Főoldal Blog Oldal: 325

Euro NCAP: öt csillag az új MINI Countryman-nek

A brit prémiumgyártó legnagyobb modellje minden forgalmi szituációban maximális utasbiztonságot garantál, amelyet az új autók vizsgálatát végző legnagyobb európai intézet legmagasabb értékelése is igazol.

A brit prémiummárka történetének eddigi legnagyobb modelljeként az új MINI Countryman a hatalmas utastérével, dinamikus menettulajdonságaival és sokoldalúságával kiváló egységet alkot, miközben a menetbiztonság területén elérhető legkiválóbb minősítés teljesítésével az utasok maximális védelméről is gondoskodik: a kompakt méretű egyéniség az új autók biztonságát vizsgáló Euro NCAP töréstesztjén öt csillagot kapott. A rendkívül szigorú felmérés kiváló eredménye igazolja, hogy a járatlan utak meghódítására tervezett, tágas négykerekű minden forgalmi szituációban kimagasló biztonságot garantál utasainak.

Az új autók biztonságát vizsgáló, teljes mértékben független Euro NCAP mindenre kiterjedő töréstesztjei világszerte balesetbiztonsági mérceként szolgálnak, az intézet egyre átfogóbb, időről időre szigorodó biztonsági szabványait pedig Európa összes országában elismerik. A törésteszteket végző szakemberek számos különböző forgalmi szituációt szimulálva térképezik fel a sorozatgyártásba kerülő új autók deformálódási- és erőhatás-elnyelő jellemzőit, az utascella szilárdságát, a vázszerkezet hatékonyságát és az utasok védelmét. A pontos értékelés megállapításához a Euro NCAP mindezeken felül az egyes modellek biztonsági koncepcióját és gyalogosvédelmi intézkedéseit is számításba veszi.

Az új MINI Countryman biztonságos utascellája frontális karambol, oldalirányú ütközés és oszlopba csapódás esetén is stabil védelmet garantál a brit prémiumgyártó ügyfeleinek. A Euro NCAP szakemberei megállapították, hogy baleset esetén az autó az utasok magasságától, testsúlyától és üléspozíciójától függetlenül kivételesen magas szintű utasbiztonságot kínál, és mint ilyen, a gyermekeknek is maximális védelmet biztosít. A biztonsági elemzők az új MINI Countryman fejtámláinak funkcióit is pozitívan értékelték, hiszen ráfutásos baleset esetén mind az öt ülésen tökéletes védelmet nyújtanak az ostorcsapás-szerű nyak-, illetve gerincsérülések ellen. A brit prémiumgyártó ráadásul az optimális gyalogosvédelem érdekében erőhatás-elnyelő első lökhárítóval és aktív motorháztetővel is felszereli eddigi legtágasabb modelljét: gyalogos- vagy kerékpáros-gázolás esetén a szélvédő alsó sarkaiban elhelyezett patronok segítségével automatikusan, a másodperc ezredrésze alatt megemelik a motorháztetőt, hogy ezzel is csökkentsék az elgázolt ember súlyos sérüléseinek kockázatát.

Az új MINI Countryman példaértékű utasbiztonságához az a kiforrott biztonsági koncepció is nagymértékben hozzájárul, amelyet a brit prémiumgyártó már az alapfelszereltség részeként modellpalettája mindegyik tagjába beépít. Az új MINI modellek komplex biztonsági koncepciójának alkotóelemei segítenek megelőzni a balesetek esetén előforduló sérüléseket, amennyire csak lehetséges, védik az utasokat az ütközések következményeitől és amilyen gyorsan csak lehet, aktiválják a gépkocsi intelligens segélyhívó berendezését.

A rendkívül sokrétű vázszerkezet és a precízen megtervezett gyűrődési zónák garantálják, hogy ütközés esetén az elemek elvezetik az erőhatásokat és távol tartják azokat az utascellától, hogy a lehető legjobban védjék a brit prémiumgyártó ügyfeleit. Az új MINI Countryman széleskörű alapfelszereltségének ráadásul már az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer is része. A gumiabroncsokba fújt levegő nyomását a brit prémiumgyártó mindegyik egyéniségében kerekenkénti gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer figyeli, ütközés esetén pedig az intelligens segélyhívó rendszer azonnal segélyhívást kezdeményez, miközben megadja a baleset pontos helyszínét és a sérülések becsült súlyosságát.

A Euro NCAP töréstesztjein elért maximális, ötcsillagos minősítésnek évekre visszanyúló hagyománya van a MINI-nél. Az új autók vizsgálatát végző legnagyobb európai intézet legmagasabb értékelését már az új MINI Countryman elődmodellje is elnyerte, az intézet biztonsági szabványai pedig azóta egyre szigorodtak és még tovább bővültek. A legsokoldalúbb MINI új modellgenerációjának ötcsillagos törésteszt-eredménye kiválóan példázza, hogy a brit prémiummárkára jellemző széleskörű technológiai fejlődés nem csupán az egyre intenzívebb vezetési élményben érhető tetten, de az egyre nagyobb utasbiztonság terén is visszaköszön.

Még élvezetesebb Ford Focus RS vezetési élmény

A Ford bemutatta a többszörösen díjnyertes Focus RS modellhez összeállított új Opciós Csomagot, amelynek mechanikus, részlegesen önzáró differenciálműve (LSD) még jobb tapadást és még lenyűgözőbb vezetési élményt kínál az izomautók rajongóinak.

A Focus RS Opciós Csomagban egyedi stíluselemek is találhatók, többek közt a modell jellegzetes Nitrous Blue fényezéséhez kínált látványos külső kiegészítők és a kéttónusú üléskárpitozás.

A Focus RS Opciós Csomag a legújabb ajánlat a Ford Performance-tól, amely legutóbb a 2017-es Genfi Autószalonon mutatta be legfrissebb modellválasztékát. A Ford nagy reményeket fűz a Ford Performance jelenlétéhez az európai piacokon, ezért létrehozta a Ford Performance európai igazgatói posztját, ahová Leo Roekst nevezte ki.

“Új Focus RS Opciós Csomagunk a lehetővé teszi, hogy az autósok a legjobb teljesítményt hozzák ki a modellből” – nyilatkozta Roeks. “Nem volt könnyű tovább javítani a Focus RS díjnyertes menetdinamikáját, de a Ford Performance mérnökei olyan hajtásláncot alkottak, amely a 350 lóerős EcoBoost motor erejének utolsó cseppjeit is kifacsarja.”

Még jobb tapadás

A Ford Performance mérnökei által kifejlesztett, és a világ számos helyszínén tesztelt Focus RS Opciós Csomag az első tengelyhez beépített Quaife LSD révén még magasabb szintre emeli az izomautó kategóriaelső tapadását és uralhatóságát.

A mechanikus LSD mérsékli a kisebb tapadású kerékhez eljutó forgatónyomatékot, és inkább a jobban tapadó abroncshoz irányítja a vonóerőt, így ellensúlyozva a kerekek kipörgését, ami ronthatná a gyorsulást és a stabilitást.

Az első kerekre jutó forgatónyomaték vezérlésével a Quaife LSD lehetővé teszi, hogy a vezető nagy terhelésnél még hatásosabban kiaknázza a 350 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motor erejét. A berendezés tökéletes összhangban működik a Focus RS alapáron kínált technológiáival: a Ford Performance Összkerékhajtással, ami mindig vezetési körülményeknek megfelelően változtatja az első/hátsó nyomatékelosztást; ennek meghatározásához a rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzoraiból. A rendszer a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja.

“Jó hír a legelszántabb teljesítményrajongók számára, hogy a Quaife LSD mechanikus tapadásjavításával ezentúl még magabiztosabban tarthatják a sebességet a versenypályák ívein, és még lendületesebben gyorsíthatnak ki a kanyarokból. Az új beállítás erős fékezés közben is jobb mechanikus stabilitást és irányíthatóságot biztosít, Drift üzemmódban pedig könnyebb lesz az erőcsúsztatás” – mondta el Roeks. “A Focus RS Opciós Csomag új értelmet ad ‘fun to drive’ filozófiánknak.”

A Focus RS Opciós Csomag is kínál kapcsolható üzemmódokat, köztük az iparágban elsőnek számító Drift üzemmódot és az optimális rajtot biztosító Startvezérlést. Az autó 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre.

Egyedi dizájn

A Focus RS Opciós Csomag merész és dinamikus stílusú egyedi részletmegoldásokat kínál a jellegzetes Nitrous Blue külső fényezéshez, többek közt matt fekete tetőt és külső tükörházakat. A hátsó tetőlégterelő is matt fekete fényezést kap, a spoiler oldalsó felületeit pedig kék RS emblémák díszítik.

Alapáron jár még a csomaghoz:

Tompa fényű, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa RS középelemmel – erősített és ütésálló kivitel
Brembo négydugattyús monoblokk féknyereg, különleges RS-kék fényezéssel és Brembo emblémával
Recaro kagylóülések exkluzív Nitrous Blue bőrbetétekkel

Idén is lesz Tekerd jobbra a Hankookkal

Az előző év sikerén felbuzdulva a Hankook 2017-ben is elindítja a Tekerd jobbra névre hallgató közösségi programját, melynek lényege, hogy a résztvevők 2017. június 10-e és augusztus 31-e között egy digitális sebességmérő segítségével kilométereket gyűjthetnek kerékpározás közben, legyen szó akár munkába járásról, akár hétvégi családi kirándulásról. A bringázás idén is jótékony céllal történik, a résztvevők ezúttal a Mosoly Alapítvány, illetve a Gyermekétkeztetési Alapítvány munkáját támogathatják a kilométer gyűjtéssel.

A Hankook a támogatást az összegyűjtött kilométereknek megfelelő arányban fogja szétosztani a két, gyermekek jólétét elősegítő alapítvány között. Minél többet tekernek össze a résztvevők, annál nagyobb lesz a támogatás összege. A cél idén is a 8 millió forintos támogatás elérése. Az akcióban bárki részt vehet, és egy előzetes regisztráció során maga döntheti el, hogy melyik szervezetet támogatja. A kilométergyűjtés a sebességmérő eszköz átvételétől számítva kezdődik.

A kezdeményezéshez a Hankook Tire Magyarország Kft. biztosítja a kerékpárokra szerelhető digitális sebességmérőket, összesen 200 darabot, amelyeket Dunaújvárosban és Budapesten is át lehet venni.

Átvételi helyszínek és időpontok:

Dunaújváros: 33. Bringatúra – Városháza tér, Hankook sátor, 2017. június 10. 7:30
Budapest: 2017. június 12-től (egyeztetést követően)

„Rendkívüli öröm számomra, hogy a tavalyi kezdeményezésünket hatalmas érdeklődés fogadta, így nem is volt kérdés, hogy idén is útjára indítjuk akciónkat. A Hankook vállalati kultúrájában kiemelt szerepet tölt be a társadalmi felelősségvállalás, de ugyanilyen lényegesnek tartjuk azt is, hogy ennek fontosságára mások figyelmét is felhívjuk. A Tekerd jobbra akciónkkal pedig egyúttal munkavállalóink egészséges életmódjához is hozzájárulhatunk, így ez a program jó példája azoknak az értékeknek, amelyeket képviselünk” – fogalmazott Hwang Seong Hak, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

„Nehéz belegondolni, milyen lehet, amikor egy gyermeket egy súlyos betegség hosszú időre kiszakít a gyerekkorból. Hónapokig, évekig kimarad a játékból, tanulásból, barátságból. Megváltozik a teste, szorong a rá váró kezelésektől és fájdalmaktól. Fél a haláltól. Gyerek, így szavakkal mindezt nem biztos, hogy képes elmondani. A mese és a művészet segítheti őt ebben. A 20 éves Mosoly Alapítvány mese- és művészetterápiái során a gyerekek a mese, a rajz, a zene, és a mozgás nyelvén üzennek fájdalmaikról, félelmeikről. Így képesek lesznek feldolgozni a betegségük okozta traumát, könnyebben viselik a kórházi kezeléseket, lélekben megerősödve vágnak neki a testi gyógyulás folyamatának. Az Alapítvány gyakran a beteg gyerek családtagjainak is segítséget nyújt ahhoz, hogy a család számára is megterhelő helyzetet feldolgozhassák. A terápiás foglalkozások minden esetben ingyenesek, melyeket az alapítvány támogatásokból finanszíroz. A Hankook kezdeményezése példaértékű, és nagyon sokat jelent ahhoz, hogy folytathassuk a munkánkat és még több gyermeket segíthessünk a gyógyulás felé” – nyilatkozta Adorján Katalin, alapítványi vezető.

„Sok ezer gyermek él az országban, aki éhes, akinek csak szakadt ruhája van, aki olyan biciklit hajt, amin nincs gumi. Az éhezés kemény dolog. Ők ebben élnek, és lehet, hogy nekik ez természetes, mert nem tapasztalnak mást. Ennek ellenére tudnak őszintén mosolyogni és örülni egy szelet csokinak, egy narancsnak, egy ölelésnek vagy egy mosolynak. Támogatóinknak köszönhetően 24 éve segítünk nekik és családjaiknak, mert a remény csak mi vagyunk” – mondta Kromek Henriett, az alapítvány elnöke.

Regisztrálni 2017. május 30-tól tekerdjobbra@hankookadomany.hu címen lehet mindaddig, amíg a meghirdetett 200 hely be nem telik. Az érdeklődőknek azt tanácsoljuk, hogy mielőbb regisztráljanak, hiszen tavaly kevesebb, mint egy hét alatt elfogytak a helyek.

Megkezdődött az európai piacra szánt új Lexus LC gyártása

Megkezdődött minden idők legizgalmasabb Lexus modellje, az LC szupersport kupé európai piacra szánt modelljeinek gyártása.

A Lexus Japánban található Motomachi üzemében – ahol korábban az LFA szupersportkocsi is készült – külön gyártósort építettek az új LC összeszerelésére, amelyet úgy terveztek meg, hogy a különleges szakértelemmel bíró Takumi mesterek minden munkafázisban a legmagasabb szinten összpontosíthassanak a világelső precizitásra és minőségre. A Lexus új luxuskupé-zászlóshajója augusztusban jelenik meg az európai márkakereskedésekben, ám a modellre már most várólista van a legtöbb országban.

Az 5 literes, V8-as benzines és a 3,5 literes, V6-os benzinmotort elektromos hajtással kombináló full hibrid hajtással is elérhető új Lexus LC luxuskupé első, európai piacra szánt példányai múlt héten gördültek le a gyártósorról, amit kifejezetten e modell összeszerelésére létesítettek a japán prémium gyártó Motomachi üzemében. A Toyota luxus márkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus átalakította az üzemet, ahol korábban az LFA szupersportkocsik összeszerelése folyt, és olyan munkakörnyezetet teremtett, amelyben a legmagasabb szakértelmet és tapasztalatot képviselő Takumi mesterek tökéletesen összpontosíthatnak a precizitásra, a minőségre és a kézműves kidolgozásra.

A végszereldét teljesen átformálták, és egy minden részletében fehérre festett területet is kialakítottak, hogy a mérnökök a munkájuk során minden zavaró tényezőt kizárhassanak. Az egyes munkafázisok időtartama közel 20 perc, így több idő áll rendelkezésre, hogy a gyártási folyamat minden lépésében garantálható legyen a Lexus kifogástalan minősége. A gyártósor legvégén egy üvegfalú fülke áll, ahol az elkészült autó karosszériájának minden egyes milliméterét LED-világítás alatt vizsgálják át. A kipufogódob vizsgálatára kijelölt területet vastagabb üvegfal határolja, hogy a kipufogóhang legapróbb hibáját is kiszűrhessék. Itt ellenőrzik a funkcionális elemek, például az ajtók hibátlan működését is.

Az LC-t különlegesen képzett, válogatott Takumi mesterek szerelik össze, akik mindannyian sok év tapasztalatot szereztek már a Lexus különböző gyáraiban. Ahogyan már említettük, az LC ugyanabban az üzemben készül, mint az LFA, ám ennél több a hasonlóság, hiszen az új kupé gyártásához több olyan technológiát is alkalmaznak, amit a Lexus eredetileg a gondos kézi munkával összeszerelt szupersportkocsihoz fejlesztett ki. Ilyen például CFRP kompozit anyag gyártásához kidolgozott különleges műgyantaformázási (RTM) eljárás. Az RTM-et a sorozatgyártás igényeihez igazítva a Lexus képes CFRP-elemeket építeni az LC legfontosabb részeibe, jelentős mértékben csökkentve ezzel az autó tömegét.

Az új LC megalkotása forradalmian új fejezetnek számít a Lexus történetében; részint azért, mert a dizájnerek és mérnökök közti, eddig példátlan együttműködéssel valósult meg, részint pedig azért, mert e modell révén a vállalat olyan globális luxusmárkává lépett elő, amely egészen új szintre emelte presztízsautók gyártási módszereit.
Az LC augusztusban jelenik meg az európai márkakereskedésekben, és a vásárlók kétféle hajtás közül választhatnak. A V8-as benzinmotorral felszerelt LC 500 modell erőforrásához – a világon elsőként egy személyautóban – 10 fokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A full hybrid LC 500h változatot az új Lexus Multi Stage Hybrid Rendszer hajtja: ez az új generációs technológia nemcsak nagyobb teljesítményt kínál, hanem bőségesebb forgatónyomatékával és közvetlenebb, egyenletesebb gyorsításával a vezetési élményt is magasabb szintre emeli.

„A hazai márkakereskedésekbe is ez év augusztusában érkező, ám már most várólistás vadonatúj Lexus LC nem csupán a Lexus önmagában is lenyűgöző modellkínálatának legizgalmasabb tagja lesz, de az egész luxus sportkupé szegmenst is újrafogalmazza: a többszörösen díjnyertes LF-LC tanulmányautót szinte minden apró részletében életre keltő modellt Takumi mesterek építik, akiknek több, mint két évtizedes tapasztalata és elmélyült szaktudása garancia arra, hogy a kézműves összeszerelés során a legapróbb tökéletlenséget is észrevegyék” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Azzal pedig, hogy a világon egyedülálló módon prémium gyártóként minden egyes modellünkhöz hasonlóan az LC szupersport kupé esetén is kínálunk majd környezetbarát, full hibrid meghajtású változatot, nem csupán precedens teremtünk, de egyben utat is mutatunk versenytársaink számára, ami ezzel egy időben akár társadalomformáló szerepet is betölthet. Elképesztően izgalmas ugyanis, hogy a hibrid változat gyorsulása csupán 0,3 másodperccel (azaz 6%-al) marad el a benzinesétől (5,0 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet a V8-as által produkált 4,7 helyett), addig átlagos fogyasztása és károsanyag kibocsátása 45%-al kevesebb annál (6,4 liter/100 km és 145 gramm/km szemben a V8-as 11,5 liter/100 km és 263 gramm/km-ével). Mindez, különösen annak ismeretében, hogy a full hibrid autók városi használat során akár 70%-ban elektromos üzemben közlekednek, egyértelműen jelzi, hogy a Lexus LC-nek hála többé nem kell kompromisszumot kötnünk, ha egy lenyűgöző sportautót szeretnénk, miközben fontos számumra a környezettudatosság is” – teszi hozzá a szakember.

Harmadik győzelmét ünnepelhette Philip Ellis az Audi Sport TT Cup sorozatban

Az Audi Sport TT Cup sorozat ismét kitűnő szórakozást nyújtott a közönség számára. A Nürburgringen rendezett futamon Philip Ellis tovább növelte előnyét az összesített pontversenyben, miután 0,267 ezred másodperccel a spanyol Mikel Azcona előtt elsőként ért be a célba.

Mikel Azcona, Philip Ellis, Milan Dontje

Röviddel a nürburgringi 24 órás verseny rajtja után a fiatal pilóták mutathatták meg a bennük rejlő versenyszellemet az Audi Sport TT Cup szombati futamán. Phillip Ellis a pole pozícióból indulva kisebb előnyt autózott ki magának az első kör során. A negyedik körben azonban Mikel Azcona féktávon a sikánban a brit versenyző elé tudott kerülni. Mindössze néhány száz méterrel később Ellis visszavágott és egy merész manőverrel visszavette a vezetést. Két körrel később a svájci Yannik Brandt és a skót Finlay Hutchison akadt össze az ötödik helyért való küzdelem során, amelynek következtében Hutchison a korlátnak ütközött, így a pályára szólították a biztonsági autót is. A biztonsági autós szakasz után újból elrajtolt a verseny, amely végül Ellis idei harmadik győzelmét hozta. Mikel Azcona és a holland Milan Dontje második illetve harmadik helyen zárták a versenyt és az Audi Sport TT Cup sorozat történetében most először állhattak fel a dobogóra. Ellis ezzel 8 pontról 17 pontra növelte előnyét az összesített pontverseny élén, Gosia Rdest pedig továbbra is a második helyen áll. A lengyel negyedik helyen zárta a nürburgringi versenyt, Yannik Brandt pedig legjobb újoncként az ötödik helyen ért célba Drew Ridge előtt.

Vendégpilótaként Johnny Cecotto lélegzetelállító teljesítményt nyújtott az Eifel –hegységben fekvő pályán. A 61 éves korábbi világbajnok motorversenyzőt, akinek a mai napig rengeteg rajongója van Németországban és éppen ezért rengeteg autogramkártyát kellett kiosztania, a verseny végén a hetedik helyen intették le. Mögötte pedig komoly küzdelmet követően Mike Beckhusen végzett. A 17 éves német versenyző a 14. helyről vágott neki a versenynek és végül a 8. helyig küzdötte fel magát.

„Igen látványos versenyt láthattunk a Nürburgringen, rengeteg előzéssel tarkítva” – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport customer racing vezetője. „Újabb és újabb arcokkal találkozhatunk a dobogón, amely jól mutatja, hogy tehetségekből nincs hiány a pályán. Kívánom, hogy ez a jövőben is így folytatódjon.”

A pénteki forduló eredménye nem számít bele a hivatalos értékelésbe. Tommaso Mosca balesete után a versenyigazgatóság felfüggesztette a versenyt, mivel a pályát határoló korlátelemek igen súlyosan megsérültek. Mivel a balesetig mindössze öt kört teljesítettek, így a teljes táv feléig sem jutottak a versenyzők.

Öt hét szünet után július 1-2. között folytatódnak az Audi Sport TT Cup küzdelmei a Norisringen. A nürnbergi az egyetlen utcai pálya az idei évben, 2,3 kilométeres hosszával pedig ez egyben a legrövidebb is.

[TESZT] Opel Insignia Country Tourer 1.6 CDTI – hosszú távon, utoljára

Meglehetősen drámaira sikerült a szalagcímünk, pedig annyira azért nem vészes a helyzet: mindösszesen annyiról van szó, hogy a most kifutó Insignia legfrissebb, 1.6 literes, szentgotthárdi CDTI-automataváltós hajtásláncával szerelt terepesített verziót vetettük alá tesztelésnek. Egészen Svájcig autóztunk.

No és persze az “utoljára” szócska annyit tesz a cikkhez társítva, hogy ez az Opel Insignia Country Tourer volt nagy valószínűséggel az utolsó, jó pár évet modellfrissítve is megélt darabok egyike tesztautóink közt.

Alapvetően imdátuk az Insignia összes verzióját, nem egy alkalommal futottunk neki ezekkel az autókkal különféle hosszabb távú tesztjeinknek – igaz, csak és kizárólag a dízelüzemű variánsokkal; 2 literes, 1.6 literes megközelítésekben, többször automataváltóval, többször pedig manuális hatgangossal. Igazándióból differencia nem sok volt tapasztalataink szerint e modellek közt, nyilván az automataváltósok leginkább autópályakörnyezetben érezték elemükben magunkat – legalábbis, ha a fogyasztás rátáját figyeljük meg.

Mindig hozta az elvártat

Több ízben is bizonyított a remek formaterv, a még remekebb beltér ergonómiája. Igaz, a csomagteret picivel gondolhatta volna méretesebbre a tervezés, de semmi komolyabb probléma nem adódott eleddig, a csomagok (volt nem kevés alkalmanként) gyönyörűen elfértek hátul függetlenül az 5 ajtós, vagy a kombi kiviteltől.

No és persze a komfort: az Opel Insignia Country Tourer kimondottan arra lett predesztinálva, hogy nagyobb távokat tegyünk meg a fedélzetén, akár 4 utassal is, relatíve kompromisszumok nélkül. Ugyebár a hátsó traktus sajátossága jelen esetben a viszonylag szűk oldaltér – az Opel Insignia Country Tourer-ben visszaköszönnek a hátsó felfüggesztés helyigénye miatt betüremkedő oldalkialakítások, amelyek lényegesen belelógnak a hátsó üléssor két szélébe. Ugyanakkor mehet nyilván a három fő hátsó szállítása is, de a szűkös váll- és fejtér megmutatja magát jelentősen. Kiváltképp, ha termetesebb utasokat fuvarozunk.

Mindenesetre Ausztriáig nem volt túlzott indíttatásunk arra, hogy idő előtt félreálljunk, aztán ott, Steinhäusl-nél, nem messze Bécstől már éreztük, nem ártana egy kis raststationozás úgymond. Kellett is a feltöltődés, meg az energia, és lám-lám: némi túlzással szinte pillanatok alatt Németország határát hagytuk magunk mögött.

Nem számít, mit, hogyan, merre

Ugyanis először Németországba tettünk kitérőt, majd kis időt eltöltve a határhoz közel – máris indultunk Svájcba, a Walensee-hez. Kedvenc helyszínünk, itt jókat fotózunk mindig, ha éppen úgy gondoljuk, átugrunk Zürichbe vagy Schaffhausenbe, vagy épp Lichtensteinbe visszafelé. Most az utóbbi volt soron, bár odafelé egy jelentős, 10-12 kilométer hosszú baustellébe futottunk, úgyhogy nem maradt igazán sok időnk Svájc lankái közt ténykedni – pedig tervbe volt véve a Walenstadtberg, igaz, oda anno még egy Meriva tesztautóval merészkedtünk fel.

Bármennyire is terepes a jelleg, meg a kialakítás, az Opel Insignia Country Tourer nem terepjáró. Főként nem tesztünk alanya, ugyanis nála fronthajtás volt elérhető csak, viszont a magas építés, a megerősített futómű azért jó szolgálatot tett a köves, hepehupás erdei utakon. Úgyhogy nem feltétlenül fontos a 4×4, bár mint tudjuk, számos pozitív hatása van a vezetésre egy ilyen hajtásrendszernek – téli, havas, latyakos utakon szinte kötelező lenne – de így, szólóban, szimplán is meggyőzők e menettulajdonságok.

Körbe a kasznin végig megerősített szegélyek virítanak, melyek nem csak az optikának tesznek jót, és adnak neki 1-1 lapáttal, hanem a tényleges igénybevételnek is remekbeszabottan állnak ellen. Gondoljunk csak némi kavicsfelverődésre, vagy mondjuk egy figyelmetlenebbül kicsapott ajtóra egy kátyús földúton.

Relatíve nagy a tömeg. Befolyásol ez bármit is?

Néminemű aggodalom azért bejátszott akkor, amikor számvetettünk indulás előtt. Az Opel Insignia Country Tourer-nek ugyanis esetünkben 1.6 literes, 136 lóerőt produkáló gázolajosa volt, ehhez még egy automataváltós hajtás is társult, úgy, hogy a gyári üres tömeg 1.7 tonna. Érthető az aggodalmunk, igaz? Jó, jó, 70 liter kapacitású az üzemanyagtank, de akkor is: pályán, 4 fővel nem annyira optimális ez, nem beszélve a közbeiktatott városi kitérőktől.

Bécs környékén, az OMV-t elhagyva már kicsit megnyugodtunk, az üzemanyagszint alig közelített a nyolcadot (teletankkal indultunk Budaörsről). Így viszont, ilyen megközelítésben rendkívül impresszív az Opel Insignia Country Tourer fogyasztása – 130 kilométer/órás átlagnál legalábbis. Kell ennél több? Persze, például rögvest azután, hogy az osztrák-német határt átléptük, mehet minden, ami a csövön kifér. Vagy inkább mégsem, mivel újabban a németek kezdik átvenni a jó kis (néhol igencsak indokolatlan) korlátozásokat autópályán, hiába hirdeti a tábla a határátkelő után, hogy az ajánlott tempó a 130 kilométer/óra, amúgy meg… Tény, hogy vannak még jó szakaszok – s most leszűkítve a bajor régióról beszélünk – viszont egyre többször kell komolyabban lassítani, sok helyen. Ezzel együtt feszegettük az Opel Insignia Country Tourer végsebesség-határait, és 201 kilométer/órát sikerült kisajtolnunk maximumon, egyenes, semleges, korlátozásoktól mentes pályaszakaszon.

Masszív tempónál azért már nem olyan gazdaságos – ahogyan annak lennie is kell

Viszont itt már feledhetjük a kellemes, 6-7 literes átlagfogyasztást. Ez már más kategória, 180 környékén 12-13 liter azért legurul a CDTI torkán, ez persze útviszonyoktól függ. Svájcban megint más a helyzet, ott 120 kilométer/óra a maximum az autópályákon, és ha lehet, még több korlátozással szembesül az utazó – úgy, hogy a pályák szélessége is jóval korlátozottabb, mint a megszokottak.

Hiányozni fog a klasszikus Insignia, bár inkább mi a már ráncfelvarrott verziókkal gyűrtünk le több tízezer kilométert. Az Opel zászlóshajójával maradandót alkotott, ennek megfelelően nagy izgalommal várjuk a folytatást az új Insignia-k személyében – egész biztos, hogy sokszor fogjuk megtenni velük szokásos Budapest-Németország-Svájc tesztútvonalunkat.

2016 Opel Insignia Country Tourer 1.6 CDTI specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4920 mm

Szélesség: 1856 mm

Magasság: 1522 mm

Tengelytáv: 2737 mm

Első gumik mérete: 245/40 R19

Hátsó gumik mérete: 245/40 R19

Tömeg, üresen: 1701 kg

Megengedett össztömeg: 2280 kg

Csomagtartó mérete: 540 liter, bővíthető 1530 literig

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 195 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.4 s (gyári), 11.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.3 l/100 km

Országúti: 4.0 l/100 km

Vegyes: 6.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.5 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 134 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Megnéztük testközelből az Opel új zászlóshajóját, a Fifty-Fifty katamaránt

Balatonfüreden, a Hungária Yacht Club különleges sajtóeseménynek adott otthont. A kétszeres Kékszalag győztes és Kékszalag rekorder Fifty-Fifty katamarán Opel színekben mutatkozott be, a sárga hajótesten és a vitorlákon is az Opel logo és az Insignia szerepel jelezve egy új együttműködés kezdetét. Így szó szerint zászlóshajó lett az Opel Insignia modellből.

Az Opel hivatalosan egy hét múlva mutatja be a nagyközönségnek új zászlóshajóját, az új Insigniát, amely innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és amelynek több változatát is magyar szív, azaz szentgotthárdi motor hajtja.

Az új csúcsmodell megjelenéséhez kapcsolódik az az együttműködés, amely Magyarország vezető autómárkája, az Opel és a Balaton Kékszalag győztes és rekorder vitorlás egysége a Fifty-Fifty között jött létre.

A különleges kétárbócos katamarán vitorláiról az ismert Opel embléma és az új Insignia képe köszön vissza, a sárga hajtótesten pedig az Insignia felirat teszi teljesen egyértelművé, hogy ezentúl többes jelentésű lett az „Opel zászlóshajója” megfogalmazás.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója a hajó bemutatásakor a következőket mondta: „Nagy öröm számunkra, hogy a Fifty-Fifty katamarán csapatával egymásra találtunk és együttműködésünk látványos eredményeként a Balaton zászlóshajójára felkerült az Opel zászlóshajója, az új Insignia.

Egy ilyen együttműködés alapját azok a kapcsolódási pontok jelentik, amelyek közül érdemes néhányat kiemelni: az Opel Insigniában és a Fifty-Fifty-ben közös, hogy mindkettőben testet öltenek a legkorszerűbb műszaki megoldások és mindkettőre jellemző a folyamatos innováció. Közösek bizonyos értelemben a hazai vonatkozások is: a Fifty-Fifty egy teljesen hazai fejlesztésű katamarán, az Opelek jelentős részében – és az alól az Insignia sem kivétel – magyar szív dobog, azaz hazai gyártású szentgotthárdi motor.

Van azonban még egy összekötő kapocs, ami talán az előzőeknél is fontosabb – és ez a csapatszellem. Nem igényel magyarázatot, hogy a Fifty-Fifty legénysége egy igazi összeszokott csapat, amelyben mindenki ismeri a másik minden mozdulatát, amelyben mindenki egy közös cél – a győzelem – érdekében dolgozik. Más műfajban, de az Opel Magyarország munkatársai is egy csapatot alkotnak és a cél nálunk is ugyanaz: a legjobbnak lenni!”

Józsa Márton, a Fifty-Fifty kormányosa elmondta, az Opelben egy olyan partnerre találtak, akivel tovább léphettek a fejlődés útján. „Mindig újabb és újabb fejlesztéseken gondolkodunk, és igyekszünk a legtöbb újítást hazai közreműködéssel megvalósítani. Fejlesztéseinket, akár csak az Opel autóit, magyar szív hajtja. Az Opellel elindult hosszú távú együttműködés számunkra lehetővé tette, hogy az idei Kékszalagra készülve, kulcsfontosságú fejlesztéseket hajtsunk végre a katamaránon. A Fifty-Fifty építőjének műhelyében új sverteket (szerk.:stabilitást és kiemelkedést biztosító uszonyokat) és kormányt kapott a hajó, egy hazai vitorlavarró céggel közösen pedig vitorlákat fejlesztettünk. A Kékszalagig most egy intenzív felkészülési fázis veszi kezdetét, a csapat igyekszik minél többet vízen lenni és a versenyen kihozni majd a maximumot a megújult hajóból, hisz a cél nem kevesebb, mint újra a legjobbnak lenni, a dobogó tetején állni a Kékszalagon!” – foglalta össze a terveket a kormányos.

A Fifty-Fifty neve nem ismeretlen azok előtt, akik egy kicsit is követik a magyar vitorlássportot. A magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi vízreszállása óta kormányosa is az innovatív Pauger 50-es katamaránnak.

A Fifty-Fifty nevét méretéről kapta: 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú, ezzel a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon. Az impozáns hosszhoz két 19 méter magas árboc és összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelület is tartozik – ilyen paraméterekkel pedig hihetetlen sebességre képes a hajó, akár a szélsebesség háromszorosával is képes száguldani a vízen!

https://youtu.be/9PpBJLM3FyM

Nem csoda, hogy mindkét Kékszalag győzelme során rekordot döntött: először a Nemere II 10 óra 40 perces rekordját 2012-ben, majd saját rekordját döntötte meg 2014-ben 7 óra 23 perc 15 másodperces idővel, beállítva ezzel a jelenlegi időrekordot.

A Fifty-Fifty lendülete azóta is töretlen: idén is az abszolút első hely a cél, ebben pedig egy új partner, az Opel Magyarország és számos innováció is segíti őket.

A remek sajtóeseményen az újságíróknak is lehetőség adódott arra, hogy testközelből tapasztalhassák meg a Fifty-Fifty masszív bevetését. Az edzésre több motoros hajó kísérte el a katamaránt, Balatonfüred és Tihany közt, majd’ háromnegyed órán keresztül.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Hamarosan érkezik az új BMW M4 CS – friss fotók

2017 áprilisában a BMW M GmbH egy újabb, limitált szériában kínált exkluzív kiadásról rántotta le a leplet: a BMW M4 CS modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm/km) a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé és az abszolút versenypályára edzett BMW M4 GTS közötti rést hivatott betölteni.

Extrém dinamikus karakterével az új élsportoló a BMW M divízió különleges kiadásainak azon hosszú távú, évtizedekre visszanyúló sikertörténetét folytatja, amely még 1988-ban, a legendás BMW M3 E30 Evolution modell debütálásával vette kezdetét. Az új BMW M4 CS modell limitált példányszámban, a BMW müncheni gyárában lát napvilágot.

Az új BMW M4 CS világpremierjével párhuzamosan a BMW M GmbH egy új típusnevet is bevezetett. A bajor gyártó a sorozatgyártásban kínált BMW M portfólió fölé első körben a kizárólagos felszereltségi opciókkal és a kézzelfogható többlet-teljesítménnyel kecsegtető Competition Edition, illetve Competition Package csomagokkal kiegészített modelleket pozícionálja, amelyeket a CS típusnévvel ellátott különleges kiadások emelnek egy szinttel feljebb. A paletta abszolút csúcsán a maximális teljesítménnyel megáldott és versenypályára edzett, úgynevezett „márka-image” modellek állnak, amelyek közutakra engedett változatban kínálják a motorsport élvonalában megszerzett több évtizednyi szaktudás legjavát.

A tervezőmérnökök az új élsportoló esetében a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé maximális teljesítményét további 10 lóerővel toldották meg, az új BMW M4 CS motorházteteje alá szerelt 3,0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor így 460 lóerő maximális teljesítményre képes.

A forradalmi BMW M TwinPower Turbo technológia innovációinak köszönhetően az új BMW M4 CS modell álló helyzetből kevesebb, mint négy másodperc alatt, egészen pontosan 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az alapfelszereltség részeként M Driver’s Package csomaggal is felszerelt élsportoló végsebességét az elektronika 280 km/óránál szabályozza. Két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltőjével, kiegészítő töltőlevegő-hűtőjével, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezésével, VALVETRONIC változó szelepvezérlésével és dupla VANOS váltózó vezérműtengely-állításával az abszolút csúcstechnológiákkal felvértezett soros hathengeres erőforrás a vezetés abszolút élményét ígérő adottságokkal ruházza fel az új BMW M4 CS modellt, miközben a letaglózó lendülethez szükséges forgatónyomaték már egészen alacsony főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, a hajtáslánc hatékonysága pedig példaértékű (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm/km).

Az új BMW M4 CS már az alapfelszereltség részeként Drivelogic-kal dolgozó, hétsebességes M duplakuplungos automataváltót kap (M DCT – M Double Clutch Transmission), amelyet önálló olajhűtővel szereltek fel, és amelynek fokozatai között a vezető a kormány mögé szerelt váltófülekkel manuálisan is kapcsolgathat. Az M DCT automataváltó a másodperc törtrésze alatt vált a fokozatok között, ráadásul anélkül, hogy egy pillanatra is megszakítaná a hátsó tengelyre leadott teljesítmény folyamát. A hetedik fokozatot eközben direkt hosszúra tervezték a mérnökök, hogy az új BMW M4 CS modell az autópályás szakaszokon is alacsony főtengely-fordulattal és minimális üzemanyag-fogyasztással gurulhasson.

Az új BMW M4 CS futóműve nagymértékben megegyezik a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé alá tervezett technológiával. A lengőkarok és a kerékagyak az első és a hátsó tengelyen is kovácsolt alumíniumból készültek, rendkívül könnyű kialakításuknak köszönhetően a modell rugózatlan tömege így még tovább csökkent, amely jótékony hatással van a lendületes menetteljesítményre. A bajor gyártó az új BMW M4 CS modellt már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművel kínálja, amelyet a mérnökök úgy állítottak be, hogy az ügyfelek közúton és versenypályán is a lehető legoptimálisabb teljesítményt hozhassák ki a technológiából. A BMW tervezőmérnökei mindezért a nagyteljesítményű sportautók legkeményebb tesztpályájaként számon tartott Nürburgring legendás aszfaltcsíkján hangolták tökéletesre a BMW M4 CS modellt, amely azáltal, hogy 7 perc 38 másodperc alatt abszolválta a Zöld Pokol 73 kanyarból álló és 20,832 kilométer hosszú vonalvezetését, örökre megváltotta jegyét a szuper-sportautók mezőnyébe.

Az optimális tapadást és a tökéletes menetstabilitást az M Dinamikus Móddal (MDM – M Dynamic Mode) felszerelt dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az aktív M differenciálmű garantálja, mindenféle vezetési szituációban. Az adaptív M futómű, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és az aktív M differenciálmű vezérlőegységét, valamint az elektromechanikus szervokormány beállításait a mérnökök az új BMW M4 CS dinamikus karaktere szerint hangolták össze, miközben a bajor gyártó ügyfelének minden pillanatban megvan a lehetősége arra, hogy a kormányrásegítés mértékét és a futómű beállításait saját preferenciái vagy az egyes útviszonyok sajátosságai szerint személyre szabja. Mint ilyen, az új BMW M4 CS sofőrje háromféle vezetési üzemmód közül választhat (COMFORT, SPORT és SPORT+) mindössze egyetlen gombnyomással. A COMFORT mód a hétköznapi autózásokhoz, a nagyvárosi bolyongásokhoz és a rövid távokhoz optimális, miközben a SPORT mód a kanyargós országutakon keresztülvezető, szenvedélyes adrenalin-löketekhez ajánlott. Azon ügyfelek alatt pedig, akik versenypályán kívánják kihozni a legtöbbet az új BMW M4 CS modellből, a SPORT+ üzemmód engedi szabadjára az élsportoló tudásának legjavát. A technológia a legjobb köridők elérése érdekében minden pillanatban a legdinamikusabb tempóhoz igazítja a hajtáslánc működését, a legkritikusabb vezetési szituációban pedig az egyébként kikapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC) igyekszik kontrollálni a túlkormányzást. A tökéletesen kézben tartott drifteknek az M Dinamikus Mód (MDM) enged szabad kezet minden körülmények között.

A versenypályán az elöl 9J x 19”-os, hátul pedig 10J x 20”-os könnyűfém keréktárcsák is otthon érzik magukat. A kifejezetten az új BMW M4 CS modellhez tervezett felnikre az első tengelyen 265/35 R19 méretű, míg a hátsó tengelyen 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat szerelnek. A versenypályára edzett, ellenben közúti forgalomban is tökéletesen használható semi-slick abroncsok még a legnagyobb sebességnél is magabiztos tapadást és kimagasló oldalstabilitást garantálnak, a hajtűkanyarokból való kigyorsításkor pedig segítenek elérni a maximális lendületet. Az új BMW M4 CS a Michelin Pilot Sport Cup 2 garnitúra alternatívájaként Michelin Sport gumiabroncsokkal is megrendelhető, mindennemű pluszköltség nélkül.

Az új BMW M4 CS modell utasterét a sportautós hangulat preferenciái szerint álmodták meg a tervezők. A könnyűszerkezetes BMW M sportüléseket bőrrel és Alcantarával húzták be, a versenypályás atmoszférát pedig a szénszálból készült ajtókárpitok és a belső kilincseket helyettesítő ajtóbehúzó fogantyúk teremtik meg. A „powerdome” domborulattal ellátott, erőtől duzzadó motorháztető és a tető teljes egésze az ultrakönnyű, mégis rendkívül merev szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic).

A bőr és az Alcantara végtelen alkalmazása a versenypályás hangulat és az elegáns kisugárzás lebilincselő kettősét varázsolja az új BMW M4 CS utasterébe, miközben a limitált példányszámban készülő különkiadás ügyfeleinek a kényelem terén sem kell kompromisszumot kötniük: az automata légkondicionáló és a BMW Professional navigációs rendszer mellett az utastér akusztikája szerint finomhangolt BMW Professional zenerendszer is az alapfelszereltség része.

A BMW M GmbH tervezőmérnökei és dizájnerei mindent elkövettek annak érdekében, hogy az új BMW M4 CS modellt teljesítményéhez és exkluzivitásához méltó kisugárzással ruházzák fel. A kiváltképp sportos frontrész két legjellegzetesebb eleme minden kétséget kizáróan a hatszög alakú ikergyűrű-motívummal helyzetjelző, LED-technológiás első fényszórópár és a három nagyméretű légbeömlővel ellátott lökhárító. Amíg a központi légbeömlő a nagyteljesítményű erőforráshoz, addig a két oldalsó kivágás az első tengelyen négy-, a hátsó tengelyen pedig kétdugattyús nyergekkel szerelt, fáradhatatlan BMW M féktárcsákhoz vezeti a hűtőlevegőt. Az első lökhárító elé helyezett, típus-specifikus koptatót edzett szénszálból alakították ki, kifejezetten az új BMW M4 CS különkiadás számára.

Az élsportoló körüli légáramlat optimalizálása érdekében a modell megörökölte a BMW M4 GTS hátsó diffúzorát, a csomagtartón pedig vadonatúj fejlesztésű, szénszálból készült hátsó légterelő szárny kapott helyet. Sőt mi több, a BMW M4 GTS után a BMW M4 CS is megkapta a BMW M GmbH saját fejlesztésű, úttörő OLED-technológiás hátsó lámpáját, amely az első koptatóval, a szénszál-erősítésű műanyagból készült motorháztetővel, az elegánsan sportos BMW M külső visszapillantó-házakkal, a kupé-sziluettben lejtő tetőívvel, az erőtől duzzadó kerékjárati ívekkel, a hátsó légterelő szárnnyal és a hátsó diffúzorral együtt már álló helyzetben is extrém sportos kisugárzást kölcsönöz az új modellnek.

Az orosz autóvásárlók legjobban a Lexus modelljeiben bíznak

A Toyota luxus márkája, a Lexus rendkívül népszerű a világ egyik legdinamikusabban növekvő piacának számító Oroszországban, amihez a márka egyedülálló környezetbarát hibrid modellportfólióján és a modelljeiben bemutatkozó forradalmi technológiákon túl az is hozzájárul, hogy az orosz autóvásárlók a japán prémium márkában bíznak meg a legjobban.

Az orosz piacon, ahol az ügyfelek kimagasló elvárásokat támasztanak a luxus márkákkal szemben, a Lexus immár zsinórban másodszor szerezte meg az első helyezést a Vásárlói Bizalom kategóriában az évente megrendezett ÉV AUTÓGYÁRTÓJA szavazáson.

Amikor egy vásárló választása a legendás megbízhatóságán és alacsony üzemben tartási költségein túl a környezetbarát hibrid modellportfóliójáról és autóinak a legmagasabb szintet képviselő prémium kidolgozottságáról ismert Lexusra esik, teljes biztonsággal számíthat a hibátlan ügyfélszolgálatra és a kategóriaelső birtoklási élményre. A Lexus ragaszkodik ehhez, ami már többször is bebizonyosodott, és ezt a vásárlók visszajelzései visszaigazolják. Ez a siker kétségtelenül annak köszönhető, hogy a Lexus-modellek kimagasló minőségéhez olyan ügyfélközpontú szemlélet társul, ami a tradicionális japán vendégszeretet, az “Omotenashi” szellemiségében gyökerezik. Az Omotenashi egy filozófia, amely alapjaiban határozza meg a Lexus munkatársainak gondolkodását: a kereskedők úgy kezelik a vásárlókat, mintha saját otthonukban látnák őket vendégül.

A Lexus Oroszország rengeteg személyre szabott, kényelmes és költséghatékony szolgáltatást és programot kínál ügyfeleinek: ilyen például a használt autók online átvizsgálása, az online időpont-foglalás az időszakos karbantartásra vagy a tesztvezetésre (ugyancsak online útvonal-választással), illetve a Segítség az Úton program. Mindez nyilvánvalóan nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az orosz autóvásárlók immáron egymást követően másodszor válasszák elsőnek a Lexust a Vásárlói Bizalom kategóriában az AUTOSTAT piacelemző cég, a AutoMarketolog.ru internetes portál és az Avito Auto által évente megrendezett ÉV AUTÓGYÁRTÓJA szavazáson.

John Thomson, a Lexus Oroszország értékesítésért, marketingért, aftersales-tevékenységekért és márkaépítésért felelős ügyvezető igazgatója így értékelte az idei győzelmet: “Hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy sikerült elnyernünk az orosz vásárlók bizalmát. Büszkék vagyunk rá, hogy a Lexus márka kapta ez a fontos díjat. Szeretnék köszönetet mondani vásárlóinknak és márkakereskedőinknek a hűségükért. Továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy lenyűgöző élményt nyújthassunk, hogy túlszárnyaljuk az elvárásokat, és hogy hibátlanul kielégítsük orosz vásárlóink igényeit.”

Legördült a gyártósorról az új Ford Fiesta első példánya

A németországi Kölnben megkezdődött Európa legkelendőbb autója, a vadonatúj Fiesta gyártása.

“Sikerült még szerethetőbbé, élvezetesebbé és sportosabbá formálnunk ezt a kultikus kisautót, és kialakítanunk egy olyan modellcsaládot, amely olyan fejlett technológiákat kínál, amiről a kisautók vásárlói még néhány évvel ezelőtt is csak álmodozhattak” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Fiesta jól példázza a Ford új, sokszínűségre törekvő stratégiáját, hiszen a kínálatban ugyanúgy szerepel a sportos ST-Line változat, mint a kifinomult Vignale és Titanium kivitelek , amelyek néhány hónapon belül megjelennek az európai piacokon, illetve a jövőre érkező Fiesta Active crossover és a Fiesta ST.

A Ford 293 millió eurót fektet az új gyártási eljárások meghonosításába a kölni üzemben, amely már eddig is a világ egyik leghatékonyabb autógyárának számított, és ahol ezentúl 68 másodpercenként gördül majd le a gyártósorról egy új Fiesta.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK