Főoldal Blog Oldal: 307

200 millió euróból fejleszti lipcsei gyárát a BMW Group

A vállalatcsoport a karosszériagyártó- és összeszerelő létesítmény korszerűsítésével, valamint a fényezőüzem kibővítésével készül fel a BMW jövőbeni modellgenerációinak tömegtermelésére. A 2018 elején kezdődő fejlesztési munkálatok a tervek szerint 2020-ig tartanak.

Az elkövetkező néhány évben a BMW Group újabb 200 millió eurót invesztál Lipcsében működő gyárába. A 2018 elején kezdődő fejlesztési munkálatok során a vállalatcsoport a fényezőüzem kibővítését, valamint a karosszériagyártó- és összeszerelő létesítmény korszerűsítését hajtja végre. A tervek szerint 2020-ban kiteljesedő beruházás újításai az építkezés végeztével azonnal munkába állnak majd. Az átfogó fejlesztéssel a bajor prémiummárka célzottan készíti fel kelet-németországi üzemét a BMW jövőbeni modellgenerációinak sorozatgyártására.

„Őszinte örömmel tölt el bennünket a Lipcsében készülő BMW modelleket övező töretlen, világméretű népszerűség. Az üzem újabb átfogó fejlesztése egy fontos mérföldkő annak érdekében, hogy versenyképes gyártási technológiáinkkal a jövőben is folytatni tudjuk a BMW modellgenerációinak tömegtermelését” – nyilatkozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. A létesítmény átfogó fejlesztése nem csupán rugalmasabbá teszi a termelést, de a gyártási mennyiség jövőbeni növelésére is lehetőséget biztosít.

A lipcsei gyár fejlesztési munkálatainak középpontjában a fényezőüzem kibővítése áll, amely a legújabb karosszéria-fényező technológiák rendszerbe állítását is magába foglalja – a hosszú távon fenntartható gyártási hatékonyság újabb mércéjeként.

[TESZT] Ford Mondeo 2.0 TDCi biturbo PowerShift ST Line – sportos szellemiséggel felruházott családbarát kombi

Olvasóink biztosan jól emlékeznek, hogy anno az elsők közt teszteltük a Ford Mondeo Vignale kombiját. Mikor is volt ez? Idén szeptemberben lesz kettő éve, azóta viszonylag sok víz lefolyt a Dunán, a Mondeo koncepció nem sokban változott. Azonban megérkezett az újdonságként aposztrofálható ST Line felszereltség, amely sokak számára vonzó választási alternatívát jelenthet.

Nem fogunk jelen cikkünkben bő lére ereszteni semmit, ami a Mondeo küllemét illeti, hiszen már több ízben bemutattuk az autót az Autóaddikt.hu hasábjain, érdemes IDE, IDE és IDE is kattintgatni. Sőt, a Mondeo 2014-es spanyolországi nemzetközi bemutatóján is részt vettünk. Most viszont sokkal inkább érdekes lehet, hogy mit is hordoz maga az ST Line pakett (hogy stílszerűen azért megmaradjunk a németnél), no meg hát ez a nóvum egyértelműen. Mindemellett természetesen a 2 literes biturbó gázolajos aggregátról is szólunk majd.

Az ST Line tehát nem összetévesztendő a hagyományos értelemben vett ST-vel, ugyanis ez – ahogyan feljebb is említést tettünk róla – egy olyan felszereltségi szint, csomag, opció, amely az ST vonalat képviseli szó szerint. Tehát „utcaibb” teljesítménnyel felruházott modellhez lehet rendelni sportosabb küllemet, felnik, szpoilerek, dögösebb kiegészítők tekintetében.

Még tavaly, 2016-ban debütált először a Ford Mondeo ST Line, mégpedig a Goodwood Festival of Speed alkalmával.

A Mondeo ST‑Line a legfrissebb szereplője a Ford 2015-től bevezetett ST-Line modellcsaládjának, amelynek merész stílusa a Ford Performance modellek hangulatát idézi; az autó erős, mégis takarékos EcoBoost benzines és TDCi dízelmotorokat kínál 150-240 lóerő teljesítmény-tartományban.

Mindent a lendületes külsőért

A sportfutóművel, egyedi karosszériaelemekkel, 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal, sportülésekkel, perforált bőrrel borított kormánykerékkel és könnyűfém pedálokkal felszerelt új Mondeo ST-Line már 8.980.000 Ft-ért megrendelhető.

Az új Mondeo ST-Line egyaránt megrendelhető négyajtós, ötajtós és kombi karosszériával, amelyek megjelenését a Ford Performance által ihletett stíluselemek dobják fel – nézzük ezek részletezését!

    • Ragyogó feketére fényezett, méhsejt-mintázatú felső és alsó hűtőrács; fényvezető elemként kialakított LED nappali menetfény és új szögletes formavilágú ködfényszórók
    • Légterelő az első lökhárítón és oldalsó légterelő szoknyák a karosszéria színére fényezve; sportos hátsó lökhárító ragyogó feketére fényezett, diffúzor-stílusú betéttel; ezüstszínű kipufogóvégződés-keretek*Az ablakok alatt végigfutó fekete övvonal; ST-Line emblémák az első sárvédőkön
    • Új, 18 colos könnyűfém keréktárcsák fényes, csiszolt felületkezeléssel; 19 colos könnyűfém keréktárcsák Rock Metallic Grey fényezéssel
    • Sportülések szövetkárpitozással vagy részleges bőrkárpitozással és egyedi vörös öltésekkel; perforált bőrrel borított ST-stílusú kormánykerék; fekete dekorációs betétek az ajtók belső borításán
    • Sportos váltógomb a manuális sebességváltókhoz; ST-Line küszöbdíszlécek
      Széria hátsó tetőlégterelő a kombi változathoz, opcionális hátsó tetőlégterelő az ötajtós kivitelhez
    • Az új ST-Line modellcsalád többi tagjához hasonlóan a Mondeo ST-Line is kizárólag nagy teljesítményű motorváltozatokkal kapható, amelyek jól illenek a 10 mm-rel leültetett sportfutómű által megalapozott menetdinamikához.A Ford PowerShift hatfokozatú automata sebességváltóval szerelt Mondeo ST-Line modellben a sebességfokozatok a kormány mögött található váltófülekkel is kapcsolhatók.Egyébként az autó kínálatában a Ford Intelligens Összkerékhajtása is szerepel; ez az opció a hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozó 150 lóerős, 2,0 literes TDCi dízelmotorhoz és a hatfokozatú PowerShift automata sebességváltóhoz csatlakozó 180 lóerős motorváltozathoz rendelhető meg.Ez a technológia észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon.

A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

 

A teljesítmény sem hétköznapi. Főként, ha egy dízel kombi tekintetében vizsgálódunk

S ha már konkrétan szó esett a hajtásláncról, nézzük, mivel domborított a Ford Mondeo 2.0 TDCi biturbo PowerShift ST Line tesztautó! Négyhengeres, soros elrendezésű közös nyomócsöves TDCi dízelmotort kapott az autó, 210 lóerős maximális teljesítménnyel, ami 3750 percenkénti fordulatszámon érkezik. Mindehhez tekintélyes nyomatékcsúcs társul, 450 Newtonméter képében érkezik az erőhatás, méghozzá 2000 és 2500 közti percenkénti fordulatszámon.

A duplakuplungos PowerShift automata kellően jól teszi dolgát, ez már az új generáció ténylegesen: a fokozatok optimálisak, mindig az aktuális viszonyokhoz alkalmazkodik a rendszer – érzésre szinte nincsen olyan szituáció, amikor ne teljesítene optimálisan. Gyorsításnál kellően rövid áttételezések, masszív pedálkezeléssel közvetlen, csúszásmentes gázreakciók érkeznek, ha előznénk, nincs gondolkodás a visszakapcsolást illetően.

A kettős turbóval lélegeztetett erőforrás tehát szinte nulla turbólyukkal és száz százalékosan egyenletesen épülő nyomatékgörbével játszik, a szufla nem igazán akar elfogyni, maximum 5000 felé tartva már érződik a lanyhulás. Itt viszont a precíz elektronikakezelés rögvest közbeavatkozik, és ügyesen korrigál, leplez a megfelelő sebességfokozat kiválasztásával.

Fogyasztás, hétköznapi használat

Meglepő módon a tesztelt Ford Mondeo 2.0 TDCi biturbo PowerShift ST Line fogyasztása még dinamikusabb használattal sem szökött az egekig: városi környezetben 6.6, országúton 4.6 literes átlagot rögzítettünk 100 kilométeren.

Árak

A cikkben szereplő Ford Mondeo 2.0 TDCi biturbo PowerShift ST Line listaára 11 355 000 forint, az ötajtós verzióhoz képest mindössze 200 000 forint a felár.

2017 Ford Mondeo 2.0 TDCi biturbo PowerShift ST Line specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, dupla turbóval

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 210 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 2000-2500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú duplakuplungos automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4867 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1482 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/45 R18

Hátsó gumik mérete: 235/45 R18

Tömeg, üresen: 1544 kg

Megengedett össztömeg: 2330 kg

Csomagtartó mérete: 525 liter, 1630 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 228 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.1 s (gyári), 8.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.6 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 5.5 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.0 l/100km

Országúti: 4.7 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 134 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

3.7 százalékkal nőtt a Ford európai értékesítése 2017 első felében

A Ford összesen 128.400 járművet értékesített júniusban, 1 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év azonos időszakában, de az idei első féléves eladások még így is 3.7 százalékkal múlják felül a 2016-os eredményt a márka 20 legnagyobb európai piacán.

Különösen eredményesnek nevezhető a Ford SUV-értékesítése, ami 29 százalékkal, összesen 122.800 darabra nőtt az Euro 20 piacokon 2017 első félévében, és a júniusi eredmény is közel 21 százalékkal, 22.500 darabra gyarapodott.

A Kuga 28 százalékos növekedést produkált júniusban, így 2008-as bemutatása óta ez volt a modell legerősebb júniusa; a Ford EcoSport értékesítése 9 százalékkal 6000 darabra nőtt júniusban, vagyis 2014-es színre lépése óta ez volt az EcoSport legeredményesebb júniusa.

„A június erős hónapnak bizonyult az SUV-kategóriában – különösen a Kuga esetében –, akárcsak a haszongépjárműveknél” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A vadonatúj Fiesta-modellek kiszállítása júliusban kezdődik, és biztosan állíthatjuk, hogy a vásárlók imádni fogják az autót. Az előző generációs Fiesta már az év első hónapjaiban is remek értékesítési eredményeket produkált, így márciusban ez a modell lett Európa legkelendőbb autója. Mindent egybevetve robusztus első félévet zártunk 2017-ben.”

A Ford júniusi haszongépjármű-értékesítése 13,1 százalékkal nőtt az Euro 20 piacokon, így a Ford továbbra is Európa első számú haszongépjármű-márkája. A Ford 9 százalékkal több haszongépjárművet értékesített az idei első félévben, mint 2016 azonos időszakában.

A Ford Ranger eladásai 3 százalékkal, 3700 darabra nőttek júniusban. Mind az első félévi, mint a júniusi értékesítési eredmény minden idők legjobbjának számít a Ranger történetében.

Ugyanakkor a Ford nagy teljesítményű modelljeinek – Fiesta ST, Focus ST, Focus RS, Mustang és GT – értékesítése is 5 százalékot erősödött, így 2017 első félévében 26.300 ilyen jármű talált gazdára az Euro 20 piacokon.

Mindemellett a gazdag felszereltségű modellváltozatok – a Titanium, a Vignale, az ST-Line, az ST és RS kivitelek – tették ki az Euro 20 piacokon értékesített mennyiség 64 százalékát, ami 3 százalékpontos javulást jelez a tavalyi eredményhez képest. Június hónapban ez a javulás 5 százalékpontot tett ki, vagyis az arány 67 százalék volt.

Az első félévben a Ford sikeresen növelte piaci részesedését öt legnagyobb európai piacán: Nagy-Britanniában 14,2 százalékkal, Németországban 7,7 százalékkal, Olaszországban 7,3 százalékkal, Spanyolországban 6,3 százalékkal, Franciaországban pedig 4,7 százalékkal. Magyarországon pedig a Ford közel 8000 darabos eredményével, 12.22 százalékos első féléves részesedéssel ismét megszerezte a piaci elsőséget.

Magyarország – Kiemelkedően sikeres első félév

„Magyarországon a Ford sikerhez kiemelkedően járult hozzá a kifutó Fiesta, valamint a látványosan növekvő SUV szegmensben versenyző 3 Ford modell, a Kuga, az EcoSport és az Edge népszerűsége” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezetője.

„A kishaszongépjármű piacon tapasztalható 12.4 százalékos csökkenés ellenére a Ford haszongépjárművei iránti töretlen a kereslet, melynek eredményeként a Ford az első félévben 2155 darabbal 24.3 százalékos részesedéssel zártunk az élen” – tette hozzá a szakember.

5.2 millió kiszállítást teljesített a Volkswagen-csoport 2017 első felében

Június végéig a Volkswagen-csoport közel 5.2 millió járművet adott át ügyfeleinek. Ez az előző év hasonló időszakához képest 0.8 százalékos bővülésnek felel meg. Június hónapban a kiszállítások 4.2 százalékkal 920 700 darabra emelkedtek.

„Kiemelkedő eredményekkel zártuk a júniusi hónapot, a tavalyi évvel összehasonlítva a Csoport összes márkájánál emelkedtek a kiszállítások” – nyilatkozta Fred Kappler, a Volkswagen AG értékesítés területéért felelős vezetője. „A kulcsfontosságú régiókban tapasztalt stabil növekedés láttán bizakodva várjuk az év második felét” – tette hozzá Kappler

Európában a konszern kiszállításai tovább nőttek. Júniusban összesen 411 700 (+3,1 százalék) járművet vehettek át az ügyfelek, a teljes hat hónapot vizsgálva pedig 3,5 százalékkal több kiszállítást teljesítettek a márkák. A növekedés motorja továbbra is a közép – és kelet-európai régió, ahol a júniusban teljesített 67 000 kiszállítás 13,2 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakában regisztrált eredményt. Ezen belül is kiemelkedő Oroszország (+14,8 százalék), Csehország és Lengyelország eredménye. Míg a kulcsfontosságú nyugat-európai piacokon emelkedtek a kiszállítások (+1,4 százalék), addig a németországi hazai piacon 2,3 százalékkal estek vissza a konszern eredményei júniusban. Ez a csökkenés azonban kisebb volt, mint a teljes személyautó piacot érintő visszaesés mértéke.

Az észak-amerikai régióban a Volkswagen-csoport jelentős, 9,1 százalékos bővülést ért el júniusban, itt összesen 83 900 ügyfél vehette át új járművét ebben a hónapban. Különösen Kanada és az Egyesült Államok (+9,8 százalék) piacain teljesítettek kiemelkedően a márkák, a térség kitűnő eredményei mögött e két piac jó teljesítménye áll. Az év elejétől június végéig a konszern 461 400 járművet adott át ügyfeleinek Észak-Amerikában, ez 3,9 százalékos növekedésnek felel meg. A dél-amerikai térségben tapasztalt pozitív tendencia is tovább folytatódik, az első félévben a konszernhez tartozó márkák kínálatából 248 300 modellt vehettek át tulajdonosaik, amely kétszámjegyű, 11,4 százalékos emelkedés. Ezek közül 43 700 jármű (+21,7 százalék) júniusban került kiszállításra. A kiszállítások bővülése a Brazíliában (+12,4 százalék) tapasztalt pozitív folyamatoknak is köszönhető.

Az ázsiai és csendes-óceáni térségben közel 2 millió járművet szállítottak ki az év első felében (-2,7 százalék), egyedül június hónapban 347 000 járművet (+4,1 százalék) vehettek át tulajdonosaik. Kínában a konszern június hónapban 315 300 kiszállítást teljesített, amely az előző évhez viszonyítva 5,2 százalékos bővülés. Az év első felének eredményeit azonban meghatározta a gyengébb első negyedév. Az év első hat hónapjában Kínában több, mint 1,8 millió járművet (-1,9 százalék) adott át ügyfeleinek a Volkswagen-csoport.

A Volkswagen-csoport kiszállításainak áttekintése:

Kiszállítások

piaconként

2017. június 2016. június Változás (%) 2017. január – június 2016. január – június Változás (%)
Európa 411 700 399 200 +3,1 2 271 800 2 195 500 +3,5
Nyugat-Európa 344 700 340 000 +1,4 1 905 800 1 871 400 +1,8
Németország 124 400 127 400 -2,3 678 600 685 100 -1,0
Közép-és Kelet-Európa 67 000 59 100 +13,2 366 000 324 100 +12,9
Oroszország 16 700 14 500 +14,8 85 800 78 300 +9,5
Észak-Amerika 83 900 76 900 +9,1 461 400 444 100 +3,9
Amerikai Egyesült Államok 51 600 47 000 +9,8 293 400 273 800 +7,2
Dél-Amerika 43 700 35 900 +21,7 248 300 223 000 +11,4
Brazília 25 700 22 900 +12,4 142 300 141 700 +0,4
Ázsia és csendes-óceáni térség 347 000 333 400 +4,1 1 986 200 2 041 900 -2,7
Kína 315 300 299 800 +5,2 1 826 000 1 862 100 -1,9
Világszerte összesen 920 700 883 300 +4,2 5 155 600 5 115 900 +0,8

 

Kiszállítások

márkánként

2017. június 2016. június Változás (%) 2017. január – június 2016. január – június Változás (%)
Volkswagen Személyautók 512 700 492 800 +4,0 2 935 100 2 924 900 +0,3
Audi 170 600 169 000 +1,0 909 000 953 300 -4,7
ŠKODA 105 200 98 800 +6,5 585 000 569 400 +2,8
SEAT 45 200 40 100 +12,6 246 500 216 800 +13,7
Porsche 22 500 20 300 +10,8 126 500 118 000 +7,2
Volkswagen Haszonjárművek 45 000 43 700 +3,1 249 800 237 900 +5,0
MAN 9 800 9 100 +7,2 52 700 49 300 +6,9
Scania 8 300 8 100 +1,7 43 600 40 300 +8,2
Volkswagen-csoport összesen 920 700 883 300 +4,2 5 155 600 5 115 900 +0,8

Új shuttle szolgáltatást tesztel a SEAT a Shotl start-up és a Moventis közlekedési vállalatokkal

A SEAT a Shotl start-up vállalkozással és a Moventis and Media Urban SL közlekedési vállalattal együttműködésben shuttle szolgáltatást nyújt Sant Cugat del Vallesben, Barcelona északi elővárosában.

Így ez lett az egyik város Spanyolországban azok között, amelyek referenciát jelentő, intelligens városokká válhatnak. A megosztott mobilitási kezdeményezés, amely egy hónapig teszt jelleggel működik, a valós idejű igényekhez alkalmazkodó útvonalakat kínál. A szolgáltatás keretében használt gépkocsi egy SEAT Alhambra, a SEAT által rendelkezésre bocsátott egyterű.

Annak érdekében, hogy a hatékonyabb városi mobilitási szolgáltatást tanulmányozhassák, amelyik megoldhatja a mobilitás néhány meglévő problémáját, mint a forgalmi torlódások, és néhány buszjárat hatékonysága, a teszt-üzemeltetést július második felében és szeptember első felében működtetik Can Barat előváros és Volpalleres vasútállomás között. Ez hatékony alternatívát jelent a rendszertelen igénybevételű és alacsony utas-számú busz szolgáltatás mellett.

Ezzel a projekttel a SEAT tovább erősíti a könnyen használható mobilitási ökorendszer stratégiáját azáltal, hogy a SEAT Alhambrával igény szerint lekérhető ingajárat szolgáltatást nyújt. A felhasználók a Shotl alkalmazáson keresztül kérhetik a szolgáltatást, ami egyben tájékoztatja őket a várható várakozási időről, és a célba történő megérkezésükről. A rendszer egyesíti az igényeket, és megkönnyíti a közlekedést, az eredmény pedig a hatékony és hálózatban összekapcsolt mobilitás lehet. A szolgáltatást a személyi állomány biztosításával és koordinálásával a

Moventis, Sant Cugat város tömegközlekedési vállalata adja. Ezzel a lépéssel a Moventis megerősíti az innováció iráni elkötelezettségét a mobilitás szélesebb értelmű koncepciója keretében.

Ennek az úttörő jellegű szolgáltatásnak a tudományos jellegű kísérleti fázisát 2017-ben a CARNET jelentette, ami a SEAT, a Volkswagen Kutatási Csoport és a Katalán Műszaki Egyetem (UPC) által létrehozott városi mobilitási kutatás volt azzal a céllal, hogy megvizsgálja a Barcelonában a jövőben használható mobilitási megoldásokat. Ezt a kísérletet a Katalán Autóklubbal (RACC) és a Shotl-al együttműködve valósították meg, ahol is a Katalán Műszaki Egyetem diákjait és a RACC autóklub személyzetét a célpontjaikhoz hasonló útvonalon közlekedő utasokkal együtt szállították ingajárat jelleggel.

2016 novemberében a barcelonai világkongresszuson, ahol a Barcelonai Intelligens Ingajárat koncepció addig elért eredményeket bemutatták, egy szimuláció azt bizonyította be, hogy az ilyen, kérésre és igény szerint működtetett közlekedési rendszerben 500 gépkocsival és átlagosan 4,5 utassal közlekedve 2.000 magán gépkocsit lehetne helyettesíteni a csúcsidőszakban. Ez a széndioxid kibocsátás csökkentését eredményezné, és jelentősen egyszerűsítené egész Barcelona mobilitását. Ebben az összefüggésben a SEAT, a Shotl és a Moventis kísérleti szolgáltatása Sant Cugat del Valles lakosai számára hatékonyabb, fenntartható és digitalizált mobilitást mutat be. Ez a kísérlet lehetővé teszi a közlekedési szokások tanulmányozását és elemzését, újabb innovatív megoldások kidolgozását, illetve megerősíti a SEAT, mint az összekapcsolhatóság területén mértékadó autógyártó helyzetét.

Nissan LEAF: az egyszerű dolgok is lehetnek lenyűgözőek

A Nissan bejelentette, hogy a várva-várt Nissan LEAF-fel a forradalmi technológiát képviselő e-Pedal is bemutatkozik, mely teljesen átalakítja a vezetés élményét.

 

A középkonzolon található kapcsoló átállításával a gázpedál e-Pedal üzemmódra vált, ilyenkor a vezető az e-Pedalt használhatja a gyorsításhoz, a lassításhoz és a megálláshoz* is. Az e-Pedal az első olyan kezelőpedál, mely lehetővé teszi a vezetőnek, hogy az autót teljesen megállítsa, akár lejtőn is, és egy helyben tartsa a járművet az emelkedőkön és lejtőkön, majd azonnal gyorsíthasson, ha szeretne.

A vezetés során felmerülő helyzetek 90%-át ezzel az egy pedállal oldhatják meg a vezetők, így a vezetés feladata érdekesebbé és kevésbé fárasztóvá válik. Segítségével nem kell majd átlépni az egyik pedálról a másikra sűrű forgalomban és városi utakon való vezetés közben sem, így egyszerűbbé és szórakoztatóbbá válik a vezetés.

Az e-Pedal technológia egy újabb fontos mérföldkő a Nissan azon törekvésében, hogy a nagy példányszámban gyártott járműveiben is elérhetővé tegye a fejlett vezetéstámogató technológiákat. A biztonságosabb és egyben élvezetesebb közlekedést ígérő technológiák szerves részét képezik a Nissan Intelligent Mobility jövőképének. Ez a jövőkép foglalja össze a vállalatnak az autóhasználattal, az alkalmazott hajtásrendszerekkel, valamint az autók társadalmi integrációjával kapcsolatos fejlesztési terveit.

A Nissan LEAF – a világ első tömeggyártású elektromos járműve – bemutatásával a Nissan az elektromos járművek mozgalmának úttörője lett. Ma a Nissan LEAF a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos járműve, melyből már több mint 277 000 példány talált gazdára világszerte.

Szélturbinákkal termelt árammal állít elő hidrogént a Toyota

Egyre többet hallani a hidrogénről, mint a jövő potenciális abszolút zöld energiaforrásáról. A hidrogén üzemanyagcellás, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésében élen járó autógyártó, az immár Mirai néven hidrogén üzemanyagcellás személyautót, targoncát, buszt és teherautót is kínáló világelső Toyota abszolút zöld kísérleti projektet indított útra Japánban.

A Kanagawa tartomány kormányzata, Yokohama és Kawasaki városok önkormányzata, a Toyota és Lexus, az Iwatani, a Toshiba és a Japan Environment Systems együttműködésével útjára indult a japán Környezetvédelmi Minisztérium által felügyelt projekt, amelynek célja egy csekély széndioxid-kibocsátású hidrogén-ellátó lánc kiépítése és tanulmányozása: a program során a megújuló forrásból előállított hidrogént a Tokiói-öböl környékén (Yokohamában és Kawasakiban) működő ipari létesítmények villástargoncáinak hajtására használják.

A projektben résztvevő vállalatok külön rendszert építettek, ami a Yokohama Szélerőmű (Hama Wing) által termelt elektromos áram felhasználásával, a víz elektrolízisével állít elő hidrogént. Az itt termelt és sűrítve tárolt hidrogént különleges tartálykocsi szállítja el a gyümölcs- és zöldségpiacra, egy gyárba és a környék raktárházaiba, hogy üzemanyagként szolgáljon az ott használt üzemanyagcellás villástargoncákban. A helyi partnerekkel közösen kialakított hidrogén-ellátó lánc a várakozások szerint legalább 80 százalékkal csökkenti majd a CO₂-kibocsátást a hagyományos benzinmotoros vagy elektromos hajtású targoncák üzemeltetéséhez képest. A projekt célja a hidrogén-ellátó lánc működtetése, a költségek elemzése és annak felbecsülése, hogy mennyi CO₂-megtakarítással járhat, ha a jövőben más régiók is átállnak erre a rendszerre.

Annak érdekében, hogy a megszerzett tapasztalatok egy hidrogén-ellátó lánc keretében a jövőben más helyszínen is kamatoztathatóak legyenek, nem csupán a hidrogén megújuló energiaforrások segítségével történő előállítása volt fontos, hanem a hidrogént szállító és tároló rendszerek optimális kialakítása és az üzemanyagcellás villástargoncák gyakorlati használatával kapcsolatos kérdések vizsgálata is. A projekt így az alábbi területeket vizsgálta.

1. A hidrogénnel kapcsolatos költségek:
• A költségek elemzése és a projekt globális felmelegedést mérséklő hatásának felmérése révén a jövőben más régiókban is tervezhetővé válik a hidrogén-ellátó lánc üzleti alapú meghonosítása.
• A bemutató projekt kiértékeli majd az adott kondíciókat (a bemutató projekt költségeit), amelyek alapján felbecsülhető lesz, mit kell tenni a jövőben a hidrogén olcsóbb előállításához.
• A projekt azt is megvizsgálja, hogy a 2030-as felhasználási előrejelzések alapján milyen műszaki innovációkra lehet szükség, és hogy milyen mértékben és irányban kell fejleszteni az ellátási láncot.

2. A CO2-kibocsátás csökkentése
• A projekt célja egy olyan hidrogén-ellátó lánc megalkotása, amely legalább 80 százalékkal alacsonyabb CO₂-kibocsátást eredményez, mint a hagyományos rendszerek.
• A projekt azt is vizsgálja, milyen újabb megoldásokkal lehetséges a CO₂-kibocsátás további csökkentése.

3. A teljes kapacitású működés biztosítása
• csekély széndioxid-kibocsátású hidrogéngyártás megkezdése a Hama Wing által termelt árammal
• A 12 üzemanyagcellás villástargoncából és két hidrogénhajtású teherautóból álló lánc kialakítása
• Felhőalapú irányítás és működtetés a hidrogéngyártástól a felhasználásig

4. A teljes kapacitású próbaüzem célkitűzései és eredményei
• A hidrogén-ellátás működtetéshez szükséges ismeretek elsajátítása
• További ismeretek szerzése a hidrogénről és az üzemanyagcellákról
• Az üzemanyagcellás villástargoncák kísérleti kihelyezésének hiánytalan teljesítése

Az első tapasztalatok meglehetősen ígéretesek. Egy targonca állt próbaüzembe a Yokohama Nagybani Piacon és egy másik a Nakamora Logisztikai központban, míg a hidrogén szállítását egy hidrogénhajtású teherautó végezte, amit az Iwatani Industrial Gases Corp. Chiba üzemében gyártottak. A próbaüzem során a gyakorlatban is bebizonyosodott, hogy az üzemanyagcellás targoncák feltöltési ideje rövidebb, mint az elektromos targoncáké, használatuk pedig problémamentes volt. A hidrogén üzemanyagcellás targoncák előnyei között így kiemelendő a környezetbarát üzem (nulla CO₂-kibocsátás, működés közben az egyedüli emisszió a víz), a rendkívüli hatékonyság (a feltöltési idő mindössze 3 perc, és ezzel 8 órán működik a targonca, szemben az ólom-sav akkumulátorok 6-8 órás töltési idejével) és a helytakarékosság (nincs szükség tartalék akkumulátorra, mint a szokványos elektromos targoncák folyamatos működtetéséhez). Ennek eredményeként a felhasználók gyakoribb hidrogén-szállítást kértek, hogy az üzemanyagcellás villástargoncákat hosszabb időn át használhassák. A jövőben így a négy kiválasztott helyszínen tizenkét targonca működik majd, bemutatva, hogy a technológia milyen sokféle környezetben alkalmazható, az alábbiak szerint.

 

Hogyan működik a hidrogén előállítása és szállítása a gyakorlatban?

A hidrogént a víz elektrolízisével állítják elő, amihez a Hama Wing által termelt áramot használják. A vezérlő rendszer biztosítja a rugalmasan és csekély széndioxid-kibocsátással működő hidrogéngyártást, ami igazodik a gyártási teljesítmény és a hidrogén iránti kereslet közti időszakos eltérésekhez. A targoncákban történő felhasználáshoz a hidrogént sűrítik, és hidrogén-tartálykocsikban szállítják. A targoncák hidrogén-fogyasztását folyamatosan ellenőrzik, így a szállítás üteme optimálisan összehangolható a felhasználók igényeivel. Ezen felül kialakításra került egy a hidrogén tárolását és szállítását optimalizáló rendszer, ami biztosítja az üzemanyagcellák két napi ellátásához szükséges hidrogén tárolását a helyszínen. Ráadásul a villamos energia is környezetbarát módon tárolható (hibrid autókból származó, újrahasznosított akkumulátorokban), így a hidrogéngyártás stabilitása akkor is biztosított, ha a Hama Wing nem üzemel.

Goodyear SealTech gumiabroncsok a vadonatúj Volkswagen Arteon modelleken

A Goodyear bejelentette, hogy a Volkswagen gyári felszerelésként akkreditálta az új Arteonhoz a Goodyear legújabb SealTech technológiával rendelkező díjnyertes, ultramagas teljesítményű Eagle F1 Asymmetric 3 abroncsot.

A Goodyear legújabb bővített mobilitási megoldása, a SealTech, vulkanizálás utáni tömítő technológián alapul. A SealTech 5 mm-es átmérőig betapasztja az abroncs futófelületén keletkező lyukakat, ezzel kiváló és kiegyensúlyozott vezetést biztosít. A SealTech jelölés az abroncs oldalfalán lesz feltüntetve.

„Büszkék vagyunk, hogy tovább bővítettük portfóliónkat, és bevezethettük a Goodyear SealTech technológiáját a VW Arteonon. Mind az autógyártók, mind a vásárlók részéről egyre nagyobb az érdeklődés a bővített mobilitási megoldások iránt, mi pedig továbbra is befektetünk az olyan technológiák kifejlesztésébe, mint a SealTech, hogy kielégítsük ezt az igényt” – mondta Nick Harley, a Goodyear EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) OE fogyasztói részlegének ügyvezető igazgatója.

Az új Volkswagen Arteon egy négyajtós, ferdehátú kupé lenyűgözően innovatív, mégis gyakorlatias megjelenéssel. A kimagasló vezetési élmény érdekében az autót a Goodyear új SealTech technológiájával rendelkező Eagle F1 Asymmetric 3 abroncsokkal szerelik 225/55R17 97W és 245/45R18 96W méretekben.

A Lexus a Valerian után újabb szuperprodukcióban, a Fekete Párducban szerepel majd

Tegnap volt a Valerian és az ezer bolygó városa című Luc Besson sci-fi hazai premierje, de máris újabb filmes együttműködést jelentett be a világ vezető hibrid prémium autómárkájaként ismert Lexus.

Ezúttal a Marvel Stúdió felfokozott várakozások övezte szuperprodukciójában, a Fekete Párducban tűnik fel majd az autóinak futurisztikus, letisztult dizájnjával, jövőbemutató, innovatív technológiáival, és luxus színvonalú kézműves kidolgozottságával világszerte sikert sikerre halmozó japán prémium márka. Ráadásul szemben a Varleriannal nem egy koncepció, hanem egy valódi modell, az LC luxus sportkupé kap markáns, akciójelenetekben bővelkedő szerepet a filmben, amely tökéletesen ábrázolja az ember és a gép kapcsolatát.

A Lexus és a Marvel a Comic-Con International: San Diego fesztiválon jelentette be, hogy a legendás Fekete Párduc egyik partnere a vadonatúj Lexus LC lesz a Marvel Stúdió legújabb filmjében, a Fekete Párducban, ami 2018. február 16-án érkezik a mozikba. A Ryan Coogler rendezésében, Chadwick Boseman, Michael B. Jordan és Lupita Nyong’o főszereplésével készülő film T’Challa történetét mutatja be, aki – miután feltűnt a Marvel Stúdió „Amerika Kapitány: Polgárháború” című sztorijában – most visszatér az elszigetelten élő, fejlett technológiájú afrikai Wakanda néphez, hogy ott elfoglalja a királyi trónt.

„A Marvel mindig karizmatikus alakokkal és magával ragadó történetekkel ragadja meg az emberek figyelmét – ez pedig tökéletesen illik a Lexus üzenetéhez, aminek lényege, hogy lenyűgöző élményeket kínálunk” – vélekedett Brian Bolain, a Lexus marketing-igazgatója. „Ráadásul az LC agresszív stílusa, nagy teljesítménye és remek irányíthatósága ugyanilyen jól passzol a Fekete Párduc gyors, macskaszerű reflexeihez és emberséges tetteihez. Hatalmas izgalommal várjuk, hogy ezt a párost közös akcióban láthassuk!”

Érzékletesen jelzi a Lexus és a Marvel együttműködésének mélységét, hogy a Lexus és a Marvel Custom Solutions közös munkájával készült el egy eredeti képregény, amelynek történetét a neves író, Fabian Nicieza álmodta meg, az illusztrációk pedig az egyre népszerűbb grafikusok, Scott “Rahzzah” Wilson és Szymon Kudranski munkái. Az ember és gép közti harmónia köré épülő történetben a Lexus LC 500 fontos szerepet játszik abban, hogy a Fekete Párduc legyőzzön egy legendás gonosztevőt. Július 21-én, a Comic-Con alkalmával a Lexus és a Marvel egy exkluzív, Fekete Párduc tematikájú rendezvénnyel teszi emlékezetessé a közös munkát. A képregények készítőiből és rajongóiból összeválogatott meghívottak kivételezett csoportja hatféle változatban is megcsodálhatja az új képregény borítóját.

„Ez a merész és intelligens szuperhős most áll először főszereplőként a reflektorfénybe” -magyarázza Mindy Hamilton, a Marvel globális együttműködéseket irányító vezetője. „Nagyon felpörgetett minket, hogy a Lexussal közösen formálhattunk meg egy történetet, ami megismerteti a nézőkkel T’Challa egyéniségét, és bevezeti őket népe, a wakandák modern világába.”

A Lexus és a Marvel együttműködését a Lexus multikulturális reklámügynöksége, a Walton Isaacson koordinálta. A formatervezési és műszaki szempontból egyaránt új korszakba lépő Lexus legújabb luxuskupé zászlóshajója egyébiránt nemcsak lenyűgöző megjelenésével és stílusával hódít, hanem fejlett menetdinamikájával és magával ragadó teljesítményével is. Olyannyira, hogy bár csak augusztusban érkeznek a márkakereskedésekben az első darabok világszerte, a modellre már most 36-szor annyi megrendelés érkezett, mint amennyivel a japán gyártó az első évben számolt.

Sikeresen lezajlott a Kia Lotos versenysorozat negyedik etapja a múlt hétvégén

2017. július 14-én szabadedzések voltak, ahol a technikai újításoknak köszönhetően Krajnyák Petra és Vogel Adrienn is nagyon jó tempót tudott menni – áll a Kia sajtóközleményében.

Petra szempontjából az volt a cél, hogy a Q2-t elérje és tovább tudjon jutni az időmérő edzésen. Idén először ez sikerült is.

Adrinál pedig szerettük volna elérni, hogy tudjon az első 5-el menni. Ez is sikeresen megoldódott, hiszen a következő eredményeket érte el az időmérők alkalmával:

1. edzés – 2.hely;
2. edzés – 1.hely;
3. edzés – 2.hely;
4. edzés – 2.hely.

Nagyon bíztató volt a hétvége.

Egy napra rá, 2017. július 15-én az időmérőn Vogel Adrienn hatodik lett, de nagyon szoros volt a küzdelem. Majd technikai szabálytalanság miatt kizárták azt a versenyzőt, aki megnyerte az időmérőt.

2017. július 16-án az első versenyen a 66-os rajtszámú versenyző meglökte Vogel Adriennt, majd mindketten a szallagkorlátnak csapódtak, onnan Vogel Adrienn vissza a pályára, ahol sajnos Krajnyák Petra is ütközött vele. Adri és Petra is fel kellett adja a versenyt az autók sérülései miatt.

A 66-os rajtszámú versenyző pedig kapott egy box áthajtásos büntetést.

A második versenyen Petra az utolsó elötti helyről indult, de fantasztikus versenyzéssel a 11. helyen fejezte be a versenyt. Petrának ez volt az idei év legjobb eredménye.

Adri az utolsó helyről indult, az első körben már 4 versenytársát megelőzte, amikor egy kicsúszó autónak ütközött a külső íven. Sajnos Adri autója megint sérült, ezért ki kellett állnia és nem tudta befejezni a versenyt.

A csapat számára pontok tekintetében nem volt nagyon gazdag ez a hétvége. Petra számára viszont ez volt az idei év legjobb hétvégéje, hiszen bekerült a Q2-be a 12.helyen és a második versenyen megszerezte idei legjobb eredményét.

A Kia nagyon örül annak, hogy a tempó most már az élmezőnnyel egyezik, úgyhogy nagyon várják a következő versenyhétvégét és a megmérettetést.

“Jó érzés volt ezen a hétvégén látni, hogy milyen sokan követik a csapat munkásságát és mennyien szurkolnak nekünk” – fogalmazott a Kia kommunikációja. “A Kia  rajongónk és Partnerünk látogatott meg minket ezen a versenyen, hogy személyesen szurkolhassanak nekünk.”

LEGFRISSEBB

Teljesen önvezető Jaguar I-Pace modelleket használ a Waymo Los Angelesben

0
A cél elsősorban az autonóm utasszállítás. A Waymo (Google) által üzemeltetett önvezető Jaguar I-Pace EV-k látványa mindennaposnak számít Los Angelesben és San Francisco-ban is. A...

TESZTJEINK