Főoldal Blog Oldal: 328

A Lexus kimagasló arányban kínál környezetbarát modelleket

Miközben a jelek szerint a dízel botrány még egyes prémium gyártókat sem kerülte el, a Toyota prémium márkája, az értékesítéseit hazánkban is elképesztő ütemben növelő Lexus nem csupán nem kínál dízel modelleket, de értékesítéseiben kimagasló arányban szerepelnek a környezetbarát hibrid modellek: az idei év első négy hónapjában az Európában eladott Lexusok 68 százaléka hibrid volt, míg Magyarországon ez 95,7 százalékot tett ki.

A Toyota luxus márkája, a mára a világ vezető prémium hibrid autógyártójaként ismert Lexus nem csupán Magyarországon teljesít kiválóan, ahol az év első négy hónapjában gyakorlatilag megduplázta értékesítéseit a tavalyi év azonos időszakához képest: a prémium piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló japán prémium gyártó hatalmasat profitálhat a dízelek iránti bizalomvesztésből, amelyben több versenytársa is érintett.

A 2017 első negyedévében a Toyotával közösen a magyarországi környezetbarát hibrid eladások 86,5%-át jegyző Lexus minden modelljéhez elérhető ugyanis hibrid hajtású változat, ami nagymértékben járul hozzá ahhoz, hogy a japán luxus márka több hibrid autót adott el eddig világszerte, mint összes prémium versenytársa együttvéve. Az Európa számos nagyvárosából már most kitiltott vagy kitiltani tervezett dízel technológia magánvásárlók és flottafelhasználók között egyaránt rohamosan csökkenő népszerűsége pedig további teret adhat a hibrid meghajtás a tervezettnél is gyorsabb ütemű elterjedésének, és így az európai és hazai újautó piac zöldülésének.

A fentiek fényében kétségtelen, hogy a prémium piac zöldülésének élharcosa a Lexus, amely több, mint egy évtizede a környezetbarát hibrid technológia úttörője. A márka a modelljeiben bemutatkozó forradalmi technológiák és innovációk sora, valamint legendás megbízhatósága, és nem utolsó sorban futurisztikus, letisztult formavilága révén pedig elképesztő ütemben növeli értékesítéseit: elég ha csak az NX és RX crossoverek látványos sikerére, vagy pedig az idén érkező LC szupersport kupét és LS luxus szedánt övező felfokozott várakozásra gondolunk.

„A dízel technológiával szemben európai szinten tapasztalható bizalomvesztés és a dízel értékesítések ennek nyomán megfigyelhető visszaesése, amit várhatóan tovább gyorsít majd az ezzel a technológiával hajtott modellek számos európai nagyvárosból történő kitiltása, valóban nagy lehetőséget jelent a környezetbarát hibrid technológia szinonimájaként is ismert Lexus számára” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ennek köszönhetően, a piac legszélesebb prémium hibrid modellportfóliója révén minden esély meg van arra, hogy saját területükön sikerül majd megszorítanunk európai prémium versenytársainkat. Miközben a Lexus legerősebb piaca hagyományosan Észak-Amerika, az immáron azt követő Kína után Európa, Japánt is megelőzve feljött a második helyre” – avat be a szakember.

A Magyarországon három év alatt megnégyszereződő hibrid értékesítések növekedésének ütemét, amelynek a prémium piacon a Lexus, a középkategóriában a Toyota a legnagyobb nyertese, a környezetbarát üzem mellett természetesen további racionális érvek is hajtják.

Ezek között említésre érdemes az alacsonyabb fogyasztás épp úgy, mint a tény, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, nem egyszer költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzembentartási költsége messze elmarad a dízelekétől, ami már önmagában forintosítható előnyt jelent a hibrid meghajtás mellett döntő magán- és flottafelhasználók számára.

A dízel modellek a korábbiak kifejtettek okán várhatóan drasztikusan csökkenő maradványértéke (az ár, amelyet használtautóként kaphatunk érte) pedig újabb érv a racionális vásárló számára a hibrid technológia mellett. Öngerjesztő folyamat ez tehát, amelyben egyértelműen a hibrid technológia fejlesztése területén évtizedes előnnyel rendelkező japán prémium gyártó indul a legjobb esélyekkel.

A Toyota Mayer lett a magyarországi Ichiban márkakereskedés

A megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi felméréseken rendszerint élen végző Toyota, idén is Ichiban díjjal tüntette ki 45 kiválóan teljesítő európai márkakereskedését. A magyarországi díjazott – immáron második alkalommal – a budakeszi központ mellett székesfehérvári és pilisvörösvári telephelyekkel is rendelkező Toyota Mayer lett.

A Toyota a belgiumi Antwerpenben megrendezett ünnepségen jelentette be a 2017-es ‘Ichiban’ Európai Ügyfél Ajánlási Díj győzteseinek nevét. Az ‘Ügyfél az első’ filozófia a kezdetek óta a Toyota szemléletének legfontosabb eleme. Ez az alapelv vezérelte azt a 45 európai márkakereskedést is, amelyek az ügyfelek ajánlása és üzleti eredményeik alapján elnyerték e kitüntetést, ami az értékesítésben és a vevőszolgálati tevékenységekben mutatott kiválóságukat díjazza. Idén több olyan márkakereskedés is szerepelt a győztesek listáján, amelyek az elmúlt 11 évben már több alkalommal is a legkiválóbbak közé kerültek, köztük a magyarországi Toyota Mayer, amely 2014 után idén másodszor örülhetett a rangos elismerésnek.

Dr. Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója is ezt az ügyfélközpontú filozófiát emelte ki üdvözlő beszédében, amikor a díjátadó ünnepségen köszöntötte a legjobb teljesítményt nyújtó márkakereskedések képviselőit: “Önök bebizonyították, hogyan eredményez üzleti sikert ’Ügyfél az első’ szemléletünk. A Toyota arra törekszik, hogy minden európai piacán első legyen az ügyfelek ajánlotta márkák között. Ehhez az a legfontosabb, hogy ügyfeleink szívében és gondolataiban is első helyre kerüljünk.”
Összesen 2300 európai márkakereskedés vett részt az értékelésen, amelynek során felmérték, mennyire elégedettek ügyfeleik, és hogy milyen üzleti teljesítményt nyújtanak. A legjobbak meghívást kaptak, hogy a Toyota európai csúcsvezetőivel együtt ünnepelhessék meg sikeres szereplésüket.

„Az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálása vállalatunk alapfilozófiája, amelyet az olyan nem kis kihívást jelentő időszakokban sem szabad szem előtt tévesztenünk, mint a tavalyi év, amikor a hazai Toyota értékesítések közel 50%-os növekedése komoly terhet rótt márkakereskedői hálózatunkra. Gratulálunk a Toyota Mayer márkakereskedések minden munkatársának, akik a szigorú Ichiban értékelési rendszerünk alapján 2016-ban a legjobb eredményt érték el a hazai Toyota márkakereskedői hálózatban” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója.

„Az ügyfélelégedettség az a terület ahol sohasem dőlhetünk hátra, ahol mindig nyílik lehetőség a fejlődésre, ügyfeleink még magasabb színvonalú kiszolgálására. Talán élsportolói múltunkra alapul az a szellemiség és versenyszellem, amelynek okán ezen a területen is igyekszünk a legjobbaknak bizonyulni, és hatalmas büszkeség számunkra, hogy a Toyota 2014 után immáron második alkalommal ismeri el európai szinten is az ezen a területen tett következetes erőfeszítéseinket. Külön öröm számunkra, hogy az idei évben az első helyen végző budakeszi telephelyünk mellett székesfehérvári telephelyünk is bekerült az öt legjobb hazai márkakereskedés közé” – avat be Mayer Imre, a Toyota Mayer tulajdonos ügyvezetője.

Nyilvános a Nissan Navara Trek-1° limitált kiadás árazása

2017. május 2-án megkezdődött a legújabb Nissan Navara limitált kiadás értékesítése.

Az új különleges kiadású autó már bruttó 10 966 000 Ft-tól kapható. Az új autó, mely a Trek-1° nevet kapta, a brüsszeli autókiállításon mutatkozott be a közönségnek. A modell neve pedig Spanyolország északi részén fekvő Navarra sivatagra utal – mely a -1°-os hosszúságon található.

A Navara Trek-1° exkluzivitása garantált, hiszen mindössze 5000 példány készül belőle. Mindegyik autó a dupla kabinú Tekna felszereltségen alapul, melynek részét képezi a differenciál zár és a bőrülések is. Emellett az autó 190HP manuális vagy automata váltóval kérhető. Így a praktikusság kifinomult és strapabíró megoldásokkal párosul.

Limitált kiadás a következőket tartalmazza:

Fűthető fekete bőrülések
Fekete oldalsó díszítőcsövek
Fekete plató díszítőcső, LED reflektorral
Színre fújt műanyag platófedél
Műanyag platóbélés
TREK-1°  Felirat (a plató két oldalán)
Típustól függően tetőablak
18”-os fekete könnyűfém keréktárcsák
Plató elválasztó

Elérhető színek – kízárólag metálfényezéssel:

QAB – Gyöngyház fehér
GN0 – Fekete

A Nissan márkakereskedésekben már megtekinthető az új különleges kiadás.

Jim Hackett lett a Ford új elnök-vezérigazgatója

A Ford Motor Company Jim Hackett-et nevezte ki a vállalat új elnök-vezérigazgatójának, és további fontos vezetőváltásokat jelentett be, amelyek célja a Ford alapvető autóipari üzleti tevékenységeinek megerősítése és a stratégiai lépésváltás felgyorsítása az új lehetőségek hatékony kiaknázásához.

A 62 éves Hackett nevéhez számos innovatív és üzleti siker kötődik: korábban ő volt a Steelcase vállalat vezérigazgatója és a Michigan Egyetem sportigazgatója, 2016 márciusa óta pedig a Ford Smart Mobility LLC ügyvezető elnökeként dolgozott.

A Bill Ford ügyvezető elnök közvetlen beosztottjaként dolgozó Hackett irányítja majd a Ford világméretű működését és a vállalat 202.000 dolgozójának munkáját. Elődje az 56 éves Mark Fields volt, aki 28 éves sikeres pályafutás után vonul nyugdíjba a Fordtól.

„Erős pozícióból indítjuk el a Fordot az átalakulás útján” – nyilatkozta Bill Ford. „Jim Hackett a megfelelő ember arra, hogy vezérigazgatóként irányítsa a vállalatot abban az időszakban, amikor ilyen jelentős mértékben átformálódik az autóipar és a szélesebb értelemben vett mobilitás. Ő remekül érzi a jövő trendjeit, és egyedi, emberközpontú vezetési szemlélettel gazdagítja vállalati kultúránkat, termékeinket és szolgáltatásainkat, új lehetőségeket tárva fel üzletmenetünkben.”

Hackett hozzáfűzte: “Örömmel várom a közös munkát Bill Forddal és az egész csapattal, hogy egy még dinamikusabb és élénkebb Fordot alkossunk, amely világszerte jobbá teszi az emberek életét, s ezen keresztül értéket teremt részvényeseink számára. A vállalatnál eltöltött négy évem során mély tisztelet ébredt bennem a Ford munkatársai, értékei és múltja iránt, ezért már nagyon várom, hogy együtt dolgozhassak mindazokkal, akik elkötelezetten segítik majd a Ford átalakítását.”

Hackett és Bill Ford három elsőrendű célra összpontosít majd:

Az operatív működés hatékonyabbá tétele a minőség és a piaci stratégia további javítása érdekében; olyan új termékek bemutatása, amelyek javíthatják a jelenleg alulteljesítő üzletágak eredményét.

A Ford jelenlegi üzletmenetének modernizálása, új eszközök és technikák meghonosítása az innováció és a gyors döntéshozatal ösztönzésére, valamint a hatékonyság javítására. Az ilyen eszközös sorába tartozik a big data technológia egyre nagyobb mérvű alkalmazása, a mesterséges intelligencia, a fejlett robotok, a 3D nyomtatás stb.
A vállalat átalakítása a jövő kihívásainak megfelelően, biztosítva a megfelelő vállalati kultúrát, tehetséggondozást, stratégiai folyamatokat és gördülékeny működést – azzal párhuzamosan, ahogy a társadalmi igények és a vásárlói magatartásformák az idők során változnak

Bill Ford és a Ford igazgatótanácsa köszönetet mond Mark Fieldsnek a vállalat érdekében tett jelentős közreműködéséért.

„Mark Fiels kiemelkedő vezető, és komoly elismerést érdemelt mindazért, amivel számos pozíciójában dolgozva hozzájárult a Ford világszerte betöltött szerepéhez” – mondta Bill Ford. „Erős vezetői szerepe létfontosságú volt cégünk észak-amerikai újjáépítése során, az elmúlt évtized végén végrehajtott fordulatunkhoz, és az elmúlt két évben elért rekordnyereségünk tekintetében.”

A Ford ugyancsak a mai napon ismertette új működési struktúráját, három új vezetőt nevezve ki Hackett közvetlen beosztottjaként:

Jim Farley (54) lett a globális piacokért felelős ügyvezető alelnök és elnök. Ebben a pozíciójában Farley ellenőrzi a Ford üzleti egységeit, vagyis az amerikai, az európai, a közel-keleti és afrikai, valamint az ázsia-óceániai régiókat. Farley feladata a Lincoln Motor Company és a globális marketing, értékesítés és szolgáltatások ellenőrzése is. 2015 januárja óta Farley a Ford európai, közel-keleti és afrikai piacaiért felelős ügyvezető alelnökként és elnökként dolgozott. Farley feladata lesz az elektromos és önvezető autók stratégiai és üzleti modelljének fejlesztése is.

Joe Hinrichs (50) lett a globális működésért felelős ügyvezető alelnök és elnök. E feladatkörében ő ellenőrzi majd a globális termékfejlesztés, a gyártás, a munkaügy, a minőség, a beszerzés, a fenntarthatóság és a biztonsági tervezés területeit. Hinrichs 2012 decembere óta a Ford amerikai piacaiért felelős ügyvezető alelnökként és elnökként dolgozott.

Marcy Klevorn (57) lett a mobilitási területekért felelős ügyvezető alelnök és elnök. E feladatkörében ő ellenőrzi majd a tavaly az új mobilitási szolgáltatások megtervezésére, felépítésére és finanszírozására létrehozott Ford Smart Mobility LLC működését. Ugyancsak Klevorn irányítása alá tartozik majd az információtechnológia és a globális adatgyűjtés és adatfeldolgozás is. Klevorn 2017 januárja óta a Ford információs technológiáért felelős csoportszintű alelnökeként dolgozott.

Mindhárom kinevezés június 1-én lép érvénybe. A Hinrichs, Farley és Klevorn helyére kinevezett új vezetők nevét később teszi közzé a vállalat.

„Szerencsések vagyunk, hogy Jim Farley, Joe Hinrichs és Marcy Klevorn személyében három dinamikus és tehetséges vezetőt köszönthetünk, akik most nagyobb felelősséggel járó feladatkört kaphattak” – nyilatkozta Bill Ford. „Mindhárman arról ismertek, hogy vonzódnak az innovatív megoldásokhoz, hogy erősségük a költséghatékonyság, és hogy már a világ számos pontján jó eredményeket mutattak fel. Szorosan együttműködnek majd Jim Hackettel a Ford napi működésének irányításában, márkánk megerősítésében és az új lehetőségek kiaknázásában.”

További hír, hogy a Ford gyakorlatilag azonnali hatállyal kommunikációs alelnökké nevezte ki a 47 éves Mark Trubyt, aki ugyancsak Bill Ford közvetlen beosztottja lesz. Truby korábban a Ford kommunikációs csapatait irányította Ázsia-Óceániában, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. Truby most Ray Day helyére lép, aki jövőre készül nyugdíjba vonulni a vállalattól, addig pedig tanácsadóként dolgozik majd a Fordnál.
Klevorn közvetlen beosztottjaként az 52 éves Paul Balleyt globális vezető adatgyűjtési és adatelemzési igazgatóvá nevezték ki. Ballew 2014 decembere óta vezeti a vállalat adatgyűjtő- és feldolgozó csapatait, irányítva a konnektivitást és intelligens mobilitást támogató új megoldások fejlesztését.

Magyarországra is megérkezett az új Jeep Compass Opening Edition

A vadonatúj Jeep Compass Opening Edition már rendelhető hazai márkakereskedésekben. A modell legendás, kategóriaelső terepképességeket, modern és hamisítatlan Jeep formatervet, kiemelkedő közúti alkalmasságot, a nyitott tetős autózás élményét, valamint fejlett, felhasználóbarát kapcsolódási és biztonsági funkciók gazdag választékát kínálja.

Az új modell a kompakt szabadidőjármű szegmenst, a világ egyik legfontosabb, rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriáját gyarapítja, amelynek globális éves eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékkal gyarapodva elérhetik a 7,5 millió darabot. A vadonatúj Compass a Jeep modellkínálat meghatározó jelentőségű tagjaként jelenik meg az európai piacokon, lehetővé téve, hogy a márka versenyképes ajánlattal hódítsa meg a piac legnagyobb szabadidőjármű szegmensét.

A változatos ügyféligényeknek megfelelően, a későbbiekben a Compass egy benzin- és két dízelmotorral, összesen hét különböző hajtáslánc-kombinációban lesz elérhető. A modell négyféle: Sport, Longitude, Limited (ez a legkifinomultabb, leggazdagabb technológiai tartalmat kínáló, legbőkezűbben felszerelt csúcsmodell), valamint a kategória legkiválóbb Trail Rated terepalkalmasságát kínáló, maximális offroad elvárások kielégítésére alkalmas Trailhawk kivitelben választható.

„A Compass bevezetésével teljessé válik a Jeep európai portfoliója, amely így minden egyes szabadidőjármű szegmenst lefed, megerősítve a márka rendkívül kedvező lendületét Európában. A Compass révén új szintre léphet márkánk, amely így igazán vonzó ajánlattal áll európai vásárlói elé. A Jeep legendás terepalkalmasságát karakteres formatervvel és a legkülönfélébb olyan felhasználóbarát technológiákkal kombinálja, amelyek biztonságos és kényelmes mindennapi vezetési élményt kínálnak, fejlett csatlakoztatási megoldásokkal kiegészítve” – hangsúlyozta Dante Zilli, a Jeep márkaigazgatója (FCA EMEA).

Karakteres, modern, hamisítatlan Jeep formavilág prémium jellemzőkkel és nyitott tetős szabadságérzettel

A vadonatúj Jeep Compass egyedülálló, modern esztétikumához széles kiállás társul. A vadonatúj szabadidőjármű azonnal Jeepként azonosítható, köszönhetően az olyan hagyományos formai megoldásoknak, mint a hetes osztású hűtőrács vagy a trapéz alakú kerékívek. A Jeep formatervezői fényes fekete háttér előtti, különálló króm elemekkel frissítették fel a legendás hetes hűtőrácsot. A fekete körvonalú fényszórókeretek még karakteresebbé teszik a vadonatúj Jeep Compass megjelenését.

A csapott hatású tetővonal és az izmos kerékdobok lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek az autónak. A Jeep márkára jellemző, teljesen körbefutó üvegfelület és a fényes feketére festett tetőlemez (opció) semmihez sem fogható, prémium megjelenést eredményeznek. A külön rendelhető, kétrészes napfénytető maximális üvegfelületet és a lehető legnagyobb fejteret biztosítva nyújtja a Jeep márkától elválaszthatatlan, nyitott tetős vezetési élményt. A Compass hátsó megjelenésének meghatározó eleme az egyedülálló LED-es zárófény: a keskeny, szögletes lámpatest a csomagtérajtóra átfutva erőteljes, prémium megjelenést kölcsönöz a modellnek, egyértelművé téve hovatartozását.

A fokozott ügyfélélményt szolgálja a vadonatúj Jeep Compass motorosan vezérelhető csomagtérajtaja ami nagyban megkönnyíti a csomagok be- és kirakodását.
Felső kategóriás belső kialakítás prémium jellemzőkkel és technológiákkal
A vadonatúj Jeep Compass utasterét kifinomult anyaghasználat és fejlett műszaki tartalom jellemzik. A középkonzol trapéz alakú kerete jellegzetes Jeep formai elem, színében és kidolgozásában a belső tér kiviteléhez alkalmazkodik. A középkonzolon kapott helyet a Uconnect rendszer 5, 7 vagy 8,4 colos érintőképernyője.

A padlókonzolon kaptak helyet a Jeep Compass funkcionális elemei, köztük a sebességváltó, a Selec-Terrain kezelőszervek, az elektromos rögzítőfék, a motor start-stop rendszer (ESS) kapcsolói, a klíma és hangerőszabályozó gombok, valamint a hordozható médialejátszó készülékek tárolórekeszben elhelyezett csatlakozó- és töltőportjai. A vezető előtti műszeregységet átgondolt kialakítású, benne 3,5 vagy 7,0 colos LED vezetőtájékoztató kijelzőt találunk. A színes 7 colos képernyőn megjelenő információkat a vezető akár menet közben is átkonfigurálhatja. Alapfelszerelés a Limited és Trailhawk felszereltségi szinteken.

Fejlett felhasználóbarát technológiák, köztük vadonatúj infotainment rendszerek

A vadonatúj Jeep Compass új mércét állít a Jeep kínálat infotainment rendszerei tekintetében. A háromféle Uconnect rendszer (UConnect 5.0, 7.0 és 8.4NAV) kommunikációs, szórakoztató és navigációs funkciói a vezetési élményt és az utasok kényelemérzetét egyaránt javítják, ráadásul a kategória egyik legnagyobb színes LED műszeregységét kínálja. A Uconnect 7.0 vagy 8.4NAV rendszerek nagyfelbontású, kapacitív érintőképernyőjük mellett az új Apple CarPlay és Android Auto funkciók (alapfelszerelés a Limited és Trailhawk kiviteleken) révén nyújtanak kihangosítást, navigációs és hangvezérelt üzenetkezelést. Ezen rendszerek révén az ügyfelek zökkenőmentesen integrálhatják telefonjuk hangfelismerő és infotainment szolgáltatásait a fedélzeti berendezéssel.

Kategóriaelső terepalkalmasság, kétféle összkerékhajtási rendszer

A kategória legkiválóbb terepalkalmasságáról kétféle fejlett, intelligens, állandó összkerékhajtási rendszer: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low gondoskodik, utóbbi 20:1 arányú kúszóáttételt kínál. Mindkét rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszereinek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint – kizárólag a Trailhawk kivitelhez – szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül, úton és terepen egyaránt tökéletes összkerékhajtásról.

A Compass hátsó tengelye és lehajtó tengelye lekapcsolható, az autó képes akár fronthajtással is közlekedni, így az összkerékhajtás kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással társulhat. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerei szükség esetén késlekedés nélkül váltanak át négy hajtott kerékre.

A Trailhawk kivitel emellett csaknem 2,5 centiméterrel megnövelt szabad hasmagassággal, fenékvédő lemezekkel, piros hátsó vonószemmel, egyedi első és hátsó lökhárítóval, kedvezőbb terepszögekkel (elöl 29,1, középen 23,7, hátul 33,1 fok), agresszív 17 colos offroad abroncsokkal és akár 22,9 cm szabad hasmagassággal rendelkezik.

Ha még szélsőségesebb terepalkalmasságra vágyunk, a Tralihawk kivitel Selec-Terrain funkciója lejtmeneti ereszkedés-szabályozót is kínáló Selec-Speed Control rendszert alkalmaz.

Hiánytalan hajtáslánc-kínálat

Hogy összes vásárlójának minden lehetséges igényét és elvárását kielégítse, a vadonatúj Jeep Compass nem kevesebb, mint nyolcféle hajtáslánc-opciót kínál, két benzinmotorral, két dízelmotorral, valamint kétféle sebességváltóval – egy hatfokozatú kézi, és egy kilencfokozatú automata egységgel.
A Compass hazai kínálatát egy benzin- és két dízelmotor alkotja majd. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 170 lóerőt ad le 5500/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 250 Nm 2500/percnél; a motor kilencfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.

A dízel választék a takarékos 1,6 literes MultiJet II Stop&Start motorral indul, ennek 120 lóerős csúcsteljesítménye 3750/percnél érhető el, a legnagyobb forgatónyomaték 320 Nm (1750/perc). A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és kétkerék-hajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II Stop&Start dízelmotor 140 lóerőt (4000/perc) és 350 Nm nyomatékot (1750/perc) ad le.

A motorhoz a kilencfokozatú automata vagy a hatfokozatú kézi sebességváltó egyaránt választható, 4×2 hajtásképlettel. Ugyanezen kétliteres MultiJet II Stop&Start dízelmotor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős kivitele kizárólag a kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4×4 összkerékhajtással rendelhető (beleértve a Trailhawk egyedi terepáttételes üzemmódját); méltó zárásaként a vadonatúj Compass dízelmotor-kínálatának.

Több mint hetven fejlett biztonsági és vagyonvédelmi funkció

A vezető és utasai biztonsága elsődleges jelentőséget élvezett a vadonatúj Jeep Compass fejlesztése során. A modell több mint hetven fejlett aktív és passzív biztonsági és védelmi funkciót kínál, beleértve a ráfutásos ütközést gátló Forward Collision Warning-Plus rendszert és a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus funkciót (mindkettő alapáras tétel minden kiviteli szinten).

Emellett holttér-felügyelet és hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, teljesen automata párhuzamos és merőleges parkolósegéd, adaptív tempomat, ESC menetstabilizáló elektronika elektronikus borulásvédelemmel, valamint hét légzsák alkotja a modell arzenálját. A fokozott védelem érdekében a Compass biztonsági cella vázszerkezettel rendelkezik, amely több mint 65 százalékban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt.

Tartósteszt-ranglista élén az Audi A3 Sportback g-tron

A mindeddig első alkalommal odaítélt 1+ minősítéssel zárta a földgázüzemű (Compressed Natural Gas; CNG) Audi A3 Sportback g-tron az Auto Bild szakmai magazin 100 ezer kilométeres tartóstesztjét.

Ez az eredmény szintén meggyőzően igazolja a 2013-ban bemutatott, különösen környezetbarát Audi g-tron technika kvalitásait. E hajtásrendszer 2017 tavaszától az Audi A4 Avant számára is rendelkezésre áll.

Az Audi A3 Sportback g-tron e kiváló minősítését a tartósteszt során szerzett mindennapos tapasztalataik, szerkesztőségi mérési eredményeik, a megbízhatóság és nem utolsósorban a tesztjármű záró szétszereléses vizsgálata és alkatrészei műszaki szakértőkkel végzett részletes elemzése alapján ítélték oda az Auto Bild szakemberei. A prémium alsó-középkategóriájú földgázüzemű modell ezzel a magazin által immár sok éve végzett tartóstesztek ranglistájának élére lépett. A szaklap 1986-os alapítása óta különböző gyártók összesen 246 autóját vetette alá a 100 ezer kilométer futásteljesítményű tartóstesztnek.

„A tartósteszt eredménye jól mutatja, milyen igényes és megbízható autókat készítünk – egyben az Audi innovatív g-tron hajtásrendszere, illetve annak összes komponense minőségét is egyértelműen bizonyítja” – kommentálta a kiváló eredményt Werner Zimmermann, az AUDI AG minőségbiztosításának vezetője.

A 2014 áprilisa óta kapható Audi A3 Sportback g-tron, hajtásáról kettős üzemű 1.4 TFSI motor gondoskodik, amelynek teljesítménye 81 kW (110 LE) és a benzin mellett fosszilis eredetű földgázzal (CNG), illetve az Audi e-gas üzemanyaggal is működtethető. A négyhengeres erőforrás hengerfejét, turbófeltöltőjét, befecskendezőrendszerét és katalizátorát a gázüzemnek megfelelően módosították az Audi tervezői.

Az ötajtós modell csomagtérpadlózata alatt két kiegészítő tartályt helyeztek el, amelyek egyenként mintegy 7 kilogramm 200 bar nyomású gáz tárolhatnak, csupán kismértékben korlátozzák a csomagtartó méretét és a kombinált anyaghasználatnak köszönhetően igen könnyű konstrukciók.

Az Audi e-gas üzemanyag használatával az Audi A3 Sportback g-tron különösen klímakímélő módon üzemelhet. E szintetikus üzemanyagot megújuló energiaforrások felhasználásával vízből és szén-dioxidból, illetve olyan hulladékanyagokból, mint szalma és zöldnyesedék állítják elő. Ennek során az Audi e-gas pontosan ugyanolyan mennyiségben köt meg szén-dioxidot, mint amennyit a jármű kibocsát. Az Audi és partnerei többféle eljárással és berendezéssel, Németországban és számos más európai országában is állítanak elő e-gas üzemanyagot. Ezzel az Audi a járműves mobilitás energiaváltásának jelentős szereplője és mozgatója.

Az Audi három éven át az alapkivitel részeként kínálja ezt az üzemanyagot azon ügyfelei számára, akik 2018. május 31-ig rendelnek meg Audi A3 Sportback g-tron gépkocsit, akiknek csupán a normál CNG-árat kell megfizetniük a töltőállomásokon. Az Audi úgy biztosítja a szén-dioxid-kibocsátás megfelelő csökkenését, hogy a regisztrált mennyiséget Audi e-gas formájában táplálja vissza a gázhálózatba. Ezt az eljárást a TÜV Süd minősíti.

Az ajánlat a g-tron kínálatot bővítő, 2017. tavasztól megrendelt Audi A4 Avant g-tron modellekre is érvényes. Az Audi g-tron modellek szén-dioxid-kibocsátása akár 80 százalékkal is a velük összevethető teljesítménykategóriájú benzinmotoros gépkocsiké** alatt alakulhat.

[TESZT] Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo – kicsi a terepes, de erős

Az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo létjogosultsága mindenhol jelen van, ahol van igény az alsó-középkategóriában, vagy ha jobban tetszik: kisautó-szegmensben olyan modellekre, amelyek ténylegesen hobbicélokat szolgálnak ki.

Persze nem hátrány, ha az adott modell azért mindenféle irányban is hasznosíthatóvá válik. Lehet mondjuk kétszemélyes túraautó, egyszemélyes élményautó, de akár a városi szaladgáláshoz is kellő támaszt tud nyújtani. Nos, az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo pontosan ilyen, minden megvan benne, ami egy sportkompakt hot hatchnél alapkövetelmény. És mindezt túlzások nélkül állítjuk.

Apró méretezése ellenére az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo rendkívül csábító, amolyan uniszex fazon, a formaterv eladja önmagát. Mivel Rocks verzióról van szó, a karosszéria megerősített mivolta jól szembetűnik a kerékjárati ívek tekintetében, de a küszöbök feletti részletek, valamint a hűtőmaszk köré húzott sportosan mattfekete berakások a krómkeretbölcsőbe ágyazott ködlámpákkal mind kiemelik a sportosságot is. Annak ellenélre, hogy a címben is megemlítettük a terepes jelzőt, az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo távolról sem terepjáró, az viszont lehetséges, hogy a hagyományos értelemben vett, “sima” ADAM-mal ellentétben itt azért masszívabb, strapatűrőbb a felfüggesztés és a futómű. Meg persze feszesebb, hiszen a S-hangolás az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo minden porcikáján érződik – hiába, no: itt azért sportautóról van  szó, akárhogy is nézzük.

Még mindig a legfőbb ismérv az egyediség

Jól eltalált szellemiségben folytatódik hátulnézetben is a vizuális orgia, sok párhuzamos jellegzetesség fellelhető itt, akárcsak a frontrészletek esetében. A C oszlop zárása tökély, kicsiny krómcsíkokkal meghintve, fényes hatású műanyaggal nyakonöntve a tetővonal tekintetében, majd a far felvonultatja a már elöl megismert mattfekete idomot, benne a két kicsiny lámpatesttel (ködlámpa és tolatólámpa). Diffúzorhatás is van, ez matt ezüstárnyalatot kapott, bal oldalon pedig feltűnik a krómos kipufogóvég.

18-as felniken gurul a kompakt Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo, ami a karosszéria méretezéséhez képest óriásinak hat mind a négy felfüggesztésnél. Ráadásul a tesztautó a nyári, csillogó fekete árnyalatú kerekeket kapta, ami a sárga-fekete színösszeállításhoz remekül passzol – külön dicséret a hazai importőrnek a jól eltalált konfigurálásért.

Apropó, méretek: az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo 3747 milliméter hosszú, 1807 milliméter széles (a hagyományos ADAM 1720 milliméter széles), valamint 1493 milliméter magas. Látszik tehát, hogy a koncepció kimondottan a kisautós irányba néz, annak ellenére, hogy a tengelytávolság 2311 milliméteres.

Szerethető a sportosságot sugalló belbecs. Elegendő ahhoz, hogy népszerű legyen idehaza is

Felfedezve az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo belterét jön az igazi sportosság-érzet: azzal együtt, hogy a kormánykerék véleményünk szerint egész vaskosra, konkrétan nagyra sikeredett az arányokhoz képest, minden egyben van ahhoz, hogy meglegyen a vezetés és utazás alaphangulata, persze pozitív értelemben véve. A Recaro-kagylóülések relatíve kényelmesek, ha nem is pillepuha komforttal vannak felruházva, viszont kíméletlenül tartják a vezető és jobbegy utasa minden testrészét.

Nem is kell tovább ragozni a Recaro ülések minden részletét, azaz magának a klasszikus kagylóüléseknek minden előnyét és hátrányát – az viszont bizonyos, hogy a hátra ki- és beszállással akadhatnak gondok, ugyanis a fotelek előre hajtása kissé nehézkes, akadozó. Ezzel együtt hátra is be lehet préselődni, nem árt, ha testalkatunk átlagos, szálkásabb, s az sem hátrány ebben az esetben, ha testmagasságunk úgy 175-180 centiméter, nagyon maximumon.

Ne tervezzünk sok csomaggal, ha útnak indulunk, ugyanis az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo csomagtere alaphangon mindössze 170 liter kapacitású. Javít a helyzeten, ha lehajtjuk a hátsó üléssort, így két személlyel akár 663 liter felett is rendelkezhetünk, ami már kombis méretezés.

Minden műszeregység, kialakítás az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo utasterében hordozza a sportos stílusirányzatot, kezdve az óralapok skálázási stílusától egészen a fel-fel bukkanó “S” logóig, vagy épp a feláras váltakozó színkarakterisztikájú hangulatvilágításig. A kormánykerék és a sebességváltógomb mind hordozza a kettős színhasználatot, tehát a fekete a domináns tónus, de mellé ízléses sárga berakások is kerültek.

Igazán hot hatch, ultrakompakt méretezéssel

A gyárilag 1178 kilogramm üres tömegű Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo kirobbanó menetteljesítménnyel rendelkezik: 1364 köbcentiméter lökettérfogatú sornégyes turbótöltött benzinese 150 lóerő leadására képes 5000-es percenkénti fordulatszámon, 7.9 kilogramm/lóerő tömeg-teljesítmény aránnyal. A maximális forgatónyomaték-érték 220 Newtonméter, ez 3000-nél már rendelkezésre is áll, méréseink szerint a nulla-százas sprint 8.2 másodpercet vett igénybe száraz, jó minőségű aszfalton.

A hajtáslánchoz társított 6 sebességes manuális váltó áttételezése teljesen eltalált az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo karakterisztikájához, a rövid gyorsítófokozatok még dinamikusabbá teszik a gyorsulás érzetét. A beltér a feszesre húzott futóműnek köszönhetően már 100 kilométer/óra környékén kimondottan zajossá válik, ehhez nagyban hozzátesznek a fentebb már részletezett 18-as papucsok is, valamint a Rocks csomaghoz konfigurált vászontető.

Már-már túl feszes az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműve. Viszont kanyarstabilitásban szinte páratlan, legalábbis ebben a kategóriában – annak ellenére, hogy viszonylagos magas az autó építése, enyhe alulkormányozottság mellett nem volt olyan (szélsőségesebb) kanyar, amelyből ne jött volna ki atomstabilan.

Fogyasztás tekintetében is remekelt az Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo, legalábbis, ha megnézzük a teljesítményfaktort, ezáltal a kategorizálást is: városi körülmények közt 7.7, míg országúti környezetben 4.7 literes átlagot mértünk 100 kilométerre kivetítve. Ugyanakkor az üzemanyagtank kapacitása 38 liter mindössze, tehát ha huzamosabb városi felhasználás mellett döntünk, nem árt előre kalkulálni a hatótáv alakulásával.

2016 Opel ADAM Rocks S 1.4 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1364 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 3000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3747 mm

Szélesség: 1807 mm

Magasság: 1493 mm

Tengelytáv: 2311 mm

Első gumik mérete: 225/35 R18

Hátsó gumik mérete: 225/35 R18

Tömeg, üresen: 1178 kg

Megengedett össztömeg: 1516 kg

Csomagtartó mérete: 170 liter, bővíthető 663 literig

Üzemanyagtartály mérete: 38 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.4 s (gyári), 8.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.7 l/100 km

Országúti: 4.7 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.6 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 139 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

18. Harley-Davidson Open Road Fest: a főnyeremény egy Street Rod Dark Custom

A 18. Harley-Davidson Open Road Fest sajtóeseményén a legnagyobb hazai rock sztárok mérték össze tudásokat a Harley-Davidson Street Rod nyergében. A Tankcsapda győzedelmeskedett, de Big Daddy Lacának is különleges élményt szerzett, a Harley életérzés új alternatíváját mutatta meg, az Edda Művek frontembere pedig különös ígéretet tett.

Az immár nagykorúvá érett fesztivál sajtóeseményén nem volt hiány az izgalmakból: a legnagyobb rock sztárok jöttek, láttak és győztek, közben pedig az is kiderült, hogy milyen újításokkal készül a fesztivál.

A Harley-Davidson Budapest bázisán Dobai Attila a fesztivál igazgatója és Buza Sanyi köszöntötte a vendégeket. Sanyi szavaival élve az Open Road Festen, ami „Közép Európa legnagyobb Harley-Davidson fesztiváljává nőtte ki magát, nemcsak a zenei és programkínálat, hanem a szállások és a környezet is egyre európaibbá vált.” Földön, vízen, levegőben programokkal várják a fesztiválozókat, na meg olyan ikonikus bandákkal, akik zenéjére generációk tombolták át az éjszakát.

Ráadásként az Open Road Festen a legújabb 2017-es évi fenevadat, egy Street Rod-ot is kisorsolnak, amihez csak egy applikációt kell letölteni: http://nyerj.openroadfest.hu/
A Dark Custom stílusú nyereménymotort a legnagyobb hazai rock sztárok próbálták ki a tesztpályán. A verseny győztese a Tankcsapda villámkezű dobosa Fejes Tomi lett. „Nagyon jó motor, könnyen kezelhető, és gyors”- mondta. A TCS gitárosa Sidi is nyeregbe pattant, a srácok elárulták, hogy imádják az Open Road Festet, és húzós, vehemens estével készülnek. A dobogó harmadik fokára Big Daddy Laca állt a Ganxsta Zolee és a Kartelből, aki szerint iszonyatos ereje van a gépnek, és nagyon egyben van.

„Egy biztos: aki hazaviszi a Street Rod-ot, azt a napot soha nem felejti el”- foglalta össze egyetlen mondatba az egészet az Edda Művek frontembere, Pataki Attila. Szombaton minden szem a nagyszínpadra fog szegeződni, ahova nem csak a nyereménymotor, hanem a legnagyobb hazai és külföldi zenészek érkeznek.

Az Open Road Fest színpadán Woodstock szellemét idézi meg a Ten Years After, az Alphaville elhozza a legnagyobb szinti-pop himnuszokat. A külföldi fellépők mellett a hazai rock zene legjava is képviselteti magát: Tankcsapda, Road, Kowalsky meg a Vega, Deák Bill Gyula, Ganxsta Zolee és a Kartel, Zorall, Pokolgép, Moby Dick, Edda Művek és sokan mások.

Pataki Attila azt ígérte, hogy olyan koncerttel érkeznek az Open Road Festre, amire hónapok múlva is emlékezni fogunk, míg a Bid Daddy Laca azt mondta: power és atom hip-hoppal robbantanak a színpadon.

A dögös zenei programcsomag mellett nappal sem lesz idő unatkozni. A fesztivál történelmében először, a kétkerekű csodák mellett egy négykerekű fenevad egy Big Foot Monster Truck is beveszi Alsóörsöt, és az Európa-szerte egyedülálló Harley-Davidson kaszkadőr show is borzolja majd a kedélyeket.

A fesztivál nem csak az önfeledt szórakozásról, hanem a jótékonykodásról is szól. Az Open Road Fest idén a Magyar Mentőmotor Alapítványt támogatja. A támogatói jegyeket a fesztivál webshopjában lehet megvásárolni. A cél, hogy egy új mentőmotorra elegendő összeg összegyűljön.

Az Open Road Festen szerelmek születnek, barátok válnak testvérekké és életre szóló élménnyel gazdagodik minden résztvevő.
18. Harley-Davidson Open Road Fest – 2017. Június 7-11. Alsóörs – ’Feel the Freedom’!

Ford haszonjárművek hazai menetpróbája: fókuszban a megújult hajtásláncok

Átfogó, egész napos menetpróba keretein belül sikerült próbára tennünk a Ford jelenlegi teljes haszonjármű-palettáját.

Bár nyilván nem hatott kimondott újdonság erejével egyik koncepció sem alapjaiban, mivel jól ismerjük mindannyian a Ford Transit-vonalat, mégis megtudtunk jónéhány eddig ismeretlen részletet, illetve részletes prezentáció keretein belül bemutatásra kerültek az újragondolt EcoBlue dízelmotorok, azok működési elvét taglalták, valamint részletezték az optimalizált, légrugóval kiegészített hátsó felfüggesztési szisztémát is.

2.0 EcoBlue motor

2016 áprilisától a Transit Custom-hoz három teljesítményfokozatban kínált 2.0 EcoBlue dízelmotort vezette be a Ford. Mindhárom motor teljesíti a VI. károsanyag-kibocsátási norma előírásait.

A VI. károsanyag-kibocsátási norma értelmében az elsőkerék-hajtású gépkocsiknál az eddig beépített 2.2L Duratorq-TDCi – Puma dízelmotort a 2.0L EcoBlue dízelmotor váltja fel. Természetesen mindegyik motor megfelel az EURO 6 normának, SCR katalizátorral vannak ellátva, AdBlue rendszerrel és NOx érzékelő modullal szereltek.

A motor az alábbi előnyöket nyújtja:

  • Tüzelőanyag-gazdaságosság és károsanyag-kibocsájtás
  • Megnövekedett teljesítmény
  • 20% magasabb forgatónyomaték alacsonyabb fordulatszám tartományban
  • Csökkentett belső súrlódás
  • A motor hőkezelési rendszere hatással van a motor gyorsabb bemelegedésére ami csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást
  • Legújabb generációs Common rail rendszer,
    Piezo befecskendezők, akár 6 befecskendezés egy ciklus alatt
  • Alacsonyabb zaj, vibráció és lágyabb járás
  • Olajban futó szíj az elsődleges hajtásnál és az olajszivattyúnál

A fent részletezett EcoBlue motorok újratervezett vezérlésének fő része az olajban futó vezérműszíj. Ezáltal sikerült a motor fogyasztását optimalizálni, mivel alacsonyabb lett a surlódás a hagyományos lánchoz képest.

A zajszint is ennek megfelelően alacsonyabb, ráadásul a súly is csökkent. Továbbá a pontosabb időzítésnek köszönhetően (forgattyús és vezérműtengely közt) alacsonyabb a vezérműszíj megnyúlási hajlama a láncos meghajtáshoz képest.

Újragondolt turbófeltöltővel érkeznek az új motorok, itt alapvetően a rendszert optimalizálták hatékonyabb kompresszorkerék-beépítéssel. Ezáltal a reakciók még gyorsabbak és közvetlenebbek lettek.

Légrugóval ellátott hátsó futómű

Bár alapvetően a klasszikus laprugós-lengéscsillapítós hátsó felfüggesztést kapja a Ford Transit, opcióként rendelhető az autókhoz légrugó is a nagyobb menetkomfort érdekében. A rendszer két darab egyedi kialakítású légrugóegységből, egy elektromosan szabályozott kompresszorból, valamint egy szintérzékelőből tevődik össze.

Az előadás után a meghívottak két csoportra lettek osztva: az importőr így tudta csak megoldani, hogy mindenki ki tudja próbálni a teljes portfóliót, a dobozos kishaszonjárművektől egészen a személyszállításra átalakított variációkig. Természetesen a Ranger sem hiányozhatott, ráadásul egy limitált, Predator elnevezésű modell is csatasorba lett állítva.

Számtalan ellenőrzőponton kellett a két konvojnak áthaladni, mi első körben a személyszálításra fejlesztett autókat vezettük. Tourneo Connect, Tourneo Custom s persze Ranger-ek voltak a kiosztásban, mindegyikbe sikerült bepattannunk az egyes checkpointokon.

A Pilisen át, Dobogókő érintésével jutottunk el Perbálra, ahol egy autentikus ebéd elfogyasztása után indultunk vissza, hasonló útvonalon – ezúttal a tényleges haszonjárműveket vezetve: a Transit sorozat összes tagját, Connect-től egészen a nagy, magasított verzióig bezárólag.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, Philips, Duplitec, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A Toyota repülő autó projektet támogat

Tőkéjével és szaktudásával járul hozzá egy japán start-up cég ambiciózus terveinek megvalósításához a Toyota. Az elképzelés, bármennyire is a földtől elrugaszkodott, egybevág az autógyártó általános innovációs filozófiájával.

Amióta létezik autó, és feltalálták a repülőgépet, az ember arra vágyik, hogy a kettőt egyesítve megtalálja a tökéletes szabadságot, az univerzális közlekedési eszközt, a mobilitás Szent Grálját. Nem véletlen azonban, hogy a legtöbb „komoly” autógyártó csak nagyon óvatosan (leginkább sehogy sem) foglalkozik a kérdéssel, hiszen megfelelő személyi és tárgyi előkészítés (azaz pilótaképzés, forgalomszabályozás, fel- és leszállásra alkalmas területek, stb.) nélkül soha nem kerülhetnek forgalomba ezek a járművek és akkor még nem szóltunk a törvényi szabályozás útvesztőiről, a tanúsítványok kiállításának elképesztő költségeiről és időigényéről.

A Toyota idén mégis úgy döntött, anyagi és szakmai erőforrásaival támogatja a japán egyetemistákból álló Cartivator csapatát, akik fejükbe vették, hogy a 2020-as Tokiói Olimpiai Játékokon már az ő alkotásukból: a 10 méter magasra elemelkedni képes SkyDrive repülő autóból (gyakorlatilag egy óriási, ember vezette drónból) gyújtják meg az olimpiai lángot. Az autógyártó 40 millió japán jennel (körülbelül 100millió forint) és egy csapatnyi gépészmérnökkel járul hozzá a projekt remélt sikeréhez.

Hogy tényleg megvalósul-e a mindössze 2,9 méteres, 100 km/óra végsebességre tervezett SkyDrive, ma még nem tudni. A lényeg azonban nem is ez, hanem az innovatív szellem, a teremtő szemlélet meghonosítása, a kreativitás lángjának életben tartása: a Toyota meggyőződéssel támogat minden olyan kezdeményezést, amely gondolkodásra, együttműködésre sarkall.

Kiváló példája volt ennek a Lexus ’Amazing in Motion (Lenyűgöző mozgásban) projektsorozata, amelynek keretében 2015-ben egy működőképes lebegő gördeszkát építettek. Ezzel egy időben hozták létre azt az alapot, amellyel pontosan a Cartivatorhoz hasonló start-up vállalkozások munkáját szeretnék támogatni.

2016-ban tudományos központot alapított a Toyota az Egyesült Államokban, amelynek célja és feladata a mesterséges intelligencia kutatása és fejlesztése. A SAIL névre keresztelt központban a vizuális számítástechnika, a gépi tanulás, a robotika, a döntéshozatal, a természetes nyelvfeldolgozás és számos hasonló határterületi tudomány legjobb szakértői dolgoznak egyetlen, bár meglehetősen szerteágazó közös cél érdekében. Az itt végzett munka legkézenfekvőbb autóipari felhasználása az autonóm mobilitás.

Mindez azonban csak a jéghegy csúcsa: a Toyota nem korlátozza egymástól elszigetelt kihívásokra új technológiák iránti elhivatottságát. A cég vezetősége május elején bejelentette: a soron következő, 2018. áprilisáig tartó pénzügyi évben nem kevesebb mint 1,05 billió japán jent, azaz 2600 milliárd forintot (!) fordít ezeken a területek kutatásra és fejlesztésre.

„Nem várhatjuk el, hogy bekövetkezzen a fejlődés, ha hátra dőlünk, és csupán akkor nyúlunk a zsebünkbe, amikor egy technológia már készen áll a bevezetésre” – nyilatkozta a japán Nikkei Asian Review folyóiratnak Ucsijamada Takesi, a Toyota elnöke.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK