Főoldal Blog Oldal: 323

Sokoldalú és univerzális: Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure

A Goodyear bemutatja a Wrangler All-Terrain Adventure-t, a díjnyertes Wrangler termékcsalád örökségét továbbvivő legújabb abroncsot, mely ellenálló és tartós a terepen való vezetéshez, de országúti használatra is tökéletesen alkalmas. Sokoldalúságának köszönhetően a járművezető bármely pillanatban letérhet a terepre.

Az SUV-k Európa-szerte egyre népszerűbbek; gyártásuk 2012 óta meredeken emelkedő tendenciát mutat . 2016-ban az SUV-k tették ki a személygépjárművek legnagyobb szegmensét Európában, összesen 15,14 millió újonnan regisztrált járművel, ami 6,5%-os növekedést jelentett 2015-höz képest. Más szóval, minden negyedik Európában eladott jármű SUV volt. A hagyományos SUV abroncsoknál robusztusabb terep- képességeivel a Wrangler All-Terrain Adventure kielégíti azon SUV sofőrök igényeit, akik országúton és terepen is szeretnének vezetni.

A Wrangler All-Terrain Adventure ultraerős Kevlar® szálas bevonatot alkalmaz, mely megerősíti futófelületét, és biztosítja a defektek és karcolások megelőzéséhez szükséges robusztus erőt a magabiztos terepi vezetés élményéhez. Ezt a jellemzőt tovább erősíti a Durawall™ Technológia, mely fokozza a defektekkel és karcolásokkal szembeni ellenállást az oldalfal területén.

Az új, nyílt vállblokkok segítenek eltávolítani a sarat a futófelületről, ami jobb tapadást biztosít a terepen, amikor az a leginkább számít.

A Wrangler All-Terrain Adventure kapaszkodóélei nagyobb húzóerőt eredményeznek az abroncs és az útfelület között, biztosítva a magabiztos irányításhoz és fékezéshez szükséges tapadást.

A Goodyear mérnökei a futómintázat optimalizálásával a nyomás egyenletes eloszlását érték el az abroncs érintkezési felületén, ami kimagasló futásteljesítményt és kiváló terepi teljesítményt eredményez. A DEKRA tesztjeiből kiderült, hogy a Wrangler All-Terrain Adventure futásteljesítménye átlagosan 37%-kal magasabb, mint a többi tesztelt abroncsé.

„Hosszú múltunk a négykerék-meghajtású szegmensben és a díjnyertes 4×4 és SUV abroncsok kifejlesztése során bizonyított képességeink lehetővé tették, hogy megalkossuk a Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure-t, egy olyan abroncsot, mely a járművezető kezébe adja az irányítást az úton, és bármely pillanatban lehetővé teszi a terepi vagy országúti vezetést” – mondta Martijn De Jonge, a Fogyasztói PBU EMEA régiós márkaigazgatója.

A Wrangler All-Terrain Adventure 27 méretben lesz elérhető, és olyan járműveken lesz alkalmazható, mint pl. a Land Rover Defender, a Jeep Wrangler, a Mercedes G-Class, a Toyota Hilux, a Toyota Land Cruiser és a Volkswagen Amarok.

[TESZT] Harley-Davidson Street Rod – fiatalos formaterv némi adrenalinnal

Idén is folytatjuk motorkerékpár tesztjeinket az Autóaddikt.hu-n. Végre itt a jó idő, indulhatnak a végeláthatatlan túrák a természetbe, hirdetve a szabadságérzetet. Teszteltük a Harley-Davidson Street Rod 750 köbcentis nagyvasát.

Igazi túramotor a Harley-Davidson Street Rod, erre utal minden egyes porcikája, kialakítása és maga a formaterv is. No meg persze a hamisítatlan HD életérzés, amiről ugyebár nem kell külön ódákat zengenünk – ezek a járművek pontosan arra születtek, aminek definiálták őket.

A külső tehát magáért beszél, a kultikus chopper-fazon itt is visszaköszön a Harley-Davidson Street Rod esetében. A fordított V alakzatot formáló első és hátsó felfüggesztések, az első villák, valamint a hátsó rugóstag mutatja a motorkerékpár masszív mivoltát, a V-elrendezésű hengerek pedig csupaszon mutatják az erő, erőtartalék meglétét.

Mattfeketére fújt vázzal érkezett hozzánk a Harley-Davidson Street Rod, mindkét oldalra kiterjedő, szintén fekete, kettő az egyben kipufogóval felvértezve. Az első, illetve a hátsó kerekek fekete színben, 7 küllős öntött alumíniumötvözetből készültek, ez szintén előnyére válik a küllemnek.

Egyértelmű, hogy a fiatalabb korosztályt célozza a Harley-Davidson Street Rod, erre utal az egész tálalás, megközelítés. Ez persze nem baj, hiszen a HD legalább elvetette már rég azt az irányt, hogy minden termékük teljes konzervativizmust kell, hogy tükrözzön.

Ergonómia szempontjából sincs túl sok kivetnivaló a Harley-Davidson Street Rod esetében. Az ülőlapok kényelmesek, nem túl szélesek, menet közben minden további nélkül könnyedén rászoríthatjuk combunkat a tankra, így még nagyobb a stabilitás érzete. Itt meg kell említenünk egy negatívumot: ha bekapcsol a hűtést kiegészítő ventilátor, bizony a meleg levegő felfelé száll, s ez nagyon kellemetlen tud lenni hosszú távon. Főként, ha vékonyabb anyagú nadrágban vezetünk.

Jó fogású, kellően széles kormánytag található a Harley-Davidson Street Rod-on. Ezáltal még az is kijelenthető, hogy vagány testarttással tudjuk róni a kilométereket, s mindenképp nagy segítség még az alacsony súlypontnak (is) köszönhető remekbeszabott úttartás.

Viszont itt megint szólnunk kell egy negatívumról: a hátsó féken nem tudjuk folyamatosan megtartani lábunkat, mivel a fékezés procedúrájához túl magasan kell tartanunk a lábfejünket. Ha megfeledkezünk erről, könnyedén fékezhetjük a hátsó kereket.

Apropó, fékek: elöl dupla féktárcsát kapott a Harley-Davidson Street Rod, ennek ellenére mégis érezhető, hogy kissé talán lent fognak a fékpofák. A rendszer 2 dugattyús, elöl és hátul rugózott fékek jelentik.

Feljebb említettük a menetstabilitást: a rugózás optimális, mely jól kiegészíti a szó szerint zökkenőmentes vezetést, s amellett, hogy rendkívül látványosak a rugóstagok, gáztartályos rendszert kaptak.

A műszeregységek elrendezése rendben volt, 3.5 col átmérőjű sebességmérővel (elektronikus), olajnyomás-jelzővel, alacsony üzemanyagszint-visszajelzővel, irányjelzőkkel és motordiagnosztikai visszajelzőkkel ellátva. Találtunk üres fokozati visszajelzőt is, ám az nem mindig mutatta az aktuális helyzetet.

Sajnos a Harley-Davidson Street Rod gyári teljesítményadatáról nem kaptunk külön infót, valamint a honlapon csak egy “N/A” felirat díszelgett a megfelelő rubrikában. A 2130 milliméter hosszúságú, 238 kilogramm menetkész tömegű motorkerékpár 749 köbcentis, 2 hengeres, 4 ütemű aggregátja egy High Output Revolution X V-Twin elnevezésű blokkot foglal magába, 85×66 mm furat/löketmérettel, Mikuni típusú hengerenkénti üzemanyag-befecskendezéssel. A motor maximális nyomatékcsúcsa 65 Newtonméter.

2017 Harley-Davidson Street Rod specifikációk

Hossz: 2130 mm

Szabad hasmagasság: 205 mm

Méretek (fok, táv): 27

Utánfutás: 99 mm

Tengelytáv: 1510 mm

Gumi elöl: 120/70 R17 V

Gumihátul: 160/60 R17 V

Üzemanyagtartály: 13.1 l

Olajtartály: 3.1 l

Száraz tömeg: 229 kg

Menetkész tömeg: 238 kg

Kipufogó rendszer: fekete, kettő az egyben kipufogó

Első kerék: fekete, 7-küllős öntött alumínium

Hátsó kerék: fekete, 7-küllős öntött alumínium

Fékek, dugattyúk: 2 dugattyús, rugózott első és hátsó

Dőlési szögek, jobb/bal: 37.3, 40.2

Motorblokk: High Output Revolution X V-Twin

Kompressziós arány: 12.0:1
Üzemanyag-ellátó rendszer: Mikuni hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés, 42 mm furat

Hengerűrtartalom: 749 cm3

Teljesímény: N/A

Végsebesség: N/A

Maximális fordulatszám: 4000 RPM

Maximális forgatónyomaték: 65 Nm

Átlagfogyasztás (gyári): 4.3 l/100 km

CO2 kibocsátás: 103 g/km

Bővebb információ a Harley-Davidson hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

[TESZT] Suzuki Ignis 1.2 GL – bohókás és egyedi megközelítéssel (nem csak) városban

Általánosítás ide, általánosítás oda: a vadonatúj Suzuki Ignis ízig-vérig városi kisautó. Na jó, elővárosi, vagy ha még tovább merészkedünk: országközi (ha van ilyen kifejezés egyáltalán). Utóbbi kapcsán viszont ne tápláljunk vérmes reményeket, de optimális vészmegoldásként még közepesen hosszadalmas utazásokra is javallott, bátran leutazhatunk vele például Mohácsig egyhuzamban, derék- és hátfájás nélkül.

Alapvetően a fiatalabb célközönséget irányozza be a Suzuki Ignis 1.2 GL, ez nyilván a formavilágnak, valamint a külső kialakítás mellett a belső részletmegoldásainak is köszönhető nagyban. Bár kívülről a méretek nem túlzók finoman szólva, tehát első blikkre látszik, hogy egy aprócska négykerekűvel van dolgunk – meglepő a komfort- és térérzet, amint beülünk az utaskabinba. Csalóka, de pont az ilyesmit szeretjük, hadd jöjjenek azok a kellemes meglepetések!

A Suzuki Ignis 1.2 GL formája leginkább a tradicionális japán kockafazon, ami inkább ott, a szigetországban elterjedtebb, Európa nem annyira vevő rá. Pedig biztos, hogy az egyediség-faktor rögvest meg is érkezett szerkesztőségünkbe az Ignis-szel egyetemben, de az is biztos, hogy a Swift-féle vonalvezetés is megtalálható, igaz, csak nyomokban. Gondolunk itt elsősorban az orr-rész első szélvédőkeret-kialakítására, a felület nagynak hat, hátrafelé pedig csapott a tetővonal. Míg a front bohókás az arányaiban méretes első lámpatestekkel, szimpla hűtőmaszk felülettel, domináns ködlámpafészkekkel, addig a far annyira nem kapja el a tekintetet, amolyan semleges hatást közvetít.

Szinte mindenki utána fordul az utcán

Ugyanakkor a feljebb már említett egyediség-faktorhoz elengedhetetlen a jól kialakított összkép, és valószínűleg ez okozza elsősorban a kíváncsi tekintetek mikéntjét az utcasarkokon, amikor bekanyarodunk az új Suzuki Ignis 1.2 GL társaságában.

Ez valami új, de mégis régi, jól ismert, bár a korábbi Ignis azért nagyobbnak hatott. Másnak hatott. Az amolyan egyterűs megoldás volt, nem kisautó, nem nagyautó, maga az Ignis, a Wagon R+ mellett némi (már akkor is) egyediséget csempészett a japán márka palettájára.

Most sincs ez tehát másképp. Már a hazai bemutatón is tulajdonképp erre volt kihegyezve minden, ebből adódóan a kicsit exhibicionista, vékonyabb pénztárcával rendelkező vásárlóközönség népszerű kisautója lesz ez; sok alternatíva mellett rengeteg előny szól mellette, ami miatt érdemes választani – mint például a gyakorlati könnyed vezethetőség, vagy épp az alacsony fenntartási költségek. De ne szaladjunk ennyire előre.

Valahonnan ismerős a beltér. Vajon honnan?

Az új Suzuki Ignis 1.2 GL beltere szimpla, ugyanakkor mégis összetett. A kormánykerék kialakításában és jellegében például le sem tagadhatná származását, a jó pár éve ismert alapmotívumok visszaköszönnek (háromküllős dizájn, fókuszban a Suzuki-emblémával) egyebek mellett. A központi műszeregység lényegre törően közvetít, a sebességmérő számlapjával az előtérben, tetszetős megoldásokkal – az analóg műszer mutatója derékszöget zár be, így a skálázás úgy háromnegyedig tart a számlapon. Mellé azért bekerült egy fordulatszámmérő is, ami valamilyen szinten indokolt, hiszen pörgős a Suzuki Ignis 1.2 GL benzinese, ez kitűnik például autópályán, amikor ötödikben majd’ 4000 körül pörög a főtengely. S még a 130-at el sem értük.

 

Tetszetős kiegészítő elem a műszerfalon az infotainment megjelenése. Itt a mai trendhez alkalmazkodva elkülönül a panel a műszerfaltól, illetve magától a cockpittől is, növekszik az enteriőr vidámságérzete, valamint az alapvető funkciók jól elérhetők, vezetés közben is minimális megszokás után állítgathatók.

Kényelmes, és még a csomagok is elférnek

Meglepően kényelmesek az új Suzuki Ignis 1.2 GL ülései is. Az első székek jól tartanak hossz- és keresztirányban egyaránt, az ülő, illetve hátlapok méretezése átlagos testalkathoz kitűnő mindkét esetben. Bizonyára ennek köszönhető, hogy akár hosszabb, vagy inkább közepesen hosszabb távokra jól bevethető az autó, ráadásul négy személlyel számolva – a hátsó traktus kialakítása is teljesen megfelel a hétköznapi átlagnak, bőséges láb, térd- és fejterekkel. S itt megint bejön a képbe a megtévesztő külső: amilyen kicsiny kívülről a Suzuki Ignis 1.2 GL, olyan nagy (relatíve) belülről. Viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy némi kompromisszumot kell kötnünk akkor, ha magasabb felszereltséggel szerezzük be az új Ignist, ugyanis ilyen esetekben kizárólag 4 személyre vizsgáztatott utasteret kapunk!

Nem kell aggódnunk, ha többféle csomaggal kalkulálunk az utazás alkalmával, ugyanis a Suzuki Ignis 1.2 GL raktere 267 literes alapból, ami ebben a kategóriában abszolút kellemesnek számít. Ha pedig mégsem lenne elegendő, és le tudunk mondani a hátul utazók társaságáról, akkor akár 1097 literesre is bővíthetünk.

Nem csalódtunk most sem az 1.25-ös négyhengeresben

Jelenleg egyetlen motorral érhető el a Suzuki Ignis 1.2 GL, viszont számos változat közül lehet csemegézni, akár összkerékhajtással is.

Az elöl keresztben beépített, sornégyes szívó benzines aggregát összteljesítménye 90 lóerő, melyet kereken 6000-es percenkénti fordulatszámon sikerül leadnia. Mindehhez 120 Newtonméter társul 6200-on – így, összességében teljesen elég ekkora teljesítményhányad a mindösszesen 835 kilogramm gyári üres tömegű bódé mozgatásához. Van is elegendő dinamizmus, köszönhetően a pörgős, klasszikus egységnek, valamint a jól hangolt 5 fokozatú manuális váltónak.

Tapasztalataink szerint az új Suzuki Ignis 1.2 GL legfőbb előnyei közé tartozik a praktikum, a kis helyigény, a jól vezethetőség ideális manőverezhetőséggel, jó fordulékonyság (9.3 méteres fordulókör-átmérő), valamint a már többször hangsúlyozott egyedi forma- és stílusvilág. Hátrányok is vannak persze, mint a néhol visszaköszönő illesztési problémák a beltérben, a kaszni magas építéséből adódó szélérzékenység és instabilitás, illetve a 100 kilométer/óra feletti egyre kellemetlenebbé váló zajszint.

Viszont mindenért kárpótol az alacsony fogyasztás. Ezzel persze nem is mondunk-írunk nagyon újat, hiszen a kompakt kategóriában (lásd Swift, Celerio) ez már megszokott – mégis elkápráztatja szerkesztőségünket minden alkalommal: a Suzuki Ignis 1.2 GL esetében városban 4.9, országúton 3.9, míg vegyes használattal (autópálya is) 5.0 literes átlagfogyasztást rögzítettünk 100 kilométerre.

Talán az árazás lesz az, ami egy kicsit visszavesz az elánból: a tesztelt modellünk valamivel több, mint 4 millió forintba kerül, az alapár 3.7 millió. Határ a csillagos ég, könnyedén konfigurálhatunk 5 millió forint feletti árat is az új Ignishez.

2017 Suzuki Ignis 1.2 GL specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1242 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 120 Nm @ 4400 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 5 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3700 mm

Szélesség: 1660 mm

Magasság: 1595 mm

Tengelytáv: 2435 mm

Első gumik mérete: 175/65 R15

Hátsó gumik mérete: 175/65 R15

Tömeg, üresen: 835 kg

Megengedett össztömeg: 1330 kg

Csomagtartó mérete: 267 liter, bővíthető 1097 literig

Üzemanyagtartály mérete: 32 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 170 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 9.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.9 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 104 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Hazai dizájnereket is megihletett az új Nissan Micra

Minden használati tárgy esetén fontos a forma, különösképpen így van ez a kisautók világában is, hiszen itt az egyik legfontosabb tulajdonsága az autónak a szerethetősége, vonzósága – áll a Nissan sajtóközleményében.

Az új Nissan Micra megtervezése során fontos szempont volt tehát a forma, mely igazán karekteres, jól felismerhető és modern lett. Kortól és nemtől függetlenül mindenki számára ideális választás, különösképpen személyreszabhatósága miatt.
Az új modell különleges formája pedig többek között egy magyar dizájner párost is

Mindannyian jól tudjuk bármilyen tárgyról is van szó a forma egy igazán meghatározó ismérve. Nincs ez másképp az autók esetén sem. Különösen fontos a forma a kisautók esetében, hiszen ez az egyik tulajdonság, ami meghatározza a gépjármű szerethetőségét, vonzóságát. Így van ez a Nissan Micra-val is.

Az új modell pedig mindeneddiginél vagányabb formatervezéssel született meg. A forma karakteres, jól felismerhető és modern lett. Mind a külsőt, mind pedig a belsőt tekintve: nem tolakodó, nem öncélú, sokkal inkább egyszerű a jó értelemben, az autó igazi hangulatát pedig a széles színválaszték és a személyreszabhatóság adja meg. Elmondható az is, hogy az új Micra mind a férfiakhoz, mind a nőkhöz egyaránt tökéletessen passzol kortól függetlenül.

A bevezető kampány részeként pedig éppen ezért a Nissan különböző országokból összesen négy dizájnervállalkozást kért fel arra, hogy alkossanak valamit, amire az új modell ihlette meg őket.

Így történt ez Magyarországon is, ahol a Kertész Attila és Simonfalvi Bence által 2010-ben alapított, külföldön is elismert Position Collective-et választották.

Version:1.0 StartHTML:000000228 EndHTML:000002972 StartFragment:000002908 EndFragment:000002936 StartSelection:000002908 EndSelection:000002936 SourceURL:http://www.autoaddikt.hu/wp-admin/post.php?post=12518&action=edit

A két tervező pedig egy az új Nissan Micra sziluettjét követő függőlámpát készítettek. Elmondásuk szerint azért választották az autó sziluettjét a tervezés kiindulópontjaként, mert ez a legnagyobb egység és ez fogta meg őket a legjobban. A függőlámpa nem csupán a formájában hasonlít az új modellre, hanem széles színválasztékában és személyreszabhatóságában is. Fontosnak tartották a tervezők, hogy egy olyan használati tárgyat hozzanak létre, amit könnyedén a felhasználó otthonában személyre tud szabni.

Európában a Ford Fiesta volt a legkelendőbb autó márciusban

A 2017. márciusi iparági adatok alapján a Ford Fiesta volt az európai piac legkelendőbb autója. Nálunk, Magyarországon is ez volt a helyzet.

Márciusban 47.000 darab Fiesta talált gazdára, vagyis 12 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Fiesta értékesítési eredménye túlszárnyalta a régió legkelendőbb személygépkocsija, a Volkswagen Golf eladásait.

A márciusban eladott Fiesták közel 70 százalékát gazdag felszereltséggel rendelték meg a vásárlók; a kínálat csúcsát képviselő Titanium változat aránya 17 százalék volt. A Fiesta értékesítési eredménye is hozzájárult ahhoz, hogy az európai piac márciusban eladási rekordot döntött 1,93 millió járművel, ami 10,8 százalékos növekedést jelent a tavaly márciusi darabszámhoz képest. Európa immár az USA-t is megelőzve a világ második legnagyobb újautó-piaca lett.

A Ford kölni gyárában minden 86. másodpercben legördül egy új Fiesta a gyártósorról

Márciusban a Ford 199.000 járművet értékesített Európában (14 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakéhoz képest), s e mennyiségből 156.200 darab volt személygépkocsi (16 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor). Ezzel az eredménnyel a vállalat a teljes gépjárműpiac 9,2 százalékát mondhatja magáénak, és a Ford lett az európai piac második legkeresettebb autómárkája.

“A Fiesta márciusban újra az egyik legkelendőbb autónak bizonyult: a vásárlók továbbra is vonzónak találják a Fiesta különleges stílusát, erős és üzemanyag-takarékos motorjait, valamint kategória első vezetési élményét” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. „A márciusi értékesítési sikerhez kiemelkedően járult hozzá a Fiesta töretlen népszerűsége, a modell 40 éves történetének legmagasabb havi Fiesta értékesítési számait érte el a Ford márkakereskedői hálózat Magyarországon” – tette hozzá a Ford vezetője.

Európa öt legnagyobb autópiaca – Németország, az Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország és Spanyolország – közül Spanyolország produkálta a legnagyobb növekedést a Fiesta értékesítésében, ahol 97 százalékkal több kelt el a modellből, mint az előző év márciusában. Olaszországban 21 százalék, Németországban pedig 18 százalék volt a növekedés mértéke. Az Egyesült Királyságban, ahol a Fiesta az eladási listák örökös éllovasa, 8 százalékkal erősödtek a modell eladásai. Magyarországon az első negyedévben 405 Fiesta talált gazdára, ami 10 százalék fölötti piacrészesedést jelent ami az elmúlt év hasonló időszakához képest is jelentős mértékű, 80 százalékos növekedés.

A vadonatúj Fiesta

A vadonatúj Ford Fiesta idén nyáron jelenik meg a márkakereskedésekben, s a vásárlók négy különleges modellváltozat közül is választhatnak. A kínálatban az alapmodellen kívül megtalálható a stílusos Fiesta Titanium, a Ford Performance izomautóinak hangulatát idéző Fiesta ST-Line és a gazdag felszereltségű Fiesta Vignale is.

A vadonatúj Fiesta olyan kifinomult vezetősegítő technológiákkal érkezik, amelyek eddig nem szerepeltek a sorozatgyártású kisautók európai felszereltségében; ilyen például a modellben debütáló, fejlett Gyalogosészlelő rendszer, amelynek segítségével megelőzhető az éjszakai gyalogosgázolás, vagy a Ford Aktív Parkolóasszisztens, amely önállóan fékez, hogy elkerülje az automatikus parkolás közben előforduló koccanásokat.

Az élvonalbeli motorok kínálatában az év második felében megtalálható lesz a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja (akár 140 lóerő teljesítménnyel), valamint a jövőre 120 lóerős 1.5 TDCi blokk, amely a Fiesta első, nagy teljesítményű dízel erőforrása.

370 kilométer/órás sebességgel száguld a Toyota Land Speed Cruiser

Több évtized és több száz díj és elismerés után múlt pénteken egy szenzációs világcsúcsot is elhódított a Toyota Land Cruiser: a legendás terepjáró egy különlegesen felkészített példánya 370,2 km/órával száguldott, messze megelőzve minden kategóriatársát.

A hitelesített és videón is dokumentált rekordkísérletben részt vevő Toyota Land Speed Cruiser persze nem hétköznapi példány volt, bár erőforrásának alapját a csúcsmodell szériakivitelű, 5,7 literes V8-as benzinmotorja adta. Erre illesztettek rá két darab gigantikus, egyenként 3,8 baros (!) töltőnyomásra képes Garrett turbófeltöltőt. A hatalmas igénybevétel miatt szinte teljesen átépítették a motort: többek között új hajtókarok és dugattyúk kerültek bele, és vadonatúj szívócsonkot terveztek hozzá. A végeredmény több mint 2000 lóerő, amelyet a Craig Stanton tesztpilóta által vezetett csapat elegendőnek ítélt meg a vágyott végsebesség eléréséhez.

Persze a teljesítmény csak az egyik oldala az egyenletnek: a mérnökök megerősítették az autó vázszerkezetét, leültették felfüggesztését, és a futóművet közel 8 centiméterrel keskenyebbre szabták, hogy elférjenek a karosszéria alatt az extra széles Michelin Pilot Super Sport abroncsok.

Ezután a Toyota volt NASCAR-pilóta Carl Edwards gondjaira bízott Land Speed Cruiser több mint 30 km/órával szárnyalta túl a korábbi világcsúcsot. A végeredményt egyébként nem a Toyota képességei, hanem a rendelkezésre álló aszfaltcsík korlátozta: a kaliforniai Mojave légibázis 4023 méteres felszállópályája rövidnek bizonyult ahhoz, hogy a Land Speed Cruiser kifussa magát, a résztvevők szerint hosszabb útszakaszon még nagyobb sebességre (akár 400km/óra körüli eredményre) is képes lehet majd a földöntúli képességekkel rendelkező Toyota.

„362 km/óránál elkezdett kicsit bizonytalankodni az autó, de eszembe jutottak a projektet koordináló Craig Stanton szavai: akármi történik, ne vedd el a gázt! Így nem vettem el, és minden további nélkül sikerült átlépnünk a 370 km/órás határt” – nyilatkozta közvetlenül a sikeres világcsúcs-kísérlet után Carl Edwards autóversenyző, aki a világ leggyorsabb és talán legfélelmetesebb szabadidőjárművét segítette a dobogó legfelső csúcsára.

Tengerentúli premierjét New Yorkban ünnepli a BMW i8 MemphisStyle

A 2017. május 5-e és 7-e között megrendezett Frieze New York művészeti kiállításra a BMW Group egy előkelő VIP járműflottával, a BMW i divízió és a Garage Italia Customs dizájnműhely közösen megálmodott MemphisStyle különkiadásával, a harmadik BMW Art Car modellel és két exkluzív tervező-művészeti beszélgetéssel készült.

Immáron hivatalosan is hatodik esztendejébe lépett a BMW Group és a Frieze New York művészeti kiállítás között gyümölcsöző kulturális együttműködés. A világ egyik legnagyobb kortárs művészeti kiállításaként számon tartott esemény idén május 5-7. között várja a látogatókat a Manhattan keleti oldalán fekvő Randall’s Island Parkban. A bajor gyártó ezúttal is a BMW 7-es sorozat exkluzív VIP járműflottájával gondoskodik a kiállítás meghívott vendégeinek kényelméről, miközben az expón és a Soho House dísztermében két tervező-művészeti beszélgetést is életre hív. A Frieze New York látogatóit ráadásul a BMW Lounge komfortszoba is várja, ahol a tengerentúli érdeklődők először láthatják teljes életnagyságban a BMW i divízió és az olaszországi Garage Italia Customs dizájműhely legújabb közös alkotását, a BMW i MemphisStyle dizájnkiadás BMW i8 plug-in hibrid modelljét.

A BMW i MemphisStyle névre keresztelt dizájnkiadás azon művészeti- és kulturális mozgalom előtt hajt fejet, amely az 1980-as évek elején induló Memphis Design Group lázadó stílusára épülve egyszersmind forradalmasította a dizájnművészet világát. A művészeti társulást 1981-ben hozta létre Ettore Sottsass olasz dizájner-építész azzal a céllal, hogy alkotásaikkal minden téren szembeszálljanak a funkcionalitás és a konvencionális eszköztár hagyományos sémáival. Munkáikat merész vonalvezetés, szokatlan anyaghasználat és újfajta mintázat jellemezte. A Memphis Design Group rendkívül provokatív stílusa az Art Deco művészeti irányzat látványos mozzanataiból és meglepő geometriai formáiból merített ihletet, amely a Pop Art irányzat élénk színhasználatával és az 1970-es évek minimalista látásmódjával keveredett.
A BMW i divízió és az olaszországi Garage Italia Customs dizájnműhely legújabb különkiadásában a ferde, a vízszintes és a függőleges vonalak váltakozása hipnotikus mintázatok képében, élénk színekkel kel életre. Az éles felületek alkotta kontraszt a hagyományokkal szembeni lázadás és a merev szabványoktól való elrugaszkodás színtiszta kinyilatkozása. A különleges dizájnkiadást a BMW i3 tisztán elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó műszaki alapjaira álmodták meg a készítők.

A modernkori megoldásokat jellemző irányelvek megkérdőjelezése, a forradalmi innovációk létrehozása és a járatlan utak felfedezése mentén a Memphis Design Group és a BMW i divízió nagyon hasonló alapelveket vall. 2017. május 4-én, a Frieze New York művészeti kiállítás előestéjén a bajor gyártó a BMW Lounge komfortszobában éppen ezért

A jó, a rossz és a csúf: a Memphis Design Group mérföldkövei címmel hívta életre első művészeti beszélgetését. Az est során Dr. Thomas Girst, a BMW Group kulturális ügyekkel foglalkozó részlegének vezetője Carl Gustav Magnusson ipari formatervezővel a kreativitásban rejlő potenciál, a művészeti merészség és az innovációk okozta kihívások különleges egységéről beszélgetett, amely nem csupán a Memphis Design Group művészeti éveit, de az 1960-as években feltörő világhírű művész, Roy Lichtenstein munkáit is meghatározta. A populáris eszközöket képregény-stílusban forradalmasító festőt 1977-ben a bajor gyártó arra is felkérte, hogy készítse el a BMW Art Cars kollekció harmadik modelljét, amelyet idén május 5-7. között a rajongók a Frieze New York művészeti kiállítás BMW Lounge komfortszobájában teljes életnagyságban is megtekinthetnek.

A kiállítás előestéjén megrendezett művészeti beszélgetés után a BMW május 6-án, szombaton a Soho House dísztermében is tető alá hoz egy exkluzív beszélgetést. Dr. Thomas Girst ezúttal Daan Roosegarde holland művésszel és Jessica Lax-szel, a New York-i Van Alen Institute versenyigazgatójával beszélget a jövő meghatározó festészeti és formatervezési irányzatairól, „Utazás a jövőbe” címmel.

A földkerekség egyik legnagyobb kortárs művészeti kiállításaként a Frieze New York a világ több mint 200 legjelentősebb nemzetközi galériáját gyűjti csokorba. A BMW immáron 2004 óta a Frieze London művészeti kiállítás hivatalos autóipari partnere, a hosszú távú együttműködés pedig 2012-ben a Frieze New York művészeti kiállítással megkötött partnerséggel bővült. A Frieze mellett a BMW megannyi nemzetközi művészeti kiállítással és vásárral ápol hosszú távú együttműködést, így többek között a Hongkongba, Miamiba és Bázelbe is ellátogató Art Basel művészeti kiállítással, a berlini Gallery Weekend művészeti kezdeményezéssel és a TEFAF Maastricht művészeti- és régiség-kiállítással is. A BMW Group ezen felül számos nemzetközileg elismert múzeum, így például a londoni Tate Modern autóipari partnere, miközben a független műgyűjtőket egyesítő Independent Collectors oldalán a „BMW Art Guide by Independent Collectors” című kiadványt is megjelentette. A bajor gyártó a fiatal és feltörekvő művészeket is átfogó támogatásáról biztosítja, olyan kezdeményezéseket létrehozva, mint a BMW Art Journey művészeti utazás és olyan elismeréseket pártfogolva, mint a berlini Nemzeti Galéria fiatal művészeket támogató díja.

Magyarországon is rendelhető az új, ráncfelvarrott Volkswagen e-Golf – menetpróbán bizonyított

Korábbi cikkünkben beszámoltunk a Volkswagen Innovációs Nap eseményről, melyet a Porsche Hungaria Volkswagen divíziója szervezett. A fő hangsúlyt a modellciklusának feléhez érkezett, ennek megfelelően megújított e-Golf kapta, menetpróba keretein belül, a Mátra lankáin próbáltuk.

A mátrafüredi Lifestyle Hotel Mátrában megtartott kapcsolódó prezentáció után ömlő esőben indult a tesztvezetés. Már korábban rendszeresítettünk egy helyszínt, úton a Kékestető felé, ahol optimális körülmények tudunk autót fotózni –  hasonló próbavezetések alkalmával már tettünk így.

Természetesen fogtuk hát az egyik szabad e-Golf kulcsát, és mindössze 56 kilométeres range, valamint 2 utas társaságában nekivágtunk az emelkedőnek.

Érdekes módon a hatótáv mérsékelten csökkent, nagyjából 25 kilométert autóztunk, s leadásnál 43 kilométert mutatott a kijelző. Azt persze vegyük hozzá, hogy a visszaúton a rengeteg fékezés, illetve motorfék által visszatermelt energia valamennyire azért szinten tartották a megtehető, hátralévő kilométerek számát – úgy, hogy nem spóroltunk az árammal, az útviszonyokhoz képest próbáltunk dinamikus közlekedést produkálni. Első blikkre a megújult Volkswagen e-Golf agilisabb, kényelmesebben vezethetőbb és kiforrottabb lett, s természetesen a hatótáv is növekedett – a prezentáción elhangzottak szerint 300 kilométer körüli hatótávval érdemes számolni 1-1 feltöltés után.

Már megrendelhető tehát az új Volkswagen Golf, amely tisztán elektromos hajtásrendszerű modellként bővíti a jelenlegi palettát – áll a Porsche Hungaria sajtóközleményében. Kiemelik: az újdonság nagyobb teljesítményt és hatótávot, illetve még gazdagabb szériafelszereltséget kínál elődjéhez képest. A nulla károsanyag-kibocsátású modell alapára.

Új lítiumion-akkumulátorral készíti aktuális e-Golf modelljét a Volkswagen, amelynek energiatároló képessége 24.2-ről 35.8 kilowattórára emelkedett. Az ügyfelek számára releváns éves középértékként így vezetési stílustól, a légkondicionáló berendezés használatától, illetve további tényezőktől2 függően mintegy 200, az Új Európai Menetciklus (Neuen Europäischen Fahrzyklus; NEFZ) során pedig 300 kilométer hatótáv adódik. Ezzel elődjéhez képest – a vezetési stílustól és a használat módjától függően – akár 50 százalékkal is növekedhetett az elektromos Golf hatótávja.

Az ügyfelek egyebek mellett a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és gyalogosvédelemmel (Pedestrian Monitoring) kiegészített Front Assist rendszere és a bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék, illetve a Volkswagen Media Control formájában jelentősen kibővített alapfelszereltséget is élvezhetnek. Az elektromos motor teljesítménye már 100 kW/136 LE, ami 15 kilowattal (20 LE) haladja meg az előd modellét, s amellyel az alsó-középkategóriájú négyajtós modell álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

Az e-Golf további újdonsága az extrafelszerelésként rendelhető Active Info Display digitális műszeregység és a már alapkivitelben kínált, 9,2 col képátlójú monitorral szerelt és gesztusvezérléssel is kezelhető Discover Pro infotainment-rendszer. Mindezeken – mint a Volkswagen összes elektromos hajtásrendszerű modelljében – a Car-Net e-Remote App segítségével különböző járműfunkciók érhetők el kényelmes távvezérléssel.

Ennek megfelelően igény szerint okostelefonról vagy táblagépről is kezelhető például a légkondicionáló berendezés, vagy indítható el, illetve állítható le az akkumulátor töltése. Az alkalmazás még az e-Golf legutóbbi parkolási pozícióját is megjelenítheti a térképen. Külső megjelenésében a felfrissített e-Golf új LED-technikájú fényszórók és hátsó lámpák jellemezte, átdolgozott orr- és farkialakításáról ismerhető fel.

Utasterét a márka többi elektromos modelljéhez hasonlóan elektromos fűtéssel melegíti fel az e-Golf, kemény mínuszok esetén is a Golf modellektől megszokott magas színvonalú kényelmet kínálva. Ha már a feltöltés közben, s ezzel gyakorlatilag az elektromos hálózatról kívánják felfűteni, ez a funkció szintén aktiválható a Car-Net e-Remote alkalmazás segítségével. Ezzel jelentősen kímélhető az akkumulátor energiája, amelyből így több állhat rendelkezésre a közlekedéshez.

Nagyobb téli hatótáv – megoldás: hőszivattyú!

Az e-Golf fűtésrendszere kiváló példa arra, hogyan növelhetik az innovatív műszaki megoldások az elektromos hajtásrendszerű járművek gazdaságosságát – s ezzel hatótávját – a mindennapos autózás során. A „varázsszó” a hőszivattyú: az energiatakarékos házakból jól ismert elv az e-Golf révén járműves alkalmazásban is rendelkezésre állhat. Az extrafelszerelésént rendelhető hőszivattyú a környezeti levegő hőmérséklete és a hajtásrendszer komponenseinek maradékhője segítségével melegíti fel az utasteret. A kifejezetten az e-Golf számára kifejlesztett hőszivattyú télen jelentősen csökkenti az elektromosáram-igényt, jól érzékelhetően növelve az elektromos Golf hatótávját.

A Volkswagen Innovációs Napról bővebben kapcsolódó cikkünkben lehet olvasni.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Volkswagen Innovációs Nap – ismerkedés a márka aktuális modellportfóliójával

Nagyszabású és egyben rendkívül meggyőző, úgynevezett innovációs napot szervezett a Porsche Hungaria Volkswagen divíziója. Alapvetően nem 1, hanem 2 napos túrára voltunk hivatalosak, felölelve a márka jelenlegi szinte teljes személyautó-portfólióját, Golftól a Passaton keresztül a Tiguanig. Nem titkoltan a teljesen elektromos, illetve a plug-in hibrid hajtás (GTE) kapta a főszerepet.

Már csak azért is a teljesen tisztán elektromos és GTE modellek kerültek rivaldafénybe, mivel hazai premierjét is most tartotta a modellfrissítésen átesett, ciklusa második feléhez érkező Golf – amely az e-Golf és a “hagyományos” Golf tekintetében is tartogatott innovatív és merőben új opciókat. Az újdonságokról későbbi cikkeinkben számolunk be részletesen.

A túra stílszerűen a Hungaroringről indult, (onnan) nem túl távoli végcéllal; a helyszín a mátrafüredi Lifestyle Hotel Mátra volt. Ennek külön örültünk, ugyanis maga a környék kimondottan izgalmas a dimbes-dombos, erdős, kanyargós szerpentines mivolta révén, de a szálloda is az egyike kedvenceinknek. Úgyhogy adott volt minden, ami kellhet egy kellemest a hasznossal-jellegű program kivitelezéséhez.

Elsőként egy Volkswagen Tiguan 2 literes TDI motorral szerelt verzióra esett a választásunk, itt alapvetően az új infotainment rendszerre, valamint a 4MOTION Active Control-ra voltunk kíváncsiak. Előbbi rendkívül informatív, gyors, szem előtt tartva korunk csatlakoztathatósági igényeit – iOS, illetve Android rendszerű okoseszközöktől független a reakcióidő, optimalizálás. Végre elérhető a Car-Net online szolgáltatás is, mely révén valós időben tájékozódhatunk menet közben a legfontosabb információkról – például arról, hogy a navigált útvonalon merrefelé alakult ki időközben esetleges torlódás. A rendszer ennek megfelelően automatikusan útvonalat módosít, és megtalálja igényeiknek a legmegfelelőbbet.

A 4MOTION Active Control rendszerének köszönhetően szinte minden körülmény közt megtalálhatjuk a Volkswagen Tiguan-nak a legmegfelelőbb vezetési profilt. Mivel az időjárás eléggé zord volt az első napon, ezért pont kapóra jött a rendszer fontossága: miután Gyöngyöst elhagytuk, és már a szálloda felé vezető célegyenesben voltunk, masszívabb kanyarvételezésekkel is teljesen biztonságosan kezelte a rendszer a helyzetet, a kaszni stabil maradt, a futómű pedig acélkeményen dolgozott alánk – 3 személlyel utaztunk.

Nem sokkal érkezésünk után levezenyelték a sajtótájékoztatót is, melyet alapvetően az újdonságoknak szenteltek. Tehát vázolva lett az aktuális Volkswagen Golf, e-Golf, Golf GTE, Golf GTI Performance, valamint Golf R modellfrissítés, illetve a gyártó innovációs fejlesztéseiről és magáról a VW-jövőképről is átfogó ismertetetőt láttunk-hallottunk.

Mindezek után szakadó esőben indult a tesztvezetés. Már korábban rendszeresítettünk egy helyszínt, úton a Kékestető felé, ahol optimális körülmények tudunk autót fotózni –  hasonló próbavezetések alkalmával már tettünk így. Fogtuk hát az egyik szabad e-Golf kulcsát, és mindössze 56 kilométeres range, valamint 2 utas társaságában nekivágtunk az emelkedőnek.

Érdekes módon a hatótáv mérsékelten csökkent, nagyjából 25 kilométert autóztunk, s leadásnál 43 kilométert mutatott a kijelző.

Azt persze vegyük hozzá, hogy a visszaúton a rengeteg fékezés, illetve motorfék által visszatermelt energia valamennyire azért szinten tartották a megtehető, hátralévő kilométerek számát – úgy, hogy nem spóroltunk az árammal, az útviszonyokhoz képest próbáltunk dinamikus közlekedést produkálni.

Első blikkre a megújult Volkswagen e-Golf agilisabb, kényelmesebben vezethetőbb és kiforrottabb lett, s természetesen a hatótáv is növekedett – a prezentáción elhangzottak szerint 300 kilométer körüli hatótávval érdemes számolni 1-1 feltöltés után.

Hazafelé, a második nap reggelén egy Volkswagen Beetle-re esett a választásunk. Ez elsősorban a gyengébbik nem szíveit dobogtatja, nem is volt kérdés, hogy hölgy kollégáink csaptak le a a vezetés lehetőségére azonnal.

Úgy, hogy alig tudtak egymással dűlőre jutni annak tekintetében, hogy ki, meddig és mikortól vezesse az autót; természetesen minden megvolt ahhoz, hogy mély benyomást tegyen rájuk a Beetle – a belső felszereltség, a könnyed vezethetőség (DSG automataváltóval felszerelt tesztautót kaptunk), s nem utolsósorban a piros színválasztás – hasonló stílussal és árnyalatokkal a beltérben is.

E téren történt észrevételeink, valamint maga a Volkswagen Innovációs Nap beszámolója a Szépségnapló.hu-n olvasható hamarosan.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Teljes körű kommunikációt és interakciót ígér a Ford SYNC 3

Nem tűnik túl valószínűnek, hogy egy férfi beleszerethet a számítógépe intelligens operációs rendszerébe (még akkor sem, ha ez a rendszer Scarlett Johansson hangján szólal meg). Ám A nő című, 2013-as scifi-dráma mégis közelebb jár a valósághoz, mint gondolnánk – áll a Ford sajtóközleményében.

Képzeljen el egy olyan partnert, aki minden kívánságát lesi: ételt rendel, ha Ön túl fáradt a főzéshez, a kedvenc zenéivel vidítja fel, ha rossz a kedve, és még a barátai szülinapjára is emlékszik. Túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, ugye?

Ehhez nem is kell okvetlenül egy hús-vér partnert keresni, ugyanis a szakértők szerint az autóink hamarosan ilyenné válnak. Mivel 2022-re várhatóan majdnem minden új autóban lesz már hangvezérlés, a következő logikus lépés, hogy e rendszerek a hanglejtés és arckifejezés alapján képesek lesznek előre megjósolni az autós kívánságait – vagyis megszületik az empatikus autó.

“Jó úton haladunk egy olyan jármű kifejlesztése felé, amely képes felvidítani, tanácsot adni, sőt akár ébren tartani minket egy hosszú úton” – vélekedett Fatima Vital, a Nuance Communications igazgatója. Ha valaki, hát ő igazán jártas a témában, hiszen a Ford Motor Company a Nuance vállalattal közösen fejlesztette ki fedélzeti csatlakozási rendszere, a SYNC 3 hangvezérlését.

A Ford SYNC 3 segítségével az amerikai autósok hamarosan az Amazon virtuális asszisztensével, Alexával is kapcsolatba léphetnek. A jövőbeli rendszerek alighanem személyi asszisztensként működnek majd, így akár időpontokat és találkozókat is képesek lesznek egyeztetni.

A hangvezérlő rendszerek két éven belül olyan hasznos tanácsokkal és ötletekkel szolgálnak majd, mint hogy “Szeretne az édesanyjának virágot rendelni Anyák napjára?”, “Választhatok egy kevésbé zsúfolt, de lassabb útvonalat hazáig?” vagy “Lassan az utolsó darab is elfogy a kedvenc csokijából, és ebben az üzletben tartanak ilyet. Szeretne megállni, és bevásárolni?”

Amikor pedig Ön szívesebben maradna magára a gondolataival, az autó megtanulja felismerni ezeket a pillanatokat, és csendben marad. (Bár minden valódi partner ilyen jól rá tudna érezni erre…)

“Az olyan hangutasításokkal, mint az ‘Éhes vagyok’, vagy ‘Jó lenne egy kávé’ a SYNC 3 már most is közel jár ahhoz, hogy személyi asszisztensként működjön” – magyarázta el Mareike Sauer, a Ford Európa hangvezérlés-mérnöke. “Az autósok ma már egyre több európai nyelven is nemcsak saját anyanyelvükön és saját tájszólásukban beszélhetnek a rendszerhez, hanem saját szavaikat is használhatják, így a kommunikáció sokkal természetesebb.”

De vajon beleszeretünk-e a mesterséges intelligenciába, ahogy A nő című filmben is történt?

“A fedélzeti rendszerek szinte minden helyzetet képesek lesznek átlátni, és emberi beavatkozás nélkül is tudnak majd tanulni. Ami a nyelvet illeti: biztos, hogy bőséges szókincsből gazdálkodnak majd, sőt akár maguk is elkezdhetnek szavakat és kifejezéseket alkotni” – mondta Dominic Watt, a York Egyetem nyelvi és lingvisztikai tanszékének adjunktusa. “S miközben a technológia egyre intelligensebbé válik, mi is hozzászokunk majd ahhoz, hogy úgy beszélgessünk a rendszerekkel, ahogyan embertársainkkal, a rendszerek pedig alkalmazkodni fognak hozzánk. De szerelmesek nem lesznek.”

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK