Főoldal Blog Oldal: 328

Lada Granta lett az idei ezredik eladott autó a Duna Autó Zrt-nél

A Duna Autó Zrt. már az első negyedévben értékesítette idei ezredik új autóját. A pár nappal ezelőtt átadott jármű egy lángvörös Lada Granta volt, melyet magánvásárló vihetett haza.

„A magyar piac növekvő aktivitásának köszönhetően idén már jóval korábban elérhettük a bűvös, ezres darabszámot. Cégünk úgy számol, hogy ebben az évben jelentős mértékben bővülhet a hazai piac az újonnan forgalomba helyezett személyautók terén” – jegyezte meg Szabó Emese, a Duna Autó Zrt. értékesítési igazgatója.

A családi vállalkozásként működő Duna Autó Zrt. közel három évtizede foglalkozik újautó értékesítéssel, ennek köszönhetően meghatározó szereplőnek számít Magyarországon. A cég vásárlói között fele-fele arányban vannak magánszemélyek és céges ügyfelek

„Büszkék vagyunk arra, hogy számos magasan kvalifikált vásárlót tudhatunk ügyfeleink között. Továbbá olyan közismert személyiségek is minket választottak, mint Szűcs Judit, Gáspár László vagy Bebe, de a televíziós műsorvezetők és riporterek is bíznak a szakértelmünkben, így például Vámos Erika, Máté Krisztina, Bárdos András és Gönczi Gábor is ügyfeleink közé tartozik” – tette hozzá a Duna Autó Zrt. kereskedelmi vezetője.

Rekordszámú Nissan eladások Európában

A Nissan bejelentette, hogy a (március 31-én véget ért) 2016-os pénzügyi évben Nyugat-Európában 735 725 járművet értékesített a cég, melyek közül 663 718 Nyugat-Európában talált gazdára – ez 6.7 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.

A Nissan a Datsun márkával együtt 756 762 járművet értékesített 2016-ban, ez 2,6%-os növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. 2017 márciusában pedig összesen 107 592 járművet adtak el, ez 10%-os emelkedést jelent az előző évhez viszonyítva.

Az európai értékesítések növekedési pályán vannak, melyen a Nissan értékesítési számait a 2016-os pénzügyi év során minden fontos nyugat-európai piacon tovább tudta erősíteni, különösen Spanyolországban (+13,3%), az Egyesült Királyságban (+7,5%), Olaszországban (+4,8%), Franciaországban (+4,7%) és Németországban (+4,7%).

A márka európai értékesítéseinek nagy lökést adott az új Micra márciusi bevezetése, mellyel a Nissan ismét élen jár az olyan innovációk terén, melyek mindenki számára elérhetővé teszik a fejlett technológiákat.  A mindig erős crossover modellcsalád továbbra is meghatározó szerepet játszik: az X-Trail, a Juke és az úttörő jelentőségű Qashqai számtalan díjat söpört be a régióban. Kétszámjegyű növekedésével a tavalyi évben bevezetett Navara is várakozásokon felül teljesített.

Csak 2016-ban több mint 270 000 ügyfél döntött a Nissan Qashqai mellett egyedi stílusa, kiemelkedő hatékonysága és fejlett technológiái miatt, ezzel a szegmens piacvezetője új rekordot ért el.

A Nissan elektromos járművei továbbra is nagyszerűen teljesítenek, és a lezárás alatt lévő pénzügyi évben Európában 23 000 darab eladott járművel éves értékesítési rekord dőlt meg. Az előző évhez képest a Leaf eladásai 11%-kal, míg az NV200 eladási számai 19%-kal nőttek.

Paul Willcox, a Nissan európai elnöke az alábbiakat nyilatkozta: „Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleinknek évről-évre többet adjunk – több választási lehetőséget, több értéket, több innovatív és izgalmas terméket. A Nissan kiemelkedik versenytársai közül. Kiváló minőséget kínálunk, folyamatosan újítunk és feszegetjük a mások által mozdíthatatlannak hitt határokat – így történt ez az új Micra esetében is, amelyet már rengeteg vásárló élvezhet. A 2017-es évben is utat mutatunk új technológiáinkkal, mint a Nissan ProPILOT, mely még ebben az évben bemutatásra kerül az új Qashqai-ban.”

A Nissan erős és egységes termékválasztékot alakított ki, amelynek eredményeként európai gyártóüzemei évről évre termelési rekordokat döntenek. A Nissan 2015-ben 660 000 járművet gyártott Európában, ebből több mint 507 000 a sunderlandi gyárban készült.

A 2016-ÖS PÉNZÜGYI ÉV FONTOSABB EREDMÉNYEI

SPANYOLORSZÁG: 5,1%-os piaci részesedés – A legnagyobb növekedés az eladásokban 2005 óta. A Spanyol piacon a Nissan a 8. helyet foglalja el a márkák rangsorában, az ázsiai márkák között vezető helyen áll.

EGYESÜLT KIRÁLYSÁG: 5,7%-os piaci részesedés – Az eladások immár 8. éve folyamatosan nőnek, az értékesítési mennyiség 7,5%-kal nőtt

OROSZORSZÁG: 6,1%-os piaci részesedés – A legkeresettebb modellek a Qashqai, az X-Trail és az Almera

OLASZORSZÁG: 3,2%-os piaci részesedés – A legkeresettebb modellek a Qashqai, a Micra és az X-Trail

NÉMETORSZÁG: 2,2%-os piaci részesedés – 2000 óta a legmagasabb piaci részesedés Németországban

MAGYARORSZÁG: 3,6%-os piaci részesedés  – A legkeresettebb modellek a Qashqai, a Juke és a Navara

1977 óta, negyven éve tanítja a BMW a vezetés élményét

1977 áprilisában a BMW az autógyártók között elsőként indította útjára professzionális vezetéstechnikai tréningjét, amelynek speciális ágazatai öt kontinens több mint harminc országában ma már évente százezernél is több ügyfél vezetési képességeit fejlesztik.

Szinte napra pontosan negyven esztendővel ezelőtt a BMW a világ első olyan autógyártójává lépett elő, amely minden sofőrnek megadta a lehetőséget arra, hogy professzionális vezetéstechnikai tréningek keretében továbbfejlessze vezetési képességeit. A kezdetekben mindössze tucatnyi ügyfél számára megrendezett képzéscsoport 2011-től a BMW Driving Experience és a MINI Driving Experience mottók alatt gyűjti csokorba a speciális oktatások hozzávetőlegesen negyven különböző fajtáját, amelyeken évről évre több mint százezer ember sajátítja el a vezetés páratlan élményét. Legyen szó akár jégmezős irányításról, havas driftelésről, az ideális ívek felfedezéséről vagy festői tájak bebarangolásáról, a BMW és a MINI vezetéstechnikai tréningjei rendkívül széles spektrumban várják a sofőröket – a kezdőktől a legtapasztaltabbakig.

Az intenzív képzések vezérelve az elmúlt negyven évben mit sem változott: megtanítani a résztvevőket arra, miként váljanak eggyé az autóval, hogyan viselkedjenek a legkülönbözőbb – és legtöbbször kritikus – vezetési szituációkban, miként tartsák minden pillanatban kontroll alatt a járművet és hogyan lépjék át saját vezetéstechnikai határaikat.

A BMW és a MINI változatos képzései mellett a bajor gyártó a motorkerékpáros ügyfeleknek és egyedi megrendelőinek is kínál vezetéstechnikai tréningeket. Ez utóbbi a BMW Customised Experience név alatt bárkinek megadja a lehetőséget arra, hogy a BMW Group tetszés szerint kiválasztott modelljeivel és profi instruktoraival az általa választott helyszínre hívja az egész napos speciális tréninget.

A BMW Group vezetéstechnikai tréningjei a következő főbb elemeket kínálják:

BMW Driving Experience:
BMW Safety Experience: biztonságos vezetés minden szituációban – friss jogosítvánnyal rendelkezőknek is
BMW i Experience: vezetéstechnikai tréning a BMW i3 tisztán elektromos kisautóval és a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval
BMW M Experience: versenypályás oktatás és drift-tanfolyam a BMW M divízió sportmodelljeivel
BMW Snow and Ice Experience: vezetéstechnikai tréning havas és jeges felületen Ausztria és Svédország tájain
BMW Tour Experience: exkluzív körutazás Namíbia és Dél-Afrika tájain a BMW X5 modellel
BMW Professional Driver Experience: speciális vezetéstechnikai tréning a legprofibb sofőröknek
BMW Riding Experience:
BMW On Road Experience: vezetéstechnikai tréning két keréken
MINI Driving Experience:
MINI Driving Experience: vezetéstechnikai tréning a MINI modelljeivel
BMW Customised Experience (személyi instruktorokkal):
BMW Customised Experience: vállalati eseményekre, csapatépítő tréningekre és egyedi megrendelésekre „házhoz hívható” vezetéstechnikai tréning személyi instruktorokkal, minden tekintetben az ügyfél igényei szerint

Instruktor-képzés

A BMW és a MINI leendő vezetéstechnikai instruktorainak egy rendkívül szigorú kiválasztási folyamatot követően, először egy komplex képzésen kell részt venniük, amely után kiváltképp magas elvárásoknak kell megfelelniük. A széleskörű műszaki szaktudás, a magas szintű vezetési képesség és a BMW Group modelljeinek magabiztos kezelése mellett a leendő instruktoroknak közérthetően, gördülékenyen és hatékonyan kell tudniuk kommunikálni a szakterületüket érintő kérdésekben, a BMW Group ezért az instruktor-képzés résztvevőit oktatási, segítőkészségi, hitelességi és pszichológiai szempontokból is részletekbe menően megismeri, majd továbbképzi. A BMW és a MINI leendő vezetéstechnikai instruktorai az átfogó képzés során azt is megtanulják, hogyan ismerjék fel azonnal az ügyfelek erősségeit és gyenge pontjait, és eszerint miként tanítsák őket annak érdekében, hogy vezetési képességük fejlődése már az első tréning után kézzelfogható legyen.

Nemzetközi jelenlét

A BMW jelenleg öt kontinens több mint harminc országában kínál ügyfeleinek vezetéstechnikai tréningeket. Szakmai iránymutatásaival a BMW M divízió világszerte számos helyi autóklubot, autósiskolát és vezetéstechnikai tréninget támogat, azon kimagasló vállalkozások pedig, amelyek kialakítás, felszereltség, elhelyezkedés, biztonság és minőség terén egyaránt megfelelnek a BMW Driving Experience magas szintű szabványainak, hivatalos partnerként a BMW nemzetközi vezetéstechnikai hálózatához is csatlakozhatnak. A bajor gyártó 1997 óta a BMW Instruktor Akadémián képzi ki nemzetközi hálózata professzionális vezetéstechnikai instruktorait, akik az átfogó, intenzív oktatás sikeres elvégzését követően „Hivatalos BMW M-partner” igazolást kapnak. A BMW Driving Experience 2015 óta Hollandiában és az Egyesült Államokban is professzionális szintű, önálló létesítményekkel van jelen, Spartanburg és Palm Springs után pedig a tengerentúlon és a világ számos pontján hamarosan újabb és újabb hitelesített vezetéstechnikai központok nyílnak meg.

Rohamtempóban fogy a LADA Vesta Magyarországon

Bő egy hónappal ezelőtt mutatkozott be a LADA Vesta hazánkban. A modell gyorsan szimpatikussá vált a magyar vásárlók körében. Hatásos volt az entré, négy hét alatt száz Vestát adott el az importőr. Érthetőnek tűnik a dolog, az autó szép, jó és az ára is igen kedvező.

Március elején indult el az új LADA Vesták értékesítése, a szalonokat pedig azonnal megrohamozták az érdeklődők. Nem csoda, hiszen több mint egy éve indult el az oroszországi gyártás, így hatalmas várakozás előzte meg a valóban minden szempontból új modell érkezését. Az érdeklődés, az autó alaposabban megismerése után, a legtöbb esetben gyorsan konkrét vásárlássá alakult. Az autó formája merész, nem nélkülözi az egyedi megoldásokat. Belül kiváló minőségű anyagok, szemet vonzó műszerfal és számos extra várja az érdeklődőt, a vezetési élmény pedig csak egy dologban hasonlít a korábbi modellekhez, a motor és a futómű itt is elnyűhetetlen.

A legtöbb autó Budapesten és Nyugat-Magyarországon talált gazdára, de országszerte hatalmas az érdeklődés a Vestára, ami a többi modellt is magával húzza. Háromszázötven felett jár már az idén értékesített Ladák száma.

„Nagyon örülünk, hogy a tavalyi sikerek után, így zártuk az első negyedévet. Az új Vesta érkezése egyértelműen megkoronázta a LADA márka hazai bevezetését. A Vesta valóban a LADA új és vonzó arca, ár/érték arányban pedig kevesen tudnak ilyet a hazai piacon. Arra számítunk, hogy az évvégéig megsokszorozzuk a villámgyorsan elért száz darabot” – tette hozzá Markó Zoltán, a LADA projektigazgatója.

Kilencvenedik születésnapját ünnepli a Volvo, indul az új XC60 gyártása

A Volvo ebben a hónapban megkezdi az új generációs XC60 középkategóriás szabadidőjármű gyártását a svédországi Göteborgban.

Az új XC60 első példánya pontosan 90 évvel azután fog kigördülni a gyárkapun, hogy 1927. április 14-én elkészült a világ első Volvója, az ÖV4.

Ez az első Volvo összesen 275 példányban talált gazdára, ami még abban az időben is szerénynek számított. Az új XC60 a Volvo kilencven éves fennállásának egyik legsikeresebb modelljét váltja.

Új XC60 lép a régi helyére

Az eredeti Volvo XC60 valóságos fogalommá vált, 2008-as bemutatkozását követően minden egyes évben folyamatosan nőttek a modell eladásai. Bemutatkozása után kilenc évvel Európa legnagyobb számban eladott középkategóriás prémium szabadidőjárművévé nőtte ki magát.

A kifutó XC60 jelenleg a Volvo globális forgalmának mintegy 30 százalékát teszi ki; az első generációs XC60 összesített eladásai ebben a hónapban átlépik a bűvös egymilliós darabszámot.

„A Volvo rendkívül büszke hagyományaira. Az elmúlt 90 év izgalmas volt, ám a fennállásunk egy évszázados jubileumáig hátralévő tíz év talán minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkezik, hiszen az iparág most áll át az autonóm mobilitásra, az elektromos meghajtásra és a konnektivitásra” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója, majd így folytatta: „Az új XC60 sok szempontból ezeket a trendeket testesíti meg.”

Az új XC60 is minden idők egyik legbiztonságosabb autója. A legmodernebb biztonsági technológiákat vonultatja fel, így az új Frontális ütközést elkerülő rendszert, amely a kormányzásba beavatkozva segít elkerülni a szembejövő autóval való ütközést.

A Volvo félautonóm vezetőtámogató rendszere, a megfelelően felfestett útszakaszokon 130 km/óráig automatikus kormányzásra, gyorsításra és lassításra képes Pilot Assist opcióként rendelhető az új XC60 szabadidőjárműhöz.

Az új XC60-ast mostantól fokozatosan vezetik be a különböző világpiacokon, így a Volvo várhatóan 2017-ben ismét eladási rekorddal zárhatja majd az évet.

90 éves jubileum

A Volvo alapítója, Assar Gabrielsson az autóipari beszállítóként is tevékenykedő svéd SKF csapágygyártó értékesítési osztályán dolgozva rálátással bírt a folyamatosan növekedő észak-amerikai és európai autóiparra, és úgy ítélte meg, volna kereslet egy svédországi autógyártóra.

Bőséges mennyiségű, kiváló minőségű acél, olcsó munkaerő és magasan képzett mérnökök – Svédországban mindhárom rendelkezésre állt, így végül sikerült rábeszélnie az SKF vezetőségét, hogy hozzanak létre egy autóipari vállalkozást, amelyet Volvo AB-nek kereszteltek el.

Svédország első sorozatgyártású autója meglehetősen konvencionális darab volt, amely magán viselte az amerikai dizájn hatását, váza kőris- és bükkfából készült, 1,9 literes, oldalt szelepelt motor hajtotta, kerekei pedig faküllős kialakításúak voltak.

Az autó egyetlen színkombinációban: sötétkék fényezéssel, fekete sárvédőkkel volt rendelhető.

Az elmúlt 90 évben bekövetkezett változások ellenére egy dolog mindvégig változatlan maradt: a vállalat azon elkötelezettsége, hogy a világ legbiztonságosabb autóit gyártsuk.

Az új MINI John Cooper Works Countryman kivételesen sportos és sokoldalú

A MINI Countryman második generációja a nagy múltú brit prémiummárka valaha készült legnagyobb és legsokoldalúbb modellje, amely a legújabb MINI John Cooper Works paletta kirobbanóan dinamikus erőforrását is megkapja.

A MINI John Cooper Works Countryman orrában a MINI eddigi legerőteljesebb sorozatgyártású motorja dolgozik, 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítménnyel, amely az alapfelszereltség részeként kínált ALL4 intelligens összkerékhajtással és a sportosra edzett járműkarakter sokszínűségével kiegészülve új dimenzióba emeli a MINI John Cooper Works modellek vérpezsdítően lendületes vezetési élményét – a versenypályákon, a hétköznapok útjain és az ismeretlen terepeken egyaránt.

Az új MINI John Cooper Works Countryman (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 169 gramm / km) az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltóval és az opcionálisan elérhető nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval is 6,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,8, illetve 0,7 másodperccel előzi meg a MINI Cooper S Countryman ALL4 hasonló értékét. Az új MINI John Cooper Works Countryman kivételesen lendületes teljesítménye a nagyobb tempókról indított kigyorsításokban, a páratlanul agilis kanyarvételekben és a letaglózó lassulási erőkben egyaránt tetten érhető. Mindez a teljes MINI John Cooper Works modellpalettát átható, több évtizednyi motorsport-tapasztalatból kifejlesztett széleskörű versenycsomagnak köszönhető, amelynek nem csupán az erőteljes benzinmotor és az intelligens összkerékhajtás, de a 18”-os MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákkal és Brembo sport fékrendszerrel felszerelt sport futómű, a légellenállást minimalizáló aerodinamikai megoldások, az optimális mennyiségű hűtőlevegőt szállító karosszéria-kialakítás és a MINI John Cooper Works sportülésekkel felszerelt, típus-specifikus utastér is része. Az új MINI John Cooper Works Countryman prémium kompaktok között betöltött egyedülálló státuszát a bőséges alapfelszereltség nyomatékosítja tovább, MINI vezetési üzemmódokkal (MDM – MINI Driving Modes), LED-technológiás első fényszórókkal, kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást kínáló Comfort Access funkcióval, valamint MINI Visual Boost rádióval.

Az új MINI John Cooper Works Countyman: tények és számok

Négyhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítménnyel és 350 Nm csúcs forgatónyomatékkal.

Maximális hatékonyság szerint optimalizált ALL4 intelligens összkerékhajtás már az alapfelszereltség részeként.

Sport futómű Brembo fékrendszerrel és 18”-os MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákkal.

Több évtizednyi motorsport-tapasztalatból kifejlesztett MINI John Cooper Works versenycsomag a motor, a futómű és az aerodinamikai megoldások tökéletes harmóniáját kínálva.

A MINI Cooper S Countryman ALL4 modellnél 0,8 másodperccel gyorsabb, mindössze 6,5 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás, végsebesség 234 km/óra.

Típus-specifikus MINI John Cooper Works aerodinamikai csomag az első lökhárító kivételesen nagy légbeömlőjével.

Típus-specifikus utastér MINI John Cooper Works sportülésekkel.

Exkluzív alapfelszereltség LED-technológiás első fényszórókkal, MINI vezetési üzemmódokkal (MDM – MINI Driving Modes), valamint kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást kínáló Comfort Access funkcióval.

Öt teljes értékű ülés, valamint az elődmodellhez képest jelentős mértékben megnövelt helykínálat és minden korábbinál ötletesebb elrendezés az utastérben, illetve a csomagtérben.

Személyre szabott MINI Connected szolgáltatás-paletta, amely a hétköznapok mobilitását és a hosszabb utazásokat egyaránt egyszerűbbé teszi.

Még több erő, még több hely és még nagyobb élmény – tereptől függetlenül

Az új MINI John Cooper Works Countryman a brit prémiummárka első, kompakt mezőnybe tervezett és már az alapfelszereltség részeként ALL4 intelligens összkerékhajtással felszerelt élsportolójának utódja. Az új modell minden tekintetben érettebb karaktere nem csupán a 10 kilowattnyi/13 lóerőnyi teljesítmény-többletben és az ALL4 intelligens összkerékhajtás maximális hatékonyság szerint optimalizált változatában, de a külső és belső méretek jelentős növekedésében, a még intelligensebb megoldásokban és a minden korábbinál ötletesebb funkcionalitásban is megmutatkozik. A mintegy 17 centiméterrel hosszabb és 3 centiméterrel szélesebb karosszéria alatt a tengelytávolság 7,5 centiméterrel növekedett, így az utastér és az öt teljes értékű ülés helykínálata is tekintélyes fejlődésen ment keresztül. Az alapesetben 450 literes csomagtér a hátsó üléssor ledöntésével egészen 1 390 literig bővíthető, amelynek köszönhetően az új MINI John Cooper Works Countryman nem csupán vérpezsdítően sportos vezetési élményt, de sokoldalú hétköznapi használhatóságot és páratlanul egyedi funkcionalitást is kínál – legyen szó akár versenypályás tempózásról, terepezésről, hétköznapi közlekedésről vagy hosszabb utazásról.

Sanghaji világpremier és tavaszi piaci bevezetés

Az új MINI John Cooper Works Countryman a 2017. április 21-28. között megrendezendő Sanghaji Autószalonon ünnepli világpremierjét, a sorozatgyártásban kínált első példányok pedig már idén tavasszal megérkeznek az utakra.

Több évtizednyi motorsport-tapasztalatból kifejlesztve

Az új MINI John Cooper Works Countryman legkorszerűbb járműtechnológiai innovációit teljesítményre, menetdinamikára és agilitásra optimalizált, típus-specifikus műszaki megoldások egészítik ki, amelyeket a motorsport élvonalában eltöltött több évtizednyi versenytapasztalatra építkezve fejlesztettek ki a mérnökök. A klasszikus Mini már 55 évvel ezelőtt elhódította első arany serlegét, amikor a Mini Cooper a Brit Túraautó Bajnokság dobogójának legfelső fokára gurulhatott fel. A legendás sportautó-tervező, John Cooper neve ezt követően örökre egybeforrt a brit gyártó motorsport-sikereivel és a hétköznapok útjain kínált lélegzetelállító vezetési élménnyel.

Pontosan 50 évvel azután, hogy a klasszikus Mini harmadszor is diadalt aratott a Monte Carlo Ralin, az új MINI John Cooper Works Countryman újabb fejezetet nyit a brit prémiumgyártó motorsport-sikertörténetében. A sokoldalú négykerekű vadonatúj élsportolója kiváló műszaki alapot nyújtott a MINI és az X-raid istálló közösen kifejlesztett tereprali-versenyautójának, a MINI John Cooper Works Rally pedig a világ legkeményebb motorsport-megmérettetésén, a 2017-es Dakar Ralin mutatkozott be a nagyközönség előtt. A minden tekintetben továbbfejlesztett technológia az első MINI Countryman műszaki alapjaira épített versenyautó páratlan sikertörténetét hivatott folytatni: a MINI ALL4 Racing 2012 és 2015 között sorozatban négy alkalommal hódította el a Dakar Rali abszolút serlegét.

Tökéletesen összehangolt versenycsomag a vezetés abszolút élményéért

Jóllehet, a brit prémiumgyártó égisze alatt életre hívott MINI John Cooper Works paletta még csupán megszületése tizedik évfordulóját ünnepli, a klasszikus Mini és John Cooper közötti együttműködés kezdete több évtizedre nyúlik vissza. A legendás sportautó-tervező öröksége, a vezetés abszolút élménye mindegyik MINI John Cooper Works kivitelben, így az új MINI John Cooper Works Countryman modellben is visszaköszön. Az erőforrás, a váltó, az összkerékhajtás, a futómű, az aerodinamikai megoldások és az utastér-elrendezés nem csupán a maximális teljesítményt szolgálja, hiszen külön-külön mindet az új MINI Countryman műszaki sajátosságai szerint hangolták össze a tervezők. A végeredmény egy tökéletes MINI John Cooper Works versenycsomagban öltött testet, amely vérpezsdítő vezetési élményt kínál, több évtizednyi motorsport-tapasztalatból kifejlesztve.

Erőforrás: versenyautós teljesítmény hátborzongató hangorkánnal

A motorsport élvonalában begyűjtött átfogó járműtechnológiai tapasztalat a kétliteres, négyhengeres benzinmotor kimagasló teljesítményében érződik leginkább, a MINI TwinPower Turbo technológiával felszerelt erőforrást keresztben építették be az új MINI John Cooper Works Countryman orrába. A turbófeltöltőt a mérnökök az öntött acélból készült kipufogócsonkba integrálták, a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszert pedig VALVETRONIC változó szelepvezérlés és dupla VANOS változó vezérműtengely-állítás egészíti ki. Az extrém hőálló anyagból készült turbófeltöltő töltőlevegő-nyomását 2,2 barra növelték, amely kivételesen kirobbanó teljesítményt és hosszan tartó lendületet garantál.

Az erőforrás 350 Nm csúcs forgatónyomatéka a percenkénti 1 450 és 4 500 főtengely-fordulat közötti tartományban mindvégig rendelkezésre áll, a 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítmény pedig percenkénti 5 000 és 6 000 főtengely-fordulat között érhető el.

A MINI John Cooper Works modelleket megillető versenycsomag típus-specifikus alkotóeleme a hatalmas töltőlevegő-hűtő, a kiegészítő hűtőkör, a motor megerősített dugattyúi és a sport kipufogórendszer is, amely nem csupán az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájára van élénkítő hatással, de kivételesen mély hangorkánt is biztosít. Az azonnali gázreakciót még tovább csökkentett kipufogógáz-ellennyomás segíti, a MINI John Cooper Works modellekhez méltó kipufogóhang pedig az állítható pillangószelepnek és a kipufogódobok speciális kialakításának köszönhető. A sport kipufogórendszer rozsdamentes acélból készült, kúp alakú ikervégződést visel.

A hatsebességes manuális váltó és a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó

Az új MINI John Cooper Works Countryman modellt az alapfelszereltség részeként súlyoptimalizált, kivételesen magas belső hatékonyságú, sportosan precíz kapcsolási érzetet nyújtó, hatsebességes manuális váltóval szereli fel a gyártó. A rendkívül dinamikus vezetés élményét fordulatszám-figyelő technológia fokozza, amely magasabb fokozatba kapcsolás esetén nem engedi visszaesni a motor fordulatszámát, a visszaváltásokat pedig apró gázfröccsökkel élénkíti. A sportautósan precíz váltást a rövid váltóút és a típus-specifikus, ergonomikusan kézre eső váltógomb kettőse fokozza. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó egyedi váltógombot és kormány mögötti váltófüleket is kap, amely kivételesen rövid váltást, a Launch Control elnevezésű rajtprogramnak köszönhetően pedig verhetetlenül dinamikus, tapadásra optimalizált gyorsulást garantál.

A manuális váltó és az automataváltó mindeközben az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekre is pozitív hatással van. A hatsebességes manuális váltóval felszerelt MINI John Cooper Works Countryman átlagosan 7,4 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, mialatt kombinált károsanyag-kibocsátása csupán 169 gramm kilométerenként. A nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó esetén mindez 6,9 literre és 158 grammra mérséklődik (előzetes értékek az EU-ciklus tesztkörének várható mérései szerint).

ALL4 intelligens összkerékhajtással a versenypálya és a terep között

Az új MINI John Cooper Works Countryman nem csupán bőséges teljesítmény-többlettel, de extrém sokoldalú felhasználási lehetőséggel is büszkélkedhet. Ez utóbbi az ALL4 intelligens összkerékhajtásnak köszönhető, amely azon túl, hogy még a legegyenetlenebb útfelületeken is képes a tapadás optimalizálására, a legkedvezőtlenebb időjárási körülmények közepette is tökéletes menetstabilitást, a versenypályákon pedig extrém dinamikus kanyarvételt biztosít. Az ALL4 intelligens összkerékhajtás elektronikus vezérlőegysége szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control), hogy a vezetés minden pillanatában optimálisan ossza el a hajtást az első és a hátsó tengely, illetve a négy kerék között.

Kompakt beépítési méretének és súlyoptimalizált kialakításának köszönhetően az ALL4 intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata minden vezetési szituációban tökéletes teljesítmény- és forgatónyomaték-elosztást garantál. A rendszer egy kiegészítő hajtással ellátott, kúpkerekes differenciálművel dolgozó első tengelyből, egy kétrészes kardántengelyből, a hátsó differenciálműnél pedig egy elektrohidraulikus vezérlésű, szabadonfutó hátsó differenciálműből áll. Annak érdekében, hogy minimálisra csökkentse a hátsókerék-meghajtás esetében fellépő nyomatékvesztést, normál vezetés közben az új MINI John Cooper Works Countryman csupán elsőkerék-meghajtást alkalmaz, szükség esetén azonban a folyamatosan dolgozó aktív menetstabilizáló rendszer a hátsó tengelyt is bekapcsolja a hajtásba, a másodperc törtrésze alatt.

Sport futómű a minden szituációban tökéletes vezethetőségért

Az új MINI John Cooper Works Countryman prémium minőségű futómű-technológiája kiváló műszaki alapot biztosít az erőforrás csúcsteljesítményének maradéktalan kihasználásához és a tökéletesen precíz vezethetőséghez. A rendkívül sokszínű élsportoló alatt dolgozó futóművet úgy alkották meg a tervezőmérnökök, hogy az a benzinmotor 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményével, az új MINI Countryman megnövelt tengelytávolságával, a széles nyomtávval és az alacsonyabb súlyponttal egyaránt harmonizáljon, a lélegzetelállítóan agilis és versenyautósan dinamikus vezetés élményének alapját kínálva fel ezzel. Az új MINI John Cooper Works Countryman futómű-technológiája a szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és a többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés jól bevált, típus-specifikus párosára épül, sőt mi több, a modellhez alapfelszereltségként kínált sport futómű rugói és lengéscsillapítói kivételesen széles intervallumban állíthatók. A kormányberendezés sebességfüggő Servotronic rásegítése – amely ugyancsak az alapfelszereltség része – nagyobb tempónál is végtelenül precíz kormányzást, alacsony sebességnél pedig könnyed manőverezést tesz lehetővé.

Az új MINI John Cooper Works Countryman sport fékrendszerét a brit prémiumgyártó mérnökei a Brembo specialistáival karöltve fejlesztették ki. Az első kerekek mögötti tárcsafékeket vörösre fényezett, MINI John Cooper Works logóval ellátott, négydugattyús féknyergek szorítják, amelyek még a legintenzívebb igénybevétel esetén is extrém erejű lassulást nyújtanak. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) álló rajtos gyorsulások és nagyobb tempókról indított kigyorsítások esetén is optimális tapadást, lendületes kanyarodás közben versenyautós agilitást, fékezéskor pedig biztonságos lassulást garantál. Az intelligens rendszer többek között a dinamikus vonóerő-szabályzással (DTC – Dynamic Traction Control), az első differenciálmű elektronikus záró funkciójával (EDLC – Electronic Differential Lock Control) és az optimális kanyarsebességet biztosító Performance Control teljesítményvezérlő rendszerrel dolgozik együtt. Az új MINI John Cooper Works Countryman alapfelszereltségének része a fekete alapon krómozott élű, Black Thrill Spoke küllődizájnú MINI John Cooper Works könnyűfém-kerékgarnitúra is, amelyet a gyártó 18”-os méretben szerel a sokoldalú élsportoló alá. A széria felni alternatívájaként számos 18”-os és 19”-os könnyűfém keréktárcsa megtalálható a MINI John Cooper Works paletta opcionálisan elérhető extrafelszereltségeinek listáján.

MINI vezetési üzemmódok és dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás a személyre hangolt járműbeállításért

Az alapfelszereltség részeként kínált MINI vezetési üzemmódokkal (MDM – MINI Driving Modes) az új MINI John Cooper Works Countryman számos járműbeállítási opciója a vezetési szituáció szerint és a vezető személyes preferenciáihoz igazítva hangolható át. A manuális váltó / előválasztó kar tövébe helyezett forgókapcsolóval SPORT, MID és GREEN vezetési üzemmódok aktiválhatók, amelyek nem csupán a gázpedál érzékenységére, a kormányrásegítés mértékére és a benzinmotor jelleggörbéjére, de a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó váltási karakterisztikájára és – amennyiben a felszereltség része – a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) beállításaira is hatással vannak. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók SPORT üzemmódban maximálisan felkeményedve fokozzák tovább a lendületes menetteljesítményt, miközben MID és GREEN üzemmódban az abszolút menetkomfortra helyezik a hangsúlyt. GREEN üzemmódban a menetkomfort mellett a lehető leghatékonyabb haladás elősegítése is középpontba kerül, így például a hajtáslánc „vitorlázó” funkciója is életbe lép, amely a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval együttműködve 50 és 160 km/órás sebesség között automatikusan leválasztja a motort a hajtásláncról, amint a vezető elveszi a lábát a gázról.

Karosszéria: extrém sportos és sokoldalú

Az új MINI John Cooper Works Countryman karosszériáját az extrém sportos karakter és a példaértékű sokoldalúság kivételes egységét éltetve alakították ki a tervezők. 4 299 milliméteres hosszával, 1 822 milliméteres szélességével és 1 557 milliméteres magasságával a MINI John Cooper Works paletta legújabb tagja egyértelműen a brit prémiumgyártó valaha készült legnagyobb élsportolója. A dinamikusan sokoldalú modell jellegzetes karosszéria-arányait típus-specifikus stílusjegyek nyomatékosítják, amelynek a MINI John Cooper Works aerodinamikai csomag is része. Az erőtől duzzadó karosszéria leghangsúlyosabb eleme a hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, amely a motor és a fékrendszer optimális hűtése érdekében az új MINI Countryman parkolófény- és ködlámpa-fészkeiben is aktív légbeömlőket tartogat. A karosszéria magasságát és az új MINI John Cooper Works Countryman optimális aerodinamikai együtthatóját a típus-specifikus tetőszárny és az alapfelszereltség részeként kínált tetősínek hivatottak kihangsúlyozni.

Az első kerékívek mögött elhelyezett irányjelző-panelek vörös keretbe foglalt rácsozást kaptak, amelyek büszkén viselik a MINI John Cooper Works logót – ahogyan a hatszög alakú hűtőrács és a csomagtérajtó is. Az új MINI John Cooper Works Countryman karosszéria-fényezési palettájára négyféle akril- és hatféle metálfényezés került fel, miközben a MINI John Cooper Works modelleket megillető exkluzív, Rebel Green lopakodó-zöld fényezést a brit prémiummárka legnagyobb élsportolója is megkapja – Chili Red vörös árnyalatú tetővel, külső visszapillantó-házakkal, hűtőrács-kerettel és versenycsíkokkal.

Utastér: még több hely az élménynek

Az új MINI John Cooper Works Countryman utasterében öt teljes értékű ülés és hamisítatlan sportautós hangulat fogadja a brit prémiumgyártó ügyfeleit. Az integrált fejtámlákkal szerelt MINI John Cooper Works sportülések mellett a multifunkciós MINI John Cooper Works sportkormány, a MINI John Cooper Works váltókar / előválasztó kar és az antracit tetőkárpit is a modell széleskörű alapfelszereltségének része.

Az utastér jellegzetes kialakítását minden korábbinál nagyobb helykínálat és kivételesen magas fokú variálhatóság egészíti ki. Az új MINI John Cooper Works Countryman az első és a hátsó üléssorban helyet foglalók számára egyaránt jelentősen nagyobb fej-, váll- és lábteret kínál, mint elődje. A 60:40 arányban osztott hátsó ülőlap az autó hossztengelye mentén 13 centiméteres intervallumban csúsztatható előre-hátra, a változtatható dőlésszögű háttámlák pedig 40:20:40 arányban lehajthatók. Az új MINI Countryman egyik rendhagyó különlegessége a vadonatúj MINI Picnic Bench rugalmas rakodóperem, amely a csomagtérből kihajtva egyszerre két embernek is kényelmes szabadtéri ülőhelyet biztosít. Az opcionálisan elérhető extrafelszereltségek közé a csomagtérajtó elektromos működtetése is felkerült, amely az alapfelszereltség részeként kínált Comfort Access funkcióval kiegészülve a csomagtérajtó kéz nélküli nyitását és zárását teszi lehetővé.

Kivételes sportoló exkluzív felszereltséggel

Az új MINI John Cooper Works Countryman a prémium kompakt szegmensben és a brit prémiumgyártó modellpalettáján is kivételes pozíciót foglal el, amelyet a modell exkluzív felszereltségi tételei is nyomatékosítanak. A LED-technológiás első fényszórók már az alapfelszereltség részeként tökéletes éjszakai láthatóságot és összetéveszthetetlenül egyedi megjelenést garantálnak, az ugyancsak LED-technológiás nappali menetfény-gyűrűk ugyanis a márka modelltörténetében most először ölelik teljesen körbe az adott fényszórót. Az új MINI John Cooper Works Countryman átfogó alapfelszereltségének része továbbá a kezdeti fékező funkcióval dolgozó tempomat, az USB-aljzattal ellátott MINI Visual Boost rádió, a középkonzolra helyezett MINI Controller és a 6,5 inch átmérőjű központi kijelző is, amely indítás előtt típus-specifikus MINI John Cooper Works motívummal üdvözli a brit prémiumgyártó ügyfeleit.

A legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek és prémium minőségű felszereltségi opciók

A brit prémiummárka aktuális modellpalettájához kifejlesztett vezetést támogató rendszerek az új MINI John Cooper Works Countryman menetkomfortját és biztonságát is növelik. A modell alapfelszereltségének része a vészfékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer is, amelynek működési tartományát a MINI ügyfelei a kamera-alapú aktív tempomatot, a kezdeti fékező funkcióval kiegészített, gyalogosokra figyelmeztető rendszert, a távolságifényszóró-asszisztenst és a KRESZ-jelzéseket felismerő rendszert is magába foglaló Driving Assistant csomaggal bővíthetik tovább. Az opcionális extrafelszereltségek listájára mindemellett az első szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a tolatókamera és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) is felkerült. Az új MINI John Cooper Works Countryman prémium minőségű felszereltségi opciói között a típus-specifikus MINI John Cooper Works Head-Up kijelző is megtalálható, amely az aktuális sebességi fokozat és a színes fordulatszámmérő mellett az adott útszakasz megengedett sebességét, sebességkorlátozási- és előzési tilalmait, a navigációs rendszer utasításait, a fedélzeti számítógép üzeneteit, a vezetést támogató rendszerek állapotát, a telefonkönyv kontaktlistáját és a szórakoztató opciókat is a vezető látómezejébe vetíti.
Az új MINI Countryman átfogó extrafelszereltségi palettája a legsportosabb modellváltozathoz is maradéktalanul elérhető, így többek között a panoráma üvegtető, a duplazónás automata légkondicionáló, az első ülésfűtés, a szélvédő-fűtés, a fűthető és elektromosan behajtható külső visszapillantók és a riasztóberendezés is, amelynek vörösen pulzáló állapotjelző fényét a tervezők a tetőantennába költöztették.

Érintés-érzékeny központi kijelző, valamint MINI Find Mate és MINI Country Timer funkció
Az opcionálisan elérhető extrafelszereltségek listáját a Harman Kardon zenerendszer, a MINI navigációs rendszer és a MINI Professional navigációs rendszer színesíti tovább. Az új MINI Countryman (és így az új MINI John Cooper Works Countryman modell is) a Wired felszereltségi csomaggal is felszerelhető, amely a MINI Professional navigációs rendszer mellett középkonzolra integrált érintés-érzékeny Touch Controllert és 8,8 inch átmérőjű központi kijelzőt is tartogat. Ez utóbbi a brit prémiummárka történetében most először érintőképernyőként is működik, így a MINI ügyfelei már ujjhegy-érintésekkel is kiválaszthatják és aktiválhatják az egyes funkciókat, szolgáltatásokat és járműbeállításokat. A Wired felszereltségi csomag vadonatúj funkciója a MINI Connected innovatív szolgáltatásaként kifejlesztett MINI Find Mate funkció, amely képes a brit prémiumgyártó ügyfelének leggyakrabban használt hétköznapi tárgyait és utazási kellékeit úgynevezett digitális címkékkel megjelölni, majd azokat stabil vezeték nélküli hálózat vagy Bluetooth-kapcsolat esetén folyamatosan követni. A rendszer ráadásul a rögzített tárgyak helyzetét nem csupán az új MINI Countryman központi kijelzőjén, de a felhasználó okostelefonján is képes megjeleníteni, a keresett tárgyak és kellékek megtalálását pedig külön hangjelzésekkel segíti.

A MINI Countryman második modellgenerációjához elérhető Wired felszereltségi csomagban ünnepelte világpremierjét a MINI Country Timer funkció is, amely minden olyan vezetési szituációt megörökít, amelyet lankás hegyvidéken, egyenetlen útszakaszon, az épített útról letérve és hófödte körülmények közepette él át a brit prémiummárka ügyfele. Amint az új MINI Countyman letér az aszfaltról, a különleges technológia azonnal felméri az előtte álló terep típusát és nehézségi fokát, amelyet a központi kijelzőn keresztül, színes grafikák képében tudat a vezetővel.

A MINI Connected szolgáltatás-paletta, mint a személyes mobilitás digitális segédje
Az új MINI John Cooper Works Countryman a lélegzetelállító menetteljesítmény és az intelligens járműkapcsolati hálózat terén sem köt kompromisszumokat. A modell extrém sportos sokszínűségét a vadonatúj MINI Connected szolgáltatás-paletta is igazolja, amely messze túlmutat a jól ismert fedélzeti információ-szolgáltató funkciókon és a MINI ügyfelének személyre szabott digitális segédjeként dolgozik. A MINI Connected az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformra építve kapcsolja össze a jármű központi operációs rendszerét a felhasználó digitális eszközeivel, így például az Apple iPhone okostelefonnal és az Apple Watch okosórával.

A MINI Connected integrált koncepciójának köszönhetően ráadásul a mobilitás már az autóba érkezés előtt kezdetét veszi. Az intelligens szolgáltatás folyamatosan elemzi a felhasználó naptárbejegyzéseit és a tervezett útvonalra vonatkozó valós idejű forgalmi információkat, így minden alkalommal képes előre jelezni a pontos célba érkezéshez szükséges indulás időpontját. A technológia ráadásul az okostelefon naptárbejegyzéseihez elmentett úti célokat automatikusan átemeli a MINI navigációs rendszerébe, így azokat nem szükséges felvezetni a központi kijelzőn. A MINI Connected intelligens funkciója felismeri a brit prémiumgyártó ügyfele által sűrűbben látogatott úti célokat és a felhasználó kedvenc útvonalait, az érintett terület baleseteiről, forgalmi fennakadásairól és lezárásairól pedig minden esetben jó előre üzenetet küld, szükség esetén alternatív útvonalakat ajánlva fel.

BMW i divízió-Garage Italia Customs közös együttműködés

A színkavalkáddal elkápráztató BMW i modelleket Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető tervezője, Lapo Elkann, az olaszországi Garage Italia Customs dizájnműhely alapító-elnöke, valamint Michele De Lucchi, a ’80-as években indult művészeti társulás, a Memphis Design Group társalapítója leplezte le a milánói Salone del Mobile kiállítás első napjának gálaestjén.

A BMW Group és az olaszországi Garage Italia Customs dizájnműhely még 2017. április 4-én egy vadonatúj, egyedülálló dizájnkiadást mutatott be a milánói Salone del Mobile kiállítás első napjának gálaestjén, a UniCredit Pavilion rendhagyó emelvényén. A BMW i3 tisztán elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó műszaki alapjaira megálmodott exkluzív, BMW i MemphisStyle névre keresztelt dizájnkiadás világpremierjével Lapo Elkann kreatív műhelye azon művészeti- és kulturális mozgalom előtt hajt fejet, amely az 1980-as évek elején induló Memphis Design Group lázadó stílusára épülve egyszersmind forradalmasította a dizájnművészet világát.

„Hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy a BMW i divízióval megkötött szakmai együttműködésünk újabb szintre léphetett. Jómagam is maximálisan osztom a részleg vezetőinek, dizájnereinek és tervezőmérnökeinek azon vízióját, amely mögött fáradhatatlanul dolgoznak a jövő technológiai innovációin és minden projektjükben úttörőként vannak jelen” – fogalmazott Lapo Elkann, az olaszországi Garage Italia Customs dizájnműhely alapító-elnöke. „A Garage Italia Customs munkáit mindig is a kreativitás, az egyedi stílus és az innováció jellemezte, a BMW i divízióval közösen életre hívott legutóbbi alkotásunk pedig kiváló lehetőséget adott arra, hogy kiéljük a memphisi művészeti irányzat iránti szenvedélyünket. Évtizedek óta gyűjtöm a ’80-as években virágzó mozgalom kimagasló műalkotásait, amelyek körülvesznek otthon és hihetetlen inspirációt adnak a mindennapokban. Rendkívül büszke vagyok a csapatom legújabb munkájára, hiszen ismételten felülmúlták a várakozásokat: a két egyedülálló autón a Memphis Design Group lázadó stílusirányzatának valódi oldala és hamisítatlan esszenciája tükröződik” – tette hozzá Lapo Elkann.

A Memphis Design Group elnevezésű művészeti társulást 1981-ben hozta létre Ettore Sottsass olasz dizájner-építész azzal a céllal, hogy alkotásaikkal minden téren szembeszálljanak a funkcionalitás és a konvencionális eszköztár hagyományos sémáival. Munkáikat merész vonalvezetés, szokatlan anyaghasználat és újfajta mintázat jellemezte. A Memphis Design Group rendkívül provokatív stílusa az Art Deco művészeti irányzat látványos mozzanataiból és meglepő geometriai formáiból merített ihletet, amely a Pop Art irányzat élénk színhasználatával és az 1970-es évek minimalista látásmódjával keveredett.

„Kellően provokatív és humoros alkotásaival a Memphis Design Group a ’80-as évek hajnalán alapjaiban kérdőjelezte meg az akkori dizájn-megoldások létjogosultságát és klasszikus funkcionalitását, amellyel a forradalmi irányzat egy csapásra a kortárs dizájn szimbólumává vált. Alkotásaival a Memphis Design Group minden létező dogmával szembeszállt, érzelmekben gazdag, lázadó dizájn-megoldásai pedig világszerte elismerést váltottak ki” – mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető tervezője. „A BMW Group hasonló elvek mentén fejleszti ki és rajzolja meg a BMW i divízió jövőbe mutató modelljeit: alapjaiban kérdőjelezzük meg a járműtervezés több évtizede fennálló alapelveit, vadonatúj ösvényeket keresünk és egészen az első skiccektől forradalmi újításokat tervezünk. A tisztán elektromos autók legelső generációja mindenekelőtt a figyelemfelkeltést szolgálta, miközben egy vadonatúj, lényegre törő megközelítést indítottunk el. Mi lettünk például a világ első olyan autógyártója, amely sorozatgyártásban kínál ügyfeleinek szénszál-erősítésű műanyagból készült utascellákat, karosszéria-elemeket és alkatrészeket. Köszönettel tartozunk Lapo Elkann-nak a kreatív, inspiráló és hosszú távú együttműködésért, egyúttal nagyra értékeljük, hogy legújabb közös dizájnkiadásunkban Michele De Lucchi, a Memphis Design Group egyik társalapítója is közreműködött” – zárta gondolatait a BMW Group vezető tervezője.

Michele De Lucchi még ma is tisztán emlékszik a Memphis Design Group megalapításának kezdetére és azokra az okokra, amelyek miatt részt vállalat a forradalmi mozgalomban.

„A Memphis-szel kapcsolatos gondolataim mindig a fiatalságomat juttatják eszembe. A Milánóban töltött első éveimet és a kollégáimmal ápolt szoros barátságot, Ettore Sottsass-szal az élen. Huszonnyolc esztendős voltam és az élet akkoriban nagyon más volt. Szakítani akartunk a nagy tömegcikkekkel és a világszerte elfogadott klasszikus dizájnnal, forradalmat robbantani és bebizonyítani, hogy egyszerű tárgyakkal és azok jelenlétével is hatalmas változásokat lehet véghezvinni. Azt akartuk, hogy korunkat, gondolkodásunkat és alkotásainkat új irányzatok határozzák meg, a napjainkban elterjedt olyan eszmék és módik, mint a fenntarthatatlan életvitel hajszolása, a hipermodern irodalom szeretete és a felesleges politikai elméletek gyártása, akkoriban még nem voltak jellemzők a társadalomra. A túlzott fogyasztás megállítása iránti vágy azonban mindig ott élt bennünk, és még mélyebbre akartunk ásni. De nem negatív üzenetekkel, hanem optimistán, a díszek, a színek és a valódi értékek előtérbe helyezésével. S mint ilyen, a Memphis Design Group vezérelve, az alkotásaink és a törekvéseink minden korban megállják a helyüket. Mert időtlenek” – mesélte Michele De Lucchi.

A BMW i MemphisStyle dizájnkiadás: hipnotikus mintázatok és élénk színek kavalkádja
A BMW i divízió és az olaszországi Garage Italia Customs dizájnműhely legújabb különkiadásában a ferde, a vízszintes és a függőleges vonalak váltakozása hipnotikus mintázatok képében, élénk színekkel kel életre. Az éles felületek alkotta kontraszt a hagyományokkal szembeni lázadás és a merev szabványoktól való elrugaszkodás színtiszta kinyilatkozása. A mintázat és a forradalmi dizájn vonalvezetése mindkét autó esetében tökéletesen igazodik a karosszéria íveihez, a látványos fényezés azonban nem kevesebb, mint ötheti intenzív munkát emésztett fel. A dizájnerek a tervezett mintázatok élethű leképezése érdekében mindkét autón nyolcrétegnyi maszkolást alkalmaztak, és mindegyik réteg között összetett fényezési eljárással vitték fel a színeket és az árnyalatokat.

A Memphis Design Group úttörő, kísérletező dizájn-filozófiája azonban nem csupán a karosszérián, de az utastér összes elemén visszaköszön, a fényezett elemeket pedig műszövetből, Alcantarából és Foglizzo bőrből készült kárpit hozza kontrasztba. A látványos mintázatokat igazi színkavalkád helyezi a figyelem középpontjába, az élénk színek között elsősorban a narancssárga, a zöld, a citromsárga és a lila árnyalatok dominálnak. A ’80-as években indult művészeti dizájnnyelvezet stílusjegyei egy csapásra forradalmasították a dizájnművészet világát, a BMW i MemphisStyle dizájnkiadás elemei pedig ezt az örökséget hirdetik.

A BMW i MemphisStyle dizájnkiadás modelljei egyedülálló darabok, az olaszországi Garage Italia Customs dizájnműhely azonban a BMW i ügyfeleinek kérésre elkészíti a különleges karosszériafényezést és utastér-átalakítást. A milánói Salone del Mobile kiállítás után a BMW i MemphisStyle dizájnkiadás BMW i8 modellje a világ egyik legnagyobb kortárs művészeti kiállításaként számon tartott Frieze New York idei felvonásának színpadára is kigurul.

Miként egy szabó a testre igazított öltönyt, a Garage Italia Customs dizájnműhely szakemberei úgy formálják egyedire a különféle autók, motorkerékpárok, repülőgépek, helikopterek és jachtok megjelenését. A dizájnműhely az ügyfelek legmerészebb elképzeléseit is minden részletre kiterjedő szolgáltatás-palettával fogadja, amelynek a közös tervezés, az anyaghasználat kiválasztása és a tökéletes harmónia összeállítása is része. A Garage Italia Customs csapata professzionális rétegelő, fényező és kárpitos szakemberekből áll. A dizájnműhely Style Centre névre keresztelt központjában az ügyfeleket a forradalmi dizájnmegoldások energiától lüktető arzenálja fogadja, ahol a szakemberek inspiráló környezetben dolgozhatják ki az újabbnál újabb projektek részleteit. A Garage Italia Customs hamarosan a milánói Piazzale Accursio téren nyitja meg vadonatúj központját.

2017 első negyedévében rekord kiszálllítást ért el a Volkswagen Haszonjárművek

A Volkswagen Haszonjárművek összesen 121 800 járművét szállította ki világszerte ügyfeleinek az év első három hónapja során, ami 8 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A márka eddig még sohasem adhatta át ennyi járművét vásárlóinak az első negyedévben. Mindemellett a márciusi 53 600 darabos kiszállítási volumen új havi rekordérték.

Amint Bram Schot, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja mondta: „Büszkeséggel töltenek el minket e kiváló mutatók, egyben komoly ösztönzést is jelentenek számunkra, hogy továbbra is a lehető legelőnyösebb szállítási megoldásokat kínáljuk ügyfeleinknek.” Bram Schot mindenekelőtt az új Crafter iránti intenzív keresletet emelte ki, amely számos európai piacon már március 10-én megérkezett a márkakereskedőkhöz. „E modellünk különösen kedvező piaci fogadtatásban részesült.”

Németországban a Volkswagen Haszonjárművek 31 100 gépkocsiját szállította ki az első negyedév során, azaz 10,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Egyedül márciusban 13 300 járművet vehettek át a német vásárlók (+26,3 százalék). A január és március vége közötti kiszállítási volumen Európa minden jelentős piacán kiválóan alakult, Franciaországban +24,0 százalékkal 5700, Spanyolországban +18,6 százalékkal 3700, az Egyesült Királyságban +11,9 százalékkal 13 300, míg Olaszországban +8,1 százalékkal 3100 átadott járműre emelkedve.

A márka összességében 86 600 járművét (+11,1 százalék) szállította ki Nyugat-Európában, míg a kelet-európai volumen 9100 darabot (+13,9 százalék) tett ki.

Európán kívül szintén növekedést sikerült elérni Észak-Amerikában (+54,8 százalékkal 2700 darabra), az ázsiai/csendes-óceáni térségben (+9,8 százalékkal 5400 darabra) és Dél-Amerikában (+0,6 százalékkal 9300 darabra).

Afrika (-1,2 százalékkal 2900 darabra) és a Közel-Kelet (-27,8 százalékkal 5700 darabra) piacain egyaránt csökkentek az eladások.

Kiszállítások világszerte modellsorozat szerint (2017. első negyedév) – Áttekintő

50 600 darab a T-sorozatból (46 800 darab; +8,1 százalék)
42 400 darab a Caddy sorozatból (36 700 darab; +15,7 százalék)
18 300 darab az Amarok sorozatból (18 500 darab; -0,9 százalék)
10 500 darab a Crafter sorozatból (10 900 darab; -3,3 százalék)

Miközben a Crafter első negyedévi eladásai 3,3 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, az új modell piaci bevezetése már érzékelhető volt márciusban, mégpedig jelentős, 16,9 százalékos növekedéssel.

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI hibrid – töretlen fejlődés

Szinte hihetetlen az a fejlődés, amelyet a Kia modelljei révén produkál – akár évről évre visszamenőleg. Nyilván nagy a konkurenciaharc, az elvárások még nagyobbak – így nem meglepő az sem, ha a hibrid szegmens is az egyik célirányos területe lett a dél-koreai autógyártónak. Vártuk már, meg is érkezett szerkesztőségünkhöz: tesztre fogtuk a Kia Niro 1.6 GDI hibrid modellt.

Érdekes elegye a Kia Niro 1.6 GDI hibrid a crossovereknek, illetve a hagyományos személyautó-megközelítéseknek: elsőre nyilván a legfőbb párhuzamot a Sportage jelenti házon belül, de jobban vizsgálva hamarosan kitűnik, hogy annál azért kisebb; belülről viszont talán tágasabbnak tűnik a rendelkezésre álló helykínálat.

A külső jegyek igazán Kia stílusban fogantak, a dupla, kifelé nagyobbodó hűtőmaszk sziluett jelen van erőteljesen, de a felső irányokba csapott fényszóró-kialakítások is megmutatják magukat. Mindehhez a már elmaradhatatlan ködlámpapáros is hozzátartozik, masszívan a mellső szpoilerezés alsó traktusára helyezve, körbe ölelve egy-egy apró légbeömlővel. S persze ne feledkezzünk meg a prémiumos mivoltot alátámasztó krómberakásokkal sem, ezekből is kapott bőven a frontrész, annak rendje s módja szerint.

Igazán belevaló crossover oldalnézetből is

Tulajdonképp az oldalnézet vonalvezetése nem hordoz semmi extrát, tehát a SUV-crossover szegmensbe jól passzol a Kia Niro 1.6 GDI hibrid szellemisége: viszonylag magasra húzott övvonalak, relatíve nagy üvegfelületek, valamint az igénybevételnek jól ellenálló díszléc szegélyezi az oldalajtók alsó felületét. Az egész felépítmény magasabb, mint mondjuk egy hagyományos ötajtós kompakt esetében (itt van máris a crossover jellegzetesség), a tesztautóra konfigurált felnik pedig egyenesen fokozzák a szemnek is kellemes összképet.

Unalomig ismételhetnénk, hogy a Kia Niro 1.6 GDI hibrid megannyi, a márkára jellemző megszoktott formai vonulatot, részletképet hordoz, de nem tesszük; a far kialakítása egyszerű, letisztult íveket és vonalakat rajzol, feltűnő ECO hybrid plakettel, valamivel nagyobb, mint háromnegyedes, 427 literes rakodófelületet rejtő csomagtérajtó üvegfelülettel, sportosságot hirdető légterelő idommal.

Fejlett elgondolások az utaskabinban is

S ha Kia-evolúció, akkor nyilvánvalóan az enteriőr sem lehet ez alól kivétel: a Kia Niro 1.6 GDI hibrid igényes, jó minőségű anyaghasználata garancia arra, hogy az autót megvásárlók az első megtett kilométerek után teljesen otthonosan, sok komforttal felruházva fogják érezni magukat – az utasaik szintúgy. Az egész utazókörnyezet barátságos, a tesztautónál alkalmazott összeállításnak köszönhetően világos, üde hangulatot sugároz, minden kezelőszerv kapcsán úgy érezzük, hogy azok maximálisan a kezünk alá dolgoznak. A kormánykerék kialakítása optimális, a fogás jó, bár itt a tapintás érzete lehetne kicsit selymesebb, lágyabb – de ez nagy valószínűséggel egyedi ízlés függvénye.

Teljes látómezőnket lefedik a jól pozícionált kijelzők, valamint a 7 col képátlóval domborító központi kijelző pontos, informatív, szinte mindent megtalálunk, amire szükségünk lehet autózás közben. Mindezekkel párhuzamosan számtalan korszerű vezetési segédrendszert találunk, mint például a manapság egyre divatosabb és kelendőbb automata beparkolórendszert, viszonylag pontos sávtartó automatikát (amely egyébként verziótól függetlenül szériafelszereltségben érhető el). A vezető és utasai kényelmét szolgálja egyértelműen a vezeték nélküli okoseszköztöltő rendszer is, mely szintén nagy segítség lehet egy hosszabb utazás esetében.

Kényelmes, ergonomikus üléseket kapott a Kia Niro 1.6 GDI hibrid, bár az első fotelek ülőlapja lehetne egy csöppnyivel hosszabb – átlagos testalkattal számolva itt érezhető némi hiányosság. Ennek ellenére a hátlapok, a kellemes intervallumban állítható fejtámlák kompenzálnak, és természetesen a megfelelő beállítások mellett akár 2-300 kilométer is megtehető egyhuzamban észrevétlenül.

A hátsó traktusra is vonatkozik nagyjából ugyanez, itt két felnőtt teljes kényelemben róhatja a kilométereket, s a fejtér sem redukált annyira, hogy – hangsúlyozzuk, átlagos, 180 centiméter körüli férfi utasok esetében – bármi is a kényelmesség, vagy a praktikum rovására menne.

Csak hibridként kapható. Kell ennél több?

Külön érdekesség, hogy a Niro jelenleg egyetlen, hibrid hajtáslánccal érhető el. A kettőség egy teljesen átdolgozott, 1580 köbcentiméteres soros elrendezésű benzines szívómotorból, valamint egy kimondottan hatékonynak tapasztalt 44 lovas elektromotorból áll, a rendszer összteljesítménye 141 lóeró, a maximálisan elérhető forgatónyomaték értéke pedig 245 Newtonméter.

Az erőátvitel az első kereket hajtja egy hatfokozatú duplakuplungos automataváltó közbeiktatásával, és a gyári adatokat figyelembe véve 162 kilométer/órás, kissé sovány végsebességet ígérnek.

Helyszín és lehetőség híján sajnos a maximálisan elérhető utazósebességet nem tudtuk tesztelni, a nulla-százas sprintet viszont igen: kereken 10 másodperc kellett ahhoz, hogy üzemmeleg benzinmotorral elérjük a bűvös értékhatárt.

Menettulajdonságok szempontjából teljesen korrekt a Kia Niro 1.6 GDI hibrid. A hajtás folyamatosan összedolgozik, legyen szó intenzívebb, akár álló helyzetből történő kigyorsításról, akár folyamatos, magasabb sebességgel való haladásról. A benzines egység magasabb fordulaton hangos, valamint a szigetelés is inkább átlagosnak vélhető, ugyanis 130 kilométer/órás átlagtempónál már jelentős szél- és futóműzaj érezhető. Az autóval egyébként méréseink szerint 3-3.5 kilométer volt megtehető tisztán elektromos üzemben, 40 kilométer/óra körüli sebességgel.

Hozza, amit elvárunk tőle

Üzemanyagfogyasztás tekintetében a Kia Niro 1.6 GDI hibrid igazán úgy alakított, ahogyan az elvárható a szegmens hasonló szereplőitől: sikerült folyamatos városi közlekedés mellett jócskán 5 liter alatt tartani a fogyasztást, teljes átlagra 4.6 liter jött ki – ebben autópálya is szerepelt, elővárosi, gyorsabb forgalmú, állandó folyamatos haladást biztosító útszakaszokkal.

2016 Kia Niro 1.6 GDI hibrid specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor + elektromotor

Lökettérfogat: 1580 cm³

Maximális teljesítmény: 141 LE

Maximális forgatónyomaték: 265 Nm

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4355 mm

Szélesség: 1805 mm

Magasság: 1535 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 205/60 R16

Hátsó gumik mérete: 205/60 R16

Tömeg, üresen: 1420 kg

Megengedett össztömeg: 1930 kg

Csomagtartó mérete: 427 liter, 1425 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 162 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.5 s (gyári), 10 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.6 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 4.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.4 l/100km

Országúti: 4.5 l/100km

Vegyes: 4.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 101 g/km

Bővebb információ a BMW hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Dunlop abroncsot használnak a Porsche csapatok a FIA World Endurance Championship és a Le Mans versenyekhez

A FIA Endurance Világbajnokságban (WEC) versenyző két Porsche csapat megerősítette, hogy Dunlop abroncsokra váltottak.

A Dunlopot választotta a WEC LMGTE AM osztályában versenyző, sikeres Dempsey-Proton és Gulf Racing csapatok, többek között a 24 órás le mansi futamon is, összehasonlító tesztelést és a Dunloppal a European Le Mans Series (ELMS) európai versenysorozaton folytatott együttműködés tapasztalatara támaszkodva.

A Dunlop a 24 órás le mans-i verseny történetének legsikeresebb abroncsgyártója, összesen 34 győzelemmel. Az elmúlt hat évben zsinórban a Dunlopot választották a maratoni francia futam LMP2 prototípus osztályának bajnokai. A prototípusok versenyén aratott sikert követően 2016-ban a Dunlop az LMGTE osztályt is látókörébe vette – mely az Aston Martin Racing csapattal folytatott műszaki együttműködés keretében már az első évben bajnoki címet hozott. A WEC sorozat tanulságai és a Dunlop által az ELMS során szerzett tapasztalatokat egyaránt felhasznáták azokon az abroncsokon, melyekkel a mindkét csapat által benevezett Porsche 911 RSR autókat is felszerelik.

Xavier Fraipont, a Dunlop Motorsport Europe ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Nagy örömmel tölt el minket, hogy két tapasztalt Porsche motorsport csapat is a Dunlopot választotta műszaki partnerének. Az Aston Martinnal közösen az LMGTE osztályban tavaly megszerzett bajnoki címet követően az, hogy összehasonlító tesztelés után a Dunlopra esett választásuk, jól bizonyítja teljesítményünket”.

Christian Ried, a Proton versenycsapat elnöke és pilótája hozzátette: „Biztos vagyok abban, hogy a Dunloppal folytatott konstruktív és professzionális együttműködésünk mindkettőnk számára hatalmas előnyökkel jár majd.”

Az, hogy a két Porsche csapat a Dunlopot választotta, felidézi a két vállalat közötti sikeres együttműködés emlékeit a 24 órás le mansi verseny történetéből. 34 győzelme közül a Dunlop 9-et a Porschéval közösen aratott, olyan ikonikus modellekkel, mint a 935, 936, 956 és a 962.

A Porsche és a Dunlop közötti szoros kapcsolat a fejlesztés terén a márciusi Genfi Autószalonon is megjelent. A Sport Maxx Race utódját a Porschéval közösen fejlesztették ki, hogy megfeleljen új 911 GT3 modelljük magas követelményeinek. Az előző GT3 modellre szerelt első generációs Sport Maxx Race abroncsok után a Dunlop most újabb speciális abroncsokat kínál a Porsche járműveihez.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK