Főoldal Blog Oldal: 337

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: a Seat Ibiza új generációjának premierje

Mindig az autóipar jelentős eseményének számít a Genfi Autószalon, a 2017-es azonban feltétlen különleges a Seat számára. Mindenekelőtt azért, mert itt mutatkozik be a Seat Ibiza immár ötödik generációja, így a stand középpontjában a márka legnagyobb darabszámban értékesített modellje áll majd, amely eddig több, mint 5,4 millió példányban talált gazdára.

„A Seat e konszolidációs és növekedési szakaszában azon dolgozunk, hogy vállalatunkat az autóipar egyik legdinamikusabb szervezetévé alakítsuk” – emelte ki Luca de Meo, a Seat, S.A. igazgatótanácsának elnöke, majd hozzátette: „Az új Seat Ibiza jelentős előrelépés a márka számára, s valóságos fordulópontot jelenthet piaci szegmensében.”

Mindezeken túl az újdonság további lépés a Seat eddigi legnagyobb termékoffenzívájában is, amely a márka első SUV-modellje, az Ateca bemutatkozásával vette kezdetét, s amelyet a felfrissített Leon követett. Most az új Ibizán a sor, hogy teljessé tegye a vállalat három fő termékpillérjének megerősítését. Továbbra is várhatók újdonságok, mint például az Arona kompakt crossover-modell. Az új Ibiza bemutatásával kereskedelmi értelemben is különleges esztendő vette kezdetét a Seat számára, eladásai 16,5 százalékos januári növekedésével ugyanis a vállalat immár az ötödik egymást követő, egyaránt az értékesítés bővülését hozó évébe léphetett.

Az év végére új termékei a márka piaci lefedettségének jelentős növelését teszi lehetővé Európa piacain. A megújult választék emellett a jelenlegi FR alternatívájaként már az Xcellence változatot is tartalmazza. Az Xcellence felszereltségi szint új vásárlókör meghódítását célozza, akik a kifinomultabb és egyéni dizájn, illetve a kényelmesebb és ötletes funkcionalitás jellemezte felszereltség együttesét keresik.
Döntő fontosságú modell

A Seat Ibiza ötödik generációját Barcelonában fejlesztették ki, és meghatározó lépés a Seat jövője felé vezető úton. Egyfelől azért, mert a Volkswagen-csoport legkorszerűbb technikájaként immár az új MQB-A0 modulrendszerű padlóvázra (Modular Quer Baukasten) épül, ami jól érzékelteti a Seat fontosságát a vállalatcsoporton belül, itt alkalmazva e műszaki alapokat első ízben ebben a piaci szegmensben. Másfelől pedig azért, mivel e modell a legfejlettebb technikák sokaságát felvonultatva kínál meggyőző dinamikát és figyelemreméltóan tágas belteret. Mindez teljes egészében új fejlesztésű autót jelent, amely mint mindig, ez alkalommal is maradéktalanul megőrizte fiatalos szellemiségét, dinamikáját, funkcionalitását és kényelmét. S tette mindezt olyan megújult, friss és sportos formavilág mentén, amely félreérthetetlenül tükrözi a SEAT génjeit, még igényesebben kiformált, izgalmasabb és áramvonalasabb külsővel hangsúlyozva egyedi felületeit.

„Az új Seat Ibiza teljes egészében a Seat dizájn-génjei jegyében született, igazán dinamikus menetteljesítményekkel szolgálva” – hangsúlyozta Dr. Matthias Rabe, a Seat kutatás-fejlesztési alelnöke. „Az új, modulrendszerű MQB-A0 padlóváz alapjain a Seat Ibiza immár a magasabb járműkategóriák technikáit kínálja, kényelme tekintetében pedig jól érzékelhetően tágasabb térkínálat és fokozott variálhatóság jellemzi.” Az elegancia és a stílus ötvözeteként e modell dinamikus karakterét sem nélkülözi. Az új Ibiza minden bizonnyal hatékonyan bővíti a Seat ügyfélkörét, illetve javítja márkaimázsát, olyan egyértelmű kvalitásaival téve még vonzóbbá, amelyeket lekerekített, erőteljes és határozott kiállást eredményező formái tesznek teljessé.

Az új Seat Ibiza kulcsfontosságú szerepe, hogy ötödik generációs modellként egyértelműen előre, a jövőbe tekintő márkaként határozza meg a spanyol gyártót. Legfőbb jellemzői a praktikum, az intelligens technikák és a színvonalas connectivity-megoldások. Az új Seat Ibiza vezetői segédrendszereinek palettája a Leon és az Ateca modellekből ismerős, e piaci kategóriában azonban egyáltalán nem megszokott technikákat – mint például a Front Assist és az adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) – is felsorakoztat, de vezeték nélküli telefontöltőt és GSM-jelerősítőt is kínál.

Az új Seat Ibiza emellett három extrafelszerelése, az Apple Car Play, az Android Auto és a Mirror Link révén teljes körű internet-hozzáférést is biztosíthat. Ez jól mutatja a Seat törekvését a járműbeli connectivity- és az új mobilitási megoldások fejlesztése terén célként kitűzött vezető pozícióra. Mindezen fejlett technika első ízben élvezhető 8 col képátlójú, beépített monitoron.

Az új modell választékában a Beats hangrendszere is megtalálható, amely prémium szórakoztató technikája energiával, érzelmekkel és izgalmakkal teli hangzásvilágot kínál a zene szerelmeseinek, alapjaiban változtatva meg a zenehallgatást. E technika digitális jelprocesszorral (DSP), hat prémium hangsugárzóval, egy high-end mélynyomóval és 300 watt teljesítményű, nyolccsatornás erősítővel működik.

Összességében az új Seat Ibiza a magasabb járműszegmenseket jellemző minőséget kínálva olyan ügyfélkört céloz, akik nem csupán tisztában vannak igényeikkel és fiatalos, dinamikus szellemiségűek, hanem kifinomultabb stílus mentén keresik a legfejlettebb technikákat, a mindennapok élethelyzeteire kínált egyszerű megoldásokat.

A spanyol márka valaha készült leggyorsabb utcai modelljeként az új SEAT Leon CUPRA is megtekinthető a Seat standján. Noha mindenki elsősorban 300 lóerős, 380 newtonméter maximális forgatónyomatékú motorját és 4,9 másodperc alatti 0 – 100 kilométer/órás gyorsulását méltatja majd, feltétlen említést érdemel a Leon CUPRA – az ST kombi változatában és a kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) kínált – 4Drive Total Traction összkerékhajtása is. A teljesítmény, a forgatónyomaték és a

vonóerő-átadás e jelentős fejlesztései egyértelmű lépések a kiemelkedő menetteljesítmények szolgálatában, amelyekhez a Leon-sorozat további modelljeit jellemző, színvonalas biztonsági, connectivity- és multimédiás technika társul.
A CUPRA család legújabb, egyben legerősebb tagját kiemelkedő sportosság és dinamika, ám három karosszériaváltozatának – ötajtós, SC kupé és ST kombi – köszönhetően emellett még magasabb fokú praktikum és sokoldalúság jellemzi. Ahogy egy CUPRA mindenkor a szenvedély és az értelem legharmonikusabb összhangját kínálja, úgy a sportos dizájn, a legkorszerűbb technika, a kényelem és a kiemelkedő menetteljesítmények együttese is minden eddigit felülmúl.

A 300 lóerős Leon CUPRA mellett egy másik látványos modell is megjelenik a standon, matt szürke színben, utasterében szénszál-erősítésű műanyag (karbon) elemekkel, illetve kívül-belül esztétikus, réztónusú részletekkel. Természetesen a SEAT Leon CUPRACER Evo 17 versenygépről van szó, amely a nemzetközi TCR sorozatban áll rajthoz. A két változatban, DSG illetve szekvenciális manuális sebességváltóval készülő Leon CUPRACER Evo 17 az utcai változatéval megegyező motorral érkezik, ám ezúttal 350 lóerővel (20 lóerővel több a 2016-os változatnál) és 420 newtonméter forgatónyomatékkal.

Az új szezonra több fejlesztést is végrehajtottak a tervezők, például a fékeken (szabályzórendszerükkel együtt), de a visszajelzések és az irányíthatóság szolgálatában az ABS és az ESC rendszerét is átdolgozták. A Seat Leon CUPRACER Evo 17 elsőkerékhajtású, a VAQ elektrohidraulikus differenciálzárral, hatdugattyús féknyereggel és 378 milliméter átmérőjű tárcsával szerelt első, illetve 272 milliméteres tárcsákkal készült hátsó fékekkel. Pontosan alkalmazkodva az adott pilóta és versenypálya igényeihez a fékerő-elosztás aránya és a stabilizátor egyaránt állítható, akárcsak az első MacPherson-felfüggesztések kerékdőlése és -széttartása, illetve a hátsó többkaros konstrukciók magassága és kerékdőlése.

Legendás Ford Le Mans győzelmek, LEGO kockákból

Egy ajándék, mellyel gyermekeink is ráléphetnek az autóversenyzéshez vezető útra. Az 1966-ban és 2016-ban látványos győzelmet arató Ford GT40 és az új Ford GT versenygépek most LEGO kockákból kelnek életre.

Az új LEGO Speed Champions készletben mindkét autó megtalálható, na meg a pilóták figurái, egy kockás zászló és persze a nyertesnek járó trófea, így könnyen felidézhető a történelmi motorsport-diadal.

“A csapatomból sokan a Ford 1966-os győzelmének legendáján nőttek fel, így könnyű elképzelni az izgalmukat, amikor először láthattak neki mindezt LEGO kockákból megalkotni” – mesélte Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója, majd hozzátette: “Ez a készlet igazán hatásosan adja vissza Le Mans-i történetünket, és bízom benne, hogy erősen inspirálja majd a holnap autóversenyzőit, mérnökeit és formatervezőit is.”

A Ford idén látványos győzelmet aratott Le Mans-ban, megismételve a történelmi diadalt, amikor autói 50 évvel ezelőtt mindhárom dobogós helyezést megszerezték ugyanezen a futamon. A LEGO Group szorosan együttműködött a Ford formatervező- és licenc-csapatával, hogy a lehető legrészletesebben megmintázhassa az 1966-os győztes versenyautót és az új Ford GT versenygépet.

 “Igazi jutalomjáték volt ez, bár komoly felelősséggel is járt. A Ford GT40 minden idők egyik legismertebb versenyautója, a Ford GT pedig egyszerűen hihetetlen“ – mondta el Craig Callum, a LEGO Speed Champions vezető formatervezője. “A készletet gyermekek számára terveztük, de nem feledkezhettünk meg a felnőtt rajongókról sem, akikről tudtuk, hogy szigorúan elbírálják majd e modellek hitelességét.”

Callum – aki szabadidejében egy Ford A-modell hot-roddal versenyez, és valódi autók dizájnereként kezdte szakmáját – tíz prototípus készítését is levezényelte, mielőtt megszületett a két modell végső változata, amelyek már létező LEGO kockákból készíthetők el.

Az új 2016-os Ford GT és az 1966-os Ford GT40 2017. március 1-től rendelhető meg a LEGO.com/shop honlapon 34,99 eurós ajánlott fogyasztói áron. Ugyanitt egy Ford Mustang készlet is kapható, valamint egy Ford F-150 Raptor utánfutóval és egy Ford A-modell hot-rod.

MGE: 2017-es új gépjármű forgalomba helyezések, február

Megérkeztek a legfrissebb MGE (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete) adatok az idei, 2017-es újautó forgalomba helyezések kapcsán. Valamint számos adatot olvashatunk közleményükben, amelyek a nem túl távoli jövőt vetítik előre.

Kezdjük egy gyors előrejelzéssel az új személyautók és kishaszonjárművek forgalomba helyezési és kivonási statisztikáival:

2017. február Tárgyhó forgalomba helyezés piac Tárgyhó forgalomba helyezés piac változás Tárgyhó kivonás utáni piac Tárgyhó kivonás utáni piac változás Kumulált új autó forgalomba helyezés Kumulált új autó forgalomba helyezés változás Kumulált kivonás utáni piac Kumulált kivonás utáni piac változás
db % db % db % db %
Személygépjármű 8000 207 6883 23,2 14418 18,2 12516 21,1
Kishaszon jármű 1297 –       14,3 1185 –       9,5 2503 -11,4 2282 -7,5

 

2016. október Tárgyhó Tárgyhó változás Kumulált Kumulált változás
db % db %
Motorkerékpár 67 -51,4 105 -46,7
Nagyhaszon jármű 414 -3,7 703 -7,4
Autóbusz 39 -40,9 111 -9

 

(A százalékértékek a tárgyévet megelőző év azonos időszakával való összehasonlítást mutatják – forrás: DataHouse Kft.

Személyautók

A februári forgalomba helyezési eredmények annak ellenére, hogy a kemény tél nem kedvez a gépjármű értékesítésnek, jelentősen meghaladja a 2016-os értéket, ahogy az első kéthavi kumulált eredmény is. Ez azt vetíti előre, hogy a 2017. évben is folytatódik az új személygépjárművek forgalomba helyezésének növekedése és ha valamilyen jelentősebb gazdasági körülmény nem indokolja 2017-ben az új személyautó forgalomba helyezések meghaladják a százezer darabot.

A magán vásárlók visszatérése folytatódik, mégis inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magán vásárlásnak tekinthető.   Remélhető, hogy az elektromos autókra adott kormányzati támogatás a kezdeti nehézségeket követően beindul.  Ennek közvetlen hatása inkább 2017 tavaszától fog jelentkezni.

Kishaszonjárművek

A kishaszon jármű piac enyhe visszaeséséből sem tudunk két hónap után messzemenő következéseket levonni. Annyi látszik, hogy ennek a szegmensnek a növekedési potenciálja jelenleg kisebb. Sokat javítana a helyzeten, ha a vegyeshasználatú kishaszonjármű ismét visszakerülhetne a palettára. E mellett ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is.

Nagyhaszonjárművek

A nagyhaszon járműveknél a visszaesés minimális.  Nyilvánvaló, hogy a kedvezőtlen időjárás késlelteti az átadásokat, másrészt egyes nagy flotta tulajdonosok némileg növelték a flottacserék idő intervallumát, ami kisebb csúszást okoz a forgalmazásban.

Autóbuszok

Az autóbusz piac igen kis mérete miatt tud jelentős havi eltéréseket mutatni, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedést lássunk, mivel a buszpark nagyon öreg és így lecserélésre szorul. Fontosnak tartjuk, hogy az emberek szállítását szolgáló buszpark jelentősen megfiatalodjon és korszerűbb legyen.

Motorkerékpárok

A piac továbbra is igen gyenge, ennek a járműfajtának az értékesítését fokozottabban befolyásolja az időjárás szezonalitása. Továbbra is azt gondoljuk, hogy létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a használati jellegű kétkerekűek esetében, valamint a 125 ccm robogók „B” kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségével kapcsolatos procedúra könnyítése. Fontos tudni, hogy a kétkerekűek nagyobb darabszámú használata jelentősen csökkentheti a dugókat, vagyis könnyítheti az autósok és minden más közlekedő életét, miközben csökkentheti a környezetszennyezést.

Javítók és szervizek

MGE az importőrök támogatásával tovább folytatja a márkaszervizeket bemutató kommunikációs kampányt, amely a jogi környezet változásával együtt (cégautó javítási ÁFA fele visszaigényelhető) már érzékelhető elmozdulást jelentett a legális szervizek irányába, ahol megfigyelhető az ügyfélszám emelkedése. Ez a folyamat mára már látható módon megjelent a legális szervizek látogatottságában és forgalmuk emelkedésében.

Az „értünkhozzá” kampányt egy interaktív blog beindításával folytattuk, ahol az ügyfeleknek is lehetőségük nyílik véleményüket, tapasztalataikat közzétenni. Ettől azt várjuk, hogy a márkaszervizek valós szolgáltatásainak hiteles kommunikációja egy újabb lépéssel egészül ki, illetve azt, hogy a márkaszervizek és ügyfelek kapcsolatának építésére egy további lehetőség nyílik.

87. Nemzetközi Genfi Autószalon: az új Range Rover Velar

A luxusterepjáró fogalma azon a napon született meg, amikor a Land Rover piacra bocsátotta az eredeti Range Rover modellt. Csaknem fél évszázaddal később töretlenül él tovább ugyanaz az innovatív szellemiség, életre keltve a Range Rover modellcsalád negyedik tagját, amely 2017. március 1-én lépett a világ nyilvánossága elé.

Elegáns egyszerűség, lenyűgöző megjelenést eredményező formai irányvonal, és úttörő fogyasztói technológia – ezek az új Range Rover Velar meghatározó jellemzői.

„A Velarra úgy tekintünk, mint az avantgárd Range Roverre” – mondja Gerry McGovern, a Land Rover formatervezésért felelős igazgatója. „A ragyogás, a modernség és az elegancia új távlatait nyitja meg a márka előtt. A Range Rover Velar megjelenésével minden megváltozik.”

A Velar minden terepen, minden helyzetben kifinomult megoldást kínál, és mivel egyedülálló, fenntartható anyagokból és fejlett mérnöki tartalommal készült, tökéletes letéteményese a Land Rover Above and Beyond (messzebbre, magasabbra) filozófiájának.

A Velar név eredete a hatvanas évekig, a legelső Range Rover prototípusokig – a luxusterepjáró műfajának úttörőihez – vezethető vissza.

Amikor a fejlesztő mérnököknek el kellett rejteniük a 26 darab előszériás Range Rover valódi kilétét, a Velar nevet választották, ami pedig a latin velare szóból ered, és annyit tesz: eltakarni.

87. Nemzetközi Genfi Autószalon: Peugeot Instinct Concept

A Peugeot feltette a kérdést: ki ne álmodott volna már olyan autóról, amelyben az utazás teljes nyugalma együtt jár a környezet megóvásával? Egy autóról, amely megért bennünket és annyira ismer, hogy a legkisebb vágyainkat is előre kitalálja? Egy autóról, mely mintha önmagunk térbeli folytatása lenne, s amelyben minden töretlen, könnyed, áramló és természetes?

A Peugeot egy ilyen autóban gondolkodik, a hozzá kapcsolódó jelszó pedig: a szabadság. A vezetési mód és a vezetési élmény megválasztásának szabadsága. A mozgás szabadsága. Mindez a Peugeot Instinct Concept tanulmányautóban ölt testet.

“Egy Peugeot mindig valami mást nyújt, többlet élményt ad. Ezt erősítik meg ügyfeleink, ezt bizonyítja az új PEUGEOT 3008 sikere, és ugyanezt nyújtja majd az új autonóm autónk is a jövőben. Ezt az érzelmi többletet hívják szabadságnak!” – mondta Jean-Philippe Imparato, a Peugeot ügyvezető igazgatója.

“A Samsung ARTIK Cloud könnyű ás átlátható interakciót teremt a hálózatba kapcsolt eszközök és szolgáltatások között, bármilyen technológiát is alkalmaz a felhasználó. A Peugeot Instinct Concept és a SAMSUNG ARTIKTM Cloud valóra váltja az autonóm autóról alkotott elképzelésünket” –  fogalmaz Dr. Luc Julia, a Samsung Electronics innovációs alelnöke.

“Egy autonóm jármű megtervezése rettentően izgalmas kihívás. Számba kell venni a kötöttségeket, az aktív vezetés és az autonóm működés szempontját egyetlen célt tartva a szemünk előtt: mindenkor az öröm forrása legyen, érzelmeket váltson ki. A Peugeot Instinct Concept az első autonóm tanulmány, amely nem hagyja az út szélén a vezetés örömét” – mondja Gilles Vidal, a Peugeot formatervezési igazgatója

Röviden a Peugeot Instinct Concept tanulmányról

A Peugeot Instinct Concept tervezésének mottója a szabadság. A vezetési mód megválasztásának szabadsága, a mozgás szabadsága, az okoseszközök nyújtotta szabadság. Ez az elképzelés a vásárlók vágyaira és igényeire reagál.

A Peugeot elképzelései szerint megalkotott autonóm járműben megtapasztalható vezetési élményen keresztül a márka neve az öröm fogalmával fonódik egybe.

Az autonóm vezetés jelenti majd az új fordulópontot az autózás történetében. Az összes járműgyártó alkalmazni fogja ezt a technológiát; a márkák közötti különbség a megvalósítás mikéntjében rejlik majd.

A világon elsőként mutatnak be olyan járművet, amelyben működőképesek a « I.o.T « platform okosmegoldásai. A Samsung ARTIK Cloud platformról van szó, amely összekapcsolja a járművet a felhasználó saját adatfelhőjével.

A Peugeot Instinct Concept szimbiózisban fejlődik a mobilitás újfajta élményét jelentő, egymással hálózatba kötött eszközökkel. A jármű integrálja azokat az adatokat, amelyeket a felhasználó meg szeretne osztani vele: az okostelefonjáról, az okosórájából és az otthonautomatizálási készülékekből gyűjtött információkat.

Nincs többé fennakadás a hétköznapok egymást követő cselekvéseiben. A tanulmányautó az alkalmazások új palettáját kínálja, a felhasználó az otthonától a szabadidős tevékenységein át a munkájáig minden mozzanatot zökkenőmentesen, tökéletesen összehangolt folyamatban végezhet el.

A Peugeot Instinct Concept négy mozgási, kétféle vezetési (Drive Boost és Drive Relax) módot, valamint két autonóm (Autonóm Sharp és Autonóm Soft) üzemmódot kínál.

A Peugeot Responsive i-Cockpit újraértelmezi az utastér fogalmát annak érdekében, hogy megfeleljen az autonóm vezetésből adódó új felhasználásoknak. A kezelőfelületek a kiválasztott helyváltoztatási módnak és a felhasználó profiljának megfelelően automatikusan végrehajtják a szükséges konfigurációkat a felhasználás előtt, közben és utána.

A vezető minden körülmények között megőrzi uralmát a jármű felett. Autonóm vezetési módban a középkonzolra helyezett i-Device segítségével hajthat végre műveleteket, illetve vezérelheti a kapcsolókat.

Internet of Things

A Peugeot Instinct Concept egy kortalan formába öltöztetett kombi kupé. Rendkívül letisztult külsejét erőteljesen áramvonalas vonásokkal rajzolták meg.

Peugeot Instinct Concept: az I.o.T legjava

A Peugeot Instinct Concept az autózás közben elérhető internet alapú szolgáltatások tárházát kínálja.

Az online szolgáltatások és az okoseszközök önmagunk meghosszabítását jelentik. A Peugeot  egyre egyszerűbb és észrevétlenebb módon építi be ezeket az autóba, hogy nyugodt, intenzív és egyedülálló élményt nyújtson a vásárlóinak. Ezáltal ügyfeleink teljesen szabad döntéseken keresztül saját mobilitásuk aktív szereplőivé válnak.

Aude Brille, aki a Peugeot stratégiáért felel

A Peugeot Instinct Concept elképzelése szerint az Ember a természetből nyer ihletet, és ahogy egyre többet tanul a természettől, úgy lesz egyre önállóbb. A tanulmány a deep learning tanulási módszerre támaszkodva alakítja ki a felhasználó profilját. Mindehhez a Samsung ARTIK Cloud I.o.T (Internet of Things) platformja hálózatba kapcsolja a felhasználó hétköznapi okoseszközeit, és összegyűjti az adatokat az okosórákból, az okostelefonokból, a közösségi hálózatokból. Az otthonautomatizálási készülékek – okostévé, streaming audio – és a számítógép szintúgy bekapcsolódnak a hálózatba. Az autó önmagában is egy elképesztően gazdag információforrás. Mindenütt jelen van a hétköznapjainkban: szokásos útvonalak, kedvenc helyek, vezetési szokások…
A PEUGEOT és a data science területen tevékenykedő Sentiance az adatok feldolgozását és rendezését követően határozza meg az egyes felhasználók profilját. Ez egy dinamikus, folyamatosan gazdagodó kiértékelés, amely lehetővé teszi, hogy a Peugeot Instinct Concept teljes mértékben felkészüljön és alkalmazkodjon a tulajdonosa igényeihez és vágyaihoz.

Hétfő, 7.45
Ön a 8.30-kor kezdődő találkozójára a szokásosnál negyedórával korábban indul. Ugyanis az autó navigációs rendszere már « egyeztetett » az ön jegyzeteivel az aznapi feladatokról, majd az aktuális közlekedési és időjárási viszonyok alapján azt javasolja, hogy induljon el tizenöt perccel hamarabb, hogy biztosan pontosan érkezzen. Amikor beszáll az autóba, a FOCAL rendszer kiváló hangzásminőségében élvezheti ugyanazt a zenét, amelyet az előbb még a nappaliban hallgatott. Amikor pedig beindítja a motort, kattan a zár az otthona ajtaján.

Kedd, 21 óra
Jól kifáradt az edzés után – tudja ezt az okosórája is, ahonnan a Peugeot Instinct Concept tájékozódik, majd az autója automatikusan Autonóm Soft módba vált, így teljes nyugalomban gurulhat hazafelé. Már az otthona közelében jár, amikor az udvari világítás felkapcsol és bevilágítja önnek a parkolóhelyet.

Csütörtök, 8 óra
Úgy tűnik, nem fárasztotta le eléggé a tegnapi sportolás: az autója ezért azt javasolja, hogy az irodától tíz percre parkoljon le, és gyalog menjen be a munkahelyére.

Péntek, 14 óra
Ön egy találkozóra igyekszik, az út egy autópályán, majd egy kanyargós országúton át vezet. Az út első felét Autonóm Sharp módban teszi meg az autó, majd magától Drive Boost módba kapcsol, amikor elérik az alsóbb rendű utat, mivel tudja, hogy ön szereti a dinamikus vezetést.

A felhasználó eddig soha nem tapasztalt könnyedséggel boldogul az autóval. Az egész vezetési környezet azon igyekszik, hogy megkönnyítse számára az autózást. Ezt számos automatika segíti: vezetési mód, a kezelőfelületek és ülések beállításai, hangulatvilágítás, hifiberendezés stb. Ám mindenkor az Ember marad a felelős döntéshozó, aki épp úgy választhatja a manuális sebességváltást, mint azt, hogy az Autonomus mód bekapcsolásával teljesen rábízza magát a járműre.

A négyféle vezetési mód különösen kifinomult vezetést tesz lehetővé. A Drive Boost a dinamikus vezetésre fókuszál. A Drive Relax az ADAS (Advanced Driving Assistance Systems – fejlett, vezetést segítő rendszerek) bevonásával támogatja a vezetőt, például az automatikus fényszóró-bekapcsolás, vagy az aktív sebességtartó automatika segítségével.

Autonóm vezetési módban az Autonóm Soft a kényelmet helyezi előtérbe. Ez hosszabb utazások esetén ideális, amikor megnézhetünk egy filmet, olvashatunk, vagy pihenni szeretnénk. Az optimális menetidőre az Autonóm Sharp a legjobb garancia, amit a precíz és dinamikus úttartás biztosít.

Peugeot Responsive i-Cockpit: forradalom mindenkinek

Eddig a tanulmányok talán túlságosan elitista képet rajzoltak az autonóm autókról, mintha a csúcskategóriának, és kizárólag az autó vezetőjének örömére szánták volna őket. A Peugeot elképzelése szakít ezzel a megközelítéssel. Az autonóm vezetésnek minél több emberhez el kell jutnia. Ezt a szándékot tükrözi a Responsive i-Cockpit adaptív és innovatív belső felépítés is.

Az autonóm autó új utakat nyit a kreativitás előtt, melyeket az új felhasználások hívtak életre.

“A Peugeot Instinct Concept tanulmánnyal és az új Responsive i-Cockpit utastérrel azokra a tényezőkre építünk, amelyek annyira népszerűvé tették a márka legutóbbi modelljeit. A vezetés élményének újfajta formáit teremtjük meg. A kezelőfelületeken, a felépítésen, a stíluson keresztül. Hol van az leírva, hogy egy autonóm autónak kinézetében és használatában unalmasnak kell lennie?” – teszi fel a kérdést Matthias Hossann, a Peugeot tanulmányautók felelőse.

A vezető környezete egy sima felületű kinematikai rendszerrel büszkélkedhet, amely a Drive és az Autonóm módok közötti váltáskor lép működésbe. Ekkor a kompakt kormánykerék és a billenőkapcsolók pultja eltűnik a műszerfalban, a gázpedál pedig visszahúzódik a lábtérben.

A vezető bármelyik üzemmódban ura a járműnek. Drive módban ez nyilvánvaló, az igazi meglepetés, hogy a Peugeot autonóm autója ezt Autonóm módban is tudja. Az autó a középkonzolon elhelyezett 9.7 colos kijelző mellett található i-Device segítségével vezérelhető. Csak egy mozdulat, és már meg is előztük az előttünk haladó járművet, ugyanilyen egyszerűen válthatunk Softból Sharp módba.

Drive módban a holografikus műszerfali kijelzőn jelennek meg a vezetéshez kapcsolódó információk: a jármű sebessége, a PHEV hajtáslánc két energia átalakítója közötti megoszlás, az akkumulátor töltöttsége stb. Az autó holtterében megjelenő járműre a digitális visszapillantó figyelmeztet.

Autonóm módban ezek a berendezések újabb, relevánsabb információkkal is ellátnak, hiszen mostantól, hogy a vezető nyugodtan hátra dőlhet, csupán az idő fogalma számít. A bennülők tisztában vannak azzal, hogy mekkora utat tettek már meg és mennyi van még hátra a menetidőből.

A különböző kapcsolási és vezetési módokhoz más-más hangulat tartozik. Nemcsak a megjelenített információk tartalma különbözik, hanem megváltozik az ülések helyzete, a világítás és a hangjelzés is.

A Responsive i-Cockpit minden utasnak kitüntetett helyet biztosít még ebben a kompakt autóban is. Az egyéni komfortzóna megteremtéséhez az üléseket a repülőgépekéhez hasonlóan alakították ki. A testtel érintkező részeket – az üléslapot, a háttámlát és a fejtámaszt – egymástól külön alakították ki. Az alumínium szerkezetű üléslap továbbra is fix marad. A háttámla azonban mobil, a keresztirányú Y tengely körül forgatható. Az üléspozíciót attól függően állíthatjuk be, hogy éppen mit szeretnénk: ha pihenni, kinyújtózhatunk, ha vezetni, felülhetünk, ha pedig filmnézéssel vagy munkával kívánjuk múlatni az időt, válasszuk a köztes pozíciót.

Az autóban utazók egy chatbot-on keresztül kommunikálhatnak az autóval. A hangvezérelt személyi asszisztens a szolgáltatások széles választékához enged hozzáférést. Gyorsan és egyszerűen foglalhatunk például mozijegyet, vagy vásárolhatunk online.

Az anyagok is arra invitálnak, hogy magunkra szánjuk a felszabadult időt. A padló selymes érintése arra ösztönöz, hogy cipőnket levéve adjuk át magunkat a pihenésnek. A test vonalát követi és megtartja a 3D hurkolt ülésborítás. Ugyanez az anyag köszön vissza a középkonzol oldallapjain, az ajtópaneleken, az üléslapokon és a támlákon. A tarkó és a fej kényelmét szolgálja a bőrrel és rugalmas 3D hurkolt anyaggal bevont fejtámasz.

Kombi kupé: kortalan szépségű design

A Peugeot Instinct Concept tanulmány az autonóm autók egy új, a vásárlók széles rétegének szánt ökoszisztémát vezet be. Az aerodinamikai újításokból letisztult, időtlen stílus született, amely érzelmi húrokat pendít meg.

A mozgó jármű a levegő ellenállásával találkozik, ami jelentős energiát emészt fel. Az aerodinamikai mérnökök folyamatosan azon dolgoznak, hogy a légellenállás minél kisebb legyen, ami a fogyasztás csökkenését és az utazók kényelmét növeli. Ez utóbbi szempont egyre fontosabb lesz a jövőben. Az autonóm jármű utasai új tevékenységeknek adhatják át magukat utazás közben, új örömöket fedezhetnek fel.

A Peugeot Instinct Concept a legdivatosabb karosszériaformákból meríti az arányait. Az ívelt vonalak a lehető legszorosabban követik a szerkezeti elemeket és az utasteret. A PHEV hajtáslánc 300 lóerős teljesítményét vetíti előre a hosszan elnyúló motorháztető. A hangsúlyosan domborodó kerékjáratok az összkerékhajtású tanulmány kitűnő úttartását és nagy teljesítményét sejtetik.

Az orr-rész rendkívül kifejező. A LED-es fényszórók közepébe helyezett kamera lencséje, amely az emberi szem pupilláját idézi, folyamatosan pásztázza a jármű környezetét és információkkal látja el a vezetéstámogató rendszereket.

A kétoldalt fénycsíkkal szegélyezett hűtőmaszk az autó mozgása közben különleges és egyedülálló szerepeket lát el. A közepén elhelyezett oroszlán fehér színű megvilágításával látványosan jelzi a közlekedőknek, hogy az autó autonóm módban közlekedik. 90 km/óra menetsebességtől fontos aerodinamikai funkciói vannak: egyrészt növeli a leszorítóerőt, másrészt a sebesség elérését követően kinyílik rajta egy speciális légbeömlő, amely a menetszél irányított elvezetését biztosítja, ami aztán a karosszéria légellenállását csökkenti számottevő mértékben. A légbeömlőn beáramló levegő a kerékjáratoknál távozik. A virtuális kerékburkolat kioltja az aerodinamikai interferenciát azáltal, hogy a futómű együtt dolgozik az ötküllős könnyűfém keréktárcsákkal, melyek még könnyebbek a felületükön futó szűk barázdáknak köszönhetően. Ugyanez az aerodinamikai megoldás hátul is visszaköszön. A levegő a karosszéria övvonalában, a hátsó ajtóban kialakított nyíláson át áramlik be, onnan a fénycsíkkal összekötött, 3D lámpák alatt található diffúzor felé veszi az irányt.

A domború napfénytető alacsonyan borul az utasok fölé. Vonalvezetését remekül kihangsúlyozza a karosszéria színével megegyező, három rétegű, mélykék lakk.

A Peugeot már a közeljövőben megvalósítja az autózás kettős élményét: a dinamikus vezetés örömét az időnyereség fogalmával kapcsolja össze. A magunkra szánt időével, a szabadság, az öröm idejével. Ezt testesíti meg a Peugeot Instinct Concept.

Lexus LC 500, igazi playboyoknak

Az idén huszonötödik évfordulóját ünneplő lengyel Playboy Magazin megválasztotta a 2017-es év legjobb, legmodernebb és legmagasabb szintű luxust kínáló autóit. A Playboy 25. Jubileumi Autója címet a Lexus legújabb, lenyűgöző sportkupéja, a Lexus LC kapta meg rendhagyó dizájnjáért, élvonalbeli technológiájáért és lenyűgöző vezetési élményéért.

A lengyel Playboy magazin immár 25. alkalommal rendezte meg ezt a nagy presztízsű versenyt. A Toyota prémium márkája, a Lexus már többször is kiválóan szerepelt ezen a megmérettetésen. 2012-ben a Lexus GS 450h lett a Playboy Év Autója, 2015-ben a Lexus RC F sportkupé bizonyult a Luxus és teljesítmény kategória legjobbjának, 2016-ban pedig a Lexus GS F sportszedán szerezte meg az első helyezést a Luxus és sport kategóriában.

A zsűri most újra kihangsúlyozta, hogy bár a Lexusról a legtöbb embernek a hibrid hajtás és a luxuslimuzinok jutnak eszébe, a márka káprázatos sportkocsikat is épít, és a Lexus abban a tekintetben is egyedülálló, hogy a művészet, a film és az üzlet világának számos ismert szereplője előszeretettel választja ezt a márkát. A Playboy 25. Jubileumi Autója címet a legújabb kupé, a Lexus LC kapta meg rendhagyó dizájnjáért, élvonalbeli technológiájáért és lenyűgöző vezetési élményéért.

A Lexus mindössze 27 éve létezik, ám ennyi idő alatt is gyökeresen átformálta a világ luxusautó-piacát. A kiváló mérnöki munka eredményeként erős, remek motorok és sebességváltók generációi láttak napvilágot, és a márka úttörő hibrid technológiája új dimenziókat nyitott az üzemanyag-takarékosság és kifinomult működés terén.

A tradicionális kézműves kidolgozásra épülő luxus és a modern formatervezés még egyedibbé varázsolta a márkát, a világszínvonalú luxusautó-gyártók élvonalába emelve a Lexust. Az új NX crossover, a legújabb generációs RX luxus-SUV, valamint az RC F és GS F nagy teljesítményű modellek érzékletesen mutatják be, milyen hatalmasat lépett előre a Lexus a kortárs dizájn és a vezetési élmény tekintetében, miközben megőrizte azt a hibátlan minőséget és a részletekre fordított figyelmet, amiről autói mindig is híresek voltak. Az LC luxus-kupé most még magasabbra tette a lécet. A díjátadó gálát június 19-én rendezik meg a varsói Zamoyski-palotában.

Magyarországon a Lada Vesta, az alapmodell 3 millió forint alatt

Megjöttek az első Lada Vesta modellek Magyarországra, ezzel pedig a Lada márka felsőbb osztályba lépett. Az új generációs Ladák már a Renault-Nissan csoport égisze alatt készültek, formatervezőjük a világhírű brit Steve Mattin, akinek nevéhez Volvo és Mercedes modellek is kötődnek.

Az új Lada Vesta egyértelműen az európai piacot célozza. Egy dolog viszont biztosan orosz maradt benne: a sokat dicsért, elnyűhetetlen Lada motor. Az új Lada Vesta országszerte húsz márkakereskedésben elérhető, az alapmodell ára 2.999.000 Ft.

Alig egy éve indult meg a Lada értékesítése Magyarországon és már itt a következő Lada generáció, az új, abszolút európai piacra szánt modell, a Lada Vesta. A Vesta biztosan nem ismeretlen a magyar WTCC közönség számára, hiszen ez a típus futott nagy sikerrel a legutóbbi szezonban. Autós berkek és ínyenc rajongók pedig már egy éve várják az új LADA Vesta érkezését, amikor az orosz piacon elkezdődött a forgalmazása.

A Vesta a Lada márka történetében egyértelműen új dimenziókat nyit. A korábbi palettához képest a Vestával a Lada nem egy, inkább két szinttel lépett feljebb. A könnyen felismerhető, merész külső annak az X design elemnek köszönhető, mely az új generációs Ladák sajátja. A jellegzetes forma hangsúlyosan megjelenik az autó orr részén és az oldalsó karosszérián. A Vesta már a C szegmens képviselője, ahonnan a céges autók zöme is kikerül. Az új Lada Vesta stílusos megjelenése, magas felszereltsége és vonzó ára minden bizonnyal számos hazai flottakezelő és flottahasználó cég figyelmét felkelti majd.

Igen, az új Lada Vesta dögös, nagyon jól felszerelt és a korábbi modellekhez képest tele van extrákkal. Négy felszereltségi szintet kínál, az alap Standard, a nagyon magasan felszerelt Comfort és a navigációval és tolatóradarral ellátott Lux, amely igény szerint robotizált váltóval is rendelhető.

Minden változat 1.6-os, 105 lóerős benzines Lada motorral elérhető. Külön említésre méltó a Vesta alapára is, amely a C kategóriában egyedülállóan hárommillió forint alatt maradt. Emellett az új Lada Vesta a magasabb felszereltségeknél is a szegmens egyik legjobb ár-érték arányú autója. A Vestákhoz a többi modellhez hasonlóan három év kilométer korlátozás nélküli garancia és országos LADA Asszisztencia is jár, előbbi igény esetén öt évre is bővíthető.

„Nagyon mozgalmas volt az elmúlt évünk. Visszahoztuk a Ladát a hazai piacra, kiépítettük az országos márkakereskedői hálózatunkat és több autót adtunk el, mint amire legmerészebb álmunkban számítottunk. Most pedig végre megérkezett a már minden szempontból új generációs Lada Vesta, ami egy nagyon jól felszerelt, modern és stílusos autó, kitűnő áron. A Lada komoly meglepetéseket fog okozni idén is” – tette hozzá Markó Zoltán, a Lada Hungary projektigazgatója.

Tokióban átadták az első hidrogén üzemanyagcellás Toyota buszt

A Toyota leszállította az első üzemanyagcellás buszt (FC busz) a Tokiói Önkormányzat közlekedési hivatalának.

Az FC busz (modellnév: Toyota FC Bus) a Toei útvonalon áll üzembe március hónaptól, majd még ugyanabban a hónapban egy második, azonos jármű követi.

A Toyota a Nemzetközi Olimpiai Bizottság és az olimpiai mozgalom (és nem mellesleg a Magyar Olimpiai Bizottság) kiemelt támogatójaként a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokat megelőzően több mint 100 hidrogén üzemanyagcellás (FC) buszt kíván üzembe állítani, elsősorban a tokiói régióban. A várakozások szerint a hidrogén üzemanyagcellás buszok elterjedése a városi közlekedésben bővítheti a nagyközönség FC technológiával kapcsolatos ismereteit, javíthatja az FC buszok elfogadottságát tömegközlekedési eszközként.

A Toyota hidrogén üzemanyagcellás rendszerét (TFCS)1, amelyet eredetileg a Mirai üzemanyagcellás gépkocsi (FCV) számára fejlesztettek ki, azzal a céllal alkalmazták, hogy a belső égésű motoroknál kedvezőbb energetikai hatásfokot biztosítson, valamint hogy kivételesen jó környezetvédelmi teljesítményt nyújtson: a rendszer ugyanis működése közben egyáltalán nem bocsát ki CO2-t, sem más károsanyagot (SOC). Emellett az FC busz az alacsony padlós normának is megfelel, ami az idősek, illetve a gyermekek számára megkönnyíti a fel- és leszállást. A busz ezen felül nagykapacitású külső energiaforrásként is szolgál. A 9 kW maximális kimenő teljesítményre és összesen 235 kWh kapacitásra képes FC busz ilyenformán elektromos áramforrásként szolgálhat természeti katasztrófák esetén, evakuációs központokban (pl. iskolai tornatermekben), illetve az általa megtermelt elektromos energia háztartási gépek működtetésére is alkalmas.

A Toyota FC busz fejlesztése és bemutató tesztjei a Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium Új generációs energia és közösségi rendszerek bemutató projektjének, illetve a Környezetvédelmi Minisztérium Csekély szénkibocsátású technológia kutatási és fejlesztési projektjének az égisze alatt zajlott. Ezt követően a járművet bevonták a Föld-, Infrastruktúra- és Közlekedésügyi, valamint Idegenforgalmi Minisztérium Csekély szénkibocsátású helyi közlekedést támogató programja alá. A Toyota csoport a jövő rendkívül ígéretes energiaforrásának tekinti a hidrogént. A Mirai FCV piacra bocsátása mellett a Toyota üzemanyagcellás buszok és villás targoncák fejlesztésében, valamint háztartási célú, telepített üzemanyagcellák fejlesztésében is részt vett. A jövőben a csoport célja, hogy egységesített formában gyorsítsa fel a fejlesztéseket, hogy hozzájárulhasson a hidrogén alapú társadalom megvalósításához.

A Toyota FC busz főbb műszaki adatai (a Toei útvonalra felkészítve)

Jármű Hosszúság / szélesség / magasság 10 555 / 2490 / 3340 mm
Szállítható személyek száma  (ülőhely, állóhely és vezető) 77 (26+50+1)
Üzemanyag-cella köteg Név Toyota FC Stack
Típus Tömör polimer elektrolit
Maximális teljesítmény 114 kW × 2 egység (155 LE × 2 egység)
Villanymotor Típus Szinkron váltóáram
Maximális teljesítmény 113 kW × 2 egység  (154 LE × 2 egység)
Maximális forgatónyomaték 335 Nm × 2
Nagynyomású hidrogén tartály Tartályok száma 10
Névleges üzemi nyomás 70 MPa (kb. 700 bar)
Tank tárolási sűrűség 5,7 tömegszázalék
Tartály belső térfogata 600 liter
Hajtó akkumulátor Típus Nikkel-metál hidrid
Nagykapacitású külső energiaforrás Maximális teljesítmény 7.2 kW
Kapacitás 235 kWh

 

A Volvo Polestar Cyan Racing kibővített WTCC programjával szeretne világbajnoki címre szert tenni

Miután 2016-os bemutatkozó évada minden várakozást felülmúlóan sikeres volt az FIA WTCC túraautó világbajnokságban, a Polestar Cyan Racing 2017-re kibővítette WTCC programját, és három új Volvo S60 Polestar TC1 versenyautóval, valamint új pilótákkal tör a világbajnoki cím felé.

„Teljes mértékben megbízunk a Polestar Cyan Racing csapat és pilótáik: Thed, Néstor és Nicky felkészültségében és képességeiben. Ugyanakkor semmiképpen nem gondoljuk, hogy könnyű út vezetne célunk eléréséhez, hiszen egy évvel korábbra hoztuk a megvalósítás határidejét, miközben versenytársaink cseppet sem gyengültek. Egy dolgot azonban le kell szögeznünk: az idei szezonban a világbajnoki cím megszerzésére törekszünk” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.

Továbbra is a Polestar Cyan Racing színeiben versenyez Thed Björk négyszeres STCC-bajnok, aki nem csupán a fejlesztési programnak volt nélkülözhetetlen tagja, de legelső WTCC győzelmét is neki köszönhette a csapat tavaly Sanghajban. Björk oldalán két új pilóta csatlakozik a csapathoz.

Néstor Girolami kétszeres argentin Super TC 2000 bajnok az előző évadban egy versenyen indult a csapattal, és az itt mutatott teljesítménye nyomán nem csak állandó pilótaként, de a fejlesztési program értékes tagjaként is számít rá a Polestar Cyan Racing.

A tapasztalt holland pilóta, Nicky Catsburg 2015 óta versenyez sikeresen a WTCC-ben, a Polestar Cyan Racing csapattal azonban idén találkozik először.

„Fantasztikus érzés volt már az első szezonban megszerezni első versenygyőzelmünket; a siker nyomán még magabiztosabban közelítem meg az idei évadot, amelyben új, még magasabb célokat tűztünk ki magunk elé. A szezonon kívüli tesztprogram eredményes volt. Soha nem vezettem még ilyen sokat egy évad bevezetéseként, úgy érzem, készen állok arra, hogy versenybe szálljak a világbajnoki címért. Alig várom, hogy Néstor és Nicky csatlakozzon a csapathoz; mindketten nagyon gyorsak, és igazi profik” – mondta Thed Björk.

„Rendkívül hálás vagyok, hogy ilyen nagyszerű lehetőséget kaptam a Polestar Cyan Racing csapattól” – folytatta Néstor Girolami. „Tavalyi első közös versenyünk igazán ígéretes volt, azonnal a csapat részének éreztem magam. Bízom benne, hogy idén a csapattal, Theddel és Nicky-vel együtt még magasabb szintre léphetünk, ami az eredményeket illeti.”

„2016-ban egy vetélytárs csapat tagjaként követtem nyomon a Polestar Cyan Racing teljesítményét, és rendkívüli örömömre szolgál, hogy csatlakozhatok hozzájuk. Tavalyi eredményeik lenyűgözőek voltak, és bízom abban, hogy Thed és Néstor oldalán idén én is kiemelkedő teljesítménnyel járulhatok hozzá a 2017-re kitűzött, igen kemény céljaink megvalósításához” – zárta a gondolatsort Nicky Catsburg.

A Polestar Cyan Racing csapat a 2016-ös évad novemberi lezárása óta dél-európai körpályákon folytatja a 400 lóerős Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó szezonon kívüli tesztprogramját.

A felkészülést megkönnyíti és felgyorsítja az új, 18 millió eurós beruházási értéket képviselő CYAN Motorsport Center a svédországi Göteborgban. A létesítmény minden idők legnagyobb szabású skandináv motorsport-projektje; az építkezés várhatóan márciusra véget ér. A műhely alapterülete több mint 6000 m2, és megtalálható benne minden, ami a sikeres WTCC részvételhez szükséges lehet, az F1-szabvány szimulátortól a fékpadig, a futómű- és motorgyártó állomásoktól a tervező irodáig, és így tovább.

„Hosszú évek kemény munkájának gyümölcse ez a központ, büszkék vagyunk arra, hogy Skandináviában eddig ismeretlen léptékű motorsport háttéripart hozunk létre. A létesítmény nélkülözhetetlen, ám önmagában korántsem elegendő alapfeltétele a 2017-es WTCC bajnoki címre való törekvésünknek. Tesztprogramunk a tervek szerint zajlott, hatalmas lépéseket tettünk az S60 Polestar TC1 versenyautó fejlesztése terén” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.

A 2017-es WTCC évad április 8-9. hétvégéjén veszi kezdetét Marokkóban, hogy aztán négy földrészen és tíz versenyhétvégén át eljusson a december 1-2. hétvégéjén zajló, katari zárófutamig. A Polestar Cyan Racing számára a soron következő lépés a WTCC hivatalos szezon előtti tesztje március 14-15-én, a legendás monzai körpályán, Olaszországban.

Kövesse a Polestar Cyan Racing csapatot a WTCC bajnoki cím felé vezető úton: wtcc.polestar.com

2017 WTCC naptár
Március 14-15. – Szezon előtti teszt – Monza, Olaszország
Április 9. – Marrákes, Marokkó
Április 30. – Monza, Olaszország
Május 14. – Hungaroring, Magyarország
Május 27. – Nürburgring Nordschleife, Németország
Június 25. – Vila Real, Portugália
Augusztus 6. – Termas De Rio Hondo, Argentína
Október 15. – Sanghaj, Kína
Október 29. – Motegi, Japán
November 19. – Makaó, Kína
December 1. – Losail, Kata

Tények – Thed Björk
Lakóhely: Karlskoga, Svédország
Született: 1980. december 14.
Versenyzői pályafutás:
2015 – STCC – bajnok
2014 – STCC – bajnok
2013 – STCC – bajnok
2012 – TTA – 3. helyezés
2011 – Svéd Camaro kupa – bajnok
2009 – STCC – 2. helyezés
2008 – STCC – 3. helyezés
2006 – STCC – bajnok
2005 – STCC – 2. helyezés
2003 – GTR Svédország – bajnok
2001 – FIA Sportscar SR2 – bajnok
1999 – F3 Svédország és Skandinávia – bajnok

Tények – Néstor Girolami
Lakóhely: Buenos Aires, Argentína
Született: 1989. május 22.
Versenyzői pályafutás:
2015 – Super TC2000 – bajnok
2014 – Super TC2000 – bajnok
2012 – Super TC2000 – 3. helyezés
2006 – Formula Renault 1.6 Argentina – 2. helyezés

Tények – Nicky Catsburg
Lakóhely: Amersfoort, Hollandia
Született: 1988. február 15.
Versenyzői pályafutás:
2012 – Holland GT bajnokság – 3. helyezés
2010 – Mégane Trophy Eurocup – bajnok
2006 – Formula Ford Benelux – bajnok
2005 – SEAT Cupra kupa – 2. helyezés
2004 – Holland téli hosszú távú bajnokság – 3. helyezés

Műszaki adatok – Volvo S60 Polestar TC1

Motor: 4 hengeres, 1595 cm3, Drive–E Volvo
Hajtásképlet: elsőkerékhajtás
Teljesítmény: 400 LE
Legnagyobb fordulatszám: 8500/perc
Sebességváltó: 6 fokozatú szekvenciális
Felfüggesztés: MacPherson elöl és hátul, Öhlins állítható lengéscsillapítók
Fékek elöl: 4 dugattyús féknyergek, 390 mm belső hűtésű tárcsák
Fékek hátul: 2 dugattyús féknyergek, 280 mm belső hűtésű tárcsák
Keréktárcsa: 18″, öt kerékcsavarral rögzítve
Karosszéria: acél és szénszálas kompozit
Tömeg: 1100 kg

Varga Zsombor, Toyota: “A sikeres PR kommunikációs tevékenység alapja a stratégiai gondolkodás”

A Toyota a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a tavalyi évben eladásait 41.2 százalékkal növelte. Mindez alapvetően Varga Zsombornak, a márka hazai PR menedzserének köszönhető, valamint annak, hogy szinte nincs olyan nap, napszak, hogy ne lenne valamiféle aktivitás a márka körül.  Tehát elmondható: kiemelkedő intenzitású PR kommunikációval lett megtámogatva a látványosan bővülő értékesítés.

Mindez azt jelenti, hogy napi 12 híradás, azaz 2 óránként 1 hír jelent meg a márkáról 2016-ban a hazai sajtóban. Mindeközben a japán gyártó prémium márkája, a hazánkban tavaly 67,5%-al bővülő Lexus esetében átlagosan napi 4 híradással találkozhattak a hazai médiafogyasztók.

A tavalyi évben mintegy 4318 híradás jelent meg a Toyotáról a hazai sajtóban, miközben a világ vezető autógyártójának prémium márkájáról, a Lexusról 1279 alkalommal adott hírt a magyarországi média a 2016-os évben. A nem fizetett megjelenéseket magában foglaló kimagasló PR kommunikációs aktivitás így sikerrel támogatta a két márka marketing kommunikációs tevékenységét, érdemben hozzájárulva a tavaly hazánkban értékesítéseit 41,2%-al növelő Toyota és 67,5%-al bővülő Lexus márkák értékesítési sikereihez.

„A sikeres PR kommunikációs tevékenység alapja a stratégiai gondolkodás, a tudatosság, és a marketing kommunikációs és értékesítési területekkel kialakított szinergia, azaz egymás üzeneteinek hatékony támogatása, mind tartalmi szinten, mind időzítés tekintetében” – mutat rá Varga Zsombor, Toyota és Lexus márkák magyarországi PR kommunikációjáért felelős vezetője.

„Erre alapozva elérhető az úgynevezett Owned, Earned, Paid és Shared médiakommunikációs csatornák maximális hatékonyságú kihasználása. Mindennek ugyanakkor természetesen előfeltétele a tevékenység mérése, nyomon követése is: nem csupán a megjelenések száma fontos számunkra, de azok reklám egyenértéke (azaz mennyibe került volna az adott PR megjelenés, ha fizetnünk kellett volna érte), átlagos elérése, a megszólított célcsoport affinitása, vagy éppen az, hogy az adott időszakban hányan találkozhattak az üzeneteinkkel. Ezek ismeretében azonosíthatóak a leghatékonyabb kommunikációs eszközök és formák, illetve mérhető egy-egy esemény/kampány megtérülése is, így folyamatosan tökéletesítetjük, illetve a változó piaci körülményekhez médiafogyasztási szokásokhoz igazíthatjuk kommunikációnkat” – fejti ki a szakember.

„Az nyilvánvalóan nem újdonság, hogy az elmúlt években felértékelődött a közösségi média szerepe, és annak a többi média csatornánál hangsúlyosabb hitelessége a médiafogyasztók szemében. Ennek ellenére ez egy olyan terület, ahol talán a leggyorsabban évülnek el a felhalmozott tapasztalatok, és a legintenzívebb reaktivitást igényli. Minden korábbinál hangsúlyosabbá vált a kétirányú, valódi kommunikáció szemben a korábban bevált gyakorlatnak számító információközléssel, és mindenki igyekszik minél inkább bevonó, érzelmileg is megérintő, megosztásra sarkalló tartalmakkal megszólítani célközönségét. Éppen ezért a mai kommunikáció alappillérévé vált az úgynevezett storytelling, azaz történetmesélés, amikor egy vállalat nem csupán tényeket közöl, de értékeket vállal fel és közvetít, azaz nem csupán megfogalmazza, de a gyakorlatba is ülteti az önmaga számára megfogalmazott küldetését” – teszi hozzá Varga Zsombor.

Amint a szakember kifejti, a világ leginnovatívabb, és legzöldebbnek tartott, a társadalmi felelősségvállalás számos területén élen járó Toyota, és prémium márkája, a Lexus esetén szerencsére minden adott ahhoz, hogy megfelelő ’muníció’, azaz elegendő mennyiségben rendelkezésre álló tartalom álljon rendelkezésre a történetmeséléshez. Miközben a Toyota 6, a Lexus pedig 2 vadonatúj modellt mutatott be csak hazánkban, és számos előremutató műszaki fejlesztésről, forradalmi technológiai áttörésről, vagy épp látványos értékesítései sikerekről számolhatott be, rengeteg egyéb területen történő szerepvállalásról is érkezett hír, a sport, divat, vagy épp a motorsport világától a jótékonyságig a világból és hazánkból egyaránt. Éppen ezért rendkívül fontosnak bizonyult ezeknek a híreknek, történeteknek a tudatos, következetes strukturálása, a kommunikáció hatékonyságának, és a megfogalmazott üzenetek sikeres átadásának érdekében. Hasonlóan hangsúlyos szerepe volt azoknak a hiteles véleményvezéreknek, márkanagyköveteknek a megtalálása, akik a vállalat által képviselt értékekkel azonosulni tudnak, és sikerrel járulhatnak hozzá a márka üzeneteinek megosztásához (mint például Király Viktor a Toyota C-HR esetében).

Varga Zsombor elmondása szerint a két márka idén sem marad üzenetek híján, elég ha csak az idén érkező új modellek sorára, vagy épp a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (és helyi szinten a MOB-bal) kötött 8 éves együttműködésre, netalán a Toyota által kifejlesztett, az autóipart forradalmasító és idén húszéves hibrid technológiára gondolunk), így minden remény meg van arra, hogy a Toyota és a Lexus az idei évben még tovább tudja majd növelni PR kommunikációs tevékenységének intenzitását.

„Nagyon fontos kiemelni mindenellett ugyanakkor hazai média szereplőivel ápolt partneri viszonyt, hisz jóllehet igyekszünk releváns üzeneteket megfogalmazni, az ő támogatásuk nélkül azok nem juthatnának el a médiafogyasztókhoz. Éppen ezért, ahogyan eddig is, a jövőben is igyekszünk minden támogatást megadni ahhoz, hogy objektív tájékoztatást nyújthassanak olvasóik, nézőik, hallgatóik számára a Toyota és Lexus márkák modelljei és tevékenysége kapcsán” – zárja gondolatait Varga Zsombor.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK