Főoldal Blog Oldal: 312

Bevetésre kész a Peugeot 3008DKR MAXI

A legendás Dakar-ralin aratott 2016-os, illetve 2017-es győzelem után a Peugeot Sport hamarosan leleplezi a januári dél-amerikai győztes Peugeot 3008DKR utódját. Az új autó annak az új 3008 SUV szériamodellnek a versenyváltozata, mely 2017-ben elnyerte az Év autója címet.

A Peugeot 3008DKR Maxit úgy tervezték, hogy a legnehezebb terepralis pályákkal, dűnékkel és útviszonyokkal is meg tudjon birkózni. A nevéhez híven teljesítménye is megnövekedett. Elődjénél 20 centiméterrel lett szélesebb (összesen 2,40 m), hála a két oldalt 10-10 cm-rel megnövelt nyomtávnak. Új alsó és felső keresztlengőkarokat, nyomtávrúd fejeket, valamint kardántengelyeket kapott. A fejlesztések legfőbb célja a stabilitás növelése és a menetdinamika javítása volt.

Noha az említett módosításokat eredményező egyéves fejlesztési program még nem ért véget, a Peugeot 3008DKR Maxi már a 2017-es Selyemút-ralin rajthoz áll. A műszaki folyamat szempontjából is döntő fontosságú megmérettetésen a kazah sztyeppék érintésével Oroszországtól Kínáig nem kevesebb, mint 10 000 km-t kell megtenni. Sébastien Loebnek többek között az is feladata lesz, hogy tesztelje a legújabb módosításokat, és a 2018-as Dakart szem előtt tartva segítse megszabni a további fejlesztések irányát. De természetesen – ahogy Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója kifejtette – a 15 napos erőpróba egyetlen igazi célja a győzelem.

Sébastien Loeb társai a Dakar-győztes Stéphane Peterhansel és a tavalyi Selyemút-rali címvédője, Cyril Despres lesznek. Az utóbbi két pilóta a 2017-es Dakar-ralin triplázó Peugeot 3008DKR volánja mögött versenyez.

A Peugeot 3008DKR Maxi tökéletesítését célzó marokkói, portugáliai és franciaországi tesztvezetésen a következő Dakaron induló álomcsapat negyedik tagjának, Carlos Sainznak a szakértelme is sorsdöntőnek bizonyult.

„Épp hogy befejeztük a januári Dakart, máris elkezdtünk dolgozni a Peugeot 3008DKR újabb generációján. A mérnökeink folyamatosan kutatják az újabb műszaki fejlesztések lehetőségeit. A mostani változtatásoknak köszönhetően a következő versenyeken várhatóan nagyobb lesz az autó teljesítménye, ami növeli az esélyét a sikeres szereplésnek. A győzelemnél ugyanis csak egy dolog nehezebb: megismételni a győzelmet. A Peugeot 3008DKR Maxi Selyemút-ralis debütálásakor Sébastien Loeb és Daniel Elena ülnek majd a volánnál, a tesztvezetéseken azonban minden pilótánk részt vett. A jövő évi Dakaron induló végleges változatot a mostani versenyen szerzett tapasztalatok alapján fogjuk kialakítani” – mondta Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója.

„Úgy gondolom, hogy a szélesebb kialakításnak köszönhetően az autó jóval stabilabb lett. Vezetni is egészen más érzés. A keskenyebb, technikásabb szakaszokon kicsit nehézkesebbé vált, de stabilitás és irányíthatóság tekintetében egyértelműen jobb lett. Kevésbé himbálódzik, ezért bátrabban támad vele és teszi keresztbe az ember. Szerintem a Peugeot 3008DKR Maxi leginkább az off-road szakaszokon van elemében: a széles nyomtávval és a nagy kerekeivel gyakorlatilag bárhol elboldogul. A ralis speciálszakaszokra emlékeztető utakon talán nem annyira fürge, de ez amúgy is inkább a 4×4-esek terepe. A mi autónk előnye az, hogy bármilyen tereppel meg tud birkózni, különösen a dűnékkel” – magyarázta Sébastien Loeb, a Peugeot Total csapat pilótája.

„A teszteléskor kifejezetten jó benyomásaim voltak az új Peugeot 3008DKR Maxiról. Tagadhatatlan előrelépést jelent az előző változathoz képest, egyértelműen érezhető a javulás. A leglátványosabb változás a szélesebb nyomtáv, ami lehetőséget ad arra, hogy a kanyarokban bátrabban támadjunk. A gyorsabb szakaszokon és a nehezebb, köves utakon is stabilabb lett az autó. Az évek múlásával egyre nehezebb javulást elérni, de a Peugeot Sport mérnökei kiváló munkát végeztek. Igyekeztem én is mindenben a segítségükre lenni. Fantasztikus, ahogy megpróbálnak mindent kihozni egy már tökéletes autóból. Alig, hogy vége volt a Dakarnak, máris a következő lépésen törték a fejüket” – nyilatkozta Carlos Sainz, a Peugeot Total csapat pilótája.

 

A Goodyear új Wrangler All-Terrain Adventure abroncsa nyerte a DriveOut magazin tesztjét az All Terrain terepabroncsok között

A Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure 265/65 R17 méretű gumiabroncsa első helyezést ért el a DriveOut magazin által végzett All Terrain (többcélú) gumiabroncsokat összehasonlító teszten.

A tesztelt 7 gumiabroncs közül a Goodyear új, aszfalton és terepen egyaránt használható gumiabroncsa 97,46%-os összteljesítménnyel a legjobb eredményt érte el. A győzelem jól mutatja a Goodyear nagy múltra visszatekintő tapasztalatait és folyamatos innovációját az összkerékhajtású autókra való gumiabroncsok kategóriájában.

Fékteszt

A DriveOut magazin aszfalton történő fékezési tesztjén három vészfékezést végeztek 100 km/óra sebességről. A Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure átlagos féktávolsága 35,8 méter volt, ezzel a legjobb fékhatást érte el.
A DriveOut magazin földúton is megvizsgálta a gumiabroncsok fékezési tulajdonságait. Ennek során három vészfékezést végeztek 70 km/óra sebességről. Ebben a tesztben a Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure megosztott első helyet ért el.

Oldalfal vizsgálat

Az oldalfal vizsgálatát az egyik legfontosabb tesztnek tartják 4×4-es gumiabroncsok kategóriájában, mivel ez a vizsgálat megmutatja, mennyire képes ellenállni a gumiabroncs az oldalfal vállrészébe szúródó éles tárgyaknak. A Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure ebben a tesztben is nagyszerűen teljesített, és a második helyet érte el.

A Goodyear mérnökei ultraerős kevlár erősítésű bevonattal látták el a Wrangler All-Terrain Adventure gumiabroncsot. Ez a bevonat megerősíti a futófelületet, ezáltal megfelelő védelmet nyújt a defekt és a szakadások ellen. Ezt a tulajdonságot még tovább javítja a Goodyear Durawall technológiája, amely fokozza a gumiabroncs oldalfalának ellenállását a defekttel és szakadásokkal szemben, mely létfontosságú az oldalfal körüli területen.

Elkészült a Volkswagen Csoporthoz való csatlakozás óta legyártott 15 milliomodik Škoda

A Škoda a Volkswagen Csoporttal való partneri szövetség kezdete óta legyártott 15 milliomodik járművét ünnepli. A két vállalat ezzel egy újabb mérföldkőhöz érkezett közös sikertörténetük során. A cseh márka 1991-es, a Volkswagen konszernhez történt csatlakozása óta regionális szereplőből szilárd és megbízható tömeggyártóvá fejlődött, amely világszerte több, mint 100 piacon van jelen. A tavalyi évben a cseh gyártó 1 126 500 átadott autóval új kiszállítási rekordot ért el.

„A Škoda a Volkswagen Csoport részeként igen dinamikusan fejlődött.” – nyilatkozta a Škoda vezérigazgatója, Bernhard Maier, majd hozzátette: „Világszerte elismert termékeinkkel és elkötelezett csapatunkkal haladunk tovább a fejlődés útján. A „Stratégia 2025” program tartalmazza ennek az útnak a legfontosabb folyamatait, amelyek segítségével a jövő vállalatát építjük. Ilyen például az SUV offenzívánk kibővítése, termékeink, folyamataink és gyártásunk digitalizációja illetve az elektromos mobilitás, amelyre egyre inkább kiemelt figyelmet kívánunk fordítani.”

 

A Škoda igazgatótanácsának a termelés és logisztika területéért felelős tagja, Michael Oeljeklaus hozzátette: „Az a tény, hogy a Volkswagen konszernnel való együttműködésünk óta 15 millió Škoda gördült le a gyártósorról, nagyszerűen igazolja a cseh és nemzetközi termelési helyszíneken folyó magas színvonalú gyártási minőséget és a dolgozóink szakértelmét. Modellkínálatunknak és korszerű gyártási létesítményeinknek köszönhetően a nagy hagyományokkal bíró Škoda márka egyet jelent a legkorszerűbb technológiával és a hatékonysággal.”

Az elmúlt 25 évben a Škoda példátlan sikertörténetet tudhat maga mögött és stabil, megbízható tömeggyártóvá fejlődött. Az 1991-ben a Volkswagen Csoport ernyője alatt újraindult cseh márka kezdetben egy modellsorozatot kínált és évi 170 000 kiszállítást teljesített. 2016-ban a vállalat világszerte 1 126 500 kiszállítással új csúcsot ért el. Az év első öt hónapjának eredménye alapján a Škoda eddigi 480 000 átadott autójával új kiszállítási rekord felé halad.

Hét modellsorozatával és több, mint 40 modellváltozatával a ŠKODA napjainkban minden fontos szegmensben jelen van. A márka átfogó SUV kampánya 2017. februárjában az új Škoda KODIAQ piaci bevezetésével indult. Ezt követi a KAROQ kompakt SUV modell, amelynek a gyártását hamarosan megkezdik. 5,6 millió darabbal a legnagyobb arányban a Škoda Octavia képviselteti magát a 15 millió, 1991. óta legyártott Škoda modell között. Őt követi a márka kisautója, a ŠKODA Fabia négy millió darabbal illetve a Škoda Superb, amelyből eddig valamivel több, mint egymillió készült.

A növekedés és bővülés során a vállalat kialakított egy nemzetközi és igen hatékony termelési hálózatot. Hazájában, Csehországban a Mladá Boleslavban található központi üzem mellett a gyártó Kvasiny és Vrchlabí településeken is működtet gyárakat. Ezen kívül ŠKODA modellek gördülnek még le a Volkswagen konszern kínai, indiai, orosz és szlovák üzemeinek gyártósoráról is.

A modellkínálat következetes bővítése, a márka innovációs kultúrájának fejlődése és a gyártási kapacitás növelése mind kulcsfontosságú elem a ŠKODA „Stratégia 2025” programjában. Ezzel a stratégiával az autógyártó egy, a társadalom és az ipar területén lezajló mély és előremutató változásra készíti fel a vállalatot. Éppen ezért a vállalat az elkövetkező években kiemelt figyelmet szentel a digitalizáció, az elektromobilitás és a nemzetköziesítés területeinek, hogy korszerű megoldásokat kínáljon a jövő mobilitása számára.

A Škoda gyártási darabszámainak alakulása a Volkswagen konszernnel való egyesülés óta:

Modell Gyártott darabszám Időszak
Favorit 768 690 1991 – 1995
Felicia 1 401 489 1994 – 2001
Octavia 5 618 597 1996 – napjainkig
Fabia 4 004 569 1999 – napjainkig
Superb 1 026 055 2001 – napjainkig
Roomster 371 503 2006 – 2015
Yeti 659 631 2009 – napjainkig
Citigo 222 127 2011 – napjainkig
Rapid 892 732 2011 – napjainkig
Kodiaq 34 607 2016 – napjainkig
Összesen 15 000 000 1991 – napjainkig

 

A Toyota Hilux meghódította a Kalahári Sivatagot

A világ legnépszerűbbnek tartott pickupja, a magyarországi pickup értékesítések egyharmadát is kitevő Toyota Hilux ismét bizonyított: az utcai modellre épült versenygép ezúttal a Kalahári sivagatot hódította meg: nem csupán az első két helyet hódította el, de minden géposztályban az első helyen végezve, elsöprő győzelmet aratott a 2017. június 23-25-én Jwanengben (Dél-Botswana) megrendezett Toyota Kalahári Botswana 1000 Sivatagi Versenyen.

Ha van kontinens, ahol a pickupok valóban a legkeményebb igénybevételnek vannak kitéve a mindennapi használat során, akkor az Afrika. Nem véletlen, hogy legyen szó akár mindennapos közlekedési eszközről, munkagépről, vagy épp versenygépről, Afrikában a legkeményebbnek, legstrapabíróbbnak és legelnyűhetetlenebbnek tartott, számtalanszor bizonyított Toyota Hilux az egyértelmű választás. A modell ezúttal is bizonyította legendás megbízhatóságát, minden géposztályban elsöprő győzelmet aratva a Kalahári sivatagot átszelő tereprally versenyen.

Az első helyezett a korábbi Dakar-győztes Giniel de Villiers lett, aki Dennis Murphyvel autózott együtt: a Toyota Gazoo Racing SA Hilux géppel versenyző páros idén aratta első győzelmét a Sivatagi Versenyen. Időeredményük mindössze hat másodperccel volt jobb, mint az utánuk célba érő autóé, ám a maratoni futam első helyéért járó dupla pontszám a későbbiekben még nagyon sokat érhet a bajnokságban. A célvonalon másodikként átszáguldó Leeroy Poulter és Rob Howie számára egy tíz futamon át tartó győzelmi sorozat tört meg.

„Csodás érzés, hogy a trófeagyűjteményemet immár a Sivatagi Versenyen szerzett kupával is gazdagíthatom” – fogalmaz boldogan Giniel de Villiers, aki idén már negyedszer próbált győzni az 1000 kilométeres versenytávon. „Nagyon kemény volt a sivatagi menet, de Dennis tökéletes munkát végzett, és szerencsések voltunk, mert a futam során egyszer sem hibásodott meg az autónk.”

Poulter és Howie számára szokás szerint eredményesen kezdődött a verseny. A páros bizonyult a leggyorsabbnak a pénteki időmérőn – még ha csupán 25 másodperccel is, ami elég karcsúnak számít. Ez bármelyik másik terepversenyen elégnek bizonyulhat, ám a Kalahári könyörtelen hely, és a második versenynapon elszenvedett defekt miatt a De Villiers/Murphy páros mögé kényszerültek.

A két nehézsúlyú közt ezután komoly adok-kapok alakult ki; a második versenynapon a Poulter/Howie páros mindvégig De Villiersék sarkában lihegett, és a két FIA-osztályú Hilux fényesen bizonyította kimagasló teljesítményét és strapabírását, miközben a Kalahári sivatagban száguldottak. Poulter jól tudta, hogy azonnal oda kell lépnie, ha De Villiers kisodródik valahol, de nem volt képes eléggé befogni őt ahhoz, hogy átvegye a vezetést. A tapasztalt és kitartó De Villiers keményen küzdött, és az őt szorongató Poulter előtt hat másodperccel ért célba – ami elképesztően szoros küzdelmet jelent egy 100 kilométeres futamon.

De Villiers tehát megkapta első trófeáját a Sivatagi Versenyen, a Toyota pedig megszerezte az első két helyezést. A sikersorozat azonban nem ért véget ezzel, hiszen a Malalane Toyota Hilux legénysége, Johan és Werner Horn összetettben harmadik lett, így a dobogó minden fokán Toyota-pilóták álltak.

„Nem is lehetnénk boldogabbak ezen a hétvégén” – fogalmaz mosolyogva Glyn Hall, a Toyota Gazoo Racing SA csapatfőnöke. „A Sivatagi Versenyen sosem könnyű győzni, de az már tényleg különleges teljesítmény, hogy minden géposztályban mi nyertünk. Ráadásul ez a futam értékes tesztként is szolgált a Dakar-programhoz, szóval ezt a botswanai hétvégét nem is zárhattuk volna eredményesebben.”

A Toyota Kalahári Botswana 1000 Sivatagi Verseny a 2017-es SACCS bajnokság harmadik futama volt. A mezőny legközelebb 2017. július 28-29-én áll rajthoz Harrismith-ben.

Íme, a BMW X5 M és BMW X6 M Black Fire Edition

Letaglózó erő, perzselő tüzesség és rabul ejtő exkluzivitás: mindaz, amivel az ezernyi mélységben pompázó éjfekete árnyalat új szintre emeli a BMW X5 M és a BMW X6 M modellek párosát.

Bemutatkozik a Black Fire Edition exkluzív különkiadás: 2017 augusztusától a bajor prémiumgyártó egy exkluzív különkiadással írja tovább a Sports Activity Vehicle (SAV) és a Sports Activity Coupé (SAC) szegmensek etalon sportmodell-párosának sikertörténetét. A Black Fire Edition névre keresztelt különleges széria a BMW X5 M és a BMW X6 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 11,1 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 258 gramm / km)* vérpezsdítő menettulajdonságait, robosztus kisugárzását, átütő motorsport-örökségét, tomboló orgánumát és fejedelmi tekintélyét helyezi előtérbe. A fekete ezernyi árnyalatában pompázó karosszéria látványos kiegészítői luxus minőségű, egyedi utastéri részletekkel párosulnak, amelyek minden korábbinál elragadóbb dimenzióban tárják az ügyfelek elé a BMW X5 M és a BMW X6 M sportmodell-páros letaglózó erejét és a vezetés abszolút élményét.

Járjunk bármilyen terepen, kétség sem fér hozzá, hogy a BMW X5 M Black Fire Edition és a BMW X6 M Black Fire Edition a lehető legtöbbet hozza ki az útból. A Sapphire Black fantomfekete-metál karosszériafényezés ezernyi árnyalata minden szempárt megigéz, az intenzív színjátéknak pedig a különkiadás exkluzivitásaként a BMW M hűtőrács keretei és lamellái, valamint a 21” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is részesei. Az eltérő méretű gumiabroncsokkal felszerelt, súlyoptimalizált felnik képesek maradéktalanul az úttestre továbbítani a BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrás teljesítményét. A Black Fire Edition széria másik jellegzetes sajátossága a szénszálból készült külső visszapillantóház-pár, amely a BMW X5 M és a BMW X6 M sportmodellek könnyűszerkezetes kialakítását, illetve átfogó motorsport-örökségét hirdeti.

A BMW X5 M Black Fire Edition és a BMW X6 M Black Fire Edition ajtajai mögött prémium anyaghasználat, elsőosztályú összeszerelési minőség és exkluzív hangulat fogadja a bajor prémiummárka ügyfeleit. Az integrált fejtámlákkal ellátott, teljesen elektromosan állítható BMW M multifunkciós üléseket már az alapfelszereltség részeként finomszemcsés Merino bőrkárpit borítja, éjfekete és Mugello vörös kéttónusú árnyalatban. Az utastér teljes bőrkárpitozását vörös kontraszt-varrás teszi még inkább egyedülállóvá, amely az ülések mellett a műszerfalra, a középkonzolra és az ajtókárpitokra is kiterjed. A BMW Individual tetőkárpit a Black Fire Edition különkiadás exkluzivitásaként és a Merino bőrkárpit tökéletes kiegészítéseként antracitból készül. A fekete és vörös elemekkel zongoralakk-fekete utastéri betétek harmonizálnak, a műszerfal jobb oldalán pedig egyedileg gravírozott „X5 M edition black Fire”, illetve X6 M edition black Fire feliratú logó utal a széria különlegességére.

Az alapfelszereltség részeként kínált, alumínium váltófülekkel szerelt multifunkciós BMW M bőrkormány alternatívájaként a különkiadáshoz világoskék 12-órás jelzéssel és alcantara markolattal ellátott BMW M Performance sportkormány is elérhető, bárminemű felár nélkül. Ez utóbbi nem csupán hamisítatlan versenysport-hangulatot varázsol az utastérbe, de lendületesen elegáns kialakításával és alcantara markolatával minden vezetési szituációban optimális tapadást is garantál – a BMW X5 M és a BMW X6 M sportmodell-páros lebilincselő menetteljesítményéhez hűen.

A BMW X5 M és a BMW X6 M meghajtásáról egy 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor gondoskodik, amelynek 423 kW/575 lóerő maximális teljesítményét, illetve a percenkénti 2 200 és 5 000 főtengely-fordulat között felépülő 750 Nm csúcs forgatónyomatékát már az alapfelszereltség részeként a nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a négy kerék felé. A bődületes erő optimális elosztását a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és a hátsó kerekek forgását koordináló Dynamic Performance Control végzi, amelyekkel a lélegzetelállítóan agilis BMW X5 M és BMW X6 M 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre (100 kilométerre vetített 11,1 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 258 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett).

A minden körülmények között letaglózó lassulásért a pontosan adagolható, könnyű súlyú, extrém hőálló BMW M sport fékrendszer felel, amely szabad kezet ad a magával ragadóan agilis, dinamikus vezetési élményhez. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrás összetéveszthetetlen orgánumát sport kipufogórendszer egészíti ki.

A BMW X5 M és a BMW X6 M kirobbanóan lendületes énjét a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) tartja kordában, a modellduó sportos karakterét azonban a BMW ügyfele egyetlen gombnyomással személyre szabhatja. DSC on üzemmódban a rendszer automatikus fékezési beavatkozásokkal előzi meg az alul-, illetve túlkormányzásokat, miközben az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) a kerekek enyhe megcsúsztatását is engedélyezi.

Az apró driftekre fogékony ügyfelek biztonságos körülmények között ráadásul teljesen ki is kapcsolhatják a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC off), lehetővé téve, hogy időről időre kijjebb tolják saját határaikat és gázpedállal varázsolják versenypályára az egyre látványosabb drifteket.

A BMW X5 M Black Fire Edition és a BMW X6 M Black Fire Edition értékesítése 2017 augusztusában kezdődik.

Modern városi karaktert hordoz az új SEAT Arona

Megérkezett az új SEAT Arona, a spanyol márka új SUV-ja, mely egy tegnap esti média eseményen mutatkoozott be Barcelonában. Az új SEAT Arona hivatalosan szeptemberben, a Frankfurti Autókiállításon mutatkozik be a nagyközönségnek.

Az új SEAT Arona a megújult SEAT Leon és a teljesen új SEAT Ibiza után a spanyol márka harmadik idén bemutatott újdonsága. Egyidejűleg egy újabb típussal bővíti a márka kínálatát a SEAT eddigi legnagyobb modell offenzívájának keretében, melynek része a már piacon lévő SEAT Ateca, és a jövőre megjelenő nagyobb SUV is.

A SEAT Aronával tehát megérkezett a család legkisebb tagja, mely világosan és meggyőzően vegyíti a városon belüli használatban a kompakt formájában rejlő előnyöket a városon kívüli crossover tulajdonságokkal. A SEAT Arona tehát hétfőtől péntekig egy elegáns, nagy belső terű, kényelmes és komfortos autó, mely a hétvégén akár kalandokra hívó, hatékony és sportos autóvá válhat. Mindezeket a magasabb kategóriákban elérhető nagyfokú biztonság és az összekapcsolhatóság egészíti ki a SEAT-nál megszokott vonzó és egyedi formával, és a sportosságtól a meggyőző dinamizmusig tartó ötletekkel.

A legnagyobb termelési volument adó spanyol üzemben, a martorelli SEAT gyárban gyártott Arona kulcs-szerepet játszik majd a márka értékeinek erősítésében és az eladások növelésében.

Még jobb lett a Nissan X-Trail

A Nissan X-Trail megújult, fejlesztései még tovább növelik minőségét és kifinomultságát. Az újítások közül kiemelhető az átdolgozott jellegzetes és robusztus új külső, a jobb minőségű és egyben vonzó új fejlesztéseket is felvonultató belső tér, az új még praktikusabb megoldások, illetve az utazást az eddigieknél is biztonságosabbá tévő új innovatív technológiák.

Az X-Trailhez elérhető felszereltségi szintek választéka is bővült: most először érhető el az N-Connecta változat a modellhez, mely további választási lehetőségeket, értékeket és vonzó funkciókat kínál.

A rugalmasság és az igényeik szerinti szabadság újabb szintjét kereső ügyfelek számára az új X-Trail a ProPILOT önvezető rendszerrel is elérhető lesz.

Az X-Trail frissítése vásárlói véleményeken és visszajelzéseken alapult, hogy megerősítse a modell pozícióját a családi kalandok legtökéletesebb partnereként.

Philippe Saillard, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős alelnöke a következőket fűzte a hírhez: „A crossoverek iránti igény nem csillapodik, és nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az X-Trail foglalja el az első helyet a globális értékesítési listákon. Az új fejlesztéseknek köszönhetően az új X-Trail még inkább megfelel ügyfeleink igényeinek. A Nissan X-Trail tökéletes partnere a családi kalandoknak.”

Az új X-Trail-t látványos bemutató keretében ismerhette meg a nagyközönség a hónap elején — néhány órával az UEFA Bajnokok Ligája cardiffi döntője előtt —, és nem sokkal a bemutatása után, 2017 júliusában már megvásárolható lesz az európai márkakereskedésekben.

Az X-trail a Nissan elsőszámú képviselője. Egy sokoldalú képességekkel rendelkező öt- vagy hétüléses crossover, mely a kalandokat kereső családok tökéletes partnere, és világszerte a márka legnépszerűbb modellje.

Az X-Trailből – az Egyesült Államokat is beleértve, ahol Rogue néven kapható – az első változat 2000-es bemutatása óta több mint 3,7 millió darab fogyott. Ebből mintegy félmillió jutott Európára, ahol az X-Trail továbbra is kiugró népszerűségnek örvend. 2014-es megjelenése óta a teljesen megújult harmadik generációs modellből Európában mintegy 115 000 darabot adtak el az évről-évre erősödő kereslet mellett: 2015-ben a 2014-es mennyiség kétszeresét értékesítették, majd 2016-ban még további 40 százalékkal tudták növelni az eladásokat.

Emellett a modell rekordokat is dönt: a 2016-os pénzügyi évben az X-Trail (és testvérmodellje a Rogue) 766 000 darab eladott autóval a világ legnépszerűbb SUV modelljének bizonyult, ezzel pedig minden versenytársát megelőzte.

Az X-Trail fejlődése nem állt meg: 2016-ban a Nissan egy új, 2,0 literes, 177 lóerős dízelmotort is bevezetett az autóhoz, így azon ügyfelek számára is vonzó lehet az autó, akik nagyobb teljesítményű hajtásláncot keresnek.

Az nem meglepetés, hogy tulajdonosai imádják a Nissan X-Trailt. A Reevo független értékelési rendszerében az autó 8,9/10-es pontszámot kapott – ez pedig kimagasló teljesítmény.

Mint minden Nissan jármű esetében, minden frissítés – függetlenül attól, hogy az apróbb módosítás vagy mindenre kiterjedő átdolgozás – az ügyfelekre koncentrál. Ezen megközelítés eredménye az új X-Trail is, melyet a jellegzetes és robosztus külső forma, a még jobb minőségű és kifinomultabb belső tér, az extra praktikum és az új, innovatív technológiák jellemeznek.

A Nissan X-Trailt mindig is látványos és erőteljes formaterv jellemezte, melynek meghatározó jegyei a finoman kidolgozott vonalak, a magas kerékívek és a motorháztető elegáns ívei. Ezen formai megoldások mindegyike megmaradt, és még hangsúlyosabbá teszi őket az autó jellegzetes módon átdolgozott robosztus első része, mely további dinamizmust kölcsönöz, és a prémium pozícionálást jelző elemekkel egészíti ki az autó megjelenését.

A központban a Nissan legújabb „V-motion” hűtőrácsa helyezkedik el, mely minden eddiginél szélesebb, határozottabb megjelenéssel ruházza fel az autót, és formája visszaköszön az alatta elhelyezkedő lökhárító formatervén is. Az átdolgozást követően sokkal hangsúlyosabban jelenik meg rajta az autó karosszériájának színe, a látható fekete műanyag elemek pedig fényes felületűek.

A hűtőrácsot két oldalról az új lámpatestek foglalják keretbe, ezek megjelenése a korábbiaknál hangsúlyosabban tér el attól függően, hogy a Visia, Acenta és N-Connecta felszereltségekhez tartozó halogén vagy a Tekna (N-Connecta esetén opcionális) szinthez tartozó LED-es technológiának adnak-e otthont. Mindkét lámpatest az X-Trail jellegzetes, bumeráng alakú nappali menetfényének legújabb változatát rejti.

A teljesen LED-es technológiát nélkülöző modellek tompított fényszórója megkapta az adaptív elsőfényszóró rendszert (AFS). Ez a rendszer dinamikus módon világítja meg a kanyarokat, a jármű sebességének és kormányszögének megfelelően. Az új Qashqai crossover mellett a Nissan először alkalmazza európai modelljében az AFS rendszert, mely hatékonyabban világítja meg a kanyarívet, így jobb kilátást biztosít, és hozzájárul a közlekedésbiztonsághoz is. A jobb kilátás érdekében a távolsági fényszóró fénynyalábja minden eddiginél szélesebb lett.

Az első ködfényszórók sem maradtak érintetlenül. Az intelligens módon az első lökhárítóba integrált első lámpatestek formája a korábbi kör helyett téglalap alakú lett. N-Connecta szinttől pedig a felszereltség részét képezik.

Az elülső parkolássegítő érzékelőket is átdolgozták. Ezek korábban a lökhárítóba voltak integrálva, de nem voltak teljesen síkban a felülettel. Mostantól viszont igen. Ez egy apró, de jelentős különbség, és nagy mértékben hozzájárul az autó prémium minőségéhez, mindemellett jól szemlélteti a Nissan minden részletre kiterjedő figyelmét.

Az új X-Trail hátsó formaterve is tartogat újdonságokat: a még robosztusabb megjelenés érdekében a hátsó lökhárító megjelenése krómozott díszítőelemekkel újult meg. A hátsó lámpa jellegzetes helyzetjelző fénye is átalakult, és most már teljesen LED-es technológiára épül. A hátsó parkolássegítő érzékelők az autó elején megismert megoldással újultak meg.

Az új X-Trail oldalsó profilján a leginkább szembetűnő újdonság az ajtók alatt végigfutó krómozott oldalsó díszléc. A még dinamikusabb megjelenést elősegítő megoldás a Tekna felszereltségi szinten alaptartozék. A 17”-os (Visia és Acenta) és 18”-os (N-Connecta) keréktárcsák kínálata is újdonság, a már ismert 19”-os keréktárcsák (Tekna felszereltséghez választható) pedig az elődmodelltől származnak.

A frissítések következtében az autó kissé hosszabb lett – az 50 mm-es növekedés azt jelenti, hogy az aktuális változat hossza lökhárítótól lökhárítóig 4690 mm. Az új X-Trail szélessége (1830 mm), magassága (1710 mm) és tengelytávja (2705 mm) nem változott elődjéhez képest. A külsőt érintő változások nem befolyásolták az X-Trail aerodinamikai teljesítményét, légellenállási együtthatója 0,32.

A nyolc meglévő karosszériaszínből hat továbbra is elérhető, ezekhez négy új szín érkezett: narancssárga, sötétvörös, élénk kék, gesztenyebarna.

Az új Nissan X-Trail belső terében is számtalan újdonság emeli az eddig is magas minőségű kidolgozást. A beszállás során a látványos megújuláson átesett kormánykerék kelti fel először a vezető figyelmét. A Nissan új modelljeinek megoldása köszön vissza, ez az X-trail minden változatánál alapfelszereltség. A D-alakú kormánykerék egyenes alsó része megkönnyíti a be- és kiszállást, mindemellett sportosabb megjelenést és érzetet kölcsönöz az autónak.

A kormánykerék kompakt középrésze kisebb lett, melyhez három vékonyabb küllő tartozik, így a kormánykerék felső részén található tér 17%-kal nagyobb, emiatt kevesebbet takar ki a műszerfalból. Ezen megtalálható a műszerfali kijelző négyirányú kezelője (bal oldali küllő), valamint a sebességtartó automatika (jobb oldali küllő) vezérlői is. Az intuitívabban használható megoldás segít, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról.

A karima szélesebb lett – 34 helyett 37,5 mm – illetve kényelmesebb, biztonságosabb fogásúvá vált. Az új prémium stílus észrevehető a Nissan ikonikus „V-motion” hűtőrácsát idéző középső küllő szaténezüst díszítésén is. Új funkció az integrált kormányfűtés, mely Tekna felszereltségi szinten alaptartozék.

Tekna felszereltség esetén – függetlenül attól, hogy az ügyfél az öt- vagy hétüléses kivitelt választotta – az alapfelszereltség része a bőr kárpit, melynek új steppelése még jobban kiemeli az ülések körvonalait.

Újdonság az első ülésekhez és a hátsó üléssorhoz tartozó ülésfűtés (a harmadik sorhoz nem érhető el), mely Tekna változatban az alapfelszereltség része. A különleges megoldásokat kedvelő ügyfelek számára lehetőség van kéttónusú bőrrel borított utastér választására is, ez a Tekna felszereltségi szint opcionális extrája.

Az utastérben további fejlesztések is szolgálják azt, hogy az új X-Trail még jobb minőségérzetet és kifinomultságot nyújtson. A középkonzol mindkét oldalán bőr párnázás található, és a kesztyűtartó feletti rész is modernebb megjelenésű lett. A légbeömlők is új, fényes fekete felületkezelést kaptak.

Az új X-Trailhez többféle belső ajtókárpit tartozik, ez segít megkülönböztetni a különböző felszereltségi szinteket, emellett a középső kartámasz tárolórekesze is megújult. Az Xtronic CVT automataváltóval szerelt modellek váltókarja is változásokon esett át, és bőr váltószoknyát kapott.

Az új X-Trail belső terének praktikus megoldásai a kalandkedvelő családok tökéletes partnerévé teszik.

Továbbra is kimagasló helykínálatot és kényelmet kínál, beleértve a kategória legnagyobb lábterét a második üléssorban. Az utastér tele van okos tárolóhelyekkel és olyan praktikus megoldásokkal, mint a második sor mozgatható és dönthető ülései. A hétüléses változatok esetében – ezek teszik ki az európai értékesítések 40%-át – a tágas harmadik sor is egyszerűen és kényelmesen elérhető.

A két legmagasabb felszereltség esetén az X-Trailhez már korábban is tartozott elektromos csomagtérajtó. Ez a felszereltség most tovább fejlődött, és megkapta a kéz nélküli nyitás funkcióját is. Mostantól a bevásárlószatyrokat vagy kisgyermeküket kezükben tartó ügyfelekszámára sem jelent gondot a csomagtérajtó kinyitása, hiszen ha egy rúgó mozdulatot végeznek a hátsó lökhárító alatt máris aktiválták a nyitószerkezetet.

Az új X-Trail csomagtere minden eddiginél nagyobb lett. Az újragondolt elrendezésének köszönhetően az ötüléses változat esetében a VDA szabvány szerinti térfogata 550-ről 565 literre nőtt, úgy, hogy mind az öt ülés a helyén marad. A hétüléses változatok befogadóképessége nem változott (445 liter). Az összes ülés síkba döntésével a csomagtér befogadóképessége 1996 literre nő.

Az összes X-Trailben megtalálható a Nissan innovatív flexibilis poggyásztér-elválasztó rendszere, ami a polcok és választóelemek kilencféle kombinációját teszi lehetővé. A rejtett tárolóhely pedig gondoskodik arról, hogy az értékeink ne legyenek szem előtt, így az autó ideális kiindulópont a családi kirándulásokhoz.

A csúcsminőségű audiorendszert hiányoló vásárlói jelzésekre válaszul az új X-Trail Tekna felszereltségi szintjének része lett a teljesen új fejlesztésű nyolchangszórós BOSE Premium hangrendszer. A rendszert a BOSE – a Nissan prémium audiomegoldásokat biztosító partnere – szállítja, és a következő elemekből áll: két darab 25 mm-es magassugárzó a szélvédő aljánál, 165 mm-es mélysugárzók az első ajtókban, és egy-egy 130 mm-es középsugárzó a hátsó ajtókban. A pótkerék üregében található különleges kialakítású 7,7 literes rekeszbe két 115 mm-es mélysugárzó került. A 8 csatornás, egyedi hangszínszabályzóval ellátott digitális BOSE erősítő az utasülés alatt található.

A rendszer kifejezetten az X-Trailhez lett hangolva és ezek a megoldások a Nissan európai modelljeihez valaha kínált legteljesebb hangrendszert eredményezik. A BOSE Premium rendszer szélesebb, valós koncertélményt közvetítő hangképet, egyedülálló tisztaságot és alacsony torzítást kínál.

Az ügyfelek visszajelzéseinek megfelelően az X-Trail két infotainment rendszere is megújult. Most először az alapfelszereltség része a DAB digitális rádió, míg az érintőképernyős NissanConnect műholdas navigációs rendszer (N-Connecta szinttől alapfelszereltség, Acenta esetén opcionális) intelligens, az alkalmazásokra emlékeztető kezelőfelületet kapott. A NissanConnect rendszert a jobb vétel és a még modernebb megjelenés érdekében a tetőre szerelt „cápauszony” antenna egészíti ki.

Az új X-Trail érkezésével a felszereltségi szintek rendszere is tovább fejlődött. A Visia, Acenta és Tekna szintek mellé érkezett az N-Connecta változat, mely – ahogy azt a többi Nissan modell esetében már megszokhattuk – az Acenta és a Tekna szintek között helyezkedik el, és ez a második legmagasabb felszereltségi szint. Az európai piacokon eddig is elérhetőek voltak különleges változatok, melyek a kínálat ezen pontját foglalták el, viszont az N-Connecta szint most állandóvá teszi ezeket.

Az N-Connecta szint úgy lett kialakítva, hogy még több értéket adjon az ügyfeleknek – a középpontban a stílus, az intelligens vezetéstámogató technológiák és a praktikusság áll. Az Acenta felszereltségen felül, az N-Connecta változatnál megjelenik a NissanConnect infotainment rendszer, az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera, az intelligens kulcs, a tetősínek, az első és hátsó parkolássegítő érzékelők és a csomagtér ajtajának új kéz nélküli nyitási funkciója.

A Nissan Intelligent Mobility a márka fejlett technológiáinak gyűjtőneve, és az autók használatát, hajtásrendszereit fogalmazza újra illetve a jövő társadalmába való integrációját segíti elő, hogy az autók még nagyobb élményt nyújthassanak. A cél az, hogy a Nissan autók vezetői még magabiztosabbak legyenek, érdekesebb élményekkel gazdagodjanak, kapcsolatban maradhassanak vezetés közben, mindemellett a közlekedés is biztonságosabbá váljon.

A Nissan 2018-ban teszi elérhetővé a ProPILOT technológiát az új X-Trailben. Ez az első lépés a márka önvezető modelljei felé, melynek eredményeképpen a vezetők nagyobb szabadságot kapnak, hiszen ez a technológia leveszi róluk az autózás monoton és unalmas elemeinek terhét, ha éppen úgy szeretnék.

A ProPilot autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gázpedál és a fékek kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Három technológián alapul: Sávelhagyásjelzés (LKA), Intelligens sebességtartó automatika (ICC) és Forgalmi torlódás asszisztens (TJP). Az intuitív módon használható ProPILOT az X-Trail kormánykerekén található gombbal lesz aktiválható. A rendszerhez tartozó információk a műszeregységben, a műszerek között található kijelzőn lesznek majd láthatóak. A ProPILOT-tal kapcsolatos részletes információk a megjelenés előtt nem sokkal fognak nyilvánosságra kerülni.

Az X-Trail új Nissan Intelligent Mobility technológiákat is kapott. Most először érhető el a hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés, mely csökkenti a kis sebességű ütközések kockázatát a parkolóhelyről történő kitolatás során. Ez a rendszer fény- és hangjelzésekkel is figyelmeztet, ha közeledő járművet érzékel, miközben a vezető tolatni próbál.

Az Intelligens Vészfékezési Asszisztens – mely már 2014 óta elérhető az X-Trailhez – immár gyalogosfelismerő képességet is kapott. Ez az innovatív technológia, egy radar és kamera együttes használatával minimalizálja az ütközés esélyét a gyalogosokkal.

Az X-Trailnél újdonság az Állóhelyzeti Asszisztens (SSA), mely – kézi sebességváltóval szerelt autók esetén – a visszagurulás-gátlót egészíti ki. Az SSA akár három percig is álló helyzetben tartja az autót, ezt követően a rendszer aktiválja a rögzítőféket. Az SSA emelkedőn, lejtőn és sík területen is működik, és lehetővé teszi, hogy a vezető levegye a lábát a gázpedálról. Ez hozzájárul a biztonsághoz, magabiztosabbá teszi a vezetőt, és a vezetés is kevésbé fárasztóvá válik. Egy zöld jelzőfény jelzi a műszeregységen, ha a rendszer aktiválva van.

Az X-Trailhez továbbra is elérhetőek az olyan biztonsági technológiák, mint a Közúti Jelzések Felismerése, az Intelligens Éberségfigyelő Rendszer, az Intelligens Parkolóasszisztens, az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera és a Sávelhagyásjelzés is. Ezek a technológiák magabiztosabbá teszik az ügyfeleket, akik így jobban megbíznak autójukban, és ez a családi kalandok még tökéletesebb partnerévé teszi az X-Trailt.

Az új X-Trail – ahogy 2014-ben elődje is – ötcsillagos biztonsági minősítést kapott az Euro NCAP-tól.

A magabiztos vezethetőség a Nissan járműveinek közös alapértéke – ez jellemzi a márka autóinak tervezését világszerte. Az autók zökkenőmentes és kifinomult érzést nyújtanak az úton, precíz, meglepetések nélküli kormányzással és úttartással. Ennek mérése és értékelése három környezetben történik: autópályán, országúton és városi környezetben.

A Nissan X-Trail magabiztos vezethetősége az új modell esetén is igaz, az ügyfelek a jármű teljes élete során élvezhetik a jármű kiszámítható és biztonságos teljesítményét.

Továbbra is három különböző, de egyaránt takarékos motorral rendelhető, köztük a 2016-ban bemutatott 177 lóerős 2 literes dízelmotorral. Így az ügyfelek rendelkezésére áll benzines, illetve kisebb és nagyobb teljesítményű dízel változat is, választható hatsebességes kézi- vagy Xtronic CVT automataváltó is, illetve – az ügyfél igényeinek megfelelően – két- és négykerékhajtással is kérhető az autó.

Miért vált tuning-legendává a Toyota Supra 2JZ motorja?

Nem véletlenül kapott kulcsszerepet a Halálos iramban című franchise-ban: ügyes tunerek kezében egy 2JZ motoros Supra valódi szörnyeteggé válik. A Toyota 2JZ-GTE, az öntöttvas blokkos, háromliteres japán twin-turbo erőforrás valószínűleg a tuning-történelem legikonikusabb motorja.

A Toyota 1991-ben, a japán gazdaság virágzásának csúcspontján vezette be a 2JZ-GTE motort. Ez volt a japán autóipar fénykora, a 2JZ pedig kiemelkedő képviselője volt a nagy lökettérfogatú, vasblokkos, soros hathengeres erőforrásoknak. Nem az ő hibája volt, hogy későn született meg; a kilencvenes években a japán autóipar elfordult az építési módtól: a Toyota ma már csak haszonjárművekbe épít be soros hathengeres motorokat, a nagy szedánok hátsó kerekeit V6-os blokkok hajtják.

Ahány ház, annyi szokás: míg a Nissan a Skyline GT-R kupéba építette be a maga 2.6 literes turbómotorját, a Toyota egészen más utat választott, a 2JZ-GTE a Toyota Aristo (külpiacokon Lexus GS néven forgalmazott) szedánban debütált, és mindkét autó a Japán GT bajnokságban állt rajthoz. Legendává mégis egy kupéban, méghozzá a Toyota Suprában vált a motor, amelynek neve jó autóipari szokás szerint beszédes név: a „JZ” a család neve, a „G” a kettős felülfekvő vezérműtengelyek éles versenyhangolására utal, a „T” a turbófeltöltés, az „E” pedig az elektronikus üzemanyag-befecskendezés jelölése.

Legendás családtagok

Kétségtelenül a 2JZ-GTE volt a család feje, ám a JZ família több tagból állt. A család első képviselője, az 1JZ-GE 1990-ben lépett színre; a 2.5 literes erőforrást olyan szedánokban használták, mint a Toyota Chaser, Cresta, Crown vagy Mark II. Ezután jelent meg a 3 literes 2JZ-GE (az 1JZ-GE továbbfejlesztett, megnövelt lökettérfogatú verziója), valamint a mindkét blokkból kínált GTE variáns, turbófeltöltővel és köztes töltő-levegőhűtővel.
Az erősebb GTE változatok új alumínium hengerfejeket kaptak, optimalizált szívócsővel és leömlővel, nagyobb nyomású befecskendezéssel, csökkentett kompresszióval, valamint olaj-befecskendezéses dugattyúhűtéssel.

Érdekesség, hogy a GE blokkok (mint amilyet a Lexus GS300 is használ) nem igazán keresettek a tunerek körében, de az 1JZ-GTE, amelynek legfontosabb belső elemei alapvetően azonosak a 2JZ-GTE-vel, a mai napig nagyon népszerűek – bár a kisebb lökettérfogat miatt korántsem rendelkezik akkora potenciállal, mint tovább fejlesztett változata.

A korabeli japán autógyártók között érvényben lévő, hallgatólagos megállapodás értelmében az Aristo és JDM Supra modellekbe beépített 2JZ-GTE motorok alapkivitelben 280 lóerősek voltak. Ez persze csak az elmélet volt: az Egyesült Államokban 1993-ban bevezetett, nagyobb injektorokkal, módosított vezérműtengelyekkel szerelt Toyota Supra A80 motorja 5600/percnél 320 lóerőt adott le…

Ez a teljesítmény és a 4000/percnél elérhető 427 Nm forgatónyomaték egy csapásra az autóipar és a kategória kulcsszereplőjévé tette a Suprát, hiszen az autó öt másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsult százra, és ez még csak az alapkivitel volt – így azonban szinte senki nem hagyta az autót, hiszen nagyon sok lőerőt lehetett nyerni a különféle módosításokkal.

Elképesztő tuning-potenciál

A JZ-GTE motor már a gyári változatban is nagyon érdekes. Két felülfekvő vezérműtengelye van, hengerenként négy szelepe, folyadékhűtésű szekvenciális turbófeltöltői tág fordulatszám-tartományban biztosítanak megnövekedett nyomatékot, és akkor még nem beszéltünk az 1:1-es furat-löket arányról, ami remek kompromisszumot eredményezett az alacsony fordulatszámon jelentkező nyomaték és a nagy fordulatszámon ébredő teljesítmény között.

A 2JZ-GTE népszerűségének talán legfőbb oka, hogy szinte mindent kibír. Az öntöttvas blokk az örökkévalóságnak készült, a hét óriási főcsapágy sziklaszilárdan tartja a főtengelyt, noha mindegyiküket csupán két-két csavar rögzíti. Az olaj- és vízpumpák gond nélkül kiszolgálják a nagyobb átalakításokat is. A hengerfej pedig nagyon jól bírja a magas nyomást. A kovácsolt hajtókarok robusztusak, az olajhűtésű dugattyúk pedig gyakorlatilag elpusztíthatatlanok. A teljesítmény megkétszerezése meg sem kottyan a blokknak, sőt, az általános szakmai vélekedés szerint a forgattyúház akár 800 lóerőig terhelhető. Más kérdés, hogy 800 lóerővel senki nem fog büszkélkedni ebben a körben, hiszen komolyabb beavatkozások után akár ezer lóerő fölé kergethető a teljesítmény.

Teljesítmény korlátok nélkül

Komolyabb, de nem ritkább – majdhogynem általános az ilyen radikális műtét. Bár széles körben elérhetők a furatot és löketet megnövelő készletek, a legtöbb esetben a szívócsövet és a leömlőt, a turbókat cserélik nagyobbra, módosítják a befecskendező rendszert, és cserélik az üzemanyag vezetékeket.

A 2JZ-GTE sorozatgyártású pályafutása 1998-ban ért véget, Japánban ekkor már változó szelepvezérléssel futott a motor, a tuning-piacon azonban a mai napig közkedvelt, ha nem is könnyen fellelhető alap – így maradt fenn „halála” után is a legendája ennek a fantasztikus sorhatos blokknak.

Kirobbanóan dinamikus BMW modellekkel tér vissza a mozikba Scott Eastwood

2017. július 6-án debütál a hazai mozikban a Scott Eastwood és Freddie Thorp főszereplésével készült Kipörgetve, amelynek vérpezsdítően izgalmas akciójeleneteiben a BMW M3 és a BMW 6-os Gran Coupé mellett a BMW 4-es Cabrio, a BMW i8 plug-in hibrid sportautó, a klasszikus BMW 327 és a BMW R nineT motorkerékpár is feltűnik.

Scott Eastwood és a BMW ismét közös akcióba lendül: a hollywoodi szupersztár főszereplésével készült Kipörgetve (Overdrive, 16) című film lélegzetelállító jeleneteihez a bajor prémiumgyártó egy teljes flottányi különleges autóval járult hozzá.

A 94 perces alkotás nyitójelenetében a BMW M3 csillogtatja meg sportos agilitását és kirobbanó menetteljesítményét, a magával ragadó BMW 6-os Gran Coupé pedig több alkalommal is a főszereplők menekülő autójaként szolgál.

A BMW R nineT motorkerékpár és a BMW 4-es Cabrio mellett továbbá az ikonikus BMW i8 plug-in hibrid sportautó és a felbecsülhetetlen értékű klasszikus, a BMW 327 is feltűnik a vásznon.

PSA: jelentős elismerés az 1.2 literes, 3 hengeres, turbós PureTech benzinmotornak

A Stuttgartban immár 18. alkalommal megrendezésre került Engine of the Year Awards díjátadón a nemzetközi szaksajtó képviselőiből álló zsűri az 1–1.4 literes kategóriában az 1.2 literes 3 hengeres PureTech benzinüzemű turbómotornak ítélte a 2017-es Év motorja címet.

A nagy népszerűségnek örvendő motornak – amely kétféle (110 és 130 LE-s) változatban kapható (PureTech 110 S&S és PureTech 130 S&S) – 2017-ben immár a harmadik egymást követő alkalommal sikerült elhódítania a megtisztelő „Év motorja” címet.

A 2014-es megjelenése óta több mint 850 000 példány készült belőle az észak-francia Douvrinben, illetve a kínai Hsziang Jangban működő gyáregységben. A nagy keresletre való tekintettel 2017 végétől a francia Trèmery (Moselle-i régió) üzeme is bekapcsolódik a gyártásba, minek köszönhetően sikerül megduplázni a franciaországi gyártókapacitást. A tervek szerint 2019-re az éves darabszám meg fogja haladni az 1 milliót.

A PSA csoport sokoldalú, középkategóriás modelljeinek mindegyikét a 110, illetve 130 lóerős változatban létező 1,2 PureTech motor hajtja, amely így közel 70 országban több mint 90 féle kereskedelmi alkalmazásban kerül forgalomba. A népszerű motor 2017-ben nagyban hozzájárult a PSA csoport új termékei – a 2017-es Év autójának választott Peugeot 3008, valamint az új Citroën C3 – fényes sikereihez.

– Az európai piacon az 1,2 literes 3 hengeres moduláris PureTech család tagjai adják a PSA csoport összes benzin és dízelmotorjának 1/3-át.

A már az alacsony fordulatszám-tartományban is az egyik legkellemesebb vezetési élményt nyújtó 1,2 literes 3 hengeres turbo PureTech motort folyamatos fejlesztéseken esik át. 2017 végéig újabb jelentős átalakításokat terveznek rajta, hogy még nagyobb teljesítményre legyen képes még (akár 4%-kal) alacsonyabb fogyasztás mellett:

Egy speciális részecskeszűrő (GPF- Gasoline Particulate Filter) révén 75%-kal sikerül csökkenteni a környezetszennyező részecske-emissziót, amely így már most megfelel a csak 2020-ban bevezetésre kerülő európai és kínai normáknak.

A teljesítmény javulásáról az égéstér átalakításával és a befecskendezési nyomás 250 barra emelésével gondoskodnak a fejlesztők.

Még tovább csökkentik a súrlódást, és egy új turbókompresszor kerül a motorba.

Még kompaktabb lesz a kialakítás, ami optimálisabb légellenállási mutatókat eredményez (SCx).

A díjátadó alkalmával Christian Chapelle, a PSA hajtásláncokért felelős igazgatója kijelentette: „Ez a díj benzinmotorjaink kivételes erényeit és teljesítményét dicséri. Tovább folytatjuk belsőégésű motorjaink fejlesztését, hogy minél környezetkímélőbb működés mellett még nagyobb teljesítményre legyenek képesek, és ezáltal meg tudjanak felelni az energiaátállás jelentette kihívásoknak.”

LEGFRISSEBB

Legjobb motor versenyzős nyerőgépek 2025-ben – a Jackpot Sounds ajánlásával

0
Az online nyerőgépek világa hatalmas választékot kínál majd 2025-ben. Minden játékos megtalálhatja a kedvencét. Ha szereted a gyors tempót, akkor az autós témájú nyerőgépek...

TESZTJEINK