AutóAddikt Autóteszt Volkswagen Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid – vonzó lehetőségek netovábbja

[TESZT] Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid – vonzó lehetőségek netovábbja

Benzinest szeretnénk, mert elment a kedvünk a dízeltől? Fontos az alacsony fogyasztási átlag? Teljes mértékben környezettudatosak vagyunk? Nem ártana egy zöld rendszám, kiaknázva a lehetőségeket? Nagy, erős, prémium áthallású családi kombira vágyunk? Nincs kétség: a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid lehet a megfelelő választás, feltéve, ha leszurkoljuk érte a meghatározott milliókat. Teszteltük.

Korábban már több ízben tesztre fogtuk a Passat verzióit, nem titkoltan a kedvencünk a 2 literes dízellel szerelt darab volt. Valamelyik VW Találkozón leplezték le az új konnektoros hibrid Passatot, és már akkor izgatottan vártuk, hogy 1 hetes tesztre foghassuk a teljes mértékben környezettudatos elképzelést.

Ahogy a bevezetőben is írtuk, a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid elsősorban olyanoknak remek választás, akik előnyben részesítik a prémiumjelleget, a nagy belső tereket, a tartósságot, értékállóságot, valamint kifejezetten környezettudatos szemlélettel bírnak. Ennek persze lehet több irányvonala is, lehet ténylegesen környezettudatosnak lenni, de lehet az előnyökből is pluszt szerezni.

Ugyanakkor előremutató alternatíva is lehet egyben egy Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid, ismerve a jelenlegi benzines-dízel párharc állását; meg amúgy is, a hibrid technológia manapság iszonyúan menő, még akkor is, ha nem figyeljük részleteiben a lényegiséget.

Teljes értékű családi variáns

A Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid mindent egyesít tehát ahhoz, hogy teljes értékű kombit használhassunk: 483 literes csomagtere valamivel ugyan elmarad a hasonszőrű (akár házon belüli) megoldásoktól, de azért nincs ok panaszra. 4767 milliméteres hossza illusztris, 2791 milliméteres tengelytávja pedig jó Passathoz méltóan jelen esetben is hatalmas belteret sejtet.

Teljes összhang a külsővel: a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid ugyanazt a letisztult, modern, lényegre törő formavilágot hordozza, mint jó ideje, vagy legalább 2015-ös debütálása óta – ez fontos is, hiszen a konszern modellportfóliójából talán pont ez az egyik domináns tényező, amely kiemeli.

Ráadásul rendkívüli sportos jelleget is kap a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid azzal, hogy a kocsiszekrény magassága csak 1477 milliméter, hiszen így ténylegesen lapos sportkombis a tálalás, amelyhez a 17 colos keréktárcsák is jócskán hozzátesznek pár lapáttal.

Ez tipikus VW

Ugyanaz a minimalista karakterisztika jellemzi a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid belterét, amely a külcsínt is alaposan meghatározza: minden lényegre törő, ennyi, pont. Nincsenek túlgondolva a kialakítás részletei, perfekt anyaghasználatot és komfortfaktort kapunk az utaskabinban.

Fejedelmi a férőhely, mind elöl, mind hátul. A hátsó traktus nyilván fontosabb tényező (elöl általában, nagy százalékban mindig úgy lesz a kialakítás véglegesítve, hogy ne legyen túl nagy kompromisszum – persze ez kategória és modellfüggő), ennek megfelelően nagy lábtér, fejtér és válltér áll rendelkezésre.

Három átlagos testalkatú felnőtt utas remekbeszabottan elfér itt, hosszabb utazáshoz is kitűnő a helykínálat. A Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid hamisítatlan utazóautó is tud lenni, ha épp azt szeretnénk tőle elvárni.

Jól eltalálták a hajtásláncot

Számtalanszor fejtegettük már a hibrid hajtás előnyeit. A plug-in-hybrid, azaz a konnektoros hibrid hajtás pedig szintén remek, ha lehet, valamivel praktikusabb is véleményünk szerint, mint a hagyományos értelemben vett verzió. A Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid egy töltéssel tisztán teljesítette tesztjeink szerint a pontosan 42 kilométert, amely főként városi környezetben ideális – így szinte emissziómentesen közlekedhetünk a belvárosi szűk utcácskákon, tereken át, és a többi.

Igaz, gyári adatok szerint 50 kilométer is kihozható a rendszerből vegyes használattal, nekünk ez nem sikerült.

Hozzá kell persze számítanunk azt is, hogy télvíz idején sokkal komplikáltabb egy elektromos, vagy egy hibrid hajtású autóval közlekednünk: a tisztán elektromos hatótáv növekedésére, vagy épp csökkenésére jelen esetben is kihatással van a klíma, vagy a fűtésrendszer használatának aránya.

1.4 literes, soros 4 hengeres benzinmotor adja a középpontját a hibrid hajtásnak, amelyet a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid-be applikáltak a gyártás során. Az autóba 9.9 kWh-s lítium-ion akkumulátort helyeztek, amely ugyanaz tulajdonképp, mint ami a Golf GTE-ben található, csak jelen esetben a teljesítmény magasabb.

Erőssége a fogyasztás? Nézzük!

Gyári adatok szerint a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid 1.6 liter benzinnel beéri 100 kilométerre. Erre sajnos rá kell cáfolnunk, nálunk az átlagfogyasztás városi-elővárosi és országút környezetekre lebontva kicsit magasabb érték született.

Összteljesítmény tekintetében 218 lóerőt kapunk (400 Newtonméter össznyomatékkal), az elektromotor szólóban 115 lóerő leadására (330 Newtonméterrel) képes. Nagyszerű opció, hogy a Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid esetében folyamatosan ellenőrzésünk alatt tarthatjuk a hajtáslánc működését. Ez azt jelenti, hogy válthatunk tisztán elektromos és benzines üzemmód közt, tehát például városban teljesen kiiktathatjuk a benzinmotor jelenlétét, és kizárólag elektromos hajtással gurulhatunk. Ha annyira elszántak vagyunk, hogy például autópályázáshoz is villanyt használnánk, semmi akadálya, maximum annyi, hogy pillanatonként kereshetünk egy Type 2 kompatibilis töltőoszlopot.

2017 Volkswagen Passat Variant GTE TSI Plug-in-Hybrid specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor hibrid hajtással

Lökettérfogat: 1395 cm³

Maximális teljesítmény: 218 LE (teljes rendszer), 115 LE (elektromotor)

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm (elektromotor: 330 Nm)

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4767 mm

Szélesség: 1832 mm

Magasság: 1477 mm

Tengelytáv: 2791 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1660 kg

Megengedett össztömeg: 2250 kg

Csomagtartó mérete: 483 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 225 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.6 s (gyári), 7.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 3.1 l/100 km

Országúti: 3.1 l/100 km

Vegyes: 3.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 1.6 l/100km

Országúti: 1.6 l/100km

Vegyes: 1.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 37 g/km

Bővebb információ a Volkswagen magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon, Matei Bence / Camera Kft.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS