Főoldal Blog Oldal: 318

Közútra és versenypályára egyaránt fel lett készítve a Hyundai i30 N

A Hyundai további részleteket árult el az i30 N-ről, annak július 13-i leleplezése előtt. A vállalat N almárkához tartozó, első nagy teljesítményű autója befejezte utolsó fejlesztési szakaszát a Nürburgringen.

„Az i30 N fontos lépést jelent márkánk értékének megerősítése érdekében, érzelmekkel és kiemelkedő teljesítménnyel gazdagítva azt” – nyilatkozta Albert Biermann, a vállalat nagy teljesítményű autóit fejlesztő és tesztelő részlegének ügyvezető alelnöke. „Ez az autó arra született, hogy mindenki számára magával ragadó vezetési élmény nyújtson. Úgy terveztük, hogy a tulajdonosa büszke és boldog legyen nagy teljesítményű autója volánja mögött.”

Az i30 N fejlesztése során négy pillérre összpontosult a figyelem: a kanyarodási képességre, a vezető percenkénti szívverésére a percenkénti fordulatszám helyett (BPM az RPM helyett), a versenypálya-alkalmasságra és a kiegyensúlyozott teljesítményre.
A Nürburgringen, szélsőséges körülmények között tesztelt autó a Hyundai első nagy teljesítményű modellje, amely kiválóan fekszi az utat éles kanyarokban, ezáltal kiemelkedő kanyarodási teljesítményt nyújt.

Az i30 N fejlesztésekor célunk az volt, hogy megdobogtassa a vezető szívét, amikor a volán mögé ül. A Hyundai a vezetési élményt méri elsősorban: a sofőr percenkénti szívverése (BPM) számít, utána jön csak a percenkénti fordulatszám (RPM) és más műszaki paraméterek.

Tartósság és teljesítmény a versenypályán – az i30 N fejlesztési folyamatának két kulcsfontosságú eleme. A világ legkeményebb tartóssági tesztjén, az ADAC 24 órás versenyén a Nürburgringen, 10 ezer megtett km után bebizonyosodott, hogy a Hyundai nagy teljesítményű autója alkalmas a versenypályára is, és maximálisan megbízható a közutakon is. A járművezető preferenciái és az útviszonyok szerint állíthatók be az autó nagy teljesítményhez kapcsolódó funkciói, így biztosítva a kiegyensúlyozott vezetési stílust és kényelmes napi használatot minden vezetési körülményben.

[TESZT] Mazda6 Sportkombi G192 2.5 Skyactiv-G Revolution Top AT – összetéveszthetetlen tálalással

A Mazda Kodo formanyelve rendkívül egyedi megközelítésbe helyezi a japán márka modelljeit: nem túlzunk, ha azt állítjuk: a Mazda6 az egyik legjobban sikerült formaterv jelenleg a piacon, személyes kedvenc.

 

Persze mások is elhivatottságot táplálnak iránta, nem véletlenül; az időtálló formavilág, a jövőbe mutató koncepció mindmáig jelen van. Pedig a Mazda6 jelenlegi, harmadik generációja nem most, hanem még 2012-ben mutatkozott be a nagyközönségnek. Mazda6 Sportkombi teszt, 2.5 literes csúcsbenzinessel.

Kétezerötszáz köbcenti nem kevés, amolyan erős középmezőnynek számít, főként, ha emészthetőbb, középkategóriás irányról van szó. A Mazda6 Sportkombi G192 2.5 Skyactiv-G remekül mutatja azt az egyébként követendő vonalat, amit a gyártó kitűzött célul maga elé: a lehető legkorszerűbb megoldásokkal menetelni előre úgy, hogy közben azért meghagyjuk a tradicionális, több évtizeden át kitűnően bizonyító részleteket – mint például a szívó benzinmotorok varázsát, a masszív felépítési struktúrát.

Nincs változtatás, nem véletlenül

Mindez, amit fentebb részleteztünk, szerves része a Mazda6 Sportkombi G192 2.5 Skyactiv-G küllemének. Vagy inkább komplex kiegészítője; ugyanis a remek harmónia jellemzi az egész tálalást. Alapvetően nem szükséges részletekbe bocsátkozni a külsőt illetően, jól ismert része az utcaképnek a Mazda6, akárhová is menjünk – légies, pillekönnyű vonalvezetés, a lapos, ténylegesen sportos életérzést sugárzó kasznihoz képest hatalmas felnik, s még sorolhatnánk.

A Kodo hatást hangsúlyozó, gigantikus méretezéssel felvértezett hűtómaszk jelen van, az egész arculatot a Mazda6 Sportkombi G192 2.5 Skyactiv-G esetében ez határozza meg. Úgy, hogy a fényszórók rajzolata, a ködlámpa-kialakítások elhelyezése, valamint a motortér közepére húzott hullámsziluett tulajdonképpen más, hason kategória/szegmens révén nem nagyon fedezhető fel.

Más, ugyanebben a csoportban versenyző vetélytársak által sem, úgyhogy hét év elteltével sem érződik a Mazda6-nál, hogy bármi is elévült volna. Még egyszer hangsúlyozva, hogy nagybetűs 7 év telt el a bevezetés óta.

Sokan kételkednek a sportosra hangolt kialakítás esetében, hogy bizonyára a praktikum rovására megy a némileg túlzónak érezhető formaiság. Magyarul: kevés lesz a tényleges férőhely a kombi puttonyában, nem lesz elegendő hely az utastérben, mondjuk a hátul helyet foglalóknak. Bár a Mazda6 Sportkombi G192 2.5 Skyactiv-G nem kimondottan óriási, azért a 4805 milliméteres hossz megvan, de az 1850 milliméteres szélesség sem csekély. Érdekes, hogy az alig 1.5 méteres magasság mit sem befolyásol a ki- és beszállás komfortfaktorán, s ráadásul még mindent összevetve is igen jól néz ki az összkép.

Előremutató formaterv: a külső merészebb, a belső visszafogottabb

Mint a Mazda összes modelljére, a Mazda6 Sportkombi G192 2.5 Skyactiv-G esetében is igazak az általánosított jelzők, miszerint a minimalista megvalósítás a jellemző az enteriőrre. Érdekes, hogy az egyedi és izgalmas külső kissé visszafogottabb belteret hordoz, persze nem annyira, hogy az bántó, vagy túlontúl kontrasztos lehessen.

A műszeregységek lényegre törően adják vissza a hangulatot, ugyanakkor ügyelve arra, hogy a praktikus kezelhetőség, a rendeltetésszerűhasználat minden momentumában biztosítva legyen.

A kormánykerék kialakítása ergonomikus, jó fogású, a kapcsolók, gombok elhelyezkedése ténylegesen egy karnyújtásnyira, a hatgangos manuális kéziváltó karja a könyöklőn pihentetett kézzel könnyedén kapcsolható.

Sorolhatnánk tovább, de felesleges, az utaskabin kialakítása úgy jó, ahogy van, és facelift ide, vagy oda: nem éri meg messzemenő változtatásokat eszközölni.

Elöl és hátul is remekbeszabott kényelmet biztosítanak az ülések. Az első fotelek bár sportos hatást tükröznek, a gyakorlatban közepesen puha ülő- és hátfelületekkel rendelkeznek. Oldal- és hosszirányban is kellemes kényelmet adnak hosszabb távú utazások közben, nem kevésbé a hátsó, három részre osztott traktus – itt bár a hátlapok dőlése kisebb szöget zár be, mégis hatékony komfortot biztosít az itt utazóknak. Optimálisan három közepes testalkattal rendelkező felnőtt utas érezheti jól magát itt, bár a csapott tetővonalnak köszönhetően a fejtér némileg korlátozott.

Hagyománytisztelő a Mazda, és ez jól is áll neki

Egyszerűen briliáns a Mazda szívómotor-koncepciója. Szeretjük, és egyben becsüljük is a gyártót, hogy a benzines vonalat nemes egyszerűséggel meghagyta alapjaiban véve a tradicionális, már többszörösen bevált és kellően jól bizonyító irányban, számos ékes bizonyítékkal szolgálva (lásd Mazda MX-5 például). Ugyanakkor az is tény, hogy a szívómotorjaik leginkább 2000 köbcentis hengerűrtartalom környékén érik el takarékossági hatékonyságuk csúcsát, ettől feljebb már csodák nem nagyon vannak üzemanyagfogyasztás terén legalábbis.

A tesztelt Mazda6 Sportkombi G192 2.5 Skyactiv-G soros elrendezésű, 4 hengeres benzines szívómotort kapott tehát, 2488 köbcentiméteres lökettértfogattal. A maximális teljesítmény gyári adatok szerint 192 lóerő, mindez 5700-as percenkénti fordulatszámon áll rendelkezésre, míg a 256 Newtonméteres csúcsnyomaték 3250-től áll a sofőr és az utasok rendelkezésére. Azzal együtt, hogy a nyomaték ilyen kategóriában visszafogottnak tűnhet papír szerint, a gyorsulás egész meggyőző, ugyanis 7.7 másodperc alatt sikerült megfutnunk a nulla-százas sprintet szélcsendben, egyenes útszakaszon.

Turbó hiányában is tud kitűnő, közvetlen gázreakciókat produkálni a Mazda6 Sportkombi G192 2.5 Skyactiv-G erőforrása, a hatsebességes váltó fokozatainak hangolása és áttételezése optimális. Ennek ellenére visszafogott vezetési stílussal sem túl takarékos a 2.5 literes benzinmotor a hajtásláncban, a gyárilag előirányzott, egyébként csalogató 6.4 literes vegyes értéket mi 100 kilométerre átlagolva 9.6 literes értékkel tudtuk prezentálni – igaz, sok városi menettel tarkítva. Ha kicsit dinamikusabb aspektussal közlekedünk, úgy könnyedén elérhető a 11-12 liter is.

Árazás

Tesztautónk alapára valamivel több, mint 6.5 millió forintról indul (G145 Emotion), a cikkben szereplő modell listaára 9 889 900 forint.

2017 Mazda6 Sportkombi G192 2.5 Skyactiv-G specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 2488 cm³

Maximális teljesítmény: 192 LE @ 5700 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 256 Nm @ 3250 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4805 mm

Szélesség: 1840 mm

Magasság: 1475 mm

Tengelytáv: 2750 mm

Első gumik mérete: 225/45 R19

Hátsó gumik mérete: 225/45 R19

Tömeg, üresen: 1290 kg

Megengedett össztömeg: 2040 kg

Csomagtartó mérete: 522 liter, 1648 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.9 s (gyári), 7.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.6 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 7.4 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.3 l/100km

Országúti: 3.3 l/100km

Vegyes: 3.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 150 g/km

Bővebb információ a Mazda magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Kiemelkedően zárta 2017 első félévét a Ford Magyarországon, a márka továbbra is igen népszerű

Rögtön kezdjük is egy pozitív gondolatmenettel, melyet a hazai Ford képviselet első emberétől, Szamosi Viktortól hallhattunk.

„Az első félévet áttekintve elmondhatjuk, hogy a magyar piac beváltotta az év eleji előrejelzéseinket. A kishaszongépjármű piacon várható volt a Növekedési Hitel Program kivezetése után tapasztalható kereslet visszaesés, mely 12 százalék feletti csökkenést eredményezett. Örvendetes azonban a személyautó – és ezen belül is a magánvásárlói piacon tapasztalható növekedés, amelyhez jelentősen járulnak hozzá a piacon egyre inkább elérhető kedvező, és biztonságos finanszírozási konstrukciók” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Ford rendkívül széles személyautó és kishaszonjármű kínálatának köszönhetően kimagaslóan magas értékesítési számokat elérve zárta az első félévet hazánkban: a magyarországi márkakereskedők által értékesített közel 8000 darab autó és főleg a 12.22 százalékos piacrészesedés az európai léptékkel is egyedülálló.

A városi terepjárók sohasem látott népszerűsége

Ford egy tavaly novemberi tanulmánya szerint a millenáris generáció tagjainak négyötöde szerint az elmúlt öt év során a SUV-ok alacsonyabb fogyasztásúvá és környezet-barátabbá váltak; éppen ezért e nemzedék egynegyedének bevásárló listáján már egy SUV szerepel, amikor új autó vásárlását fontolgatják.**

„Ez a tendencia ma már Magyarországon is egyértelműen megfigyelhető – az első félév értékesítési eredményei alapján az SUV kategória most először minden egyéb kategóriát megelőzve, 18184 darabos össz értékesített darabszámával megelőzte a hagyományosan legerősebb alsó-közép kategóriát is” – mondta el Szamosi. „Ebben a szegmensben a 2016 végén teljesen megújult Ford Kugánk a tavalyi számokat több, mint 72 százalékkal túlszárnyalva végzett a 3. helyen, de a Ford SUV palettájának legkisebb tagja az Ecosport és a legnagyobb Edge is jelentős növekedést könyvelhet el” – tette hozzá az ügyvezető.

Európában a SUV-kategória minden más szegmensnél gyorsabb növekedést mutat, és az egyre növekvő kereslet hajtómotorja a környezettudatos millenáris nemzedék. Tavaly a Ford SUV-eladásai még az egyébként gyors ütemben erősödő iparági növekedést is felülmúlják. A Ford egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV bemutatásán dolgozik, amelynek tervezett hatótávolsága eléri a 480 kilométert – vagyis egy feltöltéssel teheti meg a London és Párizs közti utat. A vállalat új, nulla károsanyag-kibocsátású jármű egyike lesz annak az öt ilyen modellnek, amelyek 2020-ig jelennek meg.
Ám nem csupán a fiatalabb nemzedékekre igaz, hogy autóválasztásukkal felrúgják a szokásokat. A Ford adatai azt mutatják, hogy a ferdehátú izomautók, vagyis a kis- és középméretű modellek nagy teljesítményű változatait megvásárlók átlagéletkora több mint 10 százalékkal nőtt a 2010 és 2016 közötti időszakban. A Mustang népszerűség pedig Európa-szerte és Magyarországon is töretlen – 2017 első félévében már közel 80 darab talált gazdása itthon.

Kisautók – nagy kereslet

A magánvásárlói piac élénkülése a kisautó szegmensben érezteti leginkább a hatását. A kisautó kategória 2017 első félévében közel 24 százalékos növekedést könyvelhetett el, többek között a Ford Fiesta iránti töretlen érdeklődésnek köszönhetően, mely globális autóipar egyik legkultikusabb modellje. Az első típusváltozat 41 évvel ezelőtti, 1976-os megjelenése óta több, mint 18 millió Fiesta talált gazdára világszerte.
A jelenlegi szép sikereket elért, méltán népszerű Fiestát idén nyáron váltja az immár nyolcadik generációs, vadonatúj Fiesta, mely a világ legfejlettebb technológiájú kisautója lesz és négy eltérő egyéniségű modellváltozattal érkezik júliusban a magyarországi márkakereskedésekbe” – tette hozzá Dalos Attila a Ford kereskedelmi igazgatója.

A haszongépjármű piac

Míg az első félévben a személygépkocsik össz. értékesítése közel 20 százalékos növekedést mutatott, addig a kishaszongépjármű értékesítésben összpiaci szinten közel 12.4 százalékos visszaesés tapasztalható; A Ford kishaszonjárművei közül kiemelendő a Ranger, mely 700 darabos értékesített darabszámával magabiztosan vezeti a pick-up kategóriát, és a Transit modellcsalád, mely a piac visszaesését kiküszöbölve őriz piacvezető pozícióját. A Ford az első félévben eladott 2155 haszongépjárművel továbbra is vezeti a magyar kishaszongépjármű piacon.

Euro NCAP: 5 csillagot szerzett az új Volkswagen Arteon

Az új Arteon csúcs pontszámaival a Volkswagen újra kiemelkedő eredményeket ért el a legfrissebb Euro NCAP törésteszt-sorozaton.

A független európai fogyasztóvédelmi szervezet a Volkswagen új fastback modelljének a legmagasabb, ötcsillagos értékelést adta. Az osztályzat nemcsak az új Arteon felnőtt és gyermek utasainak védelmét ismeri el, de a vezetőt segítő, szériafelszereltség részét képező segédrendszerek teljesítményét is a gyalogosok védelme terén.

Az Euro NCAP beszámolója alapján a gyalogosok védelmét vizsgálva a mai napig az Arteon érte el a legmagasabb pontszámot a felsőkategóriás autók között, részben a szintén szériafelszereltségként kínált vészfékfunkciójának köszönhetően.

Az ötcsillagos minősítés megadásával az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelő Program) szakemberei kifejezték, hogy az új Arteont egy különösen biztonságos választásnak tartják a járműosztályában. Ez a kiváló teljesítmény az innovatív vezetői segédrendszereknek köszönhető (amelyek közt a gyalogosokat védő, szériafelszereltségként kínált vészfékfunkció is szerepel), továbbá egy integrált biztonsági koncepciónak, amely ütközés esetén maximális védelmet nyújt a bent ülőknek, hála az optimális karosszéria-kialakításnak, a kiemelten hatékony biztonsági övek, ülések és légzsákok kombinációjának.

Az ötcsillagos összesített értékelés az Arteon egyes részterületeken elért eredményeiből adódik össze. A felnőtt utasok védelme terén például az új prémiumautó a maximális pontszám 96 százalékát érte el, a gyerek utasok védelmében pedig 85 százalékot teljesített.

A különösen magas, 85 százalékos eredmény a gyalogosok védelme kategóriában az alapfelszereltség részét képező, gyalogosokra összpontosító vészfékfunkció, valamint a védtelen közlekedőket segítő, magas szintű passzív védelem sikeres kombinációja.

A biztonsági segédrendszereket vizsgálva az Arteon messze felülmúlta az ötcsillagos besorolás kritériumait, a legnagyobb lehetséges pontszám 82 százalékát érve el a teszten. Az értékelés során figyelembe vettek számos szériatartozékot, például az összes ülést érintő, biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzést, a távolságtartó automatikát, a gyalogosokat is figyelő, vészfékfunkcióval kiegészített Front Assist környezetfelügyelő rendszert, valamint a sávtartást segítő Lane Assist rendszert.

Az Euro NCAP már húsz éve az új autók biztonságának szigorú értékelője Európában. A szervezet az elvégzett törésteszteken évről évre magasabb követelményeket támaszt; mára egy sor különféle ütközési forgatókönyvet vizsgálnak, és több szempontból értékelik az utasok és gyalogosok védelmét:

• Frontális ütközés alumínium akadállyal, 64 kilométer/óra sebességgel és 40 százalékos átfedéssel
• Frontális ütközés merev akadállyal, 50 kilométer/óra sebességgel és 100 százalékos átfedéssel
• Oldalirányú ütközés 50 kilométer/óra sebességgel a jármű oldalsó szerkezetének
• Oldalirányú oszlopnak csapódás 32 kilométer/óra sebességgel
• Ostorcsapás-jellegű mozgás okozta sérülések elleni védelem hátsó ütközés esetén
• Automatikus vészfékezés járművek és gyalogosok előtt, az ütközés illetve gázolás megelőzése érdekében

Az új Arteon március óta rendelhető Németországban, az autó biztonsági berendezések széles skáláját kínálja. Ezek közt szerepelnek a vezető és az első utas légzsákjai (a vezetőt emellett térdlégzsák védi, az utasoldali légzsák kikapcsolható) továbbá az első-hátsó fejlégzsák-rendszer (hátul a szélső üléseken) és az első oldallégzsákok.

További jellemzői például a biztonsági szempontból optimalizált fejtámlák, amelyek az ostorcsapás-jellegű sérülések kockázatát minimalizálják egy hátsó ütközés esetén, és a számos országban az alapfelszereltség részeként adott proaktív utasvédelmi rendszer, amely a fokozott balesetveszélyt jelentő kritikus menethelyzeteket felismerve még időben előfeszíti a bekapcsolt első biztonsági öveket, valamint a nyitott ablakokat, illetve a tolótetőt automatikusan keskeny résig zárja.

BMW i elektromos mobilitás, már vízen is

A Torqeedo a BMW i3 nagykapacitású akkumulátorát integrálja a hajók elektromos meghajtó rendszerébe – a BMW i integrált fenntarthatósági koncepciója új utakra talált.

Jövőbiztos technológiája és integrált megközelítése révén a BMW i továbbra is a fenntartható innováció hajtómotorja. Ráadásul mostantól kezdve az i3-hoz kifejlesztett nagyfeszültségű akkumulátor nemcsak a károsanyag-kibocsátástól mentes közúti közlekedést, hanem a vízfelszíni mobilitást is szolgálja.

A BMW csoport dingolfingi üzeméből lítium-ion akkumulátorokat szállít a német Torqeedo vállalat számára. A cég tengeri hajtórendszerek gyártójaként energia tárolására használja őket, nagyteljesítményű Deep Blue elektromos meghajtású rendszereiben. A Torqeedo-t 2005-ben alapították a németországi Starnbergben, mára pedig a világ egyik vezető szolgáltatójává nőtte ki magát az elektromos és hibrid meghajtású rendszerek terén, kiszolgálva az 1 és 160 lóerős motorcsónakokat, a vitorlás jachtokat és az olyan közösségi tengeri alkalmazásokat, mint a komp vagy a vízi taxi.

A BMW i nagyfeszültségű akkumulátorai szerves részét képezik annak a környezetbarát, költséghatékony és csendes megoldásnak, amely alternatívát kínál a hagyományos hajó-hajtásrendszerek számára.

„A Torqeedo döntése, hogy a BMW i nagyfeszültségű akkumulátorait használja fel Deep Blue meghajtó-rendszereihez, csak egy újabb visszaigazolása annak, hogy képesek vagyunk a jövő hajtórendszereinek megalkotására anélkül, hogy kompromisszumot kéne kötnünk a teljesítmény, az innováció, vagy a fenntarthatóság terén” – magyarázza Dr. Alexander Kotouc, a BMW i termékmenedzsment vezetője. „A legújabb autóipari technológiának a vízre történő sikeres átültetése jól példázza az integrált megközelítés értékét, amely oly fontos a BMW i számára.”

A BMW Group nagy teljesítményű akkumulátorokat fejleszt és szerel össze elektromos és hibrid járművek részére házon belül. A BMW i3 számára megalkotott lítium-ion akkumulátor nyolc modulból áll, amelyek mindegyike 12 cellát tartalmaz. A csatlakozókat, a kábeleket, az ellenőrző szenzorokat, a fűtő- és hűtőrendszereket pedig szintúgy speciálisan a BMW i számára fejlesztették.

A BMW Group gyártási és fejlesztési szakértelme biztosítja az alapjait annak az állandó megújulási folyamatnak, amely az akkumulátor-technológia területén tapasztalható. A legfrissebb példa erre a BMW i3 jelenlegi nagyfeszültségű akkumulátora.  Annak ellenére, hogy a mérete és a súlya változatlan maradt a korábbi verzióhoz képest, teljesítménye több mint 50%-kal, 94 Ah-ra, vagyis 33 kWh-ra nőtt.

Köszönhetően a BMW i3 akkumulátorok plug-and-play jellemzőjének, amelyet a fejlesztők kezdettől fogva biztosítanak, a technológia széles körben alkalmazható, az autóipar keretein is túl. A Torqeedo, a tengeri meghajtó-rendszerek gyártójaként, a BMW i lítium-ion akkumulátorait a legnagyobb teljesítményű motorjaihoz használja, belmotoros vagy külmotoros egységek és hibrid rendszerek esetén, egészen százhatvan lóerőig.

„A BMW i nagyfeszültségű akkumulátorok rendkívüli megbízhatóságot és teljesítményt nyújtanak az elektromos mobilitáshoz” – magyarázza Christoph Ballin, a Torqeedo társalapítója és vezérigazgatója. „Lehetővé teszik számunkra, hogy csúcsminőségű elektromos meghajtású technológiát és integrált energiagazdálkodást nyújtsunk a szabadidős és a kereskedelmi hajózás számára.”

A BMW i nagyfeszültségű akkumulátorok ezen innovatív felhasználása a vízfelszíni közlekedés elektromos meghajtása során csupán egyetlen példa az alkalmazási területek széles választékára nézve, amely az integrált fenntarthatósági koncepcióhoz köthető. Egy másik terület lehet a helyhez kötött energiatárolás, ahol az akkumulátorokat a lakossági- és középületek energiahatékonyságának növelésére használják oly módon, hogy közbenső tárhelyet biztosítanak a nap- és szélerőművek által megtermelt megújuló energiamennyiség számára.

Mi több, a BMW i nagyfeszültségű akkumulátorok újrafelhasználhatók erre a célra, miután befejezték hasznos életszakaszukat a járművekben. A fenntarthatóság szempontjából az akkuk ismételt felhasználása sokkal indokoltabb, mint azok idő előtti újrahasznosítása. Ez a megfontolás késztette a BMW Groupot arra, hogy még a BMW i3 forgalomba hozatalát megelőzően olyan forgatókönyveket dolgozzon ki, amely második életről beszél az akkumulátorok esetében, a hosszú autós használatot követően. Ez a fajta újrahasznosítás kulcsfontosságú szerepet játszik a zöld energiára való áttérésben – és ennek eredményeképp a megújuló energiák köztes tárolásában is, amelyre egyre nagyobb a kereslet.

Toyota: Magyarországon továbbra is töretlen a pickupok népszerűsége

Jóllehet a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piac az idei év első félévében 13,5%-al növekedett az előző év azonos időszakához képest, a személyautókat és a kishaszongépjárműveket külön-külön vizsgálva már azt látjuk, hogy míg a személyautók értékesítése 19,2%-al nőtt, addig a kishaszongépjármű eladások 12,4%-al visszaestek január és június között – áll a Toyota sajtóközleményében.

Szembeöltő ugyanakkor, hogy egyetlenként a kishaszongépjárművek közül a pickup szegmens továbbra is növekedni tudott, méghozzá 6%-al, azaz idehaza a pickupok továbbra is nagy kedvencnek számítanak.

A pickupok töretlen magyarországi népszerűségében szerepet játszanak az adózási előnyök épp úgy, mint az autók praktikus használhatósága, hiszen a kategória vezető modelljei ma már egyesítik a személyautós kényelmet és látványos dizájnt a rendkívüli terepképességekkel, teherbírással, és vonóerővel. Némileg árnyalja ugyan a képet, ha tudjuk, hogy a január és június között Magyarországon regisztrált 1928 pickup 17,4%-a, 336 darab re-exportra, azaz külföldi újraértékesítésre került, ez ugyanis valamivel magasabb, mint a 12,9%-os piaci átlag, lényegileg azonban ez nem csökkenti a szegmens piaci súlyát ami 21,8% a kishaszongépjárművek között és 3% a teljes piac vetületében.
Más kérdés, hogy ha az adatokat megtisztítjuk az először itthon regisztrált, majd rögtön külföldre újraértékesített darabszámtól annak érdekében, hogy a valós piaci eredményeket megkapjuk, azt látjuk, hogy a Toyota legendás pickupja, a Hilux, rögtön előlép a második helyről az első helyre, a re-exporttal együtt kalkulált 32% helyett egészen elképesztő, 37%-os szegmensrészesedéssel.

Ez persze nem meglepő annak ismeretében, hogy a japán gyártó jövőre ötvenedik születésnapját ünneplő modellje a világ kedvenc pickupja: az elmúlt közel öt évtizedben több, mint 18 millió darab talált belőle gazdára világszerte. A világ legkeményebb terepein, Ázsia és Dél-Amerika dzsungeleitől Ausztrália kő- és Afrika homoksivatagain át a Sarkvidékek hó és jégtengereiig bizonyító modell egyébiránt Európa legnépszerűbb pickupja is: az idei év első félévében 21461 darab talált belőle gazdára, amivel messze vezeti a szegmens értékesítéseit a kontinensen.

A Hiluxon egyébiránt jól lemérhető, mennyire felülreprezentált az európai átlaghoz képest a pickup szegmens Magyarországon, azaz mennyire kedveljük idehaza ezeket a személyautóként és igáslónak is beillő munkagépként is helytálló robosztus modelleket.

Míg a magyarországi piaci növekedés üteménél eladásait négyszer gyorsabban, 57,1%-al növelő Toyota teljes hazai értékesítése csupán a márka összeurópai eladásainak 1%-át teszik ki, addig az idehaza eladott 625 (re-export nélkül 593) Hilux a teljes európai Hilux értékesítések 3%-át képviseli.

„A tény, hogy Magyarországon arányaiban háromszor annyi Hilux talál gazdára, mint Európában, egyértelműen jelzi a hazai kishaszongépjármű piac általános visszaesése ellenére is növekvő szegmensben rejlő potenciált” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Európában minden negyedik pickup vásárló a Hilux mellett dönt, amivel az elnyűhetetlenség szinonimájaként megbízhatóságáról és rendkívüli terepképességeiről elhíresült legendás modell a kontinens legnépszerűbb pickupja. Magyarországon már ma minden harmadik pickup vásárló választja a Hiluxot, célunk azonban, hogy még ennél is nagyobbra növeljük a modell szegmensrészesedését. Erre minden esélyünk meg is van: míg a Hilux eladások 82%-át a vállalati flottabeszerezések generálják, 18%-ot a magánügyfelek visznek el, a szegmens növekedésének tekintélyes részét pedig ők generálják. Azon túl tehát, hogy továbbra is a flottavásárlók egyértelmű választása kívánunk maradni, amit a Hilux terep és rakodóképességei épp úgy alátámasztanak, mint rendkívül alacsony üzemben tartási költségei, a magánvásárlók sikeres megszólítása révén a Hilux még inkább bebiztosíthatja a szegmensben elért kimagasló vezető pozícióját” – teszi hozzá a szakember.

2019-től minden Volvo modellben lesz villanymotor

A Volvo bejelentette, hogy 2019-től minden újonnan bevezetett Volvo modellt elektromos hajtással szerelnek fel. Ezzel véget ér a tisztán belső égésű motorral hajtott járművek korszaka, az elektromos meghajtás pedig a Volvo Cars üzleti tevékenységeinek egyik legfontosabb pillérévé válik.

A bejelentés történelmi jelentőséggel bír az elektromos hajtástechnológiák felé forduló autóiparban, és rávilágít arra, hogy a belső égésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás hogyan írja meg az automobil történetének új fejezetét.

„Az egész az ügyfeleinkről szól” – mondta Håkan Samuelsson elnök-vezérigazgató. „Az emberek egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az elektromos meghajtású járművek iránt, a Volvo pedig szeretne megoldást kínálni ügyfeleink pillanatnyi és jövőbeli szükségleteire. Hamarosan tetszőlegesen válogathatnak a Volvo részben vagy teljesen elektromos hajtású modelljei között.”

A Volvo teljes modellkínálatát lefedően készül bevezetni villamosított – tisztán elektromos, hálózatról tölthető hibrid, és hibrid hajtású – gépkocsikat.

2019 és 2021 között öt különböző, tisztán elektromos modellt dob piacra: közülük három Volvo márkanév alatt kerül forgalomba, míg másik kettőt – kifejezetten nagyteljesítményű típusokat – a Volvo Cars sportmárkája, a Polestar jegyez majd. Ezen járművekről a későbbiek során adunk közre részletes tájékoztatást.

Ezt az öt elektromos autót a márka teljes modellpalettáját lefedő, benzin-elektromos, illetve dízel- elektromos plug-in hibrid és 48 voltos mild hibrid variánsok egészítik ki, így a Volvo a világ egyik leggazdagabb, részben vagy teljesen elektromos meghajtású modellpalettáját tudhatja magáénak.

Ez azt jelenti, hogy a jövőben egyetlen Volvo gépkocsi sem kerül forgalomba villanymotor nélkül: a tisztán belső égésű motorral szerelt típusokat fokozatosan kivezetjük a piacról, helyükre elektromos meghajtással támogatott belső égésű motorok lépnek.

„Bejelentésünkkel véget ért a tisztán belső égésű hajtáslánccal szerelt automobilok kora” – mondta Mr. Samuelsson. „A Volvo Cars már korábban bejelentette, hogy 2025-re egymillió darab, részben vagy teljesen elektromos meghajtású gépkocsit kíván forgalomba állítani. Ezt teljesen komolyan gondoltuk, és így fogjuk megvalósítani.”

A bejelentés újfent rávilágít a Volvo Cars azon elkötelezettségére, hogy minimalizálja környezeti hatását, és tisztábbá tegye a jövő városait. A Volvo Cars kiemelt feladatának tekinti, hogy visszaszorítsa modelljeinekj és tevékenységeinek széndioxid-kibocsátását. Célja, hogy 2025-re teljes mértékben klímasemleges vállalatként működjön.

A mai bejelentés hátterében álló döntés kapcsolódik ahhoz a korábbi hírhez, hogy a Volvo Cars önálló, nagyteljesítményű elektromos járműveket fejlesztő, globális márkává fogja átalakítani a Polestart. A Polestar vezérigazgatója Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke lesz.

A Kia Stonic crossover 2017 őszén érkezik a kereskedésekbe

A vadonatúj Kia Stonic látványos és magabiztos crossover, amely új vevőket csábíthat a Kiához Európa egyik legfiatalabb, leggyorsabban növekvő autópiaci szegmensében.

A városi crossover (B-SUV) kategóriában jelenleg évente 1,1 millió autót adnak el Európában – ez a teljes piac közel 7 százaléka –, a várakozások szerint a szegmens 2020-ra elérheti az évi kétmilliós darabszámot is.

„Az eladott darabszámokat tekintve a B-SUV szegmens 2020-ra várhatóan túlnő a C-SUV (kompakt szabadidő-autó) kategórián: eddigre az Európában eladott új autók több mint egy tizede a Stonic méretosztályába tartozik majd” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: “A B-SUV szegmensre a legkülönfélébb kategóriákból váltanak az ügyfelek: 21 százalékuk városi kisautót cserél hasonló méretű crossoverre, míg 15 százalékuk családi (kompakt) ferdehátúból ül át. A Stonic és a hozzá hasonló autók a kompakt egyterűjüket lecserélni vágyó vásárlók számára is vonzó lehetőséget testesítenek meg.”

Cole így folytatta gondolatait: „A Kia Stonic ennek a gyorsan növekvő kategóriának az egyik legvonzóbb képviselője, a Kia egyedülálló garanciális feltételeivel, valamint a márka közismert megbízhatóságával, minőségével és modern formavilágával. A szegmens növekedésével a Stonic alighanem a Kia egyik legnépszerűbb típusává növi ki magát.”

A Kia legújabb B-szegmensbeli crossover modellje kívül-belül minden eddiginél több személyre szabási lehetőséget kínál, az autó stílusa hamisítatlanul európai. A Stonic a márka történetének talán legfeltűnőbb formatervével büszkélkedhet; az autó azonnal Kiaként azonosítható, az olyan meghatározó stíluselemeknek köszönhetően, mint a tigrisorr hűtőmaszk. Az Európában, a Kia koreai dizájnstúdiójával karöltve tervezett karosszéria markáns vízszintes vonalakat elegyít lágyabb kidolgozású, plasztikus felületekkel. A Stonic teteje – amit a 2013-as Kia Provo tanulmányautó ihletett – lehetővé teszi, hogy a vevők kéttónusú fényezést válasszanak. Akár 20 féle kéttónusú színkombináció áll rendelkezésükre; a tető ötféle markáns árnyalatban kérhető.

A hajtáslánc-választék könnyű, méretcsökkentett benzines és dízelüzemű turbómotorokból, valamint azokhoz kapcsolódó kézi sebességváltókból áll, ami maximális vezetési élményt és gazdaságos üzemet eredményez. A Kia könnyű, 120 lóerős, 1,0 literes T-GDI (közvetlen befecskendezéses turbós benzines) motorja mellett egy 1,25 literes, illetve egy 1,4 literes, hengerenkénti szívócső-befecskendezéses (MPI) szívómotor alkotja a benzines választékot. A kínálat legcsekélyebb károsanyag-kibocsátású tagja a takarékos, 1,6 literes dízelmotor.

Az autó európai hangolású kormányműve és felfüggesztése izgalmas vezethetőséget kínál, közvetlen kormányreakciókkal és stabil rugózással. Az új modellhez alapfelszerelés a menetstabilizáló elektronika (ESC) és a jármű stabilitás-szabályozó rendszer (VSM) is, így az elsőkerék-hajtású Stonic minden körülmények között élvezetesen és magabiztosan vezethető. A VSM rendszer olyan funkciókkal is bír, mint a nyomatékvektor-szabályozás, az egyenesfutás-stabilizálás, vagy az ívmeneti fékszabályozás.

A Stonic európai hangulatú utasterét az ergonómia és a modern technológia uralja; a vásárlók a külsőhöz hasonlóan itt is érvényre juttathatják személyes ízlésüket, az élénk árnyalatú színcsomagok választékán keresztül. A kategória egyik legfejlettebb képviselőjeként a Stonic olyan új futómű-szabályozó és infotainment technológiákat vezet be, amelyek biztonságosabbá, kényelmesebbé és praktikusabbá is teszik az utazást. Alapfelszerelés lesz az Apple CarPlay™ és az Android Auto™, így az érintőképernyős infotainment rendszer tökéletes okostelefonos funkcionalitást nyújt. A Kia egyéb modelleihez hasonlóan a Stonic is a legkülönfélébb modern technológiákkal gondoskodik a fokozott kényelemről és praktikumról, a fűthető első ülésektől a tempomaton át a kulcs nélküli nyitásig és indításig.

A Stonic az intelligens helykihasználás révén kínál maximális helyet az utasoknak. A kategória legjobb vállteréhez bőséges láb- és fejtér társul, míg a rendkívül sokoldalú, 352 literes (VDA) csomagtér a két szintre behelyezhető padlóval alkalmazkodik a szállítási igényekhez.

Az autó alapját adó masszív, biztonságos és könnyű platform és vázszerkezet 51 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból készült. A karosszéria magabiztos vezethetőséget, kiemelkedő utaskomfortot, valamint minden helyzetben kifinomult viselkedést szavatol. A Kia DRIVE WISE fejlett vezetőtámogató rendszerei (ADAS) még magasabb szintű aktív biztonságot eredményeznek. Az ADAS olyan technológiákat egyesít magában, mint az önműködő vészfékrendszer (AEB) gyalogosfelismerő és frontális ütközésre figyelmeztető (FCA) funkcióval; holttér-felügyelet (BSD) keresztirányú forgalom-felügyelettel (RCTA); vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS). Az új, fúziós kamera rendszerrel felvértezett Stonic adaptív távolsági világítás (HBA) és vezető éberség-felügyelet (DAW) rendszerei még tovább növelik a biztonságot.

A Kia Stonic európai értékesítése 2017 őszén indul. 7 éves vagy 150 000 kilométeres gyári garanciával kerül forgalomba.

Parkolni gond nékül, akár bárhová? Az új Nissan Leaf képes lesz rá

A Nissan bejelentette, hogy a hamarosan érkező új Nissan Leaf lesz az autógyártó első globális modellje, mely megkapja a ProPILOT Park rendszert. Ez a technológia a parkolásban fogja segíteni a vezetőket, hiszen automatikusan beirányítja az autót a parkolóhelyre.

A ProPILOT Park az egyik leginkább fárasztó, és sok esetben a legnagyobb kihívást jelentő feladatot veszi le a vezetők válláról. Emellett magabiztossággal ruházza fel a vezetőket, hiszen biztosak lehetnek benne, hogy bármilyen körülmények között tökéletes lesz a parkolás.

Az új Nissan Leaf kamerái és szonárjai könnyedén beirányítják az autót a parkolóhelyre, bármilyen szögből akár orral, akár háttal, és ehhez elegendő csupán egy gombot megnyomni. A vezető nyugodtan figyelheti, ahogy a rendszer – a gázt, a féket és a kormányt is kezelve – játszi könnyedséggel beáll a parkolóhelyre. A vezető mindeközben figyelemmel kísérheti a jármű környezetét, és szükség esetén fékezéssel beavatkozhat. Az új technológia még a legszűkebb városi utcákban is elboldogul.

A ProPilot parkolást segítő új technológiája egy újabb fontos mérföldkő a Nissan azon törekvésében, hogy a nagy példányszámban gyártott járműveiben is elérhetővé váljanak a fejlett vezetéstámogató technológiák. A biztonságosabb és egyben élvezetesebb közlekedést ígérő ProPILOT technológiák szerves részét képezik a Nissan Intelligent Mobility jövőképének. Ez a jövőkép foglalja össze a vállalatnak az autóhasználattal, az alkalmazott hajtásrendszerekkel, valamint az autók társadalmi integrációjával kapcsolatos fejlesztési terveit.

A Leaf-nek – a világ első tömeggyártású 100%-ban elektromos járművének – a bemutatásával a Nissan az elektromos járművek mozgalmának úttörője lett. Ma a Nissan LEAF a világ legnagyobb számban eladott elektromos járműve, melyből már több mint 270 000 példány talált gazdára világszerte.

5 csillag a Hyundai i30-nak

A Hyundai i30 ötajtós modell ötcsillagos biztonsági minősítéssel vizsgázott az Euro NCAP független gépjármű-értékelő szervezet legutóbbi tesztjén.

Ez az eredmény is bizonyítja a Hyundai elkötelezettségét a fejlett biztonsági technológiák demokratizálásban, hogy minél szélesebb körben elérhetővé tegye ezeket az autósok számára. Az új generációs i30 a felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, gyalogosvédelem és biztonsági rendszerek kategóriáiban a legmagasabb pontszámot érte el. Az i30 ötajtós modell a szegmens egyik legbiztonságosabb és legjobban felszerelt járműje.

“Az i30 ötajtós modell Euro NCAP ötcsillagos biztonsági minősítése azt bizonyítja, hogy hogy eredményesek vagyunk azon törekvésünkben, hogy ügyfeleink számára a legújabb biztonsági és technológiai megoldásokat nyújtsuk autóinkban” – mondja Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. “Büszkék vagyunk arra, hogy az új, szigorított minősítési rendszerben mi lehetünk az első autógyártó, aki ebben a szegmensben ötcsillagos értékelést kap. Ezzel az optimális biztonsági csomaggal az i30 teljesíti a legmagasabb vevői elvárásokat.”

Szegmensének legjobb biztonsági felszereltsége

Az új generációs i30-ban mutatta be a Hyundai Motor a legújabb Hyundai SmartSense™ aktív biztonsági és vezetési segítségnyújtási technológiákat, mely a legmagasabb európai biztonsági előírásoknak is megfelel: Autonóm vészfékezőrendszer (FCWS és AEB), Vezetői Éberségfigyelő rendszer (DAA), Intelligens távolsági fényszóróasszisztens, Aktív sávtartó rendszer (LKAS), Sebességtartó és -korlátozó automatika, Holttér-felügyelet, Hátsó keresztirányú forgalom érzékelő.

Az Euro NCAP teszt eredményei különösen az Autonóm vészfékező rendszert (FCWS és AEB) emelték ki. Ez rendszer figyelmezteti a vezetőt a vészhelyzetekre, és önállóan működteti a fékrendszert. Először fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, majd a veszélyhelyzet státuszától függő mértékben szabályozza a fékteljesítményt, végül az ütközést megelőző pillanatokban teljes fékerővel lassít.

Ugyancsak legmagasabb pontszámot kapta a Hyundai i30 Aktív sávtartó rendszere (LKAS). Ez a rendszer riaszt, ha 60 km/óra feletti sebességnél nem biztonságos manővert érzékel. Hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, még mielőtt az autó áthaladna a fehér, szürke vagy kék vonalon, illetve az útfelületből kiemelkedő sávhatároló jelzéseken. Hang- és fényjelzést követően a kormányzásba aktívan beleavatkozva visszaigazítja az autót a biztonságos irányba.

A Hyundai i30-ban Vezetői Éberségfigyelő rendszer (DAA) is óvja a közlekedőket. Ez a riasztórendszer a sofőr viselkedési, autóvezetési mintáit megfigyelve képes felismerni, ha figyelmetlen vagy fáradt a vezető, és ezzel megelőzni a potenciális balesetet. A rendszer a jármű számos paraméterét elemzi: a kormányszögtől és a kormányzási nyomatéktól kezdve a jármű sávon belül elfoglalt helyén át a menetidőig. Ezen felül a vezető saját maga szabályozhatja a rendszer érzékenységét. Amennyiben a rendszer figyelemhiányra utaló viselkedési jeleket észlel, hangjelzéssel, valamint a műszerfalon megjelenő üzenettel figyelmezteti a vezetőt.

Az új generációs Hyundai i30 Európában fejlesztett, tervezett modelljét itt is gyártják, kifejezetten az európai autósok igényeinek alapos megismerése alapján. Ez a modell a Hyundai európai DNS-ét hordozó autó: megfizethető, formájában vonzó, technológiáját tekintve innovatív, vezetése pedig élményszámba megy. Fejlett Ez a Hyundai márkának a magja, amely kiváló minőségű, csúcstechnológiájú mobil kacsolódást és az optimális biztonsági csomagot kínál mindenkinek.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK