Főoldal Blog Oldal: 341

[TESZT] Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD – komforttal teli szabadidőtárs

Anno még a Napimagazinnal fogtuk menetpróbára, később tesztre a Honda újragondolt crossover-ét: a CR-V már akkor különleges autónak bizonyult. Természetesen tűkön ülve vártuk, hogy minél előbb nagyító alá vethessük – azóta eltelt bő 4 év, jöttek faceliftek, újragondolt motorok is bekerültek a gépháztető alá. A CR-V még mindig népszerű: 1.6 literes gázolajossal és automataváltóval teszteltük.

Tulajdonképp 1995-től datálható a CR-V autópiaci jelenléte, igaz, akkoriban még csak Japán utcáin lehetett többnyire felfedezni a hobbiterepjáróból. Nem sokkal később az Egyesült Államokban is bevezetésre került, míg szépen lassan, 2001-ben a második generáció érkezése után már beszivárgott Európába a típus. Érdekes módon a CR-V leginkább a 2007-től kapható harmadik szériájával lett közismert és népszerű világszerte, ebből adódóan nem véletlen, hogy ebből az eresztésből adták a legtöbbet – állapítható meg, szintén globális értékeket vizsgálva. A tavalyi évben bejelentették a típusfrissítést, szám szerint a negyedik generációt, melynek egyik jeles képviselője járt szerkesztőségünknél. Nézzük, mit tud, nyújt a legújabb Honda crossover, a CR-V legjobban felextrázott csúcsmodell változata!

Különbségek vannak, az arculat viszont megmaradt

Óhatatlan az összehasonlítgatás – nem is baj, hiszen házon belüli típusokról szól az értekezés. S bár igaz, hogy a 2007-ben debütált hármas széria kapott egy facelift-et 2010-ben, ez mégsem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy hosszabb távon megőrizze karakterisztikáját. Azaz mégis, hiszen a legfrissebb CR-V nyomokban ugyan, de emlékeztet elődjére, méretekben és formavilágban mindenképp. A hangsúlyos hűtőmaszk megmaradt, igaz, jelen esetben három részre tagolva érkezik a tálalás, szigorúan krómmal futtatott csíkozással, több műanyag felhanggal. A fényszórók tokozása elnyújtottabb, ezáltal vékonyabb lett az elődéhez képest, elhagyták az index rész kontrasztját, mindkét esetben alkalmazkodva az aktuális Honda-vonulathoz.

A ködlámpák szintén kiemelt vizuális szerepet kaptak, a karosszéria alsó oldalvonalain kevlár jellegű műanyag díszcsíkozás kapott helyet, ami praktikus, hiszen óvja a fényezést a kavicsfelverődésektől, és egyéb sérülések lehetőségétől. Máris itt tükröződik az autó offroad mivolta, hozzá persze alap kiegészítő a szabad szemmel is jól látható emelt, 165 milliméteres hasmagasság. Nyilvánvalóan az Executive csomaghoz mellékelt 18 collos felnigarnitúra nem sarkallja majd nagyon a CR-V tulajdonosát terepes használatra, mindenestre a peremes és viszonylag vastag külfelületű gumik erősítik a szélsőségesebb körülmények közt történő közlekedést is. Oldalirányban a megújult CR-V hasonul a korábbi hármas szériához, a B oszlop szélessége például szinte milliméterre megegyezik, míg a C tag vaskosabb lett, a hátsó ajtó mögötti kicsiny háromszög sziluett alsó vonala csapottabb formát kapott.

Mivel az egész autóra jellemző a rendkívül sok törésvonal alkalmazása (melyik jelenlegi autónál nem?), ezért az oldalak vizsgálatakor máris kettővel találkozhatunk, ízléses párhuzamban alul és feljebb, kilincsmagasságban is. A hatalmas, optimálisan állítható tükrökbe természetesen integrálásra kerültek az irányjelzők is, ez is változás a korábbiakhoz képest – így mutatósabb is mindamellett, hogy a biztonságos közlekedés szempontjai az elsődlegesek.

Karakteres hátsó: mindennel összhangban

A far kiképzése is kifinomutabb lett, a már korábban elindított hátsó lámpatestek ívelése megmaradt, tehát a hozzávetőlegesen középtájt kezdődő műanyagok egészen a tető kezdetéig kúsznak fel – tesztmodellünk esetében némi optikai csalódást adott az alkalmazott hátsó légterelő szárny, ez valamelyest kitakart az ezzel együtt sportosnak egyáltalán nem mondható összhatásból. A csomagtérajtó kilincse elsőre szokatlan helyen található, tízből kilencen egész biztos a rendszámvilágítás környékén keresgélnek, ugyebár siker nélkül. Kétoldali ködlámpák kerültek kialakításra a hátsó lökhárító alján, míg az egycsöves kipufogóvég jobb oldalon helyezkedik el, mindenféle sallangtól (például krómozás) nélkül. Az oldalvezetésnél már felemlegetett törésvonalak itt is visszaköszönnek, az asszimetrikusba hajló lámpatestek kihangsúlyozzák azt a három fő motívumot, amelyek az ötödik ajtón futnak. Nem beszélve a korábban megjelölt kavicsfelverődés ellen kialakított műanyag szegélyekről – nos, itt is akad szép számmal belőlük; teljesen új megközelítésbe helyezve a CR-V formavilágát.

Kényelem, mellé az elvárt minőség, felhangok

Executive felszereltséghez méltóan minden földi jósággal fel van vértezve az utastér, tulajdonképpen innentől kezdve a CR-V legcombosabb opcióival inkább protokollautónak kategorizálható be, mintsem SUV-nak.

Vagy inkább protokoll SUV-nak? Tény, hogy aki (akár divatból, akár más hóbortból adódóan) kívánja a luxust, és nem rest beruházni az élvezetekre, egészen biztosan elégedett lesz, lehet a CR-V ezen alternatívájával.

A burkolat prémium szintű, az ülések magasra járatottan kényelmesek, ergonómiai szempontok alapján is a maximumot hozzák. Természetesen adott az első fotelekhez járó több fokozatú ülésfűtés, amely bár jelen van, mégsem érezhető, ugyanis nagyjából 5 perc kellett ahhoz, hogy indulás után érezni lehessen a működését. Tudvalévő, hogy a bőrülés mennyire kellemetlen tud lenni télen is, nyáron is, mindig más és más miatt, pont ezért lett kifejlesztve a szellőztetés/hűtés, vagy akár az imént említett fűtés. Viszont ha egyszer magára talál, akkor még egyes fokozatra visszakapcsolva is melegít, igen intenzíven.

A keringetés viszont remek, alacsony hűtővíz hőmérsékletnél is langyos levegőt fúj az enteriőrbe, szinte azonnal a motor beindítása után. Az összeszerelés egyébként jó minőségű, a harmatos futott kilométerszám ellenére néhányszor tapasztaltunk zörgést, nyikorgást, melyeket aztán mindig valamilyen módon meg is szüntettük (kesztyűtartó célzottabb visszacsukása, a könyöktámasz és az ülések közti hézag újboli kialakítása, mivel hajlamos a kárpit arra, hogy a erőteljesebben összeérjen a többi felülettel – és a többi).

Hátul ülve teljesedik ki a komfortérzet még inkább, ugyanis nyoma sincs a keményebb ülőlapoknak, vagy épp háttámaszoknak: hasonlóan az első két üléshez, itt is teljes mértékű kényelmet kaphat akár három átlagos testalkatú felnőtt – köszönhetően az 1820 milliméteres szélességnek és a 2650 milliméteres tengelytávnak. Mivel szabadidőautónak aposztrofálható a CR-V, ezért egyáltalán nem elhanyagolható a csomagtér befogadóképessége sem: 589 liter, viszont a hátsó ülések előrehajtásával 1146 literesre bővíthető.

Vezethetőségből jeles, felszereltségből szintúgy

A műszerek átláthatóak, nincs túlbonyolítás, a kilométeróra került fő helyre, pontosan a kormánykerék mértani közepét alkalmazva, így mindig szem előtt van az aktuális sebesség. Bal oldalra félkör jelleggel a fordulatszámmérő, míg jobb oldalra a vízhőfok és az üzemanyagszint mutatója került beépítésre. Maga a cockpit sincsen túlbonyolítva, a multifunkcionális navigációs képernyő kapja a hangsúlyt, míg a klíma kezelőszervei közvetlenül az ötfokozatú automataváltó karjával szemben helyezkednek el. A váltó kézre esik, a műszerfal egyfajta nyúlványaként van jelen, könnyedén kapcsolható és kezelhető.

Balra a kormánykeréktől fedezhető fel az ECON feliratú zöld gomb, amely arra hívatott, hogy csökkenthessük közbeiktatásával a jármű fogyasztását. A teljesítmény rovására elvileg nem megy az alkalmazás, mi inkább úgy tapasztaltuk, hogy a rugalmasság, dinamizmus kissé veszít erejéből, ha bekapcsoljuk a funkciót, ugyanakkor a fogyasztásra túlzott pozitív hatással nincsen – de erről majd lejjebb, a hajtáslánc taglalásánál. Lejtmenet asszisztens, ESP, parkolóradar – ezek mindössze töredékét képezik a CR-V csúcsfelszereltségének köszönhető extráknak. Minden tehát megvan ahhoz, hogy egy, a mai kornak megfelelő crossover-t használhassunk. De vajon hogyan teljesít gyakorlatban a 2.2-es iDTEC öngyulladós aggregát, illetve a hozzá kapcsolt hajtáslánc?

350 Newtonméter elegendő, végre kisebb a saját tömeg

1597 köbcentiméteres, DOHC vezérlésű, 16 szelepes i-DTEC technológiájú turbótöltött dízelmotor mozgatja az 1630 kilogramm önsúlyú kocsiszekrényt.

A korábbi felépítést alkalmazó erőforrás 150 lóerőt mozgósít 4000-es fordulatszámon, míg a 350 Newtonméternyi forgatónyomaték már 2000 RPM-nél rendelkezésre áll. Végre sikerült elérni, hogy az előző, még 2.2 literes dízellel szerelt modell esetében kiküszöbölésre került a közel 2 tonnás önsúly, itt most a másfél tonna környékére beirányzott érték dominál (1630 kilogramm üres tömeggel), 2170 kilogrammos teljes terhelhetőséggel. A motor karakterisztikája ugyanakkor nem túlzottan dinamikus, köszönhetően a downsizingolt hengerűrtartalomnak, nehézkesebb indulásnál, de aztán a turbótöltés dolgozni kezd korrektül.

Gyári adatként 9.9 másodperces a 0-100 km/óra sprint, mi 10.1 másodpercet regisztráltunk, alapvetően a hajtásláncba illesztett automataváltó viselkedésének köszönhetően: az első három fokozat viszonylag rendben van, megfelelő fordulatszám-tartományokban tartja a gyorsulást, viszont innen felfelé kiterjesztettebbé válik az arculat. A hatfokozatú automata relatíve csendben dolgozik, intelligens és kulturált működése leginkább a városi közlekedés kapcsán érzékelhető: a rendszer mellőzi a 2000 felett történő kihúzatásokat és felváltásokat, inkább 1500-1700 környékén talál magára, ami igen kedvező érték véleményünk szerint. Az utastér csendes, a motor- és futóműzaj elenyésző , rosszabb minőségű útviszonyok mellett is kiegyensúlyozott futás érzékelhető. Az úttartás remek, csakúgy, mint a kormányzás, az 1685 milliméteres magasság ellenére nem érzékelhető különösebben említésre méltó bedőlés vagy sodródás kanyarokban.

Minden passzolna, ha takarékos(abb) lenne

Sarkalatos pont lehet a fogyasztás, ugyanis az ECON profil aktiválása ellenére nem tudtuk az üzemanyagfelhasználást 8.4 liter alá csökkenteni, 2 felnőtt utassal és minimális plusz terheléssel (három kisebb csomag).ű

Mindezt vegyes üzemmódban, sok országúttal, mérsékelt városi felhasználással – 90 kilométer/óránál 6.1 – 6.7 liter jött ki 100 kilométerre a fedélzeti computer pillanatnyi értékszámításai alapján. A városi átlag nullázás után körülbelül negyed óra elteltével stabilizálódott 8.2 literben – nagyon óvatos gázpedál kezelések alkalmazásával sem ment ezen érték alá. Így hát nem volt túlzottan meglepő, hogy az 57 literes üzemanyagtank szintjének visszajelzője rohamléptékben számolt visszafelé a maga analóg mivoltában.

Bár a jelentősnek tűnő facelift igen jót tett a CR-V palettájának, úgy igazából nem érezhető az a szükséges plusz, ami teljesen új megközelítésbe helyezhetné az amúgy minden téren korrekt crossover-t. Munkál a deja vu, a számos újdonság erejével ható teljes- illetve részmegoldás kellemesen befogadható összképet alkot az autóról. Az állandó négykerékhajtással felvértezett 2 literes dízel verzió csúcsfelszereltséggel ajánlható mindenkinek, akik elszántan voksolnak a japán minőség mellett, amelyet a Honda nyújt, illetve egy viszonylag ritka, a szemnek feltűnő és protokolláris jellegű terepjárónak látszó tárgyból szeretnének kiszállni – mondjuk egy üzleti megbeszélés alkalmával.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm3

Maximális teljesítmény: 160 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, hatfokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4605 mm

Szélesség: 1820 mm

Magasság: 1685 mm

Tengelytáv: 2630 mm

Gumik mérete elöl: 225/60 R18

Gumik mérete hátul: 225/60 R18

Tömeg, üresen: 1630 kg

Tömeg, teljes terheléssel: 2170 kg

Csomagtartó mérete: 589 liter, 1627 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 58 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 202 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári), 10.1 (mért)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.2 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.7 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 133 g/100km

Bővebb információ a Honda hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

10 éves a Nissan Qashqai, nézzük a sikertörténetét számokban!

Nem titkolt tény, hogy a Qashqai egy évtizednyi sikert ünnepelhet a crossover szegmensben, így januárban és februárban a Nissan a 10-es számra koncentrált. A márka most egy új videóval emlékezik meg az évfordulóról, amelyben más, a Qashqai európai piacvezető szerepéhez hozzájáruló számokat is felfed.

Kétségtelen, hogy a 2,3 millió – a modell 2007 februári bevezetése óta ennyi Qashqai-t értékesítettek Európában – az egyik legfontosabb szám.

Érdemes megemlíteni a 21-et is. Ennyi versenytárs modell érkezett a piacra, mióta a Qashqai úttörő módon életre hívta a crossover szegmenst, mely mára az iparág fontos részévé vált. Ez a szám egy teljesen más okból is fontos, később erre is kitérünk.

Akkor lássuk a számokat, melyek a Nissan igazi sikertörténetévé tették a Qashqai-t:

3,3 millió – 2007 februárja, a Qashqai piacra dobása óta ennyi Qashqai-t értékesítettek globális szinten.

2,3 millió – Ez idő alatt ennyi Qashqai fogyott Európában.

75 000 – 2007 óta a Nissan mérnökei ennyi úgynevezett folyamatos minőségbiztosítási ellenőrzést végeztek a Qashqai modelleken.

45 000 – megközelítőleg ennyi munkahely jött létre a Qashqai miatt a Nissan létesítményeiben és a beszállítóknál.

2708 – ennyi alkatrészből áll a Nissan Qashqai második generációja.

2015 – ebben az évben indult el a Qashqai gyártása Oroszországban, a Nissan szentpétervári gyárában, a megnövekedett kereslet kielégítése érdekében.

600 – a fejlesztők ennyi napig működtették teljes hangerőn a Qashqai hangrendszerét, így érhették el, hogy az autó egész élete során kristálytiszta hangélményt nyújt.

226 – ennyi cég szállít alkatrészeket a Nissan Qashqai második generációjához.

99 – jelenleg ennyi országban vásárolható meg a Nissan Qashqai.

81 – ennyi fontosabb díjat nyert el Nissan Qashqai 10 évvel ezelőtti bevezetése óta.

62 – ennyi másodpercenként gurul le egy új Nissan Qashqai a Nissan sunderlandi csúcstechnológiás gyárának futószalagjáról.

21 – ennyi hónap alatt érte el a Qashqai második generációja az 500 000 darab értékesítést. Egyetlen Nagy Britanniában gyártott autó sem érte el korábban ilyen rövid idő alatt ezt a számot.

19 – ennyi országban szavazták meg a Nissan Qashqai-t az év autójának.

10 – tíz év telt el az eredeti Qashqai bevezetés óta.

5 – eddig ennyi féle modellváltozatot vezettünk be: A Qashqai első generációját (2007); a Qashqai+2-t (2008); frissített Qashqai-t (2010); frissített Qashqai+2-t (2010); teljesen új 2. generációs Qashqai-t (2014).

1,5 – a Qashqai legnépszerűbb motorváltozatának mérete literben. Kétkerékhajtással, hatsebességes kézi sebességváltóval, gyöngyházfekete fényezéssel, és N-Connecta felszereltséggel kombinálva a legnépszerűbb modellt kapjuk.

1 – a Qashqai volt az első crossover. A Nissan hívta életre a szegmenst, és azóta is mi gyártjuk Európa legnépszerűbb crossoverét.

Meggyőző 4×4 Toyota-ajánlatok a hétvégi FeHoVa kiállításon

A Toyota 4X4-es modelljeire vonatkozó, a hónap végéig érvényes hazai egyedi ajánlatokkal készült a hétvégi FeHoVa (Fegyver, horgászat és vadászat nemzetközi kiállításra.

Az ezen a területen világszinten vezetőnek tartott Toyota teljes hazai 4×4 meghajtású modellportfólióját kiállítja az e hétvégén megrendezésre kerülő FeHoVa kiállításon. A tavalyi évben Magyarországon rendkívüli sikereket elérő, januárban pedig értékesítéseit megduplázó márka modelljeire kíváncsi látogatók így megtekinthetik a kategóriateremtő, vadonatúj C-HR-t épp úgy, mint a tavalyi évtől már hibrid hajtással is elérhető RAV4, a magyarországi pickup szegmenst 47,3%-os részesedéssel domináló Hilux, valamint a legendás Land Cruiser modelleket egyaránt.
A Toyota ráadásul az említett modellekre vonatkozó egyedi ajánlatokkal is készült a rendezvényre, amelyek egészen a hónap végéig érvényesek, miközben az Országos Magyar Vadászkamara tagjai részére egész évben egyedi kedvezményt kínál a márka.

RAV4

A kategória úttörője két évtizedes pályafutása során a világ egyik legnépszerűbb szabadidőautójává vált. A modell sikere pedig 2017-ben is folytatódik! A kivételes képességű összkerékhajtásnak köszönhetően a RAV4 minden körülmények között magabiztos marad, hiszen a különleges Integrált Menetdinamikai Rendszer (IDDS) akár szélsőséges útviszonyok közt is maximális teljesítményt és tapadást biztosít. Mindemellett a teljesítményt alacsony fogyasztású, korszerű motorok, köztük a tavaly óta elérhető hibrid meghajtás adja.

LAND CRUISER

A Land Cruiser-t a világon mindenütt sokra becsülik, hiszen már hat évtizede bizonyítja minőségét, tartósságát és megbízhatóságát. Terepjáró tulajdonságának kiválóságát a vásárlók töretlen elégedettsége tanúsítja; alvázas építésével, élvonalbeli technológiájával és biztonságával, valamint kompromiszszumokat nem ismerő komfortjával a Land Cruiser mára élő legendává vált.

HILUX

A világ egyik legnépszerűbb pick-up modellje agy hasmagasságának, robusztus futóművének és a kapcsolható hátsó differenciálzárból eredő magabiztos off-road képességeinek köszönhetően
egyszerűen megállíthatatlan. A szilárd alváz tekintélyes erőt és tartósságot kölcsönöz a Hilux-nak, amely bárhová erőlködés nélkül elszállítja rakományát. A munkára, erdőjárásra vagy kalandtúrára egyaránt tökéletes Hilux a világ legkeményebb terepein bizonyított már, amely a modell kiemelkedő értéktartását eredményezi.

C-HR

A Toyota vadonatúj, kategóriateremtő kupé crossovere a formabontó, trendi dizájnt ötvözi a negyedik generációs, forradalmi hibrid technológiával, míg a négykerék meghajtású változat a terepen is megállja a helyét.

Fennállásának legeredményesebb évkezdését produkálta a BMW Group

A 163 288 darab új autó átadása mögött világméretű értékesítési növekedés és a BMW elektromos hálózatról tölthető modelljeinek osztatlan sikertörténete húzódik.

 

Miután a tavalyi esztendő a BMW Group globális értékesítési hálózatának sorozatban hatodik rekordszintű éves mutatóját hozta, a vállalatcsoport 2017-et is százéves fennállása legeredményesebb évkezdésével indította. A BMW, a MINI és a Rolls-Royce idén januárban világszerte összesen 163 288 darab új autót adott el, amely 6,8 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi értéket.

„A 2016-os esztendő sikertörténetét folytatva kiválóan indítottuk az újévet, idén debütáló új modelljeink tükrében pedig biztosak vagyunk benne, hogy ez a kitartó növekedés újabb lendületet vesz. Az új BMW 5-ös sorozat épp a napokban érkezik meg a BMW márkakereskedéseibe, a vállalatcsoport hosszú távon fenntartható, nyereséges működését pedig globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiánk szavatolja” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

A BMW idén januárban világszerte 143 553 darab új modellt adott át ügyfeleinek, amely 7,2 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel ezelőtti évkezdést. A bajor gyártó kimagasló értékesítési növekedéséből a teljes modellpaletta kivette a részét, így például a BMW X1, a BMW 3-as sorozat és a BMW 7-es sorozat is. A 2017-es esztendőt nem kevesebb, mint 20 059 ügyfél kezdte a legkisebb SUV volánja mögött (40,2 százalékos növekedés), a BMW legnépszerűbb modelljét 28 684 tulajdonos vette át (6,3 százalékos javulás), a márka zászlóshajója pedig csak januárban 4 403 ügyfeles átadást jelentett (29,8 százalékos gyarapodás). A BMW nemzetközi értékesítési fejlődése az új BMW 5-ös sorozattal kapcsol magasabb fokozatba, a világ legnépszerűbb üzleti limuzinjának hetedik modellgenerációja február közepén érkezik meg az utakra.

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei iránt mutatkozó kereslet mindeközben azt igazolja, hogy a bajor gyártó ügyfelei egyre szélesebb körben nyitnak az alternatív koncepciók felé. 2017 januárjában 115,8 százalékkal nőtt a BMW i és a BMW iPerformance modellek globális értékesítési mutatója, összesen 5 232 darab innovatív gépkocsi átadásával. Márciusban ráadásul az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozata, a BMW 530e iPerformance is megérkezik, 2017 nyarán pedig a MINI márkatörténetének első, elektromos hálózatról tölthető négykerekűje ünnepli világpremierjét. A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 júniusban gurul be a brit prémiumgyártó márkakereskedéseibe.

A MINI ráadásul töretlen lendülettel folytatja globális eladásainak 2016-ban regisztrált emelkedését, a januárban átadott 19 563 darab új modell 3,7 százalékos gyarapodást jelent. A brit márka legsikeresebb modellje továbbra is a MINI Cabrio és a MINI Clubman: amíg az előbbiből értékesített 1 517 darab 690,1 százalékos növekedésnek felel meg, addig a világszerte gazdára talált 3 693 darab hatajtós 60,5 százalékos fejlődést jelent. Sőt mi több, a MINI átfogó modellpalettája idén februárban az új MINI Countryman modellel bővül, amely szinte bebiztosítja a brit prémiumgyártó 2017-es abszolút értékesítési növekedését.

Miután 2016-ban a BMW és a MINI együtt több mint egymillió új autót adott el Európában, a vállalatcsoport idén 3,5 százalékos fejlődés mellett 63 915 darab újautó-átadással nyitott az öreg kontinensen. A BMW Group szinte összes európai piacán kiegyensúlyozott értékesítési fejlődést könyvelhetett el, Németországban például 17,2 százalékos (20 034 darab), Nagy-Britanniában 4,9 százalékos (9 921 darab), Franciaországban pedig 5,4 százalékos (5 556 darab) gyarapodás mellett.
A vállalatcsoport ázsiai eladásai kétszámjegyű értékesítési növekedéssel indították az újévet, hiszen a 66 719 darab vadonatúj BMW és MINI modell az egy évvel ezelőtti teljesítmény tükrében 12,1 százalékos javulást jelent. Kínában az egy hónap alatt eladott BMW és MINI modellek mutatója most először lépte át az ötvenezres értéket, az 51 345 darab új autó 18,2 százalékos fejlődésnek felel meg.

Az amerikai kontinensen a bajor gyártó 1,0 százalékos értékesítési növekedéssel kezdte a 2017-es esztendőt, összesen 26 940 darab új BMW és MINI modellt adtak át. Az Egyesült Államokban ez a szám 21 219 darab, amely ugyan 0,5 százalékos csökkenés, a Kanadában eladott 2 337 darab új autó azonban 2,5 százalékos javulást jelent.
A BMW Motorrad ugyancsak eredményesen indította az idei évet, a világszerte átadott 7 503 darab robogó és motorkerékpár 0,2 százalékos fejlődést hozott.

Elkezdték a megújult Škoda Octavia gyártását

Legördült – a mai napon az első alkalommal – a szerelőszalagról Mladá Boleslavban a megújult Škoda Octavia.

Átdolgozott orr- és farkialakítással, illetve a vezetői segédrendszerek, az infotainment és a connectivity területein egyaránt a legkorszerűbb megoldásokkal írja tovább a Škoda e modellsorozat sikertörténetét. Az elmúlt 21 esztendő során több mint ötmillió vásárló döntött az Octavia család valamely tagja mellett.

„Az új Škoda Octavia gyártáskezdetével új fejezet nyílik ’bestsellerünk’ sikertörténetében. A Škoda egész csapata, a műszaki fejlesztéstől és a beszerzéstől a gyártáson és a logisztikán át, egészen a minőségbiztosításig, ismét nagyszerű munkát végzett. A márka számára e különösen fontos modell gyártásának beindítása megbízható és minőségi módon, s pontosan határidőre zajlott” – emelte ki Michael Oeljeklaus, a Škoda igazgatótanácsának a termelés területéért felelős tagja.

A Škoda Octavia új tervezésű orr- és farkialakítással, illetve számos vonzó felszereléssel érkezik, köztük a teljes-LED fényszórókkal, valamint a biztonságot és kényelmet szolgáló további fejlett megoldásokkal. A Škoda emellett új connectivity-ajánlatokkal is kínálja „beststellerét”: a Škoda Connect mobil online-szolgáltatásai az információs és navigációs funkciókat, illetve a jármű távelérését szolgálják. Mint minden Škoda Octavia, térkínálata, funkcionalitása, biztonsági és kényelmi technikái, dizájnja, valamint ár/érték-aránya tekintetében az új generáció is mércéül szolgálhat piaci szegmensében. A márka a széles körűen átdolgozott Škoda Octavia modellekkel kívánja folytatni e sorozat sikertörténetét, tovább erősítve pozícióit a nemzetközi piacokon.

A Škoda Octavia a cseh gyártó legnagyobb darabszámban értékesített modellje, amelynek 21 évvel ezelőtti, 1996-os bemutatkozása óta világszerte több mint ötmillió vásárló döntött e család számos változata mellett. Már önmagában az 1996-tól 2010 november végéig készült első generáció 1,4 millió példányban talált gazdára, a Škoda Octaviamásodik nemzedéke pedig töretlenül folytatta elődje sikereit: 2004 és 2013 között összesen 2,5 millió kelt el belőle. 2012 novembere óta készül az Octavia harmadik generációja, amely a Škoda kínálatának egyik alappillére, s 2016 március végén már az egymilliomodik példány készült el belőle a Mladá Boleslav-i szerelőcsarnokban. A múlt év végéig összesen csaknem 1,4 millió darabot gyártottak a harmadik generáció tagjaiból. A ŠKODA csehországi székhelye mellett a Škoda Octavia már Kínában, Indiában, Oroszországban Ukrajnában és Kazahsztánban is készül, amelyekhez a megújult ŠKODA OCTAVIA további termelési helyszíneként Algéria is társul.

Elkészült a 9 milliomodik Opel motor Szentgotthárdon

Február kilencedikén, azaz ma délelőtt egy rövid szünetet tartott a szentgotthárdi gyár. A Flex üzem benzines szerelősoráról ugyanis ünnepélyes keretek között lejött a kilencmilliomodik Opel motor, egy 1.5 literes turbó benzines, amely a hamarosan a debütáló, s egyben a piacon feltűnő új Opel Insignia modellben fog majd bemutatkozni. Ott jártunk a jeles eseményen.

“Büszkeséggel tölt el bennünket a tény, hogy az új Insignia alap benzines motorját, az 1.5-ös turbó benzinest mi fogjuk gyártani” – mondta az ünnepségen Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd igazgatója, majd hozzáfűzte: “Ezzel párhuzamosan továbbra is a szentgotthárdi gyár szállítja az összes motort az új Astrába, amelyre Európában ez idáig több, mint 350.000 megrendelés érkezett 2015 óta.”

„Ennek köszönhetően az Opel Szentgotthárd rekord évet zárt 2016-ban, csaknem 630.000 gyártott motorral, amely a gyár fennállása óta a legnagyobb termelési volument” – emelte ki Buchal és egyben arra is emlékeztetett, hogy idén fogják ünnepelni 25. évfordulóját a modern kor hazai autógyártásának, amely az Opel gyár indulásához kötődik.

A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat, mégpedig párhuzamosan termel az 1992 óta működő úgynevezett Family 1-es motorgyár és az új 700 millió eurós beruházással létrehozott Flex üzem.

Ez utóbbiban a kis és közepes méretű benzinesek gyártása ugyanazokon a rugalmas gyártósorokon történik, mint a közepes méretű dízelmotorok gyártása. Ezek az erőforrások mind az Opel legújabb motorgenerációjához tartoznak, jellemző rájuk a nagy teljesítmény és kis fogyasztás, a halk futás és az Euro 6-os környezetvédelmi megfelelőség.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A Ford megmutatja, milyennek képzeli a jövőt

A Ford már jó ideje olyan autógyártó és mobilitási szolgáltatóként működik, amelynek üzleti tevékenysége az autók eladásán messze túlmutatva más területekre, például a telekocsi-szolgáltatásra vagy a kerékpármegosztásra is kiterjed. Az autógyárnak ez az újszerű jövőképe eddig főleg a digitális médiában és PR-üzenetekben jelent meg – most viszont fordult a kocka.

Azzal, hogy 90 másodperces reklámfilmjét az amerikai Super Bowl kezdőrúgása előtt vetítette le, a Ford a világ legnagyobb nézettségű és legdrágább felületén adja át üzenetét. A hirdetésben a Ford már jól működő autó- és kerékpármegosztó szolgáltatásai mellett olyan dolgok is megjelennek, amelyek még fejlesztés alatt állnak – például a márka önvezető autója. A reklámfilmet a WPP ügynökség Fordra szakosodott csapata, a Global Team Blue készítette.

“Kivételes lehetőséget jelent ez a 90 másodperc, amikor a Super Bowl közönségének elmondhatjuk üzenetünket: azt, hogy segítünk az embereknek a szabad mozgásban. Ezek a szolgáltatások ugyanis pontosan erről szólnak, különféle megoldásokat kínálva arra, hogy az emberek élete ne váljon nehezebbé, még ha a közlekedés egyre nehézkesebb is. Sok város egyre zsúfoltabb és ez a helyzet mind több problémát szül – mi pedig megpróbáljuk megoldani ezeket a gondokat” – mondta el Chantel Lenard, a Ford amerikai marketingigazgatója.

Az idei reklámfilm olyan emberekkel kezdődik, akik valamilyen hétköznapi, ám idegesítő helyzetben rekedtek: egy férfi például nem tud lejönni a tetőről, mert eldőlt a létra, egy srácnak pedig rászorult a fejére a póló, vagy láthatunk végeláthatatlan dugóban veszteglő, reményvesztett autóst is. Ezután jelennek meg a Ford autói és szolgáltatásai – olyan eszközökként ábrázolva, amelyek kisegítik az embereket azokból a közlekedési helyzetekből, amelyekben megrekedtek. Látunk például egy autóst, aki a fedélzeti navigációs rendszert használva jut ki a dugóból, egy másik snittben pedig egy Ford teherautó szabadít ki egy autót a hó fogságából.

https://www.youtube.com/watch?v=HhtHflDrnAU

Az egyik jelenetben egy Ford kerékpár is feltűnik néhány pillanatra, utalva a Ford által támogatott kerékpármegosztó programra, amit a vállalat jelenleg is a Motivate nevű szolgáltatóval közösen működtet a San Franciscóban. A reklámfilm egy másik jelenetében egy Ford kisbusz jelenik meg. A Ford tavaly év végén jelentette be, hogy felvásárolta a San Franciscó-i székhelyű Chariot személyszállító szolgáltatót, és indította el app alapú autómegosztó szolgáltatását.

Bár a reklámban néhány jelenleg kapható autó is látható, ez a film ezúttal nem az autóvásárláshoz akar kedvet csinálni – sokkal inkább a vállalat jövőképéről szól, arról, hogy hogyan képzeli el a Ford a jövő városát.

“A Fordnál már jó ideje dolgozunk azon, hogy a mai fogyasztói igények maximális kielégítése, és modelljeink legendás megbízhatósága mellett az emberek a jövő mobilitási vállalataként ismerjék meg a márkát. Nem meglepő hát, hogy a Ford az amerikai média egyik leghatékonyabb, presztízs értékű megjelenését használja fel arra, hogy fogyasztók millióihoz juttassa el ezt az üzenetet” – mondta Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR-igazgatója, majd hozzátette: “Az autógyárak számára leghatékonyabb Super Bowl reklámok mindig azok, amelyek a márka üzenetét közvetítik. A Ford pedig pontosan azon dolgozik, ami ebben a filmben megjelenik – a jövő mobilitási megoldásain.”

Űrhajót tervezett a Lexus – igaz, csak egy film kedvéért

A Lexus által tervezett Skyjet űrhajó Luc Besson hamarosan érkező sci-fijében, a Valerian és az ezer bolygó városa című filmben szerepel majd.

A Miamiban megrendezett 2017 Lexus Lifestyle eseményen a Valerian és az ezer bolygó városa címszereplője, Dane DeHaan leplezte le a filmben feltűnő űrhajó másolatát. Az együléses Skyjet a Lexus interaktív rendezvényén állt először reflektorfénybe, ahol a közönség megismerhette a luxusmárka legújabb termékeit és életstílus-ötleteit. A Valerian csapata azzal az elképzeléssel készítette el a Skyjet-et, hogy egy olyan járművet alkossanak, amely a jelenből idézi meg a 700 év múlva elkövetkező Valeriánus világot. A kreatív csapat együttműködött a Lexus dizájnereivel, és együtt találták ki, milyen kortárs formatervezési ötleteket alkalmazhatnának a Skyjet végleges megformálásához.

A Skyjet formatervének fontos része a Lexusra jellemző orsó formájú hűtőrács és a hamarosan bemutatandó, nagy várakozással övezett 2018-as Lexus LC kupé lámpakialakítása, amely atlétikus és aerodinamikus hatást kelt. A Valerian kreatív csapata a koncepció belső terének kialakítása során számos ötletet merített azokból a fejlesztésekből, amelyeket a márka a mesterséges intelligencia és a fejlett ember-gép interfész területein folytatott. A történetben egy jövőbeli energiakapszula is szerepel, amit a Lexus innovatív hidrogén üzemanyagcellás kutatásai ihlettek. Az űrhajó első fotói novemberben jelentek meg, a film előzetesének bemutatása napján.

“Mindig is szerettem volna Luc Bessonnal dolgozni, mert ő a legapróbb részleteket is gondosan kimunkálja a filmjeiben, és képzeletgazdag megoldásokkal kelti életre a történetet. Meglátják majd, hogy a Lexus közreműködésével elkészített a Skyjet milyen hihetetlenül izgalmas dolgokat művel majd az üldözési jelenetekben” – fogalmaz Dane Deehan.

A replika leleplezését hatásos fényeffektek vezették be, majd Dane jelent meg a színen, elmesélve, milyen volt a Skyjet-tel forgatni, illetve milyen élményt jelentett a közös munka a társszereplő Cara Delevingne oldalán és Luc Besson irányításával.

„Amikor Luc először mesélt nekünk a Valerian terveiről, azonnal megéreztük, hogy ugyanaz az ambíció fűti, ami minket is: túl akar lépni az átlagos megoldásokon, és lenyűgöző élményt szeretne alkotni. Izgalmas kihívást jelentett, hogy a Lexus világának alapján képzelhettük el és tervezhettük meg a Skyjet technológiáit. Amellett, hogy márkánk e hihetetlen történet részesévé válhatott, azt sem felejtjük el soha, hogyan néztek ránk dizájnereink és mérnökeink, amikor megmondtuk nekik, hogy most egy űrhajón fognak dolgozni!” – Spiros Fotinos, a Lexus európai marketing-vezetője így emlékezett vissza az érdekes együttműködésre.

A Lexus most arra készül, hogy az elkövetkező hét hónap során rengeteg lenyűgöző élménnyel lepi meg a világ filmrajongóit, egyre jobban felcsigázva érdeklődésüket a Valerian 2017 júliusi bemutatójáig.

A film

A történet alapja egy klasszikus képregénysorozat, a Valerian és Laureline. A híres rendező és író, Luc Besson ezt a kultikus forrást használta kiindulásul különleges kortárs science fiction balladájához. Valerian (Dane DeHaan) és Laureline (Cara Delevingne) az emberlakta övezeteket vezető kormány különleges ügynökei, akiknek munkája a rend fenntartása az Univerzumban. Felettesük a Parancsnok (Clive Owen), feladatuk pedig, hogy a lélegzetelállító intergalaktikus városban, Alphában szálljanak le. Ez az örökké növekvő metropolisz ezernyi különböző faj gyűjtőhelye, akik az Univerzum legtávolabbi sarkaiból sereglettek össze. Alpha tizenhétmillió lakója az idők során egyesítette tudását, technológiáját és forrásait a közjó érdekében. Ám sajnos nem mindenki ért egyet ezekkel a nemes célokkal. Láthatatlan erők dolgoznak azon, hogy nagy veszélybe sodorják fajunkat.

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: 480 kilométer hatótávolságú SUV a Fordtól

A millenáris nemzedékben erős a társadalmi felelősségtudat, emellett pedig vonzónak találják a javak és szolgáltatások bérleti és megosztási konstrukcióit – vagyis egészen másfélék a fogyasztási szokásaik, mint az idősebb generációké. Mindez alapjaiban változtatja meg a vállalatok (köztük az autógyártók) üzleti elképzeléseit – derül ki a Ford kutatásaiból.

Arról sem feledkezhetünk meg, hogy e nemzedék egészen újszerű szemléletmódja magukra az autókra is kihat.

A millenáris generáció tagjainak négyötöde szerint az elmúlt öt év során a SUV-ok alacsonyabb fogyasztásúvá és környezetbarátabbá váltak; éppen ezért e nemzedék egynegyedének bevásárló listáján már egy SUV szerepel, amikor új autó vásárlását fontolgatják.

A Ford egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV bemutatásán dolgozik, amelynek tervezett hatótávolsága eléri a 480 kilométert – vagyis egy feltöltéssel teheti meg a London és Párizs közti utat. A vállalat tavaly három új SUV-modellel lépett piacra Európában, és az új, nulla károsanyag-kibocsátású jármű egyike lesz annak az öt ilyen modellnek, amelyek 2020-ig jelennek meg.

“Európában a SUV-kategória minden más szegmensnél gyorsabb növekedést mutat, és az egyre növekvő kereslet hajtómotorja a környezettudatos millenáris nemzedék. Tavaly a Ford SUV-eladásai még az egyébként gyors ütemben erősödő iparági növekedést is felülmúlták” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “A vásárlók felismerték, milyen takarékosak az olyan motorok, mint például új 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízelünk, amely a legújabb Euro 6 emissziós szabványnak is megfelel, hiszen CO₂-kibocsátása az új Kugában mindössze 115 g/km, vagy éppen az EcoSport többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost erőforrása.”

A Ford európai SUV-modelljeinek (vagyis a kompakt EcoSport, a közepes méretű Kuga és a nagyméretű Edge) 2016-os értékesítése 31 százalékkal nőtt a 2015-ös eredményekhez képest. A Kuga és az EcoSport minden idők legjobb eladásaival zárta a tavalyi évet. 2016-ban a SUV-kategória európai értékesítése 21 százalékkal nőtt, és a térségben eladott újautó-eladások több mint egynegyedét tette ki.

Magyarországon az SUV szegmens a 2016-ban forgalomba helyezett 28222 db új gépkocsival a második legnagyobb szegmens, melyből a Ford összesen 1640 darab eladott Kugaval, Edge-el és Ecosporttal 5,8 százalékkal részesedik. A Kuga étékesítése 49,65 százalékkal haladta meg a 2015-ös darabszámokat.

Ám nem csupán a fiatalabb nemzedékekre igaz, hogy autóválasztásukkal felrúgják a megszokásokat. A Ford adatai azt mutatják, hogy a ferdehátú izomautók, vagyis a kis- és középméretű modellek nagy teljesítményű változatait megvásárlók átlagéletkora több mint 10 százalékkal nőtt a 2010 és 2016 közötti időszakban.

A Ford nagy teljesítményű autóinak (Fiesta ST, Focus ST, Focus RS, Ford Mustang) értékesítésében immár második éve könyvelhet el a márka 60 százalékos növekedést. Magyarországon a Mustang iránti kereslet töretlen, tavaly 151 darab talált gazdára, mely eredmény közel 30 százalékos piacrészesedést eredményez, és messze túlszárnyalja a kategória versenytársait. A sportautó kategóriában a Mustang darabszáma a Datahouse adatai szerint meghaladta az utána következő 3 versenytárs modell összesített eredményeit.

Tippek a téli autózáshoz a Zöld Autószerviztől

Bár úgy tűnik, a szélsőségesen hideg, téli időjárás már nem nagyon tér vissza – legalábbis idén tavaszig – nem árt, ha felkészülünk lelkileg és fizikailag is arra, hogy bizony bármikor újra beköszönthet a zimankó. Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa több dologra is felhívja a figyelemet.

  • Mindenképp minőségi üzemanyagot tankoljunk indulás előtt az autónkba, legyen az akár benzines, akár gázolajos üzemű. Mindig többet tankoljunk, mint amennyit kiszámítunk a tervezett út hosszára, legyen tartalékunk. A legjobb, ha teletankkal indulunk útnak.
  • Az autó alvázvédelme az egyik legfontosabb pont a téli hónapokban. A Zöld Autószerviznél teljes körű alvázvédelem-szolgáltatással várják ügyfeleiket (http://www.alvazvedelem.eu).
  • Mind a hűtőfolyadék, mind a szélvédőmosó folyadék legyen bekeverve fagyálló koncentrátummal. Nyilván a hűtőfolyadék és a szélvédőmosó folyadék kettő, egymástól külön kezelendő dolog. A Zöld Autószervizben még nem késő elvégeztetni a szükséges rutinfeladatokat, szakemberek segítségével.

  • Nem árt, ha felkészülünk autónk külső jegesedésére is. Ezért legyen nálunk mindig megfelelő céleszköz (jégkaparó), de számítsunk arra is, hogy kültéri parkolás esetén szükség lehet a hirtelen lemerült akkumulátor életre keltéséhez egy indítókábelre (s persze lelkes segítségre) is.
  • Sose induljunk hosszabb távolságra hólánc megléte nélkül, egyes határmenti és határontúli országok meg is követelik, hogy legyen nálunk.
  • Természetesen az egyik legfontosabb részlet a megfelelő minőségű és állapotú téli gumiabroncs megléte. Teljes körű gumiszerelés szolgáltatással áll ügyfelei rendelkezésére a Zöld Autószerviz.
  • Ha tehetjük, parkoljunk fedett, védett, fűtött helyen, így kevesebb kellemetlenséget okozhat a szélsőséges időjárás.
  • Legyen a garázsunkban, vagy akár az autónkban útszóró só, és ehhez megfelelő lapát is – áldásos hatást fejthet ki, ha netán elakadnánk menet közben egy jeges szakaszon.

 

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK