Főoldal Blog Oldal: 305

Voltak komoly kihívások, de az Audi Csoport mégis stabil pénzügyi eredményeket ért el 2017 első félévében

Az Audi Csoport az idei év első hat hónapjában 30.1 milliárd eurós árbevételt és 2.7 milliárd euró működési eredményt ért el.

Az előző év hasonló időszakához képest az Audi javított működési teljesítményén, az operatív árbevétel-arányos nyereségráta elérte a 8,9 százalékot, amely egyértelműen a célként meghatározott 8 és 10 százalék közötti célsáv tartományon belül van. Az Audi márka világszintű kiszállításai elmaradtak a 2016. első felében regisztrált eredményektől, amelynek oka egy, a kínai piacon tapasztalt átmeneti visszaesés volt. Júniusban a darabszámok ismét emelkedtek Kínában, ahol végül a valaha volt legjobb eredménnyel zárta a márka a hónapot. A vállalat bővülő kiszállításokra számít világszerte az év második felében, azonban az új modellekkel kapcsolatos előzetes kiadások nagyobb hatással lesznek a pénzügyi eredményre, mint az év első hat hónapjában.

„Az első Audi Summit alkalmával tartott világpremierjével az új Audi A8 jelentette az új modellek offenzívájának első lépését” – nyilatkozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. A

Az Audi zászlóshajójának új generációja a világ első, sorozatgyártású, a magas fokon automatizált közlekedést lehetővé tévő autójaként mutatkozott be és a mild-hibrid vagy a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid formában megjelenő nagyfeszültségű technológiával egy teljes modellsorozatot kínál elektromossá alakított hajtásrendszerrel.

„2018. közepéig négy további kulcsfontosságú modellsorozatunk legújabb generációját mutatjuk be. Ezen kívül a legmagasabb kategóriában is bővítjük modellkínálatunkat, a jövő évben érkezik ugyanis az Audi Q8 és a teljesen elektromos Audi e-tron is” – tette hozzá Stadler.

2017. januárjától június végéig az ingolstadti székhelyű vállalat összesen 908 955 kiszállítást teljesített (2016. január – június: 953 293 darab). Az Audi Csoport árbevétele az év első felében elérte a 30 143 millió eurót (2016. január – június: 30 134 millió euró). Működési eredménye 2 680 millió euróra nőtt (2016. január – június: 2 401 millió euró vagy 2 666 millió euró a különleges tételek korrekciója után), az operatív árbevétel-arányos nyereségráta pedig 8,9 százalékra emelkedett (2016. január – június: 8,0 százalék vagy 8,8 százalék a különleges tételek korrekciója után).

„Az igazán komoly kihívások ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zártuk az első félévet” – értékelt Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügy, az IT és az integráció területeiért felelős vezetője, majd hozzátette: „Speed Up! programunk hatékonysági intézkedéseihez kapcsolódó első sikereink lassan beérnek.”

Ennek keretén belül például a vállalat optimalizálta a kutatás és fejlesztés területeinek hatékonyságát és 6,9 százalékra csökkentette az árbevételnek a kutatási és fejlesztési költségekre fordított arányát (2016. január – június: 7,5 százalék). Hosszútávon az Audi ebben a mutatóban a 6 és 6,5 százalék közötti tartományt kívánja megcélozni. A Speed Up! program eredményei a jelentősen csökkent disztribúciós költségeken is tetten érhetők.”Tovább dolgozunk a hatékonyságon, hiszen jövedelmezőségi céljaink az elektromos korszakban sem változnak” – nyilatkozta Strotbek.

Az Audi konszern adózás előtt eredménye 2017 első félévében elérte a 2 798 millió eurót (2016. január – június: 2 190 millió euró), amely többek között a pénzügyi bevételek jelentős emelkedésének volt köszönhető. Pozitív hatással voltak az eredményre – egyebek mellett – a HERE vállalatnál az első negyedévben megjelenő új befektetők, így a tőkemódszerrel elszámolt befektetésekből származó bevétel 183 millió euróra növekedett.

A nettó pénzforgalom az első félév végére 1 879 (2016. január – június: 2 085 millió euró) millió euróra csökkent, amely magában foglalja a dízel kérdéssel összefüggő várható, három számjegyű euró milliókra rúgó kifizetéseket.

Az év hátralévő részét illetően Axel Strotbek így nyilatkozott: „Párhuzamosan modellbemutatók egész sorát készítjük elő. Az ezekhez kapcsolódó előzetes kiadások igen komolyan megjelennek majd az eredményeinkben és a pénzforgalmi adatokban, különösképpen a negyedik negyedévben.” Az év első felének tőkeráfordítása elérte az 1 156 millió eurót (2016. január – június: 1 238 millió euró), amely az árbevétel 3,8 százalékát tette ki (2016. január – június: 4,1 százalék). A teljes évre az Audi a tőkeráfordítás arányát 5 és 5,5 százalék közé várja.

A teljes 2017-es évre a vállalat az előző évhez képest a kiszállítások enyhe növekedésére számít. Az Audi konszern az árbevétel tekintetében szintén kismértékű emelkedést vár, az operatív árbevétel-arányos nyereségrátát pedig a 8-10 százalék közötti stratégiai célsáv tartományban kívánja tartani.

Továbbfejlesztett aerodinamikai formatervvel érkezik az új Nissan LEAF

Az új küllemnek köszönhetően a Nissan LEAF továbbfejlesztett aerodinamikai formatervével még hatékonyabbá vált, így a vezető még hosszabb utat tehet meg egyetlen töltéssel.

Az aerodinamika kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy mennyire közlekedik hatékonyan egy elektromos autó. Az alacsonyabb légellenállás és a jobb stabilitás pedig lehetővé teszi, hogy az autó még hosszabb utat tegyen meg, mielőtt újból fel kellene tölteni.

Az átdolgozott, új generációs Nissan LEAF-nek alacsonyabb a súlypontja, így pedig nem jön létre felhajtóerő, és nagy sebességnél is stabilabb az új modell. Az autó új kialakításának köszönhetően stabilabb úttartást biztosít még erős oldalszél esetén is.
A Nissan mérnökeinek a repülőgépek szárnya adta az ihletet, hogy megalkossák a Nissan LEAF új formavilágát, amely szimmetrikussá teszi a levegő áramlását az autó körül, ezáltal az utazás könnyedebb és hatékonyabb lesz.

A LEAF – a világ első tömeggyártású elektromos járműve – bemutatásával a Nissan az elektromos járművek mozgalmának úttörője lett. Ma a Nissan LEAF a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos járműve, melyből már több mint 277 000 példány talált gazdára.

Melyek a világ legnépszerűbb hibrid autói?

Magyarországon épp úgy, mint világszerte sosem látott népszerűségnek örvendenek a környezetbarát, a benzines és elektromos hajtást kombináló hibrid autók, amelyek városi felhasználás esetén akár 70%-ban elektromos üzemben, nulla károsanyag-kibocsátás és fogyasztás mellett működnek. A technológiát idén 20 éve a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a Toyota indította világhódító útjára, amely prémium márkájával, a Lexus-szal mára több, mint 10,7 millió hibrid autót értékesített, és összesen 34 hibrid modellt kínál világszerte.

Idén 20 éve született meg a mára az autóipart forradalmasító környezetbarát hibrid technológia, amely a Toyota Prius első generációjában mutatkozott be először. Az elmúlt két évtizedben a technológiát folyamatosan tökéletesítő, annak fejlesztésében valamennyi versenytársához képest évtizedes előnnyel rendelkező Toyota, és prémium márkája, a Lexus több, mint 10,7 millió hibrid autót értékesített világszerte (9,52 millió Toyota és 1,18 millió Lexus), és ma 34 modellel (Európában és Magyarországon 16) a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínálja. Ezzel a Toyota és a Lexus több hibrid autót értékesített, mint valamennyi versenytársa együttvéve (az összes többi autógyártó által eladott hibrid, plug-in hibrid és elektromos autók száma valamivel 2 millió fölött van).

Jóllehet, gyakran a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs hibrid technológiára alapozva ma már valamennyi mértékautó autógyártó kínál külső töltést nem igénylő, a fékezési energiát elektromos árammá alakító full hibrid, vagy külső töltéssel további tisztán elektromos kilométerek megtételére alkalmas plug-in hibrid modelleket (utóbbi technológiát szintén a Toyota jegyzi), a Toyota és a Lexus hegemóniája ezen a területen megkérdőjelezhetetlen. Olyannyira, hogy miközben Magyarországon az elmúlt három évben megnégyszereződött a hibrid értékesítések száma, az idehaza eladott hibrid autók mintegy 80%-át a Toyota és a Lexus modelljei teszik ki. A Toyota magyarországi értékesítéseiben egyébiránt 30%, a Lexus esetében pedig 98% magasságában alakul a hibrid eladások aránya, a cél pedig az, hogy 2020-ra a Toyota világszintű eladásainak 50%-át tegyék ki a környezetbarát hibridek.

Mindezek ismeretében nem véletlen, hogy a dízel értékesítések drámai visszaesésének köszönhetően minden korábbinál gyorsabb ütemben teret nyerő hibrid technológia sosem látott népszerűségéből is a Toyota és a Lexus profitál leginkább (idén a Toyota 57%-al, a Lexus 126,3%-al növelte értékesítéseit a mindössze 13,2%-al bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon), de azért természetesen a versenytársak is igyekeznek felzárkózni.

Miközben ma már kétségkívül a többi autógyártó is kínál kedvelt hibrid modelleket – amit a Toyota egyébiránt üdvözöl a technológia népszerűsítése és a piac zöldülése miatt – a világ legnépszerűbb hibrid autóit továbbra is a Toyota és a Lexus jegyzi.

Az alábbi két táblában két szemszögből kerülnek megvizsgálásra a Toyota és a Lexus által kínált gyártott hibrid autók: egyszer a teljes eladott darabszámot tekintve (gyártásának megkezdése óta hány darab hibrid talált az adott modellből gazdára), egyszer pedig az éves átlagos eladást tekintve, hiszen lehet, hogy egy modellt később kezdtek gyártani, így a totál darabszámban még elmarad régebb óta forgalmazott modellektől, éves átlagos eladása azonban már most jelzi, hogy a jövő nagy sikervárományosa lesz.

A legtöbbet, közel 4,8 milliót érthetően a hibrid technológia szinonimájává vált Priusból adott el a Toyota, az Európában is forgalmazott és népszerű Toyota Auris 470 000 darabbal a negyedik helyen áll, amelyet rögtön a Lexus legendás crossovere, az RX követ 375 000 darabbal, majd a Toyota Yaris jön 359 000 és a kompakt Lexus CT következik 303 000 darabbal. A Toyota két sláger SUV-je, a RAV4 és a C-HR a 10. illetve a 13. helyen áll 157 000 és 125 000 darabbal, de nem szabad elfelejteni, hogy az előbbi csak nemrégiben kapott hibrid hajtást, míg utóbbi egy vadonatúj modell, amelynek forgalmazását csak tavaly év végén kezdte meg a japán gyártó. Őket a Prius Plug-in Hybrid követi a 16. helyen, 105 000 darabbal. A hazánkban legnépszerűbb Lexus modell, az NX crossover a 17. helyet szerezte meg 104 000 darabbal (szintén egészen új modellről beszélünk), míg az IS szedán 63 000 darabbal a 26. helyen, a GS luxus szedán pedig 61 000 darabbal a 28. helyen áll.

Érdekesség, hogy a luxus sportkupéként rétegmodellnek számító, idén negyedik éve forgalmazott RC-ből 6 500 darabot adtak el világszerte, míg a vadonatúj, hatalmas várakozások övezte, és csupán néhány hónapja forgalmazott szupersportkupé LC-ből ilyen elképesztően rövid időn belül is gazdára talált 294 darab (utóbbi nem akkora meglepetés tudva, hogy Japánban az első évben 50 darab eladásával számoltak, de már egy hónap után 1800 megrendelés volt rá). Az év végén érkező Lexus zászlóshajó, az LS luxus limuzin komoly hagyományokra alapozhat: eddig 42.000 hibrid talált belőle gazdára világszerte, ami a 31. helyre elég.

Izgalmas észrevételeket tehetünk ugyanakkor, ha az éves átlagos eladás szerint vizsgáljuk a modelleket: a Prius 238 000 darabbal továbbra is az élen áll, ám a hihetetlen sikerrel berobbanó vadonatúj C-HR máris feljön a harmadik helyre 62 000 darabbal, a Yaris a 4. helyen áll 59 000 darabbal, a 6. a RAV4 52 000 darabbal, a 7. az Auris szintén 52 000-el, a 8. a Lexus CT 43 000-es darabszámmal, a Lexus RX a tizedik 28 000 darabbal, és befér még az élbolyba a Lexus NX is a 13. helyen 26 000 darabbal.

„A totál darabszámok a világ vezető hibrid márkái, a Toyota és Lexus lenyűgöző, 20 éves hibrid hagyományaiba adnak betekintést, az éves átlagos eladások ugyanakkor jól mutatják, melyek ma a világ kedvenc hibrid autói” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

„A legendás, fogalomnak számító Prius-t természetesen lehetetlen megfogni, de láthatjuk, hogy a piac legszélesebb, a Toyota Yaris városi kisautótól a Lexus LC szupersportkupéig terjedő hibrid modellportfóliójának számos tagja szerepel a világ legnépszerűbb hibridjei között. Külön érdemes kiemelni a Lexus NX és RX modelleket, amelyek prémium márka lévén is ilyen előkelő helyen szerepelnek, illetve a hibrid hajtással csupán nemrégiben forgalmazni kezdett Toyota RAV4-et és a vadonatúj, kategóriateremtő C-HR-t. Az RAV4 várhatóan még látványosabb eredményeket produkál majd, tudva, hogy a modell az Európában nem forgalmazott Camryhoz és az Európában hibridként egyelőre nem elérhető Corollához hasonlóan évek óta egyike a világ 10 legnépszerűbb autójának. A C-HR helyezése pedig egyenesen megdöbbentő, hiszen tavaly csupán egyetlen hónap, idén pedig még csak hét hónap állt rendelkezésre ennek az eredménynek az eléréséhez. Mindezt persze jobban megértjük annak ismeretében, hogy hazánkban például az RX-et 100%-ban, az NX-et 98%-ban, a RAV4-et 75%-ban, míg a C-HR-t 70%-ban hibrid hajtással keresik az ügyfelek” – avat be Varga Zsombor

###
További információ:
Varga Zsombor
PR manager
Toyota Central Europe Kft.

Tel.: +36-70-4000-990
E-mail: zsombor.varga@toyota-ce.com

A HondaJet kapta a Flying Magazine innovációs díját

A világ legolvasottabb repülési folyóirataként ismert Flying Magazine a HondaJetnek adományozta innovációs díját, a Flying Innovation Awardot. A döntésről a 2017-es EAA AirVenture Oshkosh kiállításon értesülhetett a nagyközönség, miként arról is, hogy világelső, ultramodern műszaki megoldásai miatt diadalmaskodott a HondaJet.

“Hihetetlenül boldogok vagyunk, hogy megkaptuk ezt a díjat, komoly elismerésnek számít a szakmában” – osztotta meg gondolatait Michimasa Fujino, a Honda Aircraft Company elnök-vezérigazgatója. “Büszkék vagyunk rá, hogy a HondaJet innovatív építésmódja és fejlett technológiája kivívta a szerkesztők tetszését” – tette hozzá.

“Az innovációk teljes sorát felvonultató HondaJet győzelme újabb bizonyíték, hogy a kemény munkának mindig megvan a gyümölcse. Le a kalappal a Honda Aircraft szakemberei előtt, nemcsak a repülőgépet, hanem gyártási folyamatot illetően is kimagaslót alkottak. Hihetetlen történet” – lelkendezett Stephen Pope, a Flying Magazine főszerkesztője.

A díjat a legjelentősebb repülőipari újításnak ítélik oda minden évben, ezúttal hat jelölt közül választották ki a HondaJetet. Emellett a HondaJet tavaly kivívta a Flying Editors’ Choice Awardot is, azaz a szerkesztők választása is a japán vállalat sugárhajtású repülőjére esett.

Mi is az a HondaJet?

Saját szegmenségben a HondaJet a leggyorsabb, legnagyobb repülési magasságra képes és leghalkabb repülőgép, miként gazdaságosság terén is élen jár. Tervezésekor megannyi technikai innovációt alkalmaztak a Honda mérnökei, ilyen például az egyedülálló, szárny felett elhelyezett hajtómű (OTWEM – Over-The-Wing Engine Mount), ami a légellenállás csökkentésével drámaian növeli a teljesítményt, egyúttal mérsékeli az üzemanyag-fogyasztást. A szárny felett elhelyezett hajtóműnek további előnyei is vannak, hangja kevésbé hallatszik az utastérben, illetve a földön, ugyanakkor kevesebb helyett vesz el az utasoktól, a poggyászoktól és a mellékhelyiségektől. A HondaJetben a kategória legkifinomultabb digitális vezérlőrendszere, a teljesen digitális Garmin® G3000 várja a pilóták utasításait. A HondaJet a márka legelső kereskedelmi célra szánt repülőgépe, feladata, hogy a Hondákra jellemző, átlagon felüli teljesítményt, hatékonyságot, minőséget és kedvező ár/érték arányt a légiutasok számára is elérhetővé tegye.

Mi is az a Honda Aircraft Company?

A Honda Aircraft Company teljes mértékben az American Honda Motor Co., Inc. tulajdona. A 2006-ban alapított vállalat felel a HondaJet tervezéséért, gyártásáért és értékesítéséért, továbbá a karbantartással és vevőtámogatással kapcsolatos feladatok is a cég munkatársaira hárulnak. Nemzetközi központjuk az észak-karolinai Greensboróban található, ami nem véletlen, tudniillik ezt a régiót tartják a repülés bölcsőjének. Soichiro Honda szellemisége a mai napig tovább él a vállalat működésében, ezt bizonyítja, hogy megvalósulhatott a márka alapítójának egyik nagy álma, és a Honda járművek immáron a légi közlekedésben is segítik az emberiséget.

A Flying Magazine

A Flying a világ legszélesebb körben értékesített repülési folyóirata, olvasótáborát elsősorban pilóták és a légiközlekedés megszállottjai alkotják. Első példányát 1927-ben publikálták, s azóta is folyamatosan jelen van a piacon, különféle – profi pilóták által jegyzett – repülőgép-bemutatókkal, repülésbiztonsági cikkekkel és egyéb technikai leírásokkal szolgálva a szakmabélieknek. A lap elsősorban a polgári és üzleti repülésre fókuszál, de légi irányítással, valamint katonai és veterán gépekkel kapcsolatos anyagok is szerepelnek hasábjain.

A Volkswagen sikeres üzletmenete

Folytatva kedvező évkezdetét, a második negyedév során is sikeresnek bizonyult a Volkswagen márka üzleti tevékenysége, s 2017 első félévére egyaránt növekvő forgalmat és eredményt könyvelhetett el.

Értékesítési forgalma június végéig – a márka és a vállalatcsoport közötti elhatárolásra az év eleje óta érvényes, új szabályok szerint – az előző év azonos időszakához viszonyítva mintegy 8 százalékkal 39,9 milliárd euróra bővült. A működési eredmény ugyanezen bázison megduplázódva, 1,8 (0,9) milliárd euróra emelkedett az első félév során. Első hat havi pozitív teljesítménye ismeretében a Volkswagen megerősítette a teljes évre kiadott nyereség-előrejelzését. A márka vezetősége szerint a forgalomarányos működési nyereség a 2,5-3,5 százalék közötti tartomány felső részében alakul.

„Jó úton halad a Volkswagen márka. Autóink világszerte keresettek, stratégiai átalakulásunk pedig kedvező hatást gyakorol az operatív üzletmenetre” – emelte ki Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke. „Sikerrel léptünk vállalatunk fejlődésének új szakaszába. Célunk, hogy a Volkswagen teljes mértékben felkészülten tekinthessen a jövőbe, hogy a holnap autózásában is vezető szerepet tölthessen be” – folytatta Herbert Diess.

A Volkswagen – a korábbiakhoz hasonlóan komoly kihívást jelentő körülmények között is – jól teljesített a piacokon 2017 első féléve során, s értékesítésének növekedése tovább gyorsult az utóbbi időszakban. A márka kiszállításai 3,5 illetve 4,0 százalékkal emelkedtek május és június hónapban, összességében pedig a Volkswagen bő 2,9 millió gépkocsiját adta át világszerte ügyfeleinek az első félévben. A kiszállítások ezzel 0,3 százalékkal alakultak magasabban az előző év azonos időszakáénál. Átlag feletti növekedést sikerült elérni egyebek mellett az Amerikai Egyesült Államokban (plusz 8,2 százalék), ahol a Volkswagen márka növelni tudta piaci részesedését, valamint Dél-Amerikában (plusz 12,2 százalék) és Oroszországban (plusz 17,9 százalék). A legfontosabb piacon, Kínában 0,2 százalékos bővülést sikerült elérni.

„Egyes kulcsfontosságú régiókban ismét jelentős növekedést produkáltunk az elmúlt időszakban, részben széleskörű modelloffenzívánknak köszönhetően, amely kedvező fogadtatásra lelt a piacokon. Új modelljeink, mint a Polo, az Arteon és a Tiguan Allspace a második félévre is kedvező kilátásokat biztosítanak számunkra” – hangsúlyozta Jürgen Stackmann, a márka igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja.

Jóval kedvezőbb pénzügyi mutatók, megerősített előrejelzés

A jól érzékelhető piaci sikerek az első félév forgalmának pozitív alakulásához is nagyban hozzájárultak. Az értékesítési volumen, a modellek szerinti összetétel és az árrések egyaránt kedvezően befolyásolták a működési eredményt, amelynek emelkedése a tovább javuló költséghelyzetre is visszavezethető. Az első félév során a termékköltségek optimalizálására is lehetőség nyílt, a fix költségeket a tovább zajló termékoffenzíva ellenére is sikerült az előző év szintjén tartani. Mindemellett az elmúlt ősszel a jövőre vonatkozóan kötött megállapodás hatása is mindinkább megmutatkozik. Mindezeken túl a márka az egyes régiókban is jelentős előrelépést tett átalakulása útján.

„Szigorú költségfegyelmünknek és termelékenységünk folyamatos növelésének köszönhetően a tervek szerint haladunk a versenyképes költségstruktúra felé. Ezzel megteremthetjük annak feltételeit, hogy a Volkswagen közép- és hosszú távon olyan nyereséget termeljen, amely jövőbemutató pozíciójához szükséges az autózás megújuló világában” – fejtette ki Arno Antlitz pénzügyi igazgató.

Az év további részére a márka vezetősége az első félév kedvező üzletmenetének folytatódására számít, amelynek keretében a teljes 2017-es év forgalma mintegy 10 százalékkal bővülhet az előző évhez viszonyítva. A forgalomarányos működési nyereséget a 2,5 – 3,5 százalékos tartomány felső részébe várják, emellett a Volkswagen továbbra is tartja a forgalomarányos nyereségére vonatkozó, 2020-ig legalább négy, míg 2025-ig hat százalékot előirányzó közép- és hosszútávú célkitűzéseit.

„Lépésről-lépésre kívánjuk javítani a Volkswagen márka pénzügyi versenyképességét az elkövetkező évek során, amelyhez a jövőre vonatkozó megállapodás éppúgy hozzájárul, mint TRANSFORM 2025+ stratégiánk következetes végrehajtása” – folytatta Arno Antlitz.

Még intenzívebb modelloffenzíva

Stratégiailag a versenyképesség további fokozása és az egyes régiókban tervezett átalakítás folytatása mellett mindenekelőtt a vállalat történetének legnagyobb modelloffenzívája áll az év hátralévő részében a középpontban. Ennek súlypontját továbbra is egyértelműen az erőteljes növekedés és nyereségesség jellemezte SUV-szegmens képezi, ahol a Volkswagen jelentősen bővíteni kívánja kínálatát. Az eredetileg két modell alkotta paletta 2020-ra már 19 modellt tartalmaz majd. Összességében a teljes kínálat is átfogóan megújul és a kulcsfontosságú piaci szegmensekben tovább bővül 2020-ig, amikor a márka innovatív elektromos modelljeinek offenzívája indul.

„Új, vonzó és érzelmekben gazdag járművekkel szeretnénk növelni piaci részesedésünket, tovább fokozni versenyképességünket. Ki kívánjuk használni a vállalatunk minden részében és kint a piacokon egyaránt érzékelhető lendületet, hogy egyaránt gyorsítsuk márkánk átalakítását és operatív üzleti tevékenységünket. Ismét offenzívába lendül a Volkswagen márka” – foglalta össze Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke.

Nissan #ElectrifyTheWorld: “Az örökségünk a jövőnk”

A Nissan Intelligent Mobility összefoglalja a vállalatnak az autóhasználattal, az alkalmazott hajtásrendszerekkel, valamint az autók társadalmi integrációjával kapcsolatos fejlesztési terveit. Egy olyan cikksorozatot indítunk, amelyből megismerhetik olvasóink, mit tett a Nissan eddig ezen jövőkép megvalósítása érdekében.

Először az elektromos mobilitással kapcsolatos történelmével ismerkedhet meg a vállalatnak. Megmutatjuk, hogy a világ felvillanyozásával kapcsolatos elképzelései régebbiek, mint azt gondolná valamint, hogy hogyan játszik már 70 éve vezető szerepet az elektromos mobilitás terén a Nissan.

Az elektromosság a világ legfontosabb hajtóereje, az elmúlt 200 évben az elektromosság átformálta környezetünket és drasztikusan javította életminőségünket is.
A Nissan több mint 70 évvel ezelőtt készítette el első elektromos járművét. Az 1940-es években a háború utáni Japánban mindennapos volt a küzdelem az üzemanyag fejadagok által okozott gazdasági következmények, és a közösség mobilitására gyakorolt nyomás miatt.

Azonban az országnak volt egy korlátlanul rendelkezésre álló energiaforrása – a hidroelektromosság. Ez a hatalmas kihasználatlan energiaforrás adta az ötletet a Nissannak, hogy gondoskodjon az ország mobilitásáról, és 1947-ben bemutatta első elektromos járművét a Tamát. Azóta is a Nissan gyártja a világ legfejlettebb elektromos járműveit.

Szeptember 6-án pedig bemutatkozik az új #Nissan #LEAF, a legfrissebb hírekért kövesse az  #ElectrifyTheWorld-t.

Ismét kiemelkedő hónapot zárt a Toyota és a Lexus márka Magyarországon

Az idei év első hét hónapjának eredményeit vizsgálva talán már nem is meglepő, hogy a környezetbarát és alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid modelljeinek páratlan népszerűsége révén hazánkban is szárnyaló Toyota és Lexus ismét elképesztően sikeres hónapot tudhat maga mögött: előbbi júliusban 56.7 százalékkal növelte eladásait, utóbbi 57.7 százalékkal javította értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest a 11.2 százalékkal bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon.

 

A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a Toyota, és prémium márkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus a két márka számára elképesztően sikeres tavalyi év után idén is a hetedik egymást követő hónapban ér el rekordszintű értékesítési eredményeket a magyarországi piacon.

A Toyota júliusban, 749 új autó értékesítésével 7 százalékos piaci részesedést szerezve az ötödik helyen végzett, míg a Lexus 41 autó eladásával 0.4 százalékos részesedést könyvelhetett el a teljes piacon, a két márka együttes piaci részesedése így elérte a 7.4 százalékot. A Lexus egyébiránt a prémium autók piacán 4.3 százalékos piaci részesedéssel az ötödik legnépszerűbb márka volt júliusban, mindezt úgy, hogy a TOP5 prémium márkából rajta kívül csak egyetlen márka növelte eladásait a tavalyi évhez képest, a többiek visszaesést könyvelhettek el.

Az év első hét hónapját tekintve a két japán márka még ennél is jobban teljesít. a 13.2 százalékkal bővülő piacon a Toyota 5405 új autó eladásával, értékesítéseit 57 százalékkal növelve 7.3 százalékos piaci részesedést ért el (ami meggyőző, 2 százalékpontos részesedés növekedést jelent). Eközben a Lexus 362 új autó eladásával, 126.3 százalékos növekedéssel 0.5 százalékos részesedést könyvelhet el a teljes, és 5 százalékos részesedést a 18.3 százalékkal bővülő prémium piacon (2,4 százalékpontos részesedésnövekedés).

„Mindez leegyszerűsítve annyit tesz, hogy január és július között a Toyota négyszer olyan gyorsan növekedett hazánkban, mint a teljes, míg a Lexus hétszer jobban teljesített Magyarországon, mint a prémium piac, így a két márka közös piaci részesedése a teljes piacon elérte a 7.8 százalékot” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A legfontosabb sikertényező továbbra is a piac legszélesebb környezetbarát, trendi, alacsony üzemben tartási költségeket jelentő hibrid modellportfóliója: míg a Lexus esetében valamennyi modellünk elérhető hibrid változatban, és eladásainkban a 98%-ot közelíti a hibridek aránya, a Toyota esetében hét hibrid és egy plug-in hibrid modellt kínálunk, valamennyi fontos szegmenst lefedve, aminek köszönhetően a márka értékesítéseinek mintegy 30%-át teszik ki a hibridek. A hibridek sosem látott népszerűsége ugyanis nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a flottapiacon épp úgy a legdinamikusabban növekvő márkák között vagyunk, mint a magánvásárlók körében” – avat be Varga Zsombor.

A már eddig is szárnyaló Lexus értékesítéseknek egyébiránt a közeljövőben további lendületet adhat, hogy a márka budapesti bemutatóterme után júliusban Szegeden megnyitotta második magyarországi márkakereskedését (a Lexus hálózatfejlesztési stratégiája nem a piacon megszokott mintát követi: míg a legtöbb márka minél hamarabb a legteljesebb földrajzi lefedettség elérésére törekszik, a Lexus márkakereskedések megnyitásának jogát csak a hosszú évek, nem ritkán évtizedek során bizonyított, folyamatosan a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást nyújtó és legmagasabb szintű ügyfél elégedettséget elérő Toyota márkakereskedések kaphatják meg).

Az első félévben a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon egyébiránt az áprilistól megújult, hibrid hajtással is elérhető szegmenselső Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek 19,8%-a), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden korábbinál népszerűbb RAV4 (14,3%), a flottapiacot a hibrid meghajtás révén újrarajzoló Auris (12,8%), a hazai pickup szegmens eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (12,8%), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla (11,2%), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10,3%), és az egyterű szegmens nagy favoritja, a Verso (9,2%) bizonyultak. A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (a Lexus hazai értékesítéseinek 47,5%-a) és RX (35,9%) SUV modellek vitték a prímet, de az idén megújult IS (8,3%) és a GS (5,2%) luxus szedán is jól teljesített. Volumen szempontjából nem olyan jelenetős, imázs tekintetében annál fontosabb az RC kupé (1,4%), míg a kompakt CT (1,4%) értékesítései várhatóan a modell új generációjának idei érkezésével pörögnek majd fel. Az év második felének két legizgalmasabb modellje ugyanakkor kétségtelenül az LC szupersport kupé és az év végén érkező LS luxus szedán lesznek majd a Lexus számára, amelyek rétegmodell révén szintén nem produkálnak majd nagy darabszámot, ám annál inkább öregbítik majd a legendás márka hírnevét.

Japánban már elérhető a hibrid hajtású Suzuki Swift

A Suzuki Motor Corporation 2017. július 12-én, Japánban útjára bocsátotta új, hibrid rendszerrel felszerelt Swift kompakt autójának változatait.

A Suzuki egyedi, Swift HYBRID SG és Swift HYBRID SL új verzióiba beszerelt hibrid rendszere a motor–generátor egységet (Motor Generator Unit, MGU) kombinálja a robotizált kézi váltóval (Auto Gear Shift, AGS). Az MGU kompakt hajtómotor, amely késleltetés nélkül képes nagy mennyiségű energia leadására, az AGS pedig könnyű, kompakt és hatékonyan működő váltó. A hajtás motoregységgel végzett rásegítése mellett a rendszer automatikusan leállítja a motort és elektromos (EV) üzemre vált, ha a jármű állandó sebességgel mozog vagy lassan halad.

A rendszer kétféle vezetési módot tesz lehetővé, így a vezető választhat az energikus vagy az üzemanyag-hatékonyságot célzó vezetési stílus között, ahol gyakrabban használja az EV üzemmódot. A Swift kiváló vezethetőségének megtartása mellett az AGS és az MGU segítségével a kiemelkedő üzemanyag-hatékonyság (3,125 l/100 km*) mellett a közvetlen vezetési élmény is megmarad.

A jármű tömege 1000 kg alatti, így Japánban jogosult a gazdaságos autókra vonatkozó adókedvezményre.

A Swift HYBRID SL variációban a kormányra helyezett váltófülekkel a vezető kiélvezheti a gyorsulás érzését és a sportos váltás élményét is. Ezenfelül alapfelszereltségként érhetők el a fejlett biztonsági funkciók, többek között az ütközések hatását csökkentő kétérzékelős fékasszisztens (Dual Sensor Brake Support, DSBS), amely egy egylencsés kamera és egy lézerszenzor adatainak összevetésével érzékeli a gyalogosokat és az autó előtt haladó járműveket. Biztonsági felszereltségként érhetők el továbbá az SRS függönylégzsákok és az első üléshez tartozó SRS oldallégzsákok.

Először együtt: Balatonfüreden lesz látható a vadonatúj Lexus LS szedán és LC szupersportkupé

A világ vezető prémium hibrid autógyártója, az első félévben 22.2 százalékkal bővülő magyarországi prémium autó piacon értékesítéseit 139.6 százalékkal növelő Lexus augusztus 13-a és 20-a között Balatonfüreden, a Tagore sétányon állítja ki először két vadonatúj, óriási várakozások övezte csúcsmodelljét, a lenyűgöző LS luxus szedánt és az LC szupersportkupét.

 

A nagyközönség augusztus 13. és 20. között Balatonfüreden láthatja először a piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfóliója, autóinak látványos, futurisztikus formavilága és letisztult, kézműves kidolgozottsága révén hazánkban is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntögető japán prémium gyártó, a Lexus két legizgalmasabb, leginkább várt új csúcsmodelljét.

„A Lexus sikerének egyik kulcsa az ügyfeleink legmagasabb színvonalú kiszolgálását alappillérként kezelő vállalati filozófiánk mellett az élvonalbeli dizájnt és kézműves kidolgozottságot a jövőbemutató technológiákkal, a kompromisszumok nélküli minőséggel és a környezetbarát hibrid hajtással ötvöző modellportfóliónk. E portfólió két vadonatúj, hatalmas várakozások övezte tagját, az új LS luxus szedánt és az új LC szupersportkupét most először láthatja majd a hazai nagyközönség, akik e mellett a többi sikermodellünket, köztük az hihetetlenül népszerű NX és RX crossovereket, vagy épp az és IS és GS szedán valamint az RC kupé sportos változatait is megcsodálhatják majd” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

Talán sosem övezett Lexus modellt olyan felfokozott várakozás a vásárlók és a szélesebb közönség részéről, mint ami a Lexus LC szupersport kupé és a LS luxus szedán esetében tapasztalható. Ennek oka talán abban keresendő, hogy jóval többről van szó, mint két gyönyörű autóról: a két vadonatúj csúcsmodell mindent elmond a Lexusról, mint prémium autógyártóról, az egészen különleges, rabul ejtő, jövőbemutató formatervezésen és kézműves, sosem látott prémium kidolgozottságon át a forradalmi műszaki és fejlett technológiai tartalmon keresztül egészen a Lexus azon ambíciójáig, hogy életmód luxusmárkaként tekintsenek rá.

Ahogyan a 28 évvel ezelőtt bemutatott, eredeti LS magát a Lexus márkát is képviselte, úgy a vadonatúj 2018-as LS is a márka dinamikusabb irányvonalát tükrözi. Az LS szedánok minden generációja a modern luxus, a kézműves minőségű kidolgozás, a teljesítmény és a biztonság csúcsát kínálta – akárcsak a sorozat legújabb tagja, amely emellett még mélyebb érzelmeket ébresztő formavilággal és lenyűgöző vezetési élménnyel lép színre. A vadonatúj LS megalkotásához teljesen tiszta lappal kezdett hozzá a Lexus, új szemlélettel képzelve el, milyennek is kell lennie egy igazi zászlóshajónak – mintha a márka mindent most kezdene elölről. A cél nem a Lexus erényeinek továbbfejlesztése volt, hanem hogy túlszárnyalják a világ luxusfogyasztóinak elvárásait. Ugyanakkor az összes eddigi LS modellben létezett egy közös vonás: az Omotenashi, a hagyományos japán vendégszeretet szellemisége. Egy luxusautóban ez azt jelenti, hogy egyaránt törődni kell a vezetővel és az utasokkal, felkészülni az igényeikre, odafigyelni a kényelmükre, és gondoskodni a biztonságukról. Ahogyan Koichi Suga vezető formatervező fogalmaz: “Az LS a Lexus zászlóshajója minden más modellnél érzékletesebben testesíti meg a Lexus történetét és imázsát, és jelképezi a márka lényegét.”

Mindeközben az kézműves Takumi mesterek által épített LC a Lexus globális modellkínálatának új, 2+2 üléses luxuskupéja, a grand tourismo legjobb hagyományainak modern újraértelmezése, egy kupé, amely nem a versenypályára, hanem a közútra termett. Vezethetőségét, közvetlenségét és kényelmét a világ legnagyobb kihívást jelentő, legizgalmasabb útszakaszain finomították, így különösen sok örömöt okoz vezetőjének: a modellt minden aspektusában úgy tervezték, hogy egyedülálló vezetési élményt nyújtson, miután a Lexus folyamatosan tökéletesítette az LC teljesítményének, vezethetőségének és rugózási komfortjának minden aspektusát.

Azt, hogy a két modell egyben a márka jövőjét is képviseli, nem csupán a LC és LS esetében egyaránt többszörösen díjnyertes, iránymutató dizájn mutatja, hanem az is, hogy ez a két első Lexus modell, amely számos jövőbemutató technológia, vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszer, valamint a legújabb 5 literes V8-as motor mellett megkapta a világ legfejlettebb hibrid hajtását, a világ vezető hibrid márkájának többfázisú hibrid rendszerét (Lexus Multi Stage Hybrid) is, amely forradalmasítja a hibrid hajtásláncok teljesítményleadását. A rendszer négylépcsős fordulatszám-módosító berendezéssel egészíti ki a Lexus Hybrid Drive egységet, amely egy 3,5 literes V6-os benzinmotorból és két villanymotorból áll.

Az így létrehozott rendszer közvetlenebb módon reagál a vezető utasításaira, megnő a dinamikus teljesítmény és a vezetési élmény, miközben fennmarad a Lexus hibridektől megszokott kifinomult, takarékos viselkedés. A hagyományos full hybrid gépkocsikban a villanymotor egy fordulatszámcsökkentő áttételen keresztül erősíti fel a belső égésű motor teljesítményét; az új többfázisú hibrid rendszer esetében azonban a V6 benzinmotor és a villanymotor teljesítménye egyaránt felerősíthető a négylépcsős fordulatszám-módosító egység révén, így álló helyzetből gyorsítva jóval nagyobb mértékű hajtóerő generálható, miközben érvényesüll a Lexus Hybrid Drive hajtásláncokat legendássá tevő kifinomult, takarékos üzem, még kedvezőbb környezeti teljesítmény mellett.

Utóbbi egyébiránt már csak azért is fontos, mert a Lexus a világ vezető prémium hibrid gyártójaként több környezetbarát, városi használat során akár 70%-ban tisztán elektromos üzemben működő hibrid autót értékesített világszerte, mint valamennyi prémium versenytársa együttvéve. A hibrid technológia népszerűségének robbanásszerű növekedése ennek köszönhetően nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a magyarországi prémium hibrid piac értékesítéseinek 71,8%-át jegyző Lexus az idei év első félévében a prémium piaci növekedés üteménél hatszor gyorsabban tudta növelni értékesítéseit: a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló márka első féléves hazai eladásainak 98%-át ugyanis a hibrid autók tették ki.

Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz bemutatóterme Budaörsön nyílik

A Formula 1 Magyar Nagydíj időmérő edzése után a Mercedes-AMG Petronas Formula One Team pilótája, Valtteri Bottas ünnepélyes ceremónia keretében segédkezett a néhány hónapon belül megnyíló budaörsi Mercedes-Benz Hovány bemutatóterem alapkövének letételénél.

A teljes mértékben magyar tulajdonban lévő Hovány Csoport július 29-én fektette le az új Mercedes-Benz Hovány bemutatóterem alapkövét. A létesítmény első építőelemeként szolgáló időkapszulába Valtteri Bottas az általa dedikált baseball sapkáját helyezte el.

A pilóta nem csak egy tárgy képében hagyott személyes emléket a helyszínen, hiszen a tenyérlenyomatát is az időkapszulát külső természeti hatásoktól védő borításon hagyta. Hozzá a Hovány Csoport alapítója és tulajdonosa, Hovány Márton, valamint a Mercedes-Benz Hungária ügyvezető igazgatója, Jörg Schmidt is csatlakozott, akik csillag alakzatban hagytak tenyérlenyomatot a pilótáé mellett.

A 22 ezer négyzetméteres telken hamarosan több mint 6500 négyzetméter területű bemutatóterem és szervizműhely építése veszi kezdetét, melynek célja a csillagos márka dinamikusan növekvő magyarországi eladásainak kiszolgálása, valamint a szervizkapacitás növelése. Európa egyik legkorszerűbb Mercedes-Benz szalonjában személygépkocsi és haszongépjármű értékesítés is zajlik majd.

„Az értékesítéshez kapcsolódó összes szolgáltatás elérhető lesz a legújabb és eddigi legkorszerűbb szalonunkban, mely maximálisan kielégíti majd ügyfeleink igényeit. Többek között AMG Performace Center, valamint a smart értékesítése is helyet kap majd a Hovány Csoport számára mérföldkőnek számító, több mint 2,5 milliárd forintos beruházásban” – mondta el Hovány Márton, a Hovány Csoport alapítója és tulajdonosa.

A beruházás nem csak a két cég 10 évre visszanyúló együttműködése, hanem a hazai gazdaság szempontjából is jelentős. Az összesen 2,5 milliárd forintnyi befektetéssel az induláskor több mint 60 munkahelyet teremt a térségben a Hovány Csoport.

„Rendkívül büszkék vagyunk erre a jelentős magyar beruházásra és a Hovány Csoport hosszútávú elköteleződésére. Biztos vagyok benne, hogy Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz bemutatótermének alapköve egy valódi sikertörténet kezdetét szimbolizálja” – mondta el Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

LEGFRISSEBB

Megtaláltuk a DeLorean-t, amely mindhárom Back to the Future részben szerepelt

0
Los Angeles-ben, a Petersen Automotive Museum-ban van kiállítva az a filmes kellék DeLorean DMC-12, amely a Vissza a jövőbe trilógia mindegyik epizódjában szerepelt. A teljes...

TESZTJEINK