AutóAddikt Bemutatók Ford Homokbányában tettük próbára az új Ford Ranger pick-upot

Homokbányában tettük próbára az új Ford Ranger pick-upot

Tökéletesre hangolt környezetben, Sóskút közelében, egy homokbányában sikerült tesztre fognunk az új dizájnt kapott Ford Ranger pick-upok palettáját.

 

Két helyszínen is megmérettethettük a pick-upok tulajdonságait, feszegethettük tűrőképességük határait: egy sziklásabb, kavicsosabb, ugyanakkor tapadósabb felülettel bíró pályán, majd második etapként egy igazi, tulajdonképp sivatagi körülményeket lemodellező modulon autóztunk. Szó szerint hegyen-völgyön át.

Cikkünben összefoglaljuk s egyben bemutatjuk a jelenleg elérhető Ford Ranger portfólió leginkább jelentős résztvevőit. Nézzük!

A Ford intelligens pick-upja, a Ford Ranger merész, új dizájnját, élvonalbeli technológiáját és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztását 2016 tavasza óta ismerik és szeretik a magyar pick-up rajongók..

Az új Wildtrak felszereltség megjelenésével a Ford Ranger a négykerék hajtás, az egyedi megjelenés és a SYNC 2 rendszerhez hasonló prémium megoldások, valamint a Pick-up kategóriában is egyedülálló terep-, és teherszállító tulajdonságok verhetetlen kombinációját kínálja a vásárlók számára.

A modell népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy 2014 óta 5058 darab Ranger talált gazdára Magyarországon, és ez a modell – minden európai rekordot megdöntve- adja idén a magyarországi pick-up piac 41.4 százalékát Továbbcsökkentett üzemanyag-fogyasztásával, még jobb vontató- és szállítókapacitásával, valamint kategória első gázlómélységével a Ranger bármilyen kihívásra készen áll.

Wildtrak – a legrangerebb Ranger

A Ranger Wildtrak egyértelműen jelzi státuszát a modellcsaládon belül: az új, trapéz alakú hűtőrács egyedi, sötétszürke metálfényezése és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak. A jellegzetes fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató-rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesten is megjelenik.

Az új Wildtrak további exkluzív dizájn-megoldásai közé tartoznak a szögletes ködfényszórók, a csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák és a látványos Wildtrak mintázat – s mindez együtt világosan tükrözi az autó merész és kalandra termett jellegét. Még a Wildtrak jellegzetes színválasztása is azt szolgálja, hogy a modell látványosan kitűnjön a tömegből: az új Pride Orange metálfényezés szinte vonzza a tekinteteket.

A narancssárga árnyalat az utastérben is megjelenik, sportos és modern atmoszférát teremtve a kabinban. A két első ajtó között végigívelő erőteljes, vízszintes sáv hatásosan hangsúlyozza ki a kabin szélességét, magában foglalva a műszeregységet és a két színes, digitális kijelzőt, valamint a 8 colos érintőképernyőt.

A lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel a vezetőállást, s a hatást tovább erősíti a légbefúvó nyílások különleges, sötét krómozású kerete.

Az új Wildtrak változat üléskialakítását nemcsak a nyolc irányban motorosan állítható vezetőülés teszi egyedivé, hanem az ülések látványos mintázata és narancssárga varrása is; ez a megoldás egyszerre sugall keménységét, tartósságot és sportosságot.

 

Továbbfejlesztett dízel hajtásláncok, csekély üzemanyag-fogyasztás
Az új Ranger motorkínálata rendkívül takarékos: az üzemanyag-fogyasztást akár 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány alkalmazása.

Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai), és a kínálatban az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is elérhető. A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négykerék hajtás között. A Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a négykerék hajtás.

Az új Ranger-család minden tagja jelentősen kevesebbet fogyaszt: a 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, ami jelentős előrelépés a kifutó modell 7,8 l/100 km, illetve 206 g/km értékeihez képest.

A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategória első gázlómélysége az akár 800 mm magas vízen is gond nélkül átgázol, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le.

A 4×4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerékhajtásról négykerékhajtásra.

Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást.

A Ranger remek off-road tulajdonságaihoz 3500 kilogrammig terjedő vontató képesség és kiemelkedő 1100kg-os hasznos teherbírás társul.

Fejlett csatlakozási és vezetősegítő technológiák

Az új Ranger kínálatában több élvonalbeli technológia is szerepel, többek közt a Ford hangvezérlésű SYNC 3 csatlakozási rendszere, amelynek 8 colos, színkódokkal kiegészített érintőképernyője megkönnyíti a menü kezelését.

Az autózást számos vezetősegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó Parkolóasszisztens, a Tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.

További intelligens technológiák:
• Hegymeneti Elindulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön
• Lejtmeneti Szabályozás, ami a kipörgés-gátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn
• Adaptív Terhelésszabályozás, ami a rakomány tömegének megfelelően módosítja az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait
• Vészfékasszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép

A legbiztonságosabb Pick-up

Az új Ford Ranger Double Cab a 2012-es bravúrt megismételve 2016-ban újra ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán, így továbbra is ez a szegmens egyetlen járműve, amely maximális értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezettől.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS