AutóAddikt Újdonságok Toyota Avalon, a márka új zászlóshajója

Toyota Avalon, a márka új zászlóshajója

Ultramodern padlólemezre épül, technológiájában és stíluselemeiben pedig a prémium középkategóriához igazodik a Toyota új zászlóshajója, az ötméteres Avalon.

Az Avalon 1994 óta áll a Toyota modellkínálatának csúcsán. Az Európában nem forgalmazott típus annak idején előzmények nélkül, a japán belpiaci Crown szedánnak megfelelő, de elsőkerékhajtású modellként került forgalomba. Megjelenése jól érzékeltette azt a privilegizált pozíciót, amit a kilencvenes évekre a Toyota exportpiacain elért; az Artúr-mondakörből kölcsönzött nevű szedán mindig is egyfajta átmenetet képezett a Toyota és prémium márkája, a Lexus között.

Ennek szellemében az új, ötödik generációs modell olyan technológiákat és funkciókat vonultat fel, amelyekre még nem volt példa a Toyota történetében. Ilyen például a szériakivitelben kínált Apple CarPlay integráció, a dinamikus irányjelző, a valódi Yamaha fa, illetve alumínium dekorelemek vagy a motorhang-erősítés. Szintén első ízben kínál Toyota modell adaptív felfüggesztést.

A fejlesztések hátterében a Camry szedánnal bevezetett új TNGA padlólemez alkalmazása áll. A modern, méretezhető platform nemcsak a modell sportos arányaiért felel – az Avalon hosszabb (4978 mm), alacsonyabb (1435 mm) és szélesebb (1849 mm) elődjénél, rövidebb túlnyúlásokkal és nagyobb (2870 mm) tengelytávval -, de az új lemezformálási technológia révén olyan, eddig megvalósíthatatlan, plasztikus részletekkel is gazdagítja a tekintélyes méretű autót, mint amire az ajtókilincseknél vagy a küszöbvonalnál láthatunk példát. A feszesebb vonalak, valamint a teljesen burkolt padlólemez révén elődjénél is kedvezőbb, 0,27-es közegellenállási együtthatóval büszkélkedhet a limuzin.
A LED-es fényszórók ugyancsak a Toyota fejlesztéseinek abszolút élvonalát képviselik. A tompított és távolsági világítás mellett kanyarkövető funkciót és futófényes irányjelzőt tartalmaznak; a fényszóróház különleges, lézeres megmunkálásnak köszönheti aprólékos mintázatát.

Az utastérben – felszereltségi szinttől függően – a Yamaha zongoragyárból származó, valódi fabetétek vagy alumínium dekoráció díszíti a műszerfalat, a könyöklőt és a középkonzolt, a steppelt, kontrasztosan varrott, perforált üléskárpitok szintén újdonságnak számítanak a márkánál. Az igényes kidolgozást ergonómiailag optimalizált környezet, kategóriaelső hátsó üléssori férőhely és olyan funkcionális kiegészítők jellemzik, mint a hátul is megtalálható szellőzőrostélyok, ülésfűtés vagy USB töltőaljzatok.

A helykínálatot és a megjelenést egyaránt javítja az ultra vékony első középkonzol, amelyen egyedülálló módon rejtett, kihúzható panelen kaptak helyet az okostelefonok töltésére szolgáló funkciók. A vezető előtt kombinált digitális és analóg műszeregység helyezkedik el, fölötte akár 10 colos, színes head-up kijelző található. A multimédiás rendszerek kínálata szintén prémium járműveket idéz. Az online szolgáltatásokat is felvonultató Entune rendszerhez 9 colos érintőképernyő, akár 14 hangszórós, 1200 wattos audiorendszer és az Amazon digitális asszisztense, az autóiparban első ízben integrált, hangvezérelt Alexa tartozik.

A modern hajtáslánc-technológiák terén a Toyota mindig is az abszolút élvonalat képviselte, és ez most sincs másképp: a TNGA padlólemez adta lehetőségeket kihasználva a 3.5 V6 benzinmotor mellett a Camryből ismerős 2.5 literes, négyhengeres benzinmotorral szerelt full hybrid hajtással is megrendelhető a modell. Utóbbi olyan ultramodern technológiákat vonultat fel, mint a villanymotorral működtetett változó szelepvezérlés, a D-4S kettős befecskendezési rendszer vagy a különösen nagy, 14:1 sűrítési viszony. A hibrid hajtás vezérlését, az akkumulátorok elhelyezését is optimalizálták, a fokozatmentes automata erőátvitel egyes felszereltségi szinteken hat szimulált fokozatban kézzel is “kapcsolható.”

Ez utóbbi különösen akkor nyer létjogosultságot, ha kiaknázzuk az olyan sportos fejlesztésekben rejlő potenciált, mint a 650 (!) fokozatban szabályozható, 20 ezredmásodperc alatt váltani képes lengéscsillapítás vagy az újonnan kifejlesztett, dinamikus geometriájú multilink hátsó felfüggesztés. Az eredendően zajtalan, a stratégiai pontokon külön hangszigeteléssel ellátott, digitális zajcsillapítással is felvértezett utastérben alaphelyzetben néma csend uralkodik, de a szívászaj, valamint a motorhang digitális erősítése (a rendszer nem szintetikus hangokat generál, hanem a természeteseket teszi hangsúlyosabbá) révén kívánságra a menetdinamikához illő, valódi sportautós élményben részesülhetnek az utasok.

A pontot az i-re a Toyota Safety Sense P biztonsági csomag teszi fel: minden autó tíz légzsákkal, valamint az autóiparban jelenleg létező összes vezetőtámogató funkcióval felszerelkezve kerül forgalomba.