Főoldal Blog Oldal: 304

Cél a lehető legzöldebb közúti áruszállítás: közös projekten dolgozik a Toyota és a Seven-Eleven

Napjainkban egyre többet hallani a hidrogénről, mint a jövő potenciális abszolút zöld energiaforrásáról. A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésében élen járó autógyártó, az immár Mirai néven hidrogén üzemanyagcellás személyautót, de emellett targoncát, buszt és teherautót is kínáló Toyota, és a világ legnagyobb kiskereskedelmi franchise hálózata, a Seven-Eleven kísérleti projektet indított útjára Japánban, amelynek célja a hidrogén, mint abszolút zöld energiahordozó felhasználásának gyakorlati felhasználása és népszerűsítése az áruszállításban és az egyéb felhasználási területeken.

A világ legnagyobb kiskereskedelmi franchise hálózata, a Seven-Eleven, és a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfólióját kínáló és az abszolút zöld hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésében is élen járó Toyota, megállapodást kötöttek arról, hogy közösen tanulmányozzák a kiskereskedelmi üzlethelységek energia-megtakarításával és CO₂-csökkentésével kapcsolatos lehetőségeket. A két vállalat célja, hogy hozzájáruljanak a jövő alacsony szénkibocsátású és hidrogén-alapú társadalmának megvalósulásához – ez esetben azzal, hogy a Toyota által kifejlesztett, hidrogénnel működő járműveket és áramfejlesztő generátorokat állítanak munkába.
A tanulmányok az alábbiakra összpontosítanak az energia-megtakarítás és CO₂-csökkentés témakörében.

Áruszállítás: a CO₂-kibocsátás csökkentése érdekében a kiskereskedelmi egységekbe árut szállító teherautók hűtő/fagyasztó felépítményei, illetve maguk a teherautók is üzemanyagcellával működnek.

Az üzlethelységek működése: az energia-megtakarítás és a CO₂-kibocsátás csökkentése érdekében az üzletekben energiavezérlő rendszert telepítenek, ami összehangolja a már meglévő napelemes áramfejlesztők és a lent felsorolt megoldások működését.

Az autóipari használatra kifejlesztett hidrogén üzemanyagcellával működő, telepített áramfejlesztő generátor: érdemes fontolóra venni, hogy a hidrogéntöltő állomásokon létesített boltok áramellátását üzemanyagcellás áramfejlesztő biztosítsa.

Az autóipari felhasználásra kifejlesztett akkumulátorokból kialakított, telepített akkumulátorok: az autóiparban használatos, újratölthető akkumulátorokból kialakított akkumulátor-telepek nemcsak az üzlethelységek energiafogyasztását és CO₂-kibocsátását csökkentik, hanem természeti katasztrófák idején vészhelyzeti áramforrásként is szolgálhatnak.

„A saját területükön világelső Seven-Eleven és Toyota által bejelentett együttműködésben hatalmas potenciál van, amely egyszerre forradalmasíthatja a közúti áruszállítást, és teremthet igényt a hidrogén üzemanyagcellás töltőállomás hálózat telepítésének felgyorsítására, utat nyitva az ezzel a technológiával működő személyautók elterjedése előtt is, amelynek révén minden korábbinál nagyobb mértékben csökkenthető a közúti közlekedés környezeti lábnyoma” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

„A hidrogén felhasználása nem jár CO2-kibocsátással, és az oxigénnel reakcióra lépve elektromos energiát termel, amelynek mellékterméke a tiszta víz, és gyakorlatilag korlátlanul rendelkezésre áll: előállítható természetes gázból, biomasszából és bioüzemanyagokból, szennyvíziszapból, vízből, benne van a minket körülvevő világban a fáktól a tengerekig. A hidrogén további hatalmas előnye, hogy a hogy szállítható, és tárolható, míg az elektromos energia esetén például ez sokkal nehézkesebb. Ha azonban az elektromos energiát arra használjuk fel, hogy vízből hidrogént nyerjünk, szállítható és tárolható energiaforráshoz jutunk: a nyáron megtermelt hidrogént felhasználhatjuk télen, eljuttathatjuk délről északra, így a nap-, szél-, víz- és geotermikus, valamint bármilyen más időjárás- és helyfüggő természetes megújuló energiaforrást minden korábbinál szélesebb körben használhatjuk. Így elérhető a szinergia, ahol a különböző tervezhető (geotermikus- és vízenergia, valamint biomassza) és fluktuáló (nap- és szélenergia) megújuló energiaforrások egymásra épülve támogatják, kiegészítik egymást a hidrogén, mint energiahordozó közvetítésével” – emlékeztet a szakember.

A Toyota Gazoo Racing új elnökkel erősít

Mintegy másfél hónapja az egész világ döbbenten nézte, amint a tartóssági versenyek leghíresebbjén, a Le Mans-i 24 órás futamon legesélyesebbnek tartott Toyota drámai körülmények között elveszítette a viadalt, amelyet végül a nagy rivális Porsche nyert meg. A TOYOTA GAZOO RACING azóta egy nürburgringi dobogós hellyel köszörülte ki a csorbát, a szeptemberi mexikói megmérettetésre pedig már a legelső hibrid versenygép megalkotása óta, több, mint 10 éve technológia egyik legelismertebb szakértőjének tartott Hisatake Murata elnöksége és vezetése alatt készül a csapat.

A világelső, leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott, rendkívüli motorsport hagyományokra visszatekintő Toyota másfél hónapja érzelmes, megható és egyben inspiráló videóban üzente meg rajongóinak töretlen elkötelezettségét és lelkesedését a verseny folytatására, amely az alábbi linken tekinthető meg:

https://www.youtube.com/watch?v=2IZon2By_8o

A csapat azóta remekül helyt állt és dobogós helyett szerzett a ’Zöld Pokolként’ is elhíresült nürburgringi pályán, a továbbiakban pedig új elnök, Hisatake Murata vezénylete alatt készül a megmérettetésekre, és száll harcba a világbajnoki címért, aki egyszerre tölti majd be a TOYOTA GAZOO Racing (WEC) csapat és a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) elnöki pozícióját. Murata a legelső hibrid versenygép megalkotása, vagyis 2006 óta dolgozott azoknak a hibrid hajtásláncoknak a fejlesztésén, amelyeket a TOYOTA a motorsportban alkalmaz, és a csapat 2012-es színre lépése óta ő felügyeli a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) projektet.

Új pozíciójában Toshio Satót váltja, aki 2015 áprilisa óta látta el ezt a feladatkört, és aki ezentúl a TOYOTA Motor Corporation hajtáslánc-részlegénél lát el kulcsfontosságú feladatot. Murata komoly motorsport-tapasztalattal érkezik a TMG-hez, hiszen korábban már a TOYOTA Champs Car és C-csoportos Le Mans projektjeiben is dolgozott, nemrégiben pedig a vállalat sikeres Super GT és Super Formula programjait irányította. Amellett, hogy mostantól ő vezeti a TOYOTA GAZOO Racing WEC projektet, a TMG egyéb aktivitásaiért is ő felel majd, így feladatai közé tartozik a TOYOTA Motor Corporation kutatás-fejlesztési projektjeinek vezetése, a külső partnereknek kínált szolgáltatások szervezése és az egyéni motorsport-szereplőknek szánt termékek menedzselése is. Murata szorosan együttműködik majd Rob Leupennel, az üzleti tevékenységek részleg ügyvezető igazgatójával és alelnökével, illetve Pascal Vasselonnal, a műszaki tervezési részleg alelnökével.

„Büszke vagyok új megbízatásomra a TMG-nél. Már a hibrid LMP1 projekt kezdetétől közeli kapcsolat alakult ki köztem és a TMG tagjai között, ezért nagyon vártam, hogy egyszer még szorosabban és még sikeresebben együttműködhessünk. Szeretnék nagy tisztelettel köszönetet mondani Sato úrnak mindazért, amit 2015 óta a TMG vezetőjeként elért, és minden jót kívánni neki új pozíciójában” – fogalmaz kinevezése kapcsán Murata.

„Szeretnék köszönetet mondani a TOYOTA GAZOO Racing csapat minden tagjának és a TMG-nek az elmúlt három évadban végzett kemény és elkötelezett munkájukért. Mindkét szervezetről elmondhatom, hogy nagy öröm volt a részesének lenni, és büszke vagyok arra a fejlődésre, amit együtt értünk el az embert próbáló 2015-ös évad után. Most új fejezet kezdődik a pályafutásomban a hajtáslánc-részlegnél, de a TMG és a csapat mindig számíthat a támogatásomra. Murata urat is mindenben támogatni fogom, és sok sikert kívánok neki a TMG-nél!”- teszi hozzá a jövőben új feladatkört ellátó Sato.

Hisatake Murata pályafutásának fontosabb állomásai

1987-1993 Toyota Motor Corporation, motorsport részleg, a Le Mans program versenymotor-mérnöke
1995-2002 Toyota Motor Corporation, motorsport részleg, a Champ Car program versenymotor-mérnöke
2003-2005 Toyota Motor Corporation, a sorozatgyártású motorok mérnöke
2006-2007 Toyota Motor Corporation, motorsport részleg, Tokachi 24hr program
2006-2014 Toyota Motor Corporation, a verseny-hibrid projekt ügyvezető igazgatója
2008-2014 Toyota Motor Corporation, motorsport részleg, Le Mans program
2014-2017 Toyota Motor Corporation, a motorsport fejlesztési részleg ügyvezető igazgatója
2017-től A Toyota Motorsport GmbH elnöke

A TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokságon

A TOYOTA először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta (a 2016-os évet is beleértve) a TOYOTA autói összesen 18 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és öt végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016). 2012-ben a márka a TOYOTA visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hybrid hajtásláncokat a TOYOTA Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a TOYOTA Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális vállalat központja a németországi Köln, ahol a TOYOTA számos motorsport- és hybrid-szakértője dolgozik; ők egyébként az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a TOYOTA 12 pole pozíciót és 13 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 34 alkalommal állhattak fel a dobogóra. 2014-ben a csapat a TS040 HYBRID géppel megnyerte az egyéni és a csapatszintű bajnokságot is, egy évvel később pedig a TOYOTA az első Le Mans-i futamának 30. évfordulóját ünnepelte. A TOYOTA Motorsport GmbH a WEC projektben játszott szerepe mellett egyéb tevékenységeket is végez: többek közt a cég biztosítja az erőforrásokat a TOYOTA 2017-es visszatéréséhez a Rally Világbajnokságra, emellett pedig külső megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait.

Nyolcvan napos, világ körüli utazáson két HondaJet-tulajdonos

Augusztus negyedikén egy HondaJet is nekivágott a legendás 80 nap alatt a Föld körül túrának.

A HondaJet két tulajdonosa, Julian és Kim MacQueen 26 országot érint majd 80 szállodában a Föld körül névre keresztelt túrája során, s mivel mindketten a vendéglátásban dolgoznak, a legkülönfélébb kultúrák, legkülönbözőbb szállodák meglátogatásával végeznek majd piackutatást vállalkozásuk számára.

Emellett a HondaJet bemutatógépként is szolgálj majd az úton, lehetőséget adva a potenciális vásárlóknak, hogy megismerkedjenek eme innovatív légi járművel. A HondaJet számára ez lesz az első világ körüli utazás, ami egyben kitűnő alkalom, hogy a bolygó minden táján bizonyítsa rendkívüli képességeit.

“Nagyon örömünkre szolgál, hogy vásárlóink a HondaJetet választották úti társnak” – árulta el Michimasa Fujino, a Honda Aircraft Company elnök-vezérigazgatója. – “Remélem, sokan látják majd, hogy teljesítmény, minőség és megbízhatóság terén egyaránt egyedülálló ez a repülőgép.”

“Már alig várjuk, hogy útra keljünk és megannyi új, érdekes emberrel találkozhassunk! Szeretnénk megismerkedni az eltérő kultúrájú országok vendéglátási szokásaival, és tapasztalatainkat otthon, saját szállodánkban kamatoztatni” – avatott be terveibe Julian MacQueen, majd hozzá is tette: “Azért választottuk a HondaJetet, mert megbízható, felhasználóbarát és elképesztően kényelmes.”

A Föld körüli út augusztus 4-én, a floridai Pensacola Nemzetközi Repülőtéren veszi kezdetét, és október végén itt is ér majd véget.

 

A Toyota és a Mazda együttműködési szövetségre lépett

Együttműködési megállapodást kötött a Toyota és a Mazda: a két fél üzleti és egymás részvényeinek megvásárlását jelentő szövetségének célja, hogy tovább erősítsék meglévő partnerségüket.

A múlt pénteki megegyezés a két cég között két éve folyó, jól előkészített együttműködő egyeztetések pozitív eredményeinek lenyomata és mérföldkő a még szorosabb és gyorsabb ütemben haladó partneri viszony fenntartásának folyamatában.

A két cég az alábbiakban egyezett meg kifejezetten: vegyesvállalatot alapítanak, amely az Egyesült Államokban fog járműveket gyártani; közösen fejlesztenek technológiát az elektromos járművekhez; közösen fejlesztenek technológiát az autók kommunikációs képességeire; együttműködnek a fejlett biztonsági megoldások terén, illetve kiterjesztik a beszállított termékek gyártását.

Továbbá, a hosszú távú együttműködésük fejlesztése és megerősítése céljából, a Toyota és a Mazda megállapodott egy részvénycserés együttműködésben, amely megőrzi a két cég függetlenségét és önállóságát. Az egyezség szerint a Toyota egy harmadik félen keresztül jegyezni és vásárolni fogja a Mazda által újonnan kibocsájtott részvényeket, míg a Mazda azonos értékben, szintén harmadik félen keresztül fog a Toyota által kibocsájtott saját részvényt jegyezni és venni, így a két cég által kölcsönösen felvásárolt részvények értéke azonos lesz.

A megegyezés aláírása alkalmából a Toyota elnöke, Akio Toyoda a következőket nyilatkozta:

„A Mazdával való együttműködésünk legnagyobb eredménye, hogy egy olyan új partnert találtunk, amely valóban szereti az autókat. Sőt, a szövetség a Toyota versenyszellemét is fellobbantotta, megerősítve azon érzésünket, miszerint nem szeretnénk, ha a Mazda legyőzne minket. Ez egy olyan partnerség, amiben az autók iránt szenvedélyt érzők azon fognak együtt dolgozni, hogy egyre jobb kocsikat gyártsanak. Egyúttal azon vágyunkat is beteljesülni látjuk, amely szerint ne hagyjuk, hogy az autókból árucikkek legyenek.”

A Mazda képviseletében az elnök-vezérigazgató, Masamichi Kogai a következőket mondta: „Semmi sem okozna nagyobb örömet, mint ha ezzel a szövetséggel lendületet tudnánk adni az autóiparnak, és ha ez a két versenyszellem, egymást ösztönözve, több autó rajongót tudna teremteni, innovációk létrehozásával, a fiatal tehetségek és a vezetők támogatásával.”

Az autóipar egyre növekvő kihívások elé néz, közte az új autókra vonatkozó, egyre szigorúbb környezeti és biztonsági szabályozásokkal, a más iparágakból érkező versenytársakkal és a mobilitáshoz kapcsolódó üzleti környezet egyre sokszínűbbé válásával. Az iparág jövőjét szem előtt tartva, egyéni erősségeikre építve, hogy továbbfejlesszék a technológiákat és megerősítsék üzleti alapjaikat, a Toyota és a Mazda szeretné mélyíteni együttműködését és fenntartható növekedést elérni a partnerségen keresztül, hogy szembenézhessenek és legyőzhessék ezeket a sürgető kihívásokat.

2015. május 13-án a Toyota és a Mazda megállapodott, hogy kölcsönösen előnyös partnerséget építenek ki egymás erőforrásaira építve, kiegészítve a két márka termékeit és műszaki megoldásait azzal a közös céllal, hogy még vonzóbb autókat gyártsanak. Azóta mindkét cég számos területet vizsgált meg közösen egy egyenrangú és hosszú távon kedvező kapcsolat kialakításának elvére építve.

Közép- és hosszú távon a két cég olyan kedvező kapcsolatot épít, amely tiszteletben tartja a két fél függetlenségét egy önállóságát, és a megállapodott közös projektek sikerén dolgozik. Azzal a céllal, hogy újfajta értéket teremtsenek a jövő közlekedésében, hosszú távú partnerekként felgyorsítják a kétoldalú együttműködéseket és az ügyféligények meghaladásával hozzájárulnak a fenntartható társadalom fejlődéséhez.

Az üzleti szövetség részletei

1. Az USA-ban járműveket gyártó vegyesvállalat alapítása
Az új szövetség részeként a Toyota és a Mazda megállapodtak, hogy azonos alapítói hozzájárulással, vegyes tulajdonú gyárat hoznak létre az Egyesült Államokban. Az üzem tervezett gyártókapacitása megközelítőleg 300.000 darab lenne évente. Az illetékes kormányzati hatóságok jóváhagyásaitól és engedélyeitől függően a két cég azzal a céllal fogja a terveket vizsgálni, hogy az új gyár működése 2021-ben megkezdődhessen. Az üzem hozzávetőlegesen és összesen 1,6 milliárd USD befektetést igényel és legfeljebb 4000 új munkahelyet teremt majd. A termékek és műszaki megoldások terén való, eddig is gyümölcsöző együttműködésen túl a Toyota és a Mazda ezzel a gyártási együttműködéssel szándékoznak növelni a gyártást érintő versenyképességeiket.

Az új gyárban a Mazda cross-over modelleket tervez gyártani, amelyeket újonnan vezetne be az észak-amerikai piacra, míg a Toyota Corolla modelleket gyártana ugyanerre a piacra.

Azzal, hogy az USA-ban gyárt autókat, a Mazda célja, hogy Észak-Amerikában növelje gyártói hálózatát, hogy gyorsabban reagálhasson a különböző régiók és modellek terén jelentkező ügyféligényekre.

Az egyesült államokbeli gyártókapacitása növelésével a Toyota, reagálva a növekvő észak-amerikai piacra, még inkább fokozná a régióhoz közeli menedzsmentet. A Toyota a mexikói Guanajuato-ban épülő, új gyárában a Corolla helyett Tacoma modelleket tervezi gyártani, a befektetési és munkahelyteremtési tervekre ugyanakkor a változás nincs számottevő hatással.

2. Elektromos járművekhez szükséges technológia közös fejlesztése
Az elektromos járművek iránt világszerte egyre növekvő igények és elvárások miatt a Toyota és a Mazda közösen vizsgálják meg a versenyképes elektromos járművek műszaki alapjainak fejlesztési lehetőségeit, aktívan és szabadon kicserélve szaktudásukat. Ezek a technológiák hozzájárulnak ahhoz, hogy a két cég minden országban gyorsan alkalmazkodjon a piaci és a szabályozói környezethez. Az együttműködés részleteit a cégek a közös munka folyamán fogják meghatározni.

3. Kommunikációs eszközök és fejlett biztonsági megoldások közös fejlesztése
A Toyota és a Mazda közösen fog dolgozni azon, hogy olyan multimédiás infotainment megoldásokat fejlesszenek, amelyek felkészülnek az autón belüli IT növekvő fontosságára és az ügyfelek növekvő online igényeire. Sőt, a két cég közösen fejleszti majd a Toyota járművek közötti (V2V) és jármű-infrastruktúra közötti (V2I) technológiáit, azzal a végső céllal, hogy megvalósuljon a balesetektől mentes közlekedés.

4. Beszállított termékek kiterjesztése
A Mazda jelenleg egy kompakt szedánt szállít be a Toyota részére Észak-Amerikában. Ezt kiterjesztve, a Toyota egy kompakt „kétboxos” kisteherautót szállít majd a Mazda részére Japánba. Ezen felül, a két cég további lehetőségeket keres majd egyéb beszállított modellek terén való globális együttműködésre.

A részvénycserés együttműködés részletei
A megállapodás alapján a cégek azon dolgoznak majd, hogy fejlesszék a partnerséget, és a lehető leginkább kihasználják az üzleti szövetségben rejlő szinergiákat, így az alábbi módon jegyzik egymás részvényeit:

A Toyota, harmadik félen keresztül, 31 928 500 újonnan kibocsátott Mazda törzsrészvényt vásárol, a tőkeemelés utáni 5,05% arányban, összesen 50 milliárd jen értékben.

A Mazda ugyanekkora értékben, szintén harmadik félen keresztül, a Toyota saját részvényeiből 0,25% arányban vásárol értékpapírokat.

A két cég a részvénycseréből származó bevételeket az amerikai gyár alapítási költségeire fordítja majd.

Mindkét cég szándékában áll a részvények terén való együttműködést, az üzleti együttműködés fejlődésével párhuzamosan, tovább mélyíteni.

A 74. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál fő támogatója a Lexus

A Lexus az elmúlt években aktív szerepet vállalt a filmgyártás világában, legyen szó független filmesek támogatásáról, vagy épp szuperprodukciókban való részvételről.

Ennek az elkötelezettségnek a legújabb megnyilvánulása a japán luxusautó gyártó bejelentése arról, hogy idén ő lesz a világ egyik legismertebb filmfesztiválja, a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál főtámogatója.

Az utóbbi években hazánkban is látványos sikereket elkönyvelő, környezetbarát hibrid modelljeiről ismert japán prémium autógyártó már évek óta demonstrálja kötődését a film világához. 2013-ban például a luxusautó márka útjára indította a Lexus Rövidfilmek sorozatot, amelynek célja, hogy támogassa és ösztönözze a tehetséges filmkészítők új generációját, egyedülálló lehetőséget kínálva a feltörekvő rendezők és forgatókönyvírók számára, akik együtt dolgozhatnak a híres Weinstein Company filmstúdióval, amely segít alkotásaik elkészítésében és nemzetközi bemutatásában.

A Lexus Rövidfilmek egyébiránt számos rangos nemzetközi filmes díjat és elismerést bezsebeltek már, legutóbb épp a ’Játék’ című film hozta el Cannes-ban a Bronz Oroszlánt. A jövő nagy rendezőinek kezdeti lépéseit egyengető autómárka ugyanakkor nem marad távol a szuperprodukciók támogatásától sem: néhány hete volt a ’Valerian és az ezer bolygó városa’ című Luc Besson sci-fi premierje, amelyben egy Lexus űrhajót láthatott a közönség, a Lexus népszerű SUV-ja, az RX is feltűnt a ’Transformers: Az utolsó lovag’-ban, miközben bejelentésre került, hogy a márka új szupersportkupéját, az LC-t a Fekete Párduc című Marvel eposzban láthatjuk majd viszont.

Ez az ugyanakkor az első alkalom, hogy a Lexus a fő támogatója az idén is megrendezett Velencei Nemzetközi Filmfesztiválnak, ami augusztus 30. és szeptember 7. között zajlik majd a velencei Lidóban. A Velencei Fesztiválon a Lexus központi attrakciója a Biennálé Teraszon felépített Lexus Lounge lesz, ahol a látogatók megismerhetik a márka két zászlóshajóját: az LC kupét és az LS szedánt. Emellett rendezvény ideje alatt egy 40 darab Lexus-hibridből álló flotta szállítja majd a hírességeket és a VIP-vendégeket. Annette Bening, a neves színésznő és a zsűri elnöke egy vadonatúj, hibrid hajtású LS 500h modellel érkezik a fesztiválra.

“Büszkék vagyunk rá, hogy részesei lehetünk egy ilyen neves eseménynek, amelyre kilenc napon át az egész világ odafigyel” – fogalmaz Luigi Lucà, a Lexus Italy igazgatója.

“A Lexus és a mozi világa közt számos hasonlóság van. Ahogyan a színészek és a rendezők, úgy mi is nap mint nap arra törekszünk, hogy javítsuk és finomítsuk mindazt, amit teszünk, és hogy a stílus, az elegancia és az apró részletekre is kiterjedő figyelem elegyítésével érzelmeket közvetítsünk és lenyűgöző élményeket teremtsünk.”

[TESZT] BMW 540i xDrive Touring M Sport – minden, ami kell

Igazán masszív prémiumcsomag érkezett a bajor márka hazai importőrétől szerkesztőségünkhöz tesztre: a BMW 540i xDrive Touring-ban szinte mindent megtalálunk, ami egy felsőkategóriás luxusautó opcióit jelentik. Akár legyen szó az eggyel magasabb kategóriát képviselő 7-es szériáról.

Sok kritika érte a BMW-t, hogy az 5-ös és a 7-es vonal egybemosódik, alapvetően vajmi kevés a különbség a két kategória közt. Ez valamilyen szinten helyt is áll, bár azért zongorázni lehet a különbséget, nem csak a méretet, vagy a felszereltségi szinteket tekintve; ugyanakkor tény, hogy a BMW 5 (főként, ha magas szinten lesz, lett konfigurálva) igencsak a 7-es nyomában liheg lelkesen.

Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a felsőkategóriás 7-es palettája eleddig nem tartalmaz kombi kivitelt, az 5-ös viszont igen. Ez persze nem így volt, egészen a nyolcvanas évek közepéig, amikor is az 5-ös, de a 3-as sorozat is felkínálta a kombi alternatíváját, Touring címzéssel. Tehát nyugodtan kijelenthetjük, hogy ha 7-es kategóriájú kombit keresünk, akkor az 5-ös Touring a legmegfelelőbb választás.

Gyönyörű formatervet kapott a BMW 540i xDrive Touring, ez főként annak jelenet sokat, aki amúgy is elhivatottságot érez a kombik adta feeling iránt – mind formailag, mind pedig a praktikum szempontjából is. Bár itt megint két táborra szakad a rajongás, sokak szerint a BMW 5 leginkább a tradicionális négyajtós szedán kasznival az igazi ötös. Úgy él a köztudatban, ez igaz, korábbi 520d tesztünk kapcsán bőségesen taglaltuk a formaiságot és a tálalást.

Tradíció mindenek felett

Alapvetően oldalnézetből látszik, hogy mennyire kecses a BMW 540i xDrive Touring formaterve, a kissé cseppalakzatot rajzoló vonalakkal, valamint az elnyújtott, arányaiban hatalmasnak tűnő motortérrel.

Ez nyilván a kombi kialakítás számlájára írható elsősorban, hiszen a csapott hátsó traktus eleve rövidíti vizuálisan az összképet – ugyanakkor majd’ 5 méter hosszt kapunk a BMW 540i xDrive Touring esetében (4942 milliméter).

Klasszikus BMW-s fazonírozást kapott a BMW 540i xDrive Touring, a business limuzin-jelleg még a kombin is visszaköszön. Az orr-rész összetéveszthetetlen, az 5-öshöz megfelelő széles veséket természetesen megkapjuk, szintúgy, mint a morcosra vonalazott mellső lámpaburákat, dupla adaptív LED technológiás fényszórókkal egyetemben. A ködlámpafészkek alsó részére helyezett beömlők csak díszítésként kerültek fel, viszont a maszk felületén több helyen is találkozhatunk többé-kevésbé jól álcázott és elrejtett szenzorokkal.

Hátulról igazán „turingos” a BMW 540i xDrive Touring, a hangsúlyos csomagtérfedél 570 literes rakodóteret rejt, ami kellemes értéknek definiálható. Az arányeloszlás tehát is remek, ami egyébként az egész BMW 540i xDrive Touring karakterisztikájára és tálalására igaz, elegendő csak az utastérre pillantanunk. Mindezt úgy, hogy oldalirányból – ahogyan már az előbb kifejtettük – kimondottan hatalmasnak látszik az orr kialakítása.

Nyilván, ha Touring, akkor a csomagtartó kerül elsődlegesen fókuszba több más, fontosabb kitétel mellett. Nos, a pakolóhely kimondottan öblös, kitűnően átgondolt struktúra szerint lett kialakítva. Automata rolóval, oldalrekeszekkel, csomagrögzítő sínekkel, s persze a fedélzeti felszerelésekkel (defektjavító, EÜ-doboz) – minden egyben van ahhoz, hogy a praktikum csúcsra legyen járatva.

Extrák a végletekig: meg sem állunk 30 millióig

Hogyan lehet egy alapáron 19.5 milliót kóstáló autót egészen a 30 milliós határig felkonfigurálni? Hát így, egészen egyszerűen – a tesztautó élénk példája volt annak, hogy mi minden rendelhető külön opcióként.

Fontos kiemelnünk a szintén külön extraként rendelhető BMW Driving Assistant Plus rendszert is, amelyet már korábban leközölt BMW 730d tesztünkből megismerhettek olvasóink.

Az opciós csomag lényege, hogy még kifinomultabb parkolóautomatikát kapott, mint a korábbi fejlesztések, ehhez mellékelte is az importőr a megfelelő okoskulcsot (amely persze még több plusz lehetőséget is hordoz magában). Tesztjeink szerint a rendszer pontos, óvatos: 25 centiméteres távolság neki a maximum, amennyire megközelíti az épp aktuális tereptárgyakat (például fal).

További extra opció például a tesztautóhoz konfigurált M Sport pakett is, amely közel 2 millió forintos felárat jelent. Ennek részeként az első ülések kerülnek kicserélésre a gyári alapfelszereltséghez képest, ezek sokkal keményebbek, masszívabban tartanak, de azért ne Recaro-szintet képzeljünk magunk elé.

Tudatosság, praktikum, szenvedély

Azzal együtt, hogy a sportcsomaghoz jár némi ültetés, illetve futómű-keményítés is, a BMW 540i xDrive Touring rendkívül komfortos, köszönhetően az Adaptive Drive rendszernek, amellyel a végletekig finomhangolható az autó viselkedése. Itt egyből a rugózás az elsődleges szempont, tehát nem árt, ha komfortfokozatba kapcsolunk, és élvezzük a hullámzást – még úgy is, hogy a tesztautóra 19 colos felnik kerültek.

 

Nem részletezzük újra, hogy az 5-ös (jelen esetben nyilván a BMW 540i xDrive Touring) műszerelrendezése mennyire jó, tudatosan kivitelezett egységet alkot – megtettük már több ízben. Elég az hozzá, hogy minden a helyén, karnyújtásnyira, szemmagasságban, bőven a perifériás mezőn belül. Tény, hogy fedhetetlen, nem lehet belekötni semmibe.

Sportos lendületet ad a családnak

S ez az egész BMW 540i xDrive Touring-érzésre igaz: a 340 lóerős dupla turbós, 2998 köbcentis sorhatos benzinmotor 450 Newtonméter forgatónyomatékkal domborít.

A teljesítmény maximuma 5500-6500 közt van elemében, ez viszonylag pörgős adat, de a motorzajból a több, mint optimálisan hangszigetelt utaskabinban semmit sem fogunk hallani.

A hajtáslánchoz rendelt 8 fokozatú ZF automata még mindig a világ legjobb automataváltója, s a BMW tervezőmérnökeinek ismételten sikerült úgy összehangolni az egészet, hogy a le- és felváltásokból semmit sem érzünk. Semmit, konkrétan. Mindössze a fordulatszám emelkedésével szűrődik be az utastérbe zárt ablakokon keresztül minimális búgás, majd megszűnik, nincs semmiféle késleltetés, netán rántás, kihagyás. Minden olajozottan, remekbeszabottan zajlik vezetés közben, az 1840 kilogramm saját tömegű BMW 540i xDrive Touring siklik sebesen és csendesen, pontosan úgy, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva.

Mindaddig, amíg Sport profilba nem kattintunk: abban a pillantban megérkezik a dühödt, hathengeres zenebona, visszaváltásoknál durrogással, eszement gyorsulással és szögegyenes kanyarstabilitással (hála az xDrive-nak). Eszméletlen, de tényleg.

Mármint maga a tény eszméletlen, hogy egy kimondottan családi kombilimuzin ilyen elvetemült sportos karakterisztikával van felruházva. Ha úgy akarjuk, ringó-sikló kombi, öt személlyel, jól megrakott puttonnyal, ha akarjuk, ugyanez, de 5 másodperc körüli nulla-százas sprinttel. Németország előnyben, a korlátozásmentes pályákon: a megpakolt kirándulások mondjuk München és Frankfurt közt letudhatók relatíve minimális idő alatt.

Azért spórolni is lehet az üzemanyagköltségeken

Fogyasztás tekintetében is combosak az adatok, de hiába: a csúcsra járatott teljesítményhez és menettulajdonságokhoz kell a kraft. Sport módban haladva az átlagunk 14-17 liter közt alakult, sok gyorsítással, dinamikus szellemiségben – ha beálltunk viszont 90 kilométer/órára, országúton, úgy letornázható volt az átlagérték 10 liter környékére. Viszont ha takarékos opcióra kapcsoltunk, úgy máris hozható volt a városon kívüli 6.8 liter/100 kilométer, s az araszolgatós, dugóban állós rendszer révén sem kért többet a BMW 540i xDrive Touring 9.8 liternél. Tehát az arany középutat mindenképp meg lehet találni, csakis tudatosság kérdése.

2017 BMW 540i xDrive Touring M Sport specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű hathengeres benzinmotor dupla turbóval

Lökettérfogat: 2998 cm³

Maximális teljesítmény: 340 LE @ 5500-6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 1380-5200 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4942 mm

Szélesség: 1868 mm

Magasság: 1464 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Első gumik mérete: 255/55 R19

Hátsó gumik mérete: 255/55 R19

Tömeg, üresen: 1840 kg

Megengedett össztömeg: 2495 kg

Csomagtartó mérete: 570 liter

Üzemanyagtartály mérete: 68 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.1 s (gyári), 5.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.8 l/100 km

Országúti: 6.2 l/100 km

Vegyes: 8.0 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.9 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 7.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 177 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Talmácsi Gábor lett a BMW Motorrad Magyarország márkanagykövete

Talmácsi Gábor gyorsaságimotor-versenyző a 2007-es MotoGP 125 cm3 kategóriájának világbajnoka idén egy vadonatúj BMW G 310 R motorkerékpárt használ.

Talmácsi Gábor, becenevén Talma motorsport karrierje több mint húsz éves múltra tekint vissza. 14 évesen, 1995-ben indult először felnőtt versenyen, majd 1999-ben megnyerte mind a magyar bajnokságot, mind az Alpok-Adria kupát. 2000-ben az Európa Bajnokságon összetettben az ötödik helyen végzett. Első jelentős sikereit a MotoGP sorozat 125-ös kategóriájában 2005-ben a RedBull KTM csapatában élte meg, három futamon is első lett: Mugello-ban, Assen-ben és Katar-ban is a dobogó legfelső fokára állhatott, míg a bajnokságban bronzérmet szerzett. Az Aspar Aprilia versenyzőjeként 2007-ben ugyanebben a kategóriában megszerezte világbajnoki címét. 2014-ben saját csapatot alakított Talmácsi Racing néven, ahol komplett motorsport képzést kínálnak fiatal magyar tehetségeknek. Jelenleg az újonnan alapított vállalkozásait Talmácsi Group név alatt működteti. Talmácsi Gábor számos díjat és elismerést kapott, többek között a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjét és Aranysisak- Casci d’Oro díjat 2007-ben, többször választották az Év Sportolójának, különböző grémiumok az Év Emberének, illetve 2011-ben az Év legnépszerűbb sportolójaként a legtöbb médiamegjelenés is az ő nevéhez köthető.

A BMW G 310 R a BMW Motorrad számára új hengerűrtartalom-kategóriában képviseli a BMW roadsterek szellemiségét. A szíve egy teljesen új fejlesztésű, 313 köbcentiméter hengerűrtartalmú, folyadékhűtéses, négyszelepes egyhengeres motor két felülfekvő vezérműtengellyel és elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel. Az erőforrás különlegessége a hátrafelé megdöntött beépítés, az „open deck” építésmód szerint készített henger, valamint a 180 fokkal elforgatott hengerfej, ez utóbbinak köszönhetően a szívócső a motor menetirány szerinti elejére kerülhetett. Az egység 9500 fordulat/percnél leadott 25 kilowatt (34 lóerő) teljesítménye, valamint a 7500 fordulat/percnél ébredő 28 newtonméter forgatónyomatéka, illetve a motorkerékpár mindössze 158,5 kilogramm menetkész saját tömege jóvoltából az új BMW G 310 R egy igazán dinamikus partner.

„A BMW G 310 R egy kimondottan fürge és jól kezelhető motor, meglepett a dinamizmusa és a mindennapi használhatósága. Az, hogy a BMW Motorrad már ebben a kategóriában is ilyen erős alternatívát kínál, azt gondolom, hogy kiváló lépés a márka részéről” – osztotta meg első benyomásait Talmácsi Gábor az átvétel során.

„Nagy megtiszteltetés és öröm, hogy Talmácsi Gábor elfogadta a felkérésünket és a BMW Motorrad Magyarország márkanagykövete lett. Talma kiemelkedő sportolói karrierje, személyisége, a részletekbe menő professzionalizmusa tökéletesen illik a BMW Motorrad által képviselt értékekhez. Bízunk benne, hogy a frissen létrejött partnerség, mind Talmácsi Gábor, mind a BMW Motorrad számára gyümölcsöző lesz. A BMW Motorrad Magyarországon is egy sikertörténetet épít, az idei év első hat hónapjában a BMW a legnépszerűbb márka az 500 cm 3 feletti kategóriában, mely pozíció megtartásához az év során érkező újdonságok is nagyban hozzájárulhatnak. Talmácsi Gábor személye, márkanagyköveti aktivitása reményeink szerint további vonzerőt, érvet jelent majd a BMW motorkerékpárok mellett” – mondta el Zámbó Balázs, a BMW Group Magyarország motorkerékpár márkavezetője az átadás alkalmával a Wallis Motor Pest Hungária körúti motorkerékpár szalonjában.

Lassabban növekszik a használt autó piac a Das Weltauto szerint

Telített a használt autó piac, ennek köszönhetően pedig csökkent az átírások számának növekedése hazánkban, de így is több másodkézből származó négykerekű talált új gazdára 2017 első félévében, 2016 hasonló időszakához képest. Januártól június végéig összesen 332.562 autó cserélt gazdát, ami 11,5 százalékos növekedés az előző évhez hasonlítva – derült ki a Datahouse elemzéséből. A népszerűségi listát az Astra vezeti, a Swiftet és a Golfot megelőzve.

 

Idén megdőlhet a használt autó piac mindenkori csúcsa, ugyanis továbbra is nő a másodkézből származó autók forgalma hazánkban, bár veszített a lendületéből a terület. A magyarországi csúcsot a 2005-ös év jelentette, ekkor 639.104 gépkocsi cserélt gazdát az országhatáron belül. Tavaly már közel volt a rekord, 620.281 autót írtak át a hatóságok, s akkor – 2015-höz viszonyítva – még 26,5 százalékkal emelkedett az értékesítések száma. Az idei első félév során 332.562 gépkocsit vettek használtan, ami 11,5 százalékos (+34.189 autó) növekedés 2016-hoz képest, amikor 298.373 autó került új tulajdonoshoz. A teljes forgalomból a járműkereskedők 27,4 százalékos részesedést értek el, s összesen 91.239 négykerekűt értékesítettek, ami 11,4 százalékos növekedés 2016-hoz képest.

Az átírt kocsik 76 százaléka (253.333 autó) lépte túl a 10 éves kort, s mindössze 11,9 százalékuk (39.660 autó) volt 5 évnél fiatalabb. Az autócserék 31 százalékát az alsó-középkategóriás- (103.308 autó), 25,8 százalékát a kis- (85.776 autó) és 15,5 százalékát a felső-középkategóriás autók (51.483 autó) tették ki. A márkák rangsorában ezúttal is az Opel végzett az élen 45.742 autóval, második helyen zárt a Suzuki 34.099 kocsival, míg harmadikként a Volkswagen zárta a félévet 32.347 átírással. A típusok sorrendje is ennek megfelelően alakult: legtöbben Opel Astrát (23.946 autó), Suzuki Swiftet (22.192 autó) és Volkswagen Golfot (9.434 autó) vásároltak. Ezúttal sem volt hiány luxus autó értékesítésből: 2017 első hat hónapjában például 315 Porsche, 19 Maserati, 5 Bentley, 4 Rolls-Royce és 3 Ferrari is új gazdára talált, de a másik véglet is érdekes: 721 Trabant, 363 Wartburg, 48 Zastava és 20 Moskvich is elkelt ez idő alatt.

Területi elosztásban Budapesten vették a legtöbb használt autót: itt 66.312 járművet írtak át, Pest megyében 54.583, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében pedig 20.208 adás-vételt dokumentáltak. A legkevesebb üzlet 5.536 gépkocsival Nógrád megyében köttetett.

“A számok egyértelműen azt mutatják, hogy a hazai használt autó piac kezd telítődni, ennek tudható be az a lassulás, amit az első félév hozott. A használt gépkocsik iránt azonban még így is óriási a kereslet, a trendek alapján idén rekord is születhet a területen. Ennek a hírnek alapvetően persze örülnünk kéne, mert azt hihetnénk, hogy jelentősen frissül a hazai autópark, azonban a gépkocsik kora még mindig idős, így az átlag folyamatosan kúszik felfelé: immáron a tizennégy évet súrolja ez a szám” – mondta el Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. “Egy idős autóval könnyen meggyűlhet a bajunk, így érdemes nagy figyelmet fordítani a kiszemelt gépre, ha nem szeretnénk pórul járni. Mielőtt autót vásárolnánk, vigyük el azt egy átvizsgálásra, a márkaszervizek ugyanis néhány ezer forintért átfogó képet adnak a négykerekű állapotáról. Így racionális döntést hozhatunk a szerződéskötés előtt” – tette hozzá.

“A magunk módján segíteni szeretnénk az autóvásárlási folyamatot, így létre hoztuk a http://www.dasblog.hu oldalt, ahol a másodkézből származó kocsik vételével kapcsolatos tanácsok mellett természetesen a piaci anomáliákra és a használtautó vásárlás során felbukkanó csapdákra is felhívjuk a figyelmet. Ha ezeket teljesen nem is tudjuk kiiktatni, szeretnénk tudatosítani azokat a lépéseket, amiket ilyen esetben érdemes betartanunk, ezáltal sok százezer forintos veszteségtől óvhatjuk meg magunkat” – zárta gondolatait a márkaigazgató.

A Toyota autómegosztó szolgáltatások terén is az élen jár

A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, amely Ha:mo néven már számos nagyvárosban kínál elektromos járművekre alapuló autómegosztó szolgáltatást, bejelentette hogy idén 55 éves thaiföldi járműgyártó és forgalmazó leányvállalata, a Toyota Motor Thailand együttműködik a fennállásának idén 100 éves évfordulóját ünneplő Chulalongkorn Egyetemmel az ultrakompakt elektromos járműveket hasznosító Ha:mo autómegosztó szolgáltatás megvalósításában az egyetem bangkoki kampuszán. A szolgáltatás 2017 decemberétől lesz elérhető.

A Ha:mo egy olyan autómegosztó szolgáltatás, amely ultrakompakt EV-ket kínál rövid távú, egyirányú utazásokra. A rendszert először Toyota Cityben próbálták ki 2012-ben, és azóta nagyvárosokban, az idegenforgalmi központokban és a vidéki városokban egyaránt tesztelték; például Tokióban, Okinaván, Okajamában és a franciaországi Grenoble-ban is (itt egyébiránt nagyon rövid idő alatt tettek szert hatalmas népszerűségre a Toyota i-Road-jai).

https://www.youtube.com/watch?v=sJjCz3qz-n4

Az ötlet remekül bevált, hiszen kényelmes megoldást biztosít egy környezettudatos közösség tagjainak, hogy ezekkel a járművekkel tegyék meg a célállomásuk és a tömegközlekedési megállók közötti távolságot. Nem véletlenül mutatta be a városi közlekedés során akár 70%-ban tisztán elektromos üzemben működő, külső töltést nem igénylő környezetbarát hibrid modelljeiről ismert, ám az tisztán elektromos hajtású és a hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztése során is élen járó Toyota a fenti projektekben nagy sikert elérő i-Road után a legutóbbi Genfi Autószalonon az i-Tril tanulmányt is.

https://www.youtube.com/watch?v=33ybAlUtRSM

Mivel a Toyota thaiföldi leányvállalata éppen most 55 éves, a Chulalongkorn Egyetem pedig fennállásának 100. évfordulóját ünnepli, jó ötletnek tűnt egy közös projekttel megemlékezni erről; ezért döntött úgy a két szervezet, hogy megvalósítják a Ha:mo szolgáltatását az egyetem bangkoki kampuszán, egyúttal azt is felmérve, milyen megoldást kínálhat a Ha:mo a fejlődő országok nagyvárosainak közlekedési gondjaira, például a közúti torlódásokra vagy a légszennyezésre. A projekt a későbbiekben más országok számára is modellként szolgálhat.

A szolgáltatás decemberben indul 10 darab „COMS” ultrakompakt EV-vel, amelyeket a Toyota Auto Body Co., Ltd. gyárt; ehhez a flottához a jövő év közepén 20 további ultrakompakt EV csatlakozik, így projekt összesen 30 járművel fut majd. Az egyetemi kampuszt 12 állomás köti össze a legközelebbi vasútállomásokkal és buszmegállókkal. Emellett 33 parkolóhelyet is létesítenek, s ezek közül tízet elektromos töltőberendezéssel is felszerelnek. A szolgáltatást a tervek szerint a környéken élők – főképp diákok és az egyetem dolgozói – használják majd. A regisztrált felhasználók mindig az adott járműhasználat után fizetnek.

Az IoT nevű technológia elterjedését kihasználva a Toyota azon dolgozik, hogy a Mobilitási Szolgáltatások Platform segítségével világszerte a legmegfelelőbb mobilitási szolgáltatásokkal kapcsolja össze az embereket, a járműveket és a közösségeket, új értéket teremtve ezáltal a közlekedésben, és hozzájárulva a mobil társadalom kialakulásához, amelyben a fogyasztók egyre biztonságosabban közlekedhetnek.

Ásványvizet osztott a Volkswagen és a Theodora a hőségriadóra való tekintettel

A hőségriadóra való tekintettel a mai napon a Theodora a Volkswagennel közösen ásványvizet osztott Budapesten három helyszínen (Oktogon, Blaha Lujza tér, Astoria). A közel 1900 palack Theodora 0.5 literes ásványvizet a helyszínen a Volkswagen Amarok pick-upjából és a tisztán elektromos meghajtású autójából, a Volkswagen e-up!-ból osztják szét.

A kánikulai napokon különösen fontos, hogy fokozottabb gondot fordítsunk a megfelelő folyadékpótlásra, ezzel megelőzve a kiszáradást és a rosszullétet. Ennek legjobb módja a természetes ásványvíz fogyasztása, amely a hidratáció mellett gondoskodik az izzadással elvesztett ásványi anyagok pótlásáról is. A Theodora, Magyarország legtradicionálisabb ásványvízmárkája, az idén 110 éves Theodora a Volkswagennel közösen közel 1900 palack szénsavmentes természetes ásványvizet oszt szét a járókelőknek a mai napon Budapesten, három belvárosi helyszínen (Octogon, Blaha Lujza tér, Astoria).

„A Theodora sok éves hagyományt követve idén is ásványvizet biztosít a hőségriadó idején a járókelők és rászorulók számára. A megfelelő hidratáció fontosságát a mindennapokban sem lehet eléggé hangsúlyozni, ilyen hőség idején pedig különösen figyelnünk kell arra, hogy a megszokott mennyiségnél jóval több folyadékot fogyasszunk” – mondta el Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.

„A rendkívüli hőség napok óta a gyalogosokat és az autósokat is próbára teszi. A közlekedésünkre is hatással van a forróság, így reményeink szerint ezzel a gyors akcióval javíthatjuk a közlekedés biztonságát, és a koncentrációt az utakon” – tette hozzá Németh Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója.

LEGFRISSEBB

Megtaláltuk a DeLorean-t, amely mindhárom Back to the Future részben szerepelt

0
Los Angeles-ben, a Petersen Automotive Museum-ban van kiállítva az a filmes kellék DeLorean DMC-12, amely a Vissza a jövőbe trilógia mindegyik epizódjában szerepelt. A teljes...

TESZTJEINK