Főoldal Blog Oldal: 327

Megújult a Citroën C-Elysée, Magyarországon is kapható

A C-Elysée megjelenése elegánsabb lett: új frontrészt, 3D hatású hátsó lámpákat, új dísztárcsát, egy új 16 col méretű könnyűfém keréktárcsát, valamint két új karosszériaszínt kapott. A kényelméért és térkínálatáért kedvelt modell technológiai tartalma is fejlődött.

A Citroën C-Elysée frontrésze teljesen megújult. Az új lökhárítónak köszönhetően magára ölti a márka új stílusát és még jobban kifejezésre jut robusztussága és szélessége.

Az új hűtőrács beleolvad a fényszórókba, amelyek szintén megújultak. A hűtőráccsal egységet képező fényszórók szélesebbnek mutatják az autót. A hatást tovább fokozza az alsó, horizontális légbeömlő, amelynek szélein új megjelenésű ködfényszórókat találunk, amelyek felett helyet kaptak a LED-es nappali menetfények.

Az új C-Elysée is megkapta az új Citroën modellekre jellemző 3D hatású hátsó világítótesteket, amelyek szélesebbnek és elegánsabbnak mutatják az autót. Az oldalnézetet tekintve az új 16”-os „3D” dísztárcsák és az ugyanekkora méretű „San Diego” könnyűfém keréktárcsák jelentenek újdonságot. A karosszéria két új fényezést kaphat, az egyik a C4 Picassón megismert Lazuli kék, a másik az Artense szürke.
Belül új, a felszereltségi szinthez igazodó, új műszerfali betéteket találunk az utas előtt. A műszerfal úgy módosult, hogy fogadni tudja az új, opcióként rendelhető, 7”méretű érintőképernyőt. A műszerpanel is megváltozott, jelzései látványosabbak és áttekinthetőbbek lettek.

A Citroën mindig is élen járt az autó által biztosított utazási kényelem terén. A kényelem fogalma fontos megkülönböztető elemmé vált. Ma a Citroën Advanced Comfort® programon keresztül még világosabban kirajzolódik a Citroën utazási kényelemre irányuló törekvése.

A Citroën Advanced Comfort program elsődleges célja, hogy a testi és lelki jó közérzetet szolgáló innovatív és intelligens technológiai megoldásokat kínáljon. A program négy alappillérét a zavaró rezgések kiszűrése (futómű, ülések, zajszigetelés), a praktikusan kialakított, tágas és világos utastér, a felesleges információk száműzése, valamint a mindennapi használat megkönnyítését célzó technológiák alkalmazása jelenti.

A kényelméről és tágasságáról ismert C-Elysée kiváló úttartással rendelkezik és az útminőségtől függetlenül kellemes menetkomfortot nyújt. A finom rugózás mellett a jól formázott, kényelmes ülések fokozzák a vezető és az utasok komfortérzetét. Kompakt külső méretei ellenére a hátsó lábtere az eggyel nagyobb kategóriára jellemző méretű, csomagtere nem kevesebb, mint 506 literes.

A robusztus és kényelmes limuzin technológiai tartalma is megújult: megjelent kínálatában a színes érintőképernyő és az új generációs navigációs rendszer. Az opcióként rendelhető 7 colos érintőképernyővel könnyebb a rádió használata. Az új érintőképernyős egység magában foglalja a telefon- és a multimédia funkciókat is. A Mirror Screen (Android Auto & CarplayTM) rendszer lehetővé teszi a mobiltelefonon található, kompatibilis alkalmazások elérését. Az opcióként elérhető navigációs rendszer 2 ujjas zoomolást és frissített térképadatbázist kínál. Az európai nagyvárosok és épületeik 3D-ben is megjeleníthetők az érintőképenyőn. Az útelágazásoknál könnyen értelmezhető nyílrendszer segíti a megfelelő sáv könnyebb kiválasztását.

A megújult C-Elysée modern és takarékos motorkínálattal rendelkezik. A benzinmotor-választékban megtaláljuk a manuális sebességváltóval szerelt 1.2 literes PureTech 82-t, valamint az 1.6 literes VTi 115-öt, amely az 5 fokozatú manuális sebességváltó mellett EAT6 6 fokozatú automata sebességváltóval is elérhető. Az 1.6 literes BlueHDi dízelmotor 100 LE-s változatban rendelhető.

Az új C-Elysée PureTech 82 Live alapváltozatának kedvezményes induló ára 3 100 000 Ft. A klímás, ködfényszórós, CD lejátszós PureTech 82 Feel változat kedvezményes ára 3 455 000 Ft. Az új C-Elysée-hez az importőr most akár 5 év garanciát kínál 100 000 km futáskorláttal, felár nélkül.

Dinamikus és egyben kompakt SUV az Opel Grandland X

Sportosság és kalandvágy találkozása: modern, dinamikus vonalak, vagány terepes megjelenés, SUV-hez illően magas üléshelyzet és jó körkilátás jellemzi az új Opel Grandland X-et – valamint rengeteg csúcstechnika és bőséges férőhely, akár öt vállalkozó szellemű utasnak, poggyászuknak, sportfelszerelésüknek.

E kvalitásokkal jól fel is kavarja a virágzó SUV-piacot az Opel. Egyedül a kompakt osztályban húsz százalékkal nőtt az ilyen jellegű autók részaránya az utóbbi hét évben. A 4,48 méteres Grandland X meze alatt feszülő izmok a rövid túlnyúlásokkal együtt vagány arányokat rajzolnak ki. Kívánságra kétszínű fényezés ad teljesen egyéni stílust. Az Opel Grandland X világpremiere az idei Frankfurti Autószalonon (2017. szeptember 14-24.) lesz.

A lehető legjobb adottságokkal lép fel tehát ősszel az új Grandland X, mint az Opel X‑családjának harmadik tagja, a nála egyaránt húsz centiméterrel rövidebb Opel Crossland X és a bestseller Opel Mokka X után. Ugyanakkor kibővíti a márka gazdag, az Astrától a Zafiráig terjedő kínálatát a különösen népszerű kompakt kategóriában.

„A felfutó kompakt SUV járműosztályban egy igazi trónkövetelő jelent meg: az új Opel Grandland X. Neve kalandvágyat, függetlenséget és nagyvonalúságot sugall. Sportos designjával fantasztikusan néz ki, és biztos, hogy új vevőket hódít majd meg márkánknak. A jellemző SUV-erényeken kívül rengeteg csúcstechnikát ad vevőjének, amelyek biztonságossá és dinamikussá teszik. Az Opel Grandland X egy klassz SUV, amely felkelti a birtoklási vágyat“ – mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann.

Első osztályú a Grandland X modern asszisztens- és komfortmegoldásainak portfóliója: adaptív sebességszabályozó gyalogos-felismeréssel és automatikus vészfékezéssel, fáradtság-riasztás, automatikus parkolóasszisztens, 360-fokos körkamera, és még sok minden. Kimagasló komfortról AGR-minősítésű (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) ergonomikus ülés, kormánykerék-fűtés, fűthető első és hátsó ülés, valamint láblengetésre felnyíló csomagtér-ajtó gondoskodik. Az Opelre jellemzően kiválók a Grandland X utasainak csatlakozási lehetőségei is, az IntelliLink rendszerek legújabb generációjával és az Opel OnStar személyes online-asszisztenssel, amelynek új szolgáltatása a szállodafoglalás[1] és a parkolóhely-keresés.

Az okostelefon induktívan, kábel nélkül tölthető fel. Vezető szerepet játszik az Opel világítástechnikája is, hiszen a Grandland X adaptív, teljesen LED-es fényszórója (AFL LED-Licht) stadionvilágításnak is beválna. A kanyarfény, a távfény-asszisztens és az automatikus hatótáv-szabályozás mindig a helyzetnek és a környezetnek megfelelően teszi láthatóvá az utat, így sötétben is adottak az örömautózás feltételei.

Mindenekelőtt mégis a bármelyik évszakban, akármilyen útfelületen maximális biztonság szól a Grandland X mellett. Ez a különösképp téli (M&S) gumikkal remek útfogást garantáló opcionális, elektronikus Grip Control kipörgésgátló érdeme. A vezető öt mód közül választhat, majd a rendszer szabályozza az első kerekekre jutó nyomatékot, akár némi túlforgást is megengedve, és elcsúsztatja az automatikus váltómű kapcsolási pontjait, illetve a gázpedál jelleggörbéjét. Ezáltal hóban, latyakban, homokon vagy vizes aszfalton egyaránt jó a Grandland X útfogása.

Markáns design, finom részletekkel

Bármilyen irányból nézve sportos a 4477 milliméter hosszú, 1844 széles és 1636 magas Opel Grandland X. Frontját, a hűtőmaszk védőelemei fölött, az Opel-villám uralja. Az innen kiinduló krómszárnyak lágyan futnak ki a karcsú LED-fényszórók dupla ívéig. Ez szélesíti a jármű elejét, és mutatja a Grandland X stabil állását. A motorháztetőbe most is „belevasalták” az Opelre jellemző élt – jól érvényesül a szoborszerű megformálás, németes precizitással ötvözve.

Az oldalnézeten folytatódik a nyersebb SUV-stílus attraktív kombinálása az elegáns vonalakkal. Muszkulárisan domborodó kerékívek és alsó védőburkolatok adnak vérbő terepes vonzerőt a Grandland X-nek, kontrasztot képezve az ajtók letisztult vonalaival és a továbbgondolt, utalásszerű sarlóval, amely az Opel-család tagjaként mutatja be az autót. Extra-adag individualitást az opcióként kapható kétszínű fényezés nyújt: fekete színű tető ellenpontozza a karosszéria többi részét. Sima átmenetet az „áttört” C-oszlop teremt közöttük, egyben dinamikus összeköttetést létesítve a farral. Hátulnézetből a Grandland X a legapróbb részletekbe menően mutatja meg, milyen az igazi SUV-design: széles kiállás, ezüstös alsó védőlemez, jobb- és baloldalt beleillesztett kipufogóvégekkel, valamint keskeny LED-lámpák emelik ki az újdonság sportosan erőteljes karakterét.

„Az új Grandland X egy modern SUV, erős jelenléttel és kifejező designnal. Kompakt, sportos és izmos. Az Opel-designfilozófia következetes továbbvitelével elértük, hogy autónk abszolút blikkfang a szegmensben“ – mondta az Opel vezető formatervezője, Mark Adams.

A Grandland X minőséget sugárzó utasterében a tisztán tagolt és horizontálisan a vezető felé tájolt műszerfal, illetve érintőképernyős középkonzol tűnik fel. Az utóbbin, a gyors és ösztönös eligazodás érdekében, egymás alatt három sorban rendezték el az infotainment, a klíma és a futómű vezérlőközpontját. A berendezés felületei kellemes tapintásúak, hozzájárulva a jó közérzethez. Az utasok nem csupán a be- és kiszállást megkönnyítő, de a körkilátást is javító magas üléshelyzetnek örvendhetnek, hanem a hosszú, 2675 milliméteres tengelytávnak köszönhető tágasságnak is. A csomagtartó 514-től 1652 literig terjedő térfogattal várja a poggyászt és a sportfelszerelést. Ezáltal a legtágasabb kompakt kombikkal is felveszi a versenyt a Grandland X.

DriveGuard technológiával készül Tatabányán a Bridgestone legújabb abroncsa

Magyarországon, konkrétan Tatabányán készül a Bridgestone legújabb gumiabroncsa, amellyel defekt esetén akár 80 kilométer is megtehető 80 km/órás sebességgel.

Az új DriveGuard technológiával készülő abroncsoknak köszönhetően az autóvezetők megőrizhetik uralmukat a gépjárműveik felett, és elkerülhetnek olyan közlekedésbiztonsági szempontból veszélyes helyzetet, mint a kerékcsere sötétben, nehezen belátható helyen, amellyel a magyar autósok több mint 50%-a szembesült már a defektek miatti kerékcseréknél egy nemrég végzett felmérés szerint. A Tatabányán gyártott új generációs gumiabroncsokat szinte valamennyi európai országba szállítja majd a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.

A defektek 90%-a nem elkerülhető. Tízből négy magyar autós legalább egyszer kapott már defektet az elmúlt 5 év során, amelyek mintegy 50%-át szög, 10%-át kátyú, közel 8%-át szálszakadás, több mint 20%-át pedig valamilyen éles tárgy okozta. A Bridgestone a Szeretlek Magyarország portállal együttműködésben közel 900 gépjármű-tulajdonost kérdezett meg egy online felmérés keretében, hogy megtudja, milyen gyakran, mely napszakban és milyen úttípuson szenvednek legtöbbször defektet az autósok. A válaszadók 20%-a lakott területen kívül került bajba, a megkérdezettek több mint 50%-a ráadásul délután, és már sötétedés után kapott defektet, minden második esetben pedig 50-90 km/óránál, vagy nagyobb sebességnél következett be a nyomásvesztés. A Bridgestone online felméréséből az is kiderül, hogy majdnem minden harmadik autós valamely családtagja is a gépjárműben volt, amikor megállásra kényszerítette a járművet a lyukas abroncs.

A Bridgestone válasza az autósok problémáira

A fenti esetekre jelent megoldást a Bridgestone legújabb, Tatabányán gyártott DriveGuard gumiabroncsa, amellyel biztonságosan közlekedhetünk még defekt esetén is. A DriveGuard abroncsok rendkívül jól vezethetők a vizes útfelületen is, ráadásul nem csak kényelmesen, hanem üzemanyag-takarékosan is autózhatunk velük. Az abroncs szinte bármilyen, abroncsnyomás-figyelő rendszerrel (TPMS) rendelkező autóra felszerelhető. Megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően az abroncs lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett, és akár további 80 km-t is megtegyenek 80 km/óra sebességgel.

Tatabányán készül a Bridgestone legújabb abroncsa

„Nagyon büszkék vagyunk, hogy a tatabányai gyárunkban készül a Bridgestone egyik legmodernebb gumiabroncsa, a DriveGuard. Ez nagy lehetőség, ugyanakkor a korszerű gyártási folyamat miatt kihívás is számunkra, azonban modern gyártóberendezéseink révén munkatársaink magas színvonalon tudják ezt a feladatot is teljesíteni” – mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója. „Az új abroncsok teljes méretválasztékának csaknem felét tatabányai gyárunkban készítjük, és innen szállítjuk Európa országaiba” – tette hozzá az igazgató.

Hogyan működik a DriveGuard abroncs?

A DriveGuard abroncs az optimalizált, megerősített, masszív oldalfalának köszönhetően megtartja a jármű súlyát, hirtelen levegőveszteség esetén biztosítja a jármű irányíthatóságát. A továbbfejlesztett poliészter köpeny- és szövetváz kiváló ellenállást biztosít a hőtermelődéssel szemben, növelve az abroncs élettartamát. Mindemellett a Nano Pro-Tech gumikeverék csökkenti a szénmolekulák közötti súrlódást, így redukálva a hőtermelődést az abroncs oldalfalában, segítve annak alaktartását. A DriveGuard speciális hűtőborda-kialakítást kapott az oldalfalon, ami a megemelkedett hőt az abroncs pereme felé vezeti, így segítve minőségének megőrzését, növelve ezáltal a biztonságot és az élettartamot.

„Egy-egy defekt megjavítása és a kerékcsere akár 1 órát is tarthat, ami rendkívül veszélyes lehet az autópályákon vagy országutakon. Ez vezérelt minket, amikor újragondoltuk gumiabroncsaink biztonságosságát. Fejlesztésekor az egyik legfontosabb szempont volt, hogy a DriveGuard irányítható legyen a nedves útfelületen is és ezen körülmények között is kiváló legyen az autó kanyarstabilitása. A magas csatornakialakítás az üres tér optimalizált eloszlatásával a minta középső részében biztosítja a kiváló vízelvezetést, a magas szilikatartalmú keverék pedig a rövid féktávot” – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke.

Hamarosan elérhető a Toyota Auris Selection, új, kéttónusú fényezéssel

Előreláthatóan júniusban, Auris Selection néven érkezik a márkakereskedésekbe a hazánkban is rendkívül népszerű, hibrid változatban is elérhető középkategóriás Toyota modell legújabb, kéttónusú fényezéssel készült változata: az egyes elemek fekete fényezése teszi különlegessé a Gyöngyház fehér, Tokió vörös és Gránitszürke színekben elérhető modelleket.

Az európai tervezésű, és itt is gyártott Toyota Auris, ami a C-szegmens (középkategória) egyik legnépszerűbb modellje a kontinensen, egyedülállóan széles választási lehetőséget kínál a benzines, a dízel és a hibrid hajtásláncok között. Az Auris hibrid változatának 2010-es bemutatása óta már több mint 360 ezer példányban került a vásárlókhoz, és jelenleg európai szinten az összértékesítés 60%-át teszi ki ez a kivitel, míg hazánkban ez az arány 35% körül alakul. Ez is bizonyítja, hogy a nyugodt, stresszmentes vezetési élmény, amit a Toyota hibrid technológiája nyújt, mára teljesen elfogadottá és népszerűvé vált: három év alatt megnégyszereződött a környezetbarát hibrid autók értékesítése Magyarországon, míg 2014-ben még csupán 537 hibrid gépjármű talált gazdára hazánkban, 2016-ra ez a szám elérte a 2072 darabot, és az idei évre további, hasonló ívű növekedés prognosztizálható.

A teljes piachoz mérten egyelőre még mindig csak kis szeletet hasít ki a városi közlekedés során a környezeti terhelést drasztikusan csökkentő, és nem utolsósorban látványos üzemanyag megtakarítást lehetővé tévő technológia, hiszen tavaly még csupán 2,1%-ot hasítottak ki a hibrid eladások a hazai piacból, a fejlődés íve és dinamikája azonban mindenképpen ígéretes, különösen annak fényében, hogy a hazai piacon még mindig meghatározó flottapiac is kezd elfordulni a dízel meghajtástól a hibrid technológia felé.

Ebben több tényező játszik szerepet, kezdve attól, hogy ma már egy hibrid autó ára nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, az alacsonyabb fogyasztáson át egészen addig, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzembentartási költsége messze elmarad a dízelekétől, ami már önmagában forintosítható előnyt jelent a hibrid meghatjás mellett döntő flottafelhasználók számára. A full-hibrid hajtást egyébiránt úgy tervezték, hogy a lehető legkisebbre csökkentse a benzinüzemű motor működését városi használat során. A Toyota saját felmérései szerint a hibrid üzem működése nagymértékben lehetővé teszi a nullaközeli károsanyag-kibocsátású közlekedést. Egy út során – a vezetési körülményektől függően – akár az 50%-ot is elérheti az elektromos üzemben megtett távolság.

A Toyota Kaizen (folyamatos fejlődés) filozófiájának megfelelően az Auris modellpalettája évről évre megújul, aminek legújabb fejezete a vásárlóknak megkülönböztető és megnyerő megjelenést biztosító új, kéttónusú fényezéssel ellátott Selection kiadás.

A Gyöngyház fehér, Tokió vörös és Gránitszürke színekben rendelhető modelleket polírozott felületű 17 colos keréktárcsák és feketére fényezett külső tükörborítások, tető, cápauszony antenna és hátsó légterelő teszik különlegessé. Az első hűtőrács ugyancsak fekete színt kapott az erőteljes megjelenés érdekében, míg a Touring Sports modelleken a fentieken túl a tetősínek is fekete színűek.

Igény esetén fekete küszöb betétek is rendelhetők mindkét karosszériaváltozathoz. Minden Auris modell alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense csomag, mely új szintre emeli az aktív biztonságot és tovább gazdagítja a vezetőt segítő eszközöket. A vásárlóknak többek között ütközésmegelőző rendszert (PCS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA), automatikus távolságifény-asszisztenst (AHB) és táblafelismerőt (RSA) kínál. Az új Auris Selection modellek júniustól lesznek elérhetőek a magyarországi márkakereskedésekben.

A Mercedes-Benz budapesti központja környezetbarát irodaházba költözött

Tavaly a Mercedes-Benz kiemelkedően sikeres évet zárt, mivel a hazai prémium személyautó szegmensben a márka értékesítette a legtöbb személygépjárművet.

A 7 rekordhónapot felölelő 2016-os év során a Mercedes-Benz Hungária Kft. munkaerő-állománya 10 százalékkal növekedett az azt megelőző évhez képest, így a dolgozók elégedettsége, valamint a környezet védelmének érdekében új iroda mellett döntött a márka hazai képviselete.

A Mercedes-Benz 2017 elején költözött be az ultramodern, minden igényt kielégítő Nordic Light irodaházba, mely nem csak a főváros egyik legkorszerűbb épülete, hanem A+ környezeti besorolása és a hagyományos irodaházaknál 30 százalékkal takarékosabb energiafelhasználása révén egyben az egyik legkörnyezetbarátabb is.

A márka fenntartható jövő iránti elkötelezettségét nem csak a termékportfólióban megtalálható számos plug-in-hibrid modell, valamint a teljesen elektromos hajtású Mercedes-Benz B-osztály Electric Drive jelzi. Az irodaválasztás során a hazai képviselet jelentős figyelmet fordított a Nordic Light által biztosított környezetvédelmi megoldásokra, mint például a parkolóházban megtalálható elektromos töltőállomások, az energiaforrások támogatásához felszerelt napelem panelek, valamint az eső- és szürkevíz öblítéshez és öntözéshez történő felhasználása.

„A modern irodai megoldások nem csupán a környezetvédelem miatt fontosak számunkra, hanem dolgozóink komfortérzetéhez és elégedettségéhez is jelentős mértékben hozzájárulnak. Az előző évünk rendkívül izgalmas volt, számos rekorderedmény született, ezért bízunk benne, hogy egy inspiráló környezetben dolgozva túl tudjuk szárnyalni a tavalyi sikereket, és növeljük piacvezető részesedésünket a prémium szegmensben” – mondta el Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

Nem csak dizájnos, biztonságos is a Toyota C-HR

A kategóriateremtő, és lenyűgöző, futurisztikus dizájnja, valamint a forradalmi, negyedik generációs hibrid meghajtás révén elképesztő értékesítési sikereket elérő Toyota C-HR utasvédelmi teljesítményével és aktív biztonságával is kiérdemelte az elismerést: az Euro NCAP tesztjén ötcsillagos minősítést szerzett.

A Toyota új globális padlólemeze (TNGA) és a karosszéria gyártásánál használt, nagy szakítószilárdságú acélok eredendően ellenállóvá teszik az autót, ezen felül ugyanakkor a a C-HR minden kivitelénél alapfelszereltségként kínált Toyota Safety Sense fokozott védelmet nyújt, elősegítve az ütközések elkerülését, és a baleset következményeinek mérséklését.

A vadonatúj, kategória és stílusteremtő Toyota C-HR maximális ötcsillagos minősítést szerzett a független Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. Az autó nem csupán kiváló utasvédelmet kínál baleset esetén, hanem az aktív biztonság terén is kiemelkedő minősítést kapott-

A hibrid meghajtással hódító C-HR kiváló, 95 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon; míg a gyermek utasvédelmi teszteken 77, a gyalogosvédelem terén pedig 76 százalékot teljesített. A biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 78 százalékot érdemelt ki. Jelentésében az Euro NCAP külön elismerésben részesítette az új C-HR modellt, amiért nagyszerű eredményt ért el a féleltolásos frontális ütköztetésen, valamint maximális pontszámmal teljesítette az oldalirányú ütközés és – a még súlyosabb – oszlopnak ütköztetés teszteket. A Toyota C-HR törésteszten mutatott teljesítménye jól tükrözi a Toyota új globális platformjának (TNGA) és vázszerkezetének eredendő merevségét; a stratégiai pontokon megerősített szerkezet nagy szilárdságú acélokat alkalmazva nyeli el és vezeti el a becsapódás erejét az utascellától.

A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb rétegek számára elérhetővé tegye fejlett biztonsági rendszereit. Ennek megfelelően a Toyota Safety Sense rendszer alapfelszerelés a C-HR minden kivitelénél és olyan elemeket tartalmaz, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosfelismerő funkcióval kiegészítve, az adaptív tempomat (ACC), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) kormánykorrekcióval kiegészítve, az automatikus távolsági világítás (AHB) és a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA).

A C-HR ütközés előtti biztonsági rendszere maximális pontszámot ért el a kis – jellemzően városi – sebességeknél végzett teszteken, és az összes tesztsebességnél sikeresen elkerülte az ütközést. A Toyota Safety Sense autópálya-sebességnél is jól teljesített. A lassabban haladó jármű megközelítésekor minden tesztsebességnél elkerülte az ütközést a rendszer. Álló vagy lassító jármű megközelítésekor a legtöbb esetben sikerült elkerülni az ütközést, más esetekben sikeresen csökkent annak súlyossága. A gyalogosfelismerő funkció is jól teljesített: az összes kissebességű vizsgálatnál sikerült elkerülni az ütközést, míg nagyobb tempónál az ütközést elkerülte vagy jelentősen enyhítette a rendszer.

„Ezek a kiváló biztonsági eredmények, különös tekintettel az aktív biztonságra, jól mutatják, hogy a Toyota C-HR jóval többről szól, mint a kiemelkedő stílusról. Arra törekedtünk, hogy a C-HR élvezetesen, ugyanakkor biztonságosan vezethető legyen” – mutat rá Karl Schlicht, a Toyota európai értékesítésért felelős alelnöke.

„A biztonság nagyon fontos eleme termékfejlesztéseinknek, és ez a jövőben sem fog változni. A Toyota Safety Sense jelentős előrelépést képvisel a biztonságosabb autók felé vezető úton. A technológia immár minden modellünkben megtalálható, beleértve a hamarosan bemutatkozó új 2017-es Yarist is” – hangsúlyozza szakember.

Culture Cube: kortárs festmények, MINI-k közt

E hónaptól, azaz áprilistól magyar kortárs alkotók munkáinak ad otthont a Wallis Motor Pest márkakereskedése. A Culture Cube kiállítássorozat keretein belül MINI autók között találkozhatnak majd az érdeklődők a magyar kortárs művészeti szcéna tehetségeinek alkotásaival.

A szalon új kezdeményezése Barabás Zsófi képválogatásával indult. A kultikus autó története több mint 50 évre tekint vissza, a márka azonban még mindig töretlen népszerűségnek örvend.

Mára a MINI mögött egy olyan közösség áll, akik a szabad életérzés elkötelezett hívei, mindenük a városi pezsgés és nyitottak a művészetekre. Minderre még jobban ráerősít a Wallis Motor Pest márkakereskedés, és a szalon egy teljesen új oldaláról mutatkozik be: áprilistól nem csak autókat találnak majd a márka szerelmesei az exkluzív MINI Cube bemutatóteremben, de kortárs magyar alkotók munkáit is közelebbről megismerhetik.

„A MINI Cube épülete kialakítását és méretét tekintve is egyedülálló a közép-európai MINI márkakereskedések között. A benne helyet foglaló autókról pedig nem túlzás azt állítani, hogy egytől-egyig műalkotások. Azt gondoltuk, ha van egy kiemelkedő épületünk és benne egy kiemelkedő márkánk, akkor azt nem csak autószalonként, de akár közösségi térként is kihasználhatjuk, ahol többek között művészeti alkotásokat is bemutathatunk ügyfeleink, partnereink és az érdeklődők számára. A ma este megnyíló Culture Cube kiállítássorozat első és egyben nagyon fontos állomása Barabás Zsófi képeinek bemutatása, amely szintén ennek a kezdeményezésnek a része” – mondta el Antal Péter, a Wallis Motor Pest ügyvezető igazgatója.

A Culture Cube elsőként Barabás Zsófi festőművészt látja vendégül, akinek munkái hat héten keresztül lesznek láthatók a Hungária körúti szalonban. A geometrikus elemeket felvonultató festőművész gyakran inspirálódik más országok kultúrájából és látványvilágából, művei pedig már a világ számos pontján kerültek kiállításra Tokiótól kezdve, Tallinon és Rómán át, egészen Londonig. A megszokott galériás környezet után a műkedvelők most egy formabontó helyszínen, egészen új megvilágításból szemlélhetik alkotásait.

„A galériákban, ahol általában kiállítok nagy, letisztult, fehér felületekre kerülnek a képek, így viszont itt vannak az autók a térben, és ez egy nagyon izgalmas kombináció. Azért örülök a lehetőségnek, mert így más emberekhez is eljut az a művészet, amit én csinálok, egy új kontextusban jelennek meg a festményeim. Szerintem aki egy MINI autót választ, annak az sem feltétlenül mindegy, mi kerül az otthonában a falra” – tette hozzá Barabás Zsófi.

A Culture Cube kiállítássorozat megnyitó eseményén a festőművész öccse, Barabás Lőrinc jazztrombitás is zenélt, az est moderátora pedig Csisztu Zsuzsa volt.

2017 zöld autója lett a Toyota Prius Plug-in Hybrid

Immár sorozatban a második éve nyeri el a Toyota egy modellje a rangos World Green Car címet: az e hónaptól már a hazai márkakereskedésekben is elérhető Prius Plug-in Hybrid modellt egy olyan listáról választotta ki a neves nemzetközi szaktekintélyekből álló zsűri, amelyen 12 új világszerte forgalmazott zöld autó szerepelt.

A New Yorki Nemzetközi Autókiállításon került bejelentésre, hogy a rangos World Green Car szakmai elismerés idei díjazottja a Toyota Prius Plug-in Hybrid. Ez már zsinórban a második év, hogy a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid és hidrogén üzemanyagcellás autóiról ismert Toyota szerezte meg a World Green Car címet: tavaly a Toyota Mirai volt a nyertes.

“Hatalmas megtiszteltetés, hogy a Prius Plug-in Hybrid kapta meg ezt a kitüntetést” – fogalmaz Jack Hollis, a Toyota csoportszintű alelnöke és ügyvezetője. “Egy globális autógyártó számára ez a cím annak bizonyítéka, hogy elismerik: olyan termékeket fejlesztünk, amelyek világszerte érzelmeket ébresztenek a vásárlókban, ugyanakkor a mobilitással kapcsolatos elvárásaiknak is megfelelnek.”

A Prius Plug-in Hybrid modellt egy olyan listáról választotta ki a zsűri, amelyen 12 új zöld autó szerepelt. A döntés során elsőrendű fontosságúak voltak a környezettudatosság szempontjai: a kipufogónál mért károsanyag-kibocsátás, az üzemanyag-fogyasztás és a fejlett hajtási technológia. A Toyota nem számít új szereplőnek a World Car programban, amelyben immár 13. éve vesz részt. A Mirai tavalyi győzelme mellett 2010-ben a Toyota Prius a világ 3 legjobb autójának listájára is felkerült két kategóriában, a World Green Car értékelésben és az Év Autója címért folyó versenyben. A Toyota GT86 is döntős volt a 2013-as Év Autója megmérettetésen, a Toyota iQ 2009-ben került be ugyanebbe a kategóriába, a Toyota Harrier Hybrid pedig 2006-ban szerezte meg a World Green Car címet. z egyes kategóriákban elbírált autókat egy nemzetközi zsűri választotta ki és értékelte; a döntéshozó testület 23 ország (köztük 13 európai állam) 75 legismertebb autós újságírójából állt.

A Prius Plug-in Hybrid hatásosan egyesíti az új, negyedik generációs Prius full hybrid hajtásának előnyeit a több mint 50 kilométeres elektromos hatótávolság kategóriaelső értékével, s így az autó üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 22 g/km.

A Toyota új PHV-modellje jónéhány, rendkívül innovatív technológiát is felvonultat, például az elektromos hatótávolságot meghosszabbító napelemes tetőt, az akkumulátor-melegítő rendszert, a rendkívül hatékony hőszivattyús fűtést és a LED-mátrix technológiával kiegészített adaptív automatikus távfény-vezérlést.

A hibrid és plug-in hibrid piac alakulása Magyarországon

Három év alatt megnégyszereződött a környezetbarát hibrid autók értékesítése Magyarországon: míg 2014-ben még csupán 537 hibrid gépjármű talált gazdára hazánkban, 2016-ra ez a szám elérte a 2072 darabot, és az idei évre további, hasonló ívű növekedés prognosztizálható. A húzó márkának a hibrid piacon egyébiránt egyértelműen a technológiát pont idén 20 éve kifejlesztő Toyota, és prémium márkája, a Lexus bizonyult: a tavaly Magyarországon eladott hibrid autók 82,2%-át ez a két márka tette ki. Izgalmas fejlemény ugyanakkor a plug-in hibridek (PHV) értékesítésének – nem utolsó sorban a zöld rendszámnak köszönhető – növekvő részaránya a hibrid piacon belül: ez 2014-ben még csak 2%, 2016-ban már 14,9% volt, abszolút értékben pedig 28-szoros volt a növekedés, hisz 2014-ben 11, 2015-ben 87, 2016-ban 309 darab plug-in hibrid autó talált gazdára összesen idehaza. A frissen díjazott Toyota Prius Plug-in Hybrid kimagasló ár-érték arányával szép szeletet hasíthat majd ki a szegmensből. Jóllehet a zöld rendszám odaítélésének újraszabályozása várható, hogy kiszűrésre kerüljenek a nagy fogyasztású és károsanyag-kibocsátású ám plug-in hibrid technológiával működő modellek, az új Prius Plug-in Hybrid mindössze 1 literes kombinált fogyasztásával, 22 gramm/100 km-es rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátásával, és 50 kilométeres (napelemes tetővel 55 km) tisztán elektromos hatótávjával minden várhatóan továbbra is jogosult lesz rá, ami egyebek mellett ingyenes parkolást, a regisztrációs adó, a forgalomba helyezési illeték és a cégautó adó megspórolását jelenti majd tulajdonosa számára.

A következő évek slágere ugyanakkor várhatóan továbbra is a full hibrid meghajtás lesz, amiben, bár egyre több versenytárs jelentkezik hibrid meghatású modellekkel, a Toyota és a Lexus verhetetlennek tűnik. A japán gyártó hibrid dominanciája egyébiránt a használt autó piacon is megjelenik: csak tavaly 816 Toyota Prius (köztük 115 darab korábbi generációs Prius Plug-in Hybrid érkezett használtan hazánkba.

Nissan e-NV200 modellekkel bővül a brit Harrods járműflottája

Már több mint 100 éve történt, hogy a legendás londoni áruház felvette első elektromos járművet flottájába. Most a Harrods – a 100 százalékban elektromos Nissan e-NV200 kiszállító furgonokkal – visszatér az elektromos járművek technológiájához.

Eddig több mint 27 000 Nissan e-NV200 talált gazdára az európai vállalatok között, és a brit áruház a legújabb vállalkozás, mely zéró emissziós NISSAN e-NV200-akkal bővíti flottáját.

A Nissan a luxusszínvonalú knightsbridge-i áruház előtt adta át a 100%-ban elektromos furgont a Harrodsnak.

A Nissan e-NV200-at kifejezetten a Harrods kiszállítási követelményeinek megfelelően alakították ki. A furgon raktere teljes mértékben hűtött, és egy polcrendszer is beépítésre került, így biztosított a friss élelmiszerek tökéletes körülmények között történő szállítása. A könnyű felismerhetőség érdekében a jármű természetesen megkapta a hagyományos zöld és arany Harrods színeket.

Az e-NV200 170 km-t képes megtenni egyetlen töltéssel*, így könnyedén teljesíthet heti 50 kiszállítást, ami alatt átlagosan 241 km-t tesz meg London területén, és ehhez a Harrodsnak mindössze heti egy töltésről kell gondoskodnia.

Mindössze 0,3 eurós átlagos kilométerenkénti üzemeltetési költségének köszönhetően az e-NV200 egy praktikus megoldás, amely pozitív hatással lesz a városközpont levegőminőségére.

1919-ben a bolt tömörkerekű American Walker elektromos furgonokat használt, majd később a saját maga építette elektromos járműflottával szállította ki áruit londoni ügyfeleinek. Később a benzinmotorok térnyerésével az elektromos furgonok kiszorultak. Azonban a Nissan az új infrastruktúra és technológia kifejlesztésével ismét lehetővé tette, hogy a Harrods teljesen elektromos furgont használjon flottájában.

Guy Cheston, a Harrods média és értékesítési igazgatója elmondta: „Nagyszerű dolog ismét teljesen elektromos Harrods furgont látni London útjain. Mint Nagy Britannia egyik legnagyobb múltú áruházlánca, elkötelezettek vagyunk szénkibocsátásunk és ökológiai lábnyomunk csökkentése iránt.  Szén- és energiagazdálkodási irányelveink kialakítása során a szállítást azonosítottuk, mint az egyik területet, ahol komoly hatást érhetünk el.

Jelentős hagyományaink vannak az innovatív technológiák kifejlesztésében, mind boltjaink belső és az azokon kívüli megoldások terén is. 100 évvel ezelőtt vezettük be első elektromos járművünket, így a Harrods volt az Egyesült Királyság egyik első vállalata, mely teljesen elektromos üzleti flottát alkalmazott. A régi flottánk alkalmazása óta eltelt időben az elektromos járművek technológiája rendkívüli fejlődésen ment keresztül, és immár egy sokkal fenntarthatóbb szállítási megoldássá vált. A Nissan vezető szerepet tölt be az elektromos járműtechnológiában, így az e-NV200 egyértelmű választás volt a számunkra, hiszen fenntarthatóbb és hatékonyabb módon oldja meg napi kiszállításainkat.”

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „A vállalkozások Európa minden részén jelentős lépéseket tesznek, hogy csökkentsék környezetünkre gyakorolt hatásukat. Nagy öröm számunkra, hogy egy ilyen ikonikus brit áruházlánc  is elkötelezi magát a zéró emissziós technológia mellett, és az e-NV200-at választja flottájába. A Nissan-nál az intelligens mobilitás program keretében a fenntarthatóbb jövőért dolgozunk, és hiszünk abban, hogy az e-NV200-hoz hasonló zéró emissziós járművek kulcsszerepet játszanak a számos Európai városban problémát jelentő légszennyezettség elleni küzdelemben. A Nissan e-NV200 a modern gondolkodású vállalatokat célozza meg, éppen ezért örömömre szolgál, hogy a Harrods megtisztelt minket bizalmával, és tőlünk kért segítséget a fenntarthatóbb szállítási megoldásainak kialakításában. A Harrods példája megmutatja az európai kereskedőknek, hogyan csökkenthetik szénlábnyomukat elektromos járművek használatával. Mindezt úgy, hogy közben megőrzik azt a praktikusságot és sokoldalúságot, amely például ahhoz szükséges, hogy az árukat kiszállíthassák ügyfeleiknek London területén.”

Az elektromos járművek úttörőjeként a Nissan immár 2010 óta tömegeknek kínál intelligens mobilitási megoldásokat, és immár több mint 290 000 elektromos járművet adott el világszerte. A Harrods egy világszerte több mint 900 vállalatból álló csoporthoz csatlakozik, melyek a Nissant bízták meg azzal, hogy segítse őket a fenntarthatóbb jövő megalkotása felé vezető úton. A Nissan közkedvelt kibocsátásmentes modelljei közé tartozó e-NV200, mely 2016-ban Európa legnagyobb számban eladott elektromos furgonja lett, a többféle díjjal is elismert Nissan Leaf és NV200 modellek legjobb tulajdonságait ötvözi. A zéró emissziós kishaszongépjármű kilométerenként akár 0,03 euróra leszorítható üzemeltetési költségeket és egy feltöltéssel akár 170 km-es hatótávolságot kínál. Ezzel akár a kisebb, akár a nagyobb cégek számára ideális áruszállító lehet, mivel mindamellett, hogy hozzájárul a vállalkozás szénlábnyomának csökkentéséhez, praktikus, megbízható és költséghatékony is.

Futurisztikus enteriőrrel érkezik a Škoda VISION E

A Škoda a 2017-es Auto Shanghai kiállításon mutatja be tisztán elektromos hajtású tanulmányautóját.

A futurisztikus megjelenés bepillantást enged a Škoda új, jövőbeli elektromos járműveinek formai nyelvébe. A karosszéria legfeltűnőbb eleme az ellentétesen nyíló ajtók mellett a B oszlop hiánya. A világos belső térben négy, egyenként kifordítható ülést találunk, amelyek a hiányzó központi alagúttal együtt nagyvonalú térérzetet biztosítanak.

„A VISION E tanulmánnyal bepillantást nyújtunk a Škoda jövőbeli elektromos modelljeinek formavilágába” – nyilatkozta Bernhard Maier, a Škoda vezérigazgatója. „A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművek mellett 2025-ig öt tisztán elektromos modellt dobunk piacra. Így minden negyedik autónkat elektromos hajtással kínálhatjuk.”

A hatalmas üvegfelületeknek köszönhetően a VISION E beltere világos és könnyen áttekinthető. A horizontális vonalvezetés következetes használata a belső tér letisztult, világos tagolását és tágas kialakítását hangsúlyozza. A négy független, kagyló formájú ülés az újszerűség jegyében innovatív háttámla megoldással került kialakításra. A hosszú tengelytávnak és a rövid első és hátsó túlnyúlásoknak köszönhetően a formatervezőknek sikerült tágas és kényelmes belső méretekkel felruházniuk a VISION E tanulmányt.

A 20 fokkal elforgatható üléseket kissé megemelték, ezzel is biztosítva a jó kilátást. Az ajtók nyitásakor az ülések kifordulnak, ezzel is megkönnyítve az autóba történő be és kiszállást. Miután az ellentétesen nyíló ajtók elektromosan záródnak, az ülések visszatérnek eredeti pozíciójukba. Az ergonómiailag optimális formatervnek és működésnek köszönhetően a tanulmányautó ezzel az új „Simply Clever” megoldással emeli tovább a járműben utazók komfortját. A Škoda VISION E igazán nagyvonalú térérzetét tovább erősíti az első és a hátsó részeken egyaránt hiányzó központi alagút.

A hagyományos járműadatok megjelenítésére szolgáló vezetőoldali kijelző mellett a Škoda VISION E további képernyőkkel szolgál az utasok számára is. A műszerfal közepén található a központi érintőképernyős kijelző, amelynek segítségével a vezető és mellette helyet foglaló utas a Škoda Connect minden lényeges funkcióját és szolgáltatását láthatja és vezérelheti.

Minden utas saját képernyővel rendelkezik, amely olyan kényelmi funkciókat képes kiszolgálni, mint az információszolgáltatás vagy a szórakoztatás. Az első utas képernyője a műszerfalon kapott helyet, a hátsó utasok kijelzőjét pedig az első ülések háttámlájába építették be. Emellett az utasoknak lehetőségük van a saját érintőképernyőjükön keresztül személyre szabni egyéni szórakoztató programjukat. A vezető mellett helyet foglaló utas a jobb oldali kartámaszban található kezelőszerveket használhatja vezérléshez, a hátsó sorban ezek a két független ülés között kaptak helyet.

Az egyes ajtók belsejében integrált mobil box áll rendelkezésre, ahol az okostelefonok indukciós töltése mellett lehetőség nyílik azok személyes beállításainak, adatainak és információinak az utasok egyéni képernyőire történő továbbítására. A különleges atmoszféráról az ajtók és a műszerfal dekorborításába integrált, tíz színárnyalatban programozható hangulatvilágítás gondoskodik.

A hatalmas csomagtér ajtó alatt a Škoda védjegyeként szolgáló óriási hely áll rendelkezésre a csomagok számára. Az első ülések akár fekvő pozícióba is dönthetők, a maximális térkihasználást és az elérhető legnagyobb kényelmet ekkor a felemelkedő kormánykerék biztosítja.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK