Főoldal Blog Oldal: 338

Néhány koncepcióautó, amely gyártásba került

Egy koncepcióautó jelenti mindig az esélyt a formatervezők számára, hogy megmutassák valódi képzelőerejüket.

A formatanulmányok minden autókiállításon kitűnnek a sorozatgyártású modellek közül, lázba hozzák, elvarázsolják, megosztják a közönséget. Amikor azonban eljön az ideje, hogy szériagyártásba vegyék az egykori tanulmányt, rendszerint közbeszól a pénzügyi vagy a marketing osztály, és az egykori merész álom egy unalmas hétköznapi négykerekűvé silányul.

A történet azonban nem mindig végződik ilyen banálisan. Vannak gyártók, akik mindent megtesznek azért, hogy a forgalomba kerülő járművek a lehető legtöbbet őrizzenek meg az eredeti koncepció személyiségéből. Ezek az autók válnak aztán igazi legendává.

Lássunk most – a teljesség igénye nélkül – néhány példát arra, miként valósultak meg legmerészebb elgondolások.

Lexus LF-LC/LC500

A Lexus a 2012-es Detroit-i Autókiállításon mutatta be egészen megdöbbentő LF-LC Concept tanulmányát. Habár akkor kerek perec bejelentették, hogy az elgondolásból soha nem lesz szériamodell, a tanulmány elsöprően pozitív fogadtatása nyomán a gyár meggondolta magát.

Ugorjunk előre három évet: a későbbi sorozatgyártású Lexus LC500 kupéról ugyanitt, Detroitban hullott le a lepel, Európa pedig két hónappal később, Genfben láthatta először az autót. A hamarosan Magyarországon is kapható kupé kétféle motorral lesz elérhető: egyikük az 5.0 V8 szívómotor, 467 LE teljesítménnyel, a másik pedig egy 3,5 literes V6-os benzinmotorra épülő hibrid 359 LE összteljesítménnyel.

Acura NSX

Az Acura NSX Concept szintén 2012-ben, szintén Detroitban lépett először színre, és a látogatók túlzás nélkül beleszerettek. A kedvező vélemény nyomán a Honda észak-amerikai luxusmárkájának új ékköve a „Bosszúállók” című Marvel-filmbe, valamint a Gran Turismo 6 konzoljátékba is bebocsátást nyert.

Az NSX volt a márka reklámarca az Egyesült Államok első számú sporteseményén, a Super Bowl-on. Szintén három évig tartott, amíg elkészült a modell sorozatgyártású változata, és a 2015-ben leleplezett szériamodell csaknem tökéletes mása volt az eredeti tanulmánynak. Az NSX kizárólag hibrid hajtással kérhető, összteljesítménye 573 lóerő.

Jaguar C-X16 Concept/ F-Type

A Jaguar C-X16 Concept szintén hibrid sportautóként mutatkozott be a 2011-es Frankfurti Autószalonon. Klasszikus szépségű vonalaival levette lábukról a látogatókat, a 3.0 V6-os benzinmotor és a 94 lóerős villanymotor párosa a technikai finomságok iránt érdeklődők kedélyeit borzolta. Később ebből az autóból nőtt ki a Jaguar F-Type kupé és roadster.

A hibrid technológiát egyelőre félretette a gyár, az autó 3,0 literes hathengeres, illetve 5.0 V8-as motorokkal kapható, a teljesítménypaletta 340-től 575 lóerőig terjed.

BMW i8

Az autó előtanulmánya 2009-ben került reflektorfénybe, mint BMW Vision EfficientDynamics Concept. A Frankfurti Autószalonon debütált modell később a sorozatgyártási keresztségben a könnyebben megjegyezhető, a márka névadási szokásaihoz jobban igazodó i8 nevet kapta, formavilága azonban alig változott a koncepcióhoz képest.

A BMW i8 plug-in hibrid, azaz akkumulátorát nem csak a fedélzeti generátor tölti (a benzinmotorról, illetve fékezés közben), de normál elektromos hálózatra is köthetjük, vagy gyorstöltőre csatlakoztathatjuk. A hátsó kerekeket egy másfél literes, háromhengeres benzines turbómotor hajtja 223 lóerővel, az első tengelyen villanymotor dolgozik. A rendszerteljesítmény 326 LE.

Toyota C-HR

A C-HR előtanulmánya néhány hónap különbséggel két fázisban, három és ötajtós kivitelben látta meg a napvilágot. A 2015-ös premier után a Toyota merész ígéretet tett: amit látunk, azt kapjuk majd, azaz a szériamodell a lehető leghűségesebben ragaszkodik majd a koncepcióautó formai elgondolásaihoz.

A gyár nem is okozott csalódást: a végleges modell a kifinomult, érzéki kupék és a túlméretes kerekekre szerelt, robusztus szabadidőjárművek szerelemgyereke. Arra azonban ügyeltek a Toyota stilisztái, hogy a típus igazodjon a márka családi arculatához, így a hűtőmaszk a nagy testvér RAV4 stílusát öltötte magára. Megmaradt viszont a rejtett hátsó oldalajtó, a hajtást pedig a Prius 122 lóerős hibrid hajtásláncára, vagy az új 1,2 literes turbómotorra (116 LE) bízzák.

Infiniti Q60

A japán luxusmárka 2015-ben, Detroitban mutatta be a Q60 kupé előtanulmányát. A gyártósorról lekerülő modell formavilága ugyan valamivel szolidabb lett, a hasonlóság azonban így is jelentős.

A harmadik generációs Infiniti kupé (elődei a 2002-es G35, majd a 2008-as G37) 3,0 literes V6-os turbómotorja több teljesítményszinten elérhető.

Plymouth Prowler

Az 1993-as év nagy meglepetése volt a Plymouth Prowler koncepcióautó. A retro stílus és a futurisztikus megoldások vakmerő párosítása mindenki számára egyértelművé tette: ebből nem lesz soha semmi, mint annyi egyéb, ígéretes tanulmányból.

Aztán mégis: a gyártó vett egy nagy levegőt, és négy év múlva piacra dobta az azonos nevű, csaknem teljesen változatlan megjelenésű autót. Gyártását 2002-ben fejezték be.

A Toyota a világ legnyereségesebb autógyártója

Tavaly, azaz 2016-ban a Toyota a világszintű értékesítések tekintetében az első helyről éppen csak lecsúszva a második helyen végzett 10,17 millió eladott autóval, a világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota továbbra is messze az iparág legnyereségesebb vállalatának bizonyult a tavalyi évben.

Az Ernst&Young adatai szerint a környezetbarát és alacsony fogyasztású autók szinonimájaként ismert, és a világ vezető prémium hibrid márkáját, a Lexus-t is jegyző Toyota a tavalyi évben annak ellenére ért el az egész iparágban kimagasló 17,5 milliárd Eurós profitot, hogy nyereségessége az erős jen miatt 7,8%-ra mérséklődött. A 7,8%-os árbevételhez viszonyított profit természetesen így sem számít rossz eredménynek, ezzel a Toyota a harmadik a rangsorban, abszolút értékben pedig senki sem tudta megközelíteni a világ leginnovatívabbjának tartott japán gyártó profitját, aki így e tekintetben az első helyen végzett.

Mindez jól tükrözi az ügyfélelégedettséget és megbízhatóságot, valamint az ezt megalapozó innovációs éllovas szerepet mindenek felett szem előtt tartó tartó japán gyártó stratégiájának sikerét.

„Jóllehet a Toyota a tavalyi évben a világszintű eladások tekintetében az első helyről éppen hogy lemaradva a második helyen végzett, az elmúlt évekre visszatekintve sorozatosan a világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyult. Ez azonban, szemben más gyártók megközelítésével a Toyota számára nem cél, hanem eredmény, mégpedig az évtizedek óta az innovációba, termékeinek megbízhatóságába, és ügyfeleinek legmagasabb szintű kiszolgálásába fektetett energia és anyagi erőforrások eredménye” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője, majd hozzáteszi: „Éppen ezért vállalatunk számára sokkal kisebb jelentősége van annak, hogy az adott évben mi adjuk el a legtöbb autót világszerte – különösen annak ismeretében, hogy a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat, köztük a világelső Corollát a Toyota jegyzi – mint annak, hogy kimagasló nyereségességgel működjünk, hisz ez a profit az, amely a jövőbeni forradalmi fejlesztések forrásául szolgál. Az, hogy a tavalyi évben is magasan a Toyota volt a világ legnyereségesebb autógyártója, olyan versenyelőnyt jelent számunkra, ami a fenntartható és felelős növekedés alapja lehet. A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártójaként ugyanis vezető szerepet töltünk be a jövő autózásának formálása tekintetében is, ahogyan azt az általunk idén húsz évvel ezelőtt bemutatott hibrid technológia, vagy éppen a hidrogén üzemanyagcellás meghajtás területén is tettük és tesszük.”

[TESZT] Opel Mokka X 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 4×4 Innovation – összkerekes városi SUV, bevállaljuk?

Hát persze, minden további nélkül – válaszoljuk meg gyorsan a címben feltett kérdést. Az újragondolt Mokka minden tekintetben többet nyújt elődjénél, túl azon, hogy szebb, kecsesebb lett, de teljesítményben és takarékosságban is rengeteget fejlődött.

Pár hónappal ezelőtt már befogtuk úgymond a vadonatúj Opel Mokka X-et, egészen a Balatonfelvidékig autóztunk, beirányozva a Liszkay Borkúriát. Az autó kapott szó szerint hideget s meleget ott, azokon a napokon, ugyanis a kitűnően megválasztott tesztelésre alkalmas helyszínek közt szerepelt autóút, autópálya, városi araszolgatás, s természetesen offroad is.

Most pedig nekifogtunk, hogy kivesézhessük az Opel Mokka X-et, méghozzá a szokásos, 1 hetes tesztintervallum alatt. Nyilván a leginkább szembetűnő részlet az autó kapcsán maga a küllem, ami a korábbi Mokka (emlékeznek a Chevrolet Trax testvérmodellre?) tekintetében rengeteget változott, annak ellenére, hogy az alapvető külső jellemvonások azért nagyrészt megmaradtak. Inkább azt lehet elkönyvelni az Opel Mokka X kapcsán, hogy minden olyan részt, amelyre már ráfért némi facelift, megcsináltak, olyanná téve, amely igazán 2017-es modellé teszi a villámos márka mini SUV-jét.

Városba ideális, de azért ott az összkerékhajtás is

Vagy városi terepjáróját? Sokan idegenkednek a kifejezéstől, mondván, hogy a terepjáró-fogalomkör egy teljesen más kategóriát képvisel. Ugyanakkor a típusjelzésben ott virító X mindenképp az összkerékhajtást hívatott előtérbe helyezni, ami ugyan jelen esetben nyilván inkább a menetstabilitást, optimális vezethetőséget segíti alapértelmezésben, de mindenképp figyelemreméltó, könnyed-közepes terepképességeket is nyújt.

No de ne menjünk ennyire előre, kezdjük a szokásos külcsín taglalásával. Az új Opel Mokka X teljes szó szerinti faceliftet kapott, ez pontosan a frontrésznél tükröződik leginkább: az Intellilux LED Matrix alapú lámpatestek modern, lefelé ívelő fazont kaptak a jelenlegi márkaarculatnak megfelelően.

A hűtőmaszk szintén e szellemiségben készült a tervezőasztalokon, szolid, visszafogott, középtájt törésvonallal, krómdíszítéssel, sugallva a prémiumos jelleget. Alul kartervédő hatással jelenik meg a műanyag, matt berakás, ami egyébként tényleg véd visszafogottabb odacsapásoktól, leverődésektől – alapvetően a mellső lökhárító tekintetében. Az alsó szekcióra helyezett ködlámpafészkek pedig emelik az Opel Mokka X sportosság-faktorát, ide nem került ezüstárnyalatos díszcsík, de felesleges is lett volna.

Oldalnézetből szinte teljesen megegyezik a kialakítás a korábbi, „sima” Mokka modellekével, a tömzsi, csapott megközelítés, a hátrafelé emelkedő tető- és övvonal mind ismerősként köszön vissza. Itt máris megfigyelhető az Opel Mokka X nem elhanyagolható hasmagassága, valamint a kerékjárati ívek szellősre gondolt mivolta, hozzá a sárvédővonalak szegély megerősítése. Ez körkörösen végigkíséri az Opel Mokka X kaszniját, kezdve az orr szpoilerezésének alsó íveitől, az oldalajtók küszöb feletti részein keresztül egészen a farig.

Jellegzetessége pont az, hogy Opel

Hátul szintén ismerősek a részelemek, tekintve a zárófények burkolatait, bár itt is előtérbe kerül a ráncfelvarrott környezet jelenléte, célba véve a dinamizmust, fiatalos lendületet. A lökhárító kialakítása itt is masszív, az alap sötét matt árnyalattól eltérő, inkább ezüstös berakás megvan, valamennyire biztosan véd az esetleges rátolatásos megpróbáltatásoktól – alapvetően süppedős terepen, bár így sem konkrét, hogy például az alatta elhelyezkedő, szinttől függetlenül kilógó kipufogócsonkkal ilyen esetekben mi történik. Mindegy, nem is akarjuk megtudni, de azért jó, hogy akad némi védelem.

Az Opel Mokka X utastere remek, minőségi érzetet kelt. Persze ehhez azért az is hozzájön, hogy tesztautónk a lehető legmagasabb, Innovation névre hallgató felszereltséggel érkezett szerkesztőségünkhöz, tehát a jó minőségű bőrözés, puha műanyagok, selymes tapintású felületek értelemszerűen nem hiányozhattak a felhozatalból.

Kényelmesen elfér a család apraja-nagyja. Ez tényleg szabadidőautó

A vezetőállás jól pozícionálható, eleve az Opel Mokka X-ben magasan, vagy inkább magasabban ülünk, mint egy hagyományos értelemben vett személyautóban – mindez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy magasabb szintű (szó szerint) vezetéskomfortban vegyük ki részünket. Mindezt úgy, hogy a megtett utazás során teljes legyen a kényelem, megfelelően hosszú és széles ülőlap-felületekkel, háttámlákkal. Elrendezés tekintetében sincs semmi kivetnivaló, az Opel Mokka X elegendő láb- és térdteret biztosít elöl, függetlenül a testalkattól, 190-195 centiméterig egészen biztos, hogy nem kell kompromisszumokat kötnünk (ez vonatkozik a fejtérre is).

Jól átlátható elrendezést kaptak a központi műszeregységek, az Opel Mokka X esetében analóg rendszerrel operáló főelemek a kitűnő fogású kormánykerék mögé helyezve, valamint a kapacitív érintésérzékeny LCD középkonzol is közvetíti mindazt az információt, amelyre a vezetőnek és utasának szüksége lehet.

Hátul bőséges a helykínálat, a felületek itt keményebbek, mint elöl, ezzel együtt komfortérzetet adnak – két felnőtt utas gond nélkül utazhat itt, hosszabb távolságokon keresztül is. Lábtér akad bőven, ehhez hozzájárul nagyban a 2555 milliméteres lábtér, de maga a 4275 milliméteres hossz is arra enged következtetni, hogy az Opel Mokka X nem szűkölködik férőhely tekintetében – annak ellenére, hogy a kompakt szegmens oszlopos képviselője.

Pakolni sem kellemetlen az Opel Mokka X-be: bár az alaphangon 356 literes csomagtér nem túl meggyőző, legalábbis, ha a méretezést tekintjük számadatként, de gyakorlatban viszont élhető, jól hasznosítható az optimális elrendezésnek köszönhetően. Ha pedig nem lenne elegendő a rendelkezésre álló méret, semmi probléma, 1372 literig bővíthetünk a hátsó ülések előre döntésével.

Jó lesz benzinessel? Persze, hogy jó lesz

152 lóerőt produkál az Opel Mokka X 1.4 literes benzinese, mindezt 5600-as percenkénti fordulatszámon teszi.

Az ide tartozó nyomatékcsúcs jelen esetben 240 Newtonméter, mely érték már 2000 RPM-en rendelkezésre áll, ez kitűnő, hiszen alacsony fordulatszám-tartományokban is remekbeszabottan lehet autózni. Mindehhez a társított hatfokozatú automataváltó is megfelelő partner – hol vannak már azok az idők, amikor a tétova, gondolkozós automaták határozták meg egy-egy autó tényleges karakterisztikáját?

Ezzel együtt gyors gázreakciókra ne számítsunk például olyan esetekben, ha masszívan kielőznénk egy előttünk haladó autót 80-90 kilométer/órás sebességnél – ilyenkor ugyan viszonylag gyorsan visszakapcsolja a megfelelő fokozatot, de utána kell némi idő, amíg magára talál a hajtáslánc. Megszokható, de ezzel mindenképp számolnunk kell.

Azzal együtt, hogy első blikkre gondolhatnánk, az automataváltós-1.4 literes benzines kombó nem túlzottan pénztárcabarát üzemeltetést tekintve, el kell oszlatnunk a kételyeket: az Opel Mokka X 1.4 literes turbós benzinese meglepően kulturált fogyasztási mutatókat produkált. Országúton 4.9, míg autópályán 6.9 literes átlagot mértünk 100 kilométer távlatában, városban pedig 8.6 literig nőtt az étvágy, szintén 100 kilométerre átlagolva.

2016 Opel Mokka X 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 4×4 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1399 cm³

Maximális teljesítmény: 152 LE @ 5600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 240 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4275 mm

Szélesség: 1781 mm

Magasság: 1658 mm

Tengelytáv: 2555 mm

Első gumik mérete: 215/55 R18

Hátsó gumik mérete: 215/55 R18

Tömeg, üresen: 1370 kg

Megengedett össztömeg: 1915 kg

Csomagtartó mérete: 356 liter, 1372 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 53 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 193 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.7 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 8.6 l/100km

Országúti: 5.6 l/100km

Vegyes: 6.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 155 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

SUV modell a B-szegmensből: Hyundai Kona

A Hyundai bejelentette B-szegmens SUV modelljének nevét: itt a teljesen új megközelítésű Hyundai Kona.

A B-szegmens SUV a márka Európában forgalmazott SUV családjának negyedik tagja lesz a Grand Santa Fe, a Santa Fe és a Tucson után.

Egy olyan haladó irányzatot képvisel, amely a modern vásárlók életstílusát tükrözi.

A teljesen új Hyundai Kona fontos mérföldkő a márka számára, mellyel 2021-ig az első helyre akar kerülni Európában az ázsiai gépkocsigyártók között, 30 új modell és modellvariáns bevezetésével. Az első generációs Santa Fe 2001-es bevezetése óta eladott 1,4 millió SUV megbízhatóságára építve, a vadonatúj Hyundai Kona a szegmens méltó új szereplője.

A Kona név folytatja a gyártó SUV elnevezési stratégiáját földrajzi elnevezések alkalmazásával. A Hawaii-szigetek energikussága és egyedülálló életmódja jól illik a vadonatúj Hyundai Kona dinamikus karakteréhez.

A valódi SUV modern formaterve és prémium jellemzői erősítik a márka vonzerejét, felkeltve a leendő ügyfelek figyelmét – áll a márka hazai képviseletének sajtóközleményében.

Íme, az új Opel Insignia Country Tourer

Épp hogy csak megünnepelte genfi világbemutatóját az Opel két csúcsmodellje, az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer – máris trióvá bővül.

Akárcsak az elődgenerációból, megint lesz összkerékhajtású változata a márka zászlóshajójának: jön az új Opel Insignia Country Tourer! Már júniustól megrendelhető lesz, majd a Frankfurti Autószalonon (szeptember 14-24.) debütál, hogy onnan egyből beguruljon a kereskedők szalonjába. Univerzális tehetségként ideális autó a téli sportok és a vidéki élet kedvelőinek, illetve mindenkinek, aki becsüli a nagyon egyéni fellépést.

Az új Opel Insignia Country Tourerben megvannak testvérei, a Grand Sport és a Sports Tourer előnyös jellemzői, hiszen teljesen új felépítésének köszönhetően nagyon tágas, ugyanakkor jelentősen könnyebb lett az elődjénél. Zászlóshajóhoz illően az innovatív technika egész arzenálját kínálja. Mindezeken túlmenően van egy egészen sajátos, a vidékies életstílust idéző bája: a körkörös fekete burkolatok, valamint az első és hátsó ezüstszínű haspáncél vagány terepes küllemet adnak neki. Aki pedig még ennél is individuálisabb fellépést szeretne, választhatja Insignia Country Tourerét teljesen egyénileg megkomponált színben is, amire az Opel Exclusive program nyújt lehetőséget.

Kalandozásra alkalmas hajtó- és futómű

Bőséges teljesítményt az új Opel Insignia Country Tourer széles hajtómű-választéka ígér, többek között a vadonatúj csúcs-dízelmotor jóvoltából. Nem hiányzik a programból a nyolcfokozatú automata és természetesen az iránymutató összkerékhajtás sem. Ha egy vidéki barangolás közben alkalmilag elhagynánk az aszfaltot, jól jön a 20 milliméterrel megemelt hasmagasság, akárcsak az innovatív Torque Vectoring összkerékhajtás és az új ötlengőkaros hátsó futómű – kategóriájának legkifinomultabb rendszere. Eltérően a hagyományos, szimmetrikus hátsó differenciálműtől, amely egyformán juttatja a hajtónyomatékot a kerekekre, az Opel Insignia Country Tourer két elektromosan működtetett lamellás tengelykapcsolója kerekenként külön, pontosan a megfelelő mértékben hajt – bármilyen útviszonyok között, esőben, havon, jégen is. Szűk ívű, gyorsan vett kanyarban azáltal csökkenti az alulkormányzottsági hajlamot, hogy a gázadásnak és a kormányelfordításnak megfelelően nagyobb nyomatékot juttat a külső íven futó hátsó kerékre. Ez a másodperc töredéke alatt történik meg, anélkül, hogy bármit is kellene tennie a vezetőnek. Hatására stabilizálódik az Insignia, precízebben fordul rá a kanyarra és közvetlenebbül reagál a sofőr utasításaira. Az eredmény semlegesen stabil viselkedés és példás járműkontroll, azaz minden helyzetben könnyebb uralni az autót.

A mindenkori helyzethez optimálisan illő menettulajdonságok alapja a továbbfejlesztett FlexRide-futómű, amely önállóan, vagy a vezető által választható Standard, Sport és Tour módnak megfelelően adaptálja a lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt, illetve (automatikus váltómű esetén) a kapcsolási pontokat. Az aktív futómű lelkeként az új, központi, „Drive Mode Control“ szoftver folyamatosan kiértékeli a szenzorjeleket és a beállításokat, illetve felismeri az egyéni vezetési stílust.

„Aki individuális stílussal és terepes kvalitásokkal kombinálná az új Insignia csúcsszintű csatlakoztatási lehetőségeit és asszisztensrendszereit, valamint bőséges férőhelyét, a Country Tourerben találja meg a pontosan neki valót. Ez a kalandkereső küllemű kombi eszményi választás sportembereknek és azoknak az Insignia-rajongóknak, akik kedvelik a világjárós fellépést“, mondta az Opel értékesítési vezetője, Peter Küspert.

Kívül kemény, belül tágas a túrázók Insigniája

Már az új Insignia Sports Tourer is extrém jó formát mutat: sportosan elegáns stílusával és határozott vonalaival magasabb fokra emeli az Opel dizájnfilozófiáját. Temperamentumos, agilis megjelenéséhez nem kis mértékben járul hozzá a teljesen új, súlytakarékos járműfelépítés. Mindezeken túl azonban további értékeket is kínál az új Country Tourer, kissé nyers, egyéni stílusával az Insignia-sorozat csúcsváltozata. Fellépése robusztus, terepes megjelenése egyöntetűen hat. Formatervezői és konstruktőrei egyaránt következetesen dolgozták ki az Insignia harmadik variánsát.

Az új Insignia Country Tourer arcára pillantva még határozottabb vonásokat látunk, mint testvérén, a Sports Toureren. Prominens, nagy hűtőmaszkja és keskeny fényszórói még a valóságosnál is szélesebbnek mutatják. Ezüstösen fénylő haspáncélja „leföldeli” az autót, érzékelteti stabilitását. A robusztus kiállást a teljes alsó részen és a kerékíveken végigfutó fekete védőburkolat erősíti. A front kalandkereső jellegére a far rímel: innen nézve az ezüstszínű alsó védőlemez és a kettős kipufogóvég mutatja szélesebbnek és alacsonyabbnak a kocsit.

„Új Insignia Country Tourerünk nagyon jól kigyúrt fickó – miközben az Opelre jellemző szoborszerű kidolgozás és németes precízió teszi elegánssá“ – mutatja be alkotását a márka dizájnfőnöke, Mark Adams. „Erőt sugárzó jelenléte egy igazi vezéregyéniségé. Kifejezetten atletikus arányait erőteljes offroad-részletek juttatják érvényre.“

Aki pedig egy igazán egyedülálló Insigniát vezetne, szinte korlátlan választási lehetősséggel találja szemben magát, ugyanis az Insignia Country Tourer már az Opel Exclusive individualizálási programmal áll rajthoz: a szokásosan kínált fényezéseken kívül további 15 szín áll rendelkezésre, de még ez sem minden – az Opel Exclusive szakemberei fénykép alapján kikevernek bármilyen elképzelhető árnyalatot! További lehetőség a személyes vágyak teljesítésére a többféle exkluzív könnyűfém-felni és a bőrkárpitozási opció.

A mindennapok hű társának karakteréhez illően az új Insignia Country Tourer azonban mindenekelőtt hallatlanul praktikus. Ha például van Keyless Open kulcsnélküli zárrendszer az autóban, akkor láblengetésre nyílik fel a csomagtartó ajtaja, hogy a lehető legegyszerűbb legyen a rakodás. A talajra vetített piktogram mutatja, hol kell lendíteni a lábat. Az ajtó ezután magától nyílik fel, illetve csukódik le, anélkül, hogy hozzá kellene nyúlni az autóhoz. A poggyásztér megnöveléséhez csak meg kell nyomni egy gombot a csomagtartóban, hogy előredőljön a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla: így már 1665 liternyi térfogat áll rendelkezésre – 130-cal több az elődénél. A szériaszerű, krómozott tetőcsomagtartó-alapsín pedig nemcsak szemre hangsúlyozza a világjáró jelleget, hanem ki is bővíti az új Insignia Country Tourer használati spektrumát, hiszen akár száz kilogrammot lehet rápakolni.

A 92 milliméterrel megnövelt tengelytávnak köszönhetően nemcsak elöl, hanem a második üléssorban is jóval nagyobb a Country Tourer utasainak férőhelye. A jó közérzethez hozzájárul a letisztult rajzú műszerfal mellett az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V.) minősítésével ellátott ergonomikus prémium első ülés, valamint a szintén fűthető két hátsó-külső ülés is. Hideg téli reggeleken hamar jégmentessé válik a fűthető szélvédő, a vezető kezét pedig fűthető kormánykerék melengeti.

Csúcstechnika a biztonság, a komfort és a csatlakozás szolgálatában

Modern technika és asszisztensrendszerek fokozzák az Insignia Country Tourer biztonságát és komfortját, mindenekelőtt a díjazott, adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítás második generációja, amelyben már 32 LED-szegmens látja el a 400 méterre elhatoló távfény különböző funkcióit és az aktív kanyarvilágítást. Újdonság még a vetített kijelzés, a 360 fokos körkamera, az ACC (Adaptive Cruise Control) adaptív és önműködően vészfékező sebességszabályozó, a kormányzást automatikusan korrigáló aktív sávtartó asszisztens és a tolatóasszisztens.

Kiváló szórakoztatásról és csatlakozásról az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis, új generációjú IntelliLink gondoskodik. Nemcsak integrálja az okostelefont az autóba, hanem kábel nélkül fel is tölti. Nem hiányzik a fedélzetről az Opel OnStar személyes szolgáltatási asszisztens sem, amely például balesetkor vagy az autó ellopásakor segít, de legújabban szállodai szobát foglal[1], vagy parkolóhelyet is keres – mindkét esetben egy képzett diszpécser lép kapcsolatba az Insignia vezetőjével.

Techno Classica 2017: BMW Group Classic történelmi innovációk

A BMW a világ legnagyobb klasszikusjármű-expójának idei felvonására az 1936 és 1995 között eltelt csaknem hat évtized legmeghatározóbb járműtechnológiai innovációival készül.

A kiállítás esszenciáját 2017-ben a BMW 7-es sorozat negyvenéves története, valamint a tizenkét hengeres benzinmotor kifejlesztésének és a BMW Z1 roadster nemzetközi premierjének harmincadik évfordulója adja.

2017. április 5-9. között a Techno Classica kiállítás látogatóit a történelmi autók és a legendás motorkerékpárok világának páratlan sokszínűsége várja az esseni vásárcsarnok épületegyüttesében. A világ legnagyobb klasszikusjármű-expójának idei felvonására a BMW Group Classic vadonatúj perspektívákkal készül, a vállalatcsoport százéves fennállásának jubileumi mérföldkövei ugyanis nem csupán egy új csarnokban, de egytől egyig korhű homlokzat mögött gurulnak majd reflektorfénybe. A bajor gyártó 2017-ben „Az innováció bennünk él” mottó alatt („Our DNA: Innovation”) tizenkét történelmi járművel meséli el 1936 és 1995 közötti történetét és mutatja be az elmúlt évtizedek meghatározó járműtechnológiai újításait. A BMW Group Classic a BMW 7-es sorozat negyvenéves történetébe és a tizenkét hengeres benzinmotor harminc évvel ezelőtti premierjéhez kalauzolja vissza a rajongókat.

Az esseni vásárcsarnok felújítási munkálatai miatt a bajor gyártó klasszikus járművekkel foglalkozó részlege idén a 14-es csarnokba költözik be, amelyet a látogatók a komplexum keleti bejáratának szomszédságában találnak. A csarnok külső oldalán óriásplakátok mutatják majd a BMW Group Classic müncheni központjának épületét és a vállalatcsoport négy prémiummárkájának ritka kincseit.

A luxus színvonalú vezetés élményének negyvenéves története

A 2017-es Techno Classica kiállításon a bajor gyártó a BMW 7-es sorozat megszületésének negyvenedik évfordulóját állítja a középpontba. A BMW palettáján 1977-ig az úgynevezett „Grand Series” modellcsalád jelentette a sportosság és a luxus színvonalú menetkomfort egységét, a mai napig használt típusjelzés pedig már akkor is a BMW portfóliójának abszolút csúcsát jelentette. A 7-es BMW ma már a hatodik modellgenerációjánál tart, a paletta trónján kínálva fel a vezetés színtiszta élményét, illetve az exkluzivitás és az innováció hamisítatlan kettősét.

A világ legnagyobb klasszikusjármű-expójának idei felvonására a BMW Group Classic a BMW 7-es sorozat hét történelmi mérföldkövét is kigurítja, így többek között a Karl Lagerfeld divattervező által újraálmodott második generációt, A holnap markában címet viselő 1997-es James Bond-film négykerekű főszereplőjét, a tizenhat hengeres benzinmotorral szerelt prototípust és a paletta aktuális csúcsát, a BMW M760Li xDrive modellt is.

Az első tizenkét hengeres benzinmotor harminc évvel ezelőtti világpremierje
A BMW történetének egyik legszenzációsabb innovációja, amely vadonatúj irányzatot indított el, minden kétséget kizáróan a BMW 7-es sorozat második modellgenerációjának motorterében kapott helyet: az 1987-ben bemutatott BMW 750i volt a háború utáni Németországban gyártott első olyan autómodell, amelynek orrába tizenkét hengeres benzinmotort szereltek. Az 5.0 liter hengerűrtartalomból kinyert 300 lóerő maximális teljesítmény már az első pillanatban rabul ejtette a rajongókat, miközben a letaglózó erővel bíró benzinmotor végtelenül sima járáskultúrája szerényen nyomatékosította a BMW luxus szegmensen belül elfoglalt vezető pozícióját.

A tizenkét hengeres benzinmotor mind a mai napig az erőforrások csúcsát jelenti, amely a tökéletes belső hatékonyság és az abszolút presztízs szimbóluma. Pontosan harminc évvel a forradalmi technológia piaci debütálása után, a tizenkét hengeres benzinmotor legmodernebb változata a vérpezsdítő sportosság, a tökéletes hétköznapi használhatóság és a fejedelmi menetkomfort hármas egységével ruházza fel az aktuális 7-es sorozat csúcsát. A BMW M760Li xDrive modell motorházteteje alá szerelt 6.6 literes, V12-es erőforrás 448 kW / 610 lóerő maximális teljesítményre képes, amely 3,7 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra a BMW 7-es sorozat BMW M Performance modelljét (100 kilométerre vetített 12,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 294 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett).

Harminc éve érkezett: a BMW Z1 roadster

Az 1987-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a bajor gyártó a tizenkét hengeres benzinmotorral szerelt BMW 750i mellett a vadonatúj BMW Z1 roadstert is leleplezte. A küszöbbe süllyedő ajtókkal, acél vázszerkezettel és műanyag karosszériaelemekkel felszerelt középmotoros kétüléses a BMW Technik GmbH kézjegyét viselte. A BMW technológiai innovációkért felelős kutatás-fejlesztési részlege eleinte kísérleti projektként mutatta be a BMW Z1 modellt, amellyel a legendás BMW 507 után keletkezett kategóriaűrt kívánták betölteni.

Az ikonikus roadstert már az autószalonon hatalmas lelkesedés fogadta, a gyár tesztpilótái pedig semmiféle kivetnivalót nem találtak a forradalmi dizájn-megoldások mögött megbúvó technológia sorozatgyártásában. A BMW 1988 és 1991 között mintegy nyolcezer darab vadonatúj BMW Z1 modellt adott át ügyfeleinek, egytől egyig a 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotorral, kiváló minőségű futóművel és tökéletes arányú tengelyterhelés-elosztással, amelyek együtt rendkívül agilis vezetési élménnyel ajándékozták meg tulajdonosaikat. A közel három évtizede legyártott példányok mindegyike ma már értékes gyűjtői darabnak számít.
Motorsport-jubileum: idén negyvenéves a BMW tehetséggondozó programja
2017-ben a BMW Group motorsport-részlege is történelmi mérföldkőhöz érkezett. A bajor gyártó 1977-ben, BMW Junior Team néven indította útjára tehetséggondozó programját, amelynek megünnepléseként a BMW Group Classic a 2017-es Techno Classica kiállításra egy olyan BMW 320 versenyautót is kigurít, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) „Group 5” szabályrendszere szerint alakítottak át.

A BMW Junior Team felállításával a BMW Motorsport GmbH úttörőként kezdte meg a fiatal tehetségek felkarolását, képzését és támogatását. A csapat első három tagja a svájci Marc Surer, a német Manfred Winkelhock és az egyesült államokbeli Eddie Cheever volt. Napjainkban a BMW tehetséggondozó programja már egészen kimagasló versenyzői karriereket indít el, hiszen Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Marco Wittmann és Martin Tomczyk is a bajor gyártó színeiben szerezte kezdeti rutinját.

Essenben ráadásul a MINI leglátványosabb motorsport-győzelme is jubileumát ünnepli, Rauno Aaltonen ugyanis kereken fél évszázaddal ezelőtt aratott fényes diadalt a Monte Carlo Ralin. 1967 januárjában a finn raliprofesszor bravúros hajrával száguldott át a monacói célvonalon a Mini Cooper S volánjánál, az 1964-es és az 1965-ös győzelmek megkoronázásaként így a brit kisautó örökre beírta magát a motorsport történelemkönyvébe és az autórajongók szívébe. Ez volt a harmadik alkalom, amikor a Mini legyőzte jóval erősebb motorral szerelt ellenfeleit.

Rajongók mesélnek autókról, restaurálásról és felejthetetlen történetekről

A 2017-ben ünnepelt megannyi évforduló mellett a BMW Group Classic a 2017-es Techno Classica kiállítás színpadán a BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad múltjának számos egyedi különlegességét is bemutatja. Az Essenbe látogató ikonikus járművek sokszínűsége azonban jórészt a BMW és a Mini rajongói klubjainak is köszönhető, amelyeknek tagjai kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy az expó vendégei egy lélegzetelállítóan változatos történelmi palettában gyönyörködhessenek.

Szenvedélyük, márkahűségük és szaktudásuk hiteles márkanagykövetekké emeli eme rajongói klubok képviselőit. A BMW és a Mini fanklubjainak tagjai példaként szolgálnak az értékes négykerekű kincsek megóvása iránti elköteleződésre, akik az összes érdeklődőt segítőkész szaktudással fogadják. A legrégebbi „motorosok” tele vannak izgalmas történetekkel a legendák felkutatásáról, restaurálásáról és vezetési élményéről, és ezekből a 2017-es Techno Classica kiállítás látogatói is ízelítőt kaphatnak a „Klubtörténetek” címszó alatt életre hívott kötetlen beszélgetéseken („Club Stories”). A márkanagykövetek szenvedélyes történeteit a klasszikus autókat övező különleges birtoklási- és vezetési élmény hangulata járja át.

A BMW Group Classic a 2017-es Concorso d’Eleganza Villa d’Este programsorozatát is bejelenti

A BMW Group Classic az esseni épületegyüttes 14-es csarnokába kilátogató vendégeknek a nemzetközi klasszikusautó-szcéna soron következő fénypontjába is idő előtti bepillantást enged. Idén a Concorso d’Eleganza Villa d’Este ismét az észak-olaszországi Comói-tó partján gyűjti egy csokorba a kiváltképp értékes klasszikus autókat és motorkerékpárokat, a 2017. május 26-28. között megrendezett legendás eseménynek pedig ezúttal is a Villa d’Este és a Villa Erba luxusszállodák festői környezete ad otthont.
Idén a klasszikus autók és a legendás motorkerékpárok történelmének kezdetét a „80 nap alatt a Föld körül – utazás a rekordok korán át” mottó köti össze a modern kor innovációival („Around the World in 80 Days – Voyage through an Era of Records”), a „Koncepcióautók és prototípusok” kategóriában ugyanis a jelen és a jövő járműtechnológiai vívmányai gurulnak majd egymás mellé („Concept Cars and Prototypes”). A történelmi autócsodák nyolc, míg a klasszikus kétkerekűek öt különböző kategóriában versenyeznek a szakmai zsűri és a közönség kegyeiért. Sőt mi több, az idei felvonásra a szervezők egy legendás motorkerékpárokat felvonultató, rendhagyó kiállítással is készülnek.

Varga Zsombor: erőteljes lendületben a Toyota és a Lexus Magyarországon

A világ leginnovatívabbnak és legkörnyezettudatosabbnak tartott autógyártója, a hibrid technológiájáról ismert Toyota három egymást követő hónapban ért el rekord eredményeket a 17.2 százalékkal bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon.

Így elképesztő negyedévet zárva 70 százalékkal növelte értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, aminek révén egy hellyel előrébb lépett a márkák rangsorában. A japán gyártó prémium márkája, a Lexus még ennél is drasztikusabb, 117.5 százalékos növekedést ért el a 2017-es év első negyedévében hazánkban.

A Toyota folytatva a tavalyi évben megkezdett szárnyalását 2017 első három hónapjában 2214 új autót értékesített Magyarországon, amellyel az előző év azonos időszakához képest 70%-al növelte értékesítéseit, így 2.4 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel, 7.7 százalékos részesedéssel zárta az első negyedévet a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. A japán gyártó ezzel eggyel előrébb lépett a márkák hazai rangsorában, így már az ötödik helyen áll, éppen hogy lemaradva a negyedik helyről. Ennél is látványosabb növekedést ért el hazánkban a világ vezető hibrid gyártójának prémium márkája, a Lexus, amely az idei év első negyedévében 137 új autó értékesítésével 117.5 százalékkal növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedését 0.2 százalékponttal 0.5 százalékra javítva. A Toyota és a Lexus márkák közös piaci részesedése így az első negyedévben 8.2 százalékon zárt.

Január és március között egyébiránt a Toyota hazai értékesítéseinek 78,4%-át tették ki a személyautók. Az első negyedévben a legnépszerűbb Toyota modellnek Magyarországon a pickup szegmens értékesítéseit domináló Hilux bizonyult, ami a 410 darabbal a márka hazai eladásainak 18,5%-át tette ki. Ezt követte a Yaris (18,1%), a RAV4 (14,7%), a Corolla (11,6%), az Auris (10,9%) és a vadonatúj, kategóriateremtő C-HR (9,4%).
A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (az első negyedéves értékesítések 50,4%-a) és RX (34,3%) SUV modellek vitték a prímet.

„Az idei év első negyedévében a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon a TOP10-ben végző márkák közül egy sem tudta megközelíteni a Toyota által elért növekedés mértékét, sőt, míg márkánk a piaci bővülés üteménél négyszer gyorsabban tudta növelni eladásait, addig hatan lassabban növekedtek mint a piac, azaz piaci részesedést veszítettek. Prémium márkánk, az előző év azonos időszakához képest eladásait több, mint megduplázó Lexus még ennél is inspirálóbb eredményt ért el, hiszen eladásaink hétszer gyorsabban növekedtek az általános piaci bővülésnél” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A piaci bővülést nagyságrendekkel meghaladó ütemű növekedés természetesen több tényezőre vezethető vissza, ezek közül az egyik legfontosabb ugyanakkor a környezetbarát, rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid meghajtás folyamatos térnyerése: az utóbbi három évben megnégyszereződtek a hazai hibrid eladások, az idei évben pedig még látványosabb növekedés várható, ebből pedig a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló gyártójaként nagyban profitálunk” – magyarázza a szakember.

„A magánügyfelek mellett a hibrid meghajtás immáron a Magyarországon még mindig meghatározó flottapiacot is lassan, de biztosan forradalmasítja: a meggyőzően alacsony üzemben tartási költségek mellett egyre nagyobb hangsúly helyeződik a társadalmi felelősségvállalásra is, és mind több vállalat igyekszik környezetbarát flottát fenntartani, nem beszélve az autók maradványértékéről, ami a dízelbotrányként ismert jelenséggel, és a dízel modellek számos európai nagyvárosból várható kitiltásával párhuzamosan szintén erősen a hibrid technológia felé billenti a mérleget” – fejti ki Varga Zsombor.

„Mindez pedig a technológia kifejlesztőjeként és a legújabb fejlesztések éllovasaként olyan versenyelőnyt jelent számunkra, ami piaci pozícióink további javulását eredményezheti. A Toyota célul tűzte ki, hogy 2020-ig teljes értékesítésünk 50%-át tegyék ki a hibrid modellek, ám hazánkban legfontosabb modelljeink esetén ezt már most megközelítettük, vagy épp meg is haladtuk. Az idei év első negyedévében magyarországi Lexus értékesítéseink 98%-a hibrid volt, ám legfontosabb Toyota modelljeinknél is kimagasló a hibrid arány: a flotta és magánpiacon is egyaránt népszerű Auris esetén 46%, a RAV4 esetében 72%, a vadonatúj C-HR esetében pedig 70% volt az eladásokból a hibrid értékesítések részesedése” – avat be a kommunikációs vezető.

[TESZT] Ford S-Max Vignale 2.0 TDCi – a márka igazi büszkesége

Korábban már bemutattuk olvasóinknak a Ford S-Max Vignale 2 literes dízellel szerelt verzióját hasábjainkon. Most egy másik megközelítés jöjjön, más észrevételekkel, más formaiságban.

A Ford büszkesége és ez nem véletlen. Gyönyörű megjelenés, morcos és hatalmas hűtőmaszk, amely kifejezetten jól áll neki. Egy full felszerelt kocsiról van szó és a vállalat nem fukarkodik az összes cuccot belepakolni, már csak azért sem, mert ez egy prémium kategória. Kívül is nagy, belül is nagy, de a belső az, amiért ez kifejezetten prémium autó, prémium ügyfeleknek.

És nézzük meg mit is rejt a belbecs.

Először is említsük meg az autó szívét. Az 1997 köbcentiméter úgy repíti a kocsit mintha egy üres léghajó volna. Pedig nem az, hiszen tele van mindenféle biztonsági rendszerrel, légzsákkal, vezetés támogatóval.

Ha egy gyalogos akár 20 méterre átmegy előttünk a zebrán és ehhez mérten túl gyors a sebességünk, akkor egy pillanatra sípoló hang és pirosan felvillanó lámpa jelez nekünk, hogy vigyázz, ütközésveszély.

Elöl is és hátul is parkradar segíti a beállást, közlekedést. Ami még szokatlan (de jó dolog), hogy a mellettünk akár jobbról, akár balról elhaladó járműveket a külső visszapillantókba épített narancssárga fény folyamatosan jelzi: „Most ne váltsunk sávot” (mert ütközésveszély). A nagy tükrök miatt nincs is igazán holttér, de így duplán biztosak lehetünk, hogy nem megyünk bele másba.

Minden ülésben hűtés-fűtés található, az apró lyukacskákon 3 fokozatban lehet mind a meleget, mind a hideget alsó fertájunkra küldeni. Középen 3 teljes értékű ülés, mögötte még kettő. Ebből következően ez egy 7 személyes autó ahol a hátsó 5 ülést elektromosan lehet fel és lefele is mozgatni a csomagtartó bal oldalánál található beltéri gombokkal.

Azaz ha valaki például bútorokat pakol és menet közben rájön, hogy valami nem fér a csomagtartóba, akkor a bal kezével addig döntögetheti az üléseket, hogy végül csak a két első ülés marad.

Ami a legjobb benne, hogy mindkét első ülés masszírozó funkcióval ellátott és 5 ponton masszíroz menet közben, ezzel megkönnyítve egy Budapest-London út laza leküzdését. Ebbe a kocsiba akkor is szívesen beül az ember, ha az 50 méterre levő boltba akar épp eljutni!

De nyilván nem boltba járó autónak tervezték, hanem inkább családos emberek részére. A Sony hangrendszer is igazán jól áll neki, csak halláskárosodást ne kapjunk! Kívülről talán nem is tűnik annyira nagy kocsinak, mint belülről. Talán a hölgyek is örülnek ennek mind pakoláskor mind parkoláskor! Fogyasztása súly nélkül egy fővel – de csípős, 0 fok körüli reggeli hőmérsékletet is beszámítva – hozza a gyári adatokat.

Ezt a kocsit Amerikának tervezték, de Európában is bőven megállja a helyét. Gyönyörű, jól eltalált formavonal, felszerelésben, konkurensben nem sok ellenfele akad. A felnik nagyon jól állnak a kocsinak, a Vignale felirat pedig a legfőképpen. Érdemes volt kipróbálni.

2016 Ford S-Max 2.0 TDCI AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 210 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú PowerShift duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4768 mm

Szélesség: 1884 mm

Magasság: 1658 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/50 R19

Hátsó gumik mérete: 235/50 R19

Tömeg, üresen: 1780 kg

Megengedett össztömeg: 2725 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 2200 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 204 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 s (gyári), 9.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 5.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 144 g/km

Még több információ a Ford magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Braun Series 310s: elektromos borotva, mely az autóban is hűséges társunk lehet

Nem kell megijedni: nem arra akarjuk sarkallni olvasóinkat, hogy vezetés közben végezzenek borotválkozással összefüggésbe hozható műveleteket. Viszont arra mindenképp felhívnánk a figyelmet, hogy a Braun Series 310s nélkülözhetetlen kelléke lehet egy hosszabb-rövidebb, akár autóval megtett utazásnak.

Korábban a Napimagazin.hu hasábjain már kiveséztük e nagyszerű elektromos borotvát, most itt is kivonatoljuk a lényeget. Nézzük, csapjunk is bele.

Prioritás a mobilitás (még rímel is), a praktikum, valamint a kompakt méret rohanó hétköznapjainkban, ráadásul lassan már nincs olyan eszközünk, amely ne rendelkezne okosfunkciókkal, s ne kellene tölteni az akkumulátorát hálózatról. Nos, a Braun Series 3 310s is hasonló: rendkívül praktikus és jó méretezésű, akár zsebben is magunkkal vihetjük nap, mint nap, akkumulátorának köszönhetően pedig akár 20 percen át is borotválkozhatunk segítségével hálózati töltés nélkül.

A 20 perc egyébként a gyárilag megállapított adat, mi erre gyorsan rá is cáfolunk: nekünk 26 percet sikerült teljesítenünk vele, persze előtte szigorúan betartottuk az első töltésre vonatkozó utasításokat használatba vétel előtt.

Először is nézzük a Braun Series 3 310s kialakítását: viszonylag kicsi, tenyérbe simuló méretezésének köszönhetően rendkívül jó a termék fogása, gumis középső hatásával kiegészítve teljesen csúszásmentes, így nedves-vizes környezetben is jól használható.

A borotvafej 3 nyomásérzékeny borotvaelemből áll, ezek perfektül igazodnak az arc felépítéséhez, annak körvonalaihoz. A Triple Action vágórendszernek köszönhetően teljes hatékonyságot garantál a Braun Series 3 310s, a középső vágópanel (trimmelő) felel az arcszőrzet eltávolításáért, míg a két szélre helyezett és egymással szimmetriát alkotó SensoFoil sziták pedig jól alkalmazkodnak az arcformához és a bőrhöz. Ez adja egyébként a Braun Series 3 310s komfortérzetét leginkább, és emiatt tűnik a borotválkozás rendkívül puhának, selymesnek és kompromisszumoktól mentesnek.

Kimondottan imponáló lehet a Braun Series 3 310s esetében az, hogy többféleképp működhet segítségével a borotválkozás. Ha épp úgy tartja kedvünk, szárazon is használhatjuk (sokan így használják a villanyborotvákat), de akár zuhany alatt is nekifoghatunk a folyamatnak, mivel a Braun Series 3 310s teljes mértékben vízálló – erről van IPX7 tanúsítványa is, konkrétan 5 méteres mélységig.

Ugyanakkor a borotvahabot, vagy borotvazselét sem kell nélkülöznünk – ha esetleg hagyományos, pengés borotválkozásról térnénk át – ugyanis a Braun Series 3 310s jól megbirkózik e téren is a feladattal.

Mi sem bizonyítja jobban, hogy a Braun Series 3 310s igazán utazásbarát eszköz, mint az automatikus alkalmazkodás az épp aktuális feszültséghez: legyünk bárhol a világban, nem gond, ha 240, vagy 110 V feszültség áll rendelkezésre. Ugyanis mindenféle külső eszköz bevonása nélkül a Braun Series 3 310s automatikusan felismeri a hálózatot, és máris borotválkozhatunk bárhol.

Teljesen 1 óra alatt tölthető fel a Braun Series 3 310s Ni-MH akkumulátora, ez a fentebb említett átlag 20 percre elegendő. Viszont egy átlagos, gyors borotválkozáshoz megfelel 5 percnyi gyorstöltés is – itt segítségünkre lesz pluszban az eszközre integrált LED kijelző is, amely tájékoztat az alacsony töltöttségről, illetve az akkumulátor pillanatnyi állapotáról is.

Még több fotó: Napimagazin.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Új önvezető technológia a Lexus fejlesztésében: itt a sávtakarító asszisztens

Az autók közti V2V kommunikáció és önvezető autók technológiája egyre gyorsabban mutat fejlődést – tudjuk, hogy a Lexus az elsők közt helyezkedik el e téren. A japán luxusautó-gyártó ma bejelentette, hogy mostantól minden modelljéhez elérhető egy új fejlesztésű technológia, a Sávtakarító.

Ez a fejlett rendszer azzal javítja a forgalom áramlását, hogy az autópálya belső sávjában lassan haladó járműveket kitereli a külső sávba, amivel biztonságosabbá és élvezetesebbé teszi az autózást a többiek számára. A 802.11p V2V vezeték nélküli adatátviteli protokoll szerint működő, radarral és sávfigyelő technológiával kiegészített rendszer lehetővé teszi, hogy a Lexusok vezetői biztonságosan a külső sávba terelhessék a lassabb járműveket, hogy felszabaduljon előttük az út.

Az először a Lexus LC és a vadonatúj LS modellekben megjelenő, de hamarosan az összes Lexus modellhez elérhető Sávtakarító rendszer egy forradalmian új innováció, amit minden autós értékelni fog. A félautomata sávfelszabadító technológia révén egy lépéssel közelebb került az a nap, amikor a járművek már nemcsak reagálnak a közlekedési helyzetekre, hanem alakítják is azokat, biztonságosabbá téve az autópályákat, takarékosabbá téve a járműveket, és jobb téve a többi autóst. A vadonatúj, forradalmi Sávtakarító funkció a műszerfalon elhelyezett gomb megnyomásával aktiválódik. A Lexus radar- és kamerarendszerei felmérik, hogy biztonságos-e az útszakasz, miközben a V2V technológia kommunikálni kezd a rossz sávban haladó autós járművével. Ha a kapcsolat létrejött, a Sávtakarító körültekintő, de azonnali sávváltásra ösztönzi a másik járművet. Mihelyt felszabadul a lassú sofőr melletti külső sáv, az autója jobb oldali irányjelzője működésbe lép, és a jármű a Sávtakarító irányításával átsorol a másik sávba, utat adva a gyorsabban közlekedőknek.

„A Sávtakarítót a Lexus legjobb mérnökei fejlesztették ki, megértve forgalom akadálytalan áramlásának fontosságát” – fogalmaz Brian Bolain, a Lexus termék- és ügyfélmarketing részlegének ügyvezetője, majd hozzáteszi: „Ha fékezés nélkül, egyenletes sebességgel autózhatunk, akkor csökken az üzemanyag-fogyasztás és a vezetőt érő stressz. Mi így próbáljuk mindenki számára biztosítani a lehető legkellemesebb vezetési élményt.”

A Lexus Sávtakarító 2017. április elsejétől minden modell extralistáján megjelenik. Az új berendezés tévéreklámja szombaton már látható lesz a CBS csatorna NCAA Men’s Final Four Game 2 című adásában, valamint a Comedy Centralon és az NBC Saturday Night Live különkiadásában.

Szívünk joga, hogy eldöntsük: komoly-e, vagy kevésbé komoly az információ cikkünkben. Holnap már április 2-a van, mint tudjuk.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK