Főoldal Blog Oldal: 302

Második szintű önvezető funkciók az új Lexus LS-ben

Második szintű autonóm mobilitási funkciókkal rendelkezik, azaz veszélyes és monoton helyzetekben képes akár vezetőjénél is jobb döntéseket hozni a Lexus új zászlóshajója. Az új távlatokat nyitó technológia három fő pilléren nyugszik.

Az autonóm mobilitással foglalkozó mérnökök és egyéb szakemberek hat lépcsőben határozzák meg egy jármű önvezető képességének a fokát. A nulla a teljesen hagyományos, önműködő funkciókkal nem rendelkező gépkocsit, az öt pedig a tökéletesen független, minden helyzetben a helyes döntést meghozni képes, és azt megfelelően végre is hajtó járművet jelöli. A legtöbb autógyártó egyetért abban, hogy a hármas szint (amely átmenetileg képes a vezető nélkül közlekedni, ám annak folyamatosan készenlétben kell állnia, hogy beavatkozzon, ha a helyzet úgy kívánja) felesleges, sőt, veszélyes, ezért átugorható. Így végső soron a nullán kívül négy lépcsőfok marad, amelyekből a második testesíti meg a végső célhoz vezető út felét – azt a pontot, ahol a Lexus LS új generációja is tart.

„Más autógyártók már ezt a szintet is autonóm közlekedésnek nevezik, ám ez megtévesztő lehet, ezért mi inkább úgy mondjuk: fejlett vezetőtámogató technológiákat kínálunk” – emlékeztetett a japán Nikkei gazdasági folyóiratnak adott interjújában Kiyotaka Ise, a Lexus biztonsági technológiák fejlesztéséért felelős igazgatója.

Ennek értelmében a Lexus LS három fő funkcióval teszi kevésbé megterhelővé a vezetés perceit: az egyik a radar alapú, távolságtartó sebesség-szabályozás, a másik az aktív kormányzást alkalmazó sávkövető funkció, a harmadik pedig a sávváltás támogatása, amely a környező forgalmat és útviszonyokat ellenőrizve szabályozza a kormányzást és a jármű sebességét – magyarul a Lexus LS képes a vezető beavatkozása nélkül haladni és előzni.

A funkciók hátterét adó fedélzeti rendszereket a Toyota-csoport érdekeltségébe tartozó Denso, a világ egyik vezető biztonságtechnikai és elektronikai beszállítója fejlesztette ki. Az új LS-ben alkalmazott sztereo kamerarendszer a korábbi, hasonló megoldásoknál gyorsabb, részletgazdagabb háromdimenziós képalkotásra képes, így pontosabban ismeri fel a legkülönfélébb alakú és méretű akadályokat, a gyalogosoktól a szegélykorlátokon át a csak felfestéssel jelölt, forgalomtól elzárt területekig. A berendezés éjszakai gyalogosfelismerő képessége is nagymértékben javult.

Szintén új fejlesztés a Denso milliméteres hullámhosszon működő radarja, amely a korábbinál kisebb méretű, ám érzékenyebb, különösen az észlelési terület szélein, így szükségtelenné válnak a korábban alkalmazott, állásszöget szabályozó mechanizmusok, ami a további helytakarékosság mellett egyszerűbb felépítést, kevesebb hibalehetőséget és gyorsabb üzemelést tesz lehetővé.

Fontos, hogy a Lexus és a Toyota nem kényelmi, hanem biztonsági szolgáltatásként tekint az autonóm mobilitási funkciókra: a cégcsoport végső célja a halálos kimenetelű közlekedési balesetek teljes és végérvényes kiküszöbölése – ezért is tartják elhibázottnak azt a stratégiát, amelyben egyes versenytársaik az önállóság hamis ígéretével arra késztetik a vezetőket, hogy túlságosan megbízzanak egy félig kész technológiában.
A legújabb tervek szerint 2020-ra elkészülhet a Lexus szériaérett, ötös szintű autonóm gépkocsija, amely valóban képes minden kritikus helyzetet megoldani, utána pedig a technológia gyorsan teret nyerhet az alacsonyabb kategóriás típusokban is.

A SEAT értékesítési mutatói tovább nőttek

Júliusban is folytatta dinamikus növekedését a SEAT, az idei első félévhez hasonlóan kedvező trenddel indítva az év második felét is. Júliusban a SEAT eladásai az előző év azonos hónapjához viszonyítva 11,3 százalékkal 38 900 (2016: 34 900) járműre emelkedtek, míg idén 13,4 százalékkal haladták meg a tavalyi esztendő azonos időszakának volumenét. A SEAT eddig 285 400 gépkocsiját értékesítette, 33 600 darabbal többet, mint 2016 ezen időszakában (251 800).

Amint Wayne Griffiths, a márka értékesítési és marketing alelnöke kiemelte: „Értékesítési volumenével a SEAT immár élen jár a leggyorsabban növekvő márkák között Európában. Kiszállított járműveink volumenének növekedése egyértelműen felülmúlja a piac átlagát, s bizonyosak vagyunk benne, hogy az év második felében is ugyanezen emelkedő trendet követjük. Algériai gyárunk közelmúltbeli beindítása – ahol az Ibiza összeszerelése zajlik – jelentősen növeli teljesítményünket ebben az országban, tovább növelve Európán kívüli eladásainkat.”

A SEAT kiváló eredményeit jelentős növekedés támogatta a márka piacainak többségén. Spanyolországban, ahol a SEAT piacvezető, 62 800 eladott gépkocsijával (+20,7 százalék) áll az élen, míg második legjelentősebb piaca Németország, ahol 11,2 százalékkal több, összesen 56 500 SEAT kelt el. A harmadik helyen 21,2 százalékos növekedéssel és 33 700 jármű értékesítésével az Egyesült Királyság áll. Franciaországban (15 300 darab; +17,4 százalék), Ausztriában (11 000 darab; +20,3 százalék) és Svájcban (6100 darab; +47,6 százalék) szintén kétszámjegyű százalékos növekedést sikerült elérni. Júliusban folytatódott az új Ibiza piaci bevezetése, emellett a SEAT megkezdte az Ateca sportos változatának értékesítését is. Az új Ateca FR révén tovább bővült a márka első SUV-modelljének palettája, az Ateca-család a spanyol gyártó egyik fő termékpillére is egyben.

Magyarországon is tovább növekszik a spanyol márka. Július hónapban 192 gépjárművet helyezett forgalomba, 113 százalékkal többet, mint 2016 júliusában. 2017 első hét hónapjában 112 százalékkal több SEAT került a tulajdonosokhoz, mint 2016 ugyanezen időszakában, mely elsősorban a márka újdonságának, az Ateca érkezésének és a Leon modellcsalád frissített változatainak köszönhető. Papp Zoltán SEAT márkaigazgató pozitívan tekint az év második felére: “Augusztusban indul az új SEAT Ibiza bevezető kampánya és még ebben az évben hazánkba is megérkezik a márka legújabb SUV modellje, a SEAT Arona”.

Eladásai növelik a SEAT működési nyereségét

A 2017-es eladások emelkedése a SEAT első félévi pénzügyi mutatóiban is jól érzékelhető. Miután a márka története legjobb teljesítményével zárta a 2016-os évet, működési nyeresége 2016 azonos időszakához képest 40,9 százalékkal, új rekordként 130 millió euróra nőtt az idei első félév során. Ez az eredmény az eladások kedvezőbb modellenkénti megoszlásának is köszönhetők, elsősorban az Ateca révén. A márka forgalma 12,7 százalékkal 5054 millió euróig emelkedett az év első hat hónapja alatt.

Minimalista és elegáns: bemutatjuk a BMW Concept Z4 tanulmányautót

A kaliforniai Pebble Beach Concours d’Elegance idei felvonásán a bajor prémiumgyártó a végtelen szabadság négykerekű szimbólumának progresszív előfutárát gurítja reflektorfénybe – áll a BMW legfrissebb közleményében.

A BMW Group a 2017. augusztus 20-án megrendezendő Pebble Beach Concours d’Elegance nagyközönsége előtt tartja a legendás BMW roadster-család legkorszerűbb újraértelmezésének koncepció-világpremierjét. A vérpezsdítő menetdinamika, a progresszív kiállás és az ellenállhatatlan stílus hamisítatlan egységeként megálmodott BMW Concept Z4 tanulmányautót karcsú vonalak, kompakt karosszéria-arányok, lendületes jármű-sziluett és érzelmekben gazdag formai megoldások jellemzik. A szemet gyönyörködtető koncepció a 2018-ban bemutatkozó új BMW roadster hivatalos hírnöke.

„A BMW Concept Z4 tanulmányautó a vezetés élményének abszolút szimbóluma, amely minden ízében kizárólag a lényegre összpontosít, hogy a sofőr a vezetés végletekig közvetlen élményének legapróbb részleteit is érezhesse. Így válik a négy keréken átélhető szabadság érzése felejthetetlen élménnyé” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

Az önfeledt vezetés élményének szimbóluma

A letaglózóan sportos és jövőbe mutatóan progresszív BMW Concept Z4 tanulmányautó képében a BMW Group valaha készített legmodernebb roadsterének formabontó előfutára mutatkozik be.

„A BMW Concept Z4 tanulmányautó minden szemszögből és minden részletében a BMW új dizájnnyelvezetét hirdeti, a dinamikus frontrésztől kiindulva, az elegánsan emelkedő övvonalon keresztül, egészen a letisztult hátfalig: a jármű-sziluett minimalista vonalai és a felületek közötti apró játékok együtt a magával ragadó erő és a mélyen gyökerező érzelem átható kettősét keltik életre” – tette hozzá Adrian van Hooydonk.

A BMW roadster-családjának több évtizednyi hagyománya, minden részletében újragondolva

A BMW Concept Z4 tanulmányautó a BMW roadstereinek klasszikus stílusjegyeit örökölte, a hosszú tengelytávolság, az alacsonyan rajzolt vonalvezetés, az elegánsan elnyújtott jármű-sziluett és a kompakt hátfal így egy modernkori, magabiztos egységet alkot, amelyet a BMW klasszikus és kortárs dizájnnyelvezetének ötvözete jár át. A csapott motorháztetőnek és a rövid karosszéria-túlnyúlásoknak köszönhetően az üléssor ezúttal is szinte pontosan az első és a hátsó tengely közé került, amely már első ránézésre is teljesítményre összpontosító, agilis sportautó benyomását kelti. A legújabb roadster-koncepció oldalirányú körvonala egy hátrafelé emelkedő ék alakot formál, amely már álló helyzetben is a BMW Concept Z4 tanulmányautó dinamikus menettulajdonságait hirdeti. Az ülések mögött domborodó modern, nagyméretű ívek a szélvédőkerettel kiegészülő bukókeretként szolgálnak, miközben a mélyen ülő koncepció sportos énjét nyomatékosítják.

A formabontó dizájnnyelvezet magabiztos kisugárzása

A BMW Concept Z4 tanulmányautó elegánsan kidolgozott, cápaorr-motívum szerint megrajzolt frontrészét és rövid hátfalát hosszan elnyújtott, meredeken emelkedő övvonal fogja össze.

A BMW új dizájnnyelvezete a koncepció karosszériáján a markáns vonalvezetés és a nagyméretű, letisztult felületek kölcsönhatásában köszön vissza, amely a kétüléses sportautó sziluettjét és erőteljes karakterét helyezi a figyelem középpontjába, modern stílusban, az érzelmekre hatva. Az autó két oldalának elegánsan kidolgozott felülete az első kerékívek mögött elhelyezett Air Breathers légkivezető nyílásokból indul, amely így olyan benyomást kelt, mintha a karosszéria elemeit a kiáramló levegő formálná. A koncepció oldalán végigfutó övvonal emelkedő hatását a karosszéria oldalelemeinek fény-árnyék játéka erősíti még tovább, az ék alakú vonalvezetés pedig a hátsókerék-meghajtás klasszikus hírnökeként mindkét oldalon erőtől duzzadó, nagyméretű hátsó kerékívekben teljesedik ki. A jellegzetes formájú, mélyre húzott küszöbök látszatra még inkább az aszfaltra ragasztják a karosszériát és a koncepció alacsony hasmagasságát erősítik.

A markáns vonalvezetés és a nagyméretű, letisztult felületek fény-árnyék játéka a karosszéria exkluzív, Energetic Orange törtnarancssárga árnyalatú fényezésében teljesedik ki, amely a duplaküllő-dizájnú, 20” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúrával kiváló kontrasztot alkot.

Mélyre húzott és látványosan progresszív kiállás: a frontrész

A BMW Concept Z4 tanulmányautó frontrésze a sportautók minden vonását a génjeiben hordozza. A mélyre rajzolt, széles hűtőrácsok és a föléjük pozícionált, éles fényszórók szándékosan a BMW Z8 dizájn-örökségét hirdetik, felettébb feltűnő stílusban. A hűtőrács-lamellák helyét gondosan kidolgozott fémháló tölti ki, amelynek függőleges elrendezése a BMW 328 Mille Miglia által fémjelzett korai BMW roadsterek sportos hűtőrácsaira emlékeztet. A bajor prémiumgyártó klasszikus stílusjegyeitől eltérően a BMW Concept Z4 tanulmányautó fényszórópárjában elhelyezett ikergyűrű-motívum ezúttal függőleges elrendezés szerint kapott helyet, ráadásul két-két, egymással átfedett hüvelyben. Az átlósan meghúzott irányjelzők a hűtőrácsok felé mutatnak, mintegy kihangsúlyozva a koncepció frontrészének sportos karakterét. A lefelé domborodó motorháztető kopoltyú alakú légbeömlői az első keréktárcsákra vezetik a tekinteteket, látványos keretbe foglalva a kétüléses sportoló formabontó orr-részét.

Az első lökhárítót a vérbeli sportosság és a művészi dizájnnyelvezet jegyében formálták meg a tervezők. A három nagyméretű légbeömlő a motortérben dolgozó erőforrás vérpezsdítő teljesítményére utal és mint ilyen, a lendületes vezetési élmény ígéretét hordozza. A központi légbeömlő szénszálból készült betétje egyenesen a motorsport élvonalából származik, a könnyed kialakítás mellett ráadásul a koncepció esszenciáját is hirdeti. A BMW Concept Z4 tanulmányautó formabontó és legendás karosszériaelemei egy rendkívül modern, figyelemreméltó és emlékezetes egységgé állnak össze, a múltbéli BMW roadsterek örök legendája előtt tisztelegve.

Sportos és szemet gyönyörködtető lezárás: a hátfal

A BMW Concept Z4 tanulmányautó karosszériája a bajor prémiumgyártó roadster-családjának számos ikonikus stílusjegyét magán hordozza, kortárs elvek szerint frissített formában. A mélyen ülő, szélesre húzott hátfal a karosszéria összes ívét csokorba gyűjti, hogy végül egy letisztult, elegáns felület képében zárja le a koncepció vonalvezetését. A kerékjárati ívek izmos terpesztésére építő hátfal szélességét vékonyra húzott „L” alakú hátsó fényszórók nyomatékosítják, amelyeket elegánsan kiemelkedő légterelő szárnnyal ellátott, elnyújtott csomagtérajtó fog össze. A hátsó lökhárító két oldalán dinamikus légkivezető nyílások hangsúlyozzák a koncepció dinamikus karakterét, a hátfal legmélyebb elemeként pedig a szénszálból készült diffúzor von sportos párhuzamot az autó eleje és hátulja közé.

A karosszéria és az utastér tökéletes harmóniája

A karosszéria és az utastér közötti kivételes harmónia nem csupán a színekben, de a formai megoldásokban is visszaköszön. A BMW Concept Z4 tanulmányautó utasterének dizájnnyelvezete egyértelműen a külső kialakítás erőteljes, háromdimenziós karakterét és lendületét idézi, miközben a belső elrendezés nagy része árnyalatában is igazodik a karosszériához. A külső és a belső közötti tökéletes összhangot elegáns króm dekorcsík hozza kontrasztba.

Középpontban a vezetés élménye

A tökéletes harmónia mellett a BMW Concept Z4 tanulmányautó utasterében minden részlet a vezetés élményéről szól. A vezetőoldali ülés, az ajtókárpitok, a műszerfal és a vezető felé forduló középkonzol teljes egésze fekete anyagokból készült, a kabinrész így messze kitűnik a karosszéria és a többi utastéri elem törtnarancssárga egységéből. A kormánykerék körüli fekete anyagok egyfajta belső burokként ölelik körbe a vezetőt, aki így kizárólag a vezetés átható élményére koncentrálhat. A tanulmány „ékeként” megtervezett fekete utastéri rész minden egyes eleme az erőteljes teljesítményt hangsúlyozza.

A műszerfal hagyományos központi műszeregységét a központi kijelzőhöz hasonló, nagyfelbontású színes kijelző váltja, amelyeknek köszönhetően letisztult, elegáns, minimalista utastér-kialakítás születhetett meg. A két kijelző szinte ugyanabba a magasságba, egymás közvetlen közelébe került, kikapcsolt állapotban az egység így egyetlen nagyméretű kijelző benyomását kelti. A digitális központi műszeregység és a központi kijelző a vezetés minden pillanatában együttműködik, hogy a sofőr kizárólag a vezetéssel kapcsolatos adatokat és azon információkat lássa, amelyeket külön előre beállított. A BMW ügyfele az érintőképernyőként működő központi kijelzőről szimpla érintésekkel emelheti át a műszeregységre a kívánt tartalmakat, a legfontosabb információkat pedig kérésre a Head-Up kijelző a vezető látómezejébe is kivetíti.
Sportosan emelkedő műszerfal és egybefüggő ajtókárpitok

A vezető oldalán meredeken emelkedő műszerfal hirdeti a BMW Concept Z4 tanulmányautó sportos karakterét, a nagyméretű utastéri felületeket pedig ötletesen elrendezett funkciók és elegáns szegélyek kötik össze. Az erőteljes teljesítményt és a vezetési élményt nyomatékosító belső kidolgozás a kétüléses roadster fülkeszerű atmoszférájában teljesedik ki, a műszerfallal egybefüggő ajtókárpitok ugyanis mindkét ülésen zárt, körülölelő hangulatot varázsolnak az utastérbe.

Minimalista stílus, csak a lényegre összpontosítva

A letisztult, kizárólag a lényegre összpontosító elrendezés jegyében a koncepciót vezérlő összes gomb, kapcsoló és funkció egyetlen közös „kontroll-szigeten” kapott helyet, hogy a vezetés élményét semmi se zavarja meg. Az utastérben alkalmazott anyagok ugyancsak a minimalista elvet követik, az elegánsra csiszolt króm betétek és az üléseket díszítő hatszögletű motívumok kettőse ráadásul kiváltképp exkluzív hangulatot teremt. A sportos atmoszféráról mindezeken felül a szénszálból készült küszöblécek, valamint az ülések és a műszerfal aszimmetrikusan kidomborított emblémái gondoskodnak.

A Ford és a Deutsche Post DHL bemutatta első StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítóját

A Deutsche Post DHL Csoport és a Ford Kölnben bemutatták közös gyártásban készülő elektromos kézbesítő haszongépjárművük (más néven az e-van) első példányát.

A StreetScooter WORK XL nevű jármű alapját a Ford Transit szolgáltatja, amelybe elektromos hajtásláncot telepítenek; az autó speciális felépítményt kap, amely megfelel a Deutsche Post DHL szabványainak.

2017-ben mintegy 150 előszériás e-van készül majd Németországban, az Aachenben működő StreetScooter gyárban. A Deutsche Post DHL a németországi városi kézbesítéseknél használja ezeket a járműveket. A Deutsche Post DHL, a StreetScooter és a Ford tervei szerint 2018 végéig 2500 elektromos haszongépjárművet gyártanak le. A StreetScooter már meglévő modelljeihez (a WORK és a WORK L változatokhoz hasonlóan) a WORK XL is arra készül, hogy külső felek is megvásárolhassák.

Minden egyes WORK XL öt tonnányi CO₂-kibocsátást és 1900 liter gázolajat takarít meg egyetlen év leforgása alatt. A tervezett 2500 járművel számolva a megtakarítás teljes mennyisége 12.500 tonna CO₂ és 4,75 millió liter üzemanyag lesz évente.
Jürgen Gerdes, a Deutsche Post DHL Csoport postai, e-commerce és kézbesítési feladatokért felelős igazgatótanácsi tagja így vélekedett az autók szolgálatba állításáról:

„Az új StreetScooter WORK XL jelentős mértékben bővíti e-flottánkat a haszongépjármű-szegmensben. Tökéletes jármű ez a kiscsomag-kiszállításhoz a nagyvárosi környezetben és a kertvárosokban, és lehetővé teszi számunkra, hogy környezettudatos és csendes megoldással szolgáljuk ki a csomagszállítás iránti egyre nagyobb igényt. Ezzel a lépésünkkel azt is kihangsúlyozzuk, hogy piacvezetővé kívánunk válni a zöld logisztika területén.”

Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke hozzátette: „Rendkívül büszkék vagyunk erre a nagyívű projektre, akárcsak a Deutsche Post DHL Csoporttal és a StreetScooter vállalattal kialakított értékes együttműködésre. Ez a közös projekt jelenleg Európa legnagyobb volumenű kezdeményezése az emissziómentesen működő, közepes méretű haszongépjárművek gyártására, aminek nagyon itt volt már az ideje. A buszok, az autók és persze az áruszállítók mind fontos szerepet játszanak mindennapi életünkben, ezért megoldást kell keresnünk arra, hogy tisztábbá változtassuk őket. Ez a projekt nagy lépést jelent ebbe az irányba.”

A WORK XL 20 köbméteres rakterében több mint 200 küldemény fér el. Az e-van moduláris akkumulátor-rendszerének teljesítménye 30 és 90 kWh között változhat, s ennek megfelelően az autó hatósugara 80-200 km lehet.

A WORK XL nemcsak méretében és hatósugarában különbözik testvéreitől, a 4 köbméteres rakterű WORK modelltől és a 8 köbméteres WORK L kiviteltől, hanem felépítménye is más. A WORK XL polcokkal berendezett rakodótere a vezetőfülke felől is megközelíthető, a berakodást pedig hátsó ajtó és a járda felőli tolóajtó könnyíti meg. Az elektromos rendszer töltési kapacitása akár 22 kWh is lehet, és a feltöltés átlagosan három órát vesz igénybe.

Az új WORK XL modell mellett jelenleg több mint 3000 darab StreetScooter WORK és WORK L elektromos hajtású haszongépjármű, valamint mintegy 10.500 elektromos kerékpár áll a Deutsche Post DHL szolgálatában, így a csoport üzemelteti Németország legnagyobb e-flottáját.

A Nissan bejelentette az új Qashqai és X-Trail árait

Megérkezett a márkakereskedésekbe a megújult Nissan Qashqai és X-Trail. Az újítások elsősorban a frissített külső formatervben, a kifinomultabb utastérben, valamint a még nagyobb praktikumban és teljesítményben nyilvánulnak meg.

2018 tavaszától mindkét modell esetén elérhetővé válik majd a ProPilot önvezető technológia is.

Az új Qashqai:

Európa legnépszerűbb crossovere megújult: a formatervet, a minőséget, a technológiákat és a teljesítményt is érintő fejlesztések alapjául a 2,3 millió Qashqai tulajdonos véleménye szolgált. Mindezek célja, hogy az ügyfelek még nagyobb kényelmet és nyugalmat élvezhessenek autójukban.

A megújult Qashqai bemutatásával megjelent egy ötödik prémium felszereltségi szint is a Nissan palettájában, a Tekna+. Ez a felszereltségi szint csupán a Qashqai-ban érhető el. A Nissan tervezőinek célja az volt, hogy létrehozzák a tökéletes Qashqai-t, mely új és exkluzív prémium lehetőségeket nyújt az ügyfeleinek.

Az új Qashqai 7 különböző motor változattal rendelhető. A modell kezdő listaára 5 880 000 Ft.

Visia

Acenta

N-Connecta

Tekna

Tekna+

DIG-T 115 (190 Nm)

5 880 000

6 540 000

7 350 000

8 060 000

8 910 000

DIG-T 115 Xtronic (165 Nm)

6 480 000

7 140 000

7 950 000

8 660 000

9 510 000

DIG-T 160 (240 Nm)

6 550 000

7 210 000

8 020 000

8 730 000

9 580 000

dCi 110 (260 Nm)

6 670 000

7 330 000

8 140 000

8 850 000

9 700 000

dCi 130 (320 Nm)

7 170 000

7 830 000

8 640 000

9 350 000

10 200 000

dCi 130 Xtronic (CVT) (320 Nm)

7 770 000

8 430 000

9 240 000

9 950 000

10 800 000

dCi 130 All Mode 4×4-i (320 Nm)

Minden Qashqai esetében alapfelszereltség a hat légzsák, illetve a vezetéstámogató rendszerek, mint a blokkolásgátló fékrendszer, elektronikus fékerőelosztás és menetstabilizátor. Az alapfelszereltséghez tartozik még a manuális klímaberendezés, abroncsnyomás figyelés, DAB digitális rádió, Bluetooth-csatlakozás, sebességtartó automatika sebességhatárolóval és az elektromosan állítható külső tükrök.

A választott felszereltségi szint függvényében olyan extrák is rendelkezésre állnak, mint az Intelligens vészfékezési rendszer, az Intelligens 360 fokos Parkolókamera, prémium BOSE hangrendszer 8 hangszóróval illetve Nappabőr ülések 3D párnázással. Most először pedig elérhető Európában az Adaptív Elsőfényszóró-rendszerrel ellátott LED-fényszóró. A magasabb felszereltségi szintek több jellemzője extraként választható az alacsonyabb szinteken.

 Az új X-Trail:

A világ legnépszerűbb SUV-ja minőségi fejlesztéseinek köszönhetően még jobbá vált. Az újítások elsősorban a frissített külső formatervben, a kifinomultabb utastérben, valamint a még nagyobb praktikumban nyilvánulnak meg.

Az X-Trailhez elérhető felszereltségi szintek választéka is bővült: most először érhető el az N-Connecta változat a modellhez, mely további választási lehetőségeket, értékeket és vonzó funkciókat kínál.

Az megújult Nissan X-Trail 7 különböző motor változattal rendelhető. A modell kezdő listaára 7 285 000 Ft.

Visia

Acenta

N-Connecta

Tekna

dCi 130 (320 Nm)

7 885 000

8 735 000

9 554 000

10 684 000

dCi 130 Xtronic (320 Nm)

9 335 000

10 154 000

11 284 000

dCi 130 All-Mode 4×4-i (320 Nm)

9 485 000

10 304 000

11 484 000

2.0 dCi 177 Xtronic (380 Nm)

10 205 000

11 024 000

12 154 000

2.0 dCi 177 All Mode 4×4-i (380 Nm)

10 355 000

11 174 000

12 304 000

2.0 dCi 177 Xtronic All Mode 4×4-i (380   Nm)

10 955 000

11 774 000

12 904 000

DIG-T 160 (240 Nm)

7 285 000

8 135 000

8 954 000

10 084 000

Minden Nissan X-Trail esetén az alapfelszereltség része a hat légzsák, vezetéstámogató rendszerek, sebességtartó automatika sebességhatárolóval, Bluetooth-csatlakozás, manuális klímaberendezés, elektromosan behajtható és fűthető külső tükrök, illetve a könnyűfém keréktárcsák is.

A kiválasztott felszereltségi szinttől függően pedig olyan extrák állnak az ügyfelek rendelkezésére, mint a panoráma üvegtető, bőrkárpit, Bose hangrendszer 8 hangszóróval vagy éppen az elektromos csomagtérajtó, mely akár lábbal is nyitható. További elérhető opciók még a külső díszítőlemezek és oldalsó díszítócsövek. Most először pedig elérhető Európában az Adaptív Elsőfényszóró-rendszerrel ellátott LED-fényszóró.  A magasabb felszereltségi szintek több jellemzője pedig extraként választható az alacsonyabb szinteken.

Különleges Toyota konvoj érkezik Magyarországra

„Útra kelünk, hogy még jobb autókat alkothassunk: az út minket alakít, mi pedig az autókat” – fogalmazott Akio Toyoda, a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota elnök-vezérigazgatója 2014-ben, amikor útjára indította minden idők legizgalmasabb kutatás-fejlesztési projektjét.

A hét éves, Öt Kontinens Útjain elnevezésű projekt keretében a Toyota fejlesztőmérnökei bejárják a világot, hogy valós körülmények között vezetve, és a helyi felhasználók tapasztalatait meghallgatva fejleszthessék a jövő Toyotáit és Lexusait.

A modelljeinek megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről és alacsony üzemben tartási költségei mellett forradalmi technológiáiról és műszaki megoldásairól, köztük a környezetbarát hibrid technológiáról ismert Toyota és prémium márkája, a Lexus sosem látott dimenzióba emelte a kutatás-fejlesztés folyamatát, amikor 2014-ben útjára indította az Öt Kontinens Útjain projektet, amely Ausztrália, Észak-Amerika és Dél-Amerika után idén nyáron Európába érkezik: a különleges konvoj Magyarországot szeptemberben szeli át.

A világ vezető – és nem mellesleg a világ 10 legnépszerűbb autója közül évek óta három modellt is jegyző – autógyártója által útjára indított projekt attól egészen egyedülálló, hogy a Toyota autóit a világ minden kontinensén próbára teszi, méghozzá minden elképzelhető terep- és időjárási viszony között. A projekt egyik legfontosabb célja az, hogy a vállalat világszerte sikeres modelljein dolgozó fejlesztőmérnökök saját bőrükön tapasztalják meg, mire van szükség az egyre jobb autók megalkotásához. Mindemellett ez a Toyota munkatársainak fejlődéséről is szól: az Öt Kontinens Útjai konvojában olyan emberek kapnak helyet, akik a Toyota különféle létesítményeiben dolgoznak világszerte, és ilyenkor kiszakadhatnak mindennapos munkakörnyezetükből, hogy átéljék az utazás szabadságát, és személyesen tapasztalják meg, hogyan teljesítenek az általuk alkotott autók a különböző útviszonyok közt. Mindezen felül útközben ellátogatnak a márkakereskedésekbe, és jó néhány vásárlóval is találkoznak, és így az ügyfelekkel beszélgetve, első kézből visszacsatolást kapva még jobban megérthetik az emberek igényeit.

„Ha olyan autók készítésére törekszünk, amelyek értékesítése nem több, mint üzlet, akkor végül olyan céggé válunk, ami kizárólag ennyire képes. Nem lehet úgy autókat építeni, hogy csupán a tesztpályán gyűjtünk adatokat. Ki kell kimennünk az utakra és a kemény terepekre – vagyis oda, ahol maguk a vásárlók is használják autóinkat. Az itt szerzett értékes ismeretek gyarapítják majd mérnökeink tudását, és hozzásegítenek minket ahhoz, hogy egyre jobb autókat alkothassunk” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnök-vezérigazgatója.

Az Öt Kontinens Útjain projekt Ausztráliában vette kezdetét 2014-ben, és az útvonal 80 százaléka olyan utakon kanyargott, amelyeknél keresve sem lehetne rosszabbakat találni a Föld bolygón. A Toyota-konvoj 2015-ben Észak-Amerikát, 2016-ban pedig Latin-Amerikát szelte át. A Toyota mérnökök és az adott országokban dolgozó munkatársak közel 70.000 kilométert autóztak a három kontinensen – néha olyan utakon, amelyeket azelőtt még fel sem térképeztek. A konvojban utazók értékes információkkal és tapasztalatokkal gazdagodtak. Idén Európa került sorra, ezt követően pedig Afrikában, majd Ázsiában tűnik fel a Toyoták karavánja, míg végül 2020-ban az autók célba érnek Japánban. Pontosan abban az évben, amikor Tokió ad majd otthon az Olimpiai és Paralimpiai Játékoknak, és a Toyota a Játékok kiemelt támogatójaként biztosítja az Olimpiai és Paralimpiai Játékok résztvevőinek mobilitását.

„Hihetetlenül izgalmas lehetőség számunkra, hogy az Öt Kontinens Útjain konvoja a jövő hónapban Magyarországra is ellátogat, ráadásul idén a konvojnak egy magyar résztvevője is lesz majd. A Japánból érkező fejlesztő mérnökök és a hozzájuk csatlakozó európai kollégák (és magyar kolléga) maguk ülnek a volán mögé, hogy megtapasztalják, milyen az európai, és így a magyarországi utakon és tájakon vezetni, és ezen keresztül jobban megértsék, ügyfeleinknek milyen körülményekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Emellett meghallgatják az adott országokból érkező személyes ügyfélvisszajelzéseket is, ahhoz foghatót pedig, hogy egy Magyarországhoz hasonló viszonylag kisméretű piacról is közvetlen visszacsatolást adhatnak az ügyfelek a világszintű fejlesztési központban dolgozó kollégáknak, nagyon kevés autógyártó mondhat el magáról” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetőjével.

„Mindez összhangban áll a japán genchi genbutsu, avagy a kérdések gyökerének feltárása, a helyzet terepen átélhető személyes megtapasztalásának elvével. A projekt éppen ezért egyfajta platformként szolgál, amely egyfelől alkalmas a munkavállalók képzésére, másfelől még inkább lehetővé teszi, hogy a Toyota és a Lexus mind tökéletesebb autókat készítsen. Az európai szakaszon a legkülönfélébb kihívások várnak a résztvevőkre és az autókra egyaránt, nem csupán a változatos útviszonyok miatt, hanem mert a tengerszint feletti magasság és a hőmérséklet is erősen változni fog. Azzal pedig, hogy a konvoj tagjai leküzdik ezeket a nehézségeket, a csapatok tagjai csak még inkább tökéletesítik majd intuícióikat” – teszi hozzá a szakember.

Ford GT ’67 Heritage – így emlékezik a Ford Performance

A Ford Performance team ma bejelentette, hogy a GT egy új, korlátozott darabszámban készített Heritage változatban is kapható lesz, amely abból az alkalomból készül, hogy Dan Gurney és A.J. Foyt GT40 Mark IV versenygépe ötven évvel ezelőtt, 1967-ben első lett Le Mans-ban. Az autó egyedi belső és külső színvilággal, valamint exkluzív keréktárcsa-kidolgozással jelenik meg.

„A ’66 Heritage változat méltó utódjának megalkotásakor logikus volt, hogy az alaptéma a soron következő Le Mans-győzelem lesz, amit Dan Gurney és A.J. Foyt aratott” – mesélte Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója, majd hozzáfűzte: „Így hát a Ford GT ’67 Heritage kivitel e győzelem emlékére készült.”

A Ford GT ’67 Heritage ragyogó Race Red fényezését fehér sávok és jól látható karbonszálas betétek díszítik. Az autó motorházán és ajtóin Frozen White színben virítanak az 1-es rajtszámok, és a kerékjáratokat látványosan kitöltik az egy darabból kovácsolt, selyemfényű ezüstfényezésű, 20 colos alumínium keréktárcsák. A sportkocsi látványos megjelenését vörös féknyergek és ezüstszínű külső tükörházak teszik teljessé.

Az utastér karbonszálas ülésein új bőrkárpitozás feszül, amelynek vörös öltései a kormánykerékről is visszaköszönnek. A biztonsági öv hevedere vörös, a kormány mögötti váltókarok pedig eloxált szürkék.

A műszerfalon, az ajtókon és az x-alakú merevítőkön selyemfényű, rozsdamentes acélból készült betétek láthatók. A ’67 Heritage kivitel további egyedi elemei közé tartozik a különleges azonosító tábla, valamint a matt színű, karbonszálas küszöbelemek, légbeömlők és középkonzol.

„A Le Mans-győztes autót modern formában megörökítő első Heritage modellváltozat nagy siker lett” – mondta el Garen Nicoghosian, az autó külső dizájnját megalkotó vezető formatervező. „Egyértelmű volt tehát, hogy folytatnunk kell a futamgyőztes GT40 Mark IV versenygépre emlékeztető Ford GT-k sorát.”

A Ford GT ’67 Heritage kivitel a FordGT.com honlap konfigurációs oldalán tekinthető meg. Az autó korlátozott darabszámban lesz kapható a következő modellévben.

Az új Ford Fiestában tökéletes zenei élmény várja az utasokat

Volt már olyan, hogy addig nem indultunk el autónkkal, amíg ki nem választottuk a megfelelő zenét az útra? A Hot Chip zenekar tagja, Joe Goddard tudja a választ. Momentum című új számába belesűrítette mindazt, amit a legújabb tudományos kutatások kiderítettek a mindennapos autózáshoz legmegfelelőbb zenékről – áll a Ford legfrissebb sajtóközleményében.

A Ford elkészített egy tanulmányt a Spotify és a New York Egyetem (NYU) segítségével, amiből kiderült, milyen zenék töltik fel a legkellemesebb hangulattal az autósokat. Meglepő módon az derült ki, hogy e tekintetben a melankolikus számok legalább annyira hatásosak, mint a vidámabb zenék.

Új zenéje megírásához Goddard még Amy Belfivel is konzultált, aki a NYU kognitív idegrendszerre szakosodott tudósa; ő vezette azt az új kutatást, ami az autózás közbeni zenehallgatás érzelmi hatásait vizsgálta. Így született meg az új szám, amely egyben tiszteletadás is a művész által legjobban kedvelt, vezetés közben hallgatott zenéi előtt.

“Egy lágy diszkószámot akartam írni, ami eléggé optimista hangulatú, de nem féktelenül eufórikus” – mesélte Goddard. “Eszembe jutottak azok az idők, amikor Anglia-szerte DJ-bulikat csináltam, és késő éjjel autóztam haza; szóval felidéztem, milyen zenéket hallgattam a kocsiban. Rájöttem, hogy ilyenkor nem a pörgős, szaggatott ütemű zenék nyújtották a legkellemesebb élményt, hanem inkább a kellemesen felemelők.”

Goddard emellett egy exkluzív lejátszási listát is összeállított a Ford és Spotify részére, amelyen a legkülönfélébb zenészek, többek közt a Gladys Knight and the Pips, a Depeche Mode vagy a Yellow Magic Orchestra zenéi hallhatók: http://spoti.fi/2u7Rbbd

Belfi kutatása kiderítette, hogy a reggeli autózáshoz megfelelően kiválasztott dalok még két óra múltán is hatással vannak ránk. Egyébként más előadók, például a német electro-dance duó, Mat.Joe és a brit NAO is írtak olyan dalokat, amelyek munkába vagy hazafelé menet mosolyt csalnak az arcunkra. Mindegyik zenéhez tartozik egy, a VICE által készített video is, ami bemutatja az egyes számok megalkotásának folyamatát.

“Nagy örömmel osztottuk meg a tudományos kutatások eredményét a művészekkel, hogy ennek alapján valami igazán különlegeset alkothassanak” – mondta el Marcel Breker, a Ford Európa mérnöke. “A vadonatúj Fiesta B&O PLAY rendszere tökéletes zenei élményt kínál az autósoknak, hogy átadhassák magukat ennek az izgalmas, új zenei élménynek.”

Volkswagen-találkozó a Hungaroringen: az idei dátum 2017. szeptember 23-a

Idén szeptember 23-án rendezi meg a Volkswagen a hatodik márkatalálkozóját a Hungaroringen.

A korábban megszokott programok mellett több újdonsággal készülnek a szervezők, és ezúttal is garantált, hogy sok ezer izgalmas old- és youngtimer, illetve tuning autó lepi el a mogyoródi versenypályát, mellettük pedig számos gyári különlegesség is látható lesz a helyszínen. Ezúttal egy VI-os Golfot vihet haza a legszerencsésebb látogató.

Piros betűkkel szerepel a Volkswagen rajongók naptárában a szeptember 23-i dátum, ekkor rendezi ugyanis a márka hazai importőre az idei Volkswagen-találkozót. A rendezvény öt évvel ezelőtt Golf-találkozóként indult, de az összejövetel akkori sikerének köszönhetően több típus csatlakozott az eseményhez, így szinte “összmárkás” ünneppé nőtte ki magát a hagyományosan őszi seregszemle. Részben az érintett klubok gondozásában már tíz típus tart összejövetelt a Hungaroringen. A legszebb, legkülönlegesebb Golfok a Paddockon sorakoznak majd, ide háromszáz autót választ ki a szakmai zsűri. A Bogarak és Transportek az összes többi léghűtéses és haszonjármű modellel a Hippifaluban kapnak helyet. Mint ahogy a Passat, a Scirocco és Corrado, a Jetta, Bora és Vento, valamint a Polo modellek is egy csokorban parkolnak majd, más-más helyszíneken.

A program friss elemekkel bővül, de a korábbi évek kedvelt eseményei ezúttal sem maradnak el. A Volkswagen-találkozón ismét bemutatkoznak új modellek, és a német gyár wolfsburgi központjából is érkeznek autócsodák. Új, extrém bemutatóval jelentkezik a Volkswagen Driving Experience csapata, akik a nap során többször látványos műsorral szórakoztatják a közönséget. Napközben számtalan gyermek és női programmal készülnek a szervezők, este pedig koncert zárja a szombatot. Délután ismét lesz autóátadó, a legszerencsésebb résztvevő ugyanis a Das WeltAuto jóvoltából egy VI-os Golffal mehet haza. Ezt követően a Hippifaluban zárhatjuk a napot, ahol kellemes zene és tábortűz várja a vendégeket, és a korábbi évekhez hasonlóan kint is alhatunk a Hippifaluban, a versenypálya közepén.

A rendezvényről bővebb információt a www.volkswagen-talalkozo.hu honlapon és a rendezvény Facebook oldalán lehet olvasni.

[TESZT] BMW R nineT Racer – párhuzamot keresve

A BMW R nineT Racer remekül hozza az elvárt formavilágot, stílust, szellemiséget. A heritage kategóriába sorolt motorkerékpár elsősorban megjelenésével és teljesítményével is jól domborít.

Kialakítás szempontjából a BMW R nineT Racer alapvetően a naked szegmensbe sorolható, a léghűtéses motorblokk lamellái, illetve maga az egység szabadon látható, egyből értelmezhető összképet ad.

Az egész motort a sportos, laza könnyedség lengi körül, ehhez nagy mértékben hozzáad a lightwhite alapszín és hozzá a többtónusú dekoráció. A félburkolat eleve hordozza az imént említett stílusjegyeket, ez kitűnően folytatódik az üzemanyagtartályon, valamint az első sárvédőn is.

A BMW R nineT Racer szigorúan egyszemélyes jármű, erre utal egyebek mellett a púpos ülés idoma is – itt zárul az alapszín és mintázat, remekbeszabott egységet alkotva.

Aki kicsit is járatos a BMW Motorsport történelmében, az tudja, hogy az egész tálalás kicsit erre az irányra is hajaz (lásd dekorelemek), de az alumíniumezüstre fényezett váz is pontosan ugyanezt az irányt képviseli – egyedül a BMW Motorrad-nál.

Mindehhez kiválóan illeszkednek a feketére fújt hajtásláncelemek, így a fehér-fekete páros még jobban kiemeli a karakteres, komplex egységet. Így lesz egyértelműen vizuális szempontból perfekt a BMW R nineT Racer felépítése, kialakítása.

Robbanékony, túramotorok karakterét hozó léghűtéses boxermotor került a BMW R nineT Racer-be. Az összlökettérfogat 1170 köbcenti, ez 2 hengerre oszlik el (90 fok), a maximális teljesítmény 110 lóerő 7750-es percenkénti fordulatszámon. Az optimális teljesítményhez kellemes nyomatékmaximum is jár, jelen modellnél ez 116 Newtonméter, ehhez kereken 6000 RPM szükségeltetik.

DOHC szelepvezérlést építettek a BMW R nineT Racer boxerébe, a hajtás a hátsó kerékre menetirány szerinti bal oldalra helyezett kardántengelyen keresztül jut el. Itt megjegyezzük, hogy a váltások és gyorsítások megszokást igényeltek az elején, ugyanis minden esetben a motor kissé balra döntött, így instabilnak volt érezhető a menetélmény.

Száraz, hidraulikus működésű kuplung került a BMW R nineT Racer-be, melyhez hatgangos körmös kapcsolású váltó tartozik. A váltások egyenletesek, pontosak, nincs holtjáték az egyes fokozatok közt, minden precízen és egyszerűen kezelhető.

Tesztjeink során 3.4 másodperces 0-100 km/h sprintet rögzítettünk, ez pontosan 1 tizeddel jobb eredmény a gyárinál. Fogyasztás tekintetében átlag 5 literrel jártunk, ebben sok dinamikusabb rész is benne foglaltatott. Országúti tempó mellett bőven hozható a 3-4 literes átlag, városban viszont számolhatunk 6-6.5 literrel is 100 kilométerre átlagolva.

BMW R nineT Racer specifikációk

Motor

Furat/löket (mm): 101/73

Hengerek/szelepek: 2/8

Keverékképzés: BMS-MP

Lökettérfogat: 1170 cm3

Maximális nyomaték 116 Nm /

Maximum fordulatszám: 6000 RPM

Maximum teljesítmény: 110 LE @ 7750 RPM

Sűrítési viszony: 12,0:1

Szelepvezérlés: DOHC

Kipufogógáz-tisztítás: szabályozott, hármashatású katalizátor

Erőátvitel

Tengelyhajtás: kardántengely

Tengelykapcsoló: hidraulikus működtetésű, száraz

Váltó: körmös kapcsolású, hatfokozatú

Futómű

Gumiabroncs elöl: 120/70 ZR17

Gumiabroncs hátul: 180/55 ZR17

Fék elöl, átmérő: 320 mm

Fék hátul, átmérő: 265 mm

Felni elöl: 3,5 x 17″

Felni hátul: 5,5 x 17″

Rugóút elöl/hátul: 125/120 mm

Utánfutás: 103,9 mm

Váz típusa: acélcső váz, amelyben a motor is teherviselő elem

Villaszög: 63,6°

Menetteljesítmények

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,5 másodperc (gyári), 3,4 másodperc (saját mérés)

Végsebesség: 200 km/h

Fogyasztás

Város: 6.1 l/100 km

Országút: 3.8 l/100 km

Vegyes: 5 l/100 km

Üzemanyagtartály: 17 liter

Méretek

Hosszúság: 2105 mm

Szélesség tükrökkel: 920 mm

Tengelytáv: 1491 mm

Önsúly feltankolva: 220 kg

Maximális össztömeg 430 kg

Ülés magasság: 850 mm

Bővebb információ a BMW Motorrad magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

Megtaláltuk a DeLorean-t, amely mindhárom Back to the Future részben szerepelt

0
Los Angeles-ben, a Petersen Automotive Museum-ban van kiállítva az a filmes kellék DeLorean DMC-12, amely a Vissza a jövőbe trilógia mindegyik epizódjában szerepelt. A teljes...

TESZTJEINK