Főoldal Blog Oldal: 294

A Volkswagen Amaroké az idei, 2018-as Nemzetközi Év Pickup Díj

A Volkswagen Haszonjárművek Amarok családja nyerte a 2018-as Nemzetközi Év Pickup Díjat (International Pick-up Award 2018 vagy IPUA 2018). Akárcsak elődje 2010-ben, a nyomatékgazdag V6-os motorokkal szerelt Amarok szintén sikerrel győzte meg a haszonjárműves újságírókból álló zsűrit.

„Nagy örömmel tölt el minket az IPUA 2018 elismerése és ugyancsak nagy megtiszteltetés a nemzetközi szakértőkből álló zsűri döntése. Új Amarokkal ismét igyekeztünk figyelembe venni ügyfeleink kívánságait, még nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot, illetve még kedvezőbb terep képességeket kínálva számukra. E modell több, mint csupán luxus és lifestyle” – emelte ki a 2018-as „Nemzetközi Év Pickup Díj” lyoni átadóján Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke. „Ígérem, hogy továbbra is a lehető legjobb megoldásokat kínáljuk ügyfeleinknek, hogy megkönnyítsük napi munkájukat és életüket” – folytatta Dr. Scholz.

A zsűri szerint az Amarok hű megtestesítője a pickupok piaci szegmense „work hard, play hard” mottójának, s „kiváló képességű igáslóként” jellemezte. Letisztult formavilágát, illetve kiemelkedő minőségérzetét és kidolgozását szintén döntése kulcsfontosságú tényezőiként emelte ki a testület. Az akár öt személy számára is elegendő helyet kínáló dupla fülke – amely méreteivel ugyancsak mércéül szolgálhat e piaci szegmensben – modern formavilágával is meggyőzőnek bizonyult. A vezető és az első utas egyaránt a német Egészséges Hátért Egyesület (AGR) logójával ellátott ergoComfort ülését szintén kedvezően értékelte a zsűri, amely a nyolcfokozatú automata sebességváltót és a V6-os motorok e piaci szegmensben figyelemreméltó kínálatát is kiemelte.

A zsűri tagjait különösen is meggyőzték az új V6-os Amarok utcai és terepes képességei „E motor kifinomultsága és rugalmassága új mércéül szolgálhat a piaci szegmensben.” Amint döntésük indoklásában szerepelt: „A teljesítmény aligha jelenthet problémát a V6-os Volkswagen Amarok számára. Háromliteres TDI motorjainak széles, a 120 és 165 kW (163 és 224 LE) közötti tartományt felölelő kínálata az ügyfelek minden célcsoportjának teljesítmény- és forgatónyomaték-igényét kielégíti.

Az Amarok második generációja V6-os motorjaival az ügyfelek körében is nagy sikert aratott. A Volkswagen Haszonjárművek október végéig világszerte már 65 200 darabot szállított ki az idén Amarok modelljeiből (az előző év ugyanezen időszakában: 57 600 darab), ami 13,2 százalékos növekedést jelent.

A 2018-as „Év Haszonjárműve” („Van of the Year 2018”) díjait a 2017-es Solutrans International Transport Show díjátadó gálája keretében vehették át. A Volkswagen Caddy TGI, a Volkswagen Haszonjárművek CNG-üzemű kisáruszállítója és családi egyterűje (MPV) itt szintén az első három között végzett.

A „Nemzetközi Év Pickup Díj” („International Pick-up Award”; IPUA) elismerését csupán két-vagy háromévente osztja ki a „Nemzetközi Év Haszonjárműve” („International Van of the Year”; IVotY) 25 neves haszonjárműves újságírója alkotta zsűrijének egy részéből álló testület. E 16 tagú zsűri egymástól függetlenül, s előre meghatározott kritériumok alapján értékeli a benevezett modelleket. A Volkswagen Amarok 2010-ben már elnyerte az IPUA díját, s az egyedüli pickup, amely immár másodszor is részesült ebben az elismerésben.

Az Alfa Romeo visszatér a Forma-1-be

A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) csoport kötelékébe tartozó legendás olasz autómárka több évre szóló műszaki és kereskedelmi partneri megállapodást írt alá a svájci Sauber F1 csapattal, amelynek célja, hogy az Alfa Romeo a 2018-as évadtól kezdődően részt vegyen a Forma–1 világbajnokságban.

Az együléses versenyautók a csapat névadó szponzorának, az Alfa Romeónak a színeit és logóját viselik majd; a motorok 2018-as Ferrari erőforrások lesznek.
A megállapodás kiterjed a fejlesztés minden vonatkozó területén felmerülő stratégiai, kereskedelmi és technológiai együttműködésre, beleértve az Alfa Romeo műszaki személyzetének, mérnöki tudásának és szakértelmének a rendelkezésre bocsátását. Az együttműködés további lehetőségeket teremt mindkét szervezet számára a Forma–1-ben éppúgy, mint az autóiparban általában.

A hivatalos elnevezés Alfa Romeo Sauber F1 Team lesz

„A Sauber F1 Teammel kötött megállapodás az Alfa Romeo márka újraalkotásának fontos momentuma, amelynek köszönhetően több mint 30 évnyi távollét után ismét visszatérhet a márka a Forma–1-be” – nyilatkozta Sergio Marchionne, az FCA elnök-vezérigazgatója. majd ezután hozzátettre: „A Forma-1 történetéhez aktívan hozzájáruló, nagy presztízsű márka is csatlakozik azokhoz az autógyártókhoz, akik részt vesznek a Forma–1-ben. A márka maga is profitál abból, hogy olyan, elismerten kiváló partnerrel osztozhat a technológián és a stratégiai szakértelmen, mint a Sauber F1 Team. Az Alfa Romeo mérnökei és szerelői, akik az újonnan bevezetett modellek, a Giulia és a Stelvio révén már demonstrálták kiemelkedő képességeiket, most lehetőséget kapnak arra, hogy az itt szerzett tapasztalataikat megosszák a Sauber F1 Team tagjaival. Ezzel párhuzamosan az Alfa Romeo rajongói újra egy olyan autógyártónak szurkolhatnak, aki vadonatúj, izgalmas fejezettel bővíti eleve legendás, utolérhetetlen motorsport-történelmét.”

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Alfa Romeót a Sauber F1 Team partnereként köszönthetjük” – mondta Pascal Picci, a Sauber Holding AG elnöke. „Az Alfa Romeo rendkívüli Grand Prix sikereket ért el annak idején; büszkék vagyunk, hogy ez a nemzetközi autógyártó úgy döntött, a mi oldalunkon tér vissza a motorsport legfelső kategóriájába. Nagyszerű lehetőség a Sauber csoport számára, hogy szorosan együttműködhetünk egy autógyártóval, hiszen így tovább csiszolhatjuk technológiánkat és fejlesztési projektjeinket. Hisszük, hogy együttes erővel sikerre vihetjük az Alfa Romeo Sauber F1 csapatot, izgatottan várjuk a sikeres és hosszú távú együttműködést.”

A Forma-1 legnagyobb hősei között számon tartott Alfa Romeo visszatérése a várakozások szerint még vonzóbbá teszi majd a sportágat, egyben hozzájárul annak jövőbeli fejlődéséhez. Az Alfa Romeo technológiai szakértelmével, valamint hatalmas, lelkes szurkolói táborával is hozzájárul a sikeres együttműködéshez; a bajnokságban való részvétel pedig olyan területeken is előnyt jelent a márka számára, mint a technológia átadása vagy a közlekedésbiztonság.

Az Alfa Romeo világszerte ismert komoly motorsport-hagyományairól és technológiai kiválóságáról. A II. világháborút megelőző Nagydíjak megkérdőjelezhetetlen bajnokaként (a GP Tipo 2 1925-ben megnyerte a legelső világbajnokságot) az Alfa Romeo 1950-től egészen 1988-ig részt vett a Forma-1-ben, konstruktőrként és motorbeszállítóként egyaránt. Az Alfa Romeo bemutatkozásakor rögtön két egyéni világbajnoki címmel debütált, 1950-ben Nino Farina, 1951-ben pedig Juan Manuel Fangio révén. 1961 és 1979 között az Alfa Romeo motorbeszállítóként szolgált számos F1 csapat számára. Miután 1979-ben konstruktőrként visszatért az F1-hez, az Alfa Romeo 1983-ban érte el csúcspontját, amikor hatodik helyen zárta a konstruktőri világbajnokságot. Több mint harminc évvel azután, hogy versenyzőként visszavonult a Forma-1-től (1985), a márka most azzal a határozott céllal tér vissza ide, hogy letegye névjegyét az F1 asztalára.

[TESZT] Nissan Micra 0.9 IG-T – évtizedek látványos fejlődése

Még a K10-es Nissan Micra első generációjával kezdődött minden, 1982-ben. A cél mindösszesen annyi volt, hogy egy olyan univerzális, ám aprócska autó szülessen, amely megfelel egy átlagos család kívánalmainak, mégis kimondottan praktikus. Mára nyoma sincs az alapelemeknek, nagyjából egy kategóriát előre is lépett a koncepció, némileg mások a normák. Nissan Micra 0.9 IG-T teszt.

Itt már tulajdonképp minden más, mint ahogyan megszokhattuk: a Nissan Micra K14-es kódjelű, jelenlegi ötödik generációja roppant meggyőző, még akkor is, ha összevetjük az előző eresztésekkel. Minden kétséget kizáróan a leginkább egyedi megközelítést a békalámpás verzió (bár ez inkább a korábbi Civic-ekre illik), a K12 kapta, 2002-es megjelenését követően az egyik legformabontóbb autó volt a piacon.

Mára a formabontó fazon teljesen háttérbe szorult, inkább a korszerűség, és a fentebb már említett praktikum és modern tálalás került fókuszba a Nissan Micra esetében. A tesztautó közepes felszereltséggel érkezett, bár a 0.9 literes motorizáltsághoz képest meglepően masszív konfigurációt kaptunk.

Egyértelmű: az új Nissan Micra formaterve nagyban követi a jelenlegi Nissan-szellemiséget, tehát az élces, markáns vonalvezetés a jellemző. Hosszúra húzott mellső lámpatestek olvadnak bele a félreismerhetetlen sziluettű hűtőmaszkvonulatba, V alakzat fogja közre a gyártó logóját, alul pedig szolidan bújnak meg a szintén a formavilágba passzentos ködlámpafészkek.

Akár lehetne egy pár centiméterrel rövidebb-keskenyebb Pulsar is, hirtelen ránézésre akár össze is téveszthetjük a két modellt.

A régire nem hasonlít nyomokban sem

Oldalnézetből azért felfedezhető sok eltérés a Pulsarhoz képest. A kaszni vonalvezetése csapottabb, az övvonalak felfelé ívelnek; a hátsó oldalajtókon a kilincs rejtett, a C oszlop találkozásánál lettek kialakítva. Ezzel együtt teljes értékűnek mondható mind a négy oldalajtó, kellemes be- és kiszállást biztosítva az utazóknak. Jellegzetes vonalvezetést itt is kapunk, ez leginkább a fénytöréssel játszó szinteltérésekre, törésvonalakra redukálódik.

Bohókás, fiatalos tálalást kapott a far is: a Nissan Micra dizájnerei itt is elsősorban a jelenlegi Nissan-arculatot követték (nyilván, hiszen minden autógyártónál hasonló koncepciók és elvárások futnak), ennek megfelelően a zárófények burái aszimmetriára alapoznak, amolyan random rajzolatot kaptak.

Mindenesetre a 3D tervezőplatform, még ha véletlenszinten is generálta a vonalakat, megkapót alkotott, akár a Juke házon belüli alternatíva kisöccse (bocsánat, kishúga) is lehetne ez a részlet. Vagy akár az egész autó.

Próbál maszkulin is maradni, de itt inkább a gyengébbik nem kegyeit érdemes keresnie az új Nissan Micra-nak. Bár lehet, túlzott sztereotip a megállapítás, a tradíciók megmaradnak, no és persze van rendesen pozitív értelemben vett áthallás is. Ami nem baj, a célközönség nyilvánvaló, de általánosítani sem szabad persze.

Első nekifutásra meglepően tágasnak találtuk a Nissan Micra enteriőrjét. Rendezett letisztultság, klasszikus értelemben vett japán egyszerűség mindenütt, érezve, hogy az anyaghasználat során is figyelembe vették a tervezők 2017 elvárásait. Ezzel együtt a Nissan-nál sosem lehet érezni, hogy bármit is túlgondolnának, csakis a lényegiségre koncentrál a megvalósítás.

Minden úgy lett kialakítva, hogy kimondottan kézre essen

Így hát érhető, hogy a műszeregységek elhelyezkedése, a cockpit kialakítása, a kezelőszervek ergonómiája miért olyan, amilyen: a Nissan Micra vezetése pofonegyszerű, nagyjából 2 és fél perc után megszokható. Még akkor is, ha merőben más karakterisztikájú autót vezettünk előtte fél órával, vagy épp kihagytunk 1 évnyi autóvezetést.

A hátsó traktus már visszafogottabb kényelmet hordoz. Alapvetően a fejterek szűkösek, köszönhetően a tetővonal kialakításának, elrendezésének. Ezzel együtt kettő, akár három felnőtt utas is elfér (utóbbi esetben kompromisszumok árán), a redukált fejteret némileg ellensúlyozza a kategóriához képest nagy lábtér.

Túl sok pakkot nem fogunk tudni elnyeletni a Nissan Micra csomagtartójával, 300 liter áll kereken rendelkezésre. Ez – szintén erre a kategóriára utalva – teljesen középszerű érték; nagyobb bevásárlások, kétnapos, kétszemélyes utazások egy-egy kézipoggyásszal gond nélkül letudhatók.

Mire elegendő 898 köbcenti?

No és milyen a hajtáslánc? A tesztelt Nissan Micra esetében 898 köbcentiméter lökettérfogattal kellett barátkoznunk. A háromhengeres egység 9.5:1 sűrítési arány mellett kereken 90 lóerőt képes kipréselni magából a relatíve magas turbónyomás mellett, ehhez 140 Newtonméter forgatónyomaték tartozik, 5500-as percenkénti fordulatszámon.

Tény, hogy a Nissan Micra viselkedése kimondottan dinamikus, robbanékony. A lendület meg is marad folyamatosan, a 0-100 kilométer/órás sprintet méréseink szerint sikerült 11.7 másodperc alatt teljesítenünk.

A hajtásba épített 5 gangos manuális váltó áttételezése átlagosnak bizonyult, autópályatempónál azonban már 3250 RPM-et rögzítettünk: ez a fogyasztásra már eléggé rátette kezét.

Fogyasztás

Nézzük is, mennyire lehetett gazdaságosan közlekedni az új Nissan Micra 0.9-es verziójával: városi környezetben 7.6 litert kaptunk 100 kilométerre átlagolva, országúti viszonyok közt az érték értelemszerűen barátságosabbá vált a maga 4.1 literével.

Autópályán volt a legbarátságtalanabb a helyzet, ott 8.3-8.8 literes értékek születtek 120-130 kilométer/óra tartományban, domborzattól függően.

2017 Nissan Micra 0.9 IG-T specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 898 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 4500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 140 Nm @ 5500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3999 mm

Szélesség: 1743 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2525 mm

Első gumik mérete: 195/55 R16

Hátsó gumik mérete: 195/55 R16

Tömeg, üresen: 1082 kg

Megengedett össztömeg: N/A kg

Csomagtartó mérete: 300 liter

Üzemanyagtartály mérete: 41 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 175 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.1 s (gyári), 11.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.6 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 6.7 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.7 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 115 g/km

Bővebb információ a Nissan magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

2017 év autója a Honda Civic Type R a BBC TopGear Magazin szerint

Három díjat is besöpört a BBC TopGear Magazin szavazásán a Honda Civic Type R. Elnyerte az Év hot hatch modelljének járó trófeát, kivívta a lapszerkesztők nemzetközi elismerését, s ami a legfontosabb, az Év autójának választották, így mesterhármassal zárhatta az évet.

A díjátadó a BBC TopGear Magazin évzáró ünnepségeinek szerves része, ezúttal is ennek keretein belül hirdették ki a nyerteseket. A világ legnagyobb havi autósmagazinjaként számon tartott TopGear 22 tagú nemzetközi zsűrit hívott össze, melynek tagjai egytől egyig autós lapok szerkesztőiként dolgoznak.

A Swindonban készülő, új Civic Type R az ötajtós Civickel osztozik alapjain, de olyan kiemelkedő teljesítmény jellemzi, hogy a vezetési élményt illetően közúton és versenypályán is maga mögé utasítja a forró ferdehátúak kategóriájának többi szereplőjét.

– A Civic Type R nemcsak az év legjobb hot hatch modellje, hanem az Év autója is egyben – mondták el a szerkesztőség tagjai. – Egy igazi hős a tömegek számára, hiszen a kimagasló használati értéket és az őrült teljesítményt vegyíti. Elképesztően gyors, ritmusosan vezethető és nemes egyszerűséggel függőséget okoz. Hátborzongató, hogy milyen könnyedén teszi a dolgát, igazán egyszerű, letisztult konstrukció – tartották fontosnak kiemelni.
– Mesterhármassal végezni a BBC TopGear Év autója szavazásán óriási elismerés – osztotta meg véleményét Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke. – Az új Civic Type R egy komplett csomag, ami lenyűgöző teljesítményt, magával ragadó vezetési élményt és kategóriaelső használati értéket tartogat a vásárlók számára. Formatervezőink, mérnökeink és gyáregységünk munkatársai egyaránt elismerést érdemelnek, ez az ő eredményük. Nélkülük és a Honda különleges filozófiája nélkül nem juthattunk volna el idáig – mondta el a díjátadó kapcsán.

A Civic Type R végsebessége 272 km/óra, s mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A rendkívüli motorerőt 2.0 VTEC TURBO erőforrás biztosítja, melynek csúcsteljesítménye 320 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig kereken 400 Nm.

Kettős Toyota győzelem született az USA leglátványosabb motorsport-szériáiban

A NASCAR két kategóriájában is egyéni bajnoki címet szereztek a Toyota pilótái. A győzelem édes, bár mindkét esetben számítani lehetett rá.

A napokban arról számoltunk be, hogy Martin Truex Jr. szabadidejében őrülten látványos Toyota Camryket konfigurál, most viszont a 37 éves versenyző ennél fajsúlyosabb eredménnyel került címlapra. Megnyerte ugyanis a 2017-es Monster Energy NASCAR Cup bajnokságot – a NASCAR széria királykategóriáját –, és ezzel három év alatt a második egyéni aranyérmet hozta el a Toyotának (az elsőt 2015-ben érdemelte ki Kyle Busch) ebben az osztályban.

Truex Jr. igazi sportemberhez méltóan úgy nyilatkozott, nem őt, hanem a csapatot illeti a dicsőség: „Remek stratégiát választottak, gyakorlatilag a kezembe adták a győzelmet, nekem csak arra kellett ügyelnem, hogy megtartsam.” Bár saját bevallása szerint voltak rossz időszakok, és nem gondolta volna, hogy eljön ez a nap, valójában a Toyota remekül teljesített a szériában. Idén sorban másodszor szerezte meg a konstruktőri trófeát, az évadban összesen 16 futamgyőzelmet tudhatott magának, a Camryk a bajnokság legjobb eredményével összesen 5757 körön át vezették a mezőnyt.

Miközben Truex Jr. és csapata ünnepelt, a NASCAR Camping World Truck szériában is bajnokot avattak: Christopher Bell és Toyota Tundrája nyerték az idei pickup-pályaverseny-sorozatot, amelyben aszfaltra simuló pickup(szerű) versenyautók kergetik egymást az oválpályán. A Kyle Busch Motorsports csapat pilótája mindössze 22 évesen lett bajnok. A Toyota Racing Development amerikai vezetői szerint rendkívüli jövő áll a fiatalember előtt, aki így kommentálta győzelmét: „Azt mondanám, mindig is arról álmodtam, hogy NASCAR bajnok legyek, de mivel soha nem hittem, hogy ez lehetséges, nem is igazán álmodoztam erről.”

Ahogy a Monster Energy szériában, itt is megszerezte a konstruktőri bajnoki címet a Toyota – méghozzá sorrendben ötödször.

Egy 1986-os Ford RS200 Ken Block legújabb szerzeménye

Ken Block a Ford Performace segítségével Utahban mutatta be legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet.

A modell eredetileg arra készült, hogy a Rally Világbajnokság B Csoportjában versenyezzenek vele, és Block autója egyike annak a 200 darabnak, amelyek a homologizációs előírások alapján készültek. A klasszikus gépben a négyhengeres turbómotor Evolution változata dübörög, ami egyedi hangolásának köszönhetően több mint 700 lóerős. Az autó egyedi fekete fényezését matt fekete matricázás egészíti ki, a KW futóműben spirálrugóval egybeépített lengéscsillapítók találhatók, és a fifteen52 keréktárcsákon Toyo abroncsok feszülnek.

“Örömmel látom, hogy a B Csoport autói még mindig ilyen népszerűek” – mondta Block. “A Daily Drivers videóim Facebook-változatát már 2,4 millió ember nézte meg, amiből elég nyilvánvaló, hogy az emberek legalább annyira odavannak az RS200-ért, mint én magam, és ez király!”

Aki szeretne többet is megtudni Block új RS200 gépéről, az nézze meg a Daily Transmission című epizódot, alább.

Ken Block RS200-asának műszaki adatai:

– 1986 Ford RS200
– A Rally Világbajnokság legendás B Csoportjának homologizációja alapján épített 200 darab egyike
– A 2,1 literes, 4 hengeres Evolution motorral épített 24 autó egyike
– Jelenleg több mint 700 lóerős (verseny-üzemanyaggal több mint 800)
– 18 colos fiftteen52 Evo SC keréktárcsák
– 18 colos Toyo R888R Proxes gumiabroncsok
– Egyedi KW futómű
– Egyedi kivitelű utastér
– Egyedi fekete fényezés, matt fekete matricázással

Consumer Reports 2017: az Audi a legjobb európai márka

Az Audit sorozatban a hatodik alkalommal választották a legjobb európai autómárkának a Consumer Reports által végzett megbízhatósági felmérésen.

Az Egyesült Államok ismert és tekintélyes fogyasztóvédelmi magazinja minden évben elkészíti felmérését az olvasók körében és közzéteszi ennek eredményét. Az összesített rangsorban az Audi a negyedik helyet szerezte meg, megelőzve minden európai vetélytársát.

Werner Zimmermann, az AUDI AG minőségbiztosításért felelős vezetője így kommentálta az eredményt: „Elégedettek vagyunk az eredménnyel, amelynek komoly üzenete is van az ügyfelek felé: a minőség kulcskompetencia az Audi márka számára.”

A Consumer Reports magazin előfizetői körében végzett éves felmérés arról kérdezi a gépjármű tulajdonosokat, hogy az elmúlt tizenkét hónap során milyen problémák merültek fel az autójukkal kapcsolatban. A sorrend meghatározásánál olyan információkat is figyelembe vettek, mint a hiba jellege, a felmerülő költségek vagy a javítással töltött idő. A Consumer Reports magazin az utolsó három modellévhez kapcsolódó adatokkal számolt a felmérés során.

Az idei évben a Consumer Reports közel 640 000 gépjármű tulajdonos visszajelzését dolgozta fel. A megbízhatósági felmérés sorrendjét a magazin teszteredményeivel együtt összesítették, így állt össze egy együttes eredmény a vizsgált autókat illetően. A teszten résztvevő mind a nyolc Audi modell (Audi A3, A4, A6, A8, Q3, Q5, Q7 és TT) a „vásárlásra ajánlott” minősítést kapta 2017-ben.

Toyota-Lexus tanulmány: hogyan fogadja a társadalom az önvezető autókat?

A robotika, a mesterséges intelligencia, az aktív biztonsági rendszerek és az ezeken alapuló autonóm, önvezető autók fejlesztésében élen járó Toyota és Lexus új tanulmányában azt vizsgálja, hogyan viszonyulnak az autósok az intelligens gépekhez és a fejlett biztonsági technológiákhoz.

A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota Együttműködési Kutatási Központja (CSRC) ma bejelentette, hogy öt új kutatási projektet indít, hogy kiderítsék, hogyan használják és fogadják el az autósok a fejlett járműtechnológiákat, köztük az automatikus vezetősegítő rendszereket. Az öt amerikai kutatóintézettel közösen végzett projektek a központ CSRC Next nevű új ötéves programjának részét képezik, amelynek tárgya a jövő mobilitásába történő biztonságos átmenet támogatása.

Az egyre újabb járműtechnológiák – köztük az automatikus vezetősegítő rendszerek – hatalmas lehetőségeket kínálnak a közlekedésbiztonság javítására, ugyanakkor érdekes kérdéseket vetnek fel azzal kapcsolatban, hogyan oldható meg az autósokkal való interakciójuk, és hogy az autósok hogyan taníthatók meg e rendszerek biztonságos használatára. Az öt kutatási projektből ezért négy is e megoldások társadalmi elfogadottságával foglalkozik, bepillantást nyújtva az ilyen technológiák gyakorlati alkalmazásába. A kutatások eredményei segítik majd e rendszerek hatékony bevezetését, a biztonságosabb vezetési szokások elterjedését és a veszélyes közúti viselkedés ellenpontozását.

„A fejlett járműtechnológiák hamarosan gyorsabb ütemben fejlődhetnek, mint ahogy sok ember megérthetné e rendszerek valódi képességeit; ezért is fontos meghatároznunk, hogy napjaink autóvezetői milyen mértékben értik és használják ezeket az új megoldásokat” – fogalmaz Chuck Gulash, a CSRC igazgatója, majd hozzáteszi: „Biztosak vagyunk benne, hogy partnerintézeteinkkel együttműködve – és nyíltan megosztva tapasztalatainkat más autóipari szereplőkkel, kormányzati szervekkel, NGO-kkal és technológiai fejlesztőkkel – segíthetünk abban, hogy a társadalom egyre jobban elfogadja ezeket az új és ígéretes technológiákat.”

Az öt kutatási projektben a CSRC a George Mason Egyetem, a Rockville Intézet, a Washington Egyetem, a Michigan Egyetem Közlekedéskutatási Intézete és a San Francisco Állami Egyetem együttműködésére számít. A gyorsabb munka érdekében az egyetemek minden egyes projekt adatait megosztják egymással, az eredményeket pedig nyilvánosságra hozzák, ezzel is támogatva az autók biztonságának fejlődését az egész iparágban. A 2017 májusában útjára indított CSRC Next program az intézet működésének első öt évében gyűjtött ismeretekre épít, és 35 millió dolláros költségvetéssel folytatja kutatásait a fejlett járműtechnológiák terén. A CSRC Next továbbra is támogatja a Toyota Kutatóintézetnél (TRI) és a Toyota Connected intézetnél (TC) már futó kutatási programokat, hogy felgyorsítsa a kommunikáló és önvezető járműtechnológiák és szolgáltatások kifejlesztését.

2011-es megalapítása óta a CSRC 60 kutatási projektet végzett el 26 partnerintézet segítségével, több mint 200 kiadványt tett közzé, és több iparági konferenciát szervezett. A CSRC projektjei jelentős mértékben hozzájárultak az autók biztonságának fejlesztéséhez; az intézet többek közt azt is kutatta, milyen szerepet játszik az emberi tényező az autók biztonságában, hogy milyen valós hatást fejtenek ki az aktív és passzív biztonsági rendszerek, vagy hogyan járulhat hozzá a közlekedésbiztonsági adatok gyűjtése az új, hatékonyabb adatelemző eszközök kifejlesztéséhez.

Elkezdődött a Volvo XC40 gyártása Belgiumban

Új korszak köszönt be a Volvo Cars belgiumi Ghentben működő gyártóüzemében az importőr sajtóközleménye szerint: az előzetes terveknek megfelelően legördült a gyártósorról az XC40 kompakt szabadidőjármű legelső ügyfélpéldánya.

Az új XC40, amelyre máris több mint 13 000 megrendelést regisztráltak, a Volvo Cars legelső kompakt prémium szabadidőjárműve. Az első ügyfelek várhatóan a jövő év első hónapjaiban vehetik át új XC40-esüket.

Az XC40 megjelenésével a Volvo Cars is képviselteti magát a globális autóipar legnagyobb ütemben gyarapodó szegmensében; az autó az értékesítési sikerek stabilizálását és a bevételek növekedését ígéri a vállalatnak. A nagyobb XC60 és XC90 modellek mellé besoroló XC40 megjelenésével teljessé vált a Volvo globális szabadidőjármű-kínálata.
Az első XC40 érkezésének számos fontos vendég is tanúja lesz, így Charles Michel belga miniszterelnök, Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója, és Javier Varela, a Volvo Cars gyártásért és logisztikáért felelős alelnöke.

„Büszke nap ez Ghent, a vállalat és minden itt dolgozó számára” – mondta Samuelsson. „Munkatársaink hosszan és fáradhatatlanul dolgoztak azért, hogy felkészítsék az üzemet az XC40 gyártásának indítására, és nagyszerű munkát végeztek. Az XC40 csodálatos jövőt ígér Ghent és a Volvo Cars számára egyaránt.”

Az új XC40 az első olyan modell, amely a Volvo Cars új kompakt moduláris platformjára, a 40-es széria összes soron következő modelljének alapját is adó CMA (Compact Modular Architecture) padlóra épül. A Geely-vel közösen kifejlesztett CMA platform megteremti a Volvo Cars számára a kompakt prémium járműszegmensek meghódításához szükséges szinergiákat és méretgazdaságosságot.

Az XC40 ghenti sorozatgyártásának előkészítése jó ideje folyik. Az elmúlt években jelentős összegű beruházásokkal alakítottuk át a ghenti gyártóüzemet a CMA alapú autók globális exportközpontjává; beleértve a karosszériaüzem 8000 négyzetméteres kibővítését.

Összesen 363 darab új robotot telepítettünk, köztük azt, amelyet a ghenti dolgozók egymás között csak úgy emlegetnek: a „Vadállat”. Ez a nagyméretű robot, amely a Volvo Cars globális termelőhálózatán belül is egyedülállónak számít, az autók alsó vázszerkezetét emeli fel a mennyezet közelében húzódó futószalagra.

Ghent egyike a Volvo Cars két európai személygépkocsi-gyártó létesítményének; 1965 óta szerelnek itt össze Volvókat. A közelmúltig itt gyártották az első generációs XC60-ast, a Volvo bestseller középkategóriás szabadidőjárművét. Szintén itt készül a V40/V40 Cross Country kompakt ferdehátú modellpáros, valamint az S60 és V60 típusok.

A Volvo Cars másik európai gyártólétesítménye a márka szülőföldjén, a svédországi Torslandában működik. Emellett a vállalat két gyártóüzemet működtet Kínában, valamint az USA Dél-Karolina államában jelenleg is folyamatban van annak a gyárnak az építése, amely a várakozások szerint 2018 második félévében kezdi meg a termelést.

Megkezdődött az ultramodern Polestar Production Centre gyártóüzem építése

A Polestar bejelentette, hogy a kínai Csengtu városában megkezdődött annak az új, ultramodern gyártólétesítménynek, a Polestar Production Centre-nek az építése, ahol a vállalat első modellje, a Polestar 1 készül majd. Az új Polestar márka megalakulásáról október 17-én értesült a világ; a márka akkor nyert lendületével folytatja szervezetének kiépítését.

A Polestar Production Centre gyártóközpont a tervek szerint 2018 derekára elkészül, és megkezdődhet a gyártósor felszerszámozása, majd az előszériás termelés – ez a kilenc hónapos, meglehetősen agresszív építési terv komoly kihívást jelent a projekt résztvevői számára.

A nemzetközileg elismert, díjnyertes norvég építészstúdió, a Snöhetta bevonásával tervezett Polestar Production Centre Kína leginkább környezettudatos autógyártó létesítménye lesz, illetve világszinten is az egyik legjobb energiahatékonyságú üzemként fog működni. A gyár az Arany minősítést célozza meg a világszerte elismert LEED (Leadership in Energy and Environmental Design – Élvonalbeli energia- és környezettudatos tervezés) minősítésen.

A Polestar Production Centre-ben készül majd a Polestar 1, a 600 lóerős elektromos sporthibrid hajtáslánccal szerelt Grand Touring kupé, amely a hibrid járművek körében világelsőnek számító 150 kilométeres tisztán elektromos hatótávolsággal büszkélkedhet. A Polestar a jelenlegi tervek szerint évente legfeljebb 500 darabot épít a modellből.

A Polestar Production Centre emellett otthont ad majd egy ügyfél élményközpontnak is, ahol termékszakértők tájékoztatják az érdeklődőket, valamint az ügyfelek rendelkezésére áll egy házon belüli tesztpálya is, hogy a potenciális vásárlók olyan szélsőséges körülmények között is megtapasztalhassák az autó képességeit, amire közúton nem volna lehetőség.

„Az új Polestar márka sikeres októberi bevezetését követően a Polestar Production Centre megépítése a következő lépés az álmaink valóra váltása felé vezető úton” – nyilatkozta Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója, majd hozzáfűzte: „Gyártóközpontunk a márka személyiségét tükrözi majd. Modern, progresszív létesítmény lesz, technikailag fejlett, és fokozottan környezettudatos. A Polestar Production Centre a Polestar márka megtestesülése.”

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK