teszt kapcsán Fernando Alonso.

„Nagyon élveztem a napot. Most először ültem LMP1-es autóban, ez volt eddigi pályafutásom legjobb versenyautója. A leszorítóerő, a hibrid teljesítménynövelés, a fékteljesítmény – minden lenyűgöző volt. Szeretnék a jövőben ismét ilyen autót vezetni. Köszönettel tartozom a TOYOTA GAZOO Racingnek. Kedvesen fogadott a csapat. A szerelők, mérnökök és vezetők egytől egyig barátságosak voltak, amit nagyra értékelek.” – árulta be Thomas Laurent.

„Nagyon izgatottak voltunk, hogy Fernando kipróbálja az autónkat. Amikor nálunk járt Kölnben, mindannyian megtapasztaltuk, micsoda szenvedély ég benne a motorsport iránt; igazi született versenyző. Nagyra becsüljük, hogy érdeklődést mutat a motorsport különböző ágazatai iránt; örömünkre szolgál lehetőséget biztosítani számára, hogy vezessen egy hibrid LMP1-es versenyautót. Nagy érdeklődéssel várjuk a TS050 HYBRID-ről alkotott véleményét” – kommentálta Alonso részvételét a teszten Hisatake Murata csapatelnök.

Azt, hogy mindebből lehet-e hosszútávú következtetéseket levonni Alonso esetleges karrierváltásával kapcsolatban, nem tudni, az mindenesetre kétségtelen, hogy egy a száguldó cirkuszban kétszeres világbajnoki címmel büszkélkedő pilóta leigazolása a Hosszútávú Világbajnokságban még tovább növelné az embert és gépet egyaránt egyik leginkább próbára tevő versenysorozat ázsióját.

Négyszeres elismerést zsebelt be a BMW

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin nemzetközi lapcsaládjának olvasóközönsége idén a BMW i3 tisztán elektromos kompaktot, a BMW 3-as sorozatot, az új BMW 5-ös sorozatot és a BMW X3 harmadik modellgenerációját is fényes kategóriagyőzelemmel tüntette ki.

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin immáron három évtizede minden esztendőben életre hívja legendás olvasói szavazását, amelynek győzteseit a világ legjobb autóit megillető „Auto Trophy” közönségdíjjal ismerik el. A 2017-es szavazáson a BMW négyszeres győzelmet ünnepelt, a fényes trófeával jutalmazott modellek pedig a bajor prémiumgyártó teljes portfólióját felölelik. A BMW 3-as sorozat a középkategóriájú gépkocsik mezőnyében, az új BMW 5-ös sorozat az elnöki limuzinok kategóriájában, a BMW X3 harmadik modellgenerációja a 25 000 és 50 000 euró közötti SUV modellek között, a BMW i3 pedig a tisztán elektromos modellek gyűrűjében aratott diadalt.
Az „Auto Trophy” közönségdíj az autóipar egyik legismertebb trófeája, amely harmincéves tradíciója okán az egyik legnagyobb múltra tekint vissza. A 2017-es szavazáson nem csupán az Auto Zeitung rajongói, de – immáron negyedik alkalommal – a német autós szakmagazin lapcsaládjába tartozó nemzetközi lapok és online felületek olvasói is részt vehettek. A voksolók összesen tizenhat járműosztályban és két speciális kategóriában választhatták ki kedvenceiket.

A BMW i3 idén a tisztán elektromos meghajtású modellekre leadott szavazatok nem kevesebb, mint 35,6 százalékát zsebelte be. A négy évvel ezelőtt bemutatott prémium kompakt, amelyet a BMW i divízió mérnökei már a legelső skiccektől kezdve az elektromos mobilitás követelményei szerint terveztek meg, 2014 óta évről évre a legkelendőbb tisztán elektromos gépkocsi Németországban. Az új BMW i3 (kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 13,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a vele együtt leleplezett BMW i3s (kombinált energiafogyasztás: 14,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a károsanyag-kibocsátástól mentes, zéró emissziójú közlekedést minden korábbinál intenzívebb vezetési élménnyé varázsolja. A BMW Group házon belül kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológiája eközben minden forgalmi szituációban garantálja a hosszú távon fenntartható mobilitást: erőteljes elektromos motorjával (amely az új BMW i3-ban 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre, a BMW i3s modellben pedig 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes), valamint 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kilowattóra energiateljesítményű, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorával a modellpáros tisztán elektromos hatótávolsága hétköznapi körülmények között hozzávetőlegesen 200 kilométer.

A középkategóriájú gépkocsik „Auto Trophy” díját 2017-ben a BMW 3-as sorozat nyerte el. A kategóriában leadott szavazatok 17,7 százaléka újfent kihangsúlyozta a nemrégiben a limuzin és a Touring karosszériaváltozat esetében egyaránt vadonatúj különkiadásokkal gazdagított modellsorozat világméretű népszerűségét. A 3-as BMW legújabb generációjának piaci sikeréhez a középkategóriájú gépkocsik szegmensében egyedülállónak számító járműkoncepciót kínáló BMW 3-as Gran Turismo is nagymértékben hozzájárult.

Új modellgenerációja világpremierjével idén a BMW 5-ös sorozat még tovább erősítette a lélegzetelállító menetdinamika, a fejedelmi kényelem és az intelligens járműkapcsolati megoldások terén megszerzett piacvezető pozícióját. Mindezt az Auto Zeitung német autós szakmagazin ez évi olvasói szavazása is igazolta, amelyen az új 5-ös BMW a szavazatok 26,3 százalékával egyértelmű győzelmet aratott az elnöki limuzinok kategóriájában. Az új BMW 5-ös sorozat nem csupán könnyebb, de jelentősen hatékonyabb is elődjénél (amelyet 2015-ben ugyancsak „Auto Trophy” díjjal tüntettek ki az olvasók). Csúcstechnológiás vezetést támogató rendszereinek köszönhetően ráadásul az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring iránymutató mérföldkőként tündököl a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés felé vezető úton.

A müncheni székhelyű prémiumgyártó idei négyszeres „Auto Trophy”-győzelmét az új BMW X3 sikere koronázta meg. Karakteres formanyelvének, minden korábbinál kifinomultabb, prémium színvonalú utastéri atmoszférájának, illetve a funkcionalitás, a kényelem és az intelligens járműkapcsolatok terén elért jelentős mértékű fejlődésének köszönhetően a középkategóriájú Sports Activity Vehicle harmadik generációja már azelőtt megnyerte magának az Auto Zeitung német autós szakmagazin nemzetközi lapcsaládjának olvasóközönségét, hogy bemutatkozott volna az utakon. Az új BMW X3 a szavazatok 20,6 százalékát zsebelte be a 25 000 és 50 000 euró közötti SUV modellek mezőnyében.

A Toyota idén is minden eladott autó után 10 ezer forinttal támogatja a Mikulásgyárat

A társadalmi felelősségvállalás számos területén élen járó világelső autógyártó, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota a tavalyi évhez hasonlóan idén is eladott autónként 10 ezer forinttal támogatja Európa legnagyobb karitatív kezdeményezését, a magyarországi Mikulásgyárat.

A japán autógyártó, amelytől nem állnak távol a jótékony célú megmozdulások, ezen felül a logisztikai feladatok ellátását segítő gépkocsikat is a Mikulásgyár rendelkezésére bocsát, miközben gyűjtőpontokat is kialakított 31 magyarországi márkakereskedésében és regionális központjában, az ott leadott adományok célba juttatásáról pedig maga gondoskodik.

A MikulásGyár, Európa egyik legjelentősebb jótékonysági megmozdulása immáron tizenhárom éve dolgozik a mélyszegénységben élő gyermekek, nagycsaládok megsegítésén, akik számára az ünnepek közeledtével különösen sokat jelent a karitatív támogatás. A társadalmi felelősségvállalás számtalan területén nemzetközi és hazai szinten is aktív Toyota ezért úgy döntött, hogy a tavalyi évhez hasonlóan az idei évben is teljes mellszélességgel a program mögé áll, sőt el is mélyíti együttműködését a Mikulásgyárral.

Amellett, hogy egy Proace áruszállítóval, és a egy a városon belüli logisztikai feladatokat megkönnyítő környezetbarát hibrid Yaris kisautóval segíti az adományok összegyűjtését, a Toyota a tavalyi évhez hasonlóan azt is felajánlotta, hogy valamennyi decemberben Magyarországon gazdára találó új Toyota modell után 10.000 Ft-tal támogatja a MikulásGyár munkáját. A Toyota 31 magyarországi márkakereskedésében és budaörsi regionális központjában emellett hivatalos MikulásGyár gyűjtőpont került kialakításra, megkönnyítve az adományozok számára felajánlásaik célba juttatására. A Toyota által felajánlott logisztikai támogatásra nagy szükség van, hiszen a MikulásGyár tartós élelmiszert (tészta, konzerv, olaj, cukor, só, liszt stb.), édességet, tisztító- és tisztálkodási szereket, jó minőségű ruhát, takarót, játékot, könyvet gyűjt országszerte, majd az önkéntesek által fajtájuk szerint szelektálva, dobozolva eljuttatja a Magyar Vöröskereszthez, amely a leginkább rászorulóknak ajándékozza az adományokat. Épp ilyen fontos ugyanakkor a MikulásGyár számára a Toyota által felajánlott anyagi támogatás is, amellyel az autógyártó hozzájárul az akció tetemes költségeihez.

A MikulásGyárba évről-évre egyre többen jelentkeznek önkéntesnek a világ minden részéről: sokan kifejezetten a MikulásGyár miatt jönnek Magyarországra a karácsonyi időszakban. Az elmúlt évekhez hasonlóan a magyarországi önkéntesek mellett az idei évben is várnak önkénteseket Ausztráliából, Kínából, az Egyesült Államokból és Európa számos országából, akik az ajándékok rendszerezésében és csomagolásában segítenek majd, az idei évben pedig a Toyota révén várhatóan Japánból is érkezne majd ajándékok. Ez a példaértékű nem mindennapi összefogás az évek során több százezer rászoruló gyermek számára tette meghitté és felejthetetlenné a karácsonyi ünnepeket. A MikulásGyár központi helyszíne 2017. december 1. és 22. között idén is Budapesten az Ötvenhatosok terén lesz, e mellé sorakoznak majd fel a budapesti, valamint a megyeszékhelyeken további vidéki nagyvárosokban található Toyota márkakereskedések.

„A Toyota fontosnak tartja, hogy a világ legnagyobb autógyártójaként élen járjon a társadalmi felelősségvállalásban, és a helyi közösségek aktív tagjaként is szerepet vállaljon az adott közösséget érintő problémák megoldásában. Ez folyamatos elkötelezettséget jelent, az ünnepek közeledtével ugyanakkor érthetően a szokásosnál is nagyobb hangsúlyt helyezünk erre a területre. A most vasárnap megnyitásra kerülő „Adventi Ünnep a Bazilikánál” főtámogatójaként úgy éreztük, hogy azok számára is segítenünk kell szebbé varázsolni az ünnepi készülődés heteit, akik számára a mindennapi megélhetés is nehézséget jelent, és nem jutnak el az ország számos pontján megrendezett karácsonyi vásárokba. Ezért döntöttünk úgy, hogy a tavalyi évhez hasonlóan nem csupán két autó rendelkezésre bocsátásával segítünk abban, hogy az adományok eljussanak a rászorulóknak, de minden decemberben hazánkban értékesítésre kerülő Toyota modell után 10.000 Ft-tal támogatjuk a Mikulásgyár munkáját, ezen felül pedig 31 magyarországi márkakereskedésünk és budaörsi regionális központunk hivatalos MikulásGyár gyűjtőpontként szolgál majd a felajánlások számára” – fogalmaz László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.

„A MikulásGyár egy olyan hazai kezdeményezés, amelyre méltán lehetünk büszkék mindannyian: hihetetlen eredmény, hogy a program az elmúlt években Európa legnagyobb jótékonysági megmozdulásává vált, híre pedig más kontinensekre is elért, önkéntes segítőket és adományokat vonzva a világ számos országából, eközben pedig elképesztően pozitív üzenetet közvetítve Magyarországról.

A MikulásGyár szellemiségének talán egyik legnagyobb értéke, a megannyi rászoruló támogatásán túl az a legszélesebb társadalmi rétegekre kiterjedő összefogás, amellyel rengetegen együtt, közösen igyekeznek cselekedni a jó ügy érdekében. Nagy öröm számunkra, hogy a Toyota a tavalyi évhez hasonlóan idén is a MikulásGyár elkötelezett támogatói között lehet. Nem túlzás kijelenteni, hogy ez az együttműködés méltán illeszkedik a Toyota azon nemzetközi társadalmi felelősségvállalást célzó megmozdulásainak sorába, mint az olimpiai és paralimpiai mozgalom, vagy éppen a mozgáskorlátozottak mindennapi életét megkönnyítő technológiai újítások fejlesztésének támogatása” – teszi hozzá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK