Főoldal Blog Oldal: 323

A C-HR még népszerűbbé teheti a Toyotát

A Toyota 2016 végén bemutatott, kategóriateremtővé lett kupé crossovere, az elképesztően látványos dizájnjával és környezetbarát, negyedik generációs hibrid technológiájával hódító C-HR alaposan felkavarta az állóvizet.

Miután egyöntetűen meghódította a szaksajtót, ezzel egészen ambiciózus értékesítési tervekre adva okot a világelső Toyota számára, sikerült valamennyi előzetes várakozást felülírnia, ezzel a piac talán legizgalmasabb modelljévé válva.

Az már az eredeti, merészségével nagy sikert autó tanulmányautóhoz képest csupán minimális változtatásokat tartalmazó új modell leleplezését követően nyilvánvaló volt, hogy a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert, és a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota nagyot húzott a vadonatúj, kategóriateremtő C-HR kupé crossoverrel. Amikor azután a lelkes fogadtatást követően a világelső, a világ tíz legnépszerűbb modellje közül hármat, köztük a RAV4 révén a világ legnépszerűbb SUV-ját, a Corolla révén pedig a világ legnépszerűbb autóját is jegyző Toyota bejelentette, hogy a modell első évében Európában 100.000 darab értékesítésével számol az előd nélküli modellből, sokan azért kicsit túl merésznek tartották a japán gyártó terveit. Márciusban elején azonban, amikor már csupán két hónap után 55.000 szerződést tudott felmutatni a C-HR, amelyek esetében 80% fölött volt magas felszereltségű hibridek meghajtású autók aránya egyértelmű volt, a kategóriateremtő modell minden előzetes várakozást felülmúl majd.

Az igazán fontos ugyanakkor a dízel technológia népszerűségének látványos visszaesésével párhuzamosan a piac legszélesebb környezetbarát hibrid portfóliója révén látványosan előretörő Toyota számára, hogy a C-HR esetében elképesztően magas az új ügyfelek aránya: a C-HR-t vásárlók mintegy 80%-a korábban nem Toyotát használt. Ez pedig a Toyota számára, amely a hibrid piac robbanásszerű növekedésének prémium márkájával, a Lexus-szal közösen egyébiránt is a legnagyobb nyertese, a piaci viszonyok átrajzolásának lehetőségét jelentheti.

A Toyota ugyanis, jóllehet hosszú évek óta a világ vezető, legnagyobb autógyártója, Európában eddig, talán korábban konzervatívabb formavilágának, illetve az európai versenytársak nagy számának és a nemzeti márkák preferenciájának köszönhetően csak korlátozott sikereket ért el. A környezetbarát hibrid technológiát jegyző, annak fejlesztése területén évtizedes előnnyel rendelkező autógyártó a prémium szegmensben a világ vezető hibrid luxusmárkájának számító Lexus formavilágának teljes megújításával néhány évvel ezelőtt már húzott egy merészet, a futurisztikus, és a jövőbemutató hibrid technológiát minden korábbinál népszerűbbé tevő dizájn nyelvezet pedig egyértelműen beváltotta a hozzá fűzött reményeket: elég ha csak az NX és RX crossoverek párját ritkító sikerére gondolunk. Éppen ezért talán nem volt meglepő, hogy amikor az új RAV4 nem csak külsőségekben indult el ezen az úton, de szintén megkapta a hibrid technológiát, az olyan növekedést hozott a modell értékesítéseiben, amelyet időbe telt lekövetni a gyártókapacitások kereslethez igazításával. Az új, kategóriateremtő C-HR révén pedig a Toyota minden ezt megelőzőnél tovább ment a kijelölt úton: a környezetbarát hibrid technológia a felső-középkategóriás szegmensben soha nem öltött még olyan trendi formát, mint a japán gyártó legújabb modellje esetében. Ez pedig olyan sikereket hozott a világelső márka számára, amellyel talán még Japánban sem számoltak.

Az természetesen várható volt, hogy a modell futurisztikus, látványos, koncepcióautó-szerű formavilága új ügyfélkört szólít majd meg a márka számára, így nem véletlen az sem, hogy Magyarországon napjaink egyik legnépszerűbb, divatikonként is kedvelt, nemzetközi szinten is szárnyait bontogató énekesét, Király Viktort választották a modell márkanagykövetének, ami az elmúlt időszak fényében szintén kiváló döntésnek bizonyult. Az értékesítési eredmények pedig idehaza is önmagukért beszélnek: idén január és május között 9 óránként talált gazdára egy új C-HR hazánkban, miközben a magas felszereltségű hibrid modellek aránya Magyarországon is meghaladja a 70%-ot.

„Az idei év első öt hónapjában a mindössze 15%-al bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon prémium márkánk, a Lexus, amelynek egyedülálló módón valamennyi modelljéhez elérhető a környezetbarát hibrid technológia, 126,3%-al növelte értékesítéseit. A különösen figyelemreméltó ugyanakkor az, hogy a Toyota szintén elképesztő, 58,3%-os bővülést könyvelhetett el, ami minden modellünk értékesítésének növekedése mellett nem kis mértékben a gyakorlatilag új belépő, és márkánk számára rengeteg új ügyfelet hozó C-HR-nek köszönhető: ez a növekedés a C-HR nélkül ugyanis csak 42% lett volna” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ami futurisztikus, látványos formavilágát ismerve különösen meglepő és egyben inspiráló, hogy a C-HR rendkívül jól teljesít a flottaértékesítések tekintetében is: a modell esetében várakozásunkat messze felülmúlva 48,2%-os a vállalatok számára történő értékesítés aránya. A vállalatok ugyanis jellemzően inkább a konzervatívabb formavilágú autókat preferálják beszerzéseik során, az immáron a flottapiacon is rohamosan növekvő népszerűségű, környezetbarát és alacsony üzemben tartási költségeket jelentő hibrid technológia legtrendibb nagyköveteként ugyanakkor a C-HR e tekintetben is piacformáló, trendteremtő hatású modellnek tűnik” – teszi hozzá a szakember.

Jellemző adat egyébiránt, hogy a jelenleg a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon a negyedik helyről nem sokkal lemaradva ötödik helyen álló Toyota előnye legközelebbi, hatodik helyen álló versenytársához képest 419 új autó, míg C-HR-től az év első öt hónapjában 394 darab talált gazdára. A C-HR tehát valóban átrajzolja a piaci viszonyokat a Toyota számára, és ha ilyen lendületben folytatódnak az értékesítései, könnyen lehet, hogy meghozza a hazai dobogós helyet a japán márka részére.

[TESZT] BMW 520d – túllépi saját határait

Kimondottan nagy hírverést kapott az új, G30 kódjelzésű BMW 5-ös széria a bajor gyártó háza táján – jogosan, hiszen azt a temérdek újítást és pluszt, amit a korábbi modellsorozathoz képest kapott, mindenféleképpen be kellett harangozni megfelelően. BMW 520d teszt.

Nagy elvárások övezték tehát a BMW 5-ös érkezését, és kimondottan örültünk annak, hogy első körben a paletta legkisebb motorjával (20d) szerelt modell teszi tiszteletét szerkesztőségünknél. Tudvalévő, hogy a fent említett 20d egy remek motor, talán a BMW leginkább jól sikerült 4 hengeres dízele – bizonyított már 3-asokban, 4-esekben, most pedig megvizsgáltuk a prémium felső-középkategóriás felhozatal szerves részeként is.
Azon laikusok, akik nincsenek igazán képben a jelenlegi BMW típuskínálat részleteivel, egészen bizonyos, hogy elsőre összekeverik az 5-öst a 7-essel.

A BMW 520d ugyanis elődjéhez képest hosszában és széltében is növekedett (pár centiméter a differencia), a hangsúlyos hűtőmaszk a dupla vesés kialakítással ismét jelen van, a morcosabbra húzott lámpatest-sziluettek is a helyükön. Kiváltképp a BMW hazai importőre minden létező és lehetséges extrával felkonfigurálta a tesztautót, ennek eredményeképp mind a küllem, mind a belbecs rendkívüli (Luxury Line jelen van), valamint a fókuszba helyezett krómdíszítések (oldalajtók vonalvezetésénél, ködlámpafészkeknél) is dominálnak jócskán.

Modernebb, sportosabb. Hozzá stílusosabb is

Kecsesebb formavilágot kapott az új BMW 5, a hagyományos, már-már BMW-etalon limuzin forma sokkal gömbölydedebb lett, megtartva a tradicionális konzervatívizmust. Ettől BMW a BMW, főként, ha az 5-ös, vagy a 7-es változatokat vizsgáljuk. Prémium business szedán egyenlő hármastól felfelé, nincs helye vitának.

Jól ismert motívumok köszönnek vissza a far felületeiről is, sallangmentesen, a lényegre térve: felfelé rajzolt helyzetjelző-lámpatestek, hűvösen elegáns csomagtérfedél, s persze a konfigurálásnak köszönhető dupla kipufogóvég.

Pedig 20d, de milyen! Csak a jobb felső sarokba biggyesztett felirat árulkodik a motorizáltságról, nehéz elsőre nem azt gondolni, hogy combosabb, minimum elvárás szerint sorhatos gázolajos dolgozik az autó orrában. Az nyilván az 530d, az már szinte egy kategóriával feljebb (lesz teszt is hamarosan), de a felszereltségben és az opciós listában nem sok különbséget találunk – ez már előre borítékolhatónak tűnik.

Nincs is nagyon mit vizionálni tovább a BMW 520d külleméről, a képek magukért beszélnek, ráadásul – ahogy írtuk is – a konzervatív üzleti szellemiség mintaképe a formaterv. Ennek megfelelően a beltér is hasonló részletekkel operál: perfekt fogású, relatíve vastag kormánykerék, jól elhelyezett központi LCD alapú műszeregység, kissé a sofőr irányába döntött középkonzol tabletet idéző infotainmenttel, némi zongoralakk-hatású berakással, összetett funkciópanellel a 8 gangos váltót működtető joystick körül. Nagyjából ennyi, semmi több, a német pedantériának megfelelően lényegre törő tálalással, minimális változtatással az elődmodellnél alkalmazott megoldásokkal szemben.

Megszokott márkaminőség

Minőségi anyaghasználat jellemzi a BMW 520d enteriőrjének kialakítását, a bőrözés nem hat szintetikusnak, a felületek puhák, kellemes tapintásúak. Kifejezetten érződik az a robusztusság, az a masszív környezet, az igényes kvalitás, amit konkrétan szinte csak a bajor márka modelljeiben érezhetünk ennyire erőteljesen. Nyilván persze más egy 2-es, vagy egy 7-es széria összehasonlítása, a de a lényegiség hasonló minden esetben.

Komfort tekintetében ismét pozitívak a benyomások, az első fotelek széles skálán szabhatók testre, rendkívül sok finomhangolási lehetőséggel. A méretesre húzható combtámasznak köszönhetően az ülőfelület megfelelően terjedelmessé alakítható, alaphangon sem apró, mindenhol úgy tart, ahogyan az elvárható. A hátlapok szintén, hossz- és szélesség tekintetében is remekek, közepesen kemények, magas szinten támogatják a hosszabbra tervezett utazásokat. A hátsó üléssor szintén csábít a kilométerek legyűrésére, 3 közepes testalkatú felnőtt utas is tud kompromisszumoktól mentesen utazni. Érdekes módon a hátsó tetőív, illetve a kaszni lapos jellege ellenére sincs korlátozva a fejtér, a vaskos tengelytávnak köszönhetően pedig bőséges helykínálat áll rendelkezésre a lábaknak, térdeknek egyaránt.

Kényelem mindenek felett

Perfekt menetkomfort jellemzi a BMW 520d futását. Legyen szó kicsit hepehupásabb útburkolatról, vagy tükörsima autópályáról, a futómű egyetlen esetben sem jön zavarba, a hangszigetelés most is kitűnő – a képzeletbeli léc pedig igen magasan van ismét a konkurens márkákkal szemben.

130 kilométer/órás autópályatempónál például úgy érezzük, mintha 80-nal mennénk, úgyhogy aktívan kell sandítani a sebességmérő számlapjára, vagy a direktben a szélvédő belső felületére vetítő headon displayre. Utóbbi opció egyébként nagyon szerethető szintén, mivel a legtöbb lényeges információt magas kontraszttal kivetíti közvetlenül elénk, az útra (vizuális értelemben persze), beleértve a táblákat, vagy a navigáció éppen aktuális iránymutatását. Amennyiben a táblaérzékelő által felfedezni vélt korlátozást túllépnénk, a sebesség kijelzése vörös árnyalatot vesz fel, így sokkal szimplábban értelmezhető maga a sebességhatár.

Felesleges lenne részletezni, mennyi sofőrsegítő és biztonsági rendszer működik hathatósan a BMW 520d-ben, hiszen megtettük már többször – elég csak a BMW 730d teszünkhöz visszatérni pár bekezdés erejéig. Ami viszont sokak számára csalogató lehet (vagy egyeseknek inkább ijesztő), az a parkolóautomatika, amellyel felvértezték ezt a modellt is – ugyebár ez korábban a 7-esek privilégiuma volt.

Hogyan is működik az automata parkolás?

A távirányító funkciógombjai, illetve az érintésérzékeny LCD kijelzője segítségével a sofőr autóban tartózkodása nélkül is beparkolható a BMW 520d, a fejlett és sokoldalú szenzorok közreműködésével – tesztjeink szerint is – hiba- és akadálymentesen beáll két autó közé. Figyelni kell arra kiemelten, hogy a parkolás végeztével maradjon annyi hely az ajtóknak, hogy zökkenőmentesen ki tudjuk nyitni azokat, és be tudjunk szállni. Az automatika egyébként tévedhetetlen, ezt gyakorlati próbáink is alátámasztották: mélygarázsban próbáltunk egyebek mellett parkolni, a falakat, további veszteglő autókat és oszlopokat ügyesen felismerte, és a korrekcióknál minden esetben fékezett, amikor útjába került volna bármiféle tereptárgy, akadály.

Mindezek ellenére természetesen kellő óvatossággal szabad csak kezelni ezt a funkciót, és minden esetben bizonyosodjunk meg az automatikus parkolás megkezdése előtt arról, hogy nincsen semmi hátráltató tényezője ténykedésünknek.

Zseniális a 20d hajtáslánc a BMW 520d-ben. Nagyobb kaszni ide, vagy oda, a 190 lóerős öngyulladós aggregát 4000-es percenkénti fordulatszámon éri el teljesítményének csúcsát, míg a maximális forgatónyomaték tekintélyes 400 Newtonméterben lett megállapítva, mely már 1750-től rendelkezésre áll. Tapasztalataink szerint az 1750 környéki tartomány hozható is, masszív gyorsítással meg is lehet futni 7 másodperc környékén a 0-100 kilométer/órás sprintet. Az 1695 kilogramm saját tömegű kocsiszekrény tehát fickósan, szinte sportosan cikázik, nincs jele erő- vagy nyomatékhiánynak – ebben egyébként ismételten kiemelt szerep jut a leheletfinom hangolású, immár 8 sebességes tiptronic automataváltónak is.

Gazdaságosság a prémium szegmensen belül

Féltünk a fogyasztás alakulásától, de mint utólag kiderült, alaptalanul: a gyári vegyes 4.5 literes értéket sikerült nagyjából tartanunk – 5.1 literrel zártunk, ebben volt autópálya, város, előváros és nyílt országút is. Részletezve: országúti, 90 kilométer/órás sebességnél 3.9 liter/100 kilométer lett a legalacsonyabb eredmény, míg városi-elővárosi szakaszokon 6.8 litert rögzítettünk. Egyértelműen a BMW 520d autópályán érzi szinte a legjobban magát, itt sikerült 6 liter alá is bevarázsolnunk magunkat (5.9 liter/100 kilométer).

2017 BMW 320d specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1395 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4936 mm

Szélesség: 1868 mm

Magasság: 1466 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Első gumik mérete: 245/40 R19

Hátsó gumik mérete: 245/40 R19

Tömeg, üresen: 1255 kg

Megengedett össztömeg: 1840 kg

Csomagtartó mérete: 530 liter

Üzemanyagtartály mérete: 66 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 235 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 s (gyári), 7.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.8 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 109 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Forbes: a Toyota a világ legértékesebb autómárkája

Alig néhány nappal azután, hogy a Millward Brown 2017-es, BrandZ, a 100 Legértékesebb Globális Márka című tanulmánya immár zsinórban negyedszer a Toyotát hozta ki a világ legértékesebb autómárkájának, a mértékadó amerikai Forbes magazin is a Lexus prémium márkát is jegyző, környezetbarát hibrid modelljeiről ismert japán autógyártót nevezte meg a legértékesebb autómárkaként.

A Forbes ráadásul összesítésben is jóval előkelőbb helyen jegyzi a Toyotát: míg a Millward Brown legértékesebb márkákat számba vevő listáján a japán márka csupán a harmincadik helyen szerepel, addig a Forbes felsorolásában a nyolcadik helyen végzett.

A múlt héten jelent meg a Millward Brown 2017-es, a világ 100 legértékesebb márkáját sorra vevő tanulmánya, amelynek első öt helyén olyan tech-óriások szerepelnek, mint a Google, az Apple, az Amazon, vagy a Facebook, míg a világ legértékesebb autómárkájaként a 30. helyen a világszintű autóértékesítéseket is vezető Toyota szerepel. Néhány napra rá a mértékadó amerikai Forbes magazin is kihozta a saját 100-as listáját, amelyen az eltérő metodológia ellenére a TOP5-ben egészen nagy az átfedés, még ha a sorrend nem is teljesen ugyanaz: itt az Apple, a Google, a Microsoft, a Facebook, és a Coca-Cola végzett az élen. Sokkal izgalmasabb ugyanakkor az, hogy az ezután következő Amazon és Disney után a nyolcadik helyen rögtön a Millward Brown listáján csupán harmincadik Toyota következik. A semmiképp sem elhanyagolható különbség vélhetően abból fakad, hogy míg a Millward Brown tanulmány többek közt annak alapján méri fel az egyes márkák értékét, hogy az adott cég hogyan reagál a vásárlók igényeire, hogy termékpalettája mennyire sokszínű, trendteremtő, és milyen előnyöket kínál a vevők számára, addig a Forbes esetében a piaci és pénzügyi eredmények sokkal nagyobb súllyal estek latba.

A Forbes számításai szerint egyébiránt a 100-as listán szereplő márkák összesített értéke elérte az 1,95 billió dollárt. Ebből a nyolcadik helyen végző Toyota a magazin szakértői szerint 41,1 milliárd dollárt ért, míg ugyanezt a márkát a Millward Brown a harmincadik helyen 28,66 milliárd dollárra becsülte. Jól látható tehát, hogy a Lexus prémium márkát is jegyző világelső autógyártó vállalat környezetbarát hibrid modelljei látványos sikerének köszönhető kimagasló piaci teljesítményét is figyelembe véve a Forbes tekintélyes, mintegy 43,4%-al magasabb márkaértéket kalkulált.

A Forbes még egy további kitételt fogalmazott meg, ez pedig az, hogy a listázott márkáknak érdemben jelen kell lenniük az amerikai piacon is, ezért nem kerülhetett be a felsorolásba a nemzetközileg is rendkívül sikeres Vodafone, vagy a kínai piacon szinte egyeduralkodó Alibaba. A 100-as listán szereplő márkák nagy része így amerikai volt (56), ezt követték a német (11), francia (7), japán (6), svájci (4), spanyol (3), a belga, koreai, holland és svéd (2-2), és az osztrák, kínai, dán, ír és brit (1-1) márkák.
A márkákat iparág szerint vizsgálva a Forbes listáján is a tech-óriások vitték a prímet (18), ezt követte a pénzügyi szektor (13), a fogyasztási cikkek (12), a Toyota által is képviselt autóipar (11), a kiskereskedelem (10), a luxuscikkek (7), az italok és egyéb cikkek (4-4), az alkoholmárkák, éttermek és telekom márkák (3-3), a ruha, szabadidős, média és közlekedési márkák (2-2), valamint az űrkutatás, az üzleti szolgáltatások, a nehézipar és a dohány márkák (1-1).

A Forbes százas listáján idén először szerepelt az Adobe (84. hely), a Goldman Sachs (85.), a Huawei (88.), a Lancome (93.), a Walgreens (96.) és a Nivea (98.), míg kiesett a tavaly még ott lévő Volkswagen (77.), a Thomson Reuters (83.), a Canon (84.), a John Deere (88.), az Uniqlo (91.), a Prada (97.) és az RBC (98.).

A világ vezető autógyártójaként ismert Toyota egyébiránt egyike azon két autóipari konszernnek, amelynek két márkája is szerepel a Forbes összeállításában: a 64. helyen ugyanis a Lexus végzett, 9,1 milliárd dolláros márkaértékkel, a két márka együttes értéke így eléri az 50,7 milliárd dollárt.

„A tény, hogy a Millward Brown után a mértékadó Forbes tanulmánya szerint is ismételten a Toyota a világ legértékesebb autómárkája, és prémium márkánk, a Lexus is felkerült a világ legértékesebb márkáit sorra vevő százas listára – ami a prémium szegmensben német versenytársainkon kívül más márkáról nem mondható el – nem csupán a vállalat profitabilitására és az iránta meglévő befektetői hajlandóságra van pozitív hatással. Toyotát és Lexust vásárló ügyfeleink számára ugyanis kézzelfogható, forintosítható előnyt jelent ennek az autójuk maradványértékében, azaz használtautóként történő értékesítési árában megmutatkozó kedvező hatás is” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A márkaérték alakulására egyébiránt a piaci és pénzügyi eredményeken túl kétségtelenül hatást gyakorolnak egyéb, mélyebb piaci folyamatok is. Ez szintén hozzájárul ahhoz, hogy a magán- és flottavásárlók dízel technológiától történő fokozatos elfordulása, és ezzel párhuzamosan a hibrid autók iránti kereslet robbanásszerű felfutása révén a Toyota és a Lexus ilyen kiválóan teljesít a márkaérték tekintetében is. A jövőbemutató technológiát jegyző, és a környezetbarát ’hibrid forradalmat’ immáron 20 éve elindító Toyota és Lexus ugyanis ennek a folyamatnak egyszerre legnagyobb akcelerátora és nyertese” – teszi hozzá a szakember.

Európai Audi ügyfélcsapat-sikerek

A belga Zolder és az olasz Misano versenypályáin az Audi ügyfélcsapatai összesen hét díjat hódítottak el.

Audi R8 LMS (GT3)

Három Audi az élen: a Blancpain GT sorozat sprintversenyének harmadik versenyhétvégéjén az Audi ügyfélcsapatai egymás között osztották fel az első három helyezést. A zolderi versenypályán megrendezett főversenyen Markus Winkelhock és Will Stevens a belga Audi Club Team WRT színeiben induló Audi R8 LMS versenyautóval haladtak át elsőként a célvonalon. Winkelhock ezzel újabb győzelmet ünnepelhetett az R8 LMS volánja mögött a múlt heti, 24 órás nürburgringi versenyen elért diadala után. A korábbi Forma-1 versenyző Stevens pedig a mostani sikerével megszerezte első győzelmét az Audi R8 LMS versenyautóval. Az Audi márka belgiumi sikerét pedig Clemens Schmid és Filip Salaquarda (ISR) illetve Stuart Leonard és Robin Frijns (WRT) tették teljessé.

Lenyűgöző kiállítási tárgy Ingolstadtban: az ingolstadti Audi Forum látogatóinak lehetősége nyílik szippantani egyet a napjaink versenyautóit körbelengő benzingőzből. A május 28-án a nürburgringi 24 órás versenyen negyedik győzelmét ünneplő Audi R8 LMS az első helyért járó trófeával együtt megtekinthető az Audi Forum előcsarnokában. A GT3-as versenyautó eredeti állapotában látható, a 4 009 kilométeres verseny során szerzett minden sérüléssel és szennyeződéssel együtt.

Audi RS 3 LMS (TCR)

Dobogós sikerek: két Audi RS 3 LMS pilóta – Plamen Kralev (Kraf Racing) és Massimiliano Mugelli (Pit Lane Competizioni) – végzett a legjobb három hely egyikén a 2017-es TCR Italy sorozat második állomásán Misanoban. Az első versenyen Kralev a második helyen ért célba, a második versenyen pedig márkatársa, Mugelli mögött a harmadik helyen végzett.

Vervisch a dobogón: a belga Frédéric Vervisch a ComToYou Racing csapatának Audi RS 3 LMS versenyautójával a helyi közönség legnagyobb örömére harmadik helyen ért célba a TCR Benelux sorozat négy sprintversenyének harmadik futamán Zolderben.

E heti versenyek és események:
09–11/06 Australian GT Trophy sorozat, 2. forduló, Winton (Ausztrália)
09–10/06 DMV GTC, 7. és 8. forduló, Nürburgring (Németország)
10-11/06 Audi R8 LMS Cup, 3. és 4. forduló, Suzuka (Japán)
10–11/06 TCR Portugal, 3. és 4. forduló, Portimão (Portugália)
09–11/06 ADAC GT Masters, 5. és 6. forduló, Red Bull Ring (Ausztria)
09–11/06 ADAC TCR Germany, 3. és 4. forduló, Red Bull Ring (Ausztria)
09–11/06 TCR Nemzetközi Sorozat, 5. forduló, Salzburgring (Ausztria)

Feltörekvő filmes generációkat segít a Lexus és a The Weinstein Company

A Toyota prémium márkája, a Lexus évek óta a kultúra különböző területein is aktív támogató szerepet tölt be.

A japán luxusmárka a társadalmi felelősségvállalás jegyében így immáron negyedik éve támogatja a feltörekvő filmkészítők új generációit: míg az új, negyedik évadra mostantól lehet beadni a pályázatokat, a harmadik évad filmjei már elérhetőek az online médiában.

A Tokiói Rövidfilm Fesztiválon, a Lexus és a Weinstein Company bejelentette a díjnyertes Lexus rövidfilmek 4. évadját. A Lexus minden évadban olyan témával áll elő, amely képes arra, hogy megragadja és csodálatos történetek megalkotására inspirálja a filmkészítőket. A mostani évad témája az ÁTALAKULÁS, amely a Lexus márkának abból a meggyőződéséből született, hogy akkor történnek lenyűgöző dolgok, amikor a megszokott dolgokat különlegessé alakítjuk.

A filmkészítők az elbírálandó filmeket a Withoutabox segítségével nyújthatják be, amely világszerte crowdsourcing módszerrel terjeszti a pályamunkákat, és lehetőséget nyújt, hogy megfogalmazzák és megvalósítsák céljaikat a filmiparban. A Lexus és a The Weinstein Company közötti partneri kapcsolat valóban nagy támogatást jelent a pályájuk elején lévő filmkészítőknek, akik a legújabb technológiák, illetve az iparág ismert szakembereinek segítségével fedezhetik fel a filmkészítés művészetét. Ez a mentori módszer már ismeretes a Lexus gyárakból is, ahol a legfőbb mester, a Takumi ugyanígy tanítja és inspirálja a következő generációt.

A 4. évad előkészítése során egy ismert filmesekből álló bizottság – melynek az Oscar-jelölt író és színész Taylor Sheridan is tagja, akit olyan alkotásokról ismerhetünk mint a Préri urai, A bérgyilkos, illetve a Kemény motorosok című tévésorozat –, valamint a The Weinstein Company és a Lexus vezetői nézik át a pályázatokat, és választják ki a négy befutót. A The Weinstein Company jóvoltából Joey Horvitz is visszatér a filmek producereként.

„A Lexus rövidfilm-projekt számunkra az egyik módja annak, hogy támogatás formájában visszaadjunk valamit annak a kreatív társadalomnak, amelyből márkánk folytonosan inspirációt merít. Igen nagy utat tettünk meg az 1. évad óta, és ezt a The Weinstein Company-val való együttműködésnek köszönhetjük, amely ugyanannyira elkötelezett a fiatal, tehetséges filmkészítők és színészek támogatásával kapcsolatban, mint mi. Nagyon izgatottak vagyunk az idei témát illetően, hiszen a mi márkánkat is ez viszi mindig előre. A cél, hogy a megszokottat különlegessé változtassuk, csodálatos tapasztalásokhoz vezet” – fogalmaz Spiros Fotinos, a Lexus márkamenedzsment és marketing részlegének globális vezetője.

Ezzel egyidőben a Lexus és a The Weinstein Company bemutatja a 3. évad négy díjnyertes filmjét. A játék, a Péntek éjszaka, A Messiás, és az Egy nemzet lélegzetvisszafojtva állt című filmek az online felületen debütálnak. A filmeket a Prime Videon, az Amazon Video Directen keresztül a www.LexusShortFilms.com oldalon lehet elérni. A 3. évad filmjeit több mint 65 fesztivál vette fel a programjába, és számos szakmai és közönségdíjat nyertek.

„Izgatottak vagyunk, hogy ismét a Lexus partnerei lehetünk ezeknek a hihetetlen filmeknek az online megjelenésében, amelyeket most már az egész világ láthat. Ezek a filmkészítők megérdemlik, hogy az alkotásaik globálisan is eljussanak a közönséghez. Alig várjuk, hogy megtudjuk, mit tartogatnak új filmeseink a következő évadra, az Átalakulás témakörében” – avat be a The Weinstein Company társelnöke, Harvey Weinstein.

„Az, hogy a Lexus rövidfilmek 4. évadjának beindítása és a 3. évad négy filmjének régóta várt online bemutatója egy időpontban történik, nem csupán az újdonsült filmkészítőknek adhat új lökést, hanem a Lexus és The Weinstein Company együttműködésének fontosságára is ráirányíthatja a filmes szakma figyelmét” – teszi hozzá David Glasser, The Weinstein Company ügyvezető elnöke.

350 lóerő teljesítménnyel domborít a Suzuki DF350A V6 hajómotor

A Suzuki Motor Corporation világpremierjén bemutatta a DF350A csúcstechnológiás hajómotorját, amely 350 LE teljesítményével a vállalat hajómotor-választékának legújabb és egyben legerősebb tagja, emellett a világ jelenlegi legerősebb V6-os hajómotorja.

Ez az első olyan modell a Suzuki kínálatában, amelyet a Suzuki Dual Prop System néven, ellentétes irányba forgó hajócsavarokkal szereltek fel. A két hajócsavar kiegyensúlyozott tolóerőt biztosít, amelynek köszönhetően javul a hajótest gyorsulása és az iránystabilitása. A teljesen új fejlesztésű, az alapoktól újragondolt négyütemű, V6-os motor egyedi jellemzője nemcsak a magas sűrítési arány, hanem többek között a – Direct Intake – direkt légbeszívó rendszer is, amely kiemelkedő teljesítményt és hatékony üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.

„A hajómotorok meghatározó szerepet töltenek be vállalatunk termékkínálatában, a Suzuki DF350A modellünk híven tükrözi a márka The Ultimate 4-stroke Outboard, azaz A legkiválóbb négyütemű hajómotor jelmondatát“ – nyilatkozta Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor Corporation elnöke, az új hajómotor Miamiban rendezett világpremierjén.

A Suzuki DF350A hajómotorok Japánban, a toyokawai gyárban készülnek, és elsőként az USA-ban kerülnek forgalomba, már 2017 júliusától. Hamarosan pedig a világ többi részén, így Japánban és Európában is kaphatók lesznek.
DF350A

A Suzuki DF350A fő jellemzői

Új fejlesztésű, 350 LE teljesítményű motor

– Kompakt, 4390 cm3 hengerűrtartalmú, négyütemű, V6-os motor. Magas sűrítési arány, amely az égési folyamat hatékonyságának további javításával segíti a 350LE teljesítmény elérését.
– A Suzuki egyedi, a külső levegő direkt beszívását elősegítő Direct Intake rendszere és a Suzuki Dual Louver dupla levegőbeömlő rendszere is része az új motornak. Ezen kívül az adagolás és az égés hatékonyságát növelő hengerenkénti dupla injektor valamint az égéstér optimális formája is segíti a kiemelkedő teljesítmény elérését és a dinamikus működést.

Ellentétes irányba forgó hajócsavarok – Suzuki Dual Prop rendszer
– Az ellentétes irányba forgó hajócsavarokat tartalmazó Suzuki Dual Prop rendszer rendkívüli újdonságnak számít a hajómotorok piacán. A rendszer a két ellentétesen forgó hajócsavar segítségével hatékonyan alakítja át a motor teljesítményét direkt tolóerővé. Ezen kívül a hajtóműház kisebb mérete miatt csökken a víz alatti ellenállás, amelynek köszönhetően jobb futásteljesítmény és iránystabilitás érhető el.
Innovatív stílusjegyek
– Sportos, agresszív és innovatív stílusjegyek. A V6-os kategória csúcsmodelljének megfelelő magas minőség és dizájn jellemzi, amely a Suzuki jövőbeli hajómotorjainak a stílusjegyeit vetíti előre.

[TESZT] Audi Q2 1.4 TFSI S line – felnőve a feladathoz

Egy korall narancs színű csodáról szól ez az írás, amit nem csak szemet gyönyörködtető Dynamic-design 18-as kontrasztszürke felnije, S line emlémája, matt platinaszürke hatalmas hűtőrácsa, krómozott kipufogó végei és szürke/fekete/narancs varrású üléskárpitja emel ki a többi autómárka közül, hanem Audi hangrendszere, smart phone rendszere, egyedi Audi drive select futóműve szabadonfutó rendszerrel, praktikus vezetőinformációs rendszere és külső optikai csomagja.

Ez utóbbi miatt igazán versenyképes lett az olasz tervezők Maserati, Lamborghini álommasináival. Az Audi konszern termékei, ami fejlődésen keresztül mentek az elmúlt 30 évben az példa nélküli. A semmiből vált minden korosztály luxuslimuzinjává, olyan márkákat utolérve, mint az Alfa-Romeo, Citroen, Mercedes-Benz, Fiat, Ford, Skoda. Sőt, ezek többségét le is hagyta.

Az általunk tesztelt négy karikás szériafelszereltségéből néhányat csak azért említünk meg, hogy tudjuk mi az alap Audiéknál, amit mindenki megkap, függetlenül attól mely optikai csomagért szurkol le több millió forint extrát. Hiszen a start/stop automatika és energia visszanyerés, a térd légzsák, a függönylégzsákok elöl és hátul, illetve oldallégzsákok, a fékbetét-kopás kijelző rendszer, az abroncsnyomás jelző, az 5,8”-as kijelző nem akármelyik márkatársban található meg, mint alapfelszereltség.

Mindent a biztonság érdekében

De térjünk vissza azon paraméterekhez, amelyek mégiscsak elgondolkodtatnak, ha történetesen egy Audi szalon kellős közepén múlatjuk az időt: az Audi active lane assist (azaz sáv asszisztencia) egy olyan rendszer, amely csak 65 km/h felett működik és finom kormányrázással figyelmeztet ha indexelés nélkül elhagynánk sávunkat. Persze ehhez nem szabad letakarni illetve tisztán kell hagyni a szélvédő felső részébe integrált érzékelőt. Továbbá nagyon praktikus extra felszereltség a side assist, azaz mindkét oldali tükörbe épített érzékelő amely egy bizonytalan (vagy balesetveszélyes) előzéskor piros fénnyel jelez, ha úgy érzi a mögöttünk vagy éppen már mellettünk haladó között és köztünk nincs elég hely (ezért inkább ne váltsunk sávot).

Ez nem csak a tanuló vezetőnek, hanem épp a gyakorlott, de fáradt sofőrnek is jól jöhet egy baleset elkerüléséhez.

És ugyanezen megfontolásból létezik a hátsó keresztirányú forgalmi asszisztens, amely nem csak a mögöttünk levő területet pásztázza, hanem bármelyik oldalról nagy sebességgel érkező autóra is figyelmeztet, mert „ő hátul jobban látja” a gyorsan közeledő tárgyat, mint mi az első vezető ülésből.

Azonban sose felejtsük el, ezek asszisztens rendszerek, nem mindig jól működnek hóesésben, esőben, változó megvilágításban, tehát ne hagyatkozzunk csupán rájuk, hanem ugyanúgy vezessünk körültekintően, mintha nem lennének. Viszont ha használjuk őket, akkor dupla biztonságot jelentenek és ez által biztosabban óvhatjuk magunk vagy szeretteink testi épségét.

Elkerülhető a legtöbb baleset?

Apropó védelmi rendszer: extrafelszereltsége tartalmaz egy követési távolságtartó tempomatot is amely a sebességszabályozó és a távolságszabályozó rendszer kombinációja. 30 és (német autó lévén) 200 km/h között bármilyen értéket be tudunk állítani. Szabad útpályán úgy működik, mint egy tempomat. Viszont ha felismer egy előtte haladó járművet, akkor lecsökkenti a sebességünket és a kettőnk közötti távolságot tartja, hogy biztonságosan haladjunk. Ez által megszűnik a ráfutásos baleset esélye, mindamellett üzemanyag fogyasztás csökkentésben is segít.

Az elindulásos és megállásos közlekedésben az adaptív cruise control a rendszerhatárok keretein belül a megállásig fékez és azután megfelelő feltételek esetén elindít. Ha a vezetőnek nem tetszik a computer és radar által összeállított kombó akkor persze bármikor kikapcsolhatja a rendszert és újra átveheti a gépjármű irányítását.

Összefoglalva: a hűtőrácsba szolidan eltelepített radar és a tempomat úgy dolgozik össze, hogy egy robotizált autónk van! Menet közben állítható a távolságtartó tetszésünk szerint és ha egyszer beállítottuk, akkor teszteljük nyugodtan.

Mi leteszteltük! Beállítottuk a sebességet 140-re. Ezt a 140 felett a műszerfalon egy pici piros LED mutatta. Ez azt jelenti a gyakorlatban, ha nem lett volna előttünk kocsi akkor 140-el haladtunk volna. De folyamatosan haladt a kocsisor nagyjából 55-70 km/h tempóval. Így történt, hogy Érd felé a Budaörsi majd Balatoni úton egészen Érdig hozzá se értünk se a gázpedálhoz se a fékhez.

A rendszer többször megállította a kocsit akadálykor vagy például a tóérberki lámpánál, majd ahogy indult a forgalom és tisztult előttünk az autóáradat, haladtunk mi is. Persze a csúcsforgalom nem engedte a rendszerünket 70 fölé gyorsítani.

Könnyű megszokni a jót a Q2 esetében

Mindezen rendszerek megszokást és jó beállítást igényelnek, tehát nyilván nem lehet 5 perc alatt elsajátítani alkalmazásukat és megszokni őket. Viszont néhány nap alatt megszerethető a dolog és lehet, hogy utána e nélkül már nem is tudunk élni.

Érdekes módon a 70-es években kezdődött divat, amely egyre biztonságosabb autókat csupán egyre erősebb karosszériával képzelt el és fejlesztett ki, mára mégiscsak oda jutott, hogy ne a bivalyerős kasztnival készüljünk egy elkerülhetetlen balesetre, hanem integrált védelmi asszisztensekkel magát a balesetet kerüljük el. Így történetesen eljutottunk a bivalyerős, de benzinzabáló monstrumoktól az ilyen csábos 1,4 TFSI motorral szerelt átlagban csak 5,4 liter benzint szürcsölgető, de mégiscsak robbanékony 7 fokozatú S tronic 150 lóerős autókhoz.

Sosem gondoltuk volna, hogy 2017-ben még létezik Trabant is, de már Audi Q2 FSI S-line is beszerezhető.

Ki-ki döntse el melyik a szerethetőbb. Persze előtte azért olvassa át a gyári adatokat is…

2016 Audi Q2 1.4 TFSI specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1395 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hétfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4191 mm

Szélesség: 1794 mm

Magasság: 1508 mm

Tengelytáv: 2601 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1255 kg

Megengedett össztömeg: 1840 kg

Csomagtartó mérete: 405 liter, 1050 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 212 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.5 s (gyári), 8.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 123 g/km

Bővebb információ az Audi magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Elkészült a tizennyolcadik BMW Art Car

A BMW M6 GT3 versenyautó műszaki alapjaira megálmodott guruló műalkotás a legendás BMW Art Cars kollekció első olyan tagja, amely a virtuális világ kiterjesztett valóságában ölt testet.

A jövő elérkezett: az idén harminckilenc esztendős kínai multimédia-művész, Cao Fei háromévnyi intenzív munka után 2017. május 31-én, a pekingi Minsheng Art Múzeum gálaestélyén hivatalosan is bemutatta a legendás BMW Art Cars kollekció tizennyolcadik guruló műalkotását, amelyet Jeff Koons és John Baldessari művészek közreműködésével hívott életre. A gyűjtemény eddigi legfiatalabb, és egyben első kínai alkotója a virtuális világ kiterjesztett valóságában álmodta meg installációját, az automatizált járművezetés innovációiból, a légi járművek technológiai megoldásaiból és a XXI. századi digitalizáció eszköztárából merítve ihletet. A BMW M6 GT3 versenyautó műszaki alapjaira elkészített rendhagyó alkotást Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja és több száz meghívott vendég jelenlétében leplezték le szerda este.

„Egyszerre voltunk elégedettek és izgatottak a nemzetközi múzeumigazgatókból álló független zsűri azon szakmai döntése után, amelynek értelmében a következő BMW Art Car megalkotására Cao Fei multimédia-művészt kérték fel. A sorban tizenkilencedik, hivatalosan azonban tizennyolcadikként elkönyvelt guruló műalkotás elkészítéséhez Cao Fei példátlanul egyedi megközelítésből kezdett hozzá, mígnem mára minden rajongó számára lehetővé tette, hogy a csúcstechnológia segítségével a művészet részesévé váljon. Semmi kétség, megszületett a vérbeli XXI. századi BMW Art Car modell” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja a Minsheng Art Múzeumban megrendezett ünnepségen.

„Az emberi gondolatok a fény játékában öltenek testet. És mivel az egymást követő gondolatok sebessége folyamatosan változik, a tizennyolcadik BMW Art Car modell az elme határait feszegeti. A mesterséges intelligencia korszakának küszöbén állunk, ahol a tárgyakat a gondolataink vezérlik és nincs szükség emberi beavatkozásra. Vajon milyen fellépés és viszonyulás szükséges ahhoz, hogy belépjünk ezen az ajtón?” – vetette fel

Cao Fei guruló műalkotásához a Kínában végbemenő rendkívül gyors társadalmi változások adták a kezdő ihletet. Három éven át tartó kutatómunkája során a mindössze harminckilenc esztendős multimédia-művész Kína több ezer éves történetébe ásta bele magát, hogy a mélyen gyökerező hagyományok és az ősi spirituális bölcsesség forrásához jusson. A tizennyolcadik BMW Art Car modell elkészítéséhez ezután egy párhuzamos univerzum létrehozásával látott hozzá, installációja így három alkotóelemből tevődik össze: egy spirituális időutazásra invitáló videóból, egy színes fényjátékot ígérő, külön okosalkalmazáson keresztül elérhető kiterjesztett valóságból (az App Store-ból a „BMW Art Car #18” kulcsszóval tölthető le) és a szénszál-fekete BMW M6 GT3 versenyautóból.
A látványos videó és a kiterjesztett valóság a BMW M6 GT3 modell műszaki alapjaira épülő digitális installáció szerves része: a videóban látható spirituális mozdulatok a versenyautó körüli intenzív fényjátékban teljesednek ki – és a néző a kiterjesztett valóság részesévé válik. Az ősi kínai szokásokból táplálkozó, élénk színekre építő koncepció az Ázsiában igen gyakorinak számító spirituális ceremóniák évezredes tradícióját élteti: a távol-keleti országban nagy hagyománya van az új tárgyak, így például a gépkocsik megáldásának, hogy ezzel is óvják az útra indulókat. A versenyautó körüli fényjáték eközben a szabad szemmel láthatatlan és e híján elképzelhetetlen valóságot is a rajongó elé tárja.

Cao Fei három éven át tartó intenzív felkészülése a kínai hagyományok feltérképezésén túl számos más területre is kiterjedt: 2015-ben a kínai multimédia-művész átfogó versenytapasztalatra tett szert Svájcban Cyndie Allemann női pilóta mellett, majd ellátogatott a BMW Group létesítményeibe is, ahol a tervezők, mérnökök és digitális szakértők oldalán dolgozott. Kutatómunkájához a Senjang-i BMW-gyárban tett látogatás is nagymértékben hozzájárult.

A tizennyolcadik BMW Art Car modell alkotóját a következő tagokból álló szakmai zsűri kérte fel a munkára: Richard Armstrong, a New York-i Solomon R. Guggenheim Múzeum igazgatója; Chris Dercon, a londoni Tate Modern igazgatója; Juan Guitán, a mexikóvárosi Museo Tamayo Arte Contemporáneo múzeum igazgatója; Gabriele Horn, a Berlini Biennálé igazgatója; Udo Kittelmann, a berlini Régi Nemzeti Galéria igazgatója; Dr. Matthias Mühling, a müncheni Städtische Galerie im Lenbachhaus múzeum igazgatója; Hans Ulrich Obrist, a londoni Serpentine Galéria társigazgatója; Shwetal A. Patel, az indiai Kochi-Muziris Biennálé kurátora; Beatrix Ruf, az amszterdami Stedelijk Múzeum igazgatója; Bisi Silva, a lagosi Kortárs Művészeti Központ igazgatója; Philip Tinari, a pekingi Ullens Center for Contemporary Art kortárs művészeti központ igazgatója; valamint Adam D. Weinberg, a New York-i Whitney Museum of American Art múzeum igazgatója.

„Cao Fei-t a virtuális valóság kiterjesztése és a digitális eszközök alkalmazása a kortárs művészet nemzetközileg elismert alkotójává emelte. Munkáit a különböző dimenziók közötti interaktív játék jellemzi, miközben művészetének mondanivalója minden esetben kézzelfogható. Nem vagyunk meglepve, amiért a tizennyolcadik BMW Art Car modell is a fiktív vízió és a konkrét valóság közötti éles ellentétre épül” – áll a szakmai zsűri által kiadott nyilatkozatban.

A tizennyolcadik BMW Art Car modell világpremierje alkalmából adott nyilatkozatok
A legújabb guruló műalkotás 2017. május 31-i pekingi leleplezésén Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja mellett Olaf Kastner, a BMW Group Kína elnök-vezérigazgatója, Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója, Augusto Farfus, a BMW pilótája, valamint Fan Di’an, a pekingi Képzőművészeti Akadémia elnöke is tiszteletét tette.

„Büszkék vagyunk rá, hogy a BMW Art Cars kollekció tizennyolcadik tagját egy világhírű kínai művész készíthette el, aki ráadásul a sorozat eddigi legfiatalabb alkotója is egyben. Cao Fei kiváló példaként szolgál arra, hogy a BMW Group mennyire elkötelezetten támogatja a feltörekvő kínai művészeket. A vállalatcsoportnál nem csupán a jövő mobilitásán, de immáron tizenegy éves múltra visszatekintő kulturális kezdeményezéseinken keresztül a Kínával ápolt erős társadalmi kapcsolatunkon is folyamatosan dolgozunk. Kína rendkívül gyors, átfogó fejlődésen megy keresztül, kiváltképp a digitális szegmensben. A tizennyolcadik BMW Art Car modell eme virágzó változás szimbóluma” – mondta Olaf Kastner, a BMW Group Kína elnök-vezérigazgatója.

„A tizennyolcadik BMW Art Car tökéletesen beleillik a XXI. század eleji környezetbe. Cao Fei megalkotta a BMW Art Cars kollekció első digitális tagját, hiszen a kiterjesztett valóság egészen egyedülálló modellt varázsol a BMW M6 GT3 versenyautóból. Mindenki, aki a BMW Motorsportnál közreműködött a projektben, izgatottan és eltökélten dolgozott együtt a művésszel. 2017 egy igazán különleges év a BMW Art Cars kollekció történetében: először a John Baldessari által készített tizenkilencedik BMW Art Car modell gurult pályára Daytonában, a szezon pedig Cao Fei tizennyolcadik BMW Art Car versenyautójának debütálásával ér véget Makaóban. A guruló műalkotások tradíciója élénkebben él, mint valaha” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.

„Óriási megtiszteltetés számomra, hogy a Cao Fei által megálmodott tizennyolcadik BMW Art Car modellel én állhatok rajtrácshoz. Elmondhatatlanul büszke vagyok a lehetőségre, hogy idén már a második BMW Art Car volánja mögé ülhetek. Egy autóversenyző számára ez abszolút egyedi élmény. Már nagyon várom, hogy közelebbről is megismerhessem a versenyautót és elmélyedjek az alkotó gondolataiban” – nyilatkozta Augusto Farfus, a BMW gyári pilótája.

„Az a fajta kiterjesztett valóság, amelyre a Cao Fei által elkészített tizennyolcadik BMW Art Car modell multimédia-installációja épül, a kortárs művészet virágzó fejlődését szimbolizálja és a Kínában végbemenő olyan rendkívül gyors társadalmi változásokat élteti, amelyek az elmúlt évtizedekben a globalizáció, a városiasodás és a digitalizáció területén egyaránt jelen voltak. A digitalizáció fejlődésével párhuzamosan a technológia a nemzetközi művészeti szcéna szerves részévé vált, és nagy örömmel tölt el, hogy egy kínai művészt eme irányzat élvonalában láthatunk” – osztotta meg gondolatait Fan Di’an, a pekingi Képzőművészeti Akadémia elnöke.

2016 óta a BMW M6 GT3 áll a BMW Motorsport privát színekben versenyző ügyfelei által elérhető versenyautó-paletta csúcsán. Motorházteteje alatt a BMW M TwinPower Turbo technológiával felvértezett, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as erőforrás dolgozik, amelynek 585 lóerő maximális teljesítménye kevesebb, mint 1 300 kilogrammot mozgat. A motorsport-specifikus hajtásláncban hatsebességes szekvenciális váltó és nagyteljesítményű vezérlőelektronika kapott helyet, a BMW M6 GT3 így már egyből bemutatkozó futamán, a belgiumi Spa-Francorchamps tavalyi 24-órás megmérettetésén győzelmet ünnepelt. A 2016-os szezonban a csúcskategóriás versenyautó futamgyőzelmek és bajnoki címek sokaságát zsebelte be. Az autó az IMSA WeatherTech SportsCar Championship tengerentúli GTLM futamain is képviselteti magát, a Daytona-i 24-órás megmérettetésen ráadásul Bill Auberlen, Augusto Farfus és Bruno Spengler a John Baldessari által megtervezett BMW M6 GTLM Art Car modellel állt rajthoz. Az FIA GT Világkupa makaói futamán Augusto Farfus idén novemberben a Cao Fei által valóra váltott BMW Art Car modellt is versenypályára gurítja.

Méretek:

Hosszúság: 4 944 milliméter
Szélesség: 2 046 milliméter
Tengelytávolság: 2 901 milliméter
Saját tömeg: kevesebb, mint 1 300 kilogramm (pilóta nélkül, az aktuális versenyszabályzat szerint)
Erőforrás:
Típus: az S63 kódjelű, sorozatgyártásban kínált erőforrás műszaki alapjaira épített versenymotor motorsport-specifikus módosításokkal és BMW M TwinPower Turbo technológiával
Hengerűrtartalom: 4 395 ccm
Hengerelrendezés: V8
Maximális teljesítmény: 585 lóerő (az aktuális versenyosztály szerint)
Kenés: a BMW Motorsport által kifejlesztett speciális szárazkarteres olajozás
Végsebesség: körülbelül 280 km/óra

A BMW Art Cars kollekció

Az 1975 óta eltelt negyvenkét évben tizenkilenc nemzetközileg elismert művész álmodta újra a BMW valamelyik modelljét. Ezen páratlan járművek családja a legendás BMW Art Cars kollekció. Az első BMW Art Car ötlete a művészetek iránt rajongó francia autóversenyző, Hervé Poulain fejéből pattant ki, aki felkérte művész barátját, Alexander Caldert, hogy formálja saját ízlésére versenyautóját. 1975-ben Jochen Neerpasch-csal, a BMW Motorsport akkori igazgatójával együttműködve született meg a BMW 3.0 CSL alapjaira megálmodott első BMW Art Car, amely a 24-órás Le Mans-i futamon egy csapásra a közönség kedvencévé vált: megszületett a BMW Art Cars kollekció. A különleges gyűjtemény darabjai nem csupán otthonukban, a müncheni BMW Múzeumban tekinthetők meg, de a világ számos híres tárlatán és múzeumában is feltűnnek, Ázsiától kezdve, Európán át, egészen Észak-Amerikáig.

2015 novemberében a BMW Group a New York-i Solomon R. Guggenheim Múzeumban kért fel két újabb művészt a következő BMW Art Car modellek megalkotására. A tengerentúli legenda, John Baldessari mellett Kína egyik legjelentősebb kortárs alkotója, a multimédia-művész Cao Fei is lehetőséget kapott. John Baldessari hivatalosan a BMW Art Cars kollekció tizenkilencedik darabját hívta életre, amely 2016. november 30-án, a miami Art Basel művészeti kiállításon ünnepelte világpremierjét, majd 2017. január 28-29. között a Daytona-i 24-órás megmérettetésen is rajthoz állt. Munkájával John Baldessari és Cao Fei az alábbi világhírű művészekhez csatlakozott: Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Ernst Fuchs, Robert Rauschenberg, M. J. Nelson, Ken Done, Matazo Kayama, César Manrique, A. R. Penck, Esther Mahlangu, Sandro Chia, David Hockney, Jenny Holzer, Olafur Elíasson és Jeff Koons.

A legújabb BMW Art Car modell 2017 nyarán Sanghajban, a BMW Experience Centerben lesz megtekinthető, majd a guruló műalkotás az FIA GT Világkupa 2017. november 17-19. között megrendezendő makaói futamán versenypályás adottságait is bizonyítja. Cao Fei alkotásának virtuális valóságát a nagyközönség 2017. június 15-18. között Bázelben, az Art Basel művészeti kiállításon is átélheti.

Közös roadshow-t szervez a Yamaha és az Abarth Magyarországon

Két márka. Közös szenvedély – ezzel a szlogennel indított közös roadshow-t a Yamaha és az Abarth Magyarországon. Hogy mi a közös a japán motoros márkában és az olasz tuningcégben? Több, mint elsőre gondolnánk.

A két márka kapcsolata több évre tekint vissza, egyebek mellett az Abarth idén már harmadik éve hivatalos autós partnere a Yamaha gyári MotoGP csapatának és más alakulatainak partnereként is láthatjuk.

Az Abarth 595 Yamaha Factory Racing Edition (140 lóerő helyett 160 lóerős kivitel) és az Abarth 695 Biposto Yamaha Factory Racing Edition a maga 190 lóerejével is a fenti partnerség eredménye.

Idén a két cég új szintre emelte az együttműködést, amikor a Yamaha első alkalommal társult Olaszország egyik legelismertebb autóversenyző márkájával, hogy létrehozzanak egy gyári, limitált kiadású Café Racert, a mindössze 695 sorszámozott darabszámban kiadott Yamaha XSR900 Abarth-ot.

A motorkerékpár ugyanabban a sportos szürke kivitelben tündököl, mint az Abarth 695 XSR Yamaha.

Stílus és teljesítmény – csak a kerekek száma különbözik

Az Abarth több mint 60 éve foglalkozik versenyzéssel. Az olasz dizájnelemeket alkalmazó, versenyre termett génekkel rendelkező vállalat történelme és filozófiája tökéletesen kiegészíti a Yamaháét.

Mindkét márka modelljeinek fontos jellemzője az egyedi stílus, a minőség és a teljesítmény, amely felpörgeti az ember szívét, amiről most bárki meggyőződhet.

A 2017-es Yamaha-Abarth Roadshow elkezdődött!

Az ingyenes eseménysorozaton az érdeklődők nemcsak megtekinthetik, de ki is próbálhatják a Yamaha legújabb motorkerékpárjait és az Abarth 595-öt.

Ehhez csak a megfelelő kategóriájú jogosítványra van szükség.

Időpontok és helyszínek

Dátum Helyszín Résztvevő Yamaha

márkakereskedés

2017.05.21.

vasárnap

Komáromi Balesetmegelőzési Nap Komárom, Bem József u. Yamaha Top

www.yamahatop.hu

2017.06.10.

szombat

Yamaha Harmati Törökbálint

Törökbálint, Tó u. 2.

Yamaha Harmati

www.harmatiyamaha.hu

2017.06.17.

szombat

Yamaha Kalmár Szeged

Szeged, Algyői út 58.

Kalmár Motor

www.kalmarmotor.hu

2017.07.01. szombat Yamaha Karsai Nyíregyháza

Nyíregyháza, Bocskai u. 13.

Yamaha Karsai

www.yamahakarsai.hu

2017.07.14.

péntek

Yamaha Bonus Szombathely

Szombathely, Zanati út 27/a

Bonus Kft.

www.bonuskft.com/hu

2017.07.15.

szombat

Balaton déli part (külső helyszín) Bajnok Motor

www.bajnokmotor.hu

2017.07.21.

péntek

Kecskemét (külső helyszín) Rodeo Ride34 Kft.

 

Sztárvendég az Abarth Spider 124.

Minden motorost és (még) nem motorost szeretettel várnak – nem számít, hogy éppen milyen márkával hajt az illető.

Az eseményekre kilátogatók beszélgethetnek a Yamaha és az Abarth magyarországi képviselőivel, kérdéseket tehetnek fel, és akár le is csaphatnak a kedvenc modelledre.

Mivel készülnek még? Gyerekprogramokkal, ajándékokkal, nyereményjátékkal, zenével, tanácsadással, különleges vendégekkel és sok minden mással

A program helyszínenként eltér. A részletes információk folyamatosan frissülnek a roadshow honlapján: www.yamaha-motor.eu/hu/products/motorcycles/yamaha-abarth-tour

A tesztmotorozás feltételeiről és menetéről szintén a fenti linken tájékozódhatnak.

A tesztmotorok listája helyszínenként eltér.

Abarth márkaképviselet már Magyarországon is

A bécsi születésű Carlo Abarth 1949-ben Bolognában alapította autógyárát barátjával Scagliarinival Abarth & Company néven, melynek fő profilja sport- és versenyautók gyártása volt. Még ugyanebben az évben átköltöztek Milánóba.

Olaszországban és Ausztriában érthető módon hatalmas hagyománya van a márkának, és népszerűsége töretlen.

Magyarországon az első hivatalos Abarth márkakereskedés, az Autócentrum Szabó Kft. második éve várja az érdeklődőket.

Opel Insignia Piknik a Kopaszi gáton

Idén sem feledkezett meg az Opel magyarországi képviselete a márka rajongóiról, illetve azokról, akik egy önfeledt, szórakozással és vidámsággal teli napot óhajtottak eltölteni a szabad ég alatt. Megrendezésre került az Insignia Piknik – Legendák újratöltve esemény.

Nem véletlen az “újratöltve” szócska a program elnevezésében, ugyanis több évre visszatekintő hagyományt folytat az Opel az Insignia Piknik kapcsán. Eddig megszokhattuk, hogy a Hungaroring adott otthont az Opel családi napjának (Legendák találkozása), azonban idén egy még inkább családiasabb, zöldebb környezetbe gondolt projekt valósulhatott meg. S persze nem titkoltan az Opel zászlóshajóját előtérbe helyezve, konkrétan az új Insignia modellt.

Ennek megfelelően a statikusan kiállított modellek közt az új Opel Insignia-n volt a fókusz, már a Kopaszi gát bejáratánál is belefuthattunk jó néhány felsorakoztatott modellbe. Alapvetően minden fontos részletet megtudhattunk a helyszínen az újdonságról, a kíváncsiskodók pedig testközelből megtapasztalhatták az enteriőr részleteit, megtapogathatták tetőtől talpig a kiállított autókat.

Mindezen felül természetesen az Opel egész jelenlegi portfóliója kivonult az Insignia Piknik-re: a terület nagysága lehetővé tette, hogy szinte a helyszín minden pontján elszórva találkozhattak a látogatók a legfontosabb modellekkel.

Így tehát a Cascada-val, az ADAM-mal, a Zafira-val, az új, 2016-os Év Autója elismerést magáénak tudó Astra-val, vagy épp a teljes haszonjárműpaletta képviselőivel is lehetett ismerkedni szemtől szembe.

Ahhoz, hogy a hangulat optimális legyen, food truckok egész sora várta a közönséget a Kopaszi gát nagyparkolójával párhuzamosan.

S ahogyan az lenni szokott, megépítették a szervezők a szokásos nagyszínpadot is, ahol több jeles hazai előadó is tiszteletét tette a nap folyamán.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK