Főoldal Blog Oldal: 303

[TESZT] Kia Optima SW GT – optimálisan manipulálja az érzékeket

A Kia Optima SW-t rettentően jól eltalálta a tervezőgárda, és ami a legfontosabb: a koncepció alaptervezetei elkészülte után, a hivatalos piacra dobással sem szűntek meg azok az egyedi jellemvonások, amelyek egyedivé teszik a modellt. Most a sportosra hangolt verzió járt szerkesztőségünknél: Kia Optima SW GT teszt.

SW, mint SportWagon: a Kia Optima modellcsalád kombiverziója talán a legmutatósabb a palettán, no persze mi személy szerint különös rajongással viseltetünk a kombi-irány iránt (még rímel is). Az SW GT alapjaiban hasonlatos a “sima” SW-hez, ugyanakkor számos kiegészítő, csinosító részlet pluszban megtalálható rajta-benne. Nézzük sorjában!

Félreismerhetetlen, jellegzetes hűtőmaszkfelület jellemzi a Kia Optima SW GT-t, divatos szamurájkard hasonlattal élni (igaz, az egy másik márka kedvenc szójátéka). Legyen inkább bumeráng, vagy a World of Warcraft faneknek ismerősül csengő Warglaive of Azzinoth. Mindegy, kinek mi, a lényeg, hogy jól néz ki, egyszerre mutatós és jelen esetünkben igen sportos az összhatás.

Lámpaburák, a maszk vonalába integrálva? A Kia Optima SW GT esetében (is) erről van szó, tökéletes harmóniát alkot a komplex kialakítás, a lökhárítómodul alsó részeire helyezett jobb- és baloldali beömlőpáros szintén a dinamizmust hívatott sugallni. Króm is van persze, a prémiumjelleg elsődleges – nem is lehetne ez másképp egy márka zászlóshajójánál. Pláne, ha az még GT csomagot is kapott.

Belevaló, hamisítatlan sportkombi

Oldalnézetből is markáns a Kia Optima SW GT megjelenése: a fokozatosan hátrafelé csökkenő tetőív remek látvány, főként, ahogy a C oszlop zárása előtt az övvonal is felfelé kúszik; mindezt nagy, harmados oldalablak-felületekkel, ezüst berakásos ajtókilincsekkel, GT-hez járó oldalszoknyákkal a küszöbök alatt.

Hátulnézetből leginkább a diffúzorhatás jön át azonnal, annak rendje s módja szerint két oldalra helyezett krómkipufogóvégekkel, letisztult helyzetjelző-kialakításokkal. A csomagtérajtó felső részén elhelyezett légterelő sokat dob az összképen, persze pozitív értelemben: az egységesség tökéletes, tehát az egész formaterv koncepciója kiérdemli az ötöst.

Beltér tekintetében nem sok változást lehet felfedezni a Kia Optima SW GT esetében. Többször taglaltuk már az Optima-ba kanyarított első és hátsó ülések komfortját, a műszeregységek átláthatóságát, a kezelőszervek kézre esését, vagy épp az üdvözlő-búcsúzó zenebonát, amit be- és kiszálláskor produkál a rendszer. A Kia Optima SW GT esetében a leginkább kiemelendő a kiegyenesített alsó ívű sportos kormánykerék, hamisítatlan GT bilétával, illetve a sportos, fémburkolatos pedálsor. Kettő darab, hiszen a tesztelt Kia Optima SW GT automataváltóval bírt domborítani.

Kényelem, ha nem is mesterfokon

Ahhoz képest, hogy a Kia Optima SW GT a nagyautós szegmenst képviseli, a férőhely átlagos. Elöl ülve is érezhető a fej- illetve lábtér szűkössége: 180 centis átlag testalkattal is néhol már jönnek a kompromisszumok, cserébe a kilátás minden szögben remek. Csakúgy, mint az utaskomfort a hátsó üléseken: a csökkentett fejtér probléma itt is visszaköszön, ami betudható a kombi kaszni kialakításából adódó sajátosságoknak. Feljebb emlegettük már az illusztrisan hátrafelé lecsapott tetőívet – nos, ez itt fejti ki negatív hatását.

Hiába, no: ergonómia és kényelem, valamint tetszetős küllem ugyan megfér egymás mellett, de tény, hogy hol innen, hol onnan kell lecsippenteni az optimális végeredmény meglétéhez.

Ami viszont kifejezetten új a Kia Optima SW GT esetében, az a 2 literes turbótöltött sornégyes erőforrás. Az 1998 köbcentiméteres benzinmotor maximális teljesítménye 245 lóerő, mely pörgős, 6000-es percenkénti fordulatszámon érkezik. Mindehhez combos, 353 Newtonméteres forgatónyomatékcsúcs társul, ami a jól hangolt turbónyomásnak köszönhetően már 1350-től rendelkezésre áll.

V8? V6? Á, dehogy. Turbós sornégy, 2 literes

Ha nem kapcsolunk Sport módba, a Kia Optima SW GT audiorendszerének hangszóróiból érkezik a mesterséges motorhang-szimuláció, aminek hatására úgy érezzük, hogy egy komoly V8-as aggregáttal felszerelt erőgépben ülünk. Ha sportosra vesszük a figurát, a V8 hangzás erősödik, néha már-már kellemetlenül fülbemászóan, kikapcsolni nem lehet, viszont folyamatosan a háttérben (vagy inkább előtérben) csücsül.

Ugyanakkor valamennyire reálisnak is értelmezhető a gerjesztett hangulathatás, hiszen a Kia Optima SW GT kirobbanóan lendületes, a nulla-százas sprintet nekünk 7 másodperc alatt megfutotta (6.8), szemben a gyári 7.6 másodperces adattal. Hagyományos módban valamivel lomhább a sportkombi, úgy 8.2 másodperc sikeredett.

Az újonnan fejlesztett benzinmotorhoz remekül passzol a hatfokozatú automataváltó, teszi is a dolgát sebesen. Ha gyorsítani akarunk mondjuk egy előzésnél, nincs megtorpanás vagy gondolkodás, azon nyomban visszakapcsol akár két-három fokozatot is, függően a pillanatnyi RPM-től és sebességtől.

Fogyasztás

Nem voltunk kibékülve a Kia Optima SW GT fogyasztásával. Barátságos vezetési stílussal, sok országúttal, kevés várossal sem sikerült az átlagot 7 liter alá szorítani 100 kilométeren (7.2 l/100 km), masszívabb vezetéssel, sportmódban könnyedén megfutható a 13 liter körüli átlag is. Ebben város és  autópálya is benne foglaltatott.

2017 Kia Optima SW GT specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 245 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 353 Nm @ 1350 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4855 mm

Szélesség: 1860 mm

Magasság: 1460 mm

Tengelytáv: 2805 mm

Első gumik mérete: 235/45 R18

Hátsó gumik mérete: 235/45 R18

Tömeg, üresen: 1605 kg

Megengedett össztömeg: 2190 kg

Csomagtartó mérete: 552 liter, 1686 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 232 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.6 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.1 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 8.8 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 11.8 l/100km

Országúti: 6.1 l/100km

Vegyes: 8.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 191 g/km

Bővebb információ a Kia magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Duplaturbós motort kaphat az új Lexus GS F

A japán Best Car magazin értesülései szerint a jelenlegi Lexus GS F ötliteres motorját az új változatban egy teljesen új fejlesztésű twin turbós motor váltja.

A lap által közölt információk szerint a GS F következő generációjába egy új, négyliteres V8-as duplaturbós motor kerül, amely a közeljövőben a Lexus LC F változatában fog bemutatkozni. A 90 fokos hengerszögű erőforrást két darab kétliteres, soros négyhengeres 8AR-FTS motor összeillesztésével készítették, legnagyobb teljesítménye eléri a 600 lóerőt. Valószínű, hogy ezzel a motorral együtt az új GS F-be is bekerül majd az LC számára készült 10-fokozatú automata sebességváltó.

Az aktuális Lexus GS F elnyerte a Top Gear korábbi arcának, Jeremy Clarksonnak az elismerését is, aki a modellt minden idők egyik legjobb Lexus modelljének nevezte. Clarkson a következőket mondta a GS F-ről: „Nehéz elhinni, hogy ez egy hatalmas és kényelmes ötszemélyes limuzin, használható csomagtartóval, mert a vezetése és dinamikája olyan, mint egy komoly sportautóé; a Lexus GS F a vérbeli autóvezetőknek készült modell.”

Kíváncsian várjuk, mit mond majd Clarkson az új GS F tesztje után, amely körülbelül húsz százalékkal erősebb lesz a jelenlegi modellnél.

A jelenlegi Lexus GS F-et a modellcsalád legerősebb, sorozatban gyártott változatát egy ötliteres, 477 LE teljesítményű, 530 Nm maximális forgatónyomatékú V8-as motor hajtja, amely egy nyolcfokozatú, szekvenciális, automata Sport Direct Shift sebességváltóval dolgozik együtt. A kocsi 0-100-as gyorsulása mindössze 4,5 másodpercet vesz igénybe. Maximális sebességét pedig 270 km/h-ban elektronikusan korlátozták.

A 2017-es FIA Cross Country Világkupa magyarországi futamán három MINI is rajthoz áll

A Hungarian Baja a 2017-es FIA Cross Country Világkupa nyolcadik futamaként kalauzolta Magyarországra a tereprali legtapasztaltabb pilótáit, akik az augusztus 10-13. közötti hosszú hétvégén a 2018-as Dakar Ralira való felkészülést is megkezdik. A MINI és hivatalos motorsport-partnere, az X-raid istálló valós versenykörülmények között láthat neki a MINI John Cooper Works Rally és a MINI ALL4 Racing versenyautók átfogó finomhangolásának.

A 2017-es Hungarian Baja augusztus 10-én, csütörtökön a hivatalos gépátvétellel vette kezdetét, az első, 11,41 kilométer hosszú időmérő szakasz péntek este rajtol el, a délutáni szabadedzés, bemelegítés és pályateszt után. A szombati futam rajtsorrendjét az augusztus 11-i időmérő eredménye határozza meg, mígnem a magyarországi forduló augusztus 13-án, vasárnap délután zárul. Tavaly a Hungarian Baján a MINI kettős diadalt ünnepelhetett: a finn Mikko Hirvonen Magyarországon szerezte meg első tereprali-futamgyőzelmét, a dobogó második fokára pedig a tengerentúli Bryce Menzies állhatott fel.

Idén a finn raliprofesszor a 4-es rajtszámot viselő MINI John Cooper Works Rally volánjánál tér vissza Magyarországra, hogy megismételje tavalyi sikerét. Másodpilótája a német Andreas Schulz lesz.

„Szép emlékekkel térek vissza Magyarországra, ráadásul most, hogy a Dakar Ralira való felkészülésünk is kezdetét veszi, kifejezetten fontosak a valós körülmények között megszerzett versenytapasztalatok. Tavaly a hajrában végig esett az eső, a sáros talaj pedig kellően megnehezíti a pilóták dolgát. A Hungarian Baja leginkább a WRC futamaira hasonlít” – nyilatkozta Mikko Hirvonen.

A lengyel Jakub Przygonski és navigátora, a belga Tom Colsoul a 2017-es FIA Cross Country Világkupa összetett tabellájának második helyén vághat neki a magyarországi fordulónak, hogy a 2-es rajtszámos viselő MINI John Cooper Works Rally-val még inkább megközelítsék az abszolút elsőséget.

A zimbabwei Conrad Rautenbach a 2017-es Hungarian Baján csatlakozik hivatalosan a MINI versenycsaládjához, a 23-as rajtszámot viselő MINI ALL4 Racing versenyautóval a tapasztalt portugál másodpilóta, Filipe Palmeiro oldalán. Rautenbach számára közel sem idegen a tereprali világa, hiszen 2007 után 2011-ben is elhódította az Afrikai Ralibajnokság arany serlegét, majd rajthoz állt a WRC-ben és sikeresen teljesítette a 2017-es Dakar Ralit is. A MINI és a tereprali rajongói szeretettel üdvözlik a családban a 33 esztendős pilótát, aki valós versenykörülmények között Magyarországon ül be először a brit prémiumgyártó versenyautójába.

Sarah-Jayne Williams lett a Ford Intelligens Mobilitás európai részlegének első igazgatója

Az új igazgató Steven Armstrong, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója és John Larsen, a Ford Intelligens Mobilitás globális tevékenységeiért felelős alelnökének közvetlen beosztottja lesz. Munkájának központi eleme a jövőbeli európai mobilitási megoldások kidolgozása, illetve a Ford Intelligens Mobilitás londoni innovációs irodájának irányítása lesz.

“Örömmel üdvözöljük Sarah-Jayne-t a Ford európai csapatában. Ő felel majd a nagyvárosi közlekedéssel járó kihívások és lehetőségek felméréséért, és ezek összehangolásáért az egyre növekvő megosztási üzletággal, meghatározva és megvalósítva a Ford európai Intelligens Mobilitás stratégiáját. Munkája során arra összpontosít majd, hogy értékes együttműködések kialakításával, innovációkkal és a már meglévő csapat bővítésével Európa-szerte felgyorsítsa az új mobilitási szolgáltatások bevezetését” – mondta Steven Armstrong.

Sarah-Jayne feladata lesz a Ford egyre hangsúlyosabb jelenlétének megteremtése a mobilitási piacon, valamint a legnagyobb európai városok igényeinek megfelelő új közlekedési kezdeményezések irányítása. Az európai várostervezőkkel, tömegközlekedési vállalatokkal és helyi közösségekkel – valamint a Ford globális City Solutions csapatával – együttműködve azon fog dolgozni, hogy megoldásokat találjon a nagyvárosok és a városokban élő emberek folyamatosan változó igényeinek kielégítésére.

Európában jelenleg is több ilyen kezdeményezés működik; ezek egyike az év későbbi szakaszában részletesen ismertetett projekt, amely a londoni tömegközlekedési vállalat, a Transport for London és más flottapartnerek közreműködésével zajlik, s aminek keretében még a sorozatgyártás 2019-es megkezdése előtt egy plug-in hibrid (PHEV) Transitokból álló flottát tesztelnek valós körülmények között.

Sarah-Jayne így nyilatkozott kinevezéséről: “Az autóipar egy olyan forradalom küszöbén áll, ami csak ahhoz mérhető, mint amikor Henry Ford több mint 100 évvel ezelőtt elsőként tette az átlagember számára is elérhetővé az automobilt. Nagyon várom már, hogy a Ford csapatának tagjaként én is részese lehessek annak a kalandnak, ami elvezeti a világot az Intelligens Mobilitásig!”

Az elmúlt 14 évben Sarah-Jayne egy globális üzleti konzultációs cég, a BearingPoint munkatársa volt, ahol az autóipari csapatot vezette. Munkája során OEM-vállalatokkal és autóipari lízingszolgáltatókkal együttműködve tervezett és hozott létre új üzleti modelleket, digitális stratégiákat és szolgáltatásokat.

Sarah-Jayne a diverzitási programokban is aktív vezetőként működött, többek közt a BearingPoint társadalmi felelősségvállalási tevékenységeit szervező BearingPoint Alapítvány létrehozásával. A konzultációs cég előtt Sarah-Jayne a Motorola üzleti és technológiai átalakító programját irányította.

Több tanulmányt is publikált az egymással kommunikáció autókról, az adatvédelemről, a digitális vásárlói szokásokról, a világ vezető digitális szervezeteiről, és társszerzője volt a Vásárlói paradoxonok egy digitális világban című könyvnek. Emellett ő a legutóbbi nyertese a Menedzsment Konzultációs Szövetség által odaítélt Év Marketing-tanácsadója díjnak, és tagja volt annak a csapatnak, amely a Jaguar Land Rover márkával közösen 2015-ben elnyerte a Menedzsment Konzultációs Szövetség díját az egymással kommunikáló autók legjobb digitális és technológiai projektjéért.

Sarah-Jayne a Bath Egyetemen tanult modern nyelveket, és itt szerzett mesterfokozatot is üzleti menedzsmentből. Hobbija a hegymászás, a tengeri kajakozás és kalandtúrázás.

A Fővárosi Vízművek flottaparkja 5 darab Nissan e-NV200 modellel bővült

A Fővárosi Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült. Az autók a társaság biztonsági őrségének a szolgálatába álltak.

A Fővárosi Vízművek választása nem véletlen volt. A társaság egész tevékenységét meghatározza a környezet, kiemelten a vízbázisok védelme iránti felelősség. A védőterületek megóvása alapfeltétele a Vízművek működésének, hogy így a szolgáltatási területükön élő kétmillió embert nap, mint nap egészséges ivóvízzel lássák el. Ezért is született a döntés, hogy az új, környezetbarát járműveket biztonsági őrségük használja majd, jellemzően a vízbázisok védőterületén, a Szentendrei- és a Csepel-szigeten.

A beszerzéskor fontos szempont volt még a Fővárosi Vízművek számára a gazdaságosság. A Nissan e-NV200 pedig a társaság ezen szempontjának is maximálisan megfelel, hiszen igen alacsony az üzemeltetési költsége.

Az öt 100%-ban elektromos gépjármű közül négy a biztonsági területre kerül, mivel ott a legnagyobb éves futásteljesítmény. Az ötödik e-NV200 pedig a Fővárosi Vízművek 80 telephelye közötti belső postaforgalom lebonyolítását végzi majd. Így a lehető legjobban kihasználva az autók költséghatékonyságát és anyagszállítási lehetőségeit.

A Nissan eltökélt célja, hogy vezető helyet töltsön be az elektromos járművek kategóriájában; ezen célkitűzés szellemében mutatta be 2014-ben a Nissan e-NV200 modellt, mely azóta is piacvezető a 100%-ban elektromos kishaszongépjárművek között. Bemutatása óta több, mint 40 000 darab kelt el belőle a világon. Magyarországon a Nissan e-NV200 piaci részesedése 90% körüli.

A Nissan e-NV200 többek között olyan vállalatok választották már flottájukba, mint a Magyar Posta, a Bácsvíz és a Pápai Vízmű.

A BMW Group idén eddig több, mint 50 ezer darab hálózatról tölthető autót értékesített

A BMW Group 2017 júliusában fennállása eddigi legeredményesebb hetedik havi értékesítési eredményét érte el, a világszerte átadott 180 726 darab gépkocsi az előző július tükrében 0,4 százalékos emelkedést jelent.

Sőt, a január és július között eltelt hét hónapra vetítve a vállalatcsoport ugyancsak abszolút rekordot jelentő eladási mutatókat könyvelhetett el, az ügyfeleknek átadott 1 401 551 darab új autó 4,3 százalékos abszolút gyarapodásnak felel meg.

„Az abszolút rekordot hozó első féléves eladási mutatóink után globális értékesítési eredményeink júliusban is kimagasló értékeken zártak, mialatt a legfőbb hangsúly továbbra is a vállalatcsoport nyereségességére helyeződik” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiánknak köszönhetően az Egyesült Államokban jelenlévő folyamatos gazdasági nehézségek, valamint a BMW X3 nemzetközi- és a BMW 5-ös sorozat kínai generációváltása ellenére is a tavalyi esztendő kimagasló értékesítési eredményei felett teljesítünk. Hálózatról tölthető modellpalettánk a világ minden táján egyre népszerűbb, a globális sikertörténetből pedig a kilenctagú portfólió mindegyik modellje kiveszi a részét” – zárta gondolatait Dr. Ian Robertson.

A BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának páratlan sikertörténetében az idei július újabb mérföldkövet hozott, a BMW i, a BMW iPerformance és az elektromos meghajtást használó MINI modellek összesített, egész éves értékesítési eredménye ugyanis az év hetedik hónapjában átlépte az ötvenezres eladási darabszámot. Ügyfeleinek a BMW Group jelenleg nem kevesebb, mint kilenc különböző, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellt kínál, amelyek a január és július között eltelt hét hónapban világszerte összesen 50 711 darabos értékesítési mutatót értek el. Ez 74,8 százalékkal múlja felül az előző év megegyező időszakának hasonló teljesítményét, a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek piacán pedig a BMW Group ezzel a világ harmadik legnagyobb járműgyártó vállalatává lépett elő. 2014 óta a BMW i3 a prémium kompakt szegmens legkelendőbb tisztán elektromos meghajtású modellje, amelynek értékesítési mutatói az elmúlt három évben hónapról hónapra folyamatosan újabb magasságokba érkeztek.

A BMW márka az idei év hetedik hónapjában is hozta a tavalyi július extrém kimagasló értékesítési eredményét: a világszerte átadott 153 511 darab négykerekű 0,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. A január és július között átadott 1 191 547 darab új autó eközben a százéves márka fennállásának eddigi legsikeresebb első hét havi értékesítési mutatója is egyben, amely 4,5 százalékos abszolút gyarapodással zárt. A sikertörténetből a széleskörű modellpaletta mindegyik tagja kivette a részét. A globális eladási adatok élén továbbra is a BMW X modellcsalád négykerekűi állnak, amelyekből az előző év hasonló időszakához képest – és a BMW X3 aktuális generációváltása ellenére is – január és július között világszerte 15,4 százalékkal több, összesen 407 492 darab talált gazdára. Az ez idő alatt 107 460 darabban elkelt BMW 1-es sorozat és a 37 159 példányban eladott BMW 7-es sorozat ugyancsak jelentős értékesítési növekedést könyvelhetett el, 8,5 százalékkal, illetve 21,9 százalékkal. Az idei júliust az új BMW 5-ös sorozat önmagában 34,9 százalékos globális eladási növekedéssel zárta, a 17 712 darabos értékesítési mutatót ráadásul Kína nélkül érte el. A legjelentősebb ázsiai piacon az elmúlt hónapban teljesedett ki a világ legnépszerűbb felső-középkategóriájú prémium modelljének átfogó generációváltása, amely idén júliusban az előző év hetedik hónapjának tükrében 47,2 százalékkal alacsonyabb, 6 766 darabos eladási mutatót hozott.

A MINI eközben még tovább növelte világméretű népszerűségét, a júliusban átadott 26 974 darab új autó 2,0 százalékos értékesítési javulásnak felel meg. A január és július között eltelt hét hónapban a brit prémiummárka globális eladási mutatója 208 188 darabon állt meg, amely 3,4 százalékos abszolút gyarapodásként könyvelhető el. A teljes mértékben megújult modellpaletta két legnépszerűbb tagja a MINI Cabrio és a MINI Clubman, amelyek 21 248 darabos, illetve 34 086 darabos eladási számukkal 23,4, valamint 6,5 százalékos fejlődést mutatnak. Idén júliusban a MINI portfóliójának abszolút etalonja az új MINI Countryman volt, amely 33,5 százalékos értékesítési gyarapodás mellett 6 810 példányban talált gazdára.

Globálisan átadott 14 835 darab robogójával és motorkerékpárjával a BMW Motorrad idén júliusban ismét új havi eladási rekordhoz érkezett, amely 7,6 százalékos emelkedésnek felel meg. A BMW Group kétkerekű divíziója az idei év első hét hónapjában 103 224 darabos összesített értékesítési eredményt könyvelhetett el, amely 9,2 százalékos abszolút növekedést jelent. Mint ilyen, a BMW Motorrad kiváló úton halad afelé, hogy a 2017-es esztendőt újabb értékesítési rekorddal zárja.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

Miközben az autóipar számos régióban értékesítési nehézségekkel küzd, a BMW Group a hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedés érdekében tovább folytatja globálisan kiegyensúlyozott vállalati stratégiáját.

A Nagy-Britanniában jelentkező gazdasági nehézségek idén júliusban a BMW Group összesített európai értékesítési eredményének mérsékelt csökkenését eredményezték, a vállalatcsoport egész éves eladási mutatója azonban az öreg kontinensen továbbra is a tavalyi kimagasló érték fölött áll, 1,7 százalékos abszolút javulással. A legkiemelkedőbb európai piacnak Franciaország és Spanyolország számít, 3,6 százalékos növekedés mellett elért 51 569 darabos, illetve 8,9 százalékos gyarapodással abszolvált 35 731 darabos újautó-átadásával.

A BMW Group ázsiai értékesítési eredményei hónapról hónapra újabb magasságokba érkeznek, a régió legjelentősebb piaca pedig továbbra is Kína, ahol a BMW és MINI modellek egész éves eladási mutatója az előző év első hét hónapjához viszonyítva több mint 17,0 százalékos javuláson áll.

A teljes autóipart érintő egyesült államokbeli gazdasági nehézségek a BMW Group értékesítési eredményeiben is visszaköszönnek, a vállalatcsoport eladási mutatói jelenleg 3,5 százalékkal a tavalyi érték alatt állnak.

2017. július Egy évvel ezelőtthöz képest 2017. január – július Egy évvel ezelőtthöz képest
Európa 78 615 -1,5% 633 467 +1,7%
–        Németország 25 227 +4,5% 181 571 -0,5%
–        Nagy-Britannia 13 110 -8,8% 138 487 +1,1%
Ázsia 62 408 +9,8% 477 670 +14,3%
–        Kína 43 311 +8,0% 336 591 +17,0%
–        Japán 5 544 +5,6% 44 377 +6,3%
Amerikai kontinens 34 471 -9,5% 251 464 -3,5%
–        USA 26 363 -13,7% 197 654 -5,5%
–        Mexikó / Latin-Amerika 3 332 +22,6% 21 319 +16,4

A BMW Group értékesítési eredményei 2017. júliusában és az év első hét hónapjában

2017. július Egy évvel ezelőtthöz képest 2017. január – július Egy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók 180 726 +0,4% 1 401 551 +4,3%
BMW 153 511 +0,1% 1 191 547 +4,5%
MINI 26 974 +2,0% 208 188 +3,4%
Hálózatról tölthető* 8 138 +52,7% 50 711 +74,8%
BMW Motorrad 14 835 +7,6% 103 224 +9,2%

*BMW i, BMW iPerformance és MINI Electric modellek

 

Mindenki testre akarja szabni az új Nissan Micrát

Nissan márkakereskedőktől kapott visszajelzések alapján a vártnál is nagyobb az igény a vadonatúj Nissan Micra testreszabási lehetőségeire.

Átlagosan négy ügyfélből egy dönt úgy, hogy még egyedibbé teszi az autója kifejező formatervét valamilyen külső vagy belső személyre szabási opcióval.

A hír kapcsán a Nissan új videót tett közzé, amely bemutatja a B-szegmenshez tartozó csapotthátú formatervének egyedi külső kiegészítői által kínált lehetőségeket. A színfalak mögé is betekintést engedő felvételek megmutatják azt a minden részletre kiterjedő odafigyelést, amely a Micra személyre szabási programját jellemzi, és garantálja, hogy az eredmény minden esetben kimagasló minőségű legyen.

A vadonatúj Micra első vásárlóinak bevonásával végzett felmérés alapján az ügyfelek 60%-ának az autó dinamikus és kifejező formaterve keltette fel érdeklődését. Így ez az új Micra vásárlások elsőszámú oka.

Emellett a testreszabás terén a Nissan páratlan lehetőségeket kínál ügyfeleinek. Több mint 100 kombináció áll rendelkezésre a Micra utasterének és külsejének személyre szabásához.

Az ügyfeleknek körülbelül 22%-a dönt úgy, hogy egyedivé teszi Micrája külső megjelenését. A gazdag választékban megtalálhatóak a lökhárító- és oldalsó díszlécek, 17”-os könnyűfém keréktárcsák, külső tükörborítások, illetve a motorháztetőt és a tetőt díszítő kiváló minőségű matricák is.

A kereskedők visszajelzéseinek legfontosabb tanulságai:
A karosszéria testreszabása terén az Energy narancsvörös a legnépszerűbb szín a Nissan ügyfeleinek körében, majd az Enigma Fekete és a Vibrant Króm
A karosszéria egyedi kiegészítői Németországban, Ausztriában és Svájcban a legnépszerűbbek a vásárlók körében.
A Micra belső teréhez választható egyedi lehetőségek, még a karosszéria kiegészítőinél is népszerűbbek, az ügyfelek 27%-a teszi egyedivé autója utasterét.
Európában, Olaszországban a legnépszerűbb a belső személyre szabása.
A legkedveltebb szín szintén az Energy narancsvörös

A márkakereskedők visszajelzései arra is választ adnak, hogy melyik a legnépszerűbb színkombináció Európában. Ez a Fegyverszürke szín Energy narancsvörös elemekkel kombinálva, amely idehaza is igen népszerű.

A külső és belső személyre szabás népszerűsége pedig meghaladja a várakozásokat. A megfizethetőség kulcsfontosságú szerepet játszik a személyre szabási lehetőségek sikerességében, hiszen a vásárlók átlagosan mindössze 400 eurót költenek a nekik tetsző testreszabási megoldásokra.

Helen Perry, a Nissan Europe Kisautókért felelős marketing vezetője elmondta: „A vadonatúj Nissan Micra testreszabási lehetőségét azért hoztuk létre, hogy lehetővé tegyük vásárlóinknak, hogy kifejezzék egyedi személyiségüket és kiélhessék formatervezési érzéküket, amikor megvásárolják új autójukat. A márkakereskedők visszajelzései alapján, a fantasztikus választási lehetőségek és a megfizethetőség kombinációjának köszönhetően a program népszerűsége felülmúlta várakozásainkat.”

A Micra életciklusa során további lehetőségekkel bővül majd a testreszabási opció, így az még vonzóbbá válhat azon vásárlók számára, akik autozás közben is szeretnék kifejezni személyiségüket.

Az új videó betekintést nyújt az autók személyre szabásának kézzel készült megoldásaiba, Franciaországban, a Renault–Nissan Alliance vállalatszövetség flins-i gyárában készült, ahol a Micrát gyártják.

Kizárólag gyűjtőknek: Lexus LFA modellek, amelyeket öt éve gyártottak

A Lexus igazi kincset tartogat a gyűjtők, rajongók és különlegességeket kedvelők számára. Mondhatnánk úgy is, ilyen esély csak egyszer adódik az életben: null kilométeres, gyűjtői státuszú LFA szupersportmodellek bukkantak fel a piacon.

A Lexus LFA korszakalkotó modell volt, amely gyártásának mindössze két éve alatt a prémium kategórián is túlmutató magasságokba, az autógyártás abszolút elitjébe emelte a márkát. A 4.8 literes, V10-es szívómotorral szerelt, 560 lóerős csodát a patinás olasz szupersportkocsikkal emlegették egy lapon.

Az exkluzivitásnak azonban ára van: mindössze 500 legyártott példány után, 2012 decemberében véget ért a modell gyártása. Ezzel hivatalosan a típus elérhetősége is megszűnt, ám most kiderült, mégis maradtak eladatlan példányok a piacon.

A jelek szerint ugyanis a márka észak-amerikai kereskedéseiben a mai napig egy tucat LFA alussza Csipkerózsika-álmát.

A magyarázat a piac sajátosságaiban keresendő. Annak idején a Lexus a spekulációkat megelőzendő különleges feltételek mellett értékesítette az autót.

Az érdeklődők eleinte kizárólag kétéves lízingszerződéssel juthattak az autóhoz, a márkakereskedések pedig egyáltalán nem tarthattak raktáron autót. Idővel enyhült a gyár szigorúsága, így néhány élelmes kereskedés szalonjába is eljutott a legendás sportautó egy-egy példánya.

Azt már akkor lehetett tudni, hogy az LFA közvetlen utód nélkül távozik majd a versenypályákra, fűtött garázsokba és néhány komoly gyűjtő privát múzeumába: mi több, maga a Lexus is úgy nyilatkozott, hogy a következő 25-30 évben nem tervez visszatérést a szupersportkocsik világába. Ezzel pedig örökre beírta magát az autóipari legendák nagykönyvébe a típus. Azok a kereskedők tehát, akik hosszú távon gondolkodtak, belátták: az egyszeri anyagi haszonnál többet ér, ha ügyfeleik minden látogatás alkalmával szembesülnek a Lexus legkiválóbb alkotásával.

Bizony egészen más irányt vehet egy beszélgetés, ha azt a bolygó valaha létezett egyik leggyorsabb utcai autója mellett állva indítják…

Más kereskedők befektetésként tekintettek a gondosan tárolt, eredeti állapotában megőrzött modellre, és közülük néhányan úgy vélték, eljött a hosszú évek munkájának és türelmes várakozásának gyümölcse. Erről tanúskodik, hogy tavaly hat vadonatúj LFA talált gazdára az USA-ban, és idén is eladtak már egyet.

 

Mások azonban még kivárnak, így mégsincs olyan könnyű dolga annak, aki ma, későn ébredve vásárolna magának egy Lexus LFA-t. Az autók értéke hónapról hónapra növekszik, és ahogy fogynak a rendelkezésre álló példányok, úgy kúszik majd fel olyan magasságokba az áruk, ahová már csak nagyon kevesen tudják majd követni – ahogy az a világ legkívánatosabb és legritkább autóinál szokás.

Fenntartható Zoom-Zoom 2030, a Mazda hosszútávú stratégiája

A Mazda bejelentette Fenntartható Zoom-Zoom 2030 elnevezésű új, hosszú távú vízióját technológiai fejlesztéseire vonatkozóan 2030-ig. Ennek részeként a vállalat ismertette terveit a 2019-ben bemutatandó SKYACTIV-X benzinmotorral kapcsolatban. Ez az erőforrás lesz a világon az első kereskedelmi forgalomba kerülő kompresszió gyújtású benzinmotor.

A gyár 2007-ben hozta nyilvánosságra először Fenntartható Zoom-Zoom elnevezésű stratégiát, melynek keretében vállalata, hogy a vezetési élmény mellett autói kiemelkedően biztonságosak lesznek és kevésbé fogják terhelni a környezetet.

Az autóipar gyors változásaira adott válaszként a Mazda az alábbiakban határozta meg, hogyan fogja a vezetés örömét, mint az autózás legna-gyobb vonzerejét használni úgy, hogy közben megoldásokat kínáljon az emberek, a Föld és a társadalmi problémák kérdéseire.

1. Fenntartható Zoom-Zoom 2030
A Mazda küldetésének tekinti, hogy megőrizze a Föld értékeit és működése az emberek és a társadalom javára váljon. A cég folytatja törekvését, hogy autóin keresztül inspirálja az embereket.

Föld
A márka az értékmegőrző kezdeményezéseken keresztül fenntartható jövőt hoz létre, melyben az emberek és az autók egymás mellett léteznek a Földet nem károsítva.

A Mazda megközelítése:
– További széndioxid csökkentési lépések a teljes energiafelhasználás („well-to-wheel”) perspektíváján túl, figyelembe véve az autók egész termékciklusának emisszióit
– A vállalati teljes energiafelhasználás által okozott széndioxid átlagkibocsátás 2010-es szintjének 50%-os csökkentése 2030-ig, 90%-os csökkentése 2050-ig
– A fentiek elérése a hatékonyság növelésére vonatkozó vállalati előírások előtérbe helyezésével úgy, hogy a kisebb kibocsátás minél inkább a valóságot tükrözze
– Ezzel együtt a márka folytatja a belső égésű motorok tökéletesítését, amelyek továbbra is világszerte az autók elég nagy hányadát (rész-ben) hajtani fogják – így leginkább ez fog hozzájárulni a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez – ezeket a motorokat kell a hatékony elekt-romos technológiákhoz kapcsolni.
– 2019-től elektromos autók és más, elektromos hajtástechnikák bemutatása olyan régiókban, ahol e tiszta energiát nagy részben használ-ják, vagy korlátozzák bizonyos járművek használatát, amelyek károsítják a környezetet.

Társadalom
A Mazda célja autókat és rendszereket létrehozni olyan biztonságos és nyugodt környezetben, amelyek az életet a határtalan mobilitás érzésével gazdagítják.

A Mazda megközelítése:
– A Mazda Megelőző Biztonsági filozófiáján keresztül tovább fejleszteni a meglévő technológiát, és azért dolgozni, hogy ne legyenek közleke-dési balesetek
– Erősíteni a biztonsági alapokat, úgymint helyes üléspozíció, pedál-elrendezés, jó kilátás, és ezek alapfelszereltséggé minősítése minden modellben
– Az i-ACTIVSENSE fejlett biztonsági rendszer részeinek alapfelszereltséggé minősítése, amelyek segítenek a vezetőnek felismerni a poten-ciális veszélyeket és jól reagálni rájuk. Japánban ezek már alapfelszereltségnek számítanak, ezt a többi piacon is bevezetik 2018-tól
– Önvezető autós technológia tesztelése 2020-tól, amelyet aktuálisan a Mazda vezetőközpontú Co-Pilot koncepciójával2 együtt fejlesztenek azzal a céllal, hogy 2025-től mindegyik modellben alapfelszereltség legyen
– Kapcsolódási technológia használata új üzleti modell létrehozásával, amely az autótulajdonosok számára lehetővé teszi az elnéptelenedett területeken élők, ill. mobilitási problémákkal küszködők szükségleteinek támogatását

Emberek
A Mazda-vevők elégedettségének növelése, amely a fentiekből következik

A Mazda megközelítése:
– A Jinba-Ittai közvetítése, mely mentálisan és fizikálisan is élményt okoz
– Az „élettel teli autók” filozófiája alapján a KODO továbbfejlesztése a művészi élményig, amely érzelmileg megérinti az embereket, akik az autót látják

2. SKYACTIV-X új generációs motor

Technológiai innovációk
– A SKYACTIV-X motor a világon az első kereskedelmi forgalomba kerülő benzines erőforrás, amely kompressziós gyújtást alkalmaz, tehát a benzin-levegő keveréke spontán gyullad meg, mikor a hengerben a dugattyú összenyomja
– A „szikra által szabályozott kompressziós gyújtás” néven szabadalmazott technika esetében két problémát is sikerült kiküszöbölni, amely idáig korlátozta e technika kereskedelembe hozatalát: a zóna maximalizálása, ahol ez a fajta gyújtás lehetséges, és az akadálytalan átállás a gyertyás gyújtásról a kompressziós gyújtásra.

Előnyök
– A szabadalmazott új belső égésű motor kombinálja a benzinmotorok és a dízelmotorok előnyeit, így kiemelkedő teljesítményt, gyorsítást ígér amellett, hogy kevésbé terheli a környezetet.
– A kompressziós gyújtás és egy kompresszor, amely a fogyasztást hivatott javítani együtt példátlan motorreakciókat és 10-30%-kal nagyobb nyomatékot kínál, a mostani SKYACTIV-G benzinmotorhoz képest. 3

– A kompressziós gyújtás szuper szegény keveréket4 hoz létre, amely az aktuális SKYACTIV-G benzinmotorhoz képest 20-30%-kal javítja a motor hatékonyságát, és 35-45%-kal jobb, mint az ugyanolyan hengerűrtartalmú 2008-as Mazda benzinmotor. A SKYACTIV-X megegyező, vagy még jobb fogyasztású, mint az aktuális SKYACTIV-D dízelmotor.
– A motor hatékonyabb széles nyomaték-tartományban és különböző motorterhelés mellett, sokkal szélesebb sebesség-fokozatokat tesz lehetővé, amely tovább javítja a fogyasztást és a teljesítményt.

A Mazda reméli, hogy egy olyan jövőhöz járul hozzá, melyben a Föld, a társadalom és az ember egymás mellett tud létezni az autókkal, hogy autóin keresztül az autótulajdonosok boldogabbak lesznek, élvezik az autózás örömét, és erős érzelmekkel kötődnek a márkához.

Das Weltauto: a magyar használt autók keresettek külföldön

Kedvezett a használt autó exportnak a háromszáztíz forint körüli euró árfolyam, összesen húszmilliárd forint értékben vásároltak határon túlról magyar gépkocsikat 2016-ban. A Központi Statisztikai Hivatal számításai szerint közel tizennyolcezer kocsi hagyta el az országot, a legtöbb esetben Szerbia, Németország és Szlovákia volt a másodkézből származó négykerekűk célállomása.

Évek óta dübörög a használt autó import, 2016-ban 142.002 határon túlról behozott személyautót és 13.706 kishaszongépjárművet regisztráltak az illetékes hatóságok hazánkban. Ezzel párhuzamosan egyre erősödik az export is: 2016-ban összesen 17.675 magyar használt autót vásároltak külföldről, ami közel 25 százalékos növekedés 2015-höz képest. A KSH adatai szerint az eladások összértéke megközelítette a 20,2 milliárd forintot. A külföldi vásárlók motivációját egyértelműen a kedvező forint-euró árfolyam adta, ennek köszönhetően érkezett több vevő Magyarországra.

A legtöbb határon túli vevő egyébként Szerbiából jött: 13.788 – jellemzően idősebb, rosszabb minőségű – gépkocsit vittek el tőlünk, de szintén sok négykerekű távozott Németországba (1578), akik inkább a fiatal, prémium autókat keresték, illetve Szlovákiában (1024) is kedveltek voltak a magyar használt autók. A három népszerű célország mellett számtalan más, akár egzotikus desztinációja is volt a hazai használt kocsiknak: vettek autót Iránból, Ausztráliából, Libériából, Afganisztánból, Ghánából, az Egyesült Államokból, a Koreai Köztársasából vagy az Egyesült Arab Emirátusokból is.

A határon túli eladások legkeresettebb típusai az 1500-2500 köbcentis kategóriába eső dízelautók voltak (9.720 db autó), második helyen a 1000-1500 köbcentis benzines vagy gázüzemű gépkocsik végeztek 3.746 értékesítéssel.

“Az autóexport a használt autó piaci trendeket figyelve kettős hatású, előny abból a szempontból, hogy közel tízezer idős gépkocsi távozik az országból, azonban hátrány abban a tekintetben, hogy a fiatal, ámde megbízható járművekre gyorsan lecsapnak a nyugat-európai vásárlók, így a csekély számú, minőségi használt kocsik egy része is elhagyja az országot” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. “Mivel az euró árfolyam továbbra is háromszáztíz forint körül mozog, idén is az várható, hogy nagy számban viszik majd külföldre a magyar használtautókat” – tette hozzá.

LEGFRISSEBB

Megtaláltuk a DeLorean-t, amely mindhárom Back to the Future részben szerepelt

0
Los Angeles-ben, a Petersen Automotive Museum-ban van kiállítva az a filmes kellék DeLorean DMC-12, amely a Vissza a jövőbe trilógia mindegyik epizódjában szerepelt. A teljes...

TESZTJEINK