Főoldal Blog Oldal: 322

A francia elnöki beiktatás hivatalos autója a DS 7 Crossback lett

Emmanuel Macron a DS Automobiles 2 hónappal ezelőtt bemutatott modelljét, a DS 7 Crossback-et választotta első hivatalos útjához. Az elnöki DS 7 Crossback-et átalakították, többek között nyitható vászontetőt kapott, hogy a köztársasági elnök belőle üdvözölhesse a francia népet a Champs-Elysées-n.

Nagy büszkeség a DS márka számára, hogy az új köztársasági elnök a DS 7 Crossback-et választotta beiktatási ceremóniájához. Ezzel a pillanattal a DS Automobiles – amelynek ambíciója, hogy a francia innovációt és szaktudást átvigye az autógyártásba – a tradíciót folytatva, ismét a francia elnökség hivatalos autóbeszállítója lett.
A DS modelleket számos alkalommal használták hasonló eseményeken az Ötödik Köztársaság fennállása során.

Az elnöki DS 7 Crossback néhány jellemző mondatban

– A DS mérnökei és szakemberei a legjobb tudásuk szerint szabták személyre ezt az egyedi elnöki autót, 7 hónappal a modell hivatalos bevezetése előtt (2018. január),

– Indigókék fényezés, méretre készített vászontető, az autó funkciójának megfelelő Francia Köztársaság felirat és zászlótartó,

– A belső térben különleges Art Leather fekete bőrborítást találunk,

– A 20”-os könnyűfém keréktárcsák arany díszítőelemeket kaptak,

– Az autó tartalmazza a DS 7 Crossback által kínált összes high tech szolgáltatást: DS CONNECTED PILOT, amely jelentős lépés az önvezető autó irányába, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, a 21. század DS felfüggesztése, amely az úthibákat előre felismerve folyamatosan szabályozza a lengéscsillapítók működését,

– Az elnöki DS 7 Crossback a párizsi DS WORLD-ben is megtekinthető lesz (33 rue François 1e).

[TESZT] Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 Black Edition – ha számít az egyediség

3360 darabos szériából az egyiket birtokolni? Nem rossz dolog, még akkor sem, ha a kérdéses modell a mainstreamet erősíti. A Nissan Qashqai Black Edition-nel tehát nem lehet melléfogni, s bár a korlátozott példányszám visszafogja majd elterjedését, de pontosan ez adja a varázsát. Nem meglepő módon tehát az egyik nemes darabot fogtuk tesztre.

Sok újdonságot magáról a modellfrissített Qashqai-ról nem nagyon tudunk zengeni, elegendő, ha részletesen végig böngészik olvasóink a korábban publikált célirányos tesztjeink valamelyikét, mondjuk ezt (itt a műszaki paraméterek is teljes mértékben megegyeznek, kivéve a hajtásláncba ékelt automataváltó meglétét – a Nissan Qashqai Black Edition 6 sebességes manuális kéziváltóval érkezett szerkesztőségünkhöz.

Nézzük, mennyi pluszt tud nyújtani egy Nissan Qashqai Black Edition a hagyományos értelmezésű teljes felszereltséghez képest. Mint ismeretes, a full extrás csomagot Tekna elnevezéssel kapjuk, itt viszont számos egyedi stíluselem egészíti ki az amúgy rendkívül csinos összképet.

Mivel Black Edition, nyilván a fekete tónusok, árnyalatok dominálnak jelen esetben. A 19 col átlóval felvértezett Ibiscus elnevezésre hallgató könnyűfém kerekek kiemelik az autó egyéniségét, nem beszélve a mattfekete küszöbburkolatokról, amely még inkább előtérbe helyezik a modell exkluzivitását.

Mindezeken felül egyedi panoráma üvegtetőt is konfigurálhatunk a frissen kiszemelt Nissan Qashqai Black Edition-höz, bár ez nem annyira kiemelkedő extra, itt viszont az amúgy is nagy harmóniában domborító összképet tökéletesen kiegészíthetjük ezzel. Így egyértelmű, hogy a stílusosság fogja végig kísérni minden egyes kilométerünket.

Kimondottan sportos, de nem bántóan

Bár ültetés, vagy további kaszni-kiszélesítés nem szerepel az opciós listán a Nissan Qashqai Black Edition esetében, mégis az egész arculat kimondottan sportosra sikeredett. Ez alapjaiban véve remek, hiszen plusz egy érvet jelent ez, ha levadásznánk egy Black Edition-t a kíłnálatból; persze mindenképp elkél némi fanatizmus és elhívatottság a Qashqai, vagy még inkább Nissan brand iránt. Ki tudja? Mindenesetre az alapkoncepció remek, kár, hogy a legtöbb márka nem ténykedik ilyen irányban.

Ahogyan azt már a korábbi Nissan Qashqai tesztautóknál is megismerhettük, a maximális közlekedésbiztonság szellemiségében fogant teljes LED technológiát alkalmazó fényszórók a Nissan Qashqai Black Edition-nél is megtalálhatók. Csak emlékeztetőül, ha anno kimaradt volna esetleg valakinek: a Qashqai-nál alkalmazott LED fényszórók a hagyományoshoz képest nem kevesebb, mint 50 százalékkal alacsonyabb energiafogyasztást produkálnak, ugyanakkor az éjjeli belátható, megvilágított terület sokkal kiterjedtebb és sokkal optimálisabb látási viszonyokkal autózható.

A Nissan Qashqai Black Edition beltere is fekete, különféle tapintású és kialakítású felületek váltják egymást. A lakk hatású műanyag-berakások igényesen futnak a dizájnnak megfelelően, sok a párhuzam, az anyaghasználat remek, letisztultan elrendezett műszeregységekkel, komfortos első- és hátsó ülőfelületekkel.

Aszkéta dízelmotorral az igazi. Ugyanakkor van erőtartalék és nyomaték, nem is kevés

Tesztautónkba a már jól ismert 1.6 literes dCi gázolajos erőforrás került, 130 lóerős maximális teljesítménnyel (4000-es percenkénti fordulatszámon), 320 Newtonméteres csúcsnyomatékkal (1750-nél már érkezik is). A társított 6 gangos manuális váltó a legoptimálisabb ehhez a hajtáshoz, így az autóban rejlő dinamizmus jobban előtérbe helyezhető – igaz, a motor nyomatékossága alapjárat közelében továbbra is eléggé gyengécske, hajlamos a fulladásra.

Fogyasztás tekintetében hozta az elvártat a Nissan Qashqai Black Edition, városi közegben 5.7, országúton 3.7 literes átlagfogyasztást rögzítettünk 100 kilométerre.

2016 Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 Black Edition specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: 6 sebességes manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4377 mm

Szélesség: 1806 mm

Magasság: 1590 mm

Tengelytáv: 2646 mm

Első gumik mérete: 225/45 R19

Hátsó gumik mérete: 225/45 R19

Tömeg, üresen: 1518 kg

Össztömeg: 2110 kg

Csomagtartó mérete: 401 liter, bővíthető 1560 literig

Üzemanyagtartály mérete: 65 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 másodperc (gyári), 10.3 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.7 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 4.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Bővebb információ a Nissan hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Mazda múzeum nyílik ma Augsburgban

Május 13-án, azaz ma a németországi Augsburgban nyílik az első európai Mazda múzeum, amely bemutatja egy nem szokványos autógyár majdnem 100 éves történetét és legszebb modelljeit.

A Frey’s Mazda Classic Car Museum elnevezésű intézmény a helyi Mazda márkakereskedés kezdeményezésére, a Mazda németországi leányvállalata támogatásával jött létre és összesen 45 járművet mutat be, köztük nemcsak az Európában, de a csak más kontinenseken forgalmazott modelleket, köztük a Frey család magángyűjteményéhez tartozó ritkaságokat is. A kiállítótér egy rendezvényteremmel, étteremmel és ajándékbolttal együtt egy 1897-ben épült, felújított villamos remizben kapott helyet.

„Egyedi és lenyűgőző az első, Japánon kívüli Mazda múzeum. Az intézmény egy álom beteljesülése a Frey család számára, amely így megoszthatja a világgal egyedülálló, a világ számos pontjáról származó régi Mazdákból álló gyűjteményét. Nagyon büszkék vagyunk, hogy a család a Mazda hálózatát erősíti” – mondta Akira Marumoto, a Mazda alelnöke.

A kiállított autók között van egy 1967-es Mazda Cosmo Sport, egy 1969-ből származó Mazda Luce RX87 és egy ’92-es Mazda RX-7, az eddig a legnagyobb darabszámban eladott Wankel-motoros modell is, amely mutatja, milyen régóta egyesíti a japán márka a vezetési élmény nevében az innovatív technológiát a különleges formatervekkel. De szerepel a gyűjteményben a vállalat első tömeggyártású személyautója, az 1960-as Mazda R360 egy példánya, egy 1962-ben gyártott, háromkerekű Mazda K360 kisteherautó, egy 1966-os Mazda Familia 1000 coupé és az első, Németországban hivatalosan árusított 616-os 1976-os darabja is, sőt 1992-ből az egyedi, középmotoros, könnyűépítésű sportautó, a Mazda AZ-1 egy példánya is.

A kiállított autókat folyamatosan váltogatják majd, újabb gyöngyszemeket bemutatva a Mazda márkakereskedelemmel 1978 óta foglalkozó Frey család több, mint 120 darabos gyűjteményéből. Az intézmény vezetői remélik, a klasszikus Mazda tulajok számára találkozóhellyé válhat az augsburgi múzeum.

[TESZT] Suzuki Ignis 1.2 GLX 4WD – sikeres felzárkózás

Legutóbbi autótesztünkben a Suzuki Ignis 1.2 GL modellt mutattuk be olvasóinknak. Ez az amolyan “fapados” verzió, a legpuritánabb (ami nem is annyira puritán) kialakítással, felszereltséggel. Most a jelenleg elérhető legmagasabb konfigurációval elérhető változatot próbáltuk, összkerékhajtással, minden földi jóval – egyedül az automataváltó hiányzott csak.

Ez tehát már nem a munkásember kocsija, aki a Lada után szívesen ült az első Ignisbe, hanem a dögös vonalakra szívdobbanással és elismerő pillantásokkal, sőt, vásárlási szándékkal szalonba érkező fiatal generációké. Persze ez a kocsi megosztóbb mint a Vitara, mert itt annyira különösre és merészre sikeredett a fazon, hogy van azért olyan, akinek semmi pénzért nem kellene, merthogy kicsi és hát hogy néz már ki.

Pedig a tények önmagukért beszélnek: A méretei megegyeznek az előző Ignis méreteivel, de a kerekebb formák miatt mégis lehet olyan érzésünk, mintha kisebb lenne. Mindamellett a hátsó utasok lábtere hatalmas, és az 1999 óta piacon levő Yarishoz hasonlóan most már itt is úgy lehet a csomagtartó méretet megnövelni, hogy akár osztottan vagy mindkét hátsó ülést előretoljuk.

Így a mini kategóriában a 200 l feletti csomagtartó nagyság mégiscsak irigykedésre adhat okot. Az 1,2 literes négyhengeres dual jet benzinmotor pedig maga a tökély egy ilyen kis kategóriához. Csodás a Pioneer fejegység, és az egész kijelző. Mondjuk sok idő amíg valaki kiismeri magát rajta, nagyon eltér a márkatársakétól, így ne a piros lámpánál kezdjük el megtanulni mit és hogyan, mert az minimum 20 perc lesz.

Az általunk tesztelt HIFI-vel, ütközésre figyelmeztető, sávelhagyásra figyelmeztető biztonsági berendezésekkel is ellátott tempomatos és manuális 5 sebességes példány elképesztő fogyasztási adatokat produkált az AllGrip összkerékhajtás ellenére.

4 személlyel autópályán és városban vegyesen 4,3 litert fogyasztott! Úgy látszik a Suzuki mérnökei rájöttek a titokra. Mindegy hogy hibrid vagy nem hibrid, a lényeg, hogy benzinből egyen keveset. Végül is igazuk van.

Negatívum, hogy a magas felszereltségű változat – mint esetünkben a tesztelt Suzuki Ignis 1.2 GLX 4WD – mindössze csak 4 személyre vizsgáztatható. Ez nem kis kompromisszum, figyelembe véve, hogy a hátsó férőhely alapesetben bőséges helyet tud biztosítani három felnőtt utas számára.

Sőt, ezeken felül akár hátramenetben akár előrementben, ha emelkedőn akarunk elindulni, nem kell kézifék, hanem 3 másodpercig megtartja magát a kocsi. Ezt régen úgy hívták, hogy visszagurulás gátlás. De ebben mindkét irányban van ilyen. Nem rossz ötlet. Ettől kezdve igazi női autó. Egy biztos, az utcán mindenki hátrafordul utána.
Úgy látszik, még kevés fut belőle és a design annyira formabontó, hogy az utca embere nem igen tudja hova tenni.

Létezik automata váltós verzió is (4 940 000 forint), elsőkerékhajtással; a tesztelt Ignis modellünk túllép az 5 millión, egész pontosan 5 040 000 forintot kell a pénztárban hagyni vásárlásnál.

2017 Suzuki Ignis 1.2 GLX AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 5 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3700 mm

Szélesség: 1660 mm

Magasság: 1595 mm

Tengelytáv: 2435 mm

Első gumik mérete: 175/65 R15

Hátsó gumik mérete: 175/65 R15

Tömeg, üresen: 835 kg

Megengedett össztömeg: 1330 kg

Csomagtartó mérete: 267 liter, bővíthető 1097 literig

Üzemanyagtartály mérete: 32 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 170 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.9 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 104 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai honlapján, IDE kattintva.

Cikkünkben felhasználtunk fotókat a Suzuki Ignis 1.2 GL felszereltségű modellről (NXW-957).

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Stabil alapokon indítja a Volkswagen-csoport 2017-es pénzügyi évét

A folyó pénzügyi év első három hónapjában a Volkswagen-csoport szilárd lábakon áll a kompetitív környezetben, a kihívásokkal teli piacon.

A konszern értékesítési bevétele 10,3 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, és elérte az 56,2 milliárd eurót. A 4,4 milliárd eurós működési nyeresége az első negyedévben ugyancsak jelentősen meghaladta a várakozást. Ez azzal is összefüggésben áll, hogy a működés árbevétel-arányos nyeresége (ROS) az előző év első negyedévi 6,1 százalékáról 7,8 százalékra nőtt (az összehasonlítás alapját képező előző évi számok a különleges tételek előtti értékek). Ez az erőteljes eredmény a mennyiségi és mixhatásokból, az árfolyamok pozitív változásaiból, a költséghatékonyság, valamint az egész Volkswagen márka jövedelmezőségének kb. 0,9 milliárd euróra növekedéséből eredtek. A csoport többi márkája szintén nagyon jó negyedévi eredményeket ért el.

„A negyedévi számainkat a csoport márkáinak remek teljesítménye, az új, lenyűgöző termékeink bevezetése, és a nyugat-európai piacról származó stabil nyereség befolyásolták pozitívan” – mondta Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke az évközi eredményekről. “Erőfeszítéseink, hogy a vállalat minden területén növeljük hatékonyságunkat, termelékenységünket, kifizetődnek – folytatta Müller. – A mai eredmények igen bátorítóak. Megerősítenek abban az elhatározásban, hogy folytassuk utunkat, amit a TOGETHER – 2025 stratégiával jelöltünk ki.”

A csoport operatív eredménye és forgalma nem tartalmazza a kínai vegyesvállalatok üzletmenetét, amit a pénzügyi eredményben at equity mutatunk ki. A kínai vegyesvállalatok operatív eredménye 1,1 (1.2) milliárd eurót tett ki az első három hónapban. A konszern pénzügyi eredménye 0,5 milliárd euróval, 0,3 milliárd euróra nőtt. A Volkswagen-csoport adózás előtti eredménye 4,6 (3,2) milliárd euróra, az adózás előtti hozam 6,3-ról 8,2 százalékra nőtt. Az adózás utáni konszolidált nyereség az első három hónapban 3,4 (2,4) milliárd eurót tett ki.

Robusztus nettó likviditás

A konszern autóipari területének ingatlan- és eszközberuházásai (capex) 13,2 százalékkal, 1,8 milliárd euróra csökkentek, a capex értékesítési bevételhez viszonyított aránya 3,8 százalékra adódott (tavaly 4,9). Ez a magasabb árbevételnek is köszönhető. A beruházások elsősorban a gyártóeszközöket és az új modellek fejlesztését érintették, valamint a modellpaletta ökológiai jellemzőinek javítását, az elektromos hajtásláncok és moduláris platformok fejlesztését.

Az autóipari terület 2017-es nettó cash flowja az első három hónapban az előző évihez képest 2,6 milliárd euróval 3,9 milliárd euróra csökkent a dízeltéma miatt. A nettó likviditás az autógyártásban 2017 márciusában továbbra is magas, 23,6 milliárd eurót tett ki.

„A negyedéves eredményeink további bizonyítékként szolgálnak a csoport pénzügyi alapjainak szilárdságára vonatkozóan” – jelentette ki Frank Witter, a csoport igazgatótanácsának pénzügyekért és kontrollingért felelős tagja. „Az, hogy folyamatosan megőriztük pénzügyi egyensúlyunkat, most nagyon is kifizetődik, különösen a dízeltéma árnyékában. Bár ez milliárdokban számolva is kétszámjegyű pénzmennyiség kiáramlásához fog vezetni ebben a pénzügyi évben, a mostani nettó likviditásunk megadja a szükséges pénzügyi stabilitást és rugalmasságot ahhoz, hogy legyőzzük ezt a nehézséget is. Továbbá folytatjuk és szisztematikusan hirdetjük TOGETHER-2025 stratégiánkat, a Volkswagen márka jövőképére fókuszálunk, valamint a költségvetési fegyelemre az egész csoporton belül. Ezek a negyedévi eredmények jelentik az első kézzelfogható eredményt, és továbbra is azon leszünk, hogy megküzdjünk minden egyes vásárlónkért.”

Márkák és üzletágak

A Volkswagen Személyautók márkán és a Volkswagen-csoporton belül a cégek átrendeződése az új struktúra jegyében történt, annak érdekében, hogy növeljük az átláthatóságot és az összehasonlíthatóságot. A márkákon átívelő logisztikát és egyéb szolgáltatásokat, valamint a csoport más tagjainak a termékeit is forgalmazó importőröket leválasztjuk a Volkswagen Személyautók márkáról. 2017 első három hónapjában a márka értékesítési bevétele 24,0 százalékkal, 19,0 milliárd euróra esett vissza a konszolidált csoportban történő változások miatt. A különleges tételek előtti operatív nyereség 869 (73) millió euróra növekedett. Erre a mennyiségi, a modellmix és a haszonkulcshoz kapcsolódó faktorokon túl az árfolyamok is pozitív hatást gyakoroltak.
Az Audi operatív nyeresége 1,2 milliárd euróra adódott, ami lényegében egyezik az előző évivel (1,3). A nemzetközi modell- és technológiai portfolió bővítése a vizsgált időszakban nagyobb terhekhez és magasabb amortizációs költségekhez vezetett. Az Audi márka kulcsfontosságú pénzügyi teljesítménymutatói a Lamborghini és a Ducati márkák eredményeit is tartalmazzák.

A ŠKODA tovább javította rendkívüli teljesítményét 2017 első három hónapjára is. Az operatív nyereség 31,8 százalékkal, 415 millió euróra emelkedett a nagyobb mennyiség, alacsonyabb anyagköltségek és pozitív mixhatások miatt.

A SEAT 56 millió euróra (54) növelte a nyereségét. Nagyobb értékesítési darabszám, pozitív mixhatások és a javuló haszonkulcs ellensúlyozták a negatív árfolyamhatásokat és a költségnövekedést.

A Bentley 2 030 (2 033) autót értékesített 2017 első negyedévében. A működési veszteség 30 (54) millió euró, ami évről-évre javul az árfolyamhatásoknak és a modell-portfolió alacsonyabb fejlesztési költségeinek köszönhetően.

A Porsche Pénzügyi Szolgáltatások 2017 januárjától a Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások részeként működik. Az előző évhez hasonlóan a Porsche értékesítési bevételei 5,0 milliárd eurót tettek ki. A modellmix és az árfolyamok pozitív változásainak hatására a Porsche operatív nyeresége 932 (855) millió euróra nőtt.

A Volkswagen Haszonjárművek több járművet adott el világszerte az első három hónapban, a Multivan/Transporter és Caddy modellek népszerűségének köszönhetően. Az operatív nyereség 44,5 százalékkal 205 millió euróra nőtt.

A Scania márka operatív nyeresége az első három hónapban 80 millió euróval, 324 millió euróra nőtt az előző év hasonló időszakához képest. Az értékesítési darabszámok növekedésén kívül az árfolyamok és a szerviz üzletág erősödése voltak erre különösen pozitív hatással.

Az MAN Haszonjárművek esetében a speciális tételek előtti operatívnyereség 93 millió euróra adódott, ami jelentősen meghaladta az előző év hasonló időszakának értékét (65 millió). Ez a növekedés főként a nagyobb volumenű eladásoknak és a költségcsökkentésnek köszönhető.

Az MAN Power Engineering 26 (48) millió euró operatív eredményt ért el.
A Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások 12,2 százalékkal 551 millió euróra növelte operatív nyereségét. Ez részben a javuló üzletmenetnek, részben pedig annak köszönhető, hogy ide került a Porsche Pénzügyi Szolgáltatások.

A 2017-es év kilátásai megerősödtek

A Volkswagen-csoport az első, erős negyedévet követően megerősítette a 2017-es évre szóló kilátásait. A csoport azt várja, hogy éves bevétele akár 4 százalékkal növekedjen ebben az évben.
Ami a csoport operatív nyereségét illeti, a működési árbevétel arányos nyereségét 6,0 és 7,0 százalék között várják 2017-re. A kihívásokat a gazdasági helyzet, az intenzív verseny, az árfolyamok volatilitása és a dízeltéma jelentik.

BMW 8-as sorozat: igazi luxus sportkupét várhatunk

Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke 2017. május 11-én, a vállalatcsoport éves értekezletén hivatalosan is bejelentette egy új tanulmányautó érkezését.

A 2018-as világpremiert ígérő BMW 8-as Coupé koncepciójának formanyelvébe a BMW Group első ízben 2017. május 26-án, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este színpadán enged betekintést. A tanulmányautó a kompromisszumoktól mentes menetdinamika és az abszolút luxus egységét kelti életre – egy modern BMW kupé képében.

„A BMW 8-as Coupé egy igazi álomautóként érkezik meg a palettára, hogy új fejezettel bővítse luxus minőségű sportkupéink történetét. A modellel ismét megerősítjük vezető pozíciónkat a luxus szegmensben, hiszen ma már teljes magabiztossággal mondhatom, hogy az új 8-as sorozat egy valódi luxus sportkupé lesz” – mondta Harald Krüger.

Megérkezett Magyarországra is a Ford Driving Skills for Life ingyenes vezetéstechnikai program

A világ 40 országában sikeresen működik a Ford Driving Skills for Life elnevezésű ingyenes tréningsorozat a Ford Alapítvány kezdeményezése által. Idén mindez Magyarországon is elérhető lesz – jelentették be ma, a május 11-i Közlekedési Kultúra Napján, sajtótájékoztató keretein belül. A helyszínen jártunk, jöjjenek a részletek.

A társadalmi szerepvállalás program célja, hogy segítse a 18-24 év közötti friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat a vezetési gyakorlat megszerzésében, hogy elkerülhessék az autóbaleseteket. Az első évben 320 fiatalt várnak a szervezők. A közúti közlekedés jelenti a legnagyobb veszélyt a fiatalokra: Magyarországon évek óta ez az első számú halálozási ok, a felmérések szerint korcsoport közel 14% százaléka okozott már balesetet.

“Mellbevágó statisztikák bizonyítják, hogy a 18-24 éves korosztály közel kétszer akkora eséllyel veszíti életét a közutakon, mint a többiek, körükben Európa szerte ez a vezető halálok. Ezért is vagyunk nagyon büszkék, hogy a Ford Driving Skills for Life CSR-programot végre Magyarországon is elindíthatjuk. Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. A szeptember 17-18-án szervezett vezetéstechnikai tréningünk már a világ minden táján bizonyított, így biztosra vesszük, hogy a fél napos képzést követően a tapasztalatlan fiatal sofőrökből is magabiztos autóvezetők válhatnak. Érdekes, kreatív és mindenek előtt hatékony programmal várjuk a jelentkezőket” – mondta Györke Orsolya, a Ford Driving Skills for Life magyarországi menedzsere.

A Ford Driving Skills for Life programot 2003-ban az USA-ban, az amerikai közlekedési hatósággal együttműködve indította el az autógyár. Mostanra pedig 40 országban tartanak sikeres tréningeket világszerte, összesen több mint 1 000 000 fiatal számára biztosítva gyakorlati képzést. 2013-as európai bevezetése óta – 12 millió eurós befektetéssel – kontinensünkön is több mint 20 000 friss jogosítványosnak segítettek már, és hazánkban is hosszútávra terveznek.

A 4, egyenként félnapos tréningre szeptemberben kerül sor, de az érdeklődők már most is regisztrálhatják érdeklődésüket a http://www.drivingskillsforlife.hu weboldalon. A Ford DSFL-hétvégén a fiatalok az autókezelési ismeretek mellett megtanulják a közlekedési veszély helyzetek, illetve a zavaró tényezők felismerését és kiküszöbölését is. A tréningen kreatív szemléltetőeszközök és számítógépes szimulációk is segítik fejlődésüket. Továbbá a Ford a Meyer Hentschel Intézettel közösen kifejlesztett ittas vezetést és droghasználatot, sőt idéntől a másnaposságot szimuláló öltözeteinek kipróbálása is a program része. A Ford európai kutatása szerint ugyanis a fiatalok jelentős része vezetett már ittasan, vagy pedig illegális szerek hatása alatt, esetleg másnaposan.

“Szó szerint kijózanítóak a hazai közúti balesetekkel foglalkozó statisztikák. 2015-ben a hazai közutakon összesen 16 331 személysérüléses baleset történt, melyek 14%-át, 2277-et 25 évesnél fiatalabbak okoztak. A 200.000 jogosítvánnyal rendelkező, ebbe a korosztályba tartozó személy továbbá nemcsak a balesetek okozója, de számos esetben ők az áldozatok is. 2015-ben a közutakon 21 543 ember sérült meg vagy vesztette életét, akik közül 5338 fő, azaz 25% szintén 25 évnél fiatalabb volt. A Rendőrségnél szomorúan látjuk, hogy a fiatalok meggondolatlansága milyen veszélyt jelent saját, és a közlekedésben részt vevő többi szereplő számára is. Üdvözöljük a mostani kezdeményezést, és minden támogatást biztosítunk a Ford Driving Skills for Life képzéssorozathoz” – mondta Kiss Csaba, rendőr alezredes az ORFK-OBB képviseletében.

A Ford Driving Skills for Life képzés során azonban nemcsak a törvényileg szabályozott veszélyforrásokról esik majd szó, de a szervezők kiemelt figyelmet szentelnek a másnapos vezetés témájának, ami a részegséghez közeli mértékben befolyásolja a volán mögötti teljesítményt.

https://www.youtube.com/watch?v=rMNGdBQkzSY

Kiemelt szerep jut a vezetés közbeni közösségi médiahasználatból és a telefonálási szokásokból adódó veszélyeknek is. A Ford kutatása szerint a 18-24 éves korcsoportba tartozó autóvezetők 13 százaléka ül autóba egy-egy buli után, és 43 százaléka SMS-ezik, 36 százalékuk telefonál, 11 százalékuk néz mobilon videókat vagy szelfizik vezetés közben.

„Az európai fiatalok halálozási okai között az első helyen szerepel az autóbaleset *
ezért kiemelten fontos, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkezők minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy gyakorlott autóvezetőkké váljanak. A tréning programját a nemzetközi szakértőcsapattal közösen állítottuk össze, a magyar hatóságok bevonása mellett, így ténylegesen a hazai valóságra szabtuk az elméleti, a gyakorlati, illetve a demonstrációs részeket is. A képzés során a számítógépes játékok, és a virtuális valóság is a segítségünkre lesz, valamint a drogok és az alkohol hatásait demonstráló öltözettel, illetve a megváltozott útviszonyok és extrém időjárás által okozott veszélyek szimulálásával zajlik majd az izgalmas felkészülés” – mondta Albert Péter vezetéstechnikai szakértő, a DSFL program vezető trénere.

A Ford és a közreműködő hatóságok remélik, hogy a programban minél több magyar fiatal vesz majd részt, hiszen a közutak biztonsága mindannyiunk érdeke és a rutin megszerzése, illetve megtartása életeket menthet. A félnapos, ingyenes program mellett 11 kisfilm szolgál hasznos vezetéstechnikai tanácsokkal az Online Akadémia keretében a http://www.drivingskillsforlife.hu weboldalon.

Megkezdődött a Toyota Mirai tesztprogramja az Egyesült Arab Emírségekben

A Toyota és az Egyesült Arab Emírségekben működő Al-Futtaim Motors kísérleti programot indítanak, hogy felmérjék a hidrogén üzemű gépkocsik helyi piaci bevezetésének lehetőségét. A program keretében Toyota Mirai modelleket adnak át használatra.

Az Al-Futtaim Motors együttműködési szerződést írt alá a Toyotával, melynek értelmében beruház az üzemanyagcellás járművek fejlesztésébe, és létrehozza a hidrogén infrastruktúrát az országban. A régió legnagyobb hidrogénbeszállító cégével, az Air Liquide-del közösen megkezdi a hidrogén töltőállomások kiépítését Dubajban, hogy elősegítsék a Toyota tesztprogram beindítását.

„Célunk, hogy egy károsanyag-kibocsátástól mentes, hidrogén alapú társadalmat hozzunk létre, melyben mindent, az autótól a házakon át a munkahelyekig hidrogén lát el energiával. Országunk számára nagyon fontos a hidrogén elsődleges energiaforrásként történő felhasználása. Ez elősegítené a Dubai Clean Strategy 2050 kormányprogramban megfogalmazott ökológiai célok megvalósítását, valamint a következő évtizedekben jelentősen csökkenthetné a CO2-kibocsátást az Egyesült Arab Emírségekben” – emelte ki Len Hunt, az Al-Futtaim Automotive Group elnöke.

Az Egyesült Arab Emírségekhez hasonlóan számos más ország is elkötelezte magát az üvegházhatást erősítő gázok kibocsátásának csökkentése iránt, Japánon át a skandináv országokig, ahol már létrejöttek az első hidrogéntöltő állomások, és bevezették az üzemanyagcellás autók értékesítését.

Kiyotaka Ise, a Toyota Motor Corporation képviselője emlékeztetett arra, hogy az üzemanyagcellás meghajtású autók (FCV) világpiaci bevezetése hosszú távú elemként szerepel a „Toyota Global Environmental Challenge 2050” stratégiájában, amelynek célja a pozitív ökológiai egyensúly elérése.

„Célunk, hogy 2050-re a 2010-es szinthez képest 90 százalékkal csökkentsük a CO2-kibocsátást. Hogy ezt elérhessük, a Toyota már olyan következő generációs autókon dolgozik, amelyek nagyon alacsony vagy nulla emisszióval üzemelnek (hybrid, plug-in hybrid, elektromos és üzemanyagcellás autók), és továbbra is törekszik ezen járművek széles körben történő népszerűsítésére” – hangsúlyozta Kiyotaka Ise.

A Toyota emellett olyan technológiákat és eljárásokat vezet be gyáraiban, üzemeiben és irodáiban, amelyek maximálisan korlátozzák a hulladék keletkezését és az energiafelhasználást, továbbá átáll a megújuló energiaforrások alkalmazására. A hidrogén és az üzemanyagcellák jelentős szerepet töltenek be ebben a folyamatban.

A Mirai villanymotorját üzemanyagcellából nyert áram táplálja. Az üzemanyagcellában a hidrogén egyesül a légköri oxigénnel, minek következtében energia szabadul fel. A folyamat egyetlen mellékterméke a tiszta víz, ezért az ilyen hajtású autók nem bocsátanak ki káros égéstermékeket, ártalmas anyagokat vagy üvegházhatást erősítő gázokat. Kiyotaka Ise felhívta a figyelmet az FCV autók további praktikus előnyeire is: az egy feltöltéssel megtehető távolságra (körülbelül 550 kilométer), a gyors feltöltésre (maximum három perc) és a környezetre gyakorolt minimális hatásukra.

A Volkswagen elektromos autózásának több, mint 40 éves története

Amint az új e-Golf, illetve az I.D és az I.D. BUZZ tanulmányok is jelzik, a jövő az elektromos mobilitásé. S korántsem csupán tegnap óta vagy épp ma, a Volkswagennél ugyanis gazdag hagyományokra tekinthet vissza a jövő hajtásrendszereinek kutatása. Több mint 40 esztendeje fejlesztenek és kínálnak sorozatgyártásban is alternatív hajtású járműveket Wolfsburgban, mégpedig olyan bőséges tudás és tapasztalat birtokában, amelyre a ma fejlesztői bátran alapozhatnak, a múlt úttörői pedig igencsak büszkék lehetnek.

Amint az Elektro-Transporter 40 éve a Volkswagen első, immár széles nyilvánosság számára is megrendelhető, sorozatgyártású elektromos modelljeként tartja premierjét a Frankfurti Autószalonon (IAA), elismerő pillantások közepette ejti ámulatba a nagyközönséget. „Nulla liter 100 kilométerenként” („Null Liter auf 100 Kilometer”) – szól a szlogen, amellyel e különleges Volkswagen T2-t reklámozzák 1977-es autókiállítási premierje alkalmával, s amely kétségkívül ígéretesen hangzik és megfelel a kor igényeinek.

Az üzemanyag ugyanis ezekben a napokban igencsak szűkösen és drágán mért áru, az elektromosság úttörő Volkswagenje pedig jócskán megelőzi korát és legtöbb vetélytársát. Míg mások épp zárt ajtók mögött kísérleteznek alternatív hajtásrendszerekkel, a Volkswagen máris sorozatgyártású közúti járművekben kínálja az elektromos mobilitást – például az összesen 120 példányban készülő T2 Elektro-Transporter formájában. Mind a mai napig figyelemreméltó, 50-80 kilométer hatótávja és 16 kW (22 LE) tartós elektromos teljesítménye a városi kézbesítő és terítőfuvarozás ideális járművévé avatja.

Újszerű gondolkodásmód segíti az elektromos mobilitást

Az első „Elektro-Bulli” és elektromos testvérei – mint oly sok jó ötlet – valójában szükségből születtek. Pontosabban a benzinhiány miatt, amely a hetvenes évek során többször is problémát okoz a töltőállomásokon, illetve autómentes vasárnapokhoz vezet – és merőben újszerű gondolkodás kezdeteihez a német autósok körében.

Már az első olajválság 1973-as kitörését és ársokkját megelőzően is a Volkswagen mérnökeinek szűk, mindössze tízfős csapata fáradozik a Transporter elektromossá alakításán. E szakemberek a tiszta, csendes és jövőbemutató, immár fosszilis eredetű üzemanyagok nélküli mobilitás víziója által „felvillanyozva” látnak munkához.

Ideális alapok – a „Bulli”

Műszaki szempontból a T2 „Bulli” optimális alapként szolgál az elektromos hajtásrendszer számára. Bőséges helyet kínál az ekkor még igencsak terjedelmes és nehéz töltéstároló technikának. „Az összesen 850 kilogrammnyi ólom-sav akkumulátorok tökéletesen illeszkedtek a T2 platója alá és villástargoncával lehetett kiemelni őket” – idézi fel az 1970-ben alapított, s alternatív hajtásrendszerek fejlesztésével és tesztelésével megbízott jövőkutató részleg egykori munkatársa.

Az Elektro-Golf I – lendületet ad

A Volkswagen kutatás-fejlesztése azonban nem csupán a transzporterek számára készít alternatív hajtást, hanem a személygépkocsik számára is folyamatosan új ötletekkel és nulla károsanyag kibocsátású hajtáskoncepciókkal szolgál. Az e szakterületen rendelkezésére álló tekintélyes tudást és tapasztalatot 1976-ban Elektro-Golf I modelljével igazolta a Volkswagen.

A 20 kW (27 LE) teljesítményű egyenáramú motor közvetlenül egy sorozatgyártású, négyfokozatú sebességváltóhoz csatlakozva váltja fel a szokásos, 55 kilowattos (75 LE) négyhengeres benzinmotort. „Elektromosan közlekedem” („Ich fahre elektrisch”) – árulja el a felirat az árammal hajtott Golf I „titkát”, amely egyébként annyira hasonlít belsőégésű motorral hajtott testvéreire, hogy akár össze is téveszthető velük.

A szükséges energiáról gondoskodó ólom-sav akkumulátorok a csomagtér padlózata alatt kapnak helyet, de a töltő-infrastruktúra – mind a mai napig sokat vitatott – témáján is intenzíven gondolkodnak már ekkoriban. Az ötlet a parkolóórákba integrált nyilvános töltőállomásokról szól, amelyekről egy óra töltés, valamint a parkolás a kifejezetten elektromos autók számára fenntartott helyeken összesen 50 Pfennigbe kerül.

Az elektromos hajtásrendszerű Golf eleinte egyedi különlegesség, mígnem 1981-ben kezdésként 20 Golf I CitySTROMer érkezik tesztelésre az RWE energiaszolgáltatóhoz. Kis sorozatként összesen 25 autó készül, amelyek mintegy 60 kilométer hatótávjukkal az első, négy teljes értékű ülést kínáló, s a mindennapokban is jól használható elektromos járművek közé tartoznak. Utántöltéssel akár 100 kilométert is közlekedhetnek naponta. Egészen 1986-ig még mindig az első Elektro-Golf számít a legfőbb kísérleti járműnek, amellyel különböző akkumulátor konfigurációkat és elektromos motorokat tesztelnek.

A Golf – technikák és remények

A Golf elkövetkező modellgenerációi is a Volkswagen első számú kísérleti járművei az elektromos mobilitás terén, amit egyebek mellett az 1985-ben a Golf II műszaki alapjaira épülő, 23 kW (31 LE) teljesítményű és akár 100 kilométer/óra végsebességű CitySTROMer is igazol. A kis sorozatban, csupán 70 példányban készült jármű szintén jelentős energiaszolgáltatók ügyfélszolgálati tesztjárműveként szolgál, míg módosított versenyváltozata a Grand Prix Formel E futamain is sikeresnek bizonyul.

A további mérföldkövek között említhető az 1993-ban a Siemenssel közösen kifejlesztett Golf III CitySTROMer, amelyet első ízben hajtott egyenáramú helyett váltakozóáramú motor, s amely a Volkswagen első, kereskedelmi forgalomban szabadon megvásárolható, sorozatgyártású elektromos személyautója. Állandó 50 kilométer/órás városi tempó mellett akár 90 kilométer hatótáv is rendelkezésre áll, ami a technika ekkori állása mellett mindenképpen figyelemreméltó, különösen a már 180 Amperórára növelt kapacitású ólom-gél akkumulátorblokkok 300 kilogramm többlettömege ismeretében. Az akkumulátorok feltöltése 80 százalékos szintig csupán másfél órát igényel.

A töltéstároló technika azonban ekkoriban még meglehetősen drága rétegtermékké teszi, 49 500 német márkás árával ugyanis a Golf III CitySTROMer több mint kétszer annyiba kerül, mint egy vele összevethető felszereltségű, belsőégésű motorral hajtott Golf III (19 975 német márkától). 1992 és 1996 között végül mindössze 120 darab készül az elektromos modellből. Az ár már akkoriban is az elektromos mobilitás széles körű elterjedésének kulcsfontosságú tényezője.

A CitySTROMer harmadik generációjának hatékonysága emellett az akkumulátor- és töltőtechnikában azóta lezajlott jelentős fejlődése okán még nem érheti el a mai elektromos autókét. Ezért már ekkor olyan fejlesztések jelennek meg, amelyek napjainkban széles körben használatosak, mint például a már akkor sikeresen sorozatgyártásba vett fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció).

Még ha az elektromos hajtásrendszerű Golf modellek mindhárom nemzedéke jelentősen meg is előzi korát, a széles körű kereskedelmi áttörés drága és nagy helyigényű töltéstároló technikájuk miatt egyelőre elmarad. Mindazonáltal lefektetik számos olyan műszaki fejlesztés alapkövét, amelyek a modern elektromos járművekben immár maguktól értetődőek.

Az első wolfsburgi elektromos autók megbízhatóságát egyebek mellett azon tény is bizonyítja, hogy a flottakísérletek lezárulta után magánkézbe került számos CitySTROMer még ma is problémamentesen használható a mindennapokban. Tulajdonosaik szerint „teljes mértékben elégedettek” az elsők közül származó elektromos autójukkal, amelyekkel a Volkswagen már több évtizede beharangozta az elektromos mobilitás korának eljöttét.

Tanulmánymodellek mutatják a jövőbe vezető utat

Mindezeken túl tanulmánymodellek egész sora jelzi a kutatás több mint négy évtizedes útját, amely a mai alternatív hajtástechnikákig vezetett. Ezek közé tartozik például a dízelelektromos Golf-Elektrohybrid 1987-ből, a 2+2-üléses 1991-es Chico, amely kéthengeres belsőégésű erőforrását egy – akár boost-üzemmódban is kapcsolható – 6 kilowattos elektromos motor egészítette ki, valamint a futurisztikus NILS zártfülkéjű, elektromos robogó, vagy éppen műszakilag iránymutató XL1. Jellemző példák, amelyek egyértelművé teszik, hogy a Volkswagen mára több évtizedes tudásra és tapasztalatra tett szert a jövő hajtásrendszereinek fejlesztése terén. Ezzel egyben annak előfeltételeit is megteremtette, hogy kellően érett és kiforrott elektromos mobilitással jelenhessen meg a nagysorozatú gyártásban. Ennek kezdetét jelentette az e-up! és az e-Golf.

E tapasztalatok a Volkswagen sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású modelljeiben is folyamatosan megjelennek, mint például a jelenlegi e-Golfban. A vonatkozó szabvány szerinti menetcikluson mért, immár 300 kilométer hatótávval, energia-visszatáplálási (rekuperációs) és gyorstöltő-technikával, valamint a legkorszerűbb connectivity-rendszerekkel a fedélzetén, ez a nulla károsanyag kibocsátású autó (Zero Emission Vehicle) a legkorszerűbb technikákat testesíti meg egy közismerten megbízható, kényelmes és kvalitásai alapján számos kitüntetésben (például „World Car of the Year”) részesült modellsorozatban.

Ugyanez érvényes a további elektromos hajtásrendszerű modellekre is: az e-up!(4), a Golf GTE(5) és a Passat GTE(6) egyaránt jól mutatja, hogy a Volkswagen alternatív hajtásrendszerű járműveit teljes körű mindennapos használhatóság jellemzi. Emellett annak bizonyítékai is egyben, hogy a márka – nem utolsósorban sokéves tapasztalatai és korai CitySTROMer modelljeivel végzett intenzív közúti tesztjei eredményeképpen – minden járműves alkalmazási területre a megfelelő elektromos modellt kínálhatja.

És a jövő? Továbbra is igen izgalmasnak tűnik, a Volkswagennél ugyanis már teljes gőzzel dolgoznak a tisztán elektromos hajtású gépkocsik következő, saját fejlesztésű és tervezésű generációján.

Az elektromos mobilitás, mint a modellportfolió meghatározó része

Az új elektromos architektúra alapjaira épülő, első saját fejlesztésű és tisztán elektromos hajtású modellcsalád egyértelműen jelzi azt a kiemelt jelentőséget, amely az elektromos mobilitást a TRANSFORM 2025+ stratégia központi alkotóelemévé emeli. Ebben az elektromos mobilitás fokozatos kiépítése a márka átalakításának meghatározó része. A Volkswagen 2025-ig következetesen alakítja elektromossá termékportfólióját, s egymillió ilyen járművel volumenében is világszintű vezető pozíciót kíván eléri.

Már ma konkrét kitekintéssel szolgálhat e jövőre az I.D. és az I.D. BUZZ tanulmány, amelyekhez a sanghaji AutoChina kiállításon egy harmadik koncepciómodell társul. Akár 600 kilométer hatótávval az I.D. család nem csupán a hajtás és a töltéstárolás technikája terén szolgálhat mércéül, hanem teljes egészében újszerű, digitális ügyfélélményt is kínál – egészen a teljes mértékben automatizált vezetésig.

A Volkswagen korai elektromos autóinak úttörő teljesítményét immár az autózás új korszaka folytatja – olyan történetként, amely még sokáig nem ér véget.

Bemutatjuk az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibridet

A vezetés élményét a MINI 2017 nyarán egy magával ragadó és minden korábbinál fenntarthatóbb változatban tárja a brit prémiumgyártó rajongói elé: a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a márka első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeként érkezik meg a piacra, a tisztán elektromos és zéró emissziójú mobilitás ígéretével, a gokartosan dinamikus agilitás izgalmával és a valaha kínált legnagyobb MINI ötletes sokoldalúságával.

A modell meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik, a rendszer maximális teljesítménye pedig 165 kW/224 lóerő. Az első plug-in hibrid MINI 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 liter, míg kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása mindössze 49 gramm (az EU-ciklus plug-in hibrid modelleket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései szerint). Mint ilyen, a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a brit prémiumgyártó nagyvárosokban élő ügyfeleinek legkiválóbb négykerekű társa, amely a tisztán elektromos meghajtás előnyeit éltetve tudja le például az otthon és a munkahely közötti napi ingázási feladatokat, hétvégén pedig a hosszú távon fenntartható, korlátlan mobilitás szabadságával kecsegtet.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell a brit prémiummárka eddigi legnagyobb autójának ötletes helykihasználását a BMW Group hosszú távon fenntartható eDrive hajtáslánc-technológiájával és az elektromos összkerékhajtás páratlan kvalitásaival egyesíti. Az első kerekeket a belsőégésű erőforrás, míg a hátsó tengelyt az elektromos motor hajtja, a tisztán elektromos meghajtás lehetősége pedig a városhatárhoz érkezve sem vész el: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 egészen 125 km/órás sebességig képes a zéró emissziójú mobilitásra, akár 42 kilométeren keresztül. Az összkerékhajtású plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően a vezetés élménye ráadásul az épített utakon túl is folytatódik.

„A plug-in hibrid hajtáslánc tökéletesen illik az új MINI Countryman sokoldalú járműkarakteréhez, az intelligens összkerékhajtást ugyanis olyan rendhagyó elektromos meghajtás egészíti ki, amely nemcsak a nagyvárosokban, de a járatlan földutakon is zéró emissziójú mobilitást kínál, és ezzel egyedülálló a prémium kompakt szegmensben” – mondta Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell legfőbb ismérvei
A brit prémiumgyártó első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellje.

A modellben a BMW Group csúcsminőségű eDrive hajtáslánc-alkatrészei kaptak helyet, minden részletükben a MINI legnagyobb négykerekűjének karakteréhez hangolva és a BMW iPerformance modellek kifejlesztése során felhalmozott tapasztalatra építve.
A háromhengeres benzinmotor és az elektromos motor maximális rendszerteljesítménye 165 kW / 224 lóerő.

Átlagos üzemanyag-fogyasztás és kombinált károsanyag-kibocsátás az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint: 2,1 liter / 100 km és 49 gramm / km.
Tisztán elektromos meghajtás egészen 125 km/órás sebességig, akár 42 kilométeren keresztül.

Az ALL4 intelligens összkerékhajtás elektromos változatának köszönhetően a rajongók a MINI jellegzetes vezetési élményének vadonatúj dimenzióját élhetik át.
Fali töltőn keresztül a modell nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető.

Az eDrive billenőkapcsolóval a plug-in hibrid hajtáslánc három különféle működési módja aktiválható.

Széleskörű autóipari technológiai szaktudásával és változatos modellpalettájával a BMW Group minden kétséget kizáróan piacvezető szerepet tölt be az elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt járművek mezőnyében, a MINI pedig mindebből úttörőként vette ki a részét: a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW Group első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje, amelyet a vállalatcsoport ügyfelei a hétköznapok útjain a világ minden táján átfogóan teszteltek. A forradalmi hajtáslánc-technológia kifejlesztését a MINI Cooper műszaki alapjaira épített elektromos modell több mint 600 példánya szolgálta. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellben két világ legjobbjai egyesülnek. A motorháztető alatt a BMW Group legkorszerűbb erőforrás-családjának háromhengeres, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotorja kapott helyet, amely az 1.5 liter hengerűrtartalomból 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményt állít elő. A belsőégésű erőforrás percenkénti 1 250 főtengely-fordulatnál adja le 220 Nm csúcsnyomatékát. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellben a benzinmotor és az első tengely közötti kapcsolatot a hatsebességes Steptronic automataváltó módosított változata hozza létre, a MINI legendás elsőkerék-meghajtását nyomatékosítva.

A brit prémiumgyártó első plug-in hibrid modelljében az elektromos motort a csomagtér padlólemeze alatt rejtették el a tervezők. Figyelembe véve méretét és súlyát, a hibrid szinkronmotor 65 kW / 88 lóerő maximális teljesítménye és 165 Nm csúcsnyomatéka kiváltképp elismerésre méltó eredmény, annál is inkább, mert mindez már álló helyzetben is a MINI ügyfelének rendelkezésére áll. Az elektromos motor folyamatos teljesítmény-leadása ráadásul még a magasabb fordulatszám-tartományba érkezve sem tompul, amellyel rendkívül magas fokú hatékonyságról tesz tanúbizonyságot. A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell elektromos motorja a hátsó kerekek meghajtásáért felel, egy kétállású, fokozatmentes automataváltón keresztül.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellben elhelyezett nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor közvetlenül az elektromos motor előtt, a hátsó üléssor alatt kapott helyet. A 7,6 kilowattóra energiateljesítményű egység öt modulból, egy modul pedig tizenhat akkumulátorcellából áll, és miként az elektromos motort, a vállalatcsoport úgy ezt is a BMW Group eDrive hajtáslánc-technológiájának fejlesztőközpontjában, Dingolfingban állítja elő. Az egység a 3,7 kW teljesítményű fali töltőn keresztül 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető, a folyamat azonban hagyományos háztartási aljzatról sem tart tovább 3 óra 15 percnél.

A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködését a plug-in hibrid hajtáslánc vezérlőelektronikája által koordinált intelligens energiamenedzsment szabályozza, minden vezetési szituációban a vezetési élmény és a hajtáslánc-hatékonyság optimális harmóniáját keltve életre. Az elektromos motor járműtechnológiai innovációjának köszönhetően a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a zéró emissziójú, tisztán elektromos mobilitás előnyeit hangsúlyozva fokozza tovább a brit prémiummárkára jellemző lendületes vezetési élményt, miközben az elektromos egység intenzív gyorsulás esetén teljesítménynövelő funkcióként támogatja a belsőégésű erőforrást. A rendszer maximális teljesítménye 165 kW / 224 lóerő és 385 Nm csúcsnyomaték, amelyek együttesen 6,9 másodperc alatt gyorsítják fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a MINI első plug-in hibrid modelljét.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell két erőforrása közül menet közben alapesetben egyszerre csak egy dolgozik, miközben a másik folyamatos készenlétben áll, hogy a tapadás, a menetstabilitás vagy az agilitás optimalizálásával bármelyik pillanatban besegítsen a hajtásba. A precízen kiszámított adatokat mindehhez a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége szolgáltatja, amely folyamatosan figyeli a vezetési szituációt és szüntelenül elemzi a vezető stílusát. „A végeredmény egy intelligens összkerékhajtási szisztéma, amely mindenféle időjárási viszontagság közepette és mindegyik útfelületen tökéletes manőverezhetőséget garantál” – mondta Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere. A belsőégésű erőforrás hajtotta első tengely és az elektromos motor által mozgásba hozott hátsó kerekek közötti tökéletes harmónia és teljesítmény-elosztás a BMW i8 meghajtásánál alkalmazott alapelvet követi, csak éppen fordítva: eme rendhagyó járműtechnológiai koncepció a brit prémiumgyártó vadonatúj négykerekűjét a BMW plug-in hibrid sportautójának letaglózó hajtáslánc-karakterével ruházza fel.
eDrive billenőkapcsoló: tisztán elektromos meghajtás egyetlen gombnyomással
Az eDrive billenőkapcsolójával a MINI ügyfele a plug-in hibrid hajtáslánc három különféle működési módját aktiválhatja.

Tisztán elektromos meghajtás 80 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és intenzív gyorsulás esetén segít be a hajtásba, illetve ha a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje 7 százalék alá csökken.

MAX eDRIVE

Tisztán elektromos meghajtás 125 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és padlógáznál segít be a hajtásba.

SAVE BATTERY

A modellt kizárólag a belsőégésű erőforrás hajtja, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje mindvégig 90 százalék felett maradhasson. A fékezés közben felszabaduló energia visszanyerésével a generátor még tovább emelheti az akkumulátor töltöttségi szintjét.

Az alapbeállításként funkcionáló AUTO eDRIVE működési módban a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell egészen 80 km/órás sebességig képes tisztán elektromos mobilitásra, miközben nagyobb tempónál és intenzív gyorsulás esetén a belsőégésű erőforrás is automatikusan bekapcsolódik a hajtásba. MAX eDRIVE működési módban a hajtáslánc egészen 125 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. SAVE BATTERY működési módban kizárólag a belsőégésű erőforrás gondoskodik a modell meghajtásáról, minimum 90 százalékig emelve és mindvégig fenntartva a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tisztán elektromos mobilitáshoz szükséges töltöttségi szintjét, amelyet a modell egy későbbi alkalommal a zéró emissziójú közlekedéshez használhat fel.

Amennyiben a brit prémiumgyártó ügyfele navigációs rendszerrel is felszerelte MINI Cooper S E Countryman ALL4 modelljét és a rendszer útvonaltervező funkciója aktív, az intelligens energiamenedzsment gondoskodik róla, hogy a kijelölt útvonalon haladva a modell a lehető leghatékonyabban hasznosítsa a plug-in hibrid hajtáslánc tisztán elektromos meghajtását. A navigációs rendszer információit és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) adatait számításba véve a plug-in hibrid hajtáslánc eközben az aktuális vezetési üzemmód karakterisztikáját és a hibrid rendszer működési módjának sajátosságait maximálisan szem előtt tartva, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltöttségének lehető legoptimálisabb felhasználására törekszik.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek kompakt méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt változata is sokoldalú, ötletes utasteret kínál. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a belsőégésű erőforrás 35 literes üzemanyag-tartályával együtt a némileg megemelt hátsó üléssor alatt kapott helyet. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 csomagtartójának térfogata az öt teljes értékű ülés kihasználása esetén csupán minimális mértékben marad el a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek hasonló értékétől, miközben a 40 : 20 : 40 arányban osztható hátsó üléstámla igény szerint változtatható döntésszögű és akár a padló síkjába is előrehajtható.

„A teljes plug-in hibrid hajtáslánc-technológiát úgy építettük be a modellbe, hogy abból az utasok semmit ne vegyenek észre. Az egyetlen árulkodó jel a hibrid rendszer működési módját aktiváló eDrive billenőkapcsoló és az utazás közben működő teljesítmény-kijelző” – fogalmazott Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 karosszériáján visszafogott, mégis összetéveszthetetlenül egyedi kiegészítők és típusjelzések hirdetik az innovatív modell úttörő járműkarakterét. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltőnyílása a bal első kerékíven található irányjelző-panelben, egy ügyesen elrejtett ajtó mögött kapott helyet, egy diszkrét „e” jelzés kíséretében. A modell plug-in hibrid hajtásláncát mindemellett csupán sárgára fényezett „S” típusjelzések különböztetik meg a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt változatoktól, a hűtőrácson, a küszöbléceken és a csomagtérajtón.

Az utastérben mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 az alapfelszereltség részeként az új modellgeneráció egyik újdonságaként bemutatkozó MINI Country Timer funkciót és a 6,5 inch átmérőjű központi kijelzővel dolgozó MINI Visual Boost rádiót is megkapja, a műszerfal közepére helyezett színes kijelzőn így a brit prémiumgyártó ügyfele a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságait is leolvashatja. A MINI Professional navigációs rendszert is magába foglaló, opcionálisan elérhető Wired felszereltségi csomaggal együtt azonban mindez már a 8,8 inch átmérőjű központi kijelzőn is nyomon követhető, amely immáron vadonatúj grafikát kínál és a középkonzolra helyezett, érintés-érzékeny Touch Controller egyfajta alternatívájaként érintőképernyőként is funkcionál.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell a kimagaslóan hatékony vezetés élményét az ötletes helykihasználás páratlan lehetőségeivel és a prémium kompakt szegmens eddigi legsokoldalúbb egyéniségének megannyi technológiai innovációjával egyesíti, miközben a karosszéria erőteljes kisugárzását és az utastér okos elrendezését még tovább növelt menetkomfort és minden korábbinál elegánsabb prémium hangulat fokozza. A modell széleskörű alapfelszereltsége a MINI Vezetési Üzemmódokat (MDM – MINI Driving Modes) is magába foglalja. A hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjától függetlenül az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 járműbeállításai igény szerint lenyűgözően sportos és maximálisan hatékony karakterként is részletekbe menően személyre szabhatók.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK