AutóAddikt Autóteszt Opel Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo Start/Stop 4×4 Innovation – minek...

[TESZT] Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo Start/Stop 4×4 Innovation – minek ide OPC?

Sietve jegyezzük meg, máris az elején: OPC már nem is lesz, viszont akad majd helyette GSI. Mint ismeretes, az Opel Performance Center elnevezést felváltja a régebbi, már kultikussá lett GSI plakett, de ez még a jövő zenéje – addig is itt van nekünk a remek Opel Insignia Grand Sport csúcsmodell, a 2 literes benzinessel szerelt, 260 lovas összkerekes verzió. Teszteltük.

Első intuícióinkat még a pár hónappal ezelőtti, tavaly levezényelt menetpróbán szereztük, jól emlékszünk, hazafelé pontosan egy ilyenfelszereltségű modellel autóztunk pályán, valamint kanyargós, dimbes-dombos mellékutakon. Már akkor megállapítást nyert, hogy az Opel Insignia Grand Sport 2.0 jóval túlmutat határain, főként, hogy nem sokkal a sajtóesemény előtt még egy utolsó körre elvittük a remek OPC Insignia-t is. Óhatatlanul összehasonlítgattuk, nyilván a teljesítményt előtérbe helyezve, és még mi magunk is meglepődtünk.

Légies, könnyed az új Opel Insignia Grand Sport 2.0. Ez tény, de az adatok is alátámasztják: végre sikerült az a már régóta hiányzó súlycsökkentés, melynek révén ténylegesen érezhetők a dinamikus ismérvek. No és persze maga a karosszéria is egy remekmű, minden túlzás nélkül: az újragondolt Insignia kecses, a Grand Sport elnevezéshez hűen tényleg dinamikát sugall a megvalósítás minden téren.

Főként a szekesztőségünkhöz érkezett Opel Insignia Grand Sport 2.0 tesztautónál követett el mindent az Opel hazai képviselete, hogy a konfigurálás a maximumot hozza mind látványban, mind pedig hangulatérzetben. Eleve a piros színválasztás zseniális, a 20-as felnik még laposabbá teszik az amúgy sem túl magas, 1455 milliméteres karosszériát.

Belevaló és sportos: hű az elnevezéshez

Elölről most még morcosabb tekintettel bír így az Opel Insignia Grand Sport 2.0, az alapvető optikai kialakítások megmaradtak alaphelyzetben (elvégre ez nem hivatalos sportosra hangolt modell, ahogy feljebb írtuk, arra majd ott lesz a GSI). Ahhoz, hogy még az amúgy sem elenyésző jellegű összhatás mellé még prémiumérzet is társulhasson, több ponton találkozunk krómberakásokkal, díszcsíkokkal és egyéb csillogó részletekkel.

Egyértelmű, hogy az új Opel Insignia minden korábbi előnyét hordozza az előző modellnek. Persze nehéz így, egyetlen modellvariáció kapcsán máris verdiktet írni, de mivel még több Insignia modell várakozik arra, hogy tesztet írhassunk róla, ezért nyilván sok-sok tapasztalatot szerzünk majd az elkövetkezendő hónapok során.

Az enteriőr letisztultabb, komolyabb lett az újh Opel Insignia Grand Sport 2.0-nál. Minden átláthatóbb, ténylegesen a sofőr keze alá dolgoznak a részegységek, a műszerfal átgondoltabb, kiforrottabb lett. Sportos elemekből hiány nincs, kezdve a sportos felhangú ülésektől egészen az alsó egyenes ívű kormánykerék fogásáig.

Annak rendje s módja szerint az Opel Insignia Grand Sport 2.0 sportpedálokkal bír, ami nem meglepő, hiszen ennél a modellnél jóval visszafogottabb verzióknál is találkozhatunk ezzel a kivitellel. A 8 sebességes automataváltó karja szintén jól kézre esik, akár 2 ujjal is pöckölhetjük a sebességeket, ha épp úgy gondoljuk, manuális megoldást alkalmazunk vezetés közben.

Nagyobb a beltér, de azért kell némi kompromisszum

Fejtér tekintetében még mindig kompromisszumokat kell kötnünk, ha hátra telepedünk be utazáshoz: bár az utaskabin tágasabb és szellősebb hatást hordoz, mint a korábbiakban, mégis az átlagosnál kicsit masszívabb testalkattal bizony érezhetők a korlátok. Ugyanakkor ha hátul két tagbaszakadtabb utazó ül, relatíve kényelmesen utazhatnak akár hosszabb távolságon is, jó komfortérzettel.

Érdekes, hogy első blikkre azt mondtuk volna, hogy az új Opel Insignia Grand Sport 2.0 csomagtere öblösebb lett a korábbi verzióhoz képest. Nagyot tévedtünk, ugyanis 10 literrel kisebb kapacitással rendelkezik a rakfelület, 490 literesre csökkent a befogadóképesség. Viszont az tény, hogy a rakodóhely jelen esetben jobban kihasználható, hiszen a mélység optimálisabb lett, a hosszból lecsíptek, így nem kell tornamutatványokat végezni akkor, amikor egy hátrébb csúszott szatyrot kell kihalászni a hátsó üléstámlák tövéből.

2 liter+turbó=260 LE

260 lóerőt produkál a sornégyes turbós benzines, mindezt 5300-as percenkénti fordulatszámon adja le az aggregát. Az összlökettérfogat 1998 köbcentiméter, a sűrítési arány 9.5:1, a csúcsnyomaték pedig kereken 400 Newtonméter (2500-4000 RPM).

Fenti értékek máris éreztetik, hogy az Opel Insignia Grand Sport 2.0 ténylegesen ereje teljében van, közelít a korábbi, kifutó Insignia OPC 325 lovas teljesítményéhez – számoljuk azért hozzá, hogy ott jelentős súlytöbbletet kellett mozgatnia a hathengeresnek.

Meggyőző 0-100 km/h sprintet produkált az Opel Insignia Grand Sport 2.0 tesztautó, a gyári 7.3-as adatot megdöntöttük, 7.1 másodpercet futottunk. Ehhez nagyban hozzátett az új fejlesztésű, 8 sebességes automataváltó, amely végre ténylegesen akkor kapcsolgatja a fokozatokat, amikor érzésre szeretnénk, hogy megtörténjen. Lágy, kifinomult szerkezet ez, amely rendkívül jól érzékeli vezetési stílusunkat, felmérvén, hogy mikor ildomos a vissza- vagy épp magasabb fokozatba váltás. Ennek megfelelően nem volt semmiféle hiányérzetünk akkor sem, ha épp egy combos előzést, vagy egy intenzívebb gyorsítást szerettünk volna kivitelezni.

 

Mindig is erős volt az Opel a futóművek tálalásában, a tesztelt Opel Insignia Grand Sport 2.0 esetében sincs ez másképp: az állítható, remekül testreszabható adaptív futómű lengéscsillapítása csillagos ötös, a kanyarstabilitás szintén figyelemre méltó.

Érezhető a súlycsökkentés

Fogyasztás terén is sikerült az áttörés: az Opel Insignia Grand Sport 2.0 teljesítményéhez képest visszafogottan kortyolt a 95-ösből, ugyanis az előirányzott 11.3 literes városi fogyasztást (gyári adat) jócskán alulmúltuk, 9.3 litert kaptunk átlagra. Országúti tempónál 6.8 litert rögzítettünk 100 kilométerre – tegyük persze hozzá, hogy teljesen hétköznapi, normál vezetési stílust alkalmaztunk.

2017 Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 260 LE @ 5300 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2500-4000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4897 mm

Szélesség: 1863 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2829 mm

Első gumik mérete: 245/35 R20

Hátsó gumik mérete: 245/35 R20

Tömeg, üresen: 1608 kg

Megengedett össztömeg: 2295 kg

Csomagtartó mérete: 490 liter, 1450 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.3 s (gyári), 7.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.3 l/100 km

Országúti: 6.8 l/100 km

Vegyes: 7.5 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 11.2 l/100km

Országúti: 7.1 l/100km

Vegyes: 8.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 197 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szóljon hozzá!