Főoldal Blog Oldal: 326

Flottapiacos sikerek: folyamatosan tör előre a Toyota és a Lexus

A dízel meghajtás népszerűségének folyamatos csökkenése, és ezzel párhuzamosan a környezetbarát és alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid meghajtás iránti robbanásszerűen növekvő kereslet legnagyobb nyertese a világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota, és prémium márkája, a Lexus lehet, amelyek a piac legteljesebb hibrid portfólióját kínálják. Ennek köszönhetően a hagyományosan a magánvásárlók körében népszerű két japán márka a flottapiacon is látványosan előretört Magyarországon.

Szemben a válságot követő időszakkal a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piac ma már jóval egészségesebb képet mutat. A 2008 után drasztikusan visszaeső magánvásárlásoknak köszönhetően a hazai újautó értékesítést éveken át a flottaértékesítések dominálták, ami számos, ezen a területen korábban nem kifejezetten aktív márkát nehéz helyzetbe hozott és stratégiája újragondolására késztetett. 2017-re ugyanakkor a magánvásárlások folyamatos élénkülésével jóval kiegyensúlyozottabb helyzet alakult ki: az idei év első 5 hónapjában a teljes magyarországi újautó piacot tekintve már csupán az értékesítések 62,2%-át tették ki a flottaértékesítések, ami még így is egészen magas arány, de a korábbi évekhez képest nagy fejlődést jelent. Ha a személyautó és haszongépjármű piacot külön-külön vizsgáljuk, akkor január ás május között az előbbin 57,7%, az utóbbin 89,8% a flottaértékesítések aránya.

Miközben a legtöbb autógyártó arra törekszik, hogy értékesítéseiben minél nagyobb legyen a jóval profitábilisabb magánvásárlások aránya, addig a válság alatt az erős flottapiaci jelenlét volt a túlélés záloga. Ennek köszönhetően több versenytársához hasonlóan az elmúlt években a hagyományosan magánvásárlók körében nagyon erős Toyota és Lexus is sikeres flottastratégiát alakított ki, miközben értékesítéseiben továbbra sem tolódott el az arány túlságosan jogi személyek részére történő eladások felé: az év első öt hónapjában a Toyota esetében 51,4% volt a flottavásárlások aránya, míg a Lexus esetében a felsővezetői autók miatt ez valamivel magasabb, 64% volt.
A flottapiaci sikerek tükröződnek a két márka teljes piaci eredményeiben is: miközben január és május között a piac csak 22,7%-al bővült, addig a Toyota 58,3%-al növelte eladásait, Lexusból pedig 126,3%-al, azaz több, mint kétszer annyival több talált gazdára.
Mindez a sikeres flottastratégián, kondíciókon és kapcsolódó szolgáltatásokon, és a flottaértékesítéseket támogató országos lefedettségű márkakereskedői és márkaszerviz hálózat mellett nagyban köszönhető a két márka modellportfóliójának: egyetlen versenytárs sem kínál ugyanis olyan széles hibrid modellválasztékot, mint a Toyota és a Lexus teszi. Ez pedig a korábban erősen dízel orientált, mára azonban a technológiától egyre gyorsuló ütemben elforduló flottapiacon komoly versenyelőnyt jelent. Egy hibrid autó ára mára nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, miközben számos paramétere teszi ideálissá a flottafelhasználók számára, az alacsonyabb fogyasztáson át egészen addig, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzembentartási költsége messze elmarad a dízelekétől, ami már önmagában forintosítható előnyt jelent a hibrid meghatjás mellett döntő flottafelhasználók számára.
További fontos szempont, ami a flottafelhasználókat a hibrid meghajtás felé tereli, hogy ahogy a dízel autókat egyre több európai nagyváros tervezi kitiltani, egyre nehezebbé válik azok maradványértékének kalkulációja, hiszen a jellemzően 3-5 éves futamidejű szerződések lejártakor már könnyen előfordulhat az a helyzet, hogy drasztikusan visszaesik a kereslet és így az elkérhető használt autó eladási ár a dízel meghajtású autók esetében. Ezen felül egyre több vállalat tartja fontosnak környezeti lábnyomának csökkentését és ennek aktív kommunikálását, erre pedig kevés dolog alkalmas annyira, mint az autópark esetén a környezetbarát hibrid technológia előtérbe helyezése.
E tekintetben pedig a hibrid technológiát jegyző, és fejlesztése területén évtizedes előnnyel bíró Toyota és Lexus előnye behozhatatlannak látszik, ami természetesen megint csak visszaköszön az eladásokban is. Az idei év első negyedévében hazánkban eladott hibrid autók 86,5%-át ez a két márka hozta, miközben a Toyota teljes magyarországi értékesítéseinek 29,2%-át (a haszongépjárműveket nem számítva 33,1%-át) tették ki a környezetbarát hibridek, a Lexus esetében pedig egészen megdöbbentően magas ez az arány: 98%.

„A látványos flottapiaci eredmények haszongépjárműveink, így például a legendás Hilux és a vadonatúj Proace mellett nem kis mértékben hibrid modelljeink elképesztő sikerességének tudhatóak be. Teljes értékesítésünk tekintetében is évről évre javul a hibrid arány, párhuzamosan a magyarországi hibrid piac robbanásszerű növekedésével, amelynek a Toyota és a Lexus a két zászlóshajója” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Várhatóan jóval hamarabb elérjük a 2020-ra célként kitűzött, teljes értékesítésünkre vetített 50%-os hibrid arányt, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a világelső Toyota az elmúlt években hazánkban is folyamatosan javította piaci pozícióját: ma már a negyedik helyről éppen hogy lemaradva az ötödik helyen állunk, ám növekedésünk dinamikáját tekintve a közeljövőben a dobogós hely sem elképzelhetetlen” – teszi hozzá a szakember

Augusztusban jön az új Nissan X-Trail, a sikersztori az UEFA Bajnokok Ligája döntőjével folytatódik

A Nissan X-Trail a világ legkeresettebb SUV modellje, míg az UEFA Bajnokok Ligája a világ legnagyobb évente megrendezett sporteseménye. Így nem is lehetett volna jobb alkalmat találni a Nissan X-Trail új modelljének leleplezésére, mint egy exkluzív eseményt mindössze néhány órával a döntő mérkőzés előtt.

A megújult X-Trail – a legnagyobb Nissan crossover – minősége és kifinomultsága a fejlesztéseknek köszönhetően az eddigieknél is kiválóbb lett. Az újítások közül kiemelhető a jellegzetes, robusztus új külső, a még jobb minőségű és egyben vonzó új fejlesztéseket is felvonultató belső tér, illetve az utazást ez eddigieknél is biztonságosabbá tévő új, innovatív technológiák.

A modell mindemellett új szintet képvisel a tulajdonosok mindennapjait megkönnyítő praktikum terén is. Megnyerő funkció lehet akár a Real Madrid vagy a Juventus játékosainak is az új csomagtérajtó kéz nélküli nyitása, amit a hátsó lökhárító alatti rúgó mozdulattal lehet aktiválni.

A kiemelkedő képességekkel bíró öt- vagy hétüléses X-Trail frissítése vásárlói visszajelzéseken alapult, hogy tovább erősítse a modell pozícióját a családi kalandok legtökéletesebb partnereként.

Az X-Trail elülső részének újdonságai közé tartozik a szélesített V-Motion hűtőrács, valamint a megújult formájú, a karosszériaszínt is nagyobb mértékben kihangsúlyozó, elegáns fényes fekete lökhárító.

A megújított formájú lámpacsoportok az X-Trail jellegzetes, bumeráng alakú nappali menetfényének legújabb változatát rejtik. Hangsúlyosabb lett a különbség a halogén izzós, illetve a LED-es, és most először adaptív fényszórószabályzó rendszerrel (AFS) is ellátott lámpatestek megjelenése között. Emellett az eddig köralakú ködlámpák szögletesek lettek.

A még robusztusabb megjelenés érdekében a hátsó lökhárító formaterve krómozott kiemeléseket kapott. A nappali menetfényt új teljes mértékben LED-del ellátott lámpatestek biztosítják. Az X-Trail oldalprofilját pedig új formatervű 17 és 18 colos kerekek dobják fel, amit a legmagasabb Tekna felszereltségi szinten még króm díszítőelemek is kiegészítenek.

A jelenlegi modell hatféle fényezése mellett, négy ragyogó új külső szín is megjelent: narancssárga, sötétvörös, élénk kék, valamint gesztenyebarna.

A beltér újdonságai közé tartozik a sofőr számára a ki- és beszállást megkönnyítő új, D-alakú kormány. Ez a műszeregységnek is jobb láthatóságot biztosít, a könnyen használható, új négyirányú vezérlőgombok pedig a lehető legkisebb mértékben vonják el a figyelmet az útról. A kormánykerék emellett most először fűthető változatban is rendelhető.

Megújultak az utastérben felhasznált anyagok is, beleértve a jobb minőségű bőrkárpitozást. Szintén most először van lehetőség fűtött ülések rendelésére előre és hátra is. A Tekna felszereltségi szint opciós extrája a lenyűgöző fekete betétes ülések, natúr bőr párnázással.

A csúcsminőségű audiorendszert hiányoló vásárlói jelzésekre válaszul a Tekna felszereltségi szint része lett a teljesen új fejlesztésű nyolchangszórós BOSE Premium hangrendszer. Ez a Nissan európai modelljeihez valaha kínált legkiválóbb hangrendszer.

Most először az alapfelszereltség része a DAB digitális rádió, míg az érintőképernyős NissanConnect navigációs rendszer felhasználói felülete a könnyebb használat érdekében még inkább “applikációszerű” lett. A jobb vétel és a korszerűbb megjelenés érdekében pedig a tetőre „cápauszony” antenna került.

Az új X-Trail belső terének sokoldalúsága a kalandkedvelő családok tökéletes partnerévé teszi. Kiemelkedő helykínálatot és kényelmet kínál, beleértve a kategória legnagyobb lábterét a második üléssorban. Az autó tele van okos tárolóhelyekkel és olyan praktikus megoldásokkal, mint a második sor mozgatható és dönthető ülései.

A beltér újragondolt elrendezésének köszönhetően az új X-Trail csomagtere tágasabb mint valaha, az ötüléses változat esetében a VDA szabvány szerinti térfogata 550-ről 565 literre nőtt. Az összes ülés lehajtásával a csomagtér befogadóképessége 1996 literre bővíthető.

Az összes X-Trailben megtalálható a Nissan innovatív poggyásztér-elválasztó rendszere, ami a polcok és választóelemek kilencféle konfigurációját teszi lehetővé. Rejtett tárolóhely gondoskodik arról, hogy értékeink ne legyenek szem előtt, így az autó ideális kiindulópont lehet a családi kirándulásokhoz.

A rugalmasság és az igényeik szerinti szabadság újabb szintjét kereső sofőrök számára az új X-Trail 2018 folyamán a ProPILOT önvezető rendszerrel is elérhető lesz. A ProPilot rendszer autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál is képes a kormányzásra, a gázpedál és a fékek kezelésére, ha nincs szükség sávváltásra.

Ez a technológia az X-Trailben újdonságként megjelenő Nissan Intelligens Mobilitás rendszerek egyik példája. Ezek közé tartozik még a gyalogosokat felismerő intelligens vészfékezési asszisztens és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető jelzés is. Ez a rendszer fény- és hangjelzésekkel is figyelmeztet, ha közeledő járművet érzékel, miközben a sofőr tolatni próbál.

Az X-Trail változatlanul három különböző, de egyaránt takarékos motorral rendelhető, köztük a tavaly debütált 177 LE-s 2 literes dízelmotorral. Ez egyben azt is jelenti, hogy mindenki kiválaszthatja a saját igényeinek legmegfelelőbb X-Trailt, legyen ez akár a benzines vagy a kétféle teljesítményszintet kínáló dízel változatok valamelyike hatfokozatú kézi vagy CVT Xtronic automata sebességváltóval, első- vagy összkerékhajtással és öt, vagy akár hét üléssel.

Philippe Saillard, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős alelnöke a következőket fűzte a hírhez: „A Nissan az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos autóipari támogatója, a labdarúgás szeretete pedig világszerte rengeteg családot köt össze. Mi lehetne hát jobb alkalom a családi kalandok legtökéletesebb partnere, a Nissan X-Trail bemutatására, mint a 2017-es Bajnokok Ligája Cardiff-ban megrendezésre kerülő döntője?”

Az Egyesült Államokban Rogue néven is forgalmazott X-Trail-ből az első változat 2000-es bemutatása óta több mint 3,7 millió darab fogyott. Ebből mintegy félmillió jutott Európára, ahol az X-Trail továbbra is kiugró népszerűségnek örvend.

2014-es megjelenése óta a teljesen megújult harmadik generációs modellből Európában mintegy 115 000 darabot adtak el évről-évre erősödő kereslet mellett: 2015-ben a 2014-es mennyiség kétszeresét értékesítették, majd 2016-ban még további 40 százalékkal nőttek az eladások.

A 2016-os pénzügyi évben az X-Trail (és a Rogue) 766 000 darab eladott autóval a világ legnépszerűbb SUV modelljének bizonyult, minden versenytársát megelőzve.

Az új Nissan X-Trail értékesítése 2017. augusztusában indul.

Magyarországon is egyre népszerűbbek a hibrid megoldások

A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a világ vezető hibrid prémium gyártójaként aposztrofált Lexus továbbra is megállíthatatlannak tűnik a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon.

Míg a Toyota májusban a 22,7%-os piaci bővülés közel kétszeresével, 43%-al növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, addig a Lexus egészen megdöbbentő, 177,8%-os növekedést produkált, azaz közel nyolcszor gyorsabban bővült, mint a piac.

Májusban a környezetbarát és üzemanyag-hatékony hibrid modelljeivel hódító Toyota, és prémium márkája, a szintén hibrid modelljeivel taroló Lexus az előző hónapokhoz hasonlóan ismét magasan maga mögé utasította a 22,7%-al bővülő hazai személyautó- és haszongépjármű piac növekedési ütemét: míg a Toyota 768 új autó értékesítésével, 6,1%-os piaci részesedést elérve 43%-al növelte eladásait, addig a Lexus 75 új autó eladásával 5,8%-os prémium piaci részesedést elérve 177,8%-os bővítette értékesítéseit.
A legendás megbízhatóságáról és alacsony üzemben tartási költségeiről ismert két japán márka sikere nem kis mértékben a környezetbarát hibrid technológia rohamosan növekvő népszerűségének köszönhető. A piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló Toyota és Lexus ugyanis Magyarországon is dominálja a hibrid értékesítéseket: az idei év első negyedévében hazánkban eladott hibrid autók 86,5%-át ez a két márka tette ki. Még meggyőzőbb adat, hogy január és március között a Toyota teljes magyarországi értékesítéseinek 29,2%-át (a haszongépjárműveket nem számítva 33,1%-át) tették ki a környezetbarát hibridek, azaz gyakorlatilag minden harmadik idehaza gazdára talált Toyota hibrid volt. A Lexus esetén még elképesztőbb a helyzet: az első negyedévben a Magyarországon eladott Lexusok 98%-a környezetbarát hibrid modell volt.

Ennek köszönhetően az idei év első öt hónapját vizsgálva is szembeötlőek a két japán márka eredményei: a január és május között 15%-al bővülő magyarországi személyautó piacon a Toyota 7,5%-os piaci részesedést elérve 3824 új autó értékesítésével 58,3%-al növelte eladásait, míg a Lexus 258 új autó eladásával, 126,3%-os növekedéssel 4,8%-os prémium piaci részesedést ért. A két márka összesített teljes piaci részesedése 8%, azaz minden 12. magyarországi új autó vásárló Toyotát vagy Lexust választ.

„Január és május között átlagosan óránként talált gazdára egy új Toyota, és 12 óránként egy új Lexus a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, azaz az év első öt hónapjában napi 24 új Toyotát és napi két új Lexust vásároltak hazánkban. Mindez azt jelentette, hogy a Toyota a piaci bővülés üteménél négyszer, míg a Lexus nyolcszor gyorsabb ütemben növelte értékesítéseit ebben az időszakban Magyarországon” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A párját ritkító siker egyértelműen környezetbarát és alacsony fogyasztást illetve üzemben tartási költségeket kínáló hibrid modellportfóliónk elképesztő népszerűségének köszönhető. A hibrid technológia területén szerzett húszéves tapasztalatunk és évtizedes versenyelőnyünk, valamit a piac legszélesebb hibrid kínálata révén ugyanis minden versenytársunknál nagyobb mértékben részesülünk a hibrid technológia népszerűségének sosem látott ütemű növekedéséből, amely a magánügyfelek és a vállalati flottafelhasználók tekintetében egyaránt megfigyelhető” – avat be a szakember.

„Vélhetően nem kis mértékben a hibrid modelljeink kínálta előnyök azok, amelyek okán a svájci székhelyű ICERTIAS intézet magyarországi felmérése szerint a magyarországi vásárlók a Családi gépkocsik körében a Toyotát tartják a legjobb ár/érték arányt kínáló autómárkának. Erre reflektálva teljes személyautó portfóliónkra vonatkozóan egyedi ’Best Buy’ ajánlatokkal várjuk ügyfeleinket márkakereskedéseinkben” – teszi hozzá Varga Zsombor.

Az év első öt hónapjában a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon egyébiránt az áprilistól megújult, hibrid hajtással is elérhető Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek 19,1%-a), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden korábbinál népszerűbb RAV4 (14,9%), a hazai pickup szegmens eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (14,1%), a flottapiacot a hibrid meghajtás révén újrarajzoló Auris (12,4%), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla (11,1%), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10,3%), és az egyterű szegmens nagy favoritja, ott második helyen álló Verso (8,6%) bizonyultak. A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (a Lexus hazai értékesítéseinek 47,7%-a) és RX (34,9%) SUV modellek vitték a prímet, míg az IS (7%) értékesítéseinek várhatóan új lendületet ad majd, hogy megérkezett a modell legújabb generációja.

Electric Now Tour: BMW iPerformance Roadshow Magyarországon

Május végén, két napon keresztül a zsámbéki Driving Camp és környéke adott otthont a BMW Group innovációs modell-bemutatójának, az Electric Now Tour eseménynek. Több mint száz ügyfél, valamint további 30 újságíró próbálhatta ki a BMW i és iPerformance modelleket különböző pálya és országúti vezetési körülmények között.

A BMW Group felépített továbbá egy különleges BMW i Lounge-ot, mely a fenntarthatóság, az előremutató technológia és az iPerformance modellekhez legutóbb csatlakozott BMW 530e modell nóvumait mutatta be. A színes program lehetőséget biztosított a BMW i3 és i8 modellekkel való pályavezetésre, illetve az X5 40e, a 740e és a frissen bemutatott 530e modellekkel való országúti autózásra.

Jelenleg a BMW rendelkezik a legszélesebb elektromos és plug-in-hibrid modellválasztékkal a világon, így nemcsak a prémium kategóriában, hanem a teljes piacon vezető szerepet tölt be az elektromos meghajtást használó modellek számában. A BMW i3 és i8 modellek új almárka tagjaiként indultak el néhány éve, melyek nemcsak meghajtásukban, hanem karosszériaépítési módjukban is úttörő szerepet vállaltak. Az i modellekhez csatlakozott 2015-ben az X5 40e, majd tavaly a 225xe, a 330e és a 740e luxuslimuzin.

A bajor gyártó szintén 2016-ban vezette be a BMW iPerformance modellcsaládot, melyet a vállalat innovatív, a jövő technikáját megjelenítő autói képviselnek. 2017 tavaszán érkezett meg a BMW 530e, így jelenleg hét különböző plug-in-hibrid, valamint az elektromos meghajtású BMW i3 alkotják a kínálatot. Míg tavaly több mint 62 000 db BMW i és iPerformance modellt adott el a vállalat világszerte, idén a cél a 100 000 db-os értékesítés elérése, melyre minden esély adott a folyamatosan bővülő kínálattal.

„Magyarországon a BMW i modellek kiemelt népszerűséggel bírnak, a 2015-ben bevezetett zöld rendszám számos praktikus előnyt hozott elsősorban a mindennapi használhatóságban az ingyenes városi parkolással, ugyanakkor láthatóságot is adott a BMW elektromos meghajtást használó modelljeinek. A tavaly év végén bejelentett állami támogatás további kézzelfogható előnyöket tartogat, mellyel az állam az elektomobilitás terjedését szorgalmazná. Az Electric Now Tour program kitűnő lehetőséget biztosított arra, hogy a BMW i és iPerformance modelleket egyszerre, egymás után vezetve tesztelhessék a meghívottak, illetve az esemény kiválóan demonstrálta azt a kínalatbeli sokszínűséget és innovációt amit ma a BMW márka világszerte képvisel“ – mondta el Salgó András, a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője az esemény alkalmával.

Toyota: mobilitási ökoszisztémában a jövő autózása

Olyan új mobilitási ökoszisztéma kialakításán dolgozik a forradalmi, jövőbemutató technológiáiról ismert Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, amely felgyorsíthatná az autonóm vezetési technológiák fejlesztését.

A világ leginnovatívabbnak tartott autógyártója az MIT Media laboratóriummal (MIT ML) és egyéb iparági partnerekkel együttműködve igyekszik elősegíteni egy olyan digitális környezet kialakulását, amelyben a felhasználók – a vállalkozások és fogyasztók egyaránt – biztonságosan megoszthatják vezetési és autonóm járműteszt-adataikat, kezelhetik az autómegosztó és telekocsi tranzakciókat, valamint tárolhatják azokat a járműhasználati információkat, amelyek a biztosítási díjak meghatározásának alapjául szolgálhatnak.

A környezetbarát hibrid technológiájáról és az iparágat forradalmasító innovációiról ismert Toyota és Lexus a blockchain és elosztott főkönyv (BC/DL) technológiák felhasználhatóságát vizsgálja egy olyan új mobilitási ökoszisztéma kialakításában, amely felgyorsíthatná az autonóm vezetési technológiák fejlesztését: a blockchain technológia egy független számítógépekből álló, kifinomult hálózaton – úgynevezett elosztott főkönyvön – keresztül továbbítja az információkat, felügyelve a tranzakciók biztonságát, valamint az adatok / vagyontárgyak tulajdonosai jogainak védelmét. A Toyota és a Lexus meggyőződése szerint a blockchain technológia átláthatóságot és kölcsönös bizalmat eredményezhet, csökkentheti a visszaélések és csalások számát, és csökkentheti vagy megszüntetheti a tranzakciós költségeket, például a külső felek és intézmények által kirótt díjakat.

Az együttműködés támogatja a nyílt forráskódú eszközök alkalmazását, a blockchain révén pedig segít a menetadatok és az autonóm tesztadatok biztonságos megosztásában, az autómegosztó / telekocsi tranzakciók kezelésében, és a járműhasználati információk tárolásában.

„Akár több százmilliárd kilométernyi, valós menetadatra is szükség lehet ahhoz, hogy létrehozzuk a biztonságos és megbízható autonóm gépkocsit. A blockchain és az elosztott főkönyv lehetővé teheti, hogy a járműtulajdonosok, flottakezelők és gyártók adataikat megosztva felgyorsítsák a végső cél elérését, és kiaknázhassuk az autonóm mobilitási technológiák biztonságos, gazdaságos és kényelmes előnyeit” – mutat rá Chris Ballinger, a Toyota Kutatóintézet mobilitási ügyekért felelős igazgatója és gazdasági igazgatója.

A szoftvereszközök nyílt forráskódú kialakításának köszönhetően a Toyota és a Lexus egyfajta felhasználói konzorciumot hoz létre, és reméli, hogy sikerül más, autonóm járművek fejlesztésével és mobilitási szolgáltatások biztosításával foglalkozó vállalkozások körében elősegíteni a blockchain gyors bevezetését. A Toyota és a Lexus jelenlegi és jövőbeli partnereit arra biztatja, hogy működjenek együtt a BC/DL technológiák járműadat és – szolgáltatások területén történő alkalmazásának további fejlesztésében. A Toyota és a Lexus az MIT Media laboratóriumon kívül számos iparági partnerrel is együttműködik, hogy alkalmazásokat és működőképességi igazolásokat fejlesszenek az új mobilitási ökoszisztéma három területére: a menet- és tesztadatok megosztására, az autómegosztó / telekocsi tranzakciókra, valamint a felhasználási alapú biztosításra.

Menet- és tesztadatok megosztása: A blockchain technológia felhasználásával a vállalatok és magánemberek egy virtuális piactéren keresztül biztonságosan megoszthatnák és pénzzé tehetnék saját vezetési statisztikáikat, illetve hozzáférhetnének mások által beküldött adatokhoz. Ez a hozzáállás egy hasonló blockchain kezdeményezésre építve hoz létre digitális tulajdonjogokat a zeneiparban: ez a Nyílt zene kezdeményezés (Open Music Initiative) A modern járművek fedélzeti érzékelőik révén egyre inkább tudatában vannak környezetüknek, és egyre sűrűbben kapcsolódnak a felhőhöz, a közúti infrastruktúrához, valamint egyéb járművekhez, ami egytől egyig hatalmas mennyiségű értékes adatot hoz létre. A BC/DL lehetőséget teremthet arra, hogy a vezetési és autonóm tesztadatokat olyan környezetben osszák meg, amelyben az adat létrehozója megőrzi az adatra vonatkozó tulajdonjogát.

Autómegosztó / telekocsi tranzakciók: A BC/DL alapú eszközök lehetővé tehetik a járműtulajdonosok számára, hogy férőhelyeket, csomagtér-kapacitást vagy akár a jármű használatát értékesítve pénzhez jussanak. A blockchain alkalmas a jármű használatára, valamint a jármű tulajdonosaira, sofőrjeire és utasaira vonatkozó adatok tárolására. A profil információ felhasználható egy „intelligens kapcsolat” igazolására két fél között, vagy a szolgáltatások díjfizetésének kezelésére, mégpedig pénzügyi közvetítő nélkül, ami lehetővé teszi a tranzakciós költségek megtakarítását. A rendszer emellett online kapcsolatot biztosíthat olyan járműfunkciók távoli elérésére, mint az ajtózárak oldása/reteszelése, vagy a motor beindítása/leállítása.

Felhasználás alapú biztosítás: A blockchain emellett arra is alkalmas, hogy a felhasználók kedvezőbb biztosítási költségekben részesüljenek. Azzal, hogy járművük szenzorainak engedélyezik a környezetre vonatkozó és menetadatok gyűjtését, illetve blockchainben való tárolását, a járműtulajdonosok akár a biztosítási díj további mérséklését is elérhetik, hiszen a biztosító társaságok az átláthatóság révén csökkenthetik a csalások előfordulását, illetve mérhetik a biztonságos vezetési szokásokat.

„Izgalmasnak találom, hogy a Toyota élen jár annak a kezdeményezésnek a megvalósításában, amely a blockchain technológiát felhasználva hoz létre egy olyan, nyílt platformot, amelyen a felhasználók kontrollálhatják saját menetadataikat. Bízunk benne, hogy más iparági érdekeltek is részt vállalnak ebben a kezdeményezésben, hogy a biztonságos és megbízható autonóm járművek álma egy lépéssel közelebb kerülhessen a megvalósuláshoz” – fogalmaz Neha Narula, az MIT Media laboratóriumának digitális valuta kezdeményezésért felelős igazgatója.

A Toyota Kutatóintézetének partnerei a berlini központtal működő BigchainDB, amely a menetadatok és autonóm járműtesztek adatainak adatcsere-platformját fejleszti, a Dallasban és Torontóban dolgozó Oaken Innovations, amely P2P autómegosztó, autó hozzáférést nyújtó és fizető alkalmazást fejleszt egy újfajta mobilitási eszközzel, az izraeli Commuterz startup, amely egy P2P autómegosztó megoldáson dolgozik a Toyota Kutatóintézettel közösen, valamint a Gem (Los Angeles), amely a Toyota telematikai autóbiztosító társaságával (Toyota Insurance Management Solutions, TIMS), valamint az Aioi Nissay Dowa biztosítási szolgálattal közösen dolgozik egy felhasználás alapú biztosítási platform kifejlesztésén. Minden egyes projektpartner komoly tapasztalattal rendelkezik saját szakterületén.

A Toyota Kutatóintézet emellett az egyesült államokbeli Toyota Financial Services (TFS) szolgáltatással is együttműködik a kapcsolt pénzügyi eszközök fejlesztésén.

A Wankel-motoros Mazda Cosmo 50 éves idén

Fontos pillanat volt az autózás történetében, amikor pontosan 50 éve, a Mazda bemutatta a Wankel-motoros Mazda Cosmo Sport modellt. A stílusos kétüléses egy olyan innovációs hagyomány kezdetét jelentette, amely a mai napig él a Mazdánál: a cél egyedi műszaki megoldásokkal különleges vezetési élményt adó és motorsportsikereket eredményező autók gyártása.

1967-ben a Cosmo Sport volt a világ első kéttárcsás motorral meghajtott személyautója, a Mazda számára pedig az első saját gyártású sportautó. A Japánon kívül 110S-ként ismert autó már hordozta azokat a tulajdonságokat, amelyek később a Mazda RX-7 és az MX-5 legendás modellekben, sőt tulajdonképpen az összes Mazdában tovább éltek. Bár csak összesen 1176 darabot gyártottak belőle, a Cosmo Sport meghatározó volt a japán márka számára, hiszen ekkor vált a leginkább kisteherautók és kisautók gyártójából egy izgalmas, egyedi márkává, amelyet a műszaki megoldások és a design terén is a sablonoktól való eltérés jellemez.

A Cosmo Sport motorjának fejlesztése a Mazda kihívásokat kereső és feladást nem ismerő gondolkodását szemlélteti, amely ma, 50 évvel később is igaz a cégre. A mérnökök számos akadályt és nehézséget legyőzve, a prototipusokat több százezer kilométeren át tesztelve tették a Wankel-motort kereskedelmi szempontból is működőképes, valódi alternatívává. Bár több tucat vállalat, köztük a legnagyobb autómárkák írtak alá licenszmegállapodást az NSU-val, hogy továbbfejlesszék a német autó- és motorkerékpárgyártó új technológiáját, csak egy járt sikerrel.

Kiaknázva a forgótárcsás motorban rejlő lehetőségeket, a Mazda a jóval nagyobb és nehezebb dugattyús motorokkal egyenértékű teljesítményt tudott kihozni az új megoldásból és közel kétmillió Wankel-motoros autót épített, illetve jelentős sportsikereket is elért: az RX-7 például a ’80-as években egyeduralkodó volt kategóriájában a Nemzetközi Motorsportszövetség (IMSA) versenyein. A legnagyobb győzelem azonban 1991-ben történt, amikor egy 2,6 liter kamratérfogatú, négytárcsás, összesen 710 lóerős Mazda 787B megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. Ez nemcsak az első, nem dugattyús motorral felszerelt autó, de az első ázsiai márka győzelme is volt a legendás versenyen.

Az állandó akarat új dolgok kipróbálására és a határok könyörtelen kitolására már szinte egyet jelent a Mazdával: ebből a hozzáállásból született a SKYACTIV technológiát is bevezető MX-5 is, amelynek Jinba-Ittai, azaz vezető és autó egységét jelentő szellemisége a világ legnépszerűbb roadsterévé tette. A mai Mazda modellekben megtalálható könnyűépítésű és a forgótárcsás motorhoz hasonlóan szokatlan SKYACTIV motorok, karosszériák és egyéb műszaki megoldások olyan mérnöki áttörések eredményei, amelyek a teljesítmény és a hatékonyság egyedi kombinációit jelentik. A SKYACTIV motorok például, megkülönböztetve a Mazdát a többi márkától, kiküszöbölik az extrém sűrítés hátrányait, így élvezetesebb, ugyanakkor takarékosabb vezetést tesznek lehetővé.

A Mazda Cosmo megtekinthető Augsburgban, a Mazda Classic Automobil Museum Frey-nél. A múzeumról ITT lehet részletesebben olvasni.

Meglátogattuk Európa első Mazda múzeumát Augsburgban

Korábban – egész pontosan alig egy héttel ezelőtt – hírt adtunk arról, hogy a Mazda megnyitotta első Japánon kívüli múzeumát Augsburgban. Nem voltunk restek, megnéztük testközelből.

Stílszerűen autóval, semmi repülő, vonat, vagy busz. Alapvetően ez a hétszázvalahány kilométer meg sem kottyan, főként, hogy gyönyörűen, autópályán haladva lehet közlekedni Münchenig, de aztán persze konkrétan Augsburgig is megvannak a jó kis pályaszakaszok. Kedvenc terület ez, hiszen (nem véletlenül) ha Németországba tévedünk, mindig nagyteszt kerekedik a sztoriból; az adott autót megmérettetés alá vetjük a sebességkorlátozásoktól mentes autópályaszakaszokon.

Nem volt egyszerű megtalálni a Frey csoport kezdeményezéseként létrehozott egyetlen európai Mazda múzeumot. Legalább három kört futottunk Augsburg labirintus-szerű, zegzugos, villamossínpárokkal átszelt utcáin, míg végre egyszerre ott virított előttünk a Mazda oszlop, meg a Mazda Classic felirategyüttes.

A németországi Mazda múzeum egy régi, 1897-ben épült villamosremízből lett átalakítva, erre utaló jelek természetesen vannak, a keskeny nyomtávú sínek ott kígyóznak az aszfalton, direktben az utcafront felől. Csalóka és megtévesztő, mivel a parkolás közvetlenül a bejáró mellett oldható meg, a remíz homlokzata pont erre néz, viszont a bejárat jobb felől, oldalt, de inkább hátul található.

Nathalie, a Mazda Museum munkatársa rendkívül készséges és segítőkész volt, bár az hozzátartozik az igazsághoz, hogy több ízben egyeztettünk vele, több irányból, így ténylegesen zökkenőmentesen mehetett minden annak rendje, s módja szerint.

A kis előtérből, ahol egyébként meg lehet vásárolni a belépőket (5 EUR a felnőtt, 2.50 EUR a gyerekjegy), mindenféle Mazda-relikviákkal távozhatunk, modellautótól a bögréig, sapkákig, pólókig, pendriveokig. Szóval minden rendelkezésre áll, ami szemnek s széjnak ingere.

A hangárba belépve elénk tárul maga a kiállítás, ami közel sem olyan apró, mint ahogy a legtöbb fotón látszik.

A gyűjtemény több, mint 50 darab autóritkaságot mutat be, beleértve olyanokat is, amelyek a Frey csoport magánkollekciójából lettek átemelve a kiállításra.

Nekünk, európaiaknak nyilván a legismerősebb, mára már klasszikusnak számító Mazda modellek a 323, 323F, 626, esetleg 929, MX-5 (korai, bukólámpás), netán RX-7 (klasszikusan Wankel-motorral), aztán az akkoriban kimondottan futurisztikusnak ható Xedos 6, vagy a Xedos 9 következett.

Ezek mindegyike kiállítva megtekinthető egyebek mellett, de számos olyan exkluzivitást találunk, amelyek nagyjából csak Japán utcáin jelentek meg a Mazda közel 100 éves történelme alatt.

Úgyhogy fog tartogatni elegendő meglepetést a Frey’s Mazda Classic Car Museum mindazoknak, akik ellátogatnak Augsburgba, a villamosremíz falai közé, Oberhausenbe.

A pontos cím egyébként 86153 Augsburg, Wertachstraße 29 – a nyitvatartási idő pedig egész héten 10 órától 18 óráig tart.

Pluszban megemlítenénk, hogy a létesítmény vasárnap is várja a látogatatókat – pedig Németországban a legtöbb bolt, múzeum, egyéb létesítmény ezen a napon zárva tart.

Bővebb információ a Mazda Classic Automobil Museum Frey honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Úgy tűnik, nem ismer lehetetlent a Lexus RC F GT3

A Nemzetközi GT Open bajnokság múlt hétvégi, Spa-Francochampsban rendezett belgiumi futamán az Emil Frey Lexus Racing és a szintén Lexus RC F GT3-mal versenyző Farnbacher Racing csapata is megszerezte második győzelmét a szezonban, előbbi szombaton, utóbbi vasárnap állhatott fel a dobogó legfelső fokára, így autógyártóként a Lexus immár négy futamgyőzelemmel dicsekedhet a 2017-es Nemzetközi GT Open szezonban.

Bár szombaton adódott még néhány probléma, a Farnbacher Racing végül képes volt úrrá lennyi a gondokon a Nemzetközi GT Open bajnokság vasárnap Spa-Francorchampsban megrendezett második futamán – olyannyira, hogy végül elsőként értek célba. Ez a csapat második győzelme a szezonban a Lexus RC F GT3 géppel, így Dominik és Mario Farnbacher jelenleg öt ponttal vezetnek a bajnoki tabellán.

„Szombaton nem ment úgy a dolog, ahogy vártam, sőt pontot sem sikerült szereznünk – így aztán annál jobban örülünk annak, hogy sikerült bezsebelnünk a második trófeánkat a GT Openben. Az egész csapat remek munkát végzett, jó iramban autóztunk, és a kemény munka végül csodálatos eredményt szült. Nagyon boldogan utazunk most haza, és már erősen készülünk a következő futamra.” – fogalmaz Dominik Farnbacher.

Autógyártóként a Lexus immár négy futamgyőzelemmel dicsekedhet a 2017-es Nemzetközi GT Open szezonban. Szombaton az Emil Frey Racing csapat Lexus RC F GT3 versenygépe szerezte meg a harmadik győzelmet. A Farnbacher Racing két héten belül visszatér a ringbe, hiszen június 9-11. között rendezik meg az évad ötödik és hatodik futamát a Paul Ricard pályán.

Az Emil Frey Lexus Racing szintén rajthoz állt a Nemzetközi GT Open bajnokság második hétvégéjén a belgiumi Spa-Francorchampsban, a híres Formula 1-es pályán. Miután első helyezést szerzett Estorilban a szezonnyitón, a svájci csapat fantasztikus lendülettel folytatta sorozatát, rajt-cél győzelmet aratva a szombati futamon. Vasárnap pedig – az évad első esős versenyén – Albert Costa Balboa a kaotikus időjárási körülmények ellenére is lenyűgöző teljesítményt produkált. Az igencsak megkérdőjelezhető a 20 másodperces büntetés miatt azonban végül csak a 14. helyezést kapta meg, holott valójában dobogós helyen, harmadikként végzett.

„Nagyon elégedettek vagyunk a hétvége eredményével, még ha nem is értünk egyet a vasárnap kapott igazságtalan büntetéssel. Mégis örülünk, hiszen sikerült bebizonyítanunk, hogy győzelmünk Estorilban nem csupán szerencsés véletlen volt, vagyis a Lexus olyan gépet alkotott, amivel komolyan kell számolni ezen a bajnokságon. Ezt az is alátámasztja, hogy a Farnbacher Racing is győzelmet aratott itt Spaban. Számunkra most leginkább az a fontos, hogy még alaposabban kiismerjük az autót. Az idei év egy tesztprogram része, ami kemény munkát jelent – de ez a munka sokkal lelkesítőbb, ha közben győzelmeket is ünnepelhetünk” – foglalja össze Lorenz Frey, az Emil Frey Lexus Racing csapatfőnöke.

Az utcai Lexus RCF sportkupén alapuló versenygéppel tehát minden jel szerint olyan autót sikerült alkotnia a Toyota által jegyzett japán prémium márkának, ami alaposan feladja a leckét a versenytársaknak. Minden persze nem is csoda: a versenygép alapjául szolgáló, a vezetés vegytiszta élvezetének átadására megalkotott új RC F minden idők egyik legizgalmasabb nagy teljesítményű 2+2 üléses utcai sportkupéja: versenyautós aerodinamikájával és látványos, 19 colos kovácsolt alumínium keréktárcsáival kifejezetten agresszív látványt nyújt, különleges utasterét pedig az LFA által ihletett műszerek varázsolják igazán egyedivé. Mindeközben a gépháztető alatt a Lexus által valaha tervezett legerősebb V8-as motor dübörög, aminek lenyűgöző teljesítményét egy gyorsan kapcsoló, 8 fokozatú Sport Direct Shift automata sebességváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Visszaváltáskor jól hallható, hogy az elektronika gázfröccsöt ad, a Nyomatékvektor Szabályozású Differenciálmű segítségével pedig az autó még nagy sebesség mellett is magabiztosan uralható.

Nissan: a tudósok kifejlesztették a végső módszert az izgalom mérésére futballt és gyors autókat használva

Míg az UEFA Bajnokok Ligája a csúcspontjához közeledik, addig a Nissan – a versenysorozat hivatalos autóipari támogatója – egy végső tesztet végzett a futballról, azt vizsgálva, hogy melyik az izgalmasabb: végignézni egy mérkőzést vagy utasnak lenni egy ikonikus GT-R autóban – áll a Nissan sajtóközleményében.

A Nissan és a Loughborough Egyetem sporttudományi szakemberei viselhető technológia segítségével figyelték meg a résztvevőket annak érdekében, hogy adatokat gyűjthessenek fizikai válaszaikról. A vizsgálatok során a következőket mérték: pulzusszám, légzésszám és elektrodermális aktivitás, annak érdekében, hogy megtudják a különböző izgalmak milyen fizikai válaszokat váltanak ki és melyik tevékenység az izgalmasabb a résztvevők számára.
Először vizsgálatok zajlottak az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzései során, majd a kapott eredményeket összevetették a GT-R próba napján mért adatokkal, melyen egy hivatásos autóversenyző vitte a résztvevőket körbe a híres spa-i pályán.

Dr. Dale Esliger a Loughborough Egyetem tudósa a kapott eredmények alapján a következőket mondta el: „Korábban szubjektíven tudtuk csak megítélni, milyen izgalmas is egy futball mérkőzés vagy éppen egy olyan szuper autóban száguldani, mint a Nissan GT-R. A Nissan Excitement Index kutatása viszont lehetővé tette számunkra, hogy az innovatív szenzorok segítségével megértsük a résztvevők fizikai válaszait a különböző eseményekre, ezzel pedig felderíthetővé vált számunkra, melyek lehetnek a legizgalmasabb pillanatok számukra.A két kísérlet során mind a futball mérkőzéseken, mind pedig a Nissan GT-R-ban ülve a résztvevők pulzusszáma egészen hasonló volt, természetesen kiugrásokkal a legizgalmasabb pillanatokban – például egy rúgott gólnál vagy egy szűk kanyarban, ahogyan azt vártuk is. A fő különbség, amelyet láttunk az a nézők és az utasok fizikai válaszai közül a légzésszámokban voltak. A futball mérkőzés során légzésszám növekedést hirtelen légzésszám csökkenés követett, amikor a szurkolók a fontos pillanatoknál visszatartották a lélegzetüket. Ez pedig azt mutatja számunkra, hogy a 90 perc inkább az érzelmek hullámvasútja volt sem, mint az izgalomé. Míg a GT-R-ban utazók légzésszáma folyamatosan növekedett, amely inkább az izgalom érzését sugallja.”

„Az izgalom a középpontja mindennek, amit teszünk” – mondta Jean-Pierre Diernaz a Nissan európai Marketing alelnöke. „Az ikonikus GT-R szuper autó és az UEFA Bajnokok Ligája szponzorálása csupán csak két példa arra, hogy hogyan szeretnénk innovációt és izgalmat vinni az emberek életébe. Most pedig a Loughborough Egyetemmel közös kutatásból megismerhetjük az izgalom fizikai hatását az emberi szevezeten. A végső célunk, hogy kifejlesszük a világ Excitement Index-ét, mely alkalmas számos tevékenység izgalmi szintjének mérésére – ez után pedig a lehetőségeink határtalanok.”

Az év legizgalmasabb mérkőzése, az UEFA Bajnokok Ligája döntője során a Nissan a műsor középpontjában fog állni. Nem csupán a Nissan globális nagykövete és az UEFA Bajnokok Ligája döntőse, Gareth Bale mellett lesz ott a cég, de a Nissan fogja átadni a Bajnokok Ligájának trófeáját is a Principality Stadionban.  A történéseket pedig Ön is nyomon követheti az új Nissan Excitement FC Facebook oldalon és ossza meg velünk az Ön izgalmas utazását a döntőig a #TooExcitedTo hashtaget használva.

A 2017-es Nissan GT-R díjnyertes 3,8 literes V6-os 24 szelepes ikerturbó motorral rendelkezik, amely 20 LE-vel növelte az autó teljesítményét az előd modellhez képest. Most már 570 LE teljesítményt ad le 6800-as fordulatszámnál, ami részben köszönhető a megnövelt turbónyomásnak  és a hengerenként vezérelt gyújtásidőzítésnek. Ezek a változtatások a közepes tartományban (3200-as fordulatszámnál) jobb gyorsulást, és szélesebb tartományban elérhető maximális nyomatékot eredményeznek. A maximális vezetési élmény elérése érdekében az ismerős GT-R hang is még szebb lett és soha nem szólt még ilyen jól.

Modellciklusának 2. szakaszában a Volkswagen Golf: e-Golf, Golf GTE, Golf GTI Performance, Golf R

Elérkezett első fontos modellfrissítéséhez a Volkswagen Golf. Korábbi cikkeinkben, ITT és ITT beszámoltunk a történésekről, most pedig összefoglaljuk a lényeget. Nézzük!

A Golf család nagyszabású felfrissítésének második szakaszával indítja a tavaszt a Volkswagen, s máris érkezik az egyaránt új e-Golf, Golf GTE illetve a Golf R. A Golf ezen öt megújult változata kiválóan mutatja, milyen széles a legsikeresebb európai autó hajtásrendszereinek kínálata. A Golf sikerének egyik kulcsa, hogy minden mobilitási igényre a megfelelő megoldást kínálja. Ezen egyéni megoldások széles alapjául a hagyományos benzin- (TSI) és dízel- (TDI), illetve földgázüzemű (TGI) változatok szolgálnak.

E világszerte egyedülálló választékot a legújabb high-tech modellek egészítik ki, amelyek továbbfejlesztett elektromos, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid és sportautó-hajtásrendszerekkel érkeznek, modellváltozattól függően nagyobb teljesítménnyel és hatótávval, valamint tovább fokozott gazdaságossággal. Az új e-Golf, Golf GTE, és Golf R további ismertetőjegyei még karakteresebb dizájnjuk, új LED-technikájú fényszóróik és hátsó lámpáik (mindkettő már alapkivitelben), új infotainment-rendszereik akár olyan funkciókkal, mint például a gesztusvezérlés (Discover Pro, az e-Golf esetében széria), az Active Info Display digitális és számos új vezetői segédrendszer.

e- és Hybrid-Power – Elektromos, illetve hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerével az e-Golf és a Golf GTE a lehető legjobban kíméli a környezetet. Az e-Golf mindenkor, míg a Golf GTE átmenetileg, mintegy 50 kilométeres távon (NEFZ) károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhet. Mindkét modellt műszakilag is továbbfejlesztették a mérnökök. Az e-Golf második nemzedékében nagyobb hatótávval (az NEFZ-cikluson 300 kilométer) és teljesítménnyel (100 kW/136 LE, plusz 21 LE) csábít, míg a Golf GTE számára új hibridstratégiát fejlesztettek ki. Utóbbi valamelyik navigációs rendszerrel közösen a Hybrid üzemmódban már a GPS- és útvonaladatokat is tekintetbe veszi, s az előtte álló útvonal tulajdonságainak figyelembevételével, előrelátó módon alakítja optimálisan, az energiatakarékosság jegyében az elektromos és a benzinmotor üzemét (2017 nyártól kapható).

GTI- és R-Power – Immár kultikus státuszú sportautóként a Golf R jelentősen megnövelt teljesítménnyel érkezik. Feltöltött motorjaik egyaránt piaci szegmensük legagilisabb négyhengeres erőforrásai közé tartoznak, míg az összkerékhajtású Golf R és teljesítményét 228 kilowattra (310 LE) (plusz 10 LE) növelték a Volkswagen R szakemberei.

Még karakteresebb dizájn

LED-technikájú fényszórók és hátsó lámpák – A dizájn-frissítésben új lökhárítók, sárvédők, már alapkivitelben új teljes-LED fényszórók (az e-Golf, a Golf GTE, illetve minden Golf GTI és Golf R) és immár minden Golf számára az alapkivitelt bővítő teljes-LED hátsó lámpák szerepelnek.

Új orrkialakítás – A hűtőrács alsó szegélyén húzódó, krómozott díszléc a jobb és a bal oldalon a LED-technikájú fényszórók szárnymotívumot formázó krómszegélyéhez (winglet) csatlakozik. Az egyes modellek egyebek mellett e krómozott díszléc egyéni kialakításában térnek el egymástól. Az e-Golf és a Golf GTE hűtőrácsán, illletve LED-fényszóróin például egyaránt markáns kék csík (a Volkswagen e-mobilitásának ismertetőjegye) tűnik fel, ami az immár ikonná vált Golf GTI esetében – mi más is lehetne – vörös színű, míg a Golf R elején fényes fekete bevonatot kap. Mindezeken túl az e-Golf, a Golf GTE, és a Golf R új és teljes egészében egyéni első lökhárítójában is különbözik egymástól. Az e-Golf és a Golf GTE lökhárítójának közös vonása a nappali menetfény a Volkswagen minden elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű modelljére jellemző, jellegzetes C-alakú rajzolata. Hűtőrácsa méhsejt-mintázatú betétjével a Golf GTE azonban már egyértelműen közelebb áll a Golf GTI stílusához. A GTE és a GTI eleje összességében egyaránt dinamikusabb hatást kelt, s új tervezésű és jóval markánsabb megjelenésű lökhárítójuk révén nincs ez másként a Golf R modellek esetében sem.

Farkialakítás – Az eltérő megjelenés miatt feltétlen érdekes egy pillantást vetni e modellek hátuljára is. Például a LED-technikájú hátsó lámpákra, amelyek a GTE és az R modellek esetében már alapfelszerelésként (a Variant kivételével) dinamikus irányjelzővel (fényük belülről kifelé halad), valamint ugyancsak dinamikusan változó grafikával (vízszintes hátsó helyzetjelzők és függőleges állású féklámpák) működnek. A modellsorozat sportos tagjai mindezeken túl kipufogórendszerük krómozott végcsöveinek konfigurációjában is eltérnek. A Golf GTE bal oldalon kettős, a Golf GTI kétoldalt egy-egy, míg a Golf R a jobb és bal oldalon egyaránt markáns kettős végcsövekkel készül.

Digitalizálva és internetkapcsolatban

Segítő elektronika – Az új Golf számos műszaki fejlesztést kínál. Csupán néhány példa: az alsó-középkategóriában első ízben kínál az új Discover Pro rádió-navigációs és online rendszer gesztusvezérléses kezelést. Az új e-Golf már az alapkivitelében tartalmazza e technikát fedélzetén. 9,2 col átlójú képernyőjével a már hagyományos gombok (hardkey) nélküli Discover Pro koncepcionális és vizuális egységet alkot a Golf palettáján ugyancsak új Active Info Display műszeregységgel. Minden más infotainment-rendszert is új generáció váltott fel, miközben jelentősen bővült az online-szolgáltatások és alkalmazások kínálata. A Golf frissítése emellett a fejlett vezetői segédrendszerek új választékát hozta el az alsó-középkategóriába. Az olyan technikák, mint a városi vészfékfunkció (City Emergency Braking) és az új gyalogosfelismerés (Pedestrian Monitoring) (Front Assist), az új közlekedési torlódás asszisztens (részlegesen automatizált vezetés 60 kilométer/óráig) és az ebben a piaci szegmensben ugyancsak újdonság vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) egyaránt jelentősen növelik a biztonságot.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK