Főoldal Blog Oldal: 324

[TESZT] MINI Cooper S Seven Edition – hagyományőrzés felsőfokon

A MINI mindig is értett ahhoz, hogy korrekt módon felvezetett tálalással prezentálja modelljeit a célcsoport számára. Kiváltképp, ha valamihez (például életesemény) kapcsolható limited edition-nel kell jelentkezni, vagy bármivel, ami még egyedibbé teszi az amúgy is különcködő szerepjátékost. A teszten nálunk járt MINI Cooper S Seven Edition pont ilyen.

Aki képben van a MINI jelenlegi portfóliójával, az tudja jól, hogy se szeri, se száma a palettán fellelhető konfigurálási lehetőségeknek, exkluzív modelleknek. Van ezek közt három- illetve ötajtós, sportosra csiszolt, de van olyan is, amelyet kifejezetten túrázásra, szabadidő-eltöltéshez javallanak, dupla hátsó ajtóval – és még sorolhatnánk napestig.

A MINI Cooper S Seven Edition 5 ajtós kasznival érkezett szerkesztőségünkhöz, közel 200 lóerős benzines erőforrással. A Seven Edition utalás az 1959-ben piacra dobott Austin Seven-re, amely tulajdonképp tekinthető egyfajta ősanyának vagy ősapának (kinek mi), itt jönnek képbe a dekorációs csíkok a motortérfedélen, valamint a Melting Silver részletek is fókuszba kerülnek. Az egyedi fényezés szintén remekbeszabott opciója a MINI Cooper S Seven Edition-nek, a kikevert színtónus kimondottan tetszetős, és még egyedibbé varázsolja a megjelenési faktort.

Minden tekintetben különleges

17 colos felnijeivel szintén vonzza magára a figyelmet nem kicsiny mértékben a MINI Cooper S Seven Edition, ezáltal a kocsiszekrény konkrétan még apróbbnak hat, de a sportos aspektust jól sugallja, amire nyilván szüksége is van annak a vásárlónak, aki emellett teszi le a voksát.

Találunk légbeömlőt is a motorháztetőn, bár azt ildomos tudnunk, hogy e bevágásnak az égvilágon semmi gyakorlati jelentősége nincsen, pusztán optikai elem. Annak viszont tökély, s unalomig ismételve bár, de ismét visszakanyarodunk ezzel a részelemmel a MINI Cooper S Seven Edition sportosságához; tény, hogy kell a korrekt tálalás és összkép. Elvégre a MINI-től ezt kötelező elvárni.

Nincs még egy olyan autó a jelenlegi felhozatalban – s itt most globális területen kell gondolkodnunk – amely ekkora felületen és környezetben ekkora élményfaktort és vizuális orgiát képes nyújtani. A MINI tehát hamisítatlan élményautó, a MINI Cooper S Seven Edition pedig rátesz egy lapáttal. Ahogy feljebb írtuk, véleményünk szerint a klasszikus MINI-behatás a háromajtósokra koncentrálódik, az ötajtósok valahogy erőltetettebbek, bár ízlések és pofonok különbözők.

Szabadidő- és élményautó egyben

No és az igények a praktikumra: bár a MINI Cooper S Seven Edition 5 ajtós, a hátsó férőhely korlátozott erősen, köszönhetően a visszafogottnak számító, 2567 milliméteres tengelytávnak. Ami ugyan combosabb, mint amit a hagyományos MINI-kialakítás nyújt, de a lábtér minimális az itt helyet foglaló maximum 2 utas számára.

Ha átlagos testalkatú, 180 centiméter magasságú sofőrrel és első ülésben ülő utassal számolunk, bizony rettentő kevés hely marad a hátul utazó delikvensek számára – persze köthet kompromisszumot a vezető és az anyósülésen ülő utas is; az egyébként kényelmes és ergonomikus ülések előbbre tolásával viszont a térdtér szűkül le a középkonzol elhelyezkedése miatt. Bár a MINI Cooper S Seven Edition szélessége 1727 milliméter, jelentős korlátokat szab e téren is a komfort tekintetében.

Kárpótol mindenért a küllem optimális párhuzama az enteriőrrel: a beltér imádnivaló szintén, a vastag, ugyanakkor kellemes fogású kormánykerék nagy kedvenc, nem beszélve a középre helyezett hatalmas kör alakú kijelzőről (itt ismét tradíciókhoz nyúl vissza a gyártó – ki ne emlékezne az ős MINI-k kilométerórájára?

Korábban 170 lóerős volt az egyik legizmosabb MINI-négyhengeres, a közelmúltban elkövetett facelift és megújulás már 192 lóerőre duzzasztotta a BMW által szállított 20i teljesítményét – igaz, létezik 231 lovas verzió is (John Cooper Works modellek).

Tesztautónkban tehát a 192 lóerős turbós benzinmotor tette a dolgát, a legnagyobb teljesítmény leadása a 4700-6000 közti tartományban érkezik, míg a 280 Newtonméteres csúcsnyomaték pedig 1250 és 4750 közt domborít.

Mindehhez a már jól ismert 6 sebességes Steptronic automata társítja hathatóságát, méréseink szerint (Sport Mode) 6.7 másodperc kellett a MINI Cooper S Seven Edition-nek a 0-ról 100-as sprint meglépéséhez.

Mindent megkapunk ahhoz, hogy az érzet sportosnak hasson

Ismét mosolyra szaladt a szánk a „maximális gokart érzés” kiíráson a sportmód kapcsolásánál, és valóban: akár 300 Newtonméter overcharge is kihozható a hajtásláncból, eszelős gyorsulásérzetet produkálva. Kihangsúlyozzuk: pedig ez még nem a 231 LE-s JCW!

Hasonlóan a nagyobb teljesítményű testvérekhez, a MINI Cooper S Seven Edition középre helyezett duplacsöves kipufogója is produkál durrogást nagyobb gázfröccsök után, vagy épp masszív visszaváltásoknál. Ez az egyik olyan ismertetőjegye a dinamikusabb szellemiséget sugárzó MINI modelleknek, ami miatt még különlegesebb lesz a megjelenés, s maga az egész körítés.

Amennyiben rászánjuk magunkat, hogy nem fogjuk vissza magunkat a gázpedál kezelését illetően, a fogyasztás (Sport Mode) felugorhat akár 10.3 literre is 100 kilométerre átlagolva (város). Visszafogottabb tempót diktálva hozható a gyár által előirányzott 4.8 liter/100 kilométer (országút), végül vegyesben 7.1 literrel zártunk, átlagos vezetési stílussal.

2016 MINI Cooper S Seven Edition specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 192 LE @ 4700-6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1250-4500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4005 mm

Szélesség: 1727 mm

Magasság: 1425 mm

Tengelytáv: 2567 mm

Első gumik mérete: 205/45 R17

Hátsó gumik mérete: 205/45 R17

Tömeg, üresen: 1230 kg

Megengedett össztömeg: 1755 kg

Csomagtartó mérete: 278 liter, 941 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 40 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 232 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.9 s (gyári), 6.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.7 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 136 g/km

Bővebb információ a MINI magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Toyota: a márkaérték egyaránt fontos a vállalat és a vásárló számára

A napokban lengte be a sajtót a hír, hogy a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, a Millward Brown 2017-es BrandZ, a 100 Legértékesebb Globális Márka című tanulmánya szerint zsinórban negyedszer ismét a világ legértékesebb autómárkájának bizonyult.

Az egyébiránt a világszintű autóipari értékesítések tekintetében is élen álló Toyota, és prémium márkája, a Lexus magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője, Varga Zsombor elmagyarázza, miért is fontos ez a vállalat, és a Toyota illetve Lexus vásárlók számára egyaránt.

A napokban jelent meg a Millward Brown 2017-es, a világ 100 legértékesebb márkáját sorra vevő tanulmánya, amelynek első öt helyén olyan tech-óriások szerepelnek, mint a Google, az Apple, az Amazon, vagy a Facebook. A BrandZ 2017-es listáját általánosságban is a technológiai cégek uralják, amelyek közül 54 márka került be a felsorolásba. A világ legértékesebb autómárkájaként az összesített lista 30. helyén a világszintű autóértékesítéseket is vezető Toyota szerepel, rajta kívül idén csupán 6 másik autómárka fért fel a 100-as listára. A Millward Brown immáron 12 éve elkészített BrandZ listáján negyedik egymást követő, összesen pedig kilencedik alkalommal a világ legértékesebb autómárkájának bizonyuló Toyota idén olyan márkákat utasított maga mögé, mint a Zara, az American Express, a L’Oréal, a Samsung, vagy épp a YouTube, a Pepsi , és a Red Bull.

A tanulmány többek közt annak alapján méri fel az egyes márkák értékét, hogy az adott cég hogyan reagál a vásárlók igényeire, hogy termékpalettája mennyire sokszínű, trendteremtő, és milyen előnyöket kínál a vevők számára. Vajon azonban maga a márkaérték milyen jelentőséggel bír az adott vállalat, illetve vásárlói számára? A kérdésre Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője igyekszik megadni a választ.


„A 2017-es BrandZ listán szereplő legértékesebb márka a Millward Brown számításai szerint 245,581 milliárd dollárt ért, míg a belépő érték 11,341 milliárd dollár volt ahhoz, hogy egy márka bekerülhessen a 100-as felsorolásba. De vajon mennyire teoretikusak ezek az adatok, és van-e jelentőségük a vállalatok, illetve ügyfeleik szempontjából?” – teszi fel a kérdést a legértékesebb autómárkának bizonyuló Toyota, és prémium márkája, a Lexus hazai kommunikációjáért felelős szakember.

„A márkaértéket, jóllehet a kettő között kétségtelenül van korreláció, nem szabad összetéveszteni a vállalat piaci értékével, amelyet leginkább a részvények árfolyama, a vállalat tőkéje, vagyontárgyai (amelyek között a szellemi tulajdonok, így a márkák is szerepelnek) és likviditása határoz meg, így jó esetben a vállalat értéke magasabb az általa birtokolt márka, márkák értékénél. Ennek ellenére a márkaérték nem a márkák elvont, teoretikus összehasonlítását lehetővé tévő meghatározás, hanem kézzelfogható, mérhető, számszerűsíthető és befolyásolható mutató, amelynek változása alapvető hatással van a vállalat profitabilitására, a vállalat iránti befektetői hajlandóságra. Minél nagyobb ez az érték, annál tágabbak a márka lehetőségei az árazás, illetve a versenytársakkal szembeni piaci pozicionálás tekintetében, ami a nap végén világszinten akár dollár milliárdokban mérhető eredményt jelenthet” – mutat rá Varga Zsombor.

„Az, hogy a márkaérték milyen hozzáadott értékkel bír az ügyfél szempontjából, első pillantásra talán kevésbé egyértelmű, és egy például egy szoftvermárka esetén talán valóban kevésbé kézzelfogható is, mint egy termék esetén. Utóbbi esetben azonban a márkapercepció és a márkaérték jellemzően kéz a kézben jár, egy-egy státusszimbólumnak is tekinthető, életérzést és életmódot is közvetítő termék vásárlása esetén arra az ügyfelek az önmeghatározás és önkifejezés eszközeként is tekintenek, és nem csak egy terméket – esetünkben autót – vesznek meg, hanem azt is, amit az üzen róluk, illetve azt, ahogyan magukra gondolnak a terméknek köszönhetően” – magyarázza a kommunikációs vezető.

„Van azonban a márkaértéknek egy másik, az ügyfelek számára fontos aspektusa, amiről nem szabad megfeledkeznünk. A birtoklási élményt vélhetően nem fokozza a tény, hogy a Toyota a világ legnagyobb autógyártója, és az egyetlen autómárka, amelynek három modellje is évek óta a világ 10 legnépszerűbb autója között van, jóllehet a környezettudatosság hangsúlyosabbá válása révén az talán persze igen, hogy mindeközben a Toyota a világ leginnovatívabb, vezető hibrid gyártója, prémium márkája, a Lexus pedig a világ vezető hibrid luxus márkája, amely egymaga több hibrid autót adott már el, mint az összes többi prémium márka együttvéve. A Toyota és Lexus vásárlók számára azonban talán még ennél is fontosabb, hogy mindezek, a két márka számos felmérés bizonyította legendás megbízhatósága és alacsony üzemben tartási költsége mellett mind-mind hozzájárulnak a márkaérték növekedéséhez. Utóbbi pedig, bár önmagában talán nem tűnik az ügyfél szempontjából különösebben érdekesnek, bizony kézzelfogható, forintosítható hatással bír autójuk maradványértékére, azaz növeli azt az árat, amit annak értékesítésekor elkérhetnek az autójukért” – emlékeztet Varga Zsombor

Mindennek fényében egyértelműnek tűnik tehát, hogy a magas márkaérték nem csupán azt birtokló vállalat, de márkát vásárló, felhasználó ügyfelek számára is értéket jelenthet. Attól persze nem feltétlenül növekszik az ügyfélélményünk, hogy kedvenc böngészőnk egyben a világ legértékesebb keresőprogram márkája, vagy kedvenc videó-megtekintő alkalmazásunk márkájánál nincs értékesebb a világon, akkor azonban ha ez a telefonunkról, netalán autónkról mondható el, nem csupán a birtoklási élmény növekedhet, de kézzelfogható anyagi előnyünk is származhat belőle.

Roland-Garros 2017: gyors reakcióképesség, folyamatos kapcsolat és önvezető autó a Peugeot-flottában

A Peugeot, amely 33 éve a Roland-Garros hivatalos partnere, május 22-e és június 11-e között több mint 230 járművet bocsát a Francia Tenisz Szövetség rendelkezésére.

A Peugeot 3008, 5008, Traveller, Partner Electric és Peugeot 508 modellekből álló flottába most először kerül autonóm jármű, egy Peugeot 3008 formájában.

Az AVA (Autonomous Vehicle for All) program részeként egy Peugeot 3008 is megtalálható néhány napig a Roland-Garros flottában, alkalmat adva ezzel a játékosoknak és az újságíróknak, hogy megismerkedjenek az új technikával.

A PSA Csoport fokozatosan és szakaszonként valósítja meg az AVA programot.
A márka már ma is számos vezetéstámogató rendszert alkalmaz a modelljeiben. 2018-tól újabb szakasz következik: több automatizált, ám még a vezető által felügyelt vezetési funkció teszi majd élvezetesebbé a monoton vezetést autópályán, a közlekedési dugókban és parkoláskor.

2020-tól a hands off, majd az eyes off funkciók belépésével a jármű teljes egészében önvezetővé válik.

A Roland-Garros sportlétesítményben is ki lehet próbálni egy PEUGEOT 3008 modellt, amely VR sisakok segítségével teszi lehetővé, hogy az érdeklődők kipróbálják a vezetéstámogató rendszereket.

Az autózás új fogalma és folyamatos online kapcsolat menet közben: gyors és hatékony szolgáltatás

A Peugeot, valamint a PSA Csoport és az OCEAN (az Orange leányvállalata) közös mobilitási márkája, a Free2Move azzal a céllal fogott össze, hogy a Roland-Garros tornára innovatív és valós idejű mobilitási megoldásokat dolgozzanak ki az utasok szállítására. A GéoMissions applikációnak köszönhetően a flottakezelő a gyűjtőponthoz legközelebb tartózkodó sofőrrel lép kapcsolatba. A menetrendet valós időben elküldik a sofőrnek, aki pontos információkat kap a találkozóhelyről. Az utast szintén értesítik a jármű érkezéséről.

A több évtizedes együttműködés történetében most először azt is lehetővé teszi a gyártó kísérleti jelleggel a Peugeot 3008, 5008 és Traveller modellekben, hogy az okostelefonon megjelenített, a szállításokkal kapcsolatos információkat a sofőr az autó navigációs képernyőjére vetítse, és ennek köszönhetően maximális biztonsággal végezze a fuvarokat. A Wi-Fi szintén elérhető a flotta összes járművében.

Peugeot Roland-Garros speciális sorozat

A 1989-ben megjelent, első speciális «Roland-Garros» széria óta mindig a tenisztorna saját logójával látják el az Európában, Chilében, Brazíliában, Uruguayban és Algériában forgalmazott speciális sorozatokat.
Idén a PEUGEOT 108 TOP!, valamint a 208 Roland Garros modelleket állítja ki a márka.

A tenisz világából merített új arculat

A Peugeot a 2017-es Roland-Garros alkalmából mutatja be a márka új nagyköveteinek csapatát.

A ma és a holnap bajnokai, Alexander Zverev, David Goffin, Lucas Pouille, valamint Pablo Carreño Busta, David Ferrer és Juan Martin Del Potro mellett a brazil Gustavo Kuerten is részt vesz a kommunikációs kampányban, amelyben a márka bemutatja a «Next Generation, New Sensations» jelmondatra és a tenisz világára épített új arculatát.

Hazai utakon az új, teljesen elektromos Ford Focus Electric

Az 5 ajtós Ford Focus, amelynek akkumulátora a gyorstöltő technológiával nem több, mint 30 perc alatt tölthető fel nulláról akár 80 százalékos szintre, az elődmodellnél közel 50 százalékkal több energiát tárolva egyetlen feltöltéssel 225 kilométert tesz meg.

Az új generációs Focus Electricet egy 145 LE (107 kW) teljesítményű elektromotor és egy 33,5 kW teljesítményű akkumulátor hajtja. Az akkumulátor és az elektromotor folyadékhűtésű és folyadékfűtésű, mely tovább javítja a Focus Electric energiahatékonyságát, és meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát.

„Az autósok most már annyi idő alatt is feltölthetik az új Ford Focus Electric modellt, amennyi egy kávé és egy sütemény kényelmes elfogyasztásához kell” – mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: „Az új gyorstöltő funkciónak és a fejlettebb akkumulátornak köszönhetően a Focus Electric olyan nulla károsanyag-kibocsátású családi autóvá vált, amelynek hatótávolsága és használati értéke valós körülmények közt is figyelemre méltó.”

A Focus Electricet az autósok egy CCS (Combined Charging System) szabványú gyorstöltővel csatlakoztathatják az európai úthálózat mellett, illetve a szervizállomásokon és pihenőhelyeken telepített egyenáramú gyorstöltő pontokra, ahol mindössze 30 perc alatt 80 százalékos szintre tölthetik fel autójuk akkumulátorát.

Ha ugyanezt a csatlakozót egy 32 amperes.váltóáramú háztartási konnektorba dugják be, a Focus Electric 225 kilométeres hatótávolságához szükséges energia betöltése 5 óráig tart, ám már 3-4 órányi töltéssel is 150 kilométerre elegendő áramot ‘tankolhatnak’. A felmérések szerint az emberek 90 százaléka 100 kilométernél kevesebbet autózik naponta, és az autókkal megtett távolság napi átlaga mindössze 45 km.

A vadonatúj Focus Electric az egyike annak a 13 új elektromos modelleknek, melyet a Ford a következő öt év során 4,5 milliárd dollár befektetéssel tervez bemutatni világszerte, köztük olyan modelleket, a F-150 Hybrid, a Mustang Hybrid, a Transit Custom plug-in hybrid, önvezető hibrideket és egy tisztán elektromos hajtású, kisméretű SUV-t, amelynek hatótávolsága legalább 480 kilométer lesz.

A Ford élen jár azokban a fejlesztésekben, amelyeknek célja elektromos hajtási technológiák kidolgozása, valamint a hibridek, plug-in hibridek és tisztán elektromos hajtású járművek akkumulátorainak és elektromotorjainak költségcsökkentése. A vállalat immár olyan járművekre koncentrál, amelyek nagyobb teljesítményt kínálnak – mint például az F-150 pickup, amely komoly vontatási és szállítási kapacitása mellett akár áramtermelő generátorként is használható –, s a vállalat arra számít, hogy a következő évtizedben ugrásszerűen nő majd a hibridek, plug-in hibridek és tisztán elektromos hajtású járművek értékesítése.

A Ford előrejelzései szerint a hibrid, plug-in hybrid és tisztán elektromos hajtású járművek globális kínálata a következő tizenöt év leforgása alatt meghaladja majd a benzinmotoros autókét.

A Ford a magyar vásárlók számára azonban demonstrálni is szeretné, hogy ez a jármű okos döntés, és az elektromos autóké a jövő, ezért a vadonatúj Focus Electricet is elindítja a 100%-ban villanyautók számára rendezett, Európán átívelő eTourEurope 2017 rallyversenyen.

Az új Ford Focus Electric volánja mögött Katona Mátyás, az Autonavigator.hu főszerkesztője mintegy 10 nap alatt több mint 5000 kilométert tesz majd meg az eTourEurope 2017 9 országot érintő, és az európai elektromos autózást népszerűsítő versenyen, illetve annak müncheni startpontjáig.Az E-TourEurope elektromos járművek versenyét immár a negyedik alkalommal rendezik meg. Idén is számos résztvevő méri össze a tisztán elektromos járművek menettulajdonságait és fedezik fel Európa útjait egy villanyautó volánja mögött. A Ford csapata a verseny során szeretné bizonyítani, hogy ma már az elektromos autózás nem pusztán a nagyvárosokra korlátozott közlekedési forma, és hogy költséghatékonyan, biztonságosan és környezetkímélő módon nagyobb – a mostani verseny esetében napi 400 kilométeres – távolságok is megtehetők.

A TEAM Ford az útról Facebook bejegyzésekben és az autonavigator.hu cikksorozatában is beszámol, hiszen a villanyautózás jelenét, a valóságot szeretnék megmutatni, így a csapat tagjai szeretnék edukálni az embereket a villanyautózás kihívásairól és lehetőségeiről, ugyanakkor felhívni a figyelmet arra is, hogy a villanyautók elterjedéséhez több töltőpontra és gyorstöltési lehetőségre van szükség nemcsak Európa-szerte, de hazánkban is. A Ford elkötelezett az e-mobilitás terén, így néhány hónappal ezelőtt, más autógyártókkal közösen aláírt egy együttműködési megállapodást, amelynek értelmében a legfejlettebb töltőállomás-hálózatot építik ki Európában. Már a kezdeti célkitűzés is 400 ultra-gyors töltőpont létesítése a régióban.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Ford az USA-ban és Európában egyaránt teszteli a vezeték nélküli töltés technológiáját; a parkolóhelyek alá beépített berendezéseknek köszönhetően sosem fordulhatna elő, hogy az autósok megfeledkeznek járművük feltöltéséről. A vezeték nélküli töltés még azok számára is hosszabb elektromos hatótávolságot biztosítana, akik csupán rövid időre parkolnak le” – zárta gondolatait Szamosi Viktor.

Euro NCAP: 5 csillagot szerzett a Škoda Kodiaq

A legmagasabb fokú biztonsági értékelést érte el a Škoda Kodiaq. Az Európai Új Autó Értékelő Program (Euro NCAP) a cseh gyártó nagyméretű szabadidő-autójának a legmagasabb, ötcsillagos értékelést adta, ezzel tanúsítva, hogy a Škoda Kodiaq optimális védelmet nyújt minden utasának.

Az Euro NCAP teszt során egyaránt vizsgálják a felnőtt és gyermek utasok, valamint a gyalogosok védelmét, továbbá a biztonságot támogató asszisztensrendszerek működését. Más Škoda modellek, így az Octavia, Fabia, Rapid, Citigo, Yeti és Superb után a Kodiaq már a patinás cseh gyártó hetedik autója, amely a legjobb biztonsági osztályzatot kapja. Az öt csillag a Škoda által kifejlesztett magas szintű biztonsági rendszerek elismerése.

“Az Euro NCAP az egyik legszigorúbb biztonsági teszt. Éppen ezért nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a legjobb eredményt értük el a teszt során” – fogalmazott Christian Strube, a Škoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. “A Škoda Kodiaq innovatív technikák és okos megoldások hosszú sorát vonultatja fel. Növeltük a passzív biztonságot, még úgy is, hogy az autó formája már önmagában is nagyban hozzájárul a biztonsághoz. Emellett kiterjesztettük a fejlett asszisztensrendszerek körét, hogy a balesetek még nagyobb mértékben elkerülhetők legyenek.”

Az Euro NCAP kiváló, 92 százalékos értékelést adott a felnőtt utasok biztonságára. A fallal történő oldalütközés esetére pedig maximális pontszámot kapott a Škoda Kodiaq, megvédve a test minden sérülékeny pontját az adott körülmények között. Méltatták emellett a nyaki gerinccsigolyák védelmét egy hátulról ütközés esetén. Az Euro NCAP külön kiemelte a szériafelszereléshez tartozó vészfékrendszer kiváló működését, ami a városi forgalomra jellemző kis sebességek mellett is remekül teljesít, de sztrádatempónál is megelőz szinte minden ütközést. Az utasai védelme mellett a Škoda Kodiaq a gyalogosokra is vigyáz. Az Euro NCAP maximális pontszámot adott a gyalogosok lábának védelmére a lökhárítók esetében. A medencecsont védelme szintén jó értékelést kapott, továbbá a gyalogos fejét is jó vagy megfelelő biztonságban találták.

A Škoda Kodiaq biztonsági berendezései semmilyen kívánnivalót nem hagynak maguk után. Az autó kivételesen merev karosszériája és akár kilenc légzsákja baleset esetén kiváló védelmet nyújt. A két első ülés előtt nyíló légzsákokat oldallégzsákok és függönylégzsákok egészítik ki, a sofőrt emellett térdlégzsák is védi, és a hátsó ülések mellett is oldallégzsákokat helyeztek el. Ezeken felül az alapfelszereltség része az összes ülés hárompontos biztonsági öve, amelyeket feszítővel láttak el, valamint a hátsó üléseken az ISOFIX rendszer a gyerekülések csatlakoztatásához. További biztonsági funkció a vészvillogó automata bekapcsolása vészfékezés során, automata ajtónyitás, vészvillogó kapcsolás és az üzemanyag-ellátás megszakítása ütközés esetén. Ha az ütközés már elkerülhetetlen, a proaktív utasvédelmi rendszer (Crew Protect Assist) lezárja az ablakokat és a napfénytetőt, továbbá megfeszíti az első ülések biztonsági öveit. A baleset után pedig a másodlagos ütközés védelem (Multi-Collision Brake) megakadályozza, hogy az autó ellenőrizetlenül gördüljön tovább.

Mindezek mellett a Škoda Kodiaq-ot számos kamerával, radar- és szenzor alapú rendszerrel látták el. A Front Assist része a városi vészfék funkció és a gyalogosmonitor, ami a gázolásos baleseteket segít megelőzni. Az Area View rendszer négy kamerája pedig megmutatja, mi történik a szabadidő-autó közvetlen környezetében. A tolatás asszisztens (Manoeuvre Assist) és a kiállás asszisztens (Rear Traffic Alert) rendszerek korlátozott látási viszonyok mellett nyújtanak segítséget, és figyelmeztetnek a rejtett veszélyforrásokra.

Az olyan funkciókkal, mint az adaptív tempomat, a sávtartást segítő, a holttér figyelő, a vészhelyzet-asszisztens, a közlekedési torlódás asszisztens és a közlekedési táblák kameraalapú kijelzése, a Škoda további fontos eszközökkel javítja a biztonságot. A fáradtságérzékelő funkció sem kivétel, ez a rendszer elemzi folyamatosan a sofőr viselkedését, és figyelmeztet, ha a fáradtság jeleit érzékeli rajta.

Az Euro NCAP az európai közlekedési minisztériumok, autóklubok és biztosítási társulások szövetsége. Törésteszteket végeznek az új autómodelleken, majd az elérhető biztonsági rendszerek alapján értékelik az autók biztonságosságát. Az Euro NCAP szövetséget 1997-ben alapították. Eleinte a szervezet csupán törésteszteket végzett, ma már az aktív biztonsági rendszerek teljesítménye is beleszámít az összesített értékelésbe.

A Ford Chip Ganassi Racing kész megvédeni Le Mans bajnoki címét

2016-ban a Ford új autóval és új csapattal vágott neki egy új feladatnak: újra győzelmet aratni Le Mans-ban, pontosan 50 évvel azután, hogy a Ford GT versenyautók hármas befutóval minden dobogós helyet meghódítottak az 1966-os futamon.

A csapat végül történelmi jelentőségű diadalt aratott, s azóta még erősebbé vált, számos versenyt nyerve a világ különböző pályáin, és eredményesen szerepelve a FIA Hosszútávú Világbajnokságon és a WeatherTech SportsCar Bajnokságon.

Alig 10 nap múlva a Ford Chip Ganassi Racing csapat négy Ford GT versenygépe rajthoz áll majd a Circuit de la Sarthe aszfaltján a 2017-es Le Mans 24 órás futamon, hogy megvédjék tavalyi győzelmüket, ami a 68-as rajtszámú Ford GT-hez kötődik.

“A Ford GT testesíti meg a Ford tudásának legjavát, és azt a szűnni nem akaró törekvésünket, hogy mindig kiválót alkossunk” – nyilatkozta Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke. “Az, hogy tavaly visszatértünk Le Mans-ba, ahonnan a GTE Pro géposztály aranyérmével távoztunk, világszerte büszkeséggel töltötte el munkatársainkat, és látványosan bebizonyította, hogy a közös erőfeszítés lenyűgöző eredményt hozhat. Most újra izgatottan várjuk a következő futamot, és azt, hogy képesek leszünk-e megvédeni a címünket.”

A 2017-es futam is jubileuminak számít, hiszen 50 évvel ezelőtt szerezte meg Dan Gurney (US) és AJ Foyt (US) a második győzelmet abban a négy éven át tartó sorozatban, amikor a Fordok uralták a világ legnagyobb motorsport-sorozatát.

“Tavaly újra felhelyeztük a Ford nevét a GT hosszútávú versenyek térképére, a Le Mans-i győzelem pedig hatalmas dicsőséget jelentett a márka számára, akárcsak partnereink és rajongóink számára” – mondta el Raj Nair, a Ford Motor Company észak-amerikai tevékenységeit irányító ügyvezető alelnök és elnök. “Idén pedig megvédjük a címünket – még akkor is, ha tudjuk, hogy Le Mans-ban nyerni milyen kemény munkát és elkötelezettséget jelent. Tudom, hogy a Ford Performance csapat kész szembenézni ezzel a kihívással, és már alig várjuk, hogy ismét ringbe szálljunk ebben a hihetetlenül izgalmas küzdelemben.”

“Mind a négy autónk legénysége arra készül, hogy megvédi a tavaly megszerzett címet“ – mondta Chip Ganassi csapatfőnök. “Mindig jó érzés úgy versenyezni, hogy tudjuk, négy komoly esélyünk is van arra, hogy győzzünk egy ilyen történelmi jelentőségű rendezvényen, mint a Le Mans 24 órás futam. 2016-ban fantasztikus évadot zártunk a Ford GT-vel, és szerintünk a 2017-es év még jobb lesz.”

“A 2017-es Balance of Performance (a szorosabb verseny érdekében bevezetett teljesítménykorlátozás) szabályai szerint elvégzett tesztek után nem kétséges, hogy a futam előtt még rengeteg feladat vár ránk” – vélekedett Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. „A tavalyi év történelmi győzelmet hozott – és minden eddiginél szorosabb küzdelmet. Reméljük, hogy az idei évadban is ilyen élvezetes lesz a küzdelem, és hogy ugyanolyan teljesítményt nyújtunk majd, mint amivel tavaly elkápráztattuk rajongóinkat.”

Le Mans: Bourdais kimarad, Kanaan színre lép

A Le Mans-i puzzle egyetlen hiányzó darabja Sébastien Bourdais lesz, aki éppen lábadozik, miután balesetet szenvedett az Indianapolis 500 időmérő edzésén. Ez kellemetlen a csapat számára, annál is inkább, mert Bourdais volt az, aki tavaly a győztes 68-as rajtszámú géppel autózott. Helyette az INDYCAR sztárja, Tony Kanaan (BRA) küzd majd vállvetve Joey Handdel (US) és Dirk Müllerrel (GER), hogy újra megszerezzék az aranyérmet.

“Kétségtelen, hogy ez a futam nem lesz ugyanolyan Seb nélkül” – mondta Hand. “De a csapat erős, és készen állunk. Minden nap edzettem, hogy bírjam a versennyel járó fizikai terhelést, és hogy mindvégig a legjobb formámban autózhassak. Persze Le Mans mentálisan is komoly kihívást jelent, de a családom szilárdan támogat, ami hatalmas segítséget jelent. Szerintem ha az ember minden mást jól kezel fejben, akkor a futam idején is helyén lesz az esze. Szerencsére elég időnk jutott edzeni a Ford Performance szimulátorán. Ha győzni akarunk, nem hibázhatunk, ezért biztos akarok lenni abban, hogy hibátlanul felkészülünk.”

A 69-es autó legénységében továbbra is Ryan Briscoe (AUS), Richard Westbrook (GB) és az Indianapolis 500 éllovasa, Scott Dixon (NZ) szerepel. Tavaly dobogós helyet szereztek, s így kóstolót kaptak abból, mit jelent a győzelem Le Mans-ban.

“Már alig várom, hogy újra rajthoz álljunk” – mondta Briscoe. “Tavaly lenyűgöző élményt jelentett, hogy részesei lehettünk a Ford nagy visszatérésének. Remélem, idén újra a győzelemért küzdhetünk. Életre szóló élmény volt, hogy tavaly felállhattam a dobogóra, és láthattam az engem ünneplő tömeget. Le Mans tényleg káprázatos, hiszen a világ minden tájáról érkeznek a versenytársak – megannyi ország és kultúra képviselői, ugyanazzal a célkitűzéssel.”

A 66-os rajtszámú Ford GT-vel Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (US) versenyez majd; tavaly a negyedik helyen végeztek, mert a törött rajtszámvilágítás miatt a rendezők boxkiállásra küldték az autót. Ennek ellenére is csupán egyetlen kör hátránnyal értek célba a győztesek mögött, és most motiváltabbak, mint valaha.

“Az a büntetés egy jó eredményünkbe került” – emlékezett vissza Mücke. “A Ford Chip Ganassi csapat szerencsére így is remek eredménnyel zárta a futamot, az pedig mindannyiunk számára hatalmas élményt jelentett, hogy részesei lehettünk a Ford visszatérésének Le Mans-ban. Olyan hely ez, ahol tökéletesen kell versenyezni, ha az ember győzni akar – márpedig az idei világbajnokságon nagyon sokat jelentenek a Le Mans-ban szerzett dupla pontok. 24 órányi kemény küzdelem, aminek az utolsó percéig nem hibázhatunk… lehetetlen megjósolni, ki nyer ezen a helyen. Tavaly éppen a Toyota példáján láthattuk, hogy még az utolsó körben is minden megváltozhat.”

A tavalyi futam balszerencsésen alakult a 67-es rajtszámú Ford GT számára, mivel közvetlenül a start előtt váltóproblémák adódtak. Idén Andy Priaulx (GB), Harry Tincknell (GB) és Pipo Derani (BRA) mindenképpen az élbolyban akarnak küzdeni.

“Tavaly a negyedik rajthelyet szereztük meg, és nagyon bizakodóak voltunk, hiszen a versenystratégiánk remek volt, és a tempónk is jónak tűnt” – mondta Tincknell. “Sajnos a váltó már akkor elromlott, amikor a rajtrács felé gurultunk, úgyhogy vissza kellett térni a boxba, ami 40 percnyi késedelmet jelentett. Ezzel oda is lett az esély a jó helyezésre, így az a futam inkább csak a tapasztalatszerzést és az adatgyűjtést szolgálta. Gyorsak voltunk és sokat tanultunk – idén pedig ennek minden eredményét kamatoztatni tudjuk majd. Le Mans a világ legnagyobb autóversenye, és az itt kapott dupla pontok hihetetlenül fontosak. Természetesen a győzelem a célunk, és az, hogy a miénk legyen a legtöbb pontot begyűjtő WEC-autó.

A Ford GT pilótáinak rajtjai Le Mans-ban:

Stefan Mücke -– 10 alkalom (2007-2016)
Olivier Pla -– 9 alkalom (2008-2016)
Richard Westbrook -– 6 alkalom (2010-2014, 2016)
Dirk Müller -– 5 alkalom (1999-2000, 2010-2011, 2016)
Andy Priaulx -– 3 alkalom (2010-2011, 2016)
Harry Tincknell -– 3 alkalom (2014-2016)
Ryan Briscoe -– 3 alkalom (2013, 2015-2016)
Joey Hand –- 2 alkalom (2011, 2016)
Pipo Derani –- 2 alkalom (2015-2016)
Scott Dixon –- 1 alkalom (2016)
Billy Johnson -– 1 alkalom (2016)
Tony Kanaan – újon Le Mans-ban

Melyik Ford GT melyik?

A négy Ford GT ugyanazzal a piros-fehér-kék festéssel lép pályára Le Mans-ban. Hogy a kommentátorok és a nézők mégis könnyen megkülönböztethessék őket egymástól, mindegyik autón eltérő színű lesz a szélvédő árnyékoló sávja, a külső tükörház és a szélvédő középső része alatti LED fényforrás:
#66 ZÖLD
#67 KÉK
#68 PIROS
#69 SÁRGA
Idén újdonságnak számít – és különösen éjszaka érvényesül majd –, hogy a külső tükörházakat fluoreszkáló festékkel vonták be, így az egyes autók mindig könnyen felismerhetők lesznek; ráadásul ez a megoldás nem jár többletsúllyal.

Tudta?

1967-es győzelmi mámorában Dan Gurney úgy döntött, hogy a dobogón átnyújtott pezsgőt kinyitja és szétspricceli – és ezzel olyan hagyományt teremtett, ami világszerte mindmáig él.
Bruce McLaren volt az, aki 1966-ban ezt mondta Chris Amonnak: “Told neki ezerrel!”.
A Ford eredményei Le Mans-ban a ’60-as években
1966
1. Bruce McLaren (NZ) / Chris Amon (NZ)
2. Ken Miles (GB) / Denis Hulme (NZ)
3. Ronnie Bucknum (US) / Dick Hutcherson (US)
1967
1. Dan Gurney (US) / AJ Foyt (US)
1968
1. Pedro Rodriguez (MEX) / Lucien Bianchi (BEL)
1969
1. Jacky Ickx (BEL) / Jackie Oliver (GB)
3. David Hobbs (GB) / Mike Hailwood (GB)

A Toyota lett ismét a világ vezető autógyártója

Jóllehet a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert, és a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, amely évek óta vezette az autóipari értékesítéseket, tavaly év végén néhány hónapra minimális lemaradással a második helyre szorult, a japán gyártó immáron ismét vezeti a világszintű eladásokat – áll a magyarországi importőr sajtóközleményében.

Idén január és április között az immáron 20 éve környezetbarát hibrid modelljeivel hódító Toyota, és luxusmárkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus együttesen eladásait 7,8%-al növelve világszerte összesen 3.526.343 új autót értékesített, amivel visszaszerezte tavaly év végén elveszített, korábban éveken át őrzött vezető pozícióját. Így a Toyota, amely évek óta az egyetlen autógyártó, amelynek három modellje is szerepel a világ tíz legnépszerűbb autója között (az Európában nem forgalmazott Camry, a hibrid meghajtása révén idehaza is rekordokat döntögető RAV4 és az örök kedvenc, világelső Corolla), és a Hilux révén a világ legnépszerűbb pickupját is jegyzi, a várakozások szerint 10,58 milliós értékesítéssel zárhatja az évet (szemben az eredeti, 10,2 milliós céllal), ami a vállalat fennállásának legjobb eredménye lehet.

A modelljeinek legendás megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről és alacsony fenntartási költségeiről ismert, újabban azonban látványos, trendi dizájnjával is hódító japán autógyártó elképesztő világszintű sikerének titka kétségtelenül a húsz éve általa kifejlesztett és világhódító útjára indult hibrid technológia. Az elmúlt húsz évben a Toyota és a Lexus mintegy 10,5 millió hibrid autót értékesített világszerte, és miközben az első 1 millió hibrid modell eladásához 10 év kellett, addig az utolsó 1 millió már kevesebb, mint 1 év alatt talált gazdára, a hibrid értékesítések növekedésének üteme pedig folyamatosan növekszik. Ezt az organikus növekedést érezhetően tovább gyorsítja, hogy a magán és flottavásárlók Európa-szerte, így hazánkban is kezdenek elfordulni a dízel meghajtástól, részben a dízel-botrány, részben pedig a technológia számos európai nagyvárosból tervezett kitiltása okán.

Ez ugyanis nem csupán kevéssé praktikussá teszi a dízel autók használatát, de a dízel modellek használtautóként történő értékesítésekor várható maradványérték, azaz becsült eladási ár kalkulációját is bizonytalanná teszi. Ráadásul mára egy hibrid autó ára nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, miközben mellette szól az alacsonyabb fogyasztás, illetve az, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Ez természetesen egyértelmű hatással van arra is, hogy a Toyota és Lexus rendszeresen az első két helyen végez a legolcsóbban szervízelhető márkák listáján. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzembentartási költsége messze elmarad a dízelekétől, ami már önmagában forintosítható előnyt jelent a hibrid meghatjás mellett döntő magán és flottafelhasználók számára.

A hibridek iránti kereslet szárnyalásának eredményeként a Toyota és Lexus várhatóan már jóval korábban elérheti az eredetileg 2020-ra kitűzött célt, miszerint a vállalat világszintű értékesítéseiből 50%-ot tegyenek ki a hibrid modellek.

„Jóllehet a világ leginnovatívabb autómárkáinak tartott Toyota és a Lexus megközelítése szerint a világelsőség nem cél, hanem az ügyfelek igényeit legmagasabb szinten kiszolgáló, jövőbemutató technológiáik révén azoknak elébe menő autók gyártásának, és a hozzájuk kapcsolódó kimagasló szolgáltatások biztosításának következménye, örömmel látjuk, hogy erőfeszítéseink gyümölcseként ismét a Toyota a világ vezető autógyártója” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A Toyota világelsőségéhez nagymértékben hozzájáruló hibrid technológia sikere egyébiránt hazánkban is elképesztően látványos eredményeket hozott a Toyota és Lexus márkák számára. Köszönhetően annak, hogy az elmúlt három évben négyszeresére bővült, és továbbra hasonló ütemben növekvő magyarországi hibrid piacon a Toyota és a Lexus domináns szerepet tölt be (az idei év első negyedévében együttesen annak 86,5%-át tették ki), a magyarországi személyautó és haszongépjármű piac legdinamikusabban növekvő márkái között szerepelnek. Az idén január és május között a mindössze 15%-al bővülő hazai piacon ugyanis a Toyota 58,3%-al, míg a Lexus 126,3%-al növelte értékesítéseit. Tették mindezt úgy, hogy a Toyota eladásaiban mintegy 30%, a Lexus esetében pedig 98% volt a környezetbarát hibrid modellek aránya” – teszi hozzá a szakember.

Rangos elimerés a Volvo biztonsági szakembereinek

A Volvo, mely önmagában is egyet jelent a fejlett biztonsági rendszerekkel, újfent elismerésben részesült a közlekedésbiztonság javítását, a súlyos és halálos kimenetelű balesetek számának csökkentését célzó erőfeszítéseiért; ezúttal az Amerikai Egyesült Államok nemzeti közlekedésbiztonsági intézete (NHTSA) részéről.

A globális autóipar egyik legfejlettebb tesztlétesítményében, a Volvo Cars biztonsági központban dolgozó Per Lenhoff igazgatót és Magdalena Lindman közlekedésbiztonsági adatelemzési szakértőt az NHTSA elismerésben részesítette a fokozott közlekedésbiztonságért tett erőfeszítéseikért. A szakemberek az évek során a legkülönfélébb rendszerek – például az útelhagyás esetén működésbe lépő utasvédelmi rendszer – fejlesztésében vettek részt, melynek során valós és CAD (számítógéppel támogatott fejlesztés) tesztmódszereket alkalmazva rögzítették és szimulálták az ütközéseket.

A mindenekelőtt valós biztonsági problémákra megoldást kereső Magdalena Lindman és Per Lenhoff nagymértékben hozzájárultak a Volvo Cars legújabb modelljeinek, köztük az új XC60 szabadidőjárműnek a kiemelkedő biztonsági színvonalához. Az új XC60 az egyik leggazdagabb vezetőtámogató és kormányzást segítő alapfelszereltséggel rendelkező járműként lépett a piacra.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy munkánkat ily módon ismerték el” – mondta Magdalena Lindman, a Volvo Cars biztonsági központ műszaki szakértője, közlekedésbiztonsági adatelemző. „Küldetésünk, hogy útjainkat mindenki számára biztonságosabbá tegyük. Pontosan ezért fektetünk olyan nagy hangsúlyt a valós adatok megismerésére és értelmezésére. A Volvo Cars fejlesztői nem csupán az utasbiztonsági tesztek teljesítésére törekszenek: autóinkat úgy építjük, hogy azok életeket mentsenek. Mindig is ez volt számunkra a kiindulási pont.”

Lindman és Lenhoff személyében újabb tagokkal bővült a Volvo biztonságtechnikai mérnökeinek azon exkluzív társasága, akik az évek során a forradalmi biztonsági fejlesztésekkel végzett munkájuk elismeréseként ebben a díjban részesültek.

„Rendkívüli öröm számunkra, hogy az NHTSA elismerte Magdalena és Per kiemelkedő teljesítményét. A Volvo Cars egyik alapköve, hogy védelmezzük az embereket, megértsük igényeiket, és jobbá tegyük életüket. Következetesen törekszünk a valós életben felmerülő biztonsági problémák megoldására, és ez az évek során egyértelműen számtalan ember életére volt pozitív hatással. Célkitűzésünk, hogy 2020-ra nullára csökkentsük az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának alelnöke.

A Volvo Cars biztonságtechnikai szemléletének köszönhetően egyedülálló szerepet tölt be az autóiparban. 1970 óta a svéd márka több ezer valós baleset adatait gyűjtötte össze, hogy azokat kielemezve pontosabban megérthesse, és ezáltal hatékonyabban kielégíthesse a valós biztonsági szükségleteket. A biztonsági jövőkép és a valós biztonság részei a Volvo Cars ’Omtanke’ fenntarthatósági programjának.

A Magyar Suzuki a Judo Világbajnokság névadó főszponzora

Ünnepélyes sajtóeseményen jelentette be dr. Tóth László, a Magyar Judo Szövetség elnöke, hogy az idei Judo Világbajnokságot főszponzorként a Magyar Suzuki Zrt. támogatja.

A sportág első budapesti világbajnokságát augusztus 28-ától szeptember 3-áig rendezik meg a Papp László Budapest Sportarénában. A szponzorációs támogatás részeként a Magyar Suzuki vezérigazgatója, Yoshinobu Abe 7 darab Suzuki gépkocsit adott át ünnepélyesen a sportolóknak, ezzel is segítve felkészülésüket a játékokra.

A kampánynyitó sajtóeseményen jelen volt Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója, Záhonyi Tamás, a Nemzetközi Judo Szövetség marketingvezetője, Dr. Kovács Antal, a Magyar Judo Szövetség alelnöke, valamint a világbajnokság leendő magyar főszereplői és felkészítő edzőik. A sajtótájékoztatót múlt héten a látványos Judo for the World! (Judo a világnak!) elnevezésű flashmob akció előzte meg: június 1-jén csütörtökön a Hősök terén 1000 judós 2017 postagalamb segítségével 2017 üzenetet indított el az ország számos pontjára és határainkon túlra.

„A névadó szponzori cím megtiszteltetés, ugyanakkor nagy felelősség is, amit a Magyar Suzuki lelkesen vállal fel. Cégfilozófiánk és -kultúránk sokban egyezik azzal, amit a judo képvisel: folytonos tanulás, koncentráció, felkészültég, kitartás és a verseny során mutatott őszinteség. A képzeletbeli tatamira lépve, többek között ez teszi a Magyar Suzukit is a legsikeresebb hazai autógyárrá. Bízom benne, hogy az átadott 7 darab Suzuki modellel is hozzájárulhatunk majd a válogatott judosok sikeres felkészüléséhez a világbajnokságra és az egyéb megmérettetésekre” – mondta Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a sajtóeseményen.

Egymillió dolláros pénzdíj a legjobbaknak

Ahogyan azt a világbajnokság tavaly októberi sajtótájékoztatóján Marius L. Vizer bejelentette: egymillió dolláros összdíjazás vár a budapesti verseny legjobbjaira. Mindez a nevezések számán is tükröződik, szinte bizonyos, hogy a magyarországi esemény túlszárnyalja a legutóbbi, asztanai világbajnokság indulói létszámát: a 2015-ös világbajnokságon 120 ország 729 judósa lépett tatamira.

Magyar csapathirdetés

Remekül szerepelnek a magyar judósok az év kiemelt nemzetközi versenyein, legutóbb, a jekatyeringurgi Grand Slam-tornán például egy arany-, két ezüst- és egy bronzérem volt a mieink mérlege. Bár a világbajnoki csapat gerince már kialakult, a hivatalos csapathirdetésre csak a hónap utolsó nagy nemzetközi versenye, a kínai Grand Prix eredményeinek ismeretében kerül majd sor. Minden ország nemenként kilenc-kilenc főt nevezhet az egyéni küzdelmekre, a rendező magyar csapat teljes létszámmal indul majd a küzdelmekben.

Erős csapattal jönnek a japánok

A riói olimpia három aranyérmese – Ono Sohej, Baker Masu és Tacsimoto Haruka – különböző okok miatt kihagyja az idei vb-t, a Budapestre utazó fiatal japán csapatban így is lesz öt világbajnok, hét vb- és öt olimpiai érem: Takato Naohisza, Haga Rionoszuke, Kondo Ami és Nagasze Takanori olimpiai bronzérmes és világbajnok, Umeki Mami világbajnok, Haraszava Hiszajosi pedig olimpiai ezüstérmes a sportág őshazájából érkező együttesben.

Német szektor lesz a sportarénában

A Broadway Jegyirodában és az interneten már megvásárolhatóak a belépők az augusztus 28-án kezdődő budapesti Judo Világbajnokságra. Az esemény iránti fokozott érdeklődést jelzi, hogy az egyes nemzeti szövetségek tömbökben vásárolják fel a jegyeket, a német küldöttség például a világbajnokság egész hetére egy teljes szektort bérelt saját szurkolóiknak.

Euro NCAP: a vadonatúj Nissan Micra megkapta az ötcsillagos minősítést

A vadonatúj Micra négycsillagos biztonsági minősítést kapott a Euro NCAP-tól, a további intelligens vezetéstámogató rendszerekkel is felszerelt változatok pedig ötcsillagos eredményt értek el.

Az új Micra tesztelése már az Euro NCAP új rendszerében történt, ahol az autó két felszereltségében eltérő változatát is tesztelik, és ezen típusok két külön eredményt kapnak.

Az alapfelszereltségnek számító biztonsági funkciókkal rendelkező új Nissan Micra négycsillagos eredményt ért el. Azonban a magasabb felszereltségi szintek biztonsági funkciót is tartalmazó változat már a maximálisan elérhető ötcsillagos minősítést kapta.
Az autó két változata által elért eredmények közötti különbséget a vezetéstámogató rendszerek eltérései okozzák.

Minden új Nissan Micra fel van szerelve Intelligens Vészfékezési Asszisztenssel (IEB), ez az intelligens vezetéstámogató technológia képes észlelni az elöl haladó lassító vagy megálló járműveket és automatikusan működteti a fékeket.

A sebességkülönbség függvényében képes elkerülni az ütközést vagy csökkenteni annak erősségét. E rendszernek köszönhetően a vezetéstámogató kategória eredménye – a felnőtt utasok védelme, gyermek utasok védelme és a gyalogosvédelem kategóriában elért eredményekkel együtt – elegendő volt a négycsillagos összesített értékelés megszerzéséhez.

Azonban az új Micrához elérhető Safety+ csomag is, mely a Tekna felszeretség része, míg más szinteken választható extra. Ebben a csomagban az IEB már gyalogosfelismerő rendszert is kap, illetve rendelkezésre áll az Intelligens sávelhagyás-jelzés és -megelőzés (ILI), mely most először érhető el a B-csapotthátú szegmensben.
Ha az ILI működésbe lép – például, ha az autó átlépi az út felezővonalát – a kormánykerék finoman rezegni kezd. Ekkor az autó fékjei – egymástól függetlenül, a szükséges irányváltásnak megfelelően – automatikusan működésbe lépnek, hogy finoman visszatereljék az autót a sávjába.

Abban a tesztben, ahol az Euro NCAP figyelembe vette ezt, a Safety+ csomag a legmagasabb értékelést kapta a vezetéstámogató rendszerek kategóriájában, és így az új Micra megkapta a legmagasabb, ötcsillagos minősítést.

Minden Micrához alapfelszereltség a hat légzsák, a biztonsági öv figyelmeztetés, illetve elől az állítható magasságú biztonsági övek. A gyermekek lehető legnagyobb védelme érdekében a Micra az első utasülésen is lehetővé teszi az ISOFIX rendszerű gyermekülések használatát.

A további biztonsági rendszerek között megtalálható a blokkolásgátló fékrendszer és a visszagurulás-gátló is. A jármű fel van szerelve sebességhatárolóval, automatikus vészvillogóval és keréknyomás ellenőrző rendszerrel.

Philippe Saillard, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős alelnöke a következőket mondta el a hír kapcsán: „A vadonatúj Micra alapváltozata kiváló, négycsillagos értékelést kapott, a további biztonsági rendszerekkel felszerelt változat a maximális öt csillagot kapta. Ez a lehető legjobb eredmény, és a Nissan Intelligens Mobilitás technológiái – melyek némelyike először érhető el a szegmensben – jelentik az autó sikerének kulcsát.”

Philippe Saillard még hozzátette: „Kifejező formaterve, felemelő utastere és magabiztos vezetési élménye mellett, most egy újabb nagyszerű érvünk van a vadonatúj Nissan Micra mellett.”

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK