Főoldal Blog Oldal: 298

Zlatan Ibrahimović a Volvónál járt látogatóban

Zlatan Ibrahimović, a svéd futballklasszis, a Volvo Cars látogatóközpontjában vendégeskedett. Ő a legelőkelőbb vendégek egyike, akik eddig ellátogattak a Göteborg Torsland városrészében található Volvo gyáregységhez.A Manchester United támadója, aki több sikeres Volvo marketing kampányban is szerepelt már, most a torslandai üzemben tett egy túrát, és testközelből csodálta meg a vadonatúj 90-es és 60-as széria gyártását.

 

Ibrahimović, akit a legtöbb szurkoló csak Zlatánként ismer, sok időt töltött a cég dolgozóival, így számos fotó készült, és sok-sok autogramot is kiosztott.

Mindemellett betekintést nyerhetett a vállalat szigorúan titkos designközpontjába is, ahol a jövő Volvo modelljeit és a különleges technológiai megoldásait fejlesztik.

Zlatan látogatása alatt a Volvo Cars és a Svéd Labdarugó-szövetség (SvFF) bejelentette egy új adománygyűjtő program elindítását ’Number 10’ néven, utalva a csatár mezszámára. Zlatan szóvivőként és a kampány arcaként is szerepet vállal a svéd labdarúgásért dolgozó emberek támogatásában, valamint olyan értékek népszerűsítésében, mint az esélyegyenlőség, másság és csapatmunka. Pár nap múlva további részleteket tudhatunk meg e programról.

A Volvo és Zlatan Ibrahimović között 2014-ben kezdődött az együttműködés az XC70 marketing kampányának részeként, melyben Zlatan drámaian szavalja el a svéd nemzeti himnuszt, Max Martin producer pedig látványos svéd természeti képek beemelésével fokozza a hatást. A kampány olyan mély benyomást tett, hogy szokatlan módon az XC70 eladásai látványosan emelkedtek a modell gyártásának beszüntetéséhez közeledve is.

2016-ban a Volvo és Zlatan újra összeálltak, ekkor a V90-es prémium kombi európai, közel-keleti és afrikai piacokon (EMEA) történő bevezetésére. A filmzenék világhírű szerzője, Hans Zimmer által komponált, gyönyörű dallamok alatt ismét a Volvo és Zlatan svéd kötődése került fókuszba. A reklámfilm elmondta hogyan alakult Zlatan karrierje Malmö, leginkább bevándorlók lakta Rosengård negyedétől, a nemzetközi futballsikereken át, egészen a válogatottól történő búcsúzásig. A V90 gyorsan a legnépszerűbb modellé vált az EMEA régióban.

https://www.youtube.com/watch?v=2QzJCtpp5k4

https://www.youtube.com/watch?v=5SRQUxdNppg

Zlatan labdarugókarrierje a Malmö FF-nél kezdődött a kilencvenes évek végén. A svéd csatárt hamar leszerződtette a holland Ajax a jeles nemzetközi pályafutás kezdeti lépéseként, mely a legnevesebb olasz, francia, spanyol és angol klubcsapatoknál folytatódott. A Juventus, Internazionale, Barcelona, AC Milan és Paris Saint-Germain tekintélyes lista. A klasszis jelenleg a legtöbb angol bajnoki címet magáénak tudható Manchester Unitednél játszik.

Az év svéd játékosának járó Guldbollen (Aranylabda) díjat tizenegyszer nyerte el, melyből tizet 2007-től 2016-ig sorozatban ítéltek Zlatannak.

Frankfurti Autószalon 2017: divatosabb és sportosabb lett a Lexus CT

A Lexus belépő modellje, a piacon egyedülálló módon kizárólag környezetbarát hibrid hajtással elérhető CT még trendibb külsőt és belsőt kapott.

A japán prémium autómárka egyik legkelendőbb modelljeként a CT-t 2011 óta világszerte több mint 300.000 vásárló választotta. A megújuló modell leglátványosabb jellemzői az újratervezett, modernebb orrkialakítás és új könnyűfém keréktárcsák, az új belső színválaszték és nagyobb Lexus navigációs rendszer kijelző, míga CT 200h F SPORT változat további egyedi dizájnelemeket kapott. Mindezen felül a immáron a teljes modellcsaládhoz elérhető az aktív biztonsági és vezetősegítő rendszereket tartalmazó Lexus Safety System + csomag is.

Amikor a környezetbarát, futurisztikus formavilágú modelljei révén magyarországi értékesítéseit is elképesztő ütemben növelő Lexus a 2010-es Genfi Autószalonon bemutatta a CT 200h modellt, egyben a kompakt hibridek kategóriáját is meghonosította a luxusautók szegmensében. A CT 200h a márka egyik legkeresettebb modellje lett: 2011-es bevezetése óta a Lexus több mint 300.000 ilyen autót értékesített világszerte, s ezek közül mintegy 75.000 darab Európában kelt el, ami így a márka egyik legnagyobb piacává vált. A frissítéssel a Lexus arra törekedett, hogy megőrizze a CT 200h közismert takarékosságát és megbízhatóságát, ám a frissebb külsővel hatásosan hangsúlyozza az autó élvezetes vezethetőségét – miközben a modell ugyanolyan felhasználóbarát marad, mint eddig.

“A CT 200h frissebb, élettelibb és progresszívebb lett. Megújult dizájnja nemcsak sportosabb benyomást kelt, hanem erősebb érzelmeket is ébreszt, így ideális prémium hibrid kompakt lehet a fiatal autósok számára, akik lendületes autózásra vágynak, ugyanakkor környezettudatosak is” – fogalmaz Chika Kako, a CT 200h főmérnöke.

Hatásosabb megjelenés

Az ötajtós Lexus CT 200h egy jól eltalált autóipari koncepciót testesít meg, amely izgalmas, mégis kényelmes vezetési élménnyel teszi teljessé tulajdonosa aktív életstílusát, miközben az utasokat a legújabb technológiák, szemet gyönyörködtető formai megoldások és kiváló minőségű anyagok kényeztetik. A CT 200h modernebb és agresszívebb orrkialakítást kapott; a jellegzetes orsó formájú hűtőt új hálómintázat fedi, hatásosan hangsúlyozva a modell kifinomultságát. Az integrált lökhárító éppen a Lexus-embléma alatt keresztezi a hűtőrácsot. A ködfényszórók mélyedését metálszürkére fényezték, és egy háromszög keresztmetszetű, éles vonalakkal megrajzolt külső elem keretezi őket. A “nyílhegy” alakú nappali menetfény (DRL) új helyre, az egy vetítőlencsés fényszóró fölé került, és az autó oldalsó karaktervonala egyenes folytatásának tűnik.
Az új stíluselemek összhatása modernebb, atlétikusabb és még kifinomultabb megjelenéssel ruházza fel az autót, így az ötajtós kompakt még hatásosabb és erőteljesebb benyomást tesz azokra, akik elölnézetből szemlélik.

“Azzal, hogy felcseréltük a LED fényszóró és a DRL helyét, egészen új hatást értünk el: az autó láthatóan agresszívebb lett. Ráadásul a nappali menetfény L-motívuma egyértelművé teszi, hogy itt egy Lexus érkezik” – magyarázza Tetsuo Miki, a CT 200h vezető formatervezője.

A szintén új formavilágú hátsó világításban jól érvényesül a fények L-alakú elrendezése. A szélesebbre húzott lámpatestek teljes egészében LED-technológiával működnek, és az alul végighúzódó – ugyancsak LED – irányjelzők látványosan erősítik az L-formát. A lámpatestek alsó és felső fénykibocsátó szekciója kifelé ívelve vastagodik, kihangsúlyozva a lámpák szélességét, és erőteljes, stabil kiállással ruházva fel az autót. A csomagtérajtó díszléce – körülölelve a hátsó szélvédő és a lámpatestek közt elhelyezett Lexus emblémát – atlétikus benyomást kelt az egyébként is sportos hatású részen. A hátsó lökhárító alsó részét ezüstmetál és fekete fényezés díszíti, és a formáját is áttervezték, hogy még agresszívabb hatást keltsen; a hátsó fényvisszaverők betéteit pedig metálszürkére színezték, hogy jobban passzoljanak az első ködfényszórók keretéhez. A CT 200h látványát igencsak feldobják a sportos kerekek; a 15 colos alapváltozat ugyanúgy, mint az F SPORT modell sötét metálfényezésű könnyűfém keréktárcsája. A vásárlók emellett az új, tízküllős, 16 colos változatot is megrendelhetik, amit csiszolt felületkezelés és sötét metálfényezés díszít.

Trendi, egyben prémium utastér

Az autóba beülve első pillantásra kiderül, hogy a CT 200h a kategória egyik legkifinomultabb utasterét kínálja ez a kiváló minőségű anyagoknak, a tökéletesen kidolgozott felületeknek és “a forma követi a funkciót” filozófia látványos megvalósításának köszönhető. A Lexus navigációs rendszer nagyobb, 10,3 colos kijelzőt kapott (az előző generációban ez 7 colos volt). Az utastér színpalettájának új, kibővített kínálatában kéttónusú, sima tapintású bőrkombinációk szerepelnek; ha ehhez hozzászámítjuk a szövet- és szintetikus bőr párosát, illetve a vadonatúj szövetkárpitozást is, akkor a vásárlók összesen kilencféle megoldás közül választhatnak.

Az F SPORT változat

A CT 200h F SPORT változat dizájnja látványosan megváltozott; jó példa erre az orsó formájú hűtőrács fekete metálfényezése és új hálómintája; ez utóbbi a ködfényszórókat keretező elemen is megjelenik. Az új, egy vetítőlencsés fényszórókban ugyanaz a fényforrás adja a tompított és a távolsági fényt. Ugyancsak az F SPORT exkluzív kiegészítője a hűtőrács alsó és felső peremén végighúzódó Jet fekete betétje és az autó hátsó részét díszítő metálfekete díszléc is.

“Az F SPORT a fiatalabb vásárlók számára lesz igazán vonzó, ezért igyekeztünk exkluzív fekete elemekkel erősíteni az autó sportos benyomását, különösen a hátsó részen. A hátsó fényvisszaverők mélyedésében ugyanazt a hálómintát használtuk, mint a hűtőrácson, és a lökhárító alsó betéte – ami a normál kivitelen ezüstszínű – itt fekete fényezést kapott” – árulja el a CT 200h vezető formatervezője.

A 2018-as modellévben a CT 200h kínálatában új, kéttónusú fényezések jelennek meg az F SPORT változathoz: a Láva Narancs és a Viharkék. Az exkluzív F SPORT utastér-kombinációk közt is szerepelnek a kéttónusú bőr-, szövet- és szintetikus bőrkárpitok. Az ugyancsak az exkluzív F SPORT elemnek számító, elegáns Naguri dekorációs betétek a mesteri Takumi kézműves kidolgozást dicsérik.

Maximális biztonság – Lexus Safety System +

A CT 200h megújult, gazdagabb kínálatában most a Lexus Safety System + csomag is szerepel, ütközés előtti biztonsági rendszerrel (PCS), adaptív sebességtartó automatikával, kormányzási funkcióval kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (LDA), automatikus távolságifény-vezérlésű (AHB) fényszórókkal és jelzőtábla-felismerő rendszerrel (RSA).

Frankfurti Autószalon 2017: a Honda elkötelezett az elektromos hajtás mellett

A Honda vezetősége megerősítette, hogy minden európai piacra szánt új Hondában lesz elektromos hajtás.

A bejelentést a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója, Takahiro Hachigo tette a márka nagyszabású sajtótájékoztatójának keretein belül, miközben leleplezte a Honda új elektromos járművét, az Urban EV Conceptet.

“Ez nem afféle vízió a távoli jövőről – avatta be a közönséget a cég terveibe, – a sorozatgyártású változat már 2019-ben elérhető lesz Európában” – fogalmazott Hachigo.

A Honda Urban EV Concept teljesen új platformra épül, egyszerű, szofisztikált karosszériája pedig elképesztően fejlett hajtásláncot rejt. További érdekesség, hogy a különleges, kék háttérvilágítású Honda-embléma nem csak a tanulmányautó sajátja, ez a díszítőelem a jövő elektromos Hondáin is megjelenik majd.

Miként megtudhattuk, a Honda továbbra is elkötelezett az elektromos járművek mellett, legfőbb törekvése pedig, hogy 2030-ra a világszerte eladott Hondák két harmadát villanymotor hajtsa. Ezt az európai piacon már 2025-ben szeretné elérni a Honda, hiszen ebben a régióban különösen nagy az érdeklődés az EV-k iránt.

“Az öreg kontinensen olyan tempóban nő az elektromos hajtású járművek iránti kereslet, mint sehol máshol” – osztotta meg gondolatait Mr. Hachigo, majd hozzátette: “Ezért határoztunk úgy, hogy Európában jelentjük be az Electric Vision stratégia következő lépését.”

Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke a CR-V Hybrid Prototype-ról rántotta le a leplet, egyúttal elmondta: „A 2018-ban érkező CR-V Hybrid Prototype az első hibrid Honda szabadidő-autó lesz Európában.”

Érkezése komoly előrelépés az SUV-szegmensben, az új, ultramodern hajtáslánc ugyanis a kimagasló, valós használati értéket ötvözi a kellemes vezetési élménnyel. A modellben alkalmazott kétmotoros, kompakt i-MMD rendszer (ti. Intelligent Multi-Mode Drive, magyarul: intelligens, több üzemmódban használható hajtáslánc) nem igényel hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekre, egyedülállóan kifinomult és egyenletes nyomatékleadással segítve a kényelmes, biztonságos közlekedést.

Mr. Ross a Honda Power Manager Conceptet is megmutattatta a sajtótájékoztató résztvevőinek. Ezzel az innovációval az elektromos autók is bevonhatók az „okos” elektromos hálózatok működésébe, hiszen nemcsak összegyűjthető és tárolható a – például megújuló forrásból származó – elektromos energia, hanem hatékonyan, az aktuális igényeknek megfelelően el is osztható a közüzemi, az otthoni és az irodai hálózatok, valamint az EV-k között.

“Ha szükséges, a Power Manager az elektromos autó akkumulátorjaiban tárolt energiát hasznosítja a lakás üzemeltetéséhez, így minimalizálható a közműhálózatból vásárolt áram mennyisége” – árulta el Mr. Ross. Így folytatta: “Sőt, az energia akár fel is tölthető a közműhálózatba, így hasznot termelhet a tulajdonosnak.”

Az első próba Franciaországban zajlik majd, ahol – 2020-ig elkészülő – regionális okoshálózatok kiépítéséhez nyújt segítséget a Honda.

A Business Lease komplett szolgáltatáscsomagot nyújt céges tehergépjárműveknek

Idén, 2017-ben is kifejezetten kellemes meglepetésekkel szolgál ügyfeleinek a tavalyi évet kiváló ügyfél elégedettségi mutatókkal záró járműlízinggel, flottamenedzsmenttel és mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozó Business Lease Hungary Kft. A vállalat portfóliójában mostantól elérhető egy teljeskörű szolgáltatáscsomag céges tehergépjárművek számára.

A Business Lease új Logisztikai megoldások szolgáltatáscsomagja kifejezetten tehergépjárműveket vagy személyszállításra alkalmas kisbuszokat (max. 9 fő) lízingelő, vagy bérlő ügyfeleinek kínál olyan előnyöket, melyek kiválóan tükrözik az Európában több mint 25 éves múlttal rendelkező cégcsoport Same cars, better care filozófiáját, vagyis nem az autó-, hanem a gondoskodásközpontú szemléletet.

„Fontos hangsúlyozni, hogy egy szolgáltatáscsomagot csak akkor nevezhetünk valóban komplettnek, ha az egyes részelemeket személyre szabható módon lehet alkalmazni, hiszen az igények ügyfelenként változnak. A Business Lease tehergépjárműves ügyfelei számára kínált új csomagja pontosan ilyen, ráadásul ilyen komplett minőségi szolgáltatás eddig nem volt elérhető Magyarországon. Országos lefedettségben, kizárólag minőségi beszállítókkal dolgozunk. Teljeskörű szervizt és javítást végzünk, és minden esetben cserautót biztosítunk azonnal, vagyis az ügyfélnek nem esik ki az ideje, ezért pénzveszteséggel sem kell kalkulálnia. A telemetrikus rendszer folyamatosan ellenőrzi a járműveket és állandó GPS nyomkövetést is biztosítunk, hogy minden a lehető legnagyobb rendben legyen. Persze a felsorolt néhány példa csak a jéghegy csúcsa, ugyanakkor megfelelőn tükrözi cégünk elkötelezettségét a szolgáltatásaink összetettségét és minőségét illetően” – mondta Angyal Zsolt, a Business Lease Hungary Kft. operációs igazgatója.

A Logisztikai megoldások csomag kiemelt előnye a tervezhetőség, mely a fix havidíjnak köszönhetően a következő komplett szolgáltatást tartalmazza: szerviz, javítás, karbantartás, biztosítások, csereautó, assistance, szezonális gumiabroncs csere-tárolás-beszerzés, igény esetén telemetrikus rendszer, speciális felépítmények, ponyvák, és matricázás.

„Büszkék vagyunk, hogy tehergépjárműves ügyfeleink számára egy olyan új szolgáltatáscsomagot tudunk biztosítani, mely szó szerint komplett, és valóban minden apró részletre kiterjed, ezért kijelenthetjük, hogy nincsen olyan felmerülő igény, melyet ne tudnánk kielégíteni ezzel a megoldással. A beszerzéstől a matricáig, vagyis end-to-end mindent mi intézünk. Ügyfeleink kényelméről és megelégedettségéről szakértő kollégáink gondoskodnak, akik tanácsadással segítnek a legmegfelelőbb modell kiválasztásában, és mivel a fókuszt a fő tevékenységekre helyezzük, ezért kevesebb az adminisztráció. Egy-egy céges tehergépjármű átmeneti kiesésének hatalmas üzleti hatása van, új csomagunk azonban segít, hogy ügyfelünket ne érje hátrány a hatékony működés ideiglenes csökkenése miatt. Csapatunk és szolgáltatásaink támogatásával ügyfelünk az ilyen esetekben is képes lesz betartani a partnereivel kötött szerződéseit, miközben minimalizálja a plusz költségeket, és javítja a cége teljesítményét. Ráadásul a gépjármű vételárát sem kell befektetnie, mely hosszútávon is előnyös a vállalkozása számára. A fentiek tekintetében határozottan kijelenthetem, hogy Velünk nem teher a kisteher szlogenünk önmagáért beszél” –mondta Vincent van der Meijden, a Business Lease Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Frankfurti Autószalon 2017: Ford EcoSport, Tourneo Custom, s persze az új Mustang

A Ford a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatja be először az európai közönség előtt az új, a sokoldalúbb EcoSport SUV-t és a prémium kivitelű Tourneo Custom személyszállítót és az erősebb Ford Mustang sportkocsit.

Az új Mustang, EcoSport és Tourneo Custom mellett az új Ranger Black Edition pickup is megjelenik, amiből mindössze 2500 darab készül.

Frankfurtban a Ford egyik fontos üzenete a márka európai kínálatának sokszínűsége, hiszen a termékpalettán ugyanúgy szerepel a Ford Fiesta (amiből az elmúlt négy évtizedben mintegy 18 millió darab kelt el), mint az exkluzív, csupán 1000 példányban készülő Ford GT, amit a nemrégiben bemutatott ’67 Heritage változat képvisel az autókiállításon.

“A széles termékkínálat révén a Ford innovációi és kifinomult technológiái bárki számára elérhetővé válnak, hiszen ezek a megoldások minden járműtípusban megjelennek. A Ford GT ultranagy teljesítményű szupersportkocsi kezelőszerveinek és kijelzőinek kutatási eredményei ugyanúgy meghatározták az új Ford Mustang 12 colos digitális kijelzőjének tervezését, mint az új EcoSport kapcsolóinak ergonomikus elhelyezését” – mondta el Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke.

Németország a Ford fontos kutatási, tervezési és gyártási bázisa. A vadonatúj Fiestát is gyártó kölni üzem alapkövét még 1930-ban tették le, és Kölnben működik a Ford Dizájn és Termékfejlesztési Központja is.

Az ugyancsak németországi Saarlouis üzeméből – ahol a Focus, C-MAX és Grand C MAX modellek összeszerelése folyik –, tavaly 14 millió autó gördült ki. A Ford egyetlen, Amerikán kívüli Kutatási és Fejlett Tervezési Központja Aachenben található.

Új EcoSport: még sokoldalúbb és még kényelmesebb

Az új Ford EcoSport sokoldalúbb, rugalmasabban variálható és kifinomultabb stílusú lett, és az autót modernebb technológiákkal szerelik fel. A modell 2014-ben mutatkozott be a régióban, és azóta 150.000 darab EcoSport talált gazdára az európai piacokon.

A modell kínálatában most szerepel első ízben a terepen és közúton egyaránt jobb tapadást kínáló Ford Intelligens Összkerékhajtás, amihez az új, modern 1,5 literes EcoBlue dízelmotor kapcsolódik 125 lóerős teljesítménnyel és optimális CO₂-kibocsátással. Az autó a Ford többszörösen díjnyertes EcoBoost benzinmotorjával is megvásárolható, ami háromféle – akár 140 lóerős – teljesítménnyel is elérhető.

Az új EcoSport dinamikus, kemény, mégis kifinomult külső megjelenése a közepes méretű Kuga és a nagyméretű Edge stílusát idézi. Az autó színkínálatában 12 látványos fényezés szerepel, és minden eddiginél több, a személyre szabhatóságot biztosító opcióval rendelhető meg; ez utóbbiak közé tartozik a kontrasztos árnyalatúra festett tető, tetőoszlop, felső ajtókeret, hátsó tetőlégterelő és külső tükörburkolat.

A felhasználó-központú, frissebb hatású kabin komfortját ‘lebegő hatású’ 8 colos érintőképernyő és fűthető kormánykerék fokozza, nem beszélve a könnyebben használható kezelőszervekről és a lágy tapintású anyagokról. Az új EcoSport modellpalettáján most először jelenik meg a Ford Performance autóinak külső-belső kialakítását idéző, sportos EcoSport ST-Line modellváltozat.

Az új, kifinomult EcoSport vezetősegítő rendszerei között immár a sebességkorlátozások betartását segítő Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika, valamint a magabiztos és biztonságos parkolást biztosító Tolatókamera is szerepel. A vásárlók automatikus távfény-kapcsolást és esőérzékelő ablaktörlőt is rendelhetnek, akárcsak Holttérfigyelőt, egy új, 4,2 colos digitális műszeregységet, fűthető és motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket, SYNC 3 csatlakozást, valamint egy kifejezetten az EcoSport modellhez kalibrált, prémium minőségű B&O Play hangrendszert.

“Még jobb minőség, fejlettebb technológia és még sokoldalúbb szolgáltatások; az új EcoSportot minden szempontból a kompakt SUV-vásárlók legújabb elvárásaihoz formáltuk” – jelentette ki Gary Boes, a Ford Motor Company B-szegmensű termékkínálatának igazgatója. “Az autósok minden eddiginél kellemesebben és magabiztosabban használhatják az új modellt.”

Telivér Mustang

A Frankfurtban debütáló Ford Mustang új, gyorsabb, karcsúbb és még fejlettebb technológiájú európai változata atlétikus stílussal, kifinomult motorokkal és futóművel, valamint fejlettebb vezetősegítő rendszerekkel nyűgözi majd le a legendás modell rajongóit.

A sportkocsi 2018 nyarától lesz elérhető az európai FordStore kereskedésekben. A Mustang bemutatása óta Europa szerte a legnépszerűbb sportkocsivá vált, a Ford közel 30.000 Mustangot értékesített a kontinensen.

Tourneo Custom: egyedülállóan sokoldalú

Az új Tourneo Custom személyszállító vadonatúj, prémium utastere akár kilenc személy számára is első osztályú utazást kínál. Az jármű ugyanazzal a merész orrkialakítással készült, mint a Ford legújabb személyautói, és az új Tourneo Custom a szegmensben egyedülálló módon hat külön utasülést is kínál, amelyek egymással szembe fordítva ‘konferencia elrendezésben’ is beállíthatók; ez nemcsak a ki- és beszállás könnyíti meg, hanem az utasok interakcióját is magasabb szintre emeli. A két hátsó üléssor természetesen úgy is beállítható, hogy minden ülés előre néz.

A hátul utazók kényelmét szolgálja a hatékonyabb klímaberendezés, a hat USB-port és a 10 hangszórós audiorendszer is. A kabinban jobb minőségű anyagok jelentek meg, amelyek közt vékonyabb fonalból szőtt szövetek és finoman kidolgozott bőrök is szerepelnek. A 8 colos érintőképernyőn keresztül vezérelhető SYNC 3 rendszernek köszönhetően a vezető ezentúl sokkal egyszerűbben kommunikálhat.

“Az új Tourneo Custom mindenki számára a lehető legkellemesebb utazási élményt biztosítja” – mondta el Pete Reyes, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója. “Ez a sokoldalú személyszállító tetőtől talpig megújult: stílusos utastere egy luxusautó kényelmét és minőségét nyújtja, amihez kimagasló térkínálat és praktikum párosul.”

Az új Tourneo Custom a szegmens első járműve, amely Intelligens Sebességhatárolót is kínál, és a modell felszereltségében megtalálható a Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő is. Ezek az új rendszerek hasznosan egészítik ki a Tourneo Custom modell kínálatában már eddig is meglévő technológiákat, amelyek sorában a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer, az Oldalszél Stabilizálás és az Adaptív Sebességtartó Automatika is szerepel.

A Ford legmodernebb 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja 170 lóerőig terjedő teljesítménytartományban rendelhető meg; az új erőforrás a magasabb teljesítmény mellett is jelentős mértékben csökkenti az autók üzemeltetési költségét. A vásárlók gyorsan és simán kapcsoló, hatfokozatú SelectShift automata sebességváltót is választhatnak, sőt a szegmensben egyedüliként kínált hátsó légrugózást is, amely széles terhelési tartományban is azonos hasmagasságot, kényelmes gördülést és kiszámítható járműdinamikát biztosít.

A legmagasabb igények kielégítésére az autó a Titanium X csomaggal is megrendelhető, amelynek része a bőrkárpitozás, a SYNC 3 rendszer műholdas navigációval és tolatókamerával, valamint a HID Xenon fényszórók. Emellett a modellből egy dinamikus Sport kivitel is készül; a 170 lóerős motorhoz rendelhető csomag teljes karosszéria-kitet, részleges bőrkárpitozást és egyedi formavilágú 17 colos könnyűfém keréktárcsákat tartalmaz.

Exkluzív Ranger Black Edition

A mindössze 2500 példányban gyártott Ranger Black Edition Európa legkelendőbb pickupjának új, különleges kivitele, amit izgalmas színösszeállítása tesz igazán egyedivé. A Black Edition kivitelt a népszerű Limited sorozatból alakították ki a Ford dizájnerei, méghozzá úgy, hogy száműzték a krómozott elemeket, és az Absolute Black fényezésű karosszériát fekete hűtőráccsal, könnyűfém keréktárcsákkal, sportos bukócsővel és egyéb tartozékokkal egészítették ki.

A kizárólag duplakabinos változatban készülő Ranger Black Edition gazdag alapfelszereltségében műholdas navigáció, első parkolóradar és tolatókamera is szerepel, valamint 8 colos képernyővel kiegészített Ford SYNC 3 multimédia rendszer, kétzónás, elektronikus vezérlésű klímaberendezés, bőr üléskárpitozás és motorosan behajtható, fűthető külső visszapillantó tükrök.

Le Mans előtt tisztelegve

A Ford nemrégiben mutatta be az exkluzív Ford GT ’67 Heritage modellváltozatot, amely abból az alkalomból készül, hogy Dan Gurney és A.J. Foyt GT40 Mark IV versenygépe ötven évvel ezelőtt, 1967-ben első lett Le Mans-ban.

A Ford GT ’67 Heritage ragyogó Race Red fényezését fehér sávok és jól látható karbonszálas betétek díszítik. Az autó motorházán és ajtóin Frozen White színben virítanak az 1-es rajtszámok, és a kerékjáratokat látványosan kitöltik az egy darabból kovácsolt, selyemfényű ezüstfényezésű, 20 colos alumínium keréktárcsák. A sportkocsi látványos megjelenését vörös féknyergek és ezüstszínű külső tükörházak teszik teljessé.

Az utastér karbonszálas ülésein új bőrkárpitozás feszül, amelynek vörös öltései a kormánykerékről is visszaköszönnek. A biztonsági öv hevedere vörös, a kormány mögötti váltókarok pedig eloxált szürkék. A ’67 Heritage kivitel további egyedi elemei közé tartozik a különleges azonosító tábla, valamint a matt színű, karbonszálas küszöbelemek, légbeömlők és középkonzol.

A SAE mérése szerint az amerikai specifikációjú Ford GT 3,5 literes V6-os EcoBoost motorjának teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm. Az autó végsebessége 347 km/óra, így a Ford GT a márka leggyorsabb közúti modellje, amely valaha versenypályára lépett.

Vadonatúj Fiesta

A vadonatúj Fiesta a jelenleg kapható legfejlettebb technológiájú autó az európai piacon, hiszen felszereltségében olyan kifinomult vezetősegítő rendszerek vannak, mint a Gyalogosészlelő, ami immár éjszaka is segít a gyalogosgázolások elkerülésében, vagy az első Ford Aktív Parkolóasszisztens, ami automatikusan fékez, megakadályozva a parkolás közbeni koccanásokat.

A csatlakozási rendszerek listáján megtalálható a B&O PLAY hangrendszer és a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer, valamint a tablet-stílusú érintőképernyő, amelynek mérete akár 8 colos is lehet. A vadonatúj Fiesta stílusos új külsőt és forradalmain új belső kialakítást kínál, ráadásul az autó minden eddiginél könnyebben személyre szabható. A modell felszereltségében most először jelenik meg a nyitható, a tető teljes hosszában végigfutó panoráma üvegtető, maga az autó pedig még élvezetesebb vezetési élményt nyújt.

A Fiesta eddigi legátfogóbb és legsokoldalúbb modellválasztékában olyan variánsokat találunk, mint a stílusos Fiesta Titanium, a Ford Performance izomautók hangulatát idéző Fiesta ST-Line és a nagyobb autók luxusát kínáló Fiesta Vignale és a Fiesta Trend, jövőre pedig további két változat érkezik: a Fiesta Active crossover és a vadonatúj, 200 lóerős Fiesta ST.

A Ford Performance és a sportos ST-Line

A Ford performance izomautóinak hangulatát idéző, sportos ST-Line modellsorozatban jelenleg az EcoSport ST-Line, az Edge ST-Line, a Fiesta ST-Line, a Focus ST-Line, a Kuga ST-Line, a Mondeo ST Line és az S MAX ST-Line szerepel; az autók a közönségnapokon lesznek láthatók a Ford frankfurti standján. A Ford ST-Line változatok látványos stíluselemeit és sportos hangolású menetdinamikáját erős és takarékos EcoBoost benzinmotorok, EcoBlue és TDCi dízelmotorok egészítik ki.

A Frankfurti Autókiállítás látogatói a közönségnapokon a Ford Performance Focus ST és Focus RS modelljeit is megcsodálhatják, és a kompakt, mégis tágas KA+ ötajtós ferdehátút is megismerhetik.

Meghosszabítja globális partneri megállapodását a Nissan az UEFA-val

A Nissan bejelentette, hogy három évvel meghosszabbítja globális partneri megállapodását az UEFA-bajnokok ligájával, amely kiterjed az UEFA-szuperkupára is. A legendás Gareth Bale úgy ünnepelte a bejelentést, hogy meglepett egy csoport iskolás gyermeket, és megtanította nekik, hogyan ismételhetik meg legendás, győzelmet érő gólját, melyet a 2014-es döntőben, az Atlético Madridnak lőtt.

A megállapodás, melynek értelmében a japán gyártó a 2020/2021-es szezon végéig a torna hivatalos partnere marad, megelőzi a 2017/2018-as UEFA Bajnokok Ligája szezonjának első mérkőzését.  A 2014/2015-ös szezon óta tartó együttműködés meghosszabbításával az UEFA Bajnokok Ligája továbbra is a Nissan legjelentősebb szerepvállalása marad a sportesemények szponzorálása terén.

Az UEFA Bajnokok Ligája továbbra is a legtöbb nézőt vonzó sportesemény a világon, egy szezonban összesen több mint négymilliárd tévénézőt tudhat magáénak a sorozat. Az UEFA Bajnokok Ligája 2017-es döntője, ahol a Real Madrid legyőzte a Juventust és 11. alkalommal nyerte meg a sorozatot, globálisan 160 millió nézőt ültetett a TV elé – többet, mint bármely más éves sportesemény.

„Az innováció élménye minden téren meghatározza tevékenységünket, és a három éve tartó partneri együttműködésünk a világ legizgalmasabb bajnokságával kulcsfontosságú szerepet játszik ebben” – mondta el Roel De Vries, a vállalat alelnöke, a Nissan globális marketingigazgatója. „Örömünkre szolgál, hogy újabb három szezonnal meghosszabbíthattuk ezt a partneri megállapodást, mely továbbra is központi szerepet játszik globális marketingstratégiánkban. Hatalmas siker számunkra a megállapodás, és az ezzel járó további kapcsolódási pontok ügyfeleinkkel.”

Az új megállapodás értelmében a Nissan széles körű jogokat kap az UEFA Bajnokok Ligája meccsekkel kapcsolatosan. Olyan exkluzív jogok is ide tartoznak, mint a meccs előtti kezdőkör-zászló bevitele és a mérkőzések utáni „UEFA Bajnokok Ligája –  A Hét gólja”, melyet a Nissan közösségi média felületein mutatnak be.

A megállapodással kapcsolatban Guy-Laurent Epstein, az UEFA Events SA marketingigazgatója a következőket mondta el: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a rendkívül sikeres első ciklust követően is folytathatjuk partneri együttműködésünket a Nissannal. Rendkívül fontos tagjaivá váltak szponzoraink családjának, és felbecsülhetetlen szerepük van a bajnokság globális promóciójában. Az UEFA Bajnokok Ligája márka vonzereje évről évre töretlenül erősödik, és felülete lehetőséget biztosít a Nissanhoz hasonló legnagyobb globális márkáknak a futballszurkolók elérésére világszerte.”

 „A Nissan nagy örömére szolgál, hogy meghosszabbíthatta partneri megállapodását a világ legnagyobb és legnépszerűbb sporteseményével. Az UEFA Bajnokok Ligája tökéletes felületet nyújt nekünk, hogy kapcsolatba kerüljünk futballszurkolók millióival Európában, és meggyőződésünk, hogy a következő és későbbi szezonokkal kapcsolatos terveink tovább erősítik szenvedélyüket és lelkesedésüket a világ legnagyszerűbb játéka iránt” – mondta Jean-Pierre Diernaz a Nissan Europe marketingért felelős alelnöke.

Az UEFA Bajnokok Ligája egy újabb példája a Nissan elkötelezettségének a sportszurkolók szórakoztatása iránt, melynek keretében együttműködik a Nemzetközi Krikett Tanáccsal, és a City Football Group, Canadian Football League valamint a Heisman Trust/Heisman-trófea partnere.

Frankfurti Autószalon 2017: crossover jelleggel érkezik az új Kia Picanto X-Line

A 2017-es Frankfurti Autószalon (IAA) hivatalos bemutatója előtt a Kia bejelentette acrossover ihlette Picanto X-Line részleteit.

A vadonatúj X-Line változat tovább növeli a Kia legkisebb modelljének vonzerejét, új
megjelenéssel ötvözi a Picanto legjobb tulajdonságait. Ezt a megjelenést a Kia
legnépszerűbb crossover és SUV típusai inspirálták, köztük a Sportage és a Sorento.
Az erőteljes, robosztus kialakítást kontrasztos „colour” fényezés csomagokkal lehet
kihangsúlyozni. Az X-Line karosszériája magasabbra került, így a vezető jobban
átláthatja maga előtt az utat, a forgalmat (a hasmagasság 156 mm, ami 15-tel több,
mint a hétköznapi Picanto esetében). Az újdonságot a Kia közvetlen befecskendezéses, turbós 1.0 T-GDI benzinmotorja hajtja, így az X-Line a legerősebb a Picantók között.

Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója szerint: „A vadonatúj Picantót idén év elején indítottuk útjára az európai piacokon, és a kisautó igazán remek startot vett, máris felülmúlja elődjét. 2017 első felében 23%-kal növekedett az értékesítés, ez számszerűen 31 827 autót jelent és ezzel a Picanto globálisan az egyik legnépszerűbb modellünkké lépett elő. Az izgalmas új X-Line változat reményeink szerint tovább fokozza majd ezt a lendületet.”

A formaterv kihozza a Picantóból a SUV-ot

Miközben az év elején bevezetett új Picanto merész és dinamikus formajegyekkel hívja fel magára a figyelmet, a hamarosan érkező X-Line egy sor módosításnak köszönhetően masszív kisugárzással ruházza fel a kiskocsit. A Kia egyedi „tigrisorr” hűtőmaszkja most is elmaradhatatlan részlet, de a SUV-os fazonnal megrajzolt lökhárítókkal az X-Line markánsabb megjelenésű a normál kivitelnél. Mindezt a magabiztosságot sugárzó megjelenést a lökhárítók első és hátsó fémhatású betétei is fokozzák az. Az X-Line egyedülálló finomsága a hűtőmaszk rácsozatának és a ködfényszórók kereteinek (gyűrűinek) lime zöld színezése (ezüst festés is elérhető), továbbá a kerékjárati íveket fényezetlen, fekete műanyag burkolatok keretezik, védve a karosszériát, egyúttal optikai trükkel növelve a hasmagasságot.

1.0 literes T-GDI motor 100 lóerővel – a valaha bemutatott legerősebb Picanto
A vadonatúj Picanto X-Line-t a Kia háromhengeres, 1.0 literes, T-GDI benzinmotorja hajtja. Ez a kompakt és nagyon könnyű építésű erőforrás korábban már bemutatkozott a cee’d-családban, valamint az új Rióban, most először pedig a Picantóhoz is elérhetővé vált.

A kiváló hatásfok és az alacsony károsanyag-kibocsátás mellett, ez a könnyűfém építésű, korszerű erőforrás tökéletesen illik a Picanto könnyed karakteréhez. A könnyű motorral rendkívül élvezetes a Picanto vezetése. Az 1.0 literes, turbós és közvetlen befecskendezéses gép teljesítménye kereken 100 LE 4500/perc fordulaton, míg 172 Nm-es forgatónyomatékát szokatlanul széles, 1500-4000/perc közötti fordulatszám-tartományban adja le. Ez a Picanto választékának legerősebb motorja, amellyel az X-Line kivitel 10,1 s alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet. A fogyasztás is kedvező, 4,5 l/100 km, míg a CO2 kibocsátás 104 g/km (vegyes értékek, a New European Driving Cycle – NEDC – szerint).

A Picantóban újdonságnak számító 1.0 literes T-GDI erőforrás hamarosan további szerepet kap, mert változatlan teljesítménnyel és forgatónyomatékkal a sportos Picanto GT-Line változathoz is kínálja majd a Kia.

A Picanto harmadik generációjának jellemzői: minőség, technológia, variálhatóság
A Picanto X-Line számos olyan tartozékkal rendelkezik, ami általában csak a magasabb felszereltségekre jellemző; ide tartozik a 16 colos alufelni, az alumínium pedálszett, a
LED-es menetfény és ködfényszóró, a divatos cápauszony antenna, valamint a
kulcsnélküli komfortbejutás is. A 7,0 colos képátlóval nagyméretűnek számító „lebegő”
érintőképernyőn 3D-s navigáció fut, továbbá elérhető funkció az Apple CarPlay és az
Android Auto is. Az X-Line esetében szériatartozék továbbá a tolatókamera, a vezeték nélküli (indukciós) telefontöltő és az USB port. Akárcsak a sportos Picanto GT-Line
fedélzetén, itt is megtalálható az alul lapított karimájú sportkormány.

A vadonatúj Picanto a legbiztonságosabb kisautó mind közül, amivel a Kia Motors az
A-szegmensben valaha is előállt: nagy szakítószilárdságú acélokból felépített, illetve
megerősített karosszéria, alapáron hat légzsák (front, oldal, függöny), rendelhető
térdlégzsák. Az autó aktív biztonságát szériatartozékként elektronikus menetstabilzáló
(VSM+ESC – Vehicle Stability Management + Electronic Stability Control) fokozza,
fékezéskor és ívmenetben egyaránt. Mindezeken felül az új Picantóhoz elérhető az
autonóm vészfékrendszer (AEB – Autonomous Emergency Braking*) is.

Az új Picanto utasterének tágassága osztályában kiemelkedőnek számít, több láb- és
fejteret kínál, mint az A-szegmensen belüli riválisai. Ugyancsak kategóriarekorder az
alaphelyzetben 255 l-es (VDA) csomagtér, amely a 60:40 arányban osztottan dönthető üléstámlák lehajtásával akár 1,010 l-ig bővíthető.

A Picantóra, mint a Kia-család többi modelljére is érvényes a vállalat által kínált
egyedülálló 7 év vagy 150 000 km-es általános garancia.

 

[TESZT] Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT – kisautó, de a család is bőven befér

Annyi előnye van a ma divatos irányzatnak, hogy a kisautók egyre nagyobbak lesznek, a nagy autók pedig egyre kisebbek. Hogy is van ez? Ráadásul a trendet az árak nem követik. Toyota Yaris 1.5 Hybrid teszt.

Bátran kijelenthetjük, az jár jól, aki kisautót szemel ki magának. Nem vicc, akár 4 millió forintért ugyanazt a minőséget kapjuk (lásd kijelző panel, audio rendszer, tempomat, start-stop rendszer, vészfék asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, TPWS guminyomás ellenőrző asszisztens, SRS oldallégzsákok, függönylégzsákok, vezető oldali térd légzsák, elektromosan állítható bőrülések, HAC hegymenet elindulássegítő, stb.) mint akár 8-10 millió forintért.

Ennek az irányzatnak a legjobb példája az új Yaris. Az 1999-ben debütált első generáció csomagtartója, ülései és kalaptartója anno ébresztett némi kételyt a minőséget keresők körében, aztán persze 2-4 év alatt ez a kétely szertefoszlott, hiszen a Toyota minőség akkor kezdett igazán szembeötlő lenni, amikor európai márkatársai úgymond lecsúsztak.

Gondoljunk csak arra, hogy mennyire imádták először a nők, majd később a praktikum és minőségi összeszerelés miatt mi férfiak is a Yarist, mialatt az európai és főleg német konkurrensek kisautó szegmensben pofont kaptak eladásaik terén. Az addig csak amerikaiak és öregemberek által kedvelt Toyota (ebbe beleértve az összes típusát) végleg belopta magát az európaiak szívébe és ez arra bátorította a japán gyártót, hogy ő is rálépjen arra az útra, amelyet európai –főleg a francia – gyártók már rég megléptek: azaz legyen bátor és 3-4 évente hozzon ki egy újabb generációt.

A Yarist nagyban erősítette az Avensis és főleg a Prius makulátlan minősége, amely által mára a Toyota szlogenje tényleg valóra vált:

Élen a megbízhatóságban!

És ez a jól felépített karrier létrehozta cikkünk csinibabáját, az új Yarist. Az általunk tesztelt Selection, Senso Smart csomaggal kiegészített példány véletlenül egy kék színű, 5 ajtós, teljes hibrid rendszert kapott (1,5 literes Atkinson-ciklusú benzinessel, s a hozzá tartozó hibrid hajtáslánccal összesen  4,5 literes átlagfogyasztást produkált.

Nem túl nagy, de családbarát

Kívülről ránézésre nem, de belülről mégis családi autónak mondható. Ugyanis a Yaris 1-hez képest a csomagtartója durván 160 százalékkal nagyobb lett (mindenféle hátsó üléssor tologatás nélkül) 279 literes. Saját tömege 1100 kg, össztömege pedig 1565 kg lett. Elöl-hátul tárcsafékek. Végsebessége már aszfaltbetyároknak is príma, hiszen 165 km/h. A mindenféle extrával és rettentő kényelmes ülésekkel feltuningolt autó egy olyan kategóriát teremtett, hogy alapvetően az ószeresek és festők kivételével bárkinek megfelelhet, ugyanis 4 ember 6 bőrönddel vígan elfér. Van benne prémium audio, sőt a ráfutásos balesetet kiküszöbölő PCS biztonsági rendszer is, ami eddig csak a nagy autók világában volt elérhető extra.

 

A rendelhető extrák tárháza pedig szinte végtelen:
A COMFORT CSOMAG tartalma:
-Ködlámpák elöl
-Tolatókamera
-Elektromos ablakemelők elöl és hátul
-Kétzónás automata digitális légkondicionáló*
-Hűtött kesztyűtartó*

A TREND COMFORT CSOMAG extrái:
-Sötétített oldalüvegek hátul
-Feketére fényezett hűtődíszrács
-Zongoralakk színű ajtódíszcsík
-15″ könnyűfém keréktárcsák
-Projektorlencsés fényszórók*
-Ködlámpák elöl
-Tolatókamera
-Elektromos ablakemelők elöl és hátul
-Kétzónás automata digitális légkondicionáló*
-Hűtött kesztyűtartó*

SENSO SMART CSOMAG (STYLE MODELLHEZ):
-Intelligens kulcs rendszer (első ajtók és csomagtérajtó)
-Nyomógombos indítás
-Elektromos ülésfűtés elöl
-Elektromosan és automatikusan behajtható külső tükrök

SENSO SMART CSOMAG (SELECTION VÁLTOZATHOZ):
-Intelligens kulcs rendszer (első ajtók és csomagtérajtó)
-Nyomógombos indítás
-Elektromos ülésfűtés elöl
-Elektromosan és automatikusan behajtható külső tükrök
-Szürkületérzékelő
-Elektrokromatikus, automatikusan sötétedő belső tükör

A hibrid mellett van más alternatívánk is

Fentiek alapján mindenképpen érdemes kipróbálni egy új Yarist.  Ha netán nincs  pénzünk egy a hybrid megvásárlására, bőven megelégedhetünk az 1496 ccm-es, DOHC 16 szelepes benzines kivitellel, hiszen mindenben hozza a prémium autók szintjét, biztosan nem fogunk benne csalódni. Egy négytagú család hűséges társa lehet jó néhány éven keresztül, ahogy 1999-től elődje éveken keresztül bebizonyította, a makulátlan minőség árban nem feltétlenül elérhetetlen.

2017 Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres VVT-i benzinmotor

Lökettérfogat: 1497 cm³

Maximális forgatónyomaték: 111 Nm

Teljes hibrid rendszer kombinált teljesítménye: 101 LE @ 4800 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, fokozatmentes e-CVT váltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3945 mm

Szélesség: 1695 mm

Magasság: 1510 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Első gumik mérete: 195/50 R16

Hátsó gumik mérete: 195/50 R16

Tömeg, üresen: 1100 kg

Megengedett össztömeg: 1565 kg

Csomagtartó mérete: 1150 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 36 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 165 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.8 s (gyári), 11.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.2 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 4.2 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 3.1 l/100km

Országúti: 3.3 l/100km

Vegyes: 3.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 75 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Együttműködik a MINI és a Katona József Színház

Szeptember 7-én újabb mérföldkőhöz érkezett Magyarországon a MINI története: a brit prémium márka hazai forgalmazója, a BMW Group Magyarország együttműködési megállapodást kötött a Katona József Színházzal, felhelyezve a MINI-t a hazai kulturális élet térképére.

Magyarországi jelenlétének erősítésében újabb jelentős lépést tett a MINI a Katona József Színházzal kötött együttműködési megállapodással: a brit márka belépett a hazai kulturális életbe. A MINI és a színház közötti megállapodás értelmében a két márka egymást támogatja a 2017/2018-as évadban, illetve közös programok kialakítását is kezdeményezik.

A MINI idén januárban definiálta újra és kezdte el magasabb szintre helyezni magyarországi jelenlétét, elindítva márkanagyköveti programját, melynek folytatásaként a Katona József Színházzal való partnerséget jelentett be.

„Biztosak vagyunk abban, hogy ez a közös munka mindkét fél számára újfajta értékeket teremt és új tapasztalatokat hoz. Több mint 40 éves múltra visszatekintő Art & Culture programjában a BMW Group jelenleg több mint 100 kulturális intézménnyel működik együtt világszerte, a MINI márkát tekintve pedig Magyarországon ez az első ilyen jellegű kapcsolat. Büszkék vagyunk arra, hogy ezt az ország egyik legelismertebb művészszínházával létesíthettük: a Katona filozófiája, kiváló társulata és kommunikációja mind-mind biztosítékot jelent arra nézve, hogy a MINI nem is lehetne jobb helyen a magyarországi kulturális életben” – mondta Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

Máté Gábor, a Katona igazgatója elmondta: „a Katonában hagyományosan azon vagyunk, hogy új utakat keressünk a színpadon és azon túl is. Úgy vélem, ez az együttműködés is jó példa erre: két, teljesen más területen működő, ugyanakkor folyamatos innovációra törekvő partner közös munkájáról van szó. Külön öröm számomra, hogy egy olyan, nagy hagyományokkal bíró márka, mint a MINI döntött úgy, hogy a Katona értékei mellé áll, s bízom abban, hogy a nonprofit szféra és a versenyszektor ez a találkozása mintát mutathat”.

Az eseményen a meghívottak megtekinthették Nagy Ervin színművész – egyben a MINI Magyarország márkanagykövete – önálló jelenetét a Katona József Színház egyik aktuális darabjából, aki később Ónódi Eszter színművésszel együtt egy izgalmas házbejárást, egyfajta tárlatvezetést is tartott.

A BMW Group kultúra iránti elkötelezettségéről

A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint negyven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. 1972-ben Gerhard Richter három nagyszabású festményét kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Roy Lichtenstein-en, Olafur Eliasson-on, Jeff Koons-on és Zubin Metha-n keresztül egészen Daniel Barenboim-ig és Anna Netrebko-ig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel. A vállalatcsoport ezen felül központi épületeinek és üzemeinek megtervezésére olyan neves építészeket is alkalmazott, mint Karl Schwanzer, Zaha Hadid és Coop Himmelb(l)au. A Solomon R. Guggenheim Alapítvány, a Guggenheim Múzeum, valamint a BMW Group világméretű együttműködésének eredménye, a BMW Guggenheim Laboratórium 2011-ben ünnepelte világpremierjét New Yorkban. A vállalatcsoport teljeskörű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.

Euro NCAP: az új Ford Fiesta 5 csillagot kapott

A vadonatúj Ford Fiesta maximális, 5 csillagos értékelést kapott a független Euro NCAP szervezet töréstesztjén.

Az európai piac legmodernebb technológiájú kisautója, a Fiesta fejlett megoldásokkal segít elkerülni az utasokat és a gyalogosokat fenyegető balesteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát; erre szolgál többek közt a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer is, ami immár éjszaka is képes megelőzni a gázolásokat.
Az Euro NCAP magas pontszámmal jutalmazta a Fiestában utazó felnőttek (87 százalék) és gyermekek (84 százalék) védelmét. A Fiesta maximális eredményt ért el az autók oldalirányú ütközését szimuláló teszteken, és magas pontszámot szerzett a frontális ütközi teszteken és azokon a vizsgálatokon, amikor az autó oldala egy merev oszlopnak ütközik. Az autó magas szintű védelmet biztosít minden utasának, és jó teljesítményt nyújt az ostorcsapás jellegű nyaksérülések mérséklésében is.

Az Euro NCAP külön kiemelte és komoly eredményként értékelte, hogy a Fiesta felszereltségében olyan vezetősegítő technológiák szerepelnek, mint az Állítható Sebességhatároló és a Sávtartó Asszisztens; ugyancsak megemlítették a biztonsági öv előfeszítőt és överőhatárolót, ami első ízben jelenik meg a hátsó üléssorban; valamint azt, hogy az első légzsák a fej oldalsó részét, a mellkast és a medencét is védi.

“A legújabb Euro NCAP biztonsági szabványok minden eddiginél szigorúbbak, és nagyobb hangsúlyt kaptak a biztonsági technológiák is, amelyek segítenek a balesetek megelőzésében” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “A Fiesta ma már segít visszatérni a sávba, ha az autó kisodródna, és egy futballpálya hosszúságú szakaszon figyeli az utat, hogy a vezető időben észrevegye és elkerülje a veszélyes helyzeteket.”

A Fiesta karosszériájában 36 százalékkal több bóracél erősíti a legfontosabb pontokat, például a B-oszlop felső részét, amelynek új, T-keresztmetszetű kialakítása hatékonyabban vezeti el a tetőszerkezet felé az oldalütközés során ébredő erőhatásokat.

Az ajtók áttervezett keresztmetszete szintén az oldalütközés hatásaitól védi az autóban ülőket. Az ajtókban immár nyomásérzékelők is helyet kaptak, és ezek segítségével a visszatartó rendszerek több ezredmásodperccel gyorsabban aktiválódhatnak. Innovatív megoldás a vezetőoldali biztonsági öv csatjának kialakítása; a mechanikusan aktiválódó eszköz egy ütközés esetén megakadályozza az öv vízszintes szárának csúszását.
A Fiesta az első Ford az európai piacon, amely az új, fejlett Végeselemes Analízis technológia alkalmazásával teljesítette az egész járműre kiterjedő számítógépes törésteszt-szimulációkat. Ez a megoldás előre jelezte, hogy a különböző biztonsági elemek – legyen szó akár a légzsákokról, akár a karosszériaszerkezet megerősítéseiről – hogyan működnek majd valós helyzetben, így a mérnökök optimálisan hangolhatták össze az autó védelmi rendszerét.

A Fiesta vezetősegítő technológiáinak működését két kamera, három radar és 12 ultrahangos érzékelő támogatja, amelyek együttesen 360 fokban átlátják az autó környezetét, és 130 méteres távolságban figyelik a Fiesta előtti útszakaszt, garantálva ezzel a Merőleges Parkolás funkcióval kiegészített Aktív Parkolóasszisztens, az Adaptív Sebességtartó Automatika, az Automatikus Távfény, a Holttérfigyelő, a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Követési Távolságra Figyelmeztető rendszer, a Vezetőfigyelmeztető, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, az Ütközésre Figyelmeztető Rendszer és a Közlekedési Tábla Felismerés hatékony működését.

Eddig 11 Ford-modell szerzett 5 csillagos értékelést az Euro NCAP vizsgálatán: a B-MAX, az Edge, a Fiesta, a Focus, a Galaxy, a Kuga, a Mondeo, a Ranger, az S-MAX, a Tourneo Courier, valamint a Transit és a Tourneo Custom.

A vadonatúj Fiesta már kapható a márkakereskedésekben, és a vásárlók széles termékkínálatból választhatnak, amelyben egyaránt szerepel a stílusos Fiesta Titanium, a Ford Performance autóit idéző Fiesta ST-Line, a luxusszínvonalú Fiesta Vignale és a Fiesta Trend is.

Jövőre érkezik a 200 lóerős Fiesta ST izomautó, valamint a Fiesta Active crossover; ez utóbbi variáns az új Active modellváltozatok első képviselője, amelyeket a Ford a következő évek során minden modellcsaládjában meghonosít.

LEGFRISSEBB

A Chery Super Hybrid új, környezetbarát közlekedési élményt nyújt

0
A Biológiai Sokféleség Nemzetközi Napja után a világ továbbra is a természeti értékek megőrzésére irányítja figyelmét. A zöld mobilitás elkötelezett támogatójaként a Chery bemutatta...

TESZTJEINK