Főoldal Blog Oldal: 340

Bemutatkozott az új Suzuki Ignis

Alapvetően a fiatalokat megcélzó ultrakompakt SUV modellben egyesül a letisztult, stílusos külső a sokoldalú kihasználhatósággal. Itt az új Suzuki Ignis.

A Suzuki hagyományai által inspirált, de a 21. század elvárásaihoz igazodó, karakteres megjelenésű crossover magabiztos, kényelmes és élvezetes vezetést biztosít a legváltozatosabb körülmények között is.

A tavalyi Párizsi Autószalonon mutatta be a Suzuki Motor Corporation ultrakompakt crossoverjét, az izgalmas és letisztultan elegáns Ignis-t, amely mostantól a hazai utakon is feltűnést kelt. A hagyományos Suzuki dizájnelemeket modern stílusjegyekkel ötvöző vonalvezetés ugyanis igazán karakteres külsőt kölcsönöz az autónak.

A kompakt méretű és könnyen vezethető modell a folyamatosan mozgásban levő, fiatalabb generációk változatos igényeinek is megfelel, akiknek a biztonság és kényelem mellett fontos, hogy egy szerethető autó tulajdonosai legyenek. A jól alakítható csomagtérben könnyedén elfér a sportfelszerelés, a lapra szerelt asztal, de még a nagybevásárlás is.

A 14 színben elérhető Ignis a takarékos és korszerű szívómotor mellett modern vezetéstámogató és biztonsági felszereltséggel támogatja a nyugodt autózást. Legyen szó mindennapi városi ügyeink intézéséről vagy hétvégi túrákról, az Ignis-szel élménnyé válik az autózás.

Gyurta Dániel együttműködési megállapodást írt alá az Audival

Az Audi újabb olimpiai bajnokkal kötött együttműködési megállapodást jelentette be: Gyurta Dániel olimpiai-, háromszoros világ- és kétszeres Európa-bajnok úszó, a legsikeresebb, jelenleg is aktív magyar mellúszó vette át új autóját, Mátrabérci Sándor Audi márkaigazgatótól.

A kiváló sportembert – aki a NOB újdonsült tagjaként sportdiplomáciai megbízást is teljesít – egy 2.0 TDI, 190 lóerős scubakék metál Audi A5 Sportback segíti a felkészülésben. Az autót nem mindennapi keretek között, egy uszodai medencét idéző átadóban vehette át az úszó az Audi Centrum Budapest szalonjában. Az ünnepélyes átadáson részt vett dr. Bienerth Gusztáv a Magyar Úszó Szövetség elnöke, dr. Sós Csaba, az úszók szövetségi kapitánya és Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója.

Hét évvel az Audi A5 Sportback születése után most megújulva érkezett meg az ötajtós kupé, amely intenzív érzelmeket ébresztő formavilágát magas fokú funkcionalitással és magas szintű kényelemmel ötvözi. Teljes egészében új fejlesztésű futómű, erőteljes motorok és innovatív vezetéstámogató rendszerek jellemzik a második generáció kínálatát. Az új A5 Sportback dizájnjának megalkotásakor az Audi formatervezői az érzelmekben gazdag formavilágot és az atlétikusan feszes felületeket hozták harmonikus összhangba. – mondta Mátrabérci Sándor Audi márkaigazgatója.

A négykarikás márka büszke arra, hogy Gyurta Dániel partnere lehet a hazai rendezésű Úszó VB-re történő felkészülésében és reméli, hogy az új Audi A5 Sportback-el újabb sikerek felé segíti a jövőben.

Lexus: négy éve folyamatosan világszintű rekord eredmény

Immáron a negyedik egymást követő évben ért el rekord világszintű értékesítési eredményt a Lexus: a japán prémium márka 677615 új autót értékesített 2016-ban, ami 4 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.

A világ vezető hibrid prémium gyártója egyébiránt Európában és Magyarországon még ennél is látványosabb eredménnyel zárta a tavalyi évet: az Európában gazdára talált 74.300 darab új autó 16,5%-os bővülést jelent, míg a márka hazánkban 67,5%-al növelve értékesítéseit 417 új autót értékesített.

A Lexus értékesítései mind Japánban, mind pedig Európában, Kínában, Kelet-Ázsiában és Óceániában rekordot döntöttek. Japánban a vállalat immár az ötödik egymást követő éve könyvelhet el rekordszintű eladásokat (52.149 darab), amivel a Lexus márka a második helyet szerezte meg a luxusautók piacán. Kínában a Lexus eladásai idén lépték át először a 100.000 darabos határt (109.151 autó).

“Elégedettek vagyunk globális értékesítési eredményünkkel a luxusautók piacán, amit komoly konkurenciaharc jellemez. Egy ilyen eredmény jól példázza, hogy a vásárlók értékelik márkánkat, termékeinket és a Lexus globális dizájn-irányvonalát. Bízunk abban, hogy ez a folyamatos növekedés fenntarthatónak bizonyul, és nemcsak bejáratott piacainkon, hanem a feltörekvő régiókban is kiegyensúlyozott gyarapodást könyvelhetünk majd el” – fogalmaz Tokuo Fukuichi, a Lexus International elnöke.

A 2017-es naptári évben a Lexus két új modellel is színre lép: az egyik az LC kupé lesz, a másik pedig az újjászületett LS szedán. E két prémium modell szenvedélyes stílusa, teljesítménye és jövőbe mutató technológiája érzékletesen jelzi a márka új irányvonalát – mellettük pedig a 2016 szeptemberében Párizsban bemutatott UX Concept testesíti meg, hogyan képzeli el a Lexus a kis crossoverek új generációját.

“A vadonatúj LC kupé és LS szedán megjelenésével 2017-ben a Lexus nagyot léphet előre. E két fontos modell olyan stílust, formanyelvet, teljesítményt és érzelmi töltést kínál, aminek segítségével egyértelműen kommunikálhatjuk vásárlóink számára, hogy a Lexus fokozatosan egy luxus életstílus-márkává fejlődik” – mutat rá Yoshihiro Sawa, a Lexus International ügyvezető alelnöke.

2016-ban a Lexus számára újra Európa jelentette az egyik a leggyorsabban növekvő piacot. A Lexus Europe tavaly 74.316 autót értékesített, ami 16,5 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. A Lexus Europe összesített eladásainak 60 százalékát a hibrid hajtású változatok tették ki, újra megerősítve a Lexus hibridek vezető szerepét a prémium piacon. A nyugat-európai országokban a hibridek aránya elérte a 98 százalékot. Európában 26.105 eladott darabbal a a legkelendőbb Lexus modell az NX volt, ezt követte az RX 18.074 darabbal. 2016-ban jelent meg a vadonatúj, negyedik generációs RX, így a modell értékesítési eredménye 163 százalékkal nőtt a 2015-ös évhez képest. 2016-ban a márka sok országban könyvelhetett el rekordszintű éves értékesítést: Oroszországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Belgiumban, Svédországban, Norvégiában, Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, és nem utolsó sorban Magyarországon, ahol a Lexus értékesítések 67,5%-al haladták meg az előző évi eredményeket. Az első helyen hazánkban is az NX végzett 182 eladott darabbal, ami a magyarországi értékesítések 46,3%-át jelenti, ezt követte az RX 146 darabbal (35%), valamint a GS 38 darabos (9,1%) és az IS 37 darabos (8,9%) értékesítéssel.
Oroszországban, a Lexus legnagyobb európai piacán 24.120 autó kelt el 2016-ban, vagyis az értékesítés 19 százalékkal nőtt – annak ellenére, hogy a prémium piac 4 százalékkal zsugorodott. Ennek következtében 2016-ban a Lexus piaci részesedése 16 százalékra nőtt az orosz prémium piacon.

A Lexus tovább folytatja több mint egy évtizedes együttműködését a világ legnagyobb dizájn-rendezvénye, a Salone del Mobile di Milano (Milánói Dizájn Hét) szervezőivel. A Lexus Dizájn Verseny egy évente megrendezett esemény, ahol a világ legnevesebb formatervezői arra ösztönzik a feltörekvő dizájnereket, hogy alkossanak olyan műveket, amelyek egyedi módon fejezik ki a valódi luxust. 2017 nyarán a Lexus is szerepel egy sci-fi filmben, a Luc Besson által rendezett Valerian: az ezer bolygó városa című eposzban. A történet hőse, a Dane DeHaan által alakított Valerian egy Lexus Skyjet gépet vezet; a jövő közlekedési eszközét a Lexus Design tervezői és a film kreatív szakemberei alkották meg közös munkával. Az Intersect By Lexus (Találkozás a Lexussal) egy luxusszínvonalú kulturális-kulináris tér és dizájn-galéria Tokióban, amely tavaly ünnepelte harmadik születésnapját. A második Intersect By Lexus galéria most nyílik Dubajban, hogy az ide látogatók autójukon kívül is átélhessék a Lexus-élményt; a harmadik ilyen galéria pedig New York-ban nyitja majd meg kapuit. 2016-ban a Lexus a nemzetközi motorsport porondján is megjelent: az RC F kupé rajthoz állt a japán Super GT GT500 sorozatban és a német VLN hosszútávú versenyszériában a híres Nürburgring pályán. Észak-Amerikában a Lexus USA két RC F GT3 kupéval mutatkozott be a Daytona Rolex 24 órás futamon. Ezek az autók a 3GT csapat színeiben versenyeznek az IMSA GTD sorozatban.

A 2017-es évben érkezik meg a márkakereskedésekbe az LC 500 és az LC 500h, lenyűgöző menetdinamikával és lélegzetelállító stílussal csábítva a vásárlókat. A Lexus többfázisú hibrid technológiája is ebben a modellben mutatkozik be elsőként. Ebben az innovatív rendszerben mechanikus multifokozatú sebességváltó és szoftver segít maximálisan kiaknázni azt az erőt, amit a hibridek benzin- és elektromotorja ad le a rendkívül megbízható teljesítményelosztó bolygóművön keresztül. Az új hibrid rendszer 10 sebességfokozatú hajtáslánca olyan vezetési élményt, gyorsulást és gázreakciókat kínál, mintha a vezető a 10 fokozatú mechanikus váltóval szerelt benzinmotoros változatban ülne. 2017-ben az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatkozott be a vadonatúj LS 500 modellben a márka kettős turbótöltésű, 3,5 literes V6-os motorja. A 310 kW/421 LE teljesítményű új blokk a kategória legjobb üzemanyag-fogyasztását és teljesítmény/lökettérfogat arányát kínálja. A vadonatúj LS forgalmazása 2017-ben kezdődik.

Az LS 500 zászlóshajó hatalmas sikert aratott az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, ahol a szedán megkapta a legjobb utastéri dizájnért járó EyesOn Design díjat. A trófea most bekerül abba a vitrinbe, ahol két másik EyesOn Design díj is van már; ezeket az LC kupé nyerte a tavalyi évben.

Ismét ingyenes GreenGo-regisztráció a szmogriadó ideje alatt

Megint szmogriadó van a fővárosban, ismét magas a légszennyezettség. Ezt a saját bőrünkön is érezzük: többet köhögünk, tüsszögünk, fújjuk az orrunkat. A GreenGo segít.

A mérőállomásokon a porszennyezettség szintje meghaladta a tájékoztatási küszöbértéket, ezért Tarlós István főpolgármester elrendelte a szmogriadó tájékoztatási fokozatát. A Fővárosi Önkormányzat azt kérte a budapestiektől, hogy a további romlás elkerülése érdekében a kertvárosi peremkerületekben lehetőség szerint mérsékeljék a szilárd- és olajtüzelésű berendezések használatát, továbbá lehetőség szerint szüneteltessék az egyéni gépjárműhasználatot, részesítsék előnyben a közösségi közlekedést.

Felelős és tudatos szolgáltatóként kötelességünknek érezzük, hogy a mi szerény eszközeinkkel megint hozzájáruljunk ahhoz, hogy a kialakult helyzetben is élhető(bb) maradjon Budapest. Ezért mostantól azoknak, akik személyesen véglegesítik irodánkban a regisztrációjukat – amíg vissza nem vonják a magas légszennyezettség miatti riasztási fokozatot a fővárosban – a GreenGo elengedi a 4900 forintos regisztrációs díjat, azaz mostantól bárki ingyen csatlakozhat az első elektromos e-car sharing szolgáltatásához.

Három DTM csapattal áll rajthoz az Audi, cél a bajnoki cím

Három hónappal a DTM 2017-es szezonnyitója előtt az Audi bemutatta csapatait. A prémiummárka egyedüliként indul három csapattal a versenysorozatban, amely május 5-én, a Hockenheimringen veszi kezdetét.

Dieter Gass, az Audi versenyigazgatója a csapatok kialakításakor a tapasztalt versenyzők és az ígéretes tehetségek kombinációját tartotta szem előtt: „Mattias Ekström az ABT, Jamie Green a Rosberg, míg Mike Rockenfeller a Phoenix csapatában áll rajthoz, így mindhárom gárda rendelkezik top-versenyzővel. Az ilyen csapatbeosztás korábban is igen ütőképesnek bizonyult. A fiatal Nico Müller most Edoardo Mortara nyomdokain folytathatja, de két új DTM-igazolásunk, Loïc Duval és René Rast is sokat profitálhat csapattársa tapasztalataiból” – hangsúlyozta Gass.

Nico Müller első ízben indul Mattias Ekström oldalán az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatban. A svájci pilóta tavaly az allgäui gárdával ünnepelhette első DTM-győzelmét. A francia Loïc Duval az Audi Sport Team Phoenix együttesében lesz Mike Rockenfeller csapattársa, s az Audi LMP-programjából már jól ismerik egymást. René Rast az idén Jamie Green mellett az Audi Sport Team Rosberg színeiben indul, akikkel tavaly első DTM-futamán állhatott rajthoz.

„Mattias (Ekström) már családtag az ABT-nál, de Nico (Müller) is kiválóan beilleszkedett első szezonja során” – mondta Hans-Jürgen Abt, az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatfőnöke. „Meggyőződésem, hogy az idősebb svéd és a fiatal svájci pilóta személyében az egyik legerősebb gárdával állhatunk fel.”

„Rocky (Mike Rockenfeller) 2013-ban már mesterit alkotott a Phoenix csapattal a DTM-ben, s most együtt szeretnénk visszatérni a csúcsra” – nyilatkozott Ernst Moser, az Audi Sport Team Phoenix csapatfőnöke. „Loïc (Duval) az Audi Sport téli edzőtáboraiból ismerős. Már több kategóriában is jól szerepelt, s remélem, friss lendületet hoz a csapatba és a DTM-ben is sikeres lesz.”

„Jamie (Green) kétségkívül az egyik leggyorsabb DTM-pilóta, akinek immár több mint esedékes első bajnoki címe” – emelte ki Arno Zensen, az Audi Sport Team Rosberg csapatfőnöke. „René (Rast) tavaly jól teljesített első DTM-futamain és igazán megnyerő személyiség. Most megmutathatja, hogy egy egész szezonon át is hasonlóan jó tud lenni.”

Az Audi DTM-projektjében február 20-23-án szerepelnek a következő tesztek, mégpedig Portimão (Portugália) pályáján, az Audi RS 5 DTM egy átmeneti verziójával. Az új Audi RS 5 DTM március 7-én, a Genfi Autószalonon tartja majd világpremierjét, s március 13-16-án Vallelungában (Olaszország) látható az első nyilvános teszteken. A szezonnyitó előtti zárótesztre április 3-6-án, Hockenheimben kerül sor.

A DTM-idény ugyancsak Hockenheimben, május 5-7-én veszi kezdetét. A 2017-es szezonra szóló jegyek és szurkolói csomagok már megrendelhetők az audi.com/dtm oldalon.

Audi Sport DTM-csapatok – 2017

Audi Sport Team Abt Sportsline
#5 Mattias Ekström (Svédország) Red Bull Audi RS 5 DTM
#51 Nico Müller (Svájc) Playboy Audi RS 5 DTM

Audi Sport Team Phoenix
#77 Loïc Duval (Franciaország) Castrol EDGE Audi RS 5 DTM
#99 Mike Rockenfeller (Németország) Schaeffler Audi RS 5 DTM

Audi Sport Team Rosberg
#33 René Rast (Németország) AUTO BILD MOTORSPORT Audi RS 5 DTM
#53 Jamie Green (Nagy-Britannia) Hoffmann Group Audi RS 5 DTM

Rekordnövekedés tapasztalható az autópálya-matrica vásárlásokban

Jelentősen nőtt a mobilon értékesített autópálya-matricák aránya az év első hónapjában a 2016-os eredményekhez képest – derül ki az OTP Mobil frissen nyilvánosságra hozott adataiból. A legnépszerűbb útdíj típus a megyei matrica, ami az országos és megyei vignetták volumenének 47,7%-át tette ki. Jellemzően az utolsó pillanatra hagyják a vásárlást a Simple alkalmazás felhasználói.

Az OTP Mobil adatai szerint 2017. február elejéig összesen 23 513 országos és megyei autópálya matricát értékesítettek, amit az idei évben már a vállalat weboldalán is megvehettek a vásárlók. Ez a mennyiség már most 60%-kal haladja meg a 2016-os eredményeket, és valószínűleg tovább emelkedik majd. Az eladások 90%-át a Simple alkalmazáson, 10%-át pedig a weboldalon keresztül bonyolították.

Az év első hónapjában döntően a megyei matricák fogytak, mostanáig 20 704 darabot értékesítettek belőlük és arányuk meghaladta a 88%-ot az összes értékesítéshez viszonyítva. A legnépszerűbbek a pest megyei matricák voltak, hiszen ezek adták a típus összes értékesítésének 2/3-át. Az országos autópálya-matricák a teljes forgalom 52%-át tették ki és a vásárlások értéke meghaladta a 120 millió forintot. A cég adatai szerint a tavaly heti vagy havi matricát vásárlók 34%-a idén már éves matricát vásárolt.

Az OTP Mobil összegzéséből az is kiderül, hogy sokan hagyják az utolsó pillanatra az útdíjak megváltását. Az utolsó két hétben közel duplájára nőtt azok száma, akik a Simple alkalmazáson keresztül vásárolták meg a kiválasztott matrica típust. A számok alátámasztják a vállalat és az NRC friss kutatását is, amiből kiderül, hogy az elektronikus úton autópálya-matricát vásárlók 44%-a mindössze percekkel az utazás előtt gondol erre a kötelezettségre.

Ford-beruházás az önvezető autók kapcsán

A Ford Motor Company pénteken bejelentette, hogy következő öt év során 1 milliárd dollárt ruház be a mesterséges intelligenciára szakosodott Argo AI vállalatba; az együttműködés célja egy virtuális autóvezető rendszer kifejlesztése a Ford 2021-ben érkező önvezető autójához. A tervek szerint a technológia licenszét a jövőben más vállalatok is átvehetik.

A Google és az Über korábbi vezetői által alapított Argo AI munkatársai közt a világ legtapasztaltabb robotikai szakemberei és a Ford saját mérnökei is szerepelnek majd. A robotika és a mesterséges intelligencia fejlesztésében jártas szakemberek munkáját az Argo AI alapítói, Bryan Salesky vezérigazgató és Peter Rander ügyvezető igazgató irányítják. Korábban mindketten a Carnegie Mellon Nemzeti Robotikai Központban tanultak, később pedig a Google, illetve az Über önvezető autóit fejlesztő csapatait vezették.

„Az előttünk álló évtized az autók automatizálásáról szól majd, és az önvezető járművek ugyanolyan hatással lesznek társadalmunkra, mint 100 évvel ezelőtt a Ford futószalagja” – vélekedett Mark Fields, a Ford elnök-vezérigazgatója. „A Ford arra törekszik, hogy autógyártó és mobilitási vállalattá fejlődjön, és bízunk abban, hogy az Argo AI cégbe történő befektetésünk komoly értéket teremt majd; olyan értéket, ami megerősíti vezető szerepünket az önvezető autók megvalósításában, és olyan technológiát eredményez, amelynek licenszét a jövőben mások is átvehetik.”

A Fordnál jelenleg is dolgozik egy csapat a virtuális autóvezető rendszer, vagyis az önvezető autók agyát képező, tanulni képes szoftver kifejlesztésén, és munkájukban ezután az Argo AI robotikai tehetségei és tapasztalt mérnökei is részt vesznek. Az innovatív együttműködés célja a SAE által 4. szintre sorolt önvezető autó virtuális vezető rendszerének elkészítése.

A Ford továbbra is fejleszti saját, kifejezetten önvezetésre tervezett hardveres platformját, emellett pedig előkészíti az egyes rendszerek integrációját, a gyártást, a külső és belső dizájnt, és segédkezik a vonatkozó jogszabályok kidolgozásában.
Az agilis technológiai startup, az Argo AI és a tapasztalt és tőkeerős Ford együttműködésének eredményeképpen felgyorsul az önjáró autók szoftverének fejlesztése, így közelebb kerül a kereskedelmi forgalomban kapható önvezető járművek megjelenése.

„A mesterséges intelligencia fordulóponthoz ért; ez a technológia immár egyre szélesebb körben alkalmazható, és az önvezető autók megjelenésével alapjaiban változtatja majd meg az emberek és árucikkek szállításnak módját” – nyilatkozta Salesky. „Lelkesítő számunkra a Ford elkötelezettsége és elképzelése a jövő közlekedéséről, és bízunk benne, hogy együttműködésünk eredményeként megszületnek azok az önvezető autók, amelyek mindannyiunk számára még szabadabb és még megfizethetőbb mobilitást biztosítanak.”

A két vállalat közti együttműködés hasznos támogatást jelent a Ford számára, hogy 2021-ig kereskedelmi forgalomba hozhassa a SAE által 4. szintre sorolt önvezető autóját, amit közlekedési szolgáltatók használatára szán.

„Az Argo AI vállalattal való közös munka különleges előnyt kínál a Ford számára azon a területen, ahol az autóipar és a technológiai ipar útjai keresztezik egymást” – mondta el Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Ez a kapcsolat minden más együttműködéstől különbözik, hiszen számunkra egy startup gyorsaságát és lendületét kínálja, amit értékesen egészít ki a technológiai fejlesztésekben, a rendszerek integrálásában és a járműtervezésben való jártasságunk.”

A Ford többségi részvénytulajdonos lesz az Argo AI vállalatban. Fontos hozzátenni, hogy az Argo AI struktúráját a független működésre alakították ki; munkatársai maguk is részvénytulajdonosok, így részeseivé válhatnak a cég sikereinek. Az Argo AI igazgatótanácsában öten foglalnak helyet: Nair, John Casesa, a Ford csoportszintű globális stratégiai alelnöke, Salesky, Rander és egy független igazgató.

Az Argo AI vállalatba történő 1 milliárd dolláros befektetés öt év alatt valósul meg, összhangban a Ford Investor Day tavaly szeptemberi rendezvényén meghirdetett, az önvezető autók fejlesztését célzó tőkebefektetéssel.

Ez év végéig az Argo AI munkatársainak száma több mint 200-ra nő, akik a cég pittsburghi központjában, valamint a Délkelet-Michiganben és a kaliforniai Bay Area-ban működő létesítményekben dolgoznak majd.

Az Argo AI tevékenységének központjában kezdetben a Ford önvezető autóinak kifejlesztése és gyártása áll majd. A jövőben az Argo AI más, az önvezetésben érdekelt vállalatok és szektorok számára is értékesíti majd e technológia licencét.

Élre tört a Toyota Yaris WRC

A Rally Világbajnokságba (WRC) 17 év után visszatérő Toyota első számú pilótája, a Toyota Yaris WRC-vel versenyző Jari-Matti Latvala két forduló után vezeti a Rally Világbajnokságot: az idény-nyitó Monte Carlo Rallyn elért második helyezés, majd a Svéd Rallyn elért első hely után a finn versenyző élen áll a világ legkeményebbnek tartott autóverseny-sorozatában.

Az 1999-es Kínai rali óta először nyert FIA WRC versenyt a Toyota, méghozzá rögtön a vadonatúj Yaris WRC versenyautó második bevetésén. Jari-Matti Latvala a szombati szuperspeciál után lépett az élre, miután az addigi első helyezett kormánymű-törést szenvedett. Latvala ezt követően mindhárom vasárnapo szakaszt megnyerve növelte előnyét, és megszerezte a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team első versenygyőzelmét. Juho Hänninen napját nem nehezítették problémák, így újabb konstruktőri pontokat szerzett. A TOYOTA GAZOO Racing ezzel jelenleg a második helyen áll a csapatrangsorban, míg a pilóták között Latvala áll az élen, köszönhetően pályafutása tizenhetedik futamgyőzelmének. Latvala most negyedszer győzött Svédországban, a 2016-os Mexikói-rali óta első ízben állhatott a dobogó legfelső fokára. Összességében Jari-Matti hat szakaszon (SS1, SS4, SS13, SS16, SS17 és SS18) tudott diadalmaskodni. Latvala mindössze 3,8 másodperces előnnyel az első helyről kezdte a napot, ám ezután mindhárom szakaszon győzni tudott (beleértve a power stage-et), és problémamentes autózással bebiztosította első helyét. Hänninen épp csak kikerült a Top 20-ból, a továbbiakban folytatja a későbbi ralikra szánt beállítások tesztelését.

„Nagyszerű érzés 17 év kihagyás után WRC versenyt nyerni. Mindig erről a pillanatról álmodtam, ám soha nem gondoltam volna, hogy a WRC-be történő visszatérésünk után ilyen hamar eljön. Szeretnék külön köszönetet mondani nem csupán a csapat minden egyes tagjának, de a szurkolóknak is, akik hűségesen várták visszatérésünket, és együtt ünnepeltek velünk. Szeretném mindenkivel megosztani azt a beszélgetést, amelyet a Svéd-rali rajtja előtt az autókkal történő információcseréről folytattam Tommival és Jari-Mattival. Jari-Matti azt mondta, próbál megértéssel és szeretettel kommunikálni velük, és igyekszik gondosan vezetni őket. Tommi azt mondta, pontosan tudja, hogyan teheti még gyorsabbá őket, hiszen imádja az autókat. Szavaik az autók iránti szeretetről tanúskodtak, és mélyen meghatottak, hiszen magam is így érzek. Azt kívánom tehát mindannyiunknak, hogy minél tovább élvezhessük ezt az érzést, és a kihívásokkal együtt megbirkózva mind jobb autóvá tehessük a Yarist” – fogalmaz Akio Toyoda csapatelnök.

„Nehéz szavakat találni, hogy leírjam, miként is érzem magam, miként érezzük magunkat. Monte-Carlóra nem számítottunk, ez azonban azon is túlmegy. Természetesen szerencsénk volt a győzelemmel, ugyanakkor Jari-Matti tehetségéről és a Finnországban, Németországban és Japánban végzett együttes csapatmunkáról is tanúskodik. Hihetetlen érzés, szeretném megköszönni mindenkinek, aki lehetővé tette, különösen Toyoda elnök úrnak, aki belénk vetette bizalmát, valamint Jari-Mattinak, Miikának, Juhónak és Kajnak. Különleges ez a mai nap, amire hosszan emlékezni fogunk, ugyanakkor két lábbal állunk a földön, nem bízzuk el magunkat és keményen dolgozunk, mint mindig” – teszi hozzá Tommi Mäkinen csapatfőnök.

„Nagyon, nagyon boldog vagyok. Az, hogy egy új csapat, új autóval megnyerje második versenyét: erre nem találok szavakat. Azt hiszem, soha nem vezettem még ilyen jól power stage-en. Hatalmas köszönet illeti az egész csapatot. Most különösen motiváltak vagyunk, hogy ugyanígy folytassuk: alig várom Mexikót. Fantasztikus érzés a győzelem, ugyanakkor sajnálom Thierry Neuville-t, aki tegnap a szuperspeciálon veszítette el az első helyét. A múltban magam is éltem át hasonlót, pontosan tudom, hogy érzi most magát. Tudjuk, hogy most elsősorban szerencsénk volt, a jövőben tehát fejlődnünk kell, és tovább küzdeni célunkért” – avat be a győztes Latvala.

„Hatalmas büszkeséggel és boldogsággal tölt el, hogy ilyen elhivatott, keményen dolgozó emberekkel lehetek egy csapatban. Fantasztikus eredmény ez mindannyiunk számára. Ami minket illet, az egész verseny során a pénteki hibánk következményeit igyekeztük ledolgozni, ugyanakkor rengeteg értékes tesztet hajtottunk végre, több időt tölthettem az autóval, és jobban megismertem” – Juho Hänninen, a Toyota gyári csapatának második számú pilótája.

Hogyan tovább?

A Rally Világbajnokság (WRC) következő, harmadik versenyére, a Mexikó-ralira március 9-12. között kerül sor. Ez lesz az évad első murvás versenye, és az első, amelyet melegben rendeznek, ráadásul a szakaszok nagy tengerszint feletti magasságokon húzódnak, ahol kevés oxigénhez jut a motor. Ezért a futam vadonatúj kihívást jelent majd a TOYOTA GAZOO Racing számára.

SVÉD-RALLY VÉGEREDMÉNY
1 Jari-Matti Latvala/Miika Anttila (Toyota Yaris WRC) 2 óra 36 perc 03,6 mp
2 Ott Tanak/Martin Jarveoja (Ford Fiesta WRC) +29,2 mp
3 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +59,5 mp
4 Dani Sordo/Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC) +2 perc 11,5 mp
5 Craig Breen/Scott Martin (Citroen C3 WRC) +2 perc 51,2 mp
6 Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +5 perc 26,6 mp
7 Hayden Paddon/John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC) +5 perc 31,2 mp
8 Stephane Lefebvre/Gabin Moreau (Citroen DS3 WRC) +7 perc 14,7 mp
9 Pontus Tidemand/Jonas Andersson (Skoda Fabia R5) +9 perc 11,1 mp
10 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta R5) +10 perc 02,9 mp
23. Juho Hänninen/Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC) +23 perc 05,6 mp

2017 FIA RALI VILÁGBAJNOKSÁG (WRC) EGYÉNI RANGSOR A 2. FUTAMOT KÖVETŐEN
1 Jari-Matti Latvala 48
2 Sebastien Ogier 44
3 Ott Tanak 33
4 Dani Sordo 25
5 Craig Breen 20
6 Elfyn Evans 18
7 Stephane Lefebvre 10
8 Thierry Neuville 8
9 Hayden Paddon 7
10 Andreas Mikkelsen 6
12 Juho Hänninen 3

2017 FIA RALI VILÁGBAJNOKSÁG (WRC) KONSTRUKTŐRÖK RANGSORA A 2. FUTAMOT KÖVETŐEN
1 M-Sport World Rally Team 73
2 Toyota Gazoo Racing WRT 53
3 Hyundai Motorsport 40
4 Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 26

Jelenleg a Volkswagen Touran Európa legkeresettebb egyterűje

2016-ban a Volkswagen Touran először szerezte meg Európa legsikeresebb egyterűjének járó elismerést.

A tekintélyes IHS Automotive piackutató vállalat által ellenőrzött eredmények szerint a Touran több, mint 112 000 forgalomba helyezéssel az európai kontinens legnagyobb számban értékesített egyterű modellje lett 2016-ban. A sokoldalú modell legújabb generációját innovatív vezetői segédrendszereivel és infotainment megoldásaival világszerte több, mint 40 országban értékesítik. A fold-flat ülésezésnek köszönhetően (akár hét üléssel és 834 literes csomagtérrel) a Touran egyike a legsokoldalúbban variálható egyterű modelleknek, legyen szó bármilyen járműkategóriáról.

A Volkswagen a közelmúltban frissítette a Touran legfontosabb vezetői segédrendszerét, a követési távolság automatikus szabályozását ((Adaptive Cruise Control – ACC), amely magában foglalja a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) kiegészített Front Assist rendszert is. A követési távolság automatikus szabályozásának rendszere mostantól a 30 és 210 km/óra sebességtartományban érhető el (korábban ez 30 és 160 km/óra között volt lehetséges).

A kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) szerelt változatnál ez a tartomány még tágabb, 0 és 210 km/óra közötti sebességnél áll rendelkezésre. A követési távolság automatikus szabályozása és a kettős tengelykapcsolós sebességváltó egységével a Touran szinte önműködően közlekedik az araszoló forgalomban, a rendszer ugyanis – működési határain belül – megállásig lassít majd önműködően el is indítja a járművet.

A családi autók specialistája számos műszaki megoldást kínál, mint például a háromzónás Climatronic légkondicionálót, amely az aktív biogén szűrőnek köszönhetően kitűnő levegőminőséget biztosít és a Car-Net Cam Connect kamerarendszert, amellyel a hátsó üléseken GoPro® kamera helyettesítheti a szülő vigyázó tekintetét. A gyerekekről készülő kép ekkor egyszerűen az infotainment-rendszer képernyőjén jeleníthető meg.

30 perc alatt feltölthető a Ford Focus Electric, már rendelhető Magyarországon is

Az új Ford Focus Electric akkumulátora az alkalmazott gyorstöltő technológiával 30 perc alatt tölthető fel nulláról 80 százalékos szintre.

A magyar vásárlók már meg is rendelhetik a zéró károsanyag-kibocsátású, ötajtós ferdehátút, amely még praktikusabbá vált, hiszen immár 225 km-t tesz meg egyetlen feltöltéssel.

“Az autósok most már annyi idő alatt is feltölthetik az új Ford Focus Electric modellt, amennyi egy kávé és egy sütemény kényelmes elfogyasztásához kell” – mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: “Az új gyorstöltő funkciónak és a fejlettebb akkumulátornak köszönhetően a Focus Electric olyan nulla károsanyag-kibocsátású családi autóvá vált, amelynek hatótávolsága és használati értéke valós körülmények közt is figyelemre méltó.”

Az új Focus Electric egyike annak a 13 új, globálisan forgalmazott, elektromos hajtású Fordnak, amelyek a következő öt év során jelennek meg. Egyebek mellett ezek a modellek várhatók:

2020-ig érkezik egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV-modell, amelynek várható hatótávolsága legalább 480 km lesz

Egy új plug-in hibrid Transit Custom, amelynek sorozatgyártása a tervek szerint 2019-ben kezdődik, s ami jelenleg is London utcáit járja, hogy egy több millió font költségvetésű projekt részeseként részt vegyen a levegőminőség javítását célzó kísérletsorozatban

Az új Focus Electric mellett a Ford európai vásárlói a Mondeo Hybrid modellt is megrendelhetik. EV-programjában a Ford elsősorban azokra a területekre koncentrál, amelyek egyébként is erősségeinek számítanak, hogy az elektromos hajtás révén a legnépszerűbb, nagy sorozatban gyártott haszongépjárművei, teherautói és SUV-modelljei, valamint nagy teljesítményű járművei még praktikusabbak és még élvezetesebben vezethetők lehetnek – plusz az üzemanyag-fogyasztásuk is csökken.

Az új Ford Focus Electric ötajtós ferdehátút egy 145 lóerő (107 kW) teljesítményű elektromotor és egy 33,5 kilowattórás akkumulátor hajtja; ez utóbbi energiatároló kapacitása közel 50 százalékkal múlja felül a kifutó modellét. Az akkumulátor és az elektromotor folyadékhűtésű és folyadékfűtésű; ez a megoldás tovább javítja az új Ford Focus Electric energiahatékonyságát, és meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát.

Az autósok egy CCS (Combined Charging System) szabványú gyorstöltővel csatlakoztathatják a Focus Electricet az európai úthálózat mellett, illetve a szervizállomásokon és pihenőhelyeken telepített egyenáramú gyorstöltő pontokra, ahol mindössze 30 perc alatt 80 százalékos szintre tölthetik fel autójuk akkumulátorát.

Ha ugyanezt a csatlakozót egy 32 amperes. váltóáramú háztartási konnektorba dugják be, a Focus Electric 225 kilométeres hatótávolságához szükséges energia betöltése 5 óráig tart, ám már 3-4 órányi töltéssel is 150 kilométerre elegendő áramot ‘tankolhatnak’.

A felmérések szerint az emberek 90 százaléka 100 kilométernél kevesebbet autózik naponta, és az autókkal megtett távolság napi átlaga mindössze 45 km.

A Ford több más autógyártóval együtt aláírt egy együttműködési szerződést, amelynek célja a legfejlettebb töltőállomás-hálózat kiépítése Európában; már a kezdeti célkitűzés is 400 ultra-gyors töltőpont létesítése a régióban.

A nagyobb hatótávolság és a gyorsabb feltölthetőség mellett az új Focus Electric SYNC 3 csatlakozási rendszert is kínál, amelynek segítségével a vezető egyszerű, hétköznapi hangutasításokkal kezelheti az audiorendszert, a navigációt és a csatlakoztatott okostelefonokat. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto™ rendszerekkel.

Az okosórával rendelkező autósok a MyFord Mobile okostelefonos alkalmazáson keresztül egyszerűen, a csuklójukra pillantva ellenőrizhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét. Az alkalmazással a tulajdonosok könnyen vissza is találnak leparkolt autójukhoz, távirányítással nyithatják-zárhatják az ajtókat, megnézhetik, hány kilométert tehetnek még meg, és legutóbbi útjuk legfontosabb információit is lekérdezhetik.

Az új Ford Focus Electric jelenleg Belgiumban, Finnországban, Németországban, Magyarországon, Norvégiában, Svájcban és az Egyesült Királyságban rendelhető meg. Az első darabok várhatóan április elején érkeznek meg Magyarországra.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK