Főoldal Blog Oldal: 339

A Magyar Olimpiai Bizottság platina fokozatú támogatója lett a Toyota

A világ vezető hibrid autógyártója, a környezetbarát modelljeiről ismert, a tavalyi évet Magyarországon is kiemelkedő sikerekkel záró Toyota bejelentette platina fokozatú támogatói együttműködését a Magyar Olimpiai Bizottsággal.

A tavalyi évben hazánkban is dinamikusan növekedő, magyarországi értékesítéseit 41,2%-al bővítő Toyota és a Magyar Olimpiai Bizottság legmagasabb szintű, platina fokozatú együttműködése annak jegyében született, hogy a japán autógyártó a Nemzetközi Olimpiai Bizottság kiemelt támogatójává vált a mobilitási kategóriában, járművekkel, mobilitási szolgáltatásokkal és megoldásokkal segítve az ötkarikás mozgalmat. Az erről szóló közös nyilatkozatot Thomas Bach, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnöke és Akio Toyoda még 2015 márciusában tette közzé Tokióban.

Az együttműködés keretében átadott gépjárművek a Magyar Olimpiai Bizottság munkáját segítik, de a MOB vezetősége keresi a lehetőségeket a további együttműködésre a Toyotával, és örömmel tapasztalja, hogy újdonsült támogatója nyitott erre, így közösen vizsgálják meg a közös munka elmélyítésének akár a tehetségkutatás területét is érintő lehetőségeit. A Toyota 2017-től fenntartható mobilitási megoldásokkal támogatja a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB), valamint a világ különböző országaiban működő nemzeti olimpiai bizottságok munkáját. A vállalat által nyújtott biztonságosabb és környezettudatosabb szolgáltatások közt intelligens közlekedési rendszerek, városi közlekedési rendszerek és járművek közti kommunikációs rendszerek is szerepelnek. Az együttműködés hozzájárul az olimpiai mozgalom stratégiai terve, az Agenda2020 céljainak eléréséhez, amelyek közül az egyik legfontosabb a fenntarthatóság megvalósítása. A Toyota ugyanakkor arra is törekszik, hogy az Olimpiai Játékok szellemiségét mindennapi üzleti tevékenységeiben is teljes egészében meghonosítsa. A megállapodás a Toyotára és az autógyártó prémium márkájára, a Lexusra egyaránt vonatkozik.

„A Magyar Olimpiai Bizottság vezetése örül annak, hogy a minőséget, az innovációt, a társadalmi felelősségvállalást kiemelten fontosnak tekintő vállalatok csatlakoznak a MOB támogatói csapatához. A Toyota márka magyarországi képviselete remélhetőleg olimpiai ciklusokon átívelő partnere lesz a MOB-nak. A Toyotával közösen olyan értékeket képviselünk és közvetítünk, mint a becsületes játék, a tisztelet, a fenntarthatóság, valamint az aktív környezettudatosság. Köszönöm a Toyotának a támogatást“ – fogalmaz Borkai Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke.

„A Toyota büszke arra, hogy az olimpiai mozgalom és az általa képviselt szellemiség elkötelezett támogatójaként nem csupán nemzetközi szinten, de hazánkban is a Magyar Olimpiai Bizottság platina fokozatú partnere lehet. Az általunk rendelkezésre bocsátott kiemelten környezetbarát hibrid Toyota és Lexus modellek biztosítása mellett megvizsgáljuk annak lehetőségét, hogy a társadalmi felelősségvállalást a gyakorlatba ültetve hogyan, mely további területeken járulhatunk hozzá az ötkarikás mozgalom és a magyar sportolók jövőbeni sikereihez” – teszi hozzá László Richárd, a Toyota Central Europe magyarországi divíziójának igazgatója.

A Nissan első elektromos autó nagykövete lesz Margot Robbie

Margot Robbie színésznő bemutatkozott, mint a Nissan új elektromos jármű (EV) nagykövete, miközben a BladeGliderrel – az autógyártó radikális, teljesen elektromos sportautójával – száguldott végig a világhírű Monacói Nagydíj versenypályáján.

A Nissan BladeGlider prototípus – melynek végsebessége 190 km/h, és mindössze öt másodpercre van szüksége a 100 km/h eléréséhez – szembemegy a teljesen elektromos sportautókról alkotott elképzelésekkel. A prototípus, mely az autók vezetésére, meghajtására és társadalmi integrációjára vonatkozó jövőkép, a Nissan Intelligens mobilitás része, bemutatja, milyen izgalmasak és lenyűgözőek is lehetnek az elektromos járművek.

Margot Robbie alaposan letesztelte a radikális háromülésest Monaco lezárt utcáin, majd versenybe szállt egy másik BladeGliderrel. A 272 lóerős sportautók párosa egymást üldözte az ikonikus alagútban, majd mielőtt megérkeztek volna a pompázatos Casino térre, még feszegették egy kicsit a határokat  a Massenet-en.

Az Öngyilkos Osztag és a Wall Street farkasa sztárja megcsillantja a Nissan BladeGlider driftképességeit is, miközben beveszi a motorsport egyik leghíresebb kanyarját, az ikonikus Fairmont hajtűt.

Margot Robbie elmondta: „Az elektromos járművek nagyon izgalmas korszaka ez. Egyre többen teszik le voksukat az elektromos járművek mellett, így mutatnak utat a fenntartható jövő felé. Ugyanakkor a Nissan BladeGlider bepillantás enged az okosabb sportautók jövőjébe is.”

A világ legnépszerűbb elektromos járműve – a LEAF – gyártója, a Nissan, az energia termelésének és felhasználásának folyamatát is forradalmasítja olyan termékeivel, mint az intelligens xStorage Home egység, és a járműről hálózatra töltő technológia, mellyel a járművek akkumulátorából táplálható vissza az elektromosság.

https://youtu.be/AdGHwotnQGc

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője: „Az elektromos forradalom már elkezdődött. Vezető szerepet töltünk be az elektromos járművek terén, és a tömeges elterjedés küszöbén állunk. Sosem volt ennyire fontos, hogy bemutassuk az elektromos járművek használatának előnyeit, legyen szó az energiahatékonyságról, a fenntarthatóságról vagy akár a járművek úttartásáról és teljesítményéről.  Az, hogy Margot-t is a sorainkban tudhatjuk, segít nekünk, hogy minden eddiginél szélesebb körben megismertessük az elektromos járművek egyéni és társadalmi előnyeit.”

Dunsmore hozzátette: „A Nissan ’Felvillanyozzuk a világot’ mozgalma rávilágít arra, hogy együtt kell működnünk, hiszen csak így hozhatunk pozitív változást közösségeink életébe. Célunk, hogy arra inspiráljuk az embereket, tegyék meg a fontos lépéseket a tisztább, biztonságosabb városok felé.”

A Nissan BladeGlider látható lesz a 2017. március 7. és 19. között megrendezett 87. Genfi Autószalonon is. A 2013-ban bemutatott tanulmányautó alapján kifejlesztett teljesen elektromos sportautó olyan jövőbeni technológiák előhírnöke, melyek egyesítik az Intelligens Mobilitást, a környezetbarát fenntarthatóságot és a sportautókra jellemző menetteljesítményt.

Monte Carlo tökéletes helyszínt adott arra, hogy megosszuk a világgal új és érdekfeszítő együttműködésünket Margot-val. Monaco páratlan hagyományokat tudhat magáénak az utcai versenyek terén, ugyanakkor ambiciózus stratégiájának célja, hogy 2030-ra 50%-kal csökkenjen a városállam szén-dioxid kibocsátása.

Magyarországon is bemutatkozott az új BMW 5-ös sorozat

Idehaza is megindult az új BMW 5 forgalmazása, mi pedig testközelből ismerkedhettünk az új modellel. Nincs kétség, az új 5-ös sorozat a BMW innovációinak legjavát vonultatja fel.

A lélegzetelállítóan sportos, ellenállhatatlanul elegáns és magával ragadóan stílusos BMW 5-ös sorozatának hetedik modellgenerációja elődjeihez képest még dinamikusabb menetteljesítménnyel, a vezetést támogató rendszerek páratlanul széleskörű palettájával, minden korábbinál átfogóbb járműkapcsolati rendszert kínáló intelligens hálózattal és egy vadonatúj, innovatív operációs rendszerrel biztosítja be kategóriaelső pozícióját az üzleti járművek szegmensében.

Az 5-ös BMW története 1972-ben kezdődött, akkor az E12-es modell nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a sportlimuzin kategória létrejöjjön. Azóta hat generáció és közel 8 millió eladott modell bizonyította az 5-ös sorozat sikerességét. A legutóbbi generációból több mint 2,3 millió kelt el, mely mindvégig megőrizte vezető pozícióját a kategóriában. Az új, hetedik generáció február 11-én jelent meg világszerte a márkakereskedésekben, mely premiert a Scott Eastwood főszereplésével készült reklámkampány kíséri. Magyarországon „Vezető alkat” (Business athlete) szlogennel érkezik az új 5-ös BMW, melyet a bajor gyártó rögtön négy modellváltozat bemutatásával alapoz meg. A legsikeresebb üzleti limuzin február közepétől kétféle benzines (BMW 530i és BMW 540i) és kétféle dízelüzemű (BMW 520d és BMW 530d) erőforrással vált elérhetővé. 2017 márciusában a paletta további három modellváltozattal bővül, a csúcsmodell szerepét átveszi a BMW M550i xDrive, illetve debütál a sorozat két legzöldebb változata, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt BMW 530e iPerformance, valamint a BMW 520d EfficientDynamicsEdition.

A BMW EfficientLightweight stratégia könnyűszerkezetes járműépítési alapelveinek szigorú alkalmazásával, valamint az alumíniumból és nagyszilárdságú acélból készült elemek módszeres integrálásával az új BMW 5-ös limuzin saját tömege mintegy 100 kilogrammal csökkent a megegyező motorváltozatú, hajtásláncú és felszereltségű elődmodelljéhez képest. A vadonatúj fejlesztésű alváz, az alacsony súlypont, a BMW modelljeire jellemző kivételesen tökéletes súlyelosztás és a példaértékű torziós merevséget garantáló könnyűszerkezetes járműstruktúra egysége a BMW 5-ös sorozattól megszokott módon, lenyűgözően agilis és káprázatosan dinamikus vezetési élménnyel, s mindemellett hosszú távú menetkomforttal ajándékozza meg a bajor gyártó ügyfelét.

A világ elsőszámú üzleti limuzinjának széleskörű hajtáslánc-változatai a hetedik modellgeneráció bemutatkozásával az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) opciójával bővülnek, amely a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is társítható, újabb járműtechnológiai innovációval garantálva, hogy a vezetés maximális élménye szerint megtervezett 5-ös BMW ismét kategóriája élén érkezzen meg a piacra. Az új, 4 935 milliméter hosszú BMW 5-ös limuzin légellenállási alaktényezője (Cd = 0,22 a leghatékonyabb modellváltozat esetében) ugyancsak új mércét állít fel a felső-középkategóriájú járművek szegmensében.

Az új BMW 5-ös sorozat kormánya mögött megannyi vezetést támogató rendszer gondoskodik a BMW ügyfelének páratlan minőségű és színvonalú kiszolgálásáról – nem csupán a kritikus helyzetekben, de az olyan, kevésbé összetett forgalmi szituációkban is, mint a közlekedési dugókban és a lassú tempójú forgalomban való araszolás, vagy a hosszú autópályás szakaszok monoton utazásai. Az új BMW 5-ös sorozatot a bajor gyártó éppen ezért már az alapfelszereltség részeként sztereo kamerával szereli fel, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető radar- és ultrahang-szenzorokkal együttműködve teljes mértékben képesek feltérképezni az autó 360°-os környezetét. Az 5-ös BMW hetedik modellgenerációjában mutatkozik be a kikerülési segédlet (Evasion Aid), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), a minden korábbinál pontosabb sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant), valamint az aktív oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Active Side Collision Protection) is. Ez utóbbi utazás közben folyamatosan figyeli az útburkolat sáv-felfestéseit és az autó körüli aktuális forgalmat, egy esetleges ütközés kockázatát érzékelve pedig korrigáló kormánymozdulatokkal segít a vezetőnek elkerülni a balesetet.

Az új BMW 5-ös sorozat az extrafelszereltségként elérhető aktív tempomat (Active Cruise Control), illetve az opcionális kormányzási és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Keeping Assistant) kibővített funkcióival ugyancsak újabb lépést tesz meg az automatizált járművezetés felé. Ezek közé tartozik a vezetést támogató rendszerek sebességkorlátozáshoz igazodó működése is, az opcionális extrafelszereltségként elérhető intelligens sebességfigyelő (Intelligent Speed Assist) például utazás közben folyamatosan kommunikál a tempomattal (és a vezető 15 km/órás lépésekben állíthatja be annak aktuális határértékét). Eszerint 0 és 210 km/óra között az új 5-ös BMW képes a vezető helyett gyorsítani, fékezni és kormányozni is, vagyis akár álló helyzetből elindulni és újra megállni a forgalom tempójában. Az erőforrás automatikus leállítását és újraindítását vezérlő Intelligens Auto Start/Stop funkció (Intelligent Auto Start Stop function) működés közben mindeközben már az útvonal, a vezetési szituáció és a jármű körüli forgalom sajátosságait is számításba veszi, amellyel még tovább növeli az üzleti limuzinok etalonja által kínált páratlan menetkomfortot.

A valaha kínált legkényelmesebb és leginkább felhasználóbarát kezelhetőség érdekében az új BMW 5-ös sorozatot az iDrive operációs rendszer legújabb generációjával szereli fel a gyártó. A csúcsfelszereltségű modellváltozatok esetében a navigációs rendszer, a telefonfunkciók és a szórakoztató alkalmazások mellett már a jármű aktuális beállításai és jellemzői is megjelennek a 10,25 inch átmérőjű, nagyfelbontású központi kijelzőn. A rendszert a BMW ügyfele az érintés-érzékeny iDrive Controllerrel, hangutasításokkal és a vadonatúj BMW 7-es sorozatban bemutatott gesztusvezérléssel is működtetheti, de ha úgy tartja kedve, közvetlenül az érintőképernyőn is aktiválhatja az egyes funkciókat. A felhasználó az átlátható, szellősen megtervezett csempe-ikonokat a saját ízlése szerint szabhatja át és rendezheti el a képernyőn, az operációs rendszer az egyes ikonok mögött futó alkalmazások állapotát pedig a fő képernyőn is folyamatosan frissíti. A színes BMW Head-Up kijelző legújabb generációja immáron 70 százalékkal nagyobb kivetítő-felületen dolgozik és a forgalmi jelzéseken, az operációs rendszerrel összekapcsolt okostelefon kontaktlistáján, a rádióállomásokon és a zeneszámokon kívül a navigációs rendszer utasításait, valamint a vezetést támogató rendszerek figyelmeztetéseit is képes a vezető látómezejébe vetíteni.

A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációja által kínált utazási komfortot a kibővített tárolási lehetőségek, a hátsó üléssor előtt kialakított nagyobb lábtér, a masszázs funkcióval ellátott komfortülések, az ionizátorral és kellemes illatosítóval kiegészített négyzónás légkondicionáló, valamint az ülések érintés-érzékeny állítógombjai emelik minden korábbinál magasabb szintre. Az utastérbe beszűrődő rezgéseket és zajokat a hangszigetelő réteggel ellátott szélvédő, a vastagabb tetőkárpit és a motorban alkalmazott innovatív SYNTAK (Special Synergy Thermoacoustic Capsule) technológia hivatott még tovább csökkenteni. Ez utóbbi a motor leállítását követően akár 36 órán keresztül képes megtartani az erőforrás optimális működéséhez szükséges hő nagy százalékát, az újabb hidegindítás így sokkal kevesebb zajjal és rezgéssel jár, a motor hamarabb bemelegszik, a légkondicionáló pedig ezáltal sokkal hamarabb képes felmelegíteni az utasteret is. A bajor gyártó az új BMW 5-ös limuzint eközben már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórókkal szereli fel, amelyhez opcionális extrafelszereltségként akár 500 méteres fényszóró-tartományt kínáló, adaptív kanyarfénnyel és elvakítás-mentes távolságifényszóró-asszisztenssel (BMW Selective Beam) kiegészített adaptív LED fényerő-elosztás (Adaptive LED Headlights) is kérhető.

Az új BMW 5-ös sorozat az intelligens járműkapcsolatok terén is piacvezető pozíciót tölt be. A BMW ConnectedDrive széleskörű szolgáltatás-palettájához vadonatúj funkciók és alkalmazások társulnak, amelyek még tovább növelik a világ elsőszámú üzleti limuzinjában helyet foglaló ügyfelek menetkomfortját és még több időt takarítanak meg számukra. Ilyen többek között a digitális parkolóhely-keresést, -foglalást és -fizetést kínáló új ParkNow technológia, az On-Street Parking Information intelligens felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás, valamint az opcionális parkolóasszisztens (Parking Assistant) is, amely immáron magától is képes megtalálni az üres parkolóhelyeket és beparkolni oda az autót. Sőt mi több, a vadonatúj Microsoft Exchange szolgáltatás már azt is lehetővé teszi, hogy a BMW ügyfelei az autóban ülve, a központi kijelzőn nyissák meg és szerkesszék tovább a jármű operációs rendszerével szinkronizált e-mailjeiket, naptárbejegyzéseiket és kontaktlistájukat, a Microsoft Office 365 segítségével. A BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációjának opcionálisan elérhető extrafelszereltségi listájára a vadonatúj BMW 7-es sorozatban bemutatott távvezérlésű parkolás (Remote Parking) is felkerül, amelynek segítségével a bajor gyártó ügyfelei a jármű okoskulcsáról már nem csupán a zászlóshajókat, de az új 5-ös BMW-ket is anélkül vezethetik be a legkeskenyebb parkolóhelyekre (majd természetesen onnan kifelé is), hogy beülnének az autó volánja mögé. Az új BMW 5-ös sorozat ráadásul minden korábbinál átfogóbb okostelefon-integrálási lehetőségeket is kínál – az Apple CarPlay-től kezdve (amelynek teljes mértékben vezeték nélküli technológiája most először jelenik meg sorozatgyártású autómodellben), az induktív okostelefon-töltési funkción keresztül, egészen az egyszerre akár tíz okoskészülék csatlakoztatását is lehetővé tevő WiFi hotspot beépítéséig.

Az új BMW 5-ös limuzin motorpalettáját alkotó erőforrások egytől egyig a vadonatúj fejlesztésű, moduláris felépítésű BMW EfficientDynamics motorcsalád tagjai. A hetedik modellgeneráció motorházteteje alá kínált benzines és dízelüzemű erőforrásokat kivétel nélkül a BMW TwinPower Turbo technológia lélegezteti, kimagasló menetteljesítményt és példaértékű hajtáslánc-hatékonyságot garantálva. Az új 5-ös BMW piaci bevezetésekor a modell motorpalettájára kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrás kerül fel, amelyek a hátsókerék-meghajtás mellett a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhetők.

A BMW 530i meghajtásáról gondoskodó kétliteres, soros négyhengeres benzinmotor 185 kW / 252 lóerő maximális teljesítmény és 350 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Az erőforrás 100 kilométerre vetített 5,5 – 5,9 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztása és kilométerenkénti 126 – 136 gramm kombinált károsanyag-kibocsátása eközben azt jelzi, hogy az új modellváltozat több mint 11 százalékkal környezetkímélőbb, mint elődje. A BMW 530i limuzin 6,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig 250 km/óránál szabályozza az elektronika.

2017 februári piaci bevezetésekor az új 5-ös BMW csúcsmotorja a 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítmény és 450 Nm csúcsnyomaték leadására képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotor lesz, amely a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órás sebességre a BMW 540i modellt. Az erőtöbblet és a dinamikusabb menetteljesítmény ellenére a modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 6,5 – 6,9 liternél, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként 149 – 159 grammnál megáll.

A BMW 520d motorházteteje alatt dolgozó négyhengeres dízelmotor 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményt és 400 Nm csúcsnyomatékot képes a hátsó tengelyre küldeni, miközben az alapfelszereltség részeként kínált manuális váltóval felszerelt modell 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,2 – 4,5 liter*, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán 109 – 119 gramm, amely értékek a BMW 520d modell esetében opcionális extrafelszereltségként elérhető nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 4,1 – 4,5 literre* és 108 – 118 grammra csökkennek. A BMW 520d limuzin 7,7 másodperc alatt (automataváltóval 7,5 másodperc alatt) futja meg a 0-100 km/órás sprintet, végsebessége pedig 238 km/óra (automataváltóval 235 km/óra).

Az új BMW 530d ugyancsak kiválóan teljesít a menetdinamika és a hajtáslánc-hatékonyság terén. 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre és 620 Nm csúcsnyomatékra képes soros hathengeres dízelmotorja minden tekintetben felülmúlja elődjét. A 100 kilométerenkénti 4,5 – 4,9 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztáshoz kilométerenkénti kombinált 118 – 128 gramm károsanyag-kibocsátás párosul, amely értékek hozzávetőlegesen 13 százalékkal környezetkímélőbbek, mint a leköszönő BMW 530d hasonló számai. Az új 5-ös BMW hathengeres dízelmotorral felszerelt hetedik modellgenerációja 5,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza.

Az új BMW 5-ös limuzin piaci bevezetése után nem sokkal a világ legsikeresebb üzleti modelljének motorpalettája három új hajtáslánc-változattal bővül. A BMW 520d EfficientDynamics Edition motorházteteje alatt a 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítmény leadására képes négyhengeres dízelmotor még hatékonyabb kiadása dolgozik majd, nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítva. A modell kilométerenkénti kombinált 102 gramm károsanyag-kibocsátása a legalacsonyabb érték a felső-középkategóriájú limuzinok szegmensében (100 kilométerre vetített 3,9 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett).

2017 márciusában ünnepli világpremierjét az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modellváltozata is, a BMW 530e iPerformance modell. A négyhengeres benzinmotor és az elektromos motor alkotta innovatív BMW eDrive hajtáslánc-technológia 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményre és extrém alacsony, kilométerenkénti mindössze 46 gramm kombinált károsanyag-kibocsátásra képes (amelyhez 2,0 liter* / 100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás párosul).

Az új 5-ös BMW héttagúra bővülő modellkínálatának két legzöldebb képviselőjével egy időben érkezik meg az utakra a BMW M550i xDrive is, amely átveszi a csúcsmodell szerepét a palettán – legalábbis egy időre. 340 kW / 462 lóerő maximális teljesítményt és 650 Nm csúcsnyomatékot előállító V8-as benzinmotorjával az összkerékhajtású élsportoló nem csupán vérpezsdítő menetdinamikát, de kimagasló hajtáslánc-hatékonyságot is garantál (8,9 liter / 100 km átlagos üzemanyag-fogyasztással és 204 gramm / kilométer kombinált károsanyag-kibocsátással). A BMW M550i xDrive kereken 4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

BMW 5-ös széria, árlista

Modell Bruttó ár (Ft)
530e iPerformance 16 135 000
530i 15 209 000
530i xDrive 16 045 000
540i 17 380 000
540i xDrive 18 221 000
520d 13 649 000
520dxDrive 15 189 000
530d 16 645 000
530d xDrive 17 507 000
M550i xDrive 25 213 000

 

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: bemutatkozik az újgenerációs Hyundai i30 kombi

Az idei Genfi Nemzetközi Autószalon alkalmával leplezik le az új generációs Hyundai i30 kombit.

Az i30 modellcsalád új tagja megtartja ötajtós testvérének időtálló formáit, eleganciát és sokoldalúságot adva a karosszériának.

„Formatervezése alapján az Új Generációs i30 kombi az i30 modellcsalád nyelvét beszéli, és magán hordozza a Hyundai modellek új jellegzetességét – a kaszkád hűtőrácsot” – magyarázza Thomas Bürkle, a Hyundai európai dizájn központjának fő tervezője. „A szűkülő tetővonal és a dinamikus arányok szinte már kupészerű sziluettet kölcsönöznek a kombinak. A jól fésült és mozgalmas összképet az oldalsó ablakokon körbefutó gazdagon krómozott keret csak még jobban kiemeli.”

Ügyfélélményt javít a Nissan technológai megoldásokkal és továbbfejlesztett szolgáltatásokkal

Az autók hálózatba kapcsolásával, a biztonsági technológiákkal és az egyedi kiegészítőkkel kapcsolatos fejlesztéseknek köszönhetően a vásárlók még nagyobb befolyást gyakorolhatnak járművük felett a Nissan szerint.

A várakozások szerint 2022-re az új technológiák és szolgáltatások már mintegy 30%-át teszik majd ki a Nissan szerviz üzletághoz kapcsolódó bevételeinek.

A Nissan tehát elindította a vállalat új, átfogó stratégiáját, melynek célja, hogy az innovatív technológiákra és minőségi szolgáltatásokra alapozva formálja át az ügyfelek tulajdonosi élményét. Az eredmény: az ügyfelek elérhetik a hálózatba kapcsolt autókhoz tartozó szolgáltatásokat, és nagyobb szabadságot kapnak az autók egyedi kiegészítőinek és tartozékainak kiválasztása terén. Az új szolgáltatások lesznek a Nissan szerviz üzletág növekedésének mozgatórugói, és a várakozások szerint 2022-re már 30%-át teszik ki a Nissan szervizhez kapcsolódó bevételeinek.

„A területen már meglévő befektetéseinkre építve a Nissan Europe átfogó, hosszú távú jövőképét fogalmazott meg az előremutató technológiák fejlesztése terén, hogy ügyfeleinknek még több választás lehetőséget és egyedi kiegészítőt kínáljunk” – mondta el Vincent Wijnen, a Nissan Europe Vevőszolgálatért felelős alelnöke. „Eltökélt szándékunk az autók tervezésének és gyártásának átformálása. Olyan, minden eddiginél magasabb szintű kifinomultságot és testre szabási lehetőségeket kínálunk, melyek megfelelnek a mai vásárlók életstílusának és vágyainak. A végső cél a mindenre kiterjedő személyre szabhatóság és a vásárló még nagyobb befolyása.”

A stratégia kulcsfontosságú eleme, hogy minden ügyfél számára elérhetővé tegyük a kapcsolódást. A hálózatba kapcsolt autók először Japánban és Indiában jelennek meg kereskedői opcióként, majd 2020-ig más piacokon is megjelennek.

A Nissan megfizethető megoldásokat fejleszt, hogy a hálózatba kapcsolódás opcióként elérhető legyen a már meglévő ügyfeleknek.  Számos technológiát kínálunk majd azon ügyfeleinknek, akik autói még nem hálózati technológiával készültek, így ezek a járműtulajdonosok is élvezhetik a hálózatba kapcsolt szolgáltatások előnyeit.

A jövőben a Nissan autók előre figyelmeztetik az ügyfeleket az esedékes szervizre, illetve automatikusan megrendelik az alkatrészeket az ellátási láncból, hogy azok a márkakereskedés rendelkezésére álljanak a szervizlátogatás során.

A stratégia keretében nagy hangsúlyt fektetünk az egyedi kiegészítőkre és tartozékokra is, így a vállalat vezető szerepet tölthet be az egyedi megoldások terén az autóiparban. A Nissan Juke-kal két éve megkezdve úttörő szerepet vállalt az európai piac ezen területén. Egyes alkatrészeinek és kárpitjainak bőséges színválasztékával a Juke részletekbe menő testreszabhatóságot kínál az ügyfeleknek. Ma a Juke-ok 80%-át egyedi utastérrel vagy külsővel, sok esetben a kettő kombinációjával vásárolják, ezáltal a típus a tartozékok terén a három legnagyobb hasznot termelő jármű között van. A Nissan következő lépése a vadonatúj Micra gyártási és tervezési folyamatának továbbfejlesztése, hogy az ügyfelek még több választási lehetőséget kapjanak a színek és a kárpitok személyre szabására.

A hálózatba kapcsolt autók fejlesztésének és a big data technológia egyre szélesebb körű használatának köszönhetően a Nissan új szolgáltatásokat kínálhat, javíthatja az ügyfelek márkakereskedésekről alkotott véleményét és sikeresebb lehet az ügyfelek megtartásában. Ezzel a megközelítéssel sokkal hatékonyabbá válhat a Nissan globális ellátói lánca, a „just-in-time” rendszerű logisztika bevezetésével a teljes gyártási folyamat hatékonyabbá válik, a gyáraktól egészen a márkakereskedésekig.

[TESZT] Opel Corsa 1.4 Turbo 150 ECOTEC Start/Stop Color Edition – sportosan attraktív

Nem is olyan régen járt nálunk egy hasonló modell, konkrétan 1.4 literes turbóval, ráadásul Color Edition megközelítésben. Itt a folytatás: Opel Corsa 1.4 Turbo teszt következik, igaz, most 150 lóerős benzines erőforrással szerelve.

Mint már megannyiszor írtunk róla, egészen az 1982-es évtől táplál maradéktalan népszerűséget az Opel Corsa, a német gyártó kisautója. Beszámoltunk már több ízben teszt formájában is a Corsa-ról, alapvetően a D sorozat oszlopos tagjairól, de miután az idő jócskán halad, s 2014 év vége felé debütált a Corsa E, ezért elkerülhetetlenül nekifutunk az újboli kivesézésnek.

Valamilyen szinten folytatjuk a hagyományokat. Népszerű szerkesztőségünkben az Opel, főként, ha olyan tesztautó érkezik, amely valamilyen módon kilóg a sorból, egyedibb, érdekesebb. Tehát elengedhetetlen maga a Color Edition irány, ami alapjaiban véve egyedi színárnyalat-együttest és szintén összetéveszthetetlen belső enteriőr-konfigurációt jelent a modellpalettára nézve.

Nem titkoltan megosztotta a közvéleményt az új Opel Corsa E érkezése, akadtak ugyanis, akik szerint egy, a korábbi platformra épített járművel jelentkeztek Rüsselsheimből. Lehet, hogy az alapok korábbi gyökereket hordoznak, ám a 2015-ös Corsa számtalan mélyre hatoló újítást hordoz – alapvetően már a külsőnél is jól látszik mindez.

A frontrész került középpontba az új Corsa-nál

Az orr-rész leghangsúlyosabb pontja minden kétséget kizáróan a hűtőmaszk lett, az amolyan mosolyra szaladó szájat formázó sziluett – talán nem is véletlen, hiszen az Opel Corsa 1.4 Turbo amúgy is vidám hangulatát fontos fókuszba helyezni ezzel. A lámpatestek rajzolata sportos, de közben egyedinek is definiálható némi aszimmetriával nyakon öntve, kiegyenesített alsó vonalakkal. A ködlámpafészkek alulra, a két szélső pontra lettek megálmodva, szolid, a beömlő keresztcsíkjával egységesen párhuzamot alkotnak.

 

Ha oldalról vizslatjuk, érkezhet némi utóérzet az előző Opel Corsa-generáció irányába, a tetőív gömbölyded mivolta, valamint az 5 ajtós kialakítás, valamint az oldalajtók felülete, illetőleg a csapott hátsó ablakrész tekintetében. Mindhárom oszlop vékonyra húzott megközelítést kapott, a C lezáró csinos díszítőelemmel büszkélkedhet, míg a visszafogott, épp alig észrevehető szárny kellemes hatást kölcsönöz a csomagtérajtónak. A 16-os felnik megdobják a sportos összhangot, csakúgy, mint az egész kasznira jellemző karbonanyagot idéző csík-stíluselemek.

Nincs többé karosszériába integrált ajtónyitás lehetősége, ezt elhagyták a tervezőmérnökök az Opel Corsa 1.4 Turbo-nál – itt az ötödik ajtóelem nyitógombjára gondolunk, mely az embléma enyhe nyomására reagált. Persze az alapok valamilyen szinten megmaradtak, a logó jobban kidomborodik, és az alsó körív környékén keresendő a nyitás mikéntje.

Lámpatestek tekintetében érkezik a tipikus Opel-jelleg, az oldalablakok ívelését szorosan követő vonalvezetéssel történt a kialakítás, valamint a front fényszóróihoz hasonlóan itt is kiegyenesített alsó felületeket kapunk. Se több, se kevesebb; mondhatni, már-már minimalista a jelleg, de persze nem az. Ez az Opel Corsa 1.4 Turbo egy igazi egyéniség, színes szeretetcsomag.

Részletek az enteriőrben: dinamizmust sugall, annak rendje és módja szerint

Folytassuk az Opel Corsa 1.4 Turbo belterének taglalásával: A műszerfal, valamint az első utasoldali rész felé húzódó cockpit kialakítása harmonizál az autó színével, jelen esetben a sárga árnyalat lett átültetve az utaskabinba, lakkfekete berakás-megoldásokkal, mely utóbbiak még az ajtók kárpitozásán, konkrétan a könyöklőkön is visszaköszönnek.

Rendkívül stílusos tehát a megjelenés, az már más kérdés, hogy a szűkös láb- és térdterek már elöl is visszafogják a komfortérzetet, igaz, alaphangon nyilván nem férfifejjel kell gondolkodnunk, ha az új Opel Corsa 1.4 Turbo határait feszegetjük.

Könnyen konfigurálható és gyakorlatban jól teljesítő IntelliLink alapú infotainment dolgozott az Opel Corsa 1.4 Turbo tesztautóban. A 7 col képátlós, kitűnő kontrasztarányú és fényerejű LCD pillanatok alatt felismerte a párosított készüléket (az Android mellett természetesen kipróbáltuk iOS-szal is), az előtelepített BringGo navigációs szoftver (Android) pontosan és korrektül irányította csapatunkat az utazás során – igaz, némi latency azért érzékelhető volt a Bluetooth 3.0 alapú kapcsolódás révén (USB átvitelt nem próbáltunk). A rendszer egyébként még tud hangutasításra is dolgozni (Siri Eyes Free), valamint számos, ingyenesen (is) letölthető applikáció áll rendelkezésre.

Szem előtt a biztonság

Komoly vezetéstámogató rendszert is konfigurálhatunk az Opel Corsa 1.4 Turbo-ban, nem meglepő módon a Cosmo felszereltséghez társításra került számtalan ilyen opció. A rendszer neve Opel Eye névre hallgat, tartalmaz jelzőtábla-felismerést, sávelhagyásra figyelmeztetést, követésitávolság-jelzőt, ráfutásra figyelmeztetőt, távfényszóró asszisztenst, oldalsó holttérfigyelőt.

Kényelmes, mélyített háttámlájú ülések várják az új Opel Corsa E utasait, optimálisan kialakított ülő- és hátfelületekkel. Hátul két fő utazhat viszonylag kényelmesen, nyilván nem hosszabb távon, itt is jól kialakított székekkel. A beszállás – mint affajta alsókategóriás miniautóba – itt sem egyszerű mutatvány, vigyáznunk kell arra, hogy ne verjük be a fejünket, amikor oldalazva ülünk a hátsó traktusba.

280 literes csomagtérkapacitással rendelkezik az új Opel Corsa E, a befogadóképesség 1090 literig növelhető. A pakolhatóság jó, minimális szinteltérés tapasztalható csak a raktér padlója és a küszöb közt, ami egyáltalán nem zavaró.

Közelít az OPC-hez

A korábbi 1.4-es benzines turbómotorral szerelt Corsa 100 lóerőt produkált. Dinamizmusban nem volt hiány, ez tény – viszont a nem sokkal később tesztelt Corsa OPC erőteljesen megmutatta: igenis számít az a nagyjából duplázott lóerő-különbség. Jelen tesztalanyunk 150 lovas turbóst kapott, ami papírforma szerint ugyebár pluszban 50 lóerőt, 20 Newtonmétert (a 100 LE-s kerek 200 Nm) tesz hozzá az összképhez. Nyilván jobban kell pörgetni az aggregátot ahhoz, hogy a teljesítmény ténylegesen leadásra kerülhessen, itt a csúcsnyomaték 3000-es percenkénti fordulatszámon érkezik (+1150 RPM), a teljesítmény pedig 5000-es percenkénti fordulatszámon domborít (+1500 RPM). Minden egyéb megegyezik a 100 és 150 lovas benzineseknél, a hengerűrtartalom ugyanúgy 1364 köbcentiméter, a sűrítési arányok egyaránt 9.5:1 értékűek.

Bár az OPC értékeket papírforma szerint nem éri el az Opel Corsa 1.4 Turbo, de hasonló érzetet ad vezetés közben: remek gyorsulást hoz (méréseink szerint 8.7 másodperc alatt futotta a 0-100 kilométer/órás sprintet), a megfelelően hangolt 6 sebességes manuális váltó fokozatai megfelelő áttételezésüknek köszönhetően remekbeszabottan kiautózható minden tartomány. Mindehhez soha el nem fogyó erőtartalék, jól brillírozó turbónyomás társul, bár ez az 1.4-es is hajlamos lefulladásra, ha óvatlanul kezelnénk a pedálokat – de elég egy hirtelenebb indítás piros lámpától.

Városi környezetben összehozható a 7 liter körüli átlag (7.2 pontosan) 100 kilométerre lebontva, ami tényleg átlagos ilyen teljesíményt figyelembe véve. Hatodikban, folyamatosan 90 kilométer per óra környékén autózva 4 személlyel a végletekig takarékos tud maradni az Opel Corsa 1.4 Turbo: 4.6 liter/100 kilométer átlaggal zártunk.

Árazás

Tesztünk főszereplője, az Opel Corsa 1.4 Turbo 4 580 000 forintos alapáron férhető hozzá, az alap Corsa 1 literes ECOTEC Start/Stop rendszerrel felruházott motorral, 90 lóerővel, 6 gangos manuális váltóval 4 460 000 forinttól vásárolható meg – Selection felszereltséggel. A csúcsot jelentő, 1.6-os turbótöltött ECOTEC benzines erőforrással gyártott OPC variáns 6 130 000 forintba kerül jelenleg az importőr adatai szerint.

2016 Opel Corsa 1.4 Turbo 150 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1364 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 3000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4021 mm

Szélesség: 1746 mm

Magasság: 1481 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Első gumik mérete: 215/45 R17

Hátsó gumik mérete: 215/45 R17

Tömeg, üresen: 1105 kg

Megengedett össztömeg: 1690 kg

Csomagtartó mérete: 280 liter, 1090 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 207 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.2 l/100 km

Országúti: 4.6 l/100 km

Vegyes: 6.4 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.4 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 132 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Rövid ideig Budapesten állomásozott az új Volkswagen Crafter

Szokatlan körutazásba vágott a Volkswagen Haszonjárművek: nem kevesebb négy hónap alatt harminc országot felölelő túrára küldte az új Crafter modellt.

A Mesterektől a mesterekhez elnevezésű projekt keretében különleges szakembereket keres fel a turné annak érdekében, hogy bebizonyítsa: ez az autó még a legkülönlegesebb mesterek munkájába is tökéletesen bele tud illeszkedni. Az új Volkswagen Crafter hazánkban az oldtimer repülők renoválásával foglalkozó Goldtimer Alapítványt látogatta meg néhány napja a Budaörsi repülőtéren.

Legyen szó skótduda készítőről Skóciában, szélmalom felújítóról Hollandiában, a holland királyi udvarnak szállító virágtermesztőről, egy fejszéket készítő svéd kovácsról vagy a magyar old timer repülőgépeket restauráló alapítványról – minden vállalatnál egy a cél, hogy tökéleteset alkossanak.

Ehhez hasonló különleges mesterségeket űző vállalatokat látogat meg a Mesterektől a mesterekhez elnevezésű projekt keretében a Volkswagen Haszonjárművek az új Crafter hivatalos bevezetése előtt, hogy ezzel is bebizonyítsa: a kishaszonjárművet nagyon változatos felhasználói csoportok igényeihez és szükségleteihez szabták.

Így ez az autó sokkal praktikusabb, költség-hatékonyabb és innovatívabb, mint bármikor korábban, ebből eredően megfelel minden olyan kihívásnak, ami a hétköznapi életben a kézműves mesterségek gyakorlatában előfordulhat.

A körút Hannoverből, a márka központjából indult, s négy hónap alatt harminc országot látogat meg, mely során az új Crafter megközelítőleg a Föld kerületével azonos távolságot – közel 42 ezer kilométert – tesz meg, ezáltal gyakorlatilag az első pillanattól kezdve egy minőségi ellenőrzésnek veti alá magát.

A kétfős német stáb hazánkban az old timer repülők renoválásával foglalkozó Goldtimer Alapítványt látogatta meg a Budaörsi repülőtéren az elmúlt napokban, ami azért is volt különleges pillanat, mert Magyarországon itt volt először látható az új haszonjármű.

Az Alapítvány egyébként idén ünnepli 25 éves évfordulóját, s ez idő alatt számos repüléstörténetileg meghatározó repülőgépet restaurált, így például egy Li-2-őt, egy Po2-őt, egy Bánhidi Antal tervezte Gerlét, vagy egy-egy példányt a Rubik Ernő által megalkotott Cimbora, Vöcsök és Kánya típusokból.

A bemutató után az új Crafter egyből továbbállt, a következő két megállója Ausztriában és Szlovákiában lesz.

Bemutatták Magyarországon is a Fiat Tipo kombit

Harmadik karosszériaváltozatával teljessé vált a Fiat Tipo modellcsaládja: itt a kombi verzió. Láthatóan összetéveszthetetlen karakter, egyszerűség, funkcionalitás jellemzi, mindehhez kiváló ár-érték arány társul.

Ezek azok a tulajdonságok, amelyek az új Tipo szedánt, illetve ötajtós változatát egyaránt sikeressé tették és hozzájárultak, hogy a Fiat modellcsaládja az Autobest nagy presztízsű szavazásán elnyerje a 2016 legjobb vétele címet.

Nem kell sok, hogy sokat kapjon: a legjobb vétel lehetőségét keresők számára, kizárólag a 2017 február 16 és 25 között megrendezett nyílt napokon a Tipo mindhárom – 4 ajtós, 5 ajtós és kombi – karosszériatípusa már 3.990.000 forinttól elérhető ajándék metálfényezéssel a Fiat magyarországi márkakereskedéseiben.

A kombi megjelenésével teljessé vált a Tipo modellcsaládja, amely kiegyensúlyozott ár-tartalom-minőség arányt, a funkcionalitás és a sokoldalúság terén ennél is többet nyújt.
A Tipo ezen változata 4,57 méteres hosszával a kategória élvonalába tartozó kényelmet kínál utasainak. A két első ülésen az akár 187 centiméteres testmagasságú utazók is kompromisszummentesen helyet foglalhatnak, míg hátul három, 180 centis utasnak is jut elegendő hely.

Kategóriája egyik legtágasabb, 550 literes csomagterével, a Tipo kombi autója jó választás. De, hogy valóban a legjobb vétel legyen, a konfigurálható „Magic Cargo” csomagtér-elemek beépítésével a Fiat garantálja a praktikus és rugalmas használhatóságot is. A csomagtartó padlója két szinten helyezhető el, ezáltal szabályozható a raktér magassága. A két kiemelhető oldalfal pedig választási lehetőséget kínál: szállíthatunk apró tárgyakat, vagy teljes egészében kihasználhatjuk a csomagtartó szélességét. A pillanatnyi igények szerint alakítható tágas és könnyen pakolható csomagtér a családi és szabadidős tevékenységekhez éppen úgy tökéletesen megfelel, mint ahogy eleget tesz a munkavégzéssel járó követelményeknek is.

Az osztottan is dönthető hátsó ülések lehajtva egybefüggő padlót eredményeznek. Az egységes, egyetlen síkot alkotó, szintkülönbség nélküli rakodófelület megkönnyíti pakolást. A csomagtér teljes hosszúsága meghaladja a 180 centimétert, így alkalmas akár kerékpárok, sílécek, babakocsik, vagy bőröndök szállítására is.

A Fiat számos ötletes megoldással igyekszik a Tipo család minden utasa számára a lehető legélvezetesebbé tenni a fedélzeten töltött időt. Ennek jegyében, kiviteltől függetlenül valamennyi Tipo gazdag alapfelszereltséget kínál. A kombi Lounge verzióján az alapcsomag része az innovatív Uconnect 7″ HD LIVE rendszer, amelynek nagy felbontású, hétcolos érintőképernyője a táblagépekhez hasonlóan fogadja a többujjas parancsokat. A legújabb generációs rendszer Bluetooth mobiltelefon kihangosítást, audio streaming funkciót, szöveges üzenet felolvasást és hangfelismerést, AUX és USB csatlakozókat, iPod integrációt, valamint a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket tartalmaz. De a Tipo igény esetén tolatókamerával és az új TomTom 3D Touch műholdas navigációs berendezéssel is rendelhető.

Fontos szerepet kaptak a fejlesztés során az Euro6-os besorolású motorok. A Tipo család mindhárom tagja az európai piacra tervezett három, eltérő teljesítményű benzines és két dízel motorváltozattal rendelhető. A benzines választékban elérhető a 95 lóerős 1,4 literes 16 szelepes, a 120 lóerős 1,4-es T-Jet, valamint a 110 lóerős 1,6 literes E-TorQ motor. Az 1,4 literes 120 lóerős motor LPG változaban is kérhető. A kínálatot a 95 lóerős 1,3-as Multijet II és a 120 lóerős 1,6-os Multijet II dízelmotor teszi teljessé.

Utóbbi már rendelhető a DCT duplakuplungos automata sebességváltóval is, amely folyamatos nyomatékleadást és vonóerő-kifejtést biztosít, ezáltal nem jelentkezik teljesítmény-vesztés a sebességváltásoknál. A duplakuplungos sebességváltó használatható automata vagy szekvenciális kézi üzemmódban, a vezető döntésétől függően kényelmesen és takarékosan, vagy dinamikus vezetési stílusban.

Itt a vadonatúj Kia Rio

Az új Kia Rio még tavaly, 2016 szeptemberében, a Párizsi Autószalonon tartotta világpremierjét, tegnap Magyarországon is bemutatták. Az autó európai forgalmazása 2017 első negyedévében indul.

A Rio a Kia második legkeresettebb modellje: 2016-ban világszerte több közel 450 000 példány talált belőle gazdára, és ezzel a márka éves eladásainak 15 százalékát tette ki.

A negyedik generációs Rio új formaterve, fokozott kényelme és praktikuma, kategóriaelső biztonsági technológiái és új kapcsolódási megoldásai mellett különleges vezetési élményt is kínál.

„A Rio rendkívüli jelentőséggel bír a Kia számára, hiszen márkánk egyik legfontosabb típusa világszerte, az európai piacon pedig a harmadik legsikeresebb modellünk” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója. „Az újautó-piacon a B-szegmensben tapasztalható talán a legélesebb verseny; a Rio előző generációja minden korábbinál több emberrel ismertette meg a Kia márkát.”

A Rio mindig is vonzó formatervet, kedvező fenntartási költségeket és általános praktikumot kínált az ügyfeleknek. A korábbi modell pontosan ezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően szerzett rajongókat minden korábbinál nagyobb számban szerte a világon. Az új modell elődje erősségeit megőrizve élvezetesebb vezethetőséggel és kategóriája legfejlettebb biztonsági jellemzőivel lép színre.

Az ügyfelek eddiginél szélesebb körének szükségleteit és kívánságait szem előtt tartva megtervezett új Rio az eddiginél is fontosabb szerepet játszik a Kia modellkínálatában. A B-szegmens az európai újautó-piac legnagyobb kategóriája; a Kia várakozásai szerint az új Rio felzárkózik majd a Kia legnépszerűbb európai modelljei, a Sportage és a cee’d mellé.

Külső formaterv: egyenes vonalak, sima felületek

A Rio progresszív, új külső és belső formatervét a Kia németországi és kaliforniai formatervező stúdiói alkották meg, szoros együttműködésben a vállalat hazai dizájnközpontjával (Namyang, Korea). Az új Rio megjelenését egyenes vonalak és sima felületek határozzák meg, és ez karakteres, újszerű, elődjénél érettebb megjelenéssel ruházza fel.

Az autó elején a Kia tigrisorr hűtőmaszkjának legfrissebb adaptációjával találkozhatunk. Ez szélesebb és laposabb is a korábbinál, a hűtőmaszk burkolata fényes fekete. A maszk egységet alkot a szintén frissen tervezett fényszórókkal, amelyek plasztikusabb kialakításukkal divatosabb megjelenésűek, modern hatásukat új, U alakú LED-es nappali menetfény fokozza. A Rio ködfényszóró-keretei a lökhárítóban kijjebb és feljebb költöztek a harmadik generációs modellhez képest, ami optikailag szélesebbé teszi az autó orrát. A megnyújtott motorháztetőn törésvonalak futnak végig az A-oszlopok tövétől a hűtőrácsig, illetve a fényszórókig.

Oldalnézetből megnyújtott, kiegyensúlyozottabb kiállást mutat a negyedik generációs Rio, ami a hosszabb motorházfedélnek, a nagyobb első túlnyúlásnak, a 10 mm-rel megnyújtott (2580 mm) tengelytávnak, és a keskenyebb, meredekebben álló C-oszlopoknak köszönhető. Az új autó összességében 15 mm-rel hosszabb (4065 mm), és 5 mm-rel alacsonyabb (1450 mm) elődjénél. A Rio vállvonalán és ajtólemezein egyenes, határozott vonalak futnak végig, optikailag még inkább megnyújtva a karosszériát.

A Rio hátsó része meredekebben áll, a hátsó szélvédő csaknem teljesen függőleges. A hűtőrácstól kiinduló, a fényszórókon és az ajtók felső élén végig futó, majd hátul folytatódó egyenes vonalakhoz keskenyebb, plasztikusabban megformált hátsó lámpák társulnak; utóbbiakat új, nyíl alakú LED-es betétek teszi karakteresebbé. Akárcsak az autó szélesebb hatású homlokzata, az új Rio hátulja is hozzájárul az erőteljes megjelenéshez.

Az új Rio európai forgalmazásának kezdetekor nyolcféle karosszériaszínben lesz megrendelhető, háromféle könnyűfém keréktárcsával, 15-17 colos méretben. A Rio csak ötajtós kivitelben lesz kapható Európában.

Belső kialakítás: modern utastér új, „lebegő” HMI kezelőfelülettel

Az új Kia Rio modern beltere a korábbinál merészebb térbeli formákkal és ergonomikusabb kialakítással operál.

Akárcsak a karosszéria külső felületén, a műszerfal széltében végigfutó, egyenes vonalak határozzák meg a belső tér formáját: optikailag kiszélesítik, és hatásosabb térérzetet teremtenek. A műszerfal alakját kirajzoló hosszú vonalak mellett az előző generáció függőleges szellőzőit felváltó, vízszintes rostélyok is szélesítik a teret, a műszerfal középső részét fényes fekete dekorbetét foglalja el.

Maga a műszerfal a vezető felé fordul, ami sportosabb, vezetőközpontú kialakítást és prémiumhatást is teremt. A műszerfal közepét az infotainment rendszer foglalja el, „lebegő” nagyfelbontású érintőképernyős kezelőfelülettel. Ez alatt, a vezető felé forduló középkonzolon a korábbinál kevesebb a gomb, ugyanakkor több kapcsoló is található itt; ezekkel a fűtés és a szellőzés kezelhető.

Az új Rio fekete vagy szürke szövet üléskárpittal, illetve fekete vagy szürke műbőrkárpitozással rendelhető meg. A „piros csomag” fekete/piros műbőrbe burkolt üléseket kínál mindkét üléssorban.

Új technológiák teszik még vonzóbbá a Rio utasterét. A kényelmes és praktikus környezetet kínáló új modell olyan funkciókkal is megrendelhető, mint a kulcs nélküli nyitás és indítás, a fűthető ülések és -kormánykerék, az esőérzékelős ablaktörlő, vagy az automata fényvezérlés. Az új modellhez emellett elérhető sebességtartó automata sebességhatároló funkcióval, valamint a tolatókamerás parkolássegítő rendszer is.

A fejlesztők különösen nagy hangsúlyt fektettek a menetzajok lehető leghatékonyabb kiszűrésére, ennek érdekében a műszerfal is új hangszigetelő anyagokkal gazdagodott. Ugyanakkor a merevebb első segédváz a korábbinál hatékonyabban szűri meg az útfelület felöl érkező rezgéseket. Az új Rio padlóját kívülről áramlásjavító műanyagburkolat fedi, és légterelőit is úgy alakították ki, hogy azok hatásosan csökkentsék a szélzajt.

Praktikum: tágasabb utastér és csomagtartó, jobb körkörös kilátás, átláthatóság

A Rio kategóriája egyik legnagyobb csomagtartójával (325 liter) rendelkezik; a modell tervezése és fejlesztése során alapvető szempont volt a praktikum.

A Rio 10 mm-rel megnövelt tengelytávja és 15 mm-rel nagyobb hossza tágasabb utasteret és nagyobb csomagtartót eredményez. A lábtér elöl 1070 mm, hátul 850 mm, ráadásul az új modellben a válltér is meghaladja a kategória legtöbb autójáét: elöl 1375 mm, hátul 1355 mm. Noha az új Rio 5 mm-rel alacsonyabb lett, az első és a hátsó fejtér (1020 mm, illetve 964 mm) a B-szegmens legjobb értékei közé tartozik.

A keskenyebb (87 mm-rel) C-oszlopok és az A-oszlopok tövére átköltöztetett külső visszapillantók a lehető leghatékonyabban csökkentik a holtteret, és javítják a körkörös kilátást. Az alacsonyabban húzódó ablakvonal és a hátsó ajtók kilépő élén kialakított háromszög-ablakok szintén jobb kilátást engedélyeznek.

A Rio utasterében még több a tárolóhely. A középkonzol tövében mobiltelefonok és egyéb apró tárgyak elhelyezésére alkalmas fedetlen tárolótálca található, a tetőkonzolon napszemüvegtartót alakítottak ki. A kesztyűtartó szabályos téglatest alakú üreg. Az új Rio minden ajtajában (elöl másfél, hátul félliteres palackok elhelyezésére is alkalmas) palacktartót találunk, elöl két nagyméretű pohártartó is van. Az ajtóbehúzókban zárt aljú üregeket alakítottak ki, ahol szintén elférnek apróbb tárgyak. Opcióként középső könyöklő is rendelhető.

A csomagtartó 37 literrel nőtt, most 325 literes (VDA; +13%), ez az egyik legjobb érték a kategóriában. A tér annak ellenére tágasabb, hogy (a modell egyik legfontosabb stíluselemeként) a Rio hátsó túlnyúlása rövidebb (655 mm) lett. Az új Rio csomagtérpadlója két szinten tehető be, így a felhasználók változatos méretű tárgyakat helyezhetnek el a padló alatt, megakadályozva azok elgurulását, vagy elrejtve őket az illetéktelen tekintetek elől. A Rio alapfelszerelésként kínálja az osztottan dönthető hátsó üléssort, valamint a csomagtérpadló alatt elhelyezett defektjavító készletet. A vásárlók opcióként pótkereket is rendelhetnek.

A hátsó ülés alatt elhelyezett üzemanyagtartály 45 literes, két literrel nagyobb, mint az elődmodellben volt.

Hajtásláncok: takarékos, új T-GDI motorok alacsony károsanyag-kibocsátással és közvetlen gázreakcióval

Az új Rio takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre.

Valamennyi kéziváltós kivitelhez alapáron jár a Kia startstop rendszere, a 100 LE-s T-GDI benzinmotorhoz és a 77 LE-s 1,4-es dízelhez Eco, és LFC (Low Fuel Consumption: Alacsony fogyasztás) csomag is rendelhető. Az Eco csomagba 15 colos keréktárcsák, LED-es nappali menetfények, alacsony gördülési ellenállású Michelin gumiabroncsok és az alapmodellekénél kicsivel hosszabbra áttételezett sebességváltó tartozik. Az LFC csomag mindezeket 5 mm-rel alacsonyabb hasmagassággal (135 mm) egészíti ki. Az alacsony gördülési ellenállású abroncsok a többi Rio változathoz is elérhetők.

A könnyű, kompakt.0 T-GDI benzines először a Kia cee’d-ben jelent meg 2015-ben; az új Rio eladásaiban a várakozások szerint főszerephez jut majd, a különösen takarékos, csekély károsanyag-kibocsátású T-GDI motorok kis tömege jót tesz a Rio dinamikus vezethetőségének: a kisebb tömeg jobb kanyartulajdonságokat is eredményez.

A Kia Rióhoz az 1.0 T-GDI motor 100 vagy 120 lóerős kivitelben választható. A 100 lóerős erőforrás 4500/perc fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka (172 Nm) 1500-4000/perc között jelentkezik. Ennek a motornak a kombinált átlagfogyasztása 4,5 l/100 km (Eco csomaggal 4,3, LFC-vel 4,1 l/100km), széndioxid emissziója 102 g/km (Eco: 99, LFC: 94 g/km). A nagyobb teljesítményű, 120 lóerős változat nyomatékcsúcsa és az ahhoz tartozó fordulatszám-tartomány megegyezik a 100 LE-sével, maximális teljesítményét azonban magasabban, 6000/percnél adja le. Ezzel a motorral a Rio kombinált fogyasztása 4,7 l/100 km (CO2: 107 g/km).

Az 1,0 literes T-GDI motor mellett a Kia Rio két hengerenkénti szívócső befecskendezéses (MPI) szívó benzinmotorral is megrendelhető. A 84 lóerős, 1,25 literes erőforrás percenkénti 6000-es fordulatszámon adja le legnagyobb teljesítményét, maximális forgatónyomatéka 122 Nm (4000/perc), vegyes fogyasztása, alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal 4,7 l/100 km, (CO2: 106 g/km) és 4,8 l/100 km (CO2: 109 g/km) normál gumikon. Az 1,4 literes benzines 100 lóerős 6000/percnél, 133 Nm nyomatéki csúcsa 4000/percnél jelentkezik, kombinált fogyasztása 5,0 l/100 km (CO2: 114 g/km).

Még kedvezőbb károsanyag-kibocsátásra képesek az új Rio dízelmotoros változatai: az 1,4 literes gázolajos 77 vagy 90 lóerős lehet. Előbbi CO2 emissziója LFC csomaggal mindössze 88 g/km (Eco-val: 92 g/km), a 90 LE-s változat 96 g/km-re képes.

Az összes motor az első kerekeket hajtja, ötfokozatú (az 1,25 literes, illetve a 100 lóerős 1,0 literes T-GDI benzinmotorok esetén) vagy hatfokozatú (1,4 literes benzinmotor, 120 lóerős 1.0 T-GDI, valamint mindkét 1,4 literes dízel) kézi sebességváltón keresztül.

Biztonság: ADAS vezetőtámogató technológiák, ötcsillagos Euro NCAP célérték

Az új Rio kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselőjeként lép piacra; biztonsági teljesítményét a Kia fejlett vezetőtámogató csomagja (ADAS) is javítja. Az új Rio nagyszilárdságú acélszerkezetre épül, és a passzív biztonsági funkciók széles körét kínálja: az autót úgy tervezték, hogy a világ legszigorúbb töréstesztjein is helyt álljon.

Az ötcsillagos Euro NCAP teljesítményre tervezett Rio (opciós ADAS technológiákkal kiegészítve) a kategóriában elsőként kínál gyalogosfelismeréssel kiegészített önműködő vészfékrendszert. A Rio AEB rendszere hosszú távú radar segítségével észleli az ütközés vagy gázolás veszélyét, és segít megállítani az autót*. Az AEB-hez sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) is társul, amely figyelmezteti a vezetőt, ha az autó, indexelés nélkül készül elhagyni a forgalmi sávot.

A Kia tervei szerint újabb vezetői asszisztens rendszerek is megjelennek az új Rióban még idén, ilyen a holttér figyelő, az automatikus távfény kapcsolás, és a fáradtságérzékelő is. Utóbbi a vezető kormánymozdulataiból, pedálkezeléséből és irányjelző használatából következtet a testi és szellemi frissességre, s ha bajt észlel fényjelzéssel és hanggal is figyelmeztet.

Az új Rio karosszériája jelentős részben fejlett, nagy szilárdságú acélokból (AHSS) áll: a Kia 2020-ra 5 százalékkal csökkenteni kívánja az új modellek vázszerkezetének tömegét (a 2014-es szintekhez képest), javuló biztonsági jellemzők mellett. Az új Rio karosszériájának 51 százaléka erős, könnyű AHSS ötvözetekből készült, szemben a harmadik generációs modell 33 százalékos értékével.

Az AHSS szélesebb körű alkalmazása megerősítette az utascellát, ami az ütközéskor fellépő erők hatékonyabb elvezetése révén fokozott utasbiztonságot eredményez. A nagyobb szilárdságú acélelemekkel merevítették az A- és B-oszlopokat, a küszöböket, a tetőszerkezetet, a motorteret, valamint a padlólemezt is.

Az új Rio összesen hat légzsákot kínál, emellett az első és hátsó utasüléseken egyaránt ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontokat.

Stabilabb vezethetőség, kényelmes rugózás

Az új Rio nem csupán rendkívül biztonságos, de a vezetési élmény terén is felülmúlja közvetlen elődjét. A Kia futómű-fejlesztő stábjai élvezetesebb vezethetőséggel kívánták felruházni az autót, dinamikusabb, közvetlenebb irányíthatósággal, méghozzá komfortosabb rugózás mellett. A Rio elöl független MacPherson futóművet, hátul csatolt lengőkarokat alkalmaz.

A merevebb vázszerkezet bevezetésének köszönhetően a K+F csoportok komfortosabb, kiszámíthatóbb felfüggesztést tervezhettek. Az új Rio elődjéhez képest módosított rugó- és lengéscsillapító-beállításokat kapott, ami a teljes sebességtartományban stabilabb, kényelmesebb rugózást eredményez, ugyanakkor élvezetesebbé is teszi a modell vezethetőségét.

Az első futómű vadonatúj: merevebb rugóstagokkal és erősebb kereszttartóval készül, így az új Rio elődjénél pontosabban irányítható, és közvetlenebbül követi a vezetői utasításokat. A hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztésben újak, és a korábbiaknál függőlegesebb helyzetűek a lengéscsillapítók, ez a stabilitásra és a kanyarjellemzőkre is jótékonyan hat. Az áthelyezett kormánymű ellenállása kisebb a korábbinál, így a kormányáttételt 5 százalékkal közvetlenebbre vehették a fejlesztők.

Az új ADAS technológiai csomagon túlmenően az új Rio alapfelszerelésként kínálja a Kia VSM stabilitás-szabályozó rendszerét, valamint ESC menetstabilizáló berendezését. A VSM fékezéskor és kanyarodáskor gondoskodik a stabilitás megőrzéséről: a rendszer észleli a tapadásvesztést, és az ESC segítségével irányban tartja az autót.

Az ívmeneti fékerő-szabályozó rendszer szintén az alapfelszerelés része, ez kanyarban képes a fékerő kerekenkénti független szabályozására, és így a stabilitás mindenkori megőrzésére. Ugyanezzel a módszerrel a lassításokból adódó karosszériabillenések is csökkenthetők, amitől a vészfékezések válhatnak hatékonyabbá.

Csatlakozás: teljes körű Android és Apple okostelefonos integráció

A műszerfal közepét az új infotainment rendszer foglalja el, a Kia új HMI kezelőfelületével. A Rióhoz elérhető a „lebegő” 5 colos érintképernyővel felszerelt infotainment rendszer, amelyhez hathangszórós audio is társul. A vásárlók külön megrendelhetik a 7 colos változatot Android Auto™ vagy Apple CarPlay™ funkciókkal, navigációs rendszerrel.

A navigációs rendszerrel elérhető Kia Connected Services online kapcsolódási csomag a legkülönfélébb információs szolgáltatásokat vonultatja fel, az élő forgalmi hírektől** a traffipax-térképig és figyelmeztetésig**, a turisztikai pontok keresésétől az időjárás előrejelzésig. A navigációs rendszerrel felszerelt gépkocsikhoz rendelhető Kia Connected szolgáltatást az autó megvásárlását követő hét éven át ingyenesen használhatják a tulajdonosok.

A Rio Android Auto rendszere legalább Android 5.0 (Lollipop) vagy annál frissebb operációs rendszert alkalmazó okostelefonokkal kompatibilis. A modell piaci bevezetésétől elérhető Android Auto összekapcsolódik a felhasználó telefonjával, majd lehetővé teszi, hogy az okostelefonos alkalmazásokhoz és egyéb funkciókhoz (pl. Google Maps navigáció szóbeli útmutatással, telefon kihangosító, szöveges üzenet felolvasása, hangfelismerés) az autó fedélzeti infotainment rendszerének képernyőjén keresztül férjenek hozzá. Az Android Auto azt is lehetővé teszi, hogy streaming kapcsolaton keresztül zenét hallgassunk a Google Play Music szolgáltatásból vagy máshonnan.

Az iPhone 5 vagy újabb készülékkel kompatibilis Apple CarPlay teljes körű Siri hangvezérlést kínál, amellyel a telefon, számos funkciója és alkalmazása irányítható, beleértve az Apple Maps alapú navigációt, a híváskezelést, vagy a szöveges üzenet diktálását. Az Apple CarPlay további olyan audio alkalmazásokat is támogat, a zenei streamingtől a hangoskönyvekig, amelyeket a felhasználó korábban iPhone készülékére letöltött. 2017 végére a Rióhoz teljes konnektivitást lehetővé tevő 7 colos központi érintőképernyő is elérhető lesz, navigációs rendszer nélkül is.

A Kia Rio a B-szegmensben elsőként kínál USB csatlakozást az utastér első és hátsó felében, amelyeken keresztül a felhasználók közvetlenül az autó infotainment rendszeréhez csatlakoztathatják mobil készüléküket, valamint menet közben tölthetik annak akkumulátorát.

Az új Rio európai forgalmazása 2017 elején indul

A vadonatúj Kia Rio 2017 első negyedévében koreai gyártásból (Sohari) érkezik Európába a vállalat egyedülálló hétéves, 150 000 kilométeres garanciájával.

*Az önműködő vészfékrendszer (AEB) vezetőtámogató rendszer, és mint ilyen, nem mentesíti a vezetőt azon felelősség alól, hogy minden körülmények között biztonságosan működtesse gépkocsiját. A vezetőnek mindenkor személyes vezetési képességeihez, a törvényi előírásokhoz és az általános forgalmi és útviszonyokhoz kell igazítani vezetési stílusát. Az AEBS nem a gépkocsi önálló működtetésére szolgál.
** A szolgáltatások igénybe vételét az adott országban törvényi korlátozások szabályozhatják.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: a Honda újdonságai

Számtalan érdekességet s persze újdonságot sorakoztat fel a Honda a 2017-es Genfi Autószalonon.

A japán gyártó nemcsak a Civic Type R legújabb nemzedékét gurítja színpadra a seregszemlén, hanem új, gondolatolvasó koncepcióautóját és legfrissebb, legmodernebb műszaki megoldásait is közszemlére teszi.

Civic Type R

A japán gyártó bemutatójának egyik legfőbb eleme a vadonatúj Civic Type R lesz, melynek fejlesztésekor arra törekedtek a szakemberek, hogy a vezetési élményt illetően messze túlszárnyalja a hot hatch szegmens többi tagját. A Type R-t az alapmodellel egyidejűleg dolgozták ki a mérnökök, így mindkét változatot egyedülálló kifinomultság és kiemelkedő menetdinamika jellemzi. Utóbbiról a Honda legújabb erőforrása, a rendkívül hatékony 2.0 VTEC TURBO gondoskodik.

Az új Civic Type R gyártása 2017 nyarán kezdődik Swindonban, a Honda angliai üzemegységében, innen exportálják majd az európai piacokra, sőt Japánba és az Egyesült Államokba is. Az észak-amerikai forgalmazás kezdete jelentős mérföldkő a vállalat történetében, hiszen most először árulnak majd Honda-emblémás Type R-t az újvilág kereskedéseiben.

A vadonatúj Civic Type R sorozatgyártású változatának hivatalos bemutatója 2017. március 7-én 11 óra 30 perckor, a 4-es pavilonban kezdődik.

Clarity Fuel Cell

Bár a tavalyi év végén már megérkeztek az első példányok kontinensünkre, a Clarity Fuel Cell is színre lép Genfben. A vadonatúj Clarity a világ legfejlettebb üzemanyagcellás járműve, 620 kilométeres hatótávolságával kategóriájának abszolút legjobbja.

A modell szerves része az Európában útjára indított HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles) programnak, melynek célja, hogy megismertesse az emberekkel az üzemanyagcellás járművek előnyeit és a teljes régióban kiépüljön a hidrogénutántöltéshez szükséges infrastruktúra.

Honda NeuV

Genfben találkozhat először a nagyközönség a Honda NeuV tanulmányautóval, ami nem más, mint egy elektromos, automatikus irányítású jármű, melynek legfőbb érdekessége a mesterséges intelligencia által vezérelt „érző erőforrás”, ami képes tanulni a pilótától.

Az innovatív, önvezető modell komoly anyagi haszonnal kecsegteti a leendő vásárlókat, ugyanis azokban az időszakokban, amikor a tulajdonosnak nincs rá szüksége, utasokat szállít! Amellett, hogy „taxizik”, képes áramot termelni és „feltölteni” az elektromos hálózatba, így tényleg teljesen új üzleti modellt alakíthatnak ki a vásárlók.

A mesterséges intelligenciának köszönhetően a NeuV okos és segítőkész személyi asszisztensként is képes helyt állni, „érző motorja” felismeri, hogy a vezető döntéseit milyen érzelmek vezérlik. Később – a tanultakat felhasználva – a vezérlőegység is döntéseket hoz, illetve ajánlásokat tesz a vezető számára.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK