Főoldal Blog Oldal: 297

Toyota: lehet-e mesékkel csodát tenni?

A fenti, gondolatébresztő kérdés a mottója a Kecskés Karina színésznő, Tátrai Vanda mese-terapeuta, és Dr. Balázs Péter szobrászművész által immáron évek óta minden nyáron megszervezett, a moldvai csángó magyar gyermekek felkarolását célzó Derék Jankó tábornak, amely mellé idén a társadalmi felelősségvállalás számos területén aktív Toyota is odaállt.

A nem mindennapi, néhány önzetlenül jót tenni vágyó és tudó magánember, köztük a többgyermekes édesanyaként a hátrányos helyzetű gyermekek sorsára különösen fogékony Kecskés Karina színésznő lelkesedéséből született Derék Jankó tábor célja – ahogyan a népszerű színésznő fogalmaz, missziója – az európai szemmel elképzelhetetlen körülmények között élő moldvai csángó magyar gyermekek felkarolása, akik gyakran 6-7 éves koruktól kenyérkeresők is a családban.

Kecskés Karina színművésznő, Dr. Balázs Péter szobrászművész és Tátrai Vanda mese-terapeuta, számos hazai és határokon átnyúló kulturális program tapasztalatával vesznek részt a mesetábor lebonyolításában. A csángóföldi árvák és nehéz sorsú gyermekek, illetve kiemelten tehetséges fiatalok számára kidolgozott meseterápiás-művészeti élmény program az ő közös, önzetlen és elhivatott munkájuk gyümölcseként kelt életre évekkel ezelőtt. A szerény kezdetek óta sikerült nagyot előre lépni, az elmúlt években több hazai és nemzetközi nagyvállalat állt a kezdeményezés mellé, segítve a tábort megálmodók önkéntes munkáját.

Az idei évben a társadalmi felelősségvállalás legváltozatosabb területein rendszeresen szerepet vállaló Toyota is a támogatók sorába lépett, két Proace Verso személyszállító kisbusz, és két Proace áruszállító, és a szükséges üzemanyag rendelkezésre bocsátásával.

„A moldvai csángó magyarok Európa egyik leginkább veszélyeztetett közössége, ugyanakkor ők, és különösen a gyermekek a letéteményesei a kihalóban lévő csodálatos csángó kultúra, a csángó magyar nyelv és az ősi tradíciók megőrzésének, továbbélésének. Éppen ezért érezzük nagyon fontosnak, hogy lehetőségeink szerint mindent megtegyünk ezekért a gyermekekért” – árulja el Kecskés Karina színésznő.

A Budapesttől 1000 km-re, mélyen a román nyelvterületen több, mint kétezer, jobbára mély-szegénységben élő, magyar anyanyelvű gyermek lakik. E közösség, mint élő skanzen őrzi még és mindenapjaiban éli az Európában más területeken már (a multikulturális hatások által) felszámolt hagyományokat, ősi nyelvet.

„A tábori tevékenységekkel erősíteni szeretnénk a gyerekek identitás tudatát, én-erejét, önértékelését, kapcsolódását az anyaországhoz. Lehetővé kívánjuk tenni számukra, hogy szerethetőnek és sikeresnek éljék meg magukat. Felismerjék belső segítőiket, saját és nemzetük erőforrásait, amelyek segítségével sikeresen tudnak megküzdeni életük nehéz kihívásaival, s felnőve talán sorsfordító tagjai lehetnek majd közösségüknek” – avat be Kecskés Karina.

„Az, hogy támogatóink lassan bár, de szerencsére évről évre bővülő körében idén a Toyotát is köszönthettük, hatalmas segítséget jelentet, a korábbi években ugyanis nagyon nagy terhet jelentett számunkra a logisztika, az autók bérlése és az üzemanyagköltségek által felemésztett összeg. A gyermekek pedig hihetetlenül boldogok voltak, amikor beülhettek a vadonatúj, gyönyörű autókba, amikor pedig az egyik autóval megérkeztek a Magyarországról felajánlott használt kerékpárok, le sem lehetett törölni a mosolyt az arcukról” – meséli a színésznő.

„Megtisztelő volt számunkra Kecskés Karina színésznő felkérése a Derék Jankó tábor támogatására, ami ráadásul jó időben is érkezett, hiszen a tavalyi év második felében mutatkozott be két vadonatúj modellünk, a Proace áruszállító, és a Proace Verso személyszállító, így a megfelelő autókkal tudtuk támogatni a kezdeményezést. Az idei évben ugyan csak a logisztikai nehézségek leküzdésében vállaltunk szerepet, de terveink szerint a jövő évben a kollégáink körében is gyűjtést, és az ő felajánlásaikat is elvisszük majd a csángó gyermekeknek, akár a kollégák személyes részvételével” – fogalmaz László Richárd a Toyota magyarországi országigazgatója.

„Nagyon ritka, egyszerre megérintő és inspiráló az az önzetlenség, amellyel Karina, Vanda, Péter, és a tábor többi szervezője idejét és anyagi lehetőségeit nem kímélve mindent megtesz azért, hogy ezek a csodálatos gyermekek minden évben újabb életre szóló élménnyel gazdagodjanak, és saját értékeikkel tisztában lévő, nagyszerű felnőttekké cseperedjenek. Igazi értékteremtő misszió az övék, és a táborban járva, a gyermekek csillogó szemét vagy épp meghatott pillantását látva, önfeledt nevetésüket vagy épp az édes-bús népdalaikat, különleges humorú történeteiket hallgatva óhatatlanul is igennel felel a kérdésre az ember: igen, mesékkel lehet csodát tenni” – tette hozzá mosolyogva Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

Ford Driving Skills for Life – megnéztük a fiatalokat célzó, ingyenes vezetéstechnikai gyakorlati tréninget

Különleges eseményre invitálta az Autóaddikt.hu szerkesztőségét a Ford magyarországi képviselete: társadalmi szerepvállaláson belül fogant programjuk, a Ford Driving Skills for Life immáron Magyarországon is elérhető. Egy teljes napot töltöttünk sok vidám instruktor, s még több lelkes fiatal társaságában – s persze a vadonatúj Ford Fiesta sem hiányozhatott a felhozatalból.

 

A Ford Driving Skills for Life programot 2003-ban az USA-ban, az amerikai közlekedési hatóság az AA és a ROSPA együttműködésével indította el a Ford Motor Company Alapítvány. Mostanra pedig 40 országban tartanak sikeres tréningeket világszerte, és összesen több mint 1000000 fiatal számára biztosítottak gyakorlati képzést.

2013-as európai bevezetése óta – 12 millió eurós befektetéssel – kontinensünkön is több mint 165000 fiatal sofőrnek segítettek már, hogy jobb vezetővé váljanak.
A program idén először érkezett Magyarországra, az első 4, fél napos programon szeptember 17-én és 18-án több, mint 700 fiatal vehetett rész a gyakorlati, vezetés orientált képzésen.

A Ford Driving Skills for Life program alapvető célja, hogy olyan új tapasztalatokat és információkat adjon át a friss jogosítvánnyal vezető autósoknak, amiket nem kaphattak meg a gépjárművezető-képző alaptanfolyamokon.

Az oktatás személyes és gyakorlati formában történik, a fél napos program során 4 különböző területen tesztelhetik képességeiket és sajátítanak el új, hasznos ismereteket a résztvevők.

A tapasztalatszerzés főbb területei

A Ford DSFL arra a négy alapvető területre koncentrálva fejleszti a fiatal autósok készségeit, melyek az elmúlt 15 év globális statisztikái szerint a közúti balesetek legfőbb kiváltó okai:

• Túlkormányzottság kezelése
• Sebesség/fékezés/reakcióidő
• Figyelemelterelés/Drog/Alkohol szimuláció/másnaposság vs autóvezetés
• Műszaki ismeretek/ modern vezetéssegítő rendszerek

A képzés során az autósok a jármű volánja mögött ülve, gyakorlati oktatás segítségével sajátítják el e négy terület tudnivalóit. Tapasztalatuk gyarapítására remek lehetőséget jelent, hogy egy szakképzett oktató mellett tanulhatják meg a veszélyhelyzetek felismerését, a jármű irányítását, valamint a helyes sebesség és távolság megválasztását. A 4, egyenként félnapos tréningre a hétvégén került sor.

 

A Ford DSFL-hétvégén a fiatalok az autókezelési ismeretek mellett megtanulták a közlekedési veszélyek, illetve a zavaró tényezők felismerését és kiküszöbölését is.

A tréningen kreatív szemléltetőeszközök, szimulációk is segítik fejlődésüket.

Továbbá a Ford a Meyer Hentschel Intézettel közösen kifejlesztett ittas vezetést és droghasználatot és másnaposságot szimuláló öltözetének kipróbálása is a program része. A Ford DSFL program teljes egészében ingyenes.

DSFL kampányarcok

A fiataloknak szóló programot a Ford a fiatalok által kedvelt és követett fiatal celebekkel népszerűsítette.

A kampányban részt vett Csobot Adél énekesnő, Miskovits Marci TV2-es műsorvezető és Szirmai Gergő magyar videóblogger, filmkritikus is. Sőt, a hétfői napon a Ford DSFL vendége volt a Ford Mustang magyarországi nagykövete, Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó is.

Még több fotó: Autóaddikt Facebook fotógaléria

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

 

Új vezérigazgató, Dr. Enrico De Lorenzi az Opel Southeast Europe élén

Új vezérigazgató került az Opel Southeast Europe (OSE) élére. Dr. Enrico De Lorenzi ezen a poszton Dr. Wolf Károlyt váltja, aki továbbra is marad az OSE kötelékében és a továbbiakban egy speciális projekten dolgozik. De Lorenzi kötetlen beszélgetés keretében találkozott újságírók egy csoportjával, ahol – a bemutatkozáson túl – az Opel Southeast Europe regionális kereskedelmi szervezet tevékenységéről beszélt.

Enrico De Lorenzi, olasz állampolgár, 55 éves, nős és két nagykorú gyermeke van. Közgazdász végzettségű, Master diplomáját marketing és üzleti menedzsment témában szerezte. 25 éve dolgozik az autóiparban, először Olaszországban a Nissan-nál kezdte, a Fiatnál folytatta és 2005-ben csatlakozott az Opelhez. 2007 és 2010 között az Opel görögországi szervezetét vezette, 2010-től mostanáig az Opel Spanyolország vezérigazgatója volt. A múlt hónapban vette át az Opel Southeast Europe irányítását.
Arra a kérdésre, hogy miért váltott, Enrico De Lorenzi a következőket mondta: „Hét év után úgy éreztem, szükségem van a váltásra, valami újra. Az Opel Southeast Europe, mint régió és mint szervezet nagyon összetett és érdekes terület, amelyben nagyon sok lehetőséget látok.”

Az Opel Southeast Europe a magyarországi Opel szervezet bázisán 1997-ben jött létre és akkor az elnevezés pontosan takarta a régiót, amelyet lefedett. Azóta sokféle változáson ment át az OSE, a szervezethez tartozó országok száma bővült és ma már – noha a név megmaradt – a Baltikumtól Csehországig és Szlovákiáig – a gyakorlatban összesen 14 Közép- és Észak Európai ország tevékenységét irányítja, menedzseli. A szervezeti felépítés lényege kezdettől fogva az, hogy egy regionális központ végzi a fontos irányítási feladatokat, például a marketing és a kereskedelem területén, és központi a pénzügy, a logisztika, az alkatrészellátás és raktározás megszervezése is. Ily módon feleslegessé válik önálló cégek létrehozása az OSE által lefedett országokban, az Opel Southeast Europe Kft. az egyedüli jogi és gazdasági egység, amelynek regisztrált központja Magyarországon, Budaörsön van.

Az Opel Southeast Europe regionális szinten 6.5%-os piaci részesedéssel bír, ez az év első nyolc hónapjában közel 35 ezer eladott autót jelent. Az országok értékesítési rangsorát Magyarország vezeti Csehország és Horvátország előtt. Az OSE új vezérigazgatója, Dr. Enrico De Lorenzi ezzel kapcsolatban kiemelte: „Magyarországon az Opel különösen fontos szerepet tölt be azzal, hogy nemcsak az autópiac meghatározó szereplője, hanem a magyar gazdaságé is azzal, hogy a vállalat legjelentősebb motorgyára itt, Szentgotthárdon működik.”

Magyarországon az év első nyolc hónapjában 7315 Opel talált gazdára, ezzel az Opel mind összértékesítésben, mind pedig a személyautó piacon a harmadik helyen áll. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az értékesítés erősödését várja a kibővülő és jelentősen megújult modellpalettától. „Az idén nyár elején előbb az új Insignia mutatkozott be itthon, az új szabadidő autónk (SUV), a Crossland X hivatalos nyitánya pedig a szeptember 22-től, péntektől induló országos nyitott hétvége keretében most következik. Európában mindkét modell sikeres: Insigniából 60.000, Crossland X-ből 55.000 rendelés érkezett. Magyarországon az Insigniából már 566 az értékesített, illetve megrendelt autók száma, míg a hivatalosan csak most induló Crossland X-ből eddig 653 a megrendelések száma.  A legnagyobb ütemben növekvő SUV szegmensbe rövidesen érkezik a Mokka X és a Crossland X mellé az utóbbi nagytestvére, a Frankfurti Autószalonon bemutatott Grandland X, arra számítunk tehát, hogy már az idén, de elsősorban jövőre az új modelpaletta nagyban hozzájárul az Opel magyarországi sikereihez.” 

Megvannak a Toyota Álomautó rajzversenyének díjazottjai

Idén, immár tizenegyedik alkalommal hirdette meg a Toyota világszerte a gyerekek számára a Toyota Álomautó rajzversenyt (hét éve már magyar gyermekek is rendszeresen részt vesznek a megmérettetésen): a felhívás arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit. Azzal, hogy megalkották az elkövetkező évek álomautóit, a kis művészek ráérezhettek annak örömére és fontosságára, hogy megfogalmazzák álmaikat.

A Toyota Álomautó Rajzversenyt először 2004-ben rendezték meg, arra bátorítva világszerte a gyerekeket, hogy érezzék át az álmodás örömét és fontosságát. A további célok között az is szerepelt, hogy felébresszék a gyerekekben az autók iránti érdeklődést. A világ minden tájáról pályázó, festő és rajzoló gyerekek támogatásának és együttműködésének köszönhetően, valamint azok jóvoltából, akik az adott országon belül szervezőként segítettek a helyi fordulók megvalósításában, 2017-ben a verseny immár 11. alkalommal kerülhetett megrendezésre.

A versenyre az idei évben is elképesztő mennyiségű nevezés érkezett a világ minden tájáról: 79 országból és régióból mintegy 830 000 pályaművet küldtek be a gyermekek (ebből 682 Magyarországról érkezett). A nemzetközi döntőben végül díjnyertes pályázatok az országos versenyek nyertesei közül kerültek kiválasztásra. A 11. Toyota Álomautó Rajzverseny díjátadó ünnepségét a Tokió Kótó kerületében található Toyota élményközpontban, a Mega Web technikai centrumban tartották, itt hirdették ki a győztesek nevét, akik át is vehették a díjat. Idén ugyan nem került magyar gyermek rajza a díjazottak közé (az aranyérmeket egy Sri Lanka-i, egy kanadai és egy brazil gyermek kapta), korábban már több magyar gyermeket és szüleit látta vendégül a világ leginnovatívabbnak tartott autógyártója a Japánban rendezett díjátadó ünnepségen. A nyertes műveket az áprilisban, Japánban rendezett világversenyen bírálták el. A pályaműveket külső művészeti szakemberekből és autógyártási specialistákból álló zsűri értékelte Akio Toyoda a Toyota világszintű elnökének vezényletével, és három korcsoportban ők választották ki a győzteseket

A 11. Toyota Álomautó Rajzversenyre beérkezett művek nagyon elnyerték a zsűri tetszését. Kiemelték a rendkívül magas színvonalat, és nagyra értékelték, hogy a pályázók nem sajnálták a ráfordított időt és az aprólékos munkát ötleteik képi megvalósításakor. A gyerekek rajzai olyan világokat mutattak be, amelyek messze túlszárnyalták a bírák fantáziáját. Találkoztak többek között olyan alkotással is, amely az óceán fenekén található erőforrásokat mutatta be a „sárkányisten”, a népszerű japán mesefigura területeinek ábrázolásával. Egy másik, 3D technikájú rajzon egy Ikkyu-san történetben (az évszázadokkal ezelőtt élt, híres buddhista szerzetes gyerekkori történetei) szereplő tigrist kergetnek ki a paraván mögül. A gyerekek élénk fantáziáját látva a zsűri tagjai meglehetősen konzervatív gondolkodásúnak érezték magukat. Fantasztikusnak találták a kompozíciókat, és megállapították, hogy a vászon teljesen természetes terep a gyerekek számára. A döntnökök arra is felfigyeltek, hogy rengeteg mű témájában szociális kérdésekkel foglalkozik, és ezek a kérdések a különböző országok gyerekeinek rajzain más és más nézőpontból tárják elénk a valóságot. Ezekben az alkotásokban elég erő rejlik ahhoz, hogy felhívják a felnőttek figyelmét arra a valóságra, amelyben a gyerekek élnek, illetve azokra a problémákra, amelyekkel szembesülnek, mint például a jövő bizonytalansága, a háború, a légszennyezés vagy a vízhiány.

A nyertes pályaművek

A 11. Toyota Álomautó Rajzversenyre beküldött műveket három korcsoportban értékelték. Mindhárom korcsoportban, a 7 év alattiban, a 8-11 év közöttiben, illetve a 12-15 év közötti kategóriában egy aranyérmet, két ezüstérmet, három bronzérmet, valamint négy Ösztönző díjat osztottak ki. Ezen felül a következő három különdíj is kiosztásra került: Akio Toyoda különdíj (Akio Toyoda elnök választása alapján), a Technikai inspiráció különdíj (Didier Leroy ügyvezető alelnök választása alapján) és a „Jókedvem lesz tőle!” különdíj (online szavazás alapján).

7 év alattiak korcsoportja – aranyérem

“A Toyota ismeretterjesztő paradicsomi autója”
Ruwindya Thushadi Indraratne (Sri Lanka, 7 éves)
Ez a jármű tiszta környezetet teremt mindannyiunk számára, felhívja figyelmünket a környezetünkre, és javaink megosztásával, egészséggel és neveléssel kapcsolatos tudást ad nekünk egy jobb jövőért.

8-11 évesek korcsoportja – aranyérem

“A bőröndautó”
Hong Yu Liang (Kanada, 10 éves)
Ez a hordozható autó összecsukva úgy néz ki, mint egy bőrönd, és energiaforrásként levegőt használ. A levegőben siklik, és segít, hogy az emberek megmeneküljenek a tornádóktól, a földrengésektől és más természeti katasztrófáktól.

12-15 évesek korcsoportja – aranyérem

“Álmaink újrahasznosítása”
Victória Bezerra Oliveira (Brazília, 15 éves)

Ez az autó egyesíti álmainkat a jókedvről, a szeretetről és az új ötletekről. Úgy biztosít tiszta környezetet a közösségek számára, hogy a szerves hulladékot üzemanyaggá alakítja, az égéstermék pedig trágyaként szolgál a fák számára, hogy hosszabb ideig élhessenek.

Akio Toyoda különdíja

“Anya autója”
Massiel Esther Salguero (Bolívia, 4 éves)
„Nagyon megfogott a rajz szívmelengető témája, amikor apa autót vesz anyának. Érezhető az a törődés, amely a családanyának szabadságot és mobilitást ad, hogy megkönnyítse az életét, így a család tagjai vidáman, mosollyal az arcukon tölthetik együtt az időt. A japán nyelvben létezik egy kifejezés, az „aisha”, amely azt jelenti, szeretett autónk. A Toyota által gyártott autók azon ritka termékek, amelyek elé időről időre odaillesztik a „szeretett” szót. Megtiszteltetés és öröm volt látni ezt a vidám családot, ahol az autó a szeretet megtestesítőjeként szerepelt, ráadásul egy ilyen édes gyerekrajzon” – fogalmaz a Toyota világszintű elnöke az általa odaítélt különdíj kapcsán.

Technikai inspiráció különdíj

„Hangjegy autó”
Fatahillah Faisal Rizqiawan (Indonézia, 14 éves)
A Technikai inspiráció különdíjat – amelyet Didier Leroy ügyvezető alelnök ítél oda – azok kapják, akiknek műveiből az autók gyártásáért felelős mérnökök a legtöbb inspirációt merítik. A TMC prototípusgyártó részlege három dimenzióban lemodellezte a pályaművet, működő futóművel, propellerrel és beépített zenelejátszóval.

’Jókedvem lesz tőle!’ különdíj (online szavazás alapján)

“Toyo Terra pontok”
Ana Gabriela Agudo (Panama, 7 éves)
A „Jókedvem lesz tőle!” különdíjat tavaly hozták létre a beküldött művek népszerűsítése céljából, hogy a nagyközönség is részt vehessen az elbírálás folyamatában. A díjat a verseny hivatalos oldalán keresztül beküldött szavazatok eredményeként ítélik oda a győztesnek. Ebben az évben a díjazottat 133 ország szavazatai alapján választották ki.

A Scuderia Toro Rosso csapatnak szállít F1-motorokat a Honda

Együttműködési megállapodást kötött a Honda és a Scuderia Toro Rosso. A szerződés értelmében a 2018-as F1-szezonban a Honda szállítja a motorokat a Scuderia Toro Rosso számára, sőt egy közös csapatot is létrehoznak.

Takahiro Hachigo, a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója elmondta: „A Toro Rosso igen tapasztalt, energiával teli, fiatalos csapat, s megannyi sztárpilótát nevelt már ki a múltban. A Hondánál mindenki nagyon várja a közös munkát, velük új fejezetet nyithatunk a Formula-1-ben. Szeretném megköszönni a Liberty Mediának és FIA-nak, hogy segítettek tető alá hozni a megállapodást, a Honda és a Toro Rosso egy csapatként küzd majd, hogy még fejlettebbé váljon a technika és elhódítsuk a bajnoki trófeát. Szeretném továbbá megköszönni a rajongók támogatását, velük sokkal könnyebb szembe szállni a kihívásokkal.”

Franz Tost, a Scuderia Toro Rosso vezetője elmondta: „Csapatunkban már mindenki nagyon várja a közös munkát a Hondával. Mióta Soichiro Honda benevezte motorkerékpárjait az első versenyre, a márka életében központi szerepe van a motorsportoknak. Ez egy nagyon izgalmas kihívás, és remélem, hogy mindkét fél sokat profitál majd belőle. A Honda F1-történelme régre nyúlik vissza, elsőként 1964-ben képviseltették magukat a versenysorozatban, s motorbeszállítóként öt egyéni és hat konstruktőri világbajnok címet szereztek. Ez az örökség és a márkába vetett hit teljesen biztossá tesz abban, hogy gyümölcsöző lesz az együttműködésünk.”

Hipermodern tűzoltóautót kaptak a repülőtéri tűzoltók

A világ egyik legmodernebb repülőtéri tűzoltóautója szolgál a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, miután Budapestre érkezett az osztrák Rosenbauer gyár legújabb fejlesztésű Panther (magyarul párduc) 6×6-os tűzoltó járműve. A Budapest Airport a teljes repülőtéri tűzoltósági hírközlési és felügyeleti rendszert is újra cserélte, így az utasok és a repülőgépek továbbra is a legmagasabb szintű védelmet élvezhetik.

A Budapest Airport tűzoltóautó flottájának legújabb büszkeségét avatták ma fel a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság bázisán. Az ausztriai Linz-ben található Rosenbauer gyár legújabb generációs repülőtéri tűzoltóautója, a Panther 6×6 állhat szolgálatba a Liszt Ferenc repülőtéren. Az új tűzoltóautó különlegessége a korábbi modelleknél másfélszer nagyobb szivattyúteljesítmény (9000 liter percenként) és az a 16 méteres, hőkamerával felszerelt kinyitható oltókar, amivel még hatékonyabb lehet az oltás, akár az széles törzsű nagy repülőgépek esetében is mint a Boeing 777 vagy 747-8F, amelyek rendszeres vendégek a budapesti repülőtéren.

A Panther tűzoltóautókat kifejezetten légijárművek mentésére tervezték, szinte bármilyen terepen meg tudja közelíteni a bajba került repülőgépet. Az új Panther, hasonlóan a Liszt Ferenc repülőtéren szolgáló többi tűzoltójárműhöz, a legmagasabb szintű nemzetközi előírásokat teljesíti és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a budapesti légikikötő a nap 24 órájában bármilyen típusú és méretű kényszerleszálló repülőgépet képes fogadni. A speciális tűzoltó járműnek az árcédulája is tekintélyes, 250 millió forintba került.

Az új Panther érkezésével egy időben hivatalosan is üzembe helyezték a repülőtéri tűzoltók vadonatúj hírközpontját, ami teljesen kiváltotta a korábbi, 80-as években kiépített rendszert. A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatósághoz tartozó Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság munkatársai a legkorszerűbb technikai eszközökkel fogadhatják és indíthatják a riasztást mindhárom bázisukon, illetve közvetlen összeköttetésben vannak a légiforgalmi irányítással, egy hatalmas monitorfalon pedig folyamatosan figyelemmel követhetik a terminálok tűzbiztonsági rendszereit, valamint repülőtéri előtéren zajló eseményeket, pl. a repülőgépek tankolását. Az új hírközpont kialakítása további 77 millió forintot tett ki.

Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója elmondta, hogy a légiközlekedésben a biztonság áll az első helyen, ennek megfelelően az elmúlt években százmillió forintos nagyságrendben modernizálták a repülőtéren szolgáló tűzoltók felszerelését és technikai kiegészítőit. „Kiemelten fontos számunkra, hogy mind az utasok, mind a repülőgépek, mind pedig a repülőtéri létesítmények a lehető legnagyobb védelmet kapják, ezért is választottuk a korábban már bevált típust, a Rosenbauer Panther 6×6-ot. A jövőben tervezzük további hasonló kategóriás tűzoltóautó beszerzését.” – mondta el Huszka Péter.

Varga Ferenc tűzoltó dandártábornok, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatója az ünnepségen kifejtette, hogy egyedülálló módon a repülőtér és a repülésbiztonság védelmét szolgáló Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokságot a Budapest Airport Zrt. és a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság közösen működteti. A Budapest Airport a műszaki, technikai és működési feltételeket, az igazgatóság pedig a jól felkészült, elhivatott tűzoltói állományt biztosítja. Kijelenthető, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér tűzvédelme megfelel az európai nagyvárosok repülőtereinek védelmi szintjének, mind technikai felszereltség, mind pedig a tűzoltók szaktudása terén.

A Toyota és a Lexus aktív biztonsági rendszerei drasztikus módon csökkentik a ráfutásos balesetek számát

A független Közlekedési Baleseti Kutató és Adatelemző Intézet (ITARDA) felmérései szerint a leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota aktív biztonsági rendszerei, a Toyota Safety Sense és az ICS biztonsági technológiák együttesen 90 százalékkal csökkentik a ráfutásos balesetek számát.

A Lexus prémium márkát is jegyző (ott a jövőbemutató aktív biztonsági rendszereket a Lexus Safety System foglalja csokorba), világelső japán gyártó ezért a biztonsági technológiák széles körű alkalmazását szorgalmazza, és első körben Japánban „Support Toyota” rendezvényeket szervez, amelyek a biztonság fontosságára hívják fel az emberek figyelmét.

A független Közlekedési Baleseti Kutató és Adatelemző Intézet (ITARDA) vizsgálata szerint a Toyota Safety Sense csomag körülbelül 50 százalékkal csökkenti a ráfutásos balesetek számát (a technológiával nem rendelkező autókhoz képest), míg az intelligens távolságtartó radarral (ICS) kiegészített Toyota Safety Sense P csomag esetében ez a csökkenés mintegy 90 százalékos. A Toyota Safety Sense P és ICS rendszerekkel felszerelt autókat a Safety Support Car S (vagy Sapo Car S) kategória „tág” alkategóriájába³ sorolják, amelyeket kifejezetten ajánlanak az idősebb autóvezetők számára. A Toyota egyre több járművét szereli fel e rendszerekkel, amelyek igazoltan növelik az autózás biztonságát; a vállalat tervei szerint a 2018-as pénzügyi év végére az összes eladott Toyota-modell 90 százalékában működni fognak ezek a technológiák.

A vizsgálat eredményeire reagálva a Toyota ismertette terveit a biztonságot növelő technológiák szélesebb körű alkalmazására, hogy csökkentse a közlekedési balesetek számát. A vállalat azt is közzétette, hogy egyre több olyan rendezvényt szervez, amelyek célja, hogy felhívják az emberek figyelmét a közúti biztonság fontosságára, és a tényre, hogy ezen technológiák akár életeket is menthetnek, hisz a Toyota Safety Sense1 ütközésmegelőző csomagok és az intelligens távolságtartó radar2 (ICS) bevezetésének hatására csökkent a ráfutásos balesetek száma. A balesetek gyakoriságának arányát egyébiránt úgy számítják ki, hogy a balesetek számát elosztják a forgalomban lévő járművek számával: a vizsgált modellsorozat a Prius volt, az adatok gyűjtése pedig egy éven át, 2015 decembere és 2016 decembere között tartott. A vizsgálat mintegy 274.000 járműre terjedt ki, ezek közül körülbelül 84.000 járműben működött a Toyota Safety Sense P, és körülbelül 121.000 jármű volt felszerelve Toyota Safety Sense P és ICS technológiával Amellett, hogy szorgalmazza a biztonságot támogató technológiák szélesebb körű elterjedését, a Toyota egyre több programot indít az autóvezetők, a gyalogosok és más közlekedők biztonsági képzésére.

A „Support Toyota” programot a vállalat először Japánban, márkakereskedőkkel és más szervezetekkel közösen szervezi, hogy fokozza ügyfeleinek biztonságát. Az ICS technológiát bemutató egyre több tesztvezetés mellett – amelyek idén indultak a márkakereskedésekben – a Toyota azt tervezi, hogy a Toyota Safety Sense automatikus fékfunkcióját megismertető tesztvezetéseket is szervez a kereskedőhálózatában. A résztvevő márkakereskedések összes munkatársa egy erre feljogosító programban vesz részt, hogy biztonságosan mutathassák be a technológiát az érdeklődőknek. A Toyota a lehető legtöbb ember számára szeretne lehetőséget biztosítani a biztonsági rendszerek megismerésére, mivel meggyőződése, hogy így egyre többen értik majd meg a rendszerek fontosságát. A vállalat kezdetként 280 japán Toyota márkakereskedésben alakítja ki az ICS bemutatásának körülményeit. 2018 júniusára a tervek szerint minden márkakereskedésben lesz egy biztonságos terület, ami ezt a célt szolgálja.

A Toyota folytatja Városi Szentjánosbogár projektjét4: a közlekedésbiztonság fontosságát hangsúlyozó program tavaly vette kezdetét a márkakereskedésekben, és elsődleges célja az éjszakai balesetek számának csökkentése. A „Support Toyota” keretében a vállalat a későbbiekben további közlekedésbiztonsági programokat is szervez majd. A közlekedésbiztonság fejlődése érdekében fontos, hogy az ilyen jellegű programok a következő három pilléren nyugodjanak: igazán biztonságos járművek gyártását eredményező járműtechnológiai fejlesztések és kezdeményezések, beleértve a balesetek nyilvántartását, baleseti okok elemzését, valamint az közlekedésbiztonsági technológiák fejlesztését és forgalmazását; az emberekre alapozó kezdeményezések, például a járművezetők és a gyermekek számára szervezett oktatási programok; valamint a közlekedés környezetének, például az ITS (Intelligens Közlekedési Rendszerek) fejlesztése. Ezzel a három alapgondolattal a vállalat hatásosan járulhat hozzá a halálos vagy sérüléssel járó közúti balesetek felszámolásához – ami a Toyota végső célja.

 

A Honda és a McLaren befejezi együttműködését

A McLaren és a Honda illetékesei bejelentették, hogy a 2017-es Formula-1-es szezon végén befejezik az együttműködést. A két cég 2015-ben kezdte meg a közös munkát, amikor a Honda úgy határozott, hogy visszatér az F1-be.

Takahiro Hachigo, a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója elmondta: „Útjaink sajnos már azelőtt elválnak, hogy elértük volna közös céljainkat, de a legjobb döntés született a vállalatok jövőjére nézve. Bárhogy is, szeretném a Honda Racing F1 Team tagjainak, illetve versenyzőinek nevében megköszönni a rajongók támogatását, és hogy osztoztak velünk örömben-bánatban 2015-ös visszatérésünk óta. Bejelentésünk nem érinti a 2017-es évadot, a Honda és McLaren szakemberei továbbra is közösen küzdenek, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el, és a Honda természetesen jövőre is indul a világbajnokságon.”

Shaikh Mohammed bin Essa Al Khalifa, a McLaren Group igazgatótanácsának elnöke az alábbi nyilatkozatot tette: „A Honda, akárcsak a McLaren, nagyszerű cég, s azért van jelen az F1-ben, hogy nyerjen. Partnerségünk nem hozta meg a kívánt eredményt, ez azonban nem feledteti az örömteli közös pillanatokat, és nem indok arra, hogy elhagyjuk az F1 világát. Jelenleg úgy látjuk, hogy mindkét cég számára az a legjobb, ha külön folytatjuk a versenyzést.”

Zak Brown, a McLaren Technology Group ügyvezető igazgatója a következőképpen értékelte a helyzetet: „Soha nem volt kétségünk afelől, hogy a Honda elkötelezett a siker mellett, s kellő mennyiségű energiát szán a Formula-1-re. Számtalanszor bizonyítottak már a versenysorozatban és a fejlesztések terén. Különféle okok miatt együttműködésünk nem úgy alakult, ahogy egykoron elképzeltük, így bár egyik cég sem örül a kialakult helyzetnek, eljött az ideje, hogy különváljunk. Sporttársként azt kívánjuk, hogy ismét a csúcsra érjen a Honda. Velük sokkal jobb ez a versenysorozat, és biztos vagyok benne, hogy ebben mindenki egyetért.”

Frankfurti Autószalon 2017: Opel Grandland X, konnektoros hibrid kivitelben

Az Opel elnök-vezérigazgatója, Michael Lohscheller a mai napon sajtótájékoztatóval nyitotta meg a Frankfurti Autószalont. A márka főnöke 300 újságíró előtt, a PSA-vezérigazgató Carlos Tavares jelenlétében vezetett fel három világújdonságot.

A kompakt Grandland X a felfutó SUV-szegmensbe lép be. Lohscheller közölte, hogy ez az autó hamarosan megjelenik az új csúcsdízellel és nyolcfokozatú automatával is. Ráadásul a Grandland X lesz a konnektoros hibridként (plug-in-hybrid) is kapható Opel.

„Új Grandland X konnektoros hibridje a következő példa arra, hogy milyen lehetőségeket nyit meg előttünk a konszernkapcsolat a PSA-val. Ezen az úton haladunk következetesen tovább“ – mondta az Opel főnöke, Michael Lohscheller a sajtótájékoztatón.

Emellett az Opel Insignia új csúcsmodelljei álltak középpontban: a dinamikus GSi a különleges sportlimuzinok hagyományát folytatja a márkánál, az összkerékhajtású Country Tourer pedig a kalandot keresők legjobb választása.

„Három világpremierrel folytatjuk az Opel történetének legnagyobb modelloffenzíváját. Idén jelentősen bővítette portfóliónkat az elektromos hatótáv bajnoka, az Ampera-e, a Crossland X crossover, a Vivaro Life utazómobil, és a Grandland X SUV“ – mutatott rá Lohscheller Frankfurtban, majd így folytatta: „Az Opelnél büszkék vagyunk, hogy a PSA-csoport részét képezzük. Együtt Európa bajnoka leszünk. A lehető legtöbb vevőnek tesszük elérhetővé a német technikát, hiszen jelszavunk szerint a jövő mindenkié!“

Opel Grandland X: dinamikus kompakt egy virágzó piacra

Modern, atletikus vonalak, vagány terepes megjelenés, a SUV-szegmensre jellemző magas üléshelyzet és jó körkilátás, megfűszerezve sokféle csúcstechnikával és komforttal, illetve bőséges férőhellyel öt kalandkereső utasnak – ez az új Opel Grandland X.

Elsőosztályú a modern asszisztens- és komfortfelszerelések arzenálja, például a gyalogosokat felismerő és automatikusan vészfékező adaptív sebességszabályozó, az elfáradási riasztó, az automatikus parkolóasszisztens és a 360 fokos kamera. A világítástechnikában ismét megerősítette vezető szerepét az Opel a Grandland X stadionvilágításnak is beillő teljesen LED-es (AFL LED) fényszórójával. Ezekhez járul a minden évszakban és havon, latyakban, homokon vagy vizes aszfalton élményszerű autózás, ami az opcióként kapható elektronikus IntelliGrip kipörgésgátlónak köszönhető.

A komfortot AGR-minősítésű (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) ergonomikus első ülés, valamint fűthető kormánykerék és első-hátsó ülés fokozza. A csomagtartó ajtaja egyszerű láblendítésre nyílik és csukódik. Az utasok lehető legjobb csatlakoztatásáról, az Opel-re jellemzően, a legújabb generációjú Android Auto- és Apple CarPlay kompatibilis IntelliLink-rendszerek, illetve a személyes Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztenshez tartozó WLAN-Hotspot[1] és olyan új lehetőségek gondoskodnak, mint a szállodafoglalás[2] és a parkolóhely-keresés[3].

A 4,48 méter hosszú Grandland X, az Opel X‑családjának harmadik tagja, új kihívóként pezsdíti fel a virágzó SUV-osztályt − a kompakt szegmensben hétről húsz százalékra nőtt a SUV-részarány 2010-től máig. Emellett a Grandland X bővíti az Opel eleve széles kínálatát a különösen népszerű kompakt kategóriában.

Opel Insignia GSi

A robbanékony, precíz, hatékony új Opel Insignia GSi limuzin és kombi változatban egyaránt azok sportkocsija, akik értékelik a különlegességet. Különösen dinamikus, a vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz a másodperc töredéke alatt alkalmazkodó széria FlexRide futómű és a húszcolos alufelnire szerelt opcionális Michelin Pilot Sport 4 S gumi hatására remek az útfogás.

E szegmensben egyedülálló az intelligens Torque Vectoring összkerékhajtás – élénkké teszi a kanyarodást, jó oldalvezetéssel ad maximális stabilitást, és kiválóan adja át az útra a hajtóerőt. Még aktívabb vezetésre ad lehetőséget a kormánykerék-billentyűkkel is kapcsolható nyolcfokozatú automata. Az Insignia új generációját könnyű szerkezet, alacsony súlypont és turbóerő jellemzi. Ezekből adódik a kiváló egyensúly és a jó teljesítménysúly. Az eredmény leolvasható a stopperóráról: „Az új Insignia GSi jóval gyorsabb a Nürburgring-Nordschleifén az elődgeneráció erősebb OPC-variánsánál“ – mondta a tesztidőszak után Volker Strycek, az Opel Performance Cars és Motorsport igazgatója. A jó eredmény egyik oka, hogy a GSi-limuzin 160 kilogrammal könnyebb a vele összehasonlítható Insignia 2.8 V6 Turbo OPC-nél.

Ennyi belső érték különleges külsőt érdemel: nagy, krómozott légbeömlők és karakteres hátsó kötény, illetve spoiler tartozik a sportöltözékhez. Az Opelnél külön a GSi-hez kifejlesztett AGR-minőségű integrál-bőrülés, a sportkormány és az alumínium pedálsor is megdobogtatja a hozzáértő szívét.

Opel Insignia Country Tourer

Az Insignia frankfurti fellépését az új Opel Insignia Country Tourer teszi teljessé. Nyers, különleges vonzerejével ez is az Insignia-család csúcsmodelljei közé tartozik. Ezüstösen csillogó haspáncélja „leföldeli” az autót, és biztos állást ad neki. Robusztus megjelenéséhez hozzájárul a karosszéria alsó részén és a kerékíveknél a fekete védőburkolat. Hátulról az alsó védőlemez és a kipufogóvégek mutatják szélesebbnek.

Aki elhagyná az aszfaltot, 20 milliméterrel nagyobb szabad magasságnak, Torque Vectoring nyomatékelosztású Twinster összkerékhajtásnak és új ötlengőkaros hátsó futóműnek örvendhet. Megfelelő teljesítményt erős turbómotorok fejtenek ki.

A mindennapok hőseként nagyon praktikus is az új Insignia Country Tourer, mint a kívánságra kapható szenzoros csomagtartó-fedél, a sokféle modern asszisztensrendszer és csatlakoztatási lehetőség, illetve komfortfelszerelés mutatja.

Frankfurti Autószalon 2017: bemutatkozott a BMW i Vision tanulmány

A zéró emissziójú vezetés élményének új megtestesülése, a BMW i Vision koncepció a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon debütált.

Egy évvel a centenáriumi NEXT 100 járműtanulmányok világkörüli bemutatkozása után a BMW Group a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a küszöbön álló jövő elektromos mobilitásába enged betekintést. A BMW i Vision Dynamics tanulmányautó egy négyajtós Gran Coupé, amely a sportos elegancia jegyében megálmodott zéró emissziójú vezetési élmény jövőjének előfutáraként egyetlen feltöltéssel 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál, 200 km/óra feletti végsebességgel és négy másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulással.

„A BMW Group elhozta a jelenbe az elektromos mobilitás jövőjét” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke 2017. szeptember 12-én, a 67. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón. „Több hálózatról tölthető modellt kínálunk ügyfeleinknek, mint bármelyik másik versenytársunk a piacon. Sőt mi több, „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiánk égisze alatt az elektromos mobilitás térnyerését segítő szolgáltatás-palettánkat is folyamatosan fejlesztjük. Sorozatgyártásban kínált hálózatról tölthető modellportfóliónkat 2025-re huszonöt tagúra bővítjük, amelyből tizenkét modell belsőégésű erőforrás nélkül, tisztán elektromos meghajtással váltja valóra a zéró emissziójú vezetés élményét. A BMW i Vision Dynamics tanulmányautóval bemutatjuk, miként képzeljük el az elektromos mobilitás BMW i3 és BMW i8 modellek közé pozícionált jövőjét: egy lélegzetelállítóan lendületes, hamisítatlanul progresszív négyajtós Gran Coupé képében. Mint ilyen, a BMW márka esszenciáját elektromos hajtáslánccal szereljük fel, amely a BMW i divíziót is új dimenzióba emeli” – tette hozzá Harald Krüger.

A fejlődés ütemét a BMW i diktálja

A BMW i divízió a jövőbe mutató járműtanulmányok és a hosszú távon fenntartható prémium mobilitás újraértelmezésének szimbóluma.

„A BMW i almárka a BMW Group innovációs úttörője” – fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Az elképzelt megoldások és a jövőnek tervezett koncepciók itt kézzelfogható valósággá válnak. A BMW i divízió ráadásul vállalatcsoportunk márkáinak innovációs iránymutatójaként is szolgál. A BMW i Vision Dynamics tanulmányautónak köszönhetően már most bemutathatjuk, hogyan fog kinézni a BMW egyik soron következő elektromos modellje. Hiszen évszázados történelme során a BMW már számtalan alkalommal bizonyította, hogy forradalmi elképzeléseit képes valóra váltani” – zárta gondolatait Klaus Fröhlich.

A BMW i divízió magával ragadó formanyelve a márka azon úttörő modelljeinek forradalmi technológiáját helyezi a figyelem középpontjába, amelyeket ügyfelei a hétköznapokban már ma is átélhetnek.

„A BMW i3 és a BMW i8 képében egy forradalmi városi autó, illetve egy forradalmi sportautó öltött testet. Most pedig a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó az elektromos mobilitás kvalitásait a BMW legfőbb értékeivel egyesíti, a menetdinamika és az elegancia jövőbe mutató szimbólumaként. Kiváló példaként szolgálva arra, hogy a BMW i divízió modellpalettája és formanyelve mely irányba haladhat tovább” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

„A kevesebb több” – avagy a BMW i divízió formanyelvének háttere

A BMW i Vision Dynamics tanulmányautó vonalvezetése újraértelmezi a BMW modelljeinek klasszikus karosszériaarányait: a hosszú tengelytávolság, az áramvonalas tetőív és a rövid túlnyúlások eleganciával és lendülettel párosulnak. A koncepció nagyméretű, harmonikusan egybeolvadó felületei olyan hatást keltenek, mintha az egész sziluettet egyetlen darabból formálták volna meg a tervezők, ezzel szemben a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó progresszív karosszériáján még a legapróbb részletek is a modell aerodinamikájának javítását szolgálják. A szinte észrevehetetlen illesztések és az üvegfelületek elegáns összekapcsolásai egyszerre modern érzetet és iránymutató technológia benyomását keltik. A nagyméretű felületek és a gondosan kidolgozott részletek közötti kontraszt visszafogott, mégis magától értetődő módon helyezi a figyelem középpontjába a koncepció innovatív technológiáját, anélkül, hogy azt harsányan az előtérbe tolná. Ez áll a BMW i divízió formanyelvének hátterében. Hiszen „a kevesebb több.”

Ikonikus ablaksáv, mint a jövő utastéri élményének szimbóluma

A BMW i Vision Dynamics tanulmányautó áramvonalas, harmonikusan összehangolt karosszériafelületei mellett a koncepció jellegzetes ablaksávja az egyik leginkább figyelemreméltó elem. Az első BMW i modelleken debütált egyedülálló, fekete vonalvezetés ezúttal újraértelmezett, funkcionális stílusjegyként jelenik meg, amely egyúttal a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó egyik védjegyeként is szolgál. Gyakorlatilag szimmetrikus kialakításának köszönhetően a koncepció oldalsó ablaksávja minden utasnak tökéletes kilátási lehetőséget kínál, az utasokat és a vezetés közösen átélt élményét állítva a középpontba. A jövőben az ablaksáv kialakítása mind fontosabb lesz, különösen a nagymértékben, illetve a teljes mértékben automatizált járművezetés korszakának eljövetelekor. A páratlan utastéri élményt a teljes egészében üvegből készült tető fokozza tovább, amely az utasok tér- és szabadságérzetét is növeli. A szimmetrikus, elölről hátrafelé ívelt tetővonal a koncepció karosszériájának zárt, modern érzését erősíti.

Legendás stílusjegyek új jelentéssel

A BMW i Vision Dynamics tanulmányautó minimalista stílusú frontrészét a vese alakú, zárt „hűtőrács” uralja, amely jellegzetesen modern újraértelmezésként képez hidat a múlt és a jövő legendás BMW modelljei között.

A „hűtőrács” azonban nem csupán egy stíluselem, hiszen hosszú évtizedek óta a BMW járműfejlesztési tapasztalatának szimbóluma, amelyet a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó esetében a vállalatcsoport járműtechnológiai szaktudásának kinyilatkozásaként gondoltak újra a tervezők: a vese alakú „hűtőrács” alsó közepén elhelyezett szenzorok „intelligens felületként” láttatják a frontrész meghatározó elemét. Az első fényszórópár ugyancsak a múlt és a jövő kapcsolatát erősíti. A klasszikus dupla ikergyűrű-motívum ezúttal rendkívül modern és végletekig letisztult formában ölt testet, mindkét oldalon két-két különálló LED-csík képében. A minimalista stílusban megrajzolt első fényszórópár az összes világítási funkciót magába foglalja, összetéveszthetetlenül karakteres kisugárzást kölcsönözve a tanulmánynak.

Magabiztos kiállás és kifinomult lezárás

A koncepció magabiztosságot és erőt sugárzó hátulján elegánsan meghúzott vízszintes vonalak egyesülnek. Az utascella kissé hegyesített kialakítása szélesebb vállrészt és atletikusabb megjelenést eredményez. A hátfal leglátványosabb elemei az „L” alakú hátsó lámpák, amelyek vékonyított elrendezésükkel egyfelől a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó menetdinamikáját és hatékonyságát, másfelől a koncepció stabil útfekvését hirdetik.

A BMW i Vision Dynamics tanulmányautó minden szögből korszerűséget, progresszivitást és magával ragadó technológiai szaktudást sugall, mialatt a BMW iránymutató koncepciójaként az elektromos mobilitás vezetési élményekben gazdag jövőképének letisztult szimbóluma. Előrevetítve, hogy a BMW az elkövetkező években is a sportosság és az elegancia ötvözetét helyezi a középpontba.

LEGFRISSEBB

A Chery Super Hybrid új, környezetbarát közlekedési élményt nyújt

0
A Biológiai Sokféleség Nemzetközi Napja után a világ továbbra is a természeti értékek megőrzésére irányítja figyelmét. A zöld mobilitás elkötelezett támogatójaként a Chery bemutatta...

TESZTJEINK