Főoldal Blog Oldal: 339

Toyota Mirai: bubisat, vagy menteset?

Limitált szériás változatot fejlesztett és mutat be a Toyota az immáron Európa több országában forgalmazott, vizet kipufogó hidrogén üzemanyagcellás sorozatgyártott autójából, a Miraiból. A korlátozott darabszámban elérhető modell tulajdonosai egy gombnyomással eldönthetik, bubis vagy mentes legyen az autó működése során kibocsátott víz.

A Toyota Mirai valódi fordulópontot jelent az autók történetében, hiszen egy olyan új korszak hírnöke, amikor a járművek maguk fejlesztik hidrogénből a hajtásukhoz szükséges elektromos áramot. A Mirai (amelynek neve japánul azt jelenti: „jövő”) arra született, hogy az emberiség végre csökkenthesse függését az olajtól, és mérsékelje környezeti terhelését. A 2016-os World Green Car címet is elnyert Toyota Mirai egy nulla károsanyag-kibocsátású autó – méghozzá napjaink hagyományos hajtású járműveinek minden előnyével.

Két beépített tartályában mintegy 5 kilogrammnyi sűrített hidrogénnel a Mirai hatótávolsága körülbelül 550 kilométer. A tank újratöltése mindössze 3-5 percig tart, és az autó egyetlen emissziója a vízpára. A hidrogén ugyanolyan biztonságos, mint az autók bármely más üzemanyaga, ám a fosszilis anyagoktól eltérően nem súlyosbítja a globális felmelegedést.

A hidrogén a világegyetem egyik leggyakoribb eleme, ami szinte bármiből – akár még szennyvíziszapból is – előállítható, és a szél- és napenergiához hasonlóan rengeteg területen használható tiszta energiaforrásként.

A Mirai kifejezetten élvezetesen vezethető autó, hiszen teljesítménye és komfortja ugyanolyan, mint egy hagyományos hajtású járműé. Több mint 110 kW teljesítményű elektromotorját az üzemanyagcellában termelt áram hajtja. A Miraiban ugyanaz a hybrid technológia működik, amit a Toyota a Hybrid Synergy Drive rendszerhez fejlesztett ki, csak ebben az autóban az üzemanyagcella helyettesíti a benzinmotort.

A Toyota mérnökei most egy olyan egyedi, limitált szériás változatot fejlesztettek az autóból, ahol a sofőr egyetlen gombnyomással eldöntheti, hogy az emisszióként távozó víz buborékos, vagy mentes legyen, ami számos esetben rendkívül hasznosnak bizonyulhat.

„Az ötlet onnan jött, hogy mérnökeink korábban a Mirai tiszta üzemének demonstrálása céljából több alkalommal maguk is fogyasztottak az autó által kibocsátott vízből egy-egy prezentáció során. Egyik főmérnökünk ugyanakkor kizárólag a szénsavas ásványvizet kedveli, és felvetődött, hogy jó eséllyel ezzel nincs egyedül. A gondolatot szerencsére tett követte, és megszületett a szénsavas vagy mentes vizet kipufogó Toyota Mirai” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A Toyota Mirai limitált szériás, egyedi módon szénvasas és mentes víz kibocsátására egyaránt alkalmas változatának forgalmazása az érintett piacokon április 1-én kezdődik” – avat be a szakember.

Hozzátesszük: ne feledkezzünk meg arról, hogy ma április 1-e van (ez Varga Zsombor fenti hozzászólásából is kiderült), tehát az írás tartalmát e tekintetben kéretik komolyan, vagy komolytalanul venni.

Előrendelhető az új, ötödik generációs Nissan Micra, megvannak a specifikációk és az árak is

A Nissan pár nappal ezelőtt bejelentette a dinamizmus, stílus és technológia új szintjét képviselő ötödik generációs Micra árait és felszereltségeit. A modell 2017. márciusától előrendelhető 3 195 000 forintos áron.

A Nissan Micra ötödik generációjával a Nissan az alapoktól kezdve gondolta újra, milyen autó a Micra – a végeredmény pedig legalább olyan szembetűnő, mint amilyen forradalmi.

A vadonatúj Micra újdonságai közé tartozik a BOSE® Personal audiorendszer (6 hangszóróval, amelyből 2 a vezető fejtámlában található Ultra-Nearfield™ változat – a széles körben elismert BOSE PERSONAL hangrendszer a világon elsőként a Vadonatúj Nissan Micrában érhető el), valamint a minden eddiginél kiterjedtebb személyre szabhatóság.

Az autó markáns megjelenését tízféle kifinomult és életteli külső szín teszi egyedivé. Az egyéb külső és belső egyedi kiegészítőkkel összesen 125 különböző variáció alakítható ki, így az új Micrát mindenki könnyen a saját stílusára formálhatja. A külső megjelenést illetően az alapfelszereltség részeit képezi:
LED nappali menetfény
Fekete, elektromosan állítható külső tükrök
Fekete első kilincsek
Hátsó tetőspoiler

A Nissan Micra a biztonságra is nagy hangsúlyt fektet, az alapfelszereltség magába foglalja:
6 légzsák (vezető- és utasoldali, oldal- és függönylégzsákok)
Automata vészfékezési rendszer
Keréknyomás ellenőrző rendszer
Visszagurulás-gátló rendszer
Immobilizer
Automata elakadásjelző (vészfékezés esetén)

Ezen kívül természetesen a kényelem is fontos szerepet játszik, itt az alapfelszereltség részei a teljesség igénye nélkül:
Magasságában és mélységében állítható kormányoszlop
Fedélzeti számítógép
Manuálisan állítható magasságú vezetőülés
Osztottan dönthető hátsó üléstámla (60/40)
1,5 literes palackokat befogadó ajtózsebek, elöl-hátul

Az ötödik generációs Micra merész formatervének, újszerű, intuitív technológiai megoldásainak és magabiztos, könnyed vezethetőségének egyedi kombinációjával forradalmi változásokat hozhat a B-szegmenssel kapcsolatos vásárlói igényekben. Lélegzetelállító formáival és izgalmas színeivel mindig kitűnik a tömegből, miközben tágas belterével és modern megoldásaival azoknak is vonzó lesz, akik többet várnak a B-szegmens csapotthátúitól, és azoknak is, akik kifejezetten valami kisebbet keresnek.

Április közepétől a vadonatúj Micra már a márkakereskedésekben is elérhető lesz.

Új, 2017-es fényezés a Ford Hoonigan Racing versenyautójának Death Spray Custom tervezésével

Barcelonában ezen a hétvégén veszi kezdetét a World RX versenyszezonja, s ebből az alkalomból a Hoonigan Racing is bemutatta Ken Block és Andreas Bakkerud Ford Performance Focus RS RX rallycross autóinak vadonatúj fényezését, amit a sokoldalúságáról ismert brit művész, David Gwyther – más néven Death Spray Custom – tervezett. Block és Bakkerud gépeinek új dizájnjából csak úgy árad az intenzív energia, s az összhatást 3D hatású mintázat teszi teljessé.

A fényezés kidolgozása mellett Death Spray Custom mindkét pilóta számára új névtáblát és rajtszámot is rajzolt, és az autón elhelyezett vadonatúj Hoonigan-embléma mellett Hoonigan közkedvelt mondásait (‘Gyilkold szét az abroncsokat!’, ‘Ne kíméld!’) is felfestette.

“A Hoonigan Racing és a Hoonigan Industries minden évben megpróbál a motorsport legmenőbb versenyautó-fényezéseivel előrukkolni” – mondta el Block, majd hozzátette: “Eddig mindig sikerült egyre jobb dolgokkal előállnunk, és a legjobb művészek segítettek nekünk, hogy autóink különleges látványt nyújtsanak a versenypályán.”

“Már jó ideje nagy rajongója vagyok David (azaz Death Spray Custom) munkásságának, úgyhogy nagyon lelkes vagyok, hogy idén közösen dolgozhattuk ki az új fényezést. Remek érzés, hogy immár ő is részese lett versenycsapatunk történetének” – tette hozzá Block.

“A fiatalságomat arra fecséreltem, hogy egy régi Ford Escort hátsó ülésén a haverjaimmal összezsúfolódva minden rallyversenyre elmentünk Nagy-Britanniában” – mesélte Death Spray Custom. “2017-ben viszont okosabb dolognak tűnt, ha az időmet inkább Ken Block és a Hoonigan csapat társaságában pazarolom el.”

Aki szeretné új fényezéseket – és persze Blockot és Bakkerudot – akció közben látni, az ne maradjon le a 2017-es Word RX bajnokság első futamáról, amit április 2-án rendeznek Barcelonában. Az eseményt az amerikai rajongók a Ford Performance Facebook-oldalán (www.facebook.com/FordPerformance/) is követhetik, a világ többi részén élő nézők pedig a www.fiaworldrallycross.com/live honlapra léphetnek be.

Ken Block rally-pályafutása 2005-ben kezdődött. Rátermettsége és versenyzői tudása hamar nyilvánvalóvá vált, és az Amerika Rally versenysorozatban megkapta az Év Kezdője címet. Block azóta is versenyez ebben a sorozatban; időközben számos dobogós helyezést ért el, többek közt az X Games-ben is öt érmet szerzett – itt a legutóbbi eredménye a Global X Games Barcelona RallyCross 2013-as versenysorozatban elért második helyezése volt.

A versenyautóban nyújtott teljesítménye mellett Block vezető szerepet vállalt abban is, hogy az Egyesült Államokban is mind ismertebb legyen a sportág. Arculatépítő és marketing-tehetsége, valamint autóvezetői tudása révén Block világszerte ismertté vált, amit nagyban elősegítettek a Gymkhana-sorozat gyorsan elhíresült vírusvideói is. Az eddig elkészült hat Gymkhana-videót (valamit az ezekhez tartozó produkciókat) eddig több mint 250 millióan töltötték le, így Block neve az egész világon ismertté vált.

A franchise hét különféle díjat is elnyert: az Ad Age például a legjobb 10 vírusvideó közé sorolta, emellett pedig megkapta a One Show Interactive Gold Pencil Díjat is az Online Film és Videó kategóriában is. 2010 januárjában Block megalapította a Monster World Rally Team-et, és szerződést írt alá a Forddal, aminek értelmében rajthoz állt Rally Világbajnokságon, ahol – a négy amerikai versenyző egyikeként – pontot is szerzett a versenysorozatban (Eddig több amerikai szállt le a Holdon, mint ahányan pontot szereztek a WRC-ben). Mindemellett arról is megállapodott a Forddal, hogy az USA-ban is népszerűsíti a sportágat (Global RallyCross Championship, X Games and Rally America), valamint hogy folytatja a Gymkhana-sorozatot. 2012-ben Block a Hoonigan Racing Division névre keresztelte át csapatát, amellyel 2013-ban,2014-ben és 2015-ben is rajthoz állt a Global RallyCross Championship, ahol 2015-ben második helyen végzett. 2016-ban Block minden idejét a FIA Rally Világbajnokságnak szentelte, ahol 2017-ben is végigversenyzi a teljes évadot, emellett pedig ősszel rajthoz áll a Gymkhana GRID döntőjében, év közben pedig számos video-projektben szerepel majd.

Andreas Bakkerud nyolc évesen kezdett gokarttal versenyezni, ahonnan 15 évesen váltott a rallycrossra. 2009-ben második lett a Norvég Bajnokságon, 2010-ben pedig a Super 1600 Európa-Bajnokságon szerzett harmadik helyezést. 2011-ben és 2011-ben ő lett a FIA Európa-bajnoka a Super 1600 kategóriában. Ezután 2013-ban a Supercar kategóriában tűnt fel, ahol negyedik lett, miután Svédországban és Franciaországban is bezsebelt egy-egy futamgyőzelmet. 2014-ban két futamot nyert, és nagy szerepe volt abban, hogy csapata első lett a FIA csapatszintű bajnokságában. 2015-ben az olasz Word RX futamon aratott győzelmet, és negyedik helyen zárta a bajnokságot. 2016-ban második pilótaként csatlakozott Blockhoz és a Hoonigan Racing Divisionhoz, és a vadonatúj Ford Focus RS RX rallycross gép volánja mögött összetettben harmadik helyezést szerzett a bajnokságon. Bakkerud 2017-ben is Block csapattársa a Hoonigan Racing Division legénységében.

Hoonigan Racing Division

A Ken Block által megteremtett Hoonigan Racing Division célja, hogy átfogalmazza a versenycsapatokról alkotott képet. A két autóval versenyző csapat pilótái Block és Andreas Bakkerud, akik mindketten egy Ford Focus RS RX rallycross autóval állnak rajthoz a FIA World RX bajnokságon. Ám a csapat nemcsak versenygyőzelmekre törekszik, hanem arra is, hogy innovatív, kreatív és interaktív eszközökkel népszerűsítse a motorsportot. A csapat támogatója a Monster Energy, a Ford Motor Company, a Hoonigan, a Toyo Tires, a Pennzoil, a Can-Am, Sonax, a GoPro, az ST Suspensions, a HPI Racing, a fifteen52 és az Alpinestars.

90 éves a Volvo, a márka a Techno Classica kiállításon ünnepel

A Volvo a világ legnagyobb veteránautó-kiállításán, a németországi Essenben április 5-9. között megrendezésre kerülő Techno Classica keretein belül ünnepli 90. születésnapját, hiszen a legelső Volvo gépkocsi 1927. április 14-én gördült ki a svédországi Göteborgban működő gyár kapuján.

Azonban a Volvo Cars standja a Techno Classica kiállításon nem csupán a cég múltjával foglalkozik. A látogatók megcsodálhatják itt a márka legújabb modelljét, a vadonatúj XC60-at is, amely márciusban, a Genfi Autószalonon tartotta világpremierjét. A Techno Classica az első németországi autós esemény, ahol az új XC60 megjelenik.

Az új modell azt a rendkívül sikeres, első generációs Volvo XC60-ast váltja, amely a bemutatása óta eltelt kilenc év során Európa legkeresettebb prémium középkategóriás szabadidőjárművévé vált, és amelyből ez idő alatt világszerte csaknem egymillió darabot értékesítettek. Jelenleg az XC60 teszi ki a Volvo éves globális eladásainak mintegy 30 százalékát.

„Komoly hagyományaink vannak a legmodernebb technológiát kínáló stílusos, dinamikus szabadidőjárművek terén. Ez alól az új XC60 sem kivétel. Tökéletes választás az aktív életmódot élő ügyfelek számára, a modell már a márka átalakulási tervének következő állomását testesíti meg.” – monda Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója.

A Techno Classica kiállításon hat veterán Volvo modell is megjelenik:

1934-es PV654

A Volvo PV600 sorozat 1929-ben mutatkozott be, alig két évvel azután, hogy az apró svéd autógyártó megkezdte működését. Formaterve határozottan amerikai ihletésű volt, motorja pedig egy nagyteljesítményű, háromliteres, soros hathengeres erőforrás. A modell hétszemélyes kivitelben is készült, elsősorban taxinak.

Összesen körülbelül 4400 darab Volvo PV600 készült a modell nyolc éves pályafutása során.

1957-es PV444

A PV444-et 1944-es stockholmi bemutatkozásakor „a kicsi Volvo” becenévvel ihlették. Gyártása a második világháborús nyersanyaghiány miatt csak 1947-ben indult be. A Volvo most először kínált olyan autót, amelyet átlagos jövedelmű családok is megengedhettek maguknak, nem csoda tehát, hogy a kereslet messze meghaladta a gyártási kapacitást.

A PV444 volt az első Volvo, amelyet az Egyesült Államokba exportáltak. Az autó első példánya 1955-ben ért partot a kaliforniai Long Beachen, és mindössze két évvel később már a Volvo volt az állam második legnagyobb importmárkája.

1800 S

A Volvo P1800 alighanem minden idők legemlékezetesebb Volvo modellje. Világszerte „Az Angyal autójaként” vált ismertté, köszönhetően az 1960-as években forgatott televíziós sorozatnak, amelyben Roger Moore játszotta a címszereplőt, Simon Templart.

Az 1961 és 1973 között gyártott P1800 ma a gyűjtők féltve őrzött, keresett veteránja.

1968-as 145 kombi

A Volvo 1967 novemberének végén mutatta be az idővel teljes modellcsaláddá cseperedő, ma 140-es szériaként emlegetett típus harmadik változatát: a Volvo 145-öt.
A Volvo 145 ötajtós kombi volt, hátul csaknem teljesen függőleges csomagtérajtóval. Mindenki egyetértett abban, hogy biztonságos, kényelmes, és nem utolsó sorban kivételesen praktikus és tágas autó volt. A csomagtartó kapacitása meghaladta a két köbmétert, padlója teljesen sík volt.

A Volvo 145 rövid időn belül rendkívüli népszerűségre tett szert, és egyre nagyobb jelentőséggel bírt a 140-es modellcsaládon belül.

262 CA Volvo 262C a márka ötvenedik születésnapján, 1977 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozott be. A modell a Volvo és Bertone együttműködése nyomán jött létre; formaterve Svédországban készült, ám az autót az olaszországi Torinóban gyártották.

A 262C védjegyének számító, radikális tetővonalú, négyszemélyes kupé műszaki alapját a kétajtós, hathengeres 262 szedán adta. Az egyedi karosszériaelemekat a Bertone préselte; ugyancsak az olasz cégtől származtak a belső tér díszei: a redőzött bőr, a szilfabetétek, a vastag padlószőnyegek.

A 262C a PRV (Peugeot-Renault-Volvo) befecskendezéses, felülvezérelt, 140 lóerős B27F V6-os motorját kapta meg. 1977 és 1981 között összesen 6622 autót gyártottak.

850 R

A 850 R a sikeres Volvo 850 nagyteljesítményű változata. 1996-ban mutatkozott be, mint a 850 T5-R utódmodellje.


A keresztben beépített, 2,3 literes, öthengeres motor legnagyobb teljesítménye 250 LE volt, az autó 7,5 mp alatt érte el a 100 km/órát. Az élénkvörös fényezés a 850 R kiváltsága volt, ám a modell piactól függően öt más színben is megrendelhető volt.

A 850 R szedánként és kombiként is készült, napjainkban igen keresett youngtimer modell.

Szentgotthárdon ünnepelte 25. születésnapját az Opel Astra

Az első magyar autó, a 25 éves első magyar Opel Astra születésnapját ünnepelte a szentgotthárdi gyár Karl-Thomas Neumann Opel elnök és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében.

Nem sokkal dél után begördült a gyártócsarnokba az a történelmi Astra, amelyet 1992 márciusában Antall József miniszterelnök vezetett le a gyártósorról. Most utasként a két díszvendég érkezett az autóval, amit a gyárértekezleten résztvevők és a vendégek tapssal köszöntöttek.

25 évvel ezelőtti TV Hiradó részlet idézte fel a történelmi pillanatokat, majd Grzegorz Buchal gyárigazgató köszöntötte a megjelenteket, köztük azt a több, mint 160 munkatársat, aki ott dolgozott már a gyárban az első Astra születésekor. Ezután Karl-Thomas Neumann, az Opel Group igazgatótanácsának elnöke lépett a mikrofonhoz.

“Az Opel volt az első autóipari beruházó Magyarországon a demokratikus változások kezdetekor – amire nagyon büszkék vagyunk! Annakidején az Opel nemcsak egy stratégiai döntést hozott arról, hogy első Közép-Európai gyárát Magyarországon hozza létre, hanem hosszú távra elkötelezte magát az ország gazdasága mellett” – fogalmazott Neumann.

Az Opel első embere felidézte az első magyar Astra születésnapját és idézte Antall József miniszterelnököt, aki annak idején arról beszélt, hogy az Opel új ipari kultúrát teremtett Magyarországon, az első magyar személyautót pedig a politikai változások gazdasági szimbólumának nevezte.

Szentgotthárdon 25 éve indult a motorgyártás is és ez az a tevékenység, amely mind a mai napig folyik. Az elmúlt 25 évben több, mint 9 millió motor készült a folyamatosan korszerűsödő üzemben, amelynek összberuházása meghaladja a 1.4 milliárd eurot. A legújabb, hétszázmilliós invesztíció eredményeként a új, rugalmas technológiát használó Flex gyárban, ma már három motorcsalád (kis és közepes benzin, illetve közepes méretű dízel) 38 különböző változata készül.

Az erős gyártói jelenlét nemcsak a vállalat, hanem a márka szempontjából is fontos, ez az egyik kulcsa az Opel magyarországi piaci sikereinek. Magyarországon az Opel a legnépszerűbb márka, mintegy félmillió Opel fut a magyar utakon. Eladásokban a kezdetek óta az Opel minden egyes évben a legjobb három között volt.

Az Opel elnöke, Karl-Thomas Neumann a motorgyárról a következőket mondta: „Nagyon büszkék vagyunk a legkorszerűbb eljárásokat felvonultató szentgotthárdi üzemünkre, amely 2013 óta világszínvonalon készíti az Opel motorok új generációjának három változatát is. Szentgotthárd kulcsszerepet játszik az Opel modell offenzívájában, legkorszerűbb motorjaink többsége itt készül.” A színpad mellett ekkor még letakarva álló új Insigniára mutatva Neumann jelezte: „Ebben is lesz magyar szív: az új 1.5-ös benzines turbó motor itt készül Szentgotthárdon.”

Neumann egy másik új modellről, a Crossland X-ről szólva tért át az Opel-PSA kapcsolatokra: „A Crossland X az első eredménye annak az együttműködésnek, amelyet a PSA csoporttal öt évvel ezelőtt elkezdtünk. A következő, nagyobb családtag, a Grandland X, amely még az idén bemutatkozik, ugyanebből az együttműködésből született. Ezek az autók világosan mutatják, hogy abszolút lehetséges PSA arhitekturára alapozva igazi Opelt kifejleszteni.”

Az Opel elnöke így folytatta: „Március 6-án Párizsban a General Motors és a PSA csoport között megállapodás született, amelynek eredményeként az Opel/Vauxhall csatlakozik a PSA-hoz. Az aláírás napja egy izgalmas új korszak nyitánya az Opel/Vauxhall életében. Az ipari logika abban, hogy a PSA illetve az Opel/Vauxhall egyesíti erőit világos. A tervezett összekapcsolódás új lehetőségeket nyit a számunkra és egyben esélyt arra, hogy egy valódi Európa „bajnokot” hozzunk létre. A közel 17 százalékos együttes piacrész jelenleg a második helyet jelentené Európában. Előnyeink származnak a nagyobb cégméretből, a közös fejlesztésből és gyártásból, abból, hogy két nagyon erős mérnökcsapat tud együtt dolgozni. Ahhoz hogy megőrizzük és növeljük a vállalat értékét fontos, hogy az Opel továbbra is egy valódi német márka maradjon, ahogy a Vauxhall is megmaradjon erős brit márkának!”

Végül Szijjártó Péter lépett a mikrofonhoz. A Külgazdasági és Külügyminiszter beszédében többek között kiemelte, hogy Magyarország elsőrendű érdeke az autóipar folyamatos bővülése, ezért a kormány minden segítséget és támogatást megad ahhoz, hogy az Opel továbbra is versenyképes körülmények között tevékenykedhessen Magyarországon.
A rendezvény végén lekerült a lepel az új Opel Insigniáról, az Opel elnöke személyesen invitálta Szijjártó Pétert az autóhoz. Miután kívül-belül bemutatta a legújabb modellt a miniszternek, az Insignia a két díszvendéggel kigördült a színpad mellől, magára hagyva a születésnapost, a 25 éves első magyar Astrát.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Újabb lépéseket tesz a Forma-E felé a BMW

Miközben a BMW Motorsport technológiai támogatását élvező MS Amlin Andretti csapat gőzerővel készül az FIA Forma-E 2016/17-es idényének negyedik, április 1-jén megrendezendő mexikói felvonására, a BMW bejelentette, hogy a 2018/19-es szezon első megmérettetésén már teljesen saját tervezésű hajtásláncukat állítják rajthoz.

A BMW Group hosszú távú versenysport-stratégiájának részeként a BMW i divízió és a BMW Motorsport idényről idényre egyre intenzívebben van jelen a világ első, tisztán elektromos meghajtású formaautókat rajtrácsra állító versenysorozatában. A széria hivatalos biztonságiautó-flottájának üzemeltetése mellett a bajor prémiumgyártó a harmadik, 2016/17-es szezontól kezdve technológiai partnerként segíti az MS Amlin Andretti csapatot, a rendkívül szoros tervezőmérnöki együttműködés a versenyautó-hajtáslánc egyes elemeinek közös megtervezésére és a nagyfeszültségű akkumulátor hatékony felhasználására terjed ki. Sőt mi több, a csapat egyik versenyautójában a BMW Motorsport portugál pilótája, António Félix da Costa foglal helyet.

„A Forma-E már a legelső szezontól kezdve rendkívül gyors fejlődésen megy keresztül, mára pedig egy kiforrott, teljes értékű, professzionális versenysorozattá érett” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Hivatalos autóipari partnerként a BMW i divízió már az első perctől kezdve jelen van a sorozatban, amelyre a többi gyártó csak mostanában kezd felfigyelni. A BMW-nél mindannyian nagy örömmel vesszük ki részünket az egyre mélyebb együttműködésből, a következő lépés pedig már a saját hajtáslánc kifejlesztése. Gőzerővel dolgozunk azon, hogy a 2018/19-es szezon rajtrácsára egy teljesen versenyképes BMW-technológiával gurulhassunk fel. Ehhez egy hivatalos regisztrációt is be kellett nyújtanunk, amelyet a megjelölt határidőre elküldtünk az FIA-nek” – tette hozzá Jens Marquardt.

Az egyesült államokbeli versenyző-legenda, Michael Andretti vezette istállóval közösen felépített technológiai partnerség kiváltképp gyümölcsözőnek bizonyul: a BMW és az MS Amlin Andretti csapat mérnökei példás harmóniában dolgoznak együtt és egyre innovatívabb ötleteket valósítanak meg. A BMW Motorsport müncheni tervezőmérnökei eközben a Forma-E-ben indítani tervezett saját hajtáslánc kifejlesztését is megkezdték

„Rengeteg munka áll még előttünk, de már megtettük az első lépéseket. Ha a sorozat továbbra is olyan elképesztő tempóban fejlődik, mint ahogyan azt az elmúlt években tette, a lehető legjobban fel kell készülnünk az ötödik, 2018/19-es versenyszezon rajtjára” – mondta Jens Marquardt.

A jövőbe mutató BMW i divízió már a legelső, 2014/15-ös versenyszezontól kezdve a Forma-E hivatalos autóipari partnere. A sorozat elsőszámú biztonsági autója a BMW i8 plug-in hibrid sportautó (átlagos kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 49 gramm/km), miközben az orvosi stáb és a versenyigazgató hatékony mobilitásáról a BMW i3 tisztán elektromos kisautó gondoskodik (átlagos kombinált energia-fogyasztás: 12,9 kWh/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 0 gramm/km). A sorozat műszaki mentési feladatait a BMW X5 xDrive40e plug-in hibrid modell látja el (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,3-3,4 liter/100 km; kombinált CO2 kibocsátás: 77-78 gramm/km; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függenek).

Jön a harmadik Pure&Crafted Fesztivál, vadonatúj helyszínen, hamisítatlan hangulattal

A BMW Motorrad 2017. augusztus 26-án és 27-én rendezi meg a hagyományteremtő Pure&Crafted Fesztivál harmadik felvonását – ismét Berlinben, ámde vadonatúj környezetben: a Postbahnhof épületében töltött két sikeres év után a fesztivál idén egy még nagyobb helyszínre, az Altes Kraftwerk Rummelsburg épületegyüttesébe költözik.

Az egykori berlini erőmű tágas elrendezése és eredeti állapotban megőrzött ipari hangulata minden korábbinál változatosabb szórakozást garantál, a motorkerékpáros kultúra, a New Heritage életstílus és a hamisítatlan gitárzene iránt rajongók számára egyaránt. A fesztivál ráadásul idén is világhírű előadókat állít színpadra: érkezik az Interpol, a Car Seat Headrest és a Razz, hogy ütemes rock-legendáikkal a nyár lezárásaként még egyszer felpezsdítsék Berlin külvárosát.

Melankolikus, új stílusú poszt-punk dallamaival idén a tengerentúli rockegyüttes, az Interpol lesz a Pure&Crafted Fesztivál elsőszámú fellépője, aki az idén tizenötödik évfordulóját ünneplő album, a „Turn On The Bright Lights” slágereit is elhozza Berlinbe. Koncertet ad a Will Toledo által életre hívott Car Seat Headrest is: a három zenészből álló formáció a punk műfajának ismert himnuszait pszichedelikus elektronikus betétekkel fűszerezi, egy egészen egyedülálló stílust varázsolva a színpadra. Érkezik a vérpezsdítő show-t ígérő Razz rockegyüttes, a divatos rockzenét játszó berlini banda, a Picture, valamint színpadra lépnek a Gurr-lányok is. A kétnapos rendezvény fellépői között van még a Giant Rooks, az ABAY és a The Dead Lovers is, miközben a The Rob Ryan Roadshow formáció újabb meglepetéssel készül Berlinbe.

A Toyota C-HR gyári tuningot kapott

A Toyota C-HR, a japán márka legfrissebb és túlzás nélkül legizgalmasabb modellje mostantól agresszív és lenyűgöző optikai csomagokkal is rendelhető – igaz egyelőre csak Japánban, de a legfrissebb hírek szerint a későbbi Európai bevezetés sem kizárt.

A Toyota-csoporthoz tartozó két tuningspecialista, a TRD és a Modellista összesen négyféle összeállítást készített, amitől még radikálisabb, még érdekfeszítőbb lesz a modell.

Az első az Aggressive Style elnevezést kapta. A csomagot LED-lámpákkal integrált, sportosabb első lökhárító, magasabb küszöbbetét, valamint új hátsó diffúzor és spoiler jellemzi. Máshová helyezi a hangsúlyt az Extreme Style összeállítás: fekete kerékdob és világos piros sárvédő, 16 colos keréktárcsák és természetesen az elmaradhatatlan lökhárító-módosítás jelzi az értő beavatkozást. A TRD azonban nem érte be ennyivel: sportos hangulatú üléskárpitozást és feszesebb felfüggesztést is kapott az autó.

A Modellista szintén két, markánsan eltérő pakkal lépett színre. Az Elegant Ice Style nevében hordozza a lényegét: nagy mennyiségben alkalmazott króm teremt elegáns hangulatot, újak a lökhárítók és a küszöbtoldat is. A Boost Impulse Style elnevezés a turbómotorok dinamizmusa előtt tiszteleg, és robusztus, mélyre nyúló első lökhárítóval, valamint LED-es fényszórókkal és 19 colos keréktárcsákkal igyekszik hódítani.

A Toyota C-HR, a márka új kompakt crossovere 116 lóerős, 1.2 literes turbómotorral vagy 122 lóerős, új generációs hibrid hajtással rendelhető. A 4,36 méteres modell ugyanarra a TNGA padlólemezre épül, mint a negyedik generációs Prius. A C-HR különlegessége a gyémánt hatású, határozott élekből és feszes felületekből építkező formavilág, amely a kategória talán legegyedibb modelljévé teszi az autót.

Itt az új Ssangyong Rexton, hazai forgalmazás: 2017. harmadik negyedév végén

A Ssangyong teljesen megújult zászlóshajója a márka hagyományos erősségeit ötvözi a legmodernebb technológiával.

Az új Rexton továbbviszi az elődmodell összes kiemelkedő tulajdonságát, mint az alvázkeretes konstrukció, kimagasló terepjáró képességek, tekintélyt parancsoló méretek, elegáns, ugyanakkor ergonomikus dizájn kiegészülve a kor elvárásainak megfelelő aktív és passzív biztonsági berendezéseivel.

A szériaérett modell képeit és kereskedelmi megnevezését Jhong-Sik Choi, a SsangYong Motor Company elnök-vezérigazgatója (www.smotor.com/en) hozta nyilvánosságra.
A Ssangyong legnagyobb, D/E szegmensű SUV terepjárójával azon felhasználókra fókuszál, akik a kitűnő terepjáró képességeken túl a kényelmes és biztonságos utazást, a mindennapos használhatóságot részesítik előnyben.

Az új modell a hagyományos SUV jellemzők mellett a gyártónál bevezetett technikai újdonságok segítségével újra alapozza a márka identitását és ismét a szegmens meghatározó szereplőjévé formálja az ikonikus Rextont.

A motor egy 2.2 e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel erőforrás, mely megfelel az EURO6 károsanyag kibocsátási normáknak. A 7 sebességes automata váltóhoz 181 lóerős, 420 Nm nyomaték leadására képes erőforrás tartozik. 6 sebességes manuális váltó esetén azonos teljesítményhez 400 Nm nyomaték párosul. A későbbiekben elérhető lesz 225 lóerős, 350 Nm nyomatékot biztosító turbós benzinmotorral is (2.0 e-XGI).

A gépkocsi további, főbb jellemzői: Alvázkeretes konstrukció, választható öt vagy hét személyes kivitel, hátsó- vagy összkerékhajtás, utóbbi esetén felező funkcióval és differenciál zárral, nagyszilárdságú acél karosszéria, 9 db légzsák, “AppleCarplay” vagy “Android Auto” funkció, 360 fokos kamerarendszer (3D AVM), holttér figyelő asszisztens (BSD), táblafelismerő rendszer (TSR), automata vészfék asszisztens (AEBS), sávelhagyás figyelő (LDW), lejtmenet vezérlő (HDC), hátsó keresztforgalom figyelő rendszer (RTA), központi 9.2 collos HD kijelző, kulcsnélküli nyitás és indítás (PESS), motoros csomagtér ajtó, stb.

A Ssangyong március 30-án Szöulban, a legnagyobb koreai autós seregszemlén tárja nyilvánosság elé legújabb büszkeségét. A magyarországi forgalmazás 2017 harmadik negyedév végére várható.

Toyota DREAM CAR rajzverseny: a jövő autói, magyar gyerekek szerint

Idén, immár hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota a magyar gyerekek számára is a Toyota DREAM CAR rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

Azzal, hogy megalkották az elkövetkező évek álomautóit, a kis művészek ráérezhettek annak örömére és fontosságára, hogy megfogalmazzák álmaikat. Idén is kimagasló pályaművek érkeztek, aminek eredményeképp három korosztályból kilenc magyar gyermek jutott tovább a nemzetközi megmérettetésre.

A Toyota immár hetedik éve a magyar gyermekek számára is meghirdeti a DREAM CAR rajzversenyt, akik rendszerint remekül szerepelnek a világszintű megmérettetésen: eddig majdnem minden évben volt magyar helyezett a nemzetközi versenyen, így már több magyar gyereket és szüleit látta vendégül a világ leginnovatívabbnak tartott autógyártója a Japánban rendezett díjátadó ünnepségen, ahol átvehették megérdemelt ajándékukat. A siker talán idén is megismétlődhet, hiszen „A te álomautód – A jövő autója” szlogennel meghirdetett versenyre 682 magyar alkotás érkezett.

A hazai szakértőkből álló zsűri egybehangzó véleménye szerint nem is a pályaművek igényes technikája tette rájuk a legnagyobb hatást, hanem az, hogy a gyerekek mindhárom induló korosztályban (8 év alatt, 8-11 év között és 12-15 év között) milyen világosan érezték és magukévá tették az autóipar új, fontos üzenetét, a környezetbarát, fenntartható mobilitás gondolatkörét. Az alkotások láttán valóban egyértelmű, hogy a gyerekek tudatosan párosítják a japán márkával a környezetbarát autózást. Fantáziájukban a jövő Toyotái a Föld energiáit hasznosítják, levegő, víz, hidrogén, napenergia, szél hajtja őket. Idén igazán nem volt könnyű dolga a zsűrinek kategóriánként három-három pályaművet kiválasztani, mert rengeteg tehetséges pályázó adta le a rajzát.

A Toyota DREAM CAR rajzverseny hazai nyerteseinek (mindhárom korcsoport első három helyezettjének) alkotásai 2017. májusában részt vesznek a Japánban rendezett Világversenyen, amelynek győztesei augusztusban személyesen is megjelenhetnek a Toyota központjában, Toyota City-ben tartott díjátadó ünnepségen.

„Lenyűgöző volt látni, hogy a gyermekek minden korosztályban milyen magas színvonalú pályaművekkel indultak el a megmérettetésen, talán még inspirálóbb volt ugyanakkor az, hogy a jövő autóit szinte kivétel nélkül mindannyian zöld, megújuló energiaforrások által hajtott járműveknek képzelték el” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ezt látni nem csupán a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott, a környezetbarát hibrid és hidrogén üzemanyagcellás technológiákat kifejlesztő, és azok elterjesztésében vezető szerepet játszó Toyota és Lexus márkák képviselőjeként jó érzés. Az üvegházhatás és a klímaváltozás, valamint a természeti erőforrások korlátozott volta jelentette hosszútávú veszélyekkel tisztában lévő gondolkodó emberként is motiváló és megnyugtató látni, hogy a következő generációk számára már ilyen fiatalon fontos a környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás, és a jövő autózását, közlekedését sem tudják másként elképzelni: ez reményt ad arra, hogy ha ők felnőnek, Földünk jó kezekben lesz” – teszi hozzá a szakember.

„Abban, hogy a hazai pályaművek évek óta ilyen kimagasló színvonalúak, ilyen sikeresek nemzetközi szinten, ennyi hazai gyermeket mozgat meg a Toyota DREAM CAR rajzverseny az ország minden részéről, ennek révén pedig ilyen sokan ismerkednek meg Magyarországon nagyon fiatalon a környezetbarát autózás szellemiségével, elévülhetetlen érdemei vannak Holland Éva kolléganőmnek, aki a kezdetektől fogva szívén viseli és szervezi a versenyt, és akinek ezúton is személyesen szeretném megköszönni nem mindennapi lelkesedését” – avat be Varga Zsombor.

A Magyarországon legjobbnak bizonyult pályaművek, akik részt vesznek a nemzetközi megmérettetésen:
8 év alatti korosztály
1. helyezett: MOLNÁR LEVENTE, 5 éves (Hajdúszoboszló) „Toyota terepjáró”
2. helyezett: Rezessy Berta, 7 éves (Páty) „Gekkó autó”
3. helyezett: Balogh Borbála, 4 éves (Budapest) „Meseautó”

8-11 éves korosztály
1. helyezett: ŐZE VIRÁG, 11 éves (Szentes) „Természetet szerető Toyota”
2. helyezett: Ács-Sánta Ádám, 8 éves (Sándorfalva)
3. helyezett: Őze Csanád, 10 éves (Szentes)

12-15 éves korosztály
1. helyezett: DRENKÓ PANNA, 14 éves (Budapest) „Az egyéniségünket tükröző autó”
2. helyezett: Antal Eszter Glória, 15 éves (Budapest)
3. helyezett: Pankotai Lili, 12 éves (Mohács)

A zsűri ezen felül a beérkezett magas színvonalú pályaművek nagy száma okán kiválasztott különdíjasokat is, akik egy Toyota hátizsákot (iskolatáskát) kapnak nyereményül:
• Antal Jázmin Virág (Budapest)
• Csohány Elizabet (Tordas)
• Dobecz Bese (Lakitelek)
• Endlein Emese (Budapest)
• Ferenczi Zsombor (Sándorfalva)
• Fetter Anna (Pilisvörösvár)
• Kiss Élon Dániel (Budapest)
• Kiss Petra (Szatymaz)
• Nagy Timur Milán (Zsámbék)
• Petrinovics Máté (Siklós)
• Szabó Luca (Szentkirály)
• Szita Dóra (Budaörs)
• Tapodi Annamária Zsófia (Lakitelek)
• Varga Viktor Tamás (Debrecen)

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK